Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6125 Kleibán Tommy 2013-02-26 19:19:12

Üdv All.

Lassan közeledik az olajcserém.
Kérdésem a nagyokhoz mert már rengeteg mindent hallotam.
Milyen olajat vegyek 1.1-be? 15W40 vagy 10W40????

Köszi a válaszokat!!!!

6124 Forgács Balázs 2013-02-26 18:45:35

Sziasztok!
Wartburg 1.3. A féklámpám csak tövig benyomott pedálnál világít, satuféknél. Lehet valahogy álítani a féklámpakapcsolón?
Kösz.

6123 Csády Szabolcs 2013-02-26 14:51:41  Előzmény:Kárász Endre: 74738

Megegyeznek, hisz a Duroplastok is csereszabatosak.

6122 Kárász Endre 2013-02-26 11:56:43  Előzmény:Kantuly János: 74737

Légrádit egyszer felhívtam, de azt mondták, hogy ne izguljak rá a fényképekre, mert valószínûleg már nincs gyári javítóívük. Gondolom, az tiszta, hogy elõl és hátul mások az ívek. Valaki javítson ki, ha rosszul tudom, de szerintem a 4T-nél és a 2T-nél megegyeznek a sárvédõ alatti ívek.

6121 Kantuly János 2013-02-26 08:59:23  Előzmény:Kárász Endre: 74736

Szia!

Keresgettem a neten végig, de nem nagyon találni, komplett doblemezt is leginkább 601-hez találtam. Egy helyen volt 1.1-hez jobb elsõ 13000Ft/db-ért, nem tudom ez soknak számít-e? De nekem a toronnyal elõl semmi gond nincs, nincs szétrohadva csak épp már a pereme egy 5cm sávban hiányzik, mozog a duroplaszt is.

Peremet ezt találtam, [url=http://legradiautosbolt.hu/termekek/id/trabant-alkatreszek/400]Légrádi autósbolt[/url]
Ebbõl, ha vennék 2 vagy 4db-ot akkor szerintem jó lenne.
Ahogy nézegettem, hátul nincs ilyen rossz állapotban, de lyuk akad rajta 1-2, azt meg be lehet foltozni.

Amit még nem találtam, az hátsó torony-javító. 601-esehez mintha láttam volna régebben. Hmm.

6120 Kárász Endre 2013-02-25 22:13:04  Előzmény:Kantuly János: 74735

-Zsombishop (javítóívek)
-Mindenféle hirdetések (komplett doblemezek)

Leggyakoribb a hátsó doblemez, ezért a komplett hátsót néha annyiért vesztegetik (2-3e Ft), hogy javítóívként is megéri felhasználni. Jobb elsõbõl is van, találni 4000-Ft-ért is. Bal elsõ elég ritka, szóval oda javítóívet érdemes nézni.

Persze mind a gyári alkatrészekre gondolok! Ja, Zsombinál hátulra csak utángyártott van, sz@rt se ér!!!! Szerintem elõre vegyél tõle, hátulra meg keress komplett doblemezt.
[i](Módosította Endre 2013.02.25. 23:14-kor)[/i]

6119 Kantuly János 2013-02-25 18:26:15

"Akartam kérdezni, hogy hamarosan le lesz bontva a sárvédõ elõl-hátul és ha rakom vissza a duroplast elemeket akkor mivel tömítsek ahol a csavarok fogják?"

Komplett doblemezt vagy sárvédõ-javító peremet honnan vegyek?

6118 Leopold László 2013-02-25 18:15:04  Előzmény:Németh János: 74719

Nézd meg a karbi alatt a gumin nincsen repedés?A fogyasztást is befojásolhatja.Én egy kombi wareszt nyúzok,de a szó szoros értelmében.Rendszeresen minimum 5mázsákal pakolom,de nem ritka a 8-10 mázsa se és 7 liter fölé nem nagyon megy a fogyasztás.A gyujtás is szinte teljessen holtpontra van állítva.

6117 Simon Aurél Medárd 2013-02-25 18:04:32

Hali srácok!

végre rászántam magam a trabim felújítására, és a dötés az, hogy a retro jelleg és a 2 ütem megtartása mellett egy mai elvárásoknak is nagyban megfelelõ (kicsire meg nam adunk) trabit pakolok össze. Szép hosszú listát is írtam a teendõkrõl de elsõnek a lökhárító következik.

Arra gondoltam, hogy hajlítok egyet lemezbõl, mintegy követve az eredeti formavilágát, de nem tudom pontosan, milyen lemezt lenne érdemes használni? Szerintetek? Hidegen hengerelt, vagy horganyzott? (bár a horganyzottat nem célszerû ívhegeszteni annak aki sokáig szeretne élni, mert a párolgó horgany nem tesz jót az egészségnek.)

Vagy bármi ötletek, hogy mit, s hogyan?

6116 Puskás Gábor 2013-02-25 17:00:54  Előzmény:Őry Gábor: 74731

Kb 2cm-t kivágtam a vezetékbõl, ami összeköti a jeladót a fekete dobozzal. Egy pici lyuk volt rajta, oda csíphették vagy ilyesmi. Ott bejutott a víz és a fekete vezetõ ere elporladt és hol érintkezett hol nem. Összeforrasztottam és egyenlõre szigetelõszallaggal tesztelem. Késõbb vagy lecserélem vagy le zsugorcsövezem. Ma már hazajött az autó úgyhogy erõs a gyanúm hogy ez volt a baj.


Azért egy komplett gyújtást beszerzek tartalékba.

A legfontosabb hogy mindenkinek köszönöm a segítséget!!!
:D

6115 Őry Gábor 2013-02-25 08:44:08  Előzmény:Puskás Gábor: 74711

Azt nem írtad, hogy néha beindul. Ilyenkor biztos, hogy nem az elektronika a hibás, hanem amit leírtál. Zárlat, stb. A jeladó, vagy a vezérlõrész, ha egyszer meghal, nincs feltámadás, vallástól függetlenül.:D

6114 Támba Csaba 2013-02-24 20:51:47  Előzmény: Spityu: 74729

Stihl-szerûen:)

6113  Spityu 2013-02-24 20:44:48  Előzmény:Támba Csaba: 74728

Szóval te voltál a Stihl-nél a 4 Mix motor fejlesztõmérnöke! :D

6112 Támba Csaba 2013-02-24 20:30:05  Előzmény:jocking .: 74724

Szerinted mi tart eddig? Próbáltál már FIAT motort 2T-nek átalakítani...? :)

6111  Spityu 2013-02-24 19:06:52  Előzmény:Puskás Gábor: 74726

0. lépés - reméljük.

6110 Puskás Gábor 2013-02-24 19:05:52

Hát úgy néz ki hogy megvan a gyújtás problémája, de elõre bocsátom bazi nagy szerencsém volt hogy megtaláltam, ha megtaláltam.
Szóval a fekete doboz és a jeladó közötti vezetéken egy apró alig látható sérülés okozta a bajt. A pici lyukon bejutott a víz és elporladt a fekete vezeték. Így néha volt néha nem volt gyújtás. Holnap kiderül hogy van e más baj.

6109  Spityu 2013-02-24 18:46:28  Előzmény:jocking .: 74724

Lehet, hogy átalakította 4 ajtósra. :D

6108 jocking . 2013-02-24 18:40:54  Előzmény:Támba Csaba: 74723

Mondja ezt az a valaki, aki már nem tudom hány évtizede épít egy Fiat motoros trabit, ami tudtommal nem egy kétütemû motor.:D

6107 Támba Csaba 2013-02-24 17:56:38  Előzmény:Kantuly János: 74705

Dehogy utáljuk.

De van egy õsi kobold-törvény:

"Ahány ütem annyi henger és ajtó, a váltó meg nem padlóra való"


Az 1,1-es meg nem illik bele ebbe a képbe...:)

6106 Németh János 2013-02-24 15:13:54  Előzmény: Spityu: 74720

bonyolult állítani?

mert szerelõ hiányában én én lennék az állító mester? :) Vagy keressek valami idõs szakit?

6105 Muczán Gábor 2013-02-24 14:56:17

Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!

Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.

Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években
komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.


F E L H Í V Á S!
Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket.
Adószámunk: 18073221-1-43
Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban.
Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.

6104  Spityu 2013-02-24 14:46:46  Előzmény:Németh János: 74719

Csak egy tipp: lehet, hogy magas a benzin szinted.

6103 Németh János 2013-02-24 13:46:52  Előzmény: Spityu: 74718

Ha már itt tartunk.

Nekem néha melegen kicsit érezni kipufogógázból a benyaszagot. Mit tudok megnézni?
( Ac vadi új, karbi kipucolva, állítócsavar cserélve lett stb. csövek jók. Nyár végén hosszútávon megrakva 80-90 km/h 6,5 literes fogyasztásom van)
Gyertyák kiszedve szépek nincsenek beköpve. Oxidáció mentes kábelek.

Vagy nálam is a téli üzemmód gonoszkodik?

Szomszédom is vett egy 4t Trabit azt mondja folyamatosan küldni pályán 110-120 :S és neki alig 7,5 litert fogyaszt az hogy lehet?
Ha van valami okosság írjátok, mit tudok még megnézni.

Köszi!
[i](Módosította whiteuniversal 2013.02.24. 14:50-kor)[/i]

6102  Spityu 2013-02-24 13:10:12  Előzmény:Kovács Adrián: 74717

Biztos, hogy az AC miatt folyik be a benzin? Nem a karburátor eteti túl a motort (téli szívatózás).

6101 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:45

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

6100 Leopold László 2013-02-24 12:26:32

Sziasztok!

Infozni szeretnék,hogy az 1.3touristra fel lehet varázsolni a 353tourist elejét? (Sárvédõ,homlokfal)
Az 5. ajtó?Nem vagyok kasznis,de szeretném retrositani a csufikát.
Elõre is köszi a segitséget.

6099 Forgács Balázs 2013-02-24 12:18:01  Előzmény:Támba Csaba: 74704

Bocs, tényleg nem írtam, Wartburg 1.3-ról beszélünk. Tegnap megint rápróbáltam és minden mûködött, szóval lehet, hogy tényleg csak egy saru volt meglazulva, s ahogy most szerelgettem, motoszkáltam benne, megjavult.
Kösz a válaszokat

6098 Puskás Gábor 2013-02-24 11:46:24  Előzmény: Spityu: 74713

Ha mondjuk LED helyett, voltmérõvel mit kéne látnom pontosan 12v vagy 0v-ot?
Egyre inkább a jeladót gondolom én is hibásnak.
Szerintem ha trafó baj lenne csak egy henger nem menne, de lehet hogy az elektronika hibájánál is csak az egyik henger dolgozik, nem biztos de lehet.
Az elektronikát hogy tudom kimérni?

6097  Spityu 2013-02-23 22:54:27  Előzmény:Puskás Gábor: 74711

0. lépés: az összes saru, érintkezõ, vezeték, kapcsoló ép,
1. lépés: gyertya csere megvolt,
(2. lépés: karburátor, benzinellátás jó,)

Amikor nem mûködik éppen, akkor nincs szikra sem, ugye? Ha igen, és a fenti pontok is teljesülnek, szinte biztos, hogy a gyújtás nem jó.

Leírom a tapasztalataimat.

Egyszer egy Ladán a Hall jeladó halt meg így: néha jó volt, néha nem. A párszáz forintos alkatrész cseréjével megjavult.
Szintén Ladán, szintén Hallosnál az elektronika adta meg hasonlóan magát. Olyan volt, mintha kontaktos lett volna. Szóval nem mindig igaz az, hogy a vezérlõ elektorinika "vagy jó, vagy nem".
Már nem tudom, hogy min, tökéletes volt a hidegüzem, azonban egy idõ után megállt és nem lehetett beindítani, amíg ki nem hûlt. Trafócsere.

Az elsõ kettõnél a tünetek azonosak voltak. Kb. ugyanolyan rendszertelenül jelentkezett a hiba mindkét esetben, ill. nem volt gyújtás ekkor. Cserealkatrésszel mindkét estben könnyû volt behatárolni a hibát.

A Hall-jeladót nem nehéz tesztelni, kb. egy tápforrás, ellenállás, LED szükséges csak hozzá, ezekkel simán le lehet tesztelni, hogy ad-e jelet. Próbalámpával szigorúan tilos a magas áramfelvétel miatt.
[i](Módosította Spityu 2013.02.23. 23:54-kor)[/i]

6096 Kiss Krisztián 2013-02-23 22:44:20  Előzmény:Puskás Gábor: 74711

Nem.A trafó maradhat.
Van fekete dobozom ha érdekel,irj privátba!!(bontott)

6095 Puskás Gábor 2013-02-23 22:30:27  Előzmény:Kárász Endre: 74710

Sajnos az autó úgy 25 km-re van lerobbanva, de ma kiszedtem mindent, és megpróbálok egy próba padot csinálni. Az a baj hogy ma odamentem és pöcre indult kb 2 percig járt. A fekete dobozból jött egy halk zümögés, és megint nem volt szikra vártam kicsit (barkácsoltam az autót) megint beindult megint leállt és utána megint nem indult. Igy mértem ki a jeladót ami akkor épen ment.Tanácstalanságomat az is növelte hogy a környék bontóit,és autósboltjait végigjárva mindenki mosolygott, mikor mondtam hogy trabant 601 alkatrész kéne tehát még csak egy megszakítós gyújtást se tudtam szerezni:(


Ja megszakítós gyújtásnál más gyújtótrafó kell?

6094 Kárász Endre 2013-02-23 20:54:48  Előzmény:Puskás Gábor: 74707

Elnézést, igazad van, és a linkelt terméknél is helyesen írják, hogy jó a lábkiosztása. Valóban négylábú... Hülyeségre emlékeztem. Egyébként a Hall-elem tényleg cserélhetõ, cswak mûgyantával kicsit körbe van löttyintve.
Azért mérd meg lent, ahogy írtam. Ha a vezérlõrész a rossz, akkor majd kiokoskodjuk:)

6093 Őry Gábor 2013-02-23 17:24:57  Előzmény:Puskás Gábor: 74703

Ezzel megdõlne a jeladó javíthatatlanságának elmélete, bár legyen így! Egy mûszerésszel konzultálj az ügyben.

[i](Módosította orygabor 2013.02.23. 18:25-kor)[/i]

6092 Puskás Gábor 2013-02-23 11:38:14

Nem hiszem hogy a hal-al lesz a baj a fekete dobozból jön egy halk zümögés és utána nem indul be. Belenéztem és nem látok semmi nagyobb bajt habár a 4 ellenállásnál kicsit pörkölt a nyáklap de nem kontakthibás. Valaki járt már hasonlóan?

6091 Puskás Gábor 2013-02-23 11:22:48  Előzmény:Kárász Endre: 74706

Sikerült kibarkácsolnom a jeladót és 4 lába van de a szám sajnos nem látszik.Két láb közösre van forasztva azt hiszem a fekete vezetékre.

6090 Kárász Endre 2013-02-23 00:36:25  Előzmény:Puskás Gábor: 74701

Jeladónál:

-barna: test
-zöld: jel
-fekete: táp (+12V)

Gyári leírás szerint a vizsgálathoz vedd le a trafókról a zöld és fehér vezetékeket, így nem kapnak áramot. Ugyanis bekapcsolt gyújtás és álló motor esetén az egyik trafó folymatosan áram alatt van. Ez pedig rövid idõn belül ki tudja fingatni a vezérlõrész (feketedoboz) végtranzisztorát.
Ha ez megvan, akkor add rá a gyújtást. Mérd meg alul a jeladónál, hogy a barna és a zöld vezeték között mekkora a feszültség miközben a motort kézzel átforgatod (gyertyákat vedd ki, úgy könnyebb:D). Ha minden jó, akkor itt 180 fokonként kell ugrálni 0 és 12 V között. Ha nem csinálja, akkor mérd meg a barna és a fekete vezetékek között a feszt: ez elárulja, hogy kap-e táplálást a jeladó a vezérlõrésztõl. Ha kap, akkor jeladó halkt meg, ha nem kap, akkor a feketedoboz.

Nekem gyanús a belinkelt Hall-elem. Ennek négy lába van, a Trabiban lévõnek meg csak három. Persze ettõl még jó lehet, de a [i]"gyári hall jeladókkal megegyezõ lábkiosztású"[/i] szöveg nem állja meg a helyét.

6089 Kantuly János 2013-02-23 00:16:17  Előzmény:Támba Csaba: 74704

Miért utáljátok ennyire az 1.1-et?

Akartam kérdezni, hogy hamarosan le lesz bontva a sárvédõ elõl-hátul és ha rakom vissza a duroplast elemeket akkor mivel tömítsek ahol a csavarok fogják?

6088 Támba Csaba 2013-02-22 21:36:50  Előzmény:Forgács Balázs: 74698

Itt a rajz. Mert bár nem tisztáztuk, mivel többes számban említetted a bajuszkapcsolókat, gyanítom 1,1-es Trabantod van (ami egyébként a Sátán mûve).

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130222/1.1_vil_g_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Itt láthatod, hogy "SW-WS" jelzésû (fekete fehér csíkkal) vezeték tartozik a 49a-hoz.
A baloldali indexek "GN-SW" jelzésû (zöld fekete csíkkal), a jobbosak pedig "GN-RT" jelzésû (zöld piros csíkkal) vezetékekkel vannak kábelezve.

És azt is észreveheted a rajzról, hogy jó relé esetén a vészvillogónak a bajuszkapcsolótól függetlenül is mûködtetnie kellene az izzókat.

Azt írtad, hogy a 49-es ponton mérhetõ a 12V. Tehát a biztosíték rendben és a vészvillogó kapcsolón is átjön.

A felsõ burkolatot pedig 2 db M6-os csavar rögzíti a mûszerfal alatt.

6087 Puskás Gábor 2013-02-22 21:04:55  Előzmény:Őry Gábor: 74702

Találtam hall jeladót itt
https://sites.google.com/site/muellerelectronics/kiegeszitok
ez vajon jó lehet nekem vagy ez teljesen más?

6086 Őry Gábor 2013-02-22 20:58:12  Előzmény:Puskás Gábor: 74701

A jeladón a barna asszem a testvezeték. A másik kettõn kell lennie feszültségnek, ha se kép se hang, akkor meg vagyon halva. A vezérlõrész teszteléséhez küldök egy anyagot.
[i](Módosította orygabor 2013.02.22. 22:00-kor)[/i]

6085 Puskás Gábor 2013-02-22 19:51:04  Előzmény:Őry Gábor: 74700

Ok de nincs valami ötleted hogy mérjem ki?
Nem akarok sóhernek látszani de nem szívesen cserélném az alkatrészeket voltmérõvel nem lehet kimérni?

6084 Őry Gábor 2013-02-22 18:39:15  Előzmény:Puskás Gábor: 74699

Valószínûleg a jeladó elektronikája szállt el. Javíthatatlan, viszont lehet kapni utángyártottat kb. 2500-ért, vagy irány a bontó. Át kell rakni a régi helyére, bár a beállításra figyelni kell.
Elõfordulhat, hogy a csere után meg kell cseréni a gyertyakábeleket, mert ellentétesen adja a jelet.
[i](Módosította orygabor 2013.02.22. 19:41-kor)[/i]

6083 Puskás Gábor 2013-02-22 17:08:16

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Októberben szert tettem egy Trabant 601-re.
Ami tegnap megállt alattam,valószínû a gyújtással lehet probléma mert nincs szikra. A gyertya jó,valami az elektronikus gyújtással lehet,de nem tudom hogyan kell kimérni hogy a jeladóval,vagy a fekete dobozzal van-e baj.Válaszotokat elõre is köszönöm!

6082 Forgács Balázs 2013-02-22 08:15:20  Előzmény:Támba Csaba: 74697

Helló,

A vészvillogóval sem mûködik, viszont az izzók és a relé jók, azokat már külön kipróbáltam, kontakthiba van valahol. Épp ez a gondom, hogy elõször a bajuszkapcsolót akarom ellenõrizni úgy, hogy a kapcsolóról lehúzok minden vezetéket és a lábakat szakadásvizsgálóval összeérintve kapcsolgatom, keresem a hibát, de nem tudom melyik lábpár a jobb, melyik lábpár a bal oldali irányjelzõ. Ezért kellene rajz a lábkiosztásról. Próbálgatással is végig lehetne menni a 6 lábon, csak (5+4+3+2+1=)15 lehetõség, de biztosra akarok menni.

Egyébként hogy lehet szépen kiszerelni? A kormánykereket illetve a bajuszkapcsolókat védõ burkolat alsó részét már levettem, a felsõ rész sehogy sem jön le. A mûszerfalat is meg kell bontani valamennyire?

6081 Támba Csaba 2013-02-21 20:40:58  Előzmény:Támba Csaba: 74693

Mint említettem a villogás csak zárt áramkörnél lesz. Tehát az izzók terhelése váltja ki.



Vedd egyszerûre a hibakeresést.

Kapcsold be a vészvillogót. Ha az mûködik, akkor a relé jó. Ebben az esetben kizárásos alapon a bajuszkapcsolónál döglött meg valami. Ugyanis emlékeim szerint a bajuszkapcsoló a vészvillogóról kapja a 49a-t.

Talán épp a vészvillogó kapcsolóról a bajuszkapcsolóra tartó vezeték nem érintkezik, vagy egyszerûen lejött a saru.
[i](Módosította Tsaby 2013.02.21. 21:47-kor)[/i]

6080 Rezes Balázs 2013-02-21 20:14:00  Előzmény:Németh János: 74695

Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem nem erre akartam válaszolni csak más hogy nem tudtam irni a forumra.
Abban kérném a segitségeteket hogy 4 ütemü kombi wartburgomba hogyan tudok 5 sebességes váltott rakni és hogy melyik golf,polo... és mennyi munkával jár és ha valaki tud elérhetö áron ilyen váltott az is jo lenne.
Elöre is köszönöm nektek!!!!

6079 Németh János 2013-02-21 20:04:09

CSaó.

Látványterv. Mien lenne?
(minõség nem az igazi de egy kis képzelõerõvel jó)

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/130221/fekete_felnis__fekete_ablak__fekete_lokos_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

6078 Forgács Balázs 2013-02-21 19:48:14  Előzmény:Támba Csaba: 74693

Helló!
A bajuszkapcsolót sajnos nem tudom kiszerelni, azon így nem látok számokat, csak a 6 sarus csatlakozót, így nem tudom melyik mi, ezért lenne jó egy rajz, hogy lássam melyik lábra mi csatlakozik. A kapcsolót is le akarom ellenõrizni.
A 49a-t illetõen, magával a vezetékkel van problémám, nem a jellel. Ha a relé 49a lábárólról lehúzom a vezetéket, ahhoz érintem a multi egyik pólusát, a másikat pedig a bajuszkapcsolóba futó 6 saruhoz egyesével, egyiknél sem jelez vezetést. Tehát a szaggatott jel, el sem jut a kapcsolóhoz. Azért kérdezem: a 49a-ról a jel vajon közvetlenül a kapcsolóba megy?
Egyébként az index csak úgy egyszer elment. Elõször csak gyorsan villogott, mintha ki lenne égve egy izzó, aztán már semmi.

6077 Támba Csaba 2013-02-21 18:33:18  Előzmény:Forgács Balázs: 74692

Az évjáratnak megfelelõ villamos kapcsolási rajz tartalmaz mindent a bekötésrõl.
Egyébként a bajuszkapcsolón is fel vannak tüntetve a kapocsszámok.
A 49a egyébként a "kapcsolt" pozitív, azaz ezen a szálon már a villogókhoz tartó szaggatott feszültség megy. Tehát ezen a szálon csak mûködõ irányjelzõnél tudsz mérni bármit is.

6076 Forgács Balázs 2013-02-21 13:55:21

Sziasztok!
Az indexem nem mûködik. Egyesével leelenõriztem mind a 6 izzót, azok jók, a biztosíték szintén. Kiszereltem a relét, azt is ellenõriztem, jól mûködik. Ezután megvizsgáltam a reléhez futó vezetékeket. A testvezeték valóban testel. A 49-es lábra csatlakozó vezetéken megvan az akkufeszültség, ha ezt összeérintem a visszajelzõ csatlakozójával, a viszajelzõ világít a mûszerfalon.
Egyedül a 49a-ra csatlakozó vezeték bajos (nálam zöld): a bajuszkapcsolóról lehúztam a hatsarus csatlakozót, s ráadott gyújtás mellett szakadásvizsgálóval kerestem hová fut be ez a "zöld" vezeték, de sehol se találtam. A relérõl a 49a közvetlenül a bajuszkapcsolóra megy, onnan pedig az irányjelzõizzókhoz?
A bajuszkapcsolóról van valamilyen rajz, hogy melyik lábra mit kell csatlakoztatni?
Köszönöm.