Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6175 Kenyér Zoltán 2013-03-06 10:01:29  Előzmény:Kantuly János: 74790

Én már csináltam. 3 cm simán belefér. De gyári új duró kell hozzá, régit nem tudod utána visszarakni, mert a szélesítés miatt rövidebb lesz. Új durónál is figyelni kell nagyon, mert én már találkoztam olyannal ami rövidebb volt, mint a többi. Üvegszálas utángyártott cucc nem jó rá, mert nem bírja az alakváltozást.

6174 Kantuly János 2013-03-05 21:20:01  Előzmény:Kantuly János: 74784

Nos, senki nem csinált még ilyet, márkatársak? 3cm esetleg beleférne?

6173 Őry Gábor 2013-03-05 19:51:29  Előzmény: : 74786

Az E85 kiválóan oldja azt is, ami a benzinbõl is lerakódik.

6172 Reining Ádám 2013-03-05 10:58:40  Előzmény: : 74786

Szedd ki a tankot.
Tekerd ki az aljából a benzincsapot.
Ezzel egybõl le is engeded belõle az ezer éves benzint.
Szedd szét a benzincsapot,nem egy bonyolult dolog szóval adja magát, hogy kell szétszedni, csak tanulmányozd elõtte és egybõl rájössz.
Van benne egy parafa tömítés, ami lehet szét van mállva, ha szerencséd van semmi baja, de ha mégis, szerezz egy újat.
Benzinbe mosogasd el, a szûrõket is (amiken valószínû akkor vastagon áll a gané).
Ha minden patyolat rakd össze, de a két kis csavart ne tépd meg,csak érzéssel mert akkor nem tudod kinyitni a csapot úgy megszorul.
A tankba a betöltõ nyíláson belelátsz milyen szutyok van az alján, én sima benzinnel kilötyögtetném belõle a retket és amikor szép az alja, tekerd vissza a benzincsapot és állítsd be hogy jó irányba álljon (bele tudjad akasztani a nyitogató pálcát) aztán húzd meg.
Dobjál rá új benzincsövet mert lehet abba is beköltöztek a pókok. :)
Én ki szoktam próbálni, hogy kinyitom-elzárom a csapot és ha szépen folyik, rádugom a karbira a benzincsövet.

6171 Holnapy Gergely dr. 2013-03-05 10:40:39  Előzmény:lastó csaba: 74785

Ne is erõltesd! A Trabi gyújtáskulcsa más mint az ajtójé. Csoda ha egyáltalán bele tudtad tenni.
Kormányzár szétszedésben majd valamelyik jártasabb kolléga ad tanácsot.

6170   2013-03-05 08:17:13

Sziasztok!

Be szeretném üzemelni rég nem használt Trabimat.Ha a karburátorba rakok üzemanyagot akkor megy, valószínû hogy el van dugulva az oda vezetõ út, és a tank alján is sok a kosz. Mit ajánlanátok mit és hogyan tisztítsam ki? Gázolajos áztatás? Köszi a választ.

6169 lastó csaba 2013-03-05 04:42:24

Sziasztok!
Örököltem egy '88-as kombi trabit.Meg szeretném tartani,rendberakni. A gond az, hogy az öreg bácsi elszórta a kulcsait. Az ajtót már sikerült kinyitni, gyújtáskapcsoló betétet kihúni, de a kormányzár maradt. Hogyan tudná szétszedni?
Kaptam egy kucsot, ami az ajtót kinyitotta, de meg sem mozdul a gyújtáskapcsolóban.
Mit tegyek?
Választ várva tisztelettel:
lelek

6168 Kantuly János 2013-03-04 22:26:14

Aki már szélesítette a Trabiját, attól kérdezném, hogy a duroplaszt mennyit enged maximum, mennyit érdemes?

6167  Spityu 2013-03-03 20:10:25  Előzmény:Pemmer Péter: 74782

Doblemez összekötõ javító elem? A'mmegmia'?! Emlékeim szerint ott sima lemez van, derékszögben hajlítva. Amelyik karosszéria lakatos nem tudja legyártani, oda nem érdemes vinni a kocsit. Tudomásom szerint ilyen elem nincsen külön, csak a padlólemez (volt). Esetleg próbálkozhatsz [url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2203]csomagtérlemezzel[/url]. De ennyi pénzt nem ér meg az a két derékszögû hajlítás a szélén. A fenti lemez egyébként utángyártott, bár ez látszik: eléggé hányás a póteréktartó...

6166 Pemmer Péter 2013-03-03 19:40:50

Sziasztok!

A képen jelölt doblemez összekötõ javító elem kapható valahol?

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/130303/nosniky_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/url]

[i](Módosította Pamir 2013.03.03. 20:49-kor)[/i]

6165 Őry Gábor 2013-03-03 12:12:27  Előzmény:Kozma Bence: 74780

Nem lehet, hogy a megkerülõ levegõszelep-rendszer nyitva van alapjáraton?

6164 Kozma Bence 2013-03-03 11:33:41  Előzmény:Őry Gábor: 74779

Dede.
Köszi, ezt megnézem akkor. Mert ezt csak a kipufogótalpnál néztem meg, hogy síkban van-e.

6163 Őry Gábor 2013-03-03 10:40:40  Előzmény:Kozma Bence: 74778

Milyen karburátorod van? Nem HB 4-1-es?

A karbitalpak hejlamosak az eldeformálódásra, mindegyik típusnál. Ilyenkor hiába a jó tömítés. Megoldás: Sík felületen egy hosszú csiszolópapíron (120-180) végigtolni, amíg síkban nem lesz.
[i](Módosította orygabor 2013.03.03. 11:50-kor)[/i]

6162 Kozma Bence 2013-03-03 10:28:05  Előzmény:Őry Gábor: 74775

Természetesen nem egybõl a szétszedéssel kezdtem.
Karbit kiszedtem, megtisztítottam, megnéztem a pillangó-szelepet, fúvókákat.
Hengertalp és hengerfej csavarok nyomatékra húzva, kipufogótalp és karburátortalp fixre húzva.
Mindenhol új tömítés, blokkfelek ragasztó-tömítõ pasztával kinyomva. Folyás se a lendkeréknél se a blokkfelek találkozásánál nem volt.

6161 Leopold László 2013-03-02 17:23:57

Úgy látszik nagyobb volt az ijedségem mint a hiba valójában.Az új olajgomba volt hibás én meg jól ráparáztam a dologra.olajfolyás megszüntetve. ;)

6160 Leopold László 2013-03-02 14:06:14

Sziasztok

S.O.S. segítségre lenne szükségem.
4T wareszomon tegnap elött eldurrant az egyik olajgomba.Gyorsan ki is cseréltem,ezzel nem is volt probléma.Azóta viszont orrán száján folyik az olaj a motorból elötte viszont nem.(Gyujtás elosztó alól,olaj teknõnél,stb.)Ami teljessen érthetetlen a számomra,hogy a motor tökéletesen jár,nem kopog nem zörög semmi.Mégis nagyon aggodok a hiba oka miatt.Valaki találkozott hasonló jelenséggel?Esetleg ötlet,hogy mi okozhatja ezt a galibát???
Elõre is köszi

6159 Őry Gábor 2013-03-02 08:31:27  Előzmény:Kozma Bence: 74772

Nem akarlak azzal bosszantani, hogy esetleg feleslegesen szedted szét a motort, de nem érdemes mindig a legnagyobb bajra gondolni elõször. Ha nincs alapjárat, a következõket tenném:
karburátor átnézés, tisztítás, különös tekintettel az alapjárati rendszerre. (gondolom megvolt)
falslevegõ-probléma: pillangószelep tengelye, karburátortalp ellenõrzés.
4-1.es karbinál a rudazat és a levegõjárat ellenõrzése
Elõfordulhat a motornál kifújáás, ellenõrzés, melyik henger a gyengébb.
Van e folyás a fõtengely-tomítésnél, ill a lendkerék felõl a blokk alsó nyílásánál csöpögés.
Hengertalpaknál nincs-e kifújás. Csavarok meglazulása, tömítés elvesztése.
Ezek után jöhet a blokk szétszedése.

A labirintos összszerelésrõl kérj alapos infókat, nekem megtörtént, hogy új gyûrûkkel is kifújt, visszatettem a szimmeringet és jó lett.

6158 Mazák Viktor 2013-03-01 23:48:10

Sziasztok!

Van bárkinek bármiféle tapasztalata a Trabantwelt.de-n fellelhetõ 40- illetve 60mmes ültetõrugókkal? Nem vagyok penge németbõl, én azt hámoztam ki a hirdetés szövegébõl, hogy mindkettõ spirálrugó a hátsó tengelyhez van.

"Mennyire vagyok tudatlan?" Bekezdés következik:
A hátsó rugókat fel lehet használni az elsõ tengelyhez? A toronyba elférnek, a lengéscsillapítóval összeférnek? Más, a szerelési útmutatóban úgy van feltüntetve, hogy az elsõ tengelyen lévõ spirálrugók hosszabbak a hátsó tengelyen lévõkénél, van ennek bármiféle olyan vonzata, hogy az elsõ rugó "nagyobbat emel" mint a hátsó rugó? Ezen a logikán kiindulva ha egy -60mmes párt veszek hátra, és egy -40mmes párt veszek elõre, akkor lehetséges, hogy az autó pontosan vízszintben lesz, ahogy gyárilag is?(Mivel a hátsó rugó amúgyis alacsonyabb magasságot adna, és még azt rövidítem) Vagy ez ettõl sokkal egyszerûbb, meg kell venni mindkettõbõl a hatvanast, aztán majd a nagyobb súly miatt kénytelen lesz leülni az eleje. Nem ismerem a vázgeometriát, nem tudom, hogy az elsõ és a hátsó tornyok egymáshoz képest milyen helyzetben vannak, egy síkban vannak-e, vagy ha nem, akkor melyik van lejjebb, vagy feljebb.

Köszi elõre is, ha bárkinek van türelme válaszolni.
[i](Módosította 4TRed 2013.03.02. 01:07-kor)[/i]

6157 Zwick Gábor 2013-03-01 21:23:34  Előzmény:Kozma Bence: 74772

Jah labirintos akkor inkább kezd a karbival.

6156 Kozma Bence 2013-03-01 20:38:34  Előzmény:Zwick Gábor: 74771

Van egy pótmotorom, szerintem arról átteszem a labrintokat, valamivell csak jobban tömít majd. Csak kérdés, hogy a két szélsõvel van-e a baj vagy mással...

6155 Zwick Gábor 2013-03-01 20:05:18  Előzmény:Kozma Bence: 74763

Nekem volt szitne ugyan ilyen hibám, 80 ft-os kkt szimeringet a lendkeréknél cseréletm corteko fémházasra, plusz a karbinál a tengely fel lett újítva azóta semmi baja.

6154 Kozma Bence 2013-03-01 19:48:44  Előzmény:Őry Gábor: 74769

Igen a motor leáll ha nincs ráhúzva a szivató...
Pillangószelep jó.

6153 Őry Gábor 2013-03-01 19:44:52  Előzmény:Kozma Bence: 74768

AZ, hogy nincs alapjárat, úgy szokták érteni, hogy leáll a motor. Ugyanarról beszélünk?
Megnézted, hogy a pillangószelep tengelye tengelyirányban lötyög-e?
[i](Módosította orygabor 2013.03.01. 20:45-kor)[/i]

6152 Kozma Bence 2013-03-01 19:11:39  Előzmény:Őry Gábor: 74766

Hidegen-melegen és alapjárat sincs... Szivatónál pörög fel.. illetve gázelvételnél magas fordulaton marad egy ideig.
[i](Módosította 83NC3 2013.03.01. 20:13-kor)[/i]

6151 Őry Gábor 2013-03-01 19:08:48  Előzmény:Kárász Endre: 74762

Jah, kérem!


A beállításról annyit, hogy lehet addig menni, amíg nincs csörgés extrém helyzetekben sem (padlógáz, hirtelen gázelvétel, stb. Lehet, akár 4, vagy még több mm is. (Humán kopogásérzékelõs gyújtásnak hívják az ilyesmit).
[i](Módosította orygabor 2013.03.01. 20:11-kor)[/i]

6150 Őry Gábor 2013-03-01 19:07:24  Előzmény:Kozma Bence: 74763

Ha szökik valahol a keverék, akkor elmegy az alapjárat, nem felpörög. Meleg motornál is csinálja?

6149 Kozma Bence 2013-03-01 18:59:03  Előzmény:Kárász Endre: 74764

Még a régi fajta.

6148 Kárász Endre 2013-03-01 18:43:09  Előzmény:Kozma Bence: 74763

Milyen karbid van fent?

6147 Kozma Bence 2013-03-01 18:20:59

Sziasztok!

2T Trabim olyat csinál, hogy szivatónál túlpörög és gázelvételnél még pörög pár másodpercig. Írtam már errõl korábban, akkor azt javasoltátok, hogy olajozzam meg a gázbowdent, de ez sajnos nem oldotta meg a dolgot. De mivel szivatónál is túlpörög, ezért szerintem ez a két dolog egybe köthetõ, úgy gondolom, hogy falsot szívhat a forgattyúsháznál.

Szétszedtem a blokkot, megnéztem a szimmeringeket, de semmi bajuk. (újak, rugók megvannak bennük, viszont nem hinném, hogy gyári minõségû lenne...)
Nem nagyon tudok már mire gondolni. Esetleg a középsõ labirintra, annak talán egész nagy mozgása van, bár nemtudom mennyit mozdulhat.

Tömítések újak, blokkfelek tömítõvel kinyomva.

Valaki esetleg járt már hasonlóan vagy tudna nekem segíteni, tippet adni? a középsõ labirint mennyire befolyásolja az említett tüneteket?

Elõre is köszi!

6146 Kárász Endre 2013-03-01 17:52:53  Előzmény: Spityu: 74760

@ Spityu: Gondoltam arra is, hogy kiszerelt állapotban az ékszíjtárcsa jelölésé alapján állítom be. De a gyertyanyílásba becsavart mérõóra a legpontosabb. Ráadásul legalább négy gyári adatot [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=46156b149b93c]találtam[/url] az elõgyújtás értékére(a második és harmadik esetben eltérõ a két hengernél):
-HB2,HB3 karbiknál 4-4mm
-HB4-nél 4 és 3mm
-H1-1 esetében elõször 3,5 és 2,5mm
-H1-1 és EBZA esetén pedig 3mm

Az ékszíjtárcsákon vajon minden módosítás esetén következetesen máshová vésték a jelet? Nem vagyok benne biztos... Ugyan a szíjtárcsáknál a szimeringes/labirintos kivitel miatt létezett két eltérõ változat, de ez a felosztás meg pont nem fedi a karbi típusa szerinti és az EBZA/nem EBZA szempontok szerinti kategóriákat. Létezett H1-1 karbival és szimeringgel szerelt motor is '84. július-december között. Ugyanígy '85. elsõ felében volt labirintos fõtengely, H1-1 karbival, de még megszakítós gyújtással[ forrás:trabantserie.de ]. A fenti két esetben más-más ékszíjtárcsa dukált, de az elõgyuszi értéke 2,5 és 3mm volt. Az is látszik, hogy a labirintos motornál is két féle érték jöhet szóba aszerint, hogy EBZA gyújtás van-e, vagy sem. Nekem az itthon lévõ három szíjtárcsából kettõ szimeringes, de mindegyiken ugyanott van a jelölés. Most bárki mondhatja, hogy a motoromra gyárilag szerelt tárcsának biztosan hihetek, de én inkább belõném órával, és majd utána ellenõrizném, hogy jók-e a jelek az ékszíjtárcsán.


@orygabor: Tólomérõvel szenvedtem már a Wartburg beállításakor, de engem halálosan idegesített. Macerás a függõlegesben tartása. Inkább csak urasan, órával:D

6145 Őry Gábor 2013-03-01 17:14:35  Előzmény:Kárász Endre: 74759

Digi-tolómérõ?

6144  Spityu 2013-03-01 16:42:36  Előzmény:Kárász Endre: 74759

Stroboszkóp nem jó? Tudnám küldeni a cuccokkal. Valahol van ilyen órám, de otthon.

6143 Kárász Endre 2013-03-01 15:05:57

Valaki (Budapesten) nem tudna nekem kölcsönadni egy gyújtásbeállító órát? Nagy szükségem lenne rá, mert már csak egyedül ezt kellene megcsinálni, és akkor a nappaliból kivihetném a kocsiba a motort :) Pl. ilyenre gondoltam:
[img]http://lh6.ggpht.com/_BeI-98L2e54/S6ZnfnvlXcI/AAAAAAAABIU/1GY6gRVvTSA/s512/orak.jpg[/img]

6142  Spityu 2013-02-28 22:28:47  Előzmény:Kárász Endre: 74754

Úgy értettem, hogy az általános olcsó szélvédõ ragasztók. Nem tudom, anno kinyomkodtam a 4T-m elsõ kéderét ilyennel és ahol kibuggyant, azt most körömmel lehet kapirgálni, mintha morzsolódna. Car System PU K+D volt asszem. Szélvédõ tömítéshez kiváló. Lehet, hogy csak az UV nyírta ki, nem tudom.

6141 Varga Tibor 2013-02-28 22:20:23  Előzmény:Forgács Balázs: 74747

Minimális lé folyik ki, a légtelenítést úgy tudod elkerülni, hogy benyomott pedálnál cseréled. De Én pl simán ki szoktam csavarni, nem levegõsödik vissza.

6140 Kárász Endre 2013-02-28 21:45:59

Leírom a kálváriámat a benzintank tisztításával kapcsolatban, hátha hasznotokra válik :)
Tavaly nyáron nekiálltam szétszedni a kocsit, mert hát ha már egy valamit rendbe kell tenni, akkor egy füst alatt csinájuk meg ezt is, azt is, stb. Így aztán nekiláttam a tank kimosásának is. Emlékeim szerint a belsejében nem volt rozsda.
[b][i]1. számú jótanács:[/i][/b]
Aminek nincs semmi baja, azt ne akard megcsinálni! Ne! Akkor se! :D

Elõször (a fürdõkádban...) vízzel teleengedtem, ezáltal kiszorult a bent rekedt benzingõz, majd kiöblítettem valami mosószeres vízzel, így már lehetett a lakásban tárolni a tankot. Ez annyira jó logisztikai húzásnak bizonyult, hogy hónapokig hozzá sem nyúltam. Nem nehéz kitalálni, hogy amikor nemrég elõvettem, már finom, egyenletes rozsda volt belül. Veterán motoros berkekben hallottam, hogy ilyenkor jön a homok+rozsdamaró kombó. Homokot hoztam is a munkahelyemrõl, igazi finom, aprószemû (0,2-1mm) anyagot.
[b][i]2. számú jótanács:[/i][/b]
Nehogy valaki utánam csinálja! Homokot sose!
A tank betöltõ nyílásánál van egy gallér a belsõ oldalon, így a homokos-rozsdamarós-vízes cucc ott biztosan nem jön ki. A kifolyócsonknál is van egy kis perem, és bár az kisebb, de arra pont elég, hogy valamennyi homok mindig bent ragadjon. Így aztán ettõl az eljárástól tényleg szép tiszta lett a belseje, viszont a szívem akart megállni, amikor fél órás öblítés és rázogatás ellenére még mindig jól hallhatóan zizgett odabent a sok kis homokszem. Emiatt inkább kiszárítottam az egészet, és betámadtam egy porszívóval. Persze a száradás során a maradék vízfátyoltól megint full rozsdás lett belül, de ez most már másodrendû szempont volt. A porszívózás után folytatódott a heroikus küzdelem a fürdõszobában(vízzel telitölt-rázogat-leenged), aminek a végére valahogyan csak sikerült számûzni az idegen anyagot. De ekkor már nyilvánvalóvá vált, hogy hiába próbálkozom a rozsdamaróval(pontosabban hígított foszforsavat használtam erre a célra), az azt követõ vízes öblítés miatt mindig visszarozsdál. Nem baj, ötlet az van bõven: öblítsuk ki a savat petróleummal! Na itt jött a nagy csalódás, amit már tudhattam volna elõre. A petróleum és a foszforsav nem elegyedik egymással, tehát a sav ugyanúgy ott marad a tartály belsejében. Próbáltam azt is, hogy a savazás után csináltam egy gyors vízes öblítést, majd beleraktam némi maradék benyát. Azt hittem, az olaj majd szépen filmet képez a falon, és akkor nem baj az ott lévõ víz. Az meg elõbb-utóbb elpárolog.
[b][i]3. számú jótanács:[/i][/b]
Borzasztóan kényelmetlen egy bérház gangján rázogatni a másfél liter üzemanyaggal felöntött tankot, mert akár a vállamig is be tud folyni a kiszivárgó folyadék, aminek a szaga csak a második mosás után tûnt el a ruházatomból.
Ezután megint néhány napos lesz@rom periódus, majd rátaláltam a tuti megoldásra.
[b][i]Az egyetlen hasznos tanács:[/i][/b]
Hígított rozsdamaróval vagy foszforsavval fel kel tölteni a tankot és kis ideig hagyni. Ezalatt szép szürkés felülete lesz bent az acélnak. Ezt követõen gyorsan meleg vízzel ki kell öblíteni, és a vizet minél jobban kirázni a tankból. Majd szépen bele kell önteni egy-két liter tiszta etil-alkoholt és azzal jól átmosni a tankot! (Én az [url=http://www.kohazy.hu/?id=termekek&product=alkonek-b-vimentes-spiritusz-1-l&art_id=13888&hj=0&nyelv=hun]ALKONEK[/url] néven kapható ipari spirituszt használtam, de talán a sima benzinkutanál tankolt E85 etanol is jó lehet.) Az alkohol ugyanis nem korrodál, viszont a vizzel elegyedik. Így a bent lévõ fél deci vizet ki lehet "hajtani". Ami visszamarad, az már csak egy picit vízezett alkohol. Érdemes mégegyszer megcsinálni, mert akkor megint kb. huszadannyi víz lesz ott. Ezután az alkohol csodás módon kipárolog onnan! Na jó, azért elég rosszul szellõzik ez az edény, tehát nem olyan gyors a folyamat... A legvégén foltbenzin+2T olaj 1:1 keverékével is átlöttyintettem, hogy az elpárolgó alkohol miatt fedetlen fémfelület védve legyen az újabb oxidációtól. A foltbenzin maradéktalanul párolog és egyáltalán nem büdös.

6139 Németh János 2013-02-28 07:37:32

csao
hamarosan leszedem az öninditomat, mivel lehet belül pucolni?
Az nem maradt meg a multkori beszélgetésbõl.

6138 Kárász Endre 2013-02-27 20:43:55  Előzmény:Kantuly János: 74749

Sikaflex 256 anyagot használtam, ez szélvédõragasztó. Illetve a négy sárvédõbõl egyet le újra kellett szedni és újra feltenni. Ahhoz már csak Sikaflex 265 ragasztót tudtam szerezni. Tudtommal a 256-os szélvédõragasztót többen is használták már, azért választottam ezt.
@Spityu: Ne rémissz meg! :D Szélvédõragasztó miben rosszabb?

6137 Kantuly János 2013-02-27 20:43:42  Előzmény: Spityu: 74750

Oké, rendben, köszi! Lényeg, hogy poliuretán ragasztó legyen?
Sikaflex-bõl van jópár verzió, abból fogalmam sincs melyiket vegyek.

Akkor jól hallottam a szilikon "jótékony" hatásairól...

[b]Szia colin, üdv a csapatban![/b]

Majd írd már le légy szíves, hogy te pontosan melyik változatát vetted, köszi!

[b]trabiszabi[/b]

Fogalmam sincs, hogy visszarakható-e, ha nincs nagyon elöregedve akkor szerintem igen, de pl. nekem meg a 13-as bilincs hiányzik.
Láttam már olyat is, hogy kábelkötegelõ volt ahelyett amirõl kérdeztél.

6136 Csády Szabolcs 2013-02-27 20:25:24

A 16-ossal jelölt szorítót leszedés után újra fel lehet használni? Ki akartam cserélni a 4T-n a "boxkesztyût" (szívászajcsökkentõt lánykori nevén), de kicsit megrémültem ezeket látva. Még nem dolgoztam ilyenekkel. Ha valaki leírná, hogy hogyan kell dolgozni velük, azt megköszönném!

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130227/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.02.27. 21:26-kor)[/i]

6135  István 2013-02-27 17:32:31  Előzmény:Kantuly János: 74749

Szia Janner!

Én is ezen a projekten dolgozom és utánanéztem,több veteránost meghallgattam.
Én a sikaflex ragasztó,tömítõ anyagot ajánlottam és sokan azt mondták,hogy az jó
erre a célra.Ezzel ragasztják a szélvédõüveget is be az autóba.

6134  Spityu 2013-02-27 17:26:12  Előzmény:Kantuly János: 74749

Sikaflex, PU K+D ragasztók. Esetleg még a szélvédõ ragasztó is (az is PU, de tapasztalatom szerint nem igazán ide való).

A szilikont felejtsd el. Igaz, hogy nem ragaszt rendesen, de legalább megeszi a vasat maga alatt. A durohoz meg nem igazán ragad, vagy legalábbis elég gyatrán. A 4T-met anno így "javították" (így vettem). Törném el a kezét...

6133 Kantuly János 2013-02-27 17:14:23  Előzmény:Kárász Endre: 74745

Figyelj Endre, megpróbálom úgy csinálni, hogy jó legyen, inkább többször rápróbálom majd, minthogy elrontsam, úgy a biztos!
Ha már ragasztás, még mindig nem mondtátok, hogy mivel ragasszam majd vissza?
A szilikon tömítõ úgy hallottam, hogy "megeszi" a durot...

[b]jocking[/b]

Hallottam róla csak épp kapni nem lehet... Pedig sokat segítene.

6132 Németh János 2013-02-27 16:25:36  Előzmény:jocking .: 74746

Ha akad akkor vevõ vagyok én is rá majd :D

Valami hasonló verdáé nem jó bele?

6131 Forgács Balázs 2013-02-27 15:42:47  Előzmény:Szebelédy Péter: 74744

Ha kicsavarom a kapcsolót, elfolyik az olaj? Hogyan készüljek rá?

6130 jocking . 2013-02-27 14:40:34  Előzmény:Kantuly János: 74743

Röhögni fogsz, de van trabihoz kerékjáratba mûanyag betét, csak nem épp gyakori cucc. Én is csak onnan tudom, hogy az enyémben van.:)

6129 Kárász Endre 2013-02-27 13:41:51  Előzmény:Kantuly János: 74743

Amikor majd a durók felragasztásakor szembesülsz az utángyártott javítóív méretpontosságával, akkor majd nem mondod azt, hogy "á, jó lesz az" :D Nem olyan nehéz beszerezni hátra sem. Inkább kutakodj eredeti után, megéri! Én nyáron három doblemezt csináltattam meg, abból egyet kisiparival. SZ@R, és akkor finoman fogalmaztam. Jobb a hirdetéseket lesni, mint ugyanannyi idõt eltölteni a reménytelen kalapálgatással.

6128 Szebelédy Péter 2013-02-27 11:20:37  Előzmény:Kunyi Tamás: 74742

Valóban nem lehet állítani semmit, de nem a fõfékhengeren van a kapcsoló, hanem a fékerõelosztón. Csere, és jó lesz.

6127 Kantuly János 2013-02-26 23:54:36  Előzmény:Kárász Endre: 74738

Nem gond, ha utángyártott, eredetit már úgysem kapok. Megy rá majd a drótkorong, aztán a cink-spray utána a cinkkromátos lónyál majd a fedõfesték (alvájzvédõ).
Belsejét mivel fessem ki? Ahová a kerekek felhordják a kavicsot...
Jó lett volna ha elkezd valaki gyártani a kerékjáratokba mûanyag betétet...

6126 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:50:37  Előzmény:Kleibán Tommy: 74741

Mujek:Sokan 10w40-et használnak. Azt hiszem itt a Cikkek menüpontban is van errõl szó.

Fobq: A Wartburgban is a fõfékhengerben van a féklámpa kapcsoló? Mert akkor a kapcsoló cserés lesz, ha ott van, mivel tudomásom szerint nem lehet állítani rajta semmit.