Ennek örülök, hogy elkészült a 'gépállat' ! Csak pár hete/hónapja szinte nem is láttalak itt és ezért kérdeztem meg, merre vagy ;)
Ilyesféle felújítás rám is vár, csak még a körülményeket kell megteremtenem plusz hazaköltözni stb. :D
Szóval 4TRed, így áttérnék a Te kérdésedre. Ezt figyeljétek!
Egy Fiat Palio Weekend-em van és nagyon sok mindent ki kellett már cserélgetnem rajta, mert szinte mindene gyári volt még és 13 év volt a szolgálati idejük.
Amikor a hátsó fékrendszer komplett felújításon esett át, oda egy sokkal újabb évjáratú Fiat Doblo alkatrészeit vettem meg (dob, pofák, rugók) A pofákon picit flexelni kellett, de aztán tökéletesen stimmelt minden.
A hátsó lengéscsillapító alsó szemében gyárilag nem cserélhetõ a gumiszilent. Ennek ellenére a Zsiguli szilent gond nélkül belement. Mûszakin is átment, szóval tényleg minden ok!
Katalizátor elõtti kipufogótömítésem is cserés lett. Oda Mazda MX-3 tömítést rendeltem, tökéletes lett. Kuplung szetbõl Fiat Marea-hoz kellett hozatnom - de ezt csak minõségi okok miatt, egyébként Palio-hoz is kaptam volna eBay-rõl. És még sorolhatnám.
Mind ez nem volt ilyen egyszerû. Rengeteg katalógus oldalt kellett végigböngésznem gyári illetve beszállítói sorozatszámokat, ábrákat keresgélve.
Szóval gyakran egy hetet is kutakodtam, mire biztosan tudtam, melyik alkatrészt rendeljem meg.
Egyébként erre a sok herce-hurcára azért volt szükség, mivel az UK-ban sosem forgalmaztak Fiat Palio típusú gépkocsit és nekem pont ilyennel kellett idejönni. Huh...
Tehát hiszek benne, hogy a Trabant fékrendszeréhez is össze lehet vadászni a megfelelõ alkatrészeket. Csak itt már nem igazán segítenek a gyári cikkszámok, hanem 'élõben' kell összehasonlítani az egyes elemeket.
Például elképzelhetõ, hogy a fõfékhenger tömítéskészlete összeállítható 2-3 másik típusidegen fõfékh. javító szettjébõl.