Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6200  Spityu 2013-03-09 16:56:47  Előzmény:Németh János: 74815

Annak a tejfölös állagú macesznek a becsületes neve: olaj-víz emulzió. Az olaj adott, a víz pedig alapvetõen két forrásból kerülhetett bele: égéstermékként szépen lement a gyûrûk mellett, ez a jobbik eset (ezzel nem nagyon tudsz mit csinálni, hidegben elég gyakori). Rosszabb esetben csipegeti a hengerfejtömítésnél a vizet a motor. :) Ha nagyon habos és viszonylag sokszor rá kell tölteni, akkor tuti, hogy hengerfejes. Ha csak kicsit tejfölös és lassan fogy csak a hûtõvíz, akkor az átlagosnak mondható téli vizesedés van az olajodnál, ill. szivárog valamilyen bilincsnél vagy magánál a vízpumpánál a víz.
[i](Módosította Spityu 2013.03.09. 18:00-kor)[/i]

6199 Németh János 2013-03-09 15:42:47  Előzmény:jocking .: 74813

CSaó.

Köszi a válaszokat.

Hát most egyet lecseréltem mert akkor az valószínû elrepedt és az önindítóra folyt a víz meg a behúzómágnesra. Csere után megállt a vízszivárgás.
De kicsit kemények a csövek meg eléggé lassan melegedett télen még néha úgy is hogy bent van elöl a karton.
Akkor csövet ne cseréljek csak ha szükséges, és elreped valameik?

Ma levéve az olajbeöntõt kicsit tejfölös állagú macesz volt rajta az mitõl lehet? Nemrég volt olajcserém 1000 Km-t nem mentem szerintem azóta.

6198 Rajna László 2013-03-09 12:55:24  Előzmény:Kiss Krisztián: 74806

köszönöm szépen a segítséget :)

6197 jocking . 2013-03-09 10:28:14  Előzmény:Varga Tibor: 74812

Van csõ, csak minõségileg olyan szuper, hogy 2-3 évente cserélni kell, mert szanaszét reped.

6196 Varga Tibor 2013-03-09 10:06:57  Előzmény:Németh János: 74805

A 4t vízcsõszett tuti magyar portéka, ahogy a trabiwelten fent lévõk erõs hányada. Itthon lehet venni csöveket, Zsombiban, vagy Báro-kerben biztos van.

6195 Csády Szabolcs 2013-03-08 22:48:14  Előzmény:Szabó Gábor: 74810

A hideg üresjárati csavaron és a fojtószelep csavarján rajta is van a plomba.
Könnyen meglehet, hogy akkor a tûszelep lesz a ludas, mivel úgy vettem észre, hogy a szivató rudazatánál benzines volt.
Hogy lehet ezt a hibát korrigálni?

Hogy miért kellett karbit cserélni? Hát izé...kellett a szopóroller adag. A gyári karbija aránylag jól muzsikált, csak kicsit sokat evett. Mondjuk se rendesen beállítva, se felújítva nem lett mióta nálam szolgál.
No meg ököl-szabályra hagyatkozva úgy véltem, hogy az új/nagyobb mindig jobb, mint a használt/kisebb.

6194 Szabó Gábor 2013-03-08 21:37:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 74809

Zsír új karbin az állító csavarokon mûanyag kupak van. Azok rongálás nélkül csak kevés állítást engednek, de mûködnie kéne állítgatás nélkül is. Bármennyire is nincs jól beállítva egy karbi, gázzal játszva életben lehet tartani a motort, max alapjárat nem lesz. Ha a tûszelep nem zár rendesen, nagyon durva mennyiségû benzint nyom az AC. Ilyenkor zárt fojtószelepnél tuti leáll a motor, annyira dúsul a keverék, de ki is folyhat a benzin a karbiból a szivató rudazatánál.
Miért kellett karbit cserélni? Elõtte nem voltak ilyen tünetek?

6193 Csády Szabolcs 2013-03-08 21:23:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 74808

Most jut eszembe: az elsõ indítózásokkor, miután feltelt benzinnel a karbi, akkor beindult. Elég magas volt a fordulatszám, s mikor nyomtam neki egy gázfröccsör, akkor leesett, kehesen járt, majd megállt. Utána már csak az elõbb leírtakat produkálta.

6192 Csády Szabolcs 2013-03-08 20:14:08

Üdv Urak!

A harci helyzet a következõ:
Az 1,1-es Trabimra ma felszereltem egy 1,3-as Wartburg karbit, de nem akarja az igazságot...
A karburátor zsír új darab.

A következõt produkálja: teker az önindító, de nem "kapja el". Ha tövig nyomom a gázpedált, akkor egy-egy pöffenés van, de nem jár a motor. Néha közepes gázpedál állásnál életre kel, de kehesen jár, s egy-két másodperc járás után annak ellenére, hogy ugyanott tartom a gázt lefullad. Az elsõ próbálkozáskor ömlött a benzin a karbiból, de az mintha már megszûnt volna. Valószínû túl sokat kap, mert erõteljes benzin szag van mind a kocsi elejénél, mind a végénél.

Van valami standard beállítás, amibõl ki lehet indulni?

A másik dolog, hogy a karburátor tömítéskészletébõl megmaradt egy tömítés, amit a robbantott ábrán se találok sehol se. Körgyûrû alakú papírtömítés, külsõ átmérõje 47, a belsõ 38mm kb.

[imgw]http://www.ruddies.business.t-online.de/grafik/40w54101TLA.gif[/imgw]

6191 Kantuly János 2013-03-08 15:47:38  Előzmény:Kenyér Zoltán: 74791

Azért gondolkodtam rajta, mert ha majd a sárvédõt csinálom, akkor egyúttal megcsinálnám azt is.
Viszont így, hogy gyári új duro ajánlatos hozzá, így lehet, hogy lemondok a dologról, mert annyi keret nem lesz rá.
Sõt, nagyon is szûkös lesz a keret.

6190 Kiss Krisztián 2013-03-08 12:05:11  Előzmény:Rajna László: 74804

Gyárilag még 15w40nnel adták,de 10w40 jobb bele,mivel a motor már nem új,az 5w-s felesleges,mert nagyon"vékony"és el kezdi csipegetni,megeszi magyarul!
10w40böl vegyél amilyet a tárcád el bir,(nem kell a szintetikus,de tehetsz bele ha akarsz)a lényeg hogy mindig idöben cseréld,ezek a motorok nem kényesek :)

6189 Németh János 2013-03-08 05:49:00  Előzmény:Varga Tibor: 74803

csao. Gondolom a festékboltos tudja milyen alapozo kell nekem majd akkor. A látvány jo lenne, polir fekete és fehér alkatrészek a kocsin :) .
Vagy láttam szögletes fém lököst fekete végekkel, csak ha jo állapotút akarok akkor zsebbenyúlós.
Szóval nem most lesz elöször kasznis, meg vízszigetelés mert valahol befolyik a víz 2 hétig száritottam a szõnyegeket.

Ha polir szelepfedél jo akkor majd lehet az marad, közepesen értek hozzá. Menne rá egy kis lakk és már jó is :)

4t vízcsõszett létezik magyarországon is? Mert trabantwelten láttam, vagy beszéltük, hogy valaki szokott kimenni és tud hozni alkatrészeket érdemesmegkérni inkább?

Köszi a válaszokat elõre is.

6188 Rajna László 2013-03-07 23:43:59

sziasztok!
kicsit más téma...
és bocs hogy még mindig értetlenkedek, de hülye vagyok az olajokhoz...
ajánlottak itt a kollégák 5W-40, illetve 10W-40-es motorolajat. ez jó lehet?
illetve szintetikus vagy ásványit ajánlotok?
köszi szépen a választ!

6187 Varga Tibor 2013-03-07 21:07:28  Előzmény:Németh János: 74800

A 4t lököst ha ragaszkodsz hozzá, akkor elõtte mûanyag alapozóval kell kezelni, majd festeni, különben lehullik róla elég hamar a festék.
Szelepfedél krómozás ára krómozótól függ, de 5-6 ezerrel nyugodtan számolj. Vagy ha valaki felpolírozza neked ingyen sokkal olcsóbb, a krómozás árának több mint fele a polírozás.

6186 Pátkai Antal 2013-03-07 20:09:41  Előzmény:Kantuly János: 74790

Négy centi a maximum amit kibír a duroplaszt. De lehet többet betoldani max a duroplasztot is toldani kell igaz macerás de megoldható dolog.

6185 Kiss Krisztián 2013-03-07 14:25:17  Előzmény:SZOBOSZLAI GYULA: 74799

Vagy gyári[url]http://109.hu/?L=aprohirdetes.adatlap&aid=13287[/url]irmscher alufelni(4x160)ez felmegy egy az egyben,vagy csináltatsz(veszel)osztókör módosítót
,olyan áttéttel,amilyen felnid van,vagy amilyet vennél
(pl 4x100 felnihez,kell egy 4x160ról 4x100 ra módosító.

6184 Németh János 2013-03-07 11:16:20  Előzmény:Pemmer Péter: 74795

csao.
Igen a polir miatt érdekelt volna. Kromozás mibe fájna?
Mondjuk elõtte van egy kis lakatolnivaló még, meg aproságok. Lámpakarikám nekem alu volt fel is poliroztam gyorsan :) szerintem király lett, azért gondoltam a szelepfedélnek is adok de akkor majd a króm lesz.

4t mûanyag lökösöket feketére szeretném festeni, mindegy mivel vagy valami specko kellene? Mik a tapasztaltok?
Vagy szerezzek szögletes krom lököst?

Köszi a válaszokat.

6183 SZOBOSZLAI GYULA 2013-03-06 23:26:44

sziasztok 1.3 mas wareszom van mi kell ahoz hogy alufelnit tudjak rá rakni?elõre is köszi a segítséget

6182 Varga Tibor 2013-03-06 20:52:01  Előzmény:lastó csaba: 74785

Ha nincs beakasztva a kormányzár, akkor le lehet húzni a kormányrúdról a gyújtáskapcsolót. Ha be van akadva, akkor oszloppal együtt kell kivenni, és eldobni.

6181 Kovács Ádám 2013-03-06 20:20:37  Előzmény:Kantuly János: 74790

én úgy hallottam 4cm-t bír ki a gyári duroplaszt, ahogy néztem el fog férni a felnim úgyhogy nem kell megpróbálnom mennyit bír :)

6180 Pemmer Péter 2013-03-06 19:31:55  Előzmény:Németh János: 74794

Ha megfelelõ vastag nem deformálódik. A hengerfej is aluból van. + 2T blokk, henger, hengerfej...

6179 Pemmer Péter 2013-03-06 19:30:09  Előzmény:Németh János: 74794

Csak vasból készült. Miért kell aluból? Szépen le kell pucolni és le lehet krómoztatni. Nem macerásabb, mint egy alut felpolírozni közel króm minõségre. Vagy nem tudom mi a terved vele?!

6178 Németh János 2013-03-06 19:05:45  Előzmény:Pemmer Péter: 74793

aha, ez villámkérdés volt most pont nem volt a szemem elõtt.
Létezik aluból is vagy biztos hogy nem mert nagyobb melegnek van kitéve és deformálódna?

6177 Pemmer Péter 2013-03-06 19:01:31  Előzmény:Németh János: 74792

Mivel rozsdásodni tud így nem aluból, hanem vasból van, ezért krómozható is :)

6176 Németh János 2013-03-06 17:25:37

a 4t szelepfedél az aluból van? :)

6175 Kenyér Zoltán 2013-03-06 10:01:29  Előzmény:Kantuly János: 74790

Én már csináltam. 3 cm simán belefér. De gyári új duró kell hozzá, régit nem tudod utána visszarakni, mert a szélesítés miatt rövidebb lesz. Új durónál is figyelni kell nagyon, mert én már találkoztam olyannal ami rövidebb volt, mint a többi. Üvegszálas utángyártott cucc nem jó rá, mert nem bírja az alakváltozást.

6174 Kantuly János 2013-03-05 21:20:01  Előzmény:Kantuly János: 74784

Nos, senki nem csinált még ilyet, márkatársak? 3cm esetleg beleférne?

6173 Őry Gábor 2013-03-05 19:51:29  Előzmény: : 74786

Az E85 kiválóan oldja azt is, ami a benzinbõl is lerakódik.

6172 Reining Ádám 2013-03-05 10:58:40  Előzmény: : 74786

Szedd ki a tankot.
Tekerd ki az aljából a benzincsapot.
Ezzel egybõl le is engeded belõle az ezer éves benzint.
Szedd szét a benzincsapot,nem egy bonyolult dolog szóval adja magát, hogy kell szétszedni, csak tanulmányozd elõtte és egybõl rájössz.
Van benne egy parafa tömítés, ami lehet szét van mállva, ha szerencséd van semmi baja, de ha mégis, szerezz egy újat.
Benzinbe mosogasd el, a szûrõket is (amiken valószínû akkor vastagon áll a gané).
Ha minden patyolat rakd össze, de a két kis csavart ne tépd meg,csak érzéssel mert akkor nem tudod kinyitni a csapot úgy megszorul.
A tankba a betöltõ nyíláson belelátsz milyen szutyok van az alján, én sima benzinnel kilötyögtetném belõle a retket és amikor szép az alja, tekerd vissza a benzincsapot és állítsd be hogy jó irányba álljon (bele tudjad akasztani a nyitogató pálcát) aztán húzd meg.
Dobjál rá új benzincsövet mert lehet abba is beköltöztek a pókok. :)
Én ki szoktam próbálni, hogy kinyitom-elzárom a csapot és ha szépen folyik, rádugom a karbira a benzincsövet.

6171 Holnapy Gergely dr. 2013-03-05 10:40:39  Előzmény:lastó csaba: 74785

Ne is erõltesd! A Trabi gyújtáskulcsa más mint az ajtójé. Csoda ha egyáltalán bele tudtad tenni.
Kormányzár szétszedésben majd valamelyik jártasabb kolléga ad tanácsot.

6170   2013-03-05 08:17:13

Sziasztok!

Be szeretném üzemelni rég nem használt Trabimat.Ha a karburátorba rakok üzemanyagot akkor megy, valószínû hogy el van dugulva az oda vezetõ út, és a tank alján is sok a kosz. Mit ajánlanátok mit és hogyan tisztítsam ki? Gázolajos áztatás? Köszi a választ.

6169 lastó csaba 2013-03-05 04:42:24

Sziasztok!
Örököltem egy '88-as kombi trabit.Meg szeretném tartani,rendberakni. A gond az, hogy az öreg bácsi elszórta a kulcsait. Az ajtót már sikerült kinyitni, gyújtáskapcsoló betétet kihúni, de a kormányzár maradt. Hogyan tudná szétszedni?
Kaptam egy kucsot, ami az ajtót kinyitotta, de meg sem mozdul a gyújtáskapcsolóban.
Mit tegyek?
Választ várva tisztelettel:
lelek

6168 Kantuly János 2013-03-04 22:26:14

Aki már szélesítette a Trabiját, attól kérdezném, hogy a duroplaszt mennyit enged maximum, mennyit érdemes?

6167  Spityu 2013-03-03 20:10:25  Előzmény:Pemmer Péter: 74782

Doblemez összekötõ javító elem? A'mmegmia'?! Emlékeim szerint ott sima lemez van, derékszögben hajlítva. Amelyik karosszéria lakatos nem tudja legyártani, oda nem érdemes vinni a kocsit. Tudomásom szerint ilyen elem nincsen külön, csak a padlólemez (volt). Esetleg próbálkozhatsz [url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=2203]csomagtérlemezzel[/url]. De ennyi pénzt nem ér meg az a két derékszögû hajlítás a szélén. A fenti lemez egyébként utángyártott, bár ez látszik: eléggé hányás a póteréktartó...

6166 Pemmer Péter 2013-03-03 19:40:50

Sziasztok!

A képen jelölt doblemez összekötõ javító elem kapható valahol?

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/130303/nosniky_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/url]

[i](Módosította Pamir 2013.03.03. 20:49-kor)[/i]

6165 Őry Gábor 2013-03-03 12:12:27  Előzmény:Kozma Bence: 74780

Nem lehet, hogy a megkerülõ levegõszelep-rendszer nyitva van alapjáraton?

6164 Kozma Bence 2013-03-03 11:33:41  Előzmény:Őry Gábor: 74779

Dede.
Köszi, ezt megnézem akkor. Mert ezt csak a kipufogótalpnál néztem meg, hogy síkban van-e.

6163 Őry Gábor 2013-03-03 10:40:40  Előzmény:Kozma Bence: 74778

Milyen karburátorod van? Nem HB 4-1-es?

A karbitalpak hejlamosak az eldeformálódásra, mindegyik típusnál. Ilyenkor hiába a jó tömítés. Megoldás: Sík felületen egy hosszú csiszolópapíron (120-180) végigtolni, amíg síkban nem lesz.
[i](Módosította orygabor 2013.03.03. 11:50-kor)[/i]

6162 Kozma Bence 2013-03-03 10:28:05  Előzmény:Őry Gábor: 74775

Természetesen nem egybõl a szétszedéssel kezdtem.
Karbit kiszedtem, megtisztítottam, megnéztem a pillangó-szelepet, fúvókákat.
Hengertalp és hengerfej csavarok nyomatékra húzva, kipufogótalp és karburátortalp fixre húzva.
Mindenhol új tömítés, blokkfelek ragasztó-tömítõ pasztával kinyomva. Folyás se a lendkeréknél se a blokkfelek találkozásánál nem volt.

6161 Leopold László 2013-03-02 17:23:57

Úgy látszik nagyobb volt az ijedségem mint a hiba valójában.Az új olajgomba volt hibás én meg jól ráparáztam a dologra.olajfolyás megszüntetve. ;)

6160 Leopold László 2013-03-02 14:06:14

Sziasztok

S.O.S. segítségre lenne szükségem.
4T wareszomon tegnap elött eldurrant az egyik olajgomba.Gyorsan ki is cseréltem,ezzel nem is volt probléma.Azóta viszont orrán száján folyik az olaj a motorból elötte viszont nem.(Gyujtás elosztó alól,olaj teknõnél,stb.)Ami teljessen érthetetlen a számomra,hogy a motor tökéletesen jár,nem kopog nem zörög semmi.Mégis nagyon aggodok a hiba oka miatt.Valaki találkozott hasonló jelenséggel?Esetleg ötlet,hogy mi okozhatja ezt a galibát???
Elõre is köszi

6159 Őry Gábor 2013-03-02 08:31:27  Előzmény:Kozma Bence: 74772

Nem akarlak azzal bosszantani, hogy esetleg feleslegesen szedted szét a motort, de nem érdemes mindig a legnagyobb bajra gondolni elõször. Ha nincs alapjárat, a következõket tenném:
karburátor átnézés, tisztítás, különös tekintettel az alapjárati rendszerre. (gondolom megvolt)
falslevegõ-probléma: pillangószelep tengelye, karburátortalp ellenõrzés.
4-1.es karbinál a rudazat és a levegõjárat ellenõrzése
Elõfordulhat a motornál kifújáás, ellenõrzés, melyik henger a gyengébb.
Van e folyás a fõtengely-tomítésnél, ill a lendkerék felõl a blokk alsó nyílásánál csöpögés.
Hengertalpaknál nincs-e kifújás. Csavarok meglazulása, tömítés elvesztése.
Ezek után jöhet a blokk szétszedése.

A labirintos összszerelésrõl kérj alapos infókat, nekem megtörtént, hogy új gyûrûkkel is kifújt, visszatettem a szimmeringet és jó lett.

6158 Mazák Viktor 2013-03-01 23:48:10

Sziasztok!

Van bárkinek bármiféle tapasztalata a Trabantwelt.de-n fellelhetõ 40- illetve 60mmes ültetõrugókkal? Nem vagyok penge németbõl, én azt hámoztam ki a hirdetés szövegébõl, hogy mindkettõ spirálrugó a hátsó tengelyhez van.

"Mennyire vagyok tudatlan?" Bekezdés következik:
A hátsó rugókat fel lehet használni az elsõ tengelyhez? A toronyba elférnek, a lengéscsillapítóval összeférnek? Más, a szerelési útmutatóban úgy van feltüntetve, hogy az elsõ tengelyen lévõ spirálrugók hosszabbak a hátsó tengelyen lévõkénél, van ennek bármiféle olyan vonzata, hogy az elsõ rugó "nagyobbat emel" mint a hátsó rugó? Ezen a logikán kiindulva ha egy -60mmes párt veszek hátra, és egy -40mmes párt veszek elõre, akkor lehetséges, hogy az autó pontosan vízszintben lesz, ahogy gyárilag is?(Mivel a hátsó rugó amúgyis alacsonyabb magasságot adna, és még azt rövidítem) Vagy ez ettõl sokkal egyszerûbb, meg kell venni mindkettõbõl a hatvanast, aztán majd a nagyobb súly miatt kénytelen lesz leülni az eleje. Nem ismerem a vázgeometriát, nem tudom, hogy az elsõ és a hátsó tornyok egymáshoz képest milyen helyzetben vannak, egy síkban vannak-e, vagy ha nem, akkor melyik van lejjebb, vagy feljebb.

Köszi elõre is, ha bárkinek van türelme válaszolni.
[i](Módosította 4TRed 2013.03.02. 01:07-kor)[/i]

6157 Zwick Gábor 2013-03-01 21:23:34  Előzmény:Kozma Bence: 74772

Jah labirintos akkor inkább kezd a karbival.

6156 Kozma Bence 2013-03-01 20:38:34  Előzmény:Zwick Gábor: 74771

Van egy pótmotorom, szerintem arról átteszem a labrintokat, valamivell csak jobban tömít majd. Csak kérdés, hogy a két szélsõvel van-e a baj vagy mással...

6155 Zwick Gábor 2013-03-01 20:05:18  Előzmény:Kozma Bence: 74763

Nekem volt szitne ugyan ilyen hibám, 80 ft-os kkt szimeringet a lendkeréknél cseréletm corteko fémházasra, plusz a karbinál a tengely fel lett újítva azóta semmi baja.

6154 Kozma Bence 2013-03-01 19:48:44  Előzmény:Őry Gábor: 74769

Igen a motor leáll ha nincs ráhúzva a szivató...
Pillangószelep jó.

6153 Őry Gábor 2013-03-01 19:44:52  Előzmény:Kozma Bence: 74768

AZ, hogy nincs alapjárat, úgy szokták érteni, hogy leáll a motor. Ugyanarról beszélünk?
Megnézted, hogy a pillangószelep tengelye tengelyirányban lötyög-e?
[i](Módosította orygabor 2013.03.01. 20:45-kor)[/i]

6152 Kozma Bence 2013-03-01 19:11:39  Előzmény:Őry Gábor: 74766

Hidegen-melegen és alapjárat sincs... Szivatónál pörög fel.. illetve gázelvételnél magas fordulaton marad egy ideig.
[i](Módosította 83NC3 2013.03.01. 20:13-kor)[/i]

6151 Őry Gábor 2013-03-01 19:08:48  Előzmény:Kárász Endre: 74762

Jah, kérem!


A beállításról annyit, hogy lehet addig menni, amíg nincs csörgés extrém helyzetekben sem (padlógáz, hirtelen gázelvétel, stb. Lehet, akár 4, vagy még több mm is. (Humán kopogásérzékelõs gyújtásnak hívják az ilyesmit).
[i](Módosította orygabor 2013.03.01. 20:11-kor)[/i]