Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8006 Őry Gábor 2017-02-16 20:45:41  Előzmény: Spityu: 79494

Az SBR milyen márka?

8005  Spityu 2017-02-16 16:30:20  Előzmény:Őry Gábor: 79492

Pedig az agyra tippeltem volna. Amúgy a dob, agyra felfekvő felületét is meghúzták vagy csak a fékpofákét? Esetleg még az agynál is lehet vetemedés egy-egy csavarnál, az is okozhat billenést. Esetleg cseréld keresztbe a két agyat és nézd meg, változik-e az ütés mértéke. Vagy forgasd el a dobot az agyon egy-egy csavarnyit, pörgesd meg, és nézd, hogy ugyanott üt-e.

A csapágy nyitott.

8004 Őry Gábor 2017-02-16 14:22:54  Előzmény: Spityu: 79484

Zárt, vagy nyitott?

8003 Őry Gábor 2017-02-16 13:55:28  Előzmény:Pápai László: 79488

Csapágy nem lóg (bár cserés lesz). Már a dobon látszik, hogy kóvályog, a kerék nem kell hozzá. A dob és az agy biztos nem üt, mert az esztergályos észrevette volna (rá is kérdeztem). Más meg nem forog, csak a tengely. A fékpadon 30%-os ingadozást csinált.
De ha már szóba került: biztos, ami tuti: a tengelyeket kiveszem, és megnézetem műhelyben.

8002  Spityu 2017-02-16 12:24:46  Előzmény:Pápai László: 79489

Hát, ez jó kérdés. Még elhasznált állapotban is sokat ér, mivel újrahasznosítható a belseje, miután regenerálták. Szerintem 20-40 ezer forint lenne újan, ha meg kellett volna venned. Az más kérdés, hogy mennyire találsz rá vevőt. A fenti intervallumban gondolkodnék a helyedben, ha el akarod adni. Lehet, hogy jobban jársz, ha autósboltosnak leadod bizományos értékesítésre.

8001  Spityu 2017-02-16 12:20:25  Előzmény:Pápai László: 79487

Gondoltam rá, kb. csak egy bowdentartót kellene felapplikálni, meg a bowdent hozzákötni a rudazathoz. Magát a szívatót meg lekötni. Ha van elég lom a garázsban meg némi szerszám, egy délután alatt szerintem meg lehet oldani némi improvizálással. De annyira nem mozgatott, így nem fogtam neki.

8000 Pápai László 2017-02-16 11:20:41

Szerintetek mennyit érhet egy 4T hez való,vattaúj,kocsiban sose használt katalizátor?Kaptam, de én 90%ban 2-3 km-t megyek vele,így nem használna se neki,se a motornak,ha feltenném.

7999 Pápai László 2017-02-16 11:18:28  Előzmény:Őry Gábor: 79486

a csapágyakat nézted már,lógnak-e?Vagy a felniket ütésileg?Inkább azokra tippelnék,a tengelyt elgörbíteni nem akármi..

7998 Pápai László 2017-02-16 11:14:32  Előzmény: Spityu: 79479

Nem próbáltad a szivatót mechanikusra átkötni(minta 2T ben)?A youtube-n van fenn videó,de épp nem látszik mit kötött ki,és mit be.írtam neki, de semmi válasz::((

7997 Őry Gábor 2017-02-16 09:40:22  Előzmény: Spityu: 79484

És gyárit hol lehet még kapni? A Zsombié gyári?

Én is furcsállom, mer nem emlékszem, hogy nagy ütést kaptak volna akár alulról, akár oldalról. De üt kegyetlenül, szemmel is látszik. Tegnap a fékpróbán csúnyán elvérzett a felszabályozott dobokkal és új betétekkel. Az ütés mértéke kb ugyanakkora volt, mint a javítás előtti méréskor.

7996 Kotowsky Mozes 2017-02-16 09:25:35  Előzmény: Spityu: 79478

Nagyon szépen köszönöm a szakszerű ismertetést. Ezek alapján már világos, hogy mire való az a csavar. Üdvözlettel Mózsi bácsi

7995  Spityu 2017-02-15 21:01:26  Előzmény:Őry Gábor: 79483

Kerékagycsapágy: DKF DDR 6206 C2 (P626) méretei: 30x62x16 mm
Kerékagyszimmering: 48x62x8 mm

Hát, én ilyenről még nem hallottam, hogy elgörbült volna a csonk. Persze, semmi sem lehetetlen. Arra nem gondoltál, hogy esetleg pont utángyártott van benne és az hajolt meg? Bontóban szerintem csak kompletten adnak, de azért tehetsz egy próbát Csácsban vagy Olában. Szerintem legjobban akkor jársz, ha gyári újat veszel bele. Nem tudom van-e, és ha igen mennyivel drágább, de abban biztos vagyok, hogy egy csomó felesleges futkosástól megkíméled magad. Ugyanez igaz a csapágyra is. Drága a gyári, de párja nincs. Amúgy olcsóbból a ZKL-ZVL, ami bevált, de a KOYO is bírta. A ruszki csapágyakat felejtsd el.

7994 Őry Gábor 2017-02-15 20:52:57

Esetleg még egy tengelycsapágy-méretet, ha tudnáátok...?

7993 Őry Gábor 2017-02-15 08:38:22

Szerintetek az utángyártott hátsó tengelycsonk milyen minőségű? Sajnos úgy néz ki, elgörbültek, mert szemmel láthatóan ütnek. Gondolom bontottat nem érdemes nézni, mert szemre nem látszik.

7992  Spityu 2017-02-14 22:33:26

Még egy fontos dolog: a bowdennél is van állítási lehetőség. Ott legyen egy kis holtjáték, ne legyen alapból feszes. Szóval ha a gázpedálra lépünk (= meghúzzuk a bowdenházat a karbinál), akkor egy kicsit tudjon mozdulni, mielőtt ténylegesen nyitná a pillangószelepet.

7991  Spityu 2017-02-14 22:18:05

A kérdés második felére válaszolva: ezt nagyon nem szabad forgatni. Meg nem is kell. Leírom, hogyan állítottam be a saját karburátoromat.

1. és legfontosabb: legyen jó a gyújtás: időpont és a gyújtás minősége, ne hagyjon ki stb. (kábelek, gyertyák, pipák stb.)

2. benzinszint legyen jó. Ha nem zabál a kocsi összevissza, akkor valószínűleg jó. Feltételezem, hogy a fúvókák nem voltak piszkálva, nem lettek nagyobbra kicserélve stb.

3. az összeszerelt karburátornál, kikapcsolt szívatónál (a képen mintha be lenne kapcsolva, mert az érintkező nem ér neki a csavarnak, érdemes üzemmeleg motornál beállítani az alapnyitást is) a kérdéses csavart elkezdem kifelé hajtani. Egészen addig hajtom, amíg rés nem lesz az érintkező és a csavar között. Ekkor a pillangószelep TELJESEN elzárja a szívótorkot. Ez azonban nem jó, mivel berágódáshoz vezethet. Emiatt van ez az ütköző csavar, ami megakadályozza, hogy ilyen helyzetbe kerüljön a pillangószelep. A következő lépés: elkezdem befelé hajtani a csavart, mígnem eléri az ütközőt. Ezután még FÉL fordulatot beljebb hajtom. Így meglesz az alapnyitása a pillangószelepnek.

4. Fontos, hogy üzemmeleg legyen a motor, jöhet az alapjárat beállítás: a karburátor talpon van egy nagyobb és egy kisebb csavar (bal sarok és jobb sarok talán). Ezekkel kell emlékeim szerint az alapjáratot ténylegesen beállítani. Az egyikkel a fordulatszámot lehet beállítani, a másikkal pedig a keverék minőségét. Pontosan nem tudom, melyik melyik. Ezeket többször kell tekergetni felváltva. Először valahogy ki kell deríteni, hogy melyik csavar mit állít. :) Próbáljuk meg az egyikkel beállítani egy a fülünknek tetsző alapjárati fordulatszámot. Ezután a másikat abba a pozícióba tekerjük, ahol a legnagyobb a fordulatszám. Kb. ennyi. Ha ez a fordulatszám túl nagynak tűnik vagy túl kicsinek, akkor az előző csavarral csökkentsük. Utána a másodikkal ismét meg kell keresni a legnagyobb fordulatszámot és ott hagyni. Ezt nehezebb leírni illetve felfogni, mint megcsinálni, úgyhogy nem is ragozom. Próbálgatni kell.

5. Kikötöttem a szívatót. Szemből állva, jobbról van egy kis rudazat, ami kijön a karburátor torokból és bemegy a szívatóba. Azt a megfelelő pozícióban felül egyszerűen hozzákötegelőztem az aluöntvényhez. Hidegen mondjuk kell egy kicsit járatni, de így biztosan nem volt többletfogyasztásom a későbbiekben a ki nem kapcsolt szívató következtében.

Természetesen senkinek nem javaslom az 5-ös pontot, de nekem jó volt így, azért nem szórakoztam a szívató jó beállításával. Van amúgy 3 csavar jobbról, ami leszorítja a működtető rész házát. Ha fellazítjuk a csavarokat, akkor lehet tekerni a házon (amibe a két vízcső bemegy), magunk felé hajtva hamarabb fog kikapcsolni (hidegebb vízhőfoknál is), míg hátra felé hajtava később. Tudomásom szerint gyárilag össze van karcolva a két fél, ahol optimális. Nálam valóban így volt, de nem tudom, hogy gyári-e a jelölés.
Továbbá van még néhány állítgatási lehetőség, de azokkal nem szokott gond lenni. Úgy emlékszem, a gyorsítómembrán közepén is van egy állítócsavar. Meg persze hidegüzemi alapjárati fordulatszámot is lehet állítani a szívatónál talán. Na, én ezzel nem szórakoztam az 5-ös pont miatt.

7990  Spityu 2017-02-14 21:57:36  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79471

Sajnos nem vagyok benne biztos, de úgy emlékszem: magával a csavarral a pillangószelep alapnyitását lehet beállítani. Indítózáskor, hideg motornál (főleg télen, amikor bekapcsol a szívató) a csavar vége szabadon van. Nagyobb gázadásra vagy ha felmelegedett a motor "visszakattan", kikapcsol a szívató (ami az alapnál nagyobbat nyit a pillangószelepen). Alapjáratot azonban nem ezzel, hanem a karburátor talpon található két csavarral kell állítani (az egyik a fordulatszámot, a másik a CO-t állítja). Ez eddig magára a csavar mechanikus működésére vonatkozott (de nem garantálom, hogy 100%-ig így van.)

A csavarnál van egy vezeték, az gyakorlatilag testet kapcsol. Ebben sem vagyok tökéletesen biztos, de azt hiszem, a trafó mellett lévő alapjárati elektronika innen veszi a jelet ahhoz, hogy eldöntse, alaphelyzetben van-e a gázpedál. Ez azért szükséges, mert ha egy lejtőn gurulunk lefelé és nem nyomjuk a gázt, akkor bizonyos fordulatszám fölött (ez utóbbit a gyújtás elektronikától veszi talán, abból kalkulálja ki) elveszi az alapjárati benzinmennyiséget is a karburátortól. Erre a célra a talpon elhelyezett, hosszúkás henger szolgál, amire egy (sárga?) vezeték megy. Az gyakorlatilag egy elektromágneses szelep. Szóval a csavar másik szerepe: alaphelyzetben test jelet adjon az elektronikának.

A karburátor típusa BVF 32 TLA. Ez a Volkswageneknél használt Weber 32 TLA (vagy TLF, passz) karbi keletnémet megvalósítása. Egy kalap sz.r. Pontosabban ritka, amelyik jól működik, amelyiket nem barbárkodták szét. Nekem szerencsém volt, a benzinszint jó volt benne, a szívatót kikötöttem, így vígan eljárkáltam vele 5 literrel.

Egy-két link, sajnos magyar infó nem nagyon van:
https://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/27296-Vergasereinstellung-pdf/
https://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/27303-Einstellvorschrift-Vergaser-TLA-pdf-pdf/

7989 Antal Péter 2017-02-14 20:17:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79470

Az igaz,hogy valóban ez a másik kuplungszerkezet egy kicsit máshogy áll a lendkeréken,talán,mintha jobban befeszülne a közepe.Köszi a tippet.

7988 Antal Péter 2017-02-14 20:06:38  Előzmény: Spityu: 79468

Képzeld,megmozgattam a kuplungkiemelő "villát",amibe a kuplungbovden be van akasztva,és annyira könnyű kiemelni a kuplungot,hogy akár kisujjal is be tudom nyomni.Sajnos nem érezni,hogy mikor ér hozzá a szerkezethez a kiemelőcsapágy,így a valós holtjátékot csak a bovden lazaságából gondoltam.

7987 Kotowsky Mozes 2017-02-14 10:43:37  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79469

Kedves Klubtársak! a 7985 szám alatti bejegyzésem nem valami ízetlen tréfa! 87 éves öregúr vagyok. Idősek otthonába költöztem.Jogosítványom ebben az évben lejár. Az autómat unokámnak szeretném átadni. A "Wartburg 1.3 Kezelési útmutató" füzetecske alapján minden kezelési és karbantartási dolgot feldolgoztunk, figyelembe véve a benne lévő ábrák értelmezését is. Egy dologra nem tudtunk rájönni, hogy a füzet 53. ábráján a Porlasztó (1) Üresjárati beállítás pontban az állító csavar mire szolgál. Eddig minden problémámat a volt utcánkban levő műhelyben megoldották. A műhely bezárt. Ezért fordultam most Önökhöz megismételve kérésemet amit a 7985 bejegyzésben tettem. Unokám készített is egy kis fényképet (mellékeltem) arról amit kérdezünk.
Várom válaszukat tisztelettel Mózsi bácsi.

7986 Kacsándi Szabolcs 2017-02-13 22:08:08  Előzmény:Antal Péter: 79467

Nagy valószínűséggel,ha csak összeválogattál alkatrészeket az a baj.Léteznek különböző vastagságú tárcsák,amit nem lehet akármelyik szerkezethez beszerelni.Előfordulhat ,hogy összerakásnál a szerkezet lehúzásakor vagy kevésbé szorítja a tárcsát vagy túl behúzza a közepét.Így már nem fog megfelelően kiemelni.A lendkereket is kellene szabályoztatni a szerkezet felfekvő felületével együtt.Még ha nem is látszik lehet a lendkerék,lehet a szerkezet és a tárcsa is félrekopott.Az ilyesmi nem fog magától megjavulni.Pár évet versenyeztem és sokáig csak gyári szerekezettel ,nem erősített verzióval használtuk a versenymotort és az is nagyjából bírta.Ha neked egy utcai kocsin már csúszik,akkor ott nagyobb a gond.Tárcsa anyaga is lehet baj,ha megégett vagy tükrösödött ,akkor az már nem jó sok mindenre.Ha már áldozol rá pénzt és energiát,ne sajnáld belőle az új alkatrészt vagy felszabályzást.Szerkezet is meg tud égni,de a rugó is elgyengülhet esetleg elpattan,Bár a rugó eltörése inkább az utolsó szériás, állítólag erősebb szerkezetnél fordult csak elő.

7985 Kotowsky Mozes 2017-02-13 14:43:28

Kedves Klubtársak!
Mellékelek egy kis fényképet a W1.3 autóm karburátorának egyik oldaláról.
Ne nevessetek ki, de nem tudom, hogy a piros nyillal jelzet kis szerkezet mire való és mit, hogyan lehet vele állítani.
Válaszotokat előre is köszönöni Mózsi bácsi

7984  Spityu 2017-02-12 22:04:59  Előzmény:Antal Péter: 79467

Hát... árulkodó lehet, ha könnyű benyomni a pedált. De talán csak a kiemelés geometriája változott meg, és abból adódik.

Ha reccsen, akkor már valóban jó laza a bowden. Persze (elméleti síkon) az is lehet, hogy a mostani szerkezethez hosszabb pedálút szükséges. Én már jártam így gyárival. A kuplungpedálon van egy kis ütköző, azzal lehet növelni, hogy feljebb jöjjön a pedál alaphelyzetben. Ettől hosszabb lesz a pedálút, ami azt eredményezi, hogy nagyobbat lehet vele kiemelni. De ezt csak úgy írom, más problémánál volt ez az egyedüli megoldás: alaphelyzetben is egy kicsit feszes volt a bowden, ha lazítottam rajta, akkor meg nem emelt ki rendesen.

Amúgy nagyon könnyen ki tudod deríteni, hogy nem emel-e ki véletlenül felengedett pedálnál: a bowden állítónál mozgasd meg a kiemelő kart: ha semmit nem tudsz rajta (kézzel) mozdítani, az azt jelenti, hogy a szén már nyomja a szerkezetet. Jó esetben van egy kis út, amíg a szén alaphelyzetéből elér a kuplungszerkezetig. Ekkor is rugózik, de csak a kiemelő villa tengelyén lévő rugó erejét kell leküzdeni, ami nem nagy mutatvány.

7983 Antal Péter 2017-02-12 20:26:15

Igen,az valóban lehet,hogy a szerelésnél a kesztyűmtől olajos lett a kuplungtárcsa,de utána féktisztítóztam.Egy kicsit én is bízok abban,hogy megjavul,azért nem is akarom szétkapni újból.Gyári bontott,de keveset használt kuplungszerkezetet vettem,és meglepően könnyű benyomni a pedált,ami jó,de talán az is lehet,hogy kilágyultak a szerkezet rugói?Már annyit lazítottam a kuplungbowdenen,hogy néha reccsen váltásnál.Köszi a választ.

7982  Spityu 2017-02-12 19:37:50  Előzmény:Antal Péter: 79465

Fura. Lássuk csak: cserélve lett a szerkezet és a kinyomó szén. Állítgatva lett ezek miatt a bowden. A tárcsa maradt. Első körben a szerkezetre gyanakodnék. De még menj vele egy kicsit, lehet, hogy a szerkezet / tárcsa lett olajos, zsíros, ami miatt csúszik. Lehet, hogy elmúlik. Esetleg lazítsál még egy kicsit a bowdenen, hátha. Azért 70-nél csúszik meg, mert ott adja le a motor a legnagyobb forgatónyomatékot, amit nem tud átvinni a kuplung. Természetesen miután elveszed a gázt, a tapadási súrlódási együttható akkora lesz ismét, hogy az aktuális fordulatszámhoz tartozó nyomatékot már közvetíteni tudja a tengelykapcsoló.

7981 Antal Péter 2017-02-12 19:27:54

Sziasztok!
Jelenlegi mottóm:Két lépést előre,egyet hátra :-)
Szóval,miután kész a motortér festés,inden a helyén.Új kuplung kiemelő csapágy csere,és találtam egy jó állapotú,bontott kuplungszerkezetet,összeraktam mindent.A kuplungtárcsát nem cseréltem,ugyanis az nem volt kopott.
Most,már a második próbaúton vagyok túl,ami már elég hosszú volt ahhoz,hogy kiderüljön,csúszik a kuplung,de csakakkor,ha pl.60-al nyomok egy padlógázt 4-ben,és mire felgyorsul kb.70-re hirtelen felpörög.Majd visszaengedve a gázt újra OK.Tehát csak nagy fordulaton csinálja és más fokozatokban is.
Arra gondoltam,hogy lehet ez attól,hogy esetlegesen nem jól központosítottam a kuplungtárcsát?
Se elindulásnál,se emelkedőn nem csúszik meg,csak a fordulatszám felső harmadában.Vagy talán gyenge lehet a kuplungszerkezet?Kuplung holtjáték rendben,laza a bovden.

7980 Őry Gábor 2017-02-12 19:12:37  Előzmény: Spityu: 79463

Igen szépeket írnak róla...

7979  Spityu 2017-02-12 18:57:34  Előzmény:Őry Gábor: 79461

A linkelt oldalon van MZ karbis leírás. Nekem olyasmi rémlik valami fényképről, hogy a fűtőköpenyen kell egy kicsit reszelni és akkor elfér a bowden. Amúgy szerintem zsákutca. Bármely Trabant karbihoz képest az MZ karbi egy faék. :) Na jó, kb. a 2-es sorozattal van egy szinten.

7978  Spityu 2017-02-12 18:49:11  Előzmény:Őry Gábor: 79460

Passz. Szerintem bárhol is csináltatsz fékpofákat, a legegyszerűbb, ha odaviszed kompletten. Ezek a dobok, ezek a vasak. Oldják meg. :)

7977 Őry Gábor 2017-02-12 16:47:23  Előzmény: Spityu: 79459

Apropó karbi: 250-es ETZ-t tett fel valaki mostanában? Elfér a kipufogócsonk alatt? Mennyit kell barkácsolni?

7976 Őry Gábor 2017-02-12 16:45:50  Előzmény: Spityu: 79459

Fogalmam sincs miért nem állított utána.

Szökrönyös egyszer olyan vastag betétet ragasztott fel, hogy nem tudtam a dobot feltenni. Szóval oda a bizalom. Az elég lesz, ha mondom neki, hogy 202 mm? Az ilyenek mindjárt fröcsögni szoktak, hogy miért nem nála szaályoztattam a dobot.

A gyári karbi nem a melegfelvonulásra lesz, hanem műszakira. Bár úgy emlékszem, hogy a legutóbbira nem a gyárit tettem fel, de hát ki tudja?

7975  Spityu 2017-02-11 23:25:49  Előzmény:Őry Gábor: 79454

Fék: a pedál beesését és a kézifék eltűnését nem teljesen értem. Mármint hogyan jöhetett elő. Eleve az utánállító a fékmunkahenger felőli végén van a fékpofának. Szóval még az 1-1 mm-es hézag miatt is oké, hogy kijjebb nyomódik a dugattyú, de utána ugyanúgy az állító és a pofa vas hézagjának megfelelően kellene csak visszamennie (0.3-0.4mm gyári érték). A kézifék érthető okokból nem húz, a bowdenen után kell állítani. De inkább ne állíts. Szépen vidd el a pofákat is (vagy cseredarabnak számolják be, vagy felhasználják, helytől függ), hogy gyártsák hozzá a dobhoz. Jobb, ha viszed a dobot is, hátha nem 202, hanem annyi, amennyi elég volt még. Szökrönyös, Nekeresd?
Nekem emlékeim szerint 201.2 vagy valami ilyesmi értékkel kiadta. (Ja, én Pécsett csináltattam.) Sötétebb, antracit szürke színű, a gyárinál sokkal puhább cuccot sütöttek a vasakra. Ha lehet választani, ilyesmit kérj, ne valami üvegesre keményedő szart. Csak néztek műszakin...

Karbi: H1-1? "Miva', buzi vagy?" :D http://web.archive.org/web/20080531044537/http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm

7974  Spityu 2017-02-11 23:09:56  Előzmény:Konkoly Márton: 79445

Tessék szépen összevadászni. :) Azért a barna nem annyira ritka még... Eleve az azzal szerelt autókból sokkal több maradt fenn, és a most forgalomban lévők nagy része is azzal rendelkezik. Szóval nem reménytelen. De amúgy azt ajánlanám a műbőrös részre én is, hogy az eredetit szépen fel kell használni még ha a gyáritól eltérő szövetet is használnál. A sütés szerintem nagyon drága lenne, ahogy az előttem szóló is mondta, valószínűleg sokat kellene kísérletezgetni vele + egyedi szerszámot gyártani. Az ilyenek mindig nagyon húzósak árban. Emlékeim sima varrás rögzíti a műbőrhöz a textilt, szóval oldható, és egy normális kárpitos simán rávarrja az általad választott szövetet.

7973 Őry Gábor 2017-02-11 18:24:21

Sziasztok!

Több kérdésem is volna: Felszabályoztattam a hátsó fékdobot, de betétet nem cseréltem, mert majdnem 5 mm vastagok. Namost lényegében nem volt hátsó fék, a pedál beesett, a kézifék eltűnt. Az utánállítónak nem kellett volna tennie a dolgát? gondoltam magamban. Miután szétszedtem, láttam, hogy a betétek hintáznak a dob belső ívén. Ez lehetett a baj? 202 mm-ella belső átmérő, úgy emlékszem annyi még lehet.

A másik: a 28 H 1-1 karbinál a keverékcsavart mennyire kell kitekerni? Nincs meg valakinek JoPi leírása? A honlapja eltűnt.

7972 Po. Balázs 2017-02-10 05:32:37  Előzmény:Konkoly Márton: 79445

Gyárilag vagy így jött ki a műbőr a gépből vagy később nyomták bele. Volt régen egy barátom meg iskolában 40 éve. Apukája nagyfrekvenciás műanyag nyomassal, hegesztéssel foglalkozott. Egyik szoba a lakásukban egy nagy gép volt. Faraday kalickaban. Bérlettokokat, mappákat csinált. Ilyesmivel lehetett talán ez is anno csinálva. Meleg nyomómintával is lehetne próbálkozni de ott lényeges lenne az egyenlő hőelosztás. Érdemesebb szerintem felhajtani szakadt anyaggal egy szettet és abból a műbőrt felhasználni. A melegítő minta elkészítése sok munka lenne aztán a sok kísérlet... Bár ha szereted a kihívásokat... :)

7971 Konkoly Márton 2017-02-09 14:38:05

Sziasztok!

Felújítom a 601esem, és szép állapotú komplett belsőt keresnék, illetve olyan kárpitost aki csinált már Trabant belsőt. Sajnos akikkel eddig beszéltem, mind azt mondta, hogy a gyárilag belesütött csíkokat, nem tudják elkészíteni. Ki milyen megoldást választott a felújítás során ?

A képeken látható színűt szeretnék.

Előre is köszönöm a segítséget.

7970 Gábor Petus 2017-02-07 05:04:13

Sziasztok, jobb első sárvédő és egy homlokfal után kajtatok, illetve egy pár első fényszóró és index lámpa is érdekelne. Ha tudtok bontót Pesten vagy a környékén akinél érdemes próbálkozni, az is sokat segítene. Wartburg 1.3 Limusine

7969  Spityu 2017-01-30 22:15:09  Előzmény:Borsos Attila: 79421

Sajnos nem tudok tankot. Azt javaslom, gyöngykaviccsal, mosott kaviccsal csiklandozd meg egy kicsit, amennyire kell.

7968  Spityu 2017-01-30 22:10:48  Előzmény:Sárik Gergõ: 79395

Megnéztük Szabival, volt 4-1-es karbi maradéka: a megkerülőszelep közvetlenül a szívócsőbe vezet, nem az alapjárati rendszer valamely szakaszába.

7967  Spityu 2017-01-30 17:28:18  Előzmény:Burján Béla: 79428

Szia!

Hát, még mezei 601 / 353 tulajok is alig járnak errefelé, nem hiszem, hogy ilyen régi típushoz értő embert találnál itt. Speciel csak P70-essel rendelkező fórum tagokat tudok említeni: Bagor, Tiberius, Tsaby. De őket szintén nem láttam ezer éve írni ide. :(

7966 Matkó Ádám 2017-01-23 23:06:00  Előzmény: Spityu: 79426

Csak a vezérlős pálya részéhez gondoltam a nem kell kiszedni a motort.Az tényleg fedél le,és csöpp zsír.De csöpp!Nekem már tocsogott,azért járt össze-vissza.Magát a motort valóban egyszerűbb belülről,mégha a műszerfalat ki is kell venni,Trabinál nem nagy matek.Max félóra..Az jutott eszembe erről,milyen jót játszottam,amikor beázott..az ablaktörlő karjának a tengelyénél,ahol kilóg a kasznin,csillagra repedt a lemez.Műszerfal ki,egy ívre hajlított lemez lukkal a tengelynek,karosszériatömítő,meg néhány pötty a co-val megoldást jelentett..

7965 Burján Béla 2017-01-22 00:48:45

Sziasztok! Nekem, ennek a nagypapája van. Dkw F7.(1936) Fa kaszni, bőr bevonat. Van valakinek ilyen autója? Érdekelne, hogy mi a sorrend a tetőnél a burkolásnásl kívülről. Valami kartonpapír utána valami könnyen összenyomható szivacsszerű anyag, és a műbór. Sajnos ebben kéne segítség, hogy miket vegyek hozzá. Műbőr fele már megvan, de még az is kell. (vastag, és UV álló) A másik dolog, hogy a P70-esen milyen a kipuff rendszer? Az enyémen az első dob négyszögletes, és ami rajzokat eddig láttam, az kerek (cső) alakú. Tud valaki gíártani hozzá? P70 szerintem ugyan az .
Ebben kérek segítséget. burjanbela@gmail.com
Várom válaszotokat.
További szép napot.

7964  Spityu 2017-01-20 08:48:08  Előzmény:Matkó Ádám: 79424

Néztem képeket. Igazad van! Beszerelt állapotban is hozzá férni a fedél lapos csavarjaihoz. Talán csak a felsők vannak rossz helyen, de valami flexibilis szárral vagy marokcsavarhúzóval azokhoz is hozzáférni. Sőt, emlékeim szerint a tűzfal felől lévő 3 nagyobb lapos csavar csak a vázat fogja az alaplemezhez, vagyis még a tengelyt is ki lehet húzni. Meg persze mindent, ami ott van (motor). De önmagában szerintem elég csak a fedelet levenni és eltörölgetni, vékonyan bezsírozni a vezérlő pályát.

7963 Matkó Ádám 2017-01-19 23:15:37  Előzmény:Sárik Gergõ: 79417

Nem kell kivenni az ablak törlő motort,legalábbis elvileg.Vagy csak az újabb évjáratoknál van fölfele,a motortér felé az elektronika?Láttam már másmilyet,mint az enyém,de az nekem vakfolt.Az enyém zsiguli,vagy kis polszki kinézetre,meg működési elvre.Egyébiránt valószínűleg tényleg a kapcsoló hullott szét.Meg se gondoltam anno,vegyek egy másikat,volt két szakaszolós kapcsoló,az egyik öt,a másik hat lábas.Az öt lábas nem tudja az elektromos szélvédő mosót kezelni,a hat lábasba szét volt égve a kis relé.Hát,összegyúrtam a kettőt.Főtengellyel igyekszem,azóta nem nagyon ment a kocsi,relatív az a furcsa,hogy nagyon hirtelen kezdett el a kerregés erősödni.A blokk bontóból van,nem tudtam ott hagyni,egy nagyon jó állapotú kombiból szedték ki,petákért kaptam meg.Hetvenezer volt benne,az egyik tűgőrgőt cseréltem benne,nem akartam jobban bele nyúlni,mert nagyon patika volt.Belül is,már amennyire ez látszik,de a henger alatt nem volt mocsok,meg koksz,és kívül,el se hittem,egy kicsi olajsár.Hát lekocsikáztam vele a harminc maradék ezrest.És szeretek haladni..Nem százzal,de nem negyvennel.Cserébe viszont vagy 1:30-cal,legyen kenés.Meg füstfelhő..Úgyhogy ez egy bontatlan motor volt,eddig.Ez a motor váltotta ki a törött főtengelyest,igazából alkatrésznek vettem,aztán egyszerűen nem volt szívem szétszedni.

7962  Spityu 2017-01-19 19:22:28  Előzmény:Matkó Ádám: 79413

100e km elég jó a főtengelytől. Mondjuk ha kíméletesen használják, kibír ennyit. Érdemes nem halogatni a dolgot, mert ha már nagyban elkezdi szórni a törmeléket felfelé, az égésteret is teljesen összebarmolja. Aztán utána könnyebben lerakódik a koksz meg minden a sérülésekben. Emiatt felújításkor gyári új hengerfejeket tettem fel, persze el van téve minden emlékbe. Még a szétszakadt hajtókaros főtengely is. Kb. 55-60 ezret futhatott. a másik hajtókar tökéletes volt még, és amúgy nem volt hangja a motornak (csak az utolsó fél évben).

7961  Spityu 2017-01-19 19:18:49  Előzmény:Borsos Attila: 79421

Megkérdezem.

7960 Borsos Attila 2017-01-19 17:48:39

Nem vetettem el a tisztítást, csak bele van fabrikálva egy szintjeladó ezért kell csinálni egy zárókupakot a mosáshoz. ati.borsos@gmail.com

7959  Spityu 2017-01-19 17:43:10  Előzmény:Borsos Attila: 79418

Tudsz írni egy e-mail címet? Pécsi vagyok, lehet, hogy lesz itt a környéken. Mondjuk nem feltétlenül kell meneszteni. Első körben foszforsavas mosott kaviccsal szépen ki lehet mosni, utána elöblíteni sima víz + mosott kavics kombóval. Aztán beleönteni egy kis olajos denaturált szeszt, azzal is átöblíteni, majd kiönteni és megszárítani. A denaturált szesz egyből összeszedi a vízmaradékot, utána pedig hamar megszárad a tank. Aztán mehet bele a rendes nafta.

7958  Spityu 2017-01-19 17:39:50  Előzmény:Sárik Gergõ: 79416

Hát, majd kiderül. Ha a motor, még ne temesd, könnyű szétszedni, és emlékeim szerint összerakni is mindegy, milyen pozícióban rakja össze az ember. Hirtelen nem tudom, ki kell-e venni a helyéről, ahhoz, hogy az érintkezőpályához hozzáférjen az ember, de talán nem is kell. Mondjuk akkor legalább a gyártási időt is le lehet róla olvasni, ha kint van. Talán egyedül csak a forgattyús mechanizmus pozícióját kell megfigyelni, ami a tengely végére van rászorítva. A műszerfalat és a fűtést, azt hiszem, le kell bontani, kijjebb kell emelni. Nőgyógyász kezűek előnyben. Pont emiatt első körben a kapcsolót cseréld csak ki.

Ha mégis kiszeded a motort, akkor mielőtt visszaraknád a tengelyre a mechanikát (a megjegyzett pozícióban), indítsd be a motort, hogy alaphelyzetbe álljon.

Heidenaut bármikor vehetsz, az benne a jó. De ha van türelmed, Pneumantot is tudsz vadászni, szőröset. Kb. 1 év alatt azért össze lehet szedni 4db-ot

7957 Borsos Attila 2017-01-19 17:38:46

Sziasztok! Valaki nem tud esetleg Pécs környékén eladó Trabant tankot?
Az enyém nagyon rozsdás, ma el is dugult munkába menet.