Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6275 Kantuly János 2013-03-24 22:25:15

Jó estét mindenkinek, nekem a mai nem volt az...
Sajnos nem értem haza, az utolsó 50m-en tolni kellett.
2x leállt a motor, utána még újraindult aztán semmi.
Olajbeöntõ kupak vizes volt és a váltó is meg a motorblokk is....
Kiegyenlítõ tartályban meg volt a szint.
Hengerfej? Vezérmûszíj?

6274 Csády Szabolcs 2013-03-24 21:13:38  Előzmény:Németh János: 74888

Köszönöm a titulust, nagyon hízelgõ, de vannak itt ám sokkal nagyobb tudású emberek is, csak õk nem nyomják ilyen csinnadrattával az ipart, esetleg nem teszik közszemlére/közokulásra a saját szenvedésüket.

Nem tudok róla, hogy a gyorsítófúvókát ilyen módon lehetne állítani, sõt értelmét se látom. A következõképpen néz ki ugye a fúvóka:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130324/gyf_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Semmiféle állítási lehetõséget nem tesz lehetõvé a kiképzési, mivel a furatba való illeszkedését csak az O-gyûrû határozza meg, s így ez annyit tud, hogy belenyomják a helyére, az meg ott marad. Igazából a magassága szerintem nem is mérvadó, inkább az, hogy merre néz, de az pedig a ház kialakításából adott, mivel egy kis vályú (pirossal jelöltem a felénk esõ, látható részét a rajzon) van kialakítva a "csõrének", így az pozícionálva van.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130324/EasyCapture5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Egyébként nem vészes dolog eljutni hozzá. Leírom, hogy én hogy csináltam, mivel ha 30-szor nem kaptam szét, akkor egyszer se:
1, Leveszed a "boxkesztyût" (leánykori nevén szívászajcsökkentõt), ha a légszûrõ tetejét is oldod, s a kartergázleválasztó csövét is leválasztod a bocskesztyûrõl, akkor a 2 kis résolajcsövet nem kell lehúznod róla, s annyit engednek, hogy fejjel lefelé fordítva rárakd a légszûrõt és a kartergázleválasztót képzeletben összekötõ egyenesre.
2, A karbi felsõ traktusáról oldom a benzincsövet, majd a 2db M6-os csavart oldva leválasztom a karburátorházról a benzingõzleválasztó konzolját, ezeket csak kicsit arrébb toljuk.
3, Eltávolítjuk a 3 csavart, ami a bimetált tartja, ezeket vagy lapos csavarhúzóval tudjuk, vagy 7-es kulccsal. A bimetál melegítõjét kiszedjük a helyérõl, és félretoljuk.
4, A karbi fölsõ és középsõ részét összekötõ résolajcsövet lehúzzuk valamelyikrõl.
5, A karbi felsõ részét rögzítõ 3 csavart kicsavarjuk.
6, Az egész karbit rögzítõ 2db hosszú M6-os csavart is eltávolítjuk. Figyelem, ezt követõen a kabri már nincs a gumitalphoz rögzítve, rátámaszkodni nem szabad!
7, A felsõ rész eltávolítható, mely után a középsõ rész felsõ részén már hozzáférhetõ a gyorsítófúvóka.

Összeszerelés fordított sorrendben, kivéve 3-as 4-es pont, amit érdemes felcserélni ekkor, mivel úgy a 3 csavart könnyebb meghúzni, mivel nem mozog már a karbi.

6273 Csády Szabolcs 2013-03-24 20:01:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 74887

Jármûmérnök haverommal beszélgettünk a témáról, s arra jutottunk, hogy maga a keverék is koptat, de valószínûleg a kopás oroszlánrészét a benzinszûrõn átsurranó apró kis szennyezõdések végzik.

A gyorsító fúvóka csak hirtelen gázadásnál avatkozik be, szóval nem biztos, hogy az a ludas, bár nem írtad, hogy milyen jellegû gyorsítási karakterisztika mellett produkálja ezt a tünetet. Egy alapos tisztítást persze megérne a dolog, hátha csak eltömõdött valamilyen járat.

Ha nem akarsz egybõl beleugrani ebbe a dologba (amit megértek :) ), akkor még esetleg a gyújtással is lehetne kicsit játszani. Nem tudom, hogy be van-e állítva, de esetleg a túl nagy elõgyújtás is okozhat ilyen rángatást. Fogj egy vékony alkoholos filcet, s jelöld össze a gyújtáselosztót a blokkal, hogy ha nem jön össze a dolog, akkor vissza tudd állítani. Meglazítod a 2db M6-os csavart, és ha a kocsival szembe állsz, akkor magad felé kell csavarnod. 1-1,5mm-t. Rajta is van egy nyíl, amely a forgásirányt jelöli, vele egyezõ irányba tekerve csökkented, vele ellentétes irányba tekerve pedig növeled az elõgyújtás értékét.

6272 Németh János 2013-03-24 19:02:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 74886

csao Dr. Karburátor.

Én kérdésem még az lenne. Sok hiba volt az ac karbi stbm el a kocsiban. Egy elvileg hozzáértõ a gyorsitófuvokámat lejebb rakta, mert valami kettõ állása van egy kisebbmeg egy nagyobb, nekem elvileg kisebb be van rakva. Én visszatudom rakni nagyba? :) ha igen karbit le kell venni, vagy fent van ugy is visza lehet rakni?
mert jo sok dolog ki lett cserélve, azota meg bszik felvenni nekem a telefont aki csinálta.

Köszi elõre is.

6271 Kunyi Tamás 2013-03-24 18:00:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 74886

Így már értem!

Egyébként a Trabant 1.1 karburátor - mint tudjuk - igen raplis. Ez valóban olyan autó, aminek lelke van. Tehát az nem mûködik, hogy beállítod, és kész, csak hajtod. Õ odafigyelést igényel :D
Már várom én is a nagy karbi szerelgetést. Az enyém gyorsításkor torpan. Tehát nem gyorsul, csak nehezen. Ez minden sebesség fokozatban megtörténik. Gondolom gyorsító fúfóka nem spriccel be benzint vagy tudom is én. Egyelõre még odébb van. ez a mutatvány.

6270 Csády Szabolcs 2013-03-23 23:00:21  Előzmény:Kunyi Tamás: 74885

Köszi!

Igen, el tudnak kopni, hisz a kis lyukakon keresztül anyag áramlik, aminek következtében súrlódás lép fel. Ez lassú víz (ami jelen esetben nem is olyan lassú, s inkább lassú, mint víz) partot mos alapon szép lassan felbõvíti a furatot, így megváltoznak az áramlási viszonyok.

A karburátorom túlságosan hozzászokott a celeb léthez, így ha kell, ha nem produkálja magát, nehogy lekerüljön fórumról a Drága:

Ma hidegen nem volt alapjárat, annak ellenére, hogy a bimetál láthatóan teszi a dolgát, hisz a toroknál lévõ pillangószelep, a tengelye állásából következtetve nyitva van. Hozzáteszem ez a jelenség valamilyen szinten tegnap is jelen volt, de akkor betudtam ezt annak, hogy a szerelés során sokszor üzemanyagot spriccelt a gyorsítófúvóka a torokba, így úgy gondoltam esetleg kicsit megszívta magát, amit most dolgoz ki a motor...
Óvatosan, érzéssel túráztatva bemelegedett annyira a motor, hogy önerõbõl elköhécseljen, s tudjak állítani a hidegüzemi fordulatszámon. Ez után a motor már szépen járt, s késõbb is könnyen indult. Itt jegyezném meg, hogy ez az állítócsavar is még a gyári plombával rendelkezett, ami ugye már tudjuk, hogy nem garancia semmire se. Ezek után a hideg/félmeleg üzemben való gyorsításkor se jelentkezett az elõbbiekben leírt enyhe rángatás.

Talán egy idõre megnyugszik a drága, de én már nem merek semmiféle olyan kijelentést tenni, hogy készen vagyunk...na jó, én elég kész vagyok már, a karbi meg vagy igen, vagy nem, így 75%-os készenléti szint van jelen :)
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.24. 00:04-kor)[/i]

6269 Kunyi Tamás 2013-03-23 17:06:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 74884

Szép, átfogó felújítás! Gratula! Egyébként miért kell újrafúvókázni egy karburátort? El tudnak kopni? Ha igen, mitõl?

6268 Csády Szabolcs 2013-03-22 21:30:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 74875

A Karburátoros kálvária utolsó felvonása következik (legalábbis remélem):

Saját kérdésemre válaszolva: a zsombinál beszerezhetõ fúvóka készlet nem tûnik rossz minõségûnek, de azért nem egy gyári. A késõbbi karbitisztítások elkerülése érdekében érdemes a sorját lelkiismeretesen leszedni a menetekrõl, kikapirgálni (puha tárggyal)/kifújdosni a lyukakból. Ezzel egy ideig el lehet lenni, mivel elég sok van rajta/benne.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Mivel a bizalmam megingott a karburátort illetõen az összes fúvókát kicseréltem.
A Wartburg 1,3 alkatrészkatalógusa alapján a következõ eltéréseket tapasztaltam:
- 40-essel jelölt fõfúvóka 110-es helyett 105-ös
- 52-essel jelölt féklevegõ-fúvóka 75-ös helyett 60-as

Ha már ott voltam beállítottam 1-2 dolgot. Ebben nagy segítségemre volt egy a [urls=http://billz.hostei.com/pdf/4Tuning.pdf]neten talált leírás[/urls].

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Valahogy az "indítócsappantyú" (ilyen hülye fordítást utoljára a Jawa Mustang kezelési útmutatójában olvastam, ahol az indítóemeltyû a berugókart akarta szimbolizálni) hézagának a gyár által festékkel lerögzített értéke a 23 év polcon való pihenés közben elmászott, s inkább 5-6mm volt, mint az elõírt 3mm.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A folytószelep kontaktusa az elõbbivel összebeszélhetett, mivel a gyári plomba ellenére üzemmeleg motornál, zárt pillangószelepnél se létesített kontaktust az érintkezõ két része.

Ezeket orvosolva végre jöhetett a tesztút!

Jelenleg szépen húz, csak hidegen érzek egy kis rángatást, meg leállítás után még néha fordul párat a fõtengely, így gyanítom, hogy többet kap a kelleténél, de ez majd korrigálva lesz valamikor gázelemzõs beállítással.

Konklúzió:
Lustaságból nem szabad hinni semminek se, még ha nem is tûnik jogosnak a bizalmatlanság. Az a biztos, amit maga csinál az ember.
Ha nem ringatom magam abba az ábrándba, hogy ha gyári új darab egy alkatrész, akkor annak minden paramétere a helyén van, akkor ezt a fúvókacserét, benzinszint és egyéb mûködést nem igénylõ beállítást a fûtetlen garázs helyett csinálhattam volna a jó meleg szobámban az íróasztalomnál is.
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy amit maga szenved ki az ember, azt jobban értékeli, mintha küzdelem nélkül az ölébe pottyanna, s a probléma megfejtése során felszippantott tudás is csak hasznára válik.
A hosszú szenvedést meg úgyis megbocsátja az ember a hõn bálványozott gépjármûnek, hisz nem azért tartja, mert jó, vagy megbízható, hanem szerelembõl. Így a gyógyulás után visszanézve az elmúlt hetek szenvedése is már csak egy jó történet a haveroknak, és az ember csak arra vágyik, hogy belevezessen a naplementébe...amíg bele nem fut egy újabb agytörõbe, mert akkor legszívesebben felgyújtaná :D
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.22. 22:43-kor)[/i]

6267 Varga Tibor 2013-03-21 22:02:29  Előzmény:berki sándor: 74868

A Trabi váltó, ha le van hegesztve a 4. szabadonfutója, sokat kibír, lásd 1050-es Abarth fiat moci,(8000-et simán pörög,) vagy a tuningolt 353-as waresz motorokat, bõven 100-120 nm nyomatékkal. Ha hobbiautóról lévén szó, és nem naponta agyalod ezeket az értékeket, nem lehet nagy baj(évekig).

6266 Varga Tibor 2013-03-21 21:58:28  Előzmény:Kantuly János: 74881

Akkor is van értelme az olajcserének, hiszen a régi, bekokszólodott olaj leül mindenhova ahova nem kéne, az utántöltés nem csere....

6265 Kantuly János 2013-03-20 22:35:48  Előzmény:Kantuly János: 74880

Egyébként egy ilyen verdánál ami így kajálja az olajat, van értelme az olajcserének? Nem elég, ha csak szûrõt cserélek? Úgy is utána lesz töltve mindig...

6264 Kantuly János 2013-03-20 10:54:55  Előzmény:Kantuly János: 74877

Már csinálnom kellene, azért kérdezném.

6263 Kárász Endre 2013-03-19 17:23:57  Előzmény: Spityu: 74878

Igazad van, kicsit pontatlanul fogalmaztam. A Waresz moci Trabantba építését azért említettem, mert ott a bemenõ oldalon nagyobb teljesítményû motor van, minden más ugyanaz. Ezért ugyanabban a fokozatban, ugyanolyan tempó mellett nagyobb nyomatékot kell átvinni a váltónak(nagyobb nyomatékot TUD kifejteni a motor). Tudomásom szerint ez már nem esik olyan jól neki:)
Heggla példája megint más: ott a hajtáslánc úgy nézett ki, hogy Trabi motor-Trabi váltó-UAZ váltó-difi. A Trabant váltó nem a kerekeket hajtja, így jóval kisebb nyomatékot kell leadnia(pontosabban annyival kevesebbet, mit az UAZ váltó és difi össz módosítása).
Egyébként a csapágyak élettartamát a körülfordulások számában lehet megadni. Ez a terheléstõl (ami a váltó esetében az átvitt nyomatékkal kb. arányos) harmadik hatvány szerint függ. Ha egy csapágy kétszer nagyobb igénybevételnek van kitéve, akkor nyolcada lesz csak az élettartama. A fordulatszámmal nyilván fordítottan arányos. Tehát ha kétszeresére emeled a fordulatot, de a terhelõ erõ nem változik, akkor ugyanannyi körülfordulást fog megtenni a csapágy, csak mindez fele annyi ideig fog tartani.

Visszatérve az eredeti felvetésre: ha az elsõ és hátsó tengelyeket közvetlenül egy-egy Trabant váltó hajtaná, a váltók bemenõ oldalán pedig egyenként max. 50-60Nm jelentkezik, akkor semmi para, mivel ez a gyári terhelés. De ha beteszünk ezek elé hatvanöt másik terepváltót, stb. akkor nagyobb nyomaték fogja gyilkolni szegényt. Igaz, a kerekeket lassabban forgatja, de a nagyobb nyomaték valószínûleg kinyírja.
Áhhh, most nem tudok értelmesen fogalmazni :)
[i](Módosította Endre 2013.03.19. 18:32-kor)[/i]
[i](Módosította Endre 2013.03.19. 18:35-kor)[/i]

6262  Spityu 2013-03-18 20:16:33  Előzmény:Kárász Endre: 74874

Nos, a sebességváltó másik neve: nyomatékváltó. Szerintem a motor teljesítménye nem annyira számít, pontosabban nem az, hogy hány lóerõs. Egy jó szlalom (alulnyomatékos) motor közelebb van a 100Nm-hez, mint a gyári értékhez, viszont egy 80 lóerõs hegyimotorban alig van 60Nm, ami alig több, mint a gyári.
A váltót szerintem emiatt inkább a nyomaték nyírja ki, illetve a megnövekedett fordulatszám. A csapágyaknak ugyebár van egy maximális fordulatszáma, ami mondjuk jóval több, mint 4200 1/min, vagy akár 7000 1/min, de a tuninggal a tartalék is csökken.
Ami igazán megterheli még a váltót, az a magas fordulatszámon jelentkezõ nyomaték, mivel ekkor az amúgy is gyorsabban forgó csapágyra még nagyobb erõ hat.
No meg ne felejtsük el a nyomaték-teljesítmény viszonyt: utóbbi a nyomaték és a fordulatszám szorzatával egyenlõ.
Ezzel csak azt akarom kinyökögni, hogy teljesítmény és fordulatszám, VAGY nyomaték és fordulatszám, így érdemes nézni a dolgokat, önmagában a nyomaték, teljesítmény nem sokat árul el.
[i](Módosította Spityu 2013.03.18. 21:20-kor)[/i]

6261 Kantuly János 2013-03-18 20:03:51  Előzmény: Spityu: 74873

Szia!

Köszi az információt.

A múltkor 4.-be mentem 60-nal, majd visszalöktem 3.-ba és lepadlóztam, akkor végig kéket nyomott, mikor padlóztam. Miután visszavettem a normál tempót utána eltûnt a kék füst. Ez így szokott lenni, megfigyeltem.
Aztán volt olyan, hogy emelkedõn kellett feltolatnom (szerelõgarázsból felfelé), na akkor is kéket nyomott meg volt olyan alkalom is, mikor egy homokbuckára kellett feltolatnom, na akkkor is. Egyébként más esetben nincs kék.

Szerinted akkor gyûrûhiba? Ezt elég gyûrûzni vagy már akkor fúrni is kell és dugattyút cserélni? Akkor mindegy, ha [url=http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/vw_golf_2_1_3_motor][b]ezt mindenestõl[/b][/url] belerakom.

Jól gondolom?

Vezérmûtengelynél kívülrõl lehet cserélni a tömítõgyûrût vagy bontani kell ahhoz is?!

6260 Kárász Endre 2013-03-18 19:59:59  Előzmény:Forgács Balázs: 74865

Megnéztem: az 1N5400 dióda egyszeri (max ~8msec idõtartamos) áramlökésként 200A-t is elbír. Persze hosszabb ideig biztosan kevesebbet, folymaatosan meg csak 3A-t. Az izzók felmelegedése szerintem tovább tart, mint ~8msec. Pontosabb adatokat nem írnak a gyártók a hosszabb ideig tartó max. áramról, de ez mindegy is: az alkatrész mindig jobban tudja a fizikát, még ha elõször nem is úgy tûnik:)

6259 Csády Szabolcs 2013-03-18 19:57:28  Előzmény:jocking .: 74870

Ma kitúrtam az internet bugyraiból a BVF 34 TLA, azaz a Wartburg 1,3 karburátorának az adatait:

[imgw]http://www.ruddies-berlin.de/grafik/tla.gif[/imgw]

Ezek szerint a fõfúvóka mérete 110, az enyémbe viszont 105 van beleütve...
Most mindenki képzeljen ide egy kis káromkodást...

Bizalmi alapon szerintem fog kapni egy fúvókafelújítást.
A zsombinál árult készlettel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/mikul%C3%A1s%2008.12.06.%20023.jpg[/imgw]

6258 Kárász Endre 2013-03-18 19:52:22  Előzmény:berki sándor: 74868

Nincs személyes tapasztalatom ezen a téren, de az határozottan rémlik, hogy a Wartburg motorral szerelt Trabik esetében mintha már gyengének bizonyult volna a váltó. Tehát a 26 helyett 50LE-s motor által szolgáltatott nagyobb nyomaték már problémás volt. Persze javítson ki valaki, ha ez csak kacsa.
Ha a váltóról további felezõt, stb. akarsz meghajtani (ahogy heggla írta), akkor valóban nem kell félni. Az a fontos, hogy milyen nyomatékot kell leadnia. Ha viszont a Trabi váltó lenne a hajtáslánc utolsó eleme, és a motor valami jó nagy lassító áttétellel hajtaná, akkor érzésem szerint azt nem igazán élné túl a váltó.

6257  Spityu 2013-03-18 18:03:06  Előzmény:Kantuly János: 74872

Személyes vélemény, tapasztalat (nem szent írás!):
- ha taposásnál huzamosabban jelentkezik (mondjuk végig) a kék füst, és kb. a terhelés is mindegy (szóval érintõ gázzal haladsz országúton, bármilyen sebességgel), akkor valószínûleg eszi az olajat alulról.
- ha ugyanez hirtelen jött, akkor gyûrûhiba.
- ha viszont csak hosszabb motorfék üzemet követõen jön ki pár méterig a kék füst, akkor inkább szelepszár szimmering. Motorféknél a zárt pillangók miatt leszippantja a sérült szimmeringnél az olajat. Persze mondhatnánk, hogy ennyi erõvel a dugattyú mellett is felszippanthatja az olajat. De szerintem az megnyilvánulna a jelentõs mértékû olajfogyasztásban (ez alapján lehetne elkülöníteni a szelepszár szimmeringes és a gyûrûs olajfogyasztást).

Szerintem neked valami gyûrûhibád van, de mondom, ez csak az én véleményem.

A hengerfejnél nekem is szivárog. Okozhatja a vezérmûtengelynél lévõ szimmring sérülése. Meg kell nézni, hogy honnan is jön pontosan az olaj.

A többire nem tudok érdemleges választ adni.

6256 Kantuly János 2013-03-18 17:03:31

Sziasztok!

Kérdeznék pár igazán fontos dolgot, mert ez dönthet sokmindenrõl a jövõben...
Örülnék, ha mindenre tudnátok válaszolni, mert tényleg fontos nekem.

400-450km alatt újra szint alá csökkent az olajmennyiség az autóban.
2-3x lépkedtem meg ez idõ alatt, de hidegen nem.
Kb. egy hete észrevettem, hogy vizes a váltó, aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál az egyik bilincs elpattant. Azt kicseréltem, utána 2x töltöttem utána deszt. vizet, most úgy tûnik nem fog tovább.
Viszont a motorszám környéke nekem igen olajsarasnak tûnik, nem tudom miért...
Ha az olajbeöntõt kitekerem és beleszagolok a deknibe, akkor benzinszagot érzek.
Hidegindításnál darabosan jár, mintha nagy vezérmûtengelyes lenne.
Ilyenkor kéket füstöl, ha megmelegszik, akkor nagyobb igénybevételkor is szintén nyom kéket... (pl. gyorsítás, nagyobb lejtõnél mikor "kéri az erõt").

Ez lenne az egyik probléma, szerintetek mi lehet a gond? Olajlehúzó gyûrûk? Hengerfejtömítés? Szelepszár-szimeringek?

A másik dolog pedig...

Én úgy vettem a kocsit, hogy vonóhorog volt rajta, be is van kötve, mert kipróbáltam, de visszajelzõ nincs a mûszerfalon.
Forgalmiba vontatási adatokhoz nincs bejegyezve.
Át fog menni így mûszakin, vagy b@szakodni fognak vele szerintetek?

A harmadik dolog...

Katalizátorral vettem, viszont ez sincs bejegyezve a forgalmiba, de zöld plakett van a rendszámtáblán. Hogy lehetséges ez?

Nagyon köszönöm a válaszokat!

6255 Kiss Krisztián 2013-03-18 10:00:29  Előzmény:berki sándor: 74868

Egy ismerösömnek uaz-ban van (hivatalos lassú jármü)trabi motor váltóval.Hosszába van beépitve,és lehegesztett difivel,a hosszabik féltengelyröl(középen elvágva,és össze illesztve az uaz kardánvéggel),hajtja az uaz terepváltót.Innen már a többi része gyári uaz(hidak stb)2 köbméter fával simán megy bárhol.(igy van rajta vagy 48 sebesség.Hiszen a trabi váltónál van 4 fokozat,és még az uazon van terep,és országuti is.Jól müködik,ha gond van,akkor a szokásos trabi betegségek jönnek elö.(benzinszint,gyujtás stb)De megbizható,és még nem maradt ott sehol vele.Nem tudom mennyit birhat a féltengely,de azzal nem lehet gond,hiszen egy másik váltót hajt,és a sok áttétellel,nem esik rá akkora teher(új fajta,3 körmös,a váltófelén)

6254 jocking . 2013-03-17 23:27:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 74869

A kettes számú alkatrész valóban fúvóka, és az egyes számú csavar aljába van beledugva.

6253 Csády Szabolcs 2013-03-17 20:59:39

A Sátán karburátora címû folytatásos regény újabb részét olvashatják a kedves érdeklõdõk:

Elsõ körben visszacseréltem a fûtõsünt az eredetire, ami anno kifogástalanul mûködött, de azért, hogy õ is érezze a törõdéstt a flex belesikított a fülébe:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130317/DSC01382_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A korábban fotóval demonstrált reléjére viszont olyan mértékben rásült a csúszósaru, hogy a nagy erõlködésben széttörött a háza, s kizsigereltem szegényt. Még jó, hogy volt otthon másik. Az a durva, hogy a relé belsõségére kézzel, a csúszósarura fogóval rámarkolva se engedett az erõszaknak a frigyük. Nem vagyok én semmi jónak az elrontója: ha ennyire ragaszkodnak egymáshoz, akkor mehetnek együtt a kukába...

A rendszer ezen része már szépen teszi a dolgát, nem olvad semmi, melegedni is csak az melegszik, aminek kell.

A probléma megint csak magával a mechanikus résszel van. A múltkor azt okoskodtuk ki, hogy valószínûleg a benzinszint alacsony, ezért van a rángatás. A karbit rutinos szerelõként szétkapva láttam, hogy az elméletileg a ház oldalában lévõ letörés aljához belõtt szint alacsonyabb annál. Ez végül is betudható a 4-5 napos állásnak is.

A korábban ökörségnek titulát ábrát félig sikerült megfejteni, de még így is egy baromság.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Az úszók szélén van egy kis sarok, amihez lehet mérni, s az úszók játékát is meg lehet szüntetni a tartójuk megnyomkodásával. Az említett a távolság is beállítható, de a századokat még mindig nem értem, mint ahogy a tûrését se. A megdöntésrõl már nem is beszélve, mivel 45 fokban megdöntve ugyan ott van az úszó, mintha csak simán a feje tetején lenne, maximum annyit tudok elképzelni, hogy a tûszelep végén lévõ rugózott golyóra kevesebb erõ hat, így az kevésbé nyomódik be, de nem vettem észre, hogy ez számítana.
A szintet beállítottam a könyv által kértre, ami az eddigihez képest emelésnek számít, de ugyan úgy megmaradt a rángatás.
Üresben a gázzal játszva a következõ tapasztalható: túráztatásra szépen veszi a lapot, s alacsonyabb fordulatokon a gézt kitartva se történik semmi, de aztán elérünk egy olyan fordulatszám-tartományba, ahol a gázt kitartva elkezd köhécselni, majd egyre nagyobb átéléssel játsza a hattyú halálát, s a végén már azt hiszi az ember, hogy leáll. Valószínû le is állna, de én ezt nem vártam meg.

Az a röhejes, hogy a padlózásokat viszont kéjes gyönyörrel hajtja végre. Harmadikban 90-be olyan vígan szalad bele, hogy öröm nézni (ha esetleg a rend éber õre olvasná, akkor megnyugtatom nem, nem városon belül próbáltam ki, hisz még a több napos szívástól, és az éjjeleken át véresre gondolkodott agytekervényeimmel is volt annyi lelkierõm, hogy megálljam ezt az ámokfutást az üres utcákon...)

Kínomban már a fúvókákat tekergettem ki, néztem, hogy el van-e valami tömõdve, s kiírtam a méretüket, hogy majd jól összehasonlítom a gyári paraméterekkel, de az 1,3-as Wartburg javítási kézikönyvében sehol se találom ezeket. A Trabiéban megvan az tuti.
Ha valakinek megvannak ezek, akkor azt ne tartsa magában!
Elõre is köszönöm!

Csak még egy kérdés...(gyerek koromban sokat néztem a Columbo-t :) )

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130317/EasyCapture6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A képen 2-essel jelölt tétellel, amit az alkatrészkatalógus fúvókának ír, én mintha nem találkoztam volna...
Vagy lehet, hogy ez be van préselve?

6252 berki sándor 2013-03-17 20:15:37

Sziasztok!

Egy technikai jellegû kérdéssel fordulok hozzátok, amennyiben tudtok kérlek segítsetek!

Egy 4x4- es ATV- t szeretnék építeni, és kétütemû trabant váltók, féltengelyek és agyak felhasználásával.
Valamilyen régi olcsó enduro blokkot (minimum 350- max 600 ccm) akarok beletenni és 4 db. 215/75 R15 traktormintás papp-gumit a felnikre. Ezzel nehéz terepen húznék pótkocsit meg ezt-azt.
Azért trabi alkatrészek mert ezek maradtak szöcske építésbõl.
Nem tudom a hogy a trabant váltó/ féltengely tartósan hány lóerõ ill. nyomaték többletet képes elviselni.
Olvastam több trabant-tuningot de a váltóról, féltengelyekrõl nem esett szó.
Szóval szerintetek mennyit bírnak?

A segítségeteket elõre is nagyon köszönöm!
Minden jót!

Berki Sándor

6251 Németh János 2013-03-17 08:27:45  Előzmény:Kovács Ádám: 74866

CSaó.

Hát az a veszprém szombathely az nagyon jó fogyasztásra jött ki neked.

Ha felrakod kíváncsi leszek rá én is mi a változás, nekem a gyárival nincs gond szerintem jól megy meg elvileg gyárinak hagyok rajta mindent.
Mert láttam egy pár példát, ha belenyúl az ember nincs megállás :D

6250 Kovács Ádám 2013-03-16 17:35:03

Sziasztok!
Nekem gyári karbi van fent most télen 10 volt az átlag, nagyobb részt városban használva. Tavaly volt egy veszprém szombathely veszprém távom, egy kevés városi autózással, akkor ment el kb egy fél tank kb 250 km-re ami azért elég jó :) Nemrég beszereztem egy pierburg 2e karbit, nemsokára fel is fog kerülni, kíváncsi leszek ezzel mennyi lesz a fogyasztás.

6249 Forgács Balázs 2013-03-16 13:27:15  Előzmény:Kárász Endre: 74835

Helló,
csak ha érdekel valakit: a bal-jobb helyzetjelzõ elválasztást két darab 1N5400-as dióda látja el (50V 3A).
Nekem ugye +1 db 5W-os izzó van rákötve, összesen 20W, így a diódán 1,6A folyik át. Szerintem már el volt öregedve, azért purcant ki. Van itthon 1N5404-es diódám (400V 3A). Szerintem az jó lesz bele.

6248   2013-03-16 10:49:45  Előzmény:Németh János: 74852

Heli.
Nekem Pierburg karbi van a kocsiban. Amikor felkerült akkor mértem fogyasztást asszem 7-7,5 liter lett. A gyárival 10 volt :S

6247 Kunyi Tamás 2013-03-15 21:29:50  Előzmény:Kárász Endre: 74849

Igazad van Endre, nem eshet baja. Akkor nem is bonyolítom dolgot, köszönöm!

6246 Németh János 2013-03-15 14:06:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 74861

Hát, igen nálunk a szállító is mondta, lemerült az aksi és már kis sem tudja nyitni a kocsiját (( NESZE NEKED TÚLBONYOLÍTÁS))

-kezelési útmutató (részben megvan)
-javítási kézikönyv (nincs)
-alkatrész katalógus (nincs)
De beszerzés alatt :)

Ezt a szívatós dolgot is egy év után mondták el hogyan is kellene használni hidegindításnál.
Nekem mint elsõ autó, tényleg nagyon jó megtanulni minden kis apró dolgot, csípem is nagyon a kocsit :)
Csak az a baj nagyon kicsit értek a szerelgetésekhez, segítségem nincs olyan komolyabb mûhelyem sincs, de legalább it sok okos dolgot megtudok.

Nagyon rendes ez a csapat! ;)

6245 Csády Szabolcs 2013-03-15 13:54:03  Előzmény:Németh János: 74858

Köszönöm, igyekszik az ember. Sajnos a karburátor már a múlt, a jövõ pedig a túlkomplikált, elektronikával teleaggatott dolgoké, így nehéz lenne belõle doktorit/diplomamunkát/szakdolgozatot írni, maximum az Óbudai Egyetem Veterán gépjármû restaurátor szakmérnöki Msc (mesterfokú) képzésén lehetne.

A fûtõsün és a bimetál melegítõje csak hideg üzemben fût, melegen lekapcsol.
Az indítási problémád abból adódik, hogy nem szeretsz kezelési útmutatót olvasni :)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130315/EasyCapture5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Trabantozáshoz érdemes három "alapmûvet" beszerezni:
-kezelési útmutató
-javítási kézikönyv
-alkatrész katalógus

Az utóbbit jó ideig nem értettem, hogy mire kellene valakinek, hisz nehézkes dolog lenne cikkszám szerint csavart rendelni az NDK-ból, de mint kiderült a javítási útmutató ábrái bizonyos részeken nagyvonalúan átsiklanak. Az alkatrész katalalógusban pedig mindenrõl van robbantott ábra, s az egyes tételekrõl fontos infókat is tartalmaz.

Ha nem eszi a vizet, akkor szerintem felesleges, de majd a többiek megmondják a tutit.

6244 Németh János 2013-03-15 13:42:35  Előzmény:jocking .: 74859

csaó

Neked majdnem ugyanolyan a Trabid mint nekem :)
Sokat használod vagy te is csak száraz idõben?

6243 jocking . 2013-03-15 13:38:50  Előzmény:Csády Szabolcs: 74857

Nekem évek óta ki van kötve a sün, pont azért, mert megzabálta a relét. Ennek ellenére soha semmilyen körülmények között nem érzem, hogy hiányozna.

6242 Németh János 2013-03-15 13:16:33  Előzmény:Csády Szabolcs: 74857

Na hát ebbõl simán írhatnál egy doktorit. :)

Így már értem, nálam akkor nem baj ha bent marad. (majdnem az mint a számítógép hûtõbordája csak fordítva körülbelül.)

De viszont nyáron a 40 fokokban nem elõnyõs ha így is meleg van, nekem sokszor rövidebb menet után is szerintem üzem melegen, alig lehetett elindítani a verdát.
(ez köszönhetõ lenne a fûtõsünnek hogy elpárologtatta a keveréket a rendszerbõl)?
Mert padló, vagy félgázra elindul pár forgatás után, de azt mint télen a gyújtás padlógáz egyszer, úgy sem tudta elindítani sajnos.

De most egyenlõre jó így, mentem tegnap este egy 50 km-t pályán 80-90 el hol menyivel, ma levettem az olajbeöntõt és a macesz eltûnt pár csepp sima olaj volt rajta :) víz egyáltalán nem fogy vagy csak minimális.

Szerintem a Kecskeméti találkozón biztosan ott leszek. De azért ezt a hengerfejtömitést mutassam meg igazi szakembernek?

6241 Csády Szabolcs 2013-03-15 12:55:09  Előzmény:Németh János: 74856

A robbantott ábrán a 13-as tételszámú a fûtõsün, melybõl tisztán látszik, hogy a szívósorba van beépítve.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130315/EasyCapture4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezen a képen nem igazán látszik a geometriai kiképzése, ezért szükségesnek éreztem a következõ képet is:

[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/2010_01220004.JPG[/imgw]

A karbiból szívott benzin-levegõ keverék miközben a tüskék közt átáramlik felmelegedik, s így a motor egy elõmelegített keveréket szívhat be hidegen, ami elméletileg könnyíti a hidegindítást, meg a hideg üzemi mûködést.

A képen az általam beszerelt, felújított Wartburg szívósor látható a már beszerelt szívósünnel felülnézetben:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130315/DSC01357_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A hobbyautó egy elég tág fogalom. Én télen nem igazán használom, csak száraz útviszonyok közt veszem elõ. Téli hónapokban kb havi egyszer teszek vele "egészségügyi sétát", hogy ne száradjanak ki a tömítések, ne álljanak be a fékek. Ilyen használat mellett én nem tartom olyan fontosnak a jelenlétét, de ha télen is mászkálsz vele, akkor nem lehet hülyeség.
Bár létfontosságú se lehet, mivel a 2T Trabinál, ahol nincs semmiféle ilyesmi varázslat, beindítás után kb egybõl félig, ha nem tovább vissza lehet tolni a szivatót.

A benzin-levegõ áramlását annyiban befolyásolja, hogy akadályt képez. Az ideális az lenne, ha egy egyenes, minél rövidebb, sima falú csövön keresztül áramolna a keverék. Ez a tüskeerdõ biztos, hogy nem jó áramlástanilag, s ezért javasolta Bajusz79 kolléga, hogy a tüskéket vágjuk le róla a francba. Ez jobb gázreakciót eredményez.
Versenysportban a szívósort polírozni is szokták (természetesen belül, ez nem a halálos iramban, ahol az a gyorsabb, ami csilli-villibb...), így kisebb a csõ ellenállása, az áramló közeg gyorsabban képes benne közlekedni. Ez ahogy elnéztem az öntvényt belülrõl nem is ártana, mivel olyan durva a fala, hogy szerintem még az emberi bõrt is felsértheti, ha jobban rányomja az ember mondjuk a kezét és végig húzza rajta. A csõsúrlódási munka a csõ hosszától is függ, ezért ezt is minél rövidebbre szokták átalakítani. A sport/direkt szûrõk is részben azért okoznak teljesítmény növekedést, mivel általában a gyári szövevényes csõrengeteg helyett aránylag rövid csövön keresztül tud a motor lélegezni.

Mivel gondolom a fûtõsün tüskés része csak egy öntvény, így köztes megoldás lehet az, hogy a tüskéket levágva, a felületet simára dolgozva úgy szereljük vissza a helyére, hogy be is kötjük, így az áramlás sokkal elõnyösebb lesz, viszont a hõátadás a sokszorosan csökkentett érintkezési felület révén sokkal rosszabb hatásfokon fog mûködni, de azért mégis többet melegít majd, mint a semmi. Ezt a megoldást egy hobbijármûnél elfogadható kompromisszumnak érzem, valószínû, hogy ezt fogom megvalósítani.
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.15. 13:59-kor)[/i]
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.15. 14:05-kor)[/i]

6240 Németh János 2013-03-15 11:41:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 74855

Csaó.

Értem, köszi a segítséget.

Fûtõsünes dolgot én nálam sem árt ha megcsinálom?? :O
Nálam is hobbiautó ugye, de azért sokszor van hogy boltba is járunk vele meg stb.

Most az mit is befolyásol, a benzin levegõ áramlását, meg azt melegíti vagy teljesen másra gondolok :S?

6239 Csády Szabolcs 2013-03-15 09:33:55  Előzmény:Németh János: 74850

A szivató az eredeti karbin nálam is hátra volt állítva, de a cikkek közt található hidegüzemi zavarokról szóló cikkben a következõt írják:

"A rugóházon, illetve a karburátoron lévõ két vonalat igazítsuk egymáshoz, mert az automata szívató csak így fog minden helyzetben megfelelõen mûködni."

Ha benzin van az olajban, akkor az hosszabb távú utazás során, mikor a motor üzemmelegen dolgozik hosszabb ideig, akkor az kiég az olajból. Úgy tudom ez a "macesz" hidegben rövid távú autózásoknál szokott elõfordulni. Nem rendellenes dolog, de nem árt kitörölgetni.

6238 Csády Szabolcs 2013-03-15 09:25:03  Előzmény:Szabó Gábor: 74847

Ez a 480W sokkolt. Ha tényleg ennyi, akkor viszont nem értek valamit: 480W/12V=40A. A beépített lengõbiztosíték pedig 30A-es, és mégse égett ki...

Ezt a sün kikötést már több embertõl hallottam. Mivel hobbiautónak használom, s inkább csak jó idõben használom, így lehet azt fogom csinálni, hogy a zárlatos sünt megkopasztom, s nyárra kikötve az megy bele, télre meg meghagyom a jót.

Ezzel az 5l-es városi fogyasztással nagyon meghoztad a kedvemet, viszont az 1,3-as verzióval kapcsolatban meg kicsit megrémítettél. Nekem is ez a hosszútávú tervem, hogy 1,3-assá nõje ki magát. Bár haverom 1,4-ese Weber 32 TLA-val 5-6 között evett. Mondjuk nem tudom milyen használatban.

6237 Mazák Viktor 2013-03-15 09:00:48  Előzmény:Kantuly János: 74851

Én is úgy gondolom, hogy ez a gyári specifikáció.

6236 Németh János 2013-03-15 05:39:54  Előzmény:Kantuly János: 74851

csao.
Vágod mert te is jol leirtad :D
sok mimdentõl függ szerintem, melyik verda menyire volt használva hajtva stb.
Enyémet kevesebbet használták mint én( õk csak hétvége boltba) én ha rudok járkálok erre arra (de ugye a pár km város au nem valami fasza).
Nálam komolyabban ki kellet belzni majdnem minden gyujtás cuccot cseréltek már, még a vákum az eredeti csak benne meg azok az elektronikák az oldalán, az elején lomha volt nagyon mostmár kikergettem a pokokat is belõle :)
Meloba nem tudok vele járni mert a szomszédba dolgozom, bnõm meg még nem amnyira biztos magába. Napi használatu biztos sokka jobb, eg be van állitva a karbi stb biztos jo fogyasztásokat lehet kihozni belõle.
Egyszer irtam szomszéd is vett trabit több kilométerel de napi használatbol, állitolag 110-120 al megy minden nap pályán és ugy eszik 7-8 at neki :s ezek szerint be lehet lõni még is csak idõ.

Utánaolvasva elvileg felmegy a pierburg 2e duplatorku karburátor. Azzal jobban fogyasztana, jobban menne vagy mien változás lenne??

Mondjuk mivel nimcs hitelem, de csak városba járok ezértnem is nézem menyit eszik meg nem is érdekel(csak hoszutávon :) )
havonta szoktam megézni menyit mentem és annyi. :D
[i](Módosította whiteuniversal 2013.03.15. 06:45-kor)[/i]

6235 Kantuly János 2013-03-14 22:08:10  Előzmény:Németh János: 74850

Én valahogy nem értem ezeket a fogyasztás értékeket. Nekem nyáron kicsivel 8 alatt evett városban, most télen 8 volt fixen.
Hoszútávon melegben 6.5 körül volt 80-as tempóval. 90 felett hajtva kicsivel már 7.5 liter.
Hûtõventillátorom csak nyáron kapcsolt be.
A szivatóm pedig addig megy csak, míg 1est 2est végiggyorsítom.
Mire 3ba rakom már addigra általában kikapcsol.
Hidegen indítva viszont igen darabosan jár.

6234 Németh János 2013-03-14 19:02:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 74844

CSaó.

Na nem semmi a paintes tudásod :D (de ezt már mintha láttam volna máshol)

Hát nekem összerakva, ilyen volt mint amit leírtál télen 10 nyáron 7-8 de hosszútávon még jobb volt.
Egyik alkatrészes Trabantos mutatta az övét, az hátrább volt tekerve most az enyém is hátrább van tekerve a szívató elõbb kikapcsol, hallani és érezni mert leesik a fordulatszám melegen jobban mint hidegen.

Most én spuri adalékozok ugye, egyenlõre semmi változás szerintem.

Az olajbeöntõ sapkán a sûrû macesz nem lehet hogy attól van? Mert kihajtja a vizet a benyából meg ienek, míg a régi ACm volt és valamennyi benya van az olajba még lehet azt elkezdte kidolgozni?
Le kell törölni a kupakról a maceszt majd? :)

6233 Kárász Endre 2013-03-14 09:51:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 74848

Tudtommal a KMGY-ben a vízhõfok és a tank mûszere egy hagyományos ún. lengõtekercses (mutatós) mûszer. Szerintem átkapcsolásnál nem jelentkezik semmi káros, mert csak egy ellenálláson(hõgomba) átfolyó áramot szakítasz meg egy pillanatra. Ennyit akkor is kap, amikor kikapcsolod a gyújtást. No para:)

6232 Kunyi Tamás 2013-03-13 22:52:13  Előzmény:Kárász Endre: 74845

Apropó Endre, egy kis elektronika kérdésem lenne.
Lehet olvastad, lehet nem, írtam pár hete, hogy a KMGY mûszerre nem csak 1 vízhõgombát kötnék, hanem kettõt egy váltókapcsolóval. Tehát egyszerre csak egy lenne kapcsolatban vele. A kérdésem: amikor átkapcsolok egyik gombáról a másikra, lehet olyan feszültség- vagy áramerõsség-ingás a KMGY felé, ami káros lehet rá? Érdemes lenne valami védõelektronikát összerakni a kapcsoló és a KMGY közé? Pl. valami stabilizátor IC vagy mintha a Zener-dióda is rémlene :/ Sajnos nem vagyok ebben biztos.

6231 Szabó Gábor 2013-03-13 21:50:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 74840

480 duplavé, meg van valami képlet, hogy P=U*I. Generátort, akkumut nagyon megterheli. Ne erõlködj a biztosítékkal, inkább szereld ki a tüskéshátút és vágd le a tüskéit, aztán mehet vissza. Nem kell neki áram többé, de nem is rontja az áramlást. Viszont a bimetálnál lévõ fûtõelemnek mûködnie kell, nélküle nagyon sokáig megy a szívató. De ez csak 14W.
Hasonló karbicserét követtem el régen. Sok állítgatás után 5 literes városi fogyasztások lettek és soha nem ment elõtte annyira jól a kocsi. A karbit áttettem egy zsírúj 1.3as motorra, de hiába nem állítottam el, 12 literes fogyasztást mértem. Késõbb, ahogy a motor bejáródott, 10 liter körül lett a fogyasztás.
Két hete raktam Ladára ilyen karbit, mindent bekötöttem, alapjárati elektronikát és az autómata szívatót is. Az eredmény meg stabil alapjárat, 7 liter körüli városi fogyasztás, csendesebb, rugalmasabb motordinamika lett. Kis hiba van, a mágnesszelep nem mindig tudja leküzdeni a rá ható vákumot. A fõfúvókát nagyobbra cseréltem, 125 rémlik.

6230 Forgács Balázs 2013-03-13 18:45:49  Előzmény:Kárász Endre: 74845

Helló,

rendszámvilágítás nincs az utánfutón. Diódából tennék be egy nagyobbat, az van itthon többféle is, csak hozzá kellene férnem a rosszhoz, hogy kicseréljem.

6229 Kárász Endre 2013-03-13 17:38:28  Előzmény:Forgács Balázs: 74839

Nem ismerem a Wartburg 1.3-at, így azt sem tudom, hogy egész pontosan milyen típusú dióda van a kapcsolóban. Vélhetõen azért ment tönkre, mert egy bizonyos áramerõsség felett a dióda nagyon rövid idõ alatt kifingik, míg a biztinek van egy kis lomhasága. Na nem nagy, de a dióda biztosan sokkal gyorsabban halálozik el. Azt se felejtsd el, hogy az izzóknak hidegen jóval alacsonyabb az ellenállásuk. Emiatt a bekapcsolás során kialakul egy nagy áramlökés. Ez nem olyan hosszú, hogy a biztosíték olvadószálát felmelegíthetné, de a diódának már sok lehet. Ha a gyári konfigurációt meg akarod hagyni, akkor viszont az utánfutót kell átvezetékelni. Azt írtad, hogy a futón 2*5W a két helyzetjelzõ. De a rendszámvilágítás véletlenül nincs még rákötve? Vagy az egyáltalán nincs?

6228 Csády Szabolcs 2013-03-13 17:19:21  Előzmény:Németh János: 74843

Talán ez majd segít:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130313/748890489EasyCapture3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

18 - bimetál
18,5 - "bimetálház" (ezt önkényesen neveztem el így)
19 - rögzítõcsavar

A házon átmenõ, a bimetálon menetes furat van. Remélem így sikerül megérteni.

Nekem a régi Trabant karbival evett így télen 10-et (ez lefelé van kerekítve), nyáron meg 7-8-at. Mondjuk azzal nem bíbelõdtem ennyit, sõt...

6227 Németh János 2013-03-13 05:38:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 74842

azt én is sajnálom, mert igy nem látom át a dolgot.

Majd ha beállitod a bimetált kiváncsi vagyok a fogyasztásra. Nekem pont a gyári vonalhoz volt állitva, nyáron 6-7 volt hosszu távon vegyesben. Csak téli városban ugrott most meg. Ja de lassan ismét lemérem majd :)

6226 Csády Szabolcs 2013-03-12 21:44:16  Előzmény:Zwick Gábor: 74841

Köszi!
Csak azt sajnálom, hogy most nem volt mirõl paint-es ábrát készíteni :D