Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6352 Németh János 2013-04-10 04:32:34  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74963

csao köszi elõre is a sok választ!
A fütés valami fekete anyaggal van beragasztva :) szoval az lehet ez a szélvédõragaszto. Szerintem beszerzek egy olyat elösször is, meg akkor egy fehéret.
A motor kaszni vagy tûzfalnál tavaly tömitettem karosszéria tömitõ pasztával(fehér) az szép rétegben befoga az elsõ toronyig kitömitettem a fémet szépen összefogta. Az esetleg hátra a duro részhez jo lenne? Vagy azt csak a sikaflex féle cuccal?

Hétvégén csinálom, addig beszerzem neten kell rendelni vagy nagy valoszinûséggel van a festék barkács vagy autoszerelõknél, esetleg larosszériásoknál?

Köszi mindenkinek!

6351 Varga Tibor 2013-04-09 21:58:14  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74965

Tökéletes amit írtál, a sikaflex szélvédõragasztó nem rohaszt semmit. Megjegyzem nekem 2002-ben lett szilikonnal felragasztva az összes karosszériaeleme a Trabira, és nem rohadt porrá még, de annyian mondjátok hogy az árt, hogy elhiszem, tehát ez nem szempont, viszont a másik Trabimnál Sikaflex volt a tömítõ/ragasztó,(és még sok ismerõsömnél) minden hiba nélkül.

6350 Szebelédy Péter 2013-04-09 21:54:30  Előzmény:Busa Attila József: 74960

Nekem, mikor a hidrotõkéket cseréltem, az utángyártott tömítés az íveknél 0.5-1 mm-re is képes volt elállni, ezért adnom kellett neki tömítõanyagot. Persze lehet csak én vettem rosszat :)

6349 Holnapy Gergely dr. 2013-04-09 21:38:10  Előzmény:Kantuly János: 74964

A sziloplaszt valóban nem szerencsés, és nem is kötõdik olyan jól ezekhez a felületekhez.
Sikaflexszel én 1998-ban tömítettem a 4T-m motortér felõli végét, mind a mai napig nem rohadt el -legalábbis ott-, és nem is ázik be.
Nyilván a millió féle Sikaflex más-más összetételû. De van kifejezetten karosszériaragasztójuk is, továbbá nehezen hiszem el, hogy a direkt szélvédõragasztónak árult anyag (ami a mostani gyártású autóknál a fém karosszéria és az üveg közé kerül) az korróziót okozna.
Nyilván más jó anyag is van, pl. amit te írtál.
Szakmailag kevésbé releváns az én véleményem ebben a témában, de 25-30 év e típusra épülõ tapasztalat azért benne van.

6348 Kantuly János 2013-04-09 21:23:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74963

A Sikaflexet továbbra sem ajánlom, mert megeszi a lemezt, helyette inkább [url=http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/alkatresz_tartozek/tuzes_ragasztas_kellekei/wurth_k_d_ragaszto_es_tomitoanyag_uj_1734583955.html]ezt[/url] kellene használni.
Van egy kép egy FB csoportban, ahol látszik mit okoz a Sika, hasonló a sziloplaszthoz a hosszútávú eredmény.

6347 Holnapy Gergely dr. 2013-04-09 20:04:33  Előzmény:Németh János: 74961

-Elöl beázhat valóban a szélvédõ sarkainál. Ekkor esõ esetén vizes az elsõ polc is, ezt könnyû ellenõrizni. De a szélvédõ kéder rendszerint széthúzódik az idõ múlásával a tükör mögött, ott is jöhet víz.
Nem feltétlenül kell új gumi, ha nem repedezett. Kiveszed a szélvédõt, és a kéderbõl alaposan kimosod 23 év sarát. Tetemes mennyiség tud benne megbújni... Ha nagyon alapos vagy, glicerinben megáztatod a gumit. Ezt követõen mind az üveg felõli hornyot, mind pedig a kasztni felõli hornyát a guminak bekened szilikonzsírral. Így visszahelyezve tuti jó lesz. A széthúzódott középrészbe érdemes beékelni egy másik ilyen gumiból vett 2-3 cm-es darabot.

-A pedáloknál gazdagon ázhat, a motortér felõl. A tûzfal és a -fõfékhengert is hordozó- keresztmerevítõ közti tömítõpaszta kiszárad, zsugorodik. A víz itt simán talál utat magának, és befolyik az utastérbe. Pl. pont ide csepeg a kivezetõ furatból a motorháztetõ zárt részében összegyûlõ esõvíz.
Itt alapos letakaritása a rigid pasztának, kis csiszolás, alapozás és Sikaflex tömítõvel (pl Sikaflex 256 szélvédõragasztó) történõ kitöltés vezet eredményre. (bizonyos Sikaflexek vannak fehér színben is, ha nem akarod a motorteret fényezni, vagy nagyon elütõ színben nézegetni évekig, mert a szélvédõragasztójuk fekete)

-Nagy esõben, vagy nagynyomású mosóban túlbukik a víz a motorháztetõ melletti vízelvezetõ peremen, és a fûtõventillátor mûanyag dobozának a tûzfalon való felfekvése sem zár cseppmentesen, konkrétan 0,5-1 cm-t is el tud állni a tûzfaltól.

-Hátul, ha nincs lyuk a padlólemezen és a kerékdobon akkor kaphat vizet szintén az oldalablakok felõl -gumikéder-, a "c" oszlop szellõzõjén, ill. vannak lyukak átmenõ csavaroknak hátul a két szélén alul (lökhárító oldalát rögzítõ fémidomnak, amit egyesek nem tesznek vissza, és akkor ott lyukas). Nagyon elkajszult hátsólámpa tömítõgumi (lámpatest és a kasztni közt) is az elektromos csatlakozónál bevezethet vizet. Továbbá a gyári tömítõgumi, ami a hátsó lámpa alá kerül nem forgásszimmetrikus. Eredetileg van kasztni felõli és lámpa felõli oldala, ezek felcserélése is juttathat a felcspott vízpermetbõl belülre.
De valóban gyakran bûnös a kasztni és a hátsó durók tömítetlen illesztési hézaga, fõleg a kerékdobtól hátrafele.

6346 Bencze Robi 2013-04-09 18:34:24  Előzmény:Németh János: 74961

4T, sokhelyen beázás, milyen meglepõ :DD
háát elõször is nézz át alaposan minden létezõ ablakgumit, ajtótömítést, amit csak lehet, a gázpedál környékén is érdemes szétnézni tapasztalataim alapján, de nekem például azért rohadt rommá a taposólemezem két széle, mivel az elsõ szélvédõ sarkánál csordogált be a víz, szép csendesen éshát meg is lett az eredménye, ezt a szélvédõkédercsere orvosolta
penészes kárpitot viszont a csomagtérlemezem elrohadása okoz nálam jelenleg :(
és említetted a duró illesztését is, ott jól meg kéne nézni, mennyire rohadt, szerintem az sem lehet teljesen 100%os, de nem láttam az autód, a Tiéden lehet oké, csak nekem pl az a rész mindkettõnél problémás, ott viszont akkor nyilván nem tömíteni kéne hanem rendesen kilakatolni és újrarakni a durókat, mert nekem onnan "felázott" és azért lett a gombakiállítás a kárpitokon

6345 Németh János 2013-04-09 17:18:27

CSaó Mindenkinek!

Trabi 4t kombi...

Végre megszereztem a kalaptartót egy év után, plusz a tartó vasát is. Felszereléshez ugye le kell bontani a hátsó oldalsó kárpitokat, lebontottam ahogy kell. A bal hátsó kárpitom majdnem félig el volt rohadva, plusz jo ki penész szag volt.
[b]Kérdés hol ázik be??? [/b]
Ablakot kellene kinyomni valamivel?
Vagy ahogy a duroplast sárvédõ fel van rakva ott tömítsek rá (azt még nem szedtem le nem ismerem milyen lehet az illesztés)
Vagy a hátsó szellõzõn.

Ja és elöl is beázok csak arra sem jövök még rá, hogy hol. Motortér környéke pedálsor vagy merre csöpöghet be.

Végül is nem raktam vissza a kárpitot. Ha valakinek van tanácsa léci irja meg mivel hol és hogyan tömítsem ki jóra, nem szeretném, hogy szétrohadjon minden ha nem muszáj.

Köszi elõre is.

[i](Módosította whiteuniversal 2013.04.09. 19:20-kor)[/i]

6344 Busa Attila József 2013-04-09 16:50:15

Sziasztok!

Szeretném lecserélni a szelepfedelemet és ehhez szeretnék némi szakmai tanácsot kérni. Megrendeltem az új szelepfedél tömítést. Azt szeretném megkérdezni, hogy esetleg valamilyen tömítõ pasztát kell-e, tanácsos-e tenni a fedél alá? Várom a segítségeteket, tapasztalatokat.

Üdv: Atesz.

6343 Szebelédy Péter 2013-04-08 15:17:23  Előzmény:jocking .: 74958

Köszi, nem tervezem, én se szeretem a 10W-40 est a szememben, vagy a motortérben... :) Mi a helyzet az adalékokkal, pl motoröblítõk? Nem lesz gond, ha koncentráltan jut a hidrotõkékre?

6342 jocking . 2013-04-08 11:55:08  Előzmény:Szebelédy Péter: 74954

Betölteni betöltheted, csak járó motornál ne nagyon nyitogasd a mûanyag ív nélkül az olajbetöltõt.

6341 jocking . 2013-04-08 11:52:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 74956

Ok, bár hozzáteszem, hogy nekem se a váltó, sem pedig a motor nem gyári. Nagyon nem.:D

6340 Csády Szabolcs 2013-04-08 10:16:06  Előzmény:jocking .: 74955

Oké, oké, értem én, abba lehet már hagyni :D

6339 jocking . 2013-04-08 09:30:36

Nekem 3 személlyel érdekes élmény volt a 160 a nagykarácsonyi egyenesben...:D

6338 Szebelédy Péter 2013-04-08 09:23:05

Nekem a wartburg (4t) 2 személlyel óra szerint 135-el ment, de gyorsult még valamelyest, csak a mutató nem követte :) Mondjuk onnét feljebb már nem nagyon mertem nyomni.
Más:
Múltkor tõkecserénél tömítõpasztával kellett visszarakni a szelepfedelet. Sajnos a mûvelet után vettem észre, hogy sikeresen kimaradt az a mûanyag ív, ami a betöltõnyílás és a tengely közt van. Most esedékes lassan az olajcsere, érdemes lenne visszatenni, vagy így is betölthetem gond nélkül az olajat?

6337 Csády Szabolcs 2013-04-07 21:30:54  Előzmény:Zwick Gábor: 74945

Akkor hétvégén beizzítom a Colortest üveggyertyát és jön megint a szopóroller poszt-áradat :D

Nekem is fura volt, mivel anno Warti leömlõvel, könyökkel, gyári karbival ment két személlyel izé...2T km óra van benne, szóval bõven a reflektor visszajelzõjén állt a mutató :D
Az olyan 135 lehet kb.
Éreztem, hogy lesz itt még karburátoros poszt...

6336 Németh János 2013-04-07 20:19:38  Előzmény:Léber Balázs: 74948

csao nálam 80 nál 5, 100 nál majdnem 10 gyári 4t kombi, nokia gps el. És kicsit szol a km spirálom. Nálam 140 a vége, és elfogy az ut. Pályán dombnak föl még megy neki a 120 is. De csatlakozom, nem erre lett kitalálva :D átlag 90 el nagyon jo, de a turbo beképzelt apuci kisfijuk nagyot néznek 130 nál, az jo érzés.

6335 Támba Csaba 2013-04-07 20:11:04  Előzmény:Léber Balázs: 74949

Ebbõl a legendából annyi igaz, hogy az elsõ 2101-es szériát valóban olasz motoralkatrészekkel gyártották Togliatti festõi városában.
Láttam zsigulit ilyen motorral. A hengerfejcsavarokon és sok más helyen is ott virított a FIAT felirat.

6334  Spityu 2013-04-07 19:56:29  Előzmény:Léber Balázs: 74948

Már el volt szakadva a km spirál, amikor mértem. Ekkor 112 volt a maximum gázon.

6333 Léber Balázs 2013-04-07 19:43:05  Előzmény:Támba Csaba: 74947

Tegnap hallottam: "A zsigulimban torinói motor volt, azért ment olyan jól."
A tények csak tények, idõvel elfelejti az ember, ellenben a legenda örök.

6332 Léber Balázs 2013-04-07 19:41:00  Előzmény: Spityu: 74946

Nálam 140 óra szerint igaz csak két személlyel "német autópályán", csak jött a lehajtó és ki kellett sorolnom. A belsõ sávból csak lesett a golfos.
Ha már ennyit emlegetjük "óra szerint" gps-el mérte már valaki mennyit csal az óra?

6331 Támba Csaba 2013-04-07 19:33:21

Nekem meg gyári 1,3-asom van. Hengerfejezésnél derült ki:)))

6330  Spityu 2013-04-07 19:18:06  Előzmény:Zwick Gábor: 74945

Annyit látnak, hogy Trabant. -> 70km/h Abba az aprócska ténybe pedig bele sem gondolnak, mi van, ha a trabantos épp fényezésre gyûjt. :)
Óra szerint gyári kerék átmérõvel nekem 125 gázon, 135 benzinen 3 személlyel, csomagokkal.

6329 Zwick Gábor 2013-04-07 19:13:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 74941

Nekem is gyári széria 4T 2 személy megpakolva hátsóülés is találkozóra menet, 130 föltt (ment volna még ) amikor is papi úgy gondolta hogy index minden nélkül kijön elém a 2x2 sávos úton. Egyben fék-, duda teszt és még a szebbik szókincs is le lett tesztelve.

6328 Kovács Ádám 2013-04-07 18:11:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 74941

Ez tényleg érdekes. Nekem 150-et ment 3 személlyel, gyári motorral, nem tudom hogy ment volna-e még, de csak eddig van skálázva az óra, de már így is elég sokat forgott, és nem akartam tovább hajtani szegényt, nem erre lett kitalálva.

6327 Kozma Bence 2013-04-07 16:35:00  Előzmény:Kárász Endre: 74940

Sajnos üresen forgatva is kivágta. :( Van egy olyan érzésem, hogy itt komolyabb gond lesz, vagy a motor vagy a kapcsoló lehet a szar. :S

Nem lehet valahogy kimérni a motort és a kapcsolót? Multiméterrel nem lehet okoskodni? Bár most jut eszembe, hogy még az általad javasolt biztosítékra menõ vezetékek szikráztatása kiment a fejembõl.

6326 Léber Balázs 2013-04-07 15:33:45

Sziasztok!
Ledes hátsólámpa ügyben kinek milyen tapasztalata van? A beszerzés miatt lenne érdekes számomra. Motorhoz kell ezért kétszeresen is fontos a fényerõsség. Nem szeretnék drága pénzért bóvliba belefutni.
Üdv
LBalázs

6325 Csády Szabolcs 2013-04-07 09:43:43

Tegnap megtörtént a paripa kihúzatása. Négy személlyel 120 volt a vége, lehet, hogy még kicsit ment volna többet is, de már a 120-at is lomhán teljesítette, no meg kanyar és lakott település is jött.
4T Tabiról van szó Wartburg karbival, leömlõvel, meg könyökkel. Csak én érzem ezt ezzel a konfigurációval kevésnek, vagy még tényleg tekergetni kellene a karbit?

Colortest üveggyertyája nincs amúgy valakinek eladó?

6324 Kárász Endre 2013-04-07 08:33:40  Előzmény:Kozma Bence: 74939

Ez arra utal, hogy túl nagy a motor terhelése, valahol szorul. Ici-pici kisiskolás voltam, amikor Miskolcra menet azért vágta ki az esõben a 7. biztit, mert a kar rossz helyen volt és a lapát beleért a szélvédõ profilgumijába. Pedig törölt folyamatosan, csak a kéderre felkúszva egy kicsit jobban megdolgoztatta a motort, de egy idõ után ez pont elég volt a biztinek.
Ötletek:
-Tapogasd meg, hogy milyen meleg a motor háza. Akkor is, ha még megy, akkor is, amikor éppen kinyomja a biztosítékot, stb.
-Emlékeim szerint a mechanikán faragnod kellett. Nem lehet, hogy a forgattyú ferdén van rajta, ezért szorul?
-Talán pont emiatt nézd meg úgy, hogy leveszed a motor tengelyérõl a forgattyút és csak üresben járatod. Hátha tényleg az lesz a hiba forrása.

6323 Kozma Bence 2013-04-06 14:13:02  Előzmény:Kárász Endre: 74933

Ma a következõt produkálta:

Gyújtás ráadásnál megint egybõl kivágta, de közbe észrevettem, hogy a kapcsoló az elsõ állásban van. Visszatettem "nullába", majd amikor így tettem rá a gyújtást már nem vágta ki. Mikor gyújtás ráadás után forgattam el a kapcsolót akkor se vágta ki, de nem is mozdult meg a lapát... Beindítottam az autót és lám elkezdett törölni. Kikapcsoltam, leállítottam az autót, majd gyújtás rá és már így is mûködött ...egy ideig. Aztán megint csak az autó elindítása után, de egy törlés után kicsapta megint a biztit...

6322 Varga Tibor 2013-04-06 14:07:09  Előzmény:Ferenci Norbert: 74936

Feltehetõ, csak a tengelycsonkot is cserélni kell. Amúgy csereszabatos.

6321 Kiss Krisztián 2013-04-06 12:51:30  Előzmény:Ferenci Norbert: 74936

Nem stimmel,de elég ha veszel osztókör módositót,4x160ról(trabant kerécsavar méretû),4x100ra,és máris feltehetsz olyan kereket ami 4x100as osztójú.De nem biztos hogy ilyen nagy méretü kerék simán elfér,lehet hogy kisebb átalakitásokat kell csinálni,de biztos hozzászól valaki aki már csinált ilyet.

6320 Ferenci Norbert 2013-04-05 21:23:35

Sziaasztok. A 601-s Trabi fékdobjának belsõ mérete egyezik az 1.1-s testvéréjével ? Mert arra gondoltam ,hogy ha méretileg azonosak akkor a hátsó fékdobjaimat kicserélem a 1.1 fékdobra ,mert akkor a Fiat felni stimmel rá!:) Elõre pedig tárcsásítást tervezek ahol 4x100 (Opel,VW felnik lesznek a jók! A 15'-os kerekek azért kissé durván figyelnek majd a gépezetemrõl!?:):D

6319 Kárász Endre 2013-04-05 19:06:22  Előzmény:Szabó Milán: 74934

Ok, kíváncsian várom a részleteket!

6318 Szabó Milán 2013-04-05 17:41:09  Előzmény:Kárász Endre: 74906

Nagyon jó, hogy ezeket a dolgokat felvetetted! :) Azonnal rákérdezek, meg utánajárok a dolgoknak. :)

Kellemes hétvégét!

6317 Kárász Endre 2013-04-05 11:26:42  Előzmény:Kozma Bence: 74929

Duda, féklámpa, elakadásjelzõ, dugaszoló aljzat, belsõ világítás.

Ezek azok a fogyasztók, amik gyújtás ráadása nélkül is bármikor bekapcsolhatók. A téged kísértõ 7. pedig azoké, amik csak a gyújtás ráadása után mûködnek.
Most rohanok dolgozni, de ha addig akarod bizgerálni, akkor bármit is csinálsz, pontosan jegyezd meg a tüneteket, meg hogy mi mikor, mitõl következett be. Nyugodtan nézd meg kivett biztivel és ráadott gyújtással, hogy úgy megy-e a többi dolog, majd tegyél bele új biztit, kösd ki a tegnap említett kettõ kábelt (f, f-p), és add rá a gyjtást, érintsd hozzá elõször a fekete indexet, stb. Gyakorlatilag el kell kezdeni az elejérõl az áramút lebontását, és apránként visszarakosgatni, megfigyelni:)
Este tudok válaszolni. Sok sikert, hajrá!

6316 Reining Ádám 2013-04-05 09:24:27  Előzmény:Kozma Bence: 74929

Erre a 8. biztis kérdéshez most nem tudok szólni de csak egy tanácsot írok.
Nekem is volt régen egy 77-es Trabim és elegem lett a hétköznapokban a kõkorszaki elektronikájából.
Ezt elkerülve, hogy mi hova megy, mennyi vezetéket kell pluszba behúznom, mi miért más színû mint az újabbakban, stb. problémák elkerülése miatt fogtam magam kinéztem egy barkácsolástól mentes 90-es Trabit (ami amúgy pépesre volt rohadva), szépen kikötögettem a komplett kábelköteget az egész autóban, kiszedtem a 77-esét is és kb. 3 óra alatt behúztam a 90-es köteget. Minden mûködött, és egybõl ott volt még jópár klassz dolog amit ha akartam volna be is köthettem volna (átfolyásmérõ, hátsóablakfûtés).
De ha nem akarsz belerondítani a 82-83-as kinézetbe ezeket bekötetlenül hagyod, nem kérnek kenyeret.
A 6V-os komplett köteget akár kapcsolókkal, az összes 6V-os cuccal, felcímkézve elteszed egy dobozba és beleforrasztgatás, belekötögetés mentesen megmarad ha egyszer vissza akarod alakítani.

Lehet, hogy mondjuk ezt a 12V-osításod elõtt kellett volna írnom. :)
De még lehet, hogy mindig idõben írtam, ki tudja mennyit szopsz a kiverõdõ biztosítékokkal és egyebekkel.

6315 Pemmer Péter 2013-04-05 07:13:14  Előzmény:Szabó Gábor: 74930

A gyújtókábel csere segített. Már csak az alapjárati mágnesszelep csere van hátra, bár így is szépen jár..

6314 Szabó Gábor 2013-04-04 21:31:28  Előzmény:Pemmer Péter: 74923

Hibás gyújtókábelt cserélném. Megnézném a karbitalpat, nem repedt e valahol. Vákuumcsöveket ill. az általuk mûködtetett berendezéseket (hideg-meleg levegõ csappantyú valamint a vákuumdob a gyújtáselosztón) ellenõrizném.
Gyertyakép arról árulkodik, hogy a gyertyák hõértéke rendben van. Visznot a hibás kábelû hengernél eltérõ színnek kéne lenni a többitõl.

6313 Kozma Bence 2013-04-04 20:20:53  Előzmény:Kárász Endre: 74928

Megpróbálom, köszi! :)

Egyébként ha már biztosíték: Mi a 8. bizti? Mert a könyvbe csak a 7-ig írja.

6312 Kárász Endre 2013-04-04 20:12:45  Előzmény:Kozma Bence: 74927

Akkor nem biztos, hogy az ablaktörlõ a ludas. Lehet még az index is. Ez a két fogyasztó van arra (balról a 7.) a biztire kötve. A bizti felsõ csatlakozójánál kell lenni egy fekete-vörös kábelnek( ez az ablaktörlõé) és egy feketének (ez az indexé). Kösd ki mindkettõt, majd egyenként érintsd ugyanahhoz a ponthoz, ahonnan kikötötted. Látni fogod a nagy szikrázást a zárlatosnál.

6311 Kozma Bence 2013-04-04 19:54:47  Előzmény:Kárász Endre: 74926

Ráadtam a gyújtást és egybõl kilõtte. A kapcsoló pedig nemvolt elforgatva ha jól emlékszem.

6310 Kárász Endre 2013-04-04 19:46:07  Előzmény:Kozma Bence: 74925

Igen, így már látom a képet, köszi!
Én meg itt összekeverem a számokat... Akkor olvasztja ki a biztit, amikor a kapcsolóval bekapcsolnád?

6309 Kozma Bence 2013-04-04 19:35:06  Előzmény:Kárász Endre: 74924

Igen, bocsi ott barna-sárga van. De a 31b-n. Nem az 54d-n. :)

Direkt linkbe megjeleníti?
http://bence.szunyi.com/kep/Upload/images/p1000751.jpg
[i](Módosította 83NC3 2013.04.04. 21:35-kor)[/i]

6308 Kárász Endre 2013-04-04 19:04:25  Előzmény:Kozma Bence: 74922

Képeidet csak kicsiben látom, mert a vírusírtóm nem engedi megnyitni. A leírt csatlakozások majdnem tökéletesek. A motornál az 54d kapcson tényleg barna-fehér van, vagy csak elírtad? Csak mert ott barna-sárgának kellene lennie, ahogy a kapcsolónál. Ha tényleg elkötötted, akkor ez megmagyarázza a zárlatot.

6307 Pemmer Péter 2013-04-04 16:16:58

Sziasztok!

A téma, amirõl írok: 1.1 karburátor. Megpróbálok rövid lenni. Miután meguntam a folyamatos 10 literes fogyasztást, úgy döntöttem átnézem, felújítom a karbit. Természetesen az alapjárati mágnesszelep tüskéje el van csípve. Még pótolás alatt. Megvettem az összes fúvókát, membránt, ami kapható (természetesen magyar) A csere megtörtént. Kapott új benzinszûrõt is. Beállítottam a javítási kézikönyv szerint. Elektromos rendszer jó. Azóta szinte minden nap babrálnom kell. Hidegen úgy indul, mintha túldúsítaná a rendszert. Úszószint, tûszelep gyanús, de ez is rendben. Melegen az alapjárat egészen elfogadható, egy darabig. Aztán elkezd köpködni a kipufogó, mintha gyújtás gyanús lenne. CO csavart már széttekergettem. Ma megnéztem a gyertyákat (õzbarna) az egyik kábel viszont nem mindig adja le a szikrát. (Érdekes, pont most menne tönkre?) Menettulajdonság: állóról finoman indulva, olykor megtorpan, ledadog, vagy üzemanyag hiány vagy gyújtás kihagyás. Motorfék gyenge. Hidegindítás külön élmény. Pedig jól van beállítva. Folytószelep hidegen vákum után 3 mm-re nyitva Pull down mûködik. Fûtõsün mûködik, bimetál jó. Várom az észrevételeket.

6306 Kozma Bence 2013-04-04 15:04:51  Előzmény:Kárász Endre: 74918

Motor:

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000751.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000751.jpg[/img][/url]

- fekete-piros : 54-es láb
- fekete-fehér : 54d láb
- barna-fehér : 31b láb
- barna : 31 láb
- új, behúzott kábel : 31C láb


Kapcsoló:

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=p1000753.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/p1000753.jpg[/img][/url]

- barna : 31 láb
- 53c ablakmosó (nincs)

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=31bc.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/31bc.jpg[/img][/url]

- barna-sárga : 31b láb
- plusz kábel: 31c láb

[url=http://bence.szunyi.com/kep/Upload/?v=54.jpg][img]http://bence.szunyi.com/kep/Upload/thumbs/54.jpg[/img][/url]

- fekete-piros: 54 láb
- fekete-fehér: 54d láb

6305 Pemmer Péter 2013-04-03 09:27:15  Előzmény:Szabó Gábor: 74920

Teljes mértékben igazad van. A mágnesszelep jól mûködik, csak a vége van elcsípve. Ezért szeretném cserélni. Vicc, hogy más típusokhoz (Skoda-Lada..)1500-2500 Ft-os áron hozzá lehet jutni Trabanthoz meg 8000 pár száz forintért. Természetesen körülnéztem már sok helyen és sehol nem kapni csak a Zsombinál. + kérdés, hogy a magyar után gyártott mennyire megbízható. Van pár rossz tapasztalatom az után gyártott cuccokról.

6304 Szabó Gábor 2013-04-02 19:50:57  Előzmény:Pemmer Péter: 74915

Óvatosan a peremezést fel lehet bontani. Így kiesik a végérõl a lemezke, amin a bemetszés is van a csavarhúzónak. Sarunál megfogva ki lehet húzni a belsejét, ami nem más, mint egy tekercs. Azon esetleg látszik, hogy össze van e olvadva, de ha semmi gyanús nincs szemrevételezéskor, meg lehet mérni az ellenállását. Sokszor csak kontakt probléma van velük, szétszedés után összerakva újra mûködnek. Ha a tekercs ment tönkre talán hangszórótekercselõ tud segíteni. Ha csak a vége van lecsípve és elektromosan jó, egy tûszelepbõl próbálnék faragni a végére valamit. Szerintem még jobb is lenne a gyárinál. Itt van szétborítva elõttem egy. Az volt a baj vele, hogy alapjáraton a vákuum erõsebb volt, mint a szelep, ha fals levegõt adtam neki a vákuumcsõnél, csak akkor bírt behúzni. Igaz nem trabin volt/van a karbi, hanem ladán.
Szerintem lustaság és szürkeállomány hiánya miatt vágják le a fejét a mágnesszelepnek. Nem tudják, hogy mûködik a karbi mindenféle elektronika nélkül is, a szelep helyére meg bármit lehet hajtani, aminek 10x1-es menete van, nem kéne tönkretenni egy 8ezres alkatrészt.

6303 Kozma Bence 2013-04-02 18:58:33  Előzmény:Kárász Endre: 74918

Ja értem. :)

Hát h mi mennyire egészséges azt sajnos nem tudom. Villamosság tanáromtól vettem õket, szerintem jónak kell lenniük. Valahogy ki lehet mérni õket?

Holnap csinálok fényképeket mi hova van kötve.