Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6425 Kalocsa Ferenc 2013-05-04 15:48:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 75012

Lehet,hogy már elkéstem a válasszal ,de azért leirom. Én már szedtem szét fûtésboxot. A fõ ok az, az elzáró zsalulemezeken valami vékony szivacsszerü anyag van gyárilag, ami ennyi idö elteltével szétmorzsolódik, és a levegõ szépen átmegy a réseken nem zár tökéletesen. Ugy orvosoltam a dolgot,hony vettem a butorszövet boltba vékony kb. 2 mm-es szivacsot meg textilragasztót. Más ragasztó nem jó ,csak ez. Szépen ráragasztottam a szivacsot majd összeraktam a fütésboxot. Hát nem egy egyszerü feladat, de megoldható.

6424 jocking . 2013-05-03 16:17:25

Probléma megoldva.

Nem tudom, mi volt a gond pontosan, de a következõk történtek:
- Karbi kiszerelés/pucolás
- Benzinszûrõ csere
- Kocsi elejéhez menõ vákuumcsõ cseréje, mivel ki volt hasadva.

A karbi belseje se volt semmi... Végig a szívótorok belsején valami fekete poros vacak volt, mint a korom. Tele volt vele a karbi alja, és a szívótorok falában lévõ vájatok és nyílások is. Most minden tiszta, és tökéletes. :)

6423 jocking . 2013-05-03 11:31:05  Előzmény:jocking .: 75038

Na, most már 100%, hogy az elektronika jó, betettem egy cseredarabot, és nem változott semmi. Viszont hazafelé kicsit jobban viselkedett a gép, mint tegnap. Egyre inkább affelé mutat a dolog, hogy itt valami dugulás lesz.

6422 jocking . 2013-05-03 07:33:26  Előzmény:Mazák Viktor: 75037

Új fejlemény.
A meleg alapjárat ma kicsit jobb, a hideg viszont nagyságrendekkel sz@rabb lett.
Ezután már szinte biztosra kizárnám az elektronika hibáját, mivel az a hideg alapjáratot nem vezérli.
Egyre inkább az a gyanúm, hogy itt inkább az lesz a gond, hogy az autópálya tempó és az emiatt nagyobb fordulaton üzemelõ AC miatt felkapott valami koszt a cucc, és azt liftezteti a fúvókáknál. Asszem délután beiktatok egy karbipucolást, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.

6421 Mazák Viktor 2013-05-02 22:03:32  Előzmény:jocking .: 75036

Szerintem kapcsolhat össze-vissza is az elektronika mint hibajelenség, nem feltétlenül csak a kisüléses teljes halál lehet a baja.

6420 jocking . 2013-05-02 21:47:48  Előzmény:Mazák Viktor: 75035

Öööö...
Az egyik pont az volt az elõzõ kommentemben, hogy a mágnesszelep mûködik. Így gondolom az elektronikája is. :rolleyes:
Az említett vákuumcsõ le van dugózva, mivel nem a gyári légszûrõ van fent.
Bár, ha kontakthibás a pillangószelepnél az érzékelõ, akkor nem tudom, hogy produkálhat-e ilyesmit... Na, majd ránézek erre is.

Egyébként kis plusz információ, hogy már régebb óta megvan ez a hiba, de eddig nem volt ennyire észrevehetõ. Kb. azóta lett észrevehetõbb, miután a hétvégén meg lett kicsit hajtva autópályán a szerkezet.



[i](Módosította jocking 2013.05.02. 23:50-kor)[/i]

6419 Mazák Viktor 2013-05-02 21:18:53  Előzmény:jocking .: 75033

Karburátor elektronikára gyanakszom, azt a kontaktust megvizsgálhatnád, amit a könyv csak alapjárati érzékelõnek hív, gyakorlatilag a fojtószelep alapbeállítására szolgáló csavarnál van.

Lehet, hogy csak érzékelése nincs, rosszabb esetben a gyújtásalaplap melletti kis vezérlõ szállt el.

Még meg lehet nézni a karburátor vákuumcsöveit is, elsõsorban azt, amelyik a légszûrõház alatt egészen a homlokfalig vezet, ahol a beszívott levegõt érzékeli, én ezzel kezdeném.

6418 Gyapjas Gergely 2013-05-02 20:08:28  Előzmény: Spityu: 75030

Helló!

Úgy rémlik hogy a hengerfejen a tûzkarikának a magassága 0.6mm. Ennyire kell meghúzás után a hengerfejtömítésnek összeülnie. Bár szerintem te vagy az akinek van gyári tömítésgarnitúrája és le tudod mérni a tömítések vastagságát. Ne csak a dugattyú beleérésre gondolj hanem a vezérlés idõ megváltozására is.

6417 jocking . 2013-05-02 18:09:56

A heti talány:
4T a következõket produkálja:
- Meleg alapjárat 500 és 900 között ingadozik. Ezt úgy kell elképzelni, hogy 900 az alapjárat, aztán 4-5 mp-re leesik 500-ra, majd vissza 900-ra. Ez 10-20 mp-enként jön elõ.
- Melegen, ha a gázpedállal beállítok kb. 1100-1200-as alapjáratot, akkor ugyanez a helyzet, mint az elsõ pontban. 1200-ról leesik 700-800-ra a fordulat, aztán pár mp után újra magához tér. Az a gáz, hogy ez menet közben is így van, vagyis 5.-ben 50-nél lehet érezni, hogy elerõtlenedik a motor.
- Magasabb fordulaton minden jó, húz mint egy mozdony, semmi gond.
- Alapjárati mágnesszelep mûködik, hallani amikor kapcsol.
- Hidegen semmi gond nincs.

Ezek ismeretében kinek mi a véleménye?



[i](Módosította jocking 2013.05.02. 20:10-kor)[/i]

6416 Bozó Ákos 2013-05-01 09:30:26  Előzmény: Spityu: 75030

A dupla papírt érdeme megpróbálni, finoman lehúzva biztos nem okoz akkora elhajlást. Ha nem emeli meg a hengerfejet úgy a dugó, akkor egy indítás belefér. Nagy gond úgysem lehet.

Simán paszta is elég kellene, hogy legyen elméletileg, ha kiindulunk a forgattyúsház illesztésébõl, gyakorlatilag nem tudom. :D

6415 Csády Szabolcs 2013-04-30 20:23:39

Olyan problémám van, vagy inkább zavaró jelenségem, hogy 4T Trabinál az elsõ fékek (gondolom a fékbetétek) zörögnek. Rossz minõségû úton tisztán hallhatóan. Ha rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Ez "normális" dolog, vagy valami hiányzik a rendszerbõl?
Kösz elõre is!

6414  Spityu 2013-04-30 17:00:54

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy valaki rakott-e már össze 2T Trabant motort hengertalp tömítés nélkül? Úgy rémlik, hogy valaki írta, hogy csak meg szokta zsírozni, vagy pasztázni ott és úgy rakja össze. Azért volna fontos, mert hiányzik a hengereim aljából 25-30 század (síkolni kellett), ami pont a hengertalp tömítés vastagságával egyezik meg. Vagyis, ha valaki a széria hengereket tömítés nélkül összerakta már, és mûködött, nagy a valszínûsége, hogy az én blokkom is menne - tömítéssel.

A problémám, azt hiszem, adja magát: bele fog-e érni a dugattyú a hengerfejbe? Ma kicsit legóztam, összefûztem a blokkot szárazon, hengertalp tömítésekkel, DE hengerfej tömítés nélkül éppen nem éri el a hengerfejet a dugattyú. (Ha egy picit mozdítok rajta, akkor már emeli). A másik kapcsolódó kérdés: a hengerfejtömítés mennyit megy össze? Ugye van egy perem is a hengerfejen, de úgy rémlik, hogy az nem ér hozzá a hengerhez (mivel kokszos szokott ott lenni a hüvely), szóval biztosan van ott némi hézag akkor, ha hengerfejtömítéssel van lehúzva.

Vagy a másik: mi van, ha két papírtömítést teszek (nyilván pasztával köztük)? Lehúzáskor a papír rugalmassága miatt elhajlik vajon a hengertalp? Ugyebár kétszer vastagabb papír könnyebben meghajlítja a talpat, lásd karburátor esete.

Aki tud valami hasznosat mondani, kérem, ne tartsa magában!

Köszi!

6413 Mazák Viktor 2013-04-28 19:25:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 75021

Szép jó estét!

Nálam ma került sor tankolásra a beállítások sorozata után, egy tiszta 143,4 kilométeres vegyes táv után (amibõl 100km fõút, 43km pedig városi használat) sikerült 8,35 litert tankolnom, ami valamivel kevesebb mint 5,9 literes átlagfogyasztást jelent. Fõúton óra szerinti 80-85km/ht szoktam tartani, városban 50 körül.

Elégedett vagyok. Arra most inkább nem is gondolok, hogy még lehetne elvenni a keverékbõl, feketék a gyertyáim ha alacsonyabb fordulatszámon hajtom az autót. Csodaszámba menne elérni egy suzukis 5 - 5,5 liter körüli fogyasztást, bár erre nem számítok. Korábban 6,5 liter volt az átlag, ahhoz képest már ez is viszonylag nagy elõrelépés, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy egy mérés nem mérés :)

6412 Pálfi Viktor 2013-04-28 19:20:55

Hello! Érdeklõdnék hogy 4T trabi ültetéséhez milyen módszert ajánlotok? Vágjam vagy tudtok valami ültetõrugót ami passzolna rá? köszi

6411 Csády Szabolcs 2013-04-28 15:11:06  Előzmény:Bozó Ákos: 75026

Te még új vagy itt, mi? :)
Amúgy igen.

6410 Bozó Ákos 2013-04-28 15:07:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 75025

Mi ez a maszek gép? :D 2T cuccok egy 4T-be?

6409 Csády Szabolcs 2013-04-28 14:27:39  Előzmény:jocking .: 75024

[imgw]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575435_601293119883525_1315078080_n.jpg[/imgw]

Remélem most jó lesz!

6408 jocking . 2013-04-27 21:23:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 75023

Nálam nem látszott, és megnéztem, hogy mi van vele, de a link a rossz.

6407 Csády Szabolcs 2013-04-27 20:15:09  Előzmény:jocking .: 75022

A módosításod miatt ment el a kép vagy valami más dolog miatt?

6406 jocking . 2013-04-27 20:10:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 75021

Nekem meg pont az a gondom, hogy ki tudja minek a hatására fél év alatt 1-1.5 literrel nõtt a fogyasztás, pedig nem piszkáltam semmit. Alapjárat van, megy is mint az állat, csak valamiért többet kér. Bár a kipuff elég kormos, úgyhogy gyanítom, hogy dúsabb a levegõ-üzemanyag keverék, mint kéne...

Végsebesség? GPS-szel mérve M7-en oda-vissza (ahol nem volt külön 100-as tábla) végig 140, egy-egy helyen kis 150-nel körítve. Néztek is páran a külsõ sávból... :evil: :D

6405 Csády Szabolcs 2013-04-27 19:54:43

Úgy néz ki elég jól sikerült belõni már a karbit. Jól indul, leállításkor nem fordul át a fõtengely még párszor és jól is megy. A mai Premier Outlet Centerben megrendezett talira menet volt kihuzatás, durva gyorsítás és M1-es bevezetõ szakaszán tartós 100-as utazás is, amúgy 90-95-tel mentünk a fõúton és ehhez a mutatványhoz 7,6L-es fogyasztás párosult! Ez az én dimenziómban csodaszámba megy.
A végsebességet tekintve bajban vagyok, de annyit megmondhatok, hogy az is félt a végén, aki otthon maradt :):

[imgw]https://photos-5.dropbox.com/t/0/AAAY8fpQZlZYabibfRhtJcJh9ob-I_ZMOkJtw6GtGoWUUQ/10/146081249/jpeg/32x32/3/1367092800/0/2/DSCN1947.JPG/FNJi4BlnxVNCbCkLFuCWv0wf7GWxNrbVPdwv6rgkOjQ?size=1024x768[/imgw]



[i](Módosította jocking 2013.04.27. 22:06-kor)[/i]

6404 Bor József 2013-04-27 17:25:30

Sokat gondolkodtam rajta és egyre jobban érdekel a dolog.
Van egy jó állapotban lévõ 1987-es wartburgom. Vagy felújítom teljesen vagy átépítem, esetleg veszek egy másikat és azt építem át.
Mind a két megoldás érdekel, mert nagyon megszerettem ezeket az autõkat.
A felújításhoz és az átépítéshez kérek tõletek ötleteket.

6403 Varga Tibor 2013-04-24 18:53:47  Előzmény:jocking .: 75018

[url]http://p2.vatera.hu/photos/86/20/c676_1_big.jpg [/url]
Ott van a diffiházon kb a kihajtás középvonalával egy vonalban.

6402 jocking . 2013-04-24 17:33:38  Előzmény:Busa Attila József: 75017

Megnéztem a szerelési könyvet, és valóban nem ír ilyen csavarról. Azt viszont írja, hogy a teljes betöltendõ kenõanyag mennyiség 1,2 l.

6401 Busa Attila József 2013-04-24 14:38:38  Előzmény:Szarvas Pál: 75016

Én nem tudok róla, hogy lenne ilyen csavar. Addig szoktam önteni bele a naftát, amíg látom, hogy a beöntõ nyílás szintjéig nem telik meg a váltóház. Véleményem szerint ennyi a varázslat.

6400 Szarvas Pál 2013-04-24 09:55:41

Üdv. mindekinek !

Hol is van az a csavar a hajtómû (váltóház) oldalán, ahol lehet ellenõrizni az olajszintet ?
Tudna valaki egy fotót mutatni róla ? :S

Betölteni a piros, mûanyag csavarnál kell ? :S

Üdv.

6399 Mazák Viktor 2013-04-22 07:29:21  Előzmény: Spityu: 75014

Elsõ tulajos kocsi, 96000km, 10ezrenként olajcsere, novembertõl februárig idén kb. 300kmt ment. Két hete néztem meg a kartergázát az olajbeöntõ sapka levételével, szerintem kevés van neki. Fogyasztását nyáron korábban ki tudtam hozni 6,5l-7l/100km-re. Azt nem tudom, hogy van-e bármilyen lehetõség arra, hogy valami más, kopó alkatrész cseréje miatt jobban tûr-e, mondanám, hogy a gyújtáselosztó csere, de az elég gyengén hangzik.

Ezért érdekes ez számomra is, de amint említettem, a másik irányba tekerve (kb. félúton) tényleg az a helyzet, hogy nem akar felpörögni, hörög, stb. A hétvégén a karburálással szívtam továbbra is, gyertyakép sem árulkodik detonációról (nincsenek szemcsék sehol, viszont fekete korom annál több :) - szóval itt még van dolgom) Az esetlegesen nagy elõgyújtást csak az indítás miatt feltételeztem, hangja nem tér el az eddigitõl. Még a végén csinálok róla videót :D

Lehet elviszem kiméretni a végnyomását a hengereknek, hátha, ez eddig nagyon csoda számba megy.
[i](Módosította 4TRed 2013.04.22. 11:17-kor)[/i]

6398  Spityu 2013-04-19 19:47:14  Előzmény:Mazák Viktor: 75010

Háttõõõ... nekem a gáz miatt kb. félúton van az elõgyújtás, így elég jó a teljesítmény. Benzinen lehet, hogy csörögne (lesz.rom). Egyszer próbáltam durván ráadott elõgyuszival benzinen, pontosan olyan hangja van, mint a 2T-nél. Szóval meghallod, ha kopogásos égés lép fel.

Az indítózáskori erõlködés az alapelõgyújtás megnövelése miatt jelentkezik, lefelé nyomja a felfelé igyekvõ dugattyút a lángfront.

Az elszegényített keverék bizonyos esetekben (fõleg nagy terhelésnél a hûtés hiánya miatt) pont, hogy inkább segíti a csörgést. Részterhelésnél el bírom képzelni, hogy a kevesebb üzemanyag miatt kisebb expanziós nyomás alakul ki, így nem csörög be nagy elõgyújtási szögnél sem.

Visszatérve az eredeti kérdésre: igen, lehetséges, egy elkopott motornál elõfordulhat, hogy nagy szöggel sem csörög fullgázon, mivel a sûrítési végnyomás egy lepke bélgázának távozási nyomásával mérhetõ össze. -> Milyen állapotú a motorod?

6397 Holnapy Gergely dr. 2013-04-19 19:39:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 75012

Ki szokott csúszni a drótszál általában az utastér felõli oldalon, ahol szabályozod a levegõbeáramlást. A középsõ tartományban nyit-zár, de a végpontokon megcsúszik a szál, és nem zár tökéletesen. Nyilván a fûtésbox felõli oldalon is ki tud csúszni, de nekem olyan még nem volt. Egyébként az elõbbi problémát óvatosan tolva a levegõ-szabályozó kart, még érezni is lehet hogy honnan változik az ellenállása.
De ismerek jó reumatológust is...

6396 Csády Szabolcs 2013-04-19 18:35:07

Üdv!

A 4T Trabim fûtésboxán nem lehet teljesen elzárni a lábtérbe menõ levegõt, így lassan, de biztosan reumás lesz a jobb bokám. Nem lehet valahogy állítani a dolgon? Elõre is köszi!

Másik dolog: ma végre fogyasztási adatokkal tudok szolgálni.
A torpanós, csak nyelezésre közlekedõ, benzinömlõs, helyben karburáláshoz melegítõs idõszakban 10,9-et evett a gép, de ma voltam hosszabb úton vele, kb 25km-t 80-nal tettem meg, másik 25-öt 90-95-tel és volt benne egy kis városi is, amiben azért dinamikusan közlekedtem. Ez 7,4-es fogyasztást hozott, szóval alakul ez, kíváncsi leszek beállítás után hogy alakul a dolog.

6395 Bozó Ákos 2013-04-19 17:09:17

Sziasztok!

Valaki tud mondani olyan embert, aki hengerfejet tud precízen síkolni?

Köszönöm

6394 Mazák Viktor 2013-04-17 22:54:34

Sziasztok!

Valaki segítsen már nekem, magyarázzátok meg, hogy ez lehetséges-e.

A történet az, hogy a gyári négyütemû trabantomon elõgyújtást állítottam, majd meglepetten tapasztaltam, hogy a gyújtás konzolon elértem a maximális elõgyújtás szögét. A motor ugyanúgy ketyeg, szépen veszi a fordulatot, és jelét sem mutatja annak, hogy be szeretne csörrenni, normál, 95ös oktánszámú benzint használok. Ez lehetséges, vagy valami nagyon nagy boszorkányság van?

A fordulatot szépen veszi, indulni is könnyen indul, bár hajlamosabb az elsõ fõtengelyfordulatot indítózáskor egy kisebb torpanással leküzdeni, de ez korábban is jellemzõ volt, ha ugyanazon körülmények között egy minimális gázzal indítózok simán röffen elsõre. A keverék el van szegényítve, ez javít a kopogásos égés elkerülésében, de ennyire? Gyári blokk csörgés nélkül elbírja a maximális elõgyújtást.

Azt hiszem jobb lesz ha nézek egy gyertyaképet, lehet hogy látszik rajtuk a detonáció, csak még hallani nem hallom. Máskülönben muszáj leszek bõvíteni az ablakon a gyújtáselosztónál. Direkt eltekertem ma másik irányba is az elosztót, és mondanom sem kell, nem tartotta az alapjáratot, alig vette a fordulatot, a hangja is kicsit darabosabb volt, jó irányban van állítva.

6393 jocking . 2013-04-17 15:13:15  Előzmény: : 75008

Thx. A Golf II-t én is tudtam, közben nyomoztam is egy kicsit, és kiderült, hogy a Skoda Favoritokba is tettek néha.

6392   2013-04-17 15:00:35  Előzmény:jocking .: 74992

Igen 2-es Golfokban volt. Az 1.3-okon, azt hogy mettõl meddig azt nem tudom.

6391 Kalmár Csaba 2013-04-16 19:22:43  Előzmény:Kárász Endre: 75005

Köszönöm a gyors és pontos választ!

6390 Mazák Viktor 2013-04-16 18:11:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 75003

Mai nap ismét használnom kellett a gépet, nem bírtam ki, hogy ne tekerjem még beljebb a minõségcsavart. Ahogy tekertem befelé, az alapjáratom elkezdett esni rendesen, de minimális korrigálás az alapjárati mennyiségcsavaron kiegyenlített mindent, majd még folytattam. Kapott legalább másfél fordulatot befelé, de még mindig ugyanúgy veszi a fordulatot, ugyanúgy reagál a motor. Kezdek furcsán nézni, már azt várom mikor ütközik fel a minõségcsavar. Viszont most, hogy korrigáltam a mennyiségcsavarral azon gondolkodom, hogy ha a szegényebb keverékbõl kap többet, akkor lehet ugyanott tartok.

Nem baj, tudni akarom, hogy hol kezd el csuklani a motor, azt a határt keresem.

6389 Kárász Endre 2013-04-16 09:18:06  Előzmény:Kalmár Csaba: 75004

41Nm azaz ~4,2mkp
Átlósan meghúzgálva, több lépcsõben.

6388 Kalmár Csaba 2013-04-16 07:36:55

Sziasztok!

2T trabim kifújt a hengerfejnél, leszedtem , rendbetettem , de nem tudom mennyi a lehúzási nyomaték.Tudtok segíteni?Gyáriak a tõcsavarok, nagyon kevés km van a motorban.

Köszi

6387 Csády Szabolcs 2013-04-16 04:43:20  Előzmény:Mazák Viktor: 75002

Ezt a könyvet (ha PDF) átküldhetnéd mailben (trabiszabi@hotmail.com). Köszi! :)
Nekem kb 5-6 fordulatnyit van kitekerve, bár sose állítottam, hogy ez az egészséges. Mondjuk lehet azért megy jobban, mert átment vizimalomba, és az átfolyó benzin hajtja. :D

6386 Mazák Viktor 2013-04-15 23:58:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 75001

:) És még egy gondolat jutott eszembe hirtelen, ahogy a Weber karburátor szakkönyvet forgatom, ugye azt se felejtsük el, hogy a karburátor elhelyezkedése, illetve a szívócsonk kialakítása miatt a benzin-levegõ keverék minõsége eltér a két belsõ, illetve a két szélsõ henger között, az elõbbiek valószínûleg dúsabb, míg a szélsõ két henger valószínûleg mindig szegényebb keverékkel üzemel.

Egyébiránt a 350 oldalas könyv is azt írja, hogy a megkerülõjáratos alapjárati vezérlésû karburátoroknál CO elemzõvel érdemes beállítani a minõségcsavart. (köszönjük, sokat segített :D ) Beállítási alapértéknek a teljesen betekert csavarhoz képest egy fordulatnyi kicsavarást ad meg. Erre viszont nem vennék be mérget ha nem muszáj.

6385 Csády Szabolcs 2013-04-15 19:06:49  Előzmény:Mazák Viktor: 75000

Felülvizsgáltam. Rajta volt a gyári szûz plomba, de mint ahogy már megszokhattátok a történet során sz@rt se ért...nem ütközött fel rajta üzemmelegen. Az alapjárati keverékcsavarral még tényleg nem játszottam, de lehet majd õ is beszáll a fogócskába idõvel.

6384 Mazák Viktor 2013-04-15 18:37:21  Előzmény:Kantuly János: 74996

Igazad van, de ha az ember rugalmasságot szeretne javítani, akkor nem mindegy, hogy kell-e a blokkot bontani, vagy sem, vagy hogy az ember megússza-e csak 10 ezerbõl, vagy rögtön 50 lesz gépmunkával együtt a beavatkozás. A tengelycserét meg a kipufcsonkcserét maximum elkülönítve egy-egy nap alatt meg lehet csinálni.

Szabi,

Az alapjárati ütközõcsavart is felülvizsgáltad? Nem lehet, hogy egy kicsit túlságosan nyitva van a pillangód, és ezért tud még átfordulni a fõtengely? Vagy esetleg még azzal lehet próbálkozni, hogy az alapjáratot alacsonyabbra állítod. Bár nekem tényleg azzal teljesen elmúlt, hogy szegényítettem az alapjárati keveréken. (Ha kész vagy mindennel, még ott beleszól a móka, hogy ha elkezdesz neki elõgyújtást adni :D, én ott kezdtem el szivatni magamat :D, viszont érdekes, hogy a gyári blokk mennyi elõgyújtást elvisel, 5-6 fokot már biztosan adtam neki, és hegymenetben sem csörrent be)

6383 Csády Szabolcs 2013-04-15 18:19:22  Előzmény:Kárász Endre: 74997

Helyes! :D

Megvolt amúgy a nagy karbitekergetés. Üveggyertya be hidegen, aztán hadd szóljon!
Szépen bemelegítettem. Hibámból tanulva most másik gyertyát cseréltem ki a Colortestre :) Egészen sárgáig tekertem, ami ugye a dúsat jelenti, majd szép lassan tekertem befele, amíg fordulaton se jelentkezett sárga villódzás. Ezután leállítottam, majd visszahûlés után visszacseréltem a gyertyát.
Nehezen indult ennyi állás után is, így valószínû majd a hidegjáratin kell tekergetni kicsit, de amúgy érezhetõen dinamikusabban viselkedett. Egész szépen lép, de ugye ez a maximális teljesítmény kb, a Colortest szerint. A fogyasztás meg más kérdés. Végsebességet nem tudtam nézni a forgalmi helyzet miatt, de a 120-at elég vígan megfutotta, és érezhetõen ment volna még. Hihetetlen, hogy a szegény és a dús közt mekkora különbség van...
A keverék valószínû még mindig nem az igazi, mivel leállításkor elõszeretettel fordul még párat a fõtengely, nem állítom, hogy nem lehet jobbra belõni, de ma ennyi jött össze.
A Colortest üveggyertya hasznos cucc, de elsõsorban annak ajánlom, aki benne van a popszakmában, tudja milyen tünetnél hova kell nyúlni. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy szépre be lehet vele lõni a karbit, de véleményem szerint egy jó szakembert, aki gázelemzõvel dolgozik nem pótolhat.

6382 Csády Szabolcs 2013-04-15 17:54:30  Előzmény:Kantuly János: 74996

Hát ezt így nem írnám alá, hogy csak egyszerre szabad mindent cserélni.
Én anno a leömlõd és a könyököt már aláraktam, mert a Trabié el volt törve. Azt most jegyezném meg, hogy azért ez nem ennyi, hogy aláteszem a könyököt, mivel azt össze kell házasítani a Trabantéval. Csak a kipufogóhoz nyúlva azt vettem észre, hogy tovább pörgethetõ a motor, kicsit dinamikusabb.
Az igaz, hogy minden összefügg mindennel, fõleg egy rendszeren belül, de azért önmagában is lehet eredményeket elérni az egyes részegységek faragásával.

Hogy mi értelme van a tengelycserének önmagában? Lényegében olyan, mint egy hegyezett tuning tengely. Tovább vannak nyitva a szelepek, amik több üzemanyagot tudnak így beengedni. Gondolom innentõl már egyértelmû. :)

6381 Kárász Endre 2013-04-15 17:30:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 74995

Ne érezd magad egyedül! A szakdoga helyett a lealapozott lökhárítót fogom most csiszolni, hogy holnap már libafoszöld lehessen:)

6380 Kantuly János 2013-04-15 15:03:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 74995

Szabi!

Ettõl a tengelycserétõl mi fog változni?
Úgy hallottam, hogy nem sok értelme van csak tengelyt cserélni, egyben érdemes a W 1.3 többi cuccával együtt cserélni. Igaz, akkor a hengert is fúrni kell.

6379 Csády Szabolcs 2013-04-15 14:11:55  Előzmény:Kárász Endre: 74993

Én a rendes polgári nevét már nem is tudom, de azt hiszem õ ez, nálunk mindenki csak Cliffezte :D

Most hogy mondjátok elég logikusan hangzik, hogy befele szegényít a csavar...

Szemétládák vagytok ám a szó legjobb értelmében: egész nap gyõzködöm maga, hogy nem megyek ma délután karbit tekergetni, meg hogy szakdogához kell szerkeszteni stb, erre...majd este beszámolok mindenrõl ;)

6378 Mazák Viktor 2013-04-15 13:20:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 74991

Bizony Endre :) jó öreg Cliff

Gyári tengelyekrõl van szó, nem szabad hogy túlságosan sokat változtasson a paramétereken. Ettõl függetlenül az a legjobb ha az új tengelyhez van belõve a karburátor, úgy gondolom hogy egy kicsivel talán agresszívebb lehet (pár fokról beszélünk) a wartburg tengely összenyitása, minimális különbségeket okozhat ez az alapjáraton és az átmeneti rendszeren. Ugyanazzal a beállítással lehetséges (huzatosra szegényített keveréket feltételezve), hogy kicsit bizonytalanabb lesz a járása a wartburg tengellyel. A kérdés itt az, hogy mennyire szeretnél pontos konfigurációt, gondolom most hogy el kell vinned a lehetõ legjobbra szeretnéd beállítattni, úgy gondolom, hogy a tengely beszerelése után lenne a legjobb. Viszont egy fogyasztáskülönbségre kíváncsi lennék a Trabant - Wartburg tengely között, bár a te esetedben ez nehezen lesz mérhetõ :)

(Nyílván korábbi felindulásos korszakomból nekem is ott pihen a varjú vezérmûtengely és kipufogócsonk várva az installálást a garázspolcon, bár én már lehet havassy mesternél kicsit agresszívebbre köszörültetem a tengelyt)

6377 Kárász Endre 2013-04-15 09:34:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 74991

A 4T Trabi karburátorát nem ismerem, most csak sebtiben rákerestem a neten néhány leírásra. Ha jól értem, akkor a 28H1-1 karbihoz hasonlóan itt is van egy alapjárati "levegõ" csavar, ami a mennyiségi állítást teszi lehetõvé, és egy "keverék" csavar(az alapjárati mágnesszelep mellett), ami pedig a minõségit. Nehezen tudom elképzelni, hogy a keverékcsavar befele tekerésével dúsulna a beszívott cucc, ugyanis általában ez egy benzincsatornát nyit-zár az alapjárati csatorna felé.

Neeee, Cliff Barnes=Szabó Misi? :D :D Akkor nem csak nekem tûnt fel a hasonlóság...
[i](Módosította Endre 2013.04.15. 11:35-kor)[/i]

6376 jocking . 2013-04-15 09:12:35

Félig off kérdés:
Pierburg 2E3 karbit milyen évjáratú mikbe szereltek pontosan? Tudtommal Golf II-ben volt, de mettõl meddig, és milyen motoron?