Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6525  Spityu 2013-06-09 14:41:40  Előzmény:Varga Tibor: 75136

Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek.
Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.

6524 Varga Tibor 2013-06-09 14:26:06  Előzmény:Bozó Ákos: 75139

Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.

6523 Bozó Ákos 2013-06-09 09:43:01  Előzmény:Varga Tibor: 75137

Igen, beljebb van az alja. Én értem, hogy ez a gyári, de ennyire?? Meg azt is vágom, hogyha megterhelem, tehát beleülünk, akkor "függõlegesbe" jön, és ez mind szép és jó a hátsó kerekek esetében tapadás szempontjából, de elõl akkor telitalpon fog fordulni, ami ellentmond a többi autó belsõ élen való fordulásának is. Egyrészt eszi a gumit, másrészt nem kell kondiba járnom. Szóval tuti, hogy a kerékdõléssel van a gond.

Esetleg megoldás lehetne, ha leültetném, de nem szeretném, mert akkor a hátulja fog egy kicsit feljebb állni. Abból pedig nem akarok faragni, mert a gyári "V" alakért vagyok oda.
[i](Módosította Hammster 2013.06.09. 11:47-kor)[/i]

6522 Varga Tibor 2013-06-09 01:10:33  Előzmény: Spityu: 75132

Amúgy minden egyezik pl a 89-es 1.3-as Golffal, vagy Poloval. Ha azokhoz kéred, lesz pár választék.

6521 Varga Tibor 2013-06-09 00:33:16  Előzmény:Bozó Ákos: 75134

Gyárilag pozitív dõlése van az elsõ-hátsó keréknek is, úgyhogy vagy Nálad a "terpesztés" a pozitív, vagy nem értem mi a baj. :) A kerék alja van beljebb a tetejéhez képest?

6520 Varga Tibor 2013-06-09 00:30:10  Előzmény: Spityu: 75132

030 905 224 a gyári száma, 42*4,5 a mérete az O gyûrûnek. A szíjon, és a vízpumpán mi érdekel?

6519 Csády Szabolcs 2013-06-08 21:02:50  Előzmény:Mazák Viktor: 75133

Szerintem anyukád titokban néha beletankol éjjelente :D

Gratulálok amúgy hozzá! 2T-k esznek ennyit, azok közül is csak a jobb fajták.

6518 Bozó Ákos 2013-06-08 19:30:37

Sziasztok!

Következõ a probléma a 2t Trabimmal. Szemmel láthatóan pozitív dõlése van a két elsõ keréknek. Tekerni is nehéz, mintha egy teherautó lenne. A gömbfejek fél évesek, 2 hete tunkoltam tele zsírral a perselyeket, meg a kormánymûvet, ráadásul azok is fel lettek újítva. Felemelve nem tapasztalható, hogy valami lógna, akadna, ellenállna, szóval tuti, hogy a kerékdõlés a hunyó. Meg tudná valaki mondani, hogy mit, merre állítsak, vagy hogy miért fordulhatott elõ ilyen?
A rugóra gyanakszom, de ez lutri.
Még valami: van az az ócska átfolyásmérõ. A donorban mûködött, de itt nem akar. Magát a benzincsöves részt már két féleképp is megnéztem, de nem a folyásiránnyal volt a gond. Ha a piros és a zöld vezetéket összeérintem, akkor felvillan és kaput, illetve akkor halványan, amikor leveszem a gyújtást. A test tutira megvan, a három vezeték is, bár az átfolyót még nem ellenõrzitem, pedig egyszer szétszedtem, de nem szakítottam le róla semmit. A kérdéses piros vezeték, ami az ablaktörlõ motorra megy, nekem az a gyanús, hogy õ szívat, de valaki tudna valami tippet mondani, mi lehet, ha nem az átfolyó? Csak azért kellene, mert ha már van, akkor díszelegjen zölden, narancssárgán. :D

6517 Mazák Viktor 2013-06-08 12:54:53

Sziasztok!

Sikerült rekordot döntenem, egy 196 kilométeres vegyes ciklusban, melybõl 150 kilométer volt fõút, 5,67 liter/100km-es fogyasztást sikerült prezentálni, 80 körüli átlagot tartva. A fúvókázáshoz még nem is nyúltam, bár könnyen lehet kár is lenne. Hiányzik az ötödik sebességi fokozat... :D

6516  Spityu 2013-06-07 19:32:38

Hali!

Tud esetleg valaki beszerzési forrást, méreteket Trabant 1.1 vezérmûtengely tömítésekre? Gyújtásnál O-gyûrû, keréknél szimmering.
Nem kell, hogy gyári, csak jó legyen.
Érdekes lehet még vízpumpa és szíj is.

Köszi!

Szimmering megvan: 32x47x10
O-gyûrû?
[i](Módosította Spityu 2013.06.07. 21:41-kor)[/i]

6515 Pápai László 2013-06-07 06:20:43  Előzmény: Bandi: 75114

Sztem jobb lenne megtalálni, honnan jutott be, mert nem mindenki tudja, hogy nem a bejutó víz a baj, hanem a sár..Jött is ki víz belõle?

6514 Kovács Ádám 2013-06-06 15:20:32  Előzmény:Varga Tibor: 75127

Csak ha nagyobbat fékezek, ha finom lépek a pedálra akkor csikorog a legjobban.

6513 Rajna László 2013-06-06 13:17:03

sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy 4 ütemû motornál mennyi lehet a dugattyú, csapszeg irányú játéka?:)

6512 Szegedi Árpád 2013-06-05 20:22:54  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Köszönöm,akkor karburátor pucolás lesz!

6511 Varga Tibor 2013-06-05 18:10:25  Előzmény:Kovács Ádám: 75116

Fékezésre elhallgat?

6510 Varga Tibor 2013-06-05 18:09:14  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Fordított tárcsáknál el lehet indulni vele, de a max sebesség 50-60 km/h, sajnos volt benne részem. :D Ha a fõfúvóka nincs eldugulva(lehet hogy kapott valami koszt), próbáld meg hogy egyáltalán menet közben fel tudod-e a pörgetni a motort.

6509 Őry Gábor 2013-06-05 06:11:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 75124

Ez így ránézésre úgy tûnik, hogy a fõfúvókával ill. a fõporlasztórendszrrel van valami hiba. Dugulás, stb.

6508 Szegedi Árpád 2013-06-04 19:36:12  Előzmény:Őry Gábor: 75123

A fõtengely azért lett cserélve,mert elkezdett morogni,illetve beazonosíthatatlan valami apró zörej volt.A középsõ csapágyak stiftjei tûntek el,más kopás alig van.Volt egy felújított fõtengely tartalékba,gondoltam ha már szétszedtem a motort kipróbálom.H1-1 karbi van,könyv szerint beállítva,eddig jó volt.Alapjárat van,fordulaton is oké,csak ha mozgásba lendül fullad le.Lehet a kuplunggal van valami,holtjáték jó,de mégis..nem tudok már mire gondolni.

6507 Őry Gábor 2013-06-04 18:49:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Milyen karbi van rajta?

6506 Kozma Bence 2013-06-03 22:00:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Én úgy tudom ha fordítva van betéve a vezérlõtárcsa akkor szinte lehetetlen alapjáratot állítani. Az a lényeg, hogy a tárcsa ne takarja el a fõtengely sonkán lévõ furatot.

6505 Szegedi Árpád 2013-06-03 19:55:17

Sziasztok!601-esen fõtengelyt cseréltem.Álló helyzetben szépen jár a motor(sok olaj van a keverékben,illetve a tömítéseken zsír,a gyertya olajos),de elinduláskor fullad.Gyújtás,porlasztó jól beállítva.Ez lenne a fordított vezérlõtárcsa beszerelés tünete?Csomószor megnéztem hogy szerelem be,de nem kizárt,hogy lányos zavaromba mégis csak megfordítottam.Köszi

6504 Kovács Ádám 2013-06-02 14:01:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 75119

Nem bonyolult, kerék le, féknyerget belülrõl fogja 2 csavar, azt kiveszed és lent is van, aztán be is tudod rakni a lemezt, lehet kicsit nehezebben fog a helyére menni a betét a lemez miatt, de nem fog beszorulni vagy ilyesmi. 1 óra alatt szerintem megoldható mindkét oldal.

6503 Csády Szabolcs 2013-06-01 22:51:22  Előzmény:Kovács Ádám: 75118

Köszi a jótanácsot!
Ha ilyen friss az élmény, akkor leírnád nekem a mûveletet?
Mostanában el vagyok havazva és így tudnám, hogy mekkora melóra számítsak, hogy belefér-e az idõmbe, ha akad egy kicsi :)
Köszi elõre is!

6502 Kovács Ádám 2013-06-01 17:48:23

Igen a ferrodoztatásra én is gondoltam hátha az segít. Akkor azt meg is csináltatom. Köszi

trabiszabi:
Viszont a rezgéscsillapítóval lehet hogy jobban jársz ha mindenhova raksz, mert ma levettem a kereket és észrevettem hogy a fékbetét lötyög, beraktam még egyet (a többi érdekes módon nem lötyög csak az egyik) és elmúlt az a fura fémes kattogó hang.

6501 Németh János 2013-06-01 15:27:44  Előzmény:Kovács Ádám: 75116

CSaó
szerintem elõfordulhat a rossz minõség.
Én felferrodoztattam, és 0 zaj de viszont úgy fog mint állat. :)

6500 Kovács Ádám 2013-06-01 12:06:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 75111

Hello
Én most cseréltem elõl betétet, Fékbetétenként 1db-nak kell lennie ha jól tudom, legalábbis az autósboltba ezt mondták nekem.
Ha már így szóba jött a fék. Hátul kicseréltem a dobot betétet munkahengert, és borzalmasan csikorog a fék, próbáltam hogy megvasalom de semmi, picit bemelegszik akkor elcsöndesedik de aztán megint csikorog. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy ilyen szar minõség a fékbetét?

6499 Németh János 2013-06-01 09:53:59  Előzmény: Bandi: 75114

CSaó.

jobb elöl ahol lehet emelni, én is tapasztaltam a vizet. te hol fúrtad? a doblemez felõl vagy csak alul?

Hattyúnyakban nem tapasztaltam, most viszont cserélve lesz azt egészséges kifúrni?

6498  Bandi 2013-06-01 04:16:27  Előzmény:Pápai László: 75112

kb 3 hete.
De már meg lett oldva,kifúrtam a küszöböt egy-két helyen,így már szabadon távozhat is!!! :-)

6497  Csombi 2013-05-31 16:42:14

Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.
4T wareszon hidegindításkor az önindító egy fordulat után mintha lebökne, majd kis vártatva forgatni kezd, és a gép elindul. Az önindító cserélve volt, kapott felújítottat egy éve. Én most vettem gépet, és úgy gondolom, inkább valami elektromos (esetleg testelés) probléma lehet, mint az önindító ismételt hibája. A másik probléma, ami miatt elektronos rendszer hibára gyanakszom, az pedig a világítás felkapcsolásakor a ledes hõfokmérõ sárga jelzése kialszik.
Ha valaki már találkozott ilyen problémával kérem, segítsen.
Köszönöm a segítõ válaszokat

6496 Pápai László 2013-05-31 11:18:14  Előzmény: Bandi: 75109

Biztos hogy víz van benne? Mikor volt az a most?

6495 Csády Szabolcs 2013-05-30 18:54:53

4T Trabi elsõ fékbetétjének csak felül van rezgéscsillapító lemezkéje?
A robbantott ábrán mintha alul is ki lenne neki alakítva a hely. Vagy az csak a fékbetétek univerzális beszerelhetõsége miatt van?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130530/EasyCapture1.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2013.05.30. 21:12-kor)[/i]

6494 Babecz Tamás 2013-05-29 19:26:33

Sziasztok!


2t trabira szeretnék egy garnitura Irmscher felnit felrakini.
Az lenne a kérdés milyen hosszú tõcsavarokat csináltassak?

Köszi

6493  Bandi 2013-05-29 04:19:09  Előzmény:Kunyi Tamás: 75108

Úgy hogy lehetett hallani a kanyarokban hogy lötykölõdik a víz benne. A küszöb végei jók, most lett karosszériázva az autó!

6492 Kunyi Tamás 2013-05-28 17:52:40  Előzmény: Bandi: 75107

Azt hogyan vetted észre, hogy a hattyúnyakban áll a víz? A küszöb végei a doblemeznél nincsenek korrodálódva?

6491  Bandi 2013-05-28 14:19:55

Sziasztok!

Tanácsot vagy tippeket kérnék!!
Esõ után teljesen száraz az utasterem,de a küszöbben és a hattyúnyakban áll a víz!!
Alulról nem látni elváltozást, ázási nyomokat,nemrég alvázkezelve alaposan.
Honnan teremhet elõ ott a víz....????

6490 jocking . 2013-05-27 11:56:11  Előzmény:Berecz Tibor: 75105

Elvileg az új szíj erõsebb, jobban feszül, és ezért jobban terheli a vízpumpát, ami ezért szíjcsere után hajlamos beállni.

6489 Berecz Tibor 2013-05-27 07:46:36

Sziasztok!
Alább olvastam, hogy a vezérmûszíjjal együtt érdemes a vízpumpát is kicserélni. Ennek mi az oka? :confused: Köszönettel, Tiberio

6488 Varga Tibor 2013-05-24 17:36:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 75101

1.1-es hátsó fékdob+tengelycsonk, a tõcsavarok helyét 16-osra felfúrni, majd ebbe való tõcsavarokat csináltatni esztergályossal. Máris 4*100-as.
A két tipus hátsó lengõkarja tökugyanaz, egyedül a fékcsõ tartó lemezke van máshol a két lengõkaron.

6487 Szabó Gábor 2013-05-24 16:51:52  Előzmény:Berecz Tibor: 75102

Nekem egy idõben kettest sem lehetett kapcsolni üzemmelegen. Úgy nézett ki, hogy 120km autópálya, majd fõvárosi araszolás. Ilyenkor két lehetõségem volt, leállítás és sebességbe rakás v. hármasban indulás. Hajtómûolaj csere oldotta meg a problémát, pedig elõtte sem hanyagoltam csak nem felsõkategóriást tettem bele.
A bowden, pedál, villa nem hiszem, hogy sokat nyúlna, meg azon lehet állítani és megpróbálni úgy. Nekem eddig minden kuplungszerkezettel kemény volt a pedál, izomból kellett taposni, gyakran kellett bowdent cserélnem emiatt. Viszont pár trabin mutatóujjal lehetett mûködtetni a gyári kuplungot is. Nekem most Sachs kuplung van, gyári 180mm átmérõvel, betonkemény a pedál és nem a mûködtetõ mechanika miatt, hanem a szerkezet ilyen. Jó rég megvan, a keménységét meg megszoktam.
Ha cserélnem kellene, újra Sachs-ot vennék, esetleg LUK-ot. Viszont vennék Golf2 1.3-as lendkereket, így 190mm-re nõne az átmérõ, ehez venném a kuplungot is. Vagy 1.6 ABU Golf3 lendkereket, ami 200mm. Ezek akár bontóban is lehetnek. De ezeket már elemeztük itt párszor:)

6486 Berecz Tibor 2013-05-24 13:06:15

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy mi lehet az oka a következõ problémának és hogyan orvosolható.
Az a gondom az utóbbi idõben (négyütemû Trabantról van szó), hogy ha üzemmeleg a motor, akkor nagyon nehéz egyesbe ill. hátramenetbe tenni (az egyesnél nem kerreg, "csak" nem veszi be, a hátramenetnél pedig erõsen kerreg és nehezen veszi be). Hideg motornál nem jelentkezik a jelenség. A fórumot már olvastam ezügyben, de nem találtam választ.
Én arra gondolok, hogy talán a kuplungbowden a motor melege miatt jobban nyúlik, viszont az elhelyezkedése miatt a környezeténél sokkal nagyobb hõhatás nem érheti.
Kuplungszerkezetben (ha cserélni kellene) különben milyet ajánlotok? Ebben is elolvastam a fórumot, de valahogy nem találtam rá választ.
Köszönettel, Tiberio

6485 Csády Szabolcs 2013-05-22 16:32:48

Haverom kérdéseit tolmácsolom:

1, Trabant 601-re szeretne hátra 4X100-as osztókört. Ehhez nem akar osztókörmódosítót használni. Ha ez kivitelezhetõ, akkor hogyan?
Esetleg még a tárcsafék is felmerült opcióként.

2, 2T és 4T, illetve spirálrugós és laprugós hátsó lengõkar közt van különbség? Esetleg csereszabatosak?

Köszönöm elõre a nevében!

6484 Reining Ádám 2013-05-22 16:32:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 75099

A fékbetétek zörögnek.
Kell venni rezgéscsillapító lemezkéket, minden betéthez 1db-ot.
A gyári biztos elrohadt, eltört és kipotyogott, vagy fékbetétcserénél nem tette vissza valaki.

6483 Csády Szabolcs 2013-05-21 20:41:30  Előzmény:Szabó Gábor: 75097

Na, itt az én emberem! :)
A geree-sek közül a termosztátosat olvastam már, a hûtõset most pótoltam.
A hûtõ lamellázása jó, az nem lehet a bibi.
A gyújtás stroboszkóppal lett nemrég belõve, a keverék a Colortest üveggyertya szerint dúsra van állítva.
Valószínû akkor a termosztát lesz a ludas.

A 4T Trabi elsõ fékeinek zörgsérõl nem tudsz valamit? Rossz úton csörög, de ha enyhén rásimítok a fékre, akkor elhallgat. Amúgy teljesen jól teszi a dolgát.

6482 Szabó Gábor 2013-05-21 18:28:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Itt van még pár ötlet:
[url]http://www.geree.hu/2011/01/termosztat-leves/#more-2832[/url]

[url]http://www.geree.hu/2011/06/melegedes/#more-3787[/url]

6481 Szabó Gábor 2013-05-21 18:20:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Melegre nyit, de zárja a szívósor irányába áramló vizet ezzel egyidejûleg.
Lehet lusta a termosztát, lassan követi a hõingásokat.
Lehet szegény keverék, de lehet gyújtáshiba is, vagy mind egyszerre. Nekem egyszer dús keverék miatt nyáron hegymenetben sem melegedett túl. Eltelt kis idõ, mire rájöttem, mert normál használat mellett ki sem nyitottak a termosztátok, amikkel próbálkoztam, simán kézzel lehetett fogni a vízcsöveket a kis körben is.

6480 Szabó Gábor 2013-05-21 18:10:15  Előzmény:buczkó balázs: 75088

Esetleg benzin jutott az olajba, az meg felhígult, meleg oldali viszkozitása már nem megfelelõ. Pályás nyúzásnál a szokásosnál jobban felmelegedhet, majd a lejövetelkor a 2000re csökkent fordulattal az áramlások is lelassulnak az olaj és hûtõkörben valamint a menetszél sem lesz olyan nagy. Ezek hatására mégjobban melegedhet az olaj, attól meg hígulhat. Ha a gomba és a mûszer jó, akkor nem megfelelõ a kenés miatt a csapágyak hamar kimutrelnak.

6479 Szebelédy Péter 2013-05-21 17:08:51  Előzmény:jocking .: 75087

Valahol olvastam, hogy nem mindegyikben van ez így. Az én Wareszomban a két gomba ugyan be van kötve a mûszerbe, de a csatlakozóból egyenesen az alacsony nyomású gombára van kötve a visszajelzõ.

6478 Mazák Viktor 2013-05-21 07:08:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Igen, okozhat túlmelegedést.

Nálam a termosztáthiba abban nyilvánult meg, hogy felszökött magasra a hõmérséklet, és csak teljes fûtéssel lehetett kordában tartani. Nem nyitott a termosztát, csak félig.

Mióta újrakalibráltam a karbit, és nem haladja meg az autó fogyasztása 6,2 liter/100km-t, azóta nekem is hajlamos a venti kapcsolásra a májusi melegben.

Mondjuk nekem az utolsó változtatás az volt, hogy lekötöttem a kartergázt a motorról, azelõtt nem nagyon kapcsolt, bár a lekötést megelõzõ idõszakban nem voltak jellemzõek a nagy melegek.

Én azt gondolom, hogy normális viselkedés az, amit írsz. Lehetséges esetleg az, hogy valahol a hûtésrendszerben lerakódás van, és ezért nem tökéletes a hõcsere.

6477 Busa Attila József 2013-05-20 17:27:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 75092

Szia!
Hát nem tuti, hogy nálad beválik, de én a következõket hajtottam végre. Vettem egy új termosztátot, mert filléres kiadás és az a tuti. Után a kicseréltem a hõérzékelõ gombát a hûtõben egy Zastava-ba valóéra, mert a menete ugyanaz. Annyi eltéréssel, hogy korábban kapcsol be a venti. Így sosem melegszik túl a járgány pesti dugóban sem. Alternatív, szerintem kókány, de annál biztosabb megoldás, hogy beiktatsz egy direkt kapcsolót a ventihez, amit kedved szerint kapcsolhatsz menet közben, ha látod, hogy melegedni kezd a cucc. Remélem segítettem.
Üdv: Atesz.

6476 Csády Szabolcs 2013-05-20 11:25:59

4T Trabinál termosztáthiba okozhat "túlmelegedési" gondot?
A kocsi elég hamar eléri az üzemi hõmérsékletet, de nem forr soha a vize. Ha megállok akkor kb 10s múlva már hallom, hogy zúg a ventilátor.
Az a kérdés ugye, hogy a Trabant termosztátja üzemi hõmérsékletre melegedve nyit-e vagy zár? Ha nyitós fajta, akkor a nem nyitás miatt esetleg kialakulhat ilyen jelenség, bár üzemmeleg állapotban minden csõ meleg, szóval azt tudom csak elképzelni, hogy nem nyit ki teljesen.
Az ötleteket várom, hogy mi lehet a baj.