Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7163 Farkas Zoltán 2014-03-19 05:58:55

Én csak maxi kompressziót szeretnék elérni E85 - höz vagy csak a normál benzinhez de nem tudom kiszámolni a blokktetõ és a dugattyú síkolását. Nem tudom mennyit lehet leszedni belõle.
A tervem az hogy tiszta E85 tel járva kb ugyanannyit fogyasztana a waresz mint benzinbõl most... ;)
Próbáltam keresni leírást a tunninghoz de nem találtam.
[i](Módosította kinca69 2014.03.19. 07:00-kor)[/i]

7162 jocking . 2014-03-18 23:19:13  Előzmény: Spityu: 75777

Végülis logikus. Csak azért merült fel bennem a dolog, mert itt az oldalon van egy "Trabant 1.1 tuning" cikk, amiben szó van az 1.1 blokk 1.3 "sításáról". A cikkben az van leírva, hogy cserélni kell a fõtengelyt, a hajtókarokat, de még a dugókat is. Ez fura, mert ha hajtókarból megoldották a löket változást, akkor minek a dugót piszkálni? Ráadásul szerintem egy blokkot a legjobb azzal a dugóval összerakni, ami egész addigi élete alatt együtt kopott vele (kivéve persze, ha már szétkopott minden és amúgy is cserélni kéne a dugót és túlméretre fúrni a blokkot...:D). Kellene valaki, aki látott már 1.1 és 1.3 motort is szétszedve. Tibke? :D:rolleyes:

7161  Spityu 2014-03-17 13:47:30  Előzmény:jocking .: 75776

Tudtommal olyan, mint a Lada zsugor: adott blokk, adott dugók, de nagyobbat "emelõ" fõtengely és rövidebb hajtókarok. Zsugorítottak - csak itt gyárilag.

7160 jocking . 2014-03-17 12:49:25

Csak kíváncsiságból kérdem, mert érdekel a téma:
A BKM820 és a BKM860 motorok lökethosszbéli különbségét pontosan mi idézi elõ? Miben vannak különbségek? Fõtengely? Hajtókar? Dugattyú? Mindhárom?:) Az én logikám szerint a fõtengelynek mindenképp nagyobbat kéne "emelni", az biztos más. Viszont akkor meg "túltolná" a dugót a blokktetõ síkján, ezért fentebb is biztos mókolniuk kellett valamit...

7159 Támba Csaba 2014-03-16 20:21:00  Előzmény:Nagy Szabolcs: 75774

Akkor haladni kell tovább. Elmondásod szerint az akkumulátor jó.

Így lehet beégett gyújtáskapcsoló (Trabantnál elõ szokott jönni), az önindító beégett, koszos mágneskapcsolója, bronzkefe kopás - szorulás, forgórész perselyek szorulása, tekercselési hibák, stb.

A gyújtáskapcsoló hibát ki tudod szûrni, ha kikötöd az 50-es kapocsról a vezetéket és összeérinted a 30-assal (akku +). Másik lehetõség az önindító mágneskapcsolójának direktre zárása egy villáskulccsal, vagy csavarhúzóval. Ez elõtt gyõzõdj meg róla, hogy a kocsi üresben van, máskülönben könnyen soron kívüli alvázellenõrzés lesz a dologból, ugyanis átmegy rajtad:)

7158 Nagy Szabolcs 2014-03-16 16:40:34  Előzmény:Támba Csaba: 75764

A kábeleket ellenõríztem semmi gond nincs velük.

7157 Támba Csaba 2014-03-16 07:36:18  Előzmény:Pápai László: 75771

Igen, így. Mert míg dolgozik a szívató dúsabb a keverék,így csak a dúsítás befejezése után szegényedik el a keverék érezhetõen.

7156 Támba Csaba 2014-03-16 07:34:06  Előzmény:jocking .: 75768

Igen, ez gyakori. Ezt untam meg a sajátomnál is.
Ilyenkor ha mûködõ motornál kicsit megmozgatja a dolgozó a karburátort ide-oda, akkor rögtön mutatja a hibát.

7155 Pápai László 2014-03-16 07:20:27  Előzmény:Támba Csaba: 75767

Akkkor gondolom ezt már meleg/lekapcsolt szibvatójú motornál érdemes megtenni, addig gyakorlatilag egész jó, amikor melegszik, fokozatosan emelkedik a fordulatszáma..

7154 Pápai László 2014-03-16 07:18:56  Előzmény:jocking .: 75768

Kipróbálom, é sremélem nem lesz gondja..Bár jó lenne ha kiderülne..Mondjuk, kényelmes, mert a városban nem kell gázt adni 50 ig::))

7153 Pápai László 2014-03-16 07:17:56  Előzmény:Támba Csaba: 75767

kipróbálom, köszi!

7152 jocking . 2014-03-15 21:35:24  Előzmény:Támba Csaba: 75767

Már ha a csatlakozási felületen szív falsot. Nálam már elõfordult olyan is, hogy a gumilap vízszintes irányban a közepe mentén repedt ki.

7151 Támba Csaba 2014-03-15 21:26:49  Előzmény:Pápai László: 75766

Igen. Egy féktisztító, vagy hidegindító spray-vel tudod ellenõrizni mûködõ motornál a fals levegõ bejutási helyét. A csatlakozó felületekre spriccelsz és ha valamelyik résznél változik a motor fordulatszáma, akkor ott biztosan kap plusz levegõt.

7150 Pápai László 2014-03-15 19:44:08  Előzmény:Támba Csaba: 75765

a gumilapra gondolsz?

7149 Támba Csaba 2014-03-15 18:53:59  Előzmény:Pápai László: 75761

Költségvonzat? Bontója válogatja. Sok esetben a szerelõk sem tudják mi a fene az:)

Kell a mikrokapcsoló tartólemezzel, a zöld labda (ami "pneu-akku" valójában), a vezérlõszelep és a relé a biztosítéktábláról. Típusonként változik a relé elhelyezése, valamint a mikrokapcsoló tartólemeze. Ezt úgy is át kell alakítani Trabanthoz.

A leírt problémád egyébként karburátor talp hibára utal. Én pl. meguntam az utángyártott vackokkal a szenvedést, megcsináltam magamnak bakelit lapból:)

7148 Támba Csaba 2014-03-15 18:48:41  Előzmény:Nagy Szabolcs: 75763

Mindkét fõkábelt ellenõrizd, fõleg a saruk állapotát mindkét végükön.

7147 Nagy Szabolcs 2014-03-15 18:46:03

Sziasztok!
Volna nekem egy Trabant 601-esem.
Olyat produkalt hogy rainditottam es az elsonel meg semmi problema, de olyan 3-4 inditasnal azt csinalja mintha lemerulne az akkumlator. Erre en vettem egy akkumlatort mert noname is volt meg, hogy ilyet csinalt. Megvettem az akkumlatort es ennel is ugyanazt csinalja...
3-4. inditasnal mar csak kattog egyet az onindito es semmi..
Mi lehet a baja?
Koszonom! :confused:

7146 Pápai László 2014-03-15 10:26:07

Valaki tudna infót adni a hirdetésekkel kapcsolatban? 6.-a óta inaktív a hirdetésem, nem tudom miért nem élesedik...Egyébként km spirált keresek, ha valaknek van elfekvõben...

7145 Pápai László 2014-03-15 10:25:13  Előzmény:Támba Csaba: 75759

Ez lehet hgy érdekelne...Milyen költségvonzata van?

7144 Pápai László 2014-03-15 10:23:50  Előzmény:Szabó Gábor: 75758

Már visszaállítottam, de akkor egyáltalán nem volt rángatása, emiatt volt a kisérletezés. Elvileg most a heélyén van a gyújtás(autovillamosságis megnézte, sajnos emberünk többször lát duplán, mint szimplán), de nekem nincs stroboszkópom hogy ellenõrizzem..A karbit kicseréltem, most sokkal jobb, de még asszem finomítható. Hidegen pár másodpercig nincs alapjáratom, utánna oké, ha belemelszik minimum 2000.et pörög alapon. Próbéltam, az alapjárat állító nagy csavart tekerni, ha tökig betekerem, akkor is 1500 körül van az alapjárat. A karbitömítés új, de én falslevegõre gyanaxom még mindig...

7143 Támba Csaba 2014-03-14 16:44:30  Előzmény:Szabó Gábor: 75757

VW, AUDI motorok egyes régebbi típusainál bevált megoldás volt az ún. "gyújtás-retarder" alkalmazása.

Pl. a Trabant 1.1 motorjának elõdje a GOLF I. és POLO I-II. típusokban is alkalmazott GL kódjelû motor is ilyennel van szerelve. A rendszer lényege, hogy a karburátor gyorsító szivattyú mûködtetõkarja elé be van szerelve egy görgõkaros mikrokapcsoló. Ez 30-35 fokos pillangószelep elfordulásnál zár és 1700-as fordulatszám alatt egy elektro-pneumatikus vezérlõszelepet nyit-zár. Ez a szelep kapcsolatban van egy vákuumdobbal (zöld labda a motortérben)ami a fékszervo csövérõl "táplálkozik".
Az ilyen motorok elosztója kétirányban vezérelt vákuumos elõgyújtás szabályozóval van szerelve, azaz a membrán mindkét oldalán van szívócsonk.

Mûködés:
A vezérlõszelep elektromos tápvezetéke 1600-1700 f/min alatt kap csak áramot egy fordulatszám figyelõ elektronikából.
Tehát ha valaki egy viszonylag alacsony fordulaton, pláne magasabb sebességi fokozatban rendesen beletapos a gázba, akkor a mikrokapcsoló zárja a vezérlõszelep áramkörét, ami vákuum alá helyezi az elõgyújtás szabályozó membránjának ellenkezõ oldalát, lerontva az ellenkezõ oldali szívóerõt. Így idõlegesen mintegy 6-8 fokkal visszaveszi a gyújtást a rángatás mentes gyorsítás érdekében.

A rendszer egyszerûen telepíthetõ a Trabantra különösebb átalakítás nem szükséges. 1.3-as motornál nem kell, csak az 1.1-nél van ez a rángatási hajlam.

7142 Szabó Gábor 2014-03-14 16:26:08  Előzmény:Pápai László: 75754

A túl hamar bekövetkezõ robbanás visszafelé akarja tolni a dugattyút. Betolni is nehéz ilyen esetben, no meg nem is használ semminek.

7141 Szabó Gábor 2014-03-14 16:22:49  Előzmény:jocking .: 75753

Elsõnek pontosan be kéne jelölni a szíjtárcsán a felsõ holtpontot, nem bízok a gyári jelölésben:).
Az elosztó faragása csak ötlet, szét kell húzni hozzá egyet, úgy elmélkedni, mit lehet trükközni a mechanikával. A röpsúly elõgyújtás felé állít, a vákuum is, de az egy pillanatra visszaenged, ha a gázt adsz. Ezt a visszaengedést kéne szerintem megnövelni, pozitív hatása jelentkezne indításkor és alacsony fordulatról való gyorsításkor is.
Nekem programozható elektronika van. Gyakorlatilag csak a rotor és a fedél mardt játékban. Ha nincs az elektronika, elvileg a felsõ holtpontban kell gyújtani. A gyújtást úgy 'programoztam', hogy 600-as fõtengely fordulat alatt a felsõ holtpontban legyen szikra. Felette viszont hirtelen emelkedik, 900-as fordulatnál már 30 fok az elõgyújtás, ha a fojtószelep zárva van (nyilván ilyenkor a legnagyobb a vákuum). Lehet egyszerûbb a táblázatot berakni ide, mint leírni a folytatást. Hasonló karakterisztikát figyeltem meg a befecskendezõs kocsiknál. Ez adta a kiindulási alapot, utána jött a finomítás.
Azt én is megfigyeltem, hogy az 1.3-as motorból nehezebb elõcsalni a kopogást, amit nem lenne hülyeség nem érzékszervi úton kiszûrni. Nyugatabbra exportált ladákon volt erre szerkezet, most ilyenre vadászok:)

7140 jocking . 2014-03-14 15:39:46  Előzmény:Támba Csaba: 75755

Nem is mondtam, hogy az, de régebben volt egy ilyen tézis is, hogy így is lehet. :)

7139 Támba Csaba 2014-03-14 12:09:14  Előzmény:jocking .: 75753

Ez a "módszer" korántsem korrekt.

7138 Pápai László 2014-03-14 07:13:59  Előzmény:jocking .: 75753

ez engem is érdekelne...Kipróbáltam már én is, azon a ponton, ahol a legjobban pörgött..Hidegindításnál úgy megfogta, mintha lemerült volna az akksi...

7137 jocking . 2014-03-12 21:09:04  Előzmény:Szabó Gábor: 75751

Ez az elõgyújtás faragósdi lehet, hogy érdekelne. Tudtommal az egyik módja a gyújtás beállításának az, hogy ott a legjobb, ahol a legmagasabb a fordulatszám alapjáraton (ahogy változik az elosztó tekergetésével). Nekem most jelre van összerakva, strobi szerint a fõtengely bevágása pont jelen van, amikor gyújt. Viszont az az érdekes, hogyha az elosztót az óra járásával megegyezõen elforgatom, akkor folyamatosan nõ a fordulatszám, és még akkor sem csökken, amikor koppig eltekerem.

7136 Szabó Gábor 2014-03-12 20:29:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 75746

Körmöskulcs-szerû szerkezet kéne oda, esetleg egy méretesebb seeger-fogó. Csavarhúzó könnyen kiugorhat, összegórja a fényezést. Ezek hiányában azt mondom én is, áztatni. Esetleg belül oldani a fém betöltõcsõrõl mindent és azt forgatva (mint erõkart) próbálni megindítani, persze kívülrõl akkor is meg kell támasztani a 11-es elemet. Valahogy így jött le nekem is. Ilyen alkatrészt feketében és fehérben is láttam, a fehér az biztos anyagában volt fehér.

7135 Szabó Gábor 2014-03-12 20:17:48  Előzmény:jocking .: 75745

A 'hagyományos' gyertyáknál mindenképp jobb. Az ilyen motornak a gyári motorhoz képest kisebb alap elõgyújtás lenne jó, leginkább nagy terhelésnél, alacsony fordulatról való gyorsításkor (a gyorsítás kezdetén) jobban vissza kellene állítani a gyújtást, akár negatívba is. Viszont egyenletes tempóval haladva részterhelésen magasabb elõgyújtást is elviselnek. Programozható modul nélkül az elosztó faragásával lehet tenni ez ügyben kicsit, ha kellenek a plusz lovak vagy az alacsonyabb fogyi. Gyertya mûködik régi, nagyobb löketû, szerényebb sûrítésû motorban is, de 21 Bar végnyomású is hibátlan, ha nem is pont ugyanezzel, de közeli 'rokonával'.

7134 Pápai László 2014-03-12 11:03:40  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75749

De a jégspray-el ne az elemet fújd be, hanem amin a menet van...

7133 Holnapy Gergely dr. 2014-03-11 22:50:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75748

Gondolom neked is azért ragaszkodik a helyéhez, mert 23-24 évente "szoktad" leszedni. Menetes, adj neki WD40-et, majd erõsebb dróttal, vagy egy csavarhúzóval kocogtasd meg. Esetleg jégspray-vel megpróbálhatod lehûteni kicsit, és úgy megmozdítani. De ennyire nem hiszem hogy összegyógyult volna.

7132 Csády Szabolcs 2014-03-11 20:25:41  Előzmény:Varga Tibor: 75747

Hogy szoktad levenni? Próbáltam kis csavarhúzót bedugni a lyukba, de meg se moccant...

7131 Varga Tibor 2014-03-11 20:02:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75746

Menetes bizony.

7130 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

4T Trabantnál, hogy lehet levenni a 11-es tételszámú elemet? Ez menetes? 2 kis lyukat látok csak rajta, de eddig nem bírtam megmozdítani.
Elõre is köszi!

[imgw]https://kepkezelo.com/images/vpzavjxv8jh4kaa03ve.jpg[/imgw]

7129 jocking . 2014-03-11 15:11:07

Szó volt itt korábban arról, hogy 4T-be jó lehet a NGK PGR6D gyújtógyertya (asszem Bajusz79-nél volt róla szó). Az lenne a kérdésem, hogy ez a gyertya jó lehet egy kismértékben emelt kompressziójú 1.3-as motorba gyári gyújtásrendszerrel?

7128  Bodács.Norbert 2014-03-08 18:07:44  Előzmény:jocking .: 75739

Köszönöm szépen a remek hozzászólásokat, leirást,és a remek rajzot,a mai napon sikerült megoldanom a csattogás problémát is.Átugrott a vezérmüszij,és ez okozta az istentelen zajt automban..megnéztem a jelekt,helyreigazitottam,és már tök szuper.még egyszer köszönöm,az életkedvemet adtátok vissza!!!

7127  Bodács.Norbert 2014-03-06 18:13:33  Előzmény:Varga Tibor: 75742

a ritka szar hang mint jelenség megvan..holnap megnézem a jeleket..

7126 Varga Tibor 2014-03-06 17:18:41  Előzmény: Bodács.Norbert: 75740

Reálisnak tartom azt a veszélyt hogy átugrott, de azt hamar kiderítheted, nézd meg a jeleket. 2 fog átugrást még simán elvisel a motor, viszont ritka sz*r hangja van...

7125 jocking . 2014-03-06 16:33:28  Előzmény: Bodács.Norbert: 75740

Akár még ez is lehet. Bár ha átugrik a vezérlés, akkor nagyobb terhelésen hajlamos becsörögni is. Ha a csattogás állandó (hidegen és melegen is csinálja szünet nélkül), és 4. 50-nél nyomsz egy padlógázt, és becsörög, akkor valószínûbb, hogy átugrott a szíj (monduk én még ilyennel ennél a motornál nem találkoztam, nem tudom, mennyire lehet ez valós veszély).



[i](Módosította jocking 2014.03.06. 17:34-kor)[/i]

7124  Bodács.Norbert 2014-03-06 13:04:07  Előzmény:jocking .: 75739

Nagyon szépen köszönöm e magasröptü tájékoztatást,ezek után neki merek állni,max ha gond van,irok...Jut eszembe,irtad a végén,hogy a vezérmüszij jelei a helyén legyenek..A csattogás kezdete akkor volt,mikor 1hét pihenés után nem akart beindulni az auto.szoltam kollegának,huzzon már be.kb50méteren huzott,mikor nagynehezen csattogva,csörögve beindult,addig csak huzott sebességben,nem akart a motor indulni..na akkor kezdett el csattogni..nem lehetséges,hogy átugrott a vezérmüszij,és ez okozza a csattogást??Ugyanis elötte nem volt semmi zaja,akkor pedig már igy indult be...

7123 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Bodács.Norbert: 75738

Hát, ha csak hobbi szinten megy a szerelés, akkor azért csak óvatosan, ezt én már az "advanced" szerelések közé sorolnám. Azért leírom, hogy én hogy szoktam csinálni.

1) Vezérmûszíj fedél levétele, doblemez alján kis kupak ki (jobb elsõ keréknél - már ha még megvan), kormány kiteker jobbra.

2) Váltó üresbe rakás, asszem 19-es crovával doblemez lyukon benyúl, fõtengely és vezérmûtengely óra járásának megfelelõen addig forgat, amíg jelen nem lesznek. A fõtengelyen az ékszíjtárcsán van egy kis csík, annak kell az ékszíjtárcsa feletti kis lemez bevágásának az egyenes oldalával egy vonalban lennie, a vezérmûtengely szíjkerekén meg van egy pötty az egyik fognál, annak kell a szíjfedél alaplapján lévõ kis fröccsöntött mûanyag nyíl hegyénél állnia.

3) Váltó sebességbe rak, így a legkönnyebb a vezérmûtengely szíjkerekének a csavarját kilazítani (elsõ kép 4., 5. alkatrész), mert ellent tart a motor és a szíj. Ha meglazult, akkor a jeleket újra visszaállítani eredeti pozícióba, a mûvelet miatt úgy is elmásztak.

4) Szelepfedél, az alatta lévõ mûanyag fröcskölésgátló, és a szelepfedél tömítés kiszerelése (elsõ kép 1., 2., 3. alkatrész).

[imgw]https://jocking.dumanet.hu/egyeb/hf2.jpg[/imgw]

5) Innentõl lesznek izgik a dolgok. A javítási könyv szerint úgy kell a szíjat levenni, hogy a vízpumpa csavarjait meglazítjuk, aztán a pumpát elforgatva lazul a szíj. Az én módszeremben ez máshogy van, mert a pumpa csavarjaihoz esélytelen hozzáférni, ráadásul utána nagy az esély, hogy a hûtõfolyadék is szivárogni fog. Tehát a módszerem: simán letolni kézzel a szíjat a vezérmûtengely szíjkerekérõl, und jó napot.:D Ezután a meglazított csavarú vezérmûtengely szíjkerék is levehetõ.

6) A gyújtáselosztóról minden vákuumcsõ és vezeték levesz. Kis csalás: a gyújtáselosztót 2 csavar tartja a helyén. Ha mindkettõt kivennéd, és egy az egyben levennéd az elosztót, akkor elmászna a gyújtás (össze kell jelölni persze, akkor nem gond). A csalás az, hogy a gyújtáselosztónak csak az alsó csavarját vesszük ki, így az egyben kivehetõ a vezérmûtengellyel, és a gyújtás nem megy sehova.:)

7) Most látszik igazán, hogy a vezérmûtengelyt 5 csapágyfedél tartja a helyén (második kép 3.), a vezérmûtengely alatt meg ott vannak a hidrotõkék (második kép 5.). A csapágyfedeleknél figyelni kell, hogy elõször a két szélsõ, aztán a középsõ csavarjait lazítsuk meg, csak azután a maradék kettõét. A csavarokat úgy illik lazítani/húzni, hogy az egyik csapágyfedél felsõ csavarja után a másik alsó csavarját birizgáljuk (a.k.a. keresztbe húzás/lazítás). A kiszerelt csapágyfedeleket aztán félre kell tenni, lehetõleg úgy, hogy minden csavar és minden csapágyfedél oda kerüljön aztán vissza, ahol eredetileg is volt (plusz ne koszolódjanak be).
A jobb oldali csapágyfedél nem fog lejönni, mert tartja a gyújtáselosztó bent hagyott csavarja, így arról csak a csavarokat kell levenni.

[imgw]https://jocking.dumanet.hu/egyeb/hf1.jpg[/imgw]

8) Vezérmûtengely határozottan megfog, kiemel, eltesz jó helyre, kelleni fog még.:D

9) Így már csak a hidrotõkék maradtak a hengerfejben (már ami látszik). Ha megnyomkodod ujjal, és miliméteresnél jobban besüllyed, akkor már tuti biztos, hogy kaki. Egyenként megfogod, és kihúzgálod õket a helyükrõl (ha nem jön ki, csõkulccsal is rá lehet fogni, és úgy kihúzni).

10) Új hidrotõkék be, vezérmûtengely vissza, csapágyfedelek visszaszerelése (fordított sorrendben, mint az elõbb), csavarok meghúzása, vezérmûtengely szíjkerék visszarakása, csavarját egyelõre csak kézzel meghúzni.

11) A szíjlevételi módszeremnek egy fõ hátránya van, hogy aránylag nehéz visszajátszani a vezérmûszíjat a helyére. A fõ az óvatosság és a figyelem, hogy minden jelen maradjon, de azért valamennyi erõ is kell, hogy visszamenjen a szíjkerékre. Ha nem sikerült, szíj megint le, és újra próba (ezzel van hogy fél órát is eltökölünk, mire normálisan visszamegy). Ezután megint váltó sebességbe rak és vezérmûtengely szíjkerék csavar meghúz.

12) Szíj a helyén, motor kézzel 4-5 alkalommal átforgat, hogy minden a helyén van-é. Átforgatás után megint jelre állít, hogy a jelek ott maradtak-e, ahol lenniük kell.

13) Szelepfedél tömítés, mûanyag baszok, szelepfedél visszarak, kész.

14) Hidrotõke cserekor érdemes a motorolajat/olajszûrõt is cserélni. Ha megvolt minden, és minden jelen van, akkor elõször még visszarakott elosztófedéllel indítási próba, hogy az indítómotor is át bírja-e forgatni a motort (ez a motor különösen érzékeny a vezérlés pozícionálásra, pár fog eltérés és a dugattyúk szétverik a szelepeket - ezért ez a fokozott óvatosság).

15) Ha minden oké, akkor elosztófedél is visszarak és indítás. Ha beindult, az új hidrotõkékkel egy 20-30 percig alapjáraton szabad csak járatni a motort, nehogy az új tõkék feltapadjanak. Ha a fél óra járatás lement, és nincs semmi rendellenes zörej, akkor készen vagyunk, lehet menni próbaútra.


"Röviden" ennyi. :D





[i](Módosította jocking 2014.03.06. 22:00-kor)[/i]

7122  Bodács.Norbert 2014-03-05 17:45:41  Előzmény:jocking .: 75737

akkor már össze vagyok zavarodva,nem autoszerelö vagyok,csak hobbi szinten..Tehát a legfelsö deklit levettem,alatta megláttam a bütyköstengelyt(??)ennek a vége ment a gyujtáselosztóba/ez uszott olajban rendesen,mármint alul/,amit szelepekként kettö darab csavar fog.Akkor azt a sok csavart szedjem le,az alatt lesz a hidrotõke??autodidakta autoszelelö lennék,válto,kuplungozás,ilyenek mentek,de ez megfogott..

7121 jocking . 2014-03-04 18:27:43  Előzmény: Bodács.Norbert: 75736

Hidrotõke cseréhez miért kéne a hengerfejet leszedni?:eek::D

7120  Bodács.Norbert 2014-03-04 18:00:23  Előzmény:jocking .: 75735

Tehát akkor szerinted inkább hidrotöke??megpróbálom ezt a hidrotõkejavito olajat,hátha jobb lesz töle..Sajnos egyenlöre még nem tudtam leszedni a hengerfejet,a felsö dekli után elakadtam,nincs ekkora torx kulcsom,amivel le tudnám szedni,de szerzek..

7119 jocking . 2014-03-04 10:47:42  Előzmény: Bodács.Norbert: 75734

Nem kell mindjárt a legrosszabb eshetõségre gondolni. Ezek a motorok nem arról híresek, hogy lépten-nyomon szétmenne bennük a fõtengely csapágy. Ez volt a '80-as évek egyik legmegbízhatóbb VW motorja, a forgattyús mechanizmus elnyûhetetlen, inkább a hengerfej és részegységei azok, amikkel gond szokott lenni néha (ha gond van).

7118  Bodács.Norbert 2014-03-01 09:28:40  Előzmény:Farkas Zoltán: 75733

Igen,az olajcsere motormosással történt,nem volt vészes az olajsár benne..de nekem egyre inkább az a gyanum,hogy ez fötengely lesz.

7117 Farkas Zoltán 2014-02-28 17:56:58  Előzmény: Bodács.Norbert: 75732

Motormosást próbáltál már? Nekem minden második cserénél megy bele a motormosó adalék és bár fekete az olaj mint egy dízelnél (350ezer felett van benne km...) nincs kattogása a hidrotõkének.
Annó nekem is kezdett csattogni hidegen és egy nagyobb gázfröccsre elcsendesült illetve 10km után. Aztán melegen 6-700-as alapjáratnál kezdett világítani az olajlámpa. Késõbb már hidegen is világított és csak 1000 aztán 1200 fordulatnál aludt el. Kicseréltem a gombát mivel enyhén olajszivárgásos volt de nem változott semmi,vagyis a gomba jó volt. Akkor öntöttem bele eagle adalékot ami rendesen kipucolta ... 5mm olajsár volt a lábasom alján 1óra állás és óvatos leöntés után.Azóta minden jó,nem kopog,nem világít nem zörög.A szíjtárcsa szimmering decemberben feladta,kissé veri az olajat de nem vészes az sem.

7116  Bodács.Norbert 2014-02-28 16:00:29  Előzmény:jocking .: 75731

Köszönöm gyors válaszod,de nekem hidegen is csattog,csak nem olyan hangos,de már a bánto kategoriába tartozik/hidegen a rendör azért állitott meg,hogy megkérdezze milyen dizel motort raktam bele.../aztán pár perc mulva már az a kategoria jön,hogy csak kicsi gázadással merek menni,gázadáskor,gyorsitáskor elviselhetetlen.az olajcsere nem oldotta meg a problémát,AGIP forma1es 15W40es olaj lett töltve uj alko olajszürövel...gyanitom nem hidrotöke lesz..annál ha ráöntök felül plusz olajat,egykét percre megszünik a zaj,nem??Én már a vizpumpára is gyanakodtam...ha küldök videot,meg lehet állapitani mi csattoghat??

7115 jocking . 2014-02-28 11:42:23  Előzmény: Bodács.Norbert: 75730

A hidrotõke szokott melegen is csattogni, ez általában azt jelenti, hogy ideje cserélni (ugyanúgy tönkre tud menni, mint bármi más, nem végtelen az élettartama). Általában azért kezd el melegen csattogni a csereérett hidrotõke, mert a meleg olaj hígabb, és könnyebben el tud szökni a nyomás, ha a tõke már amúgy se tudná tartani (pl. mézet nehezebb kinyomni egy fecskendõbõl, mint a vizet). Nálam is volt ilyen gond, 2 megoldás született rá: egyrészt volt még normális állapotú vw hidrotõkém, az ment a régiek helyére. De mivel ezek sem voltak tökéletesek, olajból is 15W40-et használok, az valamivel sûrûbb.

7114  Bodács.Norbert 2014-02-28 10:28:05

trabim kasznizása megoldódott,karosszériás 2hét alatt,horror összeért visszastabilizálta a lengökart a helyére,és megerösitette a környezetét.Viszont sajnos a csattogás nem akar elmulni az olajcsere után sem..beszéltem valakivel,szerinte a hidrotöke csattogása melegen alábbhagy.Igaz ez?Mert nálam hidegen kevésbé csattog,ahogy melegszik egyre hangosabb.Lehet nem is hidrotöke??szeretném helyrepofozni,hogy késöbb el tudjam adni,de nem vas árban..Már cak ezt a csattogást kéne megszüntetni,szeretnék tippeket,mi okozhat ilyet..köszönettel:aca094