Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6600  Spityu 2013-07-07 19:38:51

Ebben az esetben szerintem is elõgyújtás probléma lesz, túl nagy.

Egyéb esetben (nem most) elõfordulhat kopott dugattyútól, vagy túl nagy átmérõjûre fúrt hengertõl a ciripelés.

Ha csak terheléskor jön elõ, akkor szinte biztos, hogy elõgyújtás.

6599 jocking . 2013-07-07 19:29:31  Előzmény: Christian: 75214

Mivel azt írtad, hogy teljes generál volt, ezért egyértelmû, hogy a gyújtásalaplap is ki lett szedve a fõtengely cseréjekor. Én személy szerint egy ilyen akció után soha nem úgy rakom össze a motort, hogy összejelölöm az alaplapot a házzal, hanem mindig újra beállítom. A tapasztalatom is az, hogy ha egy motor egy bizonyos elõgyújtással még nem csörög be, akkor az a felújítás után 99%, hogy csörögni fog ugyanolyan elõgyújtással. Volt már olyan motorom, aminek 5 mm kellett, hogy ne csörögjön, de valamelyiknek 2 mm is elég volt.

6598  Christian 2013-07-07 18:06:50  Előzmény:jocking .: 75213

És az lehetséges,hogy elállítódott az elõgyújtás?
Illetve az jelenthet különbséget,hogy 72 vagy 76mm a dugattyú mérete elõgyújtás beállitása szempontjából?
Illetve fõtengely zöröghet?Beszereléskor megnéztük,de jó volt...
Üdv
Christian
[i](Módosította TrabisKrisz 2013.07.07. 20:08-kor)[/i]

6597 jocking . 2013-07-07 16:28:36  Előzmény: Christian: 75212

Ha csak terhelésre csörög, az általában azt szokta jelenteni, hogy az elõgyújtás nem jól van beállítva.

6596  Christian 2013-07-07 16:03:27

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
A napokban sajnos nagy felújításon kellett átesnie a 2T Trabimnak.
A story úgy indult,hogy hengertalp tömitést akartunk cserélni.
Végén Fötengely,henger,dugattyú,tügörgö,váltó csere lett belõle.
Hogy olcsóbban jöjjünk ki,ezt a kedves szomszédommal csináltam aki Autószerelõ,és segített nekem sokat.
Viszont összeszerelés után akadt egy kis gondunk,amire nagyon kéne a ti tapasztalatotok,mert abszolút tanácstalan vagyok.
Gáz adásra menetközben egy erõs cicergõ hang csapja meg a fülünket,olyan mint mikor egy tömitésnél kifúj,de sajnos már visszabontottuk a motort és megnéztük.
Nem hengerfej,-talp,kipufogó csonk tömítés.De a hang menetközben továbbra is van.
Viszont álló helyzettben pörgetve a motort szép tiszta hangja van,semmi oda nem illõ zaj nincs.
Szerintetek mi lehet a gond.Sajnos hangot nem tudok feltölteni,de aki esetleg pesti vagy érdi és segitene nekem a problémában azzal találkoznék és meghallgathatná.De ha leírás alapján is tudtok valamit mondani rá az jó lenne.
Várom válaszaitokat.
TrabisKrisz

esetleg email:scaniatruck86@gmail.com

6595  Spityu 2013-07-05 16:07:45  Előzmény:Berecz Tibor: 75210

Ott jó. Vagyis inkább elmegy. Az FBS mondjuk a szilikonok közül a jobbak közé tartozik. Ha megfelelõen elõ van készítve a felület, jól tapad. Ebben az esetben szerintem ne bántsd, ha nem ázik be. Viszont kasztnihoz tényleg kizárólag poliuretán alapút használj (vagyis bármit, ami nem bántja a fényezésen keresztül a lemezt.)

6594 Berecz Tibor 2013-07-05 14:57:19  Előzmény:Kárász Endre: 75206

Köszönöm a figyelmeztetést, de a gumi és a szélvédõ csatlakozásánál használtam, kívülrõl. Tiberio

6593  Spityu 2013-07-05 10:27:26

Annyi még eszembe jutott, hogy a duroplastok felsõ élénél eltérõ ragasztót használtak, mint oldalt és az íveknél. Oda "Mester karosszéria tömítõt" használtam. Ez elég lassan köt ki, ami pont jó ide, ill. könnyebben bontható, mint a többi ragasztó. Ez azért fontos, mert oldalt könnyen hozzá lehet férni szikével, azonban a felsõ élnél már nehezebb egy esetleges bontás alkalmával. Tartani ez is tart, ill. bírja a strapát. Gyárilag nagyon hasonló (ha nem ilyen) anyagot használtak ide, csak az nem tubusos volt, hanem egy csík, aminek az egyik felén hordozó fólia volt, annak a jellegzetes eltávolítását látni a gyári videón. Egyébként pár éve még lehetett olyat kapni a Csapi Bt-ben.
Ugyanezt a tömítõt használtam a héten az oldal díszléceknél is, továbbá a tetõ díszlécekhez is ilyen megy majd. Ezen kívül még néhány helyen használtam ilyet, de már nem emlékszem, hogy hol. :) Egy biztos még: a hattyúnyak és a doblemezek találkozásánál is ilyen volt gyárilag a két sarokban.

6592  Spityu 2013-07-03 07:24:58

Ja, FBS is megeszi a kasztnit, az is ecetsavas, rá is van írva. Precízen szedd le valahogy, mert bármilyen jó állapotú is a fényezés alatta, szép lassan átmarja.

6591 Nagy Richárd Jácint 2013-07-03 06:17:24

Köszönöm szépen a tartalmas segítségeteket! Mindenképp utána járok ezeknek!

6590 Kárász Endre 2013-07-02 14:06:34  Előzmény:Berecz Tibor: 75205

FBS-sel NE! Nem lehet elégszer ismételni, hogy a karosszériánál NINCS helye az ecetsavbázisú tömítõanyagoknak. Emiatt nem csak a Sziloplast alkalmatlan a feladatra, hanem az FBS is. Ilyen célra a poliuretán bázisú (itt a fórumon sokszor csak PU rövidítéssel hivatkozott) termékek használhatók. Ilyen pl. a Würth K+D ragsztó, Sikaflex 256 vagy 265 szélvédõragasztó, stb. Az ecetsav korrozív hatású, szét fogja rohasztani alatta a lemezt.
Ha valamilyen termékkel kapcsolatban kétely merül fel, akkor meg kell keresni a dokumentációját a neten. Általában kétféle leírás létezik: a technikai adatlap és a biztonsági adatlap. Az elõbbi részletesen leírja a felhasználását, tulajdonságait, azonban sok esetben csak az utóbbit lehet megtalálni, de abból is tisztán kivehetõ, hogy savas vagy PU cuccról van-e szó. Érdemes a termék neve és az "adatlap" szavakra rákeresni a gugliban. Ha beírod az "FBS adatlap" kifejezést a keresõbe, rögtön látni fogod, hogy ecetsavas ragasztóról van szó. Sikánál pl. minden technikai adatlapot könnyen elérni (esetleg magyarul nem, csak angolul), és ott aztán minden jellemzõ kiderül. Érdemes az autózásban használatos más vegyszereknél is belenézni az ilyen technikai és/vagy biztonsági adatlapokba. Nekem ez mániám, legyen szó akár a FIMOL-ról, akár a fék gumialkatrészeinek elmosásához használt ALKONEK-rõl, vagy a laprugó konzerválásához használt grafitos kenõzsírról.

6589 Berecz Tibor 2013-07-02 11:08:45  Előzmény:Németh János: 75185

Köszi az infót. Egyelõre megnéztem a szélvédõk és a gumicsíkok illeszkedését: nagyon úgy tûnik, hogy ott ázik be az autó elöl és hátul (a csomagtartónál). A hétvégén leszigeteltem FBS-sel: kiváncsi vagyok. Tiberio

6588 Berecz Tibor 2013-07-02 11:02:57  Előzmény:jocking .: 75200

Nekem jún. végén cserélte ki apu a vezérmûszíjat és a vízpumpát: inkább a rend, mint a szükség kedvéért. A kicserélt vezérmûszíj 2007-ben (vagyis 6 éve) volt beszerelve és ~40e km volt benne. Akkor nem nyúlt a vízpumpához, így abban valószínûleg jóval több, mint ~40e km volt. Szerintem még nem érdemes bolygatni. Tiberio

6587  Spityu 2013-07-01 20:31:59  Előzmény:Nagy Richárd Jácint: 75202

Azt hiszem, a gyárit Epasolnak hívták. Valószínûleg manapság már beszerezhetetlen.
Szerintem nem is olyan nagy baj...
Használd a keresõt, kulcsszónak írd be: sikaflex vagy azt, hogy poliuretán. Párszor már elõkerült ez a téma, felesleges leírni újra. Csak annyit mondanék el sokadszorra is: ecetsavbázisú (sziloplast) használata erõsen ellenjavallt.

6586 Nagy Richárd Jácint 2013-07-01 20:23:21

Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy milyen ragasztóval voltak, illetve lehet felragasztani a sárvédõket az illesztések mentén?

6585  Spityu 2013-07-01 19:14:55  Előzmény:jocking .: 75200

Az én 4T-m most 3.5 éves nálam. Síró vízpumpával, küllemre jó állapotú szíjjal vettem. Azóta nem olyan sok ment bele, kb. 30e km, de biztos, hogy volt benne már akkor is jópár. Most a vízpumpa már nagyon-nagyon sír, és a szíj is kezd szálasodni, így a közeljövõben kicserélésre kerül mindkettõ. Valószínûleg egyszerre volt ezelõtt is cserélve, egyik sem gyári.
A csereperiódust nem tudom, de szerintem 60e.

6584 jocking . 2013-07-01 18:37:55

Kérdésem lenne a vezérmûszíjjal kapcsolatban.
Azon gondolkodtam, hogy a szíjban kb. 20 ezer km van, viszont idén lesz 5 éves. Az lenne a kérdésem, hogy milyen csereperiódus vonatkozik rá?

6583 Piret Endre 2013-06-30 07:54:25  Előzmény:Szegedi Árpád: 75196

Ilyen volt az enyémben is régen, amikor még apámé volt a Trabi, én meg kisgyerek voltam :-) Magyar kisipari gyártmány volt, kívülrõl ronda sárga henger alakú cucc, amit a benzincsap és a benzincsõ csatlakozásához kellett felszerelni. Elektromosan 6V-os volt természetesen, mindenféle relé nélkül.
Azért került ki végül, mert képtelen volt tisztességesen elzárni, mindig áteresztett valamennyire.

6582 Piret Endre 2013-06-30 07:50:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 75190

Köszi!
Ezekszerint nem teljesen esélytelen kitartó kalapálással visszaperemezni.

6581 Kozma Bence 2013-06-29 19:37:37  Előzmény:jocking .: 75194

Értem, köszi! :)

6580 Szegedi Árpád 2013-06-29 19:20:32  Előzmény:Kozma Bence: 75191

Ilyesmi holmit láttam egy "gyüjtögetõ" embernél,valami autómata benzincsap fantázianevû korabeli extra.6voltos volt,arra emlékszem.

6579 Szegedi Árpád 2013-06-29 19:15:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 75187

Új labirintgyûrükkel jó.Kuplungolásnál se fullad.Egyszercsak összeáll végre...

6578 jocking . 2013-06-29 17:45:41  Előzmény:Kozma Bence: 75193

Ki lehet: P = U*I >> I = P/U. Így kb. 0.67 A az áramfelvétele, ami nem hiszem, hogy indokolná a relét. Vagyis számok alapján nem kell, de ha én szerelnék ilyet a sajátomba, akkor valszeg raknék relét (már ha épp van itthon).:D:)

6577 Kozma Bence 2013-06-29 16:44:59  Előzmény:jocking .: 75192

Nem is az értéke miatt, hanem hogy ne érjen váratlan meglepetés, hogy nyitva vagy zárva marad. :) 8W a teljesítménye, nem tudom, ebbõl kilehet számítani az áramfelvételét? :)

6576 jocking . 2013-06-29 16:15:29  Előzmény:Kozma Bence: 75191

A kérdés megválaszolásához ismerni kéne a szelep áramfelvételét, de azért megkockáztatom, hogy ez nem egy akkora érték, hogy a relé mindenképp szükséges legyen.
Viszont az is biztos, hogy a relé sosem árt. ;)


[i](Módosította jocking 2013.06.29. 18:15-kor)[/i]

6575 Kozma Bence 2013-06-29 15:49:58

Sziasztok!

Trabi benzincsap után beszeretnék kötni egy mágnes-szelepet, mert a parafa tömítés néha ereszt, a nagy hõingadozásoktól fellazul. Tartalékon fixre húznám a két csavart a parafa tömítésnél és az utána lévõ mágnes-szelep nyitna-zárna.
A szelepet a gyújtáskapcsolóra szeretném kötni, hogy csak akkor legyen nyitva, ha gyújtáson van az autó.
Kérdésem az lenne, hogy a gyújtáskapcsoló és a szelep közé kell-e relét tenni?

6574 Ackermann Balázs 2013-06-29 06:00:26  Előzmény:Piret Endre: 75189

Hali, szokás piszkálni, amennyiben faltdach Trabit akarsz készíteni, vagy más oka van. ;) No, hát leszedni annyi, hogy leveszed a díszlécet, hátul pedig a végénél lefúrod a két szegecset. Utána hátulról elõre csavarhúzóval felhajtod és alkalmas fogóval szépen végigmész. Rá is van ragasztva, figyelj, mikor felfeszegeted, hogy ne törjön el.

Vissza már elég kegyetlen tud lenni, mindenesetre pucold ki a fémen a felfekvõ felületeit, valamint a duró peremét és pucold simára. Egy kinyomós, henger tömítõt rá lehet nyomni körbe, hogy jó legyen. De olyat válassz ami fagyálló és nem ecetes, mert az marja a fémet és rohad tovább. Ne spórolj a trutyival és ahogy felraktad a tetõt kezdd is el visszakalapálni körbe, csak valaki támasszon alá egy fatuskóval, hogy ne püföld le a lemezt az ajtók fölött pl.

6573 Piret Endre 2013-06-28 19:40:13

Sziasztok!
Valaki szedett már le Trabi tetõt (és persze tette is vissza sikerrel)? Tudom, hogy ezt nem szokás piszkálni, de az enyém sokat állt ponyva alatt, és hülye helyeken rohad (felül, és bentrõl kifelé). Szóval nyugodtabb lennék, ha a küszöbön álló felújítás erre is ki tudna terjedni.
Ráadásul kombi a drága...

6572 Mazák Viktor 2013-06-27 12:50:10  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

Gyújtáselosztót nézd meg, vannak benne grafit betétek, régi, kopott elosztónál szokott rángatást okozni a beázás - párásodás. Ha szemmel látszik a kopás, akkor csere.

6571 Szegedi Árpád 2013-06-27 07:55:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 75186

Helló!Kuplungtárcsa szorult.A 'csonkjánál' volt egy kis sorja.Most ez a probléma nincs.Viszont,nehogy már jó legyen,elkezdett egyhengerezni.1-es hengernél.Szikra van.Ismét kiszedve a motort,olajfolyás van a lendkerék alatt.A csapágyházon lévõ karika alatti tömítést kicseréltem,igaz új volt.Illetve egy másik lendkereket tettem fel,hátha a labirintgyûrûk mentek szét.Hiba maradt.Lehet kopottak azok a gyûrûk is.Ha a két blokkfél tömített,akkor csak a labirintgyûrûknél ereszthet?Illetve,honnan tudni,hogy kopottak?A lendkeréknek gondolom nem szabadna lazán becsúszni a helyére.Köszi

6570 Szegedi Árpád 2013-06-25 19:49:18  Előzmény:Őry Gábor: 75182

Megnéztem,nem mozdul el,semmi rendellenes hang,csak hallatszik,hogy csökken a fordulat.De,most,hogy írja Lutyo,az lesz!Eszembe se jutott.Kuplungtárcsánál csak annyit néztem meg,még az elsõ beszerelésekor,hogy nem lötyög-e.Elég passzentos volt.Ott lesz a hiba!(legalábbis remélem).Kiszedem mégegyszer,csak jó lesz már.Köszönöm az ötleteket mindannyiotoknak!

6569 Németh János 2013-06-25 16:30:12  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

CSaó.

kontakt hibád nincs valahol? ami párásabb idõben vagy esõben teljesen megszûnik valahol valami? (nem vagyok szerelõ) de nekem sok munkával és oxidációkipucolásokkal megszûnt rengeteg dolog. :)

esõ, ajtó kéder ajtó mellett befolyik sarkokban majdnem mindenhol, néha a szélvédõ és a gumija között!!! átereszt, a szélvédõ alatt ha benyúlsz van egy vas lemez ilyen furcsa ívben, ha ott benyúlsz olyan mintha az ablak szélét fognád meg, ott szerintem hegesztve van a kasztni, nekem elindult a korrózió, és ott is szivárgott karosszéria tömítõ megoldotta, ha 4t akkor a fûtés boxot érdemes megnézni, az ablaktörlõ ahogy kijön a kasztniból ott is szivároghat, pedálsor felfogatás, kuplung gáz bóvden :) én ennyit találtam ami komolyabb sárvédõív alja beindult, így nekem ott is jött egy kis vizecske ami már javítva lett :D röviden ennyi.

6568 Berecz Tibor 2013-06-25 09:14:38

Sziasztok! Gondolom többeknél elõfordul, hogy a Trabant 1.1 karosszéria beázik itt-ott egy nagyobb esõtõl (hiszen autó, nem tengeralattjáró). Én azt figyeltem meg, hogy ha nagyobb (szakadó) esõben autózok huzamosabb ideig, akkor egy idõ után mintha kihagyna a gyújtás ("dadog" a motor, nem húz az autó), ami megszûnik az esõ elálltával. Más is tapasztalta már ezt a jelenséget? Tiberio

6567 Pápai László 2013-06-25 08:33:44  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

A nyelestengelyen nézted, hogy könnyen el tud-e csúszni a tárcsa? Az okozhat ilyet, ha szorul...

6566 Őry Gábor 2013-06-25 08:20:15  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

A lednkerék felõli mélyhornyú golyóscsapágy a biztosítógyûrûvel megtarja oldalirányban, ha nincs elkopva, vagy nem hiányzik a gyûrû. A hollámos alátét megvan a lendkerék alatt?

Az elmozdulás egyébként hallható is, a kuplung lenyomásakor erõsödik a csapágyhang, ha elmozdul a fõtengely. A hajtókarcsapágyakat gyorsan kinyírja, ha ez a baj. De szerintem még ettõl sem kellene leállnia, hacsak azért nem, mert a sonkán a szegek hornyosra koptak, vagyis a rugók nem tudják a 2. henger (az ékszíjtárcsa felõli, asszem az a 2.) vezérlõtárcsáját a forgyttyúsházra nyomni.

[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:24-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:27-kor)[/i]

6565 Berecz Tibor 2013-06-24 19:42:56  Előzmény:Berecz Tibor: 75102

Sziasztok! A hétvégén apu kicserélte (meg beolajozta, -zsírozta - köszönet jocking) a kuplungbowdent, és azóta (bár még nem sokat mentem) öröm sebességet váltani. Remélem, hogy egy jó darabig így is marad. :) Tiberio

6564  Spityu 2013-06-24 16:31:01  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

Nos, ha labirintos, akkor nem sok esélye van az axiális elcsúszásnak. Ha mégis lebontod a hengert, akkor az 1-es számút érdemes, ugyanis a belsõ sonka elmozdulását érdemes / lehet mérni, a külsõk nem látszanak teljesen.
De lehet, hogy hagyhatnád így, ahogy van, ha karbi állítgatással sikerül orvosolni a problémát. Ha bekapcsolsz minden fogyasztót, akkor mennyire esik le a fordulatszám? Ha akkor is jelentõsen leesne, akkor lehet, hogy szimplán a karbi / gyújtás van rosszul beállítva.

6563 Szegedi Árpád 2013-06-24 07:16:39  Előzmény: Spityu: 75178

Új a fõtengely,elvileg a csapágyak pöckei nincsenek letörve.Ettõl tartok,hogy elmozdítja a fõtengelyt.Labirintos a fõtengely,eléggé szoros,gyújtás elvételkor egybõl leáll,semi klaffogás.Nem szívesen bontanám meg újból,annyiszor volt most szétszedve,abba kopik el.De,ha a hengereket lehúzom,és a kuplungot benyomom,akkor elvileg látható,ha elmozdul a fõtengely?Hézagmérõvel megnézni a sonka és a blokk közti távolságot,kuplungoláskor,és anélkül.Már ha odafér.Gondolom szemre ez nem igazán látható.

6562  Spityu 2013-06-23 20:08:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

Csak egy tipp: lehet, hogy a fõtengelycsapágy nem az igazi már (vagy most cserélted, ha jól emlékszem?) és az axiális terhelésbõl sok alakul át súrlódássá. Igazán rossz esetben a fõtengelyen már megcsúszott a csapágy, és abban az esetben, ha szimmeringes, akkor a fõtengel elmozdul kuplungoláskor, ami nem túl jó. Ilyenkor az ékszíj felõli sonka akár fel is ütközhet a motorblokkon. Igazából a lendkerék mögött lévõ hullámos gyûrûnek (rugós gyûrû) az volna az egyik szerepe, hogy az ilyen eseteket megakadályozza.

6561 Szegedi Árpád 2013-06-23 19:27:39  Előzmény: Spityu: 75159

Helló!Kicseréltem a kinyomószént,kuplungbovdent,ezek voltak tartalékba.A villa egybe van,kuplungszerkezet nem tûnik rossznak,a tárcsa meg új,nem hullámos,nem ferde.A lendkerék is egyben van.Alapjáraton visszafogja a motort a kuplungolás.Váltás minden oké.Megemeltem az alapjáratot,így lehet menni vele.Megszállta a sátán.Pedig mgm csapágyas a fõtengely,azt nem értékeli:)

6560 Busa Attila József 2013-06-22 17:00:41

Sziasztok!
Van valakinek otthon VW Golf 2-hoz vagy Golf 3-hoz tartozó váltó tartó bak (konzol)? Az a kis fémlemez kellene, ami felülrõl "átöleli" a váltót és két csavarral rögzíti a bakhoz.
Természetesen nem ingyen kellene!
Üdv!

6559  Spityu 2013-06-22 16:20:32  Előzmény:Németh János: 75174

Vagy annak hiányában... ;)

6558 Németh János 2013-06-22 15:57:01  Előzmény: Spityu: 75173

lehet egy pár feles után nem tudta húzni derékszögben Pistabá :D

6557  Spityu 2013-06-21 19:12:15  Előzmény:Németh János: 75172

Jah, ezt nem tudtam.

6556 Németh János 2013-06-21 14:19:20  Előzmény: Spityu: 75155

csaó,
errõl volt már szó, hogy az után gyártott az ilyen. kérdés így lehet vele karikázni vagy mit csináljak vele költséghatékonyan mert most le vagyok égve egy kicsit.

6555 Németh János 2013-06-21 14:17:24  Előzmény:jocking .: 75168

nálam is bevillan, viszont múltkor fél nél koppra kifogyott a nafta és még a tartalék sem volt nálam, pont lakatolásra mentem volna :)

nálunk Érden a kagylós kút az m7 mellett nekem ott jön ki a tankolás máshol 4-5 liter mínusz is volt már, meg amikor az 5 literes kannába már 8 liternél járnak....

6554 Kantuly János 2013-06-19 18:44:08  Előzmény:Németh János: 75154

Az enyém is ugyan így áll, nekem azt mondták, hogy ez gyárilag ilyen.

6553 Berecz Tibor 2013-06-19 13:37:54  Előzmény:jocking .: 75166

Itt valami nem stimmel: ha nálam világít a narancs színû LED, akkor még ~19 litert tudok az üzemanyagtartályba tölteni.

6552 jocking . 2013-06-19 09:05:22  Előzmény:Léber Balázs: 75167

Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van.
De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.



[i](Módosította jocking 2013.06.19. 11:05-kor)[/i]

6551 Léber Balázs 2013-06-18 22:37:09  Előzmény:jocking .: 75166

Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni.
Na innen kezdve lutri minden km.
Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni.
Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.