Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6750  Spityu 2013-09-11 19:21:39  Előzmény:jocking .: 75365

Hát... itt szerintem szimplán arról van szó, hogy elégetlen benzin-levegõ elegy jut a kipufogórendszerbe. Nekem a gázüzem miatt nincsen "alapjárati elektronika" (van csak, az a benzint szabályozza, bár be lehetne kötni a gázra is kis munkával - sz.rok rá), vagyis motorféken a motor megkapja az alapjárati gázadagot. Hosszabb lejtõknél (>5mp) ki szoktam kapcsolni a gázt, teljesen jó így.

A lényeg az, hogy amikor 2-3 hónapig szétrohadt rendszerrel közlekedtem - gyakorlatilag a leömlõcsõ volt meg és utána követkzett a középdob, néhány centi légréssel -, akkor ugyanezeket produkálta (ropogás-durrogás-robbanás spektrumon), sõt, elég durvákat robbant. :) Meg a hangja is durva volt terhelésnél. Buszmegállókban elég sokszor a "miezaszar?!" tekintetet lehetett látni az emberek arcán. :D

Nem az alapjárati rendszereddel van valami gebasz?

6749 jocking . 2013-09-11 15:04:12

Nah, ma én is ránéztem kicsit a 4T-re. Leírnám a megfigyeléseimet, mert én nem jutottam semmire.
Az alap konfig:
- 1.3-as motor növelt kompresszióval,
- 50-es kipuff 4-2-1 leömlõvel

[u]A "hiba(?)":[/u]
Motorfék üzemben durrog a kipuffogó. Bár nem olyan vészes, inkább csak bugyborékolás.

A megállapítások:
- a vezérlés fél fog híján a helyén van (muszáj volt így belõni, mert ha pont helyen volt, akkor terhelésre becsörgött a motor.),
- a gyújtás a helyén van, strobival ránéztem,
- ha a gyújtáselosztóról lehúzom a vákuumcsövet, az elõgyújtás nem mászik el semerre (ugyanott marad a jel az ékszíjtárcsán.),
- alapjárat kis mértékben ingadozik, általában 900 és 1000 között.

- egyébként a kocsi megy, mint a disznó, padlógáz üzemmódban semmi gond, csak a motorfék közben van ez a fura hang.

[b]Kérdés:[/b] Mi okozhatja az enyhe bugyborékolást a kipuffban? Nem lenne rossz a rally fíling, de feltételezésem szerint ilyenkor a munkaütem robbanása jut bele a kipuffba, ami hosszú távon szétcseszné a kipufogó oldali szelep szeleptányérját.

6748 Pápai László 2013-09-11 06:16:20  Előzmény:jocking .: 75361

Igen, jól hitted, azért írok, mert érdekelnek a tanácsok/tapasztalatok.Amit kérdeztem arra meg is kaptam a válaszokat, és köszönöm is annak, aki válaszolt.Több mint 20 éve Trabizok, de vannak olyan dolgok, amiket még nem kellett csinálnom,és olyanok is amiket inkább szerelõre bízok.A 2T soha nem volt szerelõnél(egyszer egy villamosságisnál igen, soha többet),de a 4T az már bonyolultabb..A véleményrõl egyezik a véleményünk::))

6747 Bozó Ákos 2013-09-10 21:09:38  Előzmény:Őry Gábor: 75349

Az a bowdenes rendszer elég fura, de a bowden rendben van. Érdekes, hogy mire kezdtem volna belemerülni, megjavította magát.

6746 Szabó Géza 2013-09-10 19:35:48  Előzmény:jocking .: 75359

Viszont ha beáll és ledarál mindent akkor van újjab munkája a szerelõnek.:) Neki csak jobb ha kétszer fizetnek azért amit egyben is meglehetne oldani.

6745 jocking . 2013-09-10 17:59:36  Előzmény:Pápai László: 75360

Ahogy már kifejtettem, mindenki oda hordja az autóját, ahová akarja, és úgy teszi tönkre, ahogy akarja. Bár azt hittem, hogy azért írsz egy fórumba, mert kíváncsi vagy mások tapasztalatára/tanácsára.

Kérdésedre válaszolva a szíj simán kijön, nem kell hozzá kivenni a motort. Sok sikert cseréjéhez.



[i]("A vélemény olyan, mint a s*gglyuk: mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a máséra.")[/i]

6744 Pápai László 2013-09-10 17:34:33  Előzmény:jocking .: 75359

kb 40 éve szerelõ, ráaásul normális is.a másik kocsit hordom hozzá, néha kell sajnos, de az már ûrtechnika, pedig 30 elmúlt..Szerintem itt a fórumon összesen nem láttunk annyi vízpumpát, és vezérmûszíjat, amennyit õ már szerelt..Én megbízom benne és már a nagyapám is hozzá hordta a skodáját.Bár a Trabikat nem igazán viszem szerelõhöz,az más kategória.

6743 jocking . 2013-09-10 16:14:01  Előzmény:Pápai László: 75358

Nem kötelezõ cserélni, de ajánlott. Pontosan azért, mert a vezérlés része a vízpumpa. Ha szíjcsere után beáll, ledarálja a fogakat a vezérmûszíjról, és akkor annyi volt a hengerfejnek. Továbbá ajánlanám azt is, hogy ilyen szerelõhöz ne nagyon járj, aki nem tudja, mi a különbség a vízpumpa és a generátor (és a rajtuk esõ terhelések) között.
Persze ez mind csak az én véleményem, én mindig cserélem a pumpát a szíjjal együtt. Egyébként mindenki azt csinál a saját autójával, amit akar.

6742 Pápai László 2013-09-10 15:13:29  Előzmény:Kunyi Tamás: 75357

Tudtommal a Trafimon nekem is az eredeti van, bár igen, azt az ékszíj tekeri..De a szerelõ egy jó példát mondott: ékszíjcserénél a generátort is ki szokták cserélni? Nem. Akkor a vízpumpát miért kellene?

6741 Kunyi Tamás 2013-09-10 14:57:40  Előzmény:Pápai László: 75356

Ezzel magam is így vagyok. Bár off, de szerencsére pont olyan motorral vettem a Fiatot, aminél nincs benne a vezérlésben a vízpumpa. Még a gyárit hajtja a motor 260.000km-rel és még nem cserés. Az vajon mit változtatna a dolgon, ha nem a bordásszíj hajtaná a vízpumpát, hanem a vezérmûszíj? Szerintem semmit.

6740 Pápai László 2013-09-10 11:31:36  Előzmény:jocking .: 75355

Nekem szerelõ mondta,hogy emiatt felesleges, nem lesz baja tõle a vízpumpának, ezt az alkatrészkereskedõk találták ki...a szerelési könyvekben sem írják hogy cserélni kell, max a felfekvõ részét kell a vízpumpának megtisztítani, hogy a szíj megfeszítése után ne szivárogjon esetlegesen a fagyálló..Mindenesetre én nem cserélem kimajd akkor ha baja lesz.

6739 jocking . 2013-09-10 09:43:29  Előzmény:Pápai László: 75354

Vízpumpát általában a szíjjal együtt szokás cserélni, mert az új szíj jobban terheli a pumpát, amit a régi pumpa nem biztos, hogy tolerál.

6738 Pápai László 2013-09-10 08:25:42  Előzmény: Spityu: 75351

egyelõre a vízpumpámmal nincs probléma, így azt nem bántom..Ezexerint a helyén is megoldható a manõver..Köszi!

6737 Kovács Ádám 2013-09-09 13:49:00

Sziasztok!

Valaki alakította már át 1.1-es trabantja karburátorát kézi szivatóssá? Ha igen hogyan kell megcsinálni? Elõre is köszi.

6736 jocking . 2013-09-09 12:09:25  Előzmény: Spityu: 75351

Mi inkább méretre igazítottuk egy nehéz tárgy hathatós közremûködésével a doblemez belsejét, hogy kiférjen a pumpa a bakok buzergálása nélkül.:D (Így is kell egy kicsit forgatni, hogy kijöjjön, de kijön.)

6735  Spityu 2013-09-09 11:42:18  Előzmény:Pápai László: 75350

Nemrég volt az enyémen vízpumpa és szíj cserélve. A bakot ki kellett lazítani és alá kellett emelni a motornak, bõven elég volt. De ez is csak amiatt kellett inkább, hogy a vízpumpát ki lehessen billenteni a helyérõl.
A fõtengely ékszíjtárcsáját is le kellett vennem, amiatt pedig egyszerûen vágtunk egy 5x5-ös ablakot a doblemezre. :)

6734 Pápai László 2013-09-09 09:34:35

Sziasztok!

4t trabiban a vezérmûszíjat a helyén levõ motoron ki lehet cserélni? Tudom, fura kérdés, de nem szeretném kivenni(illetve nem szívesen), de eddig csak olyan leírást találtam a mûveletrõl, aminél ki van véve a motor...:confused:

6733 Őry Gábor 2013-09-09 07:45:57  Előzmény:Bozó Ákos: 75348

A bowden rendben van?

6732 Bozó Ákos 2013-09-07 15:13:42

A következõ problémára tudja valaki a megoldást (2T): vagy csúszik a kuplungom, és akkor tudok vele váltani, vagy nem csúszik, akkor meg akadozós, karcos.

Hycomat-ból alakította még át valaki ezt a rendszert.

6731 Bozó Ákos 2013-09-07 15:07:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 75344

Nekem 14000 km után is remek mind a két oldal. Mondjuk nekem 2T-n van rajta. Nekem báró-keresek elõl a cuccok, kivéve a csavarokat.

1 éve van rajta
[i](Módosította Hammster 2013.09.07. 17:09-kor)[/i]

6730 Kovács Ádám 2013-09-07 12:53:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 75344

Amikor megvettem a trabim akkor kicseréltem, kb másfél év után amikor kuplungoztam akkor vettem észre hogy szét volt repedezve az egész meg el is volt szakadva, sajnos nagyon szar minõségûek :/ Nem tudom hogy a zsombis jobb-e bármelyik autós boltban kaphatónál. Idõnként befújom szilikonnal, de ha valakinek van ötlete hogy mivel lehet tartósabbá tenni szívesen hallgatom :)

6729 Bencze Robi 2013-09-05 11:05:53  Előzmény:Berecz Tibor: 75343

köszi szépen :)

6728 Csády Szabolcs 2013-09-04 19:32:45

Sziasztok!

1,1-es Trabimon kiszakadt a külsõ féltengelygumi.
A zsombinál kaphatóval van valakinek tapasztalata?
Van valami, amire érdemes figyelni a mûtét közben, vagy azért könnyen megoldható?
Elõre is köszönöm!

6727 Berecz Tibor 2013-09-03 17:19:49  Előzmény:Bencze Robi: 75337

Alább csokorba szedtem az általam megtapasztalt különféle 4T-s gyújtásproblémákat:
- ha nem húz és bizonyos fordulatszámon remeg a kormány (és nagyon megnõ a fogyasztás): az egyik henger nem kap gyújtást (a gyertya és a pipa között van villamos kontaktus?);
- ha gyorsításkor dadog a motor és megnõ a fogyasztás: a gyertyák elhasználódtak;
- ha gyorsításra gyakran rángat (és sziszegõ hang hallatszik elõrõl): valamelyik gyújtáskábel idõnként nem vezet. Én sem gyanakodtam a kábelekre, mert ~6 éve cseréltem õket... Üdv, Tiberio

6726  Spityu 2013-09-02 17:46:29  Előzmény: Spityu: 75341

Elnézést kívánok, valóban nem "majzsugor" volt a nicked, hanem "endre".

6725  Spityu 2013-09-01 19:08:24  Előzmény:Kárász Endre: 75339

Rosszul hiszed. ;)

6724 Kunyi Tamás 2013-08-30 17:36:41  Előzmény:Kárász Endre: 75339

Ennek örülök, hogy elkészült a 'gépállat' ! Csak pár hete/hónapja szinte nem is láttalak itt és ezért kérdeztem meg, merre vagy ;)
Ilyesféle felújítás rám is vár, csak még a körülményeket kell megteremtenem plusz hazaköltözni stb. :D
Szóval 4TRed, így áttérnék a Te kérdésedre. Ezt figyeljétek!

Egy Fiat Palio Weekend-em van és nagyon sok mindent ki kellett már cserélgetnem rajta, mert szinte mindene gyári volt még és 13 év volt a szolgálati idejük.
Amikor a hátsó fékrendszer komplett felújításon esett át, oda egy sokkal újabb évjáratú Fiat Doblo alkatrészeit vettem meg (dob, pofák, rugók) A pofákon picit flexelni kellett, de aztán tökéletesen stimmelt minden.
A hátsó lengéscsillapító alsó szemében gyárilag nem cserélhetõ a gumiszilent. Ennek ellenére a Zsiguli szilent gond nélkül belement. Mûszakin is átment, szóval tényleg minden ok!
Katalizátor elõtti kipufogótömítésem is cserés lett. Oda Mazda MX-3 tömítést rendeltem, tökéletes lett. Kuplung szetbõl Fiat Marea-hoz kellett hozatnom - de ezt csak minõségi okok miatt, egyébként Palio-hoz is kaptam volna eBay-rõl. És még sorolhatnám.
Mind ez nem volt ilyen egyszerû. Rengeteg katalógus oldalt kellett végigböngésznem gyári illetve beszállítói sorozatszámokat, ábrákat keresgélve.
Szóval gyakran egy hetet is kutakodtam, mire biztosan tudtam, melyik alkatrészt rendeljem meg.
Egyébként erre a sok herce-hurcára azért volt szükség, mivel az UK-ban sosem forgalmaztak Fiat Palio típusú gépkocsit és nekem pont ilyennel kellett idejönni. Huh...

Tehát hiszek benne, hogy a Trabant fékrendszeréhez is össze lehet vadászni a megfelelõ alkatrészeket. Csak itt már nem igazán segítenek a gyári cikkszámok, hanem 'élõben' kell összehasonlítani az egyes elemeket.
Például elképzelhetõ, hogy a fõfékhenger tömítéskészlete összeállítható 2-3 másik típusidegen fõfékh. javító szettjébõl.

6723 Kárász Endre 2013-08-30 09:39:47  Előzmény:Kunyi Tamás: 75335

Valóban, 2008-2009 táján is topiclakó voltam, de azt hiszem, akkor is Endre néven. A "majzsugor" az a vaterás felhasználónevem :) A kicsi kocsi idén tavaszra összeállt, utána meg kissé felgyorsult az életem, ezért sem jártam sûrûn errefelé.
Tavaly nyáron úgy kezdtem neki, hogy "ááá, csak egy két hetes munka lesz". Aztán télen már négy gumiabroncson pihent az üres kasztni. Futómû, váltó, motor, stb. a lakásban állt össze (nappali+konyha). Nagy élmény volt, amikor elõször indítottam be 9 hónap után. Persze ezután jött egy csomó állítgatás, módosítás.
Azóta már újra autóként (is) használom. Pl. a Balatonon ez volt a szálláshelyem :) Kicsit kényelmetlen, de elég mobilis.

6722 Mazák Viktor 2013-08-30 09:06:21

Sziasztok!

Tavasszal úgy néz ki neki tudok állni végre a hõn áhított 4T felújítási, rendberakási, modernizálási projektemnek. Elsõ nekifutás a fékrendszer fejlesztése lenne. Két fõ kérdéskör foglalkoztat ebben a témában. Mivel gyári közeli megoldásokat szeretnék alkalmazni, nem szeretnék sem golf gólyalábakat, sem teljesen típusidegen fék/futómûalkatrészeket felhasználni.

Fékerõt szeretnék növelni, ehhez a nagy testvér, a wartburg féktárcsáit szeretném felhasználni új betétekkel, ha lehet hátra is wartburg fékdobot. Milyen problémákba ütközhetek? Gyártatni kell valamit?

Másik nagy problémám a gyári fõfékhenger, illetve annak a cseréje, az undorító minõségû tömítéskészletek problémája miatt. Hiába a "gyári" törekvésem, ebben a témában könnyen lehet, hogy kénytelen leszek belemenni egy típusidegen átalakításba is, ha az teljesen kompatibilis tud lenni a felújított fékrendszerrel. Volt/Van valaki aki tud gyári minõségû tömítéskészletet szerezni, ne adj isten gyártatni, vagy milyen más fõfékhengert lehet felhasználni? Olyat olvastam már korábban a fórumon, hogy valaki zsiguli fõfékhengert szerelt be, de emlékeim szerint nem tudott kellõ nyomást felépíteni.

Ha bárkinek bármilyen ötlete van a témában, vagy esetleg javaslata az én terveimmel kapcsolatban, nagyon megköszönném ha megosztaná velem :)

Köszönöm elõre is!

Sziasztok

6721 Bencze Robi 2013-08-30 07:51:50

Sziasztok!

Lenne egy kis probléma a 4T-mmel, megintcsak. olyan tüneteket produkál amivel nemnagyon tudom mit kéne csináljak. Szóval az van, hogy egyre többször "darabosan" megy, szaggat (öcsém szerint belaggol...eleinte még vicces is volt :) ) de nem mindig. Én a gyújtás felülvizsgálatánál kezdtem a dolgot, a gyújtókábelek újak, mert már világítottak amúgy is, rotor új, elosztófedél új, és pár hétre megint elõjött ez a rángatás, meg el erõtlenedés. Sokszor van az is, hogy mikor harmadikból negyedikbe rakom, de nem kihúzatva, hanem lakott területen, kb 50nél rakom mondjuk a negyediket, akkor is olyan mintha nem gyújtana, és remeg az egész gép. Nincs valami ötlet mi lehet még a baj? vagy karbihiba esetén is produkálhat hasonlót az oké, de elvileg tiszta az is, ki lett takarítva

6720  Spityu 2013-08-29 20:27:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 75335

Bizony, majzsugor néven írogatott régen, kb. 2009-ig.

Õ is eléggé szétszedte, de nem csinált full felújítást. Az majd akkor lesz, ha 30 éves lesz a kocsi. Endre, javíts ki, ha tévedek. ;)

6719 Kunyi Tamás 2013-08-29 19:36:47  Előzmény: Spityu: 75334

Jó, azt láttam, csak mostanában csendes volt és ezért írtam ezt.
'mert visszatért egy éve': Azt nem tudtam, hogy régebben is tag volt :o
Ha kész a kocsija, akkor az remek hír! Õ is annyira darabjaira szedte, mint Te?

6718  Spityu 2013-08-29 19:22:56  Előzmény:Kunyi Tamás: 75333

Nagyon elkerülhetted, mert visszatért egy éve, és azóta aktív fórumozó. :D

Ill. már rég készen van a kocsija. Szóval elég jól halad vele. :)

6717 Kunyi Tamás 2013-08-29 18:58:06  Előzmény:Kárász Endre: 75330

Te még élsz Endre? Régen láttalak 'errefelé'. Hogyan haladsz a géppel?

6716 Tóth Dávid 2013-08-29 11:02:06  Előzmény:Kárász Endre: 75330

Köszi a segítséget. Amit linkeltem nem az az enyém csak igy egyszerübb volt a dolog. De ugyanilyet találtam a 20 éves kacatok mélyén.

6715  Spityu 2013-08-29 10:55:04  Előzmény:Kozma Bence: 75321

Ha csak a csuklót cseréled, nem biztos, hogy elmúlik. Érdemes mindent. Zörgés alatt kottyanásra gondolsz?

Ez egész jó áron van:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/trabant_601_feltengelycsuklo_csonk_1_par_gyari_uj_1789304360.html[/url]

Nézz körül, hátha találni itt-ott rövid és hosszú belsõ szárat.

Pl.:

[url]http://webshop.kocsarauto.hu/index.php?route=product/product&path=16_20_148&product_id=9419[/url]
[url]http://webshop.kocsarauto.hu/index.php?route=product/product&path=16_20_148&product_id=9420[/url]

Amúgy 15-20e az reális egy gyári új párért.
[i](Módosította Spityu 2013.08.29. 12:58-kor)[/i]

6714 Kárász Endre 2013-08-29 08:03:40  Előzmény:Tóth Dávid: 75329

Ezt már sehogy, mert ha jól látom, nem te nyerted meg...
Egyébként az egyik fotón ott a bekötést elmagyarázó táblázat.

-Grün:1Zündsp. >>> Zöld: Gyújtótrafó 1-es csatlakozója
-Grau: 58 >>> Szürke: Háttérvilágítás (pl. a kmóra világításra kötöd)
-Braun:31Masse >>> Barna: Test
-Schwarz-lila: +6V >>> Fekete-lila: +6V (ha régebbi, 6V-os kocsid van)
-Schwarz-blau: +12V >>> Fekete-kék: +12V (ha 12V-os a Trabi, amibe teszed)

Némi segítség: Zündspule=gyújtótrafó
A különbözõ csatlakozók számozása eléggé egységes, ha jól tudom, akkor ezt nevezik Bosch-féle számozásnak. Legalább fél évszázada már. Vannak pici eltérések, de hasznos, ha tudja az ember. Ami most fejbõl megy:
30: Akku pozitív sarka(+12V vagy +6V). Ezen mindig van feszültség
15: Gyújtás. Itt csak akkor van feszültség, ha a gyújtáskulcsot elfordítottad.
31: Test
1: Gyújtótrafótól a megszakítóhoz menõ rész.
58: Helyzetjelzõ, mûszervilágítás
56: Fényszóró (van 56a és 56b, ezek a refit és a tompítottatt jelölik)
50: Önindító behúzó tekercse

6713 Tóth Dávid 2013-08-28 20:39:43

Találtam egy fordulatszámérõ órát, csak az a baj hogy nem tudom hogy kell bekötni. Esetleg valakinek ötlete ? 2T trabiba lenne
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/veteran_auto_fordulatszammero_1782651326.html

6712 Szabó Gábor 2013-08-26 21:43:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75317

NGK PGR6D, kiszedtem, mert kíváncsi voltam mit mutat. Fõfúvókát 135-re cseréltem, így a lambda érték 0,86 volt gyorsításkor. Szépen megy, KMGY fordulatszámmérõje kiakad, 160-as óra elhagyja a skálázott részt, hamar. Úgy kondolom, ennyi korom is káros a motorra, megyek lefelé fõfúvókában.
[img]http://kepfeltoltes.hu/130826/506296101k_p1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/130826/506296101k_p1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

6711  Spityu 2013-08-26 18:48:01

Tudja valaki, mitõl lehet az, hogy hirtelen gázadás-gyorsítás után a gázt elvéve megáll a motor? Padlózásnál sok benzint kap, majd alapjáraton belefullad? Vagy kiszippantja az úszóházat, és emiatt állhat le?

4T Trabant, benzin üzem. Köszi!

6710  Spityu 2013-08-26 14:38:13  Előzmény:Őry Gábor: 75325

1K-sat jobb helyeken igen.

Néhol még 2K-sat is, de ahhoz spéci doboz kell, az edzõ miatt, ami csak a használat elõtt elegyedik a színnel.

6709 Őry Gábor 2013-08-26 13:21:47

Szerintetek kikevert festéket lehet tölteni spay-be?

6708  Spityu 2013-08-25 20:19:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 75323

Szia!

Én az ereszhez PU karosszéria tömítõt használtam. Az ereszhez. Vékonyan elhúzva, hasonlóan, mint a gyárit ahogy felhordták.

A tetõdíszléc alatt Mester karosszéria tömítõt használtam. Szürke, rá is van írva, hogy tartósan rugalmas. Egy klasszikus kocsi van a tubuson.

Ez szinte teljesen olyan, mint a gyári, ilyet használtam a durók felsõ illesztéséhez is, és az oldal díszlécek alá is.

Úgy csináltam, hogy a díszlécek belsõ felére nyomtam végig a tömítõt, majd felcsavaroztam. Nagyjából a vízszintesen futó lapjára nyomtam, az oldalához csak ennyi ment, amennyi odanyomódott. Aztán másnap (beesteledett) végig lemaszkoltam a lécek felsõ lapját, továbbá a léc és a duroplaszt találkozásától kb. 2mm-re a duroplasztot is. Majd vékonyan kinyomtam ott is, amit olajos/vizes ujjal elsimítottam (ilyenkor elég sok felesleg keletkezik). A lehúzott anyagot nitrós ronggyal töröltem le mindig. Végül még frissen lehúztam a maszkoló szalagot, egy-két helyen még megsimogattam a tömítõt (ott, ahol a maszkolástól egy kis perem keletkezett). Ennél a végsõ mûveletnél egy kicsit összekenõdött - persze csak vékonyan - a díszléc, de simán leszedte a nitró.

A végeredmény pont olyan, mint a gyári, a 4T-men néztem meg, és ott tisztán ki lehet venni a kivitelezés módját. Tegnap egy 18ezret futott 88-as Trabin is megnéztem, azon is így van.

Aztán a legvégén még a hátsó végeket is lezártam hasonló módon.

Itt-ott - fõként az elsõ lécnél - viszonylag nagy a karosszéria és a léc függõleges lapja közötti hézag, amit nem nyomtam ki utólag. Ezt elfelejtettem megnézni, hogy hogyan is volt, de szerintem gyárilag nem foglalkoztak vele. A lényeg, hogy a fenti módszerrel már nem szabad, hogy beázzon. ;)

6707 Csády Szabolcs 2013-08-25 19:36:53

A limuzin Trabim az eresznél beázik. A tetõ nem lett levéve fényezésnél, de a díszléc alatti takony az ki kell kaparva. Mivel belülrõl elképzelhetetlennek vélem az utólagos szigetelést, ezért arra gondoltam, hogy kívülrõl kenem végig a visszapremezést, mivel ha jól emlékszem, akkor arra rátakar a díszléc. Milyen karosszériatömítõt ajánlotok?

6706 Őry Gábor 2013-08-24 09:15:16

Szerintetek a Trabi kombi hátsó ajtó szürke kédere helyett lehet beletenni normál ajtós kédergumit? Mer' mindig beázik!

6705 Kozma Bence 2013-08-21 09:55:53  Előzmény: Spityu: 75320

'80-as, bár tudom így még rosszabb :) de szegénykén már nagyon szól a balos. Használt ugyan van belõle jó pár, de ki tudja milyen állapotúak. Zsombinál az új meg 18 ezer. (egy pár 36e)
A csillagosnál úgy hallottam nem nagyon szokott probléma lenni.

Esetleg ha csak magát a csuklót cserélném elmúlna vajon a zörgés?
[i](Módosította 83NC3 2013.08.21. 11:59-kor)[/i]

6704  Spityu 2013-08-21 09:47:27  Előzmény:Kozma Bence: 75319

Ejnye-ejnye... hát szabad ilyet csinálni egy '82-es Trabival? :)

Szerintem cserélni kell a csonkállványokat is, teljesen más a csapágya az új féltengelynek.

6703 Kozma Bence 2013-08-21 09:09:11

Sziasztok!

2T Trabi diós féltengelyét szeretném csillagosra cserélni.

Féltengelyen, váltókihajtáson, kerékagyon kívül mit kell még cserélnem? Maga a csonkállvány maradhat?

6702 Kunyi Tamás 2013-08-20 17:43:25  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

Ez hasznos iromány!

6701 Csády Szabolcs 2013-08-18 12:26:59  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

Ha nem titok, akkor elárulnád, hogy neked milyen gyertya vált be konkrétan, illetve miket ajánlasz?