Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Végül megoldódott a helyzet. A biztosítéktáblában és a lámpában is el volt kötve valami. Azért köszi a segítséget, ezt a fekete vonalat mindig lestem a rajzon, de sose tudtam, hogy mi az.
Ha a fényváltó tekercsének a testpontját nem testre, hanem +12V-ra kötöd, akkor pont ezt a jelenséget kell produkálnia: Az átmeneti pozícióban a refi kis ellenállású izzószála pont testet ad neki, mivel épp a tompított kepna +12V-ot. Utána meg hiába húzgálod a bajuszkapcsolót: csak annyi történik, hogy a másik végére (56as) is +12V-ot adsz.
Gyanúsan a fényszórók forgókapcsolójánál lesz a baj.
A Trabi elektromos rendszerének van egy kevésbé (általában egyáltalán nem) ismert szolgáltatása: [url=https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]Ezen[/url] a kapcsolási rajzon látszik, hogy a forgókapcsoló kapcsolási tábláján van egy köztes, fekete pöttyökkel jelzett vonal. Ennek kapcsolási állapotnak az a funkciója, hogy ha mûködõ refi mellett kapcsolod le a világítást, akkor a köztes pozícióban egy pillanatra a fényváltó tekercse feszültséget kap (a refi tápjáról) és visszateszi tompítottra. Így a következõ felkapcsoláskor nem fogsz feledékenységbõl vakítani. Ha tompítotton volt, akkor persze nincs feszültség ezen a szálon (1-es biztirõl jövõ másfeles fehér vezeték).
A fényváltót önmagában is ki tudod próbálni: lehúzod a tekercs pozitív végét, és egy külön vezetéken keresztül táplálva csattogtatod. Vélhetõen a forgókapcsolónál van valami baj, talán szét van esve (sose bontottam még szét ilyet). Minemellett azt is gyanítom, hogy esetleg a fentebb említett fehér vezetéket a tompított biztijére tettétek rá.
Ha az üzemanyagszintjelzõjének az ellenállás értékei jók, akkor csak a mûszerfalban lehet gond. A jeladó kapjon megfelelõ testet. A Transnak megegyezik a szintjelzõje, nehogy emiatt legyen valami gond?
ezt nekem is csinálta, de csak a "csattogós" fényváltókkal(amikben egy billenõkapcsolóra csap rá a behúzótekercs..kézzel átváltva tökéletes volt..Aztán kicseréltem egy újabb fajtára, ami már nem ilyen elven mûködik, azóta tökéletes..Ennek 10 éve...
Fura, nekem régi és új bársonygumival is megvont ez az ablakkidõlõs probléma. Bár nálam a vízlehúzó gumik nem lettek még cserélve, pedig azokra is ráférne.
Elektromos témában kellene egy kis segítség. Egy '87-es 12V-os 601-esrõl lenne szó. Az elektromos hálózat elég kusza volt, szóval annak ellenére, hogy rendbe lett téve, bármi elõfordulhat. Az a jelenség, hogy helyzetjelzõ rendesen van, s amint tompítottra kapcsol az ember, azonnal átvált reflektorra a fényváltórelé. Az indexkar billentésére pedig hiába húz be a relé, nem bírja átbillenteni tompítottra valamiért. Elméletileg az indexkar, lámpakacsoló, fényváltórelé, lámpák bekötése jó, többször ellenõriztem kapcsolási rajz alapján. Ezt a jelenséget 2 fényváltórelével is eljátszotta, szóval nem hinném, hogy az a rossz. Elõre is köszönöm a segítséget!
Megtörtént a bársonygumimûtét. Úgy tûnik, hogy én már mentem 80km/h felett a Trabimmal, viszont te még nem cseréltél a tieden bársonygumit. 110-nél is úgy lehet felhúzni az ablakot, mint az álom. Aki spórolni szeretne az esetleg megpróbálhatja felcserélni a két oldalt, mert úgy néztem, hogy aszimmetrikusan kopik, így talán nem fog kidõlni.
Kombi mûszer témakörhöz, ha megengeditek még egy kérdés. Az üzemanyag szint mérõ sem mûködik túlságosan jól. Már fél tanknál üreset mutat. A tankban levõ mechanikus jeladó rendben van, a vezetékezés jó. Ugyanaz a probléma, mint az olajnyomás mérésnél, "elöregedett" az elektronika?
Esetleg még lehet az ablakemelõ mechanika karjainak a végén lévõ mûanyag görgõ kopása is. Mert ha nem zsírozták akkor faszán eltud kopni és akkor az is okozhatja az üvegnek a billegését. Nekem a melós kocsimban már nincs szövet a bársonyos gumin és úgy zörögnek az ablakok mintha IKARUS buszon utaznék, de "nagy sebességnél" is fel leht húzni az ablakot. Titka hogy az üveg alján levõ vezetõ sínt kombinált fogóval kicsit összébb nyomtam így nem lötyög az üveg benne. Ha leveszed a kárpitot szerintem érdemes ezt is megnézni. Üdv.: Tóni
Valószínûleg a bársonygumi kopott ki. Engedd le félig az ablakot, és mozgasd meg oldalirányban az üveget (tehát merõlegesen az üveg lapjára). Ha nagyon mozog, simán okozhatja az általad leírt jelenséget. Sok autónál az üveg kialakítása miatt még új korukban sem lehetne felhúzni az ablakot bizonyos sebesség felett, ezért gyárilag egy kis terelõfüllel szerelik õket. Pl.: [imgw]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Alfa_Romeo_156_Sport_waggon_grey_vl.jpg[/imgw]
Nekem a 4T-nél nem lehet felhúzni magasabb sebességnél. A 2T-nél viszont elég durván szorul, gyári új van benne, 1-2 éve vettem (azelõtt és azóta sem láttam, hogy árultak volna). Már-már túl szoros. :) Az elhasznált gyárit akár fel is újíthatod: Palmatex-szel, fekete szövettel.
Sziasztok! Itt a fórumon új vagyok,de a klubban régi,olyan kérdésem lenne hozzátok,hogy kaptam egy Camptourist 6.2 futót,szeretném összeállítani,megnézni,hogy milyen állapotban van,de nincs hozzá rajzom,fényképem,hogy hogy állnak benne a vasak.Egyedül próbáltam a mai napon összerakni,de nem sok sikerrel.:(:(:(:( 3 óra játék után a türelmem elfogyott.Ha valakinek van ötlete,információja az megköszönném. Még egy kérdésem lenne a jövõ heti Aggteleki rendezvényrõl tud valaki valamit?1-2-3 napos,szállás meg ilyenek?:D:D Köszönöm a segítséget,üdvözlettel.Peti
Az ablak lötyögés, és hogy 80 felett nem lehet felhúzni. Nálam a vizlehúzó gumi segített, az lassu tempónál is jol fogja az ablakot(megtámasztja) és talán gyorsabbnál sincs az a gond.
A jelenséget napi szinten tapasztalom sajnos (1991-1995 közt gyártott telefonközpontok üzemeltetése). Ha szétkaptam a mûszert és sikerült javítani jelzem. Tanulságos volt végigjátszani mindezt. És van két hibátlan olajgombám is, ha esetleg valakinek kéne :))
A kombimûszerek legnagyobb hibája, hogy öreg már mind. 20+ év alatt kiszáradnak a kondik, öregszenek az alkatrészek, elmásznak az értékek. Ettõl szokott meghülyülni többek között az olajnyomás ellenõrzõ része.
Köszönöm. Átnéztem még egyszer mindent, valóban: az olajnyomás lámpa két helyrõl kaphat feszültséget: a sárga vezetéken vagy a kombi mûszerbõl - ez a két saru van rátéve. A kombi mûszerbõl kihúztam a fehér vezetéket, megszûnt az alacsony olajnyomás jelzés! Álló motornál világít, indítás után elalszik. Tehát az olajnyomás mérésünk jó, valóban van nyomás a motorban, az elektronika "szívat". Van egy másik kombimûszerem, beraktam azt egyelõre. A mûszert megpróbálom szétszedni, hátha van benne valami mérhetõ hiba, amit meg lehet javítani.
Más kérdés. Cserélnék alkatrészt: van egy régi Trabant elsõ lökhárítóm, felújítandó állapotú erõsen. A lökhárító rész rendben van, nem horpadt, nem lyukas, az alatta levõ feketére festett "szoknya" az már az erõsen felújítandó állapotú. Nem eladnám, elcserélném Wartburg alkatrészre, ha valakinek van ilyenre ingerenciája, jelezze légyszi. (Ugyanígy a Pierburg karbit is elcserélném v. eladnám 4000Ft-ért.)
A jocking kolléga által leírtak jó kiindulási alapok lehetnek számodra hibakeresésénél.
Viszont a 0,5 bar olajnyomást alapjáraton kevésnek tartom. Ha okés a motor 0,8-1 bar alá nem nagyon megy üzemmeleg motorokon. Újra rá kellene mérni egy kalibrált mûszerrel. Lehetõleg nagy átmérõjû, legalább 1,5-2 bar méréshatárú manométerrel. A kis méretû olcsó manométerek legtöbbször csak összehasonlító mérésre jók, nem mutatnak pontos értéket. Mert ha csalt egy kicsit a mérõmûszer és a valós érték 0,3 bar körül mozog, akkor már bejelezhet a gomba.
Nem kell ennek a motornak semmi adalék, elég neki simán a 15W40. Az olajnyomás jelzés alapjárati meleg motornál általában azt jelenti, hogy a kombimûszer dinamikus olajnyomás ellenõrzése pusztult meg. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy a kombinált mûszerbe vezetõ néhány drót közül a fehéret meg kell szakítani. Ha ezek után nem áll elõ a hiba, akkor ez volt a gond. Ettõl az olajnyomás visszajelzés még mûködni fog, de csak úgy, ahogy az ember amúgy is gondolná (Csak akkor villan fel az olajnyomás lámpa, ha túl alacsony/nincs olajnyomás. A dinamikus kijelzéssel olyankor is felvillanhatott a lámpa, ha az olajnyomás egy adott fordulathoz tartozó értéktõl eltért. Ennek a hiánya nem okoz semmilyen gondot.). Egyébként ha tényleg nincs olajnyomás, azt elég könnyû észrevenni, mert rohadtul elkezdenek csattogni a hidrotõkék.
A Pierburg témához még egy - két tapasztalat ha esetleg valaki ilyen átalakítást tervez még: a Weberrel "lustábban" gyorsul az autó, de sokkal egyenletesebb, kezelhetõbb. A Pierburggal nagyon harapott, lehetett vele huligánkodni, elhúzni (80-ig :D ) de szerintem a fogyasztás olyan 10L körül volt vele, nálam csak 500km-t ment ezzel, nekem jobb lesz a gyári. Ami még érdekes, hogy egészen más hangja volt gyorsításkor, mint a Webernek. A folytószelep érintkezõt nézegettem, szerintem át lehet építeni. Viszont ki kell hozzá venni a karbit, és a folytószelep ütközõre utólag felszerelni a kapcsolót leszigetelve, ehhez ki kell cserélni az ütközõt is. Mivel mind a Weberen mind a Pierburgon ott van az alapjárati mágnesszelep, nyilván a VW motoron is vezérlik azt, jó lenne tudni, honnan veszik a jelet, hátha egyszerûbben beköthetõ, mint a folytószelep kapcsoló felszerelése.
Pár kérdésem lenne, négyütemû Wartburg motor kapcsán, és pár tapasztalat. Elsõ körben karburátor. https://img.index.hu/imgfrm/4/5/6/2/IMG_0012184562.jpg Ez egy Pierburg, Wartburgon volt fent, nekem nem vált be így visszatettem a Webert, aki ilyen átalakításban gondolkodik és kipróbálná, eladó. Ultrahangos tisztítást kapott. Nálam több probléma felmerült: gyorsításkor tapasztalható volt egy kis torpanás, amit nem tudtam kiküszöbölni, bármit próbáltam állítani, másrészt a hidegindítás része is másként mûködik, mint a Weber, továbbá nincs rajta folytószelep érintkezõ ami tolóüzemben az alapjárati mágnesszelepet elzárja. Én ezzel vettem az autót, de inkább visszaalakítottam gyárira. Egyébként minden további nélkül feltehetõ a szívócsõre, nem kellett hozzá semmilyen átalakítás, teljesen csereszabatos a Weberrel. Második körben: olajnyomás probléma. Olvastam korábban egy ugyanilyen problémáról, de nem találtam meg, mi lett a vége. A jelenség az, hogy meleg motornál, kb 50-60km megtétele után alapjáraton jelez az olajnyomás lámpa. Olajnomyás mérõvel megmértük, fordulaton ilyenkor is megvan a 2 bar nyomás, alapjáraton kb 0,5 bar van. A motorban 500km-el korábban volt olajcsere, elõélete teljesen ismeretlen, 10 évet állt, ki tudja, mit kapott mit nem, most lett felélesztve. A "felélesztés" során új olajat, olajszûrõt és jókora adag hidrotõke kopogás csökkentõt kapott. A szerelõ szerint dobjam le az olajat, a 15W40 felhígul melegen a kopogás csökkentõ adalék miatt. Olajfogyasztás nincs, motor hõmérséklet tökéletes, zörgés nincs, szépen járó, egyenletesen húzó motorról van szó. Hidegen indítás után kb 1mp után elhalgatnak a hidrotõkék, azonnal megjön a nyomás. A hûtõkör része teljesen új egyébként, már volt 1-2 melegebb nap, dugóban állva sem melegszik meg : amint felmegy a második zöld lámpa, kapcsol a venti, visszahül, menet közben teljesen stabil a hõmérséklet, hûtõfolyadék szintje rendben, nem fogy. Üzemanyag ellátás rendben, vadi újra cseréltem az AC pumpát, nehogy bedolgozzon. A vezetékezést átnéztem, rendben van. Olajgombák: fekete, kék (0,3bar), vezetékek rendben, testeléses vizsgálat volt, olyankor kialszik a lámpa. Fordultra mindig elalszik, tehát itt valami komolyabb gond van. A héten lecserélem az adalékolt olajat, de nincsenek illúzióim, itt valami nem stimmel a motornál. Tehát: merre induljak? Olajpumpa? Igazából úgy láttam, olajpumpát nem tartanak a boltok, mondván "sosem megy tönkre" és "senki sem keresett még ilyet" mondás van a boltokban. A motor felújítástól sem riadok vissza, nekem megérné rendbetenni ezt a kisautót, de két szerelõbõl hárman riadtak vissza a lehetõségtõl, hogy Wartburgot kéne felújítani, ott is az volt a mondás, hogy ilyet még sosem csináltak (nyilván, a motor felújításának összegét olyan 80-90 ezerre teszem, kiszerelt motornál, ami egy átlagos Wartburgnál már a nem éri meg kategória). Egy szó mint száz szívesen olvasnék arról, mit tapasztaltatok. A "kössem ki a visszajelzõt" nem opció, nem abban a ligában játszom :) :) :)
Eddig is mentem 80 felett, de régen annyira rossz volt az ajtóm, hogy befele dõlt az üveg, aztán felújítást követõ eufóriás idõben ez a kifele dõlés valahogy nem tûnt fel... A mitfahrer dolgoztatása jó ötlet :)
Franc tudja mitõl csinálja, nálam is ilyen, pedig új a bársonygumi. Általában az oldja meg, hogy lassítok, és akkor fel lehet húzni. De már gondolkodtam szélterelõ beszerzésén is.
Szabi. Ha ezt ezidaig nem tapasztaltad, akkor nem mentél még 80 km/h fölött a Trabiddal. Szerintem a bársonygumi ettõl még jó. Max ültess be v.kit a jobb1-be, és egyszerre húzzátok fel hirtelen az ablakot.
Olyan jelenséget produkál a Trabim, hogy kb. 80km/h felett nem lehet az ablakokat felhúzni, mert kiszívja a huzat az üveget és nem talál bele a helyére. Ez mitõl lehet? Kikopott az utángyártott bársonygumi?
Szép napot! Az idei nyaralást a Trabival terveztük, így tippeket/ötleteket gyûjtenék, hogy miket vizsgáljak át rajta, illetve milyen pótalkatrészeket csomagoljak be feltétlenül egy hosszabb túrára? Tapasztalataitokat elõre is köszönöm! :)
Sziasztok! Reagálva Tsaby kollega 03.24-i bimetalos hozzászólására, leírnám a saját tapasztalataimat, ugyanis engem is foglalkoztatott ez a téma, és pont kapóra jött hogy a visszaolvasások között láttam ezt témaként felbukkanni. Szóval, amit megfigyeltem: a légszûrõházon lévõ csappantyús szelep üzemmeleg motornál nem nyit ki teljesen egyik oldalra sem, úgy a hideg/meleg oldal között 'imbolyog'. Leszedtem, átnéztem, alaphelyzetben álló motornál jelen idõben a hideg oldal felé van teljesen nyitva, de hiába fújom be fagyasztóval, nem nyit a meleg oldal felé, bár megmondom õszintén, nem látom rajta a tágulóelemet, úgy néz ki mintha csak a membrán mûködtetné a szelepet. A boxkesztyûben lévõ csodáról meg csak annyit, hogy kitakarítottam az olajtól, de az a kicsavarható része, ami mögött a golyó lapul elég tág tartományban állítható, hogy mennyire csavarom be, szóval jelenleg azzal kísérletezem, hogy mi is volna az optimális alapeset.. Bocsánat a hosszúra nyúlt mondandóért. Valaki még esetleg belemerült a témába? :)
Megpróbáltam vízszintbe hozni de sajnos nem lehet. Ezek az övek nem férnek el csak ilyen ferdén :( Stil b 100-as övek ha jól olvastam) Valaki nem tudja gyárilag milyen márkával szerelték?
Nem kizárt, hogy a ventilátor megszorulásakor eltekeredett a fõtengely az összekötõ csapokon. Ellenõrizni kellene a 2 henger felsõ holtpontjai közötti szögelfordulást. Ha eltér 180 foktól, akkor bizony fõtengely javításnak néz ki a dolog.
Sziasztok! 6V 77Ah akkumulátorom valami oknál fogva teljesen lemerült, talán egy-két napig lehetett ilyen állapotban. Egy teljes napi töltés után is csak 4,5 V mérhetõ rajta, illetve töltés közben az egyik cellában pezsgés nem volt látható. Mit lehet vele tenni? Körülbelül 2 éves akkumulátor, szezonális autóban van szóval nem volt agyonhasználva, telente mindíg feltöltöttem. Kuka?
Haver 2T Trabantjának a hûtõventije menet közben beszívott egy rongyot, ami a motortérben lett felejtve. A ventilátor összes lapátja letörött.
Most olyan probléma állt elõ, hogy nem lehet elõgyújtást állítani neki. Az alaplap végállásában is FHP után gyújt. Innen már csak növelni lehet az utógyújtást.
Üdv új vagyok és lenne egy gondom. Nemrég a tulajdonomba került egy 1.3 Wartburg. Viszont hátul a biztonsági övek nem mûködnek, vagy csak nagyon nehezen? Valaki tud esetleg erre a hibára megoldást? [i](Módosította sanykaraj12 2014.05.07. 21:34-kor)[/i]
Azt szeretném kérdezni,hogy mit lehet tenni a 4T wartburg hátsó fékkel,hogy átmenjen a mûszakin.Az a gond a fékerõszabályzó miatt a hátsó féknél /üzemi/nagy a pedálerõ. A nagy pedálerõ miatt nem felel meg a mostani elõírásnak. Ha valaki már találkozott ezzel a problémával,vagy tud rá megoldást,írjon.
100 Ft/kg. 25-30 kg lehet a kettõ. Végül is csak kerítésoszlopnak néztem vascsövet, erre hazajöttem egy megrakott utánfutóval pillekönnyû pénztárcával. Neeeeeeem szabad nekem sûrûn odamenni:)
Ezeken meg még növelem majd az anyagköltséget, ugyanis az én ízlésemhez elég filigrán a csuklórész. Kicsit megerõsítem, erõsebb tengely, stb. De hogy kapásból 160-as osztóköre van azt rögtön kiszúrtam már messzirõl.