Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6725  Spityu 2013-09-01 19:08:24  Előzmény:Kárász Endre: 75339

Rosszul hiszed. ;)

6724 Kunyi Tamás 2013-08-30 17:36:41  Előzmény:Kárász Endre: 75339

Ennek örülök, hogy elkészült a 'gépállat' ! Csak pár hete/hónapja szinte nem is láttalak itt és ezért kérdeztem meg, merre vagy ;)
Ilyesféle felújítás rám is vár, csak még a körülményeket kell megteremtenem plusz hazaköltözni stb. :D
Szóval 4TRed, így áttérnék a Te kérdésedre. Ezt figyeljétek!

Egy Fiat Palio Weekend-em van és nagyon sok mindent ki kellett már cserélgetnem rajta, mert szinte mindene gyári volt még és 13 év volt a szolgálati idejük.
Amikor a hátsó fékrendszer komplett felújításon esett át, oda egy sokkal újabb évjáratú Fiat Doblo alkatrészeit vettem meg (dob, pofák, rugók) A pofákon picit flexelni kellett, de aztán tökéletesen stimmelt minden.
A hátsó lengéscsillapító alsó szemében gyárilag nem cserélhetõ a gumiszilent. Ennek ellenére a Zsiguli szilent gond nélkül belement. Mûszakin is átment, szóval tényleg minden ok!
Katalizátor elõtti kipufogótömítésem is cserés lett. Oda Mazda MX-3 tömítést rendeltem, tökéletes lett. Kuplung szetbõl Fiat Marea-hoz kellett hozatnom - de ezt csak minõségi okok miatt, egyébként Palio-hoz is kaptam volna eBay-rõl. És még sorolhatnám.
Mind ez nem volt ilyen egyszerû. Rengeteg katalógus oldalt kellett végigböngésznem gyári illetve beszállítói sorozatszámokat, ábrákat keresgélve.
Szóval gyakran egy hetet is kutakodtam, mire biztosan tudtam, melyik alkatrészt rendeljem meg.
Egyébként erre a sok herce-hurcára azért volt szükség, mivel az UK-ban sosem forgalmaztak Fiat Palio típusú gépkocsit és nekem pont ilyennel kellett idejönni. Huh...

Tehát hiszek benne, hogy a Trabant fékrendszeréhez is össze lehet vadászni a megfelelõ alkatrészeket. Csak itt már nem igazán segítenek a gyári cikkszámok, hanem 'élõben' kell összehasonlítani az egyes elemeket.
Például elképzelhetõ, hogy a fõfékhenger tömítéskészlete összeállítható 2-3 másik típusidegen fõfékh. javító szettjébõl.

6723 Kárász Endre 2013-08-30 09:39:47  Előzmény:Kunyi Tamás: 75335

Valóban, 2008-2009 táján is topiclakó voltam, de azt hiszem, akkor is Endre néven. A "majzsugor" az a vaterás felhasználónevem :) A kicsi kocsi idén tavaszra összeállt, utána meg kissé felgyorsult az életem, ezért sem jártam sûrûn errefelé.
Tavaly nyáron úgy kezdtem neki, hogy "ááá, csak egy két hetes munka lesz". Aztán télen már négy gumiabroncson pihent az üres kasztni. Futómû, váltó, motor, stb. a lakásban állt össze (nappali+konyha). Nagy élmény volt, amikor elõször indítottam be 9 hónap után. Persze ezután jött egy csomó állítgatás, módosítás.
Azóta már újra autóként (is) használom. Pl. a Balatonon ez volt a szálláshelyem :) Kicsit kényelmetlen, de elég mobilis.

6722 Mazák Viktor 2013-08-30 09:06:21

Sziasztok!

Tavasszal úgy néz ki neki tudok állni végre a hõn áhított 4T felújítási, rendberakási, modernizálási projektemnek. Elsõ nekifutás a fékrendszer fejlesztése lenne. Két fõ kérdéskör foglalkoztat ebben a témában. Mivel gyári közeli megoldásokat szeretnék alkalmazni, nem szeretnék sem golf gólyalábakat, sem teljesen típusidegen fék/futómûalkatrészeket felhasználni.

Fékerõt szeretnék növelni, ehhez a nagy testvér, a wartburg féktárcsáit szeretném felhasználni új betétekkel, ha lehet hátra is wartburg fékdobot. Milyen problémákba ütközhetek? Gyártatni kell valamit?

Másik nagy problémám a gyári fõfékhenger, illetve annak a cseréje, az undorító minõségû tömítéskészletek problémája miatt. Hiába a "gyári" törekvésem, ebben a témában könnyen lehet, hogy kénytelen leszek belemenni egy típusidegen átalakításba is, ha az teljesen kompatibilis tud lenni a felújított fékrendszerrel. Volt/Van valaki aki tud gyári minõségû tömítéskészletet szerezni, ne adj isten gyártatni, vagy milyen más fõfékhengert lehet felhasználni? Olyat olvastam már korábban a fórumon, hogy valaki zsiguli fõfékhengert szerelt be, de emlékeim szerint nem tudott kellõ nyomást felépíteni.

Ha bárkinek bármilyen ötlete van a témában, vagy esetleg javaslata az én terveimmel kapcsolatban, nagyon megköszönném ha megosztaná velem :)

Köszönöm elõre is!

Sziasztok

6721 Bencze Robi 2013-08-30 07:51:50

Sziasztok!

Lenne egy kis probléma a 4T-mmel, megintcsak. olyan tüneteket produkál amivel nemnagyon tudom mit kéne csináljak. Szóval az van, hogy egyre többször "darabosan" megy, szaggat (öcsém szerint belaggol...eleinte még vicces is volt :) ) de nem mindig. Én a gyújtás felülvizsgálatánál kezdtem a dolgot, a gyújtókábelek újak, mert már világítottak amúgy is, rotor új, elosztófedél új, és pár hétre megint elõjött ez a rángatás, meg el erõtlenedés. Sokszor van az is, hogy mikor harmadikból negyedikbe rakom, de nem kihúzatva, hanem lakott területen, kb 50nél rakom mondjuk a negyediket, akkor is olyan mintha nem gyújtana, és remeg az egész gép. Nincs valami ötlet mi lehet még a baj? vagy karbihiba esetén is produkálhat hasonlót az oké, de elvileg tiszta az is, ki lett takarítva

6720  Spityu 2013-08-29 20:27:06  Előzmény:Kunyi Tamás: 75335

Bizony, majzsugor néven írogatott régen, kb. 2009-ig.

Õ is eléggé szétszedte, de nem csinált full felújítást. Az majd akkor lesz, ha 30 éves lesz a kocsi. Endre, javíts ki, ha tévedek. ;)

6719 Kunyi Tamás 2013-08-29 19:36:47  Előzmény: Spityu: 75334

Jó, azt láttam, csak mostanában csendes volt és ezért írtam ezt.
'mert visszatért egy éve': Azt nem tudtam, hogy régebben is tag volt :o
Ha kész a kocsija, akkor az remek hír! Õ is annyira darabjaira szedte, mint Te?

6718  Spityu 2013-08-29 19:22:56  Előzmény:Kunyi Tamás: 75333

Nagyon elkerülhetted, mert visszatért egy éve, és azóta aktív fórumozó. :D

Ill. már rég készen van a kocsija. Szóval elég jól halad vele. :)

6717 Kunyi Tamás 2013-08-29 18:58:06  Előzmény:Kárász Endre: 75330

Te még élsz Endre? Régen láttalak 'errefelé'. Hogyan haladsz a géppel?

6716 Tóth Dávid 2013-08-29 11:02:06  Előzmény:Kárász Endre: 75330

Köszi a segítséget. Amit linkeltem nem az az enyém csak igy egyszerübb volt a dolog. De ugyanilyet találtam a 20 éves kacatok mélyén.

6715  Spityu 2013-08-29 10:55:04  Előzmény:Kozma Bence: 75321

Ha csak a csuklót cseréled, nem biztos, hogy elmúlik. Érdemes mindent. Zörgés alatt kottyanásra gondolsz?

Ez egész jó áron van:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/trabant_601_feltengelycsuklo_csonk_1_par_gyari_uj_1789304360.html[/url]

Nézz körül, hátha találni itt-ott rövid és hosszú belsõ szárat.

Pl.:

[url]http://webshop.kocsarauto.hu/index.php?route=product/product&path=16_20_148&product_id=9419[/url]
[url]http://webshop.kocsarauto.hu/index.php?route=product/product&path=16_20_148&product_id=9420[/url]

Amúgy 15-20e az reális egy gyári új párért.
[i](Módosította Spityu 2013.08.29. 12:58-kor)[/i]

6714 Kárász Endre 2013-08-29 08:03:40  Előzmény:Tóth Dávid: 75329

Ezt már sehogy, mert ha jól látom, nem te nyerted meg...
Egyébként az egyik fotón ott a bekötést elmagyarázó táblázat.

-Grün:1Zündsp. >>> Zöld: Gyújtótrafó 1-es csatlakozója
-Grau: 58 >>> Szürke: Háttérvilágítás (pl. a kmóra világításra kötöd)
-Braun:31Masse >>> Barna: Test
-Schwarz-lila: +6V >>> Fekete-lila: +6V (ha régebbi, 6V-os kocsid van)
-Schwarz-blau: +12V >>> Fekete-kék: +12V (ha 12V-os a Trabi, amibe teszed)

Némi segítség: Zündspule=gyújtótrafó
A különbözõ csatlakozók számozása eléggé egységes, ha jól tudom, akkor ezt nevezik Bosch-féle számozásnak. Legalább fél évszázada már. Vannak pici eltérések, de hasznos, ha tudja az ember. Ami most fejbõl megy:
30: Akku pozitív sarka(+12V vagy +6V). Ezen mindig van feszültség
15: Gyújtás. Itt csak akkor van feszültség, ha a gyújtáskulcsot elfordítottad.
31: Test
1: Gyújtótrafótól a megszakítóhoz menõ rész.
58: Helyzetjelzõ, mûszervilágítás
56: Fényszóró (van 56a és 56b, ezek a refit és a tompítottatt jelölik)
50: Önindító behúzó tekercse

6713 Tóth Dávid 2013-08-28 20:39:43

Találtam egy fordulatszámérõ órát, csak az a baj hogy nem tudom hogy kell bekötni. Esetleg valakinek ötlete ? 2T trabiba lenne
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/veteran_auto_fordulatszammero_1782651326.html

6712 Szabó Gábor 2013-08-26 21:43:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75317

NGK PGR6D, kiszedtem, mert kíváncsi voltam mit mutat. Fõfúvókát 135-re cseréltem, így a lambda érték 0,86 volt gyorsításkor. Szépen megy, KMGY fordulatszámmérõje kiakad, 160-as óra elhagyja a skálázott részt, hamar. Úgy kondolom, ennyi korom is káros a motorra, megyek lefelé fõfúvókában.
[img]http://kepfeltoltes.hu/130826/506296101k_p1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/130826/506296101k_p1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

6711  Spityu 2013-08-26 18:48:01

Tudja valaki, mitõl lehet az, hogy hirtelen gázadás-gyorsítás után a gázt elvéve megáll a motor? Padlózásnál sok benzint kap, majd alapjáraton belefullad? Vagy kiszippantja az úszóházat, és emiatt állhat le?

4T Trabant, benzin üzem. Köszi!

6710  Spityu 2013-08-26 14:38:13  Előzmény:Őry Gábor: 75325

1K-sat jobb helyeken igen.

Néhol még 2K-sat is, de ahhoz spéci doboz kell, az edzõ miatt, ami csak a használat elõtt elegyedik a színnel.

6709 Őry Gábor 2013-08-26 13:21:47

Szerintetek kikevert festéket lehet tölteni spay-be?

6708  Spityu 2013-08-25 20:19:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 75323

Szia!

Én az ereszhez PU karosszéria tömítõt használtam. Az ereszhez. Vékonyan elhúzva, hasonlóan, mint a gyárit ahogy felhordták.

A tetõdíszléc alatt Mester karosszéria tömítõt használtam. Szürke, rá is van írva, hogy tartósan rugalmas. Egy klasszikus kocsi van a tubuson.

Ez szinte teljesen olyan, mint a gyári, ilyet használtam a durók felsõ illesztéséhez is, és az oldal díszlécek alá is.

Úgy csináltam, hogy a díszlécek belsõ felére nyomtam végig a tömítõt, majd felcsavaroztam. Nagyjából a vízszintesen futó lapjára nyomtam, az oldalához csak ennyi ment, amennyi odanyomódott. Aztán másnap (beesteledett) végig lemaszkoltam a lécek felsõ lapját, továbbá a léc és a duroplaszt találkozásától kb. 2mm-re a duroplasztot is. Majd vékonyan kinyomtam ott is, amit olajos/vizes ujjal elsimítottam (ilyenkor elég sok felesleg keletkezik). A lehúzott anyagot nitrós ronggyal töröltem le mindig. Végül még frissen lehúztam a maszkoló szalagot, egy-két helyen még megsimogattam a tömítõt (ott, ahol a maszkolástól egy kis perem keletkezett). Ennél a végsõ mûveletnél egy kicsit összekenõdött - persze csak vékonyan - a díszléc, de simán leszedte a nitró.

A végeredmény pont olyan, mint a gyári, a 4T-men néztem meg, és ott tisztán ki lehet venni a kivitelezés módját. Tegnap egy 18ezret futott 88-as Trabin is megnéztem, azon is így van.

Aztán a legvégén még a hátsó végeket is lezártam hasonló módon.

Itt-ott - fõként az elsõ lécnél - viszonylag nagy a karosszéria és a léc függõleges lapja közötti hézag, amit nem nyomtam ki utólag. Ezt elfelejtettem megnézni, hogy hogyan is volt, de szerintem gyárilag nem foglalkoztak vele. A lényeg, hogy a fenti módszerrel már nem szabad, hogy beázzon. ;)

6707 Csády Szabolcs 2013-08-25 19:36:53

A limuzin Trabim az eresznél beázik. A tetõ nem lett levéve fényezésnél, de a díszléc alatti takony az ki kell kaparva. Mivel belülrõl elképzelhetetlennek vélem az utólagos szigetelést, ezért arra gondoltam, hogy kívülrõl kenem végig a visszapremezést, mivel ha jól emlékszem, akkor arra rátakar a díszléc. Milyen karosszériatömítõt ajánlotok?

6706 Őry Gábor 2013-08-24 09:15:16

Szerintetek a Trabi kombi hátsó ajtó szürke kédere helyett lehet beletenni normál ajtós kédergumit? Mer' mindig beázik!

6705 Kozma Bence 2013-08-21 09:55:53  Előzmény: Spityu: 75320

'80-as, bár tudom így még rosszabb :) de szegénykén már nagyon szól a balos. Használt ugyan van belõle jó pár, de ki tudja milyen állapotúak. Zsombinál az új meg 18 ezer. (egy pár 36e)
A csillagosnál úgy hallottam nem nagyon szokott probléma lenni.

Esetleg ha csak magát a csuklót cserélném elmúlna vajon a zörgés?
[i](Módosította 83NC3 2013.08.21. 11:59-kor)[/i]

6704  Spityu 2013-08-21 09:47:27  Előzmény:Kozma Bence: 75319

Ejnye-ejnye... hát szabad ilyet csinálni egy '82-es Trabival? :)

Szerintem cserélni kell a csonkállványokat is, teljesen más a csapágya az új féltengelynek.

6703 Kozma Bence 2013-08-21 09:09:11

Sziasztok!

2T Trabi diós féltengelyét szeretném csillagosra cserélni.

Féltengelyen, váltókihajtáson, kerékagyon kívül mit kell még cserélnem? Maga a csonkállvány maradhat?

6702 Kunyi Tamás 2013-08-20 17:43:25  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

Ez hasznos iromány!

6701 Csády Szabolcs 2013-08-18 12:26:59  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

Ha nem titok, akkor elárulnád, hogy neked milyen gyertya vált be konkrétan, illetve miket ajánlasz?

6700  Spityu 2013-08-18 08:48:21  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

A szétroppantott már egy nem gyári trafó volt, talán Zsiguli. Most szintén Zsiguli trafó van benne (Samara).
Elolvastam a cikket, nem konkrét szikrát láttam a gyújtáskábeleken, hanem inkább "ködöt", de szerintem lecserélem õket, az a biztos, szerintem nem igazán üzemszerû...
Amúgy a gáz még érzékenyebb a szikrára, mint a benzin, szóval lehet, hogy benzinen nem is lenne semmilyen gondom. Bele sem merek gondolni, hogy mennyi lesz a fogyasztásom, ha sikerül helyreraknom a gyújtás rendszert.

6699 Szabó Gábor 2013-08-18 07:52:20  Előzmény: Spityu: 75311

Kis iromány a kábelekrõl:
[imgw]http://www.gyujtokabel.hu/nehany.html[/imgw]

Olajos trafót jobb lenne szárazra cserélni, nekem vr6 golf trafó vállt be, nem csak trabinál. Kábelbõl csak a réz jöhet szóba, de a gyári is az volt. Gyertyából meg platina elektródás, széles a paletta, ami jó lehet.
Ezektõl szebben jár a motor (halkabb,egyenletesebb), csökken a fogyasztás, rugalmasabb lesz a motor, nagyon alacsony fordulaton sem rángat, terhelve tovább pörög (nekem végsebesség jelentõsen nõtt), kipufogó tisztább lesz, de ez nem lényeges:)
Szerintem benzinmotorok lelke a gyújtás.

6698 Kunyi Tamás 2013-08-17 13:32:07  Előzmény:jocking .: 75308

Na erre most kíváncsi vagyok :D Én csak Októberben tudom megnézni :D :D Akkor leszek otthon.

6697 Kunyi Tamás 2013-08-17 13:29:15  Előzmény: Spityu: 75311

Amatõr autótulajdonosként elmondhatom, hogy ez egy relatíve bevált módszer a gyertyakábelek ellenõrzésére, magam is az idõsektõl/idõsebbektõl hallottam errõl.
Szóval ez 'nagy' baj. Mivel még a gyetya elektródái elõtt leépül a nagyfesz egy része vagy egésze, így nem jön létre a gyújtóív.
Az pedig hogy szilikonos kábeleid vannak, arról annyit, hogy tudomásom szerint jobbak hõtûrés, és elektromos szigetelés terén is. Ha pedig nem így van, akkor javítsatok :D
Nekem a Fiatban gyárilag MagnetiMarelli szilikon szigetelésû gyertyakábelek vannak. Persze ez nem mérvadó.
Gyanús, hogy új kábelszettet kell beszerezned :/

6696 Szegedi Árpád 2013-08-17 08:47:56

Uraim!A kormánymû hardytárcsa patentjai kiszedhetõek?Van új cosid,és oszlop nélkül cserélném.Köszi

6695  Spityu 2013-08-16 22:03:37

Hali!

Az utóbbi néhány hónapban sokszor elerõtlenedett a 4T-m. Azt figyeltem meg, hogy néha hirtelen visszajön az ereje, néha ugyanilyen hamar el is megy.
- A gázreduktor felújítottam, nem befolyásolta (amúgy is érett a felújítás már).
- Zsír új eredeti NGK BP6ES gyertyák, nem befolyásolta.
- Csere trafó (megroppantottam az elõzõt, és kifolyt az olaj belõle), nem befolyásolta.
- Csere elektronika, nem befolyásolta.

Holnap cserélek rotort, elosztófedelet és kábeleket. Ma este megnéztem, korom sötétben a gyertyakábelek összevissza szikráznak néha. Halványan, és szinte teljes hosszukban. Amúgy szilikonos, elég puha kábelekrõl van szó. Ez okozhatja a hibát? Meg hallani is, hogy erõtlenség esetén darálós a hangja, mintha 2-3 hengerezne.

6694  Spityu 2013-08-16 21:13:38  Előzmény:Kunyi Tamás: 75307

Karburátor? :D

6693  Spityu 2013-08-16 21:13:03

A fõféknél igazából hidegen hagy, hogy mi hova megy, maga a belsõ felépítés ami érdekes számomra. Mindegy, majd szétkapom, és meglátom, hogy kompatibilis-e karmantyú szinten (pontosabban visszaeresztõ szelep szinten) a 2T ffh-ével.

6692 jocking . 2013-08-16 20:10:23  Előzmény:Kunyi Tamás: 75307

Jogos. Az viszont biztos, hogy a 4T fékkörei máshogy vannak kialakítva, és hátra is 2 fékcsõ megy, nem pedig 1. Holnap majd ránézek, hogy hogy is van ez pontosan.

6691 Kunyi Tamás 2013-08-16 19:57:16  Előzmény:jocking .: 75303

Jocking, néhány napja Te linkelted be a Veterán topikba ezt a katalógusképet:
[url]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL1A2MDEtMTk4NS0xNnMvMTMuaGlkZGVuLmpwZw==[/url]
Itt az elvi ábrán mintha 3 fékcsõ csatlakozna a fõfékhengerhez.
Ti nem találkoztatok akkor ilyen darabbal 2T-ben?

Spityu, nem értem a képet !!! :) Hol a hiba??
[i](Módosította slimtomi 2013.08.16. 22:00-kor)[/i]

6690  Spityu 2013-08-15 21:00:00  Előzmény:Muczán Gábor: 75304

Egyet kellett pislantanom, mire rájöttem, hol a hiba. :) Fúúúúj. :D

6689  Spityu 2013-08-15 20:59:18  Előzmény:jocking .: 75303

Igen, azt tudom, hogy más a kialakítása, de - gondoltam - a visszacsapó szelep megegyezik. Majd megnézem.

6688 Muczán Gábor 2013-08-15 19:50:47

https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/image_21414_2.jpg

6687 jocking . 2013-08-15 19:17:35  Előzmény:Kunyi Tamás: 75302

A 4T-nél is 2 körös, de ott a fõfékhengerre alighanem nem 2, hanem 3 fékcsõ megy, mert máshogy van kialakítva a 2 kör.

6686 Kunyi Tamás 2013-08-15 18:30:25  Előzmény: Spityu: 75301

Ha van rá mód, szereld szét a 4T fõfékhengerét és akkor kiderül.
Nem vagyok biztos a dolgomban, de ha jól tudom, a 2T-ben és volt 2 körös fõfékhenger. A 4T-ben az van. Akkor talán stimmelhet, nem?

6685  Spityu 2013-08-15 11:01:23

Hali!

A 4T fõfékhengere mennyire kompatibilis a 2T ffh-ével? A kimenetnél lévõ szelep nem mûködik rendesen szerintem a 4T-men, viszont csak 2T gumi alkatrészeim vannak.
Olyan, mintha nem eresztene vissza rendesen: néha égve marad a féklámpa, és néha érezni, hogy fog a fék.

6684 Kovács Ádám 2013-08-13 19:44:08

Valaki akinek gyári magasságú 4T trabija van legyen oly kedves és mérje meg a magasságát, a kerékagy függõleges vonalában a sárvédõ ívnél, elõl és hátul is. Nagyon szépen köszönöm! :)

6683 Csády Szabolcs 2013-08-13 19:11:46  Előzmény: Spityu: 75294

Én a képen látható módon raktam anno össze, azaz a domború fele van elõrefele. Lehet fordítva kellene, mivel így a másik oldal mintha kicsit kilógna a kaszni síkjából:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130813/DSC01445_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

6682 Bernula Péter 2013-08-13 16:07:38  Előzmény:Hudák Zoltán: 75296

Helló!

Pontosan erre a mûszerszörnyetegre gondolok. :)
Ha megtennétek, hogy kisegítetek egy bekötési útmutatóval, hálás lennék!

Köszi: TRBrjd

6681 Csády Szabolcs 2013-08-13 14:52:21  Előzmény:Kunyi Tamás: 75295

A belsõbõl kivágásra én is gondoltam, de két dolog is van, ami zavarna. Egyrészt (ez már tudom, hogy az elmebaj határa) az fekete a gyári pedig pirosas. Esetleg tud valaki tippet, hogy mibõl lehetne kifaragni?
A másik, hogy ha jól emlékszem, akkor a fényezés elõtt is ezek a gumik szolgáltak, és akkor nem volt ilyen panaszom. Most fejbõl nem tudom, hogy hogy tettem be, de akkor nagyon logikusnak tûnt, de lehet, hogy fordítva kellett volna...

6680 Hudák Zoltán 2013-08-13 10:34:49  Előzmény:Bernula Péter: 75290

Trabilux müszer alatt a ledes üzemanyagmérö fordsz.mérõ tõltés jelzõ müszert érted? Kis fekete téglalap alaku magyar termék a 80-as évek végérõl. Ha emlékeim nem csalnak. Egyik kolléga 2T trabijában üzemel még egy amit anno én adtam el neki :D Bekötési rajzot majd kreáltatok vele ha nem sürgös, mert nekem már évek ota nincs ide kocsim.
[i](Módosította Hudee 2013.08.13. 12:35-kor)[/i]

6679 Kunyi Tamás 2013-08-13 07:12:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 75292

Nekem ezek a tömítõgumik szétestek. Egyet sikerült összeraknom. így ezt felragasztottam egy kartonlapra celluxszal. Levettem a méreteket, majd bicikli gumibelsõbõl vágtam ki 3db-ot. Véleményem szerint nagyon jól sikerültek.
Ezután ezekkel tettem vissza a foncsorlapkákat.
Ami szerintem kókány megoldás, azok a lapkák felfogató fémfülei. Ezeket nagyon óvatosan kell hajtogatni, mivel könnyen letörnek.

6678  Spityu 2013-08-13 07:10:21

Hali!

Ilyen gumit elég nehéz beszerezni, talán tavaly egy börzén láttam elõször. Vettem is 3x3 darabot, biztos, ami biztos. De akkor már visszatettem a gyáriakkal, amik kissé öregek voltak, de szerintem még el tudják látni a feladatukat.
Azt viszont én sem tudom, hogy melyik fele néz elõre. Csak abban vagyok biztos, hogy a domború résszel rendelkezõ oldala van lefelé. (És talán hátrafelé - azt hiszem, így raktam össze.) Tudja valaki a biztos választ erre?

6677 Pápai László 2013-08-13 06:29:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 75292

Ha kiveszed õket, és meghajlítod, kiderül..El tudnak öregedni õk is, bár effektív uv nem nagyon éri õket, de az idõ...

6676 Csády Szabolcs 2013-08-12 11:42:43  Előzmény:Pápai László: 75291

Természetesen megvannak. Lehet meg vannak macskásodva az amúgy szépnek kinézõ gumik.