Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8056 Matkó Ádám 2017-04-09 21:51:44  Előzmény:Borsos Attila: 79611

Szia,nekem van y,működik az átfolyásmérőm is,így legalábbis biztos a történet.Nem leszel előrébb,csak egy kicsit a válasszal:próbáld ki..Tudod,hogy nem mindegy,hogy áll?Mondjuk,most nem megy fejből,de,ha érdekel,holnap megnézem!

8055 Borsos Attila 2017-04-09 20:42:24

Sziasztok! Szert tettem egy ledes átfolyásmérőre. Az lenne a kérdésem, hogy a működéséhez szükség van e az Y eágazáshoz a tankszellőzőnél?

8054 Piret Endre 2017-03-31 14:33:39  Előzmény: Spityu: 79581

Ez az a két darab, amit javítófoltnak mellékeltek az enyémhez, a hátsó belső burkolatok belsejébe ragasztva. És igen, az egyiknek az egyik, a másiknak a másik oldala látszik a képen.

A karikával az a baj, hogy nincs másik, tehát mindenképpen le kell szedni, és át kell rakni. De ha már évjáratokról és eltérésekről beszélünk: az újhoz olyan a kétrészes műanyag persely, ami a harang tengely felőli vége alatt van, hogy van egy nagyobb belső átmérőjű vége, és egy sima gumikarika van hozzá, ami a tengelyen ül, és belemegy ebbe a végébe. A gyárilag benne lévő viszont olyan, hogy nincs karika, a műanyag belső átmérője végig ugyanaz, és a tengelyen levő csészeszerű gumi kívülről borul rá az egészre a harang végével együtt.
Ezek hogy vannak, voltak, változtak vajon?

8053  Spityu 2017-03-31 10:25:36  Előzmény:Piret Endre: 79580

Lehet, hogy hülyeséget állítok, de a képen két fajta van. Gondolatban elforgattam az egyiket, úgy is. :) (Vagy csak ki van fordítva és az egyiknél a belső oldalát látni?) Szóval kicsit más a cikkcakkok mintája. A balos 1:1-ben megegyezik a '76-'84 közöttivel. Nekem is ilyenem van még, utolsó szériás. A jobbos lehet viszont a korábbi, amit említettél. Amúgy én egy harmadikra gondoltam, magamban csak zabszem mintásnak hívom. Sajnos nem találok róla képet. Valahogy úgy kell elképzelni, hogy 4 zabszem fektetve egymáson, utána 4 zabszem állítva, egymás után és ez ismétlődik. :) Nem akarok senkit sem félrevezetni, így nem állítom biztosan, de talán már a púposoknál is volt az a textil. A '70-es évekbeli kombik valamelyikénél biztosan ('72-'74 környékén).

A gumikarikáról el is feledkeztem. Azt valóban csoda volna lehúzni a csapon keresztül. Esetleg fent lehet hagyni, ha átmegy rajta a külső harang, ezt nem tudom. Nálam utoljára minden atomjaira volt szedve, így nem jelentett problémát.
Én anno még a közepes, 125-ös magyar satummal préselgettem, az könnyedén vitte. Szerintem egy 100-as is jó a célra, a 75-ös már necces, azt gondolom. De igen, ha van lehetőség préselésre, akkor jó, azzal a legkényelmesebb. Úgy emlékszem egy nagyobb és egy kisebb krovafej kellett csak hozzá. A nagy, ami fogadta a csapot, a kicsi, ami átment a furaton is. A kínai készletet ezért (sem) dobtam ki. :)

8052 Piret Endre 2017-03-31 09:24:46  Előzmény: Spityu: 79579

Nem tudom, hogy felmegy-e a kép, de ilyen cikkcakkos.

Szerencsére kézben vannak a féltengelyek még. Harangjaim vannak is az újhoz, de a csésze alakú karikát, ami a külső harang végénél van, át kell raknom. Na azt esélytelen átküzdeni a csapon, főleg 43 éves korában.
Nekem sosem akart kijönni a csap, lehet, hogy kicsi a satum. Majd átmegyek vele oda, ahol van palackemelőből hekkelt hidraulikus présberendezés.

8051  Spityu 2017-03-31 00:18:50  Előzmény:Piret Endre: 79578

A cikkcakkos, ami később is volt?

Igen, ha a csapot kipréseled, sokkal könnyebb felhúzni a gumiharangokat. Tervben van, hogy készítek egy kinyomót - behúzót, és akkor nem kell kivenni a csonkállványokkal együtt a féltengelyeket, hogy satuval kipréseljem a csapot. Másik lehetőség, bár nem tudom, hogy hozzáférni-e: a féltengelycsuklónál leoldani a féltengelyt, így ki lehet venni a szárakat a két gumiharanggal. Ekkor már ki lehet préselni satuban a csapot. Persze a trapézkarokat így is le kell oldani.
Amúgy kifordított állapotban, meleg vízbe áztatva sokkal könnyebben felmennek a gumiharangok.

8050 Piret Endre 2017-03-30 21:16:16  Előzmény: Spityu: 79577

Ehhez képest az én 74-es kombimban szürke-fekete volt a gyári kárpit. Gondolom éppen olyan volt kéznél a tervteljesítéshez.

Más: azt jól látom, hogy ha egy régi, diós féltengelyről le akarom fűzni a gumi biszbaszokat, akkor nem úszom meg, hogy a csapot valahogy ki ne nyomjam a végéből?

8049  Spityu 2017-03-30 13:14:04  Előzmény:Konkoly Márton: 79576

Darázsfészekbe nyúltál. Nagyon sokféle volt, és nem is mindig volt éles váltás a felsorolt szempontok alapján.
Még hozzá lehetne venni a dízsvarrással ellátott huzatokat is.
1974-1976: bordó-fekete cikkcakkos,
1976-1984: szürke-fekete cikkcakkos,
1984-: barna-fekete cikkcakkos szövet
Úgy rémlik, a felsoroltakból volt felső műbőr nélküli és műbőrös változat is, de utóbbi esetben mindig díszített volt (szerintem).
Amennyiben teliszövetes volt, akkor nem volt dísz varrás, egyéb esetben volt.
A korábbi, vékony háttámlás (esetleg vastag háttámlás, de a fentiektől eltérő szövetű) ülésekről nem tudok biztos infót mondani. A de Luxe változatoknál szerintem végig volt másféle, műbőrős.
Visszatérve még a teli-/részszövetes kérdésre: Hycomatnál később is (de lehet, hogy korábban is csak ott?) teliszövetes volt, varrás nélkül.

8048 Konkoly Márton 2017-03-30 10:48:05

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy évjárat szerint, hogyan változtak a 601-es Trabantokban a kárpitok ? Az érdekelne, hogy mikor volt teli szövet háttámlás, mikor volt félig szövet félig bőr besütés nélküli, és hogy mikor volt félig szövet félig bőr dísz besütéssel. Köszönöm a segítséget!

8047 Léber Balázs 2017-03-28 23:11:30

Sziasztok!

Ha már szóba került a kuplung.
1.1-hez korábban úgy kellett normális szettet összevadászni több helyről, meg esztergáltatni.
Változott ez azóta, tudtok bevált szettet?

8046 Piret Endre 2017-03-20 21:50:39  Előzmény: Spityu: 79565

Ha megépítetted az eszközt, szólj :-) De lehet, hogy valami mást kéne beletenni az üveg helyett is, ami jobban bírja a gyűrődést.
Evvel bajban leszek, remélhetőleg nem is olyan sokára. Mert a régi repedezettet csak nem kéne visszatenni. Annak bezzeg tökéletes szélvédő alakja lett az évek során.
Legközelebb majd beteszem előre egy vödör meleg vízbe, aztán hajszárító bevonásával próbálom alakítani. De elég reménytelennek látszik.

8045  Spityu 2017-03-19 22:53:48  Előzmény:Piret Endre: 79564

Ez egy nagyon jó kérdés... Pár hete én is ezen töprengtem. Van 2 db gyári, az egyiken van egy csavarodás, de az talán kijön, a másik csak fel van hajtva, rendesen. Az biztos, hogy némi melegítés nem ártana neki. Arra gondoltam, hogy egy bontásra ítélt kasztniból a szélvédő keretet felhasználnám egy nyitható, zárható kaloda készítéséhez. Először is kell egy-egy zsanér az alsó sarkokhoz, amiket előre fel kell hegeszteni. Ezután elvágni az alsó sarkoknál, valamint középen, felül. Így kinyithatóvá válik a keret, be lehet valahogy feszegetni a gumit az üveggel, majd rá lehetne csukni a két felet és a középső vágásnál valahogyan rögzíteni a két véget. A sarkoknál azért kell előre felhegeszteni a zsanérokat, mert a legvékonyabb fűrészlap vagy vágókorong is elvesz némi anyagot, ugye, és az a kb. 1 mm szerintem sokat számítana.

8044 Piret Endre 2017-03-19 14:10:51

Szélvédőgumi formára idomítására van valakinek valami jó módszere? "Új" darab, tehát az elmúlt évtizedeket tekercsben töltötte. Gondoltam, hogy adok neki lehetőséget felvenni a majdani alakját, úgyis nagy szopás lesz majd berakni. A kaszniról lerúgja magát, az üvegről lefordul, kicsavarodik stb, és amúgy elég irreális erőt igényelne a sarkokon a kívánt rádiuszra hajlítani.

8043 jocking . 2017-03-12 22:06:54  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79471

Spityu jól írta, ez az alapjárati mágnesszelep egyik "jelvételező helye" (a másik a fordulatszámjel). Ha jól van beállítva, akkor meleg motornál épp hogy csak hozzáér a csavar vége a mögötte lévő pillangószelep tengelyen látható L alakú lemezhez. Tulajdonképpen ez szabályozza, hogy meddig legyen motorfék és hogy legyen alapjárat. Ha rosszul működik azt az is mutatja, hogy melegen egyáltalán nincs alapjárat (már ha még nem barmolták szét a mágnesszelepet a karbiban).
Két dologra kell ezzel kapcsolatban ügyelni: 1 - az L alakú lemezt és a csavar kilógó végét néha meg kell smirglizni, hogy ne legyen gond a kontaktussal. 2 - a karbi testelésére szolgáló vezetéknek a helyén kell lennie, mert nélküle szigetelt a karbi (gumitalpon ül) és nem záródna az áramkör.

8042 T. Adam 2017-03-12 15:40:18

Sziasztok!
80km/h-nál néha-néha előjön egy erős zörgés(mintha a kerék bekapna valamit és az súrlódna) és nem tudom honnan ered. Gurulás közben üresbe teszem, motort is leállítom, elkezd lassulni az autó de csak olyan 20km/h-nál marad abba ez a zaj. Megállok teljesen, újra beindítom az autót és már nem jelentkezik a hang 80km/h felgyorsítás után sem. Tapasztalt már valaki ehhez hasonlót? Illetve még probléma, ha rükvercbe rakom, akkor nem kapcsol.

8041 Pápai László 2017-03-11 12:39:23

Sziasztok!

Van esetleg valaki,aki autóvillamossági kérdésben (immobiliser) tud segíteni? Helyszini javitás esetén Érden van a kocsi,és 98-as MK2-es FordMondeo.Az immobiliserét szeretném vagy javíttatni, vagy kikötni.

8040 Kacsándi Szabolcs 2017-03-10 21:07:31  Előzmény:Po. Balázs: 79547

A veterán újság e havi számában hirdetnek váltót és egyéb hycomat alkatrészt.Szerintem nézz utána,ha még kell.

8039 Po. Balázs 2017-03-04 23:07:56

Köszönöm. Tartottam tőle hogy nem egyszerű megoldás. Inkább kutatok egy váltót hozzá.

8038 Kacsándi Szabolcs 2017-03-04 20:52:37  Előzmény:Po. Balázs: 79545

1:Nem
2:Nem
3:Nem
Nem érdemes belemenni,pontos furatok kellenek hozzá.Nyelestengelyt meg nem hiszem,hogy lenne olyan ember aki átrfúrja.Jobban jársz ha veszel egy gyári váltót.Lehet még találni.

8037 Po. Balázs 2017-03-04 07:00:19

Sziasztok.
Hycomat váltót lehet csinálni nem Hycomatból? A nyeles tengelyén vegigmenő furat megvan a sima váltóban is? Illetve az olajszivattyúnak megvan a felerősítési helye a sima váltón is?
Köszönöm!

8036 Őry Gábor 2017-02-28 20:38:35  Előzmény: Spityu: 79535

20 menet nincs is a rugón!!!

8035  Spityu 2017-02-28 12:25:45  Előzmény:Őry Gábor: 79533

A kitámasztón? Még soha. Csak a bowden rugójának menetszámát szoktuk csökkenteni. Ladánál is ilyen az utángyártott. Emlékeim szerint oldalanként kb. 10-20 menetet ki kell vágni. Ha nincs gyári bowdened, írd meg és lemérem a dolgokat, hogy minek mekkorának kell lennie. És egyúttal egy kitámasztót is előtúrom, ha van, azt is megmérem.

8034 Őry Gábor 2017-02-27 21:16:55

Jó ötlet, megnézem a kötelet.
A távtartón ti is szoktatok reszelgetni?

8033  Spityu 2017-02-27 16:37:09  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Hát, az utángyártott kötél, főleg ha nem zsír új, akkor eléggé ratyi tud lenni. Egy tél alatt pl. az egyik fele ha egy kicsit korrodálódik, máris máshogy fog a két oldal. Mindentől függetlenül ajánlom, hogy cseréld ki. Az utángyártottnál pl. a rugóból is kell csípni, mert egyszerűen túl hosszú összenyomva, és nem húzza meg eléggé a kilincset a bowden.
De igen, lehet, hogy a pofa vasak is túlzottan ki vannak kopva.

8032 Kacsándi Szabolcs 2017-02-26 21:51:19  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Gyári a kézifékkötél?Ha nem, ne várj sok mindent tőle.Lehet hibás a kézifékkulcs is.Az is kopik idővel nem csak a kitámasztó.Nem beszélve a fékpofák vasáról.Ha már sokszorosan felújítottak,azok sem gyári méreten vannak.Sok kicsi összerakódik.

8031 Őry Gábor 2017-02-26 19:14:07

Nem akar összejönni ez a tetves kézifék. Csak azt nem értem, hogy ha egyszer a dob egyformára van szabályozva, a betétek egyformák, a kézifékkötél pedig osztatlan, a távtartó is egyforma, hogy a fenébe foghat eltérően? miután egy kicsit kézzel megrángattam a kötelet, valamicskét javult a helyzet.

8030 Őry Gábor 2017-02-25 20:40:28  Előzmény:Őry Gábor: 79525

Jól sejtettem: A kilincs felült a csapágyházra. Az is megvan, hogy mit toltam el: nem a távtartó hornyát kellett volna mélyíteni, hanem a végét köszörülni. Merthogy a kilincses fékpofánál a horony tartja a kilincset, de a pofát a távtartó vége.

8029 Kacsándi Szabolcs 2017-02-23 20:32:23  Előzmény:galambos lászló: 79514

Le kell kaparni a rossz szivacsot,becsiszolni vagy higítóval lemosni ,és palma tex ragasztóval ráragasztani csak a szövetet.Lehetőleg a hőálló verzióval,de talán a másik is kibírja.

8028 Őry Gábor 2017-02-23 18:27:03

A csavar teljesen be van tekerve.

Szerintem ott rontottam el, hogy az új betétek berakásakor nem tekertem vissza a kézifékbowden csavarját, valamint a különbséget a két oldal között az "erősebb" oldali távtartó reszelésével egyenlítettem ki, holott a másik oldalon kellett volna inkább ráhegeszteni.
Ugyanakkor aggaszt némiképp, hogy a dob felrakása előtt koppig visszaengedtem az utánállítókat. Mindegy, szombaton megnézem úgy, hogy az agy nélkül felteszem a dobot.
A betétek sajna nem koncentrikusak, egy kissé hintáznak. Ez elvileg vastag betétre vall. De a felragasztás előtti kb 1 mm-rel vékonyabb betéttel meg beesett a pedál. Hogy az utánállító miért nem tette a dolgát, de kérdezzétek, azóta sem jöttem rá.

8027 Piret Endre 2017-02-22 22:15:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Mit jelent az, hogy koppig tekerve? Vége van a menetnek és a kötél közben laza, vagy a lenne még menet, de a kötél feszül, és mégsincs fékhatás? Persze mindezt felhúzott karnál.

8026  Spityu 2017-02-22 21:55:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Holnap megpróbálok túrni, lemérem. Úgy emlékszem, van gyári újam, de nem biztos. Szerintem amúgy inkább a pofa vasak lehetnek elkopva. Vagy vékony rajtuk a ferodol. Utóbbi kizárható könnyedén: ha a felszabályzott dobba behelyezed őket ÉS szépen felfekszenek ÉS a kopó felület párhuzamos (koncentrikus) a pofa vas ívével, akkor megfelelő. Ebben az esetben a pofa vas ütköző része vagy maga a kitámasztó van elkopva. Esetleg a pofák végei, amik alul a fix bakra, felül pedig a munkahenger dugattyúira fekszenek fel. Tényleg, a dugattyúk nem akarnak még kiesni? Csak a kézifékkel van a baj? Kopást látsz valahol, amúgy?

8025 Őry Gábor 2017-02-22 20:00:42

Nem tudjátok véletlenül, a kézifék távtartójának mekkora a hossza? Mármint a távtartási hossza?
Szalad a szopóroller: sikerült kiegyengetnem a két oldal közötti kézifékegyensúlyt, de a fékhatás eltűnt, a kötél állítócsavarja koppig tekerve. Szerintem az történik, hogy a kézifék kilincse felütközött a csapágyházra, és nincs tovább.

8024 Támba Csaba 2017-02-20 20:22:18  Előzmény:Burján Béla: 79428

Nem egyezik meg a 2 rendszer:

http://www.old-car-ranch.de/ersatzteile%20auspuffanlagen.htm

8023 galambos lászló 2017-02-20 06:31:27

Sziasztok!Kérdésem az lenne,hogy 1.1.es trabi kombi tetőkárpitját hogy lehetne visszaragasztani és mivel.A szivacs széttporlott alatta.

8022 Matkó Ádám 2017-02-20 00:13:03

Laaasan reagálok..Néha a kocsik alól kiszállok..Sbr csapágyam van nekem is,made in franc,harmincezerrel még egy hangja nincs,olyan,mint az új.Emlékeztem,valaki érdeklődött karbiról.Hát,részemről bánom,nagyon,hogy eladtam a quadot,így ezt a karbit is oda kellett adjam...Naggyon bevállt.Most szereztem egy egyfúvókást,gyárit,a négyest,kíváncsian várom,hogy viselkedik.Ez a karbi egy 250-es négyütemű motort szolgált ki,majd némi átfúvókázás,meg vasmunka után a kis 600-ast,sokezer kilóméteren át.Pedig kínai,eredeti..Milyen lehet egy Dellorto?

8021 Matkó Ádám 2017-02-19 23:45:07  Előzmény:Őry Gábor: 79505

De rég láttam Ötvös Csöpit!Majd frissítek..Hát,sikerült átrágjam magam a tengely cseréjén,nem is volt vészes.Útközben tanultam,az újabbik tengelyem van!Pedig két éve csavarról csavarra raktam össze,vagy nem emlékeztem rá,vagy nem figyeltem,hogy különböznek,4,5 lengőkarból mazsoláztam ki ezt a kettőt,volt köztük ilyen is,meg még a laprugósé is.Most nagyot néztem,hogy ami dobozba volt elrakva,az nem is jó.Hát kitúrtam a 4T-ét,az a bele való.Innentől nagyjából értem,miért mondták rá,hogy elcseszett.Meg,hogy leesett.A régi tengely kúpra fog,az nagy felületen tart,ez az új meg igazából csak a csapágy,meg az anya közé van szorítva.Én meg,hát,szeretem,na,ha kilincsel előre csúszok,nem állandóan,de esőben,fehér aszfalt láttán nem tudom magam visszafogni..Nem bírta.Nem tudom,nem lehet a régi tengelyt a hozzá tartozó dobbal fölrakni?Meg lehet külön agyat cserélni?Hmm..Majd jól meg kérdezem itten a Trabis bácsit,van-e neki.Nem bánnám,ha nem az egész lengőt kéne dobjam.Kifele.Még egy védőlemez csere,alját síkolta a beton,aztán talán rendben lesz.Ez jó lenne!Szegény autó most majdnem nullpénzből épül,jól belenyúltam még egy Ladába,vettem alkatrésznek,és még nem merem elszólni,végén autó lesz belőle..orosz belpiacos,harmincezerrel,húsz évet állt hetes.Sajna kint.Na,még jó,hogy gyüjtögettem,most egyelőre így lesz.Egyébként meg azért kérdeztem,hogy nem vetted-e észre előtte a rázást,mert akkor leszedésnél sérült.Bár erről tudnál,ha Te szedted le,sőt valószínű már előtte rázott,ezt azért gondolom,mert az esztergályos sokat szedett ki a dobjaidból,így jó eséllyel ténleg csálé lehet picit.És igen,lehet piszok is.Amikor fennt voltak az Irmscherek,elöl erősen ütött,egy kis csiszolással levakartam az előző autó rozsdáját,olyan sokat segített,hogy teljesen jó lett.Rám hozta pedig..De,próbálj meg egy ceruzát leszedett dobbal valahogy fixen fölfektetve a pofákra nekitolni a tengelyednek,másik kezeddel lassan forgasd meg.Elég egy kör,meglátod,ha üt.

8020 Pápai László 2017-02-19 20:52:40  Előzmény: Spityu: 79509

Meglett, köszi!

8019  Spityu 2017-02-19 20:51:30  Előzmény:Őry Gábor: 79508

Nos, az tényleg eltarthatja, ha a két illeszkedő felület között retek van. A fékdobot nálam, ahogy írtam, az agynál is felszabályozták. De csak a lapot. Azt a részt, ami koncentrikusan pozicionálja a dobot az agyon természetesen nem. Az agyak nem lettek bántva, bár kipréseltem a tőcsavarokat, mivel cseréltem azokat, lett volna rá lehetőség. Azzal számolj, hogy a tőcsavarok nem biztos, hogy jók lesznek, ha visszanyomod őket. Amúgy egy sima 125-ös satuval meg némi dugókulcsfejjel vagy csődarabbal préseltem ki / be őket. Fontos, ha újat vagy a használtakat teszed vissza, ügyelj rá, hogy csavaron lévő rovások egybe essenek az agyban lévőkkel (amik a gyári bepréselés során keletkeznek). Ezt az újaknál simán megcsináltam egyedül, de szerintem ha a használtakat teszi vissza az ember, akkor is kivitelezhető. De a legjobb ha van egy segítség, aki a satut működteti befogásnál. Így szépen két kézzel kényelmesen lehet tartani a csavar - agy - dugókulcsfej triót, miközben a csavart forgatva megkeresed a megfelelő pozíciót, s eközben a segítő szoríthatja a satut. Nyilván préssel is lehet operálni, de az nem mindenkinek áll rendelkezésre. Satuból szerintem talán még a 100-as is elég, annál kisebb már lehet, hogy nem tolja be. Sőt, az újat szerintem nem fogja, max. a használtat. Kifelé szerintem egy 75-ös is ki tudja préselni, úgy emlékszem, elég könnyen mentek.

8018  Spityu 2017-02-19 20:35:35  Előzmény:Pápai László: 79507

Itt olvasható: http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=Spityu

8017 Őry Gábor 2017-02-19 19:47:48

Leszedtem az agyat a dobról, levakargattam, csiszoltam, kapott egy kis WD40-t. Mintha kisebb lenne az ütése. Lehet, hogy nem illeszkedett össze rendesen a dob és az agy. De lehet, hogy felszabályoztatom az agyat is. A tengelyt házilag képtelenség lecsekkolni, kivenni meg valahogy nem volt lelkierőm.

8016 Pápai László 2017-02-19 16:05:22  Előzmény: Spityu: 79497

Spityu!
Tudsz adni egy mailcímet?Programozással kapcsolatban kellene segedelem..

8015 Őry Gábor 2017-02-18 11:35:38  Előzmény:Matkó Ádám: 79504

Régi vagy új típusú tengelyed van?

Ma megnézem a tengelyt alaposabban, ha nem sikerül bemérni, kiveszem és megy műhelybe vallomást tenni.

Menet közben nem vettem észre, és hozzá kell tennem, nem vagyok az akinek - Ötvös Csöpit idézve - a tengelyen kell mennie, hogy észrevegye a defektet.

8014 Matkó Ádám 2017-02-17 22:34:31  Előzmény:Őry Gábor: 79501

Szia!Itt oldalt a Trabantra kattintva nem sokkal lejjebb ott díszeleg a nem sokkal ezelőtti történetem..Nem is értem,hogy hajlott el,ráadásul mindkettő?Készülök a vizsgára,lassan eljutok a hátsó részhez,szerencsémre van egy pár bontott tengelyem,most egyelőre egy bekerül,ebbe bízok.Legalábbis remélem,a történtek után.Eltűnt az ék,a tengelyem simára lett esztergálva..És egyelőre nem tudom,miért,ez aggaszt.Most hétvégén elvileg átrágom magam rajta,reménykedem benne,kiderül a titok..Egy kérdés jutott eszembe:hogy nem vetted észre eddig?Nem pattogott a feneke?Nem ette csáléra a gumit?

8013 Pápai László 2017-02-17 13:07:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79498

Jópár évnyi trabizás után én legvégül tippelnék a tengelyre, előbb a csapágy, ék, dob,vagy csapágyházra tippelnék.A szabályzás előtt nem volt ráutaló jel? Kédés még, hogy befékezve islóg, vagy fékezve nem?

8012 Pápai László 2017-02-17 13:04:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79499

nem tudom,egyáltalán létezik-e gyári katalizátor hozzá...holnap lefotózom a feliratait..

8011 Őry Gábor 2017-02-17 08:29:54  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79498

A stiftet még megnézem, lehet, hogy reszelek rajta valamicskét, mert nagyon szorul az agy. Csak úgy tudom levenni, hogy beütöm a tengelyt. Csakhogy a másik oldalon is üt, ahol viszont simán le és felmegy.

8010 Őry Gábor 2017-02-17 08:26:55  Előzmény: Spityu: 79497

A Zsombicarnál láttam. Hívtam egy két csapágyboltot, de nem nagyon van náluk, vagy horror áron.

8009 Kacsándi Szabolcs 2017-02-16 22:24:41  Előzmény:Pápai László: 79489

Nem feltétlen ér sokat.Valószínűleg nem egy 150ezer forintos gyári katalizátort vettek hozzá.Köztudott,hogy rengeteg már az utángyártott,amikben nincsenek azok az anyagok,amik drágává teszik.Pl.:egy opel astra f-re a gyári kat 100ezer feletti árú,míg van teljesen megfelelő utángyártott 16 ezerért.Igaz némi alakítás kell hozzá ,de méretileg oda van kitalálva.És teljesen jól teszi a dolgát.Az más kérdés ,hogy nem biztos,hogy addig bírja mint egy eredeti.De legtöbb kisebb típusra már 13-16 ezer közt lehet venni katalizátort.Meg kell hirdetni alkalmi áron,hátha valaki pont olyat keres.Neten utána lehet nézni nagyjából milyen árakon mennek az utángyártott katalizátorok,és abból kell egy árat belőni.

8008 Kacsándi Szabolcs 2017-02-16 22:17:28  Előzmény:Őry Gábor: 79492

Pedig el tud görbülni a tengely.Én már találkoztam vele.Viszont még lehet helytelen szereléstől is az ütés.Az agylehúzó is tud csúnya dolgokat produkálni.Mondjuk ez a kúpos tengely esetén érvényes,a későbbi széria szerintem sokkal gyengébb,és kisebb ütésre is könnyebben görbül.Lehet hogy a csapágyház van kissé kikopva,bár ez leginkább az utolsó szériás sajátossága,gyengített anyagminőség eredménye talán.Ha teszel egy fix tárgyat a tengely kerületéhez a végén ,és kézzel forgatod,úgy is elárulja ha görbe.És akkor nem kell tovább nyomozni.Láttam már olyat is,hogy magas volt a stift és a horonyban megfeszült nem ült rendesen a kúpra.Szóval itt nagyon sok minden lehet.Van néhány ilyen tengelyem,ami másra nem de kiütő-beütő dorninak alkalmas.

8007  Spityu 2017-02-16 21:52:45  Előzmény:Őry Gábor: 79496

Nekem ilyen nem rémlik, illetve de, ez egy csapágy kialakításra utal, talán a lineáris csapágyakat hívják így, de nem biztos. SKF-et csak hivatalos forgalmazónál vennék, de az is jó. FAG, INA még talán. Ja meg HCH is volt nekem, mondjuk azt rövid ideig használtam még a restaurálás előtt. Addig jó volt. Ha rám hallgatsz, akkor elkerülöd a noname és ruszki sz.rokat. Kínaiból van rossz is. Vagy inkább úgy mondom: van jó is. :)