Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6775  Bodács.Norbert 2013-09-23 16:50:53  Előzmény: Spityu: 75389

Az a furcsa, hogy töltõre teszem az akkut, 2 óra múlva pöcc-öff beindítja, viszont amint leveszem a sarut járó motornál, leáll... A generátornál nekem egy saru, illetve két csavarra tûzhetõ lukas saru van. Csak nem hibáztam el...



[i](Utolsó figyelmeztetés...)[/i]
[i](Módosította jocking 2013.09.23. 20:06-kor)[/i]

6774 Csády Szabolcs 2013-09-23 15:52:10  Előzmény:Szabó Gábor: 75385

Utánanéztem, hogy pontosan milyen is a kocsiban lévõ gyújtáskábel. A zsombinál vehetõ Tesla T424S típusú darab van benne, ami jó minõségûnek néz ki, és nem is volt eddig vele problémám, de szénszálas. Ez most jó vagy rossz hír? Ha rossz és mégis hagyom, akkor mi történhet?

6773  Spityu 2013-09-23 12:20:32  Előzmény: Bodács.Norbert: 75388

Amikor durván leesik az akksi feszültsége, akkor szokott ugrálni a két ledsor. Ilyenkor megbolondul. Valószínûleg olyan kevés töltés volt az akksiban, hogy az elakadásjelzõ szaggatóját már nem is tudta mûködtetni. Lehet, hogy nem jó helyre tetted a sarut a generátornál, vagy az is lehet, hogy meghalt az akksi. Pl. egy túltöltõ generátor simán ki tudja nyírni.

6772  Bodács.Norbert 2013-09-23 11:59:34

Sziasztok. Nemrég vettem egy Trabant 1,1-es gépcsodát. Hazahozatalkor derült ki, hogy a generátor nem tölt, ezért gyorsan vettem egy használtat és kicseréltem. Namármost, ennek talán 3 hete. Ma reggel nem akart beindulni, tolásra reagált, töltésjelzõ kialudt. Indulok gyerekkel iskolába, 5 kilométer megtétele után elkezdett ugrálni az üzemanyag és a vízhõfokjelzõ fel-le, index, vészvillogó nem mûködött, és még 500 méter után leállt. Azóta 3 óra pihenés után 3 kilométert sikerült jönnöm vele hazafele, megint leállt, ugyanazokkal a paraméterekkel: üzemanyag, vízhõfok mutat mindent, csak valósat nem. Újra generátorhiba, vagy valami más lehet? Tippeket szívesen fogadnék.



[i](Ha lehet, hanyagold ezt a "pontot rakok minden egyes szó után" írásmódot, mert érthetetlen lesz tõle a szöveg, és utólag agyf@sz kijavítani. - jocking)[/i]
[i](Módosította jocking 2013.09.23. 14:38-kor)[/i]

6771 Németh János 2013-09-23 10:11:03

csaó.
Ha esetleg van valakinek nem gyári weber karburátorar szerelt kocdija az is érdekel.

Viszont a gyári 4t trabimon, hidegen magasabb az alapjárat ami jo. De 2 nagy gázadással nem tudom kikapcsolni, ahogy a kocsi melegszik hallható a csökkenés de nem teljesen, melegen gázadás után szerintem lassabban pörög vissza, és hidegen nincs akkora motorfék, kormolás nincs. Ezt karni csere ota csinálja, gyárit gyárira cseréltünk. Mi lehet a hiba, az automata szivato melett a csavar még plombás, azt kell állítani és lesz változás?

6770 Csády Szabolcs 2013-09-23 07:27:56  Előzmény:Szabó Gábor: 75385

Kösz a segítséget, nagyon sokat segítettél!

Már kínomban VW-es fórumba irogattam, de ott is ufo-nak néztek kb.
Oké kihagyom, fõleg mivel úgy néz ki, hogy halott. Az eladó állítása szerint mûködöképes, viszont én bekötöttem, s nem ad szikrát, pedig a gyári javítási kézikönyv szerint kimertem mindent, s minden okés.

A jeladó kerekének fogait a Trabin is csökkenthetem a felére?

Ha nem nagy titok, akkor honnan lehet ilyeneknek utánanézni, kitanulni? Nincs esetleg egy geree.hu-s oldal csak gyújtásos kiadásban? :)

6769 Szabó Gábor 2013-09-22 21:40:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75380

Végfokot hagyd ki, jó helyette a trabi elektronikája. Végülis csak simán bekötöd a gyári trafó helyére, ellenállás is maradhat. Kábel viszont rézmagos kell. Ha a trafó tekercsei nem szakadtak, mûködnie kell vele. Viszont ennek a trafónak jóval kevesebb idõre van szüksége a feltöltõdéshez. Nálam ezt lehet programozni, de a gyári rendszernél a HALL jeladó kerekén lévõ kivágásokat kell növelni, hogy a zárási idõt v. zárási szöget csökkentsük. Ezt azért kell, mert alapjáraton ill. annak közelében az alacsony fordulat miatt túl sokáig kap delejt a trafó. Ettõl meg melegszik, nem is kicsit. Egy éve tettem a Ladámra meg egy másikra is 1.3-as TLA34 karbit meg a trabi gyújtását, alapjárati elektronikával meg autómata szivatóval együtt. Itt a jeladó lemezkerekét átalakítottam. Mind a négy 'fogát' a felére vágtam úgy, hogy a kilépõ oldalakat rövidítettem. Így 22 fok körül lett a zárási szög, amivel csak kézmeleg lesz a trafó alapjáraton is. Lehetne még csökkenteni bõven, de nem akartam mégegyszer szétszedni, elég babra munka az ablakokat egyformára reszelni. Ettõl az öreg autó teljesen átszellemült, rugalmasabb, gyertyákon nincs lerakódás, olyan 600km-t lehet menni 40 liter benzinnel.

6768 Németh János 2013-09-22 09:57:01  Előzmény: : 75379

Hello. Köszönöm a hozzászólást! Esetleg még valakinek van ilyen a Trabin Wareszon?

Amúgy Richie esetleg képeket vagy valami normális leírást hol találok róla, szívosor megvan, karbi lepucolva, gázbówden tartó megvan :) én igazából megtartom a gyári 4t Trabimat, egy ismerõsöm szeretné rárakni neki kellene egy kis segítség :)

Köszi

6767  Spityu 2013-09-21 16:17:59

Üdv!

Lenne egy fõfékhengeres problémám, erre keresem a megoldást.

A tünet a következõ: véletlenszerûen változik a pedál keményedési pontjának pozíciója.

Egész pontosan: ha mondjuk lenyomom 10-szer, akkor abból 7-szer kb. 2cm után kemény a pedál, 3 szor pedig +2cm pedálút után. A 10 lenyomás alkalmával véletlenszerûen váltakoznak a jó és rossz esetek.
Tények: a csõcsatlakozások jók, nem ereszt a rendszer, le is van légtelenítve, berohadva sincs semmi, gyakorlatilag minden zsír új. A fékfolyadék nem fogy a tartályból.

Én arra gondoltam, hogy a tartályhoz tartozó csonk-kupakok alatt található szelepek közül az egyik néha nem zár tökéletesen, ezért amikor kiépülne a nyomás az adott körben, a szelepnél egyszerûen elszökik, így a pedált tovább kell benyomni ahhoz, hogy a másik kör dugattyúja munkát végezzen.

Esetleg más tipp? Kipróbálni, sajnos, még nem tudom, jó volna álló helyzetben megoldani ezt a problémát. Arra gondoltam, hogy injekciós tubussal eltávolítanék a tartályból annyi folyadékot, hogy a két fél szintje ne érjen egybe, és figyeltetném, hogy melyik körnél nõ meg a szint, ha egyáltalán megnõ taposáskor.

Ha megnõne, már könnyû dolgom lenne, tudnám, hogy pontosan hol keressem a hibát.

6766 Kunyi Tamás 2013-09-19 07:25:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 75381

A bekötés részben javítanám magam, mivel a testelésnek végülis nincs jelentõsége e tekintetben.
A primer tekercs egyik kivezetése a +15 érintkezõre van kötve, míg a másik kivezetése a szekunder tekercs egyik kivezetésével együtt a -1 érintkezõre csatlakozik. A szekunder tekercs megmaradt kivezetése pedig a gyújtáselosztóhoz megy.

6765 Kunyi Tamás 2013-09-18 18:48:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 75380

Helló Trabiszabi!

Emlékszem a karbis szerelésedre. Megoldódott végül?
Ez az elõtét ellenállás dolog érdekes. Rémlik, mintha tárgyaltuk volna már.
Szóval mikor gyújtáson van a kocsi, de nem jár a motor, akkor túlmelegedne a gyújtótrafó. Ezért kell elé ez az áramkorlátozó ellenállás. Indításkor az önindítótól kap direkt 12V-ot a trafó valami közvetlen vezetéken keresztül.
Na már most a Polo robbantott ábrán - amit belinkeltél - látok egy kopogásérzékelõt. Létezik, hogy ez egy ECU vezérelt motor már? Mivel ott általában (tehát nem mindig) az ECU ki tudja kapcsolni a gyújtótrafó tápellátását (pl. amikor csak gyújtáson van a kocsi valamiért) így nem kell az elõtét ellenállás.
Trabinál biztosra(!) veszem, hogy benthagyhatod az elõtét ellenállást az áramkörben.

Értelemszerûen nyugodtan javítsatok ki, ha valamit rosszul írtam!

Szerk.:
Megtaláltam: [url]http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]
Itt olvastam az infót!

Véleményem szerint tehát, a trafóról szereld le a végfokot, hiszen ezután a Trabant saját gyújtáselektronikája fogja vezérelni a trafót.
Innentõl a bekötés adott: testelés megvan, sárga vezeték a -1 érintkezõre, az elõtét ellenellástól érkezõ vezeték pedig a +15-re.
Azt nem tudom sajnos, hogy a Trabantban zavarszûrõs gyertyakábelek vannak-e?
A robbantott ábra szerint erre a VR6 trafóra az kell.

De használható a saját végfokja is, de akkor biztosan vagdosni kell a Trabi gyújtáselektronika vezetékeit.
[i](Módosította slimtomi 2013.09.18. 21:08-kor)[/i]

6764 Csády Szabolcs 2013-09-17 20:32:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 75378

Bár kicsit úgy érzem, hogy csak magamat szórakoztatom ezzel az önsanyargatáson alapuló, önnönmagamnak válaszolgató fórumozgatással, de azért leírom a fejleményeket, hátha érdekel valakit, esetleg valaki tud segíteni.

A VR6 trafó beépítésével kapcsolatban az a nagy kérdés merült fel, hogy a Trabantban alkalmazott munkaellenállásra van-e szükség a továbbiakban.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130917/trabigy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Az egyik VW Polo javítási kézikönyvben megtaláltam a gyújtásának az egyik robbantott ábráját, amin végre nem semmitmondó Schaltgerät-ként szerepelt a trafó alsó traktusa, hanem a sokat ígérõ végfok nevet kapta a keresztségben.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130917/golfgy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezen kívül arra is alapozva, hogy a rajzon se szerepel külön munkaellenállás, s valószínû a kettõ ugyanazt a feladatot látja el, csak az imperialista kolléga kicsit cifrábban, arra jutottam, hogy a gyújtás körébõl kihagyom, de a mágneskapcsoló számára bent hagyom a buliban a gyári ellenállást, hátha valami védelmet nyújt neki.

A korábban már ismertetett módon bekötöttem a trafót, de nem adott szikrát.
A (akinek nem tiszták az autóvillamosságban használt számjelölések, azok lejjebb megtalálják a magyarázatot) 15-ös biztos, hogy jó helyen van, hisz a végfok saruja és a trafó jelölt csatlakozója közt kimérhetõ a kapcsolat. A testeléssel nincs gond, megvizsgáltam, a Hall jeladó meg valószínûleg csak azért nem kezdett el sztrájkolni, mert a fal túloldaláról jövõ vendégmunkással nem hajlandó együtt dolgozni...
Jelenlegi állás szerint a trafó tette le a kalapácsot, de holnap majd betámadom egy multiméterrel, s a Polo javítási kézikönyvében leírtak alapján végigcsikizem vele, hátha bevall mindent.

Ui.: kezd megint kicsit olyan érzésem lenni, mint amikor tavasszal a karbit bûvöltem, bár remélem nem jutunk el most arra a szintre...

6763   2013-09-17 16:46:04  Előzmény:Németh János: 75376

Ha veszel, szívósorral együtt vegyed, azzal egy az egybe felszerelhetõ a Trabira.
A szívósoron le kell dugózni a fékrásegítõ csövét. Kellenek még hosszabb vízcsövek, mert a szivató pont az ellenkezõ oldalon van mint a gyárin. Itt a cikkek között azt is írják, hogy a gázbowdennek kell tartót csinálni. Amit én vettem azon nem volt úgyhogy mindenképp kellett rá csinálnom.
Érezhetõen jobban megy tõle a kocsi. Utoljára Pécs-Sopron távon mértem, odafelé 6 hazafelé 5,9 literre jött ki a fogyasztás tempós haladás mellett :)

6762 Csády Szabolcs 2013-09-16 20:48:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 75367

Az elmúlt napokban szétkaptam a már említett trafót, és az eladó biztosítékos állítása egy egetverõ baromságnak bizonyult, mivel az a két anya csak az érintkezõk oldására hivatott. Az alsó részben valami elektronika található (a német források csak Schaltgerät-nek, azaz kapcsolóberendezésnek nevezik, amitõl valljuk be férfiasan, nem leszünk okosabbak...), aminek viszont már fellelhetõ a bekötése a neten:

[imgw]http://www.autoteile-teufel.de/out/images/generated/330x317/002/697/5435/145/3726.png[/imgw]

B+ - pozitív (15)
Hall input - hall bemenet (1)
B- - test (31)

Ma beszereztem bontóban a hozzá való csatlakozót, mivel a szabványos csúszósaruk nem jók hozzá. Úgy néztem a trafó háza le van testelve, mint, ahogy az a Trabi gyáriján is, már csak az a nagy dilemmám, hogy a Trabant munkaellenállására van-e szükség...

Valaki, akinek több köze van a delejhez, az legyen szíves kifejteni, hogy ennek az alkatrésznek mi a szerepe, mert a javítási kézikönyv információ-büffenetétõl ("max 8A értékre korlátozza a primer áramot") nem lettem okosabb.
Elõre is köszi!

6761 Kárász Endre 2013-09-16 20:28:14  Előzmény:Őry Gábor: 75375

Egy cseredarab birtokában a régit jó messzire eldobva javítható... :) Azért gyõzõdj meg arról, hogy tényleg a jeladó a hibás!
A motortérben a jobb oldali toronykúp táján van egy-egy bontható csatlakozója a jeladóhoz menõ három vezetéknek. Ha a fehéret és a zöldet széthúzod, majd a mûszer felé menõ (ami az utastérbe megy be, a kijelzõhöz) zöldet és fehéret összeérinted, akkor bekapcsolt gyújtás esetében az összes lednek világítania kell. Ha nem világítanak, akkor a kijelzõ a rossz, nem pedig a jeladó. A fehéret ne érintsd a kasztnihoz, mert azon kap tápot a kijelzõtõl a jeladó!

6760 Németh János 2013-09-16 19:37:23

CSao mindenkinek.
Valaki használ 4t Trabiba vagy Wareszba pierburg 2e karburátort? Ha igen mi a tapasztalat? Mit kell átalakítan bekötni stb stb, minden érdekelne.
Köszi.

6759 Őry Gábor 2013-09-15 11:56:01  Előzmény:Kárász Endre: 75374

Akkor sajnos fájdalommal kell megállapítanom, hogy nem mûködik. Javítható?

6758 Kárász Endre 2013-09-15 08:09:52  Előzmény:Őry Gábor: 75373

Hajjaj, de még hogy! A jeladóban a kis lapátkeréknek fütyülve kellene pörögnie, a mûszernek pedig azonnal kiakadnia.

6757 Őry Gábor 2013-09-15 07:54:40

Egy tanácsot szeretnék kérni: Az átfolyásmérõnek mûködnie kellene úgy, hogy üresen belefújok? Persze bekötve. :D

6756 Rajna László 2013-09-14 15:56:13

sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy egy elméletileg 75-ös hengerhez mekkora lehet a dugattyú legkisebb átmérõje? vagy inkább úgy kérdezem, hogy egy vadi új dugattyúnak mekkora az átmérõje? (1.1)

6755 Holnapy Gergely dr. 2013-09-12 21:33:29  Előzmény: : 75369

Szia!
4T-re állítólag az Audi 80-asé jó. Ezt mondta nekem pont 1998-ban az önindítóm javításakor a mester, aki szerint legközelebb arra cseréljem le az önindítóm, ha elromlik. Még nem romlott el azóta...

6754 jocking . 2013-09-12 17:21:05  Előzmény: : 75369

Az az "ablak" azért van ott, mert az 1.3-as wareszokat ugyanezzel a váltóval szerelték, csak ott a kiemelõvilla karja a váltó alján jön ki (így oldották meg az egységesítést, 1 öntvénnyel 2 féle állapot kivitelezhetõ). Hogy volt e rajta valami gyárilag, az jó kérdés, bár szerintem ha volt is, a hiánya nem egy tragédia.

6753   2013-09-12 16:23:46

Sziasztok!

Tegnap mikor önindítót cseréltem, láttam, hogy a váltó alján van egy téglalap alakú ablakocska. Ez csak így szabadon van, vagy kéne lenni rajta valami kupaknak?
[img]http://i.ebayimg.com/t/Trabant-1-1-Getriebe-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/wzoAAOxy~g5Rxsw5/$(KGrHqF,!rMFGk66twjFBR)sw5igqQ~~60_35.JPG[/img]
Ja és önindítóból valamelyik vw-é felszerelhetõ átalakítás nélkül?

6752 jocking . 2013-09-11 20:19:42  Előzmény: Spityu: 75366

Jó kérdés.
Bár azt elfelejtettem beleírni a "diagnózisba", hogy az alapjárati mágnesszelep mûködik. Jól hallható, mikor kapcsol, mert direktszûrõ-szerûen feltett papírszûrõ ül a karbi tetején. Hallani, ahogy sziszeg, motorféknél csend van, aztán egy bizonyos fordulat alatt megint sziszeg (ekkor érezhetõen csökken a motorfék ereje - visszakapcsol a mágnesszelep). Ergo szerintem azzal nincs baj.
Bár az imbolygó alapjárat miatt szinte bármi lehet. Múltkor pl. akkor csinálta ezt, amikor kihasadt az egyik vákuumcsõ a karbi hátoldalán, de az most jó.

6751 Csády Szabolcs 2013-09-11 19:36:49  Előzmény:Szabó Gábor: 75315

Tanácsodnak megfelelõen beszereztem egy VR6 trafót, tegnap át is vettem a postán, de kicsit bajban vagyok a bekötésével kapcsolatban.

[imgw]http://www.t4-wiki.de/wiki/images/thumb/Zuendspule_Kontaktansicht.jpg/350px-Zuendspule_Kontaktansicht.jpg[/imgw]

Az eladó állítása szerint a kis ablak alatt egy biztosíték van, az alatta lévõ 3 érintkezõ pedig a plusz (15), test (31), illetve a fordulatszám jel (1).
Már csak az a kérdés, hogy melyik melyik, erre sajnos õ se tudott kapásból válaszolni.
Aki tud valami infót errõl, az ne tartsa magában!
Elõre is köszi!

6750  Spityu 2013-09-11 19:21:39  Előzmény:jocking .: 75365

Hát... itt szerintem szimplán arról van szó, hogy elégetlen benzin-levegõ elegy jut a kipufogórendszerbe. Nekem a gázüzem miatt nincsen "alapjárati elektronika" (van csak, az a benzint szabályozza, bár be lehetne kötni a gázra is kis munkával - sz.rok rá), vagyis motorféken a motor megkapja az alapjárati gázadagot. Hosszabb lejtõknél (>5mp) ki szoktam kapcsolni a gázt, teljesen jó így.

A lényeg az, hogy amikor 2-3 hónapig szétrohadt rendszerrel közlekedtem - gyakorlatilag a leömlõcsõ volt meg és utána követkzett a középdob, néhány centi légréssel -, akkor ugyanezeket produkálta (ropogás-durrogás-robbanás spektrumon), sõt, elég durvákat robbant. :) Meg a hangja is durva volt terhelésnél. Buszmegállókban elég sokszor a "miezaszar?!" tekintetet lehetett látni az emberek arcán. :D

Nem az alapjárati rendszereddel van valami gebasz?

6749 jocking . 2013-09-11 15:04:12

Nah, ma én is ránéztem kicsit a 4T-re. Leírnám a megfigyeléseimet, mert én nem jutottam semmire.
Az alap konfig:
- 1.3-as motor növelt kompresszióval,
- 50-es kipuff 4-2-1 leömlõvel

[u]A "hiba(?)":[/u]
Motorfék üzemben durrog a kipuffogó. Bár nem olyan vészes, inkább csak bugyborékolás.

A megállapítások:
- a vezérlés fél fog híján a helyén van (muszáj volt így belõni, mert ha pont helyen volt, akkor terhelésre becsörgött a motor.),
- a gyújtás a helyén van, strobival ránéztem,
- ha a gyújtáselosztóról lehúzom a vákuumcsövet, az elõgyújtás nem mászik el semerre (ugyanott marad a jel az ékszíjtárcsán.),
- alapjárat kis mértékben ingadozik, általában 900 és 1000 között.

- egyébként a kocsi megy, mint a disznó, padlógáz üzemmódban semmi gond, csak a motorfék közben van ez a fura hang.

[b]Kérdés:[/b] Mi okozhatja az enyhe bugyborékolást a kipuffban? Nem lenne rossz a rally fíling, de feltételezésem szerint ilyenkor a munkaütem robbanása jut bele a kipuffba, ami hosszú távon szétcseszné a kipufogó oldali szelep szeleptányérját.

6748 Pápai László 2013-09-11 06:16:20  Előzmény:jocking .: 75361

Igen, jól hitted, azért írok, mert érdekelnek a tanácsok/tapasztalatok.Amit kérdeztem arra meg is kaptam a válaszokat, és köszönöm is annak, aki válaszolt.Több mint 20 éve Trabizok, de vannak olyan dolgok, amiket még nem kellett csinálnom,és olyanok is amiket inkább szerelõre bízok.A 2T soha nem volt szerelõnél(egyszer egy villamosságisnál igen, soha többet),de a 4T az már bonyolultabb..A véleményrõl egyezik a véleményünk::))

6747 Bozó Ákos 2013-09-10 21:09:38  Előzmény:Őry Gábor: 75349

Az a bowdenes rendszer elég fura, de a bowden rendben van. Érdekes, hogy mire kezdtem volna belemerülni, megjavította magát.

6746 Szabó Géza 2013-09-10 19:35:48  Előzmény:jocking .: 75359

Viszont ha beáll és ledarál mindent akkor van újjab munkája a szerelõnek.:) Neki csak jobb ha kétszer fizetnek azért amit egyben is meglehetne oldani.

6745 jocking . 2013-09-10 17:59:36  Előzmény:Pápai László: 75360

Ahogy már kifejtettem, mindenki oda hordja az autóját, ahová akarja, és úgy teszi tönkre, ahogy akarja. Bár azt hittem, hogy azért írsz egy fórumba, mert kíváncsi vagy mások tapasztalatára/tanácsára.

Kérdésedre válaszolva a szíj simán kijön, nem kell hozzá kivenni a motort. Sok sikert cseréjéhez.



[i]("A vélemény olyan, mint a s*gglyuk: mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a máséra.")[/i]

6744 Pápai László 2013-09-10 17:34:33  Előzmény:jocking .: 75359

kb 40 éve szerelõ, ráaásul normális is.a másik kocsit hordom hozzá, néha kell sajnos, de az már ûrtechnika, pedig 30 elmúlt..Szerintem itt a fórumon összesen nem láttunk annyi vízpumpát, és vezérmûszíjat, amennyit õ már szerelt..Én megbízom benne és már a nagyapám is hozzá hordta a skodáját.Bár a Trabikat nem igazán viszem szerelõhöz,az más kategória.

6743 jocking . 2013-09-10 16:14:01  Előzmény:Pápai László: 75358

Nem kötelezõ cserélni, de ajánlott. Pontosan azért, mert a vezérlés része a vízpumpa. Ha szíjcsere után beáll, ledarálja a fogakat a vezérmûszíjról, és akkor annyi volt a hengerfejnek. Továbbá ajánlanám azt is, hogy ilyen szerelõhöz ne nagyon járj, aki nem tudja, mi a különbség a vízpumpa és a generátor (és a rajtuk esõ terhelések) között.
Persze ez mind csak az én véleményem, én mindig cserélem a pumpát a szíjjal együtt. Egyébként mindenki azt csinál a saját autójával, amit akar.

6742 Pápai László 2013-09-10 15:13:29  Előzmény:Kunyi Tamás: 75357

Tudtommal a Trafimon nekem is az eredeti van, bár igen, azt az ékszíj tekeri..De a szerelõ egy jó példát mondott: ékszíjcserénél a generátort is ki szokták cserélni? Nem. Akkor a vízpumpát miért kellene?

6741 Kunyi Tamás 2013-09-10 14:57:40  Előzmény:Pápai László: 75356

Ezzel magam is így vagyok. Bár off, de szerencsére pont olyan motorral vettem a Fiatot, aminél nincs benne a vezérlésben a vízpumpa. Még a gyárit hajtja a motor 260.000km-rel és még nem cserés. Az vajon mit változtatna a dolgon, ha nem a bordásszíj hajtaná a vízpumpát, hanem a vezérmûszíj? Szerintem semmit.

6740 Pápai László 2013-09-10 11:31:36  Előzmény:jocking .: 75355

Nekem szerelõ mondta,hogy emiatt felesleges, nem lesz baja tõle a vízpumpának, ezt az alkatrészkereskedõk találták ki...a szerelési könyvekben sem írják hogy cserélni kell, max a felfekvõ részét kell a vízpumpának megtisztítani, hogy a szíj megfeszítése után ne szivárogjon esetlegesen a fagyálló..Mindenesetre én nem cserélem kimajd akkor ha baja lesz.

6739 jocking . 2013-09-10 09:43:29  Előzmény:Pápai László: 75354

Vízpumpát általában a szíjjal együtt szokás cserélni, mert az új szíj jobban terheli a pumpát, amit a régi pumpa nem biztos, hogy tolerál.

6738 Pápai László 2013-09-10 08:25:42  Előzmény: Spityu: 75351

egyelõre a vízpumpámmal nincs probléma, így azt nem bántom..Ezexerint a helyén is megoldható a manõver..Köszi!

6737 Kovács Ádám 2013-09-09 13:49:00

Sziasztok!

Valaki alakította már át 1.1-es trabantja karburátorát kézi szivatóssá? Ha igen hogyan kell megcsinálni? Elõre is köszi.

6736 jocking . 2013-09-09 12:09:25  Előzmény: Spityu: 75351

Mi inkább méretre igazítottuk egy nehéz tárgy hathatós közremûködésével a doblemez belsejét, hogy kiférjen a pumpa a bakok buzergálása nélkül.:D (Így is kell egy kicsit forgatni, hogy kijöjjön, de kijön.)

6735  Spityu 2013-09-09 11:42:18  Előzmény:Pápai László: 75350

Nemrég volt az enyémen vízpumpa és szíj cserélve. A bakot ki kellett lazítani és alá kellett emelni a motornak, bõven elég volt. De ez is csak amiatt kellett inkább, hogy a vízpumpát ki lehessen billenteni a helyérõl.
A fõtengely ékszíjtárcsáját is le kellett vennem, amiatt pedig egyszerûen vágtunk egy 5x5-ös ablakot a doblemezre. :)

6734 Pápai László 2013-09-09 09:34:35

Sziasztok!

4t trabiban a vezérmûszíjat a helyén levõ motoron ki lehet cserélni? Tudom, fura kérdés, de nem szeretném kivenni(illetve nem szívesen), de eddig csak olyan leírást találtam a mûveletrõl, aminél ki van véve a motor...:confused:

6733 Őry Gábor 2013-09-09 07:45:57  Előzmény:Bozó Ákos: 75348

A bowden rendben van?

6732 Bozó Ákos 2013-09-07 15:13:42

A következõ problémára tudja valaki a megoldást (2T): vagy csúszik a kuplungom, és akkor tudok vele váltani, vagy nem csúszik, akkor meg akadozós, karcos.

Hycomat-ból alakította még át valaki ezt a rendszert.

6731 Bozó Ákos 2013-09-07 15:07:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 75344

Nekem 14000 km után is remek mind a két oldal. Mondjuk nekem 2T-n van rajta. Nekem báró-keresek elõl a cuccok, kivéve a csavarokat.

1 éve van rajta
[i](Módosította Hammster 2013.09.07. 17:09-kor)[/i]

6730 Kovács Ádám 2013-09-07 12:53:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 75344

Amikor megvettem a trabim akkor kicseréltem, kb másfél év után amikor kuplungoztam akkor vettem észre hogy szét volt repedezve az egész meg el is volt szakadva, sajnos nagyon szar minõségûek :/ Nem tudom hogy a zsombis jobb-e bármelyik autós boltban kaphatónál. Idõnként befújom szilikonnal, de ha valakinek van ötlete hogy mivel lehet tartósabbá tenni szívesen hallgatom :)

6729 Bencze Robi 2013-09-05 11:05:53  Előzmény:Berecz Tibor: 75343

köszi szépen :)

6728 Csády Szabolcs 2013-09-04 19:32:45

Sziasztok!

1,1-es Trabimon kiszakadt a külsõ féltengelygumi.
A zsombinál kaphatóval van valakinek tapasztalata?
Van valami, amire érdemes figyelni a mûtét közben, vagy azért könnyen megoldható?
Elõre is köszönöm!

6727 Berecz Tibor 2013-09-03 17:19:49  Előzmény:Bencze Robi: 75337

Alább csokorba szedtem az általam megtapasztalt különféle 4T-s gyújtásproblémákat:
- ha nem húz és bizonyos fordulatszámon remeg a kormány (és nagyon megnõ a fogyasztás): az egyik henger nem kap gyújtást (a gyertya és a pipa között van villamos kontaktus?);
- ha gyorsításkor dadog a motor és megnõ a fogyasztás: a gyertyák elhasználódtak;
- ha gyorsításra gyakran rángat (és sziszegõ hang hallatszik elõrõl): valamelyik gyújtáskábel idõnként nem vezet. Én sem gyanakodtam a kábelekre, mert ~6 éve cseréltem õket... Üdv, Tiberio

6726  Spityu 2013-09-02 17:46:29  Előzmény: Spityu: 75341

Elnézést kívánok, valóban nem "majzsugor" volt a nicked, hanem "endre".