Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7363  Spityu 2014-07-15 19:27:36  Előzmény:Támba Csaba: 75977

Bizony. Manapság teflonnal szokták bevonni némelyiket ilyen céllal. Vagy épp eloxálják, aminek van egy olyan jó tulajdonsága, hogy néhány mikron vastagságban porózussá válik az anyag felülete, amiben el tud raktározódni valamennyi olaj. Hasonlóan, mint a hónolt hengerfalban.
Ha Trabant dugattyú, akkor gyári, Mahle, Kolbenschmidt. De azért van egy-kettõ tûrhetõ kisipari is, de a többség nem az igazi.

7362  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Támba Csaba: 75976

Off: [url]https://www.youtube.com/watch?v=ZlATOHGj9EY[/url]

Az utóbbi idõben nézegetem a satukat itthon is, külföldön is.
Magyarul: satu, angolul: vice, olaszul: morsa, oroszul: тиски[tiski], németül... schraubstock[srrrááubstokk] :D

Pici az MSZ-125-ös, jó volna valami Omega 200, netalántán 250-es. Utóbbit még csak egyszer láttam, brutál. :D Kár, hogy már nem gyártják õket, biztos, hogy vennék egy újat. (Megbecsülni sem tudom, hogy mikoriak lehetnek, MSZ helyett még MNOSZ van rájuk írva, az pedig 1957-ig volt.)

7361 Támba Csaba 2014-07-15 18:28:05  Előzmény: Spityu: 75975

A névleges méret a dugattyú alsó részén (szoknya) a csapszegfuratra merõlegesen mérhetõ. Felfelé haladva kúpossá válik, meg oválissá, így tud majd a fenti robbanások okozta hõhatásokra megfelelõen reagálni táguláskor.

Aki látott már (még)eredeti gyári dugattyúkat az észrevehette a jellegzetes mattszürke színt. Ez egy speciális óntartalmú bevonat ami nagyban segítette a bejáratást és a késõbbi stabil siklást a hengerben. Sajnos az utángyártottakról ez a bevonat is hiányzik.

[i](Módosította Tsaby 2014.07.15. 20:28-kor)[/i]

7360 Támba Csaba 2014-07-15 18:20:26  Előzmény:jocking .: 75974

Én meg a múltkor egy elromlott zár miatt egy spájszerrel (németül: feszítõvas) kénytelen voltam lefeszíteni a garázsajtóról a zsanérokat (németül: csuklóspánt);)

7359  Spityu 2014-07-15 16:59:59  Előzmény:Támba Csaba: 75973

Köszi a részletes leírást!

Konkrétan arra voltam kíváncsi, hogy hogyan lehet rossz a végnyomás, ha frissnek mondható a henger. Valamiért eszembe sem jutott hirtelen a dugattyú hozzátágulása most. A többi nagyjából adja magát, és mindegyivel volt már dolgom, ha nem is Trabantnál, de egyéb típusnál igen.
Gyári piros vulkánfíber tömítést Siófokon vettem 2 éve, meg a két oldalára a vékonyabbakat szintén.
Kb. egy éve fúrás elõtt méricskéltem a dugattyúkat mikorméterrel, amik beépítésre kerültek a motorba az õsszel, és azt tapasztaltam, hogy valóban nem henger alakú. Felülrõl nézve ovális, oldalról nézve pedig felfelé keskenyedõ. A megadott helyen mért értékhez képest kb. 2-3 századra illesztettük. Csak hallanám már a pattogást... és a turbinát gázfröccsre. Mást nem akarok. :)

7358 jocking . 2014-07-15 15:04:33  Előzmény:Támba Csaba: 75973

Terminológia náciskodásilag csak annyit fûznék hozzá, hogy nem porlasztó, hanem karburátor. Porlasztó a dízelmotorokon van. :p:evil:;)

7357 Támba Csaba 2014-07-15 13:53:01  Előzmény: Spityu: 75969

A szakirodalom általában azt hozza fel a kétütemû Otto-motorok elõnyeként, hogy kevés mozgó alkatrészük van és egyszerû a felépítésük a négyütemûekhez képest.

Ez így igaz is, de a mûködési elv magában hordozza mindazt ami miatt nem kevés víz-, gáz- és központi fûtés szerelõi véna is kell hozzájuk.
Nevezetesen a legkisebb tömítetlenségre is azonnal negatívan reagálnak, felborul a vezérlés, hengertöltés, kenés, stb.

A klasszikus szivárgási helyek: fõtengely szimmering/labirint (IGEN, a kopott labirint is tud marha nagy falsot szívni), a forgattyúsházfelek illeszkedõ élei, hengertalp, porlasztócsonk, hengerfej, "megaholmégeszébejutanyavalyásnak":)

Trabantnál külön figyelmet érdemel a vezérlõtárcsák megfelelõ zárása a forgattyúsház tömítõ felületén. A min. 23-24 éves motorokon jellemzõen fel van a forgattyúsház tömítõrésze húzva, karcolva, ilyenkor az új vezérlõtárcsák sem segítenek 100%-osan.
Mivel a motor által beszívott benzin-levegõ keverék elõsûrítése (és már eleve a beszívott mennyiség is) nagyban függ a tárcsák mûködésétõl ez az egy hibaok már elég ahhoz, hogy melegen ne akarjon zenélni. A lecsökkent elõsûrítés kisebb hengertöltést eredményez, így eleve kisebb lesz a sûrítési végnyomás ráadásul szegény keverékkel. Köszörülés garantálva.

Túl dús benzin-levegõ keverékkel járatott motor szintén nehezen indul melegen.

És még egy sûrítési végnyomás csökkentõ tényezõ:
[u]Utángyártott dugattyúk[/u]
Kevesen tudják, hogy a dugattyú a legkevésbé sem szabályos henger a tervezési méretek alapján. Itt kúpos, ott ovális, amott meg szobafestõ pemzli, vagy papucs orrán pamutbojt:) Ez a téma magában egy könyvespolcnyi anyag lenne:)

Mindez azért van, hogy üzemmelegen megfelelõen kitágulva a leginkább illeszkedjen a hengerfuratba ahogyan Zwickau-ban megálmodták a kék köpenyes öregek.
Ehhez természetesen a tervezési méreteken túl a megfelelõ alumínium ötvözet is társulna. Ezt a kettõs megfelelõséget a az utángyártott dugók sajnos a legritkább esetben tudják. Magyarul sokszor pont üzemmelegen a legrosszabb a sûrítés a kitágult hengerfurat és az õt nem igazán követni tudó dugattyú miatt.

A karburátoros motorok eleve nehezebben indulnak meleg motor leállítása után nem sokkal, mint pl. egy befecskendezõs. Ez az üzemanyag párolgása miatt és egy hõsokk miatt van. A hõsokkot a hûtés leállítással együtt járó megszûnése okozza. Ilyenkor a motorhõmérséklet még pár fokot emelkedik ráadásul elég aránytalanul a különbözõ részein a motornak. Ez megint alakít egy kicsit a henger-dugattyú illesztési hézagán mind alakban, mind méretben. Ez is alapvetõen befolyásolja a sûrítést.
Vízhûtéses motoroknál mérsékeltebb ez a hatás a jobb hõelvezetés miatt.

Trabantnál még lehet gond, hogy a nincs a porlasztó megfelelõen elszigetelve a motortól. Gyárilag a csatlakozó csonkon a papírtömítések között van egy pirosas színû ún. FIBER tömítés. Az õ szerepe elsõdlegesen a hõszigetelés, hogy a forró motor ne hevítse túl a porlasztóban a benzint. Mert a túlhevült benzin azon túl, hogy remek táptalaj egy útszéli spontán poroltózáshoz remekül párolog, gõzölög ami szintén nem a könnyû indíthatóság alapfeltétele.

Ha nincs meg lehet pótolni pl. NYÁK-lemezbõl kivágott textil-bakelittel. Vastagságtól függõen 1-2 db alkalmazásával. Ha 2 db kerül beépítésre illik közéjük tenni egy vékony papír tömítést. A NYÁK-ot lemaratni nem szükséges, mert olyan mint a rossz számológép. Nem oszt és nem szoroz:)

7356 Sáfrány Gábor 2014-07-15 07:22:56

Sziasztok!

Trabi átfolyásmérõbõl kifolyó benzin mitõl lehet légbuborékos? Tapasztaltatok már ilyet? Több átfolyásmérõvel próbáltam, volt amelyik új volt, volt amelyiket kitakarítottam.
Olyan "légrések" tudnak keletkezni alacsonyabb üzemanyagszint esetén, hogy egyszerûen az úszóház már nem "szívja" be. Feltételezem kiegyenlítõdik a levegõ nyomás.

7355 Pápai László 2014-07-15 06:33:41  Előzmény: Spityu: 75969

igen, ott is lehet bibi...Kérdés a "gyakorlatilag" új motor mit jelent? Felújított? Milyen alkatrészekkel?Mennyire felújított?mennyire hozzáértõ csinálta?Stb...A 4T-m nekem is szarabbul indul melegen, kell köszörülni,hol kicsit, hogy jobban..Hidegen pöcc röff..lehet hogy elgázosodik a benzin, de az is lehet hogy keveset kap, és hát hidegen ugye ott a szivató...

7354 Őry Gábor 2014-07-15 05:22:51  Előzmény:Támba Csaba: 75964

Engem is!

7353  Spityu 2014-07-14 11:33:43

Esetleg még a vezérlõtárcsa környéke...

Tsaby, kifejtenéd? Engem érdekelne. Akkor is, ha csak valami elméleti dolog. Ha pedig a gyakorlatban is könnyen elõfordulhat, akkor pláne. :)

7352 Őry Gábor 2014-07-14 10:52:34

Köszönöm az ötleteket, utánanézek. Gyanakszom még arra is, hogy utána kéne húzni a hengertalpcsavarokat. Megnézem a töltést is, mert indítózáskor elég gyorsan elkezd lassulni a motor (kb 10 mp).

7351 Pápai László 2014-07-14 07:02:38  Előzmény: Spityu: 75966

a felsoroláshoz hozzátenném a koxos hengerfejet is, mint lehetséges hibaokot...de épp úgy lehet gyertya is, vagy gyújtáscucc, mint karbi is,mint ahogy elõfordulhat, hogy az indítómotor túl sok áramot vesz el a gyújtástól...

7350  Spityu 2014-07-13 08:17:29

Hidegen jól indul, de melegen alig. Trafó / túl sok benzin / kopott henger szerintem is. Esetleg felmelegszik a karburátor, és elgõzösödik a benzin. Bár ez nem tudom, mennyire reális lehetõség a Trabantnál. :)
Meg persze gyertya. Másik típus.

7349 Biacsics Gábor 2014-07-13 07:27:00  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Üdv a "klubban"!Tavasz óta ugyanezzel szívok a 600-as kombimmal.Gyújtás,karbi többszörösen cserélve,nálam biztos h motorikus a probléma.Melelgen pár perc állás után egyszerûen nem szívja fel a keveréket a hengerekbe,ha megvárom míg kihûl pöccre elindul,még ha elötte melegen megkínoztam h induljon akkor is.A motor gyári új alkatrészekbõl lett összerakva,egyszer újra szétszedtem hátha valamit elszúrtam,de a jelenség maradt.Kezdem feladni a dolgot,lehet összerakok egy másik motort.

7348 Támba Csaba 2014-07-11 15:53:57  Előzmény:Őry Gábor: 75962

Ezzel a megállapítással nem feltétlenül értek egyet. Kifejthetném, de hát az új motor az új motor. Csak nem indul be melegen...

7347 Varga Tibor 2014-07-10 20:45:21  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Ha melegen nehezen indul, az vagy üzemanyag gond(sokat kap),vagy kopott henger...

7346 Őry Gábor 2014-07-10 19:20:30  Előzmény:Támba Csaba: 75961

Tavaly nyáron tettem bele gyakorlatilag új motort. De ha baj lenne a kompresszióval, hidegen is nehezen indulna.

7345 Támba Csaba 2014-07-10 19:00:14  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Meg kellene mérni ilyenkor üzem-melegen a sûrítési végnyomást (helytelenül a "kompressziót"). Ha 7 bar alatt marad, akkor ez már elég ok a nehéz indulásra.

7344 Őry Gábor 2014-07-09 11:57:07

Sziasztok!

Megint elõjött a rejtélyes jelenség: melegen, egy bizonyos idõ után képtelen indulni. Hidegen semmi gond, menet közben is minden rendben, sõt, azonnali ujraindítással is, csak kb 5-10 perc állás után se kép, se hang. Amikor tavasszal volt ilyenem, kiderült, hogy meghajlott a gyertyán a testelektróda, legalább másfél milis hézagot csinálva. Azt hittem, ezzel megoldódott örökre, de nem, most kb egy hónapja megint csinálja. Ja, és még valami: a gyertyákat kicsavarva és visszatéve egybõl rendesen indul.

Ugyanezt csinálta, amikor 225-ös gyertyák votak benne nyáron, akkor a 260-as megoldotta a problémát.
Lehet, hogy a gyertya a hibás, talán valami repedés, áthúzás lehet rajta.

7343 Papp Zoltán 2014-07-07 17:50:04  Előzmény:Tóth Levente: 75958

Szia!

Sok helyen kapható olyan,szivargyújtóba dugható adapter,aminek egy USB aljzat a
kimenete.Szerintem kínai piacokon/üzletekben nem lehet drága.
Egyébként ugye csak annyi az egész,hogy stabil 5V-ot csinál a 12-bõl...
Sokszor készen megvenni egy ilyen átalakítót olcsóbb,mint egy stabil IC-vel
megcsinálni,és csatlakozókat venni,dobozt csinálni....

Üdv,

PZ

7342 Tóth Levente 2014-07-07 14:55:49

Sziasztok! A trabiból hogyan lehet a lehet legegyszerûbben USB csatlakozóhoz töltõáramot kinyerni? Nyralni indulunk és a lehetõ leg pénztárcakimélõbb megoldást keresem, amivel rádiót lehet hallgatni. A gyári rádiót elvethetjük, mert nem jók a hangszórók vagy hiányoznak. Ezért gondoltam valami mini hagfalszettet összekötni telefonnal / mp4 lejátszóval. Ehhez kellene töltõáram. A rádió panelébõl gondoltam elsõ körben, de lehet van egyszerûbb megoldás is, ezért kérem a segítségeteket! Köszönöm!

7341 suták zoltán 2014-07-06 06:44:34  Előzmény:jocking .: 75956

Köszönöm a segítséget de sajna elfelejtettem ki írni hogy 1.1.es a szekér.Azért köszi még egyszer!!!:):):)

7340 jocking . 2014-07-05 16:15:14  Előzmény:suták zoltán: 75955

Ha laprugós a futómû, akkor a belsõ lengõkartartó csöcs alá szoktak betenni egy esztergált távtartó csöcsöt, meg talán a laprugóból is szoktak kivenni lapot (bár ez utóbbi nem biztos).

7339 suták zoltán 2014-07-05 11:18:29

Sziasztok nem tudom hogy tudna-e valaki segíteni nekem. A hátsó futó mûvemet szeretném befelé meg dönteni hogy a kerék ne kifelé hanem befelé dõljön.Segítségeteket elõre is köszönöm!!

7338 Pápai László 2014-07-01 07:58:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 75953

a tömítõ felhordása elõtt szárítsd is ki teljesen, mert nem köt meg a cucc...

7337 Csády Szabolcs 2014-07-01 04:46:11  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75952

Elméletileg az ki lett takarítva.
Köszönöm mindkettõtöknek a tippeket!

7336 Holnapy Gergely dr. 2014-06-30 21:09:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 75950

Ott általában korrekt mennyiségû sár is felhalmozódik az évek során. Úgyhogy elõször kiadós takarítás javasolt, elsõsorban a sarkoknál. Én csavarhúzó végére tekert ronggyal végeztem, majd szilikongumit nyomtam be. Az sem az üveget sem pedig a kédergumit nem bántja.

7335 Támba Csaba 2014-06-30 20:50:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75950

Dinitrol 401, vagy Body 999.
Lakkfilccel, vagy alkoholos filccel átfesthetõk száradás után a kéder színére.

7334 Csády Szabolcs 2014-06-30 20:25:43

Eddigi pályafutásom során még nem tapasztalt beázással találkoztam most egy felújítás során: az elsõ és a hátsó szélvédõ is beázik a Trabin, méghozzá az üveg és a kéder találkozásánál. Elhárításra valami tipp? Kivenni nem szeretnénk, arra gondoltam, hogy valami fecskendõ félével a kettõ közé kellene nyomni valami szigetelõanyagot.
Ötlet? Elõre is köszi!

7333 Támba Csaba 2014-06-29 20:08:31  Előzmény:Nemeth Balazs: 75948

Fordított bekötéssel is elindul csak nem nagyon díjazza:)

7332 Nemeth Balazs 2014-06-29 17:57:55  Előzmény:Támba Csaba: 75947

nem, nem serto, dehogy! ;)))
ha forditva lenne, elindulna? (nem tudom, kerdezem...)
elvileg sokszor atneztem mar, de akkor, biztos ami biztos, megnezem meg egyszer, mielott egy ujabb (lokott argentin, a muhelye egy nagy kupleraj, tele regi alfakkal es bogarakkal) szerelohoz elviszem...
jo otlet, koszonom.

(ha tenyleg -ennyi nezegetes utan- forditva lenne megiscsak bekotve, ami elvileg siman lehet, hiszem mar en sem tudom, mit babraltam rajta..., szoval akkor meghivlak egy pohar borra es helyi etkekre itt, barcelonaban;)

7331 Támba Csaba 2014-06-29 16:54:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 75946

Üdv!

Lehet, hogy sértõ a kérdés...

Nem fordulhat elõ, hogy egyszerûen fordítva van bekötve a trafó?

7330 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:48:51  Előzmény:jocking .: 75945

jocking: koszonom!
lehet, ez lesz...ehh. (amugy trafo, elotetellenallas, modul, komplett gyujtaseloszto cserelve... szoval en mar csak valamilyen kabelre tudok gondolni...)
most olvasgatom (sokadszor) a szerviz manualt, es ott azt latom, hogy a "szabalyzo" (gondolom, a feszultseg szabalyzo a generatoron) a "legnagyobb megengedett gerjesztoaram" = 2.5A
es akkor itt elbizonytalanodtam...hogy "nem-e-ez-e" az, (mert akkor pont annyi)... s akkor melyik is a "primer aramkor" (en azt hittem, ami a trafoig "er"...

7329 jocking . 2014-06-29 14:33:36  Előzmény:Nemeth Balazs: 75944

Ha nagyon nincs más, akkor esetleg brute force módszer is szóba kerülhet. Bõvebben: A trafóra és elõtétellenállásra menõ és onnan eljövõ összes vezetéket visszakövetni, multiméterrel kimérni, hogy nincs-e szakadás/letestelés. Emellett az összes ezen a környéken található csatlakozót ellenõrizni, hogy nem lötyög-e a vezeték végén, és hogy nincs-e eloxidálódva. Ha továbbra sincs javulás, akkor gyújtáselektronika-elõtét ellenállás-trafó csere tetszõleges sorrendben.

7328 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:18:36  Előzmény:user fuser: 75943

lukcs: csak egy hulye otlet: nincsen benne tul sok olaj? (nekem egyszer majdnem felgyulladt az egesz, mert nyomta ki a sok olajat a forro kipufogora...)

(...)

sziasztok,
bocs, hogy meg mindig ezen rugozom, de egyre remenytelenebbnek latszik a dolog... (megint elvittem egy szervizbe, megint elhajtottak, mondvan, "nincsen benne a rendszerben" - de legalabb nem szamoltak fel ezert semmit)
megmertem a primer aramerosseget (ha jo a muszer es jol is mertem, azaz sorba (be)kotottem a merot a gyujtasmodul es az elotetellenallas koze; azon folyt at az aram, ami ment az ellenallasba s onnan a trafoba) es [b]2.45A[/b] volt, pedig 8-8.5A-nek kellene lennie.
ha jol emlekszem Ohm torvenyere (R=U/I allando), akkor ez azt jelenti, hogy a rendszer ellenallasa 4szer nagyobb most igy, mint kellene, azaz valahol letestel? (ti. eredetileg kb. 14V / 8A = 1.75Ohm, igy pedig 14V / 2.45A = 5.71Ohm) vagy ez igy hulyeseg?
ha nem, ha tenyleg "letestel" valahol, vagy valamelyik kabel megtort, s megnott az ellenallasa...szoval ti hol kezdenetek a keresest? (az akku ket bazi nagy kabelet mar ellenoriztem)

tovabbra is tuzforro az elotetellenallas es szertintem a trafo is jobban melegszik, mint kellene (50e km-t mentem vele eddig osszesen, de nem emlekszem, hogy igy melegedett volna)

7327 user fuser 2014-06-27 09:28:08

Sziasztok! Kéne egy jó tipp hogy mit lehet csinálni azzal hogy
folyik söt ömlik a váltó olajam a váltó és a kilométer óra spirál
csatlakozásánál.? Mit tegyek?

7326 Kárász Endre 2014-06-24 20:39:45  Előzmény:Nemeth Balazs: 75941

A vastag piros kábelen kersztül a generátor állandóan az akksira van kötve, tehát legegyszerûbb, ha magán az akksi két pólusán méred.

A trafóról nem tudok bõvebben nyilatkozni, talán valamelyik 4T guru megmondja róla, hogy oda illik-e. Bár gyárinak néz ki, szó se róla.

7325 Nemeth Balazs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kárász Endre: 75940

Endre, koszi a valaszt!

4T-be kertem a trafot... (bar latom mar, hogy az, hogy valamit kerek a boltban nem azt jelenti, hogy arra merget is lehet venni...;) de elvileg igen, 4Thez, ez az: [url=https://kepfeltoltes.hu/view/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
viszont jo otlet, hogy kiprobaljam a regivel, melegszik-e vele... egy probat meger.
en is ugy okoskodtam, hogy azert melegszik, mert "tobb" megy at rajta, mint kellene. (ugyanakkor azt kepzeltem, hehe, hogy ha parhuzamosan rakom oket, akkor megmarad a 0.85ohm, csak a terhelesuk lesz a fele... de ahogy most mondod lehet, meg egyszer vissza kellene emlekeznem ohm torvenyerol tanultakra...;)
(tudom, baromi amator kerdes, de) a feszultsegszabalyzot holl merjem? jon rajta ki a "vastag piros" (s megy az inditomotorhoz) meg egy feketes-kekes-valamilyen ami, ha jol emlekszem a "kabelkorbacsba"...)
ezeket merjem jaro motornal a testhez?

(ha bejon a trafos otleted akkor jovok a sorrel. hogy hol s hogyan, az mar reszletkerdes;)

7324 Kárász Endre 2014-06-24 19:10:51  Előzmény:Nemeth Balazs: 75939

A trafó tuti jó? Biztos, hogy 4T Trabiba való?

Ha melegszik valami, akkor azt jelenti, hogy túl nagy a teljesítményfelvétele, magyarul "kicsi" az ellenállása. A trafó és az elõtét ellenállás, ami alapvetõen meghatározza a gyújtás primer körében kialakuló áramot, ezáltal a teljesítményt.

Én a trafóra fogadnék. Persze csak max egy sörben... :)

Ha mindenképpen két ellenállással akarsz próbálkozni, akkor ne párhuzamosan, hanem sorba kösd! Ha párhuzamosan kötöd, akkor az eredõ ellenállása kisebb lesz a kettõnek, ezáltal csak mégnagyobb áram alakulna ki, ami méginkább melegítené ott a dolgokat.

Nem hiszem, hogy a feszültségszabályozónál lenne a hiba. Ha nagyobb feszt adna, akkor mérj rá, 14,4V tökéletes.

7323 Nemeth Balazs 2014-06-23 22:39:20  Előzmény:Támba Csaba: 75938

Tsaby, koszonom, tokre igazad van, tudom, hogy nem lehet "messzirol" ezt megoldani... tenyleg.
a beinkelt oldalat mar, mint bibliat (hehe) sokszor atneztem regen, a kerdes feltevese elott. igazabol onnan tudom, hogy mi merre...;)
az a bajom, hogy mindent kicsereltem mar, ami az elektromos rendszer resze (kiveve az emlitett feszultsegszabalyzot) s igy is melegszik nagyon (lehet, mar nem all le random mod, mint mondtam, de, mondom, kiprobalni nem tudom...). es ezert gondoltam, valakinek van valami -megha tavoli is- otlete...
nem kell biztos tipp, otlet is jo, hogy mit nezzek/merjek/csereljek?
a vezerlo modul minden, a szerviz-manual-ban leirt erteket hozza. kicserel(he)tem masra, de akkor is melegszik. (van tobb modulom, eredeti, turt, utangyartott, stb.) de mindegyikkel melegszik nagyon, s ezert gondoltam, hogy talan mas baja van...
valami bagatel.
egy kabel letestel.
vagy nem testel.
nem tudom.
most epp, ketsegbeesesemben, azt talaltam ki, hogy -mivel van ketto- ket ellenallast parhuzamosan bekotve (igy a rajtuk atmeno teljesitmenyt felezve) talan nem melegszenek annyira, de tokre tudom, hogy ez csak tuneti kezeles, ha epp az ellenallasok igy, duplazva nem egnek ki, akkor majd a trafo vagy a modul fog...
szoval ezert vagyok en itt kicsit megakadva...

es a gyujtas... jo, hogy emlited... jol lattam en, hogy ket jelzes van a tarcsan, vagy csak kaprazott a szemem? lehet, ilyen bena lennek?!? ;)
(ha igen, marmint ha ketto -s en bena...-, akkor a melyiket kell beallitani?)

s koszonom, hogy foglalkozol "velem";)

[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:40-kor)[/i]
[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:41-kor)[/i]

7322 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nemeth Balazs: 75937

Szia!

Természetesen megértem a lelkiállapotodat. De neked is el kell mondanom, amit már sok embernek mondtam fórumon, telefonon, stb.: Távjavítás, mint olyan nem létezik!
Az autójavítás sokak hitével szemben nem egzakt "tudomány". Azaz bármilyen jól körülírt hibajelenségre sem lehet egyértelmûen ráfogni, hogy BIZTOS, hogy ez, vagy az a baj. Még egy olyan viszonylag egyszerû autónál is, mint a Trabant sok-sok paraméternek kell egyszerre jól mûködnie, hogy pl. a gyújtás rendben legyen. Különösen, hogy nem egy mai darab és bizony öregednek az alkatrészek, vezetékek, stb.

Tehát türelem:)

Itt egy cikk prokee komától a tárgyban, ahol többek között szépen felsorolja a gyújtásrendszer elemeinek több változatát cikkszámokkal, típusmegjelölésekkel. Én a helyedben gyújtásvezérlõ cserével kezdeném. Nem nagy összeg és a felsorolt VW és Opel, stb. típusokhoz garantáltan kapható alkatrész Spanyolhonban is.

[urls=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/urls]

Aztán jelezd mire jutottál. Kitartás!!! ;)
[i](Módosította Tsaby 2014.06.23. 23:50-kor)[/i]

7321 Nemeth Balazs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nemeth Balazs: 75936

hmm... senki? bena/unalmas/amator a kerdes? (lehet...)
tudom, hogy nem kellene ugralnom igy harom bejegyzessel a hatam mogott (amugy tok regota olvasom a forumot, csak most hataroztam el, hogy regisztralok/klubtagsagot fizetek), de tenyleg szuksegem van segitsegre, es azt gondoltam/om, hogy itt talalok valamit/kit, ami/ki kihoz a pácbol... (tudniillik van egy szep, lasd lejjebb, trabantom, s nem tudom, mi a fraszt csinaljak vele?!?!?, mer' igy meg a sarokig sem jutok el vele, nem hogy magyarorszagra...)
melegszik/tuzforro az elotet ellenallas, s nem tudom, mit tegyek... (hogy kozben, ha mar megy, s nem gyullad ki, leall, nos az a kovetkezo problema... de addig ki sem tudom probalni...)
koszonom meg egyszer!
udv,
balazs

ja, ez a szeker ;)
[url=https://kepfeltoltes.hu/view/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította neba 2014.06.23. 21:55-kor)[/i]

7320 Nemeth Balazs 2014-06-22 07:43:30  Előzmény:Támba Csaba: 75935

Sziasztok, nagyon koszonom a gyors valaszokat!
[b]Spityu[/b]: gyujtaskapcsolo eszembe sem jutott, megnezem; tesztkabeles dolgot hogyan?
[b]jocking[/b]: eeegen, en is ezt gondoltam, de allandoan a forgalmi alapjan akarnak adatokat keresni az adatbazisukbol, ahol persze, hogy nincsen semmi. mondjam azt, hogy golf II? (en azt hittem, az egyes;) de az elektronika az mas, nem? mar arra is gondoltam, hogy valami Bosch szervizve viszem, nezzek meg (bar ennyi erovel ujat is tehetnek bele magyarorszagrol; marmint gyujtasmodult)
[b]Tsaby[/b]: nemreg talaltam egy tok jo Auto-Motor cikket azt otthoni "archivumomban" (15-1992.07.14), ami pont errol szolt. ott azt irjak, hogy az ujabb modulok, pl. szamara eseten a primer aramot mar ezek a modulok szabalyozzak, s nem kell az elotetellenallas. kikotottem, de akkor meg a trafo es a modul kezdett melegedni jobban... hogy tobbfele szamara lenne, s valamelyikhez kell, valamelyikhez nem azt nem is tudtam... hogyan lehet ezt kideriteni? (boltokban mindig csak azt mondjak, persze, maradjon az ellenallas... ami nekem van az ukran, 0729.3734). a csatlakozot megnezem, koszonom. (bar elvileg jol nez ki, de akkor leellenorzom). a magnesszelep zarasra tenyleg leall? en csak ugy tudtam, hogy alapjaraton behuz, ad plusz benzint, majd ha felporog a motor kikapcsol. alapjaraton tesztelni igy lehet, hogy megy-e; de akkor mindenkepp megnezem a testelest.

de tovabbra is az a felelmem, hogy felgyullad egyszeruen az ellenallas, annyira melegszik (mig ezt meg nem oldom meg kiprobalni is bajosan tudom...). nektek is melegszik? mennyire? ez tuzforro lesz ket perc mulva!
hogyan tudom megmerni a primer aramerosseget? (8-8.5A nem?) lehet, tul sok megy at rajta. (ezert gyanakodtam a generatorra, illetve a feszultsegszabalyzora... de ahhoz ki kell szedni. ami persze nem nagy gond, de itt allandoan hulyen neznek ram, ha a teremgarazsban nekiallok szerelgetni...)
valaki cserelte mar ki (nyilvan...) a gyujtasmodult valami masra? konkret tipus/szam?
koszonom meg egyszer!

7319 Támba Csaba 2014-06-21 19:38:55  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Üdv!

Emlékeim szerint a Szamara gyújtásmodulból kétféle van és az egyik nem szereti az elõtét ellenállást. Gyári szám szerint különböztethetõk meg. Utánanézek.

Egyébként az elektronika csatlakozók némely lába kimelegedhet a mûanyagból és felrakáskor egyszerûen hátracsúszik nem pedig fel a sarujára. Engem VW-nál szívatott vagy 2 hétig egy ilyen hiba. Egyik percben megy, aztán se kép, se hang.

A porlasztó testelése is ellenõrizendõ. Ha nem tökéletes, akkor az alapjárati mágnesszelep azonnal zár és üzemszünet következik.

7318 jocking . 2014-06-21 15:32:08  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Valami öreg szakihoz kell vinni, aki látott már régi VW-t. Ebben ugyanis a Golf II (1983-1991) technikája van, azt meg szerintem még spanyolországban is ismerik. ;)

7317  Spityu 2014-06-20 22:39:37  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Szia!

A gyújtáskapcsolót esetleg még megnézhetnéd. A random módon leállást okozhatja ez. Hol érintkezik, hol nem. Meg persze az összes fontos vezetéket. Esetleg egy teszt erejéig húzhatnál egy +12-t a trafóig. De a random leállást nálunk egyszer az elektronika okozta. A gyújtás körül más nem jut eszembe. Ha nem a gyújtás, akkor karbi. Más nem nagyon produkál ilyet.

7316 Nemeth Balazs 2014-06-20 21:55:07  Előzmény: Spityu: 75931

sziasztok,
tok uj vagok itt (hello!), s segitseget szeretnek kerni valamelyik helyi technikai gurutol.
ugyanis az autot (t 1.1) nem magyarorszagon (barcelona) hasznalom... valamilyen elektromos nyavajaja van, s ha itt elviszem egy szervizbe vagy kedvesen mosolyogva szettarjak a kezuket ("nincsen benne az adatbazisban", "nem lehet diagnosztikai eszkozokre dugni", "ilyet meg soha nem lattak, hu de erdekes", stb.) vagy jol lehuznak a semmiert...
fel eve rangatott, ha melegedett: kicsereltem benne a gyujtaselosztot kompletten (ebay, echte ddr, '89) a gyujtasmodult(szamara), a trafot (für alle falle, ez elvileg trabant) es az elotetellenallast (ugyszinten).
most nem rangat, hanem -teljesen random modon- egyszeruen leall, mint amit kikapcsoltak. mertem rajta mindent (amit a "szerviz manual" ir...), minden ok. viszont baromira(!) melegszik az elotet ellenallas es felek, hogy felgyullad az egesz doboz. mitol lehet? sok aram megy at rajta? rossz a feszultsegszabalyzo? a generator? meg a gyertyakabeleket is kicsereltem. mas nincs is benne... valahol "letestel"? segitsetek, kerlek! honapok ota a garazsban all, igy magyarorszagra sem tudom elvinni, ha lejar a forgalmija...
udv, balazs

7315  Spityu 2014-06-17 07:07:43  Előzmény:Rajna László: 75926

Hivatalosan bukó, nemhivatalosan viszont meg lehet oldani a fényképezést úgy, hogy ne látszódjon a képen. :)

7314 Csády Szabolcs 2014-06-17 04:08:40  Előzmény:Rajna László: 75926

Szia!
Elméletileg, ha igényesen van beleszerelve, akkor nem foglalkoznak vele, de azért kérdezz rá a helyi vizsgabiztosnál, hisz az a tuti.