Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6806  Spityu 2013-10-05 16:49:53  Előzmény:Kunyi Tamás: 75421

Igen, biztosan abban lehet. Számomra újdonság az a tény is, hogy 2T-bõl is volt ilyen. Endre felvilágosított.

Simán ki tudtam venni a helyérõl az önindítót. Gyakorlatilag az elõzõ gazdája egyik csavart sem húzta meg normálisan. Beleértve a vastag kábel anyáját is. A két csúszósaru is lötyögött, elég rossz kontakt lehetett ott, nem csoda, hogy össze-vissza mûködött a behúzótekercs. Most, hogy szétszedtem ripityára, és összeraktam, sokkal-sokkal erõsebb lett, és simán beindítja durván ráadott elõgyújtás (LPG) mellett is a motort. Az enyhén hátrafelé lejtõ parkolónkban simán elment 1m-t elõre a kocsi indítómotorral 1-esben. :D Tovább is ment volna, de nem kínoztam feleslegesen. Régi állapotában még egyenes úton sem nagyon tudta vinni a kocsit.
Szóval megérte szétkapni és letisztogatni, az akksi sarkaival együtt.

6805 Kunyi Tamás 2013-10-05 16:36:47  Előzmény: Spityu: 75419

Osztom a véleményt, szerintem is a gyújtáskapcsolóban rejlik a megoldás.
Valószínûleg egyszerûen mechanikus úton történik a 'védelem'. Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy nincs semmilyen elektronikus szabályzás e téren.
Többiek?

6804 jocking . 2013-10-04 18:01:50  Előzmény: Spityu: 75419

Szerintem a gyújtáskapcsolóval oldották meg ezt a funkciót.

6803  Spityu 2013-10-04 17:17:03  Előzmény:Németh János: 75417

Köszi a válaszokat!

Még annyi kérdésem lenne, hogy mi mûködteti a "behúzótekercs blokkolást"? Arra gondolok, hogy ha már egyszer indítózik az ember, addig nem tud újra, míg le nem veszi a gyújtást. Lehet, hogy valójában itt van a hiba! Ezt mi szabályozza? A gyújtás elektronika? Vagy a gyújtáskapcsoló? Vagy maga a behúzótekercs tudja ezt a funkciót?
[i](Módosította Spityu 2013.10.04. 19:19-kor)[/i]

6802 Németh János 2013-10-04 11:30:17  Előzmény:Németh János: 75417

a képemen látszik hogy szoktam beállni elõtte ;)

6801 Németh János 2013-10-04 11:28:54  Előzmény: Spityu: 75416

szia. Elõször ugye kikötni az áramot, aztán felül a motortérben egy csavar kilazít, jobb kerék le persze kicsit meg kell emelni a kocsit hogy aláférj. Alulról csavarok kilazit és lent is van, kornányt egy irányba ki kell tekerni ugy a legknyelnesebb :)

6800  Spityu 2013-10-03 17:17:47  Előzmény:Kovács Ádám: 75415

Köszönöm a választ!

6799 Kovács Ádám 2013-10-03 16:20:58  Előzmény: Spityu: 75414

Ha van akna nem kell leszedni a szívósort, fentrõl nem tudom hogy hozzá férsz-e az alsó csavarokhoz, én aknán cseréltem eddig, de lehet az is elég ha felemeled az autót és aláfekszel.

6798  Spityu 2013-10-03 16:06:37

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál mekkora szívás kiszerelni az önindítót? Akna nélkül érdekelne leginkább a dolog, de megoldható végsõ soron az is.
A szívósor levétele sokat segítene, azt mennyire macerás szerelni? Kellene majd oda új tömítés?

Köszi!

6797  Bodács.Norbert 2013-10-03 15:02:34

Sziasztok,a generátorhibámat nem tudtam megoldani..Tegnap kaptam egy golf generátort,szerintetek be lehet kötni valahogy a 4t trabiba? ezen 3saruvég van egy helyen,és egy saruvég külön.valakinek van tippje,melyik melyik?

6796   2013-10-02 21:11:52  Előzmény:jocking .: 75407

Facebook-on van egy Trabant alkatrész adok-veszek csoport, tegnap raktak fel egyet 15-ért kompletten. Egy próbát megér hátha megvan még ;)

6795 Kárász Endre 2013-10-02 18:58:14  Előzmény:Pálfi Viktor: 75408

Elöljáróban annyit, hogy valószínûleg az indexrelén a normál esetnek megfelelõ 3,5 Ampernél (ennyit vesz fel két 21W-os izzó) kevesebb folyik át. Ekkor villog gyorsabban. Azt a célt szolgálja, hogy ha kiég az egyik izzód (ami miatt természetesen ugyanúgy kisebb lesz az áramfelvétel), akkor észrevedd ebbõl.
tehát vagy kontakthibás a kapcsolód, vagy a vezetékeknél van érintkezési probléma, vagy kiégett az egyik izzód.

6794  Spityu 2013-10-02 18:11:03  Előzmény:Pálfi Viktor: 75408

Üdv! Olvasgass vissza kb. 1-2 hónapot ebben a topikban (vagy a Veterán/Trabantban, már nem emlékszem). Ott elég sokat írtunk errõl Endrével. Azt hiszem augusztusban volt ez a hiba a 2T életre keltése során nálam.

6793 Pálfi Viktor 2013-10-02 17:11:21

Hali! Bele szeretnék fogni a 4t trabantom ütetésébe. Le tudná nekem valaki írni hogy pontosan mit kell csinálnom és mire figyeljek? köszönöm.

6792 Pálfi Viktor 2013-10-02 17:07:27  Előzmény: Spityu: 75402

Hali! Nekem pont az a problémám hogy begyorsul az indexem, szerinted mi miatt lehet ez? mit nézzek át? köszi

6791 jocking . 2013-10-01 20:16:58  Előzmény:Mazák Viktor: 75406

Gyári karbi van rajta, bár nem TLA32, hanem TLA34, mivel a motor is 1.3-as. Gondolkodtam már a karbicserén is egy ideje gondoltam kéne rá egy Pierburg 2E3, de égen-földön nem találok egyet se...

Viszont az tényleg fura, hogy az elõgyújtás a helyén van, viszont a vákuumcsõ lehúzására nem mászik el semerre. Szerintem itt is lehet valami gebasz. Lehet felteszek egy másik gyújtáselosztót próbából, aztán majd meglátjuk.

6790 Mazák Viktor 2013-10-01 18:46:10  Előzmény:jocking .: 75365

Alapvetõen a kipufogó tüsszögését - visszadurrogását a szegény keverék is okozhatja, mivel az 50es rendszeren jobban lélegzik a motorod, könnyen lehet, hogy ez így nyílvánul meg. (Motorkerékpároknál is, ha az ember kisebb fojtással rendelkezõ kipufogórendszert szerel fel, szükséges a motor újrakarburálása/programozása, mert a szegényes keverék ahogy te is leírtad, képes elégetni a kipufogóoldalt. Neten hasonló "frissen felszerelt" sportdobos videóból rengeteg van, ahogy a srácok túráztatás után motorfék üzemben lángoltatják a dobokat.) Én úgy vélem, ha böszme módon megy padlógáz üzemmódban a kocsi, akkor semmi gond nincs, de valószínûleg egy 5-10essel nagyobb fõfúvókát elbírna. A szomorú tény az, hogy a gyári karbin esélyed sincs hozzáadni vagy elvenni a padlógáz üzemból, csak az átmeneti keveréket tudod max. szabályozni. Azt gondolom, jelenleg a teljes terhelés rendszered olyan 0,9-1,0 közötti lambdát tud, ami talán a legjobb (bár kicsit lehetne kövérebb is), de amint motorfék üzemre váltasz, a relatív magas fordulatszámhoz kapsz egy nagyon vékony 1,1-1,2 körüli lambdát, erre durroghat a kipufogód. Ez csak akkor helytálló, ha gyári a karburátorod.

Az ingadozó alapjárat is érdekes dolog, most tavasszal újra belõttem a karburátorom, ami a gyári TLA32. Amit észrevettem, hogy a pillangószelep ütközõcsavar gyárilag nem zárás + 1/4 fordulatra volt beállítva, hanem valahova zárás + 2 teljes fordulatra. Érdekes dolog az, hogy miután állítottam egy megingathatatlan alapjáratot nagyon visszavett COval (majdnem felfekszik jelenleg a CO csavarom), ahogy elkezdtem az ütközõcsavarral nyitni a pillangón, elõször esni kezdett a fordulatszám (egy fordulatnál), tovább tekerve (másfél - 1+3/4 fordulat) pedig megemelkedett az alapjárat (ahogy nyitottam a pillangót, úgy elõször csak levegõt kapott - szegény lett - majd ahogy tovább tekertem jött az átmeneti rendszer is és visszadúsult). Az érdekes dolog az volt, hogy kevés COt beállítva, két és fél fordulat után beállítva az ütközõcsavart, nekem is himbálózott az alapjárat. Szerintem a magyarázat az, hogy a változó vákuum miatt (néha többet szív az átmeneti rendszeren - felugrik a fordulatszám - de az úszóházban csökken a nyomás - visszaszegényedik - lassul), folyamatosan hullámzott az alapjárat is.

Egy kollégámnál volt ugyanez a probléma egy gyáriasnak mondható trabin, ott egy alapjárati-gyújtáselektronika csere megoldotta.

6789 Csády Szabolcs 2013-09-29 22:57:35  Előzmény:Szabó Gábor: 75403

Világos.
Amúgy szétkaptam egy donor gyújtáselosztót és a Hall jeladó alatt lévõ bemetszéses tárcsát nem találtam sehol. Nálam a jeladó elõtt egy körgyûrû alakú mágnes pörög. A trafót egyébként külön figyeltem, de bõven a kézmeleg kategóriába esik a melegedése alapjáraton is, viszont a munkaellenálláson tojást lehetne sütni...ez normális?

6788 Kunyi Tamás 2013-09-29 19:10:07  Előzmény:Szabó Gábor: 75403

Miért kell az ékszíj tárcsát átfaragni illetve hogyan valósítod meg az elõgyújtás állítást?
Tehát ha jól értem, elektronikus gyújtásvezérlést építenél. De ehhez szerintem minimum mikrovezérlõs áramkör kellene.
Szóval mindenképpen érdekelne az elképzelésed és az ötleted! Errõl némileg sokat olvastam, esetleg szolgálhatok pár tippel.

6787 Szabó Gábor 2013-09-29 11:29:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 75390

Az van a szénszálas kábellel, hogy ott a hosszuktól függ az ellenállás. Mivel az egyes hengerkhez tartozók különbözõ hosszúak, a szikra nem lesz egyforma a hengerekben. Esetedben nyilván nagyobb szikra lesz, mint gyári trafóval, de a szénszálas kábel miatt nem az elérhetõ legnagyobb. Gyári kábel is rézmagos volt, nem véletlenül, a szénszálas visszalépés. Legjobb lenne ellenállás nélküli pipákkal egy rézmagos kábelszett.
Tervben van már az elosztó nélküli ikertrafós vagy hengerenkénti trafós gyújtás megépítése. Az ékszíjtárcsát kell átfaragni, az egész elosztó eltûnik majd a kábelekkel együtt. Van egy olyan probléma, hogy egy jeladóval mind a négy trafót mûködtetem, és minden hengerben lesz szikra, ha kell, ha nem. Vagy négy jeladós szíjtárcsát csinálok, ami elég drága meg barbár módszer, esetleg valmi áramkörrel meg lehet majd oldani, hogy csak az a trafó kapjon tápot, ahol a sûrítési ütem van. Akkor viszont egyszer teljesen át kell tekertetni a motort indítózáskor.


6786  Spityu 2013-09-29 08:08:42  Előzmény: : 75401

Nekem hasonló jellegû problémám van a 4T-n, csak ott a jobb csinálja (néha). Többször néztem már a testelést, de mindig jónak tûnt. A mozgatástól mondjuk jobb szokott lenni egy darabig. :)
Továbbá nálam, ha fékeztem, akkor szintén elõjött a hiba, nem jutott elég test az indexlámpának.

Nálad mondjuk más a probléma, mivel meg is áll (nálam csak belassul). Én arra gyanakszom, hogy a relé testelése nem megfelelõ, vagy maga a relé rossz. Ezt mondjuk kizárja az a tény, hogy a jobb oldali index mûködik.

Elsõ körben szerintem biztosítsd a megfelelõ kontaktot a következõ két testelésnél:
- jelzõkürt felfogatásánál a csavarkötés szétbontásával, érintkezõ felületek csiszolásával,
- ugyanez a bal hátsó testelésnél, ami a renszámtábla világításhoz megy

Aztán teszt. Ha így is rossz, akkor nézd át az index relé testelését.

De lehet, hogy a probléma az indexkapcsolónál lesz, méghozzá a bal oldalt kapcsoló érintkezõknél. Simán okozhat ilyen hibát egy nem megfelelõ kontakt.

Sõt, még a lámpákon belüli kontaktok is okozhatnak hibát. Mondjuk akkor inkább be kéne gyorsulnia a relének.
[i](Módosította Spityu 2013.09.29. 10:11-kor)[/i]

6785   2013-09-29 07:46:44

Üdv!

Trabant 601en irányjelzõproblémám adódott. A bal index elindul, de 2-3 jelzés után megáll. Ha vissza állítom alapra és újra jelzek ismét elindul és megáll pár villanás után.

Mi okozhatja a hibát? Házilag javítható vagy keressek villamossági autószerelõt (aki vállal trabantot is)?

Köszönöm a segítséget elõre is!

6784 Szabó Géza 2013-09-26 15:02:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75398

a kérdésedre a válasz:
vehetsz másik generátort de ha nem a generátor a ludas az is ugyanugy nemmüködne. illetve egy 22éves generátornál nincs garancia, hogya bontott jó lessz. inkább elvinni olyanhoz aki rendberakja, kiméri a diódákat, tekercselést.

6783 Szabó Géza 2013-09-26 14:47:49  Előzmény: Bodács.Norbert: 75398

Nem vagyok biztos benne,de ha tévedek valaki remélem kijavit. A piros kábelnek kéne meni az M6os csavara a generátor hátulján a másik végének meg az öninditóra ahová az akumulátor pozitiv vezetéke van kötve vagy közvetlen az aku pozitivra. a kék vezeték pedig a töltésvisszajelzõre menne. azt pedig egy csuszósaruval kellene rádugni oda ahova a fesszab 1db vezetéke is megy.

6782  Bodács.Norbert 2013-09-26 14:23:27  Előzmény:Szabó Géza: 75395

megnéztem,mint laikus,nem sokat láttam..csuszogyürük vannak,nem tudom,mi számit kopottnak..szénkeféknél,van belesajtolva 18,még a 8as mögött van kb 8mm..1centi..a lényeg a kérdésemben,hogy vegyek másik generátort,vagy felesleges vennem,azt is megeszi a trabim 3hét alatt??most olyant is csinált,hogy amikor a két kerekvégü kábelt/nekem kék,piros,a kék az akkura megy,a piros a motor mögött "eltünik/sercegni,mérgelödni kezdett az akksim.gyorsan levettem a pirosat,csak a kék kábellel megbékélt az akku,viszont töltés ugyanugy zéro..

6781 Szabó Géza 2013-09-26 13:11:27  Előzmény:Őry Gábor: 75396

cikkszám alpján Fordokon, Austinokon volt a 70es évektõl 90ig.

6780 Őry Gábor 2013-09-26 12:55:59

Nem tudjátok véletlenül, miféle generátor ez?

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130926/IMG_5870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130926/IMG_5870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130926/IMG_5873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130926/IMG_5873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

6779 Szabó Géza 2013-09-25 19:02:28  Előzmény: Bodács.Norbert: 75394

Nézd meg a szénkefék és a csúszógyûrûk állapotát. ha nagyon kopotak elõfordul,hogy fordulaton nincs rendes érintkezés közötük. Arra elég hogy a kontrol égõ kialudjon de az akut már nem birja tölteni.

6778  Bodács.Norbert 2013-09-25 15:12:21  Előzmény:Szabó Géza: 75393

Ezt nem tudtam...viszont nem csinálok rendszert belöle,csak teszteltem volna a generátort.Ezért jo,ha ért hozzá valaki,tanácsodbol okulni fogok,köszönöm

6777 Szabó Géza 2013-09-25 09:39:31  Előzmény: Bodács.Norbert: 75391

Járó motornál nem ajánlatos lekötni az akumlátor sarkat, mert a jó generátort is hama tönkre teheted vele.

6776  Bodács.Norbert 2013-09-25 03:30:25

Olyan nem lehetséges,hogy valamennyi töltést azért ad le a generátorom,hiszen a töltésjelzö ezt mutatja,viszont ahoz nem eleget,hogy a motor járását biztositsa??sajna nem tudom kimérni,elromlott a "müszer".vagy a töltésjelzö sem müködik??

6775  Bodács.Norbert 2013-09-23 16:50:53  Előzmény: Spityu: 75389

Az a furcsa, hogy töltõre teszem az akkut, 2 óra múlva pöcc-öff beindítja, viszont amint leveszem a sarut járó motornál, leáll... A generátornál nekem egy saru, illetve két csavarra tûzhetõ lukas saru van. Csak nem hibáztam el...



[i](Utolsó figyelmeztetés...)[/i]
[i](Módosította jocking 2013.09.23. 20:06-kor)[/i]

6774 Csády Szabolcs 2013-09-23 15:52:10  Előzmény:Szabó Gábor: 75385

Utánanéztem, hogy pontosan milyen is a kocsiban lévõ gyújtáskábel. A zsombinál vehetõ Tesla T424S típusú darab van benne, ami jó minõségûnek néz ki, és nem is volt eddig vele problémám, de szénszálas. Ez most jó vagy rossz hír? Ha rossz és mégis hagyom, akkor mi történhet?

6773  Spityu 2013-09-23 12:20:32  Előzmény: Bodács.Norbert: 75388

Amikor durván leesik az akksi feszültsége, akkor szokott ugrálni a két ledsor. Ilyenkor megbolondul. Valószínûleg olyan kevés töltés volt az akksiban, hogy az elakadásjelzõ szaggatóját már nem is tudta mûködtetni. Lehet, hogy nem jó helyre tetted a sarut a generátornál, vagy az is lehet, hogy meghalt az akksi. Pl. egy túltöltõ generátor simán ki tudja nyírni.

6772  Bodács.Norbert 2013-09-23 11:59:34

Sziasztok. Nemrég vettem egy Trabant 1,1-es gépcsodát. Hazahozatalkor derült ki, hogy a generátor nem tölt, ezért gyorsan vettem egy használtat és kicseréltem. Namármost, ennek talán 3 hete. Ma reggel nem akart beindulni, tolásra reagált, töltésjelzõ kialudt. Indulok gyerekkel iskolába, 5 kilométer megtétele után elkezdett ugrálni az üzemanyag és a vízhõfokjelzõ fel-le, index, vészvillogó nem mûködött, és még 500 méter után leállt. Azóta 3 óra pihenés után 3 kilométert sikerült jönnöm vele hazafele, megint leállt, ugyanazokkal a paraméterekkel: üzemanyag, vízhõfok mutat mindent, csak valósat nem. Újra generátorhiba, vagy valami más lehet? Tippeket szívesen fogadnék.



[i](Ha lehet, hanyagold ezt a "pontot rakok minden egyes szó után" írásmódot, mert érthetetlen lesz tõle a szöveg, és utólag agyf@sz kijavítani. - jocking)[/i]
[i](Módosította jocking 2013.09.23. 14:38-kor)[/i]

6771 Németh János 2013-09-23 10:11:03

csaó.
Ha esetleg van valakinek nem gyári weber karburátorar szerelt kocdija az is érdekel.

Viszont a gyári 4t trabimon, hidegen magasabb az alapjárat ami jo. De 2 nagy gázadással nem tudom kikapcsolni, ahogy a kocsi melegszik hallható a csökkenés de nem teljesen, melegen gázadás után szerintem lassabban pörög vissza, és hidegen nincs akkora motorfék, kormolás nincs. Ezt karni csere ota csinálja, gyárit gyárira cseréltünk. Mi lehet a hiba, az automata szivato melett a csavar még plombás, azt kell állítani és lesz változás?

6770 Csády Szabolcs 2013-09-23 07:27:56  Előzmény:Szabó Gábor: 75385

Kösz a segítséget, nagyon sokat segítettél!

Már kínomban VW-es fórumba irogattam, de ott is ufo-nak néztek kb.
Oké kihagyom, fõleg mivel úgy néz ki, hogy halott. Az eladó állítása szerint mûködöképes, viszont én bekötöttem, s nem ad szikrát, pedig a gyári javítási kézikönyv szerint kimertem mindent, s minden okés.

A jeladó kerekének fogait a Trabin is csökkenthetem a felére?

Ha nem nagy titok, akkor honnan lehet ilyeneknek utánanézni, kitanulni? Nincs esetleg egy geree.hu-s oldal csak gyújtásos kiadásban? :)

6769 Szabó Gábor 2013-09-22 21:40:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75380

Végfokot hagyd ki, jó helyette a trabi elektronikája. Végülis csak simán bekötöd a gyári trafó helyére, ellenállás is maradhat. Kábel viszont rézmagos kell. Ha a trafó tekercsei nem szakadtak, mûködnie kell vele. Viszont ennek a trafónak jóval kevesebb idõre van szüksége a feltöltõdéshez. Nálam ezt lehet programozni, de a gyári rendszernél a HALL jeladó kerekén lévõ kivágásokat kell növelni, hogy a zárási idõt v. zárási szöget csökkentsük. Ezt azért kell, mert alapjáraton ill. annak közelében az alacsony fordulat miatt túl sokáig kap delejt a trafó. Ettõl meg melegszik, nem is kicsit. Egy éve tettem a Ladámra meg egy másikra is 1.3-as TLA34 karbit meg a trabi gyújtását, alapjárati elektronikával meg autómata szivatóval együtt. Itt a jeladó lemezkerekét átalakítottam. Mind a négy 'fogát' a felére vágtam úgy, hogy a kilépõ oldalakat rövidítettem. Így 22 fok körül lett a zárási szög, amivel csak kézmeleg lesz a trafó alapjáraton is. Lehetne még csökkenteni bõven, de nem akartam mégegyszer szétszedni, elég babra munka az ablakokat egyformára reszelni. Ettõl az öreg autó teljesen átszellemült, rugalmasabb, gyertyákon nincs lerakódás, olyan 600km-t lehet menni 40 liter benzinnel.

6768 Németh János 2013-09-22 09:57:01  Előzmény: : 75379

Hello. Köszönöm a hozzászólást! Esetleg még valakinek van ilyen a Trabin Wareszon?

Amúgy Richie esetleg képeket vagy valami normális leírást hol találok róla, szívosor megvan, karbi lepucolva, gázbówden tartó megvan :) én igazából megtartom a gyári 4t Trabimat, egy ismerõsöm szeretné rárakni neki kellene egy kis segítség :)

Köszi

6767  Spityu 2013-09-21 16:17:59

Üdv!

Lenne egy fõfékhengeres problémám, erre keresem a megoldást.

A tünet a következõ: véletlenszerûen változik a pedál keményedési pontjának pozíciója.

Egész pontosan: ha mondjuk lenyomom 10-szer, akkor abból 7-szer kb. 2cm után kemény a pedál, 3 szor pedig +2cm pedálút után. A 10 lenyomás alkalmával véletlenszerûen váltakoznak a jó és rossz esetek.
Tények: a csõcsatlakozások jók, nem ereszt a rendszer, le is van légtelenítve, berohadva sincs semmi, gyakorlatilag minden zsír új. A fékfolyadék nem fogy a tartályból.

Én arra gondoltam, hogy a tartályhoz tartozó csonk-kupakok alatt található szelepek közül az egyik néha nem zár tökéletesen, ezért amikor kiépülne a nyomás az adott körben, a szelepnél egyszerûen elszökik, így a pedált tovább kell benyomni ahhoz, hogy a másik kör dugattyúja munkát végezzen.

Esetleg más tipp? Kipróbálni, sajnos, még nem tudom, jó volna álló helyzetben megoldani ezt a problémát. Arra gondoltam, hogy injekciós tubussal eltávolítanék a tartályból annyi folyadékot, hogy a két fél szintje ne érjen egybe, és figyeltetném, hogy melyik körnél nõ meg a szint, ha egyáltalán megnõ taposáskor.

Ha megnõne, már könnyû dolgom lenne, tudnám, hogy pontosan hol keressem a hibát.

6766 Kunyi Tamás 2013-09-19 07:25:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 75381

A bekötés részben javítanám magam, mivel a testelésnek végülis nincs jelentõsége e tekintetben.
A primer tekercs egyik kivezetése a +15 érintkezõre van kötve, míg a másik kivezetése a szekunder tekercs egyik kivezetésével együtt a -1 érintkezõre csatlakozik. A szekunder tekercs megmaradt kivezetése pedig a gyújtáselosztóhoz megy.

6765 Kunyi Tamás 2013-09-18 18:48:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 75380

Helló Trabiszabi!

Emlékszem a karbis szerelésedre. Megoldódott végül?
Ez az elõtét ellenállás dolog érdekes. Rémlik, mintha tárgyaltuk volna már.
Szóval mikor gyújtáson van a kocsi, de nem jár a motor, akkor túlmelegedne a gyújtótrafó. Ezért kell elé ez az áramkorlátozó ellenállás. Indításkor az önindítótól kap direkt 12V-ot a trafó valami közvetlen vezetéken keresztül.
Na már most a Polo robbantott ábrán - amit belinkeltél - látok egy kopogásérzékelõt. Létezik, hogy ez egy ECU vezérelt motor már? Mivel ott általában (tehát nem mindig) az ECU ki tudja kapcsolni a gyújtótrafó tápellátását (pl. amikor csak gyújtáson van a kocsi valamiért) így nem kell az elõtét ellenállás.
Trabinál biztosra(!) veszem, hogy benthagyhatod az elõtét ellenállást az áramkörben.

Értelemszerûen nyugodtan javítsatok ki, ha valamit rosszul írtam!

Szerk.:
Megtaláltam: [url]http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]
Itt olvastam az infót!

Véleményem szerint tehát, a trafóról szereld le a végfokot, hiszen ezután a Trabant saját gyújtáselektronikája fogja vezérelni a trafót.
Innentõl a bekötés adott: testelés megvan, sárga vezeték a -1 érintkezõre, az elõtét ellenellástól érkezõ vezeték pedig a +15-re.
Azt nem tudom sajnos, hogy a Trabantban zavarszûrõs gyertyakábelek vannak-e?
A robbantott ábra szerint erre a VR6 trafóra az kell.

De használható a saját végfokja is, de akkor biztosan vagdosni kell a Trabi gyújtáselektronika vezetékeit.
[i](Módosította slimtomi 2013.09.18. 21:08-kor)[/i]

6764 Csády Szabolcs 2013-09-17 20:32:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 75378

Bár kicsit úgy érzem, hogy csak magamat szórakoztatom ezzel az önsanyargatáson alapuló, önnönmagamnak válaszolgató fórumozgatással, de azért leírom a fejleményeket, hátha érdekel valakit, esetleg valaki tud segíteni.

A VR6 trafó beépítésével kapcsolatban az a nagy kérdés merült fel, hogy a Trabantban alkalmazott munkaellenállásra van-e szükség a továbbiakban.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130917/trabigy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Az egyik VW Polo javítási kézikönyvben megtaláltam a gyújtásának az egyik robbantott ábráját, amin végre nem semmitmondó Schaltgerät-ként szerepelt a trafó alsó traktusa, hanem a sokat ígérõ végfok nevet kapta a keresztségben.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/130917/golfgy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezen kívül arra is alapozva, hogy a rajzon se szerepel külön munkaellenállás, s valószínû a kettõ ugyanazt a feladatot látja el, csak az imperialista kolléga kicsit cifrábban, arra jutottam, hogy a gyújtás körébõl kihagyom, de a mágneskapcsoló számára bent hagyom a buliban a gyári ellenállást, hátha valami védelmet nyújt neki.

A korábban már ismertetett módon bekötöttem a trafót, de nem adott szikrát.
A (akinek nem tiszták az autóvillamosságban használt számjelölések, azok lejjebb megtalálják a magyarázatot) 15-ös biztos, hogy jó helyen van, hisz a végfok saruja és a trafó jelölt csatlakozója közt kimérhetõ a kapcsolat. A testeléssel nincs gond, megvizsgáltam, a Hall jeladó meg valószínûleg csak azért nem kezdett el sztrájkolni, mert a fal túloldaláról jövõ vendégmunkással nem hajlandó együtt dolgozni...
Jelenlegi állás szerint a trafó tette le a kalapácsot, de holnap majd betámadom egy multiméterrel, s a Polo javítási kézikönyvében leírtak alapján végigcsikizem vele, hátha bevall mindent.

Ui.: kezd megint kicsit olyan érzésem lenni, mint amikor tavasszal a karbit bûvöltem, bár remélem nem jutunk el most arra a szintre...

6763   2013-09-17 16:46:04  Előzmény:Németh János: 75376

Ha veszel, szívósorral együtt vegyed, azzal egy az egybe felszerelhetõ a Trabira.
A szívósoron le kell dugózni a fékrásegítõ csövét. Kellenek még hosszabb vízcsövek, mert a szivató pont az ellenkezõ oldalon van mint a gyárin. Itt a cikkek között azt is írják, hogy a gázbowdennek kell tartót csinálni. Amit én vettem azon nem volt úgyhogy mindenképp kellett rá csinálnom.
Érezhetõen jobban megy tõle a kocsi. Utoljára Pécs-Sopron távon mértem, odafelé 6 hazafelé 5,9 literre jött ki a fogyasztás tempós haladás mellett :)

6762 Csády Szabolcs 2013-09-16 20:48:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 75367

Az elmúlt napokban szétkaptam a már említett trafót, és az eladó biztosítékos állítása egy egetverõ baromságnak bizonyult, mivel az a két anya csak az érintkezõk oldására hivatott. Az alsó részben valami elektronika található (a német források csak Schaltgerät-nek, azaz kapcsolóberendezésnek nevezik, amitõl valljuk be férfiasan, nem leszünk okosabbak...), aminek viszont már fellelhetõ a bekötése a neten:

[imgw]http://www.autoteile-teufel.de/out/images/generated/330x317/002/697/5435/145/3726.png[/imgw]

B+ - pozitív (15)
Hall input - hall bemenet (1)
B- - test (31)

Ma beszereztem bontóban a hozzá való csatlakozót, mivel a szabványos csúszósaruk nem jók hozzá. Úgy néztem a trafó háza le van testelve, mint, ahogy az a Trabi gyáriján is, már csak az a nagy dilemmám, hogy a Trabant munkaellenállására van-e szükség...

Valaki, akinek több köze van a delejhez, az legyen szíves kifejteni, hogy ennek az alkatrésznek mi a szerepe, mert a javítási kézikönyv információ-büffenetétõl ("max 8A értékre korlátozza a primer áramot") nem lettem okosabb.
Elõre is köszi!

6761 Kárász Endre 2013-09-16 20:28:14  Előzmény:Őry Gábor: 75375

Egy cseredarab birtokában a régit jó messzire eldobva javítható... :) Azért gyõzõdj meg arról, hogy tényleg a jeladó a hibás!
A motortérben a jobb oldali toronykúp táján van egy-egy bontható csatlakozója a jeladóhoz menõ három vezetéknek. Ha a fehéret és a zöldet széthúzod, majd a mûszer felé menõ (ami az utastérbe megy be, a kijelzõhöz) zöldet és fehéret összeérinted, akkor bekapcsolt gyújtás esetében az összes lednek világítania kell. Ha nem világítanak, akkor a kijelzõ a rossz, nem pedig a jeladó. A fehéret ne érintsd a kasztnihoz, mert azon kap tápot a kijelzõtõl a jeladó!

6760 Németh János 2013-09-16 19:37:23

CSao mindenkinek.
Valaki használ 4t Trabiba vagy Wareszba pierburg 2e karburátort? Ha igen mi a tapasztalat? Mit kell átalakítan bekötni stb stb, minden érdekelne.
Köszi.

6759 Őry Gábor 2013-09-15 11:56:01  Előzmény:Kárász Endre: 75374

Akkor sajnos fájdalommal kell megállapítanom, hogy nem mûködik. Javítható?

6758 Kárász Endre 2013-09-15 08:09:52  Előzmény:Őry Gábor: 75373

Hajjaj, de még hogy! A jeladóban a kis lapátkeréknek fütyülve kellene pörögnie, a mûszernek pedig azonnal kiakadnia.

6757 Őry Gábor 2013-09-15 07:54:40

Egy tanácsot szeretnék kérni: Az átfolyásmérõnek mûködnie kellene úgy, hogy üresen belefújok? Persze bekötve. :D