Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6854 Kárász Endre 2013-10-25 18:59:06  Előzmény:Szabó Géza: 75469

Most nézem, tényleg elfér ott a kézifék emelõjétõl és a kitámasztótól. Azonban az eredeti hozzászóláshoz kapcsolódóan elmondható, hogy a gyári összeállítással sem szabadna kibillennie. Kíváncsi vagyok, mi fog kiderülni, milyen önbeálló van most beépítve neki.

6853 Szabó Géza 2013-10-25 09:05:24  Előzmény:Kárász Endre: 75467

Nekem a hátó fékekhez is lett leszorító beépítve, nem akadályoz semmit, elfér.

6852  Bodács.Norbert 2013-10-24 17:08:27  Előzmény:Szedlák Tibor: 75464

akkor az ingyen volt,annyiért szinte a szélvédöt sem kapod meg

6851 Kárász Endre 2013-10-24 10:50:55  Előzmény:jocking .: 75466

Éppen hogy a hossza az nem adott: elöl rövidebb, hátul ~3,5 mm-rel hosszabb. Számít az a kis különbség, hiszen a hátsó pofák nincsenek oldalirányban úgy megtámasztva, mint az elsõk. Ráadásul a kézifék mechanizmusa sokkal "csálébban" tudja mozgatni õket, mint az elsõ keréknél, ahol viszont csak hidraulikus munkahengerek okoznak szigorúan egyvonalú mozgást.

6850 jocking . 2013-10-24 08:40:47  Előzmény:Kárász Endre: 75465

Szerintem a pöcök hossza az adott. Ha arról le tud ugrani a betét, akkor ott valami más gebasz is van, pl. lehet, hogy görbe valamelyik alkatrész.

6849 Kárász Endre 2013-10-23 19:03:33  Előzmény: Bodács.Norbert: 75463

Hasonlót nekem is csinált, de ott az egyik önbeálló az elsõ kerékhez való volt. Az elsõnél ugyebár rövidebb a pöcök, mivel ott van az a kis rugós leszorító tárcsa is. Hátul talán csak a kézifék nyomólapja tartja egy kicsit, ezért ott igencsak kell a hosszabb pöcök...

6848 Szedlák Tibor 2013-10-23 17:18:32  Előzmény: Bodács.Norbert: 75463

Nem is mondtam hogy elsõ gazdás volt, decemberig mûszakival, 10 liter benzin áráért vettük. :)

6847  Bodács.Norbert 2013-10-23 16:39:02  Előzmény:Szedlák Tibor: 75461

Még egy dolog hátravan,el sem merem kezdeni a javitást..a jobb hátso fékpofák folyamatosan leugranak az utánállito pöcökröl,ezáltal minden kátyunál olyan zörgést rendeznek,mintha vasat huznék mögöttem..ez a jövö zenéje???...

6846  Bodács.Norbert 2013-10-23 16:35:55  Előzmény:Kárász Endre: 75460

sajna érthetö,de mégis érthetetlen,ha kell egy pozizv vezeték a fülkében bármihez/magno,erösitö,fények,mittudoménmi/huzok le az akkurol,van specko vezetékre valo olvadobizti,és megvan..Nem a biztositéktáblábol kötöm ki a jobb refi kábelt,és viszem tovább..lehet én vagyok a buggyant?

6845 Szedlák Tibor 2013-10-23 08:21:22  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Mi is ebben a cipõben járunk. :) Vettünk egy 2T limot. 121000km van benne, még bontatlan motorral azóta volt már kerékcsapágycsere, kormánymûcsere, karburátorcsere, leszakadt az elsõ lökhárító, ajtózár, stb kisebb apróságok. :)

6844 Kárász Endre 2013-10-23 08:03:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Így már minden érthetõ! Az ilyen kókányolt elektromos rendszernél bármi elõfordulhat... Egy élémény :)

6843 jocking . 2013-10-21 20:27:27  Előzmény: Bodács.Norbert: 75458

Hasonló a helyzet nálam kábel fronton, annyi különbséggel, hogy én nem adom el a kocsit, én húztam be minden plusz vezetéket, és mindenrõl tudom, hogy mi micsoda. Kb. 80 méter vezetéket húztam be pluszba, az ellenség megtévesztése érdekében (=csak ilyen volt itthon) az utolsó centiig mind fehér. :D Ha elvinném egy autóvillamosságishoz, szerintem felkötné magát. :D:D

6842  Bodács.Norbert 2013-10-21 17:41:09

Sziasztok,megoldottam a világitásproblémát,még egyszerübb volt,mint elsöre gondoltam.Autovásárláskor azt nem szabad,amit én tettem,okuljatok.Vásárlás elöre megbeszélt helyen,parkoloban..autot kiprobáltam/10m elöre,visszatolatás/jonak bizonyult..Aztán 3km megtétele után rájöttem,hogy a féltengely csapágyas,3650ftért vettem bele lada szamaráét/ugyanaz,mint a trabi,csak feleannyi/aztán ment szépen,3hét mulva generátorcsere...aztán no problem,egészen az elsö esti hazajövetelig,amikor is kiderült az elözö lámpaprobléma..A biztositékok jok,de mikor alánéztem,kiderült,hogy a 10 biztositék csak 6 bekötéssel rendelkezik,a többi négy/Jobb tompitott,bal refi,és még 2,gondolom a hátso ablakfütés,meg még valami/nem rendelkezik bekötéssel,csak bizti,meg alul kijövö zsinorok.És még van 2 rejtett kapcsoló is a motorháztetönyito mellett,halvány fogalmam sincs,mit kapcsolnak..bepöccentem,végül 17m kábelt szedtem ki belöle,amik az akkurol bementek a müszerfal alá,és csak ott voltak.Végeredmény:Otthoni sufnituning autovillamosságistol ments meg uram minket...

6841   2013-10-19 11:37:48

Sziasztok!
Most került hozzám egy 353 Deluxe Special 2T és két fontosabbnak tûnõ problémám van vele, amiamihez segítségeteket szeretném kérni!
1. A szabadon futó nem akar mûködni, pedig a kar be van akasztva a helyére!
Megnéztem a kis fém kart, amit húz a bovden, de az max 1 cm-t mozog. Nem tudom mennyit kellene mozognia, de nem kapcsol semmit az tuti. Menet közben, amikor a sebességet akarom tartani rángat az autó. Az autó 3 évet állt garázsban, lehet hogy berohadt a szerkezet?
2. Az elsõ gyertyánál meg van szakadva a menet, ezzel mit lehet kezdeni?

Elõre is köszönöm a segítséget!

Bage

6840  Bodács.Norbert 2013-10-19 10:31:41  Előzmény:Kárász Endre: 75454

köszönöm a tanácsot,holnap megirom,mire jutottam..

6839 Őry Gábor 2013-10-19 07:11:58  Előzmény:Kunyi Tamás: 75453

Magam fúrtam ki a lyukakat. A másik oldalon az oszlopon van egy gyári lyuk, de nem arra az oldalra akartam építeni. A csévélõt azért tettem az ablak alá, mert ha nem függõleges helyzetben áll, lehetetlen kihúzni az övet.
Az öv végét egyelõre csak a támla rögzítõ csapszegébe akasztottam, de késõbb talán az is a padlóhoz lesz rögzítve.
Az öv természetesen Trabant/Waresz, bontóból.

6838 Kárász Endre 2013-10-18 19:59:29  Előzmény: Bodács.Norbert: 75448

A világítás áramköre nem egy túl bonyolult dolog. Ahogy olvasom a leírásodat, szerintem itt nem nagyon lehet távgyógyító tippeket adni, valami idegesítõen egyszerû, de jól megbújó hiba lesz az oka az egésznek, neki kell állni szisztematikusan kimérni az egészet.
Itt találod a kapcsolási rajzot:
[url]http://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg[/url]
A fényváltókapcsoló két-két biztire kapcsol feszültséget, majd ezekrõl ágazik ketté a jobb és a baloldal (mind a tompított, mind pedig a refi esetében). Tehát nálad a bizti és az égõ foglalata között lesz valahol a hiba. A rajzon a német feliratok:
-Fernlicht lks.: reflektor, bal
-Fernlicht rts.: reflektor, jobb
-Abblendlicht lks.: tompított, bal
-Abbendlicht rts.: tompított jobb

A biztitõl a lámpafoglalatig menõ vezetékek színe, ugyanilyen sorrendben:
-ws-sw(weiss-schwarz): fehér-fekete
-ws-rt(weiss-rot): fehér-piros
-ge-sw(gelb-schwarz): sárga-fekete
-ge-rt(gelb-rot): sárga-piros

A biztik ugyanebben a sorrendben vannak, balról az elsõ a bal refié, a második a jobb refi, aztán a bal tompított, végül a negyedik bizti a jobb tompítotté.
Szerintem kezdd el próbalámpával kimérni ezeket a pontokat: Biztik közös pontja, aztán (pl. a refinél) a bal és a jobb bizti különálló vége, aztán a lámpafoglalat. Valahol el kell vesznie a feszültségnek. Íg tuti be fogod tudni határolni, hogy hol. Hajrá!

6837 Kunyi Tamás 2013-10-18 19:53:02  Előzmény:Őry Gábor: 75452

Baró lett! Szép munka! Gondolom magad oldottad meg vagy ez gyári megoldás?

6836 Őry Gábor 2013-10-18 09:34:00

Válasz a XXI. század biztonságtechnikai kihívásaira:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5955_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5955_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5952_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5952_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/131018/IMG_5954_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/131018/IMG_5954_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

6835 Varga József 2013-10-17 17:23:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75450

Köszi!...Átnézek mindent. És töltõvel próbálom..ki. Hát, megijedtem mert..hirtelen ..ért az egész.:)Köszi még egyszer.

6834  Bodács.Norbert 2013-10-17 17:07:20  Előzmény:Varga József: 75449

Igen kérlek,ez zárlat...ne ijedj meg,nézd át,valahol kell lennie egy testelésnek,sérült kábelnek,ami testhez ér,vagy a szénné égett kábeled valahol összeért pozitivval.ha megvan a hiba,kábelcsere,/mindkettöt/aztán ovatosan lehet probálni.ha lehet egy javaslatom,csak töltöt köss a sarukra,ne akkut,mert az akkut könnyü megölni,a töltöbe egy bizti olcsobb..

6833 Varga József 2013-10-17 14:58:06  Előzmény:jocking .: 75447

Üdv!
Kellene egy kis segítség. Nemrég történt kb: 1-órája. Jövök a 1.1-es Trabimmal haza,...és egyszer-csak minden megszûnik a mûszerfalon,és az a verda is le-állt. Gyors,gurulva még lefordultam,de közben éreztem égés szagot is. Na eztán jött a füst. Na nekem-sem kellett több,hisz övestõl akartam kiugrani a verdából. :) Elég komolynak tûnt ezért,csak lassan mertem felnyitni a motorháztetõt. De megtörtént. Akkor láttam meg,hogy megégett az aksi negatív rész,na és a kuplung bovden ???..burkolata is izzott,füstölt. Az aksi negatív-részén,a vékonyabb kábel szénné égett. A pozitív sértetlen. A kuplung-burkolat..is összeégett (ez most egy zárlat?)...

6832  Bodács.Norbert 2013-10-17 14:50:19  Előzmény:jocking .: 75447

Amikor bekapcsolom a tompitottat,csak a bal oldalon van tompitott,jobb oldal zéro,csak helyzetjelzö.A refire valo kapcsoláskor bal oldal kialszik,jobb oldal reflektoron világit,plusz a két helyzetjelzö.Tehát tompitott csak bal oldalon van,refi pedig csak jobbon.ellenkezö oldaliak egyik esetben sem világitanak.Lehetséges,hogy a kapcsoló lehet?már kiszereltem a biztositéktáblát is,nem lettem okosabb..

6831 jocking . 2013-10-17 07:15:49  Előzmény: Bodács.Norbert: 75446

Nálam akkor volt ilyen, amikor lámpacserekor az egyik oldalon elnéztem (és felcseréltem) 2 vezetéket, és úgy pont fordítva mûködött a 2 oldal. Szedd szét a megfelelõen mûködõ oldalt, és nézd meg, hogy ugyanúgy mennek-e a foglalatra a vezetékek a másik oldalon is, vagy nem.

Bár lehet, hogy jobb lenne egy kicsit több infó a jelenségrõl. Amikor bekapcsolod a világítást, akkor az egyik oldalon a tompított világít, a másik oldalon meg a reflektor, vagy pedig az egyik oldalon a tompított világít, a másik oldalon pedig semmi? Mert ebben az esetben nem feltétlenül a vezetékekkel lesz a baj.
[i](Módosította jocking 2013.10.17. 09:18-kor)[/i]

6830  Bodács.Norbert 2013-10-17 04:52:23

Sziasztok!kérdezném,hogy volt már Valakinek ilyen problémája?Világitás bekapcsolásakor a tompitott csak bal oldalon világit,reflektor csak jobb oldalon.helyzetjelzövel nincs gond.biztositékokat átnéztem,izzocsere is volt,más tippem nem akadt,ezért kérdem,van valakinek???Eddig nem igazán használtam sötétben,lehet igy vettem 2honapja,de nem hiszem.válaszokat,tippeket elöre is köszönök..

6829 gál péter 2013-10-13 19:35:37  Előzmény: Spityu: 75444

Köszi! Körbenézek hátha találok valamit!

6828  Spityu 2013-10-13 19:21:30  Előzmény:gál péter: 75442

Sajnos nem tudok ilyet, de biztosan van ott valami heti piac (vasárnaponként), nézz szét, tuti, hogy árulnak. Én anno 1300 forintért vettem 2 db használtat, és vitte is szépen. Azóta is többször láttam vásárban különféle méretût.

6827 gál péter 2013-10-13 16:56:43

Bocs nem szilentet hanem peselyt!

6826 gál péter 2013-10-13 16:13:07

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni pár hete vásároltam egy trabi kombit és nekiláttam a felújjításának és egy kicsit megakadtam! A függõcsapszeg szilenteket cseréltem és valószínûleg dörzsáraztatni kéne mert nagyon szorul , de nem szeretnék venni hozzá szerszámot, esetleg székesfehérvár környékén nem ismertek valakit aki segíteni tudna?

6825  Spityu 2013-10-13 09:18:03  Előzmény:Pálfi Viktor: 75440

Pedig akkora lapos csavarhúzóval a legegyszerûbb. :)

De nem sima csavarhúzóval, azt nem ajánlom. Többek között emiatt vettem egy [url=http://szerszampiac.hu/keziszerszamok/kulcs-keszletek/gate_utheto_csavarhuzo_16_darabos_szett_3000_ft_06_20_36_13_807]ütve csavarozót[/url], azzal hajtottam ki a csavarokat.

Befelé csak a fejet használtam és krovával húztam meg.

Simán jó ez a 2000Ft-os is, maga a markolat bírja, a bifej nem a legjobb, de ha gondolod tudsz venni hozzá külön minõségit, és akkor biztosan nem lesz gond. Én egy kicsit rosszul fogtam, és emiatt letört a fejbõl egy darab, köszörülést követõen a többi csavart már simán kihajtottam vele.

Másik megoldás: szúrólánggal való felhevítést követõen kihajtani.

Harmadik megoldás: ráhegeszteni egy 8-as anyát, és azzal kihajtani.

A kereskedelmi forgalomban kapható csavarok kissé vaskosabbak, már ami a fej szélének kiképzését illeti. A gyárié sokkal "élesebb", míg a maiaké lekerekített egy picit.

De fórumon már ígértem másoknak gyári csavarokat, a legközelebbi túrám során ezt is meg akarom nézni, hogy van-e. Szóval szerintem beszerezhetõ még manapság is a gyári.
[i](Módosította Spityu 2013.10.13. 11:18-kor)[/i]

6824 Pálfi Viktor 2013-10-13 09:03:25

Hali! Az ajtózsanér csavarjait mivel a legegyszerûbb leszedni? akkora lapos csavarhúzom nincs, szétverni meg nem akarom. köszi

6823 Szabó Géza 2013-10-12 18:00:32

Üdv! Érdeklõdnék, hogy van e itt köztetek olyan akinek Tramp-ja van? Szükségem lenne pár karosszéria méretre. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segiteni.

6822  Spityu 2013-10-11 07:12:41  Előzmény:Őry Gábor: 75437

Neeeem. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy levegõs a hátsó kör mégis.

6821 Őry Gábor 2013-10-11 05:45:20  Előzmény: Spityu: 75436

Vagy esetleg 4T fékmunkahengert tettél bele hátra.

6820  Spityu 2013-10-10 19:48:28

Érdeklõdni szeretnék, hogy mi okozhatja azt, ha kicsit nagy a fékpedál útja.

A rúd az elõírás szerint néhány mm alatt felütközik a fõfékhenger dugattyújára.
Ezután jön egy "könnyû" szakasz kb. 3-4 centi hosszon, majd itt kezd el keményedni, viszonylag hamar.
A könnyebb szakaszon is azért kell erõlködni, nem a levegõtõl olyan.

Én arra gyanakszom, hogy a fékpofák és az utánállítók között túl nagy a hézag, így nagy a fékpofa-holtjáték: az az út, amit a fékpofa megtesz a nyugalmi állapotától a fékdobig.

Vélemény?

A 2T-rõl van szó, légtelenítve van a rendszer, minden új, felszabályozott, hozzágyártott fékdobok-fékpofák, gyári új fõfékhenger stb.

6819  Spityu 2013-10-10 19:44:21  Előzmény:Tóth Ákos: 75433

A remegés szerintem valamiféle karbi hibából adódik.
Ha nem fordulatszámfüggõ, hanem pedálállás függõ, akkor méginkább erre billen a mérleg (a gyújtás a másik oldal).
Nekem nem jó az átmeneti rendszer, így csak bõ gázzal lehet gyorsítani benzin üzemen.

6818 Kunyi Tamás 2013-10-10 18:05:57  Előzmény:jocking .: 75431

Ja, hát akinek már van 5. gang is :D
De látod, másik váltó, de csak azért is le kell nyomni a váltókart a hátramenethez :) :)
Így Trabi a Trabi!

Egyébként Te melyik módon építetted be az új váltót? A motort raktad arrébb vagy a féltengelyeket szabtad át? És milyen váltót használsz? :D

6817 Tóth Ákos 2013-10-10 15:58:16

Üdv to all!



Újra Wareszozok!

ÚJ projekt a láthatáron!!!!:))))))))))

Egy kicsit elszoktam tõle. Olyan hibát produkál a gépcsoda, hogy bizonyos gázállásnál meg-megremeg a moci. mintha fulladna. vagy mint ha nem kapna elég naftát.

Ha rálépek a gázra kajakra, akkor megy mint a golyó. így nem fullad egyszer sem.



Még érdemben nem volt idõm körmére nézni.



Én arra tippelek, hogy:

-1 szorulna a gázpedál és bizonyos ponton túlesik

-2 falsot szívna?



amúgy nem akarom elhinni de rohadtkeveset eszik! lehet ennyire el lenne tle véve a kaja?

garnatált 98ekm futott 1.3 kombiról van szó





másik hibám. a motor hömérséklet visszajelzóledjei nem égnek.

hol keresem a hibát?

vagy egyszerûen cseéljem ki a mûszert kompletten?egy kicsit magas az alapjárat(lehet a fals levegõ miatt)

megnéztem a gumitalpat ami csatlakozik a felölõre. van rajta hajszálrepedés.

ide fuljak valami folyadékot és így túráztassam a motort hogy beszívja-e itt?

gázbowden szorulhat így?



Várom viszonzó válaszotokat!



Üdv_Szmuki

6816  Bodács.Norbert 2013-10-09 16:51:40  Előzmény: Spityu: 75428

Hála az elözö tulajnak,a váltóra vigyázott,nem kell bennt lennt tartani,nem dobja ki,söt egyenlöre sátorszerüen kikötöttem a 4sarkot co drottal,azzal is mükszik rendenen,szinte csak 2ujjal tolom a váltot.a lemez szerinte a kor miatt revül el,mert láthatoan nem 100 évre készitették..hétvégén megerösitem.Amugy olvasva a többi hozzászolást,milyen 5sebességes váltot lehet beletenni?

6815 jocking . 2013-10-08 20:01:46  Előzmény:Kunyi Tamás: 75430

Nem értem félre, csak azt nem értem, hogy ezt miért írod nekem.:D
Nálam már lenyomva balra elõre van a rüki, az 5-ös váltó miatt. A réginél jobbra lent volt, ott, ahol egy 6 sebességes váltónál a 6-os lenne. Ezért nem is értem, hogy miért kéne, hogy legyen benne ütközõ, amikor teljesen külön síkban mozog, mint a 4. fokozat, úgyhogy kb. esélytelen 3. után 4. helyett rükit nyomni. Ezért volt fura, hogy ez ilyen, és ezért nem is hiányzott soha.:p:D;)

6814 Kunyi Tamás 2013-10-08 19:11:06  Előzmény:jocking .: 75429

Szerintem nem nagy dolog kireszelni vagy kivágni azt az 'ütközõt'. Ne érts félre, csak azért írom, mert pl én gondolkodtam is benne, hogy kiiktatom, mert nagyon bizonytalan így hátramenetbe kapcsolni. De végül úgy hagytam, biztos ami biztos alapon.

6813 jocking . 2013-10-08 08:20:31  Előzmény: Spityu: 75426

Eredetileg a rükihez le kell nyomni a kart? Ezt jó tudni, nálam simán lehetett kapcsolni, amíg még 4 sebességes volt. :D

6812  Spityu 2013-10-08 07:29:10  Előzmény: Bodács.Norbert: 75427

CO-val biztosan menni fog, ha én filléres pálcással meg tudtam.
Nekem azért szakadt ki, mert a rükvercet folyamatosan bent kell tartani elég nagy erõvel.

6811  Bodács.Norbert 2013-10-08 03:03:39  Előzmény: Spityu: 75426

köszönöm a választ,nekem is a csavarnál szakadt ki.illetve a lemez elöl is hátul is.Akkor hegesztem,megprobálom co val.a kéziféket majd megbabrálom valahogy.

6810  Spityu 2013-10-07 18:59:12  Előzmény: Bodács.Norbert: 75425

Hát... a váltókaros témához annyit tudok hozzászólni, hogy nekem is eltört a két elsõ felfogató csavarnál... simán (najó nem) meghegsztettem azt az 1-es lemezt pálcával, igaz, nagyon apránként kellett "csöpögetni", de bírja a kiképzést. Aztán visszacsavaroztam a helyére. Arra kell ügyelni, hogy az a mûanyag gömbös rész jó sorrendben legyen összeszerelve. A kocsim elõzõ tulaja "könnyen" rakta össze, emiatt felfelé kellett húzni, alapvetõen lefelé tolta a rugó az egész kart. Vagyis a hátramenetet bármikor lehetett kapcsolni. Helyes sorrendben sokkal nehezebb összerakni, de úgy elõírás szerint mûködik: a rükvercet csak lenyomva lehet kapcsolni.

A kézifékes problémát nem igazán értem.

6809  Bodács.Norbert 2013-10-07 16:49:27

Sziasztok,generátortéma megoldva,a golf generátora pont passzol a trabiba,ha valakit érdekel..csak az egyik sarut kell m6osrol átalakitani sima csuszosarusra.köszönöm a segitséget,/senki sem irt semmit./Viszont most tényleg kéne segitség...Az utastérben,a váltoszokna alatt a váltokar egy müanyag,és fémkeretes "dobozba" fut bele,amit 4 csavar tart.namármost nekem ez a mai nap megadta magát,a motortér fele eltört,a két hátso 02körüli lemez pedig kiszakadt,ezáltal nem tudtam sebességet váltani...ledrotoztam ideiglenesen,de van valakinek tippje,mit lehet ezzel csinálni,illetve minek hivják ezt a dobozt..váltotartó??illetve még egy,a kézifékböl kiugrott a "drót",de ha beakasztom a helyére a kampot,nem log ki annyi,hogy bele tudnám kapatni a kioldogombot..tipp,esetleg jotanács??jolesne,a kadettes oldalon /mig kadettem volt/folyamatosan jöttek a tippek,jotanácsok,itt meg 2 en irtak...Kezdö trabis vagyok,illetve volt már 2t m 10éve..

6808  Spityu 2013-10-06 15:42:33  Előzmény:Kunyi Tamás: 75423

Én úgy gondolom, hogy az önindító hosszú élettartamú alkatrész. Nyilván függ attól is, hogy milyen távokon használja az ember az autóját... Illetve tuningolt motoroknál a növelt sûrítési végnyomás fokozza az igénybevételt.
Az én 4T-m szerintem valós 7x ezer km-rel került hozzám, azonban az önindító már volt piszkálva: a forgó rész kommutátoránál két érintkezõ már volt forrasztva valamiért, illetve a behúzó villa tengelye sem az eredeti, hanem egy 6-os csavar van átdugva (CSIV), ami egy önzáró anyával van biztosítva.

6807 Kunyi Tamás 2013-10-06 15:34:21  Előzmény: Spityu: 75422

Az önindító 'generálhoz':
Akkor egy idõszakonként ellenõrzött, rendbetett önindító és generátor simán kifutja az autó élettartamát, igaz?
Másik darab vásárlására ezek szerint csak akkor lehet szükség, ha az eredetit maximálisan elhanyagolták és sohasem tartották karban.

6806  Spityu 2013-10-05 16:49:53  Előzmény:Kunyi Tamás: 75421

Igen, biztosan abban lehet. Számomra újdonság az a tény is, hogy 2T-bõl is volt ilyen. Endre felvilágosított.

Simán ki tudtam venni a helyérõl az önindítót. Gyakorlatilag az elõzõ gazdája egyik csavart sem húzta meg normálisan. Beleértve a vastag kábel anyáját is. A két csúszósaru is lötyögött, elég rossz kontakt lehetett ott, nem csoda, hogy össze-vissza mûködött a behúzótekercs. Most, hogy szétszedtem ripityára, és összeraktam, sokkal-sokkal erõsebb lett, és simán beindítja durván ráadott elõgyújtás (LPG) mellett is a motort. Az enyhén hátrafelé lejtõ parkolónkban simán elment 1m-t elõre a kocsi indítómotorral 1-esben. :D Tovább is ment volna, de nem kínoztam feleslegesen. Régi állapotában még egyenes úton sem nagyon tudta vinni a kocsit.
Szóval megérte szétkapni és letisztogatni, az akksi sarkaival együtt.

6805 Kunyi Tamás 2013-10-05 16:36:47  Előzmény: Spityu: 75419

Osztom a véleményt, szerintem is a gyújtáskapcsolóban rejlik a megoldás.
Valószínûleg egyszerûen mechanikus úton történik a 'védelem'. Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy nincs semmilyen elektronikus szabályzás e téren.
Többiek?