Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6825  Spityu 2013-10-13 09:18:03  Előzmény:Pálfi Viktor: 75440

Pedig akkora lapos csavarhúzóval a legegyszerûbb. :)

De nem sima csavarhúzóval, azt nem ajánlom. Többek között emiatt vettem egy [url=http://szerszampiac.hu/keziszerszamok/kulcs-keszletek/gate_utheto_csavarhuzo_16_darabos_szett_3000_ft_06_20_36_13_807]ütve csavarozót[/url], azzal hajtottam ki a csavarokat.

Befelé csak a fejet használtam és krovával húztam meg.

Simán jó ez a 2000Ft-os is, maga a markolat bírja, a bifej nem a legjobb, de ha gondolod tudsz venni hozzá külön minõségit, és akkor biztosan nem lesz gond. Én egy kicsit rosszul fogtam, és emiatt letört a fejbõl egy darab, köszörülést követõen a többi csavart már simán kihajtottam vele.

Másik megoldás: szúrólánggal való felhevítést követõen kihajtani.

Harmadik megoldás: ráhegeszteni egy 8-as anyát, és azzal kihajtani.

A kereskedelmi forgalomban kapható csavarok kissé vaskosabbak, már ami a fej szélének kiképzését illeti. A gyárié sokkal "élesebb", míg a maiaké lekerekített egy picit.

De fórumon már ígértem másoknak gyári csavarokat, a legközelebbi túrám során ezt is meg akarom nézni, hogy van-e. Szóval szerintem beszerezhetõ még manapság is a gyári.
[i](Módosította Spityu 2013.10.13. 11:18-kor)[/i]

6824 Pálfi Viktor 2013-10-13 09:03:25

Hali! Az ajtózsanér csavarjait mivel a legegyszerûbb leszedni? akkora lapos csavarhúzom nincs, szétverni meg nem akarom. köszi

6823 Szabó Géza 2013-10-12 18:00:32

Üdv! Érdeklõdnék, hogy van e itt köztetek olyan akinek Tramp-ja van? Szükségem lenne pár karosszéria méretre. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segiteni.

6822  Spityu 2013-10-11 07:12:41  Előzmény:Őry Gábor: 75437

Neeeem. Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy levegõs a hátsó kör mégis.

6821 Őry Gábor 2013-10-11 05:45:20  Előzmény: Spityu: 75436

Vagy esetleg 4T fékmunkahengert tettél bele hátra.

6820  Spityu 2013-10-10 19:48:28

Érdeklõdni szeretnék, hogy mi okozhatja azt, ha kicsit nagy a fékpedál útja.

A rúd az elõírás szerint néhány mm alatt felütközik a fõfékhenger dugattyújára.
Ezután jön egy "könnyû" szakasz kb. 3-4 centi hosszon, majd itt kezd el keményedni, viszonylag hamar.
A könnyebb szakaszon is azért kell erõlködni, nem a levegõtõl olyan.

Én arra gyanakszom, hogy a fékpofák és az utánállítók között túl nagy a hézag, így nagy a fékpofa-holtjáték: az az út, amit a fékpofa megtesz a nyugalmi állapotától a fékdobig.

Vélemény?

A 2T-rõl van szó, légtelenítve van a rendszer, minden új, felszabályozott, hozzágyártott fékdobok-fékpofák, gyári új fõfékhenger stb.

6819  Spityu 2013-10-10 19:44:21  Előzmény:Tóth Ákos: 75433

A remegés szerintem valamiféle karbi hibából adódik.
Ha nem fordulatszámfüggõ, hanem pedálállás függõ, akkor méginkább erre billen a mérleg (a gyújtás a másik oldal).
Nekem nem jó az átmeneti rendszer, így csak bõ gázzal lehet gyorsítani benzin üzemen.

6818 Kunyi Tamás 2013-10-10 18:05:57  Előzmény:jocking .: 75431

Ja, hát akinek már van 5. gang is :D
De látod, másik váltó, de csak azért is le kell nyomni a váltókart a hátramenethez :) :)
Így Trabi a Trabi!

Egyébként Te melyik módon építetted be az új váltót? A motort raktad arrébb vagy a féltengelyeket szabtad át? És milyen váltót használsz? :D

6817 Tóth Ákos 2013-10-10 15:58:16

Üdv to all!



Újra Wareszozok!

ÚJ projekt a láthatáron!!!!:))))))))))

Egy kicsit elszoktam tõle. Olyan hibát produkál a gépcsoda, hogy bizonyos gázállásnál meg-megremeg a moci. mintha fulladna. vagy mint ha nem kapna elég naftát.

Ha rálépek a gázra kajakra, akkor megy mint a golyó. így nem fullad egyszer sem.



Még érdemben nem volt idõm körmére nézni.



Én arra tippelek, hogy:

-1 szorulna a gázpedál és bizonyos ponton túlesik

-2 falsot szívna?



amúgy nem akarom elhinni de rohadtkeveset eszik! lehet ennyire el lenne tle véve a kaja?

garnatált 98ekm futott 1.3 kombiról van szó





másik hibám. a motor hömérséklet visszajelzóledjei nem égnek.

hol keresem a hibát?

vagy egyszerûen cseéljem ki a mûszert kompletten?egy kicsit magas az alapjárat(lehet a fals levegõ miatt)

megnéztem a gumitalpat ami csatlakozik a felölõre. van rajta hajszálrepedés.

ide fuljak valami folyadékot és így túráztassam a motort hogy beszívja-e itt?

gázbowden szorulhat így?



Várom viszonzó válaszotokat!



Üdv_Szmuki

6816  Bodács.Norbert 2013-10-09 16:51:40  Előzmény: Spityu: 75428

Hála az elözö tulajnak,a váltóra vigyázott,nem kell bennt lennt tartani,nem dobja ki,söt egyenlöre sátorszerüen kikötöttem a 4sarkot co drottal,azzal is mükszik rendenen,szinte csak 2ujjal tolom a váltot.a lemez szerinte a kor miatt revül el,mert láthatoan nem 100 évre készitették..hétvégén megerösitem.Amugy olvasva a többi hozzászolást,milyen 5sebességes váltot lehet beletenni?

6815 jocking . 2013-10-08 20:01:46  Előzmény:Kunyi Tamás: 75430

Nem értem félre, csak azt nem értem, hogy ezt miért írod nekem.:D
Nálam már lenyomva balra elõre van a rüki, az 5-ös váltó miatt. A réginél jobbra lent volt, ott, ahol egy 6 sebességes váltónál a 6-os lenne. Ezért nem is értem, hogy miért kéne, hogy legyen benne ütközõ, amikor teljesen külön síkban mozog, mint a 4. fokozat, úgyhogy kb. esélytelen 3. után 4. helyett rükit nyomni. Ezért volt fura, hogy ez ilyen, és ezért nem is hiányzott soha.:p:D;)

6814 Kunyi Tamás 2013-10-08 19:11:06  Előzmény:jocking .: 75429

Szerintem nem nagy dolog kireszelni vagy kivágni azt az 'ütközõt'. Ne érts félre, csak azért írom, mert pl én gondolkodtam is benne, hogy kiiktatom, mert nagyon bizonytalan így hátramenetbe kapcsolni. De végül úgy hagytam, biztos ami biztos alapon.

6813 jocking . 2013-10-08 08:20:31  Előzmény: Spityu: 75426

Eredetileg a rükihez le kell nyomni a kart? Ezt jó tudni, nálam simán lehetett kapcsolni, amíg még 4 sebességes volt. :D

6812  Spityu 2013-10-08 07:29:10  Előzmény: Bodács.Norbert: 75427

CO-val biztosan menni fog, ha én filléres pálcással meg tudtam.
Nekem azért szakadt ki, mert a rükvercet folyamatosan bent kell tartani elég nagy erõvel.

6811  Bodács.Norbert 2013-10-08 03:03:39  Előzmény: Spityu: 75426

köszönöm a választ,nekem is a csavarnál szakadt ki.illetve a lemez elöl is hátul is.Akkor hegesztem,megprobálom co val.a kéziféket majd megbabrálom valahogy.

6810  Spityu 2013-10-07 18:59:12  Előzmény: Bodács.Norbert: 75425

Hát... a váltókaros témához annyit tudok hozzászólni, hogy nekem is eltört a két elsõ felfogató csavarnál... simán (najó nem) meghegsztettem azt az 1-es lemezt pálcával, igaz, nagyon apránként kellett "csöpögetni", de bírja a kiképzést. Aztán visszacsavaroztam a helyére. Arra kell ügyelni, hogy az a mûanyag gömbös rész jó sorrendben legyen összeszerelve. A kocsim elõzõ tulaja "könnyen" rakta össze, emiatt felfelé kellett húzni, alapvetõen lefelé tolta a rugó az egész kart. Vagyis a hátramenetet bármikor lehetett kapcsolni. Helyes sorrendben sokkal nehezebb összerakni, de úgy elõírás szerint mûködik: a rükvercet csak lenyomva lehet kapcsolni.

A kézifékes problémát nem igazán értem.

6809  Bodács.Norbert 2013-10-07 16:49:27

Sziasztok,generátortéma megoldva,a golf generátora pont passzol a trabiba,ha valakit érdekel..csak az egyik sarut kell m6osrol átalakitani sima csuszosarusra.köszönöm a segitséget,/senki sem irt semmit./Viszont most tényleg kéne segitség...Az utastérben,a váltoszokna alatt a váltokar egy müanyag,és fémkeretes "dobozba" fut bele,amit 4 csavar tart.namármost nekem ez a mai nap megadta magát,a motortér fele eltört,a két hátso 02körüli lemez pedig kiszakadt,ezáltal nem tudtam sebességet váltani...ledrotoztam ideiglenesen,de van valakinek tippje,mit lehet ezzel csinálni,illetve minek hivják ezt a dobozt..váltotartó??illetve még egy,a kézifékböl kiugrott a "drót",de ha beakasztom a helyére a kampot,nem log ki annyi,hogy bele tudnám kapatni a kioldogombot..tipp,esetleg jotanács??jolesne,a kadettes oldalon /mig kadettem volt/folyamatosan jöttek a tippek,jotanácsok,itt meg 2 en irtak...Kezdö trabis vagyok,illetve volt már 2t m 10éve..

6808  Spityu 2013-10-06 15:42:33  Előzmény:Kunyi Tamás: 75423

Én úgy gondolom, hogy az önindító hosszú élettartamú alkatrész. Nyilván függ attól is, hogy milyen távokon használja az ember az autóját... Illetve tuningolt motoroknál a növelt sûrítési végnyomás fokozza az igénybevételt.
Az én 4T-m szerintem valós 7x ezer km-rel került hozzám, azonban az önindító már volt piszkálva: a forgó rész kommutátoránál két érintkezõ már volt forrasztva valamiért, illetve a behúzó villa tengelye sem az eredeti, hanem egy 6-os csavar van átdugva (CSIV), ami egy önzáró anyával van biztosítva.

6807 Kunyi Tamás 2013-10-06 15:34:21  Előzmény: Spityu: 75422

Az önindító 'generálhoz':
Akkor egy idõszakonként ellenõrzött, rendbetett önindító és generátor simán kifutja az autó élettartamát, igaz?
Másik darab vásárlására ezek szerint csak akkor lehet szükség, ha az eredetit maximálisan elhanyagolták és sohasem tartották karban.

6806  Spityu 2013-10-05 16:49:53  Előzmény:Kunyi Tamás: 75421

Igen, biztosan abban lehet. Számomra újdonság az a tény is, hogy 2T-bõl is volt ilyen. Endre felvilágosított.

Simán ki tudtam venni a helyérõl az önindítót. Gyakorlatilag az elõzõ gazdája egyik csavart sem húzta meg normálisan. Beleértve a vastag kábel anyáját is. A két csúszósaru is lötyögött, elég rossz kontakt lehetett ott, nem csoda, hogy össze-vissza mûködött a behúzótekercs. Most, hogy szétszedtem ripityára, és összeraktam, sokkal-sokkal erõsebb lett, és simán beindítja durván ráadott elõgyújtás (LPG) mellett is a motort. Az enyhén hátrafelé lejtõ parkolónkban simán elment 1m-t elõre a kocsi indítómotorral 1-esben. :D Tovább is ment volna, de nem kínoztam feleslegesen. Régi állapotában még egyenes úton sem nagyon tudta vinni a kocsit.
Szóval megérte szétkapni és letisztogatni, az akksi sarkaival együtt.

6805 Kunyi Tamás 2013-10-05 16:36:47  Előzmény: Spityu: 75419

Osztom a véleményt, szerintem is a gyújtáskapcsolóban rejlik a megoldás.
Valószínûleg egyszerûen mechanikus úton történik a 'védelem'. Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy nincs semmilyen elektronikus szabályzás e téren.
Többiek?

6804 jocking . 2013-10-04 18:01:50  Előzmény: Spityu: 75419

Szerintem a gyújtáskapcsolóval oldották meg ezt a funkciót.

6803  Spityu 2013-10-04 17:17:03  Előzmény:Németh János: 75417

Köszi a válaszokat!

Még annyi kérdésem lenne, hogy mi mûködteti a "behúzótekercs blokkolást"? Arra gondolok, hogy ha már egyszer indítózik az ember, addig nem tud újra, míg le nem veszi a gyújtást. Lehet, hogy valójában itt van a hiba! Ezt mi szabályozza? A gyújtás elektronika? Vagy a gyújtáskapcsoló? Vagy maga a behúzótekercs tudja ezt a funkciót?
[i](Módosította Spityu 2013.10.04. 19:19-kor)[/i]

6802 Németh János 2013-10-04 11:30:17  Előzmény:Németh János: 75417

a képemen látszik hogy szoktam beállni elõtte ;)

6801 Németh János 2013-10-04 11:28:54  Előzmény: Spityu: 75416

szia. Elõször ugye kikötni az áramot, aztán felül a motortérben egy csavar kilazít, jobb kerék le persze kicsit meg kell emelni a kocsit hogy aláférj. Alulról csavarok kilazit és lent is van, kornányt egy irányba ki kell tekerni ugy a legknyelnesebb :)

6800  Spityu 2013-10-03 17:17:47  Előzmény:Kovács Ádám: 75415

Köszönöm a választ!

6799 Kovács Ádám 2013-10-03 16:20:58  Előzmény: Spityu: 75414

Ha van akna nem kell leszedni a szívósort, fentrõl nem tudom hogy hozzá férsz-e az alsó csavarokhoz, én aknán cseréltem eddig, de lehet az is elég ha felemeled az autót és aláfekszel.

6798  Spityu 2013-10-03 16:06:37

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál mekkora szívás kiszerelni az önindítót? Akna nélkül érdekelne leginkább a dolog, de megoldható végsõ soron az is.
A szívósor levétele sokat segítene, azt mennyire macerás szerelni? Kellene majd oda új tömítés?

Köszi!

6797  Bodács.Norbert 2013-10-03 15:02:34

Sziasztok,a generátorhibámat nem tudtam megoldani..Tegnap kaptam egy golf generátort,szerintetek be lehet kötni valahogy a 4t trabiba? ezen 3saruvég van egy helyen,és egy saruvég külön.valakinek van tippje,melyik melyik?

6796   2013-10-02 21:11:52  Előzmény:jocking .: 75407

Facebook-on van egy Trabant alkatrész adok-veszek csoport, tegnap raktak fel egyet 15-ért kompletten. Egy próbát megér hátha megvan még ;)

6795 Kárász Endre 2013-10-02 18:58:14  Előzmény:Pálfi Viktor: 75408

Elöljáróban annyit, hogy valószínûleg az indexrelén a normál esetnek megfelelõ 3,5 Ampernél (ennyit vesz fel két 21W-os izzó) kevesebb folyik át. Ekkor villog gyorsabban. Azt a célt szolgálja, hogy ha kiég az egyik izzód (ami miatt természetesen ugyanúgy kisebb lesz az áramfelvétel), akkor észrevedd ebbõl.
tehát vagy kontakthibás a kapcsolód, vagy a vezetékeknél van érintkezési probléma, vagy kiégett az egyik izzód.

6794  Spityu 2013-10-02 18:11:03  Előzmény:Pálfi Viktor: 75408

Üdv! Olvasgass vissza kb. 1-2 hónapot ebben a topikban (vagy a Veterán/Trabantban, már nem emlékszem). Ott elég sokat írtunk errõl Endrével. Azt hiszem augusztusban volt ez a hiba a 2T életre keltése során nálam.

6793 Pálfi Viktor 2013-10-02 17:11:21

Hali! Bele szeretnék fogni a 4t trabantom ütetésébe. Le tudná nekem valaki írni hogy pontosan mit kell csinálnom és mire figyeljek? köszönöm.

6792 Pálfi Viktor 2013-10-02 17:07:27  Előzmény: Spityu: 75402

Hali! Nekem pont az a problémám hogy begyorsul az indexem, szerinted mi miatt lehet ez? mit nézzek át? köszi

6791 jocking . 2013-10-01 20:16:58  Előzmény:Mazák Viktor: 75406

Gyári karbi van rajta, bár nem TLA32, hanem TLA34, mivel a motor is 1.3-as. Gondolkodtam már a karbicserén is egy ideje gondoltam kéne rá egy Pierburg 2E3, de égen-földön nem találok egyet se...

Viszont az tényleg fura, hogy az elõgyújtás a helyén van, viszont a vákuumcsõ lehúzására nem mászik el semerre. Szerintem itt is lehet valami gebasz. Lehet felteszek egy másik gyújtáselosztót próbából, aztán majd meglátjuk.

6790 Mazák Viktor 2013-10-01 18:46:10  Előzmény:jocking .: 75365

Alapvetõen a kipufogó tüsszögését - visszadurrogását a szegény keverék is okozhatja, mivel az 50es rendszeren jobban lélegzik a motorod, könnyen lehet, hogy ez így nyílvánul meg. (Motorkerékpároknál is, ha az ember kisebb fojtással rendelkezõ kipufogórendszert szerel fel, szükséges a motor újrakarburálása/programozása, mert a szegényes keverék ahogy te is leírtad, képes elégetni a kipufogóoldalt. Neten hasonló "frissen felszerelt" sportdobos videóból rengeteg van, ahogy a srácok túráztatás után motorfék üzemben lángoltatják a dobokat.) Én úgy vélem, ha böszme módon megy padlógáz üzemmódban a kocsi, akkor semmi gond nincs, de valószínûleg egy 5-10essel nagyobb fõfúvókát elbírna. A szomorú tény az, hogy a gyári karbin esélyed sincs hozzáadni vagy elvenni a padlógáz üzemból, csak az átmeneti keveréket tudod max. szabályozni. Azt gondolom, jelenleg a teljes terhelés rendszered olyan 0,9-1,0 közötti lambdát tud, ami talán a legjobb (bár kicsit lehetne kövérebb is), de amint motorfék üzemre váltasz, a relatív magas fordulatszámhoz kapsz egy nagyon vékony 1,1-1,2 körüli lambdát, erre durroghat a kipufogód. Ez csak akkor helytálló, ha gyári a karburátorod.

Az ingadozó alapjárat is érdekes dolog, most tavasszal újra belõttem a karburátorom, ami a gyári TLA32. Amit észrevettem, hogy a pillangószelep ütközõcsavar gyárilag nem zárás + 1/4 fordulatra volt beállítva, hanem valahova zárás + 2 teljes fordulatra. Érdekes dolog az, hogy miután állítottam egy megingathatatlan alapjáratot nagyon visszavett COval (majdnem felfekszik jelenleg a CO csavarom), ahogy elkezdtem az ütközõcsavarral nyitni a pillangón, elõször esni kezdett a fordulatszám (egy fordulatnál), tovább tekerve (másfél - 1+3/4 fordulat) pedig megemelkedett az alapjárat (ahogy nyitottam a pillangót, úgy elõször csak levegõt kapott - szegény lett - majd ahogy tovább tekertem jött az átmeneti rendszer is és visszadúsult). Az érdekes dolog az volt, hogy kevés COt beállítva, két és fél fordulat után beállítva az ütközõcsavart, nekem is himbálózott az alapjárat. Szerintem a magyarázat az, hogy a változó vákuum miatt (néha többet szív az átmeneti rendszeren - felugrik a fordulatszám - de az úszóházban csökken a nyomás - visszaszegényedik - lassul), folyamatosan hullámzott az alapjárat is.

Egy kollégámnál volt ugyanez a probléma egy gyáriasnak mondható trabin, ott egy alapjárati-gyújtáselektronika csere megoldotta.

6789 Csády Szabolcs 2013-09-29 22:57:35  Előzmény:Szabó Gábor: 75403

Világos.
Amúgy szétkaptam egy donor gyújtáselosztót és a Hall jeladó alatt lévõ bemetszéses tárcsát nem találtam sehol. Nálam a jeladó elõtt egy körgyûrû alakú mágnes pörög. A trafót egyébként külön figyeltem, de bõven a kézmeleg kategóriába esik a melegedése alapjáraton is, viszont a munkaellenálláson tojást lehetne sütni...ez normális?

6788 Kunyi Tamás 2013-09-29 19:10:07  Előzmény:Szabó Gábor: 75403

Miért kell az ékszíj tárcsát átfaragni illetve hogyan valósítod meg az elõgyújtás állítást?
Tehát ha jól értem, elektronikus gyújtásvezérlést építenél. De ehhez szerintem minimum mikrovezérlõs áramkör kellene.
Szóval mindenképpen érdekelne az elképzelésed és az ötleted! Errõl némileg sokat olvastam, esetleg szolgálhatok pár tippel.

6787 Szabó Gábor 2013-09-29 11:29:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 75390

Az van a szénszálas kábellel, hogy ott a hosszuktól függ az ellenállás. Mivel az egyes hengerkhez tartozók különbözõ hosszúak, a szikra nem lesz egyforma a hengerekben. Esetedben nyilván nagyobb szikra lesz, mint gyári trafóval, de a szénszálas kábel miatt nem az elérhetõ legnagyobb. Gyári kábel is rézmagos volt, nem véletlenül, a szénszálas visszalépés. Legjobb lenne ellenállás nélküli pipákkal egy rézmagos kábelszett.
Tervben van már az elosztó nélküli ikertrafós vagy hengerenkénti trafós gyújtás megépítése. Az ékszíjtárcsát kell átfaragni, az egész elosztó eltûnik majd a kábelekkel együtt. Van egy olyan probléma, hogy egy jeladóval mind a négy trafót mûködtetem, és minden hengerben lesz szikra, ha kell, ha nem. Vagy négy jeladós szíjtárcsát csinálok, ami elég drága meg barbár módszer, esetleg valmi áramkörrel meg lehet majd oldani, hogy csak az a trafó kapjon tápot, ahol a sûrítési ütem van. Akkor viszont egyszer teljesen át kell tekertetni a motort indítózáskor.


6786  Spityu 2013-09-29 08:08:42  Előzmény: : 75401

Nekem hasonló jellegû problémám van a 4T-n, csak ott a jobb csinálja (néha). Többször néztem már a testelést, de mindig jónak tûnt. A mozgatástól mondjuk jobb szokott lenni egy darabig. :)
Továbbá nálam, ha fékeztem, akkor szintén elõjött a hiba, nem jutott elég test az indexlámpának.

Nálad mondjuk más a probléma, mivel meg is áll (nálam csak belassul). Én arra gyanakszom, hogy a relé testelése nem megfelelõ, vagy maga a relé rossz. Ezt mondjuk kizárja az a tény, hogy a jobb oldali index mûködik.

Elsõ körben szerintem biztosítsd a megfelelõ kontaktot a következõ két testelésnél:
- jelzõkürt felfogatásánál a csavarkötés szétbontásával, érintkezõ felületek csiszolásával,
- ugyanez a bal hátsó testelésnél, ami a renszámtábla világításhoz megy

Aztán teszt. Ha így is rossz, akkor nézd át az index relé testelését.

De lehet, hogy a probléma az indexkapcsolónál lesz, méghozzá a bal oldalt kapcsoló érintkezõknél. Simán okozhat ilyen hibát egy nem megfelelõ kontakt.

Sõt, még a lámpákon belüli kontaktok is okozhatnak hibát. Mondjuk akkor inkább be kéne gyorsulnia a relének.
[i](Módosította Spityu 2013.09.29. 10:11-kor)[/i]

6785   2013-09-29 07:46:44

Üdv!

Trabant 601en irányjelzõproblémám adódott. A bal index elindul, de 2-3 jelzés után megáll. Ha vissza állítom alapra és újra jelzek ismét elindul és megáll pár villanás után.

Mi okozhatja a hibát? Házilag javítható vagy keressek villamossági autószerelõt (aki vállal trabantot is)?

Köszönöm a segítséget elõre is!

6784 Szabó Géza 2013-09-26 15:02:46  Előzmény: Bodács.Norbert: 75398

a kérdésedre a válasz:
vehetsz másik generátort de ha nem a generátor a ludas az is ugyanugy nemmüködne. illetve egy 22éves generátornál nincs garancia, hogya bontott jó lessz. inkább elvinni olyanhoz aki rendberakja, kiméri a diódákat, tekercselést.

6783 Szabó Géza 2013-09-26 14:47:49  Előzmény: Bodács.Norbert: 75398

Nem vagyok biztos benne,de ha tévedek valaki remélem kijavit. A piros kábelnek kéne meni az M6os csavara a generátor hátulján a másik végének meg az öninditóra ahová az akumulátor pozitiv vezetéke van kötve vagy közvetlen az aku pozitivra. a kék vezeték pedig a töltésvisszajelzõre menne. azt pedig egy csuszósaruval kellene rádugni oda ahova a fesszab 1db vezetéke is megy.

6782  Bodács.Norbert 2013-09-26 14:23:27  Előzmény:Szabó Géza: 75395

megnéztem,mint laikus,nem sokat láttam..csuszogyürük vannak,nem tudom,mi számit kopottnak..szénkeféknél,van belesajtolva 18,még a 8as mögött van kb 8mm..1centi..a lényeg a kérdésemben,hogy vegyek másik generátort,vagy felesleges vennem,azt is megeszi a trabim 3hét alatt??most olyant is csinált,hogy amikor a két kerekvégü kábelt/nekem kék,piros,a kék az akkura megy,a piros a motor mögött "eltünik/sercegni,mérgelödni kezdett az akksim.gyorsan levettem a pirosat,csak a kék kábellel megbékélt az akku,viszont töltés ugyanugy zéro..

6781 Szabó Géza 2013-09-26 13:11:27  Előzmény:Őry Gábor: 75396

cikkszám alpján Fordokon, Austinokon volt a 70es évektõl 90ig.

6780 Őry Gábor 2013-09-26 12:55:59

Nem tudjátok véletlenül, miféle generátor ez?

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130926/IMG_5870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130926/IMG_5870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130926/IMG_5873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130926/IMG_5873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

6779 Szabó Géza 2013-09-25 19:02:28  Előzmény: Bodács.Norbert: 75394

Nézd meg a szénkefék és a csúszógyûrûk állapotát. ha nagyon kopotak elõfordul,hogy fordulaton nincs rendes érintkezés közötük. Arra elég hogy a kontrol égõ kialudjon de az akut már nem birja tölteni.

6778  Bodács.Norbert 2013-09-25 15:12:21  Előzmény:Szabó Géza: 75393

Ezt nem tudtam...viszont nem csinálok rendszert belöle,csak teszteltem volna a generátort.Ezért jo,ha ért hozzá valaki,tanácsodbol okulni fogok,köszönöm

6777 Szabó Géza 2013-09-25 09:39:31  Előzmény: Bodács.Norbert: 75391

Járó motornál nem ajánlatos lekötni az akumlátor sarkat, mert a jó generátort is hama tönkre teheted vele.

6776  Bodács.Norbert 2013-09-25 03:30:25

Olyan nem lehetséges,hogy valamennyi töltést azért ad le a generátorom,hiszen a töltésjelzö ezt mutatja,viszont ahoz nem eleget,hogy a motor járását biztositsa??sajna nem tudom kimérni,elromlott a "müszer".vagy a töltésjelzö sem müködik??