Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6950 Őry Gábor 2013-11-27 07:53:04  Előzmény:Kozma Bence: 75565

Egyformák.

De meg kell nézni, nem esett-e ki a behúzóvilla csapja az önindítóból. Ugyanis akkor nem tudja rendesen behúzni a bendixet, és elnyalja a fogaskoszorút. Továbbá az utánygyártott koszorúkat cészerû a megvásárlásuk után egybõl a szemétbe helyezni... Ha csere van, akkor inkább egy bontott gyárit tegyél fel úgy hogy ne kopott rész kerüljön az önindítóhóz.

6949 Kozma Bence 2013-11-26 18:15:22

Szuper, köszi!

Még egy olyan kérdésem lenne, hogy a labirintos és szimeringes lendkerék fogaskoszorúja eltérõ? Mert én labirintos lendkereket tettem fel, csak annak a koszorúja már eléggé el volt nyalódva, így rátettem a régi szimeringes lendkerékét. Ami így fél év után elég csúnyán néz ki, illetve mostanában az indítás se jön mindig össze elsõre. Bendixre gyanakodtam, mert forogni forog az önindító, de csak magába, nem forgatja a motort. Lehetséges, hogy ezt a fogaskoszorú okozhatja?
Vagy fordítva? Az önindító gyilkolta le a fogaskoszorút, mert indítás után nem húzza magát vissza egybõl?

6948  Spityu 2013-11-26 17:44:11  Előzmény:Kozma Bence: 75562

3 év után is bûzlik. :)

6947 Kárász Endre 2013-11-26 16:47:03  Előzmény:Kozma Bence: 75562

A sima szimering is teljesen jó lesz.

6946 Kozma Bence 2013-11-26 14:28:25  Előzmény: Spityu: 75561

Hermosal van is itthon, de nem akarom 1 hónapig szagolni a garázsban. :D

De ha ennyire nem kényes rá, akkor kap karter tömítõt. :)


Szimering: Nem volt forgásirányos, elhoztam a simát. A belsõ felülete teljesen sima, ez probléma lehet?

6945  Spityu 2013-11-25 20:36:04  Előzmény:Kozma Bence: 75556

Hermosal! :D

Szinte bármi jó, akár "piros paszta" (ecetes) is. Én Hermosallal raktam össze, mert hasonlít a gyárira, igaz, kissé rideg ahhoz képest. Múltkor árultak e-bay-en eredeti gyárit, de nem nagyon mozgatott, lehetõség szerint nem akarom többet szétszedni. :)
A motorblokk gyárilag kb. parketta lakkal van összerakva, egyszer én is azzal csináltam: Gemini A+B komponenssel. Szerintem váltóhoz is tökéletes.
Lehetõleg bírja a hõt, és ne oldja fel az olaj, benzin, az a lényeg.

6944  Spityu 2013-11-25 20:31:33  Előzmény:Kárász Endre: 75557

Igen, a fém tömítés nem nagyon zömül. De valahogy mégis azt gondolom, hogy a komplett rendszer hõ hatására változik. Mindegy, az lesz, hogy a tömítéseket újragondolom. Megolajozom a csavarokat, és 40Nm-rel lehúzom õket. A gázbowden könnyebb rögzítése miatt a hûtés házát a helyére teszem, aztán járatom egy ciklust. Aztán átmegyek újra a csavarokon pont annyival, hogy az összes csavar meginduljon, majd lekattanjon. 42Nm szerintem jó lesz. Mert... igen... a tapadási súrlódást is le kell gyõzni (a kifejezés nem biztos, hogy helyes :D).
Amúgy a múltkori képeken látható márkás nyomatékkulccsal húztam le õket kb. 20 fokon, majd kb. 8 fokon egy márkátlanabbal. Volt olyan csavar, amelyiknél egybõl kattant, de volt olyan is, amelyiknél tudott forgatni 5-10 fokot azonos beállított nyomaték mellett. Vagyis a csavarok között szerintem volt különbség.
Persze az alumínium tömítés élettartama véges. Tsaby javaslatára hangszerkészítõ esztergyályos ismerõsömmel csináltatok majd rézbõl (rézfúvós hangszereket készít). Állítólag az örök +1 nap.

6943 Kozma Bence 2013-11-25 20:00:02  Előzmény:Kárász Endre: 75558

Köszi!

6942 Kárász Endre 2013-11-25 19:57:58  Előzmény:Kozma Bence: 75556

-Loctite 5920: Ezzel csináltam. Piros, és gumi/szilószerû az állaga a megkötés után.

-Loctite 5972: Szürkés cucc, kicsit keményebbre köt az elõzõnél. Motorblokkhoz használtam, mert a közvetlen benzint is gond nélkül bírja.

Igen, a szimering 58x80x10. Az eredeti DDR szimeringbõl van jobbos és balos kivitel is. Most SKF szimeringet tettem bele, tökéletesen muzsikál.

6941 Kárász Endre 2013-11-25 19:53:59  Előzmény: Spityu: 75555

Nekem tõcsavaros változat van, azt olajozottan húztam 4mkp-ra. (mkp-ban volt skálázva a szerszám)
Nem hiszem, hogy a fém tömítésnél volna értelme újrahúzni melegedés után, én nem csináltam, nem is hallottam még Trabinál. Egyébként szerintem melegedés után sem zömül annyira, hogy a 45Nm-rel lehúzott csavar 45Nm-rel megtámadva meginduljon a letapadásból.

6940 Kozma Bence 2013-11-25 17:18:40

Üdv!

2T Trabi váltó összerakásához milyen tömítõpasztát javasoltok?

A rózsakerék szimering mérete 58X80X10mm ? (csillagos váltó)

6939  Spityu 2013-11-24 18:57:08

Kédés: ki hogyan szereli a 2T Trabantnál a hengerfejet? Elsõ sorban arra gondolok, hogy a könyvben megadott nyomaték vajon olajozott vagy száraz csavarra vonatkozik? Meghúzás után érdemes járatni a motort, majd újra meghúzni a csavarokat? Meghúzási nyomaték? Valaki azt írta, a 45 Nm sok lehet.
Amúgy az enyém a behajtós változat, szóval nem tõcsavar áll ki a hengerekbõl. Lekopogom, épek a menetek.

6938  Spityu 2013-11-23 08:34:46

Na, váltóolaj, még. :) A Hixol T dobozára az is rá van írva, hogy "80W". Hátha ez segít. De szerintem felesleges kísérletezgetni, kapható a piacon normális olaj normális áron.

6937  Spityu 2013-11-21 21:43:09  Előzmény:Szedlák Tibor: 75552

Van több gyártónak is C2. Én legutóbb ZKL-ZVL-t vettem, 4 éve szereltem a 2T-be. Aztán most ugye kapott gyári újat. A fél évet futott ZKL-ek meg átmentek a 4T hátuljába. :)

6936 Szedlák Tibor 2013-11-21 21:35:27  Előzmény: Spityu: 75547

Köszi! Akkor be kell szereznem 2 õt hétvégére. :) Gyári újam van, de azt nem teszem bele ...

6935 Kárász Endre 2013-11-21 20:48:41  Előzmény:Bajáki Péter: 75544

Felpörgetés után kapcsolom ki a gyújtást. Közben semmi padlógáz, stb. Ezután legközelebb szívatóval indítok, gyönyörûen elkapja, semmi erõlködés. Igaz, új fajta (28H1-1) karbi van rajta, aminek a szívatója nem más, mint egy rugóterhelésû fojtószelep a karbi elõtt. Na az aztán biztosan bedúsítja, ha tökig ki van húzva...
Ja, a motor 5000km-t ment a felújítás óta!
(Anno a Wareszt én is szívatóval állítottam le.)

6934  Spityu 2013-11-21 20:47:02  Előzmény:Őry Gábor: 75549

Én a fordítottját akartam még írni. Ha mondjuk úgy tervezem, hogy 1 órára állok meg és emiatt szimplán leállítom, de csak 4 óra múlva ülök be: szívatóval történõ indítás

6933 Őry Gábor 2013-11-21 20:36:12  Előzmény: Spityu: 75546

Van még egy opció: szívatós leállítás, és szívató visszatolás. Indítás szívató nélkül. (Hidegben, rövidebb leálláshoz).

6932 Őry Gábor 2013-11-21 20:34:11  Előzmény:Bajáki Péter: 75544

Hogy az autószerelõk hogy látják a világot az egy kérdés...

1. De, több benzin kerül az égéstérbe, és
2. nemcsak oda, hanem a szívócsõbe, a forgattyúsházba, a felömlõkbe is. Ezért hidegindításkor a benzin egy része ha le is csapódik a hideg falakon, így is jut elég a gyertyához.
3. A kipufogóba így is, úgy is jut lerakódás, amit csak az országúti csapatás tud rendesen kiégetni (a csak városi használat a négyütemûeknél is gondot jelenthet).
4. A tapasztalat: egy túlszívatott motor egyheti állás után mínusz tíz fokban is képes pöccre indulni, ha egyébként minden rendben van vele.

(Ugye te nem vagy autószerelõ???)

6931  Spityu 2013-11-21 19:40:24  Előzmény:Szedlák Tibor: 75545

Nem. Teljesen más méretekkel rendelkezik. 6206 C2 a belevaló.

6930  Spityu 2013-11-21 19:39:02  Előzmény:Bajáki Péter: 75544

Én egész évben szívatóval szoktam leállítani abban az esetben, ha tudom, hogy legalább "jópár" óráig nem megyek vele. Pl. "8 óra munka" végéig. Vagy másnap reggelig. Ha tudom, hogy néhány perc múlva vagy egy órán belül megyek, akkor természetesen csak a gyújtáskapcsolót fordítom el.
A felpörgetõs módszer sem rossz amúgy.
Illetve télen nem mindig fullad bele a szívatóba, akkor pár mp. után simán le szoktam állítani.

Ha jól tudom, a H1-1 már olyan szívatóval rendelkezik, ami lényegében fojtja motort, így az úszóház felõl próbál meg levegõt szívni a karburátor, és lényegében így jut be plusz üzemanyag. Szerintem így is meg lehet fullasztani.

Az eredeti kérdésre visszatérve: másfél, két óra állás erejéig nem szoktam megszívatni.

6929 Szedlák Tibor 2013-11-21 19:30:39

Sziasztok! Érdeklõdnék, hogy a 6207 es számú csapágy jó-e a hátsó kerékcsapágy helyére? (Szinte elporladt a lengõkar , kitört a kerék és ki kell már cserélni a csapágyakat is.)

6928 Bajáki Péter 2013-11-21 17:41:15

Sziasztok,

Körkérdés arról, amirõl nem nagyon esik szó: ki hogyan állítja le a kétütemû Trabantot, ha tudja, hogy legalább másfél - két óra múlva indítja be legközelebb?

Én ilyen esetben szívatóval lefojtom, és szívatóval indítom. Azt tapasztaltam, h. sokkal könnyebben indul, mintha csak simán leállítanám.

Sokan úgy állítják le, hogy felpörgetik, hogy megszívja magát benzinnel és elfordítják a kulcsot. És utána szívatóval indítják.
(Autószerelõ szemével nézve ez a tipikus Trabantos leállítás ostobaság, mert nem kerül több benzin az égéstérbe, ellenben a kipufogóba el nem égett üzemanyag és olaj kerül, s utóbbi csak lerakódik. Ezt az érvelést helyesnek vélem.)

Számít-e, hogy az autón 28HB 2-x, vagy 28H 1-1 karburátor van?

Szóval a kérdés: ti hogyan állítjátok le?

6927 Geyer Oszkár 2013-11-19 19:12:22

Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy egy 2 ütemû warbi gumival szerelt lemez felnie, rárakható egy 1990-es évjtu 2t trabira? Köszi.

6926 Szabó Gábor 2013-11-18 15:26:20  Előzmény:Bencze Robi: 75532

Karburátor talp esélyes lehet. Kisebb-nagyobb repedések, amiket nem mindig látni. Alapjáraton a nagy vákuum összehúzza a gumit, így a repedéseket is, mikor gázt adsz hirtelen csökken a vákuum, ekkor a repedéseken fals levegõt szív a motor, a keverék elszegényedik, emiatt nem pörög fel egybõl. Ugyanez van 60-nál motorfék után. Ilyen fals levegõhöz melegedés is társulni szokott.
Esetleg valami szemmel alig látható vagy áttetszõ morzsa van az úszóházban, ami a tûszelepet nem engedi zárni. Akadhat az úszó és a tûszelep is. Ilyenkor meg a dús keverék miatt fullad. Ilyenkor, ha lepadlózod üresben diesel módjára koromfelhõt enged, majd nézz rá erre is.
Szedd ki a gyertyákat, nézd meg a színüket. Ha kormos, dús a keverék, ha fehéresre égett, szegény. Persze, ha a gyújtás tényleg jó.

6925 Mazák Viktor 2013-11-17 12:06:53  Előzmény:Pálfi Viktor: 75540

Szia!

Az ET miatt nem. Én próbáltam a hátsó tengelyre Borbet R14es felnit 20as ETvel, kiért a hátsó karosszériaelem pereme alá a gumi. 40 feletti ETt keress - ha nem szeretnél átalakítást a kasztnin vagy a futómûvön - a gyári 45 körül van, ha jól emlékszem 43.

6924 Pálfi Viktor 2013-11-16 17:58:23

Sziasztok! Segítségeteket kérném! 1.1 es trabim alá bemenne a 185/55 r15 ös gumival szerelt Et25-ös felni? Köszi.

6923  Spityu 2013-11-15 19:50:10

A 2T Trabant váltóolajához... több helyen láttam már, hogy a HV-46-os hidraulika olajat ajánlják hozzá. Könyvben, (német) fórumon, prospektusban, webshopban egyaránt. Egy próbát az is megérhet.

[img]http://www.zsibvasar.hu/estatic/c1i/2822/2822701.jpg[/img]

6922 Varga Tibor 2013-11-15 19:27:15  Előzmény:Zimmermann István: 75526

Átalakítás nélkül nem megy be, de nem bonyolult belefaragni. Ültetésnél pedig vagy kikovácsoltatdo a rugót, amit én sose tettem, úgyhogy tapasztalatom nincs, vagy pedig össze kell forgatni a rugókat. Anno írtam is cikket róla.
http://users.atw.hu/tibke/ultetes.html

6921 Varga Tibor 2013-11-15 19:25:27  Előzmény:Pápai László: 75524

Nyugodtan tedd fel, semmi baj nem lesz, nekem volt 2T-n nagyon rég.

6920 Zimmermann István 2013-11-15 13:35:17  Előzmény:Petró Dávid: 75535

Na akkor én megkeresem és rájuk írok egy mailt, hátha szóba állnak velem.
Remélem tényleg jók. :)

6919 Petró Dávid 2013-11-15 10:13:07  Előzmény:Zimmermann István: 75534

Én a Vörös Autórugó nevû céget ajánlanám. Én még nem csináltattam velük,jövõre tervezek menni hozzájuk, de sokan dicsérik és több mint 60 éve foglakoznak rugókészítéssel...

6918 Zimmermann István 2013-11-13 10:08:09  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75530

Köszönöm a segítséget!
Akkor nyugodt szívvel megvehetem a lámpát, beletudom tenni kis átalakítással?
Megbízható rugókovácsot tudsz nekem ajánlani? Illetve neked mennyibõl jött ki az egész ültetés?

6917 Őry Gábor 2013-11-13 07:58:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 75528

Szerintem félreértjük egymást: Én úgy láttam, hogy a 15W olaj sûrûbb mint a Hixol T. Ezért írtam, hogy ha neked a sûrûbb olajjal jól mûködik, akkor miért ne használd?

Én is kipróbáltam 15W-vel, de nem jött be, a váltó finoman kapcsolt, de a visszaváltás tragédia volt. Azért próbáltam ki, mert akkor még azt hittem, hogy biztos hígabb, mint a Hixol. Aztán meglepve láttam, hogy nem.

6916 Bencze Robi 2013-11-13 07:50:38

Sziasztok!
Még mindig 4T problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, megpróbálom teljesen öszzeszedni mi történ t eddig, és mi nem jó még mindig.
Gyújtáshibára gyanakodva a szaggató darabos járás, néha akadozás, letorpanás miatt, új rotor, elosztófedél, gyertyák, gyertyakábelek, gyújtás beállítva. Kicsit jobb lett és megváltozott a hiba, "gyakorisága".
Olvasgattam itt a fórumon, hogy ilyen belefullad a motor a gázadásba tüneteket karbi miatt is produkálhat, kétszer szedtem szét és raktam össze, a szükséges tömítéseket cseréltem, enni lehet a karbiról, automata szívató tök jól mûködik, mágnesszelep kattan, üzemanyagszivattyú is új, minden kis biszbasz vákumcsõ kifújva, ahol falsot szívhat szerintem minden rendbe lett rakva. De még mindig szar.
de csak magasabb fordulaton tartva jelentkezik ez a szaggatás meg olyankor mikor pl lepadlózom üresben, nem pörög fel azonnal ahogy szokott hanem egy picit nemtudom szerintem érthetõen leírni, de felhorkan egyet kettõt és csak utána, valamint olyankor ha már elindultam és negyedikig probléma nélkül felkapcsoltam, mondjuk kb 60nál elveszem a gázt, még az is elõfordul hogy lefullad de ez nem állandó...ez a legidegesítõbb hogy nem mindig rossz..és nemtudom most ez így akkor hogy van...tehát ha mondjuk kis motorfék után elkezdenék gyorsítani nem eszetlenül taposva, de akár úgyis, akkor csak hörög de nem veszi a fordulatot...
Annyit csináltam még hogy a gyújtásvezérlõ dobozka kábeleit, csatlakozóit megtisztítottam, a testkábeleket, megnéztem a csatlakozót is ami a motorhoz megy, azt is ami közvetlen a dobozon van de nem láttam semmi rendellenest.
Örülnék ha tudna valaki mondani valami jót..
elõre is köszi
Robi

6915 Pápai László 2013-11-12 21:41:35  Előzmény:Zimmermann István: 75526

Sztem Tibkénél érdeklõdj ültetés ügyben, tud segíteni...

6914 Gyapjas Gergely 2013-11-12 21:07:29  Előzmény:Zimmermann István: 75526

A lámpát úgy tudod berakni hogy a trabi lámpabilijére ráteszed a golf szerelõkeretét. Ehhez a trabi bilin és a golf kereten is vannak felesleges részek amiket le kell vágni. Néha a trabi lámpakarika belsejébõl is vágni kell.

A lényeg hogy rugókováccsal a legegyszerûbb megcsináltatni és a legbiztonságosabb is. De ilyen mértékû ültetésnél már a lengéscsillapító szárát is rövidíteni kell vagy rövidebb szárú kell bele. pl: Lada vagy Skoda elsõ. Nekem 10cm- re( a kiszerelt laprugó legalsó lapjának alsó éle a földtõl) van kovácsolva a rugóm és lada lengéscsillapítóval van összerakva.

6913 Gyapjas Gergely 2013-11-12 20:55:57  Előzmény: Spityu: 75525

Mindegy milyen csapágyat raksz be ha lehûtöd és préseled akkor tartós lesz az is. Én raktam már be sbr, mastersport, zkl és eddig mindegyik bírja.

4t gátló ügyben keresd Bajusz kolegát mert õ már kikisérletezte h milyen patronnal újítható fel könnyedén.

6912 Kiss Krisztián 2013-11-12 20:41:17  Előzmény:Őry Gábor: 75527

Ezt tapasztalatból írtam,de mindenki azt használ amit akar.Igazából télen van nagy jelentõsége,amikor a normál váltóolajok megdermednek(minél sûrûbb annál inkább),és nagyon lassan melegednek,és a szabadon futó nem akar mûködni. Ezek a váltók nem egy nagyon nagy terhelés alatt mûködõ váltók,bõven megteszi a motorolaj amit kel neki utcai használat mellett.

6911 Őry Gábor 2013-11-12 19:30:11  Előzmény:Kiss Krisztián: 75521

Ha mûködik rendben, akkor miért ne legyen egy sûrûbb olaj? Szerintem kárt nem tud csinálni...

6910 Zimmermann István 2013-11-12 17:51:45

Egy kis témát hoztam.
Érdekelne hogy a Golf1 "tuning" lámpáját mindenféle átalakítás nélkül fel tudom szerelni a kétütemû trabantomra? Vagy ha kell valamit változtatni akkor mit?
Illetve volna még egy kérdésem.....
Ültetnék 7-10cm-t az autón...ezt hogy és hol tehetem meg? Mert hallottam hogy rugókovács tudja megcsinálni, de ha valakinek van már tapasztalata hova vihetem, az kérem írjon.
Köszönöm.

6909  Spityu 2013-11-12 17:35:34  Előzmény:Kárász Endre: 75517

Köszi! Nem tudja valaki esetleg, hogy mekkora lehet a szimmering a 4T gátlóban? A kétszeri szerelést akarom elkerülni. Meg persze az O-gyûrû mérete is érdekes volna.

Kerékcsapágyból szerintem a legolcsóbbat rendelem, aztán max megtunkolom zsírral. ZKL mondjuk elég jónak mondható. A ruszki csapágyak szerintem rosszabbak, mint a kínaiak.

6908 Pápai László 2013-11-12 13:35:09

Sziasztok!

Gumis kérdés következik: a 4T gyári felnijére(4" a szélessége)175/70-es gumikat fel lehet tetetni? Hallottam már ezt is, azt is, egy olyan vélemény érdekelne, akinek tutira fent van, vagy tutira nem sikerült. Gumis tenné fel, de addig nem veszem meg a gumikat, amíg nem tuti hogy jók lesznek.Köszi elõre is.:confused:

6907  Spityu 2013-11-12 12:07:12  Előzmény:Zimmermann István: 75522

A 15W40 szerintem "vastagabb", mint a gyári. Nem mondom, hogy rossz, mert nem teszteltem. Egyelõre maradok a Hixol T-nél én is. Aztán majd kiderül.

Az a probléma, hogy a nyelestengely túl alacsony fordulatszámmal forog, miközben az autó viszonylag magas sebességébõl adódóan a hajtott tengely gyorsabban. A szinkrongyûrû nem tudja összeszinkronizálni a két tengelyt, ezért nem veszi a fokozatot. Simán lehet, hogy átdolgoz a kuplung kinyomott állapotban is.

Amíg nem cserélsz olajat, addig dupla kuplungolással tudod segíteni a kapcsolást: kuplung be, 3-ból kiveszed üresbe, kuplung vissza, adsz egy megfelelõ nagyságú gázfröccsöt, kuplung be, betolod 2-be, kuplung vissza.

6906 Zimmermann István 2013-11-12 11:03:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 75521

De a 15W 40 az nem túl vékony olaj egy váltónak? Nálad mikor lehet 2-esbe visszaváltani? nálam 20alatt veszi, de megvárja míg a 20at eléri...az egyest meg tényleg csak ha nem mozog a kocsi akkor veszi be.(állítólag ez normális a visszaváltásnál) Ha neked motorolaj van a váltóban akor nyilván hígabb az egész, és kevésbé fogja vissza a váltót is.

6905 Kiss Krisztián 2013-11-11 20:04:22  Előzmény:Őry Gábor: 75510

Nos a régi nagy szakiktól én még annó az tanultam,trabi váltóba 15w40es 4T motorolajat tégy,azzal nem lesz gondod se télen se nyáron...és lön,nem is volt...Teljesen megfelel minden kritériumnak nem dermed stb,és a szabadonfutó is szereti :)

6904 Kárász Endre 2013-11-11 18:49:20  Előzmény:Fazekas András: 75519

Örülök, hogy megjavult, azonban ahhoz túl furfangos volt a dolog, hogy egy egyszerû kábelcsere legyen az oka. Gondolom, volt benne eredetileg pár össze-vissza kötözgetés, amit az új kábel berakásakor sikerült neki kiírtania.

6903 Fazekas András 2013-11-11 18:15:21

Sziasztok:)

sikerült a villamosság problémát megoldani. Hála istennek nem volt nagy a gond. Elvittem egy villamosság szerelõhöz, aki kiderítette, hogy a pozitív és a negatív fõ kábelek cseréjével orvoslni lehet a problémát. Kicseréltük és azóta minden mûködik úgy ahogyan kell. Azért köszönöm a sok segítséget, mert legalább okosodtam én is kicsit:)

6902 Kárász Endre 2013-11-11 17:05:50  Előzmény:Kárász Endre: 75517

Az oéaj mennyiség helyesen 118 cm^3

6901 Kárász Endre 2013-11-11 16:50:58  Előzmény: Spityu: 75516

Pontosítanék: az elsõ csapágy golyós, nem kúpgörgõs.
A hátsó gátló majdnem ugyanolyan, mint a '88 elõtti 2T Trabikon. Így aztám a felújítása is megegyezik: vagy beadod felújító mûhelybe, vagy otthon próbálsz cserélgetni rajta alkatrészeket. A mûhelyben egyébként annyi a felújítás (legalábbis itt Pesten az elég jónevû Kárászi cégnél), hogy a belsejét (belsõ henger a dugattyúval, szelepekkel) kompletten kicserélik. Ha olyan ramaty állapotban van, akkor a dugattyúrudat is.
Annyi a különbség a régi 2T gátlóhoz képest, hogy a dugattyúrúd vastagabb, emiatt a szimering más benne. Érdekes, hogy a hornyos záróanya nyers öntvénye ugyanaz, csupán 2mm-rel nagyobbra van fúrva a luk a rúd számára. Ugyanez a helyzet a szimeringtartó záróelemmel is. Emellett még a dugattyú alatt lévõ, kihúzás esetén mûködõ szelep rugója erõsebb, mivel komolyabb csillapítást kell biztosítani, mint a laprugós konstrukciónál. Bár nekem spirálos a 2T, mégis betáraztam régi gátlókat, mert pont a kopó alaktrészek csereszabatosak. Na jó, a dugattyúrúd nem, de a lényeg a belsõ henger és a dugattyú. Ha majd egyszer veteránosodik a kocsi, akkor így lesz felújítva.
A szimeringnél érdemes nyomásállót venni, bár az már nem párszázas tétel. Ennek, és a szimeringet is magában foglaló záróelem O-gyûrûjének tudtam a méretét, de most sehol sem lelem.
Olaj: lengéscsillapítóba lengéscsillapító olajat. Anno én Repsol Fork Oil nevû készítményt löttyintettem bele. Ugyanannyit, mint az elsõbe, mivel a térfogatok kb. ugyanolyanok lehetnek. A gyári javítási könyv 113 cm^3 mennyiséget ír elõ. A Repsolnak van 5W és 10W változata is, én a 10W-t használtam. Az a baj, hogy a gyári könyvben lévõ viszkozitás régi mértékegységben van megadva (Engler fok), ráadásul 20C fokra. Hosszas átszámolás után arra jutottam, hogy kb. a 10W-nek felel meg a gyári elõírás.

A kerékcsapágyról még annyit, hogy Zsombinál általában vegyesen van a kínai és a Szamarához gyártott orosz csapágy. Ha nem akarsz beruházni 6000Ft/db áron SKF-be, és tõle rendelsz, akkor érdemes telefonon letisztázni. Illetve a cseh ZKL is gyárt ilyet, én azt tettem bele. De ilyet csak egyszer láttam a Vaterán (amikor megvettem), azóta sehol...
[i](Módosította Endre 2013.11.11. 18:02-kor)[/i]