Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6908 Pápai László 2013-11-12 13:35:09

Sziasztok!

Gumis kérdés következik: a 4T gyári felnijére(4" a szélessége)175/70-es gumikat fel lehet tetetni? Hallottam már ezt is, azt is, egy olyan vélemény érdekelne, akinek tutira fent van, vagy tutira nem sikerült. Gumis tenné fel, de addig nem veszem meg a gumikat, amíg nem tuti hogy jók lesznek.Köszi elõre is.:confused:

6907  Spityu 2013-11-12 12:07:12  Előzmény:Zimmermann István: 75522

A 15W40 szerintem "vastagabb", mint a gyári. Nem mondom, hogy rossz, mert nem teszteltem. Egyelõre maradok a Hixol T-nél én is. Aztán majd kiderül.

Az a probléma, hogy a nyelestengely túl alacsony fordulatszámmal forog, miközben az autó viszonylag magas sebességébõl adódóan a hajtott tengely gyorsabban. A szinkrongyûrû nem tudja összeszinkronizálni a két tengelyt, ezért nem veszi a fokozatot. Simán lehet, hogy átdolgoz a kuplung kinyomott állapotban is.

Amíg nem cserélsz olajat, addig dupla kuplungolással tudod segíteni a kapcsolást: kuplung be, 3-ból kiveszed üresbe, kuplung vissza, adsz egy megfelelõ nagyságú gázfröccsöt, kuplung be, betolod 2-be, kuplung vissza.

6906 Zimmermann István 2013-11-12 11:03:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 75521

De a 15W 40 az nem túl vékony olaj egy váltónak? Nálad mikor lehet 2-esbe visszaváltani? nálam 20alatt veszi, de megvárja míg a 20at eléri...az egyest meg tényleg csak ha nem mozog a kocsi akkor veszi be.(állítólag ez normális a visszaváltásnál) Ha neked motorolaj van a váltóban akor nyilván hígabb az egész, és kevésbé fogja vissza a váltót is.

6905 Kiss Krisztián 2013-11-11 20:04:22  Előzmény:Őry Gábor: 75510

Nos a régi nagy szakiktól én még annó az tanultam,trabi váltóba 15w40es 4T motorolajat tégy,azzal nem lesz gondod se télen se nyáron...és lön,nem is volt...Teljesen megfelel minden kritériumnak nem dermed stb,és a szabadonfutó is szereti :)

6904 Kárász Endre 2013-11-11 18:49:20  Előzmény:Fazekas András: 75519

Örülök, hogy megjavult, azonban ahhoz túl furfangos volt a dolog, hogy egy egyszerû kábelcsere legyen az oka. Gondolom, volt benne eredetileg pár össze-vissza kötözgetés, amit az új kábel berakásakor sikerült neki kiírtania.

6903 Fazekas András 2013-11-11 18:15:21

Sziasztok:)

sikerült a villamosság problémát megoldani. Hála istennek nem volt nagy a gond. Elvittem egy villamosság szerelõhöz, aki kiderítette, hogy a pozitív és a negatív fõ kábelek cseréjével orvoslni lehet a problémát. Kicseréltük és azóta minden mûködik úgy ahogyan kell. Azért köszönöm a sok segítséget, mert legalább okosodtam én is kicsit:)

6902 Kárász Endre 2013-11-11 17:05:50  Előzmény:Kárász Endre: 75517

Az oéaj mennyiség helyesen 118 cm^3

6901 Kárász Endre 2013-11-11 16:50:58  Előzmény: Spityu: 75516

Pontosítanék: az elsõ csapágy golyós, nem kúpgörgõs.
A hátsó gátló majdnem ugyanolyan, mint a '88 elõtti 2T Trabikon. Így aztám a felújítása is megegyezik: vagy beadod felújító mûhelybe, vagy otthon próbálsz cserélgetni rajta alkatrészeket. A mûhelyben egyébként annyi a felújítás (legalábbis itt Pesten az elég jónevû Kárászi cégnél), hogy a belsejét (belsõ henger a dugattyúval, szelepekkel) kompletten kicserélik. Ha olyan ramaty állapotban van, akkor a dugattyúrudat is.
Annyi a különbség a régi 2T gátlóhoz képest, hogy a dugattyúrúd vastagabb, emiatt a szimering más benne. Érdekes, hogy a hornyos záróanya nyers öntvénye ugyanaz, csupán 2mm-rel nagyobbra van fúrva a luk a rúd számára. Ugyanez a helyzet a szimeringtartó záróelemmel is. Emellett még a dugattyú alatt lévõ, kihúzás esetén mûködõ szelep rugója erõsebb, mivel komolyabb csillapítást kell biztosítani, mint a laprugós konstrukciónál. Bár nekem spirálos a 2T, mégis betáraztam régi gátlókat, mert pont a kopó alaktrészek csereszabatosak. Na jó, a dugattyúrúd nem, de a lényeg a belsõ henger és a dugattyú. Ha majd egyszer veteránosodik a kocsi, akkor így lesz felújítva.
A szimeringnél érdemes nyomásállót venni, bár az már nem párszázas tétel. Ennek, és a szimeringet is magában foglaló záróelem O-gyûrûjének tudtam a méretét, de most sehol sem lelem.
Olaj: lengéscsillapítóba lengéscsillapító olajat. Anno én Repsol Fork Oil nevû készítményt löttyintettem bele. Ugyanannyit, mint az elsõbe, mivel a térfogatok kb. ugyanolyanok lehetnek. A gyári javítási könyv 113 cm^3 mennyiséget ír elõ. A Repsolnak van 5W és 10W változata is, én a 10W-t használtam. Az a baj, hogy a gyári könyvben lévõ viszkozitás régi mértékegységben van megadva (Engler fok), ráadásul 20C fokra. Hosszas átszámolás után arra jutottam, hogy kb. a 10W-nek felel meg a gyári elõírás.

A kerékcsapágyról még annyit, hogy Zsombinál általában vegyesen van a kínai és a Szamarához gyártott orosz csapágy. Ha nem akarsz beruházni 6000Ft/db áron SKF-be, és tõle rendelsz, akkor érdemes telefonon letisztázni. Illetve a cseh ZKL is gyárt ilyet, én azt tettem bele. De ilyet csak egyszer láttam a Vaterán (amikor megvettem), azóta sehol...
[i](Módosította Endre 2013.11.11. 18:02-kor)[/i]

6900  Spityu 2013-11-11 15:46:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 75515

Köszönöm a gyors és pontos választ! Pont onnan akarok rendelni cuccokat is, a fékcsõvel meg nem játszok, veszek onnan, mintsem csináltassak helyben.

6899 Csády Szabolcs 2013-11-11 15:33:52  Előzmény: Spityu: 75514

Szia!

A nyomtávrúd gömbfejének porvédõje megegyezik vele, legalábbis én a [urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=412&osCsid=4nq0dm7bso85jmek3lcuu9v0d0]zsombinál[/urls] vettem, s kis masszírozás után ráment, de gondolom ez az utángyártott mivoltának köszönhetõ.

Az elsõ kerékcsapágy csak a '85 utáni 601-esekével egyezik meg. Ez már nem mélyhornyú golyóscsapágy, hanem dupla soros kúpgörgõs, száma: 34x67x37 2RSR (a végén az utolsó 4 karakter azt jelenti, hogy korszerûsített kétoldali olajálló mûanyag tömítõtárcsával van ellátva).

Az elsõt tuti, de szerintem a hátsó lengéscsillapítót is fel lehet újítani. Én még nem tettem, de anno ezt írták nekem fórumon:

"A tetején lévõ "kupak" kicsavarható, egy szimering és egy "o" gyûrû kell darabonként, hidraulika olaj bele vagy ha keményebbet akarsz váltó vagy motorolaj. A szimerig és a gyûrû párban olyan 800 Ft körül van, idõben kb 10-10 perc kicserélni. Mennyiség: a belsõ hengert teli, a külsõt min félig felönteni, hogy ne szívjon levegõt."

6898  Spityu 2013-11-11 10:22:48

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy 1.1 Trabantnál az elsõ lengõkar gömbfején a porvédõ mérete megegyezik-e valamely más típuséval? Mindkettõ szétszakadt, de a gömbfejeknek nincs baja. Emiatt nem is szeretném cserélni az egész lengõkart... A nyomtávrudakon található porvédõ jó lehet oda?

Továbbá a hátsó lengõkaron lévõ fém fékcsõ valóban spéci? Felemás a végük? A munkahenger és a gumi fékcsõ közötti szakaszra gondolok.

Az elsõ kerékagycsapágy megegyezik a 601-esével?

A gátlókat (fõként az elsõt) fel lehet újítani házilag?

Köszi!

6897 Őry Gábor 2013-11-10 19:45:38  Előzmény:Zimmermann István: 75511

Valószínûleg túlságosan jól keni a szinkrongyûrûket, ezért nem tudnak megtapadni a "fékezõfelületen", ergo nem tud összekapcsolódni a kapcsológyûrû és a fogaskerék. Az a bizonyos Hixol T hígabb, mint mondjuk egy 15W 40-es olaj. Ha ez az olaj sem segít, akkor jó eséllyel szinkrongyûrûket kell cserélni. (Elég nagy sz....pás.)

6896 Szedlák Tibor 2013-11-10 17:07:33  Előzmény:Zimmermann István: 75511

Majd nézz el felénk , lehet tudunk segíteni. :)

6895 Zimmermann István 2013-11-10 17:01:14  Előzmény:Őry Gábor: 75510

Igen a váltóolaj kicsit sûrûbb...én a robogómba (Yamaha Mint) 95W90es olajat tettem, csendes és jó is. Amit viszont sikerült megoldani, hogy 20alatt tényleg kapcsolja a 2-est, és ha megállok a kocsival, csak akkor az egyest. Valaki megtudja magyarázni miért van? Nem lehet ezen változtatni? hogy 30-nál még kettest tudjak esetleg kapcsolni? Köszönöm.

6894 Őry Gábor 2013-11-10 16:49:02  Előzmény:Zimmermann István: 75509

Gyanús az olaj, lehet, hogy nem megfelelõt tettek bele. Egyszer ésn is próbálkoztam 20W, 15W motorolajjal (a szabadonfutó miatt, ez külön történet), na és azzal volt rettenet a visszaváltás. Aztûn a Hyxol T mindent megoldott.

6893 Zimmermann István 2013-11-09 20:39:38

Huuu...Hát egész jó kis csapat vagytok :)
Igazából két hete van nálunk a 2ütemû 88as trabant :)
Még nagyon nem tapasztaltuk ki azt hogy melegen és hidegen mit csinál.
Megpróbálom ezt a kuplungbowden meghúzást, hátha sikeres lesz. Illetve szeretnék majd olajat cserélni a váltóban(ki tudja milyen olaj van benne ha van egyáltalán...) Ha nem jár a motor, annyira szuperül lehet vele váltani, hogy egy mai autó simán elbújhat mögé...de ha megyek vele felfelé szépen vált, de ahogy írtam csak a 2-1et nem veszi. Akkor a szinkromgyûrûrõl lemondtam, és megpróbálom a kuplungbowdent. Zsírzást pedig nemtudom merre kell, illetve állítani a váltórudazaton.

A lakkozást meg azért írtam így h telibe, mert ugye már 2K-val dolgozunk csak, sokkal tartósabb. és fel lehet polírozni ha van rajta bármi hiba.

6892  Spityu 2013-11-09 07:46:28

A leírt tünetek nekem is ismerõsek. Az egyes kapcsolását sok váltó nem szereti 10-20km/h-nál nagyobb sebesség mellett. Okozhatja rossz olaj, laza bowden, kopott szinkrongyûrû egyaránt. Utóbbi fõleg abban az esetben, ha nagyon erõltették: a három menesztõnél el tud deformálódni a gyûrû pereme, ami miatt még inkább késik a "rányomódás", ami szintén elõnytelen.
Egyszer volt egy alattomos hibám: kopott közepû kuplungtárcsa okozott recsegõs váltásokat. Kopottsága miatt a megengedettnél nagyobbat tudott billenni a nyelestengelyen, ezért kiemeléskor sokszor továbbra is "átdolgozott" a váltó felé. Így nem csoda, hogy nehéz volt váltani.
Van egy ellenpéldám is: a 2009-ben vásárolt klónomon (82-es) nagyon precíz váltó volt. Alig futott 42 ezret a kocsi, kisujjal vette az 1-est gyakorlatilag bármekkora tempónál. El sem hittem, hogy lehet ilyen. Maga a váltórúd a mûszerfalnál szorult (6 év állás után), ezért az elején többször 1-est kapcsoltam 3 helyett kigyorsításkor. Észre sem vettem, amíg nem engedtem fel a kuplungot.

6891 Bozó Ákos 2013-11-09 01:08:44  Előzmény:Szabó Gábor: 75506

Nem biztos, hogy a bovden az oka. Nekem is nehezen váltott oda-vissza, és valóban részint a bovden miatt volt (nekem Hycomat-ból visszaalakította valaki még Kr.e.). De neki csak visszafele csinálja. Gyakorlatlanok (nem rosszból) sokszor nem találtják visszafele a 2-est- gyilkolták már az enyémet is-, az 1-est meg nyilván nem veszi 10-15 km/h felett. Ha meg az alatt se, akkor egy kicsit tényleg lehet javítani a bovdennel. Ott meg elõjöhet az a határhelyzet, mint nálam, hogy vagy csúszik vagy nem veszi a sebességet, de ez már más tészta.

pitta:
Elvileg ha a szinkronod vagy a léptetõd lenne gyatra, akkora nagyon sehova nem váltanál, kidobná a francba vagy csak erõlködnél. Egy kicsit gyakorolj, mert visszafele tényleg pöpecül kell 2-est váltani. A zsírzás meg sosem árt, fõleg így tél felé.

6890 Szabó Gábor 2013-11-08 22:53:18  Előzmény:Zimmermann István: 75502

Váltóhoz:
Kuplung bovdenen próbálj állítani. Esetleg a rudazaton állíts, kenj.
2T vagy 4T?
Hidegen csinálja, melegen esetleg mindig?

6889  Spityu 2013-11-08 21:16:43  Előzmény:Zimmermann István: 75504

Igen, összeködölésre gondoltam. A lakkozással nem értek teljesen egyet. Trabantnál én max. úgy bírom elképzelni a lakkozást, hogy az utolsó rétegbe belekeverni valamennyit. Egész szép eredményeket láttam összeködölést majd összepolírozást követõen.

6888 Zimmermann István 2013-11-08 20:59:29  Előzmény: Spityu: 75503

Szia!
Köszönöm elõször is a gyors választ!
Én is úgy gondoltam hogy mögéragasztok egy mûanyag lemezt erõs ragasztóval, majd ahol a repedés végig megy oda is nyomok kivülrõl, de már keményedõ ragasztót. Akkor ezek szerint javítható így... megtudom oldani igazából csak a javítandó felület fényezését, de nem éri meg, mert az egész karosszériaelemet lakkozni kell...Ha fényezés, azt mindíg telibe kell :) Nálam ez a szabály. :)
Természetesen ha a javítandó részt fújod csak le, akkor sosem szabad kiragasztani körülötte mert meglátszik a szintkülömbség, mindíg össze kell ködölni.

6887  Spityu 2013-11-08 19:11:34  Előzmény:Zimmermann István: 75502

Szia!

Javaslom, olvasd el a szerelési könyveket. Ott képekkel illusztrálják, hogy hogyan is kell javítani az ilyen hibákat.

Elmesélem az én autóm történetét röviden. Pontosabban csak a jobb hátsó sárvédõét. Valamikor 1990 körül belementek, az index lámpa magasságában kb. 10cm hosszon repedés keletkezett. Ezt a karosszériás hasonló módon javította, ahogy a könyv is írja. Azzal a különbséggel, hogy nem tett oda merevítõ lemezt, hanem csak a GYÁRI ragasztóval megkente belülrõl, kívülrõl pedig kittelve lett + telibe fényezve az elem. Azóta is bírja, lekopogom, nincs vele probléma. Szerintem ha a gyári leírást követed, nem lesz baj. Visszanyomkodod a helyére, szabsz oda megfelelõ lemezt, és odaragasztod - olyan módon, ahogy a könyv írja. A fényezés részét nem kell neked elmagyarázni. Sõt, kérdeznék: ezt helyi / spot fényezéssel fogod tudni javítani, vagy az egész elemet le kell majd fújnod? A narancsosságot majd szépen le kell utánoznod. ;)

Újra megnéztem a képet. Eszembe jutott mégegy javítási mód: a repedések felületét ragaszd össze. A duroplaszt véleményem szerint nagyon jól ragasztható. Most sokan meg fognak kövezni: a 4T-men keletkezett egy hasonló repedés, és pillanatragasztóval kentem meg a repedést, majd összenyomtam. 3 éve tart esõben, hóban, télen, nyáron. Ha nem is pillanatragasztóval, de összeragasztva a felületeket, nagyon sokat fog majd tartani. Ettól még illik megtámogatni belülrõl lemez + ragasztó kombóval.
[i](Módosította Spityu 2013.11.08. 20:16-kor)[/i]

6886 Zimmermann István 2013-11-08 18:38:58

Sziasztok!
Óriási szükségem van a tanácsotokra.
Kis trabantomat tegnap "összetörték". Cetlit nem hagytak az autón, már ez a része nem is érdekel, de a kocsim midnen karosszériaeleme még a gyári, szeretném a sárvédõmet helyrehozni. Jármûfényezõ vagyok, a festéssel nem lesz gond, de duroplasttal még nem volt dolgom. Arra volnék kíváncsi, hogy egy beszakadt részt ha belülrõl kinyomok, és egy mûanyag formára vágott lemezzel belülrõl beragasztom, majd elgittelem, az elképzelhetõ hogy a rázkódás miatt vagy a Duroplast hajlékonysága miatt nagyon hamar ki fog esni ?
Illetve ha megyek az autóval, szépen megy vált felfelé, rendeltetésszerûen, de ha vissza kell váltanom, a 4-3veszi, de a 2-1-et nem találja be. Ez a szinkrongyûrûktõl lehet?
Köszönöm elõre is tanácsotokat.

http://kepfeltoltes.hu/131108/2013-11-07_13.39.36_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/131108/2013-11-07_13.39.49_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[i](Módosította pitta63 2013.11.08. 19:40-kor)[/i]

6885 jocking . 2013-11-07 21:15:33  Előzmény: Spityu: 75500

Nem tudom, miért van folytok ekézve szegény H1-1. Nekem is az van, és stabil vele a motor, 7 liter körül van a fogyasztás és pöccre indul. Jó az, ha nincs sz@rrá kopva. :D

6884  Spityu 2013-11-07 19:32:46  Előzmény:Horváth Péter: 75498

A keverék csavart, vagy az ütközõ csavart tekergetted? Az elõbbire gyakran érzéketlenek a kopottabb darabok. Utóbbira nehezen tudom elképzelni ugyanezt. Max. az új típusú H1-1-es karburátornál, ami ugyebár a sátán mûve már. :)

6883 jocking . 2013-11-07 16:38:36  Előzmény:Horváth Péter: 75498

Véleményem szerint attól, hogy egy karburátor tiszta, még lehet rossz. Elég régi cuccok ezek, ha nem egy lezsírozott gyári dobozból került elõ, akkor bármi lehet (bár lehet, hogy még akkor is...). Egyébként a hibát jó lenne jobban körülírni, hogy pontosan mi a gond az alapjárattal. Túl magas, vagy túl alacsony? Csak az alapjárat rossz, vagy a motor is erõtlen? Amíg nincs bõvebb infó, addig ez szinte bármi lehet, a karburátor hibájától kezdve a gyújtáshibán át egészen a fals levegõ szívásig.

6882 Horváth Péter 2013-11-07 16:37:15

Sziasztok! S.O.S kérdésem lenne.
Új tag vagyok az oldalon és segítségre lenne szükségem. Trabant motoros szöcskét vásároltam, és az lenne a kérdésem, hogy már a második karburátort szerelem fel rá és mindig ugyanaz a hibajelenségem: semmilyen úton-módon nem tudom állítani az alapjáratot, nem reagál az alapjárati csavar állítására. A karburátorok kristály tiszták. Mi lehet a probléma?
Kérlek segítsetek!
Üdv: Peti


[i]Kérlek mellõzd a folyamatos nagybetûs írást és a többszörös mondatvégi írásjel használatot, ezek nélkül is segít, aki tud. - jocking[/i]

[i](Módosította jocking 2013.11.07. 17:38-kor)[/i]

6881 Fazekas András 2013-11-03 12:37:23

köszönöm szépen a tanácsokat. úgy néz ki hogy lesz a héten pár napom és akkor megnézegetem a dolgokat. nem kéne hogy nem bajt jelentsen mert autószerelõ a szakmám, de sajna a villamossághoz nem igazán értek:)

6880 Kárász Endre 2013-11-03 11:02:40  Előzmény:Fazekas András: 75492

Akkor a problémádra nem igazán lehet mit mondani a hifi és a riasztó ismerete nélkül, mert valószínûleg ott lesz a baj. A Trabi gyári elektromos rendszerében ilyen jelenségek nem fordulhatnának elõ. Javaslom, hogy szánj rá egy fél napot, és aprólékosan nézd át, hogy miféle változtatások lettek eszközölve a két készülék beszerelésekor. Pl. kezdjed az indítózással, lekapcsolt világítás mellett, amikor folyamatosan jelentkezik az általad írt hiba!
A Trabi kapcsolási rajzát a Képgaléria/Kapcsolási rajz/Trabant 601 útvonalon klikkelgetve itt találod:
[url]http://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg[/url]

Ha a német feliratok gondot okoznak, akkor nézd meg a de Luxe rajzát! Igaz, hogy azon van sok felesleges dolog is, de az ne zavarjon! Arra viszont NAGYON VIGYÁZZ, hogy vannak közte különbségek! A kábeltoldó sorkapocs más kiosztású a két változatnál! Szóval inkább csak akkor használd a De Luxe rajzát, ha a magyar kifejezéseket keresed!
[url]http://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_deluxe_magyar84.jpg[/url]

Ha megnézed az akkut, akkor a pozitív saruról elmegy egy vastag kábel az önindítóhoz, illetve egy vékonyabb piros bemegy az utastérbe a kocsi bal oldalán, a kerékdobnál. Ez három (legalább) helyre ágazik: a világítás forgókapcsolójához, a gyújtáskapcsoló 30-as pontjához, és a jobb szélsõ (balról a nyolcadik) biztosítékhoz. (Illetve mehet még a hifihez, hátsóablakfûtéshez) Ebbõl következik, hogy a gyújtáskapcsoló 30-as jelû akku pozitív kapcsán mindig, minden körülmény között +12V-nak kell lennie. A kapcsoló annyit csinál, hogy II. állásban ehhez hozzákapcsolja az önindító 50 jelû vezetékt, amitõl az behúz, majd elkezd forogni. Ahogy látod, semmi köze a világításhoz, tehát nálad biztosan módosítottak már rajta.
-A továbbiakat illetõen van pár sejtésem, de nem akarlak azzal összezavarni, hogy minden kósza ötlettel traktállak. Néhány infó, ami hasznos lehet:
A gyújtáskapcsolón van egy 30a jelû pont, ami elmegy a kormányon lévõ bajuszkapcsolóhoz (a rajzon BLH). Ez a parkolófény. Ha a slusszkulcsot "P" állásba fordítod, akkor a "30" akku pozitívot hozzákapcsolja a 30a-hoz (ahogyan az a rajzon lévõ kapcsolási diagramból is látszik: a karikában végzõdõ vízszintes vonalak azt mutatják, hogy a kapcsoló adott állásában melyik pontokat köti össze elektromosan). Ha ezután a bajuszkapcsolót balra kapcsolód, akkor világítani fog a bal elsõ és hátsó helyzetjelzõ.
-A bajuszkapcsolóban két "választókapcsoló" van, amit a kar le-fel mozgatásával mûködtetsz: az egyik a fent említett parkolófény, aminek csak az egyik oldala van bekötve, tehát csak balra kapcsoláskor mûködik. A másik természetesen az indexé, ez mindkét állásában kapcsol.
-A rajzon az "LV1", "LV2"..."LV8" az a vezetékösszekötõ sorkapocs, ami a mûszerfal alatt, a kormánytól balra van a tûzfalra rögzítve.
-A világítás kapcsolójának is láthatod a kapcsolási diagramját a rajzon. A fekete pontokkal rajzolt vonallal ne foglakozz, az nem lényeg. Az az I. és II. állás között kapcsol egy pillanatra. Az a szerepe, hogy ha bekapcsolt refi mellett tekered le a kapcsolót, akkor ezzel egyidõben automatikusan átvált rwefirõl tompítottra. De ez most neked nem lesz lényeg. Szerintem itt is valami el van kötve.
-A vezetékek színének jelölése németül:
ws: fehér
sw: fekete
bl: kék
rt: piros
ge: sárga
gn: zöld
gr: szürke
A számok a szín mellett azt jelölik, hogy mekkora (hány négyzetmiliméter) a drót keresztmetszete.

Hirtelen ennyi. Ha van valami kérdésed, nyugodtan írd meg, mert nem tudom, hogy mennyire vagy jártas a dologban, vagy mennyire nem, így aztán egyelõre ennyit tudtam. Hajrá!

6879 Fazekas András 2013-11-03 07:53:14

alapjáraton én úgy tudom hogy elfogadható érték

6878 Őry Gábor 2013-11-03 07:50:07  Előzmény:Fazekas András: 75486

Az a 13,4 volt nem kevés egy kicsit? Persze a többi hibához nincs köze.

6877 Őry Gábor 2013-11-03 07:47:50  Előzmény:Mézner Norbert: 75487

Jártam már így, a megoldás az volt, hogy elvittem oda, ahol a betéteket ragasztották, és levetettem belõlük fél mm-t. Pedig az elõírt fékbetét-vastagság volt.
Persze, elõször csináld végig, amit Spityu írt.

6876 Fazekas András 2013-11-03 07:45:11

A gyújtás és a világítás kapcsoló cseréje elõtt is ugyanezek a jelenségek álltak fent és ugyan úgy lett bekötve minden mint ahogy elõtte a mûködõ képes állapotban volt. Ami extra a koicsban az a hifi rendszer és a riasztó. Már mint ami nem a gyári elektronikájához köthetõ.

6875 Kárász Endre 2013-11-02 19:30:30  Előzmény:jocking .: 75490

Ez igaz. Újra elolvasva a hsz-t, nagy összeget teszek rá, hogy a gyújtáskapcsoló és a világításkapcsoló cseréjekor valami el lett kötve.

Ez is egy paranormális jelenség, erre nincs konkrét távsegítség. Ki kell nyomtatni a kapcsolási rajzot, és pontról pontra kimérni, hogy hol a hiba. A Trabi elektromos rendszerében kb. a "van feszültség-nincs feszültség" kérdést merülhet fel.

6874 jocking . 2013-11-02 19:00:43  Előzmény:Kárász Endre: 75489

Ennek az elméletnek szerintem ellentmond, hogy nem a megvételtõl kezdve volt nála jelen a hiba.

6873 Kárász Endre 2013-11-02 18:13:37  Előzmény:Fazekas András: 75486

Nálad valami olyan oltári barkácsoláson mehetett áz a kocsi az elõzõ tulajdonosnál, hogy az valami csoda! A leírt jelenségeknek elvben semmi közük nem lenne egymáshoz. Tuti, hogy valami rosszul lett bekötve régebben.

6872  Spityu 2013-11-02 17:23:53  Előzmény:Mézner Norbert: 75487

Tegnap szintén 4T-n kerékagycsapágyakat cseréltem, ill. a kézifékkötél (magyar) rugóját vágtam méretre, hogy 4 év után legyen végre kézifék a kocsin. Eközben a fékpofákat is leszereltem ill. megpucoltam az utánállítókat, majd zsírzást követõen visszaraktam õket a helyükre. Ezeket az utánállítókat visszatoltad az alap pozíciójukba? Ha nem, akkor tedd meg.
Ha igen, akkor próbálj meg játszani a fékpofák függõleges elhelyezkedésével, kocogtasd a helyükre õket. Úgy a legkönnyebb, ha tengelyirányból nézed.
Ha nem túlméretes, rá kellene mennie. De túlméreteset csak felszabályozott dobhoz szoktak adni.
[i](Módosította Spityu 2013.11.02. 18:25-kor)[/i]

6871 Mézner Norbert 2013-11-02 16:37:20

Sziasztok! 1.1 es trabi hátsó dobfékénél cseréltem ha fékbetéteket.
Nagy meglepõdésemre miután betettem jól a fékbetéteket a dobot nem tudtam visszatenni. Nem rosszul raktam vissza , leellenõríztem a régivel azok visszamennek, az uj fékbetétnél nem akar pedig méretbeli különbség sincs.
Mi lehet az oka?
Én csak arra tudok gondolni , hogy túl vastag a ferodol réteg a betéteken.
Aki tud kérem segítsen!
Köszönöm:)

6870 Fazekas András 2013-11-02 15:15:48

Sziasztok :)

Remélem hogy tudtok segíteni nekem abban, hogy mi lehet a trabantom problémája.
Kicsit több mint 1 éve van a tulajdonomban egy 601-es 2T trabi. Minden ment a maga útján szépen még el nem kezdett olyat csinálni, hogy alapjáraton ha ment a világítás és kitettem az indexet akkor felgyulladt a töltés lámpa. Ez kb 2 nap után elmúlt. De sajnos a probléma tovább súlyosbodott, ugyanis most úgy áll a helyzet hogy csak akkor tudom beindítani a trabit ha sikerül a világítást felkapcsolni. Ha nem tudom felkapcsolni akkor hiába fordítom a kulcsot el, semmi nem történik, minden áram elmegy a géprõl. Ha a világítást feltudom kapcsolni akkor pöcc röff indul. A gyújtás kapcsoló kicserélve, a világítás kapcsoló kicserélve, a töltés pedig 13.4 V alapjáraton. Nem tudom elképzelni hogy mi a baj. Még annyi hogy ha beindul és nincs a világítás felkapcsolva és balra kirakom az indexet akkor kigyullad a bal oldali helyzet jelzõ lámpa. A segítségeteket elõre is köszönöm. Minden jót!
Üdv: Fazekas András

6869 Mézner Norbert 2013-10-30 21:33:22  Előzmény:jocking .: 75484

Köszönöm a segítséget;)

6868 jocking . 2013-10-30 21:04:59  Előzmény:Mézner Norbert: 75483

Minden simán felmegy, a régebbi fajta hûtõmaszkot érdemes kivágni, hogy a hûtõre normálisan tudjon menni a levegõ.

6867 Mézner Norbert 2013-10-30 20:28:21

Üdv!
Újdonsült trabant tulaj vagyok , nemrég jutottam hozzá egy 1990 es 1.1 es géphez amit már el is kezdtem felújítani.
Kérdésem a következõ:
A 2 ütemû trabant rácsos homlokfala és a gömbölyû íves lökhárítók valamint a hátsó lámpák felszerelhetõek -e átalakítás nélkül az 1.1 es trabira vagy ha átalakítás kell akkor miket kell csinálni?
Elõre is köszönöm!

6866 jocking . 2013-10-30 19:48:02  Előzmény:Kakócz Péter: 75481

Ha csak üzemmelegen van ez a hiba, akkor három dolgot érdemes megnézni:
1) Az alapjárati elektronika mûködik-e, a mágnesszeleprõl való vezetéklehúzás hatására leáll-e a motor.
2) A pillangószelep érintkezõi tiszták-e, nincs-e véletlenül szakadás a karburátorhoz tartozó vezetékeken.
3) A karburátoron lévõ vákuumcsövek nem repedtek/elöregedettek-e.

Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

6865 Kakócz Péter 2013-10-30 17:11:55

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy van 4 ütemû 1.1 trabant limuzinom. Olyan problémám van vele hogy miután a motor bemelegedett folyamatosan le fel ugrál az alapjárat és sok esetben le is fullad. Mi lehet ennek az oka? Illetve hogy tudnám megjavítani?

Köszi a válaszokat elõre is :)

6864  Bodács.Norbert 2013-10-29 19:29:41

köszönöm a hozzászolást,és a képet,meg fogom nézni..

6863 Szegedi Árpád 2013-10-27 18:45:35  Előzmény:Kárász Endre: 75476

A kis lapkát sem igazán sikerült gyáriszerûnek legyártani.Az ív szinte nincs,illetve a kis pöcök sarkos,az eredeti nem(vagy csak elkopott).Ma meghajlítottam,és a pöcöknél lereszeltem,így legalább mûködik.Egyszer önbeálló miatt cseréltem fõfékhengert..Nem keményedett fel sehogyan se,hiába légtelenítettem.Fõfékhenger csere után jöttem rá,igaz,hogy kézzel nehezen tolódott vissza,de a fék alaphelyzetbe visszatolta.Azóta nagy "kedvencem" az önbeálló.Pedig milyen egyszerû szerkezetnek látszik!Börze lesz a megoldás.:)

6862 Kárász Endre 2013-10-27 15:53:08  Előzmény: Bodács.Norbert: 75477

Biztos, hogy nálad is van lemezke, rugó, stb. A komplett utánállító (önbeálló) szerkezet így néz ki:
[img]http://trabitechnik.com/images/whims2/6-14.jpg[/img]

A 3 sz. rugó feszíti be a 2 sz. lemezkét, ami a 4 sz. mozgó részt a nyil által jelölt irányba kiengedi (fékezés), míg visszafelé már nem tud mozdulni. Az 1 sz. konzolban fut a 4 sz. alkatrész hosszú pálcika alakú szára, ezen van a szögletes hasáb, amin pedig a hengeres pöcök található. Az elõzõ hozásszólás a 2 sz. lemezke ívére vonatkozott. A pöcökre semmiféle kúpos, stb. megállapítás nem volt.
Nem árt tudni, hogy az utánállító kb. semennyit sem mozdul el visszafelé, amikor a munkahengerekben megszûnik a nyomás. A pofa azért tud visszaállni egy kicsit, mert a 4 sz. alkatrész henegeres pöcke és a pofa hosszúkás hasítéka között van valamekkora (0,3-0,45mm) játék. Kifelé viszont könnyen kell mozognia az 1 sz. konzolban, mert a betét kopásakor után kell tudnia állítani a pofa és a dob között lévõ rés méretét.

6861  Bodács.Norbert 2013-10-27 14:51:54

szerintem a fékdobom erdeti,hiszen ugyanojan mint a másik,és azzal nincs gond,csak kérdeztem,nem e lehet ez a probléma.ennyi sufnituning után nem tudom mi az eredeti,és mi a nem...viszont itt aki önbeállito pöcökröl irt,mindenféle lemezke,meg kupos,meg ilyenek,nos az enyém egy tök egyenes henger,,se kup,se lemezke,se semmi...

6860 Kárász Endre 2013-10-27 14:30:08  Előzmény:Szegedi Árpád: 75473

Amikor a féket felújítottam, akkor én is nézegettem az utánygártott önbeállókat. Az ívelés eltérése még nem is tûnt fel, más probléma viszont igen. A kis szögletes tuskó magassága más, mint a gyárié. Ezért a fékpofát az alaplaptól távolabb tartja el. Ezek után semmi kedvem nem volt berakni ilyet.
Gyárit érdemes börzén, meg az apróhirdetések között keresgélni. Sokszor van, hogy egy-egy eladó millió más dolog közül fillérekért hozzád vág egy garnitúra gyári újat. Sokszor pedig úgy lelni rá új DDR cuccokra, hogy aki eladja, az az sem tudja, hogy miféle alkatrész...

6859 Őry Gábor 2013-10-27 09:03:53  Előzmény:Reining Ádám: 75474

Elõzõ tulaj kókányolhatta bele.