Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7004 jocking . 2013-12-17 18:06:07  Előzmény:Berecz Tibor: 75619

A szivató egyik fõ alkatrésze.

7003 Berecz Tibor 2013-12-17 17:55:02

Sziasztok!
Legyen szíves mondja meg valaki, hogy a négyütemû Trabant karburátorában mi a feladata a fúvóka melletti vízszintes tengelyû, a képen függõleges helyzetû pillangószelepnek (?)?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/131217/PICT0112_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszönettel, Tiberio

7002 Busa Attila József 2013-12-15 10:16:52

Sziasztok!

Sajnos úgy néz ki, hogy hengerfejes lett a Warbim. Légyszíves mondjatok már nekem Pesten vagy a közelben olyan mûhelyet, ahol nem horror áron kicserélik nekem! Üdv!

7001 Sz. Tamás 2013-12-13 18:42:36

Sziasztok! Szétkaptam 4ütemi Trabim elakadásjelzõ kapcsológombját (kiszedtem a piros gombot a házából) és most sajnos nem tudom összerakni. Tudom ügyes voltam, ha valaki tud segíteni, hogy a benne lévõ fémeket hogyan kell visszatenni vagy tud valami rajzzal-képpel szolgálni a helyes összerakáshoz azt megköszönném ;)

7000 Csády Szabolcs 2013-12-13 12:48:52  Előzmény:Kárász Endre: 75615

Hajrá, hajrá! Ez ráér.

6999 Kárász Endre 2013-12-12 17:59:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

C22 lesz az, kettõször nagyobbra kellene cserélni kezdésként. Holnap kell leadnom a szakdogámat, napok óta nem aludtam ki magamat, ezért most csak ennyi. Ha vége, akkor utána leírom, hogy mit, hogyan, miért kellene csinálni a mûszerrel.

6998 Borbély Balázs 2013-12-12 11:48:55

hát majd venni akarok egy másik karbit hátha ugy jolessz de most nincs másik amivel ki tudnám probálni

6997 Őry Gábor 2013-12-12 07:38:21  Előzmény:Borbély Balázs: 75610

Ki tudnád próbálni egy másik karburátorral? Még ez tûnik a legegyszerûbb ötletnek.

6996 jocking . 2013-12-11 22:32:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

Na igen. Az az érdekes, hogy monostabil multivibrátornál 1 kondi szokott lenni, itt meg 2 van. Ami azt jelentené, hogy ez astabil... Kicsit utánajárok még a dolgoknak, de valszeg a C22-vel kell majd kezdeni valamit, de az is lehet, hogy mind a kettõvel.



[i](Módosította jocking 2013.12.11. 23:37-kor)[/i]

6995 Csády Szabolcs 2013-12-11 22:00:57  Előzmény:jocking .: 75609

A használati utasításból idézve:
"[b]Mûködési elv[/b]
A mérõmûszer bemenõ jelei tulajdonképpen az akkumulátorgyújtás gyújtóimpulzusai. Egy monostabil fûrészgenerátorfokozatban a fordulatszámfüggõ négyszögimpulzusokat átalakítjuk és egy lengõmágneses mûszerre vezetjük. Ez a mûszer mutatja a domború skálája elõtt mozgó mutató segítségével a megfelelõ fordulatot."

Az [urls=http://www.oldieboote.de/navigation/technik/instrumente/ddr/mgw-beierfeld.html]oldieboote.de[/urls]-n megtaláltam a kapcsolási rajzát, de az értékek sajnos nincsenek feltüntetve rajta.

[imgw]http://www.oldieboote.de/uploads/pics/dzm4_klein.jpg[/imgw]

Elõre is köszönöm a segítséget!

6994 Borbély Balázs 2013-12-11 13:23:37

beleraktunk egy rézpersejt most nem lötyög de még mindig nem lehet beállitani már a gázvisszahuzo rugot is kicseréltük megnéztük a tömitéseket ki is cseréltük minden frankon össze van rakva de még mindig ugyan azt csinálja már nincs ötletünk mi lehet a baj gyertya is lett cserélve üzemanyag csövet is kicseréltük lecseréltük a gyujtást is gyertyakábelt és a pipát is és mégsem akar összejönni a dolog

6993 jocking . 2013-12-11 13:13:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 75605

Attól függ, hogy a kapcsolásban hol van a kondi. De ha találgatnom kéne, akkor azt mondanám, hogy minél nagyobb a kondi kapacitása, annál tovább tart feltöltõdnie és kisülnie, ergo a jelet "lassítja".

6992 Őry Gábor 2013-12-11 11:28:05  Előzmény:Borbély Balázs: 75607

Igen, az is okozhatja, bár legtöbb esetben nincs ingadozás, hanem egyszerûen nincs alapjárat.
A javítás végtelenül egyszerû: A tengelyen a gázkar mellett van egy horony, abba kell tenni egy megfelelõ "O" gyûrût, akkorát, hogy tömítsen, de még lehessen könnyen forgatni a tengelyt. A kiszedéshez mondjuk szét kell dönteni a karbit.

6991 Borbély Balázs 2013-12-11 10:26:36

igen a szivato az jo, de ugy néz ki hogy megvan a baj okozoja de ez még nem biztos a gázkarhoz tartozo pillangoszelep tengelye ki van kopva és lötyög elvileg azt mondták hogy ott szivhat be levegöt és okozhat ilyen gondot

6990 Pápai László 2013-12-11 10:11:54  Előzmény:Törökfalvy Bence: 75569

Na mi van, csak nem ismét??::))

6989 Csády Szabolcs 2013-12-10 22:45:53  Előzmény:Szebelédy Péter: 75602

Tételezzük fel, hogy a kondit kell csak cserélni.
Ebben az esetben a kondenzátor kapacitása és a kimeneti jel (mûszer által mutatott fordulatszám) milyen arányosságban áll egymással?

6988 Őry Gábor 2013-12-10 07:56:25  Előzmény:Borbély Balázs: 75603

A szívatóbeállítás rendben van? Van hozzá gyári leírás?

6987 Borbély Balázs 2013-12-09 19:06:04

már az ujjabb fajta karbi van rajta amin a levegöt benzint meg az alapjáratot kell álitani 89es évjáratu a trabi

6986 Szebelédy Péter 2013-12-09 06:49:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 75581

Az a mûszertõl függ, valószínûleg a benne lévõ kondenzátort kell kicserélni, ahogy elõttem leírták már.

6985  Bandi 2013-12-08 16:53:45  Előzmény:Szedlák Tibor: 75600

Elvileg felül,elõl a motor felöli oldalon,egy kb 2cm széles perembe van beleütve.
Ha jól tudom.....:)

6984 Szedlák Tibor 2013-12-08 13:51:53

Sziasztok! 1.3 as golf2 5 sebességes váltón hol található meg a váltókód?

6983  Bodács.Norbert 2013-12-07 16:01:09  Előzmény: : 75596

köszönöm válaszod.

6982 Őry Gábor 2013-12-07 10:57:07  Előzmény:Borbély Balázs: 75597

Azaz pontosan milyen?

6981 Borbély Balázs 2013-12-07 04:50:02

még az eredeti gyári van rajta
Szia!

Nem tudom, hogy egyáltalán meg lehet-e hegeszteni rendesen, szerintem a hõhatás nem tenne jót a hidraulikafolyadéknak, ha meg szétszeded, nem biztos hogy jó lesz.

Ha veszel újat, csakis párban cseréld, és szerintem csak egy fajtát tudsz venni, kb 20-25 ezer forint a pár. A régi lengéscsillapítóról a rugótányérokat át kell tenni, mivel azt nem adnak az újakhoz, csak le kell ütni a régirõl, nincs odahegesztve. Lehet hogy a lengéscsillapítóhoz esztergáltatni kell egy kúpot, mivel a gyári alumínium kúp szétrohadhatott. Ha kell, tudok küldeni rajzot, én is csináltattam hozzá. Ez a kúp a lengéscsillapító végére kell, ez megy bele a gumibakba.

6979 Őry Gábor 2013-12-06 19:36:06  Előzmény:Borbély Balázs: 75593

Milyen karburátor van rajta?

6978  Bodács.Norbert 2013-12-06 15:59:05

Sziasztok,régen voltam itt fennt,de megint akadt egykis problémám...1.1es trabikám tegna este gondolt egyet,nagy roppanással eltört a lengéscsillapitóm/jobb hátsó/a szilent felett a gyári hegesztésnél..megéri ezt ujrahegeszteni??ha nem,milyen lengéscsillaito jo még bele??kicsit lágyabb jo lenne,a mostani rosszabb volt,mint a 2tben,minden kátyut jelzett rendesen..tehát van olyan tipus,amelyiké jo bele??Köszönettel:norbert

6977 Borbély Balázs 2013-12-06 11:08:09

az uzemanyag rendszer meg lett nézve ki lett cserélve a csö is végig mielött beszereltük a motort szétlett szedve kicseréltük a tömitéseket de ez a motor már fel lett ujitva mert mikor szétszedtük a dugattyu teteje alig volt kormos fényes volt meg uj gyürük vannak rajta fel is a henger fala sima volt a szivatot is megnéztük de az rendesen visszahuzza a bovdent

6976  Spityu 2013-12-06 10:47:21  Előzmény:Toth Istvan: 75591

Nos... elõfordulhat, hogy a zár ellendarabja túlságosan behúzza a zárral az ajtót, vagyis a kédergumit már nagyon össze kell nyomni. Emiatt kell erõsebben becsukni ahhoz, hogy a zár "bekattanjon" a második fogba is.
Amúgy megnézném azokat a kocsikat, amelyek ajtajait lehelet finoman be lehet csukni. Vajon mit produkálnak esõben? Sok esetben beázást.
Felújításkor úgy állítottam be a zárakat, hogy a duroplast elemek szépen vonalban legyenek, beleértve magát a díszlécet is. Ez a zár ellendarab és a zsanérok ajtón történõ pontos beállítását igényli. Türelemjáték (A zár fixen van az ajtón, a zsanér pedig a karosszérián.) Ezután próbálgattam a csukást, és figyeltem, hogy hol mennyire nyomódik össze a kéder. Szükség esetén a megfelelõ irányba ütöttem rajta, ahogy a gyári videóban is teszik. Ha valahol túlságosan összenyomódott, ott kívülrõl ütöttem, ha kevéssé, vagy talán még légrés is volt, akkor kifelé. Ilyenkor gyakorlatilag a kédert tartó karosszéria élen kell hajlítani. Faléc (lehetõleg keményfa) + közepes kalapács szükséges.

6975 Toth Istvan 2013-12-06 10:05:23

Sziasztok. Uj vagyok itt, es szerintem egy egyszeru kerdessel fordulok hozzatok, hihetetlen de en NEM tudok rajonni! :D Akarhogy is nezegettem korbe, oda-vissza, de nem tudok rajonni, hogy az ajto miert nem csukodik be rendesen pici lokestol?! Erosebben meg kell lokni ahhoz, hogy belehessen rendesen csukin. Segitsetek legyszi, mert nem szeretem amikor az anyos annyira becsapja azt a francos ajtot!

Valami talan el lenne kopva?

6974  Spityu 2013-12-06 08:03:56

Nem lehet, hogy a motorcserével egy rossz motorra cserélõdött a régi? :) Pl. szimmering, labirint.

6973 Őry Gábor 2013-12-06 07:54:22  Előzmény:Borbély Balázs: 75588

Szerintem végig kellene nézni megint a karburátor környékét, továbbá az egész ütemanyagellátást a tanktól lefelé. A tûszelep rendesen zár?
Én a szívatót nézném meg, esetleg a pillangószelep mechanizmusát.

6972 Borbély Balázs 2013-12-06 04:52:57

Igen senki nem nyul hozzá ha hideg ha meleg ezt csinálja. tegnap voltunk vele dunaújvárosba elintézni egy két dolgot mire haza értünk megint elkezdett pörögni teljesen

6971 Borbély Balázs 2013-12-06 04:52:04

Igen senki nem nyul hozzá ha hideg ha meleg ezt csinálja. tegnap voltunk vele dunaújvárosba elintézni egy két dolgot mire haza értünk megint elkezdett pörögni teljesen

6970 Csády Szabolcs 2013-12-05 21:48:02  Előzmény:Kárász Endre: 75579

Basszus, a hozzászólásodat észre se vettem...

A trafókra nem is gondoltam, csak a 2T, 4T motor mûködési elvére alapoztam a dolgot.

Most akkor konyhanyelven fogalmazva csak a kondit kellene cserélni, már csak az a kérdés, hogy mekkorára...

6969 Őry Gábor 2013-12-05 19:29:22  Előzmény:Borbély Balázs: 75584

Az említett tüneteket úgy csinálja, hogy senki nem ér hozzá, csak ketyeg alapjáraton? Hidegen, melegen, mindig?

6968 Borbély Balázs 2013-12-05 14:47:31

igen a karbi az maradt ki is lett pucolva teljesen

6967 Őry Gábor 2013-12-05 07:45:15  Előzmény:Borbély Balázs: 75582

A karbi maradt ugyanaz, vagy az is cserélõdött?

6966 Borbély Balázs 2013-12-05 05:00:34

Üdv mindenkinek
Remélem tud nekem valaki valami tippet adni motortcseréltünk egy kétütemü trabiban és valami oknál fogva nem lehet beállitani az alapjáratot ha be is sikerül kb 1-2 percig normálisan jár szép a hangja meg minden gondolegyet és teljesen elkezd pörögni a motor mintha teljes gázt adna valaki kb ez is 1-2 percig tart nála és utánna visszaesik teljesen és lefullad :S esetleg tud rá valaki valami megoldást?

6965 Csády Szabolcs 2013-12-03 20:56:12  Előzmény:Szebelédy Péter: 75578

És hogy lehet "áthangolni"? :)

6964 Szebelédy Péter 2013-12-03 20:23:51  Előzmény:Kárász Endre: 75579

Ott a pont :)

6963 Kárász Endre 2013-12-03 20:07:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 75576

Ezzel egész pontosan az lenne a probléma, hogy [i][/i]dupláját[u][/u] mutatá a tényleges fordulatszámnak. Mind a kétütemû Trabant, mind pedig a kétütemû Wartburg esetében egy hengerhez egy-egy trafó tartozik, tehát egy fordulatra jut egy impulzus. A 4T Trabi és Waresz esetében viszont a négy hengert egy trafó lát el, ami minden egyes henger munkaüteménél gyújt, tehát itt fordulatonként kettõ impulzus keletkezik.

Ha fordítva lenne a helyzet, és egy 4T mûszert kellene beleapplikálni a 2T autóba, akkor (elvben) meg lehetne oldani az impulzusok összefésülését:
-Korábban írtam, hogy diódás közösítéssel talán megoldható, de pár fontos részletkérdést tisztázni kellene, és én sose csináltam a kocsimon ilyen kísérletet.
-Egy logikai áramkörrel simán megoldható, hogy egy-egy trafó négyszögjelébõl elõállítson egy jóval keskenyebb impulzus, és akkor az már simán összefésülhetõ. Még elegánsabb, ha egy monostabil multivibrátort csinálunk, aminek van Trabi esetében kettõ, Waresz esetében három trigger bemenete. De ez szerintem már túl bonyolult lenne...

Az ilyen régi, analóg mûszerek esetében a mûködés elve az, hogy a trafóról levett jel egy formáló (erõsítõ, határoló) áramkörbe jut, ami egy RC tagot hajt meg. Az RC tag idõállandója relatíve nagy, a formáló által elõállított jel pedig fix impulzusszélességû, de a frekvenciája a bejövõ jelével azonos. Így aztán az RC tag kimenetén a fordulatszámmal arányos feszültség alakul ki. Ezért ezeknél a mûszereknél mindig járható út, hogy az RC tag idõállandóját meghatározó kondenzátor cseréjével a szerkezetet átkalibráljuk. Érdekesség: ugyanígy mûködik az átfolyásmérõ is. Ott a jeladónak a fogyasztással arányos frekvenciájú impulzusai egy, azaz egy nyomorult párhuzamos RC tagra jutnak, aminek a feszültségét figyeli a LED-ek meghajtását vezérlõ IC.

A tranzisztoros gyújtás...

Valamikor régebben részletesen leírtam itt, hogy úgy 20-30 évvel ezelõtt a gyújtásoknak melyik három változata létezett. Megszakítós, tranzisztoros, tirisztoros.
Mindhármat megszakító vezérli, és ebbõl a szempontból a késõbb elterjedt induktív/mágneses (Hall-szenzoros)/opoelemes jeladós gyújtások már egy egész más kategóriát képeznek. Szerintem ennek a mûszernek a leírása erre az õskori állapotra értendõ. Tehát olyan esetben nem szabad használni, ahol a megszakító egy tranzisztort vezérel, és az kapcsolgatja a trafók áramát. A konkrétabb megállapításhoz ismerni kéne a kapcsolási rajzát a szerkezetednek, de biztos, hogy nem azért tiltják, mert nagy terhelést jelentene a mûszer a kapcsolótranzisztornak. Inkább arra gyanakszom, hogy ott megbolondítaná a gyújtást, ha közvetlenül a megszakítóra kötné valaki.
A Trabi Hall-szenzoros gyújtásánál a szenzor és a vezérlõ egység között nem illik mókolni, de a vezérlõ rész kimenetére nyugodtan rá lehet kötni akármit. Na jó, rövidzárat ne! :D

6962 Szebelédy Péter 2013-12-03 17:28:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 75576

A jelet duplázni sajnos nem lehet, a mûszert kell hozzá 'áthangolni'(kicserélni ezt azt). A HALL jeladó valóban érzékeny a terhelésre, de 4T trabi-waresznél ezt a jelet felerõsítik, és az végzi a gyújtás vezérlést. Ami egyébként a kombimûszerbe is be van vezetve a fehér vezetéken, és az elég erõs ahhoz hogy elbírjon egy fordulatszámmérõt. Én is azzal hajtom az enyémet.
[i](Módosította Prometheus 2013.12.03. 18:34-kor)[/i]

6961 jocking . 2013-12-02 23:48:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 75576

Szerintem ha lenne hozzá kapcsolási rajz, akkor rá lehetne jönni a fenti problémákra. A jel duplázásához szerintem csak 1-2 alkatrészt kell benne kicserélni. De hogy tranzisztoros gyújtás kompatibilis legyen, az már érdekesebb kérdés... (Ha találgatnom kéne, akkor azért nem szabad tranzisztoros gyújtásra kötni, mert a mûszer terhelést jelentene a gyújtás erre érzékeny alkatrészeire, amitõl azok elmennének tönkre.)

6960 Csády Szabolcs 2013-12-02 22:14:09

Hozzájutottam egy ilyen kis remek mûszerhez:

[imgw]http://i.ebayimg.com/t/DDR-Drehzahlmesser-universal-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/ieEAAOxy4t1Sh~kj/$_35.JPG[/imgw]

A problémám csak az, hogy valószínû 2T-hez való kivitel, így pont a felét mutatná a fordulatszámnak. Ha jól emlékszem lehet csinálni valami diódás kapcsolást amivel jól mûködik. Ha valakinek megvan ez, az ne tartsa magában!

Valamiért a leírása azt írja, hogy tranzisztoros gyújtású rendszerekhez nem alkalmazható, a 4T Trabi meg pont ilyen...
Ennek mi az oka? Meg lehet oldani valami trükkel?
Elõre is köszi!

6959 jocking . 2013-12-02 15:00:27  Előzmény:Szabó Géza: 75574

Még jó is lenne, csak úgy állna az elsõ kerék, mint laprugós futómûnél a terheletlen hátsó.:D

6958 Szabó Géza 2013-12-02 10:03:09  Előzmény:Leskó Csaba: 75571

a vw polo lengõkarja hasonlít leginkább. Kb 1cm-rel rövidebb illetve a stabilizátor lyuka kissebb 2mm-rel.
[imgw]http://www.trabime.cz/technika/id_68/1335300171.JPG[/imgw]

6957 Leskó Csaba 2013-12-01 13:03:12

értem. köszönöm a gyors választ! :)

6956 Kárász Endre 2013-12-01 12:12:26  Előzmény:Leskó Csaba: 75571

Tudtommal vannak olyanok, amik hasonlítanak, de nincs olyan, ami tényleg jó is lenne. De én 2T mániás vagyok, a 4T-t enm ismerem olyan alaposan. Ez a kérdés sokszor felmerült már, és még nem hallottam, hogy valaki talált volna ilyet...

6955 Leskó Csaba 2013-12-01 10:50:51

sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne hogy van-e olyan elsõ lengõkar 4T-hez ami megegyezik a gyáriéval??