Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7025 Berecz Tibor 2013-12-30 14:23:11

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy tud-e valaki ajánlani egy egészséges konstrukciójú AC-pumpát négyütemû Trabanthoz? És ha igen, hol lehet beszerezni? Amellyel eddig találkoztam, az folyton engedi az olajat és a benzint, sõt: a legutóbbiban néhány 100 km után szétesett az egyik benne levõ szelep és lerobbantam, amire még nem volt példa. :( Köszönettel, Tiberio

7024 Hupka Attila 2013-12-27 20:10:31

Sziasztok!Karosszéria lakatos vagyok a 22.kerületben hattyúnyak,küszöb+egyéb karosszéria javításokat vállalok.kb 200 darab hattyúnyakat már cseréltem....0630 555 77 39

7023 Kárász Endre 2013-12-26 13:25:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 75633

Nos, rájöttem, hogy feltaláltam a spanyolviaszt :) Kíváncsiságból megnéztem a [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=99]Lada 2103[/url] fordulatszámmérõjének felépítését. Ekkor esett le, hogy ez - néhány apró, eltérõ áramköri megoldástól eltekintve - gyakorlatilag ugyanaz, mint a te DDR fordulatszámmérõd. Tehát nagyon ügyesen kiizzadtam a mûködését, miközben elég lett volna a cikket belinkelni...
Innentõl kezdve (elvileg) jobb a helyzet, mert ennek a mûszernek az átalakításáról már több helyen írtak. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ez az átalakítás pont a fordítottja annak, mint ami nálad szükséges: a LADA mûszert 4T helyett 2T motorra szokták átfaragni, te pedig egy 2T mûszert akarsz 4T-re. Mindenesetre több infó a semminél.
Találtam egyrészt itt a Klub oldalán egy [url=http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=426fd2400331b]cikket[/url] az áthangolásról, de ezzel az a baj, hogy pont a kapcsolási rajz nem található. A szövegben itt is egyetlen kondi cseréjérõl van szó. Jó lenne látni, mert akkor reményeim szerint megerõsíthetne a korábbi sejtésemben, hogy a C22 cseréjét kell megejteni.
Rábukkantam még egy Kispolszkihoz való átalakítást leíró [url=http://fiat126.hu/?p=79&a=147]cikkre[/url] is. Ez ugyanaz, mintha 2T motorhoz barkácsolnánk hozzá, mert a kispóknál is egy impulzus lesz fordulatonként, akárcsak a 2T Trabinál. Ezzel az írással az a baj, hogy nem derül ki belõle, hogy a kondik eredetileg milyen értékûek voltak, illetve az sem, hogy pontosan melyik kondit kell cserélni. Átböngésztem egy rakás orosz oldalt, ami alapján megpróbáltam beazonosítani a cserélt alkatrészeket, és azok gyári értékét, de nem sok sikerrel jártam. Az eredmény alapján nem értem, hogy miért éppen azokat az alkatrészeket cserélte ki a cikk írója.
Hab a tortán, hogy most megint elbizonytalanodtam a cserélendõ érték tekintetében. Újfent úgy hiszem, hogy a C22-t a duplájára kell növelni, mert így kétszer annyi ideig marad a flip-flop az instabil állapotban, ezért kétszer szélesebb impulzusokat kap a mûszer. De nem szeretném tovább borzolni senkinek sem az idegeit a tippelésemmel :)
Egyébként a képen lévõ nagy, fehér henger lesz ez a C22 kondi. Rá van írva az értéke: 1u=1mikrofarád.
[i]Ha van rá érkezésed, akkor a már leírt PIKO trafós módszerrel kezdésként nézd meg, hogy tényleg 3000/min fordulatot mutat-e az 50Hz-ces váltóáramnál! Ha van otthon 1uF korüli polarizálatlan kondid (tehát nem elektrolitkondi, aminek + és - lábai vannak), akkor próbáld meg párhuzamosan kapcsolni vele! Jó lenne, ha ennek a kondinak a lábaihoz alulról éppen hozzá lehetne férni, mert akkor egyszerûbb lesz kiforrasztani a cseréhez.
Ha annyira nem sürgõs, és nem is akarsz veszõdni, akkor tudok benne segíteni. El tudom vinni olyan helyre, ahol van mindenféle mûszer (impulzusgenerátor, szkóp) és tutira be lehet lõni. Ezzel csak annyi a baj, hogy leghamarabb januárban jutok el oda.[/i]
[i](Módosította Endre 2013.12.26. 14:28-kor)[/i]

7022 Tóth Ádám 2013-12-25 20:28:55

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van valakinek 2t Trabi és Wartburg motor közdarabról rajza? Közzé tehetné akinek van esetleg! Köszönet elõre is!

7021 Kovács Ádám 2013-12-25 15:48:50

Sziasztok!

1.1-es trabira rá lehet faragni a 2t wartburg jikov karburátorát? Tavaly elõtt ha jól emlékszem a tolnai találkozón láttam az egyik trabin. Vagy van valami más karbi amit rá lehet rakni van pierburg szívósorom ha esetleg arra tud valaki valamit, mindenképp kézi szívatós karburátor kell.

Köszönöm!

7020 Schmittinger László 2013-12-24 13:10:51  Előzmény:jocking .: 75635

A mûszer bemenetére kötve a trafót (6-12V) a két ütemû mûszer 3000-es a négyütemû mûszer 1500-as fordulatot fog jelezni ugyanis a hálózati fszültség 50Hz-es frekvenciájának ezek az értékek felelnek meg.

1 f/min = 1/60 Hz
[i](Módosította bcslaci 2013.12.24. 14:12-kor)[/i]

7019 jocking . 2013-12-24 12:59:45  Előzmény:Szabó Gábor: 75634

Lehet, hogy hülye kérdés, de egy ilyen fordulatszámmérõ beállítós mûveletnél mire/hogyan lehet használni egy modellvasút trafót?

7018 Szabó Gábor 2013-12-24 09:27:49  Előzmény:Schmittinger László: 75631

Enyémnél mindkét kimeneten ott van az 50Hz. Sokak mûhelyében tölt be új szerepet.

7017 Csády Szabolcs 2013-12-23 21:48:19  Előzmény:Kárász Endre: 75632

Pont olyan, mint ahogy leírtad :)

A beígért képek:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040710_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040711_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040712_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040714_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040715_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

7016 Kárász Endre 2013-12-23 19:31:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 75630

Ha a nagy kocka PIKO trafód van, amin van két piros lámpa is, akkor az jó lesz. A "zubehör" feliratú kapcsain váltófesz jön ki. (A másikon valóban egyenáram, azt tudod a forgatóval szabályozni.)

7015 Schmittinger László 2013-12-23 18:55:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 75630

Csak akkor jó a trafó, ha váltakozó feszültség jön ki belõle, szerintem a Piko-s egyenirányítva van már, a kimeneten ott már nincs meg az 50Hz, hacsaknem szétszeded és közvetlenül a trafó kivezetésérõl veszed le a feszültséget.

7014 Csády Szabolcs 2013-12-22 22:59:54  Előzmény:Kárász Endre: 75629

Köszönöm szépen a kimerítõ válaszokat!
Vasúttrafóm (stílszerûen egy NDK-s Piko :) )van itthon, azzal ki tudom próbálni.
Holnap majd lövök pár képet a szerkezet lelkivilágáról.

7013 Kárász Endre 2013-12-22 20:45:54  Előzmény:Schmittinger László: 75628

Uhhh, most esik le, hogy hülyeséget írtam, amikor azt mondtam, hogy a méréshatárt negyedakkorára kell levinni. Igazad van, csak feleakkorára. Valóban 50Hz esetén 3000 és 1500 a megfelelõ érték. A csengõtrafóval csak az a baj, hogy csak egy pontban tudod ellenõrizni a mûszert. Emellett azért érdemes végéignézni a méréstartományt vagy 4-5 pontban. Mondjuk a kondicsere hatásának a becsléséhez tényleg megfelelõ.

7012 Schmittinger László 2013-12-22 19:43:22

Helló!
Ha emlékeim nem csalnak akkor 2T-nél 50Hz 3000-es fordulat, 4T-nél pedig 1500.
Egy csengõtrafót vagy valamilyen más kis trafót rákötve a mûszer bemenetére azonnal látható, hogyan változik az alkatrészek cserélgetése után a mért érték.

7011 Kárász Endre 2013-12-22 18:52:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

No hát nézegetem ezt a kapcsolási rajzot már egy ideje, de nem mondhatnám 100% bizonyossággal, hogy teljesen értem.
Ami biztos: ez egy monostabil multivibrátor. Ez azt jelenti, hogy az áramkörnek van egy egyensúlyi (stabil) állapota, illetve egy bejövõ indító jel hatására át tud billenni egy másik állapotba, ami viszont nem stabil, hanem onnan magától visszabillen. Pontosan olyan, mint a WC tartály.
A stabil állapotában nem folyik át áram a mûszer Sp3 jelû tekercsén. A T31 nem vezet, a T32 viszont igen, mert a W6 ellenálláson keresztül mindig nyitó irányú elõfeszítést kap a bázisa. Mivel T32 vezet, ezért a kollektora gyakorlatilag testpotenciálon van, így a W5 ellenállás gyakorlatilag a bemeneti C21 kondiuval van párrhuzamosan kapcsolva.
Ha jön egy impulzus a gyújtástól, akkor az a W1-W2 feszültségosztón lecsökken (mivel 2-300V indukálódik a prímer tekercsben a megszakítás során!), majd pedig kinyitja a T31 tranzisztort. Emiatt a C22 bal fele kerül kb. testre. Ez azt jelenti, hogy amíg a C22 ilyenkor a W6 ellenálláson keresztül fel nem töltõdik, addig a T32 zárva van. A zárt T32 viszont most nem tudja testre tenni a W7 alsó végét, ezért a W5 ellenálláson keresztül a T31 továbbra is nyitó irányban lesz elõfeszítve.
Ez az állapot addig tart, amíg C22 fel nem tölt annyira, hogy kinyissa a T32 tranyót. Amint ez kinyit, akkor megszûnik a T31 bázisán a pozitív feszültség (a gyújtásimpulzus már régen lecsengett ilyenkor), és visszaáll az egyensúlyi állapot (T31 zárva, T32 nyitva).
Emiatt bátorkodom azt mondani, hogy a nem stabil állapotban maradás idejét a C22-W6 idõállandója szabja meg. Persze jó lenne, ha tudnánk a konkrét értékeket. Ez viszont azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a 4T Trabi négyszer sûrûbb impulzusaiból tudjon mérni, a kondit KIsebbre kéne cserélni. De ahányszor végiggondolom, annyiszor változik meg a véleményem.
Ami biztos: ez úgyis egy próbálgatós mûfaj, tehát elõször teszteld le azt, hogy ha mellé forrasztasz párhuzamosan egy kondit (akkor ugyebár összeadódik az értékük), akkor tényleg többet mutat-e. Ha ez mûködik, akkor ki kell cserélni az eredetit egy kisebbre, szerintem fele akkorára. Azt tudni kell, hogy az elektronikában használt kisfesz kondik általában hatalmas tûréssel készülnek, mivel sokszor nem kritikus az értékük. Tehát ha bemész a boltba, és veszel egy 47nF kondit, akkor annak általában legalább +-10% szórása lehet.
A fordulatszámmérõdben van egy trimmelési lehetõség: a mûszer állórészének a gerjesztése (Sp1 és Sp2 tekercs) az akksiról megy, mert így biztosítható, hogy az akkufesz változására ne legyen érzékeny. A potivel szerintem finomhangolni lehet az egészet. Úgy sejtem, hogy arra nem alkalmas, hogy a méréshatárt a szükséges negyedakkora értékre be lehessen állítani. Még akkor sem, ha itt egy másik ellenállás segítségével negyedakkora gerjesztést lõnél be. Szerintem az más nagyon megváltoztatná magának a mutatós mûszernek a karakterisztikáját.
Ahogy FB-on is írtam, le kellene tesztelni majd egy olyan kocsin, aminek van saját fordulatszámmérõje. Ha kezdetben tényleg négyszer akkorát mutat, akkor a kocsi saját mûszere jó lesz a kondicsere utáni kalibráláshoz.

7010 Kovacs Kalman 2013-12-20 19:40:55

Sziasztok köszönöm a befogadást E nagyszerû klub - ba. valaki esetleg megtudná nekemmondani milyen tükröt lehet feltenni Trabant-ra ami mutatós . Köszönöm elõre is .

7009 Laci László 2013-12-20 13:55:45

Sziasztok barkácsolók.
Van egy eladó barkács trabim, szeretném ha itt tanyázó hozzáértõhöz kerülne.
Nézzétek meg az eladó hírdetésemet.
Megkérem tisztelt moderátort-szerkesztõt ne törölje hozzászólásomat.
Itt szeretnék eme kincsnek megfelelõ gazdát keresni.
Köszönöm.
Szép napot mindenkinek.

7008 Kovács László 2013-12-19 19:56:45  Előzmény:Nagy Donát: 71631

Szia én is ezt a verziót próbálom meg valósitani az a baj vele, hogy a Trabi hütõ ventilátora bele fúj az Y mind két ágába és a ventilátor ellen fuj, igy csak fel tartja az áramlásban.Igy csak rontják egymást mert nem erõsebb mint a Trabi hütõ ventilátora.

7007 Berecz Tibor 2013-12-18 14:27:19  Előzmény:jocking .: 75622

Köszönöm szépen a kimerítõ választ.
Üdvözlettel, Tiberio

7006 jocking . 2013-12-17 20:19:22  Előzmény:Berecz Tibor: 75621

Ezt a típusú karburátort gyárilag félautomata szivatóval szerelték. Ez azt jelenti, hogy automatikusan kikapcsol, ha a motor elér egy bizonyos hõmérsékletet, a bekapcsolást viszont a vezetõnek kell elvégeznie úgy, hogy indítás elõtt a gázpedált egyszer padlóig letapossa és visszaengedi. Ezt a karburátor jobb oldalán (ha a kocsi eleje felõl nézzük) lévõ bimetáll rugós ház (amire a két vízcsõ megy) szabályozza, ami össze van kötve ezzel a pillangószeleppel egy rudazaton keresztül.
[imgw]http://trabantklub.hu/twk/photo/karb02.jpg[/imgw]
Hideg motornál a rugó össze van húzódva, ami a rudazatot úgy feszíti, hogy a pillangószelep elzáródjon (azért kell indítás elõtt egyszer végigtaposni a gázpedált, mert ilyenkor tud egy tüske kiakadni a rugóhoz rögzített fokozattárcsából, és ez engedi elzárni a pillangószelepet).
Melegedõ motornál a bimetáll rugó alakja elkezd megváltozni, és elkezdi mozdítani a pillangószelep rudazatra rögzített fokozattárcsát, amitõl a pillangószelep egyre jobban kinyílik.

A hiba valahol a bimetáll és a pillangószelep között lehet. Lehet, hogy szétakadt a rudazat és a bimetáll, de ezt nehéz lenne látatlanban megállapítani.
[imgw]http://trabantklub.hu/twk/photo/karb03.jpg[/imgw]
Esetleg megpróbálhatnád azt, hogy leveszed a szívászajcsökkentõt (a.k.a. bokszkesztyû) a karbiról, kézzel "gázt adsz", és megnézed, hogy mozdul-e a fentebb említett pillangószelep. Ha nem, akkor meg kell bontani a bimetáll házat is, és onnan megmozgatni a rudazatot, hogy kiderüljön, a rudazat mozdítja-e a pillangószelepet.

Egyébként ennél a karbinál annyira gyakori a hidegüzem zavar, hogy itt a honlapon már több cikk is született a témában:
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43d245f6e15d4[/url]
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]

7005 Berecz Tibor 2013-12-17 18:11:24  Előzmény:jocking .: 75620

Köszi. És hogyan mûködik? Nekem hideg motornál is függõleges helyzetû, és újabban nehezen indul be a motor, valamint hidegen rángat. A tünetek lehetnek ezzel az alkatrésszel kapcsoaltban? Tiberio

7004 jocking . 2013-12-17 18:06:07  Előzmény:Berecz Tibor: 75619

A szivató egyik fõ alkatrésze.

7003 Berecz Tibor 2013-12-17 17:55:02

Sziasztok!
Legyen szíves mondja meg valaki, hogy a négyütemû Trabant karburátorában mi a feladata a fúvóka melletti vízszintes tengelyû, a képen függõleges helyzetû pillangószelepnek (?)?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/131217/PICT0112_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszönettel, Tiberio

7002 Busa Attila József 2013-12-15 10:16:52

Sziasztok!

Sajnos úgy néz ki, hogy hengerfejes lett a Warbim. Légyszíves mondjatok már nekem Pesten vagy a közelben olyan mûhelyet, ahol nem horror áron kicserélik nekem! Üdv!

7001 Sz. Tamás 2013-12-13 18:42:36

Sziasztok! Szétkaptam 4ütemi Trabim elakadásjelzõ kapcsológombját (kiszedtem a piros gombot a házából) és most sajnos nem tudom összerakni. Tudom ügyes voltam, ha valaki tud segíteni, hogy a benne lévõ fémeket hogyan kell visszatenni vagy tud valami rajzzal-képpel szolgálni a helyes összerakáshoz azt megköszönném ;)

7000 Csády Szabolcs 2013-12-13 12:48:52  Előzmény:Kárász Endre: 75615

Hajrá, hajrá! Ez ráér.

6999 Kárász Endre 2013-12-12 17:59:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

C22 lesz az, kettõször nagyobbra kellene cserélni kezdésként. Holnap kell leadnom a szakdogámat, napok óta nem aludtam ki magamat, ezért most csak ennyi. Ha vége, akkor utána leírom, hogy mit, hogyan, miért kellene csinálni a mûszerrel.

6998 Borbély Balázs 2013-12-12 11:48:55

hát majd venni akarok egy másik karbit hátha ugy jolessz de most nincs másik amivel ki tudnám probálni

6997 Őry Gábor 2013-12-12 07:38:21  Előzmény:Borbély Balázs: 75610

Ki tudnád próbálni egy másik karburátorral? Még ez tûnik a legegyszerûbb ötletnek.

6996 jocking . 2013-12-11 22:32:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

Na igen. Az az érdekes, hogy monostabil multivibrátornál 1 kondi szokott lenni, itt meg 2 van. Ami azt jelentené, hogy ez astabil... Kicsit utánajárok még a dolgoknak, de valszeg a C22-vel kell majd kezdeni valamit, de az is lehet, hogy mind a kettõvel.



[i](Módosította jocking 2013.12.11. 23:37-kor)[/i]

6995 Csády Szabolcs 2013-12-11 22:00:57  Előzmény:jocking .: 75609

A használati utasításból idézve:
"[b]Mûködési elv[/b]
A mérõmûszer bemenõ jelei tulajdonképpen az akkumulátorgyújtás gyújtóimpulzusai. Egy monostabil fûrészgenerátorfokozatban a fordulatszámfüggõ négyszögimpulzusokat átalakítjuk és egy lengõmágneses mûszerre vezetjük. Ez a mûszer mutatja a domború skálája elõtt mozgó mutató segítségével a megfelelõ fordulatot."

Az [urls=http://www.oldieboote.de/navigation/technik/instrumente/ddr/mgw-beierfeld.html]oldieboote.de[/urls]-n megtaláltam a kapcsolási rajzát, de az értékek sajnos nincsenek feltüntetve rajta.

[imgw]http://www.oldieboote.de/uploads/pics/dzm4_klein.jpg[/imgw]

Elõre is köszönöm a segítséget!

6994 Borbély Balázs 2013-12-11 13:23:37

beleraktunk egy rézpersejt most nem lötyög de még mindig nem lehet beállitani már a gázvisszahuzo rugot is kicseréltük megnéztük a tömitéseket ki is cseréltük minden frankon össze van rakva de még mindig ugyan azt csinálja már nincs ötletünk mi lehet a baj gyertya is lett cserélve üzemanyag csövet is kicseréltük lecseréltük a gyujtást is gyertyakábelt és a pipát is és mégsem akar összejönni a dolog

6993 jocking . 2013-12-11 13:13:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 75605

Attól függ, hogy a kapcsolásban hol van a kondi. De ha találgatnom kéne, akkor azt mondanám, hogy minél nagyobb a kondi kapacitása, annál tovább tart feltöltõdnie és kisülnie, ergo a jelet "lassítja".

6992 Őry Gábor 2013-12-11 11:28:05  Előzmény:Borbély Balázs: 75607

Igen, az is okozhatja, bár legtöbb esetben nincs ingadozás, hanem egyszerûen nincs alapjárat.
A javítás végtelenül egyszerû: A tengelyen a gázkar mellett van egy horony, abba kell tenni egy megfelelõ "O" gyûrût, akkorát, hogy tömítsen, de még lehessen könnyen forgatni a tengelyt. A kiszedéshez mondjuk szét kell dönteni a karbit.

6991 Borbély Balázs 2013-12-11 10:26:36

igen a szivato az jo, de ugy néz ki hogy megvan a baj okozoja de ez még nem biztos a gázkarhoz tartozo pillangoszelep tengelye ki van kopva és lötyög elvileg azt mondták hogy ott szivhat be levegöt és okozhat ilyen gondot

6990 Pápai László 2013-12-11 10:11:54  Előzmény:Törökfalvy Bence: 75569

Na mi van, csak nem ismét??::))

6989 Csády Szabolcs 2013-12-10 22:45:53  Előzmény:Szebelédy Péter: 75602

Tételezzük fel, hogy a kondit kell csak cserélni.
Ebben az esetben a kondenzátor kapacitása és a kimeneti jel (mûszer által mutatott fordulatszám) milyen arányosságban áll egymással?

6988 Őry Gábor 2013-12-10 07:56:25  Előzmény:Borbély Balázs: 75603

A szívatóbeállítás rendben van? Van hozzá gyári leírás?

6987 Borbély Balázs 2013-12-09 19:06:04

már az ujjabb fajta karbi van rajta amin a levegöt benzint meg az alapjáratot kell álitani 89es évjáratu a trabi

6986 Szebelédy Péter 2013-12-09 06:49:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 75581

Az a mûszertõl függ, valószínûleg a benne lévõ kondenzátort kell kicserélni, ahogy elõttem leírták már.

6985  Bandi 2013-12-08 16:53:45  Előzmény:Szedlák Tibor: 75600

Elvileg felül,elõl a motor felöli oldalon,egy kb 2cm széles perembe van beleütve.
Ha jól tudom.....:)

6984 Szedlák Tibor 2013-12-08 13:51:53

Sziasztok! 1.3 as golf2 5 sebességes váltón hol található meg a váltókód?

6983  Bodács.Norbert 2013-12-07 16:01:09  Előzmény: : 75596

köszönöm válaszod.

6982 Őry Gábor 2013-12-07 10:57:07  Előzmény:Borbély Balázs: 75597

Azaz pontosan milyen?

6981 Borbély Balázs 2013-12-07 04:50:02

még az eredeti gyári van rajta
Szia!

Nem tudom, hogy egyáltalán meg lehet-e hegeszteni rendesen, szerintem a hõhatás nem tenne jót a hidraulikafolyadéknak, ha meg szétszeded, nem biztos hogy jó lesz.

Ha veszel újat, csakis párban cseréld, és szerintem csak egy fajtát tudsz venni, kb 20-25 ezer forint a pár. A régi lengéscsillapítóról a rugótányérokat át kell tenni, mivel azt nem adnak az újakhoz, csak le kell ütni a régirõl, nincs odahegesztve. Lehet hogy a lengéscsillapítóhoz esztergáltatni kell egy kúpot, mivel a gyári alumínium kúp szétrohadhatott. Ha kell, tudok küldeni rajzot, én is csináltattam hozzá. Ez a kúp a lengéscsillapító végére kell, ez megy bele a gumibakba.

6979 Őry Gábor 2013-12-06 19:36:06  Előzmény:Borbély Balázs: 75593

Milyen karburátor van rajta?

6978  Bodács.Norbert 2013-12-06 15:59:05

Sziasztok,régen voltam itt fennt,de megint akadt egykis problémám...1.1es trabikám tegna este gondolt egyet,nagy roppanással eltört a lengéscsillapitóm/jobb hátsó/a szilent felett a gyári hegesztésnél..megéri ezt ujrahegeszteni??ha nem,milyen lengéscsillaito jo még bele??kicsit lágyabb jo lenne,a mostani rosszabb volt,mint a 2tben,minden kátyut jelzett rendesen..tehát van olyan tipus,amelyiké jo bele??Köszönettel:norbert

6977 Borbély Balázs 2013-12-06 11:08:09

az uzemanyag rendszer meg lett nézve ki lett cserélve a csö is végig mielött beszereltük a motort szétlett szedve kicseréltük a tömitéseket de ez a motor már fel lett ujitva mert mikor szétszedtük a dugattyu teteje alig volt kormos fényes volt meg uj gyürük vannak rajta fel is a henger fala sima volt a szivatot is megnéztük de az rendesen visszahuzza a bovdent

6976  Spityu 2013-12-06 10:47:21  Előzmény:Toth Istvan: 75591

Nos... elõfordulhat, hogy a zár ellendarabja túlságosan behúzza a zárral az ajtót, vagyis a kédergumit már nagyon össze kell nyomni. Emiatt kell erõsebben becsukni ahhoz, hogy a zár "bekattanjon" a második fogba is.
Amúgy megnézném azokat a kocsikat, amelyek ajtajait lehelet finoman be lehet csukni. Vajon mit produkálnak esõben? Sok esetben beázást.
Felújításkor úgy állítottam be a zárakat, hogy a duroplast elemek szépen vonalban legyenek, beleértve magát a díszlécet is. Ez a zár ellendarab és a zsanérok ajtón történõ pontos beállítását igényli. Türelemjáték (A zár fixen van az ajtón, a zsanér pedig a karosszérián.) Ezután próbálgattam a csukást, és figyeltem, hogy hol mennyire nyomódik össze a kéder. Szükség esetén a megfelelõ irányba ütöttem rajta, ahogy a gyári videóban is teszik. Ha valahol túlságosan összenyomódott, ott kívülrõl ütöttem, ha kevéssé, vagy talán még légrés is volt, akkor kifelé. Ilyenkor gyakorlatilag a kédert tartó karosszéria élen kell hajlítani. Faléc (lehetõleg keményfa) + közepes kalapács szükséges.