Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7052 Savolyi Andras 2014-01-16 17:37:18  Előzmény:Muczán Gábor: 75667

azt gondoltamhogy nagyobb a diagonál gumi ezért tetem rá 165/80 nyarit igy is kb 10 15 km/h csal tudom hogy a gps nem pontos csak viszonyitás alap egy másik kocsihoz meg megyek 100al és mindenki elöz még a kamionok is aza oké hogy a kihajtás egyforma de hátha jobb valamejiknek az átétele mert sokat pörög a motorom mert emlitetem régebi bejegyzésben fiat motor van benne okéhogy csal az ora de enyit

7051 Muczán Gábor 2014-01-14 20:35:36  Előzmény:Savolyi Andras: 75666

lehet valóban a km óra a hibás, de ne feledd el, hogy eredetileg a lényegesen magasabb diagonál gumikra állították be. Rendelhetõ volt radiállal is, ami alacsonyabb volt ugyan, azonban az órák minden esetben K=1.00 tényezõsek voltak, és a sebváltóban sem létezett különbözõ áttételû km óra kihajtás az új tipusnál sem. Tehát a Trabant órája soha nem volt pontos, legfeljebb tájékoztató jellegû. Említendõ hogy a GPS sem igazi. Tesztelték már rendõri sebességmérõkkel együtt, és sajna bebizonyosodott hogy nem érdemes rá teljesen hagyatkozni.

MG

7050 Savolyi Andras 2014-01-14 17:01:44  Előzmény:Őry Gábor: 75665

köszi na majd megnézem a kilométer orát

7049 Őry Gábor 2014-01-14 11:29:03  Előzmény:Savolyi Andras: 75664

Csak versenyváltozat létezik, de az is lehet, hogy csak egyedi gyártású.

Ha gyári váltó van benne, akkor hibás lehet még a mûszer. Esetleg szétszedték az órát és rosszul rakták vissza a mutatót. Kb 5-10 százalékot egy "hibátlan" rendszer is produkálhat, nemcsak a Trabiknál. Feltételezem, hogy ez egyfajta biztonsági ráhagyás, inkább egy picit többet mutasson mint kevesebbet, abból nem lehet baj.
Jut eszembe: A számlálót is ellenõrizd le GPS-el. Ha az jól mûködik, akkor a hajtásrendszer valószínûleg jó.

7048 Savolyi Andras 2014-01-13 18:47:12  Előzmény:Őry Gábor: 75663

Nem tudom, így vettem kb. fél éve. Lenne egy hülye kérdésem. Esetleg te hallottál-e már arról, hogy csináltak a németek régen 5 sebességes váltót Trabantba?


[i]Van rá bármi esély, hogy csak egy picit "figyeljünk" a nyelvtanra? :rolleyes:[/i]
[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:44-kor)[/i]

7047 Őry Gábor 2014-01-13 18:39:02  Előzmény:Savolyi Andras: 75662

És ezt a hibás sebességmérést mióta csinálja? Mindig is ilyen volt? Vagy valmi cserélve lett.

7046 Savolyi Andras 2014-01-13 11:23:22  Előzmény:Őry Gábor: 75661

Nem, az a régi maradt, de abból is az újabb, nem a két "diós" belül hanem a hármas, de valaki azt mondta, hogy vagy a nagyon régi, vagy az újabb más áttételû.



[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:41-kor)[/i]

7045 Őry Gábor 2014-01-13 07:40:00  Előzmény:Savolyi Andras: 75660

A sebességváltó is cserélve lett?

7044 Savolyi Andras 2014-01-12 16:14:39

Sziasztok! Segítségre van szükségem. Nem tudom, hogy miért mutat a kilométer órám 20 km/h-val többet a tényleges sbességemnél. Kétütemü kasztnis Trabiba van fiat motor szerelve, 100-at mutat az óra, de gps szerint csak 80 nal megyek. Másik autonál megnéztem a gps-t, ott jo volt. Próbáltam a gumikat nagyobra cserélni, de akor is csak 10 km/h-nyit javult a különbség. Ha valaki tud segíteni, megköszönöm.



[i](Módosította jocking 2014.01.13. 21:39-kor)[/i]

7043 Bencze Robi 2014-01-12 14:12:51  Előzmény:Kovács Ádám: 75658

Igen, nekem is most telt be a pohár a kinyomóvilla eltörésével, hát mondom ilyen nincs a világon hogy ezt nem lehet megcsinálni rendesen. Júniusban eltörött a pedál, az meg lett hegesztve, csak akkor nem tudtam vele foglalkozni, mert elég gyorsjavításra volt szükség, de eddig bírta a villa, mostmár ez így nem marad. Meg még volt közben egy szakadt bowden is. Ennél csak jobb lehet :)

7042 Kovács Ádám 2014-01-12 14:03:11  Előzmény:Bencze Robi: 75657

Elõször én is azt hittem ez biztos ilyen nem lehet vele mit csinálni, más is írta hogy gyári hiba hogy kemény a kuplung. Na nekem ez addig fajult hogy szó szerint eltört a kinyomóvilla, az akksi alatt átszakadt a lemez, és a szétszedésnél mint kiderült a kinyomócsapágy füle is letört. Aztán keresgéltem hogy mégis hogy lehet ezt megoldani, akkor találtam ezt a megoldást, nem akarok nagyot mondani de kb fele akkora erõ kell a kuplungoláshoz, csodát ne várj nem lesz olyan mint egy 2T vagy egy új autóé, de sokkal jobb lesz.

7041 Bencze Robi 2014-01-12 13:10:56  Előzmény:Kovács Ádám: 75656

Nagyon köszönöm a válaszodat :)
okés, az hogy a boltban mindig okosabbak..hátigen..az is igaz, ennek is következménye a mostani helyzet szerintem. Egyszerûen nem fért a fejembe hogy hogy lehet ennyire rossz a kuplung, úgyhogy nagyon bízom a minõségi javulásban.

7040 Kovács Ádám 2014-01-12 12:10:06  Előzmény:Bencze Robi: 75655

Hello
Golf I 1.1, arra figyelj hogy az átmérõ 180mm legyen, és a boltban ahol veszed ha kérdezik ne mond meg hogy trabantba rakod mert õk úgyis okosabbak és meg akarják majd magyarázni hogy az úgy nem lesz jó. Én LUK-ot vettem már pár ezer km-t mentem vele és hibátlanul mûködik. Ha van még kérdés szívesen válaszolok.
üdv: Ádám

7039 Bencze Robi 2014-01-12 09:25:36  Előzmény:Kovács Ádám: 75653

helló
hamár Te ezt megcsináltad akkor kérdeznék ha nem baj én is. Mert az enyémen is meg akarom ezt csinálni pár héten belül, illetve meg is lesz csinálva, csak tudnom kéne, hogy akkor pontosan milyen/melyik vw kuplungot vegyem hozzá, nehogy ne egyezzenek a blokkon a furatok. Azt hallottam, hogy Golf 1,1 1984eshez kell venni,és az jó lesz, igaz ez?
üdv: Robi

7038 Patkó Levente 2014-01-06 20:24:53  Előzmény:Bajáki Péter: 75651

Nah itt arról lenne szó, hogy nem sikerült egybõl regisztrálnom, és facebookon is feltettem a kérdést, ami közben már finomodott is (#7030). bocsi...
Mellesleg beszéltem már Dodi-val, és szerintem berendelem az Õ csináld magad szettjét, ami állítólag mindent tartalmaz, ami kell.

7037 Kovács Ádám 2014-01-06 20:04:12  Előzmény:Baka Szabolcs: 75648

Én is így csináltam, nem olyan egyszerû mint tûnik. A vezetõhüvely hossza ugyanakkora. Az átmérõ az úgy jött hogy meg kell mérni a trabant kinyomócsapágy belsõ átmérõjét és a vezetõhüvely külsõ átmérõjét abból jön egy különbség, és a másik kinyomócsapágyhoz képest ugyanakkora különbségnek kell lennie az új vezetõhüvelyhez. A Kinyomóvillából is másik kell mert a vw kinyomócsapágya kisebb és nem tudod beakasztani, én azt Biczó József-el csináltattam, de õ meg is tudja neked csinálni ezt az egészet, mert amikor csináltattam vele a kinyomóvillát, megtetszett neki ez a megoldás és õ is így csinálja a kuplungozást. Tehát az õ segítsége mindenképp kelleni fog a kinyomóvilla miatt. A többit te is meg tudod csinálni, ja és jól zsírozd meg a vezetõhüvelyt, valamint nem tudod majd a vw kinyomócsapágyát ráakasztani a trabant kinyomóvillára, azt a biztosító fület át kell rakni.
Remélem tudtam segíteni, bármi kérdés van igyekszem válaszolni :)

7036 Kovács Ádám 2014-01-06 19:53:33  Előzmény:Bajáki Péter: 75651

Felni csak akkor kell más hogyha a 256-os átmérõjû tárcsát rakod fel ha jól tudom, van egy kisebb 239-es, az elfér a 13-es felnivel.

7035 Bajáki Péter 2014-01-06 16:10:31

Sziasztok!

Patkó Levente kérdését tolmácsolom:

----------
[i]Szóval a kérdésem az lenne, hogy jól értettem-e , hogy 4T Trabant fékének "tuningolását" úgy lehet a legjobban megoldani, ha hátulra a dobféket egy Wartburg elsõ dobfékre cserélem, valamint az elsõ fék helyére a régi VW golf tárcsaféke kerül? Ez esetben az elsõ kerékrõl a felni helyett újat kell keresnem?

Tudnának esetleg szerelõt ajánlani, aki ezt meg tudná csinálni nekem?

Segítségüket elõre is köszönöm, és Boldog Új Esztendõt Kívánok![/i]
----------

7034 jocking . 2014-01-05 20:42:59  Előzmény:Patkó Levente: 75649

Nem. Variálni kell a nyerget, a tartókonzolt, és kerékbõl is másmilyen kell.

7033 Patkó Levente 2014-01-05 18:20:22  Előzmény:révai ákos: 75647

Ez kell a dolgozóknak! Hálás köszönet érte!
ha tudok szerezni GTI féktárcsát, az kérdés nélkül passzol?
Mégegyszer köszönöm!

7032 Baka Szabolcs 2014-01-05 15:00:21

Sziasztok!
Trabimon szeretném megcsinálni a kuplungot[url]http://negyutemutrabant.uw.hu/trabant1_1kupl.htm[/url] ezen a módon.
Megvannak a cuccok hozzá, csak az új vezetõhüvely nincs, mert nem tudom a méreteket, mekkorát kell csináltatnom. Valaki tud küldeni egy rajzot v. valami dokumentumot amit elvinnék a szakinak?
Üdv, Szabi

7031 révai ákos 2014-01-04 17:12:12  Előzmény:Patkó Levente: 75646

Szia !

A fékszervó valóban jó, nekem is van a 4T-n. A korábbiakhoz képest ég és föld. Ha jól emlékszem a szervódob II Golfól van, kell egy közdarab is hozzá amire rákerül a szervódob és a fékfõmunkahenger( ez utóbbi 2-t érdemes egyben megvenni bontóban)A dob miatt a baloldali kerékdoblemezt kicsit be kell kalapálni, de nem vészes.Ez adja majd magát ha bepróbálod a cuccokat a motortérbe. Egy dologgal számolhatsz (legalábbis nekem sajnos ez van) a féktárcsa hajlamos vetemedni a nagyobb fékerõ miatt és kb. 10E km után fékezéskor kicsit ráz. Ez rendezhetõ egy felszabályozással. De lehet hogy nálad ez elõ sem fog jönni, bár egy gti golf léghûött féktárcsa lehet hogy ezen is sokat segít. De ha nem mész sokat autópályán, akkor városban a gyári tárcsával is jó lesz. Közdarabot tudsz szerezni Szigetszentmiklóson, Dodi-tól 0620/983-8835

Üdv Mykee

7030 Patkó Levente 2014-01-03 17:33:49

Tisztelt Trabantosok, illetve ahhoz értõk!

4T Trabimon szeretném a fékhatást növelni, és eddig azt az infót kaptam, hogy erre a legészszerûbb megoldás egy szervó beépítése lenne (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128460334&t=9038251 http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128477654&t=9038251).

Ebben szeretném a segítségetek kérni, hogy miként lehetne ezt megoldani ("elmagyarázást", linkeket, esetleg ajánlott szerelõt is szívesen fogadnék!)

Üdvözlettel: Levente

7029 Németh János 2014-01-01 18:39:31  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75642

Hello

nekem is ilyen van, kb 2 éves a régi típusokkal nekem is olajat engedte meg a benyát.

7028 Albert György 2014-01-01 16:54:07

Helló.

Nem régen vetem egy Wartbulg 1.3-ast és az a gond,hogy menet közben valami kopog.
Ha üresbe gurulok akkor nem lehet hallani,a motor alapjáraton és emelt fórdúlatón is szépen megy.Akkor a váltó vagy a féltengely a hibás?

7027  Spityu 2013-12-30 21:34:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75642

Nekem is ez van. Kopp-kopp: jó még, 4 éves lesz.

7026 Holnapy Gergely dr. 2013-12-30 21:29:49  Előzmény:Berecz Tibor: 75641

Szia!
Nekem ebbõl az olasz típusból nyáron került be a második. Az elsõ közel 10 évet bírt: http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1228

Gergõ

7025 Berecz Tibor 2013-12-30 14:23:11

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy tud-e valaki ajánlani egy egészséges konstrukciójú AC-pumpát négyütemû Trabanthoz? És ha igen, hol lehet beszerezni? Amellyel eddig találkoztam, az folyton engedi az olajat és a benzint, sõt: a legutóbbiban néhány 100 km után szétesett az egyik benne levõ szelep és lerobbantam, amire még nem volt példa. :( Köszönettel, Tiberio

7024 Hupka Attila 2013-12-27 20:10:31

Sziasztok!Karosszéria lakatos vagyok a 22.kerületben hattyúnyak,küszöb+egyéb karosszéria javításokat vállalok.kb 200 darab hattyúnyakat már cseréltem....0630 555 77 39

7023 Kárász Endre 2013-12-26 13:25:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 75633

Nos, rájöttem, hogy feltaláltam a spanyolviaszt :) Kíváncsiságból megnéztem a [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=99]Lada 2103[/url] fordulatszámmérõjének felépítését. Ekkor esett le, hogy ez - néhány apró, eltérõ áramköri megoldástól eltekintve - gyakorlatilag ugyanaz, mint a te DDR fordulatszámmérõd. Tehát nagyon ügyesen kiizzadtam a mûködését, miközben elég lett volna a cikket belinkelni...
Innentõl kezdve (elvileg) jobb a helyzet, mert ennek a mûszernek az átalakításáról már több helyen írtak. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ez az átalakítás pont a fordítottja annak, mint ami nálad szükséges: a LADA mûszert 4T helyett 2T motorra szokták átfaragni, te pedig egy 2T mûszert akarsz 4T-re. Mindenesetre több infó a semminél.
Találtam egyrészt itt a Klub oldalán egy [url=http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=426fd2400331b]cikket[/url] az áthangolásról, de ezzel az a baj, hogy pont a kapcsolási rajz nem található. A szövegben itt is egyetlen kondi cseréjérõl van szó. Jó lenne látni, mert akkor reményeim szerint megerõsíthetne a korábbi sejtésemben, hogy a C22 cseréjét kell megejteni.
Rábukkantam még egy Kispolszkihoz való átalakítást leíró [url=http://fiat126.hu/?p=79&a=147]cikkre[/url] is. Ez ugyanaz, mintha 2T motorhoz barkácsolnánk hozzá, mert a kispóknál is egy impulzus lesz fordulatonként, akárcsak a 2T Trabinál. Ezzel az írással az a baj, hogy nem derül ki belõle, hogy a kondik eredetileg milyen értékûek voltak, illetve az sem, hogy pontosan melyik kondit kell cserélni. Átböngésztem egy rakás orosz oldalt, ami alapján megpróbáltam beazonosítani a cserélt alkatrészeket, és azok gyári értékét, de nem sok sikerrel jártam. Az eredmény alapján nem értem, hogy miért éppen azokat az alkatrészeket cserélte ki a cikk írója.
Hab a tortán, hogy most megint elbizonytalanodtam a cserélendõ érték tekintetében. Újfent úgy hiszem, hogy a C22-t a duplájára kell növelni, mert így kétszer annyi ideig marad a flip-flop az instabil állapotban, ezért kétszer szélesebb impulzusokat kap a mûszer. De nem szeretném tovább borzolni senkinek sem az idegeit a tippelésemmel :)
Egyébként a képen lévõ nagy, fehér henger lesz ez a C22 kondi. Rá van írva az értéke: 1u=1mikrofarád.
[i]Ha van rá érkezésed, akkor a már leírt PIKO trafós módszerrel kezdésként nézd meg, hogy tényleg 3000/min fordulatot mutat-e az 50Hz-ces váltóáramnál! Ha van otthon 1uF korüli polarizálatlan kondid (tehát nem elektrolitkondi, aminek + és - lábai vannak), akkor próbáld meg párhuzamosan kapcsolni vele! Jó lenne, ha ennek a kondinak a lábaihoz alulról éppen hozzá lehetne férni, mert akkor egyszerûbb lesz kiforrasztani a cseréhez.
Ha annyira nem sürgõs, és nem is akarsz veszõdni, akkor tudok benne segíteni. El tudom vinni olyan helyre, ahol van mindenféle mûszer (impulzusgenerátor, szkóp) és tutira be lehet lõni. Ezzel csak annyi a baj, hogy leghamarabb januárban jutok el oda.[/i]
[i](Módosította Endre 2013.12.26. 14:28-kor)[/i]

7022 Tóth Ádám 2013-12-25 20:28:55

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van valakinek 2t Trabi és Wartburg motor közdarabról rajza? Közzé tehetné akinek van esetleg! Köszönet elõre is!

7021 Kovács Ádám 2013-12-25 15:48:50

Sziasztok!

1.1-es trabira rá lehet faragni a 2t wartburg jikov karburátorát? Tavaly elõtt ha jól emlékszem a tolnai találkozón láttam az egyik trabin. Vagy van valami más karbi amit rá lehet rakni van pierburg szívósorom ha esetleg arra tud valaki valamit, mindenképp kézi szívatós karburátor kell.

Köszönöm!

7020 Schmittinger László 2013-12-24 13:10:51  Előzmény:jocking .: 75635

A mûszer bemenetére kötve a trafót (6-12V) a két ütemû mûszer 3000-es a négyütemû mûszer 1500-as fordulatot fog jelezni ugyanis a hálózati fszültség 50Hz-es frekvenciájának ezek az értékek felelnek meg.

1 f/min = 1/60 Hz
[i](Módosította bcslaci 2013.12.24. 14:12-kor)[/i]

7019 jocking . 2013-12-24 12:59:45  Előzmény:Szabó Gábor: 75634

Lehet, hogy hülye kérdés, de egy ilyen fordulatszámmérõ beállítós mûveletnél mire/hogyan lehet használni egy modellvasút trafót?

7018 Szabó Gábor 2013-12-24 09:27:49  Előzmény:Schmittinger László: 75631

Enyémnél mindkét kimeneten ott van az 50Hz. Sokak mûhelyében tölt be új szerepet.

7017 Csády Szabolcs 2013-12-23 21:48:19  Előzmény:Kárász Endre: 75632

Pont olyan, mint ahogy leírtad :)

A beígért képek:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040710_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040711_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040712_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040714_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/131223/P1040715_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

7016 Kárász Endre 2013-12-23 19:31:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 75630

Ha a nagy kocka PIKO trafód van, amin van két piros lámpa is, akkor az jó lesz. A "zubehör" feliratú kapcsain váltófesz jön ki. (A másikon valóban egyenáram, azt tudod a forgatóval szabályozni.)

7015 Schmittinger László 2013-12-23 18:55:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 75630

Csak akkor jó a trafó, ha váltakozó feszültség jön ki belõle, szerintem a Piko-s egyenirányítva van már, a kimeneten ott már nincs meg az 50Hz, hacsaknem szétszeded és közvetlenül a trafó kivezetésérõl veszed le a feszültséget.

7014 Csády Szabolcs 2013-12-22 22:59:54  Előzmény:Kárász Endre: 75629

Köszönöm szépen a kimerítõ válaszokat!
Vasúttrafóm (stílszerûen egy NDK-s Piko :) )van itthon, azzal ki tudom próbálni.
Holnap majd lövök pár képet a szerkezet lelkivilágáról.

7013 Kárász Endre 2013-12-22 20:45:54  Előzmény:Schmittinger László: 75628

Uhhh, most esik le, hogy hülyeséget írtam, amikor azt mondtam, hogy a méréshatárt negyedakkorára kell levinni. Igazad van, csak feleakkorára. Valóban 50Hz esetén 3000 és 1500 a megfelelõ érték. A csengõtrafóval csak az a baj, hogy csak egy pontban tudod ellenõrizni a mûszert. Emellett azért érdemes végéignézni a méréstartományt vagy 4-5 pontban. Mondjuk a kondicsere hatásának a becsléséhez tényleg megfelelõ.

7012 Schmittinger László 2013-12-22 19:43:22

Helló!
Ha emlékeim nem csalnak akkor 2T-nél 50Hz 3000-es fordulat, 4T-nél pedig 1500.
Egy csengõtrafót vagy valamilyen más kis trafót rákötve a mûszer bemenetére azonnal látható, hogyan változik az alkatrészek cserélgetése után a mért érték.

7011 Kárász Endre 2013-12-22 18:52:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 75611

No hát nézegetem ezt a kapcsolási rajzot már egy ideje, de nem mondhatnám 100% bizonyossággal, hogy teljesen értem.
Ami biztos: ez egy monostabil multivibrátor. Ez azt jelenti, hogy az áramkörnek van egy egyensúlyi (stabil) állapota, illetve egy bejövõ indító jel hatására át tud billenni egy másik állapotba, ami viszont nem stabil, hanem onnan magától visszabillen. Pontosan olyan, mint a WC tartály.
A stabil állapotában nem folyik át áram a mûszer Sp3 jelû tekercsén. A T31 nem vezet, a T32 viszont igen, mert a W6 ellenálláson keresztül mindig nyitó irányú elõfeszítést kap a bázisa. Mivel T32 vezet, ezért a kollektora gyakorlatilag testpotenciálon van, így a W5 ellenállás gyakorlatilag a bemeneti C21 kondiuval van párrhuzamosan kapcsolva.
Ha jön egy impulzus a gyújtástól, akkor az a W1-W2 feszültségosztón lecsökken (mivel 2-300V indukálódik a prímer tekercsben a megszakítás során!), majd pedig kinyitja a T31 tranzisztort. Emiatt a C22 bal fele kerül kb. testre. Ez azt jelenti, hogy amíg a C22 ilyenkor a W6 ellenálláson keresztül fel nem töltõdik, addig a T32 zárva van. A zárt T32 viszont most nem tudja testre tenni a W7 alsó végét, ezért a W5 ellenálláson keresztül a T31 továbbra is nyitó irányban lesz elõfeszítve.
Ez az állapot addig tart, amíg C22 fel nem tölt annyira, hogy kinyissa a T32 tranyót. Amint ez kinyit, akkor megszûnik a T31 bázisán a pozitív feszültség (a gyújtásimpulzus már régen lecsengett ilyenkor), és visszaáll az egyensúlyi állapot (T31 zárva, T32 nyitva).
Emiatt bátorkodom azt mondani, hogy a nem stabil állapotban maradás idejét a C22-W6 idõállandója szabja meg. Persze jó lenne, ha tudnánk a konkrét értékeket. Ez viszont azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a 4T Trabi négyszer sûrûbb impulzusaiból tudjon mérni, a kondit KIsebbre kéne cserélni. De ahányszor végiggondolom, annyiszor változik meg a véleményem.
Ami biztos: ez úgyis egy próbálgatós mûfaj, tehát elõször teszteld le azt, hogy ha mellé forrasztasz párhuzamosan egy kondit (akkor ugyebár összeadódik az értékük), akkor tényleg többet mutat-e. Ha ez mûködik, akkor ki kell cserélni az eredetit egy kisebbre, szerintem fele akkorára. Azt tudni kell, hogy az elektronikában használt kisfesz kondik általában hatalmas tûréssel készülnek, mivel sokszor nem kritikus az értékük. Tehát ha bemész a boltba, és veszel egy 47nF kondit, akkor annak általában legalább +-10% szórása lehet.
A fordulatszámmérõdben van egy trimmelési lehetõség: a mûszer állórészének a gerjesztése (Sp1 és Sp2 tekercs) az akksiról megy, mert így biztosítható, hogy az akkufesz változására ne legyen érzékeny. A potivel szerintem finomhangolni lehet az egészet. Úgy sejtem, hogy arra nem alkalmas, hogy a méréshatárt a szükséges negyedakkora értékre be lehessen állítani. Még akkor sem, ha itt egy másik ellenállás segítségével negyedakkora gerjesztést lõnél be. Szerintem az más nagyon megváltoztatná magának a mutatós mûszernek a karakterisztikáját.
Ahogy FB-on is írtam, le kellene tesztelni majd egy olyan kocsin, aminek van saját fordulatszámmérõje. Ha kezdetben tényleg négyszer akkorát mutat, akkor a kocsi saját mûszere jó lesz a kondicsere utáni kalibráláshoz.

7010 Kovacs Kalman 2013-12-20 19:40:55

Sziasztok köszönöm a befogadást E nagyszerû klub - ba. valaki esetleg megtudná nekemmondani milyen tükröt lehet feltenni Trabant-ra ami mutatós . Köszönöm elõre is .

7009 Laci László 2013-12-20 13:55:45

Sziasztok barkácsolók.
Van egy eladó barkács trabim, szeretném ha itt tanyázó hozzáértõhöz kerülne.
Nézzétek meg az eladó hírdetésemet.
Megkérem tisztelt moderátort-szerkesztõt ne törölje hozzászólásomat.
Itt szeretnék eme kincsnek megfelelõ gazdát keresni.
Köszönöm.
Szép napot mindenkinek.

7008 Kovács László 2013-12-19 19:56:45  Előzmény:Nagy Donát: 71631

Szia én is ezt a verziót próbálom meg valósitani az a baj vele, hogy a Trabi hütõ ventilátora bele fúj az Y mind két ágába és a ventilátor ellen fuj, igy csak fel tartja az áramlásban.Igy csak rontják egymást mert nem erõsebb mint a Trabi hütõ ventilátora.

7007 Berecz Tibor 2013-12-18 14:27:19  Előzmény:jocking .: 75622

Köszönöm szépen a kimerítõ választ.
Üdvözlettel, Tiberio

7006 jocking . 2013-12-17 20:19:22  Előzmény:Berecz Tibor: 75621

Ezt a típusú karburátort gyárilag félautomata szivatóval szerelték. Ez azt jelenti, hogy automatikusan kikapcsol, ha a motor elér egy bizonyos hõmérsékletet, a bekapcsolást viszont a vezetõnek kell elvégeznie úgy, hogy indítás elõtt a gázpedált egyszer padlóig letapossa és visszaengedi. Ezt a karburátor jobb oldalán (ha a kocsi eleje felõl nézzük) lévõ bimetáll rugós ház (amire a két vízcsõ megy) szabályozza, ami össze van kötve ezzel a pillangószeleppel egy rudazaton keresztül.
[imgw]http://trabantklub.hu/twk/photo/karb02.jpg[/imgw]
Hideg motornál a rugó össze van húzódva, ami a rudazatot úgy feszíti, hogy a pillangószelep elzáródjon (azért kell indítás elõtt egyszer végigtaposni a gázpedált, mert ilyenkor tud egy tüske kiakadni a rugóhoz rögzített fokozattárcsából, és ez engedi elzárni a pillangószelepet).
Melegedõ motornál a bimetáll rugó alakja elkezd megváltozni, és elkezdi mozdítani a pillangószelep rudazatra rögzített fokozattárcsát, amitõl a pillangószelep egyre jobban kinyílik.

A hiba valahol a bimetáll és a pillangószelep között lehet. Lehet, hogy szétakadt a rudazat és a bimetáll, de ezt nehéz lenne látatlanban megállapítani.
[imgw]http://trabantklub.hu/twk/photo/karb03.jpg[/imgw]
Esetleg megpróbálhatnád azt, hogy leveszed a szívászajcsökkentõt (a.k.a. bokszkesztyû) a karbiról, kézzel "gázt adsz", és megnézed, hogy mozdul-e a fentebb említett pillangószelep. Ha nem, akkor meg kell bontani a bimetáll házat is, és onnan megmozgatni a rudazatot, hogy kiderüljön, a rudazat mozdítja-e a pillangószelepet.

Egyébként ennél a karbinál annyira gyakori a hidegüzem zavar, hogy itt a honlapon már több cikk is született a témában:
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=419b9a5ceeeeb[/url]
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43d245f6e15d4[/url]
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7[/url]

7005 Berecz Tibor 2013-12-17 18:11:24  Előzmény:jocking .: 75620

Köszi. És hogyan mûködik? Nekem hideg motornál is függõleges helyzetû, és újabban nehezen indul be a motor, valamint hidegen rángat. A tünetek lehetnek ezzel az alkatrésszel kapcsoaltban? Tiberio

7004 jocking . 2013-12-17 18:06:07  Előzmény:Berecz Tibor: 75619

A szivató egyik fõ alkatrésze.

7003 Berecz Tibor 2013-12-17 17:55:02

Sziasztok!
Legyen szíves mondja meg valaki, hogy a négyütemû Trabant karburátorában mi a feladata a fúvóka melletti vízszintes tengelyû, a képen függõleges helyzetû pillangószelepnek (?)?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/131217/PICT0112_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Köszönettel, Tiberio