Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7104 Kovács Ádám 2014-02-10 21:10:27  Előzmény:Berecz Tibor: 75719

Így elsõ körben feltételezve hogy a karbi jól van beállítva és nem azért rángat mert túldúsít vagy szegény a keverék, én azt mondanám hogy gyújtás.

Nézd meg a kábeleket a csatlakozásoknál, meg az elosztófedelet hogy jó e a kontakt mindenhol, nincs-e oxidálódva valami, az is lehet hogy bepárásodik az elosztófedél, ahogy melegszik már nem lesz párás és azért is lehet jó melegen.
[i](Módosította bob92 2014.02.10. 22:16-kor)[/i]
[i](Módosította bob92 2014.02.10. 22:17-kor)[/i]

7103 Berecz Tibor 2014-02-10 11:37:24

Sziasztok!
A négyütemû Trabantom mostanában a következõ tüneteket produkálja: hidegindításkor 1-2 másodpercekre beindul a motor, aztán leáll. Így olyan 4-5 indítózásra indul be, de akkor is nyomni kell a gázpedált, hogy ne fulladjon le. Ha pedig elindulok vele, akkor gyorsításkor rángat a motor amíg nem melegszik be. A szivató bekapcsol a gázpedál lenyomására. Mi lehet az oka? Köszönettel, Tibor

7102 Csády Szabolcs 2014-02-09 20:24:01  Előzmény: : 75716

Bajusz79 tanácsára NGK PGR6D gyertyákat raktam bele. A kábeleket is le kellene rézre cserélni, de az még nem következett be. A legszembetûnõbb változás az az volt, hogy magasabb fordulatszám-tartományban eszméletlenül megindul a kocsi.

7101 Muczán Gábor 2014-02-09 19:28:17  Előzmény:Gáll Zoltán: 75713

Szia,

ez inkább a Veterán topikba való, de nem gond, megválaszolom itt. Ha semmi papírja nincs, még igazolás a kivonásról sem, akkor semmit nem lehet vele hivatalosan tenni. Régebben veterán minõsítéssel és közjegyzõ elõtt tett nyilatkozattal kaphatott új forgalmit, de a sok visszaélés miatt ezt beszüntették. Sajna sokan lopott, Ukrajnából csempészett stb jármûveket legalizáltak így, ezért a hatóságok beszüntették ezt a lehetõséget.
Tehát legálisan nem tudsz vele mit kezdeni. Németországban még forgalomba tudom helyeztetni, de ennek költsége a szállítások miatt nem emészthetõ tétel.

MG

7100   2014-02-09 17:13:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 75715

Az jó. Milyen változások észlelhetõk? Gyertyákat is cserélted?

7099 Csády Szabolcs 2014-02-08 08:10:32  Előzmény: : 75714

Azt sikerült. Nem az elektronika 3 saruját kellett bekötni, hanem a trafó pólusait. Amúgy nem gondoltam volna, hogy ekkorát dob a dolgon...

7098   2014-02-07 19:39:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75712

Na ez engem is érdekelne :D Mondjuk az úszóház légtelenítõcsöve szerintem kicsit útban lenne, és a két torok közi kiálló rész sem könnyíti meg a dolgot, bár attól meg lehetne szabadulni :evil:
Egyébként a vw gyujtótrafót sikerült beüzemelni?

7097 Gáll Zoltán 2014-02-06 20:14:31

Jó estét mindenkinek !
Ez a téma biztos nem ide tartozik de remélem valaki kiokosít.
Találtam egy nagyon szép állapotban levõ Trabit de sajnos semmi papirja nincs 10 éve le adták végleg.Se rendszám se semmi .Hogyan lehet ismét forgalomba helyezni?
Nagyon szép állapotban van kár lenne szét bontani ettõl sokkal roszabb állapotban levõk közlekednek.
Nagyon örûlnék ha valaki tud megoldást.
Köszönöm!

7096 Csády Szabolcs 2014-02-05 22:01:42

Szívótölcsér/tüte témában vagyok egy kicsit megakadva:
Egy Pierburg 2E3 típusú karbira szeretnék ilyet beszerezni/tervezni és legyártatni, de egyrészt a beszerzést illetõen nem jártam sikerrel, másrészt a klasszikus tölcsérforma itt nem olyan egyszerûen alkalmazható, mint a Ladánál pl.
Ha valakinek van tapasztalata, skicce, esetleg tervezéshez szakirodalma, azt ne tartsa magában!

Ui.: Bajusz, ha jól emlékszem neked a BVF 34 TLA-don van szívótölcsér. Az a megoldás is érdekelne, hisz annak a karbinak se egy szimpla kör keresztmetszet a szívónyílása. Kép az plusz pontot ér :)

Elõre is köszönöm!

7095 Zimmermann István 2014-02-03 01:15:21  Előzmény:Szabó Gábor: 75705

Szia!
Igen ami eltört az két ehhez horrorisztikusan hasonlító búra volt, anyagában szinezve, illetve az alján egy alu palást ami 4 egyszerû karmatyúval csatlakozott az izzóra. Az elsõt úgy törtem el, hogy ráhúztam a sapkát az izzóra és egészen koppanásig ültettem rá, amikor is a második pillanatban hogy beletettem volna a foncsorba magától elpattant. A másik pedig hasonlóképp járt, szerintem nem anyaghibás volt, hanem méretpontatlan. Tehát a Valeo az nem annyira sárga mint a búrás Tungsram ? Gondolom mivel ritka ilyet találni, így borsos ára is van ... Láttam egy hirdetést ahol két régifajta Bilux elsõ lámpa volt és két sárga hozzávaló Tungsram izzó egy szettben eladó, talán még nem is kért oylan sokat az eladó érte, csak miután két próbálkozásom is kukába veszett, és 6000ft meg két hónapom bánta, gondoltam megkérdezek itt valakit mit lehet tenni, de akkor ezt a Tungsragold izzót keressem? A másik hogy ezt is hamisítják? vagy még eddig nem látott senki hamisat?

7094 Pápai László 2014-02-02 14:58:44  Előzmény: Spityu: 75708

Kompatibilisek teljesen.Azért a hátlapján a csatikat nézd meg ,mielõtt ki-beszereled, kétfajta volt belõlük.

7093 Csády Szabolcs 2014-02-02 13:11:05  Előzmény: Spityu: 75708

Nekem a 4T-ben kormányzár nélküli 2T gyújtáskapcsoló van. Azt hiszem ezzel válaszoltam is :)

7092  Spityu 2014-02-01 19:51:57

Érdeklõdnék, hogy a 4T és a 2T gyújtáskapcsolója kompatibilis-e? Csak az elektronikai része érdekes, a kulcs, zár stb. nem. 4T-be kellene betenni a 2T-t. Õszintén szólva, nem néztem még meg a 4T kapcsolóját közelebbrõl. :)

7091 Pápai László 2014-01-31 08:35:21  Előzmény:Albert György: 75691

Sose volt Wareszom, de szerintem ahogy a Trabiban, úgy a Wareszben is csak bent van biztitábla..Én kicserélném a biztit, viccelt már meg..a kapcsolón rajta van az összes vezeték?A lámpa többi funkciója(helyzetjelzõ, távfény mûködik?

7090 Pápai László 2014-01-31 08:33:48  Előzmény:Szabó Gábor: 75705

Egykori német(DDR) ismerõsünkék Trabijában a lámpa üvege (!) volt sárga, brutál király volt..Nade ennek már 2X éve..::((

7089 Szabó Gábor 2014-01-31 00:36:02  Előzmény:Zimmermann István: 75702

Ez akár mai autóban is megállja a helyét:
[imgw]http://bolthely.hu/tungsram/id/01002_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_Osram_Allseason_Super__30__12V__60_55W_P43t_64193ALS[/imgw]

Ezt még simán elviseli a trabi gyári világításkapcsolója és a vezetékek:
[imgw]http://www.vilagitas.eu/OSRAM_64206ALL_OFFROAD_IZZO_DOBOZOS[/imgw]

Gondolom valami ilyet törtél el:
[imgw]http://aprod.hu/hirdetes/tungsram-h4-sarga-kupakkal-ID1oWa1.html[/imgw]
Ezek igen jó békebeli izzók, a maiak a közelében sincsenek tartósságban, de a puszta kinézetük is gagyinak hat ezek mellett.
Hogy sikerült eltörni mindkettõt?
3 ponthegesztés fogta a búrát az izzóhoz, amit lefúrtam. Fogtam 140/100W-os tungsram izzót, amire ipari pillanatragasztóval felragasztottam a búrát. Járattam mielõtt beszereltem, mert a ragasztóból hõ hatására még jön ki gõz, így az nem a lámpa belsejében kötött ki. Ehez már vezetékelés kell meg relé. Eredmény az, hogy minden iszonyat sárga, ami a kocsi elõtt van (lehet az egy fekete kocsi vagy zöld tábla). Világosban is látszik az úton a fénye, este meg nagyon jól látni vele. Szóval megérte a pénzt meg a macerát, mert kb 4 éve használom.

Létezik még lámpafólia is, de az sokat butít egy normál H4-es izzó fényén.

Jó még a Tungsram Tungsragold nevû izzója is, csak nehéz már találni.
Valeo sárga izzója gyenge.

[i](Módosította Bajusz79 2014.01.31. 01:38-kor)[/i]

7088 Zimmermann István 2014-01-30 20:38:29  Előzmény:jocking .: 75703

ugyanezt rendeltem meg, borzalom, ráadásul festve van nem anyagában szinezve, egy kis papírtörlõvel letudtam törölni a festéket róla, és lám máris fehéren világít

7087 jocking . 2014-01-30 20:27:34  Előzmény:Zimmermann István: 75702

Gúglival majdem 47 másodpercbe telt megtalálni. :p :D
[url]http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=235&termek=61910[/url]

7086 Zimmermann István 2014-01-30 20:19:59

Még egy kérdésem lenne, aztán nem értetlenkedek :D
H4-es sárga fényû izzót keresek, vagy valami megoldást amivel sárga fényû lesz a lámpám, és a fénye is. németországból rendeltem sima H4es izzóra ráhúzhatós kupakot, ami üvegbõl van de eltörtek. és nem is votl az igazi, valakinek valami tipp?

7085 Bencze Robi 2014-01-30 12:25:05  Előzmény:Kárász Endre: 75696

jaja :D az öreg csinálta nekem is
már 3 szor mondtam volna rá hogy jó lesz a szín, de még mindig volt mit változtatni rajta, és tényleg
[i](Módosította brtrabi 2014.01.30. 13:26-kor)[/i]

7084 Gáll Zoltán 2014-01-30 09:35:51

Esetleg valaki tud Debrecen környékén hasonló üzletet?

7083 Gáll Zoltán 2014-01-30 09:33:46  Előzmény:Kárász Endre: 75696

Köszönöm a segítséget, de sajnos én Debreceni vagyok ezért nem szeretnék fel utazni csak a posta megoldható.Csak gondolom jó lenne ha látnák a trabant színét hogy össze lehessen hasonlítani.

7082 Zimmermann István 2014-01-29 23:02:22

Köszönöm szépen, akkor ha teszik fel a gumikat, nem rakatok bele belsõt! Nekem is a hosszanti jukas van, tehát az újabb felni.

7081 jocking . 2014-01-29 21:18:19  Előzmény: : 75694

A '86-os trabimon az eddig nálam töltött 8 éve alatt soha nem volt belsõ a gumiban, mégsem volt vele soha semmi gond. A "csirkeitatós" (körbe sok kis hosszúkás lyuk) felnibe biztosan nem kell belsõ.

7080 Kárász Endre 2014-01-29 21:04:32  Előzmény:Gáll Zoltán: 75688

Szintén a procolor-t tudom ajánlani. Én is ott kevertettem, tökéletes lett. Ha egy mód van rá, akkor a szemüveges, kicsit mogorva öreget keresd! Van még egy ducibb férfi, meg egy fiatalabb srác is, de az öregnek olyan szeme van, hogy én nem gyõztem csodálkozni! A hely az újpesti víztorony mellett található.
(Egyébként nekik van egy tucat régi színmintájuk, amit anno a Trabik gyári árnyalatához kevertek.)

7079   2014-01-29 19:38:15  Előzmény:Németh János: 75693

4t felnire nem kell belsõ.

7078   2014-01-29 19:36:52  Előzmény:jocking .: 75692

Azt, hogy árt-e nem tudom, de voltam olyan gumisnál aki csak belsõvel rakta fel olyan felnire amin nem volt biztonsági perem. Azt mondta nagyobb erõ hatására pl kanyarban le tud ugrani a felnirõl a gumi. Másik gumis meg simán felrakta, õ meg azt mondta verseny ladákra is szokta rakni belsõ nélkül amin nincs perem és még sose volt probléma. Nekem voltak fent egy idõben zsiguli felnik amikbe kell belsõ, kettõben volt , kettõben nem. Egyikkel se volt semmi bajom, csak mikor mondta,hogy le tud ugrani utána mindig bennem volt kicsit a para, le is cseréltem õket olyanra amiben van perem biztos ami biztos.

7077 Németh János 2014-01-29 19:25:12  Előzmény:Zimmermann István: 75690

hello

nekem Trabi 1.1 em van, téli, nyári garnitura belsõ nélkül van a felnin. elvileg belsõvel van durrdefekted, viszont igy meg csak leereszt ha ki van rohadva a perem, de az is javitható orvosolható. Én ezt halottam, nekem gond nélkül megy, kb havonta ellenõrzöm a guminyomást és tartja, ritkán kicsit kel ráfújni.

7076 jocking . 2014-01-29 19:07:20  Előzmény:Zimmermann István: 75690

Szerintem ha volt is gyárilag trabant tömlõs gumival, akkor az még a diagonálos idõkben volt. Egy mai új radiál gumi nem igényli a belsõt (sõt, szerintem még ártana is).

7075 Albert György 2014-01-29 17:44:24  Előzmény:Pápai László: 75687

Igen néztem. Motortéren kívül is van bíztosíték tábla?

7074 Zimmermann István 2014-01-29 17:29:23

Sziasztok!
Csereérettek lettek a gumik a 601-esemen.
Érdeklõdnék meg lehet e oldani, hogy a gyári felnin csak külsõ gumi legyen, mert jelenleg belsõ gumis. Egy ismerõsöm azt mondta, gyárilag már belsõ gumi nélkül gyártották a trabantokat, bár nekem ez kicsit furcsa volt. Tehát a kérdés, meg lehet-e oldani hogy csak külsõ köpeny legyen a felnin? Illetve ha megoldható, mennyire biztonságos ?
Köszöntem elõre is.:D

7073 Bencze Robi 2014-01-29 16:26:24  Előzmény:Gáll Zoltán: 75688

Szia!

Színkód ezekhez tudtommal nincs. Itt a fórumon olvastam régebben, hogy nincs. Vagy ami van az másik kódrendszer szerint, de azt sajnos nemtudom, csak olyannal tudok szolgálni, amit én kevertettem a sajátomhoz, és teljesen tökéletes az egyezés.
Náluk csináltattam a festéket:

http://www.procolorkft.hu/

Úgy zajlott a dolog, hogy kijött a kocsihoz egy csávó, tök rendes volt, nem is kapkodott és addig próblgattuk meg nézegettük a kocsihoz míg jó nem lett az árnyalat, kb fél órát kevergette szóval nem lett elkapodva :)
Használtam utána a kocsin, és nagyon jó.
Akkor töltettem spray-be is, amire tettek kódot, és aztmondta ha legközelebb jövök akkor elég a kódot hozni, és ad még festéket.

Festék típusa: L400/VAL
Mik.szám: CG 037

Szóval szerintem keresd meg õket, csak ajánlani tudom. Persze nem biztos hogy a Tiédhez is tökéletesen egyezni fog, bár szerintem kéne neki ha tuti gyári.

Üdv.: Robi

7072 Gáll Zoltán 2014-01-29 15:31:31

Ki tudja mi a szín kódja 1990-es 2t trabant tört fehérnek

7071 Pápai László 2014-01-28 07:38:59  Előzmény:Albert György: 75684

A biztit nézted?

7070  Spityu 2014-01-25 20:32:27

Nem tudom, emlékszik-e még valaki a "2x1" kéztisztító pasztára. Újra kapható szinte változatlan csomagolásban. Az az illat... de szerettem. Félek, azóta megváltozott...

[url]http://www.digro24.de/handwaschpaste-perladin-2x1-100ml.html[/url]

7069 Rupp Olivér 2014-01-25 17:46:21

Szép estét mindenkinek!

Most fogok bele egy 353w-nek a felújításába és érdekelne, hogy valaki tud-e biztos és jó alkatrész forrást illetve kéne nekem egy jobboldali sárvédõ lemez!
Ha valaki tudna nekem segíteni azt megköszönném! :)

7068 Albert György 2014-01-25 16:19:44

Helló.A Warbulgon a jobb oldali tompitott nem világit az égõ jó nem kap áramot.Mi lehet a baj?

7067 Pápai László 2014-01-23 08:38:41  Előzmény:Savolyi Andras: 75668

ha jól emléxem, a gyári méret 145R13, ami 145/80-13-nak felel meg.Ehez képest a neked fentlevõ 165/80-13assal (ha 100 al mész ténylegesen) akkor mutat 94-et a mûszer(illetve ennyit kellene)..
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret
Elsõ körben cserélj km órát,és kiderül mi az igazság...

7066 Szabó Gábor 2014-01-22 21:31:19

Ez még ide vág:
[imgw]http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html[/imgw]

7065 révai ákos 2014-01-22 15:57:50  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

Ha végképp nem javul a helyzet lehet hogy érdemes vastagabb olajjal is kirpóbálni.Ha sok km van a motordban és mondjuk az elõzõ tulaj(ok) nem törték magukat a karbantartás terén akkor lehet hogy már olyan hézagok vannak a kritkus pontokon ami üzemmeleg állapotban, bizonyos fordulattartomány alatt már ezt okozza. Nekem egy idõben ugyanez volt, vastagabb olajjal mûködött a dolog, azonban még így is ha nagyobb tempót mentem vele tartósan, mondjuk autópályán 110-130 között, akkor utána alapjáraton égett a nyomsájelzõm még a vastagabb olaj mellett is.
hajrá;)

7064 Szabó Gábor 2014-01-20 15:50:08  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

Nézd meg az olaj színét, szagát, szintjét. Benzintõl felhígult olaj ugyanezt produkálja. A 40km/h-t gondolom 4. fokozatban haladva érted.

7063 jocking . 2014-01-20 15:00:16  Előzmény:Csanádi Gábor: 75678

A kombinált mûszer is be van kötve az olajnyomás körbe, ilyenkor általában az szokott a ludas lenni. Ilyenkor annyi a teendõ, hogy a mûszerbe menõ fehér vezetéket kell kikötni/elvágni, ezután már csak akkor fog jelezni a visszajelzõ, ha ténylegesen nincs olajnyomás. Másik mûszer beszerzése felejtõs, sajnos mindegyik régi sz@r már, és a bennük lévõ alkatrészek értékei elmásznak.

7062 Csanádi Gábor 2014-01-20 11:45:22

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy az 1.1-es Trabantomban az olajnyomás visszajelzõ rakoncátlankodik.
Láttam már sok helyen, hogy 2000 fordulat alatt kigyullad az olajlámpa. Nekem is ugyanez a problémám. De a csavar az, hogy nekem hideg motornál semmilyen problémám nincsen, amint bemelegszik a motor, alapjáraton, valamint 40km/h-ra alatt kigyullad.
Olajgombákat cseréltem, az olajomban van 4500 km, tehát még jó.
A kombinált mûszer lenne a ludas? Azért kételkedem benne, mert akkor hidegen is jeleznie kéne, nem csak melegen. Légyszives segítsetek rajtam!

7061 Berecz Tibor 2014-01-19 21:00:31

Sziasztok!
Azon gondolkodom, hogy kicserélem a négyütemû Trabantom hûtõrendszerének gumicsöveit. Azonban azt láttam, hogy ha az autósboltokban készen, hajlítva kapható csöveket venném meg, akkor elég drágán jönne ki a dolog. Tud valaki olcsóbb, alternatív lehetõsége(ke)t (Bp-en)? Köszönettel, Tiberio

7060  Spityu 2014-01-19 10:27:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 75675

Hú, még nagyon reggel van. Most látom, hogy nem is te kerestél kormányvédõt, ill. itt a sátorról van éppen szó. :D

7059 Csády Szabolcs 2014-01-19 10:23:33  Előzmény: Spityu: 75674

Kösz, inkább maradok a pepita kormányvédõnél.

Ui.: a Lenin MGTSZ ütött...

7058  Spityu 2014-01-19 08:03:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 75673

Ilyesmi nem érdekel?

[url]http://aprod.hu/hirdetes/ontapado-volanvedo-lada-moszkvics-dacia-trabant-vartburg-ID1jbsJ.html[/url]

Van Zsombiban, szerintem ugyanez, hasonló csomagolással, persze, az már nem Lenin MGTSZ-es.
Nekem van egy bontatlan, barna, pont olyan, mint amilyen anno volt. :) Még gondolkodom rajta hogy ezt a tuningot visszaállítsam-e, vagy meghagyjam vitrintárgynak?! :D De Vaterán is van jópár sima fekete bõr/mûbõr fûzõs.
[i](Módosította Spityu 2014.01.19. 09:04-kor)[/i]

7057 Csády Szabolcs 2014-01-19 07:27:32  Előzmény:Szabó Géza: 75672

Kösz szépen!
Szabásmintája nincs valakinek? :)
Akkor már tényleg teljes lenne a mûszaki dokumentáció.

7056 Szabó Géza 2014-01-18 21:37:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 75671

Bár a leírás szlovák, de itt megtalálod a méreteket:[url]http://www.trabime.cz/technika/id_81/dz1_uni.pdf[/url]
[i](Módosította Geza 2014.01.18. 22:38-kor)[/i]

7055 Csády Szabolcs 2014-01-18 19:13:32

Valaki nem ismeri a képen lévõ AHD-923 rendszámú Trabant tulajdonosát?
Meglehetõsen érdekelne a tetõsátor.
Ha nem is feltétlenül megvételre, de egy esetleges méretlevételre mindenképp.
Elõre is köszi!

[imgw]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1505600_1380519542206772_121854894_n.jpg[/imgw]