Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7713  Spityu 2015-04-10 21:10:49  Előzmény:Szarvas Pál: 76327

Kérdés, hogy mennyire kopott a motor? Az mindenképpen jó tényezõ a te esetedben, hogy inkább hosszú távokon használod. Arányaiban üzemórában kifejezve kevés amikor a motor az üzemi hõmérséklet alatt dolgozik. Valamennyire az összes olaj szokott benzinesedni, de egy kopott motornál vagy rosszul beállított karburátornál ez drasztikusan megnõhet. Pl. télen egy rosszul beállított szívató simán televereti az olajat benzinnel. Nem egy olyan esettel találkoztam, amikor a motorolaj mennyisége nemhogy csökkent volna, hanem nõtt az idõ elõrehaladtával. Alapvetõen két dolog okozhatja: az elõbb említett benzinesedés és a víz jelenléte. A víz alapvetõen a levegõbõl (pára) vagy egy átégett hengerfejtömítés alatt tud bejutni az olajba.

Mennyire kartergázas a motorod? Az olajbeöntõ nyílásnál található vajszínû habos trutyi (olaj-víz emulzió)? Télen városi használat mellett nem mondom, hogy normális, de ott még elmegy. Ha nyáron is durván habos, az már nem annyira jó, de nem kell temetni a motort.

Jah, még az AC pumpánál is juthat be benzin abban az esetben, ha lyukas a membrán és a pumpa házán a túlfolyón (szuszogón) nem tud távozni a benzin. Ilyenkor extrém esetben akár ki is gyulladhat a motor, ilyen rémtörténetrõl is hallottam.

Amúgy az elõbbi hozzászólásban írt periódus szerintem jó kiindulási adat. Én pl. ennyit szoktam menni a 4T-vel, amikor még nem volt kész a veterán, és évente mindig lecseréltem. Illetve volt, amikor folyamatosan kérte az olajat egy szivárgó vezérmûkerék szimmering miatt. Na, akkor mondjuk kristálytiszta olaj volt a blokkon. Kb. 1000 km-enként kellett neki 1 liter.

Az elbenzinesedett olaj további nagy hátránya, hogy teljesen megváltozik - mondjuk úgy, hogy megszûnik - az olaj kenõképessége. Ez leginkább magas fordulatszámon jön elõ a fõtengelycsapágyaknál. Versenyautóknál egy rosszul megválasztott alapjárati üzemanyagfúvóka gyönyörûen el tudja áztatni az olajat, ezért kihegyezett motoroknál versenyenként cserélendõ az olaj. De ez már egy külön mise.

7712 jocking . 2015-04-10 20:21:32  Előzmény:Szarvas Pál: 76327

A régi javítási útmutató szerint a csereperiódus ha jól emlékszem 5-7 ezer km, vagy 1 év. Bár valószínûleg a mai olajok tovább is húzhatják.

Egyébként az olajszûrõt minden esetben cserélni kell olajcserekor (és a légszûrõt is érdemes).

7711 Szarvas Pál 2015-04-10 19:44:34

Mennyi a 4T trabicsek hivatalos olajcsere periódusa ?

A miénkben 5ezer kilométer után is már sötét barna, enyhén zavaros, erõsen benzin szagú a lötty ! :rolleyes:

Most 5 ezer után volt olajcsere, de szûrõ nem, aztán ma cseréltem újabb 7 ezer kilométer után az olajat (és a szûrõt is), ami még sötétebb volt, már feketés barna és a szokásos benzin szagú.
Idõben nem töltött el sokat, 3 hónapja volt benne.
Sok hosszú, egy tempójú utat járok vele, csak kevés városit, mégis ilyen sötét és benzinszagú.

Üdv.:rolleyes:
[i](Módosította szarvasp 2015.04.10. 21:46-kor)[/i]

7710 Szarvas Pál 2015-04-10 19:17:23  Előzmény: mikesgabor: 76325

A motor volt már bontva ?
A szelep tányérok hogyan néznek ki, nincsenek e beégve a szélei ?
Bár a szelep probléma az megjelenne a kompresszióban is.

Üdv.

7709  mikesgabor 2015-04-09 19:23:10  Előzmény:Szarvas Pál: 76324

Ez nem ki-ki hagy.Ez nem megy és kész.Mostmár sûrûn 1,de elõfordul,hogy 2 sem megy.Régebben melegedés közben rendbejött magától,de már semmi nem segít.Ha nem indul el nem is fog.
A kompressziót a hidrotõkék miatt nézték.Nem-e valamelyik rátart.
Az igazsághoz hozzátartozik,hogy valamilyik kicsit csattog,de ki szedte a hidrotõkéket és azt mondta,hogy ez még belefér.
A gyertyák cserélve lettek és istentelenül jó szikrát adnak.
Sem idításnál sem járás közben nem durrog.

7708 Szarvas Pál 2015-04-09 19:12:32  Előzmény: mikesgabor: 76321

Nekem egy 123-as, 35 éves mercedessel van hasonló gondom, pedig már fel van újítva a motorja kompletten, de csak nem múlt el minden hibája, merg hideg indulásnál ki-ki hagy valamelyik henger, kicsit döcög a motor.
Igaz, ez dízel, a trabi viszont benzines, ahol ez abszolút nem várt jelenség, nem a kompresszión múlik a beindulása.

Valamelyik gyertyánál nincsen kúszó áram, ami miatt kimarad a gyújtás ?

Nem durrog, amikor nem akar indulni, vagy jár de csak 2-3 hengerrel?
Ha szelep hiba lenne és kiszökne a keverék, akkor berobbanna a kipufogóban a többi hengertõl.

Üdv.

7707  mikesgabor 2015-04-09 18:57:05  Előzmény:Szarvas Pál: 76322

Szia.
Igencsak.
A töltésjelzõ lámpa elalszik és már 1 hete van benne az új aksi és nem merült le pedig lett indítózva bõven.
[i](Módosította mgabor 2015.04.09. 20:59-kor)[/i]

7706 Szarvas Pál 2015-04-09 18:50:46  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76320

Akkor az a generátor bizony nem mûködik !

Kap a generátor gerjesztõ feszültséget ?
Ellenõrizd a kébelt, illetve mérjél feszültséget.

Ha igen, és minden csatlakozás rendben, akkor a következõ probléma forrás a hibás töltés szabályozó lehet. rendelj egy újat rá, nem lehet nagy összeg, hátha csak annyi a baj !
Ha diódák hibásak, vagy a tekercselésben van valami szakadás, akkor valamit legalább csonálnak, mondjuk impulzusokban adna áramot, mivel 3 fázisú generátor, így 2 fázisa még lenne.

Így nem tudsz vele közlekedni, mert akkuról megy minden, így a gyújtás is, amitõl az hamar lemerül.

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.04.09. 20:52-kor)[/i]

7705  mikesgabor 2015-04-09 18:39:05

Sziasztok.
Sokat olvasgattam az oldalakat,de nem találtam megoldást a hatalmas problémámra.

Már egy kisebb stáb dolgozik a Trabimon,de idáig nincs megoldás.
Névszerint egy 1.1-es Trabiról lenne szó.
A történet kb. két két és fél évre nyúlik vissza,mikor olyat produkált a Trabant,mintha kihagyna egy henger.
A probléma ritkán kb. 2 havonta fordult elõ,de másnapra vagy járatás után magától rendbe jött.Itt cseréltem a rotort.(ami már erõsen megérett rá)
A probléma egészen odáig fokozódott,hogy hetente 1-2 alkalommal és csak nehezen akart magára találni az a bizonyos henger.Itt következett a karburátor tisztítás,fúvókák cseréje,vákum csövek,üzemanyag csövek tápszivattyú membránjának cseréje.(eredménytelenül)
Sajnos a munka elszólított így majd 1 évig állt az autó,de közben azért beszereztem hozzá a nyalánkságokat pl 2ütemû motorháztetõ,hûtõmaszk,alu dísz szellõzõ,2torkú Pierburg 2E karbi,de fõként karosszéria elemek.Most visszajöttem majd nyár közepén megyek vissza így megpróbálnám rendbeszedni.

Új aksi után póbáltam indítani,de be sem indult félnap után stabil 3000-es fordulaton volt alapjárat.(már amikor ment mind a 4 henger.)
Mivel így is sokat kínlódtam már a karbival,ment rá szívótorkostól a Pierburg 2E.
Mivel a gyujtás rendben volt legnagyobb megdöbbenésemre ugyanúgy kihagyott 1 henger.Minden sarut,érintkezõt egyebeket megnéztem,de semmi.
Nincs más hátra szerelõhöz kell menni.
Vagyis kellene,de a 4-bõl már csak 2 henger indul az meg már kevés a közlekedésre.
A szerelõnél meg lett nézve a gyertya,gyujás kábelek,gyujtó trafó,hidrotõkék,kompresszió lett mérve,az új karbi szét lett szedve,DE MINDEN JÓL MÛKÖDIK.(kivéve a hengerekben nem történik robbanás)
A szerelõ sem tudja nagyon mi a gond,de õ ugye nem tudja tovább küldeni és nem is olyannak ismerem aki feladná (fasza gyerek) tovább kutakodik.
Azt mondja mivel a gyujtás rendben van csak a karbinál lesz a gond.Elvittem neki a gyári szívósort a karbival,de mondtam,hogy túl sok jóra ne számítson.
És elérkeztünk a jelenhez és én már harmadik napja a trabival álmodom.
Gondoltam felteszem itt a kérdést,hátha tudtok valamit mondani.
Bármilyen ötletet szívesen várok.
Csak hozzátenném,hogy ha az üzemanyag ellátással lenne gond,nem összevissza kellene járni a motornak(kihagyni a hengereknek)Csak azért mondom,mert szabályosan-ritmikusan hagy ki a henger.Remélem érthetõ!
Mégy annyit,hogy miért nem lehet,hogy a gyujtás jeladó,gyujtás vezérlõ a rossz.Nem próbáltam,de lehet az elõtét ellenállást is ki lehetne kötni egy kicsit és megnézni változik-e.
Elég valószínûtlennek tartom,hogy két teljesen különbözõ karbival is ugyanazt a hibát produkálja,vagyis nem karbi gond van.
Milvel más ötletem nincs még az is elmondom,hogy mikor megvettem volt belekötve egy igen bonyorult riasztó,amit hosszas kínlódás utás arra jutottam,hogy megszabadulok tõle.(mivel sûrûn nem akarta indítani a motort,csak kattant a bendix,de az indító nem fordult és mindig menet közben!akkor kezdett el pittyegni-szirénázni mikor a legtöbben voltak a Trabi körül.Azóta van benne egy még bonyorultabb központizár.
Bármilyen kérdésre válaszolok,ha tudok.
Tisztelettel:Mikes Gábor
[i](Módosította mgabor 2015.04.09. 20:53-kor)[/i]

7704 kiss soma ábrahám 2015-04-07 12:34:18

Nagyon köszönöm a segítséget!

Raktam bele egy 86-os Jettából való generátort, és most az van, hogy a generátoron 12,3 voltos feszültséget mérek multiméterrel (és az akksin is a két saru között), ez normális? Úgy rémlik, 13,8 köröli feszültséget kéne hogy mérjek, lehet hogy valamit rosszul kötöttem be? Vagy lehet hogy rossz a generátor amit szereztem? Ha ilyen feszültséget mérek a generátoron, azzal el merjek indulni?

köszi!

7703 Rózsa Sándor 2015-03-31 13:50:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76318

Nagyon köszönöm, szerintem ezek alapján már menni fog. Eddig nem mertem semerre "kocogtatni" semmit, mert nem tudtam, hogy minek merre van a befelé meg a kifelé. :D

7702 Kacsándi Szabolcs 2015-03-30 20:17:27  Előzmény:Rózsa Sándor: 76314

Ha nincs lengéscsillapító fül hátul,akkor hátrafelé simán kiüthetõ,de óvatosan nehogy a tengely vége el legyen ütve.Elöl pedig kiveszed a szimeringet ,alatta egy zégergyûrû.Azt is kiveszed és elõre kiüthetõ a csapágy.Ha hátra csak a tengely jönne ki a csapágy nélkül,akkor a csapágyat ott hátrafelé ütöd ki.Összeszerelés fordított sorrendben. csapágyakat ha más szerszám nincs,akkor óvatosan be kell kocogtatni,valami puhább kalapáccsal.Célszerû a hátsó csapágyat a tengelyre préselni,és azzal együtt beütni,elötte viszont az elsõt mindenképp szereld a helyére.

7701 Kacsándi Szabolcs 2015-03-30 20:12:04  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76316

Vw típusok közül sok passzolhat.Bontóba beviszed és megmutatod,úgy is le kell szedni,akkor meg már az a legegyszerûbb.

7700 kiss soma ábrahám 2015-03-30 14:46:06  Előzmény:Busa Attila József: 76315

Szia!

Köszi, az ékszíjjal akkor ezt fogom csinálni, a kérdés az, hogy a generátort mivel helyettesíthetném, mert át se lehet forgatni, elég kukának néz ki.

köszi!

7699 Busa Attila József 2015-03-30 06:31:21  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76313

Szia!
Én a helyedben vinném magammal a boltba és egyszerûen csak hozzámérik az újat méretben. Szerintem ennyi, én így csinálnám!
Üdv!

7698 Rózsa Sándor 2015-03-29 19:06:12

Sziasztok!

Olyanba szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogy kell a hátsó kerékagycsapágyat kicserélni? Egy 601-es futómûvérõl van szó. Igazából nem a trabimon szeretném cserélni, hanem van egy hintó amin tabi futómû van és azon kéne cserélni.Ha valaki leírná, viszonylag részletesen, azt nagyon megköszönném. Már nézegettem tüzetesebben, de az elején már ott elakadtam, hogy melyik irányba lehet kiszedni (a lengéscsillapító irányába vagy a kerék irányába)?! :(
Köszönöm a segítséget elõre is.

7697 kiss soma ábrahám 2015-03-29 17:33:30

Sziasztok!

Elég sajátos problémám van, ugyanis lerohadtam 4t Trabanttal Angliában, egész konkrétan a generátor beállt, elszakadt az azt hajtó ékszíj, így be kéne szereznem ezeket a dolgokat. Van arról infótok hogy más, nyugati autó alkatrészei csereszabatosak vagy beépíthetõk-e? pl VW, mert akkor nem rendelnék otthonról vagy máshonnan, hanem besétálnék egy bontóba (mármint nem az ékszíjért, azt próbálok keríteni újat :)).

köszi!

7696 Bencze Robi 2015-03-29 13:34:35  Előzmény: Spityu: 76309

Velem tavaly mûszakin (4T)a bácsi felrakatta, azt mondta kell, úgyhogy a képen legyen rajta. Ott volt nálam a csomagtartóban, mivel hiányolták már máskor is.

7695   2015-03-29 08:38:20  Előzmény: Spityu: 76300

Az elosztó cseréje nem oldotta meg a hirtelen leállást, viszont egy próba erejéig samara gyújtásvezérlõ lett belerakva, amivel legalább nem áll le, viszont nem is lett 100%-os. Az alapjárat továbbra is ingadozik rendesen...
Egy csere trafót még meg tudok nézni, de utána már csak a karbibeállítás marad(hat) ha jól értem.

7694 jocking . 2015-03-28 19:59:06  Előzmény: Spityu: 76309

Nem tudom, hogy változott-e ez mostanában, de azt biztosan tudom, hogy amikor 2005-ben hozzám került a 2T, akkor vonóhorog volt rajta, de jobbos visszapillantó nem.

7693  Spityu 2015-03-28 19:13:43

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy a jobb oldali visszapillantó valóban kötelezõ-e vonóhorog esetén? Trabant 2T-rõl van szó. Ha igen, akkor csak vontatásnál, vagy amúgy is?

7692 Mézner Norbert 2015-03-24 12:17:17

Sziasztok! Már írtam kuplung és pedál problémáimról és most szeretném megosztani veletek tapasztalataimat hátha másoknak is segít!
Trabi 1.1 es kis csodám egy napon úgy döntött nem fog tovább váltani.
A probléma: kinyómócsapágy tönkrement és a vezetõhüvelyen is komoly kopásokat találtam.
A új vezetõhüvelyt esztergáltattam hozzá és kapott új kinyómócsapágyat.
A probléma elhárult viszont a kuplung sokkal keményebb taposósabb lett. Kelett 1 óra de megszoktam. Aztán egyre-egyre keményebb lett a kuplung végén már komoly térdfájdalmakat okozott a taposás, emelett 2 havonta cserélhettem kuplungbowdent.
A másik probléma , hogy kuplungolás közbe fékezett az autó , féklámpák is égtek ilyenkor.
Végre rájöttem mi a probléma: Az új kuplung keménységét nem bírta a tûzfal ahová a pedálsor fel van fogatva és szétrepeddt elhajlott. Emiatt feszült a bowden és csúszkált a pedálsor lehetetlenné téve a normális autózást.
A tûzfal megerõsítése kritikus pontok kicserélése után minden probléma megszûnt!

7691 Kacsándi Szabolcs 2015-03-23 19:36:44  Előzmény:Szarvas Pál: 76306

Fogó és egy villáskulcs.Vagy két fogó.

7690 Szarvas Pál 2015-03-22 20:23:21  Előzmény: Spityu: 76305

No, ha lesz idõm, megpróbálom.
Már csak azt nem tudom, mivel fogjam meg, mivel tudom hajtani.

Üdv.

7689  Spityu 2015-03-21 23:00:27  Előzmény:Szarvas Pál: 76304

Természetesen úgy, hogy elfordítás közben valamelyest a villa is elmozdul (amikor már kezd feszes lenni a bowden). Amúgy jól látod, hogy elfordulás ellen van kiképezve. Ha lapos lenne a felület, kuplungoláskor mindig lehajtaná egy kicsit az anyát a bowdenrõl.

7688 Szarvas Pál 2015-03-21 22:57:25  Előzmény: Spityu: 76303

Node hogy a fenébe fordítsam el, ha egyszer elfordulás ellen kiképzett profilja van ??

Üdv.

7687  Spityu 2015-03-20 21:56:01  Előzmény:Szarvas Pál: 76301

Azt a domború kockát kell tekerni a bowden menetén az állításhoz. Élmény.

7686 Szarvas Pál 2015-03-20 21:30:57  Előzmény:Szarvas Pál: 76301

Nem tudok képet linkelni, vagy feltölteni, elnézést.

7685 Szarvas Pál 2023-05-22 08:40:11

Kuplung beállítás:
https://img19.olx.hu/images_aprodhu/31265989_2_644x461_trabant-11-motor-valto-alkatreszek-toltson-fel-fenykepeket.jpg

A bowden ház tartó villába csatlakozó elemével lehet állítani a kuplung bowdent ?

Mert nekem a másik végén nincsen anyag, mint itt a képen, csak egy elfordulásra nem képes, egyik oldalán domború kocka ! :rolleyes:

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.03.20. 22:28-kor)[/i]

7684  Spityu 2015-03-20 14:33:15  Előzmény: : 76299

Hmm... ezek alapján akkor inkább karbinak tûnik. A gyújtásnál még a trafó tud galibát okozni.

7683   2015-03-20 12:41:17  Előzmény: Spityu: 76298

A hétvégi program lesz az eloszto cseréje, van egy pót. A gyújtás rendben lévõnek mérték, a karbira nem mondanám h tökéletes, lehetne rajta javitani.
Nem tudom megérik e ezek a felújító készletek?
Félmelegen szokott torpanni, hidegen és melegen jól ment eddig.

7682  Spityu 2015-03-20 08:37:52  Előzmény: : 76297

Hasonlót produkál nálam is jelenleg. Már csak a torony cserélése másik - mûködõ - példányra van vissza, csak még kell valahonnan szereznem. Valószínûleg a benne lévõ Hall jeladó kezdi feladni a harcot. Ha feltételezzük, hogy a gyújtás 12V-ja és a karbi jó. Tehát nem a gyújtáskapcsoló szaraxik.

Menet közben nem rángat?

Majd írd meg, mi lett az eredmény.
[i](Módosította Spityu 2015.03.20. 09:39-kor)[/i]

7681   2015-03-20 08:29:25

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem: (természetesen) vizsga elõtt adta meg magát a harcjármûvem (trabi 4T). Már korábban is volt gond félmelegen inkább a fordulatszám ingadozással meg a fogyasztással is (10 l). Egy borús szombat du 10 km és néhány óra állás után meghalta magát, nem indult sehogy, haza kellett vontatni.
Ami ezután történt: karbi szét+tisztít, új tömítés. Új: benzin és légszûrõ elosztófedél rotor gyertyakábelek (nemrég gyertyák is)
Eredmény: pöccre indul, elfogadható alapjárat, viszont gondol egyet elkezd dadogni/puffogni majd leáll (gázzal is). Ált egybõl újraindìtható. Vmi gyújtás dolog lehet mert benzin az van bõven az úszóházban is (vagy túl sok is?)
Trafo jó. Új gyújtásvezérlõ nem segített. Lada vezérlõvel nem áll le ha folyamatosan pöcögtetem.
Ötleteim kezdenek fogyni, mi lehet a probléma? Elõre is köszi.

7680 Őry Gábor 2015-03-14 20:00:29  Előzmény:Oresztész István: 76293

Akkor sürgõsen nézd meg azt a szimmeringet. Esetleg, ha már szét van kapva, a dúsítórendszer beállítását is le kellene ellenõrizni, nem nyit-e idõ elõtt?

7679 Őry Gábor 2015-03-14 19:56:03  Előzmény:Hajdú Laszló: 76289

Gondolom az egyik henger jár gyengébben, mint a másik. Elõször a szikratáhúzást kéne megszüntetni (kábel, pipa, stb.) Ha így is gyengébben jár az egyik henger, akkor ott vagy kopottabb az egyik henger, vagy van egy kis kifújás.

7678 Pápai László 2015-02-28 17:02:17  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Nekem a sokatfutott 2t motorom csinálta ezt, de hosszú állás után is..a dogók tetején lerakódott cucc valószinüleg beszívta a benzint, és egyszerûen nem indult. Bespriccelve a benyát azonnal ment, és utánna is, amig le nem lett állítva..Bát ha a tied felújított, akkor a dugónak nem kellene koxosnak lenniük...

7677 Oresztész István 2015-02-27 15:52:24

TRABANT 2T FORever!!!

Kedves Trabiõrültek!

Drága Trabikámon nem rég cseréltem egy 28 HB 1.1 típusú karburátort. Mindent gyári értékre állítottam rajta, fúvóka méretek stimmelnek, Úszó irányméret stimmel (17,6 mm) . Hidegindítási beállítások is jók! A motor kifogástalanul indul hidegen, meleg állapotban is kitûnõen húz, van erõ a motorban. A gyújtás HALL -rendszerû, gyújtási idõpont FHP-elõtt 4 mm-rel.

PROBLÉMA: a fogyasztásom 10-8 Liter között mozog nem tudom a fogyasztást lejebb venni az Istenért sem, hiába állítottam az úszószinten.

Igaz az alapjárati keverékcsavaron állítottam, most 2 teljes fordulatot van kitekerve. Alapjárat tökéletes. Falsot nem szív!( elvileg)

Egy tippem van...... lehetséges, hogy az úszóházba benyúló pillangószelep-tengely szimeringje kopott, amelyen az úszóházból kitudja szipákolni a benzint.(?)

Mi lehet a probléma???

(Ne verjetek meg korábban már kérdeztem!)

7676 Kunyi Tamás 2015-02-26 20:13:49  Előzmény:Hajdú Laszló: 76289

Szia!
De ha leveszed az egyik gyertyapipát, természetes, hogy gyengébben jár a motor, mivel csak egy henger jár.
Vagy félreértettem a kérdést?

7675 Kacsándi Szabolcs 2015-02-23 17:46:36  Előzmény: KT: 76290

Ha kéred ,akkor elvileg a hátsóba tudnak építeni bilstein belsõ részt.Bár még sosem kérdeztem,de szinte mindenbe tudnak építeni,úgyhogy talán ebbe sem nagy dolog.Egy céget tudok,aki gyárt jobb gátlót trabiba is,amilyenre kéred,úgy tudom.Kárászy lengéscsillapító,vagy valami ilyesmi,neten fent vannak meg tudod kérdezni õket.Viszont nem tudom milyen típusú gátlókkal foglalkoznak.A másik a Katona féle gátló,õ bilsteinnel foglalkozik.

7674  KT 2015-02-22 20:31:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76286

Köszönöm válaszod! Elõl a kötegbõl kivettem egy lapot, kettõ pedig bekerült a köteg alá, így emelve az egészet. Próbálok akkor szerezni lada bilstein gátlót elõre, hátra meg skoda rugókat. Azokhoz akkor nem tudsz alternatívát gátló ügyben Konin kívül?

7673 Hajdú Laszló 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Laci vagyok. Nemrég vettem egy 2 T csodát. Lenne egy kis gondom. Segítenétek? A fûtéscsõnél ami a kipufogóba megy ahol a hûtõmaszkhoz ér,szikrázik. Motor( váltócsavarnál)- aksi negatív között új a kábel aksi negatív tûzfal között új a kábel. Hogy kerül ki mégis a pozitív? Köszi elõre is. Videót csatolok. https://data.hu/get/8526011/VID_20150221_135103.3gp ( trafó áthúzás megoldva)

Másik kérdés: Az 1 -es hengeremnél mintha nem úgy kapná a szikrát ahogy kellene, mert ha leveszem a 2 es henger gyertyapipáját, sokkal bizonytalanabbul jár. Megnéztem más trafóval, ugyanez. Gyertyát kivettem szépen szikrázik. De mégis sokkal "gyengébben jár"
[i](Módosította Trabifun 2015.02.21. 20:26-kor)[/i]

7672 jocking . 2015-02-20 23:44:01  Előzmény:Biro Ferenc: 76287

Ha csak meleg motornál nincs alapjárat, akkor az az alapjárati mágnesszelep hibájára utal. Elsõ körben én a biztosítékokat ellenõrizném, aztán a karbi testelését, végül magát a szelepet. A szelep egy rézszínû, hengeres, patronszerû cucc, amire egy szál vezeték megy. Esetleg próbából meg lehetne csinálni, hogy a saját vezetéke helyett direktbe az akkuból odahúzni neki a delejt. Ha direkt táplálással sincs melegen alapjárat, akkor a szelep rossz, ha van, akkor az alapjárati elektronika, vagy az elektronika és a szelep közötti vezeték.


[i](Módosította jocking 2015.02.21. 00:44-kor)[/i]

7671 Biro Ferenc 2015-02-20 20:57:35  Előzmény:jocking .: 76285

Csak menet közben Hidegen a magas alapjárat miatt föleg nincs gond!

7670 Kacsándi Szabolcs 2015-02-20 19:37:16  Előzmény: KT: 76283

Gyári gátlókkal nem sok mindenre mész egy ültetés során.Elsõ laprugót rengeteg módon variálhatsz,de igazán jól eltalálni nehéz.Ha sokat veszel ki belõle túl lágy lesz és kemény gátlót kell beszerelni,hogy nem üssön fel,vagy ne érjen bele a sárvédõbe,ha széles vagy másabb könnyûfém felnit szerelsz fel.Általános megoldás,amit a saját szlalom trabimra és egyéb utcai verziókba szereltem,az a rugólapok alátétezése.Lehet adapteres,de lehet rövid lapok aláhelyezésével a köteg és a bölcsõ közé.Így nagyjából egy jó rugózás megmarad és normál gátlókkal is használható,vagy kissé keményített verzióval.Nagyon sokat lehet kísérletezni,de ez egyszerûbb.Esetleg bilstein gátlót építesz bele,amit még talán lehet venni,de jobban ültetettnél rövidebb gátló kell.Zsiguli elsõ bilstein pl jó bele,mert rövidebb mint a trabi.Nekem fiat punto bilstein lett átalakítva,de az drasztikusabb átalakítás.Hátul pedig utcai bilstein volt bent.Ott elfért a hossza,de az nekem laprugós volt.
Hátsó már bajosabb.Lágyabb gátlóval egy keményebb tekercsrugót kell megpróbálni.A gyári komolyabb autók rugóját általában egy ültetõ résszel és egy keményebb résszel látnak el,de ilyet trabiba nem tudom hogy lehet e még találni,vagy hogy passzol bele egyáltalán valamilyen más típusé.Vagy kész rövid rugót lehet beszerelni.Versenyautóban skoda tekercsrugót szereltünk régi 105,120 ,ha jól emlékszem.Méretben azonos,de jóval erõsebb ,keményebb,mint a gyári lágy rugó.Az elsõre egy elég jó megoldás.
Németeknél biztosan lehet beszerezni hátsó sport gátlót,de biztos nem olcsó.
Úgy láttam régebben,hogy Koni gyártott hozzá,vagy gyártották abból a márkából mûhelyben.Nem tudni.Ha nagyon bele akarsz menni,akkor gyártatsz állíthatót ebbe is.Biztosan megcsinálják a felújító cégek,csak legyen annyi pénze az embernek.
Elsõ futómûben rakhatsz felújításkor az általánosan vehetõ szilenteket,abból gyárit nehéz találni,de nem lehetetlen.A perselyeket a csapszegekhez,csak gyárit vagy gyártottat jó anyagból.Az kivételesen gagyi,de a többi alkatrész használható.

7669 jocking . 2015-02-20 10:24:39  Előzmény:Biro Ferenc: 76284

Hideg motornál sincs alapjárat, vagy csak bemelegedett motornál megy el?

7668 Biro Ferenc 2015-02-20 06:40:19

Üdv!

Sajnos elvéreztem a probléma megoldással! Nem jövök rá mi lehet a probléma!
1,1 trabi Tökéletes menet inditás alapjárat Gázpedál levétele esetén(keresztezödés lámpa) a gázpedálrol láb áttétel a fékre motor leáll
Mit nézzek meg rajta Jelenleg az alapjárat takarossan feltekerve igy nem áll le
Elöre is köszönöm a tippeket!

7667  KT 2015-02-19 16:59:47

Sziasztok! Futómûvel kapcsolatos kérdésem lenne. Olvastam már nagyon sok féle megoldást, ahány oldal annyi javaslat. De azért itt is megkérdezném.

Szóval, adott egy 2T Trabant. Elõl lap, hátul spirál rugós. Ültetve lett az autó. Elõl kivett lapok, variált sorrend. Hátul 2 kör minusz a rugóból + felújított gyári gátlók. A gondom, hogy ez bizony nem valami komfortos így.
Milyen gátlót lehetne tenni a gyári helyett amivel feszesebb lenne a futómû de nem kupogna, ütne így ahogy most. Valamint a futómû többi részét is felújítanám. Gyári alkatrészekbõl dolgozzak vagy érdemes bizonyos elemeket csináltatni jobb anyagból? Minden tippet szívesen veszek. Másik autómban egy jobb minõségû állítható futómû van, amivel jóval közelebb van a kocsi az úthoz, mint a Trabant még is komfortosabb sokkal. Ezt szeretném valahogy megvalósítani a Trabantban is.

7666 Kacsándi Szabolcs 2015-02-18 20:03:05  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76281

Ha van feláldozható az a legjobb.Eredeti váltót tilos ezért megbontani,már ha az autóé eredetileg.Ha nem tudni eredetét,akkor a cél érdekében szétszedhetõ.

7665 Mosonyi Zoltán 2015-02-18 19:05:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76276

Sziasztok!
Köszii
Hát igen neki sem álltam hajtani régi váltót. HMMM régibe kell amúgy is.
63 as az autó, de szerintem megoldottam találtam itthon olyat amibõl jó lesz remélem.Ha már 90 et kényelmesen megy nekem az már jóó:))

Üdv:p

7664 Kacsándi Szabolcs 2015-02-17 19:39:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 76278

A csapágy mérete annyira minimális eltérést mutat,hogy alig észrevehetõ.Én szereltem újabb tengelyt régi blokkba,és volt,hogy semmit sem kellet hozzányúlni.De volt olyan,aminél kisebb helyeken igazítani kellett,de komoly gépmunkát nem igényelt.Ha drasztikusan nem marták ki a blokkot,akkor az sem lehet gond.