Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7134 Pápai László 2014-03-12 11:03:40  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75749

De a jégspray-el ne az elemet fújd be, hanem amin a menet van...

7133 Holnapy Gergely dr. 2014-03-11 22:50:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 75748

Gondolom neked is azért ragaszkodik a helyéhez, mert 23-24 évente "szoktad" leszedni. Menetes, adj neki WD40-et, majd erõsebb dróttal, vagy egy csavarhúzóval kocogtasd meg. Esetleg jégspray-vel megpróbálhatod lehûteni kicsit, és úgy megmozdítani. De ennyire nem hiszem hogy összegyógyult volna.

7132 Csády Szabolcs 2014-03-11 20:25:41  Előzmény:Varga Tibor: 75747

Hogy szoktad levenni? Próbáltam kis csavarhúzót bedugni a lyukba, de meg se moccant...

7131 Varga Tibor 2014-03-11 20:02:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75746

Menetes bizony.

7130 Csády Szabolcs 2014-03-11 19:48:27

4T Trabantnál, hogy lehet levenni a 11-es tételszámú elemet? Ez menetes? 2 kis lyukat látok csak rajta, de eddig nem bírtam megmozdítani.
Elõre is köszi!

[imgw]http://kepkezelo.com/images/vpzavjxv8jh4kaa03ve.jpg[/imgw]

7129 jocking . 2014-03-11 15:11:07

Szó volt itt korábban arról, hogy 4T-be jó lehet a NGK PGR6D gyújtógyertya (asszem Bajusz79-nél volt róla szó). Az lenne a kérdésem, hogy ez a gyertya jó lehet egy kismértékben emelt kompressziójú 1.3-as motorba gyári gyújtásrendszerrel?

7128  Bodács.Norbert 2014-03-08 18:07:44  Előzmény:jocking .: 75739

Köszönöm szépen a remek hozzászólásokat, leirást,és a remek rajzot,a mai napon sikerült megoldanom a csattogás problémát is.Átugrott a vezérmüszij,és ez okozta az istentelen zajt automban..megnéztem a jelekt,helyreigazitottam,és már tök szuper.még egyszer köszönöm,az életkedvemet adtátok vissza!!!

7127  Bodács.Norbert 2014-03-06 18:13:33  Előzmény:Varga Tibor: 75742

a ritka szar hang mint jelenség megvan..holnap megnézem a jeleket..

7126 Varga Tibor 2014-03-06 17:18:41  Előzmény: Bodács.Norbert: 75740

Reálisnak tartom azt a veszélyt hogy átugrott, de azt hamar kiderítheted, nézd meg a jeleket. 2 fog átugrást még simán elvisel a motor, viszont ritka sz*r hangja van...

7125 jocking . 2014-03-06 16:33:28  Előzmény: Bodács.Norbert: 75740

Akár még ez is lehet. Bár ha átugrik a vezérlés, akkor nagyobb terhelésen hajlamos becsörögni is. Ha a csattogás állandó (hidegen és melegen is csinálja szünet nélkül), és 4. 50-nél nyomsz egy padlógázt, és becsörög, akkor valószínûbb, hogy átugrott a szíj (monduk én még ilyennel ennél a motornál nem találkoztam, nem tudom, mennyire lehet ez valós veszély).



[i](Módosította jocking 2014.03.06. 17:34-kor)[/i]

7124  Bodács.Norbert 2014-03-06 13:04:07  Előzmény:jocking .: 75739

Nagyon szépen köszönöm e magasröptü tájékoztatást,ezek után neki merek állni,max ha gond van,irok...Jut eszembe,irtad a végén,hogy a vezérmüszij jelei a helyén legyenek..A csattogás kezdete akkor volt,mikor 1hét pihenés után nem akart beindulni az auto.szoltam kollegának,huzzon már be.kb50méteren huzott,mikor nagynehezen csattogva,csörögve beindult,addig csak huzott sebességben,nem akart a motor indulni..na akkor kezdett el csattogni..nem lehetséges,hogy átugrott a vezérmüszij,és ez okozza a csattogást??Ugyanis elötte nem volt semmi zaja,akkor pedig már igy indult be...

7123 jocking . 2014-03-05 19:20:04  Előzmény: Bodács.Norbert: 75738

Hát, ha csak hobbi szinten megy a szerelés, akkor azért csak óvatosan, ezt én már az "advanced" szerelések közé sorolnám. Azért leírom, hogy én hogy szoktam csinálni.

1) Vezérmûszíj fedél levétele, doblemez alján kis kupak ki (jobb elsõ keréknél - már ha még megvan), kormány kiteker jobbra.

2) Váltó üresbe rakás, asszem 19-es crovával doblemez lyukon benyúl, fõtengely és vezérmûtengely óra járásának megfelelõen addig forgat, amíg jelen nem lesznek. A fõtengelyen az ékszíjtárcsán van egy kis csík, annak kell az ékszíjtárcsa feletti kis lemez bevágásának az egyenes oldalával egy vonalban lennie, a vezérmûtengely szíjkerekén meg van egy pötty az egyik fognál, annak kell a szíjfedél alaplapján lévõ kis fröccsöntött mûanyag nyíl hegyénél állnia.

3) Váltó sebességbe rak, így a legkönnyebb a vezérmûtengely szíjkerekének a csavarját kilazítani (elsõ kép 4., 5. alkatrész), mert ellent tart a motor és a szíj. Ha meglazult, akkor a jeleket újra visszaállítani eredeti pozícióba, a mûvelet miatt úgy is elmásztak.

4) Szelepfedél, az alatta lévõ mûanyag fröcskölésgátló, és a szelepfedél tömítés kiszerelése (elsõ kép 1., 2., 3. alkatrész).

[imgw]http://jocking.dumanet.hu/egyeb/hf2.jpg[/imgw]

5) Innentõl lesznek izgik a dolgok. A javítási könyv szerint úgy kell a szíjat levenni, hogy a vízpumpa csavarjait meglazítjuk, aztán a pumpát elforgatva lazul a szíj. Az én módszeremben ez máshogy van, mert a pumpa csavarjaihoz esélytelen hozzáférni, ráadásul utána nagy az esély, hogy a hûtõfolyadék is szivárogni fog. Tehát a módszerem: simán letolni kézzel a szíjat a vezérmûtengely szíjkerekérõl, und jó napot.:D Ezután a meglazított csavarú vezérmûtengely szíjkerék is levehetõ.

6) A gyújtáselosztóról minden vákuumcsõ és vezeték levesz. Kis csalás: a gyújtáselosztót 2 csavar tartja a helyén. Ha mindkettõt kivennéd, és egy az egyben levennéd az elosztót, akkor elmászna a gyújtás (össze kell jelölni persze, akkor nem gond). A csalás az, hogy a gyújtáselosztónak csak az alsó csavarját vesszük ki, így az egyben kivehetõ a vezérmûtengellyel, és a gyújtás nem megy sehova.:)

7) Most látszik igazán, hogy a vezérmûtengelyt 5 csapágyfedél tartja a helyén (második kép 3.), a vezérmûtengely alatt meg ott vannak a hidrotõkék (második kép 5.). A csapágyfedeleknél figyelni kell, hogy elõször a két szélsõ, aztán a középsõ csavarjait lazítsuk meg, csak azután a maradék kettõét. A csavarokat úgy illik lazítani/húzni, hogy az egyik csapágyfedél felsõ csavarja után a másik alsó csavarját birizgáljuk (a.k.a. keresztbe húzás/lazítás). A kiszerelt csapágyfedeleket aztán félre kell tenni, lehetõleg úgy, hogy minden csavar és minden csapágyfedél oda kerüljön aztán vissza, ahol eredetileg is volt (plusz ne koszolódjanak be).
A jobb oldali csapágyfedél nem fog lejönni, mert tartja a gyújtáselosztó bent hagyott csavarja, így arról csak a csavarokat kell levenni.

[imgw]http://jocking.dumanet.hu/egyeb/hf1.jpg[/imgw]

8) Vezérmûtengely határozottan megfog, kiemel, eltesz jó helyre, kelleni fog még.:D

9) Így már csak a hidrotõkék maradtak a hengerfejben (már ami látszik). Ha megnyomkodod ujjal, és miliméteresnél jobban besüllyed, akkor már tuti biztos, hogy kaki. Egyenként megfogod, és kihúzgálod õket a helyükrõl (ha nem jön ki, csõkulccsal is rá lehet fogni, és úgy kihúzni).

10) Új hidrotõkék be, vezérmûtengely vissza, csapágyfedelek visszaszerelése (fordított sorrendben, mint az elõbb), csavarok meghúzása, vezérmûtengely szíjkerék visszarakása, csavarját egyelõre csak kézzel meghúzni.

11) A szíjlevételi módszeremnek egy fõ hátránya van, hogy aránylag nehéz visszajátszani a vezérmûszíjat a helyére. A fõ az óvatosság és a figyelem, hogy minden jelen maradjon, de azért valamennyi erõ is kell, hogy visszamenjen a szíjkerékre. Ha nem sikerült, szíj megint le, és újra próba (ezzel van hogy fél órát is eltökölünk, mire normálisan visszamegy). Ezután megint váltó sebességbe rak és vezérmûtengely szíjkerék csavar meghúz.

12) Szíj a helyén, motor kézzel 4-5 alkalommal átforgat, hogy minden a helyén van-é. Átforgatás után megint jelre állít, hogy a jelek ott maradtak-e, ahol lenniük kell.

13) Szelepfedél tömítés, mûanyag baszok, szelepfedél visszarak, kész.

14) Hidrotõke cserekor érdemes a motorolajat/olajszûrõt is cserélni. Ha megvolt minden, és minden jelen van, akkor elõször még visszarakott elosztófedéllel indítási próba, hogy az indítómotor is át bírja-e forgatni a motort (ez a motor különösen érzékeny a vezérlés pozícionálásra, pár fog eltérés és a dugattyúk szétverik a szelepeket - ezért ez a fokozott óvatosság).

15) Ha minden oké, akkor elosztófedél is visszarak és indítás. Ha beindult, az új hidrotõkékkel egy 20-30 percig alapjáraton szabad csak járatni a motort, nehogy az új tõkék feltapadjanak. Ha a fél óra járatás lement, és nincs semmi rendellenes zörej, akkor készen vagyunk, lehet menni próbaútra.


"Röviden" ennyi. :D





[i](Módosította jocking 2014.03.06. 22:00-kor)[/i]

7122  Bodács.Norbert 2014-03-05 17:45:41  Előzmény:jocking .: 75737

akkor már össze vagyok zavarodva,nem autoszerelö vagyok,csak hobbi szinten..Tehát a legfelsö deklit levettem,alatta megláttam a bütyköstengelyt(??)ennek a vége ment a gyujtáselosztóba/ez uszott olajban rendesen,mármint alul/,amit szelepekként kettö darab csavar fog.Akkor azt a sok csavart szedjem le,az alatt lesz a hidrotõke??autodidakta autoszelelö lennék,válto,kuplungozás,ilyenek mentek,de ez megfogott..

7121 jocking . 2014-03-04 18:27:43  Előzmény: Bodács.Norbert: 75736

Hidrotõke cseréhez miért kéne a hengerfejet leszedni?:eek::D

7120  Bodács.Norbert 2014-03-04 18:00:23  Előzmény:jocking .: 75735

Tehát akkor szerinted inkább hidrotöke??megpróbálom ezt a hidrotõkejavito olajat,hátha jobb lesz töle..Sajnos egyenlöre még nem tudtam leszedni a hengerfejet,a felsö dekli után elakadtam,nincs ekkora torx kulcsom,amivel le tudnám szedni,de szerzek..

7119 jocking . 2014-03-04 10:47:42  Előzmény: Bodács.Norbert: 75734

Nem kell mindjárt a legrosszabb eshetõségre gondolni. Ezek a motorok nem arról híresek, hogy lépten-nyomon szétmenne bennük a fõtengely csapágy. Ez volt a '80-as évek egyik legmegbízhatóbb VW motorja, a forgattyús mechanizmus elnyûhetetlen, inkább a hengerfej és részegységei azok, amikkel gond szokott lenni néha (ha gond van).

7118  Bodács.Norbert 2014-03-01 09:28:40  Előzmény:Farkas Zoltán: 75733

Igen,az olajcsere motormosással történt,nem volt vészes az olajsár benne..de nekem egyre inkább az a gyanum,hogy ez fötengely lesz.

7117 Farkas Zoltán 2014-02-28 17:56:58  Előzmény: Bodács.Norbert: 75732

Motormosást próbáltál már? Nekem minden második cserénél megy bele a motormosó adalék és bár fekete az olaj mint egy dízelnél (350ezer felett van benne km...) nincs kattogása a hidrotõkének.
Annó nekem is kezdett csattogni hidegen és egy nagyobb gázfröccsre elcsendesült illetve 10km után. Aztán melegen 6-700-as alapjáratnál kezdett világítani az olajlámpa. Késõbb már hidegen is világított és csak 1000 aztán 1200 fordulatnál aludt el. Kicseréltem a gombát mivel enyhén olajszivárgásos volt de nem változott semmi,vagyis a gomba jó volt. Akkor öntöttem bele eagle adalékot ami rendesen kipucolta ... 5mm olajsár volt a lábasom alján 1óra állás és óvatos leöntés után.Azóta minden jó,nem kopog,nem világít nem zörög.A szíjtárcsa szimmering decemberben feladta,kissé veri az olajat de nem vészes az sem.

7116  Bodács.Norbert 2014-02-28 16:00:29  Előzmény:jocking .: 75731

Köszönöm gyors válaszod,de nekem hidegen is csattog,csak nem olyan hangos,de már a bánto kategoriába tartozik/hidegen a rendör azért állitott meg,hogy megkérdezze milyen dizel motort raktam bele.../aztán pár perc mulva már az a kategoria jön,hogy csak kicsi gázadással merek menni,gázadáskor,gyorsitáskor elviselhetetlen.az olajcsere nem oldotta meg a problémát,AGIP forma1es 15W40es olaj lett töltve uj alko olajszürövel...gyanitom nem hidrotöke lesz..annál ha ráöntök felül plusz olajat,egykét percre megszünik a zaj,nem??Én már a vizpumpára is gyanakodtam...ha küldök videot,meg lehet állapitani mi csattoghat??

7115 jocking . 2014-02-28 11:42:23  Előzmény: Bodács.Norbert: 75730

A hidrotõke szokott melegen is csattogni, ez általában azt jelenti, hogy ideje cserélni (ugyanúgy tönkre tud menni, mint bármi más, nem végtelen az élettartama). Általában azért kezd el melegen csattogni a csereérett hidrotõke, mert a meleg olaj hígabb, és könnyebben el tud szökni a nyomás, ha a tõke már amúgy se tudná tartani (pl. mézet nehezebb kinyomni egy fecskendõbõl, mint a vizet). Nálam is volt ilyen gond, 2 megoldás született rá: egyrészt volt még normális állapotú vw hidrotõkém, az ment a régiek helyére. De mivel ezek sem voltak tökéletesek, olajból is 15W40-et használok, az valamivel sûrûbb.

7114  Bodács.Norbert 2014-02-28 10:28:05

trabim kasznizása megoldódott,karosszériás 2hét alatt,horror összeért visszastabilizálta a lengökart a helyére,és megerösitette a környezetét.Viszont sajnos a csattogás nem akar elmulni az olajcsere után sem..beszéltem valakivel,szerinte a hidrotöke csattogása melegen alábbhagy.Igaz ez?Mert nálam hidegen kevésbé csattog,ahogy melegszik egyre hangosabb.Lehet nem is hidrotöke??szeretném helyrepofozni,hogy késöbb el tudjam adni,de nem vas árban..Már cak ezt a csattogást kéne megszüntetni,szeretnék tippeket,mi okozhat ilyet..köszönettel:aca094

7113 Ledacs-Kis József 2014-02-26 19:44:30

Sziasztok!
Kérdésem volna hozzátok!
Olyan hozzáértõ embert,szakembert keresek aki meg tudná javítani a karburátort,és a gyújtását is ewgy 1.3-as waresznak.
A motorja most lett felfúrva,és én feladtam a harcot belefáradtam a karburátor,és a gyújtás ellni harcba.
Ha valki tud szakembert,vagy céget aki valóban ért hozzá azt megköszönném.
Tehét motorikusan kellene gatyába rázni!
Elõre is köszönöm!
Üdv! Joci

7112 Szabó Gábor 2014-02-22 14:30:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75727

Keveset mentem azóta, jobbnak tûnik. De megtéveszthet, hogy az összes többi általam használt kocsinál direktebb meg fürgébb. Felszáradhatna az út, mert akkor megjáratnám.
Úgy fest, eljött a felezési ideje a tölcsérnek, mert megszaporodtak rajta a hajszálrepedések. Valószínû nem szereti a benzint és a meleget. A trabin lévõ karbinak van egy hibája. Két hét állás után kipárolog a benzin az úszóházból, mikor újra indítom nem tudja felemelni a tûszelepet, így a villany AC teleküldi benzinnel az egészet a tölcsér tetjéig. Szerencse, hogy a fûtõsün helyén csak egy lemez van, így az ott keletkezõ üregbe jut ilyenkor a benzin, nem valamelyik hengerbe. Mivel a tûszelep cseréje nem jelentett megoldást és a karbiban sem találtam rendellenes dolgot, hajlítottam egy eszközt, amivel az úszót fel tudom emelni ilyen esetben. Az AC kapott egy kapcsolót arra az esetre, ha mégis túltöltené a karbit.

7111 Csády Szabolcs 2014-02-21 21:29:42  Előzmény:Szabó Gábor: 75725

A plusz pont egyértelmûen jár :)
Mi a tapasztalatod a tütével? Érezni valami változást?
Örülök, hogy nem feledkeztél el a tusrajzokról :)

7110 jocking . 2014-02-21 17:52:14

Lenne egy ablaktörlõvel kapcsolatos gondom.

A probléma a következõ:
Elinduláskor minden jó, ha bekapcsolom (pl. szakaszos üzemmódra) az ablaktörlõt, akkor minden úgy mûködik, ahogy kell, csendben, pontosan.
Aztán kb. 10 perc után elõször is megszûnik a szakaszos üzemmód, és folyamatosra vált át. Ilyenkor ha kikapcsolom az ablaktörlõt, akkor nem megy vissza a helyére, hanem ott marad az üvegen, ahol a kikapcsolás pillanatában állt. Emellett kb. még 10 perc "folyanatos-szakaszos" (a.k.a.: szar) üzem után elkezd nyiszorgó-recsegõ-ropogó hang jönni az ablaktörlõ mechanika irányából.

Észrevételek:
Megbontottam a mûszerfalat és a borításokat az ablaktörlõ körül, amennyire lehetõségem volt rá. Annyit vettem észre, hogy a motor elég erõteljesen mozog ide-oda a gumírozott felfogatásain, még talán kicsit a tûzfal is meghajlik. Amikor elõáll a probléma, akkor ha kicsit rányomok arra a rúdra, ami a motort köti össze a 2 lapáttal, akkor visszajön a szakaszos mûködés, de a ropogás nem múlik el. A ropogásról annyit vettem észre, hogy csak akkor hallani, ha a lapátok az üvegen vannak, felhajtott állapotban minden csendben mozog. Ami még feltûnt, hogy amikor eltûnik a szakaszosság, akkor a lapát nem tér vissza tökéletesen az alsó végállásba, hanem 2-3 centivel feljebb ér véget a "kör", amit bejár.

Valaki tapasztalt már hasonlót? Merre érdemes körbeszaglászni?

7109 Szabó Gábor 2014-02-21 14:47:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75712

Itt a kép a plusz pontért:
[img]http://kepfeltoltes.hu/140221/944853471karm2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Közdarabbal a Lada is mûködik vele normálisan:
[img]http://kepfeltoltes.hu/140221/368178991karm3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/140221/122729611karm_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Bajusz79 2014.02.21. 15:57-kor)[/i]

7108 Szabó Gábor 2014-02-20 09:56:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 75712

Hát az inkább prototípus. Egy levegõs, mûanyag kürtnek a tölcsérét használtam fel (a másik kürtbõl kézilámpa foncsor lett). Arra jó inkább, hogy lássam miként fér el a boxkesztyû vagy a nyári Toyota légszûrõk alatt. Ezt nem volt nehéz kialakítani, felmelegítettem a mûanyagot és addig alakítottam, még rá nem ment a karbira. Utána tûreszelõvel kialakítottam, illetve igazítottam a belógó alkatrészek helyét. Méretezésbe, tervezésbe nem mélyültem bele. Annyit tudok, hogy a torok felett illik legalább 'torokátmérõnyi' szabad légoszlopnak lenni.
A te karbid esetében az egyik toroknál négyzetprofilú aluszelvénnyel kellene magasítani, a belsõ sarkok rádiuszát összedolgozni a karbiéval. Tölcsért gyártani otthon csõbõl lehetne, hasonló szerkezettel, mint a csõperemezõ. Ennél egyszerûbb esztergával/maróval kialakítani, ha valaki bevállalja. Ha az anyagot venni kell hozzá, több ezer Ft. Két darabból készíteném, áthatást papíron megszerkeszteném, ragsztással rögzíteném egymáshoz, majd összepolíroznám.

Ui.: Még lógok a 4T karbi és futómû tusrajzok másolatával. Még nem tudom, miként digitalizálom õket.

7107 Pápai László 2014-02-14 08:44:45

Sziasztok!

Tudtok ajánlani valakit, aki be tudja állítani az 1,1-es karbiját? Borzalmas luk van középtartományban terhelésnél..Alatta és felette is oké, br felette talán kicsit akadozik...a gyújtás tökéletesen a helyén van, villamosságis megnézte, minuszban is 1/4 fordulatra indul..Ha lehet pesti, vagy pest környéki infó kellene, vagy ha van valakinek nem aranyáron tökéletes karbija.

7106  Bodács.Norbert 2014-02-12 18:31:20

Sziasztok Trabisok!!Ismét gondjaim támadtak 1,1es emmel..menet közben fogta magát a bal hátso trapéz,és azt mondta off...Na nem a középsö felfogatásnál,hanem a vezetöülés mögöttinél,és ott is "csak" a kasztnibol szakadt ki,a torony biztosan tartja...2hétre letettem "C" vágányra,vinném karosszériáshoz,beinditáskor olyan hangokat produkált,mint egy traktor.hidrotökére gyanakszom,viszont nem merek tisztitani,inkább cserélni kéne. Nagyon o érveket várok a trabi megtartása mellett.
[i](Módosította TWK-001 2014.02.13. 09:42-kor)[/i]

7105 Gáll Zoltán 2014-02-12 18:19:37

Üdv. Azt szeretném kérdezni mi a különbség a régi és új fajta karburátor között ? Mettõl szerelték új karburátorral?A régebbi tipusú karbival kevesebbet eszik e a motor.Természetesen 2t motorról beszélek.

7104 Kovács Ádám 2014-02-10 21:10:27  Előzmény:Berecz Tibor: 75719

Így elsõ körben feltételezve hogy a karbi jól van beállítva és nem azért rángat mert túldúsít vagy szegény a keverék, én azt mondanám hogy gyújtás.

Nézd meg a kábeleket a csatlakozásoknál, meg az elosztófedelet hogy jó e a kontakt mindenhol, nincs-e oxidálódva valami, az is lehet hogy bepárásodik az elosztófedél, ahogy melegszik már nem lesz párás és azért is lehet jó melegen.
[i](Módosította bob92 2014.02.10. 22:16-kor)[/i]
[i](Módosította bob92 2014.02.10. 22:17-kor)[/i]

7103 Berecz Tibor 2014-02-10 11:37:24

Sziasztok!
A négyütemû Trabantom mostanában a következõ tüneteket produkálja: hidegindításkor 1-2 másodpercekre beindul a motor, aztán leáll. Így olyan 4-5 indítózásra indul be, de akkor is nyomni kell a gázpedált, hogy ne fulladjon le. Ha pedig elindulok vele, akkor gyorsításkor rángat a motor amíg nem melegszik be. A szivató bekapcsol a gázpedál lenyomására. Mi lehet az oka? Köszönettel, Tibor

7102 Csády Szabolcs 2014-02-09 20:24:01  Előzmény: : 75716

Bajusz79 tanácsára NGK PGR6D gyertyákat raktam bele. A kábeleket is le kellene rézre cserélni, de az még nem következett be. A legszembetûnõbb változás az az volt, hogy magasabb fordulatszám-tartományban eszméletlenül megindul a kocsi.

7101 Muczán Gábor 2014-02-09 19:28:17  Előzmény:Gáll Zoltán: 75713

Szia,

ez inkább a Veterán topikba való, de nem gond, megválaszolom itt. Ha semmi papírja nincs, még igazolás a kivonásról sem, akkor semmit nem lehet vele hivatalosan tenni. Régebben veterán minõsítéssel és közjegyzõ elõtt tett nyilatkozattal kaphatott új forgalmit, de a sok visszaélés miatt ezt beszüntették. Sajna sokan lopott, Ukrajnából csempészett stb jármûveket legalizáltak így, ezért a hatóságok beszüntették ezt a lehetõséget.
Tehát legálisan nem tudsz vele mit kezdeni. Németországban még forgalomba tudom helyeztetni, de ennek költsége a szállítások miatt nem emészthetõ tétel.

MG

7100   2014-02-09 17:13:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 75715

Az jó. Milyen változások észlelhetõk? Gyertyákat is cserélted?

7099 Csády Szabolcs 2014-02-08 08:10:32  Előzmény: : 75714

Azt sikerült. Nem az elektronika 3 saruját kellett bekötni, hanem a trafó pólusait. Amúgy nem gondoltam volna, hogy ekkorát dob a dolgon...

7098   2014-02-07 19:39:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75712

Na ez engem is érdekelne :D Mondjuk az úszóház légtelenítõcsöve szerintem kicsit útban lenne, és a két torok közi kiálló rész sem könnyíti meg a dolgot, bár attól meg lehetne szabadulni :evil:
Egyébként a vw gyujtótrafót sikerült beüzemelni?

7097 Gáll Zoltán 2014-02-06 20:14:31

Jó estét mindenkinek !
Ez a téma biztos nem ide tartozik de remélem valaki kiokosít.
Találtam egy nagyon szép állapotban levõ Trabit de sajnos semmi papirja nincs 10 éve le adták végleg.Se rendszám se semmi .Hogyan lehet ismét forgalomba helyezni?
Nagyon szép állapotban van kár lenne szét bontani ettõl sokkal roszabb állapotban levõk közlekednek.
Nagyon örûlnék ha valaki tud megoldást.
Köszönöm!

7096 Csády Szabolcs 2014-02-05 22:01:42

Szívótölcsér/tüte témában vagyok egy kicsit megakadva:
Egy Pierburg 2E3 típusú karbira szeretnék ilyet beszerezni/tervezni és legyártatni, de egyrészt a beszerzést illetõen nem jártam sikerrel, másrészt a klasszikus tölcsérforma itt nem olyan egyszerûen alkalmazható, mint a Ladánál pl.
Ha valakinek van tapasztalata, skicce, esetleg tervezéshez szakirodalma, azt ne tartsa magában!

Ui.: Bajusz, ha jól emlékszem neked a BVF 34 TLA-don van szívótölcsér. Az a megoldás is érdekelne, hisz annak a karbinak se egy szimpla kör keresztmetszet a szívónyílása. Kép az plusz pontot ér :)

Elõre is köszönöm!

7095 Zimmermann István 2014-02-03 01:15:21  Előzmény:Szabó Gábor: 75705

Szia!
Igen ami eltört az két ehhez horrorisztikusan hasonlító búra volt, anyagában szinezve, illetve az alján egy alu palást ami 4 egyszerû karmatyúval csatlakozott az izzóra. Az elsõt úgy törtem el, hogy ráhúztam a sapkát az izzóra és egészen koppanásig ültettem rá, amikor is a második pillanatban hogy beletettem volna a foncsorba magától elpattant. A másik pedig hasonlóképp járt, szerintem nem anyaghibás volt, hanem méretpontatlan. Tehát a Valeo az nem annyira sárga mint a búrás Tungsram ? Gondolom mivel ritka ilyet találni, így borsos ára is van ... Láttam egy hirdetést ahol két régifajta Bilux elsõ lámpa volt és két sárga hozzávaló Tungsram izzó egy szettben eladó, talán még nem is kért oylan sokat az eladó érte, csak miután két próbálkozásom is kukába veszett, és 6000ft meg két hónapom bánta, gondoltam megkérdezek itt valakit mit lehet tenni, de akkor ezt a Tungsragold izzót keressem? A másik hogy ezt is hamisítják? vagy még eddig nem látott senki hamisat?

7094 Pápai László 2014-02-02 14:58:44  Előzmény: Spityu: 75708

Kompatibilisek teljesen.Azért a hátlapján a csatikat nézd meg ,mielõtt ki-beszereled, kétfajta volt belõlük.

7093 Csády Szabolcs 2014-02-02 13:11:05  Előzmény: Spityu: 75708

Nekem a 4T-ben kormányzár nélküli 2T gyújtáskapcsoló van. Azt hiszem ezzel válaszoltam is :)

7092  Spityu 2014-02-01 19:51:57

Érdeklõdnék, hogy a 4T és a 2T gyújtáskapcsolója kompatibilis-e? Csak az elektronikai része érdekes, a kulcs, zár stb. nem. 4T-be kellene betenni a 2T-t. Õszintén szólva, nem néztem még meg a 4T kapcsolóját közelebbrõl. :)

7091 Pápai László 2014-01-31 08:35:21  Előzmény:Albert György: 75691

Sose volt Wareszom, de szerintem ahogy a Trabiban, úgy a Wareszben is csak bent van biztitábla..Én kicserélném a biztit, viccelt már meg..a kapcsolón rajta van az összes vezeték?A lámpa többi funkciója(helyzetjelzõ, távfény mûködik?

7090 Pápai László 2014-01-31 08:33:48  Előzmény:Szabó Gábor: 75705

Egykori német(DDR) ismerõsünkék Trabijában a lámpa üvege (!) volt sárga, brutál király volt..Nade ennek már 2X éve..::((

7089 Szabó Gábor 2014-01-31 00:36:02  Előzmény:Zimmermann István: 75702

Ez akár mai autóban is megállja a helyét:
[imgw]http://bolthely.hu/tungsram/id/01002_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_Osram_Allseason_Super__30__12V__60_55W_P43t_64193ALS[/imgw]

Ezt még simán elviseli a trabi gyári világításkapcsolója és a vezetékek:
[imgw]http://www.vilagitas.eu/OSRAM_64206ALL_OFFROAD_IZZO_DOBOZOS[/imgw]

Gondolom valami ilyet törtél el:
[imgw]http://aprod.hu/hirdetes/tungsram-h4-sarga-kupakkal-ID1oWa1.html[/imgw]
Ezek igen jó békebeli izzók, a maiak a közelében sincsenek tartósságban, de a puszta kinézetük is gagyinak hat ezek mellett.
Hogy sikerült eltörni mindkettõt?
3 ponthegesztés fogta a búrát az izzóhoz, amit lefúrtam. Fogtam 140/100W-os tungsram izzót, amire ipari pillanatragasztóval felragasztottam a búrát. Járattam mielõtt beszereltem, mert a ragasztóból hõ hatására még jön ki gõz, így az nem a lámpa belsejében kötött ki. Ehez már vezetékelés kell meg relé. Eredmény az, hogy minden iszonyat sárga, ami a kocsi elõtt van (lehet az egy fekete kocsi vagy zöld tábla). Világosban is látszik az úton a fénye, este meg nagyon jól látni vele. Szóval megérte a pénzt meg a macerát, mert kb 4 éve használom.

Létezik még lámpafólia is, de az sokat butít egy normál H4-es izzó fényén.

Jó még a Tungsram Tungsragold nevû izzója is, csak nehéz már találni.
Valeo sárga izzója gyenge.

[i](Módosította Bajusz79 2014.01.31. 01:38-kor)[/i]

7088 Zimmermann István 2014-01-30 20:38:29  Előzmény:jocking .: 75703

ugyanezt rendeltem meg, borzalom, ráadásul festve van nem anyagában szinezve, egy kis papírtörlõvel letudtam törölni a festéket róla, és lám máris fehéren világít

7087 jocking . 2014-01-30 20:27:34  Előzmény:Zimmermann István: 75702

Gúglival majdem 47 másodpercbe telt megtalálni. :p :D
[url]http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=235&termek=61910[/url]

7086 Zimmermann István 2014-01-30 20:19:59

Még egy kérdésem lenne, aztán nem értetlenkedek :D
H4-es sárga fényû izzót keresek, vagy valami megoldást amivel sárga fényû lesz a lámpám, és a fénye is. németországból rendeltem sima H4es izzóra ráhúzhatós kupakot, ami üvegbõl van de eltörtek. és nem is votl az igazi, valakinek valami tipp?

7085 Bencze Robi 2014-01-30 12:25:05  Előzmény:Kárász Endre: 75696

jaja :D az öreg csinálta nekem is
már 3 szor mondtam volna rá hogy jó lesz a szín, de még mindig volt mit változtatni rajta, és tényleg
[i](Módosította brtrabi 2014.01.30. 13:26-kor)[/i]