Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7208  Spityu 2014-03-27 18:54:10  Előzmény:Támba Csaba: 75823

Álló motornál? Nem úgy van, hogy a boxkesztyûben a kis sátánmûvebimetál nyitja a szelepet, amin keresztül szüpürcsüli a csappantyú mozgatását végzõ dugattyút, kinyitva ezzel nyári állásra - amennyiben elég meleg van?

7207 Támba Csaba 2014-03-27 18:47:46  Előzmény: Spityu: 75815

Idézlek:

"Valamiért kipufogó állásban van a szelep, bár, ha jól értem, az az alapeset."

Pont hogy nem! Cirka -20 foknál kellene teljesen zárt állapotban lennie kipufogóra. Ilyen tavaszi idõben ( +15 fok felett)már szinte teljesen nyitott állapotban illik lennie.

7206 Támba Csaba 2014-03-26 21:15:38  Előzmény:jocking .: 75821

A motor kenésében nem játszik különösebb szerepet. A porlasztó mechanikus elemeinek (pl. pillangószelep tengely) kenésében viszont jócskán.

Különösen mióta ólmozatlan benzin a divat, mert az ólomnak is kenési szerepe volt a benzinben. Meg a kénnek is aminek arányát a '80-as évek óta 1/100-ad részére szorították vissza a benzinben. Mondjuk a ként különféle adalékokkal helyettesítik, de így sokkal korrozívabb lett a benzin különösen a mûanyag és a gumialkatrészekre nézve. Pláne, hogy a helyesítõ adalékok titkos recept szerint készülnek olajvállalatonként ezért tömítésgyártó legyen a talpán aki olyan alkatrészt gyárt ami ellen tud állni az ismeretlen összetételû vegyi anyagok százainak.

Egy szó mint száz, mivel tökéletesen tömítettségû motor nincs, így a kartergáz a legfittebb motornál is tartalmaz üzemmeleg olajpárát ami kenõhatása révén többet használ, mint árt. Persze egy szétkopott motornál ami már a kartergázcsövön is okádja az olajat már más az ábra, de alapvetõen nem ez a tervezett üzemszerû állapot.
[i](Módosította Tsaby 2014.03.26. 22:16-kor)[/i]

7205 jocking . 2014-03-26 20:45:09  Előzmény:Támba Csaba: 75820

És ez a kenésben mennyire fontos a motornak? Én az említett eset után lekötöttem, ez volt kb. 4 éve, de nem vettem észre eddig, hogy sz@rrákopott volna a motor... Annyi tûnt fel, hogyha belenézek a karbiba fentrõl, akkor tiszta az egész, és nincs rajta fekete dzsuva bevonat. :)

7204 Támba Csaba 2014-03-26 19:47:32  Előzmény:jocking .: 75817

Pedig DE:) Ken!
És épp ezért már akkor visszavezették a üzemanyag rendszerbe, mikor a Greepeace még halvány gondolat sem volt.

7203 Németh János 2014-03-26 18:01:46  Előzmény: Spityu: 75818

CSAó mindenkinek.

az olajos karbihoz hozzátennék annyit, nálam is volt egy évig, alig ment a kocsi dadogott stbstb... na most nekem is lett már az atyaúristen is cserélve, a kartergázszûrõ is többször, csöveket eldurrantotta stb...
a legvégén jött egy olajcsere, egyszer csak elkezdett nõni az olajszint, AC csere gyorsan, nõt tovább ismét( és az olaj még mindig a karbiban volt)
vettem egy új AC pumpát, olaj csere ismét, rendesen szintre rakva, pucolva az egész rendszer, és láss csodát 50 km után megszûnt az olaj( azaz akkor néztem rá)

ami szerintem lehetett, a benzines olaj jobban felkúszik a karburátorba, ha jó a blokkod, nincs annyira elkopva, jó az olajzás hamar felnyomja a karbiba, az hogy mellé még jön egy fagydugó is, az is lehet és mégjoban tolja...
szóval érdemes egy pillantást vetni az olaj állagára is, enyémet meg lehetett gyújtani mikor utoljára cseréltük :(

azóta jön megy, teszi a dolgát, nem láttam mostanában olajat a karbiban, rendszer tiszta, jól ki lehet kormolni mostanában

7202  Spityu 2014-03-26 15:15:37  Előzmény:jocking .: 75817

Igen, meg mivel erõsen rákkeltõ - állítólag -, és elégetve már kevésbé lesz az (gondolom én). Tudomásom szerint ken. Illetve a közelmúltbéli extrém eset tapasztalata szerint is. :D Méghozzá a pillangó tengelyét, de hallottam azt is, hogy a szelepnek sem árt. Az igazságot nem tudom.

Más: tud valaki plug and play megoldást az automata szívató manuálisra alakítására? Nézegettem, de nem ugrott be semmi EGYSZERÛ. Motorháztetõ nyitó / szellõzõ "bowden" szerû megoldásra gondolok, amit egyszerûen rögzítek a mûszerfalon, a karbin (vagy a szívócsonkon) és a szívató rudazatán. Az ördögmûve szívatót pedig viszem az ócsvasba. :) Nem, nem akarom megcsinálni a gyárit, sõt, ha jó lenne, akkor is átalakítanám. Így pusztán annyi baj van, hogy 2km-ig pumpálni kell bizonyos üzemi körülményeknél a pedált.

7201 jocking . 2014-03-26 13:36:42  Előzmény: Spityu: 75815

A kartergáz nem ken semmit, csak azért vezetik vissza a motorba, mert valami okos kitalálta, hogy így nem szennyezi a környezet. ;)

7200 Őry Gábor 2014-03-26 12:43:37  Előzmény:Papp Róbert: 75805

"Aztán a szívótorok feletti 100-as alapjárati levegõfúvókát is meg kell nézni"
Ez ugye csak egy amolyan kihegyezett csavar féle?
Ez egy normál fúvóka, csak nem 5-ös, hanem 6-os menettel.


"És végül, a karbitalpon lévõ gumidugó alatti 70-es keverékfúvókát."

Na ez melyik is?

A karbi illesztési felületén van egy gumidugó (vagy már nincs). Ezt kell kipiszkálni, és alatta lesz egy 70-es fúvõka.

7199  Spityu 2014-03-26 10:10:41

No, tegnap összeraktam... a kipufogónál lehúztam a kabátról a gumit, így nagy keresztmetszettel szívhat a motor. Valamiért kipufogó állásban van a szelep, bár, ha jól értem, az az alapeset. Üzemközben lehet, hogy kinyit a másik, de nem érdekel. :) Télen visszarakom és kész... kartercsövet elfordítottam 180fokkal (fröcsögjön a túlnyomó tartálynak), boxkesztyû leszigszalagozva. :P ezzel igaz ki is iktattam a kenést, amit biztosít a kartergáz. Hosszú távon lehet, hogy rákötöm a gázrózsára, és akkor tutira csak az égéstérbe kerül az olaj, nem tud összetrutymákolni mindent a karbiban. :) És még kenni is fogja a pillangót. Amúgy brutál jól megy a kocsi. :D Elõgyújtás a gázos értéken, kb. +8mm elfordítás az elosztóház kerületén mérve.

7198 Támba Csaba 2014-03-25 21:35:37  Előzmény:jocking .: 75810

Fõleg akkor jellemzõ, ha télen csak rövid városi utakra van használva az autó.

7197 Támba Csaba 2014-03-25 21:34:40  Előzmény:jocking .: 75810

Hááát...

A homasita-style direktszûrõk gyakran nagyobb ellenállásúak, mint egy elhasznált papírszûrõ, így azok is tudnak extra vákuumot csinálni:)

7196 jocking . 2014-03-25 18:24:00  Előzmény: Spityu: 75811

Ha gyakran van helyijáratban használva, attól is vizesedik az olaj. Felveszi a környezetébõl a párát, és ha nem éri el az üzemmeleg hõfokot, akkor az nem tud belõle elpárologni.

7195  Spityu 2014-03-25 15:01:15  Előzmény:jocking .: 75810

Nekem most télen fagyott be elõször. Gyakorlatilag kõkemény volt a gumi csõ, másnap egy vödör forró vízzel indítottam... aztán megmasszíroztam végig a csövet, de még így is kásás volt. Érdekes módon a víz nem fogy a tartályból, valószínûleg az égéstermékbõl kap párát az olaj. A motor is jól húz, és az olajat sem eszi. És szerintem valós 9x km van benne. Szóval nem értem.

7194 jocking . 2014-03-25 14:01:56  Előzmény:Támba Csaba: 75809

Fura, nekem amikor egyszer elõfordult ez az olajszökõkút effektus, akkor olajat láttam a karbiban, nem trutyit. Pedig biztos, hogy a fagydugós verzió történt meg, mert akkoriban a bokszkesztyû végére szerelt direktszûrõ volt bent és a bokszkesztyû (és a karbi ide tartozó) vákuumcsövei is le voltak dugózva. Marha jó élmény volt február elején, -2 fokban darabokra szedni a karbit/gyertyát pucolni az út szélén... :D

7193 Támba Csaba 2014-03-25 13:44:47  Előzmény: Spityu: 75806

Az elõbb Jocking koma leírta mi az ábra, ha a lerakódás dugót képez a kartergázcsõben. Ez egyszerre szokott "kilõni" és telenyomja trutyival a karburátort. Téli üzemben igen gyakran elõjön.

A másik lehetõség az elzáródott csappantyús szelep ami ha melegoldali állapotban marad folyamatosan meleg levegõt szív, ráadásul így ez a csatorna szûkebb, mint a hidegoldali. Így megnövekszik a vákuumhatás a karburátor szívóoldalán és így a kartergázcsõben is. Ekkor meleg idõben hosszabb úton (pl. autópálya) szép lassan szívja az olajat a kartercsövön. Ez lassabb folyamat, mint az elõbbi és csak tiszta motorolaj jön fel nem tejfölös massza.

7192 jocking . 2014-03-25 13:34:16  Előzmény:Pápai László: 75807

Nem feltétlenül csak a kopottság miatt lehet. Elõfordul akkor is, ha a kartercsövekben dugulás alakul ki (jellemzõen télen, amikor a motorolaj víztartalma kiül a csõ belsejére, ott megfagy, és már kész is a fain kis dugó), ekkor a megnövekedett karter nyomás feltolja az olajat. Valamennyi kartergáza még egy gyári motornak is van, és ha nem tud lélegezni a rendszer, és megnõ a nyomás, akkor már jön is az olaj felfelé.

7191 Pápai László 2014-03-25 10:44:35  Előzmény: Spityu: 75806

az olaj felkapása gondolom a sok kartergáz miatt lehetséges(már ha a kartercsõ a gyári helyén van)...Illetve a kopott olajlehúzó gyûrûk miatt is lehetséges, de ahoz már valóban kopott motor kell..

7190  Spityu 2014-03-25 08:41:45  Előzmény: Spityu: 75798

Szétszedve a karburátort, a fõfúvókában egy kocsonya állagú valami fogadott. Valószínûleg megkocsonyásodott benzindarabka volt. Elmosva, kifújva, beállítva, du. megy a helyére.

Tsaby! Az olaj felkapását akkor sem értem (fõleg nem nem mínuszban, amikor befagy ott minden). Ha nem jó a bimetál, akkor is valahonnan kapna levegõt a motor, nem kellene saját maga alól szívnia. Légszûrõ is jó.
[i](Módosította Spityu 2014.03.25. 09:44-kor)[/i]

7189 Papp Róbert 2014-03-25 07:52:31  Előzmény:Őry Gábor: 75804

Bocsi, hogy így szemezgetem, de hátha így pontosabban jutok elõre.


"A szívatómechanizmust úgy kell beállítani, hogy kihúzott szívatónál 1 mm legyen a pillangószelep (nem a szívató csappantyúja!) és a szívócsõ fala között. Ezt egy dróttal is meg lehet csinálni. Ez a rés kell a rendes indításhoz.
A pillangószelepet támasztó csavart csak annyira kell betekerni, hogy a pillangószelep éppen csak, hogy ne legyen zárva."
Ok. ez érthetõ, és most már talán majdnem így is van. Eddig baromira nem így volt. A szivatóra legalább fél centit nyitott a pillangó szelepen. :(


"A CO csavarral látszólag nem változik semmi a CO-t kivéve. Csakhogy itt is igaz, hogy benzin nélkül nem megy az autó. Azaz lesz alapjárat, csakhogy indításkor, a kuplung-gáz váltásnál nem kap elég benzint a motor"
Tehát ezt nyugodtan tekerjem ki 3-4 fordulatot is, mert így stabilabban tartja az alapjáratot majd? Most fõleg terhelés utáõn hírtelen elvett gáznál esik nagyon alá az alapjárat és le is áll.


"A leírás alapján a két az elsõ fúvóka a dúsító (gyárilag 45-ös), a másik valószínúleg az alapjáraté lesz."
Én is így logikáztam a leírásokból.
El is voltak dugulva :(

"A fõfúvókát is érdemes megnézni, õkelme az úszóház alján figyel. "
Ezt megtaláltam, tisztítottam. 113-as van benne, ami rajzi segítség szerint megfelelõ.

"Aztán a szívótorok feletti 100-as alapjárati levegõfúvókát is meg kell nézni"
Ez ugye csak egy amolyan kihegyezett csavar féle?

"És végül, a karbitalpon lévõ gumidugó alatti 70-es keverékfúvókát."

Na ez melyik is?

Nagyon köszi ezt a korrekt leírást !
Sokat segítettél ezzel.

7188 Őry Gábor 2014-03-24 19:51:36  Előzmény:Papp Róbert: 75802

A szívatómechanizmust úgy kell beállítani, hogy kihúzott szívatónál 1 mm legyen a pillangószelep (nem a szívató csappantyúja!) és a szívócsõ fala között. Ezt egy dróttal is meg lehet csinálni. Ez a rés kell a rendes indításhoz.
A pillangószelepet támasztó csavart csak annyira kell betekerni, hogy a pillangószelep éppen csak, hogy ne legyen zárva.
A levegõcsavart kitekerve nõ az alapjárat.
A CO csavarral látszólag nem változik semmi a CO-t kivéve. Csakhogy itt is igaz, hogy benzin nélkül nem megy az autó. Azaz lesz alapjárat, csakhogy indításkor, a kuplung-gáz váltásnál nem kap elég benzint a motor és ebbõl kellemetlen rángatás, vagy "visszahúzás" lesz. Nem jó érzés a sebességváltáskor.
A fõporlaszó mûködése közben már nem onnét jön az anyag, tehát a fogyasztás nem nõ meg számottevõen.
A leírás alapján a két az elsõ fúvóka a dúsító (gyárilag 45-ös), a másik valószínúleg az alapjáraté lesz.
A fõfúvókát is érdemes megnézni, õkelme az úszóház alján figyel. Aztán a szívótorok feletti 100-as alapjárati levegõfúvókát is meg kell nézni. És végül, a karbitalpon lévõ gumidugó alatti 70-es keverékfúvókát.
[i](Módosította orygabor 2014.03.24. 21:00-kor)[/i]

7187 Támba Csaba 2014-03-24 17:49:28

Bár nem volt idõm motortérben készült képeket csinálni, de aki már szívott eleget 4T karbikkal annak nem lesz gond megtalálni az alábbi képi illusztráció valós elemeit.

Szóval. Vegyük a klasszikus helyzetet. Torpan, sokat eszik, nem húz rendesen, rángat kigyorsításkor, felkapja az olajat a légszûrõbe hosszabb úton, stb, stb.
Kedves tulajunk már a létezõ összes olószerrel kitakarította, áztatta a karburátort, kicserélt minden cserélhetõ alkatrészt, vett új karbitalpat, tömítéseket. Továbbá cserélt elosztófedelet, rotort, gyújtókábeleket, alapjárati- és gyújtáselektronikát, vákuumdobot, vákkumcsöveket. Kínjában már talán a buborékleválasztót is, hátha az szórakozik vele. Majd hardcore pályára téved, elkezd más méretû fúvókákkal kísérletezni, vagy tágítani, felfúrni az eredetit, csavargatja extrém elõgyújtási tartományokba az elosztót. Milliónyi próbakör akár késõ este/éjjel az szomszédok örömére, sok-sok liter benzin, számtalan munkaóra és kellõen bejáratott karburátor csavarmenetek. Torpan, hörög, stb. Eredmény egy szépen alakuló idegbaj, gyomorfekély közeli állapot, remegõ kezek és hang, álmatlan éjszakák egyre inkább körvonalazódó piromán gondolatok...
Ismerõs? :)))

Persze nincs rá garancia, hogy az alábbiak szent grálként megoldást adnak mindenkinek, de mivel elég sokszor találkoztam már a problémával, így jobb lehet a semminél.

Tehát! Akinek 2T Trabantja van, vagy volt annak ismerõs, hogy a légszûrõ téli-nyári átállítása egy végtelenül egyszerû feladat. Hideg idõ beálltával a levegõszûrõ szívócsonkját el kell fordítani a kipufogó irányába és úgy felpattintani. Nyár közeledtével vissza.
4T-nél a VW konszern által széles körben alkalmazott automata szabályozó-csappantyúkkal kényeztetik a "modern" autók tulajdonosait.
Mûködését az alábbi ábra szemlélteti:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140324/_raml_sszelepek_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A kép bal oldalán látható bimetall-szelep 4T-nél a "bokszkesztyûben" van elhelyezve, a jobb oldali csappantyús szelep pedig a levegõszûrõ orrára van felpattintva. A csappantyús szelep alapjában véve önmûködõ, pont úgy dolgozik, mint a hûtõrendszer termosztátja. Van benne egy tágulóelem (2) ami melegben kitágul, hidegben összehúzódik. Így hõmérséklettõl függõen a külsõ levegõt engedi be jobban (A) csatorna, vagy meleg levegõt enged inkább a motorba a kipufogócsonk felõl (B) csatorna. Tovább finomítva a rendszert a bimetall-szelep ha az áramló levegõt még mindig túl hidegnek érzékeli, akkor összenyitja a karburátor felõl jövõ vákuumcsonkot a csappantyús szelep membránjával. Így a gyorsítás és ennek megfelelõ vákuum függvényében rányit a (B) meleg csatornára.

Minden nagyon szép és jó, míg bármelyikük meg nem hibásodik a kettõ közül.
Külön pikantériája a dolognak, hogy ha pl. a csappantyús szelep tágulóeleme megy tönkre, akkor a csappantyút a hozzákapcsolt vákuumdob membránja a (B), azaz a meleg oldal felé mozdítja el, a motor szívóhatása meg szépen teljesen bezárja.
Ha a bimetall-szelep tér meg teremtõjéhez, akkor rendszerint simán átereszt, így szabad a vákuumdob felé az út és megint csak ott vagyunk, hogy a motor állandóan a forró kipufogóról lélegzik. Mínusz 15-20 fok körül fel sem tûnik a hiba, de amikor már a csajok is lengébb ruhákban mutatkoznak az utcán akkor már nem szereti az üzemmeleg motor, hogy ömlik a szívótorokba a forró levegõ. Hörög, dadog, torpan és eszik annyit, mint benzines ZIL hegymenetben :)

Ha gyanús ez hibalehetõség, akkor leggyorsabb ellenõrzés ha egyelõre kiiktatjuk õket. A karburátorról jövõ vákkuumcsövet levakoljuk, hogy ne kapjon a motor falsot. A "bokszkesztyûben" lévõ bimetall csonkját is lezárjuk, hogy ne szívjon ott sem szûretlen levegõt. A csappantyús szelepet pedig egyszerûen levesszük a próba idejére a levegõszûrõ végérõl.
A bimetall nem javítható, javítása csere. A csappantyús szelepnek +15 fok felett már majdnem teljesen "hideg" állásban kell lennie. Ha "melegre" van zárva ilyen hõmérséklet felett, akkor tuti döglött. Ellenõrzése az autósboltokban kapható fagyasztóspray segítségével végezhetõ. Telibe kell fújni a tágulóelemét, így pillanatok alatt mínusz 20 fokra hûl és zárnia kell a "meleg" oldal felé. Ahogy visszamelegszik fokozatosan ki kell nyitnia.

"Röviden" ennyi.

7186 Papp Róbert 2014-03-24 12:47:16  Előzmény:Őry Gábor: 75788

köszi
Kipróbálom a 3-3 fordulatot.

Végül is a hétvégén szétkaptuk a karbit.
2 fúvóka keményen eldugulva. Az alsó amit kívülrõl ki lehet venni, az úszóházból, a másik felül, szintén kívülrõl kivehetõs, a szivató kis segédkarja fülött.
Mindent jól megpucolva összerak.
A nagy csavar kapott 2,5 fordulatot, a co meg 2-t.
Indult és bõgött nagyon. Persze, mert a pillangószelep kitámasztó karja is el volt tekerve. Ezt sajna csak érzésbõl sikerült belõni :(
Valamint nagyon rá volt állítva a szivatós üzemi gázadós segédkar is.

Most mûködik a ketyere, de alapjáratot el-el ejti.
Finomítani kell még.
Falsot nem nagyon szív, mert gyorsan ejti a fordulatot, nem pörög, csak nem tartja meg az alapjáratot fél percnél tovább.
Lehet a pillangószelep kitámasztóján kell hajszálnyit nyitni? vagy elég csak a nagy csavart tekergetni?
Azt kitekerve erõsödik kicsit.
Az csak az alapjáratba szól bele? Fordulaton nem ad be több kaját a szükségesnél, ha kitekerem vagy 3,5 fordulatra?
a co-s csavar ugyebár kerti gépnél lényegtelen, de az bekavar az alapjáratba?

Köszi a segítséget !

7185 Papp Róbert 2014-03-24 12:36:09  Előzmény:Támba Csaba: 75789

Ez egy kis kerti trakin van. A karbi már szemre is nagyon el volt tekergetve, ebbõl gondoltam, hogy azzal kezdeném.
Mostanában vettük, de vételkor még a gyertyapipa is lógott rajta, meg a gyujtás is egetverõen utóggyujtott. Csoda, hogy beindult.
Vettem új gyertyákat, pipát, szûrõket, gyujtást állítottam, és indult is, szinte elsõ fordításra, de bõgött mint a hülye.

7184 Pápai László 2014-03-24 10:45:50  Előzmény:Támba Csaba: 75795

ÓÓÓÓ,yesss! Hódolj be a népkaratnak::))

7183 Bencze Robi 2014-03-24 07:44:57  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Nagyon sokakat érdekelne!!! :D nekem is hasonló problémám van, mint amit Spityu írt , de nálam ez a lehörgõs ledadogós dolog, fordulatszám levesztés lehalás, már nagyon idegesítõ méreteket öltött....

7182  Spityu 2014-03-24 07:32:37  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Érdekelne... tegnap 100km-t kellett vontatni emiatt. :) A következõ pótalkatrész, amit beteszek a csomagtartóba, az egy rongydarab lesz és gyufa.
A jelenség: két hete kezdtem el újra használni benzinen a verdát (én hülye), aztán tegnap hosszabb távra is kellett vele mennem. Eddig az volt, hogy hidegen az átmeneti rendszer nem szuperált, dadogott, vagy alapjáraton ment, vagy pumpálni kellett rendesen a gázt neki. Meleg(ebb)en megszûnt a jelenség. Aztán most egyszercsak már melegen is elkezdte, majd végül teljesen elromlott, csak alapjárat volt, nem lehetett sehogy sem elindulni. A karbinál fõként a boxkesztyûnél elkezdett szivárogni valami trutyi... igen, a benzintõl felhígult kartergázzal érkezõ olaj (valószínûleg már kopott kissé a motor és leszivárog a dugók mellett)... nem mondom, hogy színültig volt "olajjal" a karbi a boxkesztyû alatt, de elég jelentõs mennyiség volt benne. Kérdésem az volna, hogy valóban ez okozhatta-e a hibát? Az út szélén lebontottam a karbit, ma pucolom el, a kartergázt pedig örökre kikötöm a hattyúnyak alá (de bödönnel), a boxkesztyût pedig ledugózom. Lehetséges, hogy ezt valami más okozta? Egy gyertyát megnéztem, nagyon szép volt (eredeti NGK, keveset futott), ill. a többi is jó szerintem, hallatszik az alapjáraton. Egész pontosan egy nagy gázfröccsöt lehet adni, akkor szépen felpörög, de ha ott tartanám, ledadogna. Szóval a gyújtásra sem gondolnék (pl. magas tartományban rossz, alapjáraton jó). Illetve a kezdeti bemelegedõs hibánál a gázüzem tökéletes volt (márpedig az sokkal-sokkal érzékenyebb a gyújtásra). Mi okozhatja ezt? Az olaj vagy az abban lévõ szennyezõdések eltömíthettek valami levegõ fúvókát? Más nem jut eszembe. A szívató ki van kötve teljesen (vagyis mindig nyitva van).

7181 jocking . 2014-03-23 18:54:09  Előzmény:Támba Csaba: 75795

Há' hogyapitsábane érdekelné a közönséget. :D:)

7180 Németh János 2014-03-23 18:49:51  Előzmény:Kárász Endre: 75791

Bocs nem olvastam végig :) de a tény az igaz ha keresi valaki, tudok jó pár tanácsot adni, képeket is megosztani

7179 Támba Csaba 2014-03-23 18:36:34

Izé...

Sokan szívnak a 4T karbikkal. Hörög, dadog fullad, sokat zabál. Aztán csináljon bármit a dolgozó a hiba nem igazán szûnik meg. Pedig elvileg a karbi szuper. Ha érdekli a nagyközönséget két sok esetben fennálló, banális hibaok, akkor némi illusztrációval megspékelve közzéteszem a két lehetséges bûnös kilétét:)

7178 jocking . 2014-03-23 16:16:47  Előzmény:jocking .: 75793

Hmmm... Nem sok mindent találni a témában, képeket kifejezetten nem. :D De nekem annyi tûnik fel, hogy a wartburg (és azonos VW) motoroknál a dugattyúban a "gödör" mintha mélyebb lenne, de annyira vacak képeket találni, hogy nem egyértelmû. Az én olvasatomban ez annyit tesz, hogy 1.3 fõtengely trabi dugóval nagyobb kompressziót jelentene. :confused:

7177 jocking . 2014-03-23 15:54:18  Előzmény:Varga Tibor: 75792

Miben más? A wartburgéban sekélyebb a "gödör"?

7176 Varga Tibor 2014-03-23 14:43:23  Előzmény:jocking .: 75778

Azért kell cserélni a dugót is, mert más az égéstér kialakítása az 1.1/1.3 dugókban.

7175 Kárász Endre 2014-03-23 11:39:33  Előzmény:Németh János: 75790

Az eredeti kérdés 2T Trabira vonatkozott. Azon belül is az "új fajta" karbira (28H1-1).

7174 Németh János 2014-03-23 07:54:26  Előzmény:Papp Róbert: 75785

Hello. Közbeszolok én is, nekem gyári 1,1 em van a karburátor helyes beállítása a következõ: kis csavar 3,5-4 fordulat( co csavarnak irja a könyv) nagy csavar 1,5-2 fordulat közt (levegõ csavarnak irja a könyv) DE EZEN BEÁLLITÁSOK NEM SOKBAN, DE ELTÉRÕEK MINDEN TRABIBAN, VALAHOL KEVESEBB VALAHOL TÖBB, olyan Trabirol is Hallottam amin forditva voltak ezek az értékek...
következõ,... Ezt sajnos látni kell, enyém fél évig tekertem mire teljesen jo, megy mint a rakéta, bár városi fogyasztás 10, de nehéz a lábam, viszont hosszú távon( M3 as végig) 110 es tempóval stabil 7 literre jött ki,lefelé is visszafelé is.

7173 Támba Csaba 2014-03-21 19:49:03  Előzmény:Papp Róbert: 75785

Háááát...

Elõbb pont az "egyéb" dolgokat kellene kiszûrni és aztán szemügyre venni a karburátort.

Esetleg, ha elõzetesen meg volt bontva a motor, akkor a fordítva beszerelt vezérlõtárcsák is megbolondítják a gépezetet.

7172 Őry Gábor 2014-03-21 19:08:28  Előzmény:Papp Róbert: 75785

mindkettõ kb. 3. A nagy az nem keverék, hanem levegõcsavar, azzal állítasz alapjáratot. A másikkal a CO-t, amit otthon nem tudsz mérni.

7171 Őry Gábor 2014-03-21 19:04:08  Előzmény:Papp Róbert: 75783

Nem véletlenül a hidegindító állítócsavarjával állítottál alapjáratot?

7170 Kovács Ádám 2014-03-21 17:01:13

Sziasztok!

1 hete cseréltem hidrotõkét, mert csattogott, újat vettem, a hõfokmutató amint eléri a kb 85-90 fokot elkezd csattogni, az olaj is nemrég lett cserélve kb 2 hónapja, 10-40-es. Kérdésem miért csattog az új hidrotõke, szar az új? Vagy valami más gond van?

7169 Papp Róbert 2014-03-21 14:09:17  Előzmény:Támba Csaba: 75784

Igen, ezekre én is tippelek, csak gondoltam kiszürném a karbi beállítási hibáját elõbb, aztán a fõtengely szimmering, egyéb falslevegõ.
Szívócsõben hol kaphat még falsot?
A karbi felfekvõfelülete természetesen kajmult volt, de síkoltam.
Más még?

Esetleg valakinek valami mesterfogás?
A "nagy" keverék csavar, és a ledugózott alapjárati keverékcsavar hány fordulatot legyen kitekerve?

Köszönöm !

7168 Támba Csaba 2014-03-21 12:43:06  Előzmény:Papp Róbert: 75783

Falslevegõ a szívócsonkon, alacsony benzinszint, vagy amennyiben még szimmeringes a motor akkor lehet fõtengely szimmering is.

7167 Papp Róbert 2014-03-21 09:47:52

Sziasztok
Segítségre lenne szükségem.
28 H-1-1 karbim van egy kis trabi motoros kerti trakeszon. És nem bírok rájönni, hogy kell belõni ezt a karbit.
Alapjáraton pörög nagyon. A pillangószelep tengelye megkottyan, de annyira vészes még.
Szivatóval indul jól, de melegen semmi alapjárat. Hidegen visszatolt szivatóval is elketyeg alapjáraton.
Köszönöm elõre is a segítséget.

7166 Farkas Zoltán 2014-03-19 22:55:56  Előzmény:Farkas Zoltán: 75781

A végcél 2-3liter/100km vagy 0 azaz nulla liter benzin vagy etanol ugyanilyen távra. Tudom hogy lehetetlennek tûnik ez a vállalkozás (ahogy régen sok más is az volt) de elvileg megy csak át kell ültetni a gyakorlatba...
"Kisérleti jármû,mosni tilos!" :D
Ha meg elzárják az etanolcsapot marad a shell 100 vagy a 98-as oktánú benzin jóval kisebb fogyasztással...
[i](Módosította kinca69 2014.03.19. 23:58-kor)[/i]

7165 Farkas Zoltán 2014-03-19 22:44:45  Előzmény:jocking .: 75780

Jártam vele elég sokat(13 ezer km),és minden bírja a szûrõ kivételével.Az elsõ szûrõ 2 hét,a második 2 hónap után cserés lett a sok trutyi miatt. 315-365 Ft litere és ha nem eszik másfél literrel többet belõle akkor olcsóbb...Azóta hogy felemelték az árát 2-3 havonta teszek bele 4-5litert tisztítási,vízmentesítési célzattal. Olyan mint az injektortisztító adalék csak ez kicsit hatásosabb talán. :)
Amúgy 138-as fõfúvókát tettem a karbiba és ugyanúgy ment mint benzinnel.
Végig teszteltem az arányokat benzinnel keverve is és egynegyedig jó a gyári karbival is.

Ha megnövelem a kompressziót plusz teljesítményt kapok ami a 20% túlfogyasztást ellensúlyozza a reményeim szerint... vagyis lesz egy tunning motorom ami ugyanolyan mint az alap moci benzinnel.Viszont olcsóbban,kevesebb károsanyaggal üzemel!
Azon kívül van még más újításom is amivel lejjebb veszem a fogyasztást de ahhoz is nagy nyomás kell az égéstérbe...;)

7164 jocking . 2014-03-19 09:06:15  Előzmény:Farkas Zoltán: 75779

Nem akarok vészmadárnak tûnni, de amennyi információt én eddig az E85-rõl találtam, ott mindnek az volt a vége, hogy eszi a tömítéseket és a gumi alkatrészeket. Ráadásul már annyival drágább lett az idõk folyamán, hogy a megnövekedett fogyasztása mellett egyszerûen már nem éri meg tankolni. Persze ez csak az én véleményem.

7163 Farkas Zoltán 2014-03-19 05:58:55

Én csak maxi kompressziót szeretnék elérni E85 - höz vagy csak a normál benzinhez de nem tudom kiszámolni a blokktetõ és a dugattyú síkolását. Nem tudom mennyit lehet leszedni belõle.
A tervem az hogy tiszta E85 tel járva kb ugyanannyit fogyasztana a waresz mint benzinbõl most... ;)
Próbáltam keresni leírást a tunninghoz de nem találtam.
[i](Módosította kinca69 2014.03.19. 07:00-kor)[/i]

7162 jocking . 2014-03-18 23:19:13  Előzmény: Spityu: 75777

Végülis logikus. Csak azért merült fel bennem a dolog, mert itt az oldalon van egy "Trabant 1.1 tuning" cikk, amiben szó van az 1.1 blokk 1.3 "sításáról". A cikkben az van leírva, hogy cserélni kell a fõtengelyt, a hajtókarokat, de még a dugókat is. Ez fura, mert ha hajtókarból megoldották a löket változást, akkor minek a dugót piszkálni? Ráadásul szerintem egy blokkot a legjobb azzal a dugóval összerakni, ami egész addigi élete alatt együtt kopott vele (kivéve persze, ha már szétkopott minden és amúgy is cserélni kéne a dugót és túlméretre fúrni a blokkot...:D). Kellene valaki, aki látott már 1.1 és 1.3 motort is szétszedve. Tibke? :D:rolleyes:

7161  Spityu 2014-03-17 13:47:30  Előzmény:jocking .: 75776

Tudtommal olyan, mint a Lada zsugor: adott blokk, adott dugók, de nagyobbat "emelõ" fõtengely és rövidebb hajtókarok. Zsugorítottak - csak itt gyárilag.

7160 jocking . 2014-03-17 12:49:25

Csak kíváncsiságból kérdem, mert érdekel a téma:
A BKM820 és a BKM860 motorok lökethosszbéli különbségét pontosan mi idézi elõ? Miben vannak különbségek? Fõtengely? Hajtókar? Dugattyú? Mindhárom?:) Az én logikám szerint a fõtengelynek mindenképp nagyobbat kéne "emelni", az biztos más. Viszont akkor meg "túltolná" a dugót a blokktetõ síkján, ezért fentebb is biztos mókolniuk kellett valamit...

7159 Támba Csaba 2014-03-16 20:21:00  Előzmény:Nagy Szabolcs: 75774

Akkor haladni kell tovább. Elmondásod szerint az akkumulátor jó.

Így lehet beégett gyújtáskapcsoló (Trabantnál elõ szokott jönni), az önindító beégett, koszos mágneskapcsolója, bronzkefe kopás - szorulás, forgórész perselyek szorulása, tekercselési hibák, stb.

A gyújtáskapcsoló hibát ki tudod szûrni, ha kikötöd az 50-es kapocsról a vezetéket és összeérinted a 30-assal (akku +). Másik lehetõség az önindító mágneskapcsolójának direktre zárása egy villáskulccsal, vagy csavarhúzóval. Ez elõtt gyõzõdj meg róla, hogy a kocsi üresben van, máskülönben könnyen soron kívüli alvázellenõrzés lesz a dologból, ugyanis átmegy rajtad:)