Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7252  Spityu 2014-04-17 13:09:22  Előzmény:Borbély Balázs: 75867

Az nagy valószínûséggel TROMF és utólagos.
[url]http://civistromf.hupont.hu/[/url]

7251 Borbély Balázs 2014-04-17 12:35:05

Üdv mindenkinek esetleg valaki megtudná nekem mondani hogy mit is jelent vagy egyáltalán mi az a Romf chip? a szélvédön

7250  Spityu 2014-04-17 08:44:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 75865

Hátõ... amit a belsõ gumi - biztonsági perem kapcsolatáról tudok: ha a felnin nincsen biztonsági perem, akkor vagy belsõ kell bele, vagy ragasztani kell. Ez nem annyira durva ragasztó, inkább csak tömítõ.
Ha van perem, akkor nem kell egyik sem, max akkor, ha eresztene a gumi.

7249 Csády Szabolcs 2014-04-17 08:36:59

Mivel kb mindegyik gumis mást mond, ezét felteszem itt is a kérdést:
Szélesített Trabant felnire ha 145-ös gumit (pontosabban 145/70 R13) szeretnénk feltenni feszítve, akkor ahhoz kell-e belsõ?
A gumi felmegy a helyére, nem is ereszt belsõ nélkül, de valaki azt mondja, hogy veszélyes lehet. Ezt arra alapozza, hogy nincs a felnin gyárilag biztonsági perem, ami a gumi felni belseje felé való elcsúszását akadályozná meg, így tempósabb kanyarvételkor leugorhat a gumi a helyérõl.
Az még hozzá tartozik a történethez, hogy negatív kerékdõlés lesz hátul.

Ui.: Aki most a szívéhez kapott az megnyugodhat, nem az én kocsimra megy majd :)

7248 Csády Szabolcs 2014-04-17 05:17:36  Előzmény:Horváth Kristóf: 75859

Trabanthoz csöveket és egyéb alkatrészeket a következõ boltokban tud beszerezni. Mind a kettõ pesti.

[url]http://zsombishop.hu/[/url]

[url]http://baro-ker.hu/[/url]

7247 Csády Szabolcs 2014-04-17 04:54:39  Előzmény: : 75860

Az én 1.1-esemen is ez a jelenség mostanában. Régebben rendesen felgyulladt a féklámpa, ha már annyira nyomta az ember a pedált, hogy érezhetõ fékerõt produkáljon a rendszer, de most csak akkor, ha már aránylag erõsen van nyomva. Nekem mintha kicsit rugalmas is lenne a pedálút eleje, így gondolom fellevegõsödött. Az elõzõ tulaj mesélte még a vételkor, hogy neki se akart mûködni. Ekkor próbaképp kicsavarta kicsit a féklámpakapcsolót (gondlom miközben valaki nyomta a pedált) és egy kis levegõ kijött a rendszerbõl. Ez után már jó volt. Egy próbát megér, én is kipróbálom lassan.

7246 Támba Csaba 2014-04-16 21:13:16  Előzmény:Horváth Kristóf: 75859

Valószínûleg némi lerakódás képzõdött a téli leállás alatt a karburátorban. Ki kell tisztítani, a fúvókákat átfújni sûrített levegõvel, stb, stb.

7245 Támba Csaba 2014-04-16 21:10:14  Előzmény: : 75860

A Trabantok féklámpakapcsolója a fõfékhenger végére van szerelve, hidraulikus mûködtetésû. Azaz csak már üzemi fékfolyadék nyomásnál kapcsol, ezért nem olyan mint sok más autóknál, ahol sima végütközéses mechanikus kapcsoló van a fékpedálnál. Az "erõs" fékpedálnyomás meghatározás természetesen "erõsen" szubjektív:)
Mindenesetre a legtöbb autónál elég csak még a holtjátékon belül hozzáérni a pedálhoz és már világít is hátul a féklámpa. A Trabantnál csak nyomás alatt kapcsol be, tehát ettõl erõsebb pedálnyomás kell.

7244   2014-04-16 18:53:35

1.1-emen a féklámpa csak elég erõs pedálnyomásra gyullad ki. Megnéztem fater trabiján is, és ott is ugyan ez a helyzet. Most ez ilyen mindenkinél, vagy a jeladó nem mûködik megfelelõen?

7243 Horváth Kristóf 2014-04-15 21:12:09

Sziasztok!
'79-es 601-essel van egy kis problémám. Garázsból kitotlam a hétvégén az autót, hogy beindítsam idén elõször. A benzincsap kinyitása után egybõl beindult a motor, viszont sem szivatóval, sem -egy kis idõ után- visszább tolva, nem volt alapjárat. Folyamatosan egyre csökken a fordulatszám, a végén pedig leállt a motor. Picit olyan érzésem volt közben, mintha "megfulladna" a motor, akárhogy játszottam a gázpedállal, nem, vagy csak nagyon nehezen sikerült felpörgetni a motort, nehogy lefulladjon. A gyújtással szerintem nincs probléma, fél év után 3.-ik fordulatra beindult a motor. Üzemanyag ellátás tájékán, amit gyorsan kitisztítottam: üzemanyag tartály alatt a szûrõ (kis mûanyag kuapkban, nem tudom mi a neve. Valahol "szennyzsák" (vagy hasonló?) névem említették egy könyvben. Másik pedig porlasztó alsó részén a fõfúvóka-tartó csavart kiszedtem, megtisztítottam, picit oxidálódott volt. Ezek igaziból nem voltak koszosak/eltömõdöttek, úgyhogy nem hiszem, hogy ez javítana a dolgon.
Esetleg lehet probléma az, hogy a motortérben a gumi csövek eléggé el vannak öregedve és meg vannak néhol repedve? Így gondolom nem csak a légszûrõn keresztül tud friss levegõt szívni a motor. Ilyen gumi csöveket hol lehet a legegyszerûbben Budapesten beszerezni? Illetve mik a rendes méretei ezeknek (hátha valakinek le vannak írva...)
Köszönöm a segítséget! ;)
Kristóf

7242 Tóth Ádám 2014-04-11 08:13:24  Előzmény:Nagy Donát: 75857

Helló!
Ha lemezfelniben gondolkodsz pl. a kocka Lada felni 1 az 1 ben jó rá, és valamivel szélesebb "peremesebb" mint a 4T Trabié és mondjuk fehérre fújva egész pofás tud lenni!:) (tapasztalat) Amúgy aluból szinte bármilyen 4x100 vagy inkább 4x98-as méret mehet rá 14"-ig (bár van aki felspajszerolja még a 15"-os is) csak az ET-re kell odafigyelni hogy se kívül se belül ne érjen el semmit!
Szombathelyen nézz körül a volt laktanyánál a bontóban, Zsolti elég baráti áron szokta a lemezfelniket számolni!
Üdv!

7241 Nagy Donát 2014-04-10 20:55:06

Sziasztok!

Abban tudtok segíteni, hogy milyen felniméret megy fel alakítás nélkül 1.1-es Trabira? Négy darabot úgyis kell majd szereznem, és akkor már nem a gyári mintásat vennék.

Köszönöm!

7240   2014-04-08 19:28:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 75855

Autósboltban mondod milyen hosszú és átmérõjû csõre van szükséged és tuti kapsz. Nekem benzincsõ került bele, az volt megfelelõ átmérõben és annyi cm vágtak amekkorát akartam. Vákuumcsõvel sincs semmi trükk. Csak hosszabb kell belõle, mert a karbin a csonk, amire csatlakozik, az ellenkezõ oldalon van mint a gyárin. Egyébként minden adja magát. Egyedül a fojtószelep alaphelyzeti érzékelõjét nem tudtam bekötni. Nem tudom csak az én példányomon nincs vagy alapban sincs :S

7239 Csády Szabolcs 2014-04-07 20:31:39  Előzmény: : 75852

A vízcsõbõl milyet vegyek? Ha Golfhoz kérek, akkor gondolom jó lesz, ha árulnak így külön. A vákuumcsövek bekötése az hogy alakul? Van valami csavar benne, vagy minden adja magát?

7238 Támba Csaba 2014-04-07 18:51:01  Előzmény:Kovács Balázs: 75853

Hmmm... Írtad, hogy kistraktor. Valami még gyanús lehet. Testelés. Ha nincs még megcsinálva, akkor érdemes lenne a vázat és a motor-váltóegységet összehidalni egy vastag testkábellel.
[i](Módosította Tsaby 2014.04.07. 20:52-kor)[/i]

7237 Kovács Balázs 2014-04-07 18:33:44

Köszi mindenkinek a segítséget,de sokkal elõbbre nem jutottam.Leellenõriztem,kicseréltem az ajánlott vezetékeket,kipróbáltam kb.8 db. gyertyapipát,az akku és a töltés is rendben.Beindítom,órákig semmi gond,aztán minden kezdõdik elõrõl.Ja,és azt elfelejtettem,hogy amelyik henger épp megáll,leveszem róla a pipát,az olyan kábé,mintha villamosszékbe ülnék,úgy ráz...
Ma délután beleraktam két olyan,kb. 20 éves Isolator gyertyát,amit még a faterom régi cuccai között találtam,megpucoltam õket,most azokkal úgy megy,mint az atomóra,egész délután le sem állítottam,gyönyörûen jár a motor.Tudom,nem lesz tartós ez az állapot.
Mindegy,elvontatom egy autóvillamosság szerelõhöz,aztán majd megoldja.Köszi mégegyszer mindenkinek!

7236   2014-04-07 18:27:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75849

Ahogy már írták a boxkesztyût rá lehet kényszeríteni, viszont a szivatóra menõ vízcsövekbõl kell hosszabb, mert az ugye pont a másik oldalon van. És azt hiszem a boxkesztyûhöz menõ vákumcsõ se elég husszú.

7235 jocking . 2014-04-07 17:50:00  Előzmény:Varga Tibor: 75850

Pierburgos motorokon boxkesztyû volt egyáltalán? Nem olyan zsiguli-féle repülõ csészealj volt rajta?

7234 Varga Tibor 2014-04-07 16:41:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75849

Boxkesztyû rámegy, picivel nagyobb a karbi átmérõje, de felmegy rá. Ha jól emlékszem az egyik csõ máshol van,de odaér a gyári.

7233 Csády Szabolcs 2014-04-07 14:46:19

Üdv!

4T Trabim Pierburgosítani akarom. Érdeklõdnék azoktól, akik már meglépték ezt, hogy a 2E3 felszereléséhez mit kell kicserélni? Természetesen itt most nem a karbira, szívósorra gondolok.
Vízcsövek maradhatnak vagy VW-t kell venni?
A "boxkesztyû" rámegy vagy a VW-ét kell beszereznem?
Kösz elõre is!

7232 Pápai László 2014-04-06 14:09:33  Előzmény:Varga Tibor: 75847

Sajnos egyre több olyan hirdetést látok, akik rárepülnek a retróra, és brutális árakat kérnek...

7231 Varga Tibor 2014-04-05 09:34:27  Előzmény:Pápai László: 75838

25 ezer?!De szép ára van. Akkor még jó hogy lecsaptam egy komplett hengerpárra dugókkal,gyûrûkkel nemrég ennél kevesebbért.

7230 Kárász Endre 2014-04-05 05:33:15  Előzmény:Őry Gábor: 75845

Nem rég fél napot bolyongtam a városban egy gyertyáért, amikor megviccelt a Trabi. Ugyanúgy mûködött a "szikraugratás". Végül hazabuszoztam gyertyáért, majd meglepve tapasztaltam, hogy hiába cserélem, nem megy az egyik henger. Ekkor esett le: GYERTYAPIPA. Árnyékolt, gyári pipa volt rajta, ezt leszedve azonnal mûködött.
Szerintem a szikraugratás nem erõsíti a feszültséget. Vélhetõen az lehet a magyarázat, hogy a pipa többé-kevésbé átvezet. Amikor rendeltetésszerûen a gyartyára van helyezve, akkor a szigetelõ rész átvezet a fém hengerfejen keresztül a testre. Ha leszeded és közel tartod, akkor szerintem megváltoznak az ellenállásviszonyok: kicsit távolabb kerül a testtõl a pipa valamelyest átvezetõ külsõ része, így inkább a normál útvonalon folyik az áram, mert ott kisebb az ellenállás.

7229 Őry Gábor 2014-04-04 20:01:35  Előzmény:Kovács Balázs: 75843

A gyertyapipás próba alapján úgy tûnik, mintha a gyújtás áramkörben kicsi lenne a feszültség. A szikraugratás, ahogy mondják, felerõsíti a feszültséget, ezt magam is tapasztaltam, de az okát nem tudom, mivel nem értek ilyen szinten a villamossághoz. Namost, ha a szikraugratással mûködik a gyújtás, de a gyertyára helyezve a pipát nem, abból az a gyanú következik, hogy alacsony lehet a feszültség. Akksi, töltés rendben van?

7228 Támba Csaba 2014-04-02 19:40:00  Előzmény:Kovács Balázs: 75843

A két trafó között a 15-ös kapcsokat áthidaló vezetéket ellenõrizd, cseréld. Valamint a gyújtáskapcsoló felõl jövõ szálat is a gyújtáskapcsolóval együtt nézd át, mérd ki.
Továbbá a gyújtólapról feljövõ vezetékköteget néha kidörzsöli az ékszíj. Ott is lehet hibaforrás.
[i](Módosította Tsaby 2014.04.02. 21:41-kor)[/i]

7227 Kovács Balázs 2014-04-02 15:58:08

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Üdv!
Új vagyok itt,viszont van egy 601-es Trabant meghajtású kistraktorom,és egy problémához szeretnék segítséget/tanácsot kérni.
Nos,a gépemben egy erõs,megbízható motor van,viszont az utóbbi idõben valami gyújtás,vagy elektronikus probléma jelentkezett,amivel nem tudok mit kezdeni.
A dolog lényege,hogy elõször megállt az egyik henger.Oké,nem nagy dolog,kicseréltem a gyertyát,hiba megszûnt.Két hétig nincs probléma,utána ugyanez a másik hengerrel.Ott is gyertyacsere,megszûnt,majd pár óra használat után kezdõdött minden elõröl.Mindkét gyújtógyertyát vadi újra cseréltem,pöcc-röf a gép,de ismét csak pár napig.
Következõ lépésként mindkét megszakítót újra cseréltem.Ismét semmi probléma,majd pár óra használat után hol az egyik,hol a másik henger nem megy.Megjegyzem,hogy amelyik gyertyát egyik nap kiszedtem,az a következõ cserénél kiválóan mûködik,elõtte pedig nem ment vele a henger.
Kicseréltem rajta már mindent,trafókat,kondenzátorokat,gyújtókábeleket,gyertyapipákat,az eredmény változatlan.További érdekesség,hogy amelyik henger épp nem megy,arról leveszem a gyertyapipát,és ha kb. 1-2 cm. távolságra tartom a gyertyától,akkor abban a pillanatban indul a henger,de ahogy rádugom a gyertyapipát,azonnal megáll.
Bocs a hosszúra nyúlt mondandómért,nem igazán vagyok szerelõ,vagy nagyon hozzáértõ,épp ezért kérnék segítséget.Lehet,hogy csak valami pitiáner problémáról van szó,ami az itteni mesterek számára egyértelmû,sajnos engem már az õrületbe kezd kergetni...
Köszi a segítséget elõre is!

7226 Sáfrány Gábor 2014-04-02 12:39:55

Lehet csak álmos naívság részemrõl, de az ldm-tuning például úgy árulja a dugókat, hogy azok az eredeti recept szerint vannak fõzve.
Új fõtengelyek is rendszeresen kerülnek elõ. Nem mondom, hogy egy gombóc fagyiért, hanem mondjuk gyári gátlójának (nem trabi) áráért, így hát véleményem szerint, még mindig ócsó :)

7225  Spityu 2014-04-02 12:33:18  Előzmény:Pápai László: 75840

Én csak a hengerpárról beszélek. De igen, az megintcsak fontos a motort tekintve. :)

7224 Pápai László 2014-04-02 11:22:33  Előzmény: Spityu: 75839

nomeg leginkább a fõtengely...

7223  Spityu 2014-04-02 09:40:06  Előzmény:Pápai László: 75838

Kár, hogy nincs hozzá dugattyú. Igaz, néha találni gyári új alapméretest. De egy gyári új hengerpárból inkább a dugattyúk képviselnek nagy értéket, azokat nem igen lehet pótolni napjaink silány darabjaival. Na meg a gyûrûk...

7222 Pápai László 2014-04-02 08:42:05

Egy kis kuriózum:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/trabant_gyari_uj_hengerpar_ddr_1880823305.html?utm_source=vatera&utm_campaign=termekfigyelo&utm_medium=email

7221  Spityu 2014-04-02 06:53:29  Előzmény:Holló Gellért: 75834

Elsõre ez a darázsfészek kézi érintése tipikus esetének tûnik.

A nagy terheléskor jelentkezõ füstölés a 3. motoromnál nekem is szokott jelentkezni, ill. ilyenkor mintha gyengülne/szorulna is a motor. Okozhatja elégtelen kenésbõl adódó túlmelegedés, elszegényedõ keverék az égéstérben (kopott vezérlõtárcsák, vagy akár rosszul beállított karburátor, pl. úszószint, eltömõdött fúvóka stb.) Bár, ha a turbinánál jött ki a füst, akkor bizony inkább hengerfejtömítés lesz, vagy kipufogótömítés (utóbbinak kicsi a valószínûsége).
A csörömpölés adódhat rossz gyújtás beállításból, de akár mechanikai sérülést is jelezhet. Ha csak melegen jön elõ, akkor inkább gyújtás beállítás. Ha mindig, akkor mechanikai hiba.

Vegyél két hengerfejtömítést (esetleg egyéb tömítéseket), szereld le a hûtõlevegõ házat, bontsd le a hengerfejeket stb., és nézd meg, milyen állapotban vannak. Ha már le van bontva, érdemes megnézni, hogy a fõtengely mennyit kottyan: fõtengelyt oda-vissza forgatni úgy, hogy a dugattyú még pont ne mozduljon meg. Eközben a dugattyú valahol félúton legyen függõlegesen. Nézd meg a hengert is, hogy nincs-e durva bemaródás nyom. Ellenõrizd a kipufogó tömítéseket. Összeszerelés után karubrátor pucolás, beállítás, gyújtás beállítás erõsen ajánlott.

Az alapjáraton való felpörgést okozhatja rossz fõtengely tömítés is (szimmering vagy labirint), de mielõtt szétkapnád a motort, a fentieket érdemes elvégezni.
[i](Módosította Spityu 2014.04.02. 08:55-kor)[/i]

7220 Holló Gellért 2014-04-01 17:18:39

Köszi! Holnap meg is nézem. Hazavontattuk és beindult, de mély brummogó hangja van, nincs alapjárat és ráz nagyon.

7219 Varga Tibor 2014-04-01 15:40:59  Előzmény:Holló Gellért: 75834

Látatlanban nem egyszerû, a füst miatt lehet hengerfejtömítés(ez valószínûbb), csúszó ékszíj, bármi.

7218 Holló Gellért 2014-04-01 13:27:49

Sziasztok! Akad 1 nagy problémám a Trabimmal. Tegnap vettem. Szépen hazajöttünk 75 km-t. Este mentem még vele 1 kis kört a külvárosban. Után enyhe égett szag volt az utastérben és kívül is. Ma reggel minden indult szépen aztán menet közben elkezdett csörömpölni. Néha furcsa zörrenések csörrenések jöttek a motortérbõl (a falakról, kerítésekrõl visszaverõdõ hangokból hallottam). Ezek után ha kinyomtam a kuplungot vagy szabadon futott, esetleg megálltam felszökött a fordulatszám az egekbe. Megálltam (intézkedni), motort leállítottam. Utána már nehezen indult, de el tudtam indulni. Egy 200 méteres domb megmászása és még kb. 2 kilométer után után lefulladt, füstölt. A füst lényegesebb része a turbinánál jött ki. Vártam. Lehûlt. Elindultam, de hamar csörömpölni kezdett, ezért megálltam. A motor pörgött ezerrel alapjáraton. Gyorsan leállítottam és pihentünk. Aztán tovább mentem és ismét megálltam, de már leállni is alig akart a motor, szívatóval állítottam le. Vásároltam és haza akartam menni, de a Trabi nem indult. Néztem a gyertyát, nem jó, gyorsan csavartam bele újat, de akkor sem indult. Mi lehet a baj? Választ elõre is köszönöm.
[i](Módosította gellert92 2014.04.01. 15:28-kor)[/i]

7217 Németh János 2014-03-30 08:12:05  Előzmény:Berecz Tibor: 75830

A probléma nálam is volt, de kiegészítve hogy hidegen nem volt alapjárat. Megkellene lesni hogy hidegen zár e rendesen a pillangoszelep. Ha nem vagy a rudazattal van gond, vagy a bimetállal. :)

ha ezek jok akkor alapjárati mágnesszelep, nem kap áramot,oxidálódott vagy szorulhat a karbiban

7216 Támba Csaba 2014-03-29 19:55:15  Előzmény:jocking .: 75831

Igazából még egyet sem bontottam szét:)
Alapjában véve úgy mûködik, mint egy olajtükrös légszûrõ, csak ez nem porra vadászik, hanem olajra. Azaz az "edény" öblös részében a fajsúlykülönbség elvén ki kell csapódnia az olajnak és csak a minimális olajpárát tartalmazó levegõ mehet tovább. Bizonyos autóknál egyirányúsító szelep is van a csõben. De mivel szerintem a 4T Trabant és Wartburg eleve a sátánnal való cimborálás eredménye, így csak akkor nyúlok hozzájuk, ha valaki nagyon szépen megkér rá:) Tehát, ahogy említettem ezen típusokét soha nem vágtam szét megnézni, hogy milyen belül.

Egyébként fõleg mióta a mai "kisköbcentis benzines + turbó" õrület elharapódzott a gyártóknál elég sok gondot okoz a kartergáz és a vele együtt a levegõszûrõbe jutó olaj mennyisége már új autókon is. Lehet is csinos összegért utólagosan beszerelhetõ olajlecsapatókat vadászni a neten hozzájuk.

7215 jocking . 2014-03-29 17:26:59  Előzmény:Támba Csaba: 75828

Ha már téma a karbi meg a kartergáz, akkor megkérdezném, hogy kartergáz leválasztó névre hallgató hengeres doboz a motor mögött a 3 csõcsatlakozással tulajdonképpen hogy mûködik? Mi van a belsejében?

7214 Berecz Tibor 2014-03-29 12:35:57

Sziasztok!

Látom, hogy a napokban a karburátor volt a téma: érdeklõdéssel olvastam a hozzászólásokat, hátha a saját kisebb problémám megoldásához találok valami kapaszkodót, de sajnos nem.

A 4T Trabantommal tél óta az a gond, hogy hidegen nehezen indul be: télen is vagy ötször kellett indítózni, aztán a gázpedál nyomásával elérni, hogy ne fulladjon le.

Az volt az érdekes, hogy az indítózásokkor 1-2 mp-re beindult a motor, de aztán leállt.

Aztán amíg nem melegedett be a motor, addig rángatott. Melegen már nincs gond: szépen megy, húz, illetve mostanában esetenként nem tartja az alapjáratot.

Új (bõ egy éves) gyertyák vannak, új gyújtáskábelek, a télen ki lett pucolva a karburátor, a fogyasztása elég jó (nem változott). A fenti problémák most is fennállnak, csak (a melegebb idõ miatt) enyhébbek.

Tud valaki némi segítséget, hogy hol keressem a problémát? Köszönettel, Tiberio

7213 Papp Róbert 2014-03-28 14:11:08  Előzmény:Őry Gábor: 75816

Köszönöm !
Sajna most nem jut idõ rá, de amint lehet újra neki esek.

7212 Támba Csaba 2014-03-27 19:13:28  Előzmény: Spityu: 75826

Ilyen okok miatt említettem ezt a rendszert, mert sok javítási könyv egyszerûen nem említi ezeket a "kütyüket" és elég sok gondot tudnak okozni ha elromlanak. És persze rögtön a karburátornak esik neki mindenki elsõre.

7211 Támba Csaba 2014-03-27 19:09:32  Előzmény:Támba Csaba: 75825

A múlt szombaton egy Skoda Fabia-nál (1,2 HTP)találtam ilyen hibát. Megadta magát a tágulóelem. Kiakasztottam a csappantyút és elkezdett megint menni ahogy kell, meg most már nem eszik 12 litert :)

7210  Spityu 2014-03-27 19:07:36  Előzmény:Támba Csaba: 75825

Értem, köszi! Sejtésem szerint 4 évig téli állásban jártam. :D

7209 Támba Csaba 2014-03-27 19:05:48  Előzmény: Spityu: 75824

Az csak "kényelmi" plusz funkció. A csappantyús szelepnek akkor is nyitnia-zárnia kell a hõmérséklet ingadozásra, ki kiszereled a kocsiból. A benne lévõ termosztát önállóan dolgozik. A bimetall, csak pluszban közbeavatkozik ha kell.

7208  Spityu 2014-03-27 18:54:10  Előzmény:Támba Csaba: 75823

Álló motornál? Nem úgy van, hogy a boxkesztyûben a kis sátánmûvebimetál nyitja a szelepet, amin keresztül szüpürcsüli a csappantyú mozgatását végzõ dugattyút, kinyitva ezzel nyári állásra - amennyiben elég meleg van?

7207 Támba Csaba 2014-03-27 18:47:46  Előzmény: Spityu: 75815

Idézlek:

"Valamiért kipufogó állásban van a szelep, bár, ha jól értem, az az alapeset."

Pont hogy nem! Cirka -20 foknál kellene teljesen zárt állapotban lennie kipufogóra. Ilyen tavaszi idõben ( +15 fok felett)már szinte teljesen nyitott állapotban illik lennie.

7206 Támba Csaba 2014-03-26 21:15:38  Előzmény:jocking .: 75821

A motor kenésében nem játszik különösebb szerepet. A porlasztó mechanikus elemeinek (pl. pillangószelep tengely) kenésében viszont jócskán.

Különösen mióta ólmozatlan benzin a divat, mert az ólomnak is kenési szerepe volt a benzinben. Meg a kénnek is aminek arányát a '80-as évek óta 1/100-ad részére szorították vissza a benzinben. Mondjuk a ként különféle adalékokkal helyettesítik, de így sokkal korrozívabb lett a benzin különösen a mûanyag és a gumialkatrészekre nézve. Pláne, hogy a helyesítõ adalékok titkos recept szerint készülnek olajvállalatonként ezért tömítésgyártó legyen a talpán aki olyan alkatrészt gyárt ami ellen tud állni az ismeretlen összetételû vegyi anyagok százainak.

Egy szó mint száz, mivel tökéletesen tömítettségû motor nincs, így a kartergáz a legfittebb motornál is tartalmaz üzemmeleg olajpárát ami kenõhatása révén többet használ, mint árt. Persze egy szétkopott motornál ami már a kartergázcsövön is okádja az olajat már más az ábra, de alapvetõen nem ez a tervezett üzemszerû állapot.
[i](Módosította Tsaby 2014.03.26. 22:16-kor)[/i]

7205 jocking . 2014-03-26 20:45:09  Előzmény:Támba Csaba: 75820

És ez a kenésben mennyire fontos a motornak? Én az említett eset után lekötöttem, ez volt kb. 4 éve, de nem vettem észre eddig, hogy sz@rrákopott volna a motor... Annyi tûnt fel, hogyha belenézek a karbiba fentrõl, akkor tiszta az egész, és nincs rajta fekete dzsuva bevonat. :)

7204 Támba Csaba 2014-03-26 19:47:32  Előzmény:jocking .: 75817

Pedig DE:) Ken!
És épp ezért már akkor visszavezették a üzemanyag rendszerbe, mikor a Greepeace még halvány gondolat sem volt.

7203 Németh János 2014-03-26 18:01:46  Előzmény: Spityu: 75818

CSAó mindenkinek.

az olajos karbihoz hozzátennék annyit, nálam is volt egy évig, alig ment a kocsi dadogott stbstb... na most nekem is lett már az atyaúristen is cserélve, a kartergázszûrõ is többször, csöveket eldurrantotta stb...
a legvégén jött egy olajcsere, egyszer csak elkezdett nõni az olajszint, AC csere gyorsan, nõt tovább ismét( és az olaj még mindig a karbiban volt)
vettem egy új AC pumpát, olaj csere ismét, rendesen szintre rakva, pucolva az egész rendszer, és láss csodát 50 km után megszûnt az olaj( azaz akkor néztem rá)

ami szerintem lehetett, a benzines olaj jobban felkúszik a karburátorba, ha jó a blokkod, nincs annyira elkopva, jó az olajzás hamar felnyomja a karbiba, az hogy mellé még jön egy fagydugó is, az is lehet és mégjoban tolja...
szóval érdemes egy pillantást vetni az olaj állagára is, enyémet meg lehetett gyújtani mikor utoljára cseréltük :(

azóta jön megy, teszi a dolgát, nem láttam mostanában olajat a karbiban, rendszer tiszta, jól ki lehet kormolni mostanában