Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7304 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:48:11

Elektromos témában kellene egy kis segítség. Egy '87-es 12V-os 601-esrõl lenne szó.
Az elektromos hálózat elég kusza volt, szóval annak ellenére, hogy rendbe lett téve, bármi elõfordulhat.
Az a jelenség, hogy helyzetjelzõ rendesen van, s amint tompítottra kapcsol az ember, azonnal átvált reflektorra a fényváltórelé. Az indexkar billentésére pedig hiába húz be a relé, nem bírja átbillenteni tompítottra valamiért. Elméletileg az indexkar, lámpakacsoló, fényváltórelé, lámpák bekötése jó, többször ellenõriztem kapcsolási rajz alapján. Ezt a jelenséget 2 fényváltórelével is eljátszotta, szóval nem hinném, hogy az a rossz.
Elõre is köszönöm a segítséget!

7303 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:34:46  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75899

Megtörtént a bársonygumimûtét. Úgy tûnik, hogy én már mentem 80km/h felett a Trabimmal, viszont te még nem cseréltél a tieden bársonygumit.
110-nél is úgy lehet felhúzni az ablakot, mint az álom.
Aki spórolni szeretne az esetleg megpróbálhatja felcserélni a két oldalt, mert úgy néztem, hogy aszimmetrikusan kopik, így talán nem fog kidõlni.

7302 Train Modeller 2014-06-09 14:14:07  Előzmény:Train Modeller: 75917

Üzemanyag témakörben senki többet harmadszor?

http://galeria.totalcar.hu/blogok/2014/06/03/parkolo_parade_4/58
Itt éppen szénné fikázzuk a Wartburgomat egy index fórumos kollégával.

7301 Train Modeller 2014-06-05 08:54:36

Kombi mûszer témakörhöz, ha megengeditek még egy kérdés.
Az üzemanyag szint mérõ sem mûködik túlságosan jól. Már fél tanknál üreset mutat. A tankban levõ mechanikus jeladó rendben van, a vezetékezés jó.
Ugyanaz a probléma, mint az olajnyomás mérésnél, "elöregedett" az elektronika?

7300 Vojcsekovics Péter 2014-06-03 18:25:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75914

Köszönöm válaszod ! :):):);););)

7299 Pátkai Antal 2014-06-03 14:48:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 75911

Esetleg még lehet az ablakemelõ mechanika karjainak a végén lévõ mûanyag görgõ kopása is. Mert ha nem zsírozták akkor faszán eltud kopni és akkor az is okozhatja az üvegnek a billegését. Nekem a melós kocsimban már nincs szövet a bársonyos gumin és úgy zörögnek az ablakok mintha IKARUS buszon utaznék, de
"nagy sebességnél" is fel leht húzni az ablakot. Titka hogy az üveg alján levõ vezetõ sínt kombinált fogóval kicsit összébb nyomtam így nem lötyög az üveg benne. Ha leveszed a kárpitot szerintem érdemes ezt is megnézni.
Üdv.: Tóni

7298 Gyapjas Gergely 2014-06-01 19:59:00  Előzmény:Vojcsekovics Péter: 75910

Nem Aggtelek hanem Nagyvisnyó a helyszín! Szállás sátor vagy faház és péntektõl vasárnapig tart.

7297 Pápai László 2014-05-31 21:45:02  Előzmény: Spityu: 75912

Úgy-úgy...No és mindezekmellett(vagy ellenére) nem csak egyféle vastagságú ablakok vannak Trabihoz...

7296  Spityu 2014-05-31 19:48:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 75898

Valószínûleg a bársonygumi kopott ki. Engedd le félig az ablakot, és mozgasd meg oldalirányban az üveget (tehát merõlegesen az üveg lapjára). Ha nagyon mozog, simán okozhatja az általad leírt jelenséget.
Sok autónál az üveg kialakítása miatt még új korukban sem lehetne felhúzni az ablakot bizonyos sebesség felett, ezért gyárilag egy kis terelõfüllel szerelik õket. Pl.:
[imgw]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Alfa_Romeo_156_Sport_waggon_grey_vl.jpg[/imgw]

Nekem a 4T-nél nem lehet felhúzni magasabb sebességnél. A 2T-nél viszont elég durván szorul, gyári új van benne, 1-2 éve vettem (azelõtt és azóta sem láttam, hogy árultak volna). Már-már túl szoros. :) Az elhasznált gyárit akár fel is újíthatod: Palmatex-szel, fekete szövettel.

7295 Csády Szabolcs 2014-05-31 19:20:51  Előzmény:Németh János: 75909

Nincs egy éves a vízlehúzó, ami amúgy trabantwelt-es szürke fajta, szóval a minõséggel nem lehet gond.

7294 Vojcsekovics Péter 2014-05-31 16:08:54

Sziasztok!
Itt a fórumon új vagyok,de a klubban régi,olyan kérdésem lenne hozzátok,hogy kaptam egy Camptourist 6.2 futót,szeretném összeállítani,megnézni,hogy milyen állapotban van,de nincs hozzá rajzom,fényképem,hogy hogy állnak benne a vasak.Egyedül próbáltam a mai napon összerakni,de nem sok sikerrel.:(:(:(:( 3 óra játék után a türelmem elfogyott.Ha valakinek van ötlete,információja az megköszönném.
Még egy kérdésem lenne a jövõ heti Aggteleki rendezvényrõl tud valaki valamit?1-2-3 napos,szállás meg ilyenek?:D:D
Köszönöm a segítséget,üdvözlettel.Peti

7293 Németh János 2014-05-30 17:53:05

Az ablak lötyögés, és hogy 80 felett nem lehet felhúzni. Nálam a vizlehúzó gumi segített, az lassu tempónál is jol fogja az ablakot(megtámasztja) és talán gyorsabbnál sincs az a gond.

7292 Train Modeller 2014-05-30 16:08:00  Előzmény:jocking .: 75907

A jelenséget napi szinten tapasztalom sajnos (1991-1995 közt gyártott telefonközpontok üzemeltetése).
Ha szétkaptam a mûszert és sikerült javítani jelzem.
Tanulságos volt végigjátszani mindezt. És van két hibátlan olajgombám is, ha esetleg valakinek kéne :))

7291 jocking . 2014-05-30 15:52:31  Előzmény:Train Modeller: 75906

A kombimûszerek legnagyobb hibája, hogy öreg már mind. 20+ év alatt kiszáradnak a kondik, öregszenek az alkatrészek, elmásznak az értékek. Ettõl szokott meghülyülni többek között az olajnyomás ellenõrzõ része.

7290 Train Modeller 2014-05-30 13:31:07  Előzmény:jocking .: 75904

Köszönöm.
Átnéztem még egyszer mindent, valóban: az olajnyomás lámpa két helyrõl kaphat feszültséget: a sárga vezetéken vagy a kombi mûszerbõl - ez a két saru van rátéve. A kombi mûszerbõl kihúztam a fehér vezetéket, megszûnt az alacsony olajnyomás jelzés! Álló motornál világít, indítás után elalszik. Tehát az olajnyomás mérésünk jó, valóban van nyomás a motorban, az elektronika "szívat". Van egy másik kombimûszerem, beraktam azt egyelõre.
A mûszert megpróbálom szétszedni, hátha van benne valami mérhetõ hiba, amit meg lehet javítani.

Más kérdés. Cserélnék alkatrészt: van egy régi Trabant elsõ lökhárítóm, felújítandó állapotú erõsen. A lökhárító rész rendben van, nem horpadt, nem lyukas, az alatta levõ feketére festett "szoknya" az már az erõsen felújítandó állapotú. Nem eladnám, elcserélném Wartburg alkatrészre, ha valakinek van ilyenre ingerenciája, jelezze légyszi. (Ugyanígy a Pierburg karbit is elcserélném v. eladnám 4000Ft-ért.)

7289 Támba Csaba 2014-05-28 21:48:16  Előzmény:Train Modeller: 75902

A jocking kolléga által leírtak jó kiindulási alapok lehetnek számodra hibakeresésénél.

Viszont a 0,5 bar olajnyomást alapjáraton kevésnek tartom. Ha okés a motor 0,8-1 bar alá nem nagyon megy üzemmeleg motorokon.
Újra rá kellene mérni egy kalibrált mûszerrel. Lehetõleg nagy átmérõjû, legalább 1,5-2 bar méréshatárú manométerrel. A kis méretû olcsó manométerek legtöbbször csak összehasonlító mérésre jók, nem mutatnak pontos értéket. Mert ha csalt egy kicsit a mérõmûszer és a valós érték 0,3 bar körül mozog, akkor már bejelezhet a gomba.

7288 jocking . 2014-05-27 18:26:57  Előzmény:Train Modeller: 75902

Nem kell ennek a motornak semmi adalék, elég neki simán a 15W40. Az olajnyomás jelzés alapjárati meleg motornál általában azt jelenti, hogy a kombimûszer dinamikus olajnyomás ellenõrzése pusztult meg. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy a kombinált mûszerbe vezetõ néhány drót közül a fehéret meg kell szakítani. Ha ezek után nem áll elõ a hiba, akkor ez volt a gond. Ettõl az olajnyomás visszajelzés még mûködni fog, de csak úgy, ahogy az ember amúgy is gondolná (Csak akkor villan fel az olajnyomás lámpa, ha túl alacsony/nincs olajnyomás. A dinamikus kijelzéssel olyankor is felvillanhatott a lámpa, ha az olajnyomás egy adott fordulathoz tartozó értéktõl eltért. Ennek a hiánya nem okoz semmilyen gondot.). Egyébként ha tényleg nincs olajnyomás, azt elég könnyû észrevenni, mert rohadtul elkezdenek csattogni a hidrotõkék.

7287 Train Modeller 2014-05-27 17:09:10

A Pierburg témához még egy - két tapasztalat ha esetleg valaki ilyen átalakítást tervez még: a Weberrel "lustábban" gyorsul az autó, de sokkal egyenletesebb, kezelhetõbb. A Pierburggal nagyon harapott, lehetett vele huligánkodni, elhúzni (80-ig :D ) de szerintem a fogyasztás olyan 10L körül volt vele, nálam csak 500km-t ment ezzel, nekem jobb lesz a gyári. Ami még érdekes, hogy egészen más hangja volt gyorsításkor, mint a Webernek.
A folytószelep érintkezõt nézegettem, szerintem át lehet építeni. Viszont ki kell hozzá venni a karbit, és a folytószelep ütközõre utólag felszerelni a kapcsolót leszigetelve, ehhez ki kell cserélni az ütközõt is. Mivel mind a Weberen mind a Pierburgon ott van az alapjárati mágnesszelep, nyilván a VW motoron is vezérlik azt, jó lenne tudni, honnan veszik a jelet, hátha egyszerûbben beköthetõ, mint a folytószelep kapcsoló felszerelése.

7286 Train Modeller 2014-05-27 16:56:39

Sziasztok!

Pár kérdésem lenne, négyütemû Wartburg motor kapcsán, és pár tapasztalat.
Elsõ körben karburátor.
http://img.index.hu/imgfrm/4/5/6/2/IMG_0012184562.jpg
Ez egy Pierburg, Wartburgon volt fent, nekem nem vált be így visszatettem a Webert, aki ilyen átalakításban gondolkodik és kipróbálná, eladó. Ultrahangos tisztítást kapott.
Nálam több probléma felmerült: gyorsításkor tapasztalható volt egy kis torpanás, amit nem tudtam kiküszöbölni, bármit próbáltam állítani, másrészt a hidegindítás része is másként mûködik, mint a Weber, továbbá nincs rajta folytószelep érintkezõ ami tolóüzemben az alapjárati mágnesszelepet elzárja. Én ezzel vettem az autót, de inkább visszaalakítottam gyárira. Egyébként minden további nélkül feltehetõ a szívócsõre, nem kellett hozzá semmilyen átalakítás, teljesen csereszabatos a Weberrel.
Második körben: olajnyomás probléma. Olvastam korábban egy ugyanilyen problémáról, de nem találtam meg, mi lett a vége. A jelenség az, hogy meleg motornál, kb 50-60km megtétele után alapjáraton jelez az olajnyomás lámpa. Olajnomyás mérõvel megmértük, fordulaton ilyenkor is megvan a 2 bar nyomás, alapjáraton kb 0,5 bar van. A motorban 500km-el korábban volt olajcsere, elõélete teljesen ismeretlen, 10 évet állt, ki tudja, mit kapott mit nem, most lett felélesztve. A "felélesztés" során új olajat, olajszûrõt és jókora adag hidrotõke kopogás csökkentõt kapott. A szerelõ szerint dobjam le az olajat, a 15W40 felhígul melegen a kopogás csökkentõ adalék miatt.
Olajfogyasztás nincs, motor hõmérséklet tökéletes, zörgés nincs, szépen járó, egyenletesen húzó motorról van szó. Hidegen indítás után kb 1mp után elhalgatnak a hidrotõkék, azonnal megjön a nyomás.
A hûtõkör része teljesen új egyébként, már volt 1-2 melegebb nap, dugóban állva sem melegszik meg : amint felmegy a második zöld lámpa, kapcsol a venti, visszahül, menet közben teljesen stabil a hõmérséklet, hûtõfolyadék szintje rendben, nem fogy.
Üzemanyag ellátás rendben, vadi újra cseréltem az AC pumpát, nehogy bedolgozzon.
A vezetékezést átnéztem, rendben van. Olajgombák: fekete, kék (0,3bar), vezetékek rendben, testeléses vizsgálat volt, olyankor kialszik a lámpa. Fordultra mindig elalszik, tehát itt valami komolyabb gond van.
A héten lecserélem az adalékolt olajat, de nincsenek illúzióim, itt valami nem stimmel a motornál.
Tehát: merre induljak? Olajpumpa? Igazából úgy láttam, olajpumpát nem tartanak a boltok, mondván "sosem megy tönkre" és "senki sem keresett még ilyet" mondás van a boltokban. A motor felújítástól sem riadok vissza, nekem megérné rendbetenni ezt a kisautót, de két szerelõbõl hárman riadtak vissza a lehetõségtõl, hogy Wartburgot kéne felújítani, ott is az volt a mondás, hogy ilyet még sosem csináltak (nyilván, a motor felújításának összegét olyan 80-90 ezerre teszem, kiszerelt motornál, ami egy átlagos Wartburgnál már a nem éri meg kategória).
Egy szó mint száz szívesen olvasnék arról, mit tapasztaltatok. A "kössem ki a visszajelzõt" nem opció, nem abban a ligában játszom :) :) :)

7285 Csády Szabolcs 2014-05-26 17:34:03  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75899

Eddig is mentem 80 felett, de régen annyira rossz volt az ajtóm, hogy befele dõlt az üveg, aztán felújítást követõ eufóriás idõben ez a kifele dõlés valahogy nem tûnt fel... A mitfahrer dolgoztatása jó ötlet :)

7284 jocking . 2014-05-25 22:43:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 75898

Franc tudja mitõl csinálja, nálam is ilyen, pedig új a bársonygumi. Általában az oldja meg, hogy lassítok, és akkor fel lehet húzni. De már gondolkodtam szélterelõ beszerzésén is.

7283 Holnapy Gergely dr. 2014-05-25 21:57:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 75898

Szabi. Ha ezt ezidaig nem tapasztaltad, akkor nem mentél még 80 km/h fölött a Trabiddal. Szerintem a bársonygumi ettõl még jó. Max ültess be v.kit a jobb1-be, és egyszerre húzzátok fel hirtelen az ablakot.

7282 Csády Szabolcs 2014-05-25 18:44:13

Olyan jelenséget produkál a Trabim, hogy kb. 80km/h felett nem lehet az ablakokat felhúzni, mert kiszívja a huzat az üveget és nem talál bele a helyére.
Ez mitõl lehet? Kikopott az utángyártott bársonygumi?

7281 Kovács László 2014-05-19 20:11:32  Előzmény: Spityu: 75896

Köszi szépen!

7280  Spityu 2014-05-19 08:02:09  Előzmény:Kovács László: 75895

Hivatalosan 4 javítóméret van 25 századonként, de állítólag létezett 74-es dugattyú is (gyári). Nemhivatalosan kb. 76 mm-ig lehet fúrni.

7279 Kovács László 2014-05-18 20:28:03

Sziasztok Trabant 601 gyári hengerét hágy miliméterig lehet fúrni?? Válaszokat elõre is köszi!

7278 Vári László 2014-05-17 16:40:24  Előzmény:jocking .: 75893

Akkor fõként szerencsét próbálok magammal vinni, az sosem árt! :D

7277 jocking . 2014-05-17 14:45:05  Előzmény:Vári László: 75892

A pótalkatrészekhez csak annyit fûznék hozzá, hogy teljesen mindegy, mit pakolsz, úgyis az nem lesz nálad, ami kéne. Tapasztalat. :D

7276 Vári László 2014-05-17 09:38:02

Szép napot!
Az idei nyaralást a Trabival terveztük, így tippeket/ötleteket gyûjtenék, hogy miket vizsgáljak át rajta, illetve milyen pótalkatrészeket csomagoljak be feltétlenül egy hosszabb túrára?
Tapasztalataitokat elõre is köszönöm! :)

7275 Szebelédy Péter 2014-05-13 16:42:33

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy 4T trabi fûtõradiátora csereszabatos-e a 4T wartburgéval?
Válaszokat elõre is köszönöm!

7274 Vári László 2014-05-13 16:12:06  Előzmény:Támba Csaba: 75803

Sziasztok!
Reagálva Tsaby kollega 03.24-i bimetalos hozzászólására, leírnám a saját tapasztalataimat, ugyanis engem is foglalkoztatott ez a téma, és pont kapóra jött hogy a visszaolvasások között láttam ezt témaként felbukkanni.
Szóval, amit megfigyeltem: a légszûrõházon lévõ csappantyús szelep üzemmeleg motornál nem nyit ki teljesen egyik oldalra sem, úgy a hideg/meleg oldal között 'imbolyog'. Leszedtem, átnéztem, alaphelyzetben álló motornál jelen idõben a hideg oldal felé van teljesen nyitva, de hiába fújom be fagyasztóval, nem nyit a meleg oldal felé, bár megmondom õszintén, nem látom rajta a tágulóelemet, úgy néz ki mintha csak a membrán mûködtetné a szelepet.
A boxkesztyûben lévõ csodáról meg csak annyit, hogy kitakarítottam az olajtól, de az a kicsavarható része, ami mögött a golyó lapul elég tág tartományban állítható, hogy mennyire csavarom be, szóval jelenleg azzal kísérletezem, hogy mi is volna az optimális alapeset..
Bocsánat a hosszúra nyúlt mondandóért.
Valaki még esetleg belemerült a témába? :)

7273 Tóth Dániel 2014-05-13 15:07:16  Előzmény:Varga Tibor: 75884

Megpróbáltam vízszintbe hozni de sajnos nem lehet. Ezek az övek nem férnek el csak ilyen ferdén :( Stil b 100-as övek ha jól olvastam) Valaki nem tudja gyárilag milyen márkával szerelték?

7272 Kozma Bence 2014-05-11 19:25:22  Előzmény:Támba Csaba: 75887

Uhh... Köszi, ezt megnézzük!

7271 Támba Csaba 2014-05-11 18:40:44  Előzmény:Kozma Bence: 75885

Nem kizárt, hogy a ventilátor megszorulásakor eltekeredett a fõtengely az összekötõ csapokon. Ellenõrizni kellene a 2 henger felsõ holtpontjai közötti szögelfordulást. Ha eltér 180 foktól, akkor bizony fõtengely javításnak néz ki a dolog.

7270   2014-05-11 17:10:33

Sziasztok!
6V 77Ah akkumulátorom valami oknál fogva teljesen lemerült, talán egy-két napig lehetett ilyen állapotban. Egy teljes napi töltés után is csak 4,5 V mérhetõ rajta, illetve töltés közben az egyik cellában pezsgés nem volt látható. Mit lehet vele tenni? Körülbelül 2 éves akkumulátor, szezonális autóban van szóval nem volt agyonhasználva, telente mindíg feltöltöttem. Kuka?

7269 Kozma Bence 2014-05-11 14:55:06

Sziasztok!

Haver 2T Trabantjának a hûtõventije menet közben beszívott egy rongyot, ami a motortérben lett felejtve. A ventilátor összes lapátja letörött.

Most olyan probléma állt elõ, hogy nem lehet elõgyújtást állítani neki. Az alaplap végállásában is FHP után gyújt. Innen már csak növelni lehet az utógyújtást.

Mi okozhat ilyet?

(Tranzisztoros gyújtás)

7268 Varga Tibor 2014-05-08 21:41:48  Előzmény:Tóth Dániel: 75882

Nincsenek vízszintbe.

7267 Varga Tibor 2014-05-08 21:41:03  Előzmény:Kalocsa Ferenc: 75881

Rossz a fékerõszabályzó. Vagy iktasd ki, vagy cseréld.

7266 Tóth Dániel 2014-05-07 19:33:18

Üdv új vagyok és lenne egy gondom.
Nemrég a tulajdonomba került egy 1.3 Wartburg. Viszont hátul a biztonsági övek nem mûködnek, vagy csak nagyon nehezen? Valaki tud esetleg erre a hibára megoldást?
[i](Módosította sanykaraj12 2014.05.07. 21:34-kor)[/i]

7265 Kalocsa Ferenc 2014-05-07 00:41:47

Azt szeretném kérdezni,hogy mit lehet tenni a 4T wartburg hátsó fékkel,hogy átmenjen a mûszakin.Az a gond a fékerõszabályzó miatt a hátsó féknél /üzemi/nagy a pedálerõ. A nagy pedálerõ miatt nem felel meg a mostani elõírásnak. Ha valaki már találkozott ezzel a problémával,vagy tud rá megoldást,írjon.

7264 Támba Csaba 2014-04-25 20:51:14  Előzmény: Spityu: 75879

100 Ft/kg. 25-30 kg lehet a kettõ. Végül is csak kerítésoszlopnak néztem vascsövet, erre hazajöttem egy megrakott utánfutóval pillekönnyû pénztárcával. Neeeeeeem szabad nekem sûrûn odamenni:)

Ezeken meg még növelem majd az anyagköltséget, ugyanis az én ízlésemhez elég filigrán a csuklórész. Kicsit megerõsítem, erõsebb tengely, stb. De hogy kapásból 160-as osztóköre van azt rögtön kiszúrtam már messzirõl.

7263  Spityu 2014-04-25 20:37:57  Előzmény:Támba Csaba: 75878

Jól jártál... az ilyeneket alsó hangon 10ezerért szokták árulni, és az anyagköltsége is legalább 15ezer forint (újan). Nem tudom, mennyiért adják kifelé, de aki bevitte, kaphatott érte kb. 2000 forintot.

7262 Támba Csaba 2014-04-25 20:19:37

Üdv!

Ma a vastelepen jártam és a vascsomó tetején virított ez a két szépség. Ráadásul Trabant-Wartburg-Dacia kocsikhoz építve.


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140425/20140425_190255_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

7261 Varga Tibor 2014-04-23 17:05:58  Előzmény:Szedlák Tibor: 75875


[url]http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=857134[/url]

Ilyen csatlakozókkal.

[i](Módosította Tibke 2014.04.23. 19:10-kor)[/i]

7260 Csády Szabolcs 2014-04-23 11:01:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 75874

Tegnap végre életjeleket adott a Pierburg.
2 hibát követtem el:
-a felújítókészletben talált O-gyûrû nem a CO-csavarra való volt, ezért nem is tudtam rendesen betekerni, így kapásból ugrott a jó keverék
-az eltekert CO-csavar miatt nem indult a motor, ezért az alapjárati csavart egyre jobban kitekertem, hisz minden normális karbin így emelem az alapjáratot, de ezen fordítva...

7259 Szedlák Tibor 2014-04-22 19:56:44

Sziasztok! Információ kellene ahhoz hogy be lehet e kötni utánfutó visszajelzõ elektronikát komolyabb vezetékbontás nélkül?

7258 Csády Szabolcs 2014-04-20 20:22:02  Előzmény: : 75873

A fúvókák elméletileg jók, mert a 030 129016 B kódot találtam a karbi oldalán, amit meg is találtam a típusok közt, s annak meg is felelnek a fúvókák:

[imgw]http://www.ruddies-berlin.de/grafik/2e3dat3.gif[/imgw]

7257   2014-04-20 18:09:12  Előzmény:Csády Szabolcs: 75872

Darabosnak nem darabos. Én is jobb oldalra kötöttem. Nem tudom számít-e, de nekem nem volt rajta gázbovdentartó ezért azt csinálni kellett rá.
A fõfúvókák méretével kapcsolatban sajnos nem tudok mit mondani, mert még nem szedtem szét a karbit. Amikor megvettem, felraktam kipróbálni, simán mûködött vele a Trabi és így nem is bolygattam. Megnéztem a leírásban amim van róla, de abban sem írják.

7256 Csády Szabolcs 2014-04-19 20:57:40  Előzmény: : 75871

Ma meglestem a fúvókákat, azok tiszták. A gumitalp nekem jónak tûnt, de kipróbálom a cseréjét.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140419/P1050100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Egyébként a korábban írt 102,5-ös elsõ torok fõfúvóka a [urls=http://www.ruddies-berlin.de/grafik/2E3datVW1.jpg]ruddies-berlin.de[/urls] szerint jó, bár ezt a VW javításija nem említi.

A gázbovdened neked is darabosabb, keményebb? Én ha szembõl nézzük, akkor jobb oldalra kötöttem be, mert az adta magát, így gondolom kisebb íven törik, ezért van ez a jelenség.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140419/P1050102_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

7255   2014-04-19 19:17:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 75870

Mielõtt még nagyon állítgatnád, ellenõrizd a karburátortalp állapotát. Nálam is ilyen tüneteket produkált mikor megadta magát és falsot szívott rajta keresztül. Ha azzal van a baj akkor a 005129765 cikkszámú szettet javaslom. Ez Skodához van, annyi,hogy a 4 rövid csavar helyett kell hosszabb, mert vw-ék a szívósoron átmenõ csavarral rögzítették. Én mondjuk kiütöttem a gyári talp csavarjait és azokat használtam. Szerintem jobb, mint a gumitalp ;)

A féklámpa.
Megpróbáltam amit írtál, de sajnos nem sokat változott a helyzet. Kicsit talán érzékenyebb lett, de még így sem jó. Bekötöttem egy izzót a mûszerfalhoz, hogy lássam mikor mûködik. Ma kb 20 km-et mentem a városban és konkrétan egyszer sem világított. Egyszerûen nem kell akkora erõvel nyomni, hogy kapcsoljon :( Jövõ héten szerintem veszek egy új féklámpakapcsolót és kipróbálom azzal, mert nem szeretném ha emiatt belém jönnének hátulról.