Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7350  Spityu 2014-07-13 08:17:29

Hidegen jól indul, de melegen alig. Trafó / túl sok benzin / kopott henger szerintem is. Esetleg felmelegszik a karburátor, és elgõzösödik a benzin. Bár ez nem tudom, mennyire reális lehetõség a Trabantnál. :)
Meg persze gyertya. Másik típus.

7349 Biacsics Gábor 2014-07-13 07:27:00  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Üdv a "klubban"!Tavasz óta ugyanezzel szívok a 600-as kombimmal.Gyújtás,karbi többszörösen cserélve,nálam biztos h motorikus a probléma.Melelgen pár perc állás után egyszerûen nem szívja fel a keveréket a hengerekbe,ha megvárom míg kihûl pöccre elindul,még ha elötte melegen megkínoztam h induljon akkor is.A motor gyári új alkatrészekbõl lett összerakva,egyszer újra szétszedtem hátha valamit elszúrtam,de a jelenség maradt.Kezdem feladni a dolgot,lehet összerakok egy másik motort.

7348 Támba Csaba 2014-07-11 15:53:57  Előzmény:Őry Gábor: 75962

Ezzel a megállapítással nem feltétlenül értek egyet. Kifejthetném, de hát az új motor az új motor. Csak nem indul be melegen...

7347 Varga Tibor 2014-07-10 20:45:21  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Ha melegen nehezen indul, az vagy üzemanyag gond(sokat kap),vagy kopott henger...

7346 Őry Gábor 2014-07-10 19:20:30  Előzmény:Támba Csaba: 75961

Tavaly nyáron tettem bele gyakorlatilag új motort. De ha baj lenne a kompresszióval, hidegen is nehezen indulna.

7345 Támba Csaba 2014-07-10 19:00:14  Előzmény:Őry Gábor: 75960

Meg kellene mérni ilyenkor üzem-melegen a sûrítési végnyomást (helytelenül a "kompressziót"). Ha 7 bar alatt marad, akkor ez már elég ok a nehéz indulásra.

7344 Őry Gábor 2014-07-09 11:57:07

Sziasztok!

Megint elõjött a rejtélyes jelenség: melegen, egy bizonyos idõ után képtelen indulni. Hidegen semmi gond, menet közben is minden rendben, sõt, azonnali ujraindítással is, csak kb 5-10 perc állás után se kép, se hang. Amikor tavasszal volt ilyenem, kiderült, hogy meghajlott a gyertyán a testelektróda, legalább másfél milis hézagot csinálva. Azt hittem, ezzel megoldódott örökre, de nem, most kb egy hónapja megint csinálja. Ja, és még valami: a gyertyákat kicsavarva és visszatéve egybõl rendesen indul.

Ugyanezt csinálta, amikor 225-ös gyertyák votak benne nyáron, akkor a 260-as megoldotta a problémát.
Lehet, hogy a gyertya a hibás, talán valami repedés, áthúzás lehet rajta.

7343 Papp Zoltán 2014-07-07 17:50:04  Előzmény:Tóth Levente: 75958

Szia!

Sok helyen kapható olyan,szivargyújtóba dugható adapter,aminek egy USB aljzat a
kimenete.Szerintem kínai piacokon/üzletekben nem lehet drága.
Egyébként ugye csak annyi az egész,hogy stabil 5V-ot csinál a 12-bõl...
Sokszor készen megvenni egy ilyen átalakítót olcsóbb,mint egy stabil IC-vel
megcsinálni,és csatlakozókat venni,dobozt csinálni....

Üdv,

PZ

7342 Tóth Levente 2014-07-07 14:55:49

Sziasztok! A trabiból hogyan lehet a lehet legegyszerûbben USB csatlakozóhoz töltõáramot kinyerni? Nyralni indulunk és a lehetõ leg pénztárcakimélõbb megoldást keresem, amivel rádiót lehet hallgatni. A gyári rádiót elvethetjük, mert nem jók a hangszórók vagy hiányoznak. Ezért gondoltam valami mini hagfalszettet összekötni telefonnal / mp4 lejátszóval. Ehhez kellene töltõáram. A rádió panelébõl gondoltam elsõ körben, de lehet van egyszerûbb megoldás is, ezért kérem a segítségeteket! Köszönöm!

7341 suták zoltán 2014-07-06 06:44:34  Előzmény:jocking .: 75956

Köszönöm a segítséget de sajna elfelejtettem ki írni hogy 1.1.es a szekér.Azért köszi még egyszer!!!:):):)

7340 jocking . 2014-07-05 16:15:14  Előzmény:suták zoltán: 75955

Ha laprugós a futómû, akkor a belsõ lengõkartartó csöcs alá szoktak betenni egy esztergált távtartó csöcsöt, meg talán a laprugóból is szoktak kivenni lapot (bár ez utóbbi nem biztos).

7339 suták zoltán 2014-07-05 11:18:29

Sziasztok nem tudom hogy tudna-e valaki segíteni nekem. A hátsó futó mûvemet szeretném befelé meg dönteni hogy a kerék ne kifelé hanem befelé dõljön.Segítségeteket elõre is köszönöm!!

7338 Pápai László 2014-07-01 07:58:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 75953

a tömítõ felhordása elõtt szárítsd is ki teljesen, mert nem köt meg a cucc...

7337 Csády Szabolcs 2014-07-01 04:46:11  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75952

Elméletileg az ki lett takarítva.
Köszönöm mindkettõtöknek a tippeket!

7336 Holnapy Gergely dr. 2014-06-30 21:09:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 75950

Ott általában korrekt mennyiségû sár is felhalmozódik az évek során. Úgyhogy elõször kiadós takarítás javasolt, elsõsorban a sarkoknál. Én csavarhúzó végére tekert ronggyal végeztem, majd szilikongumit nyomtam be. Az sem az üveget sem pedig a kédergumit nem bántja.

7335 Támba Csaba 2014-06-30 20:50:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75950

Dinitrol 401, vagy Body 999.
Lakkfilccel, vagy alkoholos filccel átfesthetõk száradás után a kéder színére.

7334 Csády Szabolcs 2014-06-30 20:25:43

Eddigi pályafutásom során még nem tapasztalt beázással találkoztam most egy felújítás során: az elsõ és a hátsó szélvédõ is beázik a Trabin, méghozzá az üveg és a kéder találkozásánál. Elhárításra valami tipp? Kivenni nem szeretnénk, arra gondoltam, hogy valami fecskendõ félével a kettõ közé kellene nyomni valami szigetelõanyagot.
Ötlet? Elõre is köszi!

7333 Támba Csaba 2014-06-29 20:08:31  Előzmény:Nemeth Balazs: 75948

Fordított bekötéssel is elindul csak nem nagyon díjazza:)

7332 Nemeth Balazs 2014-06-29 17:57:55  Előzmény:Támba Csaba: 75947

nem, nem serto, dehogy! ;)))
ha forditva lenne, elindulna? (nem tudom, kerdezem...)
elvileg sokszor atneztem mar, de akkor, biztos ami biztos, megnezem meg egyszer, mielott egy ujabb (lokott argentin, a muhelye egy nagy kupleraj, tele regi alfakkal es bogarakkal) szerelohoz elviszem...
jo otlet, koszonom.

(ha tenyleg -ennyi nezegetes utan- forditva lenne megiscsak bekotve, ami elvileg siman lehet, hiszem mar en sem tudom, mit babraltam rajta..., szoval akkor meghivlak egy pohar borra es helyi etkekre itt, barcelonaban;)

7331 Támba Csaba 2014-06-29 16:54:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 75946

Üdv!

Lehet, hogy sértõ a kérdés...

Nem fordulhat elõ, hogy egyszerûen fordítva van bekötve a trafó?

7330 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:48:51  Előzmény:jocking .: 75945

jocking: koszonom!
lehet, ez lesz...ehh. (amugy trafo, elotetellenallas, modul, komplett gyujtaseloszto cserelve... szoval en mar csak valamilyen kabelre tudok gondolni...)
most olvasgatom (sokadszor) a szerviz manualt, es ott azt latom, hogy a "szabalyzo" (gondolom, a feszultseg szabalyzo a generatoron) a "legnagyobb megengedett gerjesztoaram" = 2.5A
es akkor itt elbizonytalanodtam...hogy "nem-e-ez-e" az, (mert akkor pont annyi)... s akkor melyik is a "primer aramkor" (en azt hittem, ami a trafoig "er"...

7329 jocking . 2014-06-29 14:33:36  Előzmény:Nemeth Balazs: 75944

Ha nagyon nincs más, akkor esetleg brute force módszer is szóba kerülhet. Bõvebben: A trafóra és elõtétellenállásra menõ és onnan eljövõ összes vezetéket visszakövetni, multiméterrel kimérni, hogy nincs-e szakadás/letestelés. Emellett az összes ezen a környéken található csatlakozót ellenõrizni, hogy nem lötyög-e a vezeték végén, és hogy nincs-e eloxidálódva. Ha továbbra sincs javulás, akkor gyújtáselektronika-elõtét ellenállás-trafó csere tetszõleges sorrendben.

7328 Nemeth Balazs 2014-06-29 14:18:36  Előzmény:user fuser: 75943

lukcs: csak egy hulye otlet: nincsen benne tul sok olaj? (nekem egyszer majdnem felgyulladt az egesz, mert nyomta ki a sok olajat a forro kipufogora...)

(...)

sziasztok,
bocs, hogy meg mindig ezen rugozom, de egyre remenytelenebbnek latszik a dolog... (megint elvittem egy szervizbe, megint elhajtottak, mondvan, "nincsen benne a rendszerben" - de legalabb nem szamoltak fel ezert semmit)
megmertem a primer aramerosseget (ha jo a muszer es jol is mertem, azaz sorba (be)kotottem a merot a gyujtasmodul es az elotetellenallas koze; azon folyt at az aram, ami ment az ellenallasba s onnan a trafoba) es [b]2.45A[/b] volt, pedig 8-8.5A-nek kellene lennie.
ha jol emlekszem Ohm torvenyere (R=U/I allando), akkor ez azt jelenti, hogy a rendszer ellenallasa 4szer nagyobb most igy, mint kellene, azaz valahol letestel? (ti. eredetileg kb. 14V / 8A = 1.75Ohm, igy pedig 14V / 2.45A = 5.71Ohm) vagy ez igy hulyeseg?
ha nem, ha tenyleg "letestel" valahol, vagy valamelyik kabel megtort, s megnott az ellenallasa...szoval ti hol kezdenetek a keresest? (az akku ket bazi nagy kabelet mar ellenoriztem)

tovabbra is tuzforro az elotetellenallas es szertintem a trafo is jobban melegszik, mint kellene (50e km-t mentem vele eddig osszesen, de nem emlekszem, hogy igy melegedett volna)

7327 user fuser 2014-06-27 09:28:08

Sziasztok! Kéne egy jó tipp hogy mit lehet csinálni azzal hogy
folyik söt ömlik a váltó olajam a váltó és a kilométer óra spirál
csatlakozásánál.? Mit tegyek?

7326 Kárász Endre 2014-06-24 20:39:45  Előzmény:Nemeth Balazs: 75941

A vastag piros kábelen kersztül a generátor állandóan az akksira van kötve, tehát legegyszerûbb, ha magán az akksi két pólusán méred.

A trafóról nem tudok bõvebben nyilatkozni, talán valamelyik 4T guru megmondja róla, hogy oda illik-e. Bár gyárinak néz ki, szó se róla.

7325 Nemeth Balazs 2014-06-24 20:13:04  Előzmény:Kárász Endre: 75940

Endre, koszi a valaszt!

4T-be kertem a trafot... (bar latom mar, hogy az, hogy valamit kerek a boltban nem azt jelenti, hogy arra merget is lehet venni...;) de elvileg igen, 4Thez, ez az: [url=http://kepfeltoltes.hu/view/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140624/trafo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
viszont jo otlet, hogy kiprobaljam a regivel, melegszik-e vele... egy probat meger.
en is ugy okoskodtam, hogy azert melegszik, mert "tobb" megy at rajta, mint kellene. (ugyanakkor azt kepzeltem, hehe, hogy ha parhuzamosan rakom oket, akkor megmarad a 0.85ohm, csak a terhelesuk lesz a fele... de ahogy most mondod lehet, meg egyszer vissza kellene emlekeznem ohm torvenyerol tanultakra...;)
(tudom, baromi amator kerdes, de) a feszultsegszabalyzot holl merjem? jon rajta ki a "vastag piros" (s megy az inditomotorhoz) meg egy feketes-kekes-valamilyen ami, ha jol emlekszem a "kabelkorbacsba"...)
ezeket merjem jaro motornal a testhez?

(ha bejon a trafos otleted akkor jovok a sorrel. hogy hol s hogyan, az mar reszletkerdes;)

7324 Kárász Endre 2014-06-24 19:10:51  Előzmény:Nemeth Balazs: 75939

A trafó tuti jó? Biztos, hogy 4T Trabiba való?

Ha melegszik valami, akkor azt jelenti, hogy túl nagy a teljesítményfelvétele, magyarul "kicsi" az ellenállása. A trafó és az elõtét ellenállás, ami alapvetõen meghatározza a gyújtás primer körében kialakuló áramot, ezáltal a teljesítményt.

Én a trafóra fogadnék. Persze csak max egy sörben... :)

Ha mindenképpen két ellenállással akarsz próbálkozni, akkor ne párhuzamosan, hanem sorba kösd! Ha párhuzamosan kötöd, akkor az eredõ ellenállása kisebb lesz a kettõnek, ezáltal csak mégnagyobb áram alakulna ki, ami méginkább melegítené ott a dolgokat.

Nem hiszem, hogy a feszültségszabályozónál lenne a hiba. Ha nagyobb feszt adna, akkor mérj rá, 14,4V tökéletes.

7323 Nemeth Balazs 2014-06-23 22:39:20  Előzmény:Támba Csaba: 75938

Tsaby, koszonom, tokre igazad van, tudom, hogy nem lehet "messzirol" ezt megoldani... tenyleg.
a beinkelt oldalat mar, mint bibliat (hehe) sokszor atneztem regen, a kerdes feltevese elott. igazabol onnan tudom, hogy mi merre...;)
az a bajom, hogy mindent kicsereltem mar, ami az elektromos rendszer resze (kiveve az emlitett feszultsegszabalyzot) s igy is melegszik nagyon (lehet, mar nem all le random mod, mint mondtam, de, mondom, kiprobalni nem tudom...). es ezert gondoltam, valakinek van valami -megha tavoli is- otlete...
nem kell biztos tipp, otlet is jo, hogy mit nezzek/merjek/csereljek?
a vezerlo modul minden, a szerviz-manual-ban leirt erteket hozza. kicserel(he)tem masra, de akkor is melegszik. (van tobb modulom, eredeti, turt, utangyartott, stb.) de mindegyikkel melegszik nagyon, s ezert gondoltam, hogy talan mas baja van...
valami bagatel.
egy kabel letestel.
vagy nem testel.
nem tudom.
most epp, ketsegbeesesemben, azt talaltam ki, hogy -mivel van ketto- ket ellenallast parhuzamosan bekotve (igy a rajtuk atmeno teljesitmenyt felezve) talan nem melegszenek annyira, de tokre tudom, hogy ez csak tuneti kezeles, ha epp az ellenallasok igy, duplazva nem egnek ki, akkor majd a trafo vagy a modul fog...
szoval ezert vagyok en itt kicsit megakadva...

es a gyujtas... jo, hogy emlited... jol lattam en, hogy ket jelzes van a tarcsan, vagy csak kaprazott a szemem? lehet, ilyen bena lennek?!? ;)
(ha igen, marmint ha ketto -s en bena...-, akkor a melyiket kell beallitani?)

s koszonom, hogy foglalkozol "velem";)

[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:40-kor)[/i]
[i](Módosította neba 2014.06.24. 00:41-kor)[/i]

7322 Támba Csaba 2014-06-23 21:45:27  Előzmény:Nemeth Balazs: 75937

Szia!

Természetesen megértem a lelkiállapotodat. De neked is el kell mondanom, amit már sok embernek mondtam fórumon, telefonon, stb.: Távjavítás, mint olyan nem létezik!
Az autójavítás sokak hitével szemben nem egzakt "tudomány". Azaz bármilyen jól körülírt hibajelenségre sem lehet egyértelmûen ráfogni, hogy BIZTOS, hogy ez, vagy az a baj. Még egy olyan viszonylag egyszerû autónál is, mint a Trabant sok-sok paraméternek kell egyszerre jól mûködnie, hogy pl. a gyújtás rendben legyen. Különösen, hogy nem egy mai darab és bizony öregednek az alkatrészek, vezetékek, stb.

Tehát türelem:)

Itt egy cikk prokee komától a tárgyban, ahol többek között szépen felsorolja a gyújtásrendszer elemeinek több változatát cikkszámokkal, típusmegjelölésekkel. Én a helyedben gyújtásvezérlõ cserével kezdeném. Nem nagy összeg és a felsorolt VW és Opel, stb. típusokhoz garantáltan kapható alkatrész Spanyolhonban is.

[urls=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/urls]

Aztán jelezd mire jutottál. Kitartás!!! ;)
[i](Módosította Tsaby 2014.06.23. 23:50-kor)[/i]

7321 Nemeth Balazs 2014-06-23 19:45:28  Előzmény:Nemeth Balazs: 75936

hmm... senki? bena/unalmas/amator a kerdes? (lehet...)
tudom, hogy nem kellene ugralnom igy harom bejegyzessel a hatam mogott (amugy tok regota olvasom a forumot, csak most hataroztam el, hogy regisztralok/klubtagsagot fizetek), de tenyleg szuksegem van segitsegre, es azt gondoltam/om, hogy itt talalok valamit/kit, ami/ki kihoz a pácbol... (tudniillik van egy szep, lasd lejjebb, trabantom, s nem tudom, mi a fraszt csinaljak vele?!?!?, mer' igy meg a sarokig sem jutok el vele, nem hogy magyarorszagra...)
melegszik/tuzforro az elotet ellenallas, s nem tudom, mit tegyek... (hogy kozben, ha mar megy, s nem gyullad ki, leall, nos az a kovetkezo problema... de addig ki sem tudom probalni...)
koszonom meg egyszer!
udv,
balazs

ja, ez a szeker ;)
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140623/mix_2014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította neba 2014.06.23. 21:55-kor)[/i]

7320 Nemeth Balazs 2014-06-22 07:43:30  Előzmény:Támba Csaba: 75935

Sziasztok, nagyon koszonom a gyors valaszokat!
[b]Spityu[/b]: gyujtaskapcsolo eszembe sem jutott, megnezem; tesztkabeles dolgot hogyan?
[b]jocking[/b]: eeegen, en is ezt gondoltam, de allandoan a forgalmi alapjan akarnak adatokat keresni az adatbazisukbol, ahol persze, hogy nincsen semmi. mondjam azt, hogy golf II? (en azt hittem, az egyes;) de az elektronika az mas, nem? mar arra is gondoltam, hogy valami Bosch szervizve viszem, nezzek meg (bar ennyi erovel ujat is tehetnek bele magyarorszagrol; marmint gyujtasmodult)
[b]Tsaby[/b]: nemreg talaltam egy tok jo Auto-Motor cikket azt otthoni "archivumomban" (15-1992.07.14), ami pont errol szolt. ott azt irjak, hogy az ujabb modulok, pl. szamara eseten a primer aramot mar ezek a modulok szabalyozzak, s nem kell az elotetellenallas. kikotottem, de akkor meg a trafo es a modul kezdett melegedni jobban... hogy tobbfele szamara lenne, s valamelyikhez kell, valamelyikhez nem azt nem is tudtam... hogyan lehet ezt kideriteni? (boltokban mindig csak azt mondjak, persze, maradjon az ellenallas... ami nekem van az ukran, 0729.3734). a csatlakozot megnezem, koszonom. (bar elvileg jol nez ki, de akkor leellenorzom). a magnesszelep zarasra tenyleg leall? en csak ugy tudtam, hogy alapjaraton behuz, ad plusz benzint, majd ha felporog a motor kikapcsol. alapjaraton tesztelni igy lehet, hogy megy-e; de akkor mindenkepp megnezem a testelest.

de tovabbra is az a felelmem, hogy felgyullad egyszeruen az ellenallas, annyira melegszik (mig ezt meg nem oldom meg kiprobalni is bajosan tudom...). nektek is melegszik? mennyire? ez tuzforro lesz ket perc mulva!
hogyan tudom megmerni a primer aramerosseget? (8-8.5A nem?) lehet, tul sok megy at rajta. (ezert gyanakodtam a generatorra, illetve a feszultsegszabalyzora... de ahhoz ki kell szedni. ami persze nem nagy gond, de itt allandoan hulyen neznek ram, ha a teremgarazsban nekiallok szerelgetni...)
valaki cserelte mar ki (nyilvan...) a gyujtasmodult valami masra? konkret tipus/szam?
koszonom meg egyszer!

7319 Támba Csaba 2014-06-21 19:38:55  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Üdv!

Emlékeim szerint a Szamara gyújtásmodulból kétféle van és az egyik nem szereti az elõtét ellenállást. Gyári szám szerint különböztethetõk meg. Utánanézek.

Egyébként az elektronika csatlakozók némely lába kimelegedhet a mûanyagból és felrakáskor egyszerûen hátracsúszik nem pedig fel a sarujára. Engem VW-nál szívatott vagy 2 hétig egy ilyen hiba. Egyik percben megy, aztán se kép, se hang.

A porlasztó testelése is ellenõrizendõ. Ha nem tökéletes, akkor az alapjárati mágnesszelep azonnal zár és üzemszünet következik.

7318 jocking . 2014-06-21 15:32:08  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Valami öreg szakihoz kell vinni, aki látott már régi VW-t. Ebben ugyanis a Golf II (1983-1991) technikája van, azt meg szerintem még spanyolországban is ismerik. ;)

7317  Spityu 2014-06-20 22:39:37  Előzmény:Nemeth Balazs: 75932

Szia!

A gyújtáskapcsolót esetleg még megnézhetnéd. A random módon leállást okozhatja ez. Hol érintkezik, hol nem. Meg persze az összes fontos vezetéket. Esetleg egy teszt erejéig húzhatnál egy +12-t a trafóig. De a random leállást nálunk egyszer az elektronika okozta. A gyújtás körül más nem jut eszembe. Ha nem a gyújtás, akkor karbi. Más nem nagyon produkál ilyet.

7316 Nemeth Balazs 2014-06-20 21:55:07  Előzmény: Spityu: 75931

sziasztok,
tok uj vagok itt (hello!), s segitseget szeretnek kerni valamelyik helyi technikai gurutol.
ugyanis az autot (t 1.1) nem magyarorszagon (barcelona) hasznalom... valamilyen elektromos nyavajaja van, s ha itt elviszem egy szervizbe vagy kedvesen mosolyogva szettarjak a kezuket ("nincsen benne az adatbazisban", "nem lehet diagnosztikai eszkozokre dugni", "ilyet meg soha nem lattak, hu de erdekes", stb.) vagy jol lehuznak a semmiert...
fel eve rangatott, ha melegedett: kicsereltem benne a gyujtaselosztot kompletten (ebay, echte ddr, '89) a gyujtasmodult(szamara), a trafot (für alle falle, ez elvileg trabant) es az elotetellenallast (ugyszinten).
most nem rangat, hanem -teljesen random modon- egyszeruen leall, mint amit kikapcsoltak. mertem rajta mindent (amit a "szerviz manual" ir...), minden ok. viszont baromira(!) melegszik az elotet ellenallas es felek, hogy felgyullad az egesz doboz. mitol lehet? sok aram megy at rajta? rossz a feszultsegszabalyzo? a generator? meg a gyertyakabeleket is kicsereltem. mas nincs is benne... valahol "letestel"? segitsetek, kerlek! honapok ota a garazsban all, igy magyarorszagra sem tudom elvinni, ha lejar a forgalmija...
udv, balazs

7315  Spityu 2014-06-17 07:07:43  Előzmény:Rajna László: 75926

Hivatalosan bukó, nemhivatalosan viszont meg lehet oldani a fényképezést úgy, hogy ne látszódjon a képen. :)

7314 Csády Szabolcs 2014-06-17 04:08:40  Előzmény:Rajna László: 75926

Szia!
Elméletileg, ha igényesen van beleszerelve, akkor nem foglalkoznak vele, de azért kérdezz rá a helyi vizsgabiztosnál, hisz az a tuti.

7313 Csády Szabolcs 2014-06-17 04:04:52  Előzmény:Kárász Endre: 75928

Végül megoldódott a helyzet. A biztosítéktáblában és a lámpában is el volt kötve valami.
Azért köszi a segítséget, ezt a fekete vonalat mindig lestem a rajzon, de sose tudtam, hogy mi az.

7312 Kárász Endre 2014-06-16 20:33:51  Előzmény:Kárász Endre: 75927

Jajjjj, most nézem:

Ha a fényváltó tekercsének a testpontját nem testre, hanem +12V-ra kötöd, akkor pont ezt a jelenséget kell produkálnia:
Az átmeneti pozícióban a refi kis ellenállású izzószála pont testet ad neki, mivel épp a tompított kepna +12V-ot.
Utána meg hiába húzgálod a bajuszkapcsolót: csak annyi történik, hogy a másik végére (56as) is +12V-ot adsz.

7311 Kárász Endre 2014-06-16 20:25:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 75920

Gyanúsan a fényszórók forgókapcsolójánál lesz a baj.

A Trabi elektromos rendszerének van egy kevésbé (általában egyáltalán nem) ismert szolgáltatása:
[url=http://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]Ezen[/url] a kapcsolási rajzon látszik, hogy a forgókapcsoló kapcsolási tábláján van egy köztes, fekete pöttyökkel jelzett vonal.
Ennek kapcsolási állapotnak az a funkciója, hogy ha mûködõ refi mellett kapcsolod le a világítást, akkor a köztes pozícióban egy pillanatra a fényváltó tekercse feszültséget kap (a refi tápjáról) és visszateszi tompítottra. Így a következõ felkapcsoláskor nem fogsz feledékenységbõl vakítani. Ha tompítotton volt, akkor persze nincs feszültség ezen a szálon (1-es biztirõl jövõ másfeles fehér vezeték).

A fényváltót önmagában is ki tudod próbálni: lehúzod a tekercs pozitív végét, és egy külön vezetéken keresztül táplálva csattogtatod. Vélhetõen a forgókapcsolónál van valami baj, talán szét van esve (sose bontottam még szét ilyet).
Minemellett azt is gyanítom, hogy esetleg a fentebb említett fehér vezetéket a tompított biztijére tettétek rá.

7310 Rajna László 2014-06-12 16:15:15

Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy Twingo vászontetõs Trabanthoz mit szólnak mûszakin?:)

7309 Pápai László 2014-06-12 06:58:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 75923

A kézzel átváltást úgy értettem, hog ya fényváltó relén levõ "csattogó" lemezt kézzel átnyomva...

7308 Dudás Gábor 2014-06-12 00:20:56  Előzmény:Train Modeller: 75918

Ismerõs kép :)

Ha az üzemanyagszintjelzõjének az ellenállás értékei jók, akkor csak a mûszerfalban lehet gond. A jeladó kapjon megfelelõ testet.
A Transnak megegyezik a szintjelzõje, nehogy emiatt legyen valami gond?

7307 Csády Szabolcs 2014-06-11 14:06:47  Előzmény:Pápai László: 75922

Ez kézzel átváltva a tompított ráadására egybõl átvált reflektorra.

7306 Pápai László 2014-06-11 10:19:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 75920

ezt nekem is csinálta, de csak a "csattogós" fényváltókkal(amikben egy billenõkapcsolóra csap rá a behúzótekercs..kézzel átváltva tökéletes volt..Aztán kicseréltem egy újabb fajtára, ami már nem ilyen elven mûködik, azóta tökéletes..Ennek 10 éve...

7305 jocking . 2014-06-10 19:50:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 75919

Fura, nekem régi és új bársonygumival is megvont ez az ablakkidõlõs probléma. Bár nálam a vízlehúzó gumik nem lettek még cserélve, pedig azokra is ráférne.

7304 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:48:11

Elektromos témában kellene egy kis segítség. Egy '87-es 12V-os 601-esrõl lenne szó.
Az elektromos hálózat elég kusza volt, szóval annak ellenére, hogy rendbe lett téve, bármi elõfordulhat.
Az a jelenség, hogy helyzetjelzõ rendesen van, s amint tompítottra kapcsol az ember, azonnal átvált reflektorra a fényváltórelé. Az indexkar billentésére pedig hiába húz be a relé, nem bírja átbillenteni tompítottra valamiért. Elméletileg az indexkar, lámpakacsoló, fényváltórelé, lámpák bekötése jó, többször ellenõriztem kapcsolási rajz alapján. Ezt a jelenséget 2 fényváltórelével is eljátszotta, szóval nem hinném, hogy az a rossz.
Elõre is köszönöm a segítséget!

7303 Csády Szabolcs 2014-06-10 19:34:46  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75899

Megtörtént a bársonygumimûtét. Úgy tûnik, hogy én már mentem 80km/h felett a Trabimmal, viszont te még nem cseréltél a tieden bársonygumit.
110-nél is úgy lehet felhúzni az ablakot, mint az álom.
Aki spórolni szeretne az esetleg megpróbálhatja felcserélni a két oldalt, mert úgy néztem, hogy aszimmetrikusan kopik, így talán nem fog kidõlni.

7302 Train Modeller 2014-06-09 14:14:07  Előzmény:Train Modeller: 75917

Üzemanyag témakörben senki többet harmadszor?

http://galeria.totalcar.hu/blogok/2014/06/03/parkolo_parade_4/58
Itt éppen szénné fikázzuk a Wartburgomat egy index fórumos kollégával.

7301 Train Modeller 2014-06-05 08:54:36

Kombi mûszer témakörhöz, ha megengeditek még egy kérdés.
Az üzemanyag szint mérõ sem mûködik túlságosan jól. Már fél tanknál üreset mutat. A tankban levõ mechanikus jeladó rendben van, a vezetékezés jó.
Ugyanaz a probléma, mint az olajnyomás mérésnél, "elöregedett" az elektronika?