Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7404 Szedlák Tibor 2014-08-10 22:12:12

Sziasztok! Adott egy cwn kódú váltó Trabantba szerelve. Hibajelenség üresjáratban morajló hangot ad valami. És nem tudjuk mi lehet a baj. Aki találkozott már ilyen hibával árulja már el legyen szives hogy lehet megoldani. Elõre is köszönöm.

7403 Őry Gábor 2014-08-10 14:10:22  Előzmény:Pápai László: 76017

Sötétben még nem próbáltam.

7402  Spityu 2014-08-10 09:16:03  Előzmény:Pápai László: 76017

A rossz kontakt inkább a fordítottját eredményezi. Legalábbis nálam a 4T-nél laza volt a behúzóra menõ vastag kábel, valamint az akksi felõl is oxidosak voltak, ennek eredményeként indítózáskor elõször tekert egy bizonyos fordulatszámmal az indítómotor, majd lassan, de biztosan, egyre csak csökkent ez a fordulatszám.
[i](Módosította Spityu 2014.08.10. 11:16-kor)[/i]

7401 Pápai László 2014-08-10 09:11:11  Előzmény:Őry Gábor: 76016

indítózás közben felkapcsolt tompítottad elalszik, vagy kicsit haléványodik? Az akksi és a vastag kábelek is okozhatják ezt, vagy a rossz testelés...utánna jöhet az önindító...a rövidrezárással lényegében a behúzótekercset zárod ki a rendszerbõl..

7400 Őry Gábor 2014-08-09 18:33:47  Előzmény: Spityu: 76012

A történet rekonstruálható a hozzászólásaimból. Jelenleg a helyzet: hol indít, hol nem, de ha indít, akkkor sem forog túl gyorsan. Az árokpucolás elmaradt, csak kiráztam a mocskot. De a szénkefék egy kicsit lázáknak tûntek.

7399 jocking . 2014-08-09 17:21:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 76014

Vagy zárlat, vagy lehet a gomba is kaki (kicsi rá az esély, de elõfordulhat, mégiscsak 20 évesek már a gyári új alkatrészek is).

7398 Csády Szabolcs 2014-08-09 16:48:04

Üdv!
Olyan problémám van, hogy 601-es Trabantnál néha magától kigyullad a féklámpa, majd idõvel el is alszik. A fékgomba gyári új, a rendszerben a folyadék pár hónapos. Mi lehet a baj?
Köszönöm elõre is!

7397  Spityu 2014-08-08 20:16:44  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Bocs, ha a behúzótekercs által zárt érintkezõk kontaktja nem megfelelõ, azok is okozhatnak hibás mûködést! De az szerintem más jellegû, az konstans sz*r. Meg az ritkán fordul elõ, eleve tömör rézbõl készülnek azok az érintkezõk.

7396  Spityu 2014-08-08 19:55:13  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Nem teljesen világos... írod, hogy rövidre zártad a behúzó két 8-as pólusát (gondúnám én, nem pedig a fix +-at a csúszósaruval). És így nem mûködött. Kattani kattan? Behúz? Csak nem forog? Nem nehéz kikövetkeztetni, akkor a motor része a rossz(abb).

Totális szétszedés, elmosás, meg minden megvolt? A kommutátornál az "árkok" ki lettek tisztítva? Ha elektromos vezetésre alkalmas anyaggal telítõdik, bizony hibás mûködéshez vezet... mosóbenzin / hígító / hasonló + ecset.
Személy szerint inkább a zárlatra szavaznék.

Szép lassan gyorsulni kezd... igen, ez jellemzõen a szoruló dolgok tulajdonsága, egy idõ után, amint kizökkennek nyugalmi állapotukból, elkezdenek gyorsulni.

Szénkefék? Bronz! [url=https://www.youtube.com/watch?v=FWZSc2NBq6c&feature=player_detailpage#t=24]"Kéne, hogy legyen."[/url] Szerintem cserélhetõk házilag, igaz, kb. 60E km után semmi bajuk sincsen. Milyen hosszúak? Ha megfelelõen nekifeszülnek a kommutátornak, jók lesznek. Sajnos, nem tudok referenciaértékeket mondani, de jó volna megmérni a tekercsek ellenállását is, azok igen sokat elárulnak.
[i](Módosította Spityu 2014.08.08. 21:57-kor)[/i]

7395 Őry Gábor 2014-08-08 19:15:52

Jól elbeszélgetek itt magammal...:)

7394 Őry Gábor 2014-08-08 19:14:28  Előzmény:Őry Gábor: 76009

Azér annyira nem oldódott meg: valószínûleg a szénkeféknek vége. Lehet õket cserélni házilag?

7393 Őry Gábor 2014-08-08 05:40:59  Előzmény:Őry Gábor: 76008

Megoldottam önmagam kérdését: Szétszedtem az önindítót, egy lapátnyi dzsuva volt benne. Vagy kontakthibát, vagy zárlatot csinált. Összeraktam, most megy.

7392 Őry Gábor 2014-08-06 18:51:35  Előzmény:Szabó Géza: 76007

Asszem az önindítóm halt meg. Nem mozdul a rövidre zárással (Csavarhúzó a behúzótekercs pólusai közé).
[i](Módosította orygabor 2014.08.06. 20:52-kor)[/i]

7391 Szabó Géza 2014-08-04 13:27:25  Előzmény:Őry Gábor: 76006

Lehet szorul az önindító kikéne próbálni egy másikat.de akár az akumlátor sem birhatja már a terhelést.

7390 Őry Gábor 2014-08-04 07:47:05  Előzmény:Kunyi Tamás: 76004

Valami gáz van villamos téren. Lehet, hogy az a törtõfeszültség kevés. Ugyanakkor a hálózati töltést már nem veszi fel. Ha rákapcsolom a töltõt, mes se mozdul az ampermérõ. Az akksi 12,5 volt feszültséget mutat töltés nélkül. Indításkor gyengén teker az önindító, ugyanakkor észrevettem, hogy amennyiben hosszabban kell indítani, az önindító "erõsödik". Néztem a savszintet, rendben van, az akksi két és fél éves.

7389 Pátkai Antal 2014-08-03 18:44:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 76001

80W90 Hykomol közlekedési hajtómûolajat.

7388 Kunyi Tamás 2014-08-03 17:24:19  Előzmény:Őry Gábor: 76003

Hali!

Nem baj, ha kicsit több :)
Tulajdonképpen az akkumulátor hõmérsékletének függvénye a töltõfeszültség nagysága. A magyar éghajlati viszonyoknak megfelelõen tudomásom szerint legalább 14V ez az érték. Többek között már Endre barátunk is részletezte ezt.

Többiek?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.03. 19:27-kor)[/i]

7387 Őry Gábor 2014-08-01 06:41:37

Sziasztok!

A töltésfeszültségnek mekkora a minimális értéke? 13,7 volt elég?

7386 Őry Gábor 2014-07-31 13:04:25  Előzmény:Cole Trickle: 76000

Teljesen jó.

Én sziloplaszttal szoktam bekenni a gyújtásjeladó fedelének peremét.

A kihagyásról: sötétben kell körülnézni járó motor mellett, elvileg látszik, ha áthúzás van.

7385 Csády Szabolcs 2014-07-31 06:54:25

Üdv!
Öcsém 601-esének a szabadonfutója elkezdett hülyéskedni. Szétkapcsolás után nem mindig kapcsol vissza, sokszor csak az sebességbõl kivevés, majd visszarakás segít. Olaj nem lett cserélve benne. A kocsi felújítása elõtt hibátlanul üzemelt. A rendberakás során ki lett kapva a helyérõl, lehet elfolyt egy kis olaj, de más nem történt vele.
Arra gondoltunk, hogy egy olajcsere az segítene a dolgon. Mit ajánlotok bele?
Egyik ismerõsöm a 15W40-es motorolajat használja eddig gond nélkül.
Köszönöm elõre is!

7384 Cole Trickle 2014-07-28 14:11:18

Sziasztok!

'89-es 2T Trabi gyújtása ki ki hagyogat ha állandó tempó mellett közlekedek (a tegnapi esõ után egyébként meg folyamatosan, de gondolom az a víztõl van). Gondolom lehet gyertya, kábel, trafó meg gyújtáselosztó hiba. Ezért gondoltam hogy kipróbálom ezt a gyújtásbeállítást: [url]http://littleboy.gportal.hu/gindex.php?pg=3263566&nid=1095653[/url]
Jó az irány vagy próbálkozzak esetleg mással? Illetve az elosztó beázása ellen lehet tenni valami?

Köszi!

7383  Spityu 2014-07-23 18:55:05  Előzmény: Spityu: 75987

No, megvannak a képek az OMEGA 200-ról. :) Azt hiszem, ezt is kihagyom, a mozgó rész prizmája elöl mindkét oldalt le van kissé törve, továbbá az alsó rész hátulján szintén hiányos. Illetve a pofák jobb oldalánál az öntvény kissé hiányos, szerintem használták pofa nélkül is, és akkor kapott az élettõl. Továbbá elméletileg van még egy olyan hibája, hogy az aljából hiányzik egy darabka, ami nem is látszik a képeken (ki lett vágva valamiért). És mindez aranyárban. :(

Tsaby, ha esetleg jársz valamikor a nyíregyházi boltban, megkérdeznéd, hogy van-e még 200-as? Esetleg nagyobb. :) Az öntödének írtam, de eddig nem válaszoltak.

[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020278.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020279.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020280.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020281.jpg[/imgw]

7382 Őry Gábor 2014-07-22 14:50:57  Előzmény:Korpás László: 75988

Nem fordítva lett beletéve a vezérlõtárcsa?

7381 Cole Trickle 2014-07-22 11:21:03  Előzmény:jocking .: 75996

Profi ábra! Köszönöm! :D

7380 jocking . 2014-07-22 10:25:24  Előzmény:Cole Trickle: 75995

Nincs olyan sok, hogy külön leírás kéne hozzá. ;)
[imgw]http://www.kephost.com/images/2014/07/22/zsir.jpg[/imgw]
Útmutató szerint mindegyiket 10000 km-enként, vagy fél évenként kell zsírozni.

7379 Cole Trickle 2014-07-22 10:09:46

Sziasztok!

'89-es 2T Trabi zsírzási pontjaira lennék kíváncsi. Tuti van itt valami leírás errõl de sehogy se találom.
Tudnátok segíteni?

Elõre is köszi!

üdv.

7378 Venczli Miklós 2014-07-21 13:45:04

Sziasztok!

4T karbi babrál ki velem mostanában...

A legnagyobb baja, hogy rengeteg benzin jut bele és kifolyik a tetején...ahogy láttam szépen telik fel az úszóház és a tetején lévõ lyukon feljut a karbi tetejéhez, ahonnan kifolyik...

kicseréltem a tûszelepet, amennyire tudtam kitisztítottam a fuvókákat, az úszók nem lyukasak és a szinthez sem nyúltam (korábban jó volt)...

az érdekesség, hogy valamelyik indításkor nem csinálja, szépen elmegy alapjáraton, veszi a fordulatot...valamikor meg befullad, és folyik mindenhonnan a benzin...

Valami ötlet, hogy mit próbáljak meg?

köszi,
Miki

7377 Támba Csaba 2014-07-20 20:16:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 75990

Holnap, vagy holnapután megyek az aktuális boltba és rákérdezek.
De tényleg ugyanaz, mint az IFA W50-esé, Roburé, vagy a régebbi mûszerfalas Barkasé. Tehát teherautós boltokban is nézz körül, mert ha én találok is neked azt még a postaköltség is terheli majd.

7376 Nemeth Balazs 2014-07-20 18:34:36  Előzmény:Nemeth Balazs: 75944

sziasztok,

azt hiszem, illik valamifele follow-up-ot adni a regebben feltett (7328) kerdesemmel kapcsolatos problemarol. (ha masert nem, hatha valaki masnak okulasul szolgal...)

szoval: kezdem azt hinni, hogy az elotet ellenallas csak (csak?!) annyira melegszik, amennyire "kell". ((baromira, de ez van. lehet, ez a normalis - ez idaig nem nagyon fogdostam...))
szerkesztettem ra viszont/emiatt egy hazilagos hutot a helyi elektromos bolt egyik megfelelo hutopaneljebol... igy kevesbe melegszik a draga :D

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/140720/trabantElotetEllenallasProcess_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140720/trabantElotetEllenallasProcess_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

...ugyanakkor tovabbra sem tudom, hogyan kell pontosan megmerni a primer aramerosseget. valaki el tudja mondani, hogyan tegyem meg?

udv es koszi mindenkinek.



[i](Módosította neba 2014.07.20. 20:41-kor)[/i]

7375 Biacsics Gábor 2014-07-19 05:39:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75990

Én is ezt a hõfokmérõt használom a wartburgmotoros trabimba.A gyári jeladót cseréltem IFA teherutóéra és azzal tökéletesen mûködik.Szerintem ha máshogy nem találsz próbálj ahhoz keresni.

7374 Csády Szabolcs 2014-07-18 06:50:25  Előzmény:Támba Csaba: 75989

Akkor most jelezném :)

7373 Támba Csaba 2014-07-17 21:55:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 75984

A Wartburg mutatós és ledes hõfokmérõjéhez különbözõ jeladók valók. Ha nem találsz mutatóshoz valót jelezz és talán tudok még szerezni újat.

7372 Korpás László 2014-07-17 07:42:20

Sziasztok.Van egy trabant 601 combi universalom.Pöcc-röffre indul,de 45-50 nél többet nem megy.Új kuplungszerkezet,kuplungtárcsa,karbi kitakarítva,tirisztoros gyújtású,fékek újjak.Mintha valami visszafogná,vagy be lenne húzva félig a kézifék.Valami tipp esetleg?(Ja és új a hátsó kipufogódob)

7371  Spityu 2014-07-16 13:23:17  Előzmény:Támba Csaba: 75985

Köszi az infót, nem is gondoltam volna, hogy létezik KV200-as is. Hétvégén kapok képeket egy újszerû Omega 200-ról, kíváncsi leszek. :)

7370 Pápai László 2014-07-16 06:47:00  Előzmény:Sáfrány Gábor: 75972

hogy pontosan mitõl lehet légbuborékos, azt nem tudom, talán az átfolyásmérõben levõ mérõlapát keveri buborékosra.Ezért volt az átfolyásmérõs kocsik tankján felül egy plusz csõcsatlakozó, ami a benzinvezetékhez volt kötve.

7369 Támba Csaba 2014-07-16 05:37:18  Előzmény: Spityu: 75983

Az elsõ, a zömök az. A KV jelölés a Kisvárdai Vulkán rövidítése valószínûleg.

7368 Csády Szabolcs 2014-07-15 21:37:53

A 4T Trabimban 2T Wartburg órákat használok, a különálló fajtát.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140117/P1030737_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A vízhõmérséklet órájával van a nagy küzdelmem. A gyári jeladóval pillanatok alatt kitekerte az órát. Ezt anno a hõgomba vezetékébe beépített potméterrel korrigáltam ideiglenesen.
Azóta beszereztem a ZsombiCar-tól egy [urls=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=605&osCsid=eg7ihmkjskepei3smsl71ec0h3]hõgombát[/urls], ami elméletileg hozzá való. A termosztátház hõgombafuratának felfúrása után ezt be is építettem.
A potmétert kivéve a rendszerbõl ugyanazt csinálta, mint a 4T hõgombával.

A [http://www.wartburgpeter.de/te_tank_temp_anzeige.htm]wartburgpeter.de oldalon található cikket[/urls] böngészve a következõ kapcsolási rajzra akadtam:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140715/tank-temp-anzeige_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/imgw]

Úgy tudom ezek a különálló mûszerek még 6V-osak, bár nem esküdnék meg rá. Úgy néztem, hogy a 120Ohmos, 3/4Wattos ellenállásban különböznek a 12V-os társaikétól. Be is építettem a pozitív ágba egy 120-as ellenállást, de meglepõ módon rosszabb lett a helyzet, elõbb "kitekerte" a mûszert, mint elõtte.
A cikkben szereplõ szétszedett mûszereket nézegetve, mintha nem csak így bele lenne dobva ez az ellenállás, úgyhogy egyszerûbbnek tûnt 6V-tal megtáplálni.

Ekkor jött a képbe a feszültségszabályzó tranzisztor, ami 6V-ot köp ki. Be is lett kötve, de meglepõ módon azt lehet modani, hogy nem volt hatással a rendszerre. A mutató kb 2mm-rel ment arrébb.

Kifogytam az ötletekbõl. Esetleg a hõgomba kuka, s szerezzek be egy eredeti C120-as darabot?
Elõre is kösz a segítséget!

7367  Spityu 2014-07-15 21:05:46  Előzmény:Támba Csaba: 75982

Köszi az infót.

A 200-as az az elõbb általam linkelthez hasonló volt? Vagy ez a fajta? (ezt én is zömöknek hívom): [url]http://olx.hu/hirdetes/magyar-satu-120-as-vas-uj-allapotban-ID2j9U1.html#695b4e7dd9[/url] Mondjuk ez utóbbiból én csak 150-est láttam maximum. Ezt a bumfordit két okból nem szeretem: rövidebb a befogása azonos pofaszélességnél, és bizonyos dolgokat nehezen lehet csak befogni a vastag pofa rész miatt. Ez utóbbi tulajdonsága egyben nagy elõnye is: lehet ütni nyugodtan, nem fog letörni a pofa alatt az öntvény.
Vagy esetleg ez? [url]http://www.1000szerszam.hu/keziszerszamok/satu/satu_125_magyar_modell_md-0125.html[/url]

Gondolom, ez az az öntöde: [url]http://www.vardavulkan.hu/[/url] Nemrég valahogyan rájuk bukkantam a satu kulcsszóval. :)
[i](Módosította Spityu 2014.07.15. 23:14-kor)[/i]

7366 Támba Csaba 2014-07-15 20:49:48  Előzmény: Spityu: 75981

Anno az átkosban az ország több állami vállalatánál voltak gyártásban ezek a jó minõségû öntvény satuk. Kisvárdán az egyik jogutód cég még hébe-hóba gyárt belõlük továbbra is jó minõségben. Nemhogy láttam, de a korábbi cégemnek többet vásároltam is és nekem is ilyen van. Legutóbb a 125-ös 30 pénz körül volt. A nagyobbak értelemszerûen drágábbak. 125-ös most is van raktáron Nyíregyházán a boltban ahová járok, de tavaly láttam a raktárban 200-asokat is. Szóval nem lehetetlen, de ha épp nincs gyártásban, van amikor fél évig sem indítják el az öntödét csak ha elég megrendelés jön össze.
Ezek a zömök fejû kék változatok.

Jó még a YORK is, de nem lakatosmunkára való mivel kovácsolt kivitel. Ha nagykalapáccsal simogatod a befogott vasat könnyen visszalazul, mert rugalmas a satutest.
[i](Módosította Tsaby 2014.07.15. 22:52-kor)[/i]

7365  Spityu 2014-07-15 20:23:54  Előzmény:Támba Csaba: 75980

Álmomban sem mertem volna gondolni, hogy gyártják. Az alábbi hirdetésnél két generáció van: a zöld a fiatalabb, a polcon lévõ pedig az OMEGA. Hülye voltam, hogy nem vettem meg azzal a kicsi, de javítható hibával. :(
[url]http://olx.hu/hirdetes/200-as-hatalmas-robosztus-bekebeli-satu-ID1U3p9.html#6e33a405c5[/url]
A mostani, gondolom, a "süllyesztett" 200-as feliratú változat. Lehet róluk tudni valamit? Olyasmi érdekelne, hogy mennyi lehet az ára, meg hogy honnan van az öntõforma? Nem akarok telhetetlen lenni, de esetleg kép? :D Vagy láttál te mai gyártmányt?
Amúgy az Omega, az az Omega Kéziszerszámgyárból jöhet? (Késõbb omega jel helyett "V")


[i](Módosította Spityu 2014.07.15. 22:28-kor)[/i]

7364 Támba Csaba 2014-07-15 19:56:41  Előzmény: Spityu: 75978

Gyártják kis szériában, vehetsz, tudok szerezni.

7363  Spityu 2014-07-15 19:27:36  Előzmény:Támba Csaba: 75977

Bizony. Manapság teflonnal szokták bevonni némelyiket ilyen céllal. Vagy épp eloxálják, aminek van egy olyan jó tulajdonsága, hogy néhány mikron vastagságban porózussá válik az anyag felülete, amiben el tud raktározódni valamennyi olaj. Hasonlóan, mint a hónolt hengerfalban.
Ha Trabant dugattyú, akkor gyári, Mahle, Kolbenschmidt. De azért van egy-kettõ tûrhetõ kisipari is, de a többség nem az igazi.

7362  Spityu 2014-07-15 19:22:23  Előzmény:Támba Csaba: 75976

Off: [url]http://www.youtube.com/watch?v=ZlATOHGj9EY[/url]

Az utóbbi idõben nézegetem a satukat itthon is, külföldön is.
Magyarul: satu, angolul: vice, olaszul: morsa, oroszul: тиски[tiski], németül... schraubstock[srrrááubstokk] :D

Pici az MSZ-125-ös, jó volna valami Omega 200, netalántán 250-es. Utóbbit még csak egyszer láttam, brutál. :D Kár, hogy már nem gyártják õket, biztos, hogy vennék egy újat. (Megbecsülni sem tudom, hogy mikoriak lehetnek, MSZ helyett még MNOSZ van rájuk írva, az pedig 1957-ig volt.)

7361 Támba Csaba 2014-07-15 18:28:05  Előzmény: Spityu: 75975

A névleges méret a dugattyú alsó részén (szoknya) a csapszegfuratra merõlegesen mérhetõ. Felfelé haladva kúpossá válik, meg oválissá, így tud majd a fenti robbanások okozta hõhatásokra megfelelõen reagálni táguláskor.

Aki látott már (még)eredeti gyári dugattyúkat az észrevehette a jellegzetes mattszürke színt. Ez egy speciális óntartalmú bevonat ami nagyban segítette a bejáratást és a késõbbi stabil siklást a hengerben. Sajnos az utángyártottakról ez a bevonat is hiányzik.

[i](Módosította Tsaby 2014.07.15. 20:28-kor)[/i]

7360 Támba Csaba 2014-07-15 18:20:26  Előzmény:jocking .: 75974

Én meg a múltkor egy elromlott zár miatt egy spájszerrel (németül: feszítõvas) kénytelen voltam lefeszíteni a garázsajtóról a zsanérokat (németül: csuklóspánt);)

7359  Spityu 2014-07-15 16:59:59  Előzmény:Támba Csaba: 75973

Köszi a részletes leírást!

Konkrétan arra voltam kíváncsi, hogy hogyan lehet rossz a végnyomás, ha frissnek mondható a henger. Valamiért eszembe sem jutott hirtelen a dugattyú hozzátágulása most. A többi nagyjából adja magát, és mindegyivel volt már dolgom, ha nem is Trabantnál, de egyéb típusnál igen.
Gyári piros vulkánfíber tömítést Siófokon vettem 2 éve, meg a két oldalára a vékonyabbakat szintén.
Kb. egy éve fúrás elõtt méricskéltem a dugattyúkat mikorméterrel, amik beépítésre kerültek a motorba az õsszel, és azt tapasztaltam, hogy valóban nem henger alakú. Felülrõl nézve ovális, oldalról nézve pedig felfelé keskenyedõ. A megadott helyen mért értékhez képest kb. 2-3 századra illesztettük. Csak hallanám már a pattogást... és a turbinát gázfröccsre. Mást nem akarok. :)

7358 jocking . 2014-07-15 15:04:33  Előzmény:Támba Csaba: 75973

Terminológia náciskodásilag csak annyit fûznék hozzá, hogy nem porlasztó, hanem karburátor. Porlasztó a dízelmotorokon van. :p:evil:;)

7357 Támba Csaba 2014-07-15 13:53:01  Előzmény: Spityu: 75969

A szakirodalom általában azt hozza fel a kétütemû Otto-motorok elõnyeként, hogy kevés mozgó alkatrészük van és egyszerû a felépítésük a négyütemûekhez képest.

Ez így igaz is, de a mûködési elv magában hordozza mindazt ami miatt nem kevés víz-, gáz- és központi fûtés szerelõi véna is kell hozzájuk.
Nevezetesen a legkisebb tömítetlenségre is azonnal negatívan reagálnak, felborul a vezérlés, hengertöltés, kenés, stb.

A klasszikus szivárgási helyek: fõtengely szimmering/labirint (IGEN, a kopott labirint is tud marha nagy falsot szívni), a forgattyúsházfelek illeszkedõ élei, hengertalp, porlasztócsonk, hengerfej, "megaholmégeszébejutanyavalyásnak":)

Trabantnál külön figyelmet érdemel a vezérlõtárcsák megfelelõ zárása a forgattyúsház tömítõ felületén. A min. 23-24 éves motorokon jellemzõen fel van a forgattyúsház tömítõrésze húzva, karcolva, ilyenkor az új vezérlõtárcsák sem segítenek 100%-osan.
Mivel a motor által beszívott benzin-levegõ keverék elõsûrítése (és már eleve a beszívott mennyiség is) nagyban függ a tárcsák mûködésétõl ez az egy hibaok már elég ahhoz, hogy melegen ne akarjon zenélni. A lecsökkent elõsûrítés kisebb hengertöltést eredményez, így eleve kisebb lesz a sûrítési végnyomás ráadásul szegény keverékkel. Köszörülés garantálva.

Túl dús benzin-levegõ keverékkel járatott motor szintén nehezen indul melegen.

És még egy sûrítési végnyomás csökkentõ tényezõ:
[u]Utángyártott dugattyúk[/u]
Kevesen tudják, hogy a dugattyú a legkevésbé sem szabályos henger a tervezési méretek alapján. Itt kúpos, ott ovális, amott meg szobafestõ pemzli, vagy papucs orrán pamutbojt:) Ez a téma magában egy könyvespolcnyi anyag lenne:)

Mindez azért van, hogy üzemmelegen megfelelõen kitágulva a leginkább illeszkedjen a hengerfuratba ahogyan Zwickau-ban megálmodták a kék köpenyes öregek.
Ehhez természetesen a tervezési méreteken túl a megfelelõ alumínium ötvözet is társulna. Ezt a kettõs megfelelõséget a az utángyártott dugók sajnos a legritkább esetben tudják. Magyarul sokszor pont üzemmelegen a legrosszabb a sûrítés a kitágult hengerfurat és az õt nem igazán követni tudó dugattyú miatt.

A karburátoros motorok eleve nehezebben indulnak meleg motor leállítása után nem sokkal, mint pl. egy befecskendezõs. Ez az üzemanyag párolgása miatt és egy hõsokk miatt van. A hõsokkot a hûtés leállítással együtt járó megszûnése okozza. Ilyenkor a motorhõmérséklet még pár fokot emelkedik ráadásul elég aránytalanul a különbözõ részein a motornak. Ez megint alakít egy kicsit a henger-dugattyú illesztési hézagán mind alakban, mind méretben. Ez is alapvetõen befolyásolja a sûrítést.
Vízhûtéses motoroknál mérsékeltebb ez a hatás a jobb hõelvezetés miatt.

Trabantnál még lehet gond, hogy a nincs a porlasztó megfelelõen elszigetelve a motortól. Gyárilag a csatlakozó csonkon a papírtömítések között van egy pirosas színû ún. FIBER tömítés. Az õ szerepe elsõdlegesen a hõszigetelés, hogy a forró motor ne hevítse túl a porlasztóban a benzint. Mert a túlhevült benzin azon túl, hogy remek táptalaj egy útszéli spontán poroltózáshoz remekül párolog, gõzölög ami szintén nem a könnyû indíthatóság alapfeltétele.

Ha nincs meg lehet pótolni pl. NYÁK-lemezbõl kivágott textil-bakelittel. Vastagságtól függõen 1-2 db alkalmazásával. Ha 2 db kerül beépítésre illik közéjük tenni egy vékony papír tömítést. A NYÁK-ot lemaratni nem szükséges, mert olyan mint a rossz számológép. Nem oszt és nem szoroz:)

7356 Sáfrány Gábor 2014-07-15 07:22:56

Sziasztok!

Trabi átfolyásmérõbõl kifolyó benzin mitõl lehet légbuborékos? Tapasztaltatok már ilyet? Több átfolyásmérõvel próbáltam, volt amelyik új volt, volt amelyiket kitakarítottam.
Olyan "légrések" tudnak keletkezni alacsonyabb üzemanyagszint esetén, hogy egyszerûen az úszóház már nem "szívja" be. Feltételezem kiegyenlítõdik a levegõ nyomás.

7355 Pápai László 2014-07-15 06:33:41  Előzmény: Spityu: 75969

igen, ott is lehet bibi...Kérdés a "gyakorlatilag" új motor mit jelent? Felújított? Milyen alkatrészekkel?Mennyire felújított?mennyire hozzáértõ csinálta?Stb...A 4T-m nekem is szarabbul indul melegen, kell köszörülni,hol kicsit, hogy jobban..Hidegen pöcc röff..lehet hogy elgázosodik a benzin, de az is lehet hogy keveset kap, és hát hidegen ugye ott a szivató...