Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

513  Spityu 2009-11-22 14:48:02  Előzmény:Őry Gábor: 69127

Te... én ezzel tavasszal sokat szívtam, állítottam mindent, de csak nem emelt ki. Pontosabban kiemelt, de mégis reccsent néha a második.
Aztán amikor f?tengelyeztem, kivettem kuplungtárcsát, megnéztem a nyomószerkezetet, a grafitgy?r?t, de egyiken sem láttam semmilyen rendellenességet. Végül rátettem a nyelestengelyre a tárcsát és megnéztem mekkora holtjátéka van (billegtettem a bordástengelyen). Majd rátettem egy újat. Utóbbinak sokkal kisebb lötyögése volt, így azzal raktam össze a motort. Azóta rendesen kiemel, bár sajnos valószín?leg az el?z? tárcsa miatti er?ltetés miatt elfáradt a második fokozat szinkronja.

512  Spityu 2009-11-22 14:43:45  Előzmény:Őry Gábor: 69126

A motor hogy muzsikál?

511 Őry Gábor 2009-11-22 14:43:13  Előzmény: Spityu: 69122

Megnéztem járás közben, nem láttam, hogy mozgott volna a f?tengely oldalra. Most olyat is csinál, hogy érzésre kiemel, érezni, ahogy átbillena membrán, de még mindig nem emel ki. Holnap belenézek, hátha szétesett a kuplungtárcsa.

510 Őry Gábor 2009-11-22 14:40:53

Emberek, hát ilyen nincs! Tudtátok, hogy a Hall-jeladók nem egyformák? Én például nem. Kicseréltem, mivel a másiknak a csápágya már fáradt volt. Ugyanúgy bekötöttem, el se lehet téveszteni, mert a vezetékek nem egyforma hosszúak. Végighúzattam a kocsit a fél falun, olyan durrogások közepette, mintha l?gyakorlat lett volna. Hát mondom, lesz, ami lesz, felcserélem a gyertyakábeleket, hát mit ad isten, pöccre indul. A gyertyakábelt se lehet felcserélni, mert ne megyformák. Lehet, hogy a jeladó valami utángyártott termék, bár gyárinak látszik....

509 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:34:14  Előzmény:Őry Gábor: 69124

elméletileg a motror nem telhet meg üzemanyaggal fullra hacsak nincs eldugulva a karbi túlfolyója

508 Őry Gábor 2009-11-22 13:21:37  Előzmény: Spityu: 69122

Most, ha sikerül megröffenteni, talán kiderül, hogy elnyomja-e. Álló helyzetben nem ment odébb semennyit benyomott kuplunggal.

507 Őry Gábor 2009-11-22 13:19:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69121

Jó. semmit nem variáltam, mert gyakorlatilag csak a kuplung témában vizsgálódtam. A pipákat fel se lehet cserélni, mert nem egyforma hosszúak. Na, mindegy, most az lesz, hogy meghúzatjuk, aztán csak beröffen. Lehet, hogy tele van benyával a forgattyúsház.

506  Spityu 2009-11-22 13:05:46  Előzmény:Őry Gábor: 69120

Csak az a baj vele, hogy emiatt a merevség miatt könnyen elpattan. Legutóbb 3 darabban szedtem ki. A csapágy elcsúszása ellen azonban ez sem véd, ami hosszútávon a tengelycsonk kopásához vezet.

505 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:03:40  Előzmény:Őry Gábor: 69115

szikra jó helyen van?

504 Őry Gábor 2009-11-22 12:56:20  Előzmény: Spityu: 69116

Nem egy könnyen deformálódó alkatrész, ráadásul el? van feszítve, mert a lendkerék összenyomja. Ez a tárcsa pont akkora, hogy fedi a csapágy bels? gy?r?jét, és a tengely vállát. A tengely ráadásul egy hangyányit beljebb van, legalábbis az egyik f?tengelyemnél. Ergo nem mozdulhat el. Már épp akartam volna egy ilyet kitalálni, átkozva az NDK-t, hogy miért nem tudtak odatenni egy nyomorult zégergy?r?t, amikor eszembe jutott, hogy hoppá, ki van ez találva. Ugyanis ennek a tárcsának semmi más jelent?sége nincs, még csak azt se lehet mondani, hogy rugós alátét szerepe lenne, mert a lendkerék csavarját úgyis biztosítja egy orros alátét, másrészt, ha lelazul a lendkerék, úgyis meg kell állni, nincs tovább, nincs értelme túlbiztosítani. És azért hullámos, mert nem lehet kisakkozni, hogy támasszon is, de a lendkerék se ütközzön fel, miel?tt rászorul a kúpra.

503 jocking . 2009-11-22 12:45:41  Előzmény:Sövényházi József: 69112

Legalábbis a 6V-osokban, a 12V-osokban már ugyanúgy generátor van.

502 pete sándor 2009-11-22 12:19:47  Előzmény:Horváth Ferenc: 69117

hello
mérj rá az akksira járo motornál 14V több nem lehet
Lehet a fessz szabb a rossz

501 Horváth Ferenc 2009-11-22 12:15:18

Üdv urak!
Ha már 4T generátor a téma kérdeznék én is:)
Mi az oka annak,hogy láthatóan jobban tölt magasabb fordulaton?Ha jól gondolom akkor ez nem a normális állapot:)Koszos lenne vagy akkum haldoklik?

500  Spityu 2009-11-22 11:58:36  Előzmény:Őry Gábor: 69114

Az úgy emlékszem a csapágy bels? gy?r?je és a lendkerék között van, de lehet, hogy a f?tengelyre támaszkodik fel a másik oldalon, nem a csapágyra. Túl sokat az sem ér, kuplungolással simán deformálható.

499 Őry Gábor 2009-11-22 11:55:34

Nincsen nap szipi-szopi nélkül. Visszatettem kiszerelt motoromat, benzin, szikra van, élet nincs. Az akksit már lemerítettem. Lehet, hogy a döntögetéskor a karbiból belefolyt a benzin. de ha van tippetek ezen kívül, ne tartsátok magatokban, könyörgök!

498 Őry Gábor 2009-11-22 11:53:12  Előzmény: Spityu: 69109

Közben eszembe jutott, hogy a lendkeréknél van egy hullámos tárcsa a tengelyen, szerintem az tartja a f?tengelyt, hogy le ne tudjon csúszni róla a csapágy. Akinek megcsúszik, az valszeg elfelejtette visszatenni. Ha rajta van, szerintem nem tud elcsúszni.

497 Kolonics Tamás 2009-11-22 09:23:33

Sziasztok!
Ki tudna segíteni!?
Trabi 1.1-be Polo váltóhoz milyen hosszúak a féltengelyek a küls? csukló nélkül?
(TR 1.1 csonkállványok,Tr 1.1 küls? csuklók,polo féltengelyek ezekb?l kellene összeraknom)Segítségeteket el?re is köszönöm!
Bebe

496 Sövényházi József 2009-11-22 08:49:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 69111

Meg az is, hogy a 2 ütem?be dinamó van, nem gen. :)

495 Csády Szabolcs 2009-11-21 21:50:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69105

Értem...Egy ilyen szénkefe csere mennyire bonyolult m?velet? ( elfelejtettem említeni, hogy 4T-r?l van szó, bár a képen látható olajsz?r? elég egyértelm?vé teszi a dolgot:) )
[i](Módosította trabiszabi 2009.11.21. 22:52-kor)[/i]

494 Őry Gábor 2009-11-21 21:01:42  Előzmény: Spityu: 69108

Nem, mert aztán visszament a 014010-es - kissé kopott- csapágy, és simán jó volt az egész.

493  Spityu 2009-11-21 19:39:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69107

Hát igen a csapágynál kritikus, de BGT motorjában volt egy ilyen f?tengely, az elég sokat elment így.
Én még mindig az érdesítést ajánlom - ésszel.

492  Spityu 2009-11-21 19:35:47  Előzmény:Őry Gábor: 69106

Ponthegesztés is jó, arra is láttam példát. Nem lehet, hogy a blokkod vagy a f?tengelyed volt ferde és amiatt szorult meg?

Ezek is rögzít?gy?r?sek, csak biztosító stift nincsen benne de a lakk/paszta elég oda. A csapágyragasztó árát nem tudom pontosan, keress rá a Loctite-ok között. Valahol 1000 és 5000 között van egy kicsi tubus asszem. :)

491 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:35:23  Előzmény:Őry Gábor: 69106

Meg se próbáld.Amúgy simán elpattan,a csapágy rideg nem igazán hegesztésre alkalmas.Csak illeszt?gy?r?vel érdemes csinálni.De mint korábban írtam,nem feltétlen ez a baj,de ha igen mindenképp bontani kell a motort.

490 Őry Gábor 2009-11-21 19:29:46  Előzmény: Spityu: 69104

És egypár ponthegesztés nem segít?
Ezzel e szorulással vigyázni kell. Egyszer egy 6009-est tettem fel közgy?r?vel egy 40-es vég? f?tengelyre, Faszán szorult az egész, de a blokkot összehúzva úgy megszorult, hoga nem akart forogni, lefulladt, szedhettem szét. Miért nem rögzít?gy?r?s az összes csapágy, mint a régi blokkokon?!
Drága a csapágyragasztó?
[i](Módosította orygabor 2009.11.21. 20:30-kor)[/i]

489 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:27:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 69100

Oda nem kell semmi,gyárilag üres.Vagy a feszszabályzó halódik,de inkább a szénkefék kopottak vagy leragadnak.Sajnos általában kevesen tisztítják ki a generátort és sajnos a kosz rárakódik mindenhova,az is befolyásolhatja.

488  Spityu 2009-11-21 19:24:44  Előzmény:Őry Gábor: 69103

C3 az elég nagy, nem fog elmenni. Legutóbb egy kicsit túljóra sikerült, eléggé kellett ütni. :) Persze a küls? sonkát kell feltámasztani, nem a másik tengelyvéget és akkor semmi gond nem származhat bel?le. :D

487 Őry Gábor 2009-11-21 19:13:05

Na még annyi a témához, hogy mennyire kell szorulnia a csapágynak felütéskor, hogy jól tartson? Mert ha túl szoros, az se jó, mert elmegy a csapágyhézag.

486 Kacsándi Szabolcs 2009-11-21 19:10:02  Előzmény:Őry Gábor: 69101

Pedig ha ilyen baj van akkor muszáj lesz.Hiába gyári egy id? után a tömítések ott is engednek,szivároghat ,falsot szívhat.Azért mert még gyári, nem biztos hogy örökös is.Többet ér egy szétszedett átvizsgált és újra jó tömítéssel összerakott motor,mint egy gyárinak mondható motor ami nyektetve van mikor elképzelhet? hogy baj van vele.Meg kell gondolni mi ér többet.Szétszedni amíg nem kés? és kijavítani,vagy tönkretenni és utána szar anyagokból összerakni,ami nem biztos hogy sokáig húzza.

485 Őry Gábor 2009-11-21 18:39:27  Előzmény: Spityu: 69099

B......sza meg, most egy hónapig tutira nem lesz autóm, annyira nem érek rá. Holnap megnézem járás közben, ha elmegy, akkor szopa. Meg az az igazság, a gyári blokkot nem szívesen kapom szét...

484 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Még mindig olyan problémával küzdök, hogy a generátorom csak bizonyos fordulatszám után kapcsol be, de utána rendesen tölt, nem csak a bizonyos fordulatszám fölött. A gyújtásvisszajelz? a motor elindulása után elalszik. Ma kicsit jobban szemügyre vettem,s van egy saru a fesszabályzón, amire nem megy semmi, de nem találom, hogy az esetlegesen lecsúszott vezeték hol van. Akinek van valami tippe, hogy mi lehet a hiba oka, írjon legyen szíves!

Íme egy kép a fesszabályzómról:

[imgw]https://www.keptarolo.com/pictures/0d9aae18a668daf2f0252ab3a3a839cb.jpg[/imgw]

483  Spityu 2009-11-21 12:47:21  Előzmény:Őry Gábor: 69098

Hát az az igazság, hogy a gyári f?tengelyen is simán megcsúszik. Nem tudod becsorgatni, ha lenne akkora rés, már rég nem menne a motorod. :)
Próbáld meg azt, hogy óvatosan megkocogtatod mindkét irányból a f?tengelyt. Sok kicsi mozdulattal, mintsem nagyokkal (a torzulást elkerülend?). Ha arrébb megy, akkor szedheted is szét a blokkot. Aztán megérdesíted szépen a csapágy felületénél a f?tengelyt, majd rákocogtatod. Tutira jó lesz. Én 120 fokonként vágóval + kalapáccsal kb. 3-4mm hosszú sorját "faragtam" rá. Ha van csapágyragasztód, az is jó, de ne vegyél csak emiatt...
A lakk inkább a blokk fel?li csapágygy?r?re jó, na meg tömítésnek.

482 Őry Gábor 2009-11-21 11:18:11  Előzmény: Spityu: 69097

Most beszerelve lecsekkolom, hogy járatva kuplungoláskor arrébb megy-e. Ha igen, az gáz. Nincs kedvem szétszedni. Ha a lakkot becsorgatom a csapágy és a f?tengely közé, az jó lesz?
Egyátalán, mennyi az esélye, hogy a gyári f?tengely, megcsúszik?

481  Spityu 2009-11-21 10:10:26  Előzmény:Őry Gábor: 69092

A lakk megfogja amennyire kell. A fontosabb a f?tengelyre való rögzítés, ott kisebb a felület, könnyebben megforog.

480 Léber Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 69093

601-es átfolyásmér?jéhez komplett cikk fényképekkel, kapcsolási rajzokkal:
https://wartburgpeter.de/te_kmva3.htm

479 Mazák Viktor 2009-11-21 09:46:26  Előzmény:Varga Tibor: 69088

Illetve ez a másik megoldás. Ha nem lett abajgatva, és minden tömítés ok, akkor a dugulás elég ritka. Említetted a régi gyertákat is.

478 Mazák Viktor 2009-11-21 09:44:36  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69091

Igen, szerintem vagy dugulás, vagy valahol falsot szív. Mert ezek alapján nem a túldúsulás miatt torpan, hanem a szegény keverék miatt (szivatóval jobb a helyzet). Lehet egy karbipucolás megoldja. Esetleg egyszer? ellen?rzésképp többször taposd meg, vedd el a gázt, taposd meg, vedd el a gázt, és ellen?rizz gyeryaképet. (fehér gyertyaszín szegény keverék, fekete a túldús, a gyertyák színe kb. 5-10mp alatt kialakul, ezért lehet?leg minimális alapjáratot hagyj miután "megkínoztad".) De szerintem ez inkább szegény keverék lesz. Ha a karbit nem szeretnéd szétdönteni, akkor egy gyengébb megoldás a karbi tetejér?l levenni a leveg?csövet, és a karbi fels? nyílását kézzel letakarod, majd gázt adsz. A nagyobb szutykot kiviszi, de egy pucolást nem helyettesít. (Azt tegyük hozzá, hogyha kezes gazdája voltál, és elég gyakran cserélgetted a benyasz?r?t, illetve nem használsz direktsz?r?t, akkor szerintem nem szabad eltöm?dnie.) Remélem csak idén jött el?, nem pedig mióta megvan, akkor be kell állítani a karbit.

477 Lizák Péter 2009-11-21 09:28:09

601-es átfolyásmér? m?szeren négy kábel van.
Melyik micsoda?
7 LEDesen:
fekete-piros, fehér, barna, zöld.
Illetve:
fekete, piros, barna, zöld.

12 LEDesen fekete, piros, barna zöld.

476 Őry Gábor 2009-11-21 09:09:06

Arra van valami tippetek, hogy a már összeszerelt blokknál a 6009-es csapágyat rögzíteni? Ragasztó csorgatása, pontozás, hegesztés?

475 zzzzzzzzz bbb 2009-11-21 08:12:10  Előzmény:Mazák Viktor: 69081

hidegen,amíg m?ködik a szivató,addig kevésbé csinálja ezt,de néha akkor is.Azonban meleg motornál mindíg.Már nyáron is ez volt vele.Elképzelhet? hogy dugulás?Más hiba nem jött el? ezzel.Fogyasztás kb a szokásos.Gyertyák elég régiek,elosztófedél nemrég lett cserélve.

474 Mátyus Ádám 2009-11-20 21:51:54  Előzmény:Őry Gábor: 69086

Nem látok bele a lelkivilágában, de mint laikus azt gondolom, hogy a kifújás miatt tökéletlenné válik az égés. Ezért megn? a csörgésre való hajlam. Nekem is a H1-1 karbi van fennt, de én csak a dúsítót cseréltem nagyobbra. Így ha éppen jól tömített a motorom akkor jól is megy és nem is csörög.

473 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 19:32:05  Előzmény:Őry Gábor: 69085

Ha megnézed a lendkerék és blokkperem közti hézagot mindjárt láthatod hogy valami nem passzol.Elképzelhet? hogy visszaáll a helyére egy darabig jó is lehet.Általában amiket ezért szedtem szét,nem teljesen mozgott könyen.Egy részén megszorult és nem volt els?re észrevehet?.Amúgy valamennyit a bels? csapágyak is tartanak,tehát ha annyira beesett a pedál az nem feltétlen ez a jelenség.Feltételezve hogy 3 golyóscsapágy van benne,talán kevesebb az esélye az elcsúszásnak.
El?ször mindenképp a pedálsor ,a bovden és a szerkezet körül keresgélj.

472 Varga Tibor 2009-11-20 19:06:46  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Ha karbihoz nem lett nyúlva, akkor a gyújtás környékén van a baj,nem tökéletes a szikra. Lehet elosztófedél, gyertya, gyújtókábel is. Általában gyertyacsere megoldja.

471 Varga Tibor 2009-11-20 19:04:19  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Ha H1-1 karbid van, akkor az csörögni is fog, míg nem raksz bele 125-ös fúvókát, vagy pedig tisztíthatod a hengerfejet 3000km-enként.

470 Őry Gábor 2009-11-20 17:44:48  Előzmény:Mátyus Ádám: 69084

Tényleg, ezt én is hallottam már. Miért csörög kifújáskor?

469 Őry Gábor 2009-11-20 17:43:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69082

Vazze, tényleg, jó, hogy szólsz, jut eszembe, hogy az utánállítás után a kinyomáskor hallottam valami csikorgó hangot!
Azt hogy tudom megállapítani, hogy el lett nyomva a f?tengely? Mert ha nem lötyög, akkor nem derül ki. Mit kell lemérni hozzá?
[i](Módosította orygabor 2009.11.20. 18:47-kor)[/i]

468 Mátyus Ádám 2009-11-20 17:17:20  Előzmény:Tóth Péter: 69077

Szia!

Nekem akkor szokott észnélkül csörögni, ha kifúj valahol. Szerintem érdemes lenne leszedned a hátsó burkoltatot a motorról amit két rugó fog és szemrevételezni a hengereket, hogy látszik-e rajtuk ilyesminek a nyoma.

467 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:56:08  Előzmény:Irinyi Norbert: 69080

Nézz utána a fényváltó relének.De sokszor hiba a meglazult vezeték a biztitáblába.Elokszidálódik a vezeték és az áthidaló és máris nem m?ködik.De sokszor el?fordult már hogy a látszólag jó biztosíték nem volt jó.Betettem egy másikat és jó lett.Nézz utána a lámpa testelésnek is.

466 Kacsándi Szabolcs 2009-11-20 16:52:36  Előzmény:Őry Gábor: 69079

Nézd meg a pedált ahol belemegy a bovden.De nem ártana a szerkezetet is megvizsgálni,leszedni.Viszont a legrosszabb ami történhet az a f?tengelyed.Ha megmozdult a támcsapágyad akkor el?fordulhat ilyen jelenség.Lehet elnyomta a kuplung.

465 Mazák Viktor 2009-11-20 16:45:02  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69068

Dozer látom elhanyagolnak :)

Mikor van a hiba? Hidegen, melegen?

Hogy jött el?? Reggeli indítás után így viselkedett, vagy eleinte ritkán, kés?bb egyre gyakrabban fordult el?? Esetleg most, hogy bejöttek a hidegek, most kezdte el csinálni? Ezzel együtt jött-e másik hiba? Fogyasztás hogy változott, már ha azóta tudtad mérni? Gyertyák mikor lettek cserélve?

464 Irinyi Norbert 2009-11-20 16:24:44

Sziasztok! volna egy olyan problémám a 2T trabimal hogy jobb oldalon teljesen megszünt a tompított megf a helyzet jelz? is el?l és hátul is .
De viszont ha elöl ráadom a távolságit akkor az m?ködik próbáltam már izzót is cserélni de semmi biztosítékok is mind jók.
Mi lehet a probléma mit nem vettem észre ?