Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

54 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:40:00  Előzmény: Spityu: 68669

Sajnos semmit. Egy ismerőstól aki a 70-es évek óta jár rallye és pálya-hegyiversenyekre hallottam hogy nagyott szólt a gép annó. Meg neten kering róla pár kép.

53  Spityu 2009-10-05 17:33:34  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68667

A kasztni vagy összetört, vagy elkerült máshová külön, nem tudom. A motor vagy legalábbis egy klón (talán tartalékmotor) állítólag meg van még valahol.
Tudsz valamit a gépegységről? Narancssárga-fekete, AFIT felirattal.

52 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:28:59  Előzmény:Tóth Péter: 68663

Úgy tudom majd mindem akkumulátor a jászplasztiknál készül. Amúgy nekem 3 évet bírt általában rövid távokon, nagy zene és lámpák mellett mindenapos használatban.
Töltésméréskor általában feszültséget mértem.

51 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:24:55  Előzmény: Spityu: 68656

Helló!

Nálatok van Pécsett a motor? A kaszninak mi lett a sorsa? Előbb volt naracssárga és utána Hódgép dekoros?

50  Spityu 2009-10-05 16:16:14  Előzmény:G J: 68665

Szerintem nincs akkora célközönsége. :P

49 G J 2009-10-05 16:11:48  Előzmény: Spityu: 68656

hú várjuk várjuk :D

címlapra és totálcárra vagy legalább autofiliára kikerül?

48 Őry Gábor 2009-10-05 13:44:31  Előzmény:Tóth Péter: 68662

Tényleg.

47 Tóth Péter 2009-10-05 13:43:35

Aksi ügyben tud valaki segíteni??
Lentebb vázoltam a helyzetet!

46 Tóth Péter 2009-10-05 13:41:55  Előzmény: Spityu: 68661

Bizony, azt ETZ-é függőlegesen van és szögletes a henger.

[imgw]http://images01.olx.hu/ui/2/24/35/36661935_2.jpg[/imgw]

45  Spityu 2009-10-05 13:26:02  Előzmény:Őry Gábor: 68660

Hasonlít, de szerintem nem. Az ETZ-nél úgy emlékszem függőlegesen van a gyertya. Egyébként nagy Jawa versenyző volt a Bodó, múltkor kb. másfél órán át mesélt az egyik kolléga.

44 Őry Gábor 2009-10-05 13:18:43  Előzmény: Spityu: 68659

Ez a hengerfej nem ETZ-ből lett faragva?

43  Spityu 2009-10-05 13:16:07  Előzmény:Őry Gábor: 68658

Igen, ez az. A kasztni állítólag pár éve már jobblétre szenderült, de a motor és pár póthenger még megvan - szintén állítólag. Holnap majd kiderül.

42 Őry Gábor 2009-10-05 12:57:09  Előzmény: Spityu: 68656

És hol található a csodajárgány? Erről beszéltünk ma?

41 Anda Árpád 2009-10-05 12:54:16

Hali!
Szeretnék a trabimra tavaszi szezonra alufelnit...4x100-ra gondoltam, de ugye ahhoz módosító kéne! Valaki esetleg tudna segíteni egy képpel rajzzal méretekkel? Fater esztergályos szal a többi nem téma...
A segítséget előre is köszönöm

40  Spityu 2009-10-05 12:52:10

Holnap pedig megyek megnézni a [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=418e5cf467472]legendát[/url]. Remélem tudok méretezni, vagy legalább belenézni, fényképezni. Beszámoló lesz természetesen. ;D

39  Spityu 2009-10-05 10:45:16

Kering jó pár leírás a neten ami a Trabant motorjának tuningolásáról szól, sokan ezek alapján építkeznek. Most egy hirdetésben olvashatnak erről azok, akiket részletesebben érdekel a téma. Írnak a vezérlésről és a beömlőkről is, továbbá arról, hogy mivel lehetne még fejleszteni rajta.

[url=http://cgi.ebay.de/Trabant-Motor-51PS-Tuning-4-Kanal-mit-38mm-Vergaser_W0QQitemZ230384266357QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a3f8ec75&_trksid=p3286.c0.m14]51PS[/url]

38   2009-10-04 21:01:59  Előzmény:Szabó Gábor: 68653

A szivató kikapcsol. most olyan karbi van rajta, amivel 6-8 literes volt a fogyasztás egy másik trabival. Viszont a benzincsövet majd megnézem. A kipuffogó gáz eléggé benzin szagú.

37 Szabó Gábor 2009-10-04 20:41:51  Előzmény: : 68652

Szivató kikapcsol?
Úszóház oldalán lévő membránt működtető vákumfuratok el szoktak tömődni, gyakran ez okozza, hogy ömlik a benzin a szívótorokba. Esetleg átengedő tűszelep, eltömődött tankba visszavezető benzincső is lehet.

36   2009-10-04 20:26:38

4T trabi esetében hogyan lehet szegényíteni a keveréket? Kormosak a gyertyák, nagy a fogyasztás, gondolom kicsit sokat kap.

35 Szabó Gábor 2009-10-04 19:31:00

Utánporlasztós tapasztalatok:
Pár márkatárssal mentünk egy nagyobb kört 7végén. Eger-Lilafüred-Miskolc-Kazincbarcika-Eger volt az útvonal. Aki ismeri, tudja, hogy nem sík vidék. Tisztességes tempóval haladtunk, akit utólértünk, megelőztük (2T-k nagyon jól szerepeltek). Induláskor kagylós kúton natúr 95-ös telitank, érkezéskor ugyanott 10,02 litert sikerült belepréselni, a napi számláló 167km-t mutatott.
Gyertyák szürkésfehérek, próbálom orvosolni előgyújtás csökkentéssel, ill küszöbön a gyertyacsere meg a küszöbcsere, lehet más hőértékű kerül a helyükre.

34 Kacsándi Szabolcs 2009-10-04 18:51:31  Előzmény:Varga Tibor: 68643

Szóval akkor ez nem olyan egyszerű mint a képen ábrázoltak.Csak ezért gondoltam hogy egyszerű a felszerelése.Azért kösz.

33 Őry Gábor 2009-10-04 18:28:33  Előzmény:Fonai László: 68648

Akkor elképzelhető, hogy fogaskerekek csúsznak egymáson. Mondjuk a differenciálműben.

32 Fonai László 2009-10-04 15:12:14

Sziasztok Márkatársak!

Tudnátok nekem arra mondani valamit, hogy miért lehet az, hogy ha szar talajon indulok, akkor mindig csak a jobb kerék kapar el, és ha gyorsítás közben utést kap a jobb első kerék (káytú pl), akkor iszonyú reccsenést lehet hallani sokszor. Leginkább olyasmi a hang, mintha mondjuk fogaskerekek csúsznának egymáson.

31 Tóth Péter 2009-10-04 12:28:31  Előzmény:Varga Tibor: 68644

Minimum állásba 9 A-ra töltött, majd visszaesett 3-4 A-re.
Utána maximummal töltöttük, akkor 11-el vette.

30 Tóth Péter 2009-10-04 12:27:18  Előzmény:Tóth Péter: 68645

Jut eszembe...
Amikor csináltuk a mocit, 2 napig nem volt rajta az saru, forgatni nem akart.
Töltöttük kb. 30 percet és indult.
Azóta indul rendesen.

29 Tóth Péter 2009-10-04 09:00:40  Előzmény:jocking .: 68641

Ok, ha időm engedi, akkor kipróbálom.

28 Varga Tibor 2009-10-04 07:14:45  Előzmény:Tóth Péter: 68640

Elsőnek mérd meg a töltésed, hogy kellőképpen tölti-e az akkut.

27 Varga Tibor 2009-10-04 07:13:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68637

Egyátalán nem csereszabatos, nem tudom ezt miből következtetted le. A féktartó vason is kell átalakítás, meg távtartó stb. Bonyolult, egyszerűbb az általam már leírt komplett csonkállávny csere.

26 Lizák Péter 2009-10-04 06:26:26  Előzmény:Prokop Gábor: 68621

Pedig tschabi az 500-asát is megcsinálta. Abban ilyen van.

25 jocking . 2009-10-03 21:55:33  Előzmény:Tóth Péter: 68640

Akkuvétel előtt próbáld ki, hogyha 2-3 napra leállítod a kocsit, előtte vedd le az egyik sarut az akkuról. Ha ezután nem merül le, akkor nem az akku szar, hanem valami fogyasztó a háttérben szépen leszívja.

24 Tóth Péter 2009-10-03 20:04:56

Helló!

Nagy valószínűséggel akkumlátor csere előtt állok, mivel ha nem használom 2-3 napot, alig forgat az önindító és nehezen indul, de nem tudom, hogy milyen márkájút vegyek.

Néztem ilyet, ebből a 45 Ah-as 12000ért volt!
[url]http://www.autosszaki.hu/kepek/apro/39337_1228744401b.jpg[/url]

Szerintetek milyet vegyek??

23 Kolonics Tamás 2009-10-03 18:41:50  Előzmény:Varga Tibor: 68636

Köszi a segítséget!

22 Kacsándi Szabolcs 2009-10-03 17:58:38  Előzmény:Tóth Péter: 68633

És ki rakta össze ezt a motort?

21 Kacsándi Szabolcs 2009-10-03 17:49:25  Előzmény:Varga Tibor: 68636

Ezekszerint ha jól látom a képen a golf 1 féknyerge csereszabatos a trabiéval.Más különleges átalakítás nem kell hozzá?

20 Varga Tibor 2009-10-03 08:58:12  Előzmény:Kolonics Tamás: 68631

Nem passzol rá, a Golf csonkállványt kell beépíteni, közdarabbal a gólyaláb csatlakozásnál. Avagy Golf I gti fék, németek faragtak már fel Trabi futóműre, de oda is kell közdarab(távtartó) de sztem egyszerűbb a komplett golf csonkállványt alávágni.
[url]http://trabiteile.de/product_info.php/products_id/696[/url]

19  Spityu 2009-10-03 07:30:00  Előzmény:Tóth Péter: 68633

Mennyit vett le belőle? Mert én emlékszem a képekre, valamennyi tényleg le volt belőle szedve! Ezek szerint csak kb. 1mm-t??? Esetleg nem mérted meg konkrétan a henger magasságát? Itt van mellettem egy új, 154.26mm.

Ekkora hézag elég sokat számít, biztos. Reméld, hogy csak ez okozta a nyomáshiányt és a gyűrű-hengerfal-dugó rendben van, járatás szempontjából.

Kiszámíthatod, az 1.35-ös hengernél mindössze 7.02-es kompresszióviszonyod volt, a másiknál valamivel több.

A dugók akkor most szintbejárnak a szélénél, ugye??

18 tóth furdzsenxia 2009-10-03 07:23:10  Előzmény:Tóth Péter: 68633

huh beleestél te is dolgok sűrűjébe akkor elmérte az esztergályos vagy nem nagyon érdekelte mit mutat a tolómérő.pedig ha nem egyforma a két henger akkor csinál a motor érdekes dolgokat és persze nem is megy úgy,meg a fogyasztást is felnyomhatja. a havernak van egy elrakott vezérlésű 3 felömlős hengere egy kicsit reszelt karbival meg a szabó zoli féle kipufogóval és meglepően jót megy az autó múltkorában egy turbós golf 2 kergetett vele és bírta a tempót rövid távokon és nem is fogyaszt neki veszélyesen normális használatban 7 liter körül.:D

17 Tóth Péter 2009-10-03 07:13:52

Üdv Mindenkinek!

2 napja szétszedtük a Trabi motorját, mert folyt belőle az olaj (kipufogó nyílásnál és a hengerfejnél), miután levettük a hengerfejet, megnéztük a dugattyúkat is, tekergettük is és észrevettük, hogy nem jön föl a henger tetejéig. Majd megmértük, 1,05 és 1,35 mm volt a hiány. (Szóval aki csinálta, az jól elbaszta, nem vett le 2 milit, ráadásul nem is egyformán szedett le belőlük)
Tegnap kihézagoltuk, kivettük alóla az alumínium lemezt és klingelitből vágtunk tömítést.
Tegnap összeraktuk, még egy kicsit vettem el kaját.
Majd kipróbáltam és a fogyasztás mérő alapján sokkal kevesebbet eszik.
50nél csak egy narancs és egy zöld led égett.
A motor is erősebb lett.
Most majd kíváncsi leszek a fogyasztásra.

16  hks 2009-10-02 19:25:58

Az 500-as, 600-as trabanthoz valóban nem létezett ablak emelő, de ez a lány valószinüleg az elektromos elhúzhatós ablakra gondol. Valószinű látta a nagykarácsonyi videón, vagy valamelyik találkozón.

15 Kolonics Tamás 2009-10-02 18:59:45

Sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni?Trabi 1.1-be a GolfII GTI féknyerge az passzol a trabi csonkállványához,vagy kell átalakítást végezni?Köszi előre a segítséget!

14 Bíró Norbert 2009-10-02 18:56:51

A dolog ott kezdődik hogy a 600-asban még ablakemelő sem igen leledzik, nemhogy elektromos:D

De én is inkább provokációnak érzem a kérdést..

13 tóth furdzsenxia 2009-10-02 18:52:57

elektromos ablakemelőt bizony.köszönöm Tiberius a segítséget megpróbálom a Tschabit megkeresni.;)

12 Huszta Tibor 2009-10-02 18:41:46

tschaby-nak vanak konkrét eredményei a kérdésben...

11   2009-10-02 18:34:33  Előzmény:Őry Gábor: 68626

Komolyan érdekel? Mert szívesen megosztom a tapasztalataimat.

10 Őry Gábor 2009-10-02 18:30:40  Előzmény: : 68619

Igen!

9   2009-10-02 18:29:05  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68620

Elektromos ablakemelőt szeretnél beépíteni?

8 tóth furdzsenxia 2009-10-02 18:16:05  Előzmény:Szarvas László: 68623

mire kell napelemet ragasztani?

7 Szarvas László 2009-10-02 18:14:49  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68620

Napelemet kell ráragasztani.

6 tóth furdzsenxia 2009-10-02 18:09:36  Előzmény:Prokop Gábor: 68621

nem nagyon érdekel a regisztráció.de nem is tünt fel mert mindig nem tudok a gép közelében lenni.nem baj hogy kikivánkozott.nem sértődtem meg.amúgy valaki csak tud választ adni a kérdésemre.biztos valkinek van egy jó használható ötlete.

5 Prokop Gábor 2009-10-02 18:04:27  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68620

furdzsenxia:
Talán nem tűnt fel, hogy a szabad regisztráció megszűnt. Így, ha valaki, mondjuk például te, vagy mondjuk bárki más, antiszociálisan viselkedik, és nyilvánvaló hülyeségeket kérdez, akkor előfordulhat, hogy mintegy véletlenül törlődik a regisztrációja, vagy csak kinullázódik a jelszava, és nem tud többé belépni, de újraregelni sem.
Nem tudom, miről jutott eszembe ez a szép mondat, de valahogy kikívánkozott.

...és hogy a kérdésedre is válaszoljak: nem tudom.