Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

104 Varga Tibor 2009-10-09 15:15:04  Előzmény:Irinyi Norbert: 68717

Elképzelhető hogy kiugrott a fékpofa a helyéről.

103  gecső 2009-10-09 14:34:22

+36-20/983 - 88 - 35 ez a telefonszáma

102  gecső 2009-10-09 14:30:40

szerintem csörögjetek rá bj dodira neki biztos van pontos rajza róla nála szerintem lehet is ilyet kapni rendelésre

101 Irinyi Norbert 2009-10-09 11:05:00

Sziasztok! nekem volna egy olyan problémám 2T trabinál hogy a bal hátsó kerék tolatásnál egy pontban megszorul valamiért felemelt állapotban is ha kézzel forgatom hátrafelé megszorul de akkor ha egy kalapáccsal megütögetem akkor megindul és működik is az első fékpedál lenyomásáig amint lenyomom utána hátrafelé ugyanúgy megszorul.
Járt már valaki így? Mi lehet ennek a problémának az oka?

100  Spityu 2009-10-09 10:26:41

Találtam képeket... a középső csík közti különbség szembetűnő, de valamelyik szélsőben is eltérés figyelhető meg: az egyikben 2 és 3 darab "S" betű váltja egymást, a másikban pedig végig 2. (Ez utóbbi nem biztos, de lényeg, hogy eltér.)

[img]http://n2.vatera.hu/photos/97/4d/d09_1_big.jpg[/img]
[img]http://i.ebayimg.com/13/!Bbwp5fw!2k~$(KGrHqQH-EIEquwH0Ve!BK)h)OKg+g~~_12.JPG[/img]

99  Spityu 2009-10-09 10:18:24  Előzmény:Muczán Gábor: 68714

No, közben én is utananéztem (még jobban), de a pakkot nem szedtem még szét (fóliával van három gumi összetekerve). Kis eltérést fedeztem fel a középen futó csíkon, ill. az egyik szélsőn is. Délután készítek fotókat. Mindkét fajtát láttam hirdetésekben Trabant gumiként árulva, és mindkettő 5.20-as.

98 Muczán Gábor 2009-10-09 09:55:40  Előzmény: Spityu: 68713

Spityu,

Az általában használtan még elérhető 5.20x13-as Pneumant (Tubeless 70P) diagonálok mintája változatlan volt végig. Sőt a Heidenau totál ugyanazt a formát nyomja, ugyanazokkal a paraméterekkel, csak a Pneumant helyett saját márkanevén.

A Trabinál már szinte úttörőként alkalmazták a tömlő nélküli (tubeless) abroncsokat évtizedekkel ezelőtt. A brutál korai verziók még nem voltak ilyenek mind, de hol találni ilyet, és ki tudna pl. egy 47 éves gumival közlekedni?

MG

97  Spityu 2009-10-09 09:26:45

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy az 5.20x13-as Pneumant diagonál (2T Trabi) mintázata változott-e az idők folyamán?

96 Tóth Balázs 2009-10-09 08:32:26  Előzmény:Kolonics Tamás: 68711

Még lejjebb akarod? :confused:

95 Kolonics Tamás 2009-10-08 19:53:44

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni Tr 1.1 ültetéshez!Hogy csináljam hogy az autó ültetve is legyen és a kerekek is szépen álljanak az autó alatt!?Minden megoldás érdekel!A mostani állas az hogy a gátlók 50%-al keményítettek+a rúgóból 2 menet ki lett vágva.(Az eleje nem tetszik így!)SEGÍTSETEK!Köszönöm :BEBE

94 Huszta Tibor 2009-10-08 19:02:01

Urak! Van-e olyasvalaki, aki Balatonakarattya közelében lakik és jön a szombati talira? El kéne hozni egy cuccot, segítsetek, ha tudtok!

T.

93 Kiss Krisztián 2009-10-08 18:22:19  Előzmény:Nagy József: 68704

Ne bénázz már annyit!Viztisztiszta plexi,megcsinálod,majd bármelyik foliás(olyan aki autokat is foliáz,csak van valamiismerös!)lefoliázza neked akár hupikékre is.Na hajrá,meg tudod csinálni!

92 tóth furdzsenxia 2009-10-08 18:17:52  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68706

ez a rajz csak egy kiindulási alapnak jó de ha pontos dolgot akarsz inkább mérd ki ha fent van a tárcsa rá kell próbálni a nyerget és ahhoz kell mérni az pontosabb lesz mint ez a rajzocska.ezek a netes rajzok leírások sokszor pontatlanok.én is szívtam rendesen a netes hülyeséggel amikor a wartburg féket építettem be.

91 Csády Szabolcs 2009-10-08 17:59:42  Előzmény:Nagy József: 68704

Esetleg olyat nem lehet csinálni, mint szélvédőnél, hogy lefóliázni? Egy kis utána járást szerintem megér. Ha esetleg összeállna a dolog én is vevő lennék 1 db-ra:) Persze csak ha nem horribilis áron adnád...

90 Kenyér Zoltán 2009-10-08 17:46:18  Előzmény:Karches Attila: 68702

Gondolkoztam a rajzon, meg egy kicsikét olvasgattam azt az oldalt, amit belinkeltem múltkor, és onnan sikerült kikövetkeztetni, h a 4 furat átmérőjének 8-asnak kéne lennie. Amit viszont nem tudok, az az, h a rajzon csak szemmel látható, h a furatok egymástól ugye 30-ra vannak, de a furatok és a vízszintes szimetria tengely közötti távolságok nem ugyan akkorák. És ugye ennek van szerepe, mert akkor a féknyereg is máshova kerül. Ha én ezt úgy gyártatom le, h a furatok ugyan akkora távolságra vannak a vízszintes szimetria tengelytől, akkor a féknyereg valamenyivel el lesz forgatva a 80-as átmérőjű kör középpontja körül. Ennek van jelentősége a biztonság és fékezés ereje szempontjából, mert énb gondolkoztam rajta, de semmire se jutottam:D
Amúgy a rajzon meg még bőven van hiba ezeken is kívül.

89 Kenyér Zoltán 2009-10-08 17:23:05  Előzmény:Karches Attila: 68702

Köszi szépen, bár tényleg nem a legpontosabb rajz, meg hiányzik róla egy két dolog, kiindulási alapnak jó lesz, több lesz mint a semmi. Köszi.:)

88 Nagy József 2009-10-08 14:16:54

Segítség nem kapok sehol sötétzöld plexit! SEGÍTSÉG!!!!!!!!!!!!

87 Karches Attila 2009-10-07 20:50:58

Már nem emlékszem honnan töltöttem le, de jobban megnézve a rajzot fenntartásaim vannak.
A kész alkatrészeket nézegetve a másik képen látszik, hogy 4 átmenő furat van rajta, és két menetes. Tehát ami a rajzon átmérő10 az inkább M10. Az átmenő furatok mérete meg hiányzik. Ránézésre 8as, de ugye ránézésre nem szoktunk alkatrészt gyártani....bár a magyar kisipari "u.gy." cuccok lehet, hogy úgy készülnek:):)
sok szerencsét hozzá

86 Karches Attila 2009-10-07 20:44:45  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68694

Íme:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/adapter_2T_t_rcsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/adapter1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

85 Korpai Tamás 2009-10-07 19:44:09  Előzmény: Spityu: 68700

Kár, azért majd kíváncsi leszek a fejleményekre.

84  Spityu 2009-10-07 19:32:58  Előzmény:Korpai Tamás: 68699

Nem hoztam el... idő sem volt rá valami sok, nagyjából átnéztem, lefényképeztem. Két böszme nagy felömlő és egy harmadik pici, aminek szerintm az a szerepe hogy gyorsítsa a másik kettő által betolt gáz áramlását, nem pedig mennyiségileg járul hozzá a töltéscseréhez. Pillanatnyilag még azt sem tudom eldönteni hogy ez 250 vagy 380 típusú CZ-e. A kipuffcsonk alapján úgy tűnik, hogy 380... nem tudom. Majd még megyek tüzetesebben is átnézni, addig lehet előkerül még ez-az.

83 Korpai Tamás 2009-10-07 19:29:36  Előzmény: Spityu: 68697

Hűha... kérdésözön: Hány felömlős motor ez? Azt lehet tudni milyen kipuf volt ezen? Újra is szándékozod éleszteni valamikor? Látom KLG gyertya van benne. KLG a motor motorja:) A tunyingba nekem is jól bevált, meg a simsonba is jó.

82 Varga Tibor 2009-10-07 18:04:11  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68694

nekem megvolt a méretezett rajz, de nem találtam,már múlthéten is kerestem. ha meglesz visítok.

81  Spityu 2009-10-07 08:12:51  Előzmény:Őry Gábor: 68696

Valahogyan átszabták gondolom. A motor maga működésképtelen, legalábbis durva csíkok vannak a dugón, de a főtengely átforog rendesen. Amúgy ez egy rallykrossz gépben volt, miután a hegyi versenyzést abbahagyták. A kétkarbis sajnos széthullott többször is (de melyik motor nem?), Győrben mérték próbapadon, valahol 60 és 70 lóerő között teljesített.

80 Őry Gábor 2009-10-07 07:52:43  Előzmény: Spityu: 68695

És erre hogy kókányolták rá a burkolatot?

79  Spityu 2009-10-07 07:36:30

Üdv.

Találtam valamit... 2db Czetka Jawa 250/513 henger, hengerfej, felfúrva 600-ra. 36-os csonk, amin Jikov figyelt anno. A kétkarbis blokk már nincsen meg.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/PA060016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/PA060020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

78 Kenyér Zoltán 2009-10-06 21:47:07

Sziasztok! Valaki esetleg tudja az ebben a cikk-ben szereplő féknyereg adapter méreteit? http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tfek.htm
Vagy valakinek van más ötlete a féknyereg rögzítésére?
Köszi

77 Varga Tibor 2009-10-06 18:50:15  Előzmény:Tóth Balázs: 68685

Capslockod néha kapcsold ki, köszi, így is látják az írásod. Mellesleg nézd meg szivató kikapcsol-e rendesen, gyújtás rendben van-e.

76  Spityu 2009-10-06 08:48:48  Előzmény:Őry Gábor: 68691

Nem, valahol másutt a városban.

75 Őry Gábor 2009-10-06 08:42:33  Előzmény: Spityu: 68675

És helyileg a Bodó műhelyében van a motor?

74 Nagy József 2009-10-06 07:02:06  Előzmény: Spityu: 68689

Kösszi!!!

73  Spityu 2009-10-06 06:58:40  Előzmény:Nagy József: 68688

[url=http://www.ptplasztik.hu/]Tipp.[/url]

72 Nagy József 2009-10-06 06:56:23

Valaki tudna nekem segíteni! Sötétzöld plexi kellene nekem olcsón hol tudnák rendelni? HELP

71 Őry Gábor 2009-10-06 06:52:08  Előzmény: Spityu: 68675

Nem is kell, ismerjük őket név szerint.;)

70  Spityu 2009-10-06 06:41:53  Előzmény:Tóth Balázs: 68685

Az úszó rossz szintjére gondoltam, amikor rákérdeztem, hogy nem lyukas-e. Ettől függetlenül ellenőrizheted a benzinszintet.

69 Tóth Balázs 2009-10-06 06:36:27

BAROMI SOKAT ESZIK A GÉP...MI OKOZHATJA?
- KARBI TISZTA
- VAN BUBILEVÁLASZTÓ,
- NEM LYUKAS AZ ÚSZÓ,
- A BEÁLLÍTÁSOKKAL VARIÁLTAM MÁR KRVA SOKAT (VAGY ELMEGY AZ ALAPJÁRAT, VAGY NEM INDUL BE)
ÉREZHETŐEN FULLAD A GÉP A SOK BENYA MIATT (10-15 l / 100KM)
HOL A BIBI?
AZ ÚSZÓ ROSSZ SZINTJE?
KOPOTT FÚVÓKÁK?

68 Karches Attila 2009-10-05 21:19:17  Előzmény:Anda Árpád: 68657

szia!

Ha rám hallgatsz, akkor felnivásárlás után állsz neki, hiszen addig sok értelme nincs. Amikor megvan a felni, odapróbálod nagyjából és rögtön kiadja, hogy mennyit kíván. Utána meg leméretezni nem egy nagy kaland. Ha a faterod esztergályos, szerintem nagyon hamar le tudja rajzolni:)
(különben a 160as osztókörön 4 furat süllyesztve(hogy elférjenek az anyák és meg is tudd húzni) végén 60°os kúp; 45°al eltolva megint 4 furat szépen kitörve, benne 12x1,5ös menet. Kb ennyi. lehet még cifrázni a felni méretéhez illeszkedő tehermentesítő peremmel, illetve ezeket a trabi dobra is meg tudod csinálni. Ezáltal nem terhelődnek a csavarok.)
Remélem tudtam segíteni.

67 Korpai Tamás 2009-10-05 19:19:43  Előzmény: Spityu: 68681

Ja igen hardverkulcsos, asszem USB-s.

66 Korpai Tamás 2009-10-05 19:18:47  Előzmény: Spityu: 68680

Igen széria motorral kezdtük, meg ahhoz egy akármilyen rezóval (a széria kipufot nem nagyon lehet számoltatni vele). Én nem nagyon értek a programhoz, a srác motorokon már elég szép teljesítményeket ért el vele. Igaz azok kicsit fejlettebb kétüteműek mint a trabi, meg nyilván azok gyárilag sem strapamotornak voltak tervezve:)

65  Spityu 2009-10-05 19:14:56  Előzmény:Korpai Tamás: 68678

Jól sejtem, hogy hardverkulcsos védelemmel van ellátva? Vagyis van egy soros/párhuzamos/USB portra rádugaszolandó kütyü, ami nélkül nem hajlandó működni, belső logikája pedig ún. feketedoboz?

64  Spityu 2009-10-05 19:11:08  Előzmény:Korpai Tamás: 68679

Az csak amolyan általánosan bevált képletek alapján történő rajzolgatás. Most már nem így csinálnám (tervben sem), hanem teljesen egyenes konfúzorral, ami természetesen a csúcsteljesítmény fordulatszámára lenne méretezve.
Egyébként lehet, hogy csak semmitmondó, száraz képletek, de az MZ-sek és nagyon sokan mások eredménnyel alkalmazzák őket.
Egy alapszabály a MOTA-hoz, bár gondolom nem mondok újat: legelőször a széria motort próbáld meg minél jobban "megalkotni". Tuningváltozatokat szimulálni ezután érdemes vele.

63 Korpai Tamás 2009-10-05 19:03:00  Előzmény: Spityu: 68677

Mit valamikor régebben terveztél hengerenként rezót, az széria motorhoz készült vagy valami máshoz? Többek között azzal is kipróbáltuk, 5000 fordulaton volt a max telj, de 24LE volt a max. Igaz hogy pár adat csak körülbelüli érték volt, elég sok adatot kér a program, nem ment minden fejből.

62 Korpai Tamás 2009-10-05 18:57:43  Előzmény: Spityu: 68677

ááá sajnos nekem nincs, egy osztálytársamnak van azzal próbálkoztunk. Ő beruházott rá, de sajnos elég jó le van védve, nem nagyon másolható.

61  Spityu 2009-10-05 18:51:11  Előzmény:Korpai Tamás: 68676

Nemár... van MOTA-d? Ezer éve meg akarom szerezni (persze ingyen :D), de sehol nem bukkantam még rá.

60 Korpai Tamás 2009-10-05 18:44:36  Előzmény: Spityu: 68675

Hűha...pedig erre nagyon kíváncsi lennék. Most nekem is fejlesztés alatt áll a motorom. Szívócsonkot felmartam 34-re, valami hasonló méretű porlasztó (vagy ekkora ETZ) lesz hozzá, lehet hogy bemart 4 felömlős lesz. Még a sürítésnövelést kell megoldani. Kipuf egyenlőre az A-s dob, de MOTA-val tesztelgetés alatt vannak hengerenkénti rezók is. Tudom hogy ez megint nagyon sok munka lesz, nem is mindennapi használatra kell, csak néha beletenni, de ha már egyszer tuning akkor menjen rendesen.

59  Spityu 2009-10-05 18:34:57  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68674

Jaja... bár teljesen más forrásból hallottam azt is, hogy már rég elvitték... "a gyűjtők" közül valaki. Neveket nem írok. :P

58 Gyapjas Gergely 2009-10-05 18:33:47  Előzmény: Spityu: 68673

Reméljük holnap mindenre fényderül.

57  Spityu 2009-10-05 18:18:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68672

A forgattyúsházra én is kíváncsi vagyok... vajon valamilyen széria, vagy házi gyártmányú membrán? Hmmm-hmmm... kár így előre gondolkozni, lehet már nincs is meg belőle semmi...

56 Gyapjas Gergely 2009-10-05 18:05:39  Előzmény: Spityu: 68671

Igazából arra lennék kíváncsi mennyit kisérletezett a hengerekkel, meg a forgattyúsházzal.

55  Spityu 2009-10-05 17:49:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68670

[url=http://komi-picurka.hu/gallery/v/archive_past/81oszmhv/komi/81oszmhv_001k.jpg.html]Ez az.[/url] Jómultkor, még a télen mesélték, hogy mennyit dolgozott vele a Bodó, "csak a kipufogókat ha 20-szor nem vette le, egyszer sem" módosítások miatt.