Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

154 Őry Gábor 2009-10-18 06:06:42  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Jó hogy szólsz, én is hallok, olyan ropogós-nyikorgós hangot. Már gyanakodtam arra is, hogy a laprugók szárazak, de nem. Fogalamam sincs mi az, de qrvára idegesít. Lehet, hogy szilentek?

153 Szedlák Tibor 2009-10-17 22:46:29

Ha már a lengéscsillapítóknál tartunk, mitől van az hogyha átmegyek egy kisebb úthibán akkor első kerekek felől, ilyen ropogó hangot hallok, csapágyaknak és csuklóknak semmi bajuk, én a lengéscsillapítóra gondolok de nem tudom pontosan mi okozza a hangot.

152 Sövényházi József 2009-10-17 20:12:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68767

Igen ez volt a gond, köszönöm! reggel még nézegettem egy darabig aztán rájöttem, kiszedtem az egész rugóslábat és ráhúztam a rugótányér fölötti anyát rendesen, mostmár a toronynál is raktam alátétet alá, hátha nem hullik szét :D csak a visszarakása ne lenne ilyen macerás... de a lényeg, hogy most jó, és még a féktárcsa csavarja is ki volt lazulva... :D milyen jó hogy szétszedtem
[i](Módosította yocc 2009.10.17. 22:13-kor)[/i]

151 Kacsándi Szabolcs 2009-10-17 19:22:51  Előzmény:Sövényházi József: 68762

Ha csak alig lóg ki a menet akkor nagyobb a baj.Valószínűleg a felső rugótányér rögzítője is lelazult.Ezért nem lóg ki a szár és ezért is lazulhat meg.Érdemes kiszedni és megnézni az egész gátlót.De remélem tévedek,viszont már jártam így,talán ez a legkézenfekvőbb megoldás.

150 Vári László 2009-10-17 15:50:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68765

-A kapcsoló jól van beállítva, jól érintkezik...
-A rudazat könnyen mozog, nem szorul, bimetall rendesen mozgatja, a ház a jelhez van téve.

Ma próbálkoztam az úszószinttel, meg ha már ennyire belemerültem, ki is takarítottam a karbit... Az eredmény változatlan, egy bizonyos főfoktartományban eltűnik az alapjárat. Az elektronika jó, kap áramot a szelep.
Mára meguntam a próbálgatást, és ki is fogytam az ötletekből... Ha valakinek van még vmi ötlete, ne habozzon megosztani :D

Madogery, Neked pedig köszönöm a segítséget.

149 Madocsai Gergely 2009-10-17 11:58:54  Előzmény:Vári László: 68764

- A karbin a fojtószelepkacsoló zár melegen, alapjáraton? (aza be wan-e állítwa rendesen)

- a hidegindítócsappantyúnak a rudazata, kis rugója nem akad az olajsártól ill. egyéb kosztól. (csekkolni: álló mocinál bal kézzel kb. >=50%-nyira +húzod a gázbowdent, tartod. Jobb kézzel a karbin háturól benyúlsz és +mozgatod a csappanytú rudazatát, h a csappantyú kopptól-koppig könnyedén jár-e.)

- bimetallháznál a jelölés jelölésnél wan-e?

148 Vári László 2009-10-17 09:22:31

Üdv Márkatársak!
Jönnek a hidegek, jelentkeznek is a problémák...
A következő gondom lenne 4T-vel:
A motor félmeleg állapotban, szóval amikor még Éppen nem kezdett világítani a sárga led, a motor elkezd lefulladni, nincs alapjárat, kihagyásos a motor...
Miután felmelegszik üzemmelegre, mintha semmise történt volna, normálisan megy tovább a kocsi...
Szerintetek mi lehet a probléma? Túl hamar kapcsol ki a szívató?
Segítségeteket előre is köszönöm!

147 Pátkai Antal 2009-10-16 18:56:50  Előzmény:Sövényházi József: 68762

A csavar alatt kéne lenni egy rugós alátétnek ami megakadályozza a lecsavarodást.
Egyébként a gátlószárát meg nyugodtan megfoghatod francia kulccsal vagy akár patent fogóval is nem árt neki:D

146 Sövényházi József 2009-10-16 18:04:37

Sziasztok!
Járt már valaki úgy 4T-vel, hogy elöl a toronyban a lengéscsillapító csavarja lemozgott? Oo elég érdekes számomra, főleg hogy jó erősen meg volt húzva... a gond az hogy alig pár menet látszik csak ki ha felrakom a nyomótányért és nem bírom megfogni a 6os kulccsal a gátló szárát, szóval elforog az egész. Örömmel fogadnék hasznos ötletet, módszert, tanácsot. Ebben a hidegben valahogy nincs sok kedvem kivenni az egész rugóslábat :D

145 Reining Ádám 2009-10-16 09:03:06  Előzmény:Fonai László: 68760

Tiberionak hogy könnyebb legyen a helyzete szerintem egyszerűbb ha a kárpitot először ráragasztja a polifoam-ra igaz mi szivacsot vettünk de tökéletes a polifoam is és úgy már van valami tartása is az egésznek nem csak lóg a fejedre amikor ragasztod fel az autóba! Mi mielőtt ráragasztottuk a szivacsot a kárpitra levágtuk pont akkorára mint amekkora a gyári szivacs volt mert a kárpiton tökéletesen látszik a nyoma és úgy nem kellett betuszkolni a perem alá mert a gyárin is a peremnél már vége van a szivacsnak éppen csak elég volt begyűrni és szépen felfeküdt a peremre mikor ragasztottuk már a tetőre! Így elkerülhető hogy hullámos legyen a kárpit mert a földön szépen rá lehet fokozatosan engedni a szivacsra vagy polifoamra és közbe tapizni hogy odaragadjon! Aztán az egészet már szépen fel lehet ragasztani és ha van rajta szivacs vagy polifoam van egy olyan vastagsága az egésznek hogy nem tud összegyűrődni szóval csak azzal kell törődni hogy pont jó helyre ragaszd ne csússzon el egyik irányba se!
Mi 4 Trabira ragasztottuk fel így és így volt a legegyzsreűbb mert az elején bénáztunk sokat! Ez volt az én verzióm! gyűjtsél erőt a melóig mert tényleg szívás meló!

144 Fonai László 2009-10-16 04:29:57  Előzmény:Berecz Tibor: 68758

Szia Tiberio!

Én pont múlt hétvégén ragasztottam vissza az enyémet. A kárpit alatt lévő szivacs szigetelés porladt már, azért engedte el a kárpitot. A IX. kerületben, a Táblás u-ban van polifoam nagyker, én ott vettem polifoamot meg ragasztót. Másfél centis polifoamot vettem, de azzal sokat szívtam, mert alig bírtam körbe a perem alá betuszkolni, úgyhogy a centiset ajánlanám inkább, azzal könnyebb bánni. Kárpitot és a szivacsot szedd le. A szivacs maradékát minél jobban vakard le, hogy szépen föl lehessen ragasztani a polifoamot. Elég szívás meló, de a végeredményért megéri. A ragasztó jó a kárpithoz is.
Jó munkát!

143 Oláh Olivér 2009-10-14 10:32:29  Előzmény: Spityu: 68716

Nekem van 4db diagonal gumim, ha kell valakinek.
Az egyik az oldalfalán megvan repdezve, mind a két oldalán, de a futófelüelete jó még, a többin nincs repedés.
Kérésre küldök képet!

142 Berecz Tibor 2009-10-14 09:47:48

Sziasztok!

A Trabimban meglazult a tetőkárpit és nagyon zavaró a belógása :(. Tud valaki ajánlani Bp-en vagy annak közelében valakit, akivel megcsináltathatnám? Köszönettel, Tiberio

141  hks 2009-10-14 06:10:56

huh de kár egy ilyen járgányé de még mindig nem vagyok előbbre az emberünket valahogy el kellene érnem

140 Lizák Péter 2009-10-13 20:38:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 68755

Kár érte nagyon. De mért lett szétkapva?
Több tuningtrabi is a bontóban végezte mostanában az elmúlt néhány évben

139 Biacsics Gábor 2009-10-13 18:59:44  Előzmény:Biacsics Gábor: 68754

És valóban: [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=22667[/url] Kár érte.

138 Biacsics Gábor 2009-10-13 18:57:24  Előzmény: hks: 68751

Valahol mintha azt olvastam volna hogy elbontották,talán carstylingon?

137 Bíró Norbert 2009-10-13 17:22:11  Előzmény: hks: 68751

Ment a mail.

136 Bíró Norbert 2009-10-13 17:20:17  Előzmény:Dobos László: 68741

Tűszelep. 1000 százalék.

135  hks 2009-10-13 17:08:49

az autó rendszáma axc-569 ha azóta meg nem változott.

134  hks 2009-10-13 17:06:13  Előzmény:jocking .: 68749

azt tudom hogy a Peet autója de én egy pezsgőszinűt keresek fekete tetővel polírozott irmscher felnikkel.2 éve kgst partyn láttam is a srácot de így hirtelen nem ugrik be hogy ki lehet a tulajdonos.

133 jocking . 2009-10-13 14:46:46  Előzmény: hks: 68747

Én úgy tudom (legalábbis úgy tűnt), hogy abban a ződ-fekete wareszban, amihez egy ugyanolyan utánfutó tartozik, wareszból kialakítva az van. Talikon úgy tűnt, hogy egyszer normál a magasság, máskor meg a porban csúszik. Ha jól tudom, peetsempres a tulaj, bár nem vagyok benne biztos...

132 Kolonics Tamás 2009-10-13 14:46:13  Előzmény:Varga Tibor: 68746

Ahol a váltót sikerült beszereznem szerencsémre még meg van az autó.Az autón meg megvan minden (lendkerék,kuplungszett jó állapotba)átmérőben a 190-es.Kompletten hozom és már szerelem is össze!Köszönöm a segítségeteket!!!!!!!!

131  hks 2009-10-13 12:29:02

keresnék egy figurát a wartburgjában air-ride van ha valaki valami elérhetőséget tud szóljon.:(

130 Varga Tibor 2009-10-12 20:22:41  Előzmény:Kolonics Tamás: 68740

Minél nagyobb a kuplung annál jobb, de 190-eshez már cserélni kell a lendkereket is. egyszer nekem is beleért oda, utángyártott remek szerkezet volt a ludas, kicseréltem és egyből helyreállt a rend.

129 Irinyi Norbert 2009-10-12 17:52:45  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68744

Szabolcs megyében vagyok.
Van 4 trabim de még sose kínlódtam ennyit egyikkel sem.

128 tóth furdzsenxia 2009-10-12 16:57:49  Előzmény:Irinyi Norbert: 68743

merre laksz?valakinek csak van lehúzója.valószínú ha újfajta tengelyed van hogy oda van benne az ék.van még egy durva megoldás de csak a legvégső esetben ajánlom az anyát a tengely végén hagyod síkba tekerve és odatámasztol egy kalapácsot a fejének a lapos felével a tengelyre és azt ütöd ha így se mozdul akkor ez már valami x-aktás eset lesz.:(

127 Irinyi Norbert 2009-10-12 16:30:07  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68738

Sajnos az:(( már próbálkoztam hogy kiütni de nem nagyon akaródzott megmozdulni és nagyon szétverni meg nem szeretném.
Nem tudja valaki honnan lehet egy lehúzót szerezni??????? mert itt a környéken feljártam szinte minden lehetőséget de sehol sincs és fontos lenne hogy rendbe tudjam tenni.

126 Major Csaba 2009-10-12 16:20:21  Előzmény:Dobos László: 68741

Én is jártam már így! Nálam a tűszelep volt a ludas. Kiszerel, megsmirgliz/nagyon finom csiszolópapírral/,visszaszerel,újból rendes működés!

125 Dobos László 2009-10-12 16:09:26

Sziasztok!

ma történt velem hogy iskalába menet egyszercsak nem akart menni a 4t. Lefulladt és utánna percekig tartott mire sikerült ujraindítani. tiszta benzin volt minden a karbi körül. Hazafelé többször is eljátszotta ezt, most hogy kiszáradt megnéztem honnan folyik,a boxkesztű alol de nem ám csak ugy csip-csöp hanem patakokban,gondolom ebbe fulladt bele. Ez mitől lehet? ja egyébként kb 3 hete vettem a karbit egy bontóban de eddig nem csinálta ezt.
Előre is köszi

124 Kolonics Tamás 2009-10-12 15:27:13  Előzmény:Varga Tibor: 68733

A kuplung szerkezet nyomó rugó szegecsfeje ér a váltóba a csapágyház külső felébe.(kinyomó villával szembeni oldal)Gondoltam én is a komplett Polo szerkezetre.Az valamennyivel laposabb mint a Trabi vagy a Waresz szerkezet?(A motor az 1.3 Wareszból származik)Azt már ki derítettem hogy a Polot szerelték 180 ill. 190-es kuplungtárcsa átmérővel.Melyik jobb?

123 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:43:23  Előzmény:Őry Gábor: 68735

én még lyukas féklappal nem találkoztam de ha ott van a lyuk akkor miért ne lehetne használni az enyémre fúrni kellett lyukat az biztos.

122 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:42:02  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

ha kúpos akkor kell a lehúzó de ha sima és az ék vagy a stift elnyalódott akkor is jól jön a lehúzó.

121 Muczán Gábor 2009-10-12 13:28:57

Kedves Klubtagjaink!

Beszámoló, és a nyertesek listája az Őszi Találkozóről a Klubelnök topicjában!

MG

120 Őry Gábor 2009-10-11 16:58:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

Üsd befelé a tengelyt, persze a szokásos módon, hogy a csavar fennt van, és lehetőleg valami fa közbetéttel. A visszaszerelésnél nézd meg, hogy nem nyomta-e le hátul a porvédő gumit! Egyébként felesleges a dobot levenni az agyról, mert az agy levétele nélkül úgysem lehet semmit csinálni.

119 Őry Gábor 2009-10-11 16:55:30  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68723

Ha igaz, meg is van hozzá a lyuk a hátsó féklapon.

118 Irinyi Norbert 2009-10-11 13:11:25  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68728

Na ugynézki ez a probléma mert levettem a dobot és a fékpofák elégé szabadon mozognak csak még az aggyal nem bírok nem tudom leszedni hogy rendesen hozzáférjek nincs valakinek valami öltette erre hogy tudnám levenni ?????

117 Varga Tibor 2009-10-11 11:49:46  Előzmény:Kolonics Tamás: 68724

Kuplung terén egészségesebb ha a Vw kerül bele, de elszalad a Trabi/Wartburgéval is.Hol ér bele a szerkezet a váltóba? A kinyomócsapágy megvezető gyűrűjébe?

116   2009-10-11 10:23:53  Előzmény:jocking .: 68731

Az 1,3as motor miatt kérdeztem. Bár igazából engem jobban érdekelne csak egy váltócsere 5 sebességesre.

115 jocking . 2009-10-11 10:01:35  Előzmény: : 68729

Miért kéne lepapírozni? A forgalmi engedélyben nem szerepel, hogy hány sebességes a váltó, csak hogy automata e, vagy manuális. Nekem is 5 sebességes Polo váltó van benne, ugyanúgy alámásztak műszakin és egy mukkot nem szóltak.:)

114 jocking . 2009-10-11 10:00:22  Előzmény:Tóth Ákos: 68727

Polo GT váltó az a rövidebbik fajta, azt az 1.1 moci is simán elviszi, ha nincs vele gond.

113   2009-10-11 08:13:18  Előzmény:Tóth Ákos: 68727

És ezt hogy lehet lepapirozni, hogy a műszakin se legyen semmi gond????

112 tóth furdzsenxia 2009-10-11 05:26:26  Előzmény:Irinyi Norbert: 68725

amit Tama írt arra se árt oda figyelni. a 2t trabi első fékénél van egy reteszelő amit át kell dugni a fékalaplapon meg a fékbetéten ez egy rugós fémlapocska a fékbetétet az alaplaphoz húzza, ezt teszik a a rallysok is hátra.

111 Tóth Ákos 2009-10-11 04:40:41  Előzmény:Kolonics Tamás: 68724

Én a helyedben letennék erről a dologról. Ugyanis 1.1-es mocihoz polo váltó sok!5.ben nagyon nehezen fog menni.+Nem is fog gyorsulni ahogy az elvárható lenne. Meg nem mindegy hogy milyen polo váltó!Ebből volt jópár féle.
Legjobb párosítás 1.3-as moci+poloGT váltó! Nekem ez van és nagyon pattent a masina:):D:cool:

110 Korpai Tamás 2009-10-10 19:02:39  Előzmény:Irinyi Norbert: 68725

Az is lehet, hogy a fékpofa visszahúzó rugói (főleg az alsó) fordítva vannak benn. Úgy kell állnia, hogy a rugó kampós fele legyen kifelé, különben kibillentheti a fékpofákat.

109 Irinyi Norbert 2009-10-10 17:16:57  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68723

Helló Furdzsenxia!!
Én nem ismerem megosztanád velem vagy ha van képet mutatnál róla?

Köszi

108 Kolonics Tamás 2009-10-10 15:48:44

Sziasztok!
Ki szerelt már be Tr 1.1-be Polo 5 váltót?
A kérdésem annyi lenne,hogy a kuplung az változik más fajtára vagy marad a Tr 1.1-é?Nekem a Tr 1.1 szerkezete beleér a váltóba!Mi lehet a baj?

107 tóth furdzsenxia 2009-10-10 08:13:33

ezek a kiugró fékpofák.régebben velem is előfordult de a rallysoktól el lestem egy trükköt.ismeritek hogy van rögzítve az első fék kifordulás ellen?na azt dobták be hátulra is nekem bevált ajánlom mindenkinek.:D

106 Irinyi Norbert 2009-10-09 18:50:26  Előzmény:Őry Gábor: 68721

Oké holnap kipróbálom hátha az lessz a probléma. Köszi a segítséget!!

105 Őry Gábor 2009-10-09 18:06:06  Előzmény:Irinyi Norbert: 68717

Vedd le a fékdobot, és nézd meg, hogy a fékpofák alsó vége rendesen ül e az alsó tartón, nem lógnak-e a levegőben.