Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

125 Dobos László 2009-10-12 16:09:26

Sziasztok!

ma történt velem hogy iskalába menet egyszercsak nem akart menni a 4t. Lefulladt és utánna percekig tartott mire sikerült ujraindítani. tiszta benzin volt minden a karbi körül. Hazafelé többször is eljátszotta ezt, most hogy kiszáradt megnéztem honnan folyik,a boxkesztű alol de nem ám csak ugy csip-csöp hanem patakokban,gondolom ebbe fulladt bele. Ez mitől lehet? ja egyébként kb 3 hete vettem a karbit egy bontóban de eddig nem csinálta ezt.
Előre is köszi

124 Kolonics Tamás 2009-10-12 15:27:13  Előzmény:Varga Tibor: 68733

A kuplung szerkezet nyomó rugó szegecsfeje ér a váltóba a csapágyház külső felébe.(kinyomó villával szembeni oldal)Gondoltam én is a komplett Polo szerkezetre.Az valamennyivel laposabb mint a Trabi vagy a Waresz szerkezet?(A motor az 1.3 Wareszból származik)Azt már ki derítettem hogy a Polot szerelték 180 ill. 190-es kuplungtárcsa átmérővel.Melyik jobb?

123 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:43:23  Előzmény:Őry Gábor: 68735

én még lyukas féklappal nem találkoztam de ha ott van a lyuk akkor miért ne lehetne használni az enyémre fúrni kellett lyukat az biztos.

122 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:42:02  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

ha kúpos akkor kell a lehúzó de ha sima és az ék vagy a stift elnyalódott akkor is jól jön a lehúzó.

121 Muczán Gábor 2009-10-12 13:28:57

Kedves Klubtagjaink!

Beszámoló, és a nyertesek listája az Őszi Találkozóről a Klubelnök topicjában!

MG

120 Őry Gábor 2009-10-11 16:58:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

Üsd befelé a tengelyt, persze a szokásos módon, hogy a csavar fennt van, és lehetőleg valami fa közbetéttel. A visszaszerelésnél nézd meg, hogy nem nyomta-e le hátul a porvédő gumit! Egyébként felesleges a dobot levenni az agyról, mert az agy levétele nélkül úgysem lehet semmit csinálni.

119 Őry Gábor 2009-10-11 16:55:30  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68723

Ha igaz, meg is van hozzá a lyuk a hátsó féklapon.

118 Irinyi Norbert 2009-10-11 13:11:25  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68728

Na ugynézki ez a probléma mert levettem a dobot és a fékpofák elégé szabadon mozognak csak még az aggyal nem bírok nem tudom leszedni hogy rendesen hozzáférjek nincs valakinek valami öltette erre hogy tudnám levenni ?????

117 Varga Tibor 2009-10-11 11:49:46  Előzmény:Kolonics Tamás: 68724

Kuplung terén egészségesebb ha a Vw kerül bele, de elszalad a Trabi/Wartburgéval is.Hol ér bele a szerkezet a váltóba? A kinyomócsapágy megvezető gyűrűjébe?

116   2009-10-11 10:23:53  Előzmény:jocking .: 68731

Az 1,3as motor miatt kérdeztem. Bár igazából engem jobban érdekelne csak egy váltócsere 5 sebességesre.

115 jocking . 2009-10-11 10:01:35  Előzmény: : 68729

Miért kéne lepapírozni? A forgalmi engedélyben nem szerepel, hogy hány sebességes a váltó, csak hogy automata e, vagy manuális. Nekem is 5 sebességes Polo váltó van benne, ugyanúgy alámásztak műszakin és egy mukkot nem szóltak.:)

114 jocking . 2009-10-11 10:00:22  Előzmény:Tóth Ákos: 68727

Polo GT váltó az a rövidebbik fajta, azt az 1.1 moci is simán elviszi, ha nincs vele gond.

113   2009-10-11 08:13:18  Előzmény:Tóth Ákos: 68727

És ezt hogy lehet lepapirozni, hogy a műszakin se legyen semmi gond????

112 tóth furdzsenxia 2009-10-11 05:26:26  Előzmény:Irinyi Norbert: 68725

amit Tama írt arra se árt oda figyelni. a 2t trabi első fékénél van egy reteszelő amit át kell dugni a fékalaplapon meg a fékbetéten ez egy rugós fémlapocska a fékbetétet az alaplaphoz húzza, ezt teszik a a rallysok is hátra.

111 Tóth Ákos 2009-10-11 04:40:41  Előzmény:Kolonics Tamás: 68724

Én a helyedben letennék erről a dologról. Ugyanis 1.1-es mocihoz polo váltó sok!5.ben nagyon nehezen fog menni.+Nem is fog gyorsulni ahogy az elvárható lenne. Meg nem mindegy hogy milyen polo váltó!Ebből volt jópár féle.
Legjobb párosítás 1.3-as moci+poloGT váltó! Nekem ez van és nagyon pattent a masina:):D:cool:

110 Korpai Tamás 2009-10-10 19:02:39  Előzmény:Irinyi Norbert: 68725

Az is lehet, hogy a fékpofa visszahúzó rugói (főleg az alsó) fordítva vannak benn. Úgy kell állnia, hogy a rugó kampós fele legyen kifelé, különben kibillentheti a fékpofákat.

109 Irinyi Norbert 2009-10-10 17:16:57  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68723

Helló Furdzsenxia!!
Én nem ismerem megosztanád velem vagy ha van képet mutatnál róla?

Köszi

108 Kolonics Tamás 2009-10-10 15:48:44

Sziasztok!
Ki szerelt már be Tr 1.1-be Polo 5 váltót?
A kérdésem annyi lenne,hogy a kuplung az változik más fajtára vagy marad a Tr 1.1-é?Nekem a Tr 1.1 szerkezete beleér a váltóba!Mi lehet a baj?

107 tóth furdzsenxia 2009-10-10 08:13:33

ezek a kiugró fékpofák.régebben velem is előfordult de a rallysoktól el lestem egy trükköt.ismeritek hogy van rögzítve az első fék kifordulás ellen?na azt dobták be hátulra is nekem bevált ajánlom mindenkinek.:D

106 Irinyi Norbert 2009-10-09 18:50:26  Előzmény:Őry Gábor: 68721

Oké holnap kipróbálom hátha az lessz a probléma. Köszi a segítséget!!

105 Őry Gábor 2009-10-09 18:06:06  Előzmény:Irinyi Norbert: 68717

Vedd le a fékdobot, és nézd meg, hogy a fékpofák alsó vége rendesen ül e az alsó tartón, nem lógnak-e a levegőben.

104 Varga Tibor 2009-10-09 15:15:04  Előzmény:Irinyi Norbert: 68717

Elképzelhető hogy kiugrott a fékpofa a helyéről.

103  gecső 2009-10-09 14:34:22

+36-20/983 - 88 - 35 ez a telefonszáma

102  gecső 2009-10-09 14:30:40

szerintem csörögjetek rá bj dodira neki biztos van pontos rajza róla nála szerintem lehet is ilyet kapni rendelésre

101 Irinyi Norbert 2009-10-09 11:05:00

Sziasztok! nekem volna egy olyan problémám 2T trabinál hogy a bal hátsó kerék tolatásnál egy pontban megszorul valamiért felemelt állapotban is ha kézzel forgatom hátrafelé megszorul de akkor ha egy kalapáccsal megütögetem akkor megindul és működik is az első fékpedál lenyomásáig amint lenyomom utána hátrafelé ugyanúgy megszorul.
Járt már valaki így? Mi lehet ennek a problémának az oka?

100  Spityu 2009-10-09 10:26:41

Találtam képeket... a középső csík közti különbség szembetűnő, de valamelyik szélsőben is eltérés figyelhető meg: az egyikben 2 és 3 darab "S" betű váltja egymást, a másikban pedig végig 2. (Ez utóbbi nem biztos, de lényeg, hogy eltér.)

[img]http://n2.vatera.hu/photos/97/4d/d09_1_big.jpg[/img]
[img]http://i.ebayimg.com/13/!Bbwp5fw!2k~$(KGrHqQH-EIEquwH0Ve!BK)h)OKg+g~~_12.JPG[/img]

99  Spityu 2009-10-09 10:18:24  Előzmény:Muczán Gábor: 68714

No, közben én is utananéztem (még jobban), de a pakkot nem szedtem még szét (fóliával van három gumi összetekerve). Kis eltérést fedeztem fel a középen futó csíkon, ill. az egyik szélsőn is. Délután készítek fotókat. Mindkét fajtát láttam hirdetésekben Trabant gumiként árulva, és mindkettő 5.20-as.

98 Muczán Gábor 2009-10-09 09:55:40  Előzmény: Spityu: 68713

Spityu,

Az általában használtan még elérhető 5.20x13-as Pneumant (Tubeless 70P) diagonálok mintája változatlan volt végig. Sőt a Heidenau totál ugyanazt a formát nyomja, ugyanazokkal a paraméterekkel, csak a Pneumant helyett saját márkanevén.

A Trabinál már szinte úttörőként alkalmazták a tömlő nélküli (tubeless) abroncsokat évtizedekkel ezelőtt. A brutál korai verziók még nem voltak ilyenek mind, de hol találni ilyet, és ki tudna pl. egy 47 éves gumival közlekedni?

MG

97  Spityu 2009-10-09 09:26:45

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy az 5.20x13-as Pneumant diagonál (2T Trabi) mintázata változott-e az idők folyamán?

96 Tóth Balázs 2009-10-09 08:32:26  Előzmény:Kolonics Tamás: 68711

Még lejjebb akarod? :confused:

95 Kolonics Tamás 2009-10-08 19:53:44

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni Tr 1.1 ültetéshez!Hogy csináljam hogy az autó ültetve is legyen és a kerekek is szépen álljanak az autó alatt!?Minden megoldás érdekel!A mostani állas az hogy a gátlók 50%-al keményítettek+a rúgóból 2 menet ki lett vágva.(Az eleje nem tetszik így!)SEGÍTSETEK!Köszönöm :BEBE

94 Huszta Tibor 2009-10-08 19:02:01

Urak! Van-e olyasvalaki, aki Balatonakarattya közelében lakik és jön a szombati talira? El kéne hozni egy cuccot, segítsetek, ha tudtok!

T.

93 Kiss Krisztián 2009-10-08 18:22:19  Előzmény:Nagy József: 68704

Ne bénázz már annyit!Viztisztiszta plexi,megcsinálod,majd bármelyik foliás(olyan aki autokat is foliáz,csak van valamiismerös!)lefoliázza neked akár hupikékre is.Na hajrá,meg tudod csinálni!

92 tóth furdzsenxia 2009-10-08 18:17:52  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68706

ez a rajz csak egy kiindulási alapnak jó de ha pontos dolgot akarsz inkább mérd ki ha fent van a tárcsa rá kell próbálni a nyerget és ahhoz kell mérni az pontosabb lesz mint ez a rajzocska.ezek a netes rajzok leírások sokszor pontatlanok.én is szívtam rendesen a netes hülyeséggel amikor a wartburg féket építettem be.

91 Csády Szabolcs 2009-10-08 17:59:42  Előzmény:Nagy József: 68704

Esetleg olyat nem lehet csinálni, mint szélvédőnél, hogy lefóliázni? Egy kis utána járást szerintem megér. Ha esetleg összeállna a dolog én is vevő lennék 1 db-ra:) Persze csak ha nem horribilis áron adnád...

90 Kenyér Zoltán 2009-10-08 17:46:18  Előzmény:Karches Attila: 68702

Gondolkoztam a rajzon, meg egy kicsikét olvasgattam azt az oldalt, amit belinkeltem múltkor, és onnan sikerült kikövetkeztetni, h a 4 furat átmérőjének 8-asnak kéne lennie. Amit viszont nem tudok, az az, h a rajzon csak szemmel látható, h a furatok egymástól ugye 30-ra vannak, de a furatok és a vízszintes szimetria tengely közötti távolságok nem ugyan akkorák. És ugye ennek van szerepe, mert akkor a féknyereg is máshova kerül. Ha én ezt úgy gyártatom le, h a furatok ugyan akkora távolságra vannak a vízszintes szimetria tengelytől, akkor a féknyereg valamenyivel el lesz forgatva a 80-as átmérőjű kör középpontja körül. Ennek van jelentősége a biztonság és fékezés ereje szempontjából, mert énb gondolkoztam rajta, de semmire se jutottam:D
Amúgy a rajzon meg még bőven van hiba ezeken is kívül.

89 Kenyér Zoltán 2009-10-08 17:23:05  Előzmény:Karches Attila: 68702

Köszi szépen, bár tényleg nem a legpontosabb rajz, meg hiányzik róla egy két dolog, kiindulási alapnak jó lesz, több lesz mint a semmi. Köszi.:)

88 Nagy József 2009-10-08 14:16:54

Segítség nem kapok sehol sötétzöld plexit! SEGÍTSÉG!!!!!!!!!!!!

87 Karches Attila 2009-10-07 20:50:58

Már nem emlékszem honnan töltöttem le, de jobban megnézve a rajzot fenntartásaim vannak.
A kész alkatrészeket nézegetve a másik képen látszik, hogy 4 átmenő furat van rajta, és két menetes. Tehát ami a rajzon átmérő10 az inkább M10. Az átmenő furatok mérete meg hiányzik. Ránézésre 8as, de ugye ránézésre nem szoktunk alkatrészt gyártani....bár a magyar kisipari "u.gy." cuccok lehet, hogy úgy készülnek:):)
sok szerencsét hozzá

86 Karches Attila 2009-10-07 20:44:45  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68694

Íme:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/adapter_2T_t_rcsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/adapter1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

85 Korpai Tamás 2009-10-07 19:44:09  Előzmény: Spityu: 68700

Kár, azért majd kíváncsi leszek a fejleményekre.

84  Spityu 2009-10-07 19:32:58  Előzmény:Korpai Tamás: 68699

Nem hoztam el... idő sem volt rá valami sok, nagyjából átnéztem, lefényképeztem. Két böszme nagy felömlő és egy harmadik pici, aminek szerintm az a szerepe hogy gyorsítsa a másik kettő által betolt gáz áramlását, nem pedig mennyiségileg járul hozzá a töltéscseréhez. Pillanatnyilag még azt sem tudom eldönteni hogy ez 250 vagy 380 típusú CZ-e. A kipuffcsonk alapján úgy tűnik, hogy 380... nem tudom. Majd még megyek tüzetesebben is átnézni, addig lehet előkerül még ez-az.

83 Korpai Tamás 2009-10-07 19:29:36  Előzmény: Spityu: 68697

Hűha... kérdésözön: Hány felömlős motor ez? Azt lehet tudni milyen kipuf volt ezen? Újra is szándékozod éleszteni valamikor? Látom KLG gyertya van benne. KLG a motor motorja:) A tunyingba nekem is jól bevált, meg a simsonba is jó.

82 Varga Tibor 2009-10-07 18:04:11  Előzmény:Kenyér Zoltán: 68694

nekem megvolt a méretezett rajz, de nem találtam,már múlthéten is kerestem. ha meglesz visítok.

81  Spityu 2009-10-07 08:12:51  Előzmény:Őry Gábor: 68696

Valahogyan átszabták gondolom. A motor maga működésképtelen, legalábbis durva csíkok vannak a dugón, de a főtengely átforog rendesen. Amúgy ez egy rallykrossz gépben volt, miután a hegyi versenyzést abbahagyták. A kétkarbis sajnos széthullott többször is (de melyik motor nem?), Győrben mérték próbapadon, valahol 60 és 70 lóerő között teljesített.

80 Őry Gábor 2009-10-07 07:52:43  Előzmény: Spityu: 68695

És erre hogy kókányolták rá a burkolatot?

79  Spityu 2009-10-07 07:36:30

Üdv.

Találtam valamit... 2db Czetka Jawa 250/513 henger, hengerfej, felfúrva 600-ra. 36-os csonk, amin Jikov figyelt anno. A kétkarbis blokk már nincsen meg.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/PA060016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091007/PA060020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

78 Kenyér Zoltán 2009-10-06 21:47:07

Sziasztok! Valaki esetleg tudja az ebben a cikk-ben szereplő féknyereg adapter méreteit? http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tfek.htm
Vagy valakinek van más ötlete a féknyereg rögzítésére?
Köszi

77 Varga Tibor 2009-10-06 18:50:15  Előzmény:Tóth Balázs: 68685

Capslockod néha kapcsold ki, köszi, így is látják az írásod. Mellesleg nézd meg szivató kikapcsol-e rendesen, gyújtás rendben van-e.

76  Spityu 2009-10-06 08:48:48  Előzmény:Őry Gábor: 68691

Nem, valahol másutt a városban.