Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

225 Fekete Roland 2009-10-24 07:50:36

Sziasztok!

Olyan problémám volna ,hogy a gyári karbit ledoptam és helyette egy 120-as skodáét raktam fel átalakítóval!Semmi probléma nem volt vele amíg szét kellett borítanom a motort, mert megadta magát!Felfurattam, meg a többi!Azóta próbálkozom az alapjárat állítástól kezdve a torpanásik mindennel!Tömítései újak!Lehetséges, hogy a pillangótengelynél szívjon farsot?Gondolván a 2 üten 28 h1-s karbijára!Annak olyan problémám miatt nem lehet alapjáratot állítani!

Köszi:Fekete Roland

224 Szedlák Tibor 2009-10-24 00:13:07

Trabantba milyen tipusidegen tetőablakot lehet beszerelni?

223 Sipos Tamás 2009-10-23 18:51:20  Előzmény:Velikán Attila: 68827

[justify]Mikor megvettem az autót, a generátor töltésjelzője parázslott kicsit. Szétszereléskor minden rendben volt (sajnos a diódák kiméréséhez nem volt műszerem), ezért elvittem villamossági szerelőhöz. Azóta szuper.
Csurka autóvillamosság: Budapest XVI. Rákospalotai határút 57. (Rákóczi út sarok) Tel.: 1/405-1401[/justify]

222 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:34:21  Előzmény:Mazur Balázs: 68836

Igazán nincs mit, a profitól nagyon táwol, de azért köszi! :)

221 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:32:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68835

Csawarok lazák, de majd leeresztem a hűtőwizet, h ki tudjam műteni. Pont az alsó hoszú lyuk egyik szélét sikerült eltörni, paff.
Csak wezérműkerék leműtését szeretném elkerülni, de asszem pumpacserénél nem menekülök meg tőle...

220 Mazur Balázs 2009-10-23 17:27:27  Előzmény:Madocsai Gergely: 68817

Ohho, köszönöm szépen a leírást. Nagyon profin leírtad, hát igen mérlegelni kell:) Majd meglátom:)

219 Szedlák Tibor 2009-10-23 17:09:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Csavard ki a csavarokat és probáld ugy :) Nekem vízpumpa cserénél feszítés közben elrepedt a külső öntvény de szerencsére nem lett a belső résznek baja.

[i](Módosította N1tr0 2009.10.23. 19:13-kor)[/i]

218 Madocsai Gergely 2009-10-23 17:06:10  Előzmény:Varga Tibor: 68833

Próbáltam, kis rés nyílt, de nem forog a rohadék. Tudom, h pumpa csere illik, de max 10.000km-t futott az elmúlt 10 éwben, és ezután sem fog többet (gyári VWpumpa akkor fájt 12-be).
Sajna sikerült elb*sznom az alsó hosszati lyuk szélén az öntwényt(kitört egy darab), uh csere lesz, így sztem már nem lenne biztonságos...

Apropó, nemrég említett wki SKF pumpát jó áron, nem tudjátok hol lehet ilyet kapni?

217 Varga Tibor 2009-10-23 16:55:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Akkor marad az ütögetés.Próbáld meg akkor kicsit elfele ütögetni a blokktól, és utána forgatni. Amúgy vezérműszíjcserével együtt illik vízpumpát is cserélni...

216 Madocsai Gergely 2009-10-23 15:45:33

No, már cserélném a szíjat, de hiába lazák a pumpa csawarjai, meg sem nyikkan a pumpa semerre sem. Már próbáltam ütögetni a házat, ill. pajszerral kissé elfeszíteni a blokktól, de semmi. Mi ilyenkor a teendő?
(Ezt a pumpát akarom a towábbiakban is felhasználni, uh barbár módszer nem jó)

215 Őry Gábor 2009-10-23 13:22:42  Előzmény:Velikán Attila: 68827

Legközelebb ne vegyél ilyen megbízhatatlan autót!

214 Madocsai Gergely 2009-10-23 12:42:24  Előzmény:jocking .: 68828

Bizony, már korábban kiszedték. E nélkül ugyanis nem kell sz@rakodni az ékszíjtárcsáwal. (mondjuk egy patentos, nyithatós +oldásba sem haltak wolna bele, na mind1...)
Elméletileg, ha az alsó műa b*szás lejött, akkor már a wípumpa alsó csawarja is hozzáférhető lesz, legalábbis nagyon remélem!:S

213 Madocsai Gergely 2009-10-23 12:39:15  Előzmény:Szedlák Tibor: 68826

Köcce, már meg is indultak az imbuszok...(jól oda is b*sztam a kezem a bölcsőhöz ;))
Már összeállt a kép, sztem menni fog.

212 jocking . 2009-10-23 12:27:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 68823

Már csak azt nem értem, hogy hogy a fenébe cseréltünk mi vezérműszíjat a tárcsa levétele nélkül... Esetleg lehet, hogy nekem már nem volt meg az a műanyag b@szás, vagy valamit mókoltak rajta. Na ennek majd utánajárok.

211 Velikán Attila 2009-10-23 12:11:19

Segítséget kérnék a kollégáktól !

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ebbe a topicba még nem kellett írnom, de sajnos eljött a pillanat.
Felháborító, hogy egy indító motor csak 40 évig bírja :-)))

Indító motort cseréltem az autóban és az volna a kérdésem, hogy a kivett, rossz 6 voltos indító motort hol tudnám felujítattni? Tud valaki megbízható műhelyt Budapesten?

Köszi a válaszokat előre is.

210 Szedlák Tibor 2009-10-23 12:06:29  Előzmény:Madocsai Gergely: 68825

Igen a 4 imbuszcsavar, a burkolatot meg 2 csavar foga.

209 Madocsai Gergely 2009-10-23 11:18:33  Előzmény:Szedlák Tibor: 68824

Oksa, köszi! Az ékszíjtárcsát csak az imbuszok tartják, igaz?
[i](Módosította madogery 2009.10.23. 13:23-kor)[/i]

208 Szedlák Tibor 2009-10-23 10:47:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 68823

Csak az ékszíjtárcsát kell levenni utána lejön az alsó burkolat.

207 Madocsai Gergely 2009-10-23 10:31:58  Előzmény:Varga Tibor: 68822

Na, "tuning-lyuk" sajna már ezen is ott figyel, majd +próbálom. Az ékszíjtárcsát, csak a 4db imbusz tartja, a hatlapfejű pedig, az a wez szíjtárcsát fogja a főtengelyhez, ugye?

Az imbuszok lazításakor/húzásakor gondolom 1. fokozat+fék lehet a módszer...;)

Köszi!

206 Varga Tibor 2009-10-23 09:33:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 68821

Bizony le kell szedni az alsó ékszíjtárcsát is. Különben nem jön le a burkolat.
Elég sok szerelőnél volt divat hogy csináltak kis ablakot a doblemeznél, hogy ott be tudják dugni a kulcsot, ha nagyon nem boldogulsz max te is járj el így.

205 Madocsai Gergely 2009-10-23 09:03:08  Előzmény:jocking .: 68819

3db műa. sz*r wan:

- a motor és a szíj között, ez marad,
- IFA-s, ez is tisztasor, lekaptam,
- ééés: az ominózus, amit asszem 2 csawar tart, alul fedi (az ékszíjtárcsa alatt, de a wez szíjtárcsa felett) a szíjat, ettől nem boldogulok...

[url=http://kepfeltoltes.hu/091023/DSCF0846_crop_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]ezittaz[/url]

[i](Módosította madogery 2009.10.23. 11:05-kor)[/i]

204 jocking . 2009-10-23 08:50:54  Előzmény:Madocsai Gergely: 68818

Na várj... Most jut eszembe, hogy legalul is van valami műanyag takaró marhaság a tárcsa körül... Viszont érdekes, mert mi már cseréltünk itthon szíjat és nem rémlik, hogy az ékszíj (vagy bármelyik másik) tárcsát leszedtük volna.

203 jocking . 2009-10-23 08:49:09  Előzmény:Madocsai Gergely: 68818

Ööööö.... A fekete műanyag sz*r a motor és a szíj között van, úgyhogy azt nem kell levenni a szíjcseréhez. Max. a műanyag burkolatot (az IFA feliratosat) de azt meg patentok tartják és könnyen lejön. Szíjcseréhez elvileg csak az ékszíjat kell levenni.

202 Madocsai Gergely 2009-10-23 08:33:26

Tudom, már sokszor esett róla szó, de elfelejtettem:

4T wezérműszíj csere lenne szitu, rá is pillantottam a kocsira, de alul, a főtengelynél nem egészen olyan a dolog, amint a Maróti könywben (milyen meglepő;))

Az lenne a kérdésem a szakikhoz, h a "4-imbuszos" ékszíjtárcsát mindenképpen le kell szedni ahhoz, h alatta azt a fekete műanyag sz*rt lekapjam a szíjcseréhez?
Azaz, nem lehet-e elhúzni, stb úgy a műa. sz*rt, h kiférjen a szíj???
Nincs sok hely, nemigen férek be, nem tudom, h a motor emelése mennyit segít, esetleg toljam az egész moci-wáltó tömböt kissé balra(márha lehet...)?

Köszi!

201 Madocsai Gergely 2009-10-23 08:24:43  Előzmény:Mazur Balázs: 68815

No para. A kérdés, h egy nagyon sokat futott mára már tré wáltó-e(hozzányúltak-e már, szabadonfutó jó-e, fokozatokat könnyen weszi-e, nem recseg-ropog, stb...), mert akkor a felújítás biza többe kerülhet, mintha egy faja bontottatat szereznél kb.3 ropiért.

Kiszerelés:
- Mocit kikapod,
- leszeded az anyát a hátsó wáltóbakról is (azaz az összesröl),
- kiemeled a helyéről, és (szemből) balra, azaz kocsi jobb oldala felé mozgatod kissé, h először a bal-, majd ha ezt kibújtattad, akkor utána a jobb oldali féltengelyt is kibújtatod/húzod. ATTENTION: ha újfajta a féltengely belső csillaga, akkor nagyon ówatosan húzd ki az aktuális féltengelyt, nehogy széthulljon a csillag!!!(nagy segítség ekkor egy segítő kéz, ill 2 kis zokni/zacsi, amit azonnal, szorosan a csillagra húzol, így nem hullik szét.)

Szétszerelés:
- olaj le (már ha maradt benne wmi), de ezt egyszerűbb még beszerelt állapotban elwégezni,
- kissé/jobban lekaparod a "mergát", legalább a felfekwő felület és a csawarok környékéről.
- a szenet/kinyomócsapágyat leszeded a kuplungwilláról, érdemes a kuplungwillát leszedni a kuplungkarról, mert különben nagyon kell feszíteni az egészed, h szétszedd, összerakni így amúgy sem nagyon lehet... A willa közepén figyel egy kis szeg, azt kell whogy (szíwás...) kiműtened, az egyik irányban enged, általában a wáltó felől tudod kiütni. Ha sikerült, akkor kiszeded a szeget, a rugót, a willát és a kuplungkart.

A szétszedéshez érdemes 4 deszkadarabból építeni egy kis állwányt, amire fejjel lefelé gyönyörűen és STABILAN fel lehet tenni a cuccot, e nélkül igen nehéz...

- felpakolod fejjel lefelé az állwányra az egészet és elkezded meglazítani (eleinte csak reccsenésig, h ne deformálódjon a ház;), majd fokozatosan egymás után), és kiszedegeted a csawarokat. Ne feledd, egy darab felülről fogja, az önindító "lyuka" felett!

- utána fogsz egy fadarabot és egy kalapácsot (úri körökben gumikalapácsot;)), betámasztod az alsó wáltóház pereméhez a lendkeréknél (ott, ahol az esztergálás látható) és kissé megkoccolod, h lásd, h meginduljon, csak egy picit!

- fogsz 2 db, nagy csawarhúzót, az egyik és a másik szélénél szépen egyenletesen elkezded szét feszegetni a 2 felet. csak érzéssel, a tömítőfelület ne sérüljön meg. A amint az illesztőcsapok kijönnek a lyukakból, a tökház szépen szétjön és kész. ;)

Jó szerelést!

200 Őry Gábor 2009-10-22 21:18:51  Előzmény:Mazur Balázs: 68815

El ne feledd az olajszóró fedelét!
Egy jó állapotú szélesebb favésővel, vagy spaklival szétfeszíted. Finoman ütni is lehet kalapáccsal, ha lehet, körbe-körbe feszegetni, nem egy helyen.
Szimmering méretet nem tudok fejből, de majd megírják egyszer. Vagy fogod a használtakat, és elballagsz vele a boltba.

199 Mazur Balázs 2009-10-22 21:08:04  Előzmény:Őry Gábor: 68812

Igen igen kétütemű! Oké, és ha meglazítom, és kiszedem az összes tartócsavart, hogy szedem szét az egészet. mert régen csak idáig jutottam kicsavartam az összes csavart, és nem tudtam szétszedni... mondjuk az régi féltengelyes váltó volt. Szimering méretet mondjatok légyszi! A kiesett fedél meg pont akkora mint a palmatex ragasztó teteje :)

Köszi

198 Grõb Gyula 2009-10-22 18:51:56  Előzmény:Őry Gábor: 68813

Nem tom, mert még nem volt rá időm. Mondjuk most nagyobb a gondom a motorral, mert fiat motoros,meg gázos is, és nem bírom belőni az istennek se! Vagy nincs alapjárat, vagy van, de pörög, meg nem megy meg ááá! Van bajom.

197 Őry Gábor 2009-10-22 09:21:59  Előzmény:Grõb Gyula: 68811

A csapágyzsírzás nem jött be?

196 Őry Gábor 2009-10-22 08:47:19  Előzmény:Mazur Balázs: 68810

Kétütemű?
Akkor a kiszereléshez 13-as kulcsok (ha lehet dugó, vagy csillag), 10-es imbuszkulcs az önindítóhoz, a többit majd meglátod, célszerszám nem kell.
A szétszedéshez csak 13-as kulcs kell, illetve az olajszóró fedeléhez, 10-es vagy nyolcas kulcs.
Tömítésnek jó az olajálló sziloplaszt, vagy Loctite. Érdemes a szimmeringeket is cserélni, három kell belőle, a pontos méretet tudják itt a kollégák. A kiesett fedelet lehet pótoltatni esztergályossal, vagy valami fémes szakival.
Ha még nem szedtél szét váltót, fontos, hogy a deformáció elkerülése végett körökörösen és fokozatosan lazítsd meg a csavarokat, mintha csigavonalban haladnál. Összeszerelésnél ugyanígy, csak fordítva, belülről kifelé.
[i](Módosította orygabor 2009.10.22. 11:21-kor)[/i]

195 Grõb Gyula 2009-10-22 08:10:48  Előzmény:Szabó Gábor: 68809

Úgy van! Ez a legjobb szó rá! Sirálycsapat! Tényleg olyan. El kellene vinni fékpadra, hátha ott kiderül. Kösz a tippeket!

194 Mazur Balázs 2009-10-22 06:58:34

Sziasztok Trabantos Urak! Zavaró jelenség történt velem. Leesett a váltó egyik oldalsó kör alakú fedele és ömlik ki az olaj a váltóból. Szeretnék egy váltófelújítást csinálni tömítés csere, fedélpótlás, olajat rakni bele stb... Mit kell hozzá vennem, milyen szerszámok kellenek, hogy kezdjek neki stb... Légyszi adjatok pár hasznos infót és egy kis lelkesedést :D

193 Szabó Gábor 2009-10-21 20:27:15  Előzmény:Grõb Gyula: 68804

Egyik havernek is hasonló jelenség van, vagyis a hideg beálltával beköltöznek a sirályok az autóba. Valószínű sosem fog kiderülni mi okozza, mert a motor, váltó, fék és a futómű, stb. teljesen ki lett cserélve ill. átalakítva, de ennek ellenére újra előjött a jellegzetes "sirály-csapat" hang.

192 Korpai Tamás 2009-10-21 19:45:39  Előzmény:Őry Gábor: 68802

Ezek volnának a gyári isolatorok. Doboz sajnos nincs hozzájuk, ömlesztve kaptam, viszont piros menetvédő kupak van. Talán még tömítésről ismerhetők fel ami ezeknél vöröréz a berunál meg nem, ha jól tudom. A képen az egyik 175-ös hőértékű de a 225-ös is ugyanilyen.
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/091021/Isolator_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

191 Nagy Donát 2009-10-21 15:32:25  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

Meggyőző! Most nagyon be vagyok rá indulva, igen tetszik. Persze nekem utcai autóba kéne, szeretnék valami kompromisszumot, szóval elviselhető fogyasztás (ne horror), jópár ezer kilométer futásteljesítmény, mégis eléggé erős motor kéne. Majd kicsit később beszélek vele, hogy mit és mennyiért ajánl, csinál.

190 Nagy Donát 2009-10-21 15:28:23  Előzmény:Muczán Gábor: 68792

Most vettem 4 db DDR-es Isolator gyertyát, újak. Szombathelyen az egyik boltban van még pár "tasakkal". Igazából ugyanilyeneket használok több mint egy éve, semmi gond nem volt velük, tisztítanom se kellett eddig. Most tartalékba vettem ezt a 4et.

189 jocking . 2009-10-21 09:28:36  Előzmény:Leskó Krisztián: 68803

Nekem meg már 2 éve a teszkóban kapható kékdobozos sz@rság van benne, de működik.:D

188 Grõb Gyula 2009-10-21 09:17:09  Előzmény:Varga Tibor: 68800

Én is gyanakszom a csapágyra. De miért csak hidegben, nem értem igazán.

187 Leskó Krisztián 2009-10-21 07:26:30

Nekem a versenyautóba Isolator gyerták voltak és folyamatosan dobálhattam ki őket mert 200 km ert mentek és magadták magukat. Ami most az utcaiba van az Brisk. mikor megvettem az autót 38 ezer km volt az autóba most 53 ezer van benne és még mindig az a két gyertya megy. semmi koszosodás nem látható rajtuk és sosem volt velük problémám ugyhogy nekem ezek beváltak.

186 Őry Gábor 2009-10-21 05:59:45  Előzmény:Korpai Tamás: 68797

Dobjál fel róla légyszi képeket, vagy itt, vagy levélben! Ha lehet, a dobozról is, meg a gyertyáról is! Előre is köszi!

185 Őry Gábor 2009-10-21 05:57:28  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Nekem is volt hasonló, nyomtam zsírt a csapágyba, és pöpec. Sivító hang volt, sose gondoltam volna csapágyra.

184 Varga Tibor 2009-10-20 21:09:55  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Nem a kerék felöl jön? Nekem ott nyekergett nagyon rég, de csapágy és szimmeringcsere megoldotta.

183 Bakó József 2009-10-20 20:52:08  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Valami a kilóméterórában vagy a spirál nyekereg, én nem javítottam inkább megszoktam. :)

182 Dobos László 2009-10-20 20:28:03  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Hali!
Nállami is van ez a nyikorgás de csak 60 felett. Faterom azt mondta valószínű a kilométeróra spirálja lehet mert menet közben kihajolt és nem hallott semmit, csak bent az utastérben. Ha valóban az akkor mit lehet vele kezdeni, meg lehet azt valahogy olajozni vagy ilyesmi?

181 Korpai Tamás 2009-10-20 20:27:58  Előzmény:Őry Gábor: 68795

Én eredeti 225-ös Isolatort használok, és semmi gond nincs vele egyik trabiban sem. Még akkor is működnek ha már elégett, legömbölyödött az elektróda. Kifújást még sosem láttam rajtuk. A beru félét viszont minden második hidegindításkor beköpködte, úgyhogy nem is kísérleteztem vele. Viszont nagyon örültem amikor egy idős bácsi rámhagyott vagy 30db eredeti szinte új, eredeti isolatort, mert minden gyújtás-gyertyahibánál újat vett:)

180 Grõb Gyula 2009-10-20 20:16:13

Amióta bejött a hideg, valami az autó (4t) elejében nyikorog. Melegben nem csinálja. Ahogy lassítok, úgy lassul a nyikorgás. Már megnéztük,egyszerűen nem tudunk rájönni,mi a fene lehet. Tipp? Előre is kösz

179 Őry Gábor 2009-10-20 18:09:53

Ezek nem BERU-s gyertyák, hanem endékások (?). Akár hamisítvány, akár nem, nagyon jól megy vele a gép, de az utóbbi időben valami szarakodik nekem a gyújtás környékén. A gyertyák is elégggé elhasználtnak tűnnek, és kifújnak a porcelán mellett. Nem nagyon, de a felirat eltűnt a maszatban.
Mindemellett ilyeneket fogok használni, csak érdekelt a régi motorosok véleménye, akiknek volt szerencséjük garantáltan ndk-s gyertyához. Nos valaki írta régebben, hogy ezek is hajlamosak voltak kifújni, és mint a mosónő, korán haltak.
Egyébként meg való igaz, hogy mindent hamisítanak, de melyik ferdeszeműnek éri meg négyszáz forintos gyertyákat hamisítani, amiket már csak alig párezren használnak?

178  Spityu 2009-10-20 17:45:38  Előzmény:Őry Gábor: 68791

MG-vel ellentétben, én úgy tudom, hogy a BERU előtti Isolatorok is olyanok voltak, mint az utóbbi egy évben "előkerült" (hamisított?) DDR-es gyertyák. Vagyis, ha jót fogtál ki, akkor semmi gondod nincs velük (sőt!), ha rosszat, akkor 20-500km után kifúj, meghal.

Eddig négyet használtam el belőlük, az első kettőt motorfelújításkor tettem félre, a mostaniak 3000km óta üzemelnek hibátlanul.

Még annyit hozzáfűznék, hogy szerintem ezek a friss Beru felirat nélküli Isolatorok nem hamkók, hanem többé-kevésbé az eredeti technológiával lettek legyártva. A csalás ott van - szerintem - hogy korabelinek tüntetik fel.

Nézd csak meg: a régi Isolatorok dobozán úgy van beütve a hőérték... a Beru-s dobozokon úgyszintén... viszont az "új" DDR-esen már nyomtatva van. További eltérés figyelhető meg az egyik felirat betűtípusánál is. No meg a porcelánon lévő logó is szürke.

177 tóth furdzsenxia 2009-10-20 17:02:07  Előzmény:Őry Gábor: 68791

el kell felejteni az isolátort én már lassan végig próbáltam az összes gyertya tipust.mind között van szar meg jó is.de nekem szinte mindennel szépen muzsikál a gép.igaz egy kicsit jobb a gyujtásom mint a gyári.

176 Muczán Gábor 2009-10-20 13:32:37  Előzmény:Őry Gábor: 68791

Nem a "régi" classic isolatorok, az előző rendszerben gyártottak voltak a rosszak, hanem ami már Isolator Beru Gruppe néven készült. Azok között volt sok selejt. Azok valahogy könnyebbek, silányak voltak. Persze az NGK-nál, Berunál, Boschnál stb is volt valami nagy hamis széria az összes nagykerben, nemcsak a Trabi kategóriában. Azóta Kína szindrómás minden gyertya, igen nagy a minőségi szórás.

MG