Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

202 Madocsai Gergely 2009-10-23 08:33:26

Tudom, már sokszor esett róla szó, de elfelejtettem:

4T wezérműszíj csere lenne szitu, rá is pillantottam a kocsira, de alul, a főtengelynél nem egészen olyan a dolog, amint a Maróti könywben (milyen meglepő;))

Az lenne a kérdésem a szakikhoz, h a "4-imbuszos" ékszíjtárcsát mindenképpen le kell szedni ahhoz, h alatta azt a fekete műanyag sz*rt lekapjam a szíjcseréhez?
Azaz, nem lehet-e elhúzni, stb úgy a műa. sz*rt, h kiférjen a szíj???
Nincs sok hely, nemigen férek be, nem tudom, h a motor emelése mennyit segít, esetleg toljam az egész moci-wáltó tömböt kissé balra(márha lehet...)?

Köszi!

201 Madocsai Gergely 2009-10-23 08:24:43  Előzmény:Mazur Balázs: 68815

No para. A kérdés, h egy nagyon sokat futott mára már tré wáltó-e(hozzányúltak-e már, szabadonfutó jó-e, fokozatokat könnyen weszi-e, nem recseg-ropog, stb...), mert akkor a felújítás biza többe kerülhet, mintha egy faja bontottatat szereznél kb.3 ropiért.

Kiszerelés:
- Mocit kikapod,
- leszeded az anyát a hátsó wáltóbakról is (azaz az összesröl),
- kiemeled a helyéről, és (szemből) balra, azaz kocsi jobb oldala felé mozgatod kissé, h először a bal-, majd ha ezt kibújtattad, akkor utána a jobb oldali féltengelyt is kibújtatod/húzod. ATTENTION: ha újfajta a féltengely belső csillaga, akkor nagyon ówatosan húzd ki az aktuális féltengelyt, nehogy széthulljon a csillag!!!(nagy segítség ekkor egy segítő kéz, ill 2 kis zokni/zacsi, amit azonnal, szorosan a csillagra húzol, így nem hullik szét.)

Szétszerelés:
- olaj le (már ha maradt benne wmi), de ezt egyszerűbb még beszerelt állapotban elwégezni,
- kissé/jobban lekaparod a "mergát", legalább a felfekwő felület és a csawarok környékéről.
- a szenet/kinyomócsapágyat leszeded a kuplungwilláról, érdemes a kuplungwillát leszedni a kuplungkarról, mert különben nagyon kell feszíteni az egészed, h szétszedd, összerakni így amúgy sem nagyon lehet... A willa közepén figyel egy kis szeg, azt kell whogy (szíwás...) kiműtened, az egyik irányban enged, általában a wáltó felől tudod kiütni. Ha sikerült, akkor kiszeded a szeget, a rugót, a willát és a kuplungkart.

A szétszedéshez érdemes 4 deszkadarabból építeni egy kis állwányt, amire fejjel lefelé gyönyörűen és STABILAN fel lehet tenni a cuccot, e nélkül igen nehéz...

- felpakolod fejjel lefelé az állwányra az egészet és elkezded meglazítani (eleinte csak reccsenésig, h ne deformálódjon a ház;), majd fokozatosan egymás után), és kiszedegeted a csawarokat. Ne feledd, egy darab felülről fogja, az önindító "lyuka" felett!

- utána fogsz egy fadarabot és egy kalapácsot (úri körökben gumikalapácsot;)), betámasztod az alsó wáltóház pereméhez a lendkeréknél (ott, ahol az esztergálás látható) és kissé megkoccolod, h lásd, h meginduljon, csak egy picit!

- fogsz 2 db, nagy csawarhúzót, az egyik és a másik szélénél szépen egyenletesen elkezded szét feszegetni a 2 felet. csak érzéssel, a tömítőfelület ne sérüljön meg. A amint az illesztőcsapok kijönnek a lyukakból, a tökház szépen szétjön és kész. ;)

Jó szerelést!

200 Őry Gábor 2009-10-22 21:18:51  Előzmény:Mazur Balázs: 68815

El ne feledd az olajszóró fedelét!
Egy jó állapotú szélesebb favésővel, vagy spaklival szétfeszíted. Finoman ütni is lehet kalapáccsal, ha lehet, körbe-körbe feszegetni, nem egy helyen.
Szimmering méretet nem tudok fejből, de majd megírják egyszer. Vagy fogod a használtakat, és elballagsz vele a boltba.

199 Mazur Balázs 2009-10-22 21:08:04  Előzmény:Őry Gábor: 68812

Igen igen kétütemű! Oké, és ha meglazítom, és kiszedem az összes tartócsavart, hogy szedem szét az egészet. mert régen csak idáig jutottam kicsavartam az összes csavart, és nem tudtam szétszedni... mondjuk az régi féltengelyes váltó volt. Szimering méretet mondjatok légyszi! A kiesett fedél meg pont akkora mint a palmatex ragasztó teteje :)

Köszi

198 Grõb Gyula 2009-10-22 18:51:56  Előzmény:Őry Gábor: 68813

Nem tom, mert még nem volt rá időm. Mondjuk most nagyobb a gondom a motorral, mert fiat motoros,meg gázos is, és nem bírom belőni az istennek se! Vagy nincs alapjárat, vagy van, de pörög, meg nem megy meg ááá! Van bajom.

197 Őry Gábor 2009-10-22 09:21:59  Előzmény:Grõb Gyula: 68811

A csapágyzsírzás nem jött be?

196 Őry Gábor 2009-10-22 08:47:19  Előzmény:Mazur Balázs: 68810

Kétütemű?
Akkor a kiszereléshez 13-as kulcsok (ha lehet dugó, vagy csillag), 10-es imbuszkulcs az önindítóhoz, a többit majd meglátod, célszerszám nem kell.
A szétszedéshez csak 13-as kulcs kell, illetve az olajszóró fedeléhez, 10-es vagy nyolcas kulcs.
Tömítésnek jó az olajálló sziloplaszt, vagy Loctite. Érdemes a szimmeringeket is cserélni, három kell belőle, a pontos méretet tudják itt a kollégák. A kiesett fedelet lehet pótoltatni esztergályossal, vagy valami fémes szakival.
Ha még nem szedtél szét váltót, fontos, hogy a deformáció elkerülése végett körökörösen és fokozatosan lazítsd meg a csavarokat, mintha csigavonalban haladnál. Összeszerelésnél ugyanígy, csak fordítva, belülről kifelé.
[i](Módosította orygabor 2009.10.22. 11:21-kor)[/i]

195 Grõb Gyula 2009-10-22 08:10:48  Előzmény:Szabó Gábor: 68809

Úgy van! Ez a legjobb szó rá! Sirálycsapat! Tényleg olyan. El kellene vinni fékpadra, hátha ott kiderül. Kösz a tippeket!

194 Mazur Balázs 2009-10-22 06:58:34

Sziasztok Trabantos Urak! Zavaró jelenség történt velem. Leesett a váltó egyik oldalsó kör alakú fedele és ömlik ki az olaj a váltóból. Szeretnék egy váltófelújítást csinálni tömítés csere, fedélpótlás, olajat rakni bele stb... Mit kell hozzá vennem, milyen szerszámok kellenek, hogy kezdjek neki stb... Légyszi adjatok pár hasznos infót és egy kis lelkesedést :D

193 Szabó Gábor 2009-10-21 20:27:15  Előzmény:Grõb Gyula: 68804

Egyik havernek is hasonló jelenség van, vagyis a hideg beálltával beköltöznek a sirályok az autóba. Valószínű sosem fog kiderülni mi okozza, mert a motor, váltó, fék és a futómű, stb. teljesen ki lett cserélve ill. átalakítva, de ennek ellenére újra előjött a jellegzetes "sirály-csapat" hang.

192 Korpai Tamás 2009-10-21 19:45:39  Előzmény:Őry Gábor: 68802

Ezek volnának a gyári isolatorok. Doboz sajnos nincs hozzájuk, ömlesztve kaptam, viszont piros menetvédő kupak van. Talán még tömítésről ismerhetők fel ami ezeknél vöröréz a berunál meg nem, ha jól tudom. A képen az egyik 175-ös hőértékű de a 225-ös is ugyanilyen.
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/091021/Isolator_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

191 Nagy Donát 2009-10-21 15:32:25  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

Meggyőző! Most nagyon be vagyok rá indulva, igen tetszik. Persze nekem utcai autóba kéne, szeretnék valami kompromisszumot, szóval elviselhető fogyasztás (ne horror), jópár ezer kilométer futásteljesítmény, mégis eléggé erős motor kéne. Majd kicsit később beszélek vele, hogy mit és mennyiért ajánl, csinál.

190 Nagy Donát 2009-10-21 15:28:23  Előzmény:Muczán Gábor: 68792

Most vettem 4 db DDR-es Isolator gyertyát, újak. Szombathelyen az egyik boltban van még pár "tasakkal". Igazából ugyanilyeneket használok több mint egy éve, semmi gond nem volt velük, tisztítanom se kellett eddig. Most tartalékba vettem ezt a 4et.

189 jocking . 2009-10-21 09:28:36  Előzmény:Leskó Krisztián: 68803

Nekem meg már 2 éve a teszkóban kapható kékdobozos sz@rság van benne, de működik.:D

188 Grõb Gyula 2009-10-21 09:17:09  Előzmény:Varga Tibor: 68800

Én is gyanakszom a csapágyra. De miért csak hidegben, nem értem igazán.

187 Leskó Krisztián 2009-10-21 07:26:30

Nekem a versenyautóba Isolator gyerták voltak és folyamatosan dobálhattam ki őket mert 200 km ert mentek és magadták magukat. Ami most az utcaiba van az Brisk. mikor megvettem az autót 38 ezer km volt az autóba most 53 ezer van benne és még mindig az a két gyertya megy. semmi koszosodás nem látható rajtuk és sosem volt velük problémám ugyhogy nekem ezek beváltak.

186 Őry Gábor 2009-10-21 05:59:45  Előzmény:Korpai Tamás: 68797

Dobjál fel róla légyszi képeket, vagy itt, vagy levélben! Ha lehet, a dobozról is, meg a gyertyáról is! Előre is köszi!

185 Őry Gábor 2009-10-21 05:57:28  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Nekem is volt hasonló, nyomtam zsírt a csapágyba, és pöpec. Sivító hang volt, sose gondoltam volna csapágyra.

184 Varga Tibor 2009-10-20 21:09:55  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Nem a kerék felöl jön? Nekem ott nyekergett nagyon rég, de csapágy és szimmeringcsere megoldotta.

183 Bakó József 2009-10-20 20:52:08  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Valami a kilóméterórában vagy a spirál nyekereg, én nem javítottam inkább megszoktam. :)

182 Dobos László 2009-10-20 20:28:03  Előzmény:Grõb Gyula: 68796

Hali!
Nállami is van ez a nyikorgás de csak 60 felett. Faterom azt mondta valószínű a kilométeróra spirálja lehet mert menet közben kihajolt és nem hallott semmit, csak bent az utastérben. Ha valóban az akkor mit lehet vele kezdeni, meg lehet azt valahogy olajozni vagy ilyesmi?

181 Korpai Tamás 2009-10-20 20:27:58  Előzmény:Őry Gábor: 68795

Én eredeti 225-ös Isolatort használok, és semmi gond nincs vele egyik trabiban sem. Még akkor is működnek ha már elégett, legömbölyödött az elektróda. Kifújást még sosem láttam rajtuk. A beru félét viszont minden második hidegindításkor beköpködte, úgyhogy nem is kísérleteztem vele. Viszont nagyon örültem amikor egy idős bácsi rámhagyott vagy 30db eredeti szinte új, eredeti isolatort, mert minden gyújtás-gyertyahibánál újat vett:)

180 Grõb Gyula 2009-10-20 20:16:13

Amióta bejött a hideg, valami az autó (4t) elejében nyikorog. Melegben nem csinálja. Ahogy lassítok, úgy lassul a nyikorgás. Már megnéztük,egyszerűen nem tudunk rájönni,mi a fene lehet. Tipp? Előre is kösz

179 Őry Gábor 2009-10-20 18:09:53

Ezek nem BERU-s gyertyák, hanem endékások (?). Akár hamisítvány, akár nem, nagyon jól megy vele a gép, de az utóbbi időben valami szarakodik nekem a gyújtás környékén. A gyertyák is elégggé elhasználtnak tűnnek, és kifújnak a porcelán mellett. Nem nagyon, de a felirat eltűnt a maszatban.
Mindemellett ilyeneket fogok használni, csak érdekelt a régi motorosok véleménye, akiknek volt szerencséjük garantáltan ndk-s gyertyához. Nos valaki írta régebben, hogy ezek is hajlamosak voltak kifújni, és mint a mosónő, korán haltak.
Egyébként meg való igaz, hogy mindent hamisítanak, de melyik ferdeszeműnek éri meg négyszáz forintos gyertyákat hamisítani, amiket már csak alig párezren használnak?

178  Spityu 2009-10-20 17:45:38  Előzmény:Őry Gábor: 68791

MG-vel ellentétben, én úgy tudom, hogy a BERU előtti Isolatorok is olyanok voltak, mint az utóbbi egy évben "előkerült" (hamisított?) DDR-es gyertyák. Vagyis, ha jót fogtál ki, akkor semmi gondod nincs velük (sőt!), ha rosszat, akkor 20-500km után kifúj, meghal.

Eddig négyet használtam el belőlük, az első kettőt motorfelújításkor tettem félre, a mostaniak 3000km óta üzemelnek hibátlanul.

Még annyit hozzáfűznék, hogy szerintem ezek a friss Beru felirat nélküli Isolatorok nem hamkók, hanem többé-kevésbé az eredeti technológiával lettek legyártva. A csalás ott van - szerintem - hogy korabelinek tüntetik fel.

Nézd csak meg: a régi Isolatorok dobozán úgy van beütve a hőérték... a Beru-s dobozokon úgyszintén... viszont az "új" DDR-esen már nyomtatva van. További eltérés figyelhető meg az egyik felirat betűtípusánál is. No meg a porcelánon lévő logó is szürke.

177 tóth furdzsenxia 2009-10-20 17:02:07  Előzmény:Őry Gábor: 68791

el kell felejteni az isolátort én már lassan végig próbáltam az összes gyertya tipust.mind között van szar meg jó is.de nekem szinte mindennel szépen muzsikál a gép.igaz egy kicsit jobb a gyujtásom mint a gyári.

176 Muczán Gábor 2009-10-20 13:32:37  Előzmény:Őry Gábor: 68791

Nem a "régi" classic isolatorok, az előző rendszerben gyártottak voltak a rosszak, hanem ami már Isolator Beru Gruppe néven készült. Azok között volt sok selejt. Azok valahogy könnyebbek, silányak voltak. Persze az NGK-nál, Berunál, Boschnál stb is volt valami nagy hamis széria az összes nagykerben, nemcsak a Trabi kategóriában. Azóta Kína szindrómás minden gyertya, igen nagy a minőségi szórás.

MG

175 Őry Gábor 2009-10-20 12:28:34

Emberek!
Valaki írta régebben, hogy a régi Isolatorok nem bírnak ki sok km-t. Ez mennyire igaz. Ami most van benne, kb 4000 km-es.

174 Madocsai Gergely 2009-10-19 19:32:49  Előzmény:Vári László: 68766

Ne köszönd, sajnos nem tudtam segíteni. Ha beugrik még wmi, írok...:S

173 Kacsándi Szabolcs 2009-10-19 19:32:43  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

Nemrég ráztam gatyába egy Czene motort,kissé barbár módon belekontárkodott valaki,tönkretéve az eredeti jól működő alapot.Sajnos a blokkot újra kellett csinálni,de a végeredmény a jelenlegi tulajt is lenyűgözte.Mindjárt az első veresenyt meg is nyerte vele.

172 Kacsándi Szabolcs 2009-10-19 19:29:28  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68785

Kívánságod teljesítve!
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091019/md1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw][imgw]http://kepfeltoltes.hu/091019/md2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

171 tóth furdzsenxia 2009-10-19 17:19:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68786

a Kasza autójában is Czene motor van ha jól tudom.

170 Gyapjas Gergely 2009-10-19 15:48:49  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Lancelot!

Czene Maci egy motorja egy cimborám autójában: http://video.racing.hu/gyors4

169 Gyapjas Gergely 2009-10-19 15:34:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68782

De szép!:D Csinálj már egy képet a belsejéről is.

168 Muczán Gábor 2009-10-19 07:26:06  Előzmény:Irinyi Norbert: 68780

Norbika!

A hozzászólásomban megvan a száma is! ?????

MG

167 tóth furdzsenxia 2009-10-19 06:53:01  Előzmény:Nagy Donát: 68775

ha ilyen felujítást szeretnél én is csak egy komoly szakembert tudok javasolni nem a helyi kucig autószerelőket.akinek csak egy motor és összedobja és vagy jó lesz vagy nem.még egy dolog ha erdeinél szeretnéd felujítani esetleg a motorodat akkor légy óvatos.

166 Kacsándi Szabolcs 2009-10-18 20:35:01

Lehet én vettem meg az utolsó pár Mahle dugót!Ma sikerült beszerezni a börzén.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091018/md_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

165 Kacsándi Szabolcs 2009-10-18 20:32:18  Előzmény:Irinyi Norbert: 68780

Lejjebb a telszáma!

164 Irinyi Norbert 2009-10-18 18:21:28  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Nekem már hála istennek van egy versenymotorom amit ő épített és azt kell hogy mondjam le a kalappal egy állom az a motor amit tud kilóméterórát simán leforogja 3ik fokozatba is.
Tényleg és véletlenül nem tudja valaki az elérhetőségét mert szeretném vele felújítatni a motort.
Csak volt sajnos egy telefon balesetem és elvesz lett a telefonszáma nagy sajnálatomra

163 Nagy Donát 2009-10-18 17:51:00  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Köszönöm az eddigi segítségeket!

A magam kiszerelős-beszerelős dologgal ott van gondom, hogy semmi műhelyem, garázsom nincs, csakis a lakótelepi parkoló :(.

Kicsit még tájékozódom tovább, és mindenképpen jelzek!

162 Muczán Gábor 2009-10-18 17:17:23  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Lancelot!

Én az egyik volt Trabantversenyző tagunkat, Czene Macit ajánlom.
Tuningban otthonos, generálban is. Régen csináltattam ugyan motort nála, mert konkrétan nem volt kinek. A szervízében az utóbbi időben azonban feltűntek megint Trabisok. Ő is csodálkozott. Hiába a nosztalgia. Van egy titkos, de lassan kimerülő forrásunk még főtengelyre, gyári dugóra.
Tudsz vele egyeztetni a húsz 9 kettő84 197 számon. Rám hivatkozz.
Ősszel megyünk a szombathelyi rokonokhoz, akkor fel tudom ajánlani hogy visszaviszünk a ha le akarnád adni a kocsit és sikerül a dolog.

MG

161  Spityu 2009-10-18 16:37:03  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Orygabor jól írja: ne az legyen az első, hogy megcsinálják az elejétől a végéig... pontosabban: találhatsz olyan szerelőt (ha nem akarsz egyedül nekiállni), akihez odaviszed és megcsinálja, de fenn áll a veszélye, hogy olyan is lesz. "Ez még jó." "Áhh csak xx.xxx-t kértem munkadíjul, az olcsóbb is megteszi." "Nem Trabi, de jó lesz bele." stb.
Persze van olyan is aki megcsinálja az ÖSSZES fázist sajátmaga, de az akkora összeget fog érte kérni, hogy beleszakadsz.
Inkább ajánlanám azt a lehetőséget, hogy magad kiszereled a blokkot és egyben, vagy elemenként elviszed megcsináltatni a kívánt módosításokat, majd összeszereled és visszarakod. Egy Trabant blokk összeszereléséhez bőven elég az általános műszaki érzék, egy-két helyen kell csak odafigyelni és nem lesz probléma.
Másik járható út szerintem, hogy veszel egy használt N-es motort (fillérekért odaadják), megfuratod, esetleg a blokkot felszabályoztatod és már mehet is a kaszniba. Szerintem ez utóbbi a legolcsóbb: így ha nincs ki megcsinálja neked a farigcsálást (amit mondjuk nem akarsz bevállalni), lehet, hogy olcsóbban jössz ki.
Ha esetleg nagy gond lenne a távolság, és odaviszel egy könnyített lendkerekes, síkolt hengerfejes, bővített felömlős motort, akkor Zalaegerszegen tudok hozzád legközelebb embert. Ő szerintem megcsinálná azt, hogy odaviszel egy N-es motort (vagy módosított alkatrészeket) és a sajátod házát (a motorszám miatt), no meg a szükséges új alkatrészeket (tömítések, felújított főtengely, ez-az), megfúrja a hengereket és összerak a két motorból egyet, amit hazaérve csak be kell dobni a helyére. Egy helyen hibádzik a dolog: kellene tudni a kifaragott henger fúrás utáni méretét, és ahhoz beszerezni egy pár dugót, ugyanis csak Berta dugót tud adni (rendelésre). A gyári és a Mahle mind elfogyott.
[i](Módosította Spityu 2009.10.18. 18:50-kor)[/i]

160 Őry Gábor 2009-10-18 15:51:02  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Kérdezd Spityut, nemrégen újíttatott fel profi alkatrészekkel a Mihályfinál. Szerintem ha ilyenbe belevágsz, ne az legyen a szempont, hogy lábon hozd vidd, hanem, hogy jól megcsinálják. Má már szinte sehol nem foglalkoznak Trabant főtengelyekkel, én is próbálkoztam.

159 Nagy Donát 2009-10-18 15:31:07

Sziasztok!

Lehet, hogy eljött az idő a motorfelújításomra. Sajnos nem lehet tudni, hány kilométer van a motorban, úgy különösebb gondja nincs is, kissé főtengely hangú, de mivel pénz áll a házhoz, talán bele kéne ölnöm némi pénzt a Trabi motorjába. Egy komplett felújításra gondoltam, minimális tuninggal (hengerfej síkolás, lendkerék könnyítés, kisipari leömlő).
Ti kit, milyen műhelyt ajánlotok, ami nem horror árban dolgozik, és megbízható is? Sajnos Szombathelyen lakom, a fővárostól messze, így olyan hely kéne, ahová egyszer felviszem a kocsit saját lábán, megcsinálják, majd kulcsrakészen visszakapva, saját lábán ismét hazahozom.

Minden segítséget köszönök!

158 Tóth Balázs 2009-10-18 12:54:38

4T-hez kartelgáz leválasztót keresek
06704593860
re.troo@citromail.hu

157 Őry Gábor 2009-10-18 12:32:34  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Mindegy, akkor is csinálja, az biztos, hogy nálad se a laprugó, haha!

156 Marton Tamás 2009-10-18 12:08:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Szia!

Álló helyzetben kormányfordításkor nem csinálja? Én a gömbfejre gyanakszom. Lerohadt róla a gumi, port kapott, kiszáradt, és kikopott. Az szokott nyekeregni úthibánál, meg amikor tekered a kormányt.

155 Szedlák Tibor 2009-10-18 09:16:56  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Jajj elnézést kérek tőled az enyém 4t :)

154 Őry Gábor 2009-10-18 06:06:42  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Jó hogy szólsz, én is hallok, olyan ropogós-nyikorgós hangot. Már gyanakodtam arra is, hogy a laprugók szárazak, de nem. Fogalamam sincs mi az, de qrvára idegesít. Lehet, hogy szilentek?

153 Szedlák Tibor 2009-10-17 22:46:29

Ha már a lengéscsillapítóknál tartunk, mitől van az hogyha átmegyek egy kisebb úthibán akkor első kerekek felől, ilyen ropogó hangot hallok, csapágyaknak és csuklóknak semmi bajuk, én a lengéscsillapítóra gondolok de nem tudom pontosan mi okozza a hangot.