Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

254 Juhász Benõ 2009-10-26 11:44:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 68858

Én első nekifutásra megtakarítanám az akkusarukat és a töltésvezeték csatlakozásait.

253 Juhász Benõ 2009-10-26 11:41:37  Előzmény:Fekete Roland: 68851

Szia Roland!
Ha valóban Skoda karbi van fent ellenőrizd, hogy műxik-e a mágnesszelep, valamint, az alapjárati levegő csavar helyzetét. (Amennyiben nem tévedek nagyot a Tibke által belinkelt képen Wartburgos Jikov van. Javítsatok ki ha tévedek!

252 Sipos Tamás 2009-10-25 18:59:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 68866

[justify]Ja, most már világos. Csak azt az egyetlen csavart kell kicsavarni, ami a dobot rögzíti.[/justify]

251 Őry Gábor 2009-10-25 17:55:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 68864

A féltengelyt nem kell beütni, mert mozog könnyen magától is, legfeljebb egy icipicit kell koccintani.

250 Madocsai Gergely 2009-10-25 17:31:42  Előzmény:Sipos Tamás: 68865

Mondom, a bekukkantáshoz, NEM kell a nagy anyát és ezzel együtt az agyat is leszedni. elég csak a kereket, és leütni a dobot, az agy és a nagy anya is természetesen marad fent.

249 Sipos Tamás 2009-10-25 17:10:39  Előzmény:Madocsai Gergely: 68864

[justify]Ohh köszönöm. Ez kimerítő válasz volt. Amint lesz időm, bekukkantok a dobba, mi a helyzet. Van itthon tartalék anya is a tengelycsonkhoz, úgyhogy akkor azt ugyanígy fogom ráütni. Nem hiszem, hogy levegős lenne a rendszer, mert nem puha a fék; elsőre kemény, ahogy kell.[/justify]

248 Madocsai Gergely 2009-10-25 17:02:56  Előzmény:Sipos Tamás: 68859

Tiszteletem, kolléga!

Nos, Ha újfajta a féltengely, (úgyemléxem, neked már olyan, szólj, ha nem) akkor ez a zsírgyári konstelláció. Szerintem ez jobban fogja a biztosítólemeznél (pláne, az utángyártott papír-wékonyságú, kis átmérőjű biztilemezeknél). Ezt - ha jól emléxem - 30-as csillagkulccsal tudod letaposni, a biztosítás miatt általában még egy kicsit ugrálni is kell rajta. Összeszereléskor mindig új anya kell, mert sajna elzrikálódik az a szoknya/korona/akármi a szélén! Sztem ne cseréld régi típusúra, jó ez így. Sőt, az ellopott kocsimon nem ez a gyári, keskeny anya wolt, hanem egy ilyen, de min. 2X ilyen széles hatlapfejű résszel, így a kulcs lecsúszásának az esélye nulla. Csak akkor tudtam meg, h ez a széles nem a gyári anya, mikor kellet wennem újakat, és ezt a kis "csirke", gyári szélességüeket rakták elém. Mondom ez mi -> adjon széleset. Asszonta a keskeny waló rá, az enyém pedig wmilyen másik autóé lehetett, a boltos sem tudta melyiké lehet jó, így a mai napig sem tudom, h melyikét kell kérni...

Ja: doblehúzó az újfajta agyakhoz NEM kell, ahogy lent az anya, már rántod is le az egészet, de ha ellenkezik, akkor 1-2 talpas rugás a gumi oldafalára (ja: kerék fennt marad!) és már pottyan is le.

De ahhoz, h megnézd, h folyat-e a munkahenger, nem kell az agyat is leszedni! Kerék le, kis csawart a dobból ki (ez általában begyógyul, kicsit meg kell koccolni a csawarhúzót is kalapáccsal, így ált kijön). Majd a dobot a tőcsawarok között átlósan kalapáccsal addig ütöd (ha kell rendesen!), míg meg nem idul a dob lefelé. Ezután már látod a fék belét. Agyat lehúzni, csak az alkatrészek cseréjéhez kell. Ha folyat a fék, az onnan lehet gyanús szétszedés nélkül, h állás után első fékezéskor úgy bekap a fék, h akár meg is pördülhetsz! Ha csak nem fog, félrehúz, akkor sanszosabb a lewegős fékrendszer, walamint a sz*r utánállító(ez utóbbinál nagy a pedál játék, lent fog a fék)!
[i](Módosította madogery 2009.10.25. 18:04-kor)[/i]

247 Sipos Tamás 2009-10-25 17:02:05  Előzmény:Őry Gábor: 68862

[justify]Tehát gyári, köszi!
Még annyit, hogy itt elől is le lehet szedni a dobot lehúzó készülék nélkül?
Hátul más a helyzet ugye, mert ott a tengelycsonkot be lehet elvileg ütni gumikalapáccsal, ha a lengéscsillapító nincs rajta. De ha elől beütném a féltengelyt, eldeformálódhat a csuklóknál vagy bárhol.[/justify]

246 Őry Gábor 2009-10-25 16:39:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68861

Egy hegyes tüskével ki kell nyomni a beütést. Aztán jól nekifeküdni egy csillagkulccsal, és elvileg lejön az agy magától. Előtte mondj el egy rózsafüzért, hogy ne legyen az agy belegyógyulva a csapágycsészébe. Ez elvileg bordástengelyes.
[i](Módosította orygabor 2009.10.25. 17:41-kor)[/i]

245 Sipos Tamás 2009-10-25 16:35:41  Előzmény:Őry Gábor: 68860

[justify]1986 december. De ha így ráütik az anyát, hogyan lehet azt onnan leszedni? Feszegetni kell?[/justify]

244 Őry Gábor 2009-10-25 16:33:03  Előzmény:Sipos Tamás: 68859

Mikori évjárat?
Ez egyébként úgy tudom, gyári megoldás, nincs vele semmi baj.

243 Sipos Tamás 2009-10-25 16:29:17

[justify]Fékezéskor észrevettem, hogy kissé jobbra húz az eleje, tehát a bal első fékem gyanús. A fékfolyadékból nem hiányzik, tehát nem hiszem, hogy folyna a munkahenger és eláztatná a fékbetéteket. Bár fékdob lehúzóm nincs, azért közelebbről megnéztem a tengelycsonkot. Így néz ki:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091025/HPIM3358_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Nekem az anya biztosítása meglehetősen kontár megoldásnak tűnik. Se biztosítólemez, se koronás anya. Ez így ugye nem gyári? Egyáltalán, hogy lehet ezt innen leműteni?
Mi a tisztelt szakértők véleménye; cseréljem le egy régi típusúra (36-os anya?) vagy ez is jó, de valami kulturáltabb biztosítási megoldással.[/justify]

242 Csády Szabolcs 2009-10-25 10:57:41

Üdv!

Olyan problémám van a 4T-mel, hogy tegnap este, amikor mentem vele, néha rángatott, pedig már meleg volt a motor. A lámpák se világítottak valami fickósan. Elég öregurasan mentem vele, max. sebesség 75km/h volt. Az alapjárat is érdekes volt, s egyszer le is állt,majd nem forgatta át a motort az önindító. Párszor megpróbáltam betolni, de semmi. Ezek után már átforgatta, s be is indult. Hazafele jól ki lett pörgetve,s egyből normálisan égtek a lámpák. Ma megmértem apummal az aksit, meg a töltést. Az aksi az közepesen van töltve, de nincs töltés!

A következő lenne a kérdésem: Mi okozhatja? Hogy lehet rájönni, hogy ezek közül melyik az? S mi a teendő vele?

Mi a generátorra vagy a fesszabályzóra gondoltunk.
Még annyi, hogy a töltésvisszajelző lámpa miután beindul a motor elalszik...

Bocs a hosszúra nyúlt hsz-ért.
Előre is köszönöm a segítséget!

241 Madocsai Gergely 2009-10-25 08:27:04  Előzmény:Szabó Gábor: 68856

Szerencsére nekem nem szakadtak, bele, sőt, az alsót az az idióta szerelő, aki 10 éwe berakta, még meg sem húzta...

1éjszakára belocsoltam WD-40-nel a kis rést, amit sikerült nyitnom tegnap előtt, így tegnap egyszercsak megindult a pumpa, igaz, h kalapáccsal, de már el tudtam, forgatni. Apropó, mit éredemes a pumpa tömítőfelületére kenni, h ne gyógyuljon be(pl. szilikonzsír)?

Keresgélés után még éppen hogy találtam SKF pumpát, kap egy rendes Conti szíjat is, aztán kánaán.
Nagyon komoly, h hidegen milyen lötyögős, laza a szíj, melegen meg úgy megfeszül, h pengetni lehet(így legalább hangra be tudom majd lőni a feszességet, pont úgy, mint a Thiessen a BMW kormányműweknél;)).

240 Szabó Gábor 2009-10-24 21:04:28  Előzmény:Madocsai Gergely: 68834

Nálam:)

Egyszer menetrögzítővel raktam össze a vezérlést. Szétszedéskor a vízpumpa csavrjai közül kettő elszakadt, ki kellett fúrnom a blokkból a csonkokat. Azóta M8-as csavarok fogják a pumpát, amit azóta mindig reszelni kell, ha csrélem.

239 Fekete Roland 2009-10-24 12:39:08  Előzmény:Őry Gábor: 68849

Sajnos addig nem tudom használni,pedig már elkészült teljesen ezzel az apró hibával!

238 Varga Tibor 2009-10-24 12:18:59  Előzmény:Fekete Roland: 68853

a kicsinyítéshez? akármi, pl a paint is tökéletesen megfelelő rá. Kép menü, nyújtás, döntés...

237 Fekete Roland 2009-10-24 12:05:52

Még egy kérdés:Az userbár képpel kapcsolatban.
Milyen progi kell hozzá?
Tud valaki segíteni ebben?

[i](Módosította FeketeRoland 2009.10.24. 14:10-kor)[/i]

236 Varga Tibor 2009-10-24 12:02:13  Előzmény:Fekete Roland: 68851

Na mondjuk azt én se:D Ma nagyon nem azt csinálja amit kéne:)
[i](Módosította Tibke 2009.10.24. 14:04-kor)[/i]

235 Fekete Roland 2009-10-24 12:01:50

Köszi Tibke!
Nem értem nekem mért nem sikerült!

234 Varga Tibor 2009-10-24 11:59:01

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/091024/Gy_ri___Skoda_._www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Akkor legyen így:)


[i](Módosította Tibke 2009.10.24. 14:04-kor)[/i]

233 Őry Gábor 2009-10-24 11:18:18  Előzmény:Fekete Roland: 68848

Ja, értem. A falsszívás ugyanazt csinálja, minden motoron, tehát elképzelhető, hogy a tengely kopása miatt nincs alapjárat.

232 Fekete Roland 2009-10-24 10:38:08

Nekem a régi 2t nél volt probléma a 28 h1 gyel!Ennél már skoda karburátor van felrakva és ugyanazt csinálja mint a 2t-m!Ezért gondoltam erre,hogy ugyanaz a baja mint a réginek!

231 Őry Gábor 2009-10-24 10:35:09  Előzmény:Fekete Roland: 68846

Akkor nehéz lesz a H 1-1-et rábarkácsolni.

230 Fekete Roland 2009-10-24 10:29:47

4 ütemű!

229 Őry Gábor 2009-10-24 09:57:49  Előzmény:Fekete Roland: 68841

Két, vagy négyütemű verda?

228 Anda Árpád 2009-10-24 08:34:08  Előzmény:Anda Árpád: 68843

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/65/35/56535_1253885813.jpg[/imgw]

227 Anda Árpád 2009-10-24 08:31:55  Előzmény:Szedlák Tibor: 68840

Hali

Nekem Finlandia 2000 típusú van benne...Ez kicsit egyenesebb nem követi teljesen a tető formásját, de ha meghúzód szépen a csavarokat, hozzá igazodik a tető, FBS-el benyomtam körbe és semmi beázás nincs

226 Velikán Attila 2009-10-24 08:14:36  Előzmény:Sipos Tamás: 68839

Köszi Molyhos !

Az még gyalog is max 6 perc tőlem. Meglepem őket egy múzeális darabbal :-)

225 Fekete Roland 2009-10-24 07:50:36

Sziasztok!

Olyan problémám volna ,hogy a gyári karbit ledoptam és helyette egy 120-as skodáét raktam fel átalakítóval!Semmi probléma nem volt vele amíg szét kellett borítanom a motort, mert megadta magát!Felfurattam, meg a többi!Azóta próbálkozom az alapjárat állítástól kezdve a torpanásik mindennel!Tömítései újak!Lehetséges, hogy a pillangótengelynél szívjon farsot?Gondolván a 2 üten 28 h1-s karbijára!Annak olyan problémám miatt nem lehet alapjáratot állítani!

Köszi:Fekete Roland

224 Szedlák Tibor 2009-10-24 00:13:07

Trabantba milyen tipusidegen tetőablakot lehet beszerelni?

223 Sipos Tamás 2009-10-23 18:51:20  Előzmény:Velikán Attila: 68827

[justify]Mikor megvettem az autót, a generátor töltésjelzője parázslott kicsit. Szétszereléskor minden rendben volt (sajnos a diódák kiméréséhez nem volt műszerem), ezért elvittem villamossági szerelőhöz. Azóta szuper.
Csurka autóvillamosság: Budapest XVI. Rákospalotai határút 57. (Rákóczi út sarok) Tel.: 1/405-1401[/justify]

222 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:34:21  Előzmény:Mazur Balázs: 68836

Igazán nincs mit, a profitól nagyon táwol, de azért köszi! :)

221 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:32:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68835

Csawarok lazák, de majd leeresztem a hűtőwizet, h ki tudjam műteni. Pont az alsó hoszú lyuk egyik szélét sikerült eltörni, paff.
Csak wezérműkerék leműtését szeretném elkerülni, de asszem pumpacserénél nem menekülök meg tőle...

220 Mazur Balázs 2009-10-23 17:27:27  Előzmény:Madocsai Gergely: 68817

Ohho, köszönöm szépen a leírást. Nagyon profin leírtad, hát igen mérlegelni kell:) Majd meglátom:)

219 Szedlák Tibor 2009-10-23 17:09:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Csavard ki a csavarokat és probáld ugy :) Nekem vízpumpa cserénél feszítés közben elrepedt a külső öntvény de szerencsére nem lett a belső résznek baja.

[i](Módosította N1tr0 2009.10.23. 19:13-kor)[/i]

218 Madocsai Gergely 2009-10-23 17:06:10  Előzmény:Varga Tibor: 68833

Próbáltam, kis rés nyílt, de nem forog a rohadék. Tudom, h pumpa csere illik, de max 10.000km-t futott az elmúlt 10 éwben, és ezután sem fog többet (gyári VWpumpa akkor fájt 12-be).
Sajna sikerült elb*sznom az alsó hosszati lyuk szélén az öntwényt(kitört egy darab), uh csere lesz, így sztem már nem lenne biztonságos...

Apropó, nemrég említett wki SKF pumpát jó áron, nem tudjátok hol lehet ilyet kapni?

217 Varga Tibor 2009-10-23 16:55:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Akkor marad az ütögetés.Próbáld meg akkor kicsit elfele ütögetni a blokktól, és utána forgatni. Amúgy vezérműszíjcserével együtt illik vízpumpát is cserélni...

216 Madocsai Gergely 2009-10-23 15:45:33

No, már cserélném a szíjat, de hiába lazák a pumpa csawarjai, meg sem nyikkan a pumpa semerre sem. Már próbáltam ütögetni a házat, ill. pajszerral kissé elfeszíteni a blokktól, de semmi. Mi ilyenkor a teendő?
(Ezt a pumpát akarom a towábbiakban is felhasználni, uh barbár módszer nem jó)

215 Őry Gábor 2009-10-23 13:22:42  Előzmény:Velikán Attila: 68827

Legközelebb ne vegyél ilyen megbízhatatlan autót!

214 Madocsai Gergely 2009-10-23 12:42:24  Előzmény:jocking .: 68828

Bizony, már korábban kiszedték. E nélkül ugyanis nem kell sz@rakodni az ékszíjtárcsáwal. (mondjuk egy patentos, nyithatós +oldásba sem haltak wolna bele, na mind1...)
Elméletileg, ha az alsó műa b*szás lejött, akkor már a wípumpa alsó csawarja is hozzáférhető lesz, legalábbis nagyon remélem!:S

213 Madocsai Gergely 2009-10-23 12:39:15  Előzmény:Szedlák Tibor: 68826

Köcce, már meg is indultak az imbuszok...(jól oda is b*sztam a kezem a bölcsőhöz ;))
Már összeállt a kép, sztem menni fog.

212 jocking . 2009-10-23 12:27:33  Előzmény:Madocsai Gergely: 68823

Már csak azt nem értem, hogy hogy a fenébe cseréltünk mi vezérműszíjat a tárcsa levétele nélkül... Esetleg lehet, hogy nekem már nem volt meg az a műanyag b@szás, vagy valamit mókoltak rajta. Na ennek majd utánajárok.

211 Velikán Attila 2009-10-23 12:11:19

Segítséget kérnék a kollégáktól !

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ebbe a topicba még nem kellett írnom, de sajnos eljött a pillanat.
Felháborító, hogy egy indító motor csak 40 évig bírja :-)))

Indító motort cseréltem az autóban és az volna a kérdésem, hogy a kivett, rossz 6 voltos indító motort hol tudnám felujítattni? Tud valaki megbízható műhelyt Budapesten?

Köszi a válaszokat előre is.

210 Szedlák Tibor 2009-10-23 12:06:29  Előzmény:Madocsai Gergely: 68825

Igen a 4 imbuszcsavar, a burkolatot meg 2 csavar foga.

209 Madocsai Gergely 2009-10-23 11:18:33  Előzmény:Szedlák Tibor: 68824

Oksa, köszi! Az ékszíjtárcsát csak az imbuszok tartják, igaz?
[i](Módosította madogery 2009.10.23. 13:23-kor)[/i]

208 Szedlák Tibor 2009-10-23 10:47:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 68823

Csak az ékszíjtárcsát kell levenni utána lejön az alsó burkolat.

207 Madocsai Gergely 2009-10-23 10:31:58  Előzmény:Varga Tibor: 68822

Na, "tuning-lyuk" sajna már ezen is ott figyel, majd +próbálom. Az ékszíjtárcsát, csak a 4db imbusz tartja, a hatlapfejű pedig, az a wez szíjtárcsát fogja a főtengelyhez, ugye?

Az imbuszok lazításakor/húzásakor gondolom 1. fokozat+fék lehet a módszer...;)

Köszi!

206 Varga Tibor 2009-10-23 09:33:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 68821

Bizony le kell szedni az alsó ékszíjtárcsát is. Különben nem jön le a burkolat.
Elég sok szerelőnél volt divat hogy csináltak kis ablakot a doblemeznél, hogy ott be tudják dugni a kulcsot, ha nagyon nem boldogulsz max te is járj el így.

205 Madocsai Gergely 2009-10-23 09:03:08  Előzmény:jocking .: 68819

3db műa. sz*r wan:

- a motor és a szíj között, ez marad,
- IFA-s, ez is tisztasor, lekaptam,
- ééés: az ominózus, amit asszem 2 csawar tart, alul fedi (az ékszíjtárcsa alatt, de a wez szíjtárcsa felett) a szíjat, ettől nem boldogulok...

[url=http://kepfeltoltes.hu/091023/DSCF0846_crop_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]ezittaz[/url]

[i](Módosította madogery 2009.10.23. 11:05-kor)[/i]