Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Biztos jól kitakarítottad az 'új' radiátort? Szereld le róla csapot (2db nyócas anya fogja) és akkor közvetlen belátsz a vizjáratokra, amik max 2-3mm átméröjüek. Na ezek tudnak kegyetlen módon eldugulni. Ha szájjal olyan könnyen tudsz lélegezni a radiátor egyik kivezetésén keresztül mint alapból, és nincs durva szuszogó hangja, akkor tekinthetjük kitakaritottnak a cuccot ;-) Kiszedés: akksi ki, csappantyú és bowden a csapról leköt, és kicsit visszatol az utastér felé mert akadályozni fog. Ezután a m?anyag boxból ventillátor kivesz, és a fémcsappantyú alatti lemezkét is kivesz,mert akadályozni fogja a radiátort a kivételben. Ezután óvatosan lapos csavarnyúzoval el kel kicsit feszíteni a müanyag box két fülét a csap felöli oldalon, ugyanis ezek tartják vissza, hogy az akksi felé kicsusszon. Miközben feszitjük, a másik oldalról tokni kell. Remélem sikerül! ;-)
@Szabi:
Gyújtáskapcsolónak csak annyi szerepe van, hogy a behuzotekercs behuzzon, így közvetlen áramot adva a forgórésznek. Mivel ez megtörténik, igy azt kizárnám. Arra gondoltam még, hogy az önindito bepárásodhat idövel a fogaskoszorú felöl mivel az nem egészen zárt arrafelé. Igy áthuzhat benne az áram. Már annyiszor cserélgettem az öninditokat, hogy csak na. Mindegyik csak ideig-óráig volt jó, aztán elöjött ez a gyengélkedés mindegyiknél. A pucolás általában segitett, de aztán újra vehettem ki. Pedig arra gyanakszom én is, hogy ott lesz a bibi.
A nagyobb alkatrész üzletekben (Meteor,Bárdi...)kapható direkt ilyen f?t?szál javító "stift".Amit én láttam az olyan körömlakk szer? volt, és tényleg valamilyen fém részecskéket tartalmazott...
Lenne egy kérdésem! Van nekem egy hátsó ablakom ami f?thet? és a f?t? szálak át vannak benne égve lehet látni, azt hogy lehet javítani? Mert már hallottam olyat hogy cink tartalmú festékkel kell lefújni és az átvezeti az áramot de én ezt nem hiszem el . Ha valakinek van hasonló tapasztalata az kérem ossza meg velem. Üdv Anti
Ha minden kábel a megfelel? vastagságú,és a saruk is jók,akkor még esetleg a gyújtáskapcsoló lehet hibás.Viszont ha kicseréled az önindítót és minden jó akkor az önindító forgórésze zárlatos lehet.
Tehát f?tésem most már van,de ahogy bejöttek ezek a kemény hidegek, az indítással komoly gondok vannak. :-( Ma már be sem tudtam inditani az autót. Lassan teker,néha pöffen kettöt és kész. Mintha szikra se lenne megfelelö. A poén az, hogy az akksi még 1éves sincsen, és direkt a mai fagyos éccaka után indítás elött rámértem multival. 12.82V-t mutatott a m?szer ami tudomásaim szerint több mint simán 'jó'. Azt hozzáteszem,h meleg idöben sem teker olyan gyorsan, meg-megakad. Mintha letestelne egy pillanatra. Miután kipucoltam az öninditot mindig jó volt 1darabig. Az akksitol egy kb. 5-6mm keresztmetszet? rézkábel megy rá, a váltóra menö test szintén ekkora. Kevés lenne a kábel? Mi magyarázza a hidegben valo rossz inditozást? Összehuzodik a réz a vezeték saruiban, és emiatt rossz lesz a kontakt? Egyenlöre kicserélem az önindiot, és tervezek nagyobb keresztmetszetü kábelt bekötni. Az akksi pólusaira egyébként nem ült ki semmi, a savszint jó. Várom az ötleteket!
Köszi a segítséget! Közben már beszereztem 1bontott radiátort, és mivel se az ecet se a rozsdamaró nem hozott komolyabb eredményt a kipucolásakor, így maradt a sósav! Na az aztán kihozott mindent! Akkora darabkák távoztak bel?le, hogy ihaj! Ajánlom mindenkinek, a radiátorban nem tett kárt, cserébe olyan f?tésem van még -10 alatt is mint még soha ;-) Ja a légtelenít? nekem is beletört, de majd kifúrom ha jobb id? lesz és beleteszem a másikét. Picit ereszti ott a vizet de nem vészes!
Ha utángyári az az új MH és egyáltalán nem szedted szét ferakás el?tt, akkor tedd meg miel?bb, mert az úgy tuti nem jó: ahogy korábban írtam nekem tele wolt fémporral és a karmantyú ajka teljesen wissza wolt hajolwa(!!!), mert a Józsi nem összerakta, hanem befeszegette a dugattyút, mint egy állat! Ha nem szedem szét (boltos ismer?s mondta, h nem kell, csak "plug n play"), de én betegesen mindent szétkapok, ha új, hanem(tudod, mint hülyegyerek az M&M's cukrot;)).
Hetek óta a jobb els? futóm? fel?l egyre hangosabb kotyogás hallatszik. Segítségeteket kérném, hogy hol keressem a hibát? Lengéscsillapító, kormánym? vagy más lehet? Még nem néztem alá, de szeretném tudni, hogy célirányosan mit nézzek meg.
Igen új munkahenger van fent akkor inkább veszek egy uj fékcsövet és akkor már azt is kicserélem azon a 400ft-on már nem múlik semmi hátha csak ez lesz a baja. Köszi az ötleteket.
Nézd át a gyújtókábeleket,de attól hogy nem látszik még lehet rossz az elosztófedél is.A kompressziót mindenképp méresd ki,nehogy a hengerfejtömítéssel legyen baj.Elképzelhet? tömítetlenség is a szívócs?nél,bár ez nem jellemz?.El?ször csak az egyszer? dolgokat kell megnézni.
Ha új munkahengert tettél fel akkor csak a fékcs?nél vagy légtelenít?nél folyhat.Valószín? nem zár rendesen a cs?,mert szétnyomódott a peremezés és az új munkahengerben nem fekszik fel.És beszivárog a munkahenger alatt.Ha nem így van akkor lehet hibás a munkahenger.
Lehet hogy megszakadt a csavar,de az is elképzelhet? hogy cserénél vmi kis szennyez?dés belekerült a munkahengerbe, annyira elég is neki hogy a dugattyun lév? gumi gy?r?t megsértse, és ott folyasson, én sajnos már jártam így.:rolleyes: [i](Módosította t6o0m1i 2009.12.17. 15:49-kor)[/i]
Sziasztok volna egy olyan problémám hogy hátul fékmunkahengert cseréltem 2T trabin de van egy olyan nyügöm vele hogy valahol szivárgás van mert csere után lemostam körülötte mindent féktisztítóval is hogy tiszta legyen erre ma reggel nézem hogy a fékpofa tartónál ott van a fékolaj . mi lehet a probléma? olyan lehet hogy nagyon meghúztam volna a fékcsövet vagy ilyesmi?
A kompressziót nem tudom azt meg kellene méretnem. az elosztófedélben a rotor vonalában hegesztésszer? vonal van lehet hogy nem érintkezik jól? Viszont ez van mind a négy érintkezési pontnál.
Hello! Meg tudná valaki mondani, hogy mit?l van az hogy az elosztófedél felöli két gyertya mindíg teljesen bekormolódik míg a másik kett? ?zbarna ahogy kell.Új gyujtáskábel új gyertyák vannak. Köszi
Gumisnál vettem háromezerér Krisztus el?tt 2654-ben. De manapság is három körül van a használt gumi. Ha jársz Zeg-en, nézz be a Kiss Sanyihoz az Erdész utcába, amit ? ad, az biztos jó lesz. Szöges gumival nálunk szerintem már nem foglalkozik senki.
Barmilyen muszer jo lehet, csak legyen csillapitasa, hogy ne ugraljon ossze-vissza. Csak az a kerdes milyet tudsz szerezni. A tobbi keszen jott, vagy te epitetted alapmuszerekbol? Mert ide eleg egy alapmuszer, azt kellene illeszteni az atfolyasmero feszultsegjelehez. Varjuk a kepeket!
Még kapható a nokian hakkapelita hk szögese is. Vagy az orosz belshina ami nem szöges de tipikus orosz hógumi és rohadt nagyot fog. A szögest közútra ne használd mert nagyon b?ntettnek érte.
Tud valaki ajánlani 2T Trabira jó, emelked?n is bevált téligumit? A mostanin még van kb. 5-6mm, viszont a lamellák (a hullámos red?k a bütykök felületén) már elfogytak(!) és nem igazán fog, a nyomás változtatásával sem. Rükvercben szintén elkapar. Gondolom jeges szakaszon számít valamennyit a tapadás terén.
Bontóban nézz körül, kockaladákban Samarákban Nivákban. a 90 körüliekben volt ilyen m?szer mondom. Economy felirattal. Pénteken megye Csongrádra, és ha gondolod benézek az ottani bontóba... :-) megnézem hogy néz ki. Ha van lefotózok neked egyet kett?t.
A f?téscsapot le tudod szerelni a radiátorról, és a radiátor ki sem kell venni hozzá. Én nemrég csidnáltam. átnézed, de szerintem ott ereszt, aho la radiátorra felfekszik. Nekem is ott nyomta el az el?z? nap beleöntött fagyállót...
Ne is mond... Nálam ez úgy kezd?dött még a nyáron hogy jó id?, no akkor itt az ideje kimosni, vízk?teleníteni mindent! Meg is történt. Volt dzsuva rendesen! Majd észrevettem hogy szivárog a h?t? a fels? cs? nyakánál! Eredeti volt még, macerás lett volna javítani, inkább vettem újat! F?tés nem volt gond meleg volt:)
Majd nemrég küls? féltengely csukló csere volt. Ekkor derült ki hogy csak -5 fok a fagyálló. Biztos ami biztos alapon kimostam akkor már újra leengedés el?tt a rendszert. Úgy t?nik ez volt a baj, mert igaz minden tiszta lett, de nyilván olyan helyekr?l is kimosta az évtizedes dzsuvát ahonnan kár volt. Pl a f?téscsap!
(Most az már biztos hogy itt szivárog, leveg?södik le.) Közben ugye kellett fagyálló, termosztát, vízpumpa... Szóval úgy t?nik most jó lesz, de valóban viszi a pénzt rendesen... Ráadásul lehet jöv?re eladom, jól jár majd aki megveszi :-D
Ha valkit érdekel, van a Vaterán 3K-ért f?t?radiátor!
Na de milyen legyen az a m?szer? Egy fordulatszámmér? jó lehet? Olyan kéne, ami az átfolyásmér? jeladó jelével tud kezdeni valamit. A többi m?szer már kész, számlapok, mutatók, világítás. Ideiglenes helyen tartóstesztnek vannak kitéve. (h?mérséklet, üzemanyagszint, olajnyomás, feszültség, id?) Majd rakok fel képet.
Amúgy nekem se jó a f?tésem,de nem merek nekiállni,mert vinné magával a többi hibát.Mindent cserélnem kellene.180 ezer a km állás hamarosan.Er?sen olajfogyasztóvá vált.Hengerfejet szét kellene ugrasztani,de ott minden cserés már,plusz a kiegészít?k,a vezérlés cseréje ,f?tés minden alkatrésze felújításra szorul és így tovább.A h?t? még eredeti benne,azzal talán nincs gond.Ehhez még kicsit gy?jteni kell.Te már kicsit beljebb vagy a célhoz.
Hát nem tudom,de attól hogy vízköves a lapát attól még ugyanabban a házban forog,és annyira nem szokott lerakódni.Ha valóban a lapát és környéke vízköves,akkor az egész rendszer járatai,csövei és radiátor is nagyon vízköves.Ez esetben van ilyen jelenség.A másik lehet?ség ha a lapát szétment.Láttam már ilyet,hogy a lapátok letörtek.Vízpumpafügg?.Kopás nem lehet,inkább mech.sérülés,de az sem hétköznapi.
Most annyi van hogy az már biztos hogy a f?téscsap alján folyt a fagyálló! Ezt biztosan állítja a szaki. Kérédsem az lenne f?téscsapot lehet-e valahol szerezni még újonnan?
Az alábbi motorkódú vw motorok termosztája jó neked. Ez nem a teljes lista: 2G,MH,NZ,NU ezek mind 84 fokosak. A több vw 1.6 1.8 vagy dízelekét kerüld mert azok 87 fokosak.
Szerintem az NZ motorkódú Golf II termosztátja jó lehet bele. Nekem egyszer ilyen termosztátház volt benne a trabi termosztátház alsó darabjával (amir?l a cs? a h?t? alsó csövére megy). Tehát a 2 termosztátház átmér?je egyforma, másban meg nem nagyon különböznek a termosztátok. De majd más megmondja a tutit, ha esetleg nincs igazam.;)
Közben belefáradva a kínlódásba szerel?höz vittem az autót! leírom idáig mi is történt, hátha jól jön még valakinek!
Tehát úgy kezd?d?tt a dolog hogy nem igazán volt f?tés, illetve valószín?leg leveg?s volt a rendszer mert vagy volt vagy nem. megmértük a fagyállót -5 fok! Sebaj akkor cseréljük le. Régi le enged (H?t? ekkor már új volt) f?töradiátorból légtelenít? csavar kicsavarva, f?tés ráhúzva majd feltöltés. Mikor megjelent, leveg?, buborék mentesen folyt a légtelenít? csavarnál a fagyálló, csavar becsavar, járattuk a motort. F?t?radiátor csövek, maga a radiátor meleg, ventillátor bekapcsol, l?n öröm van f?tés! Majd kés?bb mégsem. Illetve menet közben épp csak langyosat, de inkább hideget fújt! Sebaj. Termosztát csere újra! Ugyan az a szitu mint fentebb. Annyi különbséggel hogy menet közben már annyira melegszik a víz hogy bekapcsol a ventillátor is. Persze f?tés nincs, illetve csak ha kb 40-el haladok, és álló helyzetben!
H?t? alja, alsó cs? hideg! Ugye új a termosztát, mondjuk ett?l még lehet rossz! Viszont a szerel? állítja (lehet jogosan) hogy még eredeti a vízpumpa így valószín?leg szarrá van már kopva, ezért nincs megfelel? nyomás, cirkuláció a rendszerben... ezért nem tud nyitni a termosztát sem! Most kb itt tartok, illetve vár a vízpumpa, egyúttal vezérm?szíj cserére a gép! Elvben lehet dugulás is, viszont a f?t?radiátorba men? 2db cs? meleg. A radiátor is, ezért gondolom hogy nincs eldugulva. Hengerfejes is lehet, de sehol nem látni szivárgást, csöpögést, olajban sincs víz, víz sem fogy. lehet gond a füt?radiátor "lemeze" nem jól áll is, de ett?l még a h?t? alsó csöve hideg, ergo ez akkor mégsem lehet (ekkora) gond?! Lehet szar a termosztát, még ha új is, viszont sajnos ett?l jobbat (SBR 84C) jelenleg nem tudok venni!
Illetve még akkor lehet hogy fel vannak cserélve a (f?t?radiátor) csövek, bár ránézésre jól állnak, máshogy be sem lehetne kötni ?ket, hosszuk, stb miatt... Kissé kezdek elkeseredni hiszen van az autóban egy új vízh?t?, termosztát, fagyálló (lesz) vízpumpa de f?tés még sincs normális, s?t! Tudnék most venni használt jó állapotú f?t?radiátort csak nem tudom van-e értelme még arra is költenem? Hiszen elvben nem lehet eldugulva ha mind a csövek, mind maga a radiátor "t?zforró".
Még annyi hogy ez ha így van, lenne, akkor az befolyásolja azt hogy a h?t? alja hideg marad?
Más: Sok helyen olvastam hogy VW termosztátot kellene bele tenni az SBR 84C utángyártott helyett! meg is tenném csak nálunk egy boltban sem tudták megmondani melyik jó bele. nem tudja véletlenül valaki, esetleg egy cikkszám?