Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7454 Pápai László 2014-09-15 10:53:17

Sziasztok!

az 1,1-es Trabi elsõ kerékcsapágyának esetleg tudjátok a méreteit, vagy a tipusszámát?

7453 Kalmár Dániel 2014-09-15 08:18:13

Sziasztok!

Nem tud valaki véletlenül felújított 28HB2-es karburátort és/vagy normális áron dolgozó felújító mûhelyt?

Dani

7452  Spityu 2014-09-11 19:47:09  Előzmény:Eigner Tamás: 76067

Én 2K akrillal locsoltattam a Trabantot. Meg vagyok elégedve a minõséggel. Az már más kérdés, hogy 3-4 helyen szerelés közben lehorzsoltam, és azt le kell javíttatnom, nem a festék hibája. Daciánál nem tudom, hogy mi volt eredetileg. Sanszos, hogy sima 1K. Szóval a bázis + lakkot nem igazán ajánlanám. De pl. fényezõje válogatja, van amelyik az utolsó rétegbe kever egy kis lakkot 2K-nál (bele a festékbe).
[i](Módosította Spityu 2014.09.11. 21:48-kor)[/i]

7451 Eigner Tamás 2014-09-11 18:07:21

Sziasztok! Új vagyok az oldalon, bár nem kimondottan trabant témával kapcsolatos kérdésem lenne ... van egy régi 601esem is, de jelen pillanatban egy régi dáciáról lenne szó, októberbe viszem lakatoshoz, utána megy komplett külsõ belsõ fényezésre. Nem tudom, hogy van e itt fényezésben jártas emberke, igazából nem tudom, hogy 2k-s akrillal, vagy bázis/lakkal legyen fújva.?

7450 jocking . 2014-09-08 21:25:13  Előzmény: : 76065

A víz melegen tartja a szívócsonk belsõ falát, így az üzemanyag keverék nem csapódik ki a hideg falon.

7449   2014-09-08 18:31:22

4t-nél mi célt szolgál, hogy a a szívócsonk rá van kötve a vízrendszerre?

7448 Takács Péter 2014-09-05 16:15:51  Előzmény:Őry Gábor: 76063

Köszi.

7447 Őry Gábor 2014-09-05 11:57:14  Előzmény:Takács Péter: 76062

Jut eszembe, valamikor régebben nekem is volt ilyen bajom, hiába volt minden jól beállítva, a gyári fúvókával egyszerûen nem ment. Mondjuk az alapjáratnál azért feljebb lehetett tolni, de állandóan fulladt, rángatott. Lehet, hogy egy kicsit kopott a motor, viszont akkor nem menne "mint az álom".

Ezt az egészet még fejeld meg egy 70-es, vagy 90-es dúsítófúvókával, az lesz az igazi.

7446 Takács Péter 2014-09-05 03:50:16  Előzmény:Őry Gábor: 76061

Megoldódott!
Teljesen szétszedtem a karbit, kifújtam, kipucoltam, vettem hozzá felújító készletet, kicseréltem a fõfúvókát 125-ösre.
Mint az álom, úgy megy.

Köszi a hozzászólásokat...

7445 Őry Gábor 2014-09-04 19:31:30  Előzmény:Takács Péter: 76051

Akkor nem biztos, hogy a fõfúvóka dugult el, mert akkor szívatóval se menne.

Az a mûanyag csõ, ami összeköti a szívókönyököt és az úszóházfedelet, a helyén van?

A dúsítórendszer rendben mûködik?
[i](Módosította orygabor 2014.09.04. 21:33-kor)[/i]

7444 Dénes Gábor 2014-09-04 11:21:23  Előzmény: Spityu: 76059

Rendben, köszönöm...jobban úgy se fogom igazán nyomni a gázt, mert akkor már majdnem ott vagyok, hogy elkezdjen ciripelni a gyújtás :P

7443  Spityu 2014-09-04 09:34:04  Előzmény:Dénes Gábor: 76058

Szerintem nyugodtan tegyél nagyobb átmérõjût a jelenleginél. Tehát 165/70 R13 helyett 165/80 R13-at.

Kb. 6%-kal nagyobb a kerülete, ami azt jelenti, hogy ennyivel ejti a fordulatszámot, vagy azonos fordulatszámnál ennyivel növeli a sebességet.
A régi valós 90km/h helyett kb. 95km/h lesz (amikor 100-at mutat az órád).
Ügyelve a megfelelõ fordulatszámra (fajlagos fogyasztás minimum), mérhetõ üzemanyagmegtakarítás érhetõ el.

Azonban az így meghosszabbodott fokozatok esetén hajlamos lehet az ember arra, hogy jobban nyomja a gázpedált, mint korábban, ami nem éppen optimális a fogyasztásra nézve. Ha erre figyelsz, akkor nem lesz gond.

7442 Dénes Gábor 2014-09-04 08:38:00  Előzmény: Spityu: 76054

Eléggé vegyesen használom, de az esetek többségében inkább fõutakon, autópályán (M0) használom, Nyúzni meg nem nagyon szoktam, általában olyan fél-3/4 gázzal dolgozom....3/4 általában a sarokról kilövésnél.

7441 Őry Gábor 2014-09-04 07:32:56  Előzmény: Spityu: 76054

A tapadásról: a havas ralifutamokon virsligumikkal hasítanak.

7440 jocking . 2014-09-03 22:51:44

Más típus (pl. évjáratazonos polo) külsõ gömbfeje nem jó esetleg a 4T-be? Gyárit már nem találni sehol, az utángyártott meg enyhén szólva egy kalap kaki.

7439 Varga Tibor 2014-09-03 20:33:06  Előzmény:Kovács Ádám: 76047

Cif, és rongy. Vagy kimondott alu polírozó. Tartós igazából nincs, de ha egyszer kifényesíted, utána elég csak néha áttörölgetni egyszer alkalmanként.(enyém is utcán áll nyáron)

7438  Spityu 2014-09-03 19:38:18  Előzmény:Dénes Gábor: 76053

Nem lehet kategorikusan kijelenteni.

Az utolsó hozzászólásodban említett két méret ugyebár nagyjából megegyezik, már ami a kerületet és az átmérõt illeti. Vagyis azonos sebességnél azonos fordulatszámon üzemel a motor. A 165-ösnek kicsit kisebb a gördülési ellenállása, emiatt kisebb a fogyasztása, mivel keskenyebb. Ugyanakkor kisebb a tapadása is valamelyest. (Bár ez sem ilyen egyszerû).

Egyébként valószínûnek tartom, hogy gyárilag inkább 165/80 lehetett, ami mondjuk nagyobb átmérõt jelent. De ez csak tipp. Jó kérdés, hogy egyáltalán az idézett 3 méret mennyire gyári... lehet, hogy egyik sem és csak a 6.00x13-as diagonál. Sajnos, Wb-ban nem vagyok otthon.

Milyen körülmények között használod leginkább az autót? Város vagy országút? Milyen gázpedál állással gyorsítasz, közlekedsz? Vagyis mennyire nyomod neki?

Visszatérve a tapadásra: sokáig úgy gondoltam, hogy a mély hóban / latyakban / letaposott hóban / jégen stb. a keskenyebb futófelületû gumi a nyerõ, azzal jobban kapaszkodik a kocsi. Mivel a gumi terhelése kisebb felületen oszlik el, ezért jobban belevágja magát az adott közegbe. Azonban gyakorlatban azt tapasztaltam, hogy a 155-ös sokkal-sokkal jobb, ahogyan korábban írtam. Induljunk ki pl. a jégbõl: ott a tapadás gyakorlatilag nulla, pontosabban nagyon kevés, így igazából majdnem mindegy, hogy mennyi is a leszorító erõ, mindenhogyan csúszni fog. Azonban a szélesebb guminál szélesebb felületen van centiméterenként nagyon kevés tapadás. Nem tudom, ez így mennyire érthetõ, de a gyakorlatban én így tapasztaltam. Aztán lehet, hogy nem így van - elméletben. A szélesebb felületû téligumin pl. több lamella helyezkedik el egymás mellett, amik köztudottan nagyon fontos részei a gumiprofilnak. Akinek volt Trayal T200-asa, annak nem kell bizonygatnom. A lamellák 2mm (!) kopás után teljesen eltûnnek róla. Az addig gyenge minõségû gumiból KÖZVESZÉLYES ipari hulladék lesz. (Ingyen kaptam.) Virágágyásnak, játszótérre kakashintához kiváló.
[i](Módosította Spityu 2014.09.03. 21:40-kor)[/i]

7437 Dénes Gábor 2014-09-03 19:13:17  Előzmény: Spityu: 76052

Akkor elvileg (és gyakorlatilag) egy 165/75-ös abronccsal jobban járnék, mint egy 175/70-essel?

Update: az a baj, hogy ebben a méretben nem találok R13-ast :/
[i](Módosította mk452001 2014.09.03. 21:17-kor)[/i]

7436  Spityu 2014-09-03 16:40:23  Előzmény:Dénes Gábor: 76050

[url]http://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_353[/url]
"Fahrwerk: Einzelradaufhängung, vorn getrieben, Felgen 13", Reifen 165-SR 13, 175/70 R13 oder 185-SR 13"

illetve 6.00x13 diagonálnál.

Magasság arány csak a 175-ösnél van megemlítve: 70. A fenti 175/70 R13 váltómérete: 165/75 R13.
[url]http://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/[/url]

A km óra 10-es csalása kb. átlagos szerintem.

Ha a mostani /70 helyett /75-öt tennél fel, akkor kevésbé gyorsulna, viszont városon kívül valamelyest csökkenne a fogyasztás. Egyrészt mert azonos sebességnél kevesebbet forog a motor, másrészt pedig a gördülési ellenállása is kisebb a nagyobb átmérõjû guminak.
Én pl. 4T Trabantnál elöl 155/80-at használok 145/80 helyett, nagyon rövidnek tartottam a váltó végáttételét. Továbbá érezhetõen jobb a kapaszkodóképessége hóban a nagyobb átmérõ és a szélesebb profil miatt. Soha nem kellett hóláncot használnom, még a tavaly március 14-én leesett hómennyiségnél sem - Mecsek.
[i](Módosította Spityu 2014.09.03. 18:43-kor)[/i]

7435 Takács Péter 2014-09-03 16:25:57  Előzmény:Őry Gábor: 76049

Legújabb fajta, H28-1-1. '90-es évjárat.

7434 Dénes Gábor 2014-09-03 09:18:04

Üdvözlet!

Új vagyok az oldalon, remélem tudtok segíteni...

Van egy 2T 353W-m, jelenleg 165/70 R13-as abroncsokkal. Ezzel az az egyetlen pici problémám van, hogy a sebességmérõ 10 km/h-t csal, tehát, ha én 100-al megyek (és a motor is annyival dolgozik), a kocsi valójában csak 90-el megy... Ez szerintem nem igazán tesz jót neki, apám úgy van vele, hogy jó az úgy, legalább nem trafiznak le, meg nagyobb kerékkel többet enne....na mindegy.

Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek valóban az abroncs kicsi (ez az én tippem), vagy valami egyéb baj van? Illetve, ha valóban az abroncs a ludas, akkor mekkora kerék kell rá gyárilag, mert ha jó a sejtésem, akkor 175/70-es kéne...

Elõre köszönöm a segítséget

7433 Őry Gábor 2014-09-03 06:09:29  Előzmény:Takács Péter: 76048

Milyen karburátorról van szó?

7432 Takács Péter 2014-09-02 18:17:39  Előzmény:Őry Gábor: 76046

Már 3 x kipucoltam az egész karburátort. Most nagyobb fõfúvókán gondolkozom, de az a baj, hogy a gyárival sem megy jól. Elõbb így szeretném, hogy jó legyen...

7431 Kovács Ádám 2014-09-02 18:17:01

Sziasztok!

A díszléceket, kilincs, ablaktörlõ kar, ezeket mivel tudnám kifényesíteni, úgy hogy meg is maradjon a fénye, sajnos utcán áll az autó, van valami tartós megoldás?

7430 Őry Gábor 2014-09-02 13:12:24  Előzmény:Takács Péter: 76045

Fõfújóka nincs-e eldugulva? A HB-s karburátorokra jellemzõ, hogy fõfúvóka dugulásnál szívatóval lehet még közlekedni.

7429 Takács Péter 2014-08-31 14:50:30  Előzmény:Korpás László: 75988

Sziasztok!
Nekem ugyanez a problémám, annyi pontosítással, hogy kettesbe váltás után, csak negyedig kihúzott szivatóval tudok rendesen menni.
Találkozott már vki ilyen hibával?
Köszi

7428 Tóth Balázs 2014-08-25 12:31:09

a gyári ülésekrõl hogy lehet leszedni a sínt?:confused:

7427 jocking . 2014-08-20 18:54:42  Előzmény:Kovács Gergely: 76042

Ez csak akkor kapcsol be, ha a 85-ös láb elõtti kapcsoló fel van kapcsolva és tompítottról reflektorra kapcsolsz. Máskor nem világít, CSAK az eredeti reflektorokkal. :p

7426 Kovács Gergely 2014-08-20 17:12:16

És ha úgy szeretném megoldani, hogy CSAK az eredeti reflektorokkal együtt legyen fel/le kapcsolható akkor hogyan kell bekötni? a két relére pedig ezt értettem hogy az eredeti mellé vettem egy ugyanolyan gyárit is.

7425 jocking . 2014-08-20 15:34:37  Előzmény:Kovács Gergely: 76040

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140820/refi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elvileg elég egy relé is. Sokféle rajz van a neten a kapcsolásról, nálam így van megoldva, mert így levett gyújtásnál ha véletlenül felkapcsolva marad a világítás, akkor nem fog a kiegészítõ refi együtt világítani a többi lámpával. A relé elõtt van egy kapcsoló is, hogy ha elég a "sima" reflektor is, akkor ki lehessen iktatni a kiegészítõ lámpákat.
Vezetékbõl az 1.5-ös sodrott réz bõven elég. Hogy mennyi kellhet belõle, az jó kérdés, szerintem 10 méternél nem lehet több (de a vezeték nem drága, így nem számít, ha marad késõbbre is;) ).

7424 Kovács Gergely 2014-08-20 12:32:49

Hello! Elég kezdõ vagyok még a szakmában úgyhogy egy kis segítséget szeretnék kérni.

Vettem 2db 55w-os Wesem szúrólámpát a '87es 2t trabimra. A gyári helyre fel is raktam õket. Szereztem továbbá egy Pirna gyári relét.
A kérdésem az hogy valaki el tudná mondani hogyan kell bekötni a két relét, hogy a reflektorral együtt kapcsolódjanak fel a szúrófények? Ill. milyen kábellel kell bekötni õket, mennyi kell kb belõlük?

Köszi szépen elõre is!!! Gergõ
[i](Módosította kalynder 2014.08.20. 14:39-kor)[/i]

7423 Mézner Norbert 2014-08-19 22:02:00  Előzmény: Spityu: 76038

Nagyon szépen köszönöm a választ a magam és kisautóm nevében is, nagyon sokat segítettél 1000 hála:)

7422  Spityu 2014-08-19 11:04:14  Előzmény:Mézner Norbert: 76037

Csapágyboltban veszel 2db 6206 C2 típusú csapágyat (a C2 fontos).

Még a földön meglazítod a kerékagy anyáját (36-os laptávolság), és a kerékcsavarokat. Kiékeled az autót, sebességbe teszed, a kéziféket nem húzod be, felemeled, szükség esetén bakra visszaengeded.

Leveszed a kereket, lehajtod a kerékagy anyát, lehúzod a fékdobot. Ha vállasra van kopva a dob, akkor feszegetni kell, sajnos, csavarhúzó, kalapács jól jön, ügyelve a fékpofák épségére.

Oldod a gátló alján a csavarkötést (18-as kulcs), majd félre pajszerolod a gátló-rugó kombót (ha nem megy, akkor az utastérben lévõ anyát lehajtod (talán 17-es), és kiveszed az egész köteget. Ha elforog a felsõ anyával a tengely, akkor légkulcs...). Én félre szoktam pajszerolni, jó, ha van segítség.

Leszereled a gátló tartófülét a lengõkarról (2db 13-as kulcsnyílású csavar).

Leveszed a gumisapkát belül, kívül eltávolítod a szimmeringet (ha ügyes vagy, és nincs baja, nem ereszt, sérülésmentesen ki lehet venni, ha nem, akkor vegyél egy újat abból is a csapágyboltban, mérete: 48x62x8, olajálló, jó ha dupla ajkú).

Eltávolítod a szimmering alatt található zégergyûrût, ehhez mindenképpen kell egy zégergyûrû fogó. Mivel belsõ zégerrõl van szó, a normál mûködésû fajta szükséges hozzá, nem a fordított. Abból is a nagyobb fajta, ami gond nélkül ki tud nyílni 20-30mm-re. Egyéb esetben kínszenvedés kivenni.

Lehetõleg alu dornival, vagy valami kb. 10mm átmérõjû stifttel kiütöd a tengelycsonkot, amivel ideális esetben kijön a belsõ csapágy is a házból. Ha a házban maradna, akkor külön kiütöd a csapágyat is. Ezután behajolva kiütöd a külsõ csapágyat. A tengely csonk menetére mindvégig ügyelj! Esetleg hajtsd rá az anyát, hogy ne sérüljön.
(Arra már nem emlékszem pontosan, hogy a kerékagy anya és a fékdob között van-e valamilyen alátét, de szerelés szempontjából nem oszt, nem szoroz.)

(Már nem emlékszem, de ha minden igaz, akkor a 4T-nél hátul egy csõ van a két csapágy közötti térben, azt is kiveszed. Továbbá nem emlékszem, de lehet, hogy van a zéger alatt egy több helyen behasított gyûrû is, azt is kiveszed, úgy, hogy megjegyzed a pozícióját!)

Kiütöd a külsõ csapágyat.

Alkatrészek tisztítása, összeszerelés fordított sorrendben. Ha az új csapágyakon van valamiféle tömítés, távolítsd el õket, és tömd tele zsírral a csapágyakat. MOL LZS-2 különféle variánsai tökéletesen megfelelnek a célra. KZS, disznózsír, szilikonzsír talán az utca végéig jó. Fontos! A két csapágy közötti részt semmiképpen ne tömd tele zsírral, (a csapágy is ki fog valamennyit dolgozni magából 10méter alatt), ugyanis az a csapágy túlmelegedéséhez vezethet, aminek következtében egyrészt tönkremegy a csapágy, másrészt kenõanyag juthat a szimmeringnél a fékrendszerbe.

Összeszerelés prés nélkül: a talpára állított tengelycsonkra ráütöd az egyik csapágyat. Vagy elõtte felmelegíted rezsón a csapágyat és ráejted. Ha az ütést választod, szigorúan a belsõ gyûrût üsd csak, óvatosan, körkörösen, figyelve, nehogy keresztbe álljon a tengelyen a csapágy. Egy megfelelõ átmérõjû csõ nagy segítség. Ha a melegítést választod, nem kell vörös izzásig melegíteni, 100-200 fok elég ahhoz, hogy megfelelõen kitáguljon, de ne okozzon károsodást a csapágyban. Lánggal történõ melegítésnél figyelni kell arra, hogy ne legyen lokálisan egy-egy helyen túlmelegítve.

Ezután beütöd kívülrõl a külsõ csapágyat (ha volt, beszereled az alátétet), a helyére teszed a zégert. Ráteszed a csõdarabot a tengelycsonkra, és megtöltöd a megfelelõ mértékben az agyat zsírral (lásd fent). Ezután belülrõl a helyére teszed a tengelycsonkot, és finom mozdulatokkal beütöd a helyére a csapágy külsõ gyûrûjénél fogva. Ha eközben lemászna a csapágyról a csonk, akkor utána küldöd. :)

Préselsnél hasonlóan kell eljárni, de ahhoz az egész futómûvet le kell bontani. Megoldás lenne egy behúzó célszerszám, azzal elkerülhetõ a csapágy dinamikus axiális terhelése, ami ha túl nagy, a csapágy károsodásához vezet. Én mindig a fenti módon szereltem, és az a tapasztalatom, ha odafigyel az ember a beütésre, nem károsodik tõle a csapágy.

Ezután helyére teszed a szimmeringet, a fékdobot, gátlótartót és a gátlót, majd a kereket. Felhajtod az anyákat, és a földön állva meghúzod õket.
[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 13:11-kor)[/i]

7421 Mézner Norbert 2014-08-19 10:20:17

Sziasztok!
1.1-es Trabimnak a hátsó kerékcsapágyai már nagyon a végét járják,az utastérbe lehet hallani a hangjukat menet közben , valamint ha felemelem a kocsi hátulját és megnézem a jobb hátsó kerekem már kotyog is. Valaki leírná nekem hogy tudom kicserélni a csapágyakat? Elõre is köszönöm:)

7420  Spityu 2014-08-18 20:29:31  Előzmény:Szabó Géza: 76035

Köszi! Eléggé acélos anyagból készült, így szerintem elõbb ki kell lapítanom egy kicsit, aztán valahogy úgy betolni a helyére.

7419 Szabó Géza 2014-08-18 07:55:39  Előzmény: Spityu: 76034

Igen beteszed a helyére és ott lapítasz rajta egy kicsit. Úgy majd feszesen fog tartani és a szélei belenyomódnak a mûanyag fülekbe. Én mikor utoljára vettem lökhárító véget adták is hozzá a kis lemezkét.

7418  Spityu 2014-08-17 21:07:17  Előzmény:Szabó Géza: 76033

Köszi!

Belepróbáltam egy végbe a lemezeket, de lötyögnek a képen látható pozícióban. Vélhetõen kicsit ki kell lapítanom majd õket, hogy fogjanak. :) Eredetileg ívesek, a linken nagyjából látszódik is.

7417 Szabó Géza 2014-08-17 17:41:07  Előzmény:jocking .: 76031

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140817/DSC_0414_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Remélem kivehetõ a kis lemez, nekem is csak a hátsó lökhárító egyik végén van.;)




[i](Módosította Geza 2014.08.17. 19:51-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2014.08.17. 20:48-kor)[/i]

7416  Spityu 2014-08-15 19:55:24  Előzmény:jocking .: 76031

Kb. nekem is ez jutott eszembe, amikor megláttam. Ill. amikor említette MG. Emiatt rendeltem is a nyálazós matricák, lökhárító dugók mellé. Nekem egyik lökhárítóvégnél sem volt a felújítás elõtt, de azért teszek, mert lehet, hogy az évek alatt kipotyogtak, vagy nem lettek visszatéve egy szétszedést követõen.

7415 jocking . 2014-08-15 19:39:38  Előzmény: Spityu: 76030

Lehet, hogy hülye kérdés, de:
Mi ez?
Mire való?
Gyári? Ha igen, miért nem láttam még soha ilyet? :D

7414  Spityu 2014-08-15 19:25:56

Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan és hova kell installálni az alábbi biztosítólemezt a lökhárítóvégeknél?

[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Karosserie-Anbauteile/Halteblech-fuer-Kunststoffstossecke-Trabant-601-1-1::382.html?MODsid=b81bkp18dkr4qcpts4dqidsjp1[/url]

Köszi. :)

7413 Kunyi Tamás 2014-08-14 21:27:34  Előzmény: Spityu: 76028

Akkor szinte teljesen elkészül a verda. Ami azt illeti, munka mellett elég nehéz idõt fordítani erre. De ha elkészül, az élmény, az érzés pótolhatatlan és egyben valóság lesz :D

7412  Spityu 2014-08-12 23:48:02  Előzmény:Kunyi Tamás: 76027

Lásd "Trabant" topic. ;)

Holnap (ma):
- diagonál fel (mert azokban van nyomás),
- csavarboltos fékdobrögzítõ csavar -> gyárira cserélés,
- kerékagy lehúzása, biztosítása (de lehet, hogy csak lehúzom),
- nyomtáv lehúzása, biztosítása (ahogy az elõzõ),
- jobb elsõ ülés be,
- motorháztetõ embléma a helyére,
- lökhárítók a helyükre.

Holnapután: tesztüzem - terv. A péntek reálisabb. Jövõ hét (20-21-22-re) útvonalengedély, járatás, fékvasalás, mûszaki.

A jövõ héten megrendezésre kerülõ siófoki börzére ezzel szerettem volna menni, de nem valószínû, hogy összejön. 2014-ben a múlt héten volt elõször lehetõségem, hogy csináljak valamit a kocsin. :/ Sõt, idén el akartam menni Alsóörsre is, de az sem jött össze, ahogy látszik. :( Idén most vagyok elõször 1 napnál tovább szabadságon, és túlzás nélkül most volt az elsõ "tiszta" hétvégém.

7411 Kunyi Tamás 2014-08-12 21:33:45  Előzmény: Spityu: 76025

Az önindító is ugyanolyan szép lett, mint a generátorod! Szép munka!
Hogy áll az autó?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.12. 23:35-kor)[/i]

7410 Szedlák Tibor 2014-08-11 19:11:02  Előzmény: Spityu: 76024

Ugy vettük hogy nem is volt benne. Mi raktunk bele müködik is tökéletesen. Valószinû elõzõ gazda ügyeskedett vele és vándorutra küldte a fogaskerekek erdejébe :D

7409  Spityu 2014-08-11 18:58:10  Előzmény:Őry Gábor: 76022

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_87xxrtyz1s.jpg[/imgw]

7408  Spityu 2014-08-11 18:46:14  Előzmény:Szedlák Tibor: 76023

Hmmm... ez elég ritka... úgy érted? EGY kihajtás, vagy A kihajtás? Szóval a kihajtás most is jó, csak egy korábbi gazda anélkül pótolta, hogy a régit kibányászta volna?

7407 Szedlák Tibor 2014-08-11 18:05:14  Előzmény: Spityu: 76021

Szétszedtük kapcsolokarokhoz be volt szorulva egy ledarálódott km kihajtás ...

7406 Őry Gábor 2014-08-11 13:42:49

Az önindító bronzkeféjét ki lehet cserélni házilag? És egy probléma: az önindító forgórészét nem tudtam kihúzni a házából. Értelemszerûen elõrefelé, a szabadonfutó írányába. Mi a fenében akad el?

7405  Spityu 2014-08-11 07:12:13  Előzmény:Szedlák Tibor: 76020

Álló helyzetben is csinálja? Ha igen, és:
- kinyomott kuplungnál, akkor kinyomó csapágy,
- visszaengedett kuplungnál, akkor nyelestengely csapágy.

Jó eséllyel.