Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7425 jocking . 2014-08-20 15:34:37  Előzmény:Kovács Gergely: 76040

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140820/refi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elvileg elég egy relé is. Sokféle rajz van a neten a kapcsolásról, nálam így van megoldva, mert így levett gyújtásnál ha véletlenül felkapcsolva marad a világítás, akkor nem fog a kiegészítõ refi együtt világítani a többi lámpával. A relé elõtt van egy kapcsoló is, hogy ha elég a "sima" reflektor is, akkor ki lehessen iktatni a kiegészítõ lámpákat.
Vezetékbõl az 1.5-ös sodrott réz bõven elég. Hogy mennyi kellhet belõle, az jó kérdés, szerintem 10 méternél nem lehet több (de a vezeték nem drága, így nem számít, ha marad késõbbre is;) ).

7424 Kovács Gergely 2014-08-20 12:32:49

Hello! Elég kezdõ vagyok még a szakmában úgyhogy egy kis segítséget szeretnék kérni.

Vettem 2db 55w-os Wesem szúrólámpát a '87es 2t trabimra. A gyári helyre fel is raktam õket. Szereztem továbbá egy Pirna gyári relét.
A kérdésem az hogy valaki el tudná mondani hogyan kell bekötni a két relét, hogy a reflektorral együtt kapcsolódjanak fel a szúrófények? Ill. milyen kábellel kell bekötni õket, mennyi kell kb belõlük?

Köszi szépen elõre is!!! Gergõ
[i](Módosította kalynder 2014.08.20. 14:39-kor)[/i]

7423 Mézner Norbert 2014-08-19 22:02:00  Előzmény: Spityu: 76038

Nagyon szépen köszönöm a választ a magam és kisautóm nevében is, nagyon sokat segítettél 1000 hála:)

7422  Spityu 2014-08-19 11:04:14  Előzmény:Mézner Norbert: 76037

Csapágyboltban veszel 2db 6206 C2 típusú csapágyat (a C2 fontos).

Még a földön meglazítod a kerékagy anyáját (36-os laptávolság), és a kerékcsavarokat. Kiékeled az autót, sebességbe teszed, a kéziféket nem húzod be, felemeled, szükség esetén bakra visszaengeded.

Leveszed a kereket, lehajtod a kerékagy anyát, lehúzod a fékdobot. Ha vállasra van kopva a dob, akkor feszegetni kell, sajnos, csavarhúzó, kalapács jól jön, ügyelve a fékpofák épségére.

Oldod a gátló alján a csavarkötést (18-as kulcs), majd félre pajszerolod a gátló-rugó kombót (ha nem megy, akkor az utastérben lévõ anyát lehajtod (talán 17-es), és kiveszed az egész köteget. Ha elforog a felsõ anyával a tengely, akkor légkulcs...). Én félre szoktam pajszerolni, jó, ha van segítség.

Leszereled a gátló tartófülét a lengõkarról (2db 13-as kulcsnyílású csavar).

Leveszed a gumisapkát belül, kívül eltávolítod a szimmeringet (ha ügyes vagy, és nincs baja, nem ereszt, sérülésmentesen ki lehet venni, ha nem, akkor vegyél egy újat abból is a csapágyboltban, mérete: 48x62x8, olajálló, jó ha dupla ajkú).

Eltávolítod a szimmering alatt található zégergyûrût, ehhez mindenképpen kell egy zégergyûrû fogó. Mivel belsõ zégerrõl van szó, a normál mûködésû fajta szükséges hozzá, nem a fordított. Abból is a nagyobb fajta, ami gond nélkül ki tud nyílni 20-30mm-re. Egyéb esetben kínszenvedés kivenni.

Lehetõleg alu dornival, vagy valami kb. 10mm átmérõjû stifttel kiütöd a tengelycsonkot, amivel ideális esetben kijön a belsõ csapágy is a házból. Ha a házban maradna, akkor külön kiütöd a csapágyat is. Ezután behajolva kiütöd a külsõ csapágyat. A tengely csonk menetére mindvégig ügyelj! Esetleg hajtsd rá az anyát, hogy ne sérüljön.
(Arra már nem emlékszem pontosan, hogy a kerékagy anya és a fékdob között van-e valamilyen alátét, de szerelés szempontjából nem oszt, nem szoroz.)

(Már nem emlékszem, de ha minden igaz, akkor a 4T-nél hátul egy csõ van a két csapágy közötti térben, azt is kiveszed. Továbbá nem emlékszem, de lehet, hogy van a zéger alatt egy több helyen behasított gyûrû is, azt is kiveszed, úgy, hogy megjegyzed a pozícióját!)

Kiütöd a külsõ csapágyat.

Alkatrészek tisztítása, összeszerelés fordított sorrendben. Ha az új csapágyakon van valamiféle tömítés, távolítsd el õket, és tömd tele zsírral a csapágyakat. MOL LZS-2 különféle variánsai tökéletesen megfelelnek a célra. KZS, disznózsír, szilikonzsír talán az utca végéig jó. Fontos! A két csapágy közötti részt semmiképpen ne tömd tele zsírral, (a csapágy is ki fog valamennyit dolgozni magából 10méter alatt), ugyanis az a csapágy túlmelegedéséhez vezethet, aminek következtében egyrészt tönkremegy a csapágy, másrészt kenõanyag juthat a szimmeringnél a fékrendszerbe.

Összeszerelés prés nélkül: a talpára állított tengelycsonkra ráütöd az egyik csapágyat. Vagy elõtte felmelegíted rezsón a csapágyat és ráejted. Ha az ütést választod, szigorúan a belsõ gyûrût üsd csak, óvatosan, körkörösen, figyelve, nehogy keresztbe álljon a tengelyen a csapágy. Egy megfelelõ átmérõjû csõ nagy segítség. Ha a melegítést választod, nem kell vörös izzásig melegíteni, 100-200 fok elég ahhoz, hogy megfelelõen kitáguljon, de ne okozzon károsodást a csapágyban. Lánggal történõ melegítésnél figyelni kell arra, hogy ne legyen lokálisan egy-egy helyen túlmelegítve.

Ezután beütöd kívülrõl a külsõ csapágyat (ha volt, beszereled az alátétet), a helyére teszed a zégert. Ráteszed a csõdarabot a tengelycsonkra, és megtöltöd a megfelelõ mértékben az agyat zsírral (lásd fent). Ezután belülrõl a helyére teszed a tengelycsonkot, és finom mozdulatokkal beütöd a helyére a csapágy külsõ gyûrûjénél fogva. Ha eközben lemászna a csapágyról a csonk, akkor utána küldöd. :)

Préselsnél hasonlóan kell eljárni, de ahhoz az egész futómûvet le kell bontani. Megoldás lenne egy behúzó célszerszám, azzal elkerülhetõ a csapágy dinamikus axiális terhelése, ami ha túl nagy, a csapágy károsodásához vezet. Én mindig a fenti módon szereltem, és az a tapasztalatom, ha odafigyel az ember a beütésre, nem károsodik tõle a csapágy.

Ezután helyére teszed a szimmeringet, a fékdobot, gátlótartót és a gátlót, majd a kereket. Felhajtod az anyákat, és a földön állva meghúzod õket.
[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 13:11-kor)[/i]

7421 Mézner Norbert 2014-08-19 10:20:17

Sziasztok!
1.1-es Trabimnak a hátsó kerékcsapágyai már nagyon a végét járják,az utastérbe lehet hallani a hangjukat menet közben , valamint ha felemelem a kocsi hátulját és megnézem a jobb hátsó kerekem már kotyog is. Valaki leírná nekem hogy tudom kicserélni a csapágyakat? Elõre is köszönöm:)

7420  Spityu 2014-08-18 20:29:31  Előzmény:Szabó Géza: 76035

Köszi! Eléggé acélos anyagból készült, így szerintem elõbb ki kell lapítanom egy kicsit, aztán valahogy úgy betolni a helyére.

7419 Szabó Géza 2014-08-18 07:55:39  Előzmény: Spityu: 76034

Igen beteszed a helyére és ott lapítasz rajta egy kicsit. Úgy majd feszesen fog tartani és a szélei belenyomódnak a mûanyag fülekbe. Én mikor utoljára vettem lökhárító véget adták is hozzá a kis lemezkét.

7418  Spityu 2014-08-17 21:07:17  Előzmény:Szabó Géza: 76033

Köszi!

Belepróbáltam egy végbe a lemezeket, de lötyögnek a képen látható pozícióban. Vélhetõen kicsit ki kell lapítanom majd õket, hogy fogjanak. :) Eredetileg ívesek, a linken nagyjából látszódik is.

7417 Szabó Géza 2014-08-17 17:41:07  Előzmény:jocking .: 76031

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/140817/DSC_0414_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Remélem kivehetõ a kis lemez, nekem is csak a hátsó lökhárító egyik végén van.;)




[i](Módosította Geza 2014.08.17. 19:51-kor)[/i]
[i](Módosította jocking 2014.08.17. 20:48-kor)[/i]

7416  Spityu 2014-08-15 19:55:24  Előzmény:jocking .: 76031

Kb. nekem is ez jutott eszembe, amikor megláttam. Ill. amikor említette MG. Emiatt rendeltem is a nyálazós matricák, lökhárító dugók mellé. Nekem egyik lökhárítóvégnél sem volt a felújítás elõtt, de azért teszek, mert lehet, hogy az évek alatt kipotyogtak, vagy nem lettek visszatéve egy szétszedést követõen.

7415 jocking . 2014-08-15 19:39:38  Előzmény: Spityu: 76030

Lehet, hogy hülye kérdés, de:
Mi ez?
Mire való?
Gyári? Ha igen, miért nem láttam még soha ilyet? :D

7414  Spityu 2014-08-15 19:25:56

Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan és hova kell installálni az alábbi biztosítólemezt a lökhárítóvégeknél?

[url]https://www.trabantwelt.de/Trabant-601/Karosserie-Anbauteile/Halteblech-fuer-Kunststoffstossecke-Trabant-601-1-1::382.html?MODsid=b81bkp18dkr4qcpts4dqidsjp1[/url]

Köszi. :)

7413 Kunyi Tamás 2014-08-14 21:27:34  Előzmény: Spityu: 76028

Akkor szinte teljesen elkészül a verda. Ami azt illeti, munka mellett elég nehéz idõt fordítani erre. De ha elkészül, az élmény, az érzés pótolhatatlan és egyben valóság lesz :D

7412  Spityu 2014-08-12 23:48:02  Előzmény:Kunyi Tamás: 76027

Lásd "Trabant" topic. ;)

Holnap (ma):
- diagonál fel (mert azokban van nyomás),
- csavarboltos fékdobrögzítõ csavar -> gyárira cserélés,
- kerékagy lehúzása, biztosítása (de lehet, hogy csak lehúzom),
- nyomtáv lehúzása, biztosítása (ahogy az elõzõ),
- jobb elsõ ülés be,
- motorháztetõ embléma a helyére,
- lökhárítók a helyükre.

Holnapután: tesztüzem - terv. A péntek reálisabb. Jövõ hét (20-21-22-re) útvonalengedély, járatás, fékvasalás, mûszaki.

A jövõ héten megrendezésre kerülõ siófoki börzére ezzel szerettem volna menni, de nem valószínû, hogy összejön. 2014-ben a múlt héten volt elõször lehetõségem, hogy csináljak valamit a kocsin. :/ Sõt, idén el akartam menni Alsóörsre is, de az sem jött össze, ahogy látszik. :( Idén most vagyok elõször 1 napnál tovább szabadságon, és túlzás nélkül most volt az elsõ "tiszta" hétvégém.

7411 Kunyi Tamás 2014-08-12 21:33:45  Előzmény: Spityu: 76025

Az önindító is ugyanolyan szép lett, mint a generátorod! Szép munka!
Hogy áll az autó?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.12. 23:35-kor)[/i]

7410 Szedlák Tibor 2014-08-11 19:11:02  Előzmény: Spityu: 76024

Ugy vettük hogy nem is volt benne. Mi raktunk bele müködik is tökéletesen. Valószinû elõzõ gazda ügyeskedett vele és vándorutra küldte a fogaskerekek erdejébe :D

7409  Spityu 2014-08-11 18:58:10  Előzmény:Őry Gábor: 76022

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2013/1/28/a1_2013_1_28_87xxrtyz1s.jpg[/imgw]

7408  Spityu 2014-08-11 18:46:14  Előzmény:Szedlák Tibor: 76023

Hmmm... ez elég ritka... úgy érted? EGY kihajtás, vagy A kihajtás? Szóval a kihajtás most is jó, csak egy korábbi gazda anélkül pótolta, hogy a régit kibányászta volna?

7407 Szedlák Tibor 2014-08-11 18:05:14  Előzmény: Spityu: 76021

Szétszedtük kapcsolokarokhoz be volt szorulva egy ledarálódott km kihajtás ...

7406 Őry Gábor 2014-08-11 13:42:49

Az önindító bronzkeféjét ki lehet cserélni házilag? És egy probléma: az önindító forgórészét nem tudtam kihúzni a házából. Értelemszerûen elõrefelé, a szabadonfutó írányába. Mi a fenében akad el?

7405  Spityu 2014-08-11 07:12:13  Előzmény:Szedlák Tibor: 76020

Álló helyzetben is csinálja? Ha igen, és:
- kinyomott kuplungnál, akkor kinyomó csapágy,
- visszaengedett kuplungnál, akkor nyelestengely csapágy.

Jó eséllyel.

7404 Szedlák Tibor 2014-08-10 22:12:12

Sziasztok! Adott egy cwn kódú váltó Trabantba szerelve. Hibajelenség üresjáratban morajló hangot ad valami. És nem tudjuk mi lehet a baj. Aki találkozott már ilyen hibával árulja már el legyen szives hogy lehet megoldani. Elõre is köszönöm.

7403 Őry Gábor 2014-08-10 14:10:22  Előzmény:Pápai László: 76017

Sötétben még nem próbáltam.

7402  Spityu 2014-08-10 09:16:03  Előzmény:Pápai László: 76017

A rossz kontakt inkább a fordítottját eredményezi. Legalábbis nálam a 4T-nél laza volt a behúzóra menõ vastag kábel, valamint az akksi felõl is oxidosak voltak, ennek eredményeként indítózáskor elõször tekert egy bizonyos fordulatszámmal az indítómotor, majd lassan, de biztosan, egyre csak csökkent ez a fordulatszám.
[i](Módosította Spityu 2014.08.10. 11:16-kor)[/i]

7401 Pápai László 2014-08-10 09:11:11  Előzmény:Őry Gábor: 76016

indítózás közben felkapcsolt tompítottad elalszik, vagy kicsit haléványodik? Az akksi és a vastag kábelek is okozhatják ezt, vagy a rossz testelés...utánna jöhet az önindító...a rövidrezárással lényegében a behúzótekercset zárod ki a rendszerbõl..

7400 Őry Gábor 2014-08-09 18:33:47  Előzmény: Spityu: 76012

A történet rekonstruálható a hozzászólásaimból. Jelenleg a helyzet: hol indít, hol nem, de ha indít, akkkor sem forog túl gyorsan. Az árokpucolás elmaradt, csak kiráztam a mocskot. De a szénkefék egy kicsit lázáknak tûntek.

7399 jocking . 2014-08-09 17:21:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 76014

Vagy zárlat, vagy lehet a gomba is kaki (kicsi rá az esély, de elõfordulhat, mégiscsak 20 évesek már a gyári új alkatrészek is).

7398 Csády Szabolcs 2014-08-09 16:48:04

Üdv!
Olyan problémám van, hogy 601-es Trabantnál néha magától kigyullad a féklámpa, majd idõvel el is alszik. A fékgomba gyári új, a rendszerben a folyadék pár hónapos. Mi lehet a baj?
Köszönöm elõre is!

7397  Spityu 2014-08-08 20:16:44  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Bocs, ha a behúzótekercs által zárt érintkezõk kontaktja nem megfelelõ, azok is okozhatnak hibás mûködést! De az szerintem más jellegû, az konstans sz*r. Meg az ritkán fordul elõ, eleve tömör rézbõl készülnek azok az érintkezõk.

7396  Spityu 2014-08-08 19:55:13  Előzmény:Őry Gábor: 76011

Nem teljesen világos... írod, hogy rövidre zártad a behúzó két 8-as pólusát (gondúnám én, nem pedig a fix +-at a csúszósaruval). És így nem mûködött. Kattani kattan? Behúz? Csak nem forog? Nem nehéz kikövetkeztetni, akkor a motor része a rossz(abb).

Totális szétszedés, elmosás, meg minden megvolt? A kommutátornál az "árkok" ki lettek tisztítva? Ha elektromos vezetésre alkalmas anyaggal telítõdik, bizony hibás mûködéshez vezet... mosóbenzin / hígító / hasonló + ecset.
Személy szerint inkább a zárlatra szavaznék.

Szép lassan gyorsulni kezd... igen, ez jellemzõen a szoruló dolgok tulajdonsága, egy idõ után, amint kizökkennek nyugalmi állapotukból, elkezdenek gyorsulni.

Szénkefék? Bronz! [url=https://www.youtube.com/watch?v=FWZSc2NBq6c&feature=player_detailpage#t=24]"Kéne, hogy legyen."[/url] Szerintem cserélhetõk házilag, igaz, kb. 60E km után semmi bajuk sincsen. Milyen hosszúak? Ha megfelelõen nekifeszülnek a kommutátornak, jók lesznek. Sajnos, nem tudok referenciaértékeket mondani, de jó volna megmérni a tekercsek ellenállását is, azok igen sokat elárulnak.
[i](Módosította Spityu 2014.08.08. 21:57-kor)[/i]

7395 Őry Gábor 2014-08-08 19:15:52

Jól elbeszélgetek itt magammal...:)

7394 Őry Gábor 2014-08-08 19:14:28  Előzmény:Őry Gábor: 76009

Azér annyira nem oldódott meg: valószínûleg a szénkeféknek vége. Lehet õket cserélni házilag?

7393 Őry Gábor 2014-08-08 05:40:59  Előzmény:Őry Gábor: 76008

Megoldottam önmagam kérdését: Szétszedtem az önindítót, egy lapátnyi dzsuva volt benne. Vagy kontakthibát, vagy zárlatot csinált. Összeraktam, most megy.

7392 Őry Gábor 2014-08-06 18:51:35  Előzmény:Szabó Géza: 76007

Asszem az önindítóm halt meg. Nem mozdul a rövidre zárással (Csavarhúzó a behúzótekercs pólusai közé).
[i](Módosította orygabor 2014.08.06. 20:52-kor)[/i]

7391 Szabó Géza 2014-08-04 13:27:25  Előzmény:Őry Gábor: 76006

Lehet szorul az önindító kikéne próbálni egy másikat.de akár az akumlátor sem birhatja már a terhelést.

7390 Őry Gábor 2014-08-04 07:47:05  Előzmény:Kunyi Tamás: 76004

Valami gáz van villamos téren. Lehet, hogy az a törtõfeszültség kevés. Ugyanakkor a hálózati töltést már nem veszi fel. Ha rákapcsolom a töltõt, mes se mozdul az ampermérõ. Az akksi 12,5 volt feszültséget mutat töltés nélkül. Indításkor gyengén teker az önindító, ugyanakkor észrevettem, hogy amennyiben hosszabban kell indítani, az önindító "erõsödik". Néztem a savszintet, rendben van, az akksi két és fél éves.

7389 Pátkai Antal 2014-08-03 18:44:22  Előzmény:Csády Szabolcs: 76001

80W90 Hykomol közlekedési hajtómûolajat.

7388 Kunyi Tamás 2014-08-03 17:24:19  Előzmény:Őry Gábor: 76003

Hali!

Nem baj, ha kicsit több :)
Tulajdonképpen az akkumulátor hõmérsékletének függvénye a töltõfeszültség nagysága. A magyar éghajlati viszonyoknak megfelelõen tudomásom szerint legalább 14V ez az érték. Többek között már Endre barátunk is részletezte ezt.

Többiek?
[i](Módosította slimtomi 2014.08.03. 19:27-kor)[/i]

7387 Őry Gábor 2014-08-01 06:41:37

Sziasztok!

A töltésfeszültségnek mekkora a minimális értéke? 13,7 volt elég?

7386 Őry Gábor 2014-07-31 13:04:25  Előzmény:Cole Trickle: 76000

Teljesen jó.

Én sziloplaszttal szoktam bekenni a gyújtásjeladó fedelének peremét.

A kihagyásról: sötétben kell körülnézni járó motor mellett, elvileg látszik, ha áthúzás van.

7385 Csády Szabolcs 2014-07-31 06:54:25

Üdv!
Öcsém 601-esének a szabadonfutója elkezdett hülyéskedni. Szétkapcsolás után nem mindig kapcsol vissza, sokszor csak az sebességbõl kivevés, majd visszarakás segít. Olaj nem lett cserélve benne. A kocsi felújítása elõtt hibátlanul üzemelt. A rendberakás során ki lett kapva a helyérõl, lehet elfolyt egy kis olaj, de más nem történt vele.
Arra gondoltunk, hogy egy olajcsere az segítene a dolgon. Mit ajánlotok bele?
Egyik ismerõsöm a 15W40-es motorolajat használja eddig gond nélkül.
Köszönöm elõre is!

7384 Cole Trickle 2014-07-28 14:11:18

Sziasztok!

'89-es 2T Trabi gyújtása ki ki hagyogat ha állandó tempó mellett közlekedek (a tegnapi esõ után egyébként meg folyamatosan, de gondolom az a víztõl van). Gondolom lehet gyertya, kábel, trafó meg gyújtáselosztó hiba. Ezért gondoltam hogy kipróbálom ezt a gyújtásbeállítást: [url]http://littleboy.gportal.hu/gindex.php?pg=3263566&nid=1095653[/url]
Jó az irány vagy próbálkozzak esetleg mással? Illetve az elosztó beázása ellen lehet tenni valami?

Köszi!

7383  Spityu 2014-07-23 18:55:05  Előzmény: Spityu: 75987

No, megvannak a képek az OMEGA 200-ról. :) Azt hiszem, ezt is kihagyom, a mozgó rész prizmája elöl mindkét oldalt le van kissé törve, továbbá az alsó rész hátulján szintén hiányos. Illetve a pofák jobb oldalánál az öntvény kissé hiányos, szerintem használták pofa nélkül is, és akkor kapott az élettõl. Továbbá elméletileg van még egy olyan hibája, hogy az aljából hiányzik egy darabka, ami nem is látszik a képeken (ki lett vágva valamiért). És mindez aranyárban. :(

Tsaby, ha esetleg jársz valamikor a nyíregyházi boltban, megkérdeznéd, hogy van-e még 200-as? Esetleg nagyobb. :) Az öntödének írtam, de eddig nem válaszoltak.

[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020278.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020279.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020280.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2014/07/23/P7020281.jpg[/imgw]

7382 Őry Gábor 2014-07-22 14:50:57  Előzmény:Korpás László: 75988

Nem fordítva lett beletéve a vezérlõtárcsa?

7381 Cole Trickle 2014-07-22 11:21:03  Előzmény:jocking .: 75996

Profi ábra! Köszönöm! :D

7380 jocking . 2014-07-22 10:25:24  Előzmény:Cole Trickle: 75995

Nincs olyan sok, hogy külön leírás kéne hozzá. ;)
[imgw]http://www.kephost.com/images/2014/07/22/zsir.jpg[/imgw]
Útmutató szerint mindegyiket 10000 km-enként, vagy fél évenként kell zsírozni.

7379 Cole Trickle 2014-07-22 10:09:46

Sziasztok!

'89-es 2T Trabi zsírzási pontjaira lennék kíváncsi. Tuti van itt valami leírás errõl de sehogy se találom.
Tudnátok segíteni?

Elõre is köszi!

üdv.

7378 Venczli Miklós 2014-07-21 13:45:04

Sziasztok!

4T karbi babrál ki velem mostanában...

A legnagyobb baja, hogy rengeteg benzin jut bele és kifolyik a tetején...ahogy láttam szépen telik fel az úszóház és a tetején lévõ lyukon feljut a karbi tetejéhez, ahonnan kifolyik...

kicseréltem a tûszelepet, amennyire tudtam kitisztítottam a fuvókákat, az úszók nem lyukasak és a szinthez sem nyúltam (korábban jó volt)...

az érdekesség, hogy valamelyik indításkor nem csinálja, szépen elmegy alapjáraton, veszi a fordulatot...valamikor meg befullad, és folyik mindenhonnan a benzin...

Valami ötlet, hogy mit próbáljak meg?

köszi,
Miki

7377 Támba Csaba 2014-07-20 20:16:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 75990

Holnap, vagy holnapután megyek az aktuális boltba és rákérdezek.
De tényleg ugyanaz, mint az IFA W50-esé, Roburé, vagy a régebbi mûszerfalas Barkasé. Tehát teherautós boltokban is nézz körül, mert ha én találok is neked azt még a postaköltség is terheli majd.

7376 Nemeth Balazs 2014-07-20 18:34:36  Előzmény:Nemeth Balazs: 75944

sziasztok,

azt hiszem, illik valamifele follow-up-ot adni a regebben feltett (7328) kerdesemmel kapcsolatos problemarol. (ha masert nem, hatha valaki masnak okulasul szolgal...)

szoval: kezdem azt hinni, hogy az elotet ellenallas csak (csak?!) annyira melegszik, amennyire "kell". ((baromira, de ez van. lehet, ez a normalis - ez idaig nem nagyon fogdostam...))
szerkesztettem ra viszont/emiatt egy hazilagos hutot a helyi elektromos bolt egyik megfelelo hutopaneljebol... igy kevesbe melegszik a draga :D

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/140720/trabantElotetEllenallasProcess_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140720/trabantElotetEllenallasProcess_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

...ugyanakkor tovabbra sem tudom, hogyan kell pontosan megmerni a primer aramerosseget. valaki el tudja mondani, hogyan tegyem meg?

udv es koszi mindenkinek.



[i](Módosította neba 2014.07.20. 20:41-kor)[/i]