Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7504 Pápai László 2014-11-02 11:43:05  Előzmény:Pápai László: 76119

Tárgytalan..

7503 Pápai László 2014-11-01 22:40:10

Sziasztok!

Van esetleg valakinek képe 1,1-es Trabi fûtésboxáról, amiben nincs benne a ventillátor?a radiátor feletti lemez elhelyezkedése érdekelne, mi tartja, és mi a beszerelési helyzete..
köszi elõre is!

7502 Holnapy Gergely dr. 2014-10-31 23:24:44  Előzmény: Malu Zimak: 76117

Üdv!

Feltételezem hogy 1,1-es Trabiról van szó...
1: Palmatex erõsragasztó.
Portalanítás után (ez fõleg a tetõn maradt elporlott szivacsnál orbitális szívás), mindkét ragasztandó oldalt bekened, és amikor már húzóssá válik a ragasztó, akkor felhelyezed. Nem az összenyomás ideje, hanem az erõssége számít! Nehogy egyedül állj neki -fõleg ne kombinál-, legalább 4 kezes (és 4 lábas) meló.
2: Polifoam hablemez
1,5-2 cm-es vastagságú, pl. OBI-ban is kapható, tekercsben. Felragasztás a tetõkárpithoz hasonló módon, bár ez egyedül is végezhetõ
Vagy garázsban, vagy melegebb idõben az utcán csináld.

G

7501  Malu Zimak 2014-10-31 12:51:07

Üdvözletem, két kérdésben szeretnék segítséget kérni. 1: Tetõkárpitom lejött mivel hogyan lehet visszatenni hogy ne csak napokig legyen jó? 2: Motorháztetõn tönkrement a szivagy mivel lehet helyettesítteni? Elõre is köszönöm a segítséget.:)

7500 Gyapjas Gergely 2014-10-20 18:37:29  Előzmény: Spityu: 76079

Végül is én voltam a bamba mert kapcsoló cserekor felcseréltem a kapcsoló alján és tetején lévõ vezetékeket. Betettem egy új kapcsolót minden fokozat mûködik. De ha már elõvettem az autót mentem vele és azt vettem észre a töltésórán hogy a töltésem nem megy 12,8 volt fölé. A töltéslámpa ki alszik sötétben sem parázslik. Mivel kezdjem? Szabályzó? Kefék? A csatlakozásokat végignéztem nem oxidosak és lazák, a fõkábelem már réz.

7499 Kárász Endre 2014-10-19 11:38:04  Előzmény:Dudás Gábor: 76112

Mondanám, hogy csak a börzéken érdemes keresgélni!

Jeladót jó esetben kb. 1000-1500Ft áron találni, fekete dobozt olykor még 500Ft-ért is.

Az, hogy ezeknek (használt gyári cuccok) az ára a különbözõ hirdetési oldalakon, Vaterán, stb. olykor 15.000Ft körül mozog, az a világ szégyene. Illetve inkább a tudatlanság ára:
Sokan valami misztikus csodaszernek tartják ezeket, pedig elég primitív jószág a jeladó és a doboz is. Mindkét alkatrész százforintos nagyságrendû összegbõl javítható.

7498 Szebelédy Péter 2014-10-18 17:41:04

Sziasztok
Hátsó kerékagycsapágy csere elõtt állok a 4T wareszomon. milyen gyártmányt tudtok ajánlani, ami még jó, de nem kerül a komplett szett 40-50 ezrekbe?

7497 Dudás Gábor 2014-10-18 11:55:07  Előzmény:Szedlák Tibor: 76108

Hát, ha megírnád, hogy milyen hengerenkénti rendszert ültettetek rá, akkor talán lehetne specifikus választ adni és nem csak általánosat...

Egyébként ha a hidegindítás a gond csak, akkor azt még kipróbálhatod, mikor hideg a motor, hogy pár ásványvizes kupaknyi benzint a nyitott fojtószelepen keresztül betolsz a szívócsõhöz. Ha így pöccre indul, akkor valamiért nem megy a hidegindítási dúsítás.

7496 Dudás Gábor 2014-10-18 11:52:45  Előzmény:Hinkel Péter: 76109

Börzéken keresgélj, ott szokott lenni gyári EBZA.

De mint írtam, teljesen jó az utángyárott cucc is, ami kapható folyamatosan és ráadásul újonnan, nem 25-35 éves állaptban.
Igaz nem olcsón:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=450

De még mindig olcsóbb, mint ez:
http://users.atw.hu/mullerelectro/gyujtasok/WARTBURG1024.jpg
http://users.atw.hu/mullerelectro/gyujtas.html

7495 Szedlák Tibor 2014-10-17 20:48:35  Előzmény:Varga Tibor: 76110

Melegedés után normálisan indul stb. Hétvégén cserélek hidat mert a szelepet mondták mások is a benzinnyomás miatt.

7494 Varga Tibor 2014-10-17 18:55:14  Előzmény:Szedlák Tibor: 76108

Na az sokmindentõl befecskendezõnél. Elsõ körben üzemanyag nyomást kéne ellenõrizni, ha nincs meg a 3 bar, nem fog fecskendezni,csak becsöpög a nyál. Ha beindul utána normálisan mûködik? mert lehet hogy nem dúsít hideg motornál.

7493 Hinkel Péter 2014-10-15 18:50:20  Előzmény:Pápai László: 76082

gyári EBZA gyújtást kellene szereznem,nem találok sehol vki tud benne segíten?gyári EBZA gyújtást

7492 Szedlák Tibor 2014-10-15 18:14:58

Sziasztok! Problémám elsõsorban az, hogy egyáltalán nem akar beindulni a gépezet vagy csak nagy sokára akkor is lassan. A szóban forgó szerkezet 1.1 Trabant Hengerenkénti fecskendõvel. Mitõl lehet ez? Valaki írjon okosat legyen szíves mert ideg szétvág már.

7491 Nemeth Balazs 2014-10-13 08:47:43  Előzmény:Varga Tibor: 76096

Tibke, koszonom meg egyszer! (csak most vettem eszre a valaszt...;) )

7490 Dudás Gábor 2014-10-12 18:46:39  Előzmény:Kovács Ádám: 76105

Nincs mit. Viszont ha eddig nem szakadt meg semmi, akkor ne húzd jobban rá szerintem, viszont az sem jó ha lazítasz rajta, hiszen lehet, hogy már nyúlt a tõcsavar. Remélhetõleg ha így hagyod akkor jó lesz.
(ugye nem véletlen, hogy elméletben csak egyszer használható a hengerfej tõcsavar, és mindig cserélni kell(ene).

7489 Kovács Ádám 2014-10-12 18:43:39  Előzmény:Dudás Gábor: 76104

Köszönöm a gyors választ. elnéztem én voltam az idióta bocsi, az nem 200Nm, hanem 200 fok.. bocsi. Köszi mégegyszer. :)

7488 Dudás Gábor 2014-10-12 18:40:10  Előzmény:Kovács Ádám: 76103

Az brutál sok!!!

Nem írtad milyen kocsiról van szó.
2T Wartburgnál 50Nm + 30 fok + 10 fok kell.
2T Trabinál 41-42Nm-et írnak. (Autodata)
http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-Anzugsrfg-Zkopf.gif

4T Trabinál elsõ körben 40 Nm, másodikban 60Nm és akkor utána még 200 fok.
(így akkor ki is derült, hogy valószínûleg 4T Trabantod van!)
4T Wartburghoz 40Nm + 60Nm + 200 fok majd 10 fok.

7487 Kovács Ádám 2014-10-12 18:23:41

Sziasztok!

Hengerfej meghúzási nyomatékban kéne segítség. A gyári leírás alapján 40,60,200Nm-el kell meghúzni. Amikor a 200-at akartam húzni nagyon nem akart lekattani a nyomatékkulcs, meg nekem soknak is tûnik az a 200. A hengerfejtömítés csomagolásában volt egy papír, ott 30,60 + 2x90°-ot írt, újrahúztam azzal, utána megnéztem mennyinél kattan le, 110 körül volt. Aztán elkezdtem 5Nm-enként lépkedni felfelé, de 125után már nem kattant le csak, tovább nem mertem húzni. A kérdés, tényleg le kell húzni 200Nm-el, vagy elég neki az a 110 körüli érték?

7486  Spityu 2014-10-12 14:38:08

Trabiszabi!

Mondanám, hogy add fel nekem a fékdobokat, pofákat, és elviszem oda, ahol csináltatjuk, de még a kb. egy éve ígért csavarokat sem sikerült beszereznem, annyi idõm van. (Talán duroplast, díszléc - nem emlékszem, de megvan a lista.)

[url]http://www.novaflex.hu/[/url]

Esetleg hívd fel õket, hogy postán keresztül vállalják-e. 2nap + postát érdemes számolni, szóval kb. egy hét. Ahogy írtam, 1500/dob, 400/pofa, vagyis egy tengely az 4600Ft, és tényleg gyönyörûen és precízen dolgoznak.

Ja, lehet, hogy érdemes a fõnököt hívni posta ügyben, ugyanis az neki nem nyûg, de ugyanúgy profitot hoz, az alkalmazottaknak meg meló. Vagyis õ nagyobb valószínûséggel mondja azt, hogy OK, mint az alkalmazott, akinek csak plusz meló. Ezt követõen pedig lehet hivatkozni a fõnökre. :)
[i](Módosította Spityu 2014.10.12. 16:41-kor)[/i]

7485 Kárász Endre 2014-10-12 11:19:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 76090

Inkább vidd el a pofákat felújítani! Bizony komoly utánajárást igényel a megfelelõ hely kiválasztása. Én pl. masszívan ráb*sztam vele.

Két kérdést tisztázz a mûhellyel:
-Milyen betétet használnak?
-Milyen technológiával szabályozzák hozzá a dobhoz?

Anno én elvittem valahova Rákosborzasztóra egy mukihoz, akit nagyon ajánlottak. Õ agyba-fõbe dícsérte az általa használt betét anyagát. Ezzel talán nem is lett volna baj, de szart a felszabáylozásra, sõt, a vasak homokfújása után le sem lakkozta õket, mondván, hogy az úgyis lejön(!!!). OMG!!!!

Csak olyan helyre add be, ahol:

-a vasakat elõzõleg lehomokolják,
-ismert eredetû betétet használnak (elvégre FÉKRÕL beszélünk, alkalomadtán mûködnie is kéne, illetve nekik meg mûbizonylattal kellene szolgálniuk a felújításról...)
-a készre sütött pofákat gépen megmunkálják egy elõre beállított rádiusznak megfelelõen.

Btw: az én pofáim olyan jólk lettek, hogy a hátsónál smirglivel kellett leszednem, hogy egyáltalán beférjen, és ne fogjon nyugalmi állapotban.


Konkrétumok:
-Hogeri ajánlott egy helyet valahol Törökbálinton, az egykori MechaMûvek telepén. Ezt emlékeim szerint azért vetettem el, mert messze volt, illetve taláûn a betét anyagáról nem tudtak nyilatkozni.
-Guglival találtam valami komolyabb, nagyobb céget, ahol egész alaposan elmondták a technológiájukat. Valamhol a Jászberényi úton voltak (vagy a Maglódin, de ezt mindig keverem...) De ma már nem leltem :(

Ha egy valamit javasolhatok: "Pista bá jódógzik, fasza munkásember!" jellegû helyeket kerüld el. Csak olyan helyre vidd, ahol értelmesen, részletesen el tudják mondani az alkalmazott technológiát.

(Huhhh, most megint jól felb*sztam saját magamat az én balek sztorim miatt, pedig nem ma volt... :D )

7484 Dudás Gábor 2014-10-10 22:38:36  Előzmény:Hinkel Péter: 76080

Egész jó tuningokat lehet kihozni a gépbõl. De sok mindent módosítani kell.
A gyújtásból van kétféle.
gyári: EBZA --> http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza.htm
utángyártott: HALL-os 120 fokonkénti fix --> http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=450

Nekem a második fajta van fent 3 éve. 30E km-t futott a tuning motorommal és semmi baja.

7483 Dudás Gábor 2014-10-10 22:34:46  Előzmény:Hinkel Péter: 76076

Lehet kapni HALL jeladós gyújtást. Azzal erõs a szikra, megbízható a gyújtás. Nem mászik el és karbantartás mentes.

7482 Dudás Gábor 2014-10-10 22:33:12  Előzmény:Varga Tibor: 76072

Az én oldalamon képekkel is elérhetõ:
http://billz.hostei.com/pdf/waresz2.pdf
(http://billz.hostei.com/hasznos.php)

7481 Dudás Gábor 2014-10-10 22:28:08  Előzmény:Dénes Gábor: 76050

SZia!

A gyári mérete 165R13, ami 165/80 vagy méginkább 165/82R13-asnak felel meg.
Ezzel az óra pontos lesz, maximum 2-3km/h-t fog csak csalni!
Mellesleg megjegyzem, hogy amiatt, hogy adott sebességhez kevésbé kell forognia a motornak, így országúton és autópályán csökkeni fog a fogyasztása is.

Üdv!

7480 Varga Tibor 2014-10-09 18:02:21  Előzmény:Nemeth Balazs: 76095

Elsõként az úszószintet állítsd kicsit nagyobbra. Aztán van a levegõcsavar amivel tudsz játszani, de sztem ahhoz nem kell nyúlni.

7479 Nemeth Balazs 2014-10-07 21:47:31  Előzmény:Varga Tibor: 76094

koszonom, Tibke! a mar egy eve tarto elektromos szellemjaras miatt nem is gondoltam a prolasztora... (bar "erzesre" nem olyan, mintha az rakoncatlankodna, hanem mintha a devlat vennek el tole tized/szazadmasodpercekre: nem torpan meg, hanem csak randul egyet-egyet...) de akkor megnezem azt, amit mondtal! (lama kerdes, bocsanat, nyilvan alap, de hirtelen most nekem nem megy: hogyan is csinalom, hogy kevesebb benzint adok neki?)


7478 Varga Tibor 2014-10-07 16:34:20  Előzmény:Nemeth Balazs: 76093

Elõfordulhat hogy nem megfelelõ a keverék a köztes tartományban. Próbálj kicsit több benzint adni neki(kevesebb levegõt) és nézd meg hátha változik jó irányban.

7477 Nemeth Balazs 2014-10-06 22:33:56  Előzmény:Varga Tibor: 76092

sziasztok,
megint szeretnek kerdezni...
par oldallal elobb/alabb irtam a gyujtas-mizeriamrol; azota mindent (de mindent: gyujtasmodul, gyujtaseloszto komplettan, elotetellenallas, gyujtotrafo, gyertyakabelek) kicsereltem s most mar nem all le hirtelen, mint tette eddig, viszont olyan 3000-es fordulat felett gazpedal nyomva tartasa mellett (azaz "haladva") finoman "remeg". olyan, mintha en "tancolnek" (finoman) a gazpedalon... mitol lehet? (meg gyertyakat nem csereltem, eleg jok vannak benne, s elvileg meg sok kilometert kellene, hogy fussanak - rossz "kupaktol" is lehet ez? a gyertyak -pontosabban az elso, amit kiszedtem nyomatekkulcs hianayban nem merve a tobbit- szep vilagosbarna).
valakinek otlete? (tudom, hogy ez igy elegge keves info... ha visszakerdeznetek szivesen kiegeszitenem tobb reszlettel is..)
koszonom elore is!
balazs

[i](Módosította neba 2014.10.07. 00:35-kor)[/i]

7476 Varga Tibor 2014-10-04 17:25:53  Előzmény: HorváthÁron: 76091

Motor, váltó egyben ki. úgy sokkal egyszerûbb.

7475  HorváthÁron 2014-10-04 15:58:34

Sziasztok ! Valaki meg tudná mondani részletesen hogy hogyan lehet a legkönnyebben kicserélni a kuplungot és a váltót ! Wartburg 1.3

7474 Csády Szabolcs 2014-10-04 11:29:16  Előzmény: Spityu: 76089

Ezt lehet valahogy korrigálni, vagy ilyenkor mi van?

7473  Spityu 2014-10-02 20:21:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 76088

Az LPR munka- és fõhengerek igen jó minõségûek, csak ajánlani tudom õket. A pofákról nem tudok semmit. Annyi azonban biztos, hogy alapméretesek, 200mm-es dobhoz valók.

7472 Csády Szabolcs 2014-10-02 20:15:46  Előzmény: Spityu: 76087

Kösz a felvilágosítást!
Lehet akkor fel lesznek újítva, bár ahogy elnézem ez valami magyar kisipari, ami benne van.
Ezzel még szemezek:

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3319&osCsid=rpq8uo4j0e4o1a26cbb2apbik4[/url]

Valakinek nincs tapasztalata vele?

7471  Spityu 2014-10-01 19:49:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 76086

Szia!

1-2 hete Tibke ajánlott ilyen mûhelyt Budapesten valamelyik topikban.

Simán fel lehet azt még szabályoztatni. Olyan helyre kell vinni, ahol az átmérõnek megfelelõ vastagságú ferodolt ragasztják a pofákra (vagy hozzácsiszolják, nem tudom). Úgy tudod ellenõrizni, hogy jó-e, ha a pofát beleteszed a dobba, és a két végénél felváltva a dob falához odanyomva nem billen a vas. Én mind a négy dobot egy helyen szabályoztattam fel itt, Pécsett. 1500/dob, 400/pofa. Esztétikailag, mûszakilag egyaránt kifogástalan munkát végeztek, csak néztek mûszakin, nem hitték el, hogy egy Trabanton ilyen fék is lehet. És valóban - lekopogom - nagyon jól fog, és nem húz semerre sem. Simán tudnám az összes kereket blokkolni, igaz, diagonálok vannak fent. Maga a ferodol szürkés, valamelyest puhább a gyári pirosasnál, ami igencsak hajlamos volt felüvegesedni.

És ezúton ajánlanám mindenkinek a szilikon alapú fékfolyadékot. Semmiféle rossz tulajdonsággal nem rendelkezik, nem lesz tõle "szivacsos" a pedál. Sajnos, a fõfékhengerrel (a gyári használttal, késõbb a gyári újjal is) rengeteget szívtam, mire jó lett, emiatt volt, hogy csupa fékfolyadék lett a környéke. Na, már csak emiatt sem bántam meg, hogy DOT5-öst vettem. Ja és ha figyel rá az ember, örök +1 nap a folyadék élettartama. Két rossz tulajdonsága mégis van: az ára, és a beszerezhetetlensége. Alsó hangon 2500 Ft egy kis dobozka, ami épp elég a kétütemûbe (250ml), és alig pár helyen kapni.
Fontos: csak új fékrendszerhez ajánlom, glikolt látotthoz semmiképpen. Továbbá az egyes alkatrészek belsejébõl maradéktalanul el kell távolítani a konzerváló olajat.

7470 Csády Szabolcs 2014-10-01 19:28:39

Üdv!

Trabant 1.1-esemen a hátsó fék fura hangokat adott, így levettem a dobot.
A dob felszabályozandó, jelenleg kb 201mm. Úgy olvastam, hogy 202-ig el lehet menni, de akkor 5mm-es betétvastagságú betét kell. Ilyet lehet külön kapni?
A betétet amúgy is cserélnem kell, mert erõsen repedezett a felülete, aminek a felsõ rétegébõl néhol hiányoznak is darabok.
Újat érdemes venni, ha igen, akkor milyen márkát, vagy ferodoloztatni kellene?
Elõre is köszönöm!

7469 Szegedi Árpád 2014-09-23 18:44:33  Előzmény: Spityu: 76083

Helló!De,a tengelycsonkra gondoltam.Akkor cserélni kell.:(

7468 Gyapjas Gergely 2014-09-23 07:10:28  Előzmény: Spityu: 76079

Pontosítva még 3db kapcsolóval ugyanez volt a tünet. De a lényeg hogy mindenképp ki kell vennem a motort. Biztosítékot is cseréltem, úgyhogy nem marad más csak a szétszedés. Köszönöm a segítséget.

7467  Spityu 2014-09-23 06:48:36  Előzmény:Szegedi Árpád: 76081

A féltengelycsuklón van menet? Nem a tengelycsonkra gondolsz? Arra szerintem eléggé unorthodox dolog volna.

7466 Pápai László 2014-09-23 06:22:03  Előzmény:Hinkel Péter: 76080

Gondolom akkor tirisztoros gyújtást keresel..

7465 Szegedi Árpád 2014-09-22 19:53:48

Sziasztok!Féltengely csuklóra lehet,szabad új menetet metszeni?Köszi

7464 Hinkel Péter 2014-09-22 16:32:24  Előzmény:Pápai László: 76077

én ugy gondoltam,h a sportgyujtással kiváltanám a megszakítokat,h ne égne össze,még nem sport motor csak azt szeretnék belölle varázsolni,akkor a sporgyujtás helyeet mit lehetne vele csinálni h jol menjen?mert gyorsasági roncsderbire szeretném felkélszíteni.s versenyezni vele

7463  Spityu 2014-09-22 15:11:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76078

Hááát... ha az új kapcsoló jó, biztosíték rendben van, és a vezetékelés is, akkor nem nagyon lehet más, mint a motor. Szét lehet szedni, nem egy ûrtechnika, a belsejében is van vezérlés. Csúszóérintkezõk stb. A lényeg, hogy zsírral rakd össze, úgy, ahogy volt gyárilag is. Sima LZS-2 tökéletes. Amikor kiszereled a motort, jegyezd meg, hogy hogyan állt a kar a tengelyen. Ekkor legyen alapállásban a motor. Emlékeim szerint teljesen mindegy, hogy milyen pozícióban rakod össze a motort, beáll magától alaphelyzetbe, amint áramot kap (ha nem alaphelyzetben van).
Szóval:
- motort alaphelyzetbe állítani,
- kar tengelyen lévõ pozícióját megjegyezni,
- lebontani a dolgokat, kivenni a motort.
Ezután szemrevételezés, tisztítás, zsírzás, összeszerelés, szükség esetén motor csere.
- motor be a helyére,
- rádugni a vezetékeket, egy ciklust járatni, alaphelyzetre hozni,
- ablaktörlõ kart rögzíteni a tengelyen.

Amúgy nem olyan fontos megjegyezni a kar pozícióját, ki lehet következtetni. A rögzített motornál a tengelycsonkra rá kell csúsztatni lazán a bilincs részt, majd a mechanikát "legbalrább" (régi 2T-knél fordítva, ugye) eltolni, majd meghúzni a csavart.

7462 Gyapjas Gergely 2014-09-22 12:54:13

Olyan problémám lenne, hogy 2t-n egyik pillanatról a másikra elszállt az ablaktörlõ, de nem teljesen mert a leggyorsabb mûködik de csak úgy hogy nem végálláson áll meg. Kapcsolót cseréltem többet is a jelenség ugyanaz. Motor baja lenne? Zárlat a kábelekben? Bár azokat kimértük és jók.
[i](Módosította strabi 2014.09.22. 14:54-kor)[/i]

7461 Pápai László 2014-09-22 08:11:49  Előzmény:Hinkel Péter: 76076

Sportgyújtás???Az meg mi? Széria motorhoz sztem semmit sem ér, max majd jó sokat szopik, és te is...Vagy sportmotor van benne?Dupla karbi, nagy/négy felömlõk?Polírozott hengerfej?stb?Mert ezek nélkül nem sok értelme van a gyújtást "sportosítani"...

7460 Hinkel Péter 2014-09-21 18:34:12  Előzmény:Varga Tibor: 76073

persze h 2ütemü,aki tud pl sportgyújtást bele vagy ilyesmit segítsen már,kössz elöre is

7459  Spityu 2014-09-19 06:58:40  Előzmény:Berecz Tibor: 76074

Én egy kiadós motortér mosás után jártam így. Mindig ki szoktam fújni a gyújtás csatlakozóit, akkor - elsõre - nem, csak miután nem indult az autó. :) Esõtõl nem jártam még így, de annyira nem lep meg.

7458 Berecz Tibor 2014-09-19 04:40:37

Sziasztok!
A mostani esõs idõszak elõtt és alatt nem használtam a négyütemû Trabantomat (a szabad ég alatt áll), és utána nem indult be. Próbálkoztam ezzel-azzal, és végül az segített, hogy egy száraz ronggyal kitöröltem az elosztófedelet. Nem is gondoltam, hogy a nagyobb páratartaom ezt teszi. Mással is elõfordult hasonló? Üdv, Tiberio

7457 Varga Tibor 2014-09-18 18:06:01  Előzmény:Hinkel Péter: 76071

ja, nem írtad hogy 2t, vagy 4t. :D

7456 Varga Tibor 2014-09-18 17:54:41  Előzmény:Hinkel Péter: 76071

http://wartburg.hupont.hu/3/motor-tuning

Jopi oldaláról származik, ami sajnos eltûnt, így a képek nincsenek meg, de anélkül is hasznos.
De itt van a német leírás,képekkel.
http://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/motor.htm
[i](Módosította Tibke 2014.09.18. 19:58-kor)[/i]

7455 Hinkel Péter 2014-09-17 18:17:06  Előzmény:Pápai László: 76070

Sziasztok vettem egy Wartburgot,szeretném a motorját feltuningolni,mit tudnátok mondani ami tuti bejön,versenyezni akarom használni ,elöre is köszönöm