Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

304 Szedlák Tibor 2009-10-29 19:49:52  Előzmény:Szarvas László: 68912

A gyáriaknak egy része nem rohad szét. :) Van is elrakva kettő.

303  Spityu 2009-10-29 19:26:04  Előzmény:Bíró Norbert: 68917

Nekem bgt015 ajánlotta, ő már eltolt egy tanknyit ilyennel. :D

302 Nagy Gergő 2009-10-29 19:19:51

Valaki nem tudna segíteni visszáb írtam egy pár sort nagyon fontos lenne mert napi szükségletű az autó!

301 Bíró Norbert 2009-10-29 19:13:29  Előzmény: Spityu: 68916

Azt én is láttam de én nem merem beleönteni.

300  Spityu 2009-10-29 19:12:39

Tudom, nem szabad váltani egy jól bevált olajról, én most mégis kipróbáltam egy újat... Tacskóban kapható a - nem túlzottan bizalomgerjesztő - Vip Car nevű 2T olaj fél literes flakonokban ma éjfélig 399 forintért. Szerintem egy az egyben MOL Sprint 2T. Szaga, kinézete és besorolása alapján (API-TC).
Majdnem száraz tankba töltve 21 liternyi benzinhez, nem vettem észre különbséget.

299 Bíró Norbert 2009-10-29 19:12:38  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Tescoban van bak, 3-4 ezer körül /db, de abból ugye kell 4, másrészt teszkós cuccal azért óvatosan...

én téglázni szoktam, egy küszöb alá 3 vagy 4 helyen hogy minnél egyenletesebben legyen elosztva, de ha a kereket nem kell levenni, akkor meg van az utcánkban egy jó kis 80 centi mély vízelvezető árok, kibetonozva, és széltében elférek benne de a kerekek alatt már jó stabil beton van, csak ráállok, és príma szerelőakna:D szoktak is nézni az utcában:D

Téglával alátámasztva amúgy szereltük már a 2 tonnás tűzoltó Zukot is, és azzal se volt gond egyszer se, pedig azon is voltak olyan dolgok amiket meg kellett kicsit cibálni...

298 Sipos Tamás 2009-10-29 18:45:45  Előzmény:Őry Gábor: 68902

[justify]Köszönöm. Valami Tüzép-telepről szerzek két fatuskót alábakolás céljára, és félig lehúzva a dobot megnézem, hogyan mozognak a munkahengerek.[/justify]

297 Nagy Gergő 2009-10-29 16:52:41

Sziasztok!

A napokban felfigyelteam hogy valahova gyönyörűen eltűnik a vizem (hűtővíz)????
Aztán 1ik reggel egy ciripelő hangra ami szerintem a motorból jön, bár én már semmin nem lepődök meg! Mi lehet a baj mivel tudom ezt kijavítani valamint (esetleg) meddig bírja javítás nélkül mert elérkezett az ideje a cserének és 2 hétig lenne még használva... (mennyibe lenne megjavítani?)
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.:Gergő

296 Szarvas László 2009-10-29 09:16:44  Előzmény: Spityu: 68889

A gyári kipufogó,és az utángyártott között "ránézésre" külsőleg két alapvető különbség van:
-A gyári szélei vissza vannak peremezve, és a két fél így van összefogatva,ami bontható.
[img]http://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Az utángyártott pedig csak simán ponthegesztéssel van összefogatva.
-Az eredetiben mint minden másban is,a gyártási idő,és a márkajelzés is beütve.
[img]http://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]')

295 Muczán Gábor 2009-10-29 08:47:45

Sziasztok!

Közeleg a biztó évforduló! Pénteken hirdetnek díjat, hétfő-kedd körül nyomdába kell adnunk az anyagot. Mint minden évben, most is számítok a borítékolásban segítségetekre. A levelet meghajtatom eleve a nyomdával, de a 4200 díj GFB csekk
és a kb 3000 tagdíjcsekket kéne behajítani a borítékba.
A botítékokat már a hétvégén átadnánk a segítőknek, mert a feladónál is át kell cimkézni őket TWK-ra.
Várom mielőbbi jelentkezéseteket.

Köszönöm,

MG

294 Anda Árpád 2009-10-29 08:01:01  Előzmény:Nagy József: 68901

Nekem másfél kiló le van szedve, és olyan egyenletesen jár a motor alapjáraton mint egy óra!!! És pörög is nagyon!!!
Köszönet érte Tama kollégának!

293  hks 2009-10-29 06:50:06  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

fékdobot húzd le egy picit hogy a fékbetétet látni lehessen és rá kell nyomni a fékre ha mozdul min a kettő akkor jó ha nem akkor lehet a munkahenger is berohadva meg az önbeálló is és ezért lehet eltérés a fékben. a helyedben már rég szétkaptam volna rászántam volna azt a pár órát a takarításra. utóirat:hőálló szerelőpasztát használj az összeszereléskor. meghálája!!!!!!!!!;)

292  hks 2009-10-29 06:46:44  Előzmény:Nagy József: 68901

70-80 deka leugorhat attól még jó az alapjárat de attól még nem lesz egy stil fűrész a motorból.

291  hks 2009-10-29 06:45:41  Előzmény:Őry Gábor: 68899

te is szét tudod szedni a dobot ha gyári csak használd egy kicsit a fejedet.persze most nem arra biztatlak hogy fejeld szét.a szétszedéshez csavarhúzó,kalapács meg fogó kell.

290 Fonai László 2009-10-29 06:36:40

Jó reggelt a Márkatársaknak!
Segítségre lenne szükségem a következőben: 4T trabim az elmúlt hónapokban azt produkálta, hogy hidegen rendesen indult, viszont melegen egyre gyakrabban nem sikerült indítani. Visszajelző lámpák világítottak rendesen, de meg sem mukkant a gép. Hirtelen ötlettől vezérelve kicseréltem a behúzómágnest, utána úgy tűnt minden rendben. Hidegen és melegen is pöccre indult. Ez volt kb. egy hónapja. Most viszont megint eljátszotta már párszor, hogy melegen néma csend van, mikor ráadom a gyújtást. Hol keressem a hibát?
Még valami: normális dolog, hogy a trafó melletti előtét-ellenállás forrósodik?

289 Nagy József 2009-10-28 21:22:13  Előzmény:Varga Tibor: 68904

601 a paripa

288 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:24  Előzmény:Nagy József: 68901

601 vagy 1.1?

287 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:04  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Simán lehet hogy a két munkahenger nem egyformán dolgozik.

286 Őry Gábor 2009-10-28 20:59:00  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Én fával szoktama küszöbök végénél.
A munkahengerek nincsenek berohadva?

285 Nagy József 2009-10-28 20:45:35

Kinek van könnyített lendkerék a trabiján? és hány kilót szedett le belőle úgy hogy jó is lett az alapjárat?

284 Sipos Tamás 2009-10-28 20:17:17

[justify]Ma délután volt egy kis időm, és levettem a két első dobot (a kerékagyat nem), hogy megnézzem mitől húzhat jobbra ha erőteljesen fékezek.
Nem lettem okosabb. Szivárgásnak nincs nyoma, a fékbetétek egyenletesen kopottak, a dobok belső felülete egyenletesen fényes, vállak és berágódások nincsenek sehol.
Egyik szomszéd látta, hogy mivel foglalkozom, és szerinte az is lehet, hogy a két oldalon nem egyforma a ferrodol minősége, vagy a munkahengerek nem egyforma teljesítménnyel dolgoznak. Ezt furcsának találom, mert nyáron még semmi gond nem volt. Addig jó volt?
MÁS:
Ti hol szoktátok szerelés közben alábakolni a gépet? Hattyúnyak környékén? És főleg mivel? Lehet ilyen bakot kapni valahol? Csak emelővel megemelve, félek bármit is erősebben megfogni.[/justify]

283 Őry Gábor 2009-10-28 16:32:12  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68893

Itt a környéken nem nagyon ismerek rutinos trabist... (Zalaegerszeg)

282 Őry Gábor 2009-10-28 16:31:03  Előzmény: hks: 68896

Az előző tulaj nem sajnálta tőle az Arolt.

281  hks 2009-10-28 12:05:18

ja meg a hátsódobot aki nem ismeri annak írom hogy a belselyében lévő fémrács amikor leszakadozik faszáol eltömi a dobot.

280  hks 2009-10-28 12:04:02  Előzmény: Spityu: 68895

az az igazi ha az ember amikor megáll pattog a dob, hallani hogy bemelegedett a rendszer.és ehhez emelkedő se kell.de közben nem kell kinyírni a motort.meg a kokszosaknak üzenném tegyenek még több arol 2t-t hátha fullra eltömi a kipufogót.

279  Spityu 2009-10-28 11:59:21  Előzmény: hks: 68894

Vagy, ha az ember 5km-re és 300m-rel magasabban lakik a munkahelyétől. :D Lefelé áll, felfelé pörköl a motor. :D

278  hks 2009-10-28 11:57:02

egy mátra kör néha sokat segít az elkokszosodott-olajosodott dobon.:D

277 tóth furdzsenxia 2009-10-28 11:55:09  Előzmény:Őry Gábor: 68892

adzseszkó ha gyári dobod van szedd szét a pereménél és egy uttal rakd is rendbe, szépen össze lehet rakni.ha nem tudod hgy kell kérj meg valaki rutinosabbat.

276 Őry Gábor 2009-10-28 07:37:32  Előzmény:Varga Tibor: 68890

Most ugrik be, hogy a beleöntött gázolaj semilyen állásban nem folyt ki belőle, lehet, hogy mégis vannak benne terelők? Ki lehet takarítani valahogy? Akár a teljes kiürítés árán?

275 Varga Tibor 2009-10-27 21:38:07  Előzmény: Spityu: 68889

A felirat épp elég:) Ha h-s engedélyszám van benne ugyebár...:) bár azt se mindenki nyomatta bele....

274 Varga Tibor 2009-10-27 21:36:48  Előzmény: Spityu: 68887

Az utángyári full üres, közepén egy darab terelőlemezzel(olyan is van ami csont üres). Ellenben a gyáriban is van terelőlemez, de üveggyapottal megspékelve. hangból simán észrevenni a különbséget.

273  Spityu 2009-10-27 21:36:22  Előzmény:Őry Gábor: 68888

Nem igazán ugrik be semmi. :( Teljesen úgy néz ki mint a gyári, leszámítva a feliratokat.

272 Őry Gábor 2009-10-27 21:18:14  Előzmény: Spityu: 68887

Megnézem tüzetesebben. Kívülről van valami különös ismertetőjele?

271  Spityu 2009-10-27 21:08:42  Előzmény:Őry Gábor: 68886

Szerintem Neked is olyan dobod van, mint az enyémen... full üres, sajnos ordít mint a sakál (állítólag :D). Viszont iszonyat jó a teljesítmény szempontjából, vagy már nagyon el volt tömődve a gyárim és azért vettem észre a különbséget.

A full üres nem egészen igaz, vannak benne járatok, de vason kívül más összetevőt nem tartalmaz. :)

270 Őry Gábor 2009-10-27 21:04:36  Előzmény:Varga Tibor: 68884

Yess! Ez f--sza! De szerintem nem gyári volt, mert az előző tulaj özvegye mintha olyasmit mondott volna, hogy mindkét dobot cserélték. Meg egyébként elég hangos mindkét dob. A belseje hogy néz ki egy dobnak?

269 Őry Gábor 2009-10-27 21:02:11  Előzmény:Varga Tibor: 68883

Mérek majd egy kompressziót. De egyébként megy rendesen. Az erőtlenség hirtelen jön, és elmúlik. Sztem gyújtás lesz, ha nem is gyertya...

268 Varga Tibor 2009-10-27 21:01:12  Előzmény:Őry Gábor: 68879

Ha ezt gyári DDR hátsó dobnál játszottad el akkor bukó,ott ugyanis képes kiolvadni a gyapot, ami egyből el is tömíti a dobot.

267 Varga Tibor 2009-10-27 20:58:32  Előzmény:Őry Gábor: 68878

Ha emelkedőn kezd csörögni, és erőtlenedik, az lehet kopott hengertől, illetve nagyon lekoszolódott hengerfaltól.(én mikor visszatettem a 110 ezret futott hengereimet, és kigurultam zwickauba, Chomutovnál 1-est kellett dugni, és imátkozni, előző évben 3-asban vígan felment új hengerekkel...) Nem gyertya baj az biztos.

266 Őry Gábor 2009-10-27 20:06:51  Előzmény:Nagy József: 68881

Nem kizárt hogy neked is ugyanaz a problémád, mint nekem, de én se tudok rájönni, pontosabban nem tudom diagnosztizálni. A vezérlőrészre gyanakszom, de nem tudom, hogy lehetne tesztelni.

265 Nagy József 2009-10-27 19:27:50  Előzmény:Tóth Péter: 68876

Hengerfejtömítés és a kompresszió rendben van mi lehet a baj nem tudok rájönni! Néha szaggat meg is torpan néha!

264 Őry Gábor 2009-10-27 19:14:18

Persze lehet, hogy a csörgéstől függetlenül haldoklik a gyújtásom, mert csinálta máskor is, más körülmények között. És gyanítom, hogy a CO-m is ezért volt szar. Azóta cseréltem gyertyát, pipát, kábelt és nem lett jobb.

263 Őry Gábor 2009-10-27 19:07:29

Ja, és még valami, mostanában kissé sokat fogyaszt az automobilom. A múltkor kiégettem a kipufogót, a módszer a következő: két liter gázolaj a dobba, gázpörzsölővel izzít, majd teljes hangerővel a gáz a csőbe, amíg kormos láng jött ki. Nem lehet, hogy el(síp) valamit? Hogy néz ki egy hátsó dob belülről?
[i](Módosította orygabor 2009.10.27. 20:07-kor)[/i]

262 Őry Gábor 2009-10-27 19:02:38

Aprópű, gyújtás! Ma egy hosszabb emelkedőn elkezdett csörögni a gép, és ezután nem sokkal mintha a gyújtás kezdett volna kihagyni. Kis pihentetés után rendesen jöttem hazáig. Létezik, hogy a felizzott gyertya nem ad szikrát?

261 Őry Gábor 2009-10-27 18:59:57  Előzmény:Nagy József: 68875

Nem egyhengerezik? Akkor ne negyon menj vele, mert besülhet állítólag a dugó. Az persze lehet, hogy a tranzisztor ment el (nem tirisztor).

260 Tóth Péter 2009-10-27 18:42:43  Előzmény:Nagy József: 68875

Hengerfejtömítés oké??
Kompressziót mértél??

259 Nagy József 2009-10-27 18:24:03

Segítsetek!
a héten szörnyű dolog történt! NEM MEGY ÚGY A TRABIM MINT MENT! egyik pillanatról a másikra szétment a ménes nem tudom mi baja lehet karbi tiszta de nagyon kopott ez lehet a baj vagy a tirisztorom szart be esetleg a vezérlő tárcsa rugói fáradtak el vagy mi mert nyomom a gázt de nem megy pedig a zsigulinkat nagyon aláztam a trabival! ahol a zsiguli 80-on volt én ott trabival 100-105! fúvókám nagyobb volt a dúsítónál! segítsetek mert nem megy a gép és nem szeretek tötyörögni!:):D

258 Busa Attila József 2009-10-27 09:02:20

Köszi szépen mindenkinek a helpet, valószínű keresek egy rugókovácsot, bár eddig nem is sejtettem, hogy él ilyen a bolygón.
Üdv: Atesz.

257 Varga Tibor 2009-10-26 22:08:58  Előzmény:Busa Attila József: 68871

Valóban a rugókovács a legtökéletesebb megoldás, de ha vágva van, és visszahajtva, akkor is teljesen jól működik a dolog, tehát Rád van bízva:)

256 Mazák Viktor 2009-10-26 14:06:06  Előzmény:Busa Attila József: 68871

Szia!


Keresel minél közelebb egy rugókovácsot, megkéred hogy tolja összébb a kiszemelt rugókat. 5-10ezer forint között meg kell hogy csinálja, sőt, általában ha kéred, fel is keményíti, vagy ha puhának találod és visszaviszed is felkeményíti. Nincs vágás, csak melegítés, és összenyomás, nem "sérül" meg a rugó, megmarad a gyári karakterisztika, szerintem ez az egyik legfontosabb tényező, és a másik, nem veszik észre műszakin, mindenki örül, neked pedig van egy alacsony wartburgod.

255 Busa Attila József 2009-10-26 13:13:07

Sziasztok!
Az autó elejét szeretném megültetni 2-3cm-el. Vettem a bontóba első rugókat. A tervem az, hogy vágok a rugókból és visszahajlítom őket egy kis melegítés után. A kérdésem az, hogy szerintetek mennyire biztonságos ez a hadművelet? És ha ez nem járható, akkor legyetek szívesek megmondani, hogyan csináljam! A segítségeteket köszönöm!!!
Üdv: Atesz.;)