Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

863 jocking . 2009-12-23 19:55:10  Előzmény:Tóth Ákos: 69478

A víz az lehet hogy csak víz lenne, de a glycunic már nem biztos...:rolleyes:

862 Tóth Ákos 2009-12-23 19:45:16  Előzmény:Támba Csaba: 69467

Én annó a fehér Wareszomon cseréltem úgy HF tömítést hogy nem volt nyomatékulcsom. És azótta is megy! Bár ez iagazán akkor fog kiderülni hogy meghúztam-e nagyon, amikor le akarom szedni( kb 1éve ott áll a dobozban egy mondhatni zsír újra felújított komplett hengerfej(:síkoltatva,szelepfészkek becsiszolva,új szelepszárszimeringek mindenhol, új hidrot?kék,szelepek(vagy 3-om), de még lustaságból nem tettem fel.
Patron-nak szól:Jah és úgy cseréltem le hogy nem vettem le a hengerfejet kompletten. Úgy csináltam hogy y-nál eloldottam a kipufogót. A sziv?sort, karbi is maradt a helyén(meg a leöml? is). csak annyit tettem hogy megemeltem az egészet annyira hogy olyan 5centi rés támadt e két elem között. épp annyira hogy nagyon finom csiszolópapírral le tudtam szedni az oda ragadt régi HF tömítést(kezem beférjen).
Én is ugyanezt a hibát vétettem! Nem engedtem le a vizet, és belefolyt a víz.
De én így indítottam, és mivel víz az víz, így 100fokon úgy is elpárolog. Le se engedtem az olajat(végülis ide csak minimális kerülhetett). SZépen kidolgozta magából a motor.:D:cool:;)

861 Marton Tamás 2009-12-23 14:41:06

Jut eszembe gyertyát is venni fogok egyúttal, eddig NGK-t használtam (remélem nem hamis volt), meg vagyok vele elégedve, de több tipusjelöléssel is léteznek.
Tudja valaki mi a különbség köztük? Ezek vannak a zsombicar oldalán:
BP6ES
BPR6ES
BP6HS

foszer14:

A kattogás a hidrot?kék hangja, ha huzamosabb ideig hagyod az autót állni, normális, hogy csak kés?bb múlik el a hangja. A 15W40-es olaj hidegben s?r?bb mint a 10W vagy 5W40, felmelegedés el?tt lassabban jut be a megfelel? helyekre. A hidrot?ke is nehezebben veszi fel amíg hideg.
Szóval ne félj nincs semmi baja annak az autónak. Sokak esküsznek itt a 10W40-re, de nekem pl. a 15W is bevált, azóta is azt használok. Elvileg a 10W40 lassabban koszolódik el, lévén félszintetikus, nem ásványi mint a 15W40-ek.
Cserébe mivel más a vizkozitása melegen, könnyebben elfolyik a rossz szimeringek mellett. Nekem pl. ez volt vele a bajom. De lehet most olajcserekor 10W40-et próbálok, hátha most beválik.

[i](Módosította PAtr0n 2009.12.23. 15:47-kor)[/i]

860 Fonai László 2009-12-23 14:38:02  Előzmény:Marton Tamás: 69463

Délel?tt belebújtam a motortérbe és úgy t?nik, hogy nálam megoldódott a probléma.
Még miel?tt bármihez nyúltam volna belenéztem az elosztófedélbe, de ott nem volt gond. Aztán próbáltam indítani, persze ugyanaz, mint tegnap: alapjárat és szívató sehol. Leszedtem a szívató fedelet, és ekkor ugrott vissza a rugó a helyére (korábban is el?fordult már, hogy kiugrott a helyér?l). Egyéb bajt nem láttam, vissza jelre, indítás és tökéletes! :) Este próbálom megint, hogy tényleg ez volt-e csak a hiba...
Más: A hengerfej fel?l hangos ütemes kattogás hallatszik. Most a hidegben nagyon zavaró az utastérben is. Korábban is hallatszott, de menet közben, ahogy melegszik a motor a kattogás is elmúlik. Utoljára 15W-40-es olajat töltöttem a gépbe. Ugye emiatt nem lehet baja?
[i](Módosította foszer14 2009.12.23. 15:38-kor)[/i]

859 Marton Tamás 2009-12-23 14:24:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 69473

Közben már találtam a tesz-veszen meg vaterán 4000Ft-ért is, majd beruházok egyre!
Csavarokat újakat veszek, tényleg az a tuti.

Ezzel az indítólégcsappanytú rúgózat dologgal mondasz valamit, nekem nem tökéletes a hidegüzem (le lefullad, pöfög), lehet pont ezért. Megnéztem a karbi azon részét ahol ez van, és hát elég koszos megint. Na majd ha hengerfejezünk, kitakarítom a karbit fullra ismét.

858 Madocsai Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 69470

Az indítólégcsappantyú rudazatának rugója alul, azaz az ezen összegy?lt olajsár szokta akadályozni a rudazat és ezzel a csappantyú mozgását(nemzár ill. nem nyit mikor kéne). Jól meg kell ezt pucolni WD40-nel, és megolajozni, h könnyen járjon.


PAtrOn: a [url=https://kepfeltoltes.hu/091223/DSCF0855_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]meghúzási sorrend[/url] a Maróti könywb?l
[i](Módosította madogery 2009.12.23. 07:43-kor)[/i]

857 Madocsai Gergely 2009-12-23 06:31:02  Előzmény:Marton Tamás: 69468

Csatlakoznék Tsaby-mester ajánlásaihoz!

Én kb 3 éwe kaptam egy nyomatékkulcsot, akkor kemény 7000Ft-ért, a Trawalából.
Kattanós cucc, 20-210Nm-ig, csak ezzel szerelek, 4T-t meg pláne. Hogy mennyire lehet pontos ennyiért, jó kérdés...
Csawarokból csak újat és jófajtát, odaill?t!

856 Marton Tamás 2009-12-23 06:27:30  Előzmény:Támba Csaba: 69471

Megzavart a válaszodbbn a ''felé'' szó. Úgy értettem, hogy csak megközelíteni kell a gyári értéket! Ha ''fölé''-t írtál volna, meg se kérdeztem volna :)
De így mán világos!
Googült használtam eddig is, de csak pár találatot néztem meg, azok mind böven 10e ft fölött voltak.
A rajzot kösz!i

855 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Marton Tamás: 69468


"Tehát a használt csavarokra kevesebb nyomatékkal kell ráhúzni?"


Idézem korábbi önmagam:

"És ilyenkor is a gyári meghúzási nyomaték felé szoktunk menni 5-10 Nm-el."

Tehát pont ellenkez?leg!

Kulcsot meg vehetsz a vaterán is olcsón, meg ezernyi webáruházban. A Google a barátod! :)

Berakok egy képet. Ez egy GL motorkódú VW motorról van, de tök ugyanaz a csavarelrendezés és a sorrend is.
Ehune:



[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091222/Hengerfej_csavarok_megh_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

854 jocking . 2009-12-22 23:25:27

Egyébként meg a hidegben nemindulós témához:
Kb. 1 héttel ezel?tt leállítottam a kocsit, mert ilyen ótvar úton nincs értelme kísérteni a sorsot. Aztán 3 nap állás után beledobtam az akksit (ilyen hidegben az is bent alszik, biztos ami biztos), de nem történt semmi, csak tekert. Pedig el?írásszer?en indítottam, 1 gázpedállenyomás és utána indít. Aztán végül 20 mp-es köszörülés után indult be, de csak úgy, hogy a gázpedálon még pumpáltam legalább 5-öt 6-ot. Aztán pár pöffenés és nyagynehezen beindult. Utána járattam fél órát, hogy felmelegedjen a víz, ezután pedig kétnaponta elindítottam egy 5 percre. Így már simán indult.

853 jocking . 2009-12-22 23:21:21  Előzmény:Marton Tamás: 69468

Mi pl. a Plus-ban vettük (hol máshol...:D) négyezer-valahányszáz kemény magyar forintért.:)

852 Marton Tamás 2009-12-22 22:08:51  Előzmény:Támba Csaba: 69467

Megfogadom tanácsod, és beszerzek egy ilyen kulcsot. Tényleg nem mindegy, hogy mennyire vannak lehúzva, nincs kedvem újra szétszedni ha esetleg nem lenne jó.
Neten nézegettem kulcsokat, bár 14000Ft alatt nem láttam egyet sem. Esetleg tudnál olyan helyet linkelni, ahol tényleg 3-4e körül be lehet szerezni? Akkor csavart is veszek, max 1500-2000Ft-tól megvan a garnitúra.
Tehát a használt csavarokra kevesebb nyomatékkal kell ráhúzni?
A kezelési könyv (Wb 1.3) asszem megvan valahol pdf-ben, bele fogok nézni.

851 Támba Csaba 2009-12-22 21:22:25  Előzmény:Marton Tamás: 69466

Szia!

Nem javaslom a nyomatékkulcs nélküli szerelést ebben az esetben. Pláne, hogy semmi gyakorlatod a dologban.
Magadnak teszel jót ha veszel egyet (egy egyszer?bb "kattanós" kivitel? 3-4 ezer forint), vagy kérsz kölcsön.
Egyébként csak hazárdjáték.
A hengerfejtömítésen kív?l pedig vegyél egy garnitúra új hengerfejcsavart is. Készletben kapható.
A régi csavarok menetei ugyanis megnyúltak és könnyen beszakadhatnak a visszaszereléskor.
Végszükségben visszaszerelhet?ek, de csak akkor ha nincs egyértelm?en szembet?n? menetsérülésük.

És ilyenkor is a gyári meghúzási nyomaték felé szoktunk menni 5-10 Nm-el. Pont azért, mert a már megnyúlt menetek megemelkedett súrlódási tényez?je miatt nem a valós értékeket adják a nyomatékkulccsal mérve.

A csavarok meghúzási sorrendjét pedig a kezelési könyvben megtalálod. Ha nincs neked olyan beszkennelem ha kéred.

850 Marton Tamás 2009-12-22 21:13:40  Előzmény: Spityu: 69464

Igazából a meghúzásnál annyira sztem rá lehet érezni hogy mennyit húztam az egyiken, utána csak annyit húzok a többin is. Havernak van egy donor motorja, azon kicsavarunk 1-2 csavart, hogy megnézzük mennyire volt beletépve.
Tehát akkor belülr?l kifelé haladva kell meghúzni ?ket.

Apropó, voltam most kint behúzómágnest cserélni, és a tartályból már elt?nt a víz. Gondolom mind az olajtekn?ben landolt. Így gondolom már ne is indítsam be mi? Csak addig kéne amíg elugrok 2 km-re haverhoz. Vagy inkább húzassam el?

849 Lizák Péter 2009-12-22 21:00:32  Előzmény:Fonai László: 69462

Ha vízes a benzin az belefagy a cs?be, azt hali. gondolom én

848  Spityu 2009-12-22 20:17:15  Előzmény:Marton Tamás: 69463

Ugyan 4T Trabiét még nem cseréltem, de szerintem ne próbálkozz "beépített nyomatékkulccsal", az csak a szerencsének tudható be, ha úgy jó lesz, vagy max. olyan ember képes rá, aki nap mint nap ezt csinálja - neki viszont valószín?leg van nyomatékkulcsa is. :) Ha szétlapítod, akkor amiatt fog ereszteni (két csavar között), ha meg laza marad, akkor azért.
Ezt leszámítva semmi extra, gondolom VW-éknél sem. Meghúzási nyomaték: el?írt alatt picivel, majd várakozás után végleges lehúzás, de ez már túlbonyolított eljárás. :D Meghúzási sorrend a szokásos, középr?l csigavonalban kifelé.
[i](Módosította Spityu 2009.12.22. 21:19-kor)[/i]

847 Marton Tamás 2009-12-22 20:05:30  Előzmény:Fonai László: 69462

Úgy látszik ez a nagy hideg sokak Trabijának odavágott.
Az enyém végre indít vígan, kicseréltem az akksisarukat, a rotort a gyújtáselosztófedéllel együtt, és elmentem barátnömhöz... de folyt köv az eszmefuttatásom után:

Szerintem ebben a nagy hidegben annyi víz és társai rakódtak le a karbiban, hogy útját állják a levegö furatoknak. Szerintem nem úszod meg anélkül, hogy szét ne szedd, és jól ki ne takarítsad a karbit. Nekem a takarítás szinte mindig segített az ilyen bajokon. Öszerekáskor az automata szivatót jelre rakd majd vissza, ha elötte ott jól müködött.
Viszont azt az akksit is leszívhatta valami a nagy hideg mellett. Nézzél szét mi fogyaszthat gyujtás nélkül. Magnó, kpzár, riasztó, erösítö stb... nem kéne egy viszonylag új akksinak ennyire lemerülnie.

Tehát story folytatódik:
Indulnék el barátnömtöl, de indítózás helyett egy nagy "katt" hang fogadott, és pislákoló akksi és olajkanna jel :) na betoltuk, de nem volt elég a sebesség. sokadszori próbálkozásra csak beröffent, de a behúzótekercs cserét nem úszom meg.
Nagy "boldolgan" recegek hazafelé, erre hirtelen kihagy az egyik henger. Na mondom megint szarakodik a gyújtás? De miért. Ezt jáccotta hazáig. Hol 4 henger, hol 3. Hazaérek, és miközben tolatok be, nagy gözfelhöt hagytam az éterben. Na fasza, mondom a víz is folyik? Beállok, kinyitom a mociháztetöt, erre mit látok?: a waresz leömlö "Y" illesztésénél göz fújódik a hütö felé, vegyesen fagyálló és kipuff gáz szagú. Ekkor már kezdtem a legrosszabra gondolni, mert ahogy a víztartályra néztem, erös buborékképzödést figyeltem meg.
És ekkor hirtelen átvvilant az agyamon egy szó: hengerfejtömítés ...
Örülök mondhatom.

Kérdések: HF tömit még nem cseréltem soha, de láttam már nem egy mocit szétborítva, és összerakást is.
HF tömítésböl milyet érdemes venni? Tipusazonos VW-két lehet rátenni? Vagy simán kérjem warbihoz, trabihoz?
HF csavarokat mennyire szokás meghúzni, nyomatékkulcs nélkül? Meghúzási sorrend?
Gondoltam rá, hogy ha már le lesz szedve a HF, jól megtakarítom, beömlö csatornákat valamennyire felpolirozom, és a szelepeket is megpróbálom hasonló módon felpolirozni (valami erre szakosodott pasztával), hogy jól zárjanak. Szelepeket nehéz kiszedni? Kell valamilyen célszerszám hozzá?

[i](Módosította PAtr0n 2009.12.22. 21:07-kor)[/i]

846 Fonai László 2009-12-22 16:54:09

Sziasztok!
A nagy hideg el?tt én is "hibátlanul" raktam le a 4T trabit, de most valami gondja van. Már tegnap el?tt, még a nagy hidegben próbáltam indítani, de jóformán meg sem moccant az indítómotor. Alig bírt egyet kett?t fordítani a motoron. Az akksi nyári. Reméltem, hogy rendbe jönnek a dolgok, amint jobb id? lesz. De sajnos nem. Az akksi ereje visszatért ugyan és most forgat szépen indításra, néha be is röffen a motor, de pár másodperces pöfékelés után le is áll. Semmi alapjárat és szívató...

845 Turoczi Csaba 2009-12-22 10:06:29  Előzmény:Turoczi Csaba: 69460

Elfelejtettem, hogy a gyujtáskapcsolóról lenne szó!!

844 Turoczi Csaba 2009-12-22 09:59:48

Sziasztok!
Az "egyegyes" Trabi zárbetétjét lehetne cserélni? A donoron hátul látok valami csavar helyet, de tán el van vágva t?b?l. Az lett volna az?
Köszönöm!;)

843  Spityu 2009-12-22 09:46:26  Előzmény:Tóth Péter: 69458

Ez teljesen természetes. Reggel és este is kell nekem a tompított, b?ven elég ahhoz, hogy ne tudjon mindent visszatermelni a generátor.

842 Tóth Péter 2009-12-22 09:35:10  Előzmény: Spityu: 69453

Nekem is ez van, kb. 1 hónapja lett cserélve az aksi, napi szinten 2-3 km-eket használom reggel és este, így mindig megy a világítás.
Az aksi teljesítménye jócskán visszaesett.
Csütörtökön felteszem tölteni. Remélem újra úgy fog tekerni, mint 1 hónapja.

841  Spityu 2009-12-22 08:07:30  Előzmény:Marton Tamás: 69456

Ha nem csak kp. zár, hanem riasztó, akkor simán leszívja. Bár az egyszer? központi zár is képes lehet rá.

Esetleg nincs valami "pótm?szer" (óra!) bekötve ami szintén állandóan, gyújtástól függetlenül kapja a bizserét? Zsigán párszor kisütötte rendesen. :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.22. 09:32-kor)[/i]

840 Marton Tamás 2009-12-22 07:32:57  Előzmény:Mazur Balázs: 69452

Erösítöre én nem gyanakodnék, készenléti állapotban egy normális tipusnak nem valami sok az áramfelvétele.
Bár nagy hidegben jobb, ha minden fogyasztó le van kapcsolva az akksiról. Nekem az erösítö gyújtásra van kötve, de így is érdemes bekötni. A magnó van állandó tápon, de abban nekem van automata kikapcs is.
A riasztó viszont képes ennyi idö alatt lenullázni egy rossz akkut, volt már rá példa haveri körökben. De hogy egy újat is lecummantson?
Minden esetre próbálj meg méregetni!

839 Madocsai Gergely 2009-12-22 04:53:24  Előzmény:Mazur Balázs: 69452

Ha esetleg riasztó is figyel a konstellációban, akkor ne is keresgélj towább!

838 Varga Tibor 2009-12-21 21:33:56  Előzmény:Mazur Balázs: 69452

Els?nek az er?sít? pozitívja közé rakj egy áramer?sségmér?t, mennyit vesz fel, de szinte tuti hogy az er?sít? szívja le.

837  Spityu 2009-12-21 21:31:59  Előzmény:Mazur Balázs: 69452

Van esetleg multimétered? Ha van: állítsd áramer?sségállásba és iktasd be valamelyik akksisaru és az ólomtömb közé sorosan. Ne legyen természetesen semmi sem bekapcsolva és nézd, hogy mutat-e valamilyen értéket. Ha igen, akkor szépen sorban, egyesével iktass ki minden lehetséges fogyasztót. Hifivel kezdd. :)
De az is lehet, hogy csak rövid távokon használod és annak dacára, hogy új, nem tölt?dik vissza rendesen. Továbbá azt is vedd figyelembe, hogy nagy hidegekben drasztikusan lecsökkenhet az akksi "ereje", még akkor is, ha cuftig fel van töltve.

836 Mazur Balázs 2009-12-21 21:25:15

Sziasztok. Nekem is állt egy hétig a kocsi, és csontra lemerült az akksi. Kb egy hónapja cseréltem le az akksit, és valami leszívja. Központizár, Hifi is van a körbe. TUdtok adni valami tippet, hogy mi szívhatja le? Elméletileg a Kp zár nem.
[i](Módosította Mazsi 2009.12.21. 22:25-kor)[/i]

835 Őry Gábor 2009-12-21 19:04:25

Ma reggel a mínusz húsz fokban egyheti állás után pöccre indult a monstrum. Pedig egyhengerezett, nem szereti az Isolator a mínusz huszat.

834  Spityu 2009-12-21 08:05:03  Előzmény: Krisztián: 69449

Nem mondtam, hogy kötözködésb?l írtad, de azt a részt, hogy a vízk?oldó = higított sósav, kategorikus általánosításnak olvastam.
Érdekes a dolog, ott van egymás mellett a két fehér flakon, az egyiken piros bet?kkel: "SÓSAV" (sósavtartalom 20%) a másikon meg kékkel: "VÍZK?OLDÓ" (sósavtartalom: 10%).
Ja, vízk?re még jó a higító is. Ennyi még talán belefér a topicba. :D

833  Krisztián 2009-12-21 07:20:55  Előzmény: Spityu: 69448

Nem kötözködés képen írtam! De amit írtam az pont szó szerint igaz! Sósav-Vízk?oldóról írtam, és még csak nem is azt hogy a vízk?oldó az hígított sósav! Még ha konkrétan tudok is ilyen példát írni! Viszont akkor álljon itt egy példa,
Márka nélkül.
Háztartási sósav: Összetétel (ami nekünk most lényeges a sósav tartalom) 20+ - 2%
Háztartási vízk?oldó: Összetétel 5-10%

Tehát ha vízk?oldó-sósav és rendes emberr?l beszélünk:-) szerintem releváns hogy rendes ember bemegy a boltba, és kér vagy sósavat vagy vízk?oldót a h?t?je kipucolásához! Persze vehet tv-ben reklámozott cuccokat is illatosat stb... De azt gondolom nem így tesz a rendes ember. Igaz magamból indulok ki, de minek nekem pl cillit bang :-) a h?t? kipucolásához! Persze lehet az említettet, hasonlókat venni sok száz forintért, ha valakinek szüksége van habzásgátlókra, illat anyagokra, stb... Mondjuk a fehér falfesték sem attól fehérebb egy másiknál mert mondjuk "márkásabb" hanem mondjuk mert több benne a titándioxid!

Magyarán ha valaki tesz a h?t?jébe 1 liter háztartási sósavat (most PH érték és társaira nem térnék ki) az nem fog szétmarni ideális esetben semmit sem, viszont várható némi hatás. Ha 1 liter háztartási vízk?oldót tesz az kb 0 eredménnyel fog végz?dni!

832  Spityu 2009-12-21 06:45:37  Előzmény: Krisztián: 69447

Ez ebben a formában nem igaz. Némelyik vízk?oldó valóban sósav felhigítva, azt rendes ember nem veszi meg - hanem helyette a koncentrált sósavat és ahogy írod, felhigítja. Amit ajánlottam (és még sok másik) foszforsavat és szerves savakat tartalmaz, és ezek közül érdekes módon ez a legolcsóbb vált be a legjobban. :D
Sajnos két héttel ezel?tt már nem találtam, így valami Cora márkájút emeltem le a polcról, ami elég gyatra. :(
Egyébként a sósav tényleg nem olyan gyors, anno egy videokártyán elégtelennek bizonyult a gyárilag ráragasztott alu h?t?borda, és egyszer?en nem lehetett leszedni sehogyan sem -> a bordák letörése után az alapzatot úgy kellett lemaratni. Eltartott egy ideig... persze a NYÁK-lemezt kimaszkoltam el?tte. :D
A legtutibb amivel eddig dolgoztam, az a 96%-os ecetsav, az valami eszméletlen... volt, hogy vattával törölgettem valamit és a jobbkezemen a 3 els? ujjamról lejött a b?r fels? 1mm-es rétege. :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.21. 07:46-kor)[/i]

831  Krisztián 2009-12-21 06:00:03  Előzmény: : 69444

Nagyon felesleges az intés! Illetve a sósav és mondjuk a vízk?oldó között gyakorlatilag a koncentráltsága a különbség semmi más! Amíg egy liter vízk?oldó mondjuk tartalmaz néhány százalék sósavat mint hatóanyagot, addig egy liter sósav általában 30 százalékot! Segéd anyagok vannak persze de ezek esetünkben lényegtelenek! Magyarul elég hígítani a sósavat ha "félünk" t?le! Vízzel:-)

830 Marton Tamás 2009-12-21 05:21:35

Na kicseréltem az öninditot, sokkal határozottaban teker, de a kocsi nem indul ebben a nagy hidegben.
Tegnap sikerült nagynehezen beindítani, de az elején 3hengerezett, ami a melegedés közben lasan elmult.
Ma éccakára direkt bevittem az akksit melegre, de hiába teker jól, 1-2 pöfenésen kívül nem csinál semmit.
Erösen a gyújtásra gyanakszom. Gyertya, esetleg kábel probléma? Esetleg gyújtótrafo? Mi lehet az, amire ennyire kihat a hideg?
Egy elosztófedelet veszek, és megpucolom a gyertyákat elsö körben.
Minden egyéb ötlet érdekel!

829   2009-12-20 22:52:16  Előzmény: Spityu: 69443

Köszönöm, ki fogom próbálni.

828   2009-12-20 22:45:30  Előzmény:Varga Tibor: 69441

Azért mondtam, hogy olvasgattam ;) Egyébként a sósavtól óva intenek.

827  Spityu 2009-12-20 13:49:26

Nem ismerem a f?t?radiátor anyagvastagságát, de ha esetleg félsz a sósavtól, akkor ajánlom a "Mirella" nev? vízk?oldót, legutóbb a Match-ban vettem, 139 forint volt akkor literje. El?nye, hogy a különböz? földfémek oxidjait (=vízkövet) ugyanolyan hatékonysággal oldja, mint a sósav, viszont még az alumíniumra sem jelent veszélyt. Legalább olyan jó, mint a Cillit többszázért.

826 Marton Tamás 2009-12-20 12:56:58  Előzmény: : 69440

Háztartási sósav megfelel? a célra, csak ne nagyon lélegezz bele :)
Ezt találtam róla a neten:

"Feloldja az alumíniumot, cinket, kadmiumot, titánt, ólmot, ónt, krómot, mangánt, vasat, kobaltot és nikkelt is.
[b]Réz[/b] és higany csak oxigén jelenlétében oldódik benne.
A nemesfémek (pl. arany, platina) és a tantál nem oldódnak benne."

Azért mértékkel kell, tehát semmiféleképpen nem egy vagy több napig ázni hagyni benne. Át kell vele lötykölni párszor, és utána vízzel jól kimosni.

825 Varga Tibor 2009-12-20 11:53:21  Előzmény: : 69440

Sokat nem kell visszaolvasni, mégcsak lapozni se kéne, konkrétan a 803-as hozzászólásban szerepel PAtrOn írása, hogy ? sósavval esett neki a dolognak,sikerrel. De google is hoz jópár találatot a kérdésre.

824   2009-12-20 10:29:02

Sziasztok, olvasgattam a f?t?radiátor problémáját, de nem találtam, hogy mivel lehetne kitisztítani a rendszert, tudnátok ebben segíteni?

823 Sipos Tamás 2009-12-20 05:31:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 69432

[justify]Igyekeztem. Utána pedig el?írás szerint beütöttem az anya peremét. Szép is lenne, ha ezek után mégis elhagynám a kerékagyat.[/justify]

822 Marton Tamás 2009-12-20 02:27:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 69429

Igen 4T-é a behúzó, van rajta az indítási segédkábelnek is egy csúszósaru csatlakozás.
Szénkefék még jónak t?ntek legutóbbi összerakásnál, de majd ha szétszedem meglesem ?ket mégegyszer.

@Szabi: Tuti venni fogok új kábeleket hábiztire, ne azon múljon a dolog.

@PEDROH: Forgórész tuti nem szorul, a legutóbbi összeszerelésnél direkt megnéztem. Persze azóta szorulhat, de hogy mit?l?
Majd ha bemegy a másik önindító, meg új kábel lesz kiderülnek a dolgok.

F?t?radiátor téma: most nézem, azt elfelejtettem írni, hogy a vízcsöveket le kell húzni :D De talán arra azért rájön bárki :)

821 Papp Zoltán 2009-12-19 21:26:08

Nekem is lepattant az egyik,majd vettem egy nagy leveg?t,és vissza forrasztottam
"pisztoly pákával".A leveg? azért kellett,mert nem tudtam,hogy mit szól majd az üveg ehhez a h?höz.De simán kibírta...

820 Lizák Péter 2009-12-19 21:11:55  Előzmény:Papp Zoltán: 69424

Nekem csak a két érintkez? fülecske van le pattanva az ablakról amire a kábelek rámennek. Azt mivel rakjam vissza? Nekem csak ezért nincs hátsó ablak f?tésem :-(

819 Lizák Péter 2009-12-19 21:07:47  Előzmény: Krisztián: 69421

Kiveszed az akksit. Kikötöd a bowdeneket, meg a két csövet az oldaláról. vékony csavarhúzóval kipattindod a radiátort fogó "füleket" (2 van) a raidátor szélér?l.
Az akksi fel?li oldalon járunk még mindig. Ha ez magvan akkor ki tudod húzni oldalra az egészet. :-)

818 Lizák Péter 2009-12-19 21:04:57  Előzmény:Marton Tamás: 69420

Lehet, hogy a forgórészed szorul.
Arra készülj fel, hogy leszedni is meg feltenni is brutál szopás tud lenni :-)
két éve én is szívtam vele állandóan. Vadi új akksit 3-4 indítás alatt leszívta csontra.
Elvittem villamosság szerel?höz. Megcsinálta. Egy hétig jó volt aztán kezdtük el?lr?l.
Aztán mérgemben levettem, szétszedtem vettem hozzá mindent ami kellhet egy önindítóba. azóta érdekes módon jó lett
Jah meg akksi kábeleket cseréltem. Azóta nyilván most töltöm el?ször az akksimat. :-D Igaz ez Bosch, tehát kell is bírnia.

817 Lizák Péter 2009-12-19 21:00:24  Előzmény:Marton Tamás: 69419

na akkor majd a tartalék radiátort tavasszal én is feltuningolom tuti... :-)

816 Madocsai Gergely 2009-12-19 20:51:48  Előzmény:Sipos Tamás: 69430

Remélem sikerült megtépned rendesen az "anyákokat", mert nem kellemes elhagyni emiatt a kereket agyastul;).

815 Kacsándi Szabolcs 2009-12-19 20:48:33  Előzmény:Marton Tamás: 69428

Ha minden cserélt önindító eljátssza ezt,akkor ott más hiba lesz.Minden önindító nem lehet rossz.Helyedben azért átnézném az összes vezetéket ami kapcsolatban van az indítómotorral.Lehet egy új akksikábel is ráférne,illteve 2.

814 Sipos Tamás 2009-12-19 20:32:05

[justify]A hetekig tartó fékjavítás után (nem vagyok kapkodós fajta), ma végre forgalomban is használtam a gépet. Pont kifogtam a havazást.
Még egy picit leveg?snek érzem a rendszert, úgyhogy egy ismételt légtelenítést megérdemel, de ett?l függetlenül, azt hiszem jól sikerült. Nem húz egyik oldalra sem.
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Remélem, minél kés?bb kell ismét levennem a tengelyanyákat. De ha mégis, akkor bevetem az itt tanult trükköket.[/justify]