Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

963 jocking . 2010-01-03 17:31:13  Előzmény:Prokop Gábor: 69578

Értem. Akkor egy kérdés: Saját tapasztalatomból okulva pl. a Skoda Fabia-nál miért lehet akkor is felkapcsolni a ködfényszórót, ha a refi világít? Elb@szták a gyárban?:D

(ui: ma úgy kötöttük be, hogy mindig világít ha a lámpa - akármelyik - fel van kapcsolva. Hát akkor legfeljebb átrakunk egy madzagot máshova és már jó is.:) )

962 Prokop Gábor 2010-01-03 16:53:50  Előzmény:jocking .: 69577

Aktuális, többször módosított KöHÉM 6/1990 szerint csak helyzetjelzõvel mehet, tompítottal mehet, fényszóróval nem.
KRESZ szerint meg csak tompítottal együtt használhatod.

961 jocking . 2010-01-03 16:43:33

Akkor újra megpróbálom:
Ködlámpa bekötésre van valami elõírás? Ma tettünk fel egyet és úgy kötöttük be, hogy tompított és refi alatt is világít. Jó ez így? Csak mert az újabb autóknál is látni, hogy a ködlámpa nincs tompítotthoz vagy refihez kötve, mindig világít.

960 Varga Tibor 2010-01-03 16:13:19  Előzmény:Marton Tamás: 69572

Új szelepeket felesleges beletenni, ha régiek nem görbék. Elég becsiszolni.
Házilag úgy tudod kiszedni, hogy a hengerfejet leteszed, szelep alá teszel egy fa deszkát, majd egy laposfogóval,vagy telefonfogóval lenyomod a szeleptányért, és a haverod kiscsavarhúzóval kipiszkálja a két db kis éket a szelep száráról. jó muri.
nekem 10e-be becsiszolták a szelepeket,szimmeringeket cseréltek. Megéri mert célszerszám nélkül elég nagy cumi ez a küzdés. Fõleg a visszarakás.

959 Mazur Balázs 2010-01-03 14:41:57  Előzmény:Lizák Péter: 69569

Ok köszi. Maga a mûszer kész van, majd kiderül, hogy elsül-e vagy sem :)

958 Madocsai Gergely 2010-01-03 14:40:26  Előzmény:Marton Tamás: 69572

A poén az, h szelepes is 800Ft, ezért kell külön így kérni, különben a legszarabb magyart sózzák rád. A szelepnek alapból benne kell/kéne lennie!

Hf felújítás áráról sztem pontos ajánlatot tud tenni pl. a Mihályfi, csörögj rájuk hétköznap!

[i](Módosította madogery 2010.01.03. 15:43-kor)[/i]

957 Nagy Donát 2010-01-03 14:40:20  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Tyuhú, köszi!

956 Marton Tamás 2010-01-03 13:56:49  Előzmény:Madocsai Gergely: 69568

Így már érhetö, köszi! Sajnos most csak egy "sima" 800Ft-os szüröt vettem, ideiglenesen ez lesz benne, de akkor majd veszek normális visszacsapószelepeset.
Egy darabig sztem majd füstölni fog a benne maradt kappucsínó miatt, de az is lehet, hogy nem. Valószínû szépen összekeveredik a zsír új olajjal.
Ha már füstnél tartok: nem volt ám semmi amíg felkeveredtem a hengerfejes géppel haverhoz. Néztek ám az utcán, hogy mi közelít ekkora köddel. Nem láttam magam mögé, de még az utastérben sem sokat, mert oda is ömlött a füst. Haverig alig jutottam el, mert addigra már a karbiba is felnyomta a kappucsínót :) De csak sikerült.
Már csak az érdekelne hogy a szelepeket hogy lehetne kiszerelni a HF-bõl. A szerelési könyvben van hozzá célszerszám (tán nem is egyféle), de a neten szinte nem találni semmi "házit" ami a szelepek kiszedésével foglakozna.
Gondolkozok erösen azon is, hogy a szelepfészkeket becsiszoltatom, és megkínálom új szelepekkel. Egy ilyen "HF felújítás" kb. mennyi magyar forinba fájna?

955 Korpai Tamás 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Donát: 69566

Nekem is van ilyenem, sajnos nem mûködik, a bekötést viszont látni rajta. Zöld a gyújtótrafóra, barna a testre, fekete-kék a 12Vra. A szürke a világításé. Az aljára való még egy közdarab amivel a mûszerfalra is szerelhetõ.
[imgw]https://www.kepfeltoltes.hu/100103/fordm_r__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

954 Varga Tibor 2010-01-03 12:38:13  Előzmény:Nagy Donát: 69566

Ilyenem volt anno. De fejbõl meg nem mondom a bekötését már. Mellesleg kellenne még hozzá egy kis faragás, idegesítõen ugrált a mutató a gödrökben.
Ami talán rémlik: barna test, fekete gyújtás+, zöld talán a jel, szürke a világítás.

953 Lizák Péter 2010-01-03 10:42:20  Előzmény:Mazur Balázs: 69565

Némi kreativitás. Fogsz egy átfolyásmér? óraházat. bele teszed ezt a cuccot, és csinálsz nek itetszés szerinte számlapot. ennyi.

952 Madocsai Gergely 2010-01-03 07:29:21  Előzmény:Marton Tamás: 69567

Elméletileg minden rendes sz?rönek (ezért mondtam, h VW-hez kérd és említsd a szelepet), wan egy szelepe, ami azt szolgálja, h amikor leállítod a mocit, akkor a már a kenési pontokig felpumpált olaj nem folyik wissza a tekn?be, azaz, amikor másnap indítasz, ahogy megmozdul a f?tengely - és ezzel együtt a pumpa természetesen - a kenési pontokon azonnal megjelenik az olaj, nem fut másodpercekig kenés nélkül a motor, amíg felépül az olajnyomás. Ugyanis a legnagyobb kopások mindig indításnál, ebb?l is hidegindításnál keletkeznek, bla, bla...:)
(gondolj bele, olajcsere után, els? indításkor milyen sokáig ég az olajnyomáslámpa, amíg megtelik a szürö + a járatok és feláll a renszernyomás)

Szernitem, ha kézzel párszor átforgatod majd a motort, ami tud, az kicsurog még a cappuccino-ból, de ha nem, ahogy írtad, tényleg semmi gáz, majd kipárolog üzemi h?mérsékleten.
A Magnatech 10W-40 az egyik - ha nem a legjobb - ár/érték arányú részszintetikus olaj.

951 Marton Tamás 2010-01-02 22:23:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 69564

Hát igen, volt benne böven hütövíz :)
A mosóolaj és motoröblítö kombót sztem most mell?zöm, a HF és az olajtekn? úgyis fullra ki lesz dzsuvázva, ami kappuccsinó meg maradt a fötengelyen meg a pumpán tán már csak nem rontja le annyira az új olaj minöségét. Legalábbis remélem!
A visszacsapószelepes szürö mit?l is jobb mint egy sima? Megéri a befektetést?
Olaj Castrol Magnatec 10W/40 van megvéve. A Castrol olajakkal csak jó tapasztalatom volt eddég.

950 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

Ha már úgyis m?szerezek, van egy ilyen fordulatszámmér?m, amit szintén nem tudom, hogyan kössek be:

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/f1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/f2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A hátoldalán volt leírás, de sajna már hiányzik. Amúgy iylen színek vannak: barna, zöld, fekete, fekete-piros, világosszürke.

Minden segítséget köszönök :).

949 Mazur Balázs 2010-01-02 18:31:40  Előzmény:Lizák Péter: 69555

Mindenképpen NDK-s m?szert akarok :) Tehát akkor nem egyszer? :) Akinek van ötlete ne kíméljen!

Jaaa, amúgy meg nagyon jó volt a pesti tali.:)

948 Madocsai Gergely 2010-01-02 17:14:09  Előzmény:Marton Tamás: 69559

Az igen, min 2 lityó hütöközeg lötyögött az olaj "alatt".
Mosóolajnak persze, occsó gagyit, úgyis csak röwid ideig járatod wele a mocit, és persze többször is felhasználható.

A motoröblít? is jó, de ehhez is olaj kell, uh sztem, majd legközelebbi olajcserekor ráér.(bár a motoröblít?s mosóolaj nem lenne gyenge:D!)

Jaja, teknöt szedd is le, csekold, h mennyi benne a felgyülemlett "fikusz".

ACEA A3-as, 10W-40-es (persze ha márkáwal rendelkezik az olaj az sem hátrány) alá ne add, mert nem lesz olcsóbb, csak rosszabb.
Plusz wisszacsapószelepes, jómin?ségü(!) olajszürö, VW-hez kérd!

947 Fonai László 2010-01-02 13:36:23  Előzmény:Szabó Gábor: 69549

Köszönöm!
Megnéztem: 60Ah-ás az akksi, a generátor meg 57-es. Mekkorára kellene cserélni vagy elegend? lenne felújítani?

946 Nagy Donát 2010-01-02 12:57:07  Előzmény:jocking .: 69560

Jééé, köszi, örök hála! :)

945 Nagy Donát 2010-01-02 12:56:32  Előzmény:Lizák Péter: 69558

Igen? :) Akkor meglesem.

A barna szerintem is föld, az oké. A többit meg, nem akartam próbálgatással nézni, nehogy kisüssek vmit. No de akkor megnézem ott.

Köszi!

944 jocking . 2010-01-02 12:26:11  Előzmény:Nagy Donát: 69556

Akkor kezdjük úgy felosztva, mint egy 3X3-as négyzetrács 3 sorban. A legalsó sorban csak 1 kábel van, a [b]Kék-piros[/b], ami a h?fokjeladóról jön. 2T-nél érdekes lehet bekötni, de valahogy biztos megoldható.
Középs? sor:
[b]Fekete-kék[/b] -> üzemanyagszint,
[b]kék-fehér[/b] -> átfolyásmér? egyik vezetéke,
[b]kék[/b] -> átfolyásmér? másik vezetéke.
Legfels? sor:
[b]Barna-fekete[/b] és [b]barna[/b] -> mindkett? test, akár össze is kötheted ?ket
végül a [b]fekete-kék[/b] -> amt a gyújtásra kell rákötni.;)



[i](Módosította jocking 2010.01.02. 13:28-kor)[/i]

943 Marton Tamás 2010-01-02 12:19:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 69553

Leeresztettük az "olajat" és hát egy 5literes fazék tele lett, tehát nem kevés h?t?víz került bele.
Darabkák nem hiszem, annyira azért nem volt ramaty a HF tömítés, hogy nagyobb rozsdadarabokat átengedjen.
Mosóolajon mit értesz? Vegyek Tacskó gazdaságost az átjáratáshoz? :)
Ilyen motormosót már én is használtam vagy 2szer, bár nem tudom mennyire volt hatásos.
Azért mindenesetre sztem minimum az olajtekn? le lesz véve, biztos van már benne olajsár (a HF állapotából kiindulva írom ezt, igencsak fekete belülröl), én eddig szinte csak ásványival etettem a gépet. Ha most bejön a 10W/40 az alá többet nem adok.

942 Lizák Péter 2010-01-02 11:49:16  Előzmény:Nagy Donát: 69556

www.trabi.hu-n van hozzá bekötés :)

941 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-01-02 11:45:31  Előzmény:Nagy Donát: 69556

Lancelot!

Szeretnék Én is érteni az ilyenhez:) De egy valamit tudok rá mondani!
A barna az a földelés, azt szerintem egy barnához(ugyanúgy földeléshez)
Elnézést kérek mindenkit?l, ha butaságot mondtam!!!


Rezs?

940 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

Szereztem egy "csodam?szert", amit szeretnék bekötni a Trabiba. Olyan mint az 1.1-es Trabi kombinált m?szere, csak árfolyásmér? is van benne - Barkasból hoztam el.

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/b1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A hátoldalán van a csatlakozója. Ilyen színei vannak: barna, barna-fekete, fekete-kiskék(csík), kék-kisfekete, kék-kisfehér, kék, kék-kispiros.

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/b2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]https://kepfeltoltes.hu/100102/b3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Tud valaki segíteni abban, hogy mit mihez kéne bekötnöm? Köszi!

939 Lizák Péter 2010-01-02 10:44:57  Előzmény:Mazur Balázs: 69554

Vagy egyszer?bb, ha szerzel egyet egy Ladából :-)

938 Mazur Balázs 2010-01-02 10:42:40

Sziasztok! Hogy lehet NDK-s benzinSZINTmér?b?l voltmér?t kreálni? Elég csak egy nagy ellenállás vagy még kell valami esetleg hozzá?

Köszönöm a tanácsokat, a mínuszos hetekbe az akksi igen szenvedett de most egész jó, tökéletesen pöccen a gépállat.

BUÉK.

937 Madocsai Gergely 2010-01-02 05:44:59  Előzmény:Marton Tamás: 69551

Csak hütö folyadék jutott az olajba, wagy esetleg finom, rozsdás darabok is?

Ha csak egy kewés hütöfolyadék, akkor szerintem sokat ne foglakozz wele, leeresztetted az olajjal együtt és kész.

Ha darabos is, akkor mindenképpen szedd le az olajteknöt, és nézd meg, h a pumpa szüröjénél (a fémhálónál) nem gyült-e össze nagyobb mennyiségben, nem tömte-e el eme remek szerekezetet (méghogy a magyarban sok az "e"...;).
Másik oka a teknö leszedésének, hogy így ki tudod mosni az - aswányi olaj miatti - idök során felgyülemlett olajiszapot, ebböl látod mennyire koszos a moci.

Utána, összerszerelt állapotban, legegyszerübben 2 féle módon tisztíthatod a rendszert:
- Mosóolajos járatás,
- Brutálisabb tisztító hatáshoz léteznek tisztítóadalékok, ún "engine flush"-ok, de sajnos nem olcsóak. Olajcsere el?tt a régi olajba beletolod, 10 perc alapjáraton, menni wele, ill. nagyobb gázt adni is tilos, annyira felhígítja az olajat! Utána leereszt, olaj+szüröcsere és kész.
(Para: megindít-e mondjuk egy nagyobb leoldott darabot, ami pont egy elzár egy olajfuratot, persze a legrosszabb esetben. De ilyen szerintem csak akkor fordulhat elö, ha kizárólag wmi szutykot használ az ember olaj helyett tartósan, konkrét példa, kispóknál, hosszas botond-os "kezelés" után.)
Én egyszer használtam ilyen flush-t 4T-be, semmilyen rossz hatást nem wettem észre, szerencsére;).
[i](Módosította madogery 2010.01.02. 06:46-kor)[/i]

936 Madocsai Gergely 2010-01-02 04:56:40  Előzmény:Vári László: 69540

A Maróti könyw szerint a f?fúwóka 97-es méret?.

935 Marton Tamás 2010-01-02 01:29:34  Előzmény:Szabó Gábor: 69550

Mit értesz "alkatrészeken" és mit "részegységeken" :)
Ha azt nézzük részegységekre már szét van bontva.
Szóval vegyek egy kanna benzint és áljak neki átöblíteni? Csak azért akarom minél aprólékosabban szétborítani, hogy nagyjából mindent meg tudjak szabadítani ettöl a fagyállós méregtöl, na meg a koksztól is, ha már úgyis szét van szedve.
[i](Módosította PAtr0n 2010.01.02. 02:31-kor)[/i]

934 Szabó Gábor 2010-01-01 21:23:47  Előzmény:Marton Tamás: 69546

Én semmiképp sem szedném alkatrészeire a motort, csak részegységekre. Így mosnám el mondjuk benzinnel.

933 Szabó Gábor 2010-01-01 21:19:39  Előzmény:Fonai László: 69542

Ha hosszabb utakra használod a kocsit, akkor nem jelent gondot a visszatöltés. Rövid távokon használva, különösen télen, felemésztik a fogyasztók a generátor által termelt áramot, az akksi visszatöltésére alig jut. Nagyobb kapacitású akkut nagyobb árammal vagy több ideig szükséges tölteni. Persze a több áramnak a fogyasztók is örülnek. Az a baj, hogy m?szer nélkül nem nagyon lehet észrevenni, hogy egy nagyobb akksi mondjuk csak a fele indítóáramot képes már leadni a névlegeshez képest, mert még ez is vígan elég a motor beindításához. Viszont károsodik az akksi, ha hosszabb idejig alultöltött állapotban van. Egyik lehetséges mód a kiküszöbölésre egy komolyabb generátor, a másik, akkutölt?vel pótolni a hiányzó kapacitást. Nekem 74Ah kapacitású akksi van, 2005-ös dátum van a garipapírján, ablakmosó kutla nem is fér el t?le. Hetente csatlakoztatom "okos" tölt?höz, így jó er?ben van mindig.

932  Spityu 2010-01-01 20:41:46

Apropó pilácsok, meg töltés... a következ? a történet: sötétben amikor reflektorról visszaváltok tompítottra, néha valahogy úgy megy végbe az átváltás, hogy a refi egyb?l elalszik, viszont a tompított egy kis késéssel kezd el világítani. De mondom csak néha... a régi fajta "hangos" relém van. Ez vajon mit?l lehet?

931 Varga Tibor 2010-01-01 20:37:11  Előzmény:Fonai László: 69545

Mérd meg a töltést, egyátalán tölt-e rendesen. valamint lehet az elöregedett kábelek hibája is az hogy nehezen teker.

930 Marton Tamás 2010-01-01 20:17:17

4T hengerfejtömítés csere téma:

HF levéve, hát nem semmi az a sürü kávészerü massza ami az olajból lett a faggyáló folyadéknak hála. (a vezérlésoldali elsö hengernél lévö tüzgyürü volt szétmenve, és némelyik vízjáratnál is fel volt már púposodva a tömítés)
De ezzel a fagyállós cuccal van tele minden, és arra gondoltam, hogy valamivel át kéne öblíteni a HF-et, és nem ártana magát a blokkot is valahogy kitisztítani. Mert félek hogy amennyi marad ebböl a masszából a HF-ben és Blokkban, elrontja az új olaj tulajdonságait.
Mit ajánlotok?
Csak csavarozzam le az olajteknöt és mossam ki egyedül azt és egy új tömítéssel vissza? (egész ma délutántól csöpög egy edénybe az olaj a teknöböl)
Érdemes ezért kiszedni az egész blokkot, és szétszedni olajpumpástul, fötengelyes/dugóstul a takarítás miatt?
HF-nél a szelepek csak célszerszámmal kiszedhetöek?
Még valami: a HF levételekor láttam, hogy az elsö henger ugyebár vizes és kapott a kettes is picit. Még a HF levétele elött kicsavartam a gyertyákat. Az elsö hengerhez tartozó gyertya fekete dzsuvás volt, -ez talán érthet? is-, a kettesé szép aranybarna, a hármasé kokszos!, és a négyesé szintén aranybarna. A 3-mas henger kokszos gyertyája ráadásul jól le is van harcolva, durván el van rövidülve rajta az elektróda a többi gyertyához képest. Na ez mitöl lehet?
Várom a véleményeket...
[i](Módosította PAtr0n 2010.01.01. 21:18-kor)[/i]

929 Fonai László 2010-01-01 19:48:29  Előzmény:Ivacs István: 69543

Köszönöm a választ!
Azért kérdeztem, mert az akksi újonnan nyáron került az autóba, de mintha most már gyengébben, sárgásabban világítanának a fényszórók, illetve a nagy hidegben nem bírta az önindító átfordítani a motort 2 nap állás után. Egyéb fogyasztó csak CD lejátszó és gyújtásra kapcsolt er?sít? van az autóban, ezek gondolom nem szívhatják le az akksit. Arra gyanakszom, hogy a generátor nem tölt vissza megfelel?en.

928 Ivacs István 2010-01-01 19:40:00  Előzmény:jocking .: 69541

Ha jól tudom akkor a gyári kötések azok más káp?oszta!!
Az utólagos kötésnél tilos a reflektor illetve a magában, nem helyzetjez?vel, való üzemmód!!

927 Ivacs István 2010-01-01 19:37:36  Előzmény:Fonai László: 69542

Semmi!! Ha belefér a gyári helyére!!!
Er?sebb lesz az indítási kapacitása!!!

926 Fonai László 2010-01-01 19:28:41

Sziasztok!
Akkumulátorral kapcsolatban kérdezem a Márkatársaktól, hogy mi történik, ha a 4T trabiba a gyárinál er?sebb, 60-65Ah-s akksit rakok? Kompatibilis ez a gyári generátorral, vagy azt is illik er?sebb VW generátorra cserélni?

BÚÉK Mindenkinek!

925 jocking . 2009-12-31 19:37:12

Lenne egy kérdésem a ködlámpa bekötésével kapcsolatban. Régebbr?l úgy tudom, hogy van egy olyan el?írás, hogy a ködlámpának úgy kell bekötve lennie, hogy nem világíthat együtt a reflektorral. Érvényben van ez még? Csak mert az újabb autók kb. 100%-nál már simán fel lehet kapcsolni a ködlámpát akkor is, ha a refi világít.

924 Vári László 2009-12-31 14:21:35

Sziasztok!
Meg tudná mondani nekem valaki, hogy 4T Trabiba milyen méret? a f?fúvóka? Válaszotokat el?re is köszi ^^

923 Horváth Dániel 2009-12-31 07:56:25  Előzmény: Spityu: 69538

köszönöm a segítséget!!

Dani

922  Spityu 2009-12-30 16:46:29  Előzmény:Horváth Dániel: 69536

Ha kulcsrakészen akarod a motort:
F?tengely: Mihályfitól rendelsz egyet (postán elküldi), lehet?leg csapszeggel, t?görg?vel.

Ha ez megvan, akkor tudok szakit Egerszegen, nem fogsz csalódni. Furatni is szeretnéd amúgy?
Gábor nagyjából jól írja, igaz Sipos Dezs?nek hívják az ürgét, ? a szerelést megcsinálná, a gépmunkát pedig a Bandi, 200m-rel arrébb.

A kiszerelt f?tengelyt felküldöd Mihályfinak, mivel "betétdíjas". Mondjuk nem tudom, hogy utólag is visszafizeti-e, kérdezz rá, nagyon segít?kész az öreg.
[i](Módosította Spityu 2009.12.30. 17:48-kor)[/i]

921 Őry Gábor 2009-12-30 16:34:30  Előzmény:Horváth Dániel: 69536

Azt hiszem, most belenyúltál a frankóba! Szerintem azok a szerel?k, akik tisztességesen megcsináltak ilyet, már kihaltak. Nincs kedved magad belevágni? Nem bonyolult.
Esetleg tudom ajánlani Zalaegerszegen a Bodó m?helyében dolgozó szakit, aszt hiszem Simonnak, vagy hogy hívják, jelenleg kisgépeket javít a ZTE stadion mögött a vasút mellett.
[i](Módosította orygabor 2009.12.30. 17:38-kor)[/i]

920 Horváth Dániel 2009-12-30 14:33:04

Tudna valaki esetleg ajánlani egy jó szerel?t Veszprém vagy Zala megyében?

Tapolca, esetleg Keszthely környéke lenne ideális. Nem akarom a kocsit kókány kezekbe adni, ugyanis érik egy f?tengely felújítás... :(

919 Marton Tamás 2009-12-30 12:54:27  Előzmény:Varga Tibor: 69533

Köszi, erre gondoltam én is.
Viszont helpet f?leg Pestiekt?l kérnék!
Tud valaki gyorsan egy autósboltot mondani ezen az útvonalon ami nyitva is van?:
31-es föúton jövünk be ma Pestre (Pesti út után Kereszttúri úton tovább), és a Kerepesi útra befordulva az Aréna plázának vesszük az irányt.
Sürg?s lenne.

918 Varga Tibor 2009-12-29 20:11:43  Előzmény:Busa Attila József: 69531

Ez sajnos típushibának mondható, van hogy fesszabályzócserével se oldódik meg. Keríts rá Polo generátort, és megoldódik a baj:)

917 Varga Tibor 2009-12-29 20:09:35  Előzmény:Marton Tamás: 69528

Szívósor tömítésnek teljesen mindegy hogy Golf 1.3-ét vagy Polo 1.1/1.3-ét veszed.
Ha NZ,vagy MH-hoz kéred, tökéletesen jó lesz.

916 Lizák Péter 2009-12-29 19:38:52  Előzmény:Busa Attila József: 69529

Hali!

Egyszer?. Ne kapcsold be a lámpát. És akkor nem villog. A generátort nézd körbe szerintem. Nekem pl egy sima takarítás elég volt. ÉS sokat jelentett. Bár nekem nem a lámpa villogott, hanem a töltöésvisszajelz? pislogott állandóan halványan. Kicseréltem el?tt a fesz szabályzót is de azzal is. aztán mégegyszer leszedtem , és akkor generátor takarítással többé kevésbé helyre jött.

915 Busa Attila József 2009-12-29 17:45:46  Előzmény:Muczán Gábor: 69530

Köszi a gyors választ, sajnos most egy generátor felújítás nem fér bele az anyagi keretbe. A kondikkal csak ideiglenes hiba kiküszöbölést szerettem volna véghezvinni. Az akkuumlátorom 1 éves, tehát nem azzal van a baj. A karburátorom Szegeden lett tisztíttatva, beállíttatva, ezért ehhez sem nyúlnék, mert az alapjáratom nem megy 1000 alá. Az autó tavaly télen volt autóvillamossági szervizben, mindent átnézettem rajta, még a töltést is, amire azt mondták, hogy kiváló. Így utolsó próbálkozásként a kondenzátorok beiktatására gondoltam. Szerinted kicsit sem segítene?

Üdv: Atesz.

914 Muczán Gábor 2009-12-29 16:58:59  Előzmény:Busa Attila József: 69529

busaattila

Ha a töltésre gyanakszol, akkor annak m?szeres felülvizsgálata szükséges.
Ha az akksid jó, és kizárhatjuk annak hibáját, akkor vélhet?en a generátor keféje, vagy a csúszópályák kopottak. A feszültségszabályzó hibáját is kimérheti a villanyszerel?. A generátor felújítását követ?en remélhet?leg elmúlnak a panaszok. Az alacsony alapjárat is okozhat hasonló tüneteket, de miel?tt hozányúlnánk a karbihoz, érdemes kizárni/feltárni/orvosolni a karburátor, gyújtás, töltésrendszer esetleges hibáit.
A kondenzátor beépítése nem helyettesítheti a generátor, vagy bármi egyéb hibásan m?köd? dolog javítását.

MG