Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

402 Lizák Péter 2009-11-12 17:31:54  Előzmény:Léber Balázs: 69016

Aha. Tehát elvileg ha simán ráteszem a megfelel? jeladóra akkor elvileg mutatja, amit "kell"? Vagy amit akar? És ahhoz megcsinálom a skálát?
A rádiótechnika melyik számában volt ez benne, azt meg tudod mondani?
Te a fordulatszámméréshez mit alakítottál át rajta?
MSN-en tudunk értekezni err?l a témáról?


Valaki az meg tudja nekem mondani, hogy a vízh?mérséklet konkrétan hány foktól hány fokig mér?

401 Vári László 2009-11-12 17:04:04  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69013

Hello!
Tényleg jó volna megtudni, hogy mi folyik ki, mert ha benya, akkor az van amit már a kollega felvázolt, de ha olaj, akkor az is lehet, hogy a pumpa alján lév? kis lyukon folyik az olaj, aminek az az oka, hogy túl sok olaj van a motorban. ez az egyszer?bbik eset. ha nem ez, akkor tényleg tömítés lesz a gond.

400 Léber Balázs 2009-11-12 15:44:44  Előzmény:Lizák Péter: 69015

Szia!

Arra használod amire neked tetszik, a zenére is villoghat :-)
Komolyabbra fordítva a szót a Rádiótechnika c. újság is foglalkozott vele már több ízben. Netes fórumokon is több helyen el?fordul. Konkrétan a kijelz? lelke egy uaa180 típ. ic. Az ne zavarjon, hogy a244 van ráírva, a kett? ugyanaz. Ha uaa180-at beírod a gugliba, egy rahedli rajz, leírás fog el?ugrani magyarul is. Ezekb?l már lehet ötletet meríteni, építkezni.
Én pl fordszámmér?t építettem bel?le, csak a meghajtó rész még kínlódik, így nem tudtam beüzemelni. Most parkolópályán van a projekt.
Sok sikert a szakdogához, én is most gy?röm.

Üdv

399 Lizák Péter 2009-11-12 15:31:20

Hi!
A LEDes visszajelz? m?szerekhez van valakinek kapcsolási rajza véletlen?
Vagy szerintetek a 12 LEDes átfolyásmér?t lehetne használni Trabai 1.1-ben h?t?víz h?mérséklet, illetve üzemanyagszint visszajelzéshez?
Szakdogához kellene :-)

398 jocking . 2009-11-12 15:30:31

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

El?ször is rá kellene jönni, hogy a benzin vagy az olaj szivárog ott. Rosszabik esetben a benzin, ez azt jelentené, hogy átszakadt az AC membránja és nyomja bele a benzint a motorolajba. Tehát ha szag alapján nem megy az ellen?rzés, akkor nézd meg, hogy n?tt e az elmúlt id?ben az olajszint a motorban.
Jobbik esetben tényleg az olaj igyekszik kifelé, ekkor csak a pumpa alatti tömítést kell kicserélni. A 2 imbuszcsavarral leveszed a pumpát és meg is van oldva. Ha pedig nem kapsz tömítést, akkor lehet kapni autósboltokban direkt ilyen nyers lapot, amib?l ki lehet vágni házilag.

397 zzzzzzzzz bbb 2009-11-12 15:30:08

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

1,3-as Wartburgom AC pumpája tövében jön az olaj,vagy benzin,nem tudom.Elég egy tömítéscsere,vagy hogy megy ez?Mekkora meló megcsinálni?Köszi!

396 Lizák Péter 2009-11-12 09:12:10

Hali!

Trabant 1.1 f?t?radiátorjához a csap és a radiátortest közé létezik valami tömítés féle, nem tudja valaki?
Ugyanis ott ereszt, és a másik amit hoztam hozzá, az is :-)
Vagy mi kéne kezdeni velük?
5let?

395 Csády Szabolcs 2009-11-11 20:33:30  Előzmény:Szabó Gábor: 69010

A h?érték az 1.1-es és a 1.3as motoroknál különbözik, vagy ha én UIS-t szerelek az 1,1-emre, akkor ugyenezt a h?érték? gyertyát bátran alkalmazhatom?

394 Szabó Gábor 2009-11-11 20:27:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 69009

Bosch WR6DTC.

393 Csády Szabolcs 2009-11-11 20:22:41  Előzmény:Szabó Gábor: 69008

Köszönöm! Mekkora h?érték?re, ha szabad tudni?

392 Szabó Gábor 2009-11-11 20:11:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 68969

Tudja a hozzá f?zött reményeket, ugyan azokat tapasztalom, amit a ladások írnak. Szóval a gyári karbinak hasznos kiegészít?je. Gyertyákat nagyobb h?érték?re cseréltem, kisebb el?gyújtást állítottam, mert a gyertyák olyan tiszták voltak, mint amikor a dobozból kiveszem. Kipufogó végét letakarítottam tükörre, el?tte fekete lerakódás volt, most világosbarna és minimális.

391 szilágyi József 2009-11-10 17:19:43

hali! hosszú váltót szeretnék csinálni. ha a régi váltóból (78 el?tti) akkor ennek a difijét elég áttenném az új fajtába??ha igen akkor ez fordítva is így van??

390 Csády Szabolcs 2009-11-09 17:55:43

Üdv!

A 4T Trabim alatt elöl vágott wartburg rugók, hátul vágva az eredeti rugók feszítenek, s nem igazán jön be ez a durván kemény "rugózás". Azt hallottam ismer?sömt?l, hogy neki Honda ültet? rugó van elöl ( hátra sajnos nem megy be, bár ott nem tom milyen van ) és azzal pont jó a keménység. Tud valaki valamit err?l? Van valaikenek ilyen a kocsija alatt vagy más ültet?rugó?

Ui: A vesém el?re is köszöni a segítséget! :)

389 Pátkai Antal 2009-11-09 17:39:43  Előzmény:Bíró János: 68981

Szerintem nem árt neki ha be van ültetés után is állítva.

388 Marton Tamás 2009-11-09 14:13:27

Jó napot mindenkinek!

Nagy problémám van (4T). Egy pár hete észrevettem, hogy fogy a fékolaj a tartályból. Elég hamar kiderült, hogy a bal els? futóm? fel?l van szivárgás. Ma levettem a kereket, és imádkoztam, hogy csak a cs? legyen repedt, vagy találjak egy kitekeredett légtelenít?t, vagy fékcsövet, de sajnos nem. A munkahenger engedi szépen az olajat. Felújítókészlettel nyáron lett megcsinálva, egy jó ideig nem is volt semmi probléma, de most már eszeveszettül folyik.
Néztem neten, de csak simán munkahengert nem találtam. Bontóból kb 6000-ért tudnék komplett nyerget hozni, de ha esetleg valakinek van otthon elfekv?ben egy, amit?l szívesen megválna, kicsit ócsóbban, azt megköszönném :)

387  Spityu 2009-11-08 22:47:16

Tolós váltót valaki? :)

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=f009c22d71fc46aa5ab4af2617e80761&s=57[/url]

386 Lizák Péter 2009-11-08 22:04:09

A f?t?radiátor belsejét mivel lehet, érdemes kitakarítani?
Mert itt ott vízköves amit hoztak...

385 tóth furdzsenxia 2009-11-08 15:38:29  Előzmény:Lizák Péter: 69000

szerintem ahhoz is be lehet szögelni mert hosszra jónak kell lennie a rugótányért meg oda hegeszted ahová akarod.

384 Lizák Péter 2009-11-08 14:52:03  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68996

Akkor hátra a spirálos futóm?höz jó akkor? Mert 4Tbe szereném megoldani

383  Spityu 2009-11-08 13:41:05

Hávvéj tu hel :D
[img]http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/wartburg_429.jpg[/img]

382   2009-11-07 23:57:20  Előzmény:Vári László: 68995

na hogy a szúnyogok hogy kerültek a karbiba, nem tudom.

381 Őry Gábor 2009-11-07 16:34:38  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Ne dobd ki egyel?re. Szerintem nem nagyon van ugyanilyen rugóstag a piacon. Nézd meg milyen olaj van benne. Ha hígfolyós, akkor érdemes megpróbálni 4T motorolajat. Nem nehéz a szétszedés, bár a zárógy?r? kicsavarásához kell valami célszerszám (esetleg egy belepasszoló flexkulcs). A szárra vigyázz, meg ne sértsd, nehogy úgy járj, mint én. Elb....sztam. Teljesen benyomott szárral dolgozz. Úgy rémlik, lehet állítani is rajta, a dugattyúszár alján lév? csavarral a kirugózás keménységét lehet növelni. Cáfoljatok meg, ha nem így van, nekem a Skoda lökösnél bejött.

380 tóth furdzsenxia 2009-11-07 16:20:08

a skoda lengéscsillapító tökéletes választás aki picit rendesebb futóm?vet szeretne-egy forna lengéscsillapító van a 105,120 skodában.kb 1.5 cm rövidebb a trabi lengéscsillapítónál.és sokkal tartósabb is mivel jóval nagyobb súlyra van tervezve mint a trabant. a felujítás szempontjából is egyszer?bb mert a trabant szimeringes és a tengelykopást vagy megoldod szimering cserével vagy nem a skoda gátló o gy?r?s és abból 5 tized miliméterenként lehet vastagabbat venni.:D

379 Vári László 2009-11-07 16:11:10  Előzmény: : 68994

Ez a furcsaság nálam is jelentkezett, hiába raktam ugyan úgy össze a karbit, patika tisztasággal, az alapjárat mindig másfajta hibákat produkált. Mondjuk nálam valahol folyamatosan szivárog a karbiból a benya, a gumitalp állandóan csupa benzin. Továbbá sztem elég rendesen szívja a falsot valahol =( A falsleveg? Nálad is lehet befolyásoló tényez?, mármint az alapjárat terén. A motorféknél pedig lecsípett vég? alapjárati szelepre tudok gondolni...
Mondjuk nekem még további furcsaság az, hogy hogy kerülnek szúnyogok a benzinbe :D

378   2009-11-07 15:20:04

Eldugult a f?fúvóka a 4T trabimban :( Szétkaptam a karbit, és mit?l dugult el? egy szúnyog volt a f?fúvókában. További 3 volt az úszóházban. Csak azt nem értem, hogy az alapjárat miért romlik el, ha szétszedem a karbit, és ugyanúgy összerakom ? :(
meg amit észrevettem, hogy motorfék szinte nincs. menet közben ha lelépek a gázról, nem érz?dik, hogy a motor megfogja a kocsit. Ha id?m lesz, megcsinálom. Gondoltam megosztom veletek ezt a furcsaságot :D

377 Varga Tibor 2009-11-07 15:15:24  Előzmény:Őry Gábor: 68987

ja hogy spirálos:) akkor sehogy, fel kell újíttatni a régit. Kicsit elnéztem:)

376  Spityu 2009-11-07 13:25:26  Előzmény:Mazák Viktor: 68991

Meger?sítem, utcára kiváló. Versenykörülmények között mondjuk felpuhul, oda Bilstein.
[i](Módosította Spityu 2009.11.07. 14:47-kor)[/i]

375 Mazák Viktor 2009-11-07 12:53:48  Előzmény:Sövényházi József: 68982

Szevasztok

Én a lindortól egy-két hete kértem teljes árajánlatot 4T lengéscsillapítókra.

Jó estét kívánok!

Köszönjük a megkeresését!
A lengéscsillapítók felújítási ára els?k - 6.500,- Ft/db, a hátsók - 5.500,- Ft/db.
Gyári rengelyek maradnak, nincs szükség vastagabb tengelyre.
Keményítésre, sportosításra felár nincs!
A postán kapot lengéscsillapítókat természetesen utánvéttel küldöm vissza.

Bejelentkezés alapján dolgozunk, úgyhogy ha aktuális lesz a dolog, kérem szíveskedjen el?re jelezni.


Üdvözlettel:

Linczerné H. Mária

info@lindor.hu
www.lindor.hu


Szerintem elég jó ár, ha az új darabját olyan 10-20 között nézzük, ráadásul a rallysportban, és más fórumokon [www.zsiguli.hu, nem a reklám, csak ne üres beszéd legyen.] is elismerik az "öreg" munkáját.

374 Lizák Péter 2009-11-07 12:31:52  Előzmény:Varga Tibor: 68986

Köszi 2 biztos érdekelne :-)

373 Lizák Péter 2009-11-07 12:31:12  Előzmény:Varga Tibor: 68985

A Skoda gátló akkor a 4T limoba is jó ezek szerint zsír.

372 Lizák Péter 2009-11-07 12:29:34  Előzmény:Kálmán Imre: 68984

hátsó lök?s milyen kell? asszem egy csúcsosom van valahol

371 Őry Gábor 2009-11-07 10:08:32  Előzmény:Varga Tibor: 68985

Azt hogy takja össze a spirálrugóval? Lehet rá tányért hegeszteni?

370 Varga Tibor 2009-11-07 09:44:52  Előzmény:Lizák Péter: 68980

Nehéz eset, majd ha egyik találkozón összefutunk lehet kapsz egyet, akad még pár darab új nálam:)

369 Varga Tibor 2009-11-07 09:44:02  Előzmény:Nagy Donát: 68978

skoda 120 els? gátló jó bele, mondjuk kemény lesz ahogy szeretnéd,:)

368 Kálmán Imre 2009-11-06 22:06:02  Előzmény:Lizák Péter: 68977

Hall i

Nagyából megvan minden amit szeretem volna még egy hátso lököst kel beszereznem
meg ígértek egy 1.6 os mocit váltóstól.
Azt talán a tavasszal neki álok.

367 Sövényházi József 2009-11-06 17:46:54  Előzmény:Lizák Péter: 68980

Kulcsmásoló esetleg ;)

366 Sövényházi József 2009-11-06 17:45:54  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Szerintem újíttasd fel keményítéssel (Kárászy, Lindor, egyéb gátlókkal foglalkozó cég) kb 5e Ft egy ilyen, biztos h passzol a helyére és olyan kemény, amilyet választasz

365 Bíró János 2009-11-06 17:38:14

Szerbusztok.esetleg tudja valaki hogy 2t-nél ültetés után kell e futómüállitást csinálni? :D

364 Lizák Péter 2009-11-06 16:29:02

Trabant 1.1 f?tésradiátort ki lehet szerelni úgy a f?t?házból, hogy azt ne kelljen kiszedni az autóból? Csak a radiátort.

A másik kérdésem.Szerintetek a slusszkulcsra való kis fekete gumi fogó izét hol lehet szerezni normálisat?

363 Lizák Péter 2009-11-06 15:51:22  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Wartburg asszem els?? Vagy Skoda vmelyiké talán...

362 Nagy Donát 2009-11-06 15:47:56

Szerintetek milyen teleszkópot tegyek be a kocsiba, hátra? 2T Limó, spirálrugós, egy pogácsával és ültetve. A jobb hátsó teló már kuka, ezért kéne kicserélni a hátsót párban. Valami jó keméynet szeretnék, ami feszes, és nem kell átalakítani semmit sem hozzá. Mit ajánlotok?

361 Lizák Péter 2009-11-06 15:37:04  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Egyébként hogy áll az a narancsszín? gépezet?

360 Őry Gábor 2009-11-06 13:24:46  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Nyugi, az utak a hibásak, nem te. Én is felkeményítettem a gátlóimat, nem tuningcéllal, hanem mert nagyon dobált a kocsi. Most már nem dobál, és stabil, de most még egy papír kétszázast is megérezni az autóban.

359 Bíró Norbert 2009-11-05 23:09:52  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Valamit valamiért....

358 Kálmán Imre 2009-11-05 23:08:32

Hall i

Segítséget szeretnék kérni nem találok sehol komplett leírást 1.1 futóm? átalakításhoz.
A rugókat megvájtam a csillapítóitokat le röviditetem ,de borzasztóan kemény lett élvezhetetlen vele a közlekedés az elhasznált magyar utakon.



üdv kalmim

357 Csády Szabolcs 2009-11-05 06:38:49  Előzmény:Varga Tibor: 68972

Egy próbát megér. Kösz!

356 Varga Tibor 2009-11-04 22:06:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 68965

Cserélj bilincset, és lehet simán megoldoódik a dolog.

355 Varga Tibor 2009-11-04 22:05:04  Előzmény:Poppé Tamás: 68962

Nem igazán. lassan lesz apróhírdetés, fórumokból törölve lesz.

354 Vári László 2009-11-04 21:31:03  Előzmény:Bencze Robi: 68967

Hello!
Így kés? este agyaltam a problémán, de nem találtam olyan összefüggést azt elektromos rendszer, és a h?t?-f?t? rendszer között, ami indokolhatná a problémát... Mindenesetre érdekes fantomjelenség...
A megolvadt kábelr?l meg annyit, hogy szerintem az a f?t?süné, ami a szívótorkot f?ti. Az szokott megolvadni a nagy terhelés miatt. Mindenesetre érdemes kijavítani, mégha csak szigetel?szallaggal is tekered körbe, mertha tényleg az a vezeték van megsérülve, könnyen zárlatot okozhat, ami egy nem biztosított vezetéknél elég súlyos kimenetel? lehet. De sose történjen ilyen:) Mondjuk ennek nemsok köze van szerintem az általad el?ször felvetett problémához, dehát oda kell figyelni :) Ha még valami az eszembejut, feltétlen írok. Meg mostmár bennem is felébredt a kíváncsiság, hogy a többiek szerint mi lehet a probléma...8-)

353 Csády Szabolcs 2009-11-04 21:26:04  Előzmény:Szabó Gábor: 68968

Üdv Bajusz!

Mi a tapasztalatod eddig az UIS-sel?