Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

550  Spityu 2009-11-24 18:28:37  Előzmény:Őry Gábor: 69165

Hát... nem tudom, hogy vezettem-e rugós tárcsával szerelt Trabit, de a merevvel sem lesz darabos, amikor felengeded a kuplungot váltás után.

549 Őry Gábor 2009-11-24 18:19:04  Előzmény:: 69163

Ha nem lesz nagyon merev a rendszer, nem is teszk vissza rugóst.

548 Őry Gábor 2009-11-24 18:14:14  Előzmény: Spityu: 69162

Igen, az els? motorkivételkor elmulasztottam, mert akkor még a f?tengely t?nt gyanúsnak, meg a kinyomószerkezet. Persze, lusta voltam arra az ötperces melóra, bizony, a rest kétszer fárad...
Igen, úgy t?nik, hogy az elszabadult rugó beszorult, így kinyomáskor is szorult a tárcsa.
Van ugyan még egy rugós tárcsám, de elég kopott, a ferodo már a fémszegecsekig kopott... Majd ragasztatok rá betétet.
[i](Módosította orygabor 2009.11.24. 19:16-kor)[/i]

547 (Törölt felhasználó) 2009-11-24 17:17:17  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Én akkor eldobom már a rugóst hogyha csak 1 zörög.
[i](Módosította t6o0m1i 2009.11.24. 18:19-kor)[/i]

546  Spityu 2009-11-24 16:03:47  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Na várj, eddig le sem vetted a szerkezetet, vagy hogy a bánatba nem vetted észre eddig, hogy elvándorolt egy rugó? Emiatt beékel?dött valahová, vagy mi?

Rugós helyett nyugodtan használhatsz merev tárcsát, ha nincs másik és nem zavar, hogy évjárat-idegen. :))))
Szerintem azért ne tedd vissza a hiányos tárcsát, mert ha egy kiesett, lehet, hogy követi a többi is.
[i](Módosította Spityu 2009.11.24. 17:04-kor)[/i]

545 jocking . 2009-11-24 15:40:27  Előzmény: Spityu: 69159

Kiegészítés: a kézifékbowdent nem szabad teleküldeni zsírral, mert fennál a veszélye, hogy akkor bejut a fékdobba, amit gondolom nem kell magyarázni, hogy miért nem jó...:);)

544 Bakó József 2009-11-24 15:37:04  Előzmény:Mazák Viktor: 69158

le lett cserélve a vezérm?tengely wartburgéra. De nem volt vele az igazi és visszacseréltük. A sok indítgatástól lemerült az aksi , így tologattuk. Aztán éjszakára leraktam és másnap reggel eddig az akadásig eltekerte az önindító és onnantól semmi.
Holnap holnapután szétborítjuk akkor és meglátom mi a baja.

543  Spityu 2009-11-24 15:28:03  Előzmény: mafa: 69148

Mezei (MOL-os) LZS-2 zsír teljesen jó oda. Kb. 1000Ft/kg. Lítiumbázisú.

Függ?csapszegnél annyit nyomj, hogy kijöjjön, ill. a gumisapka elkezdjen dagadni (ezután picit nyomd össze, hogy a fölösleg kijöjjön, és ne nyomja le a sapkát.)
Féltengelyhez a könyv 60-70%-os gumiharangtöltöttséget ír. Kb. 30-40 deka elég egy-egy oldalra. Kormánym?nél is hasonlóan járj el, mint a függ?csapoknál: a tengelynél jöjjön ki egy picit. Érdemes mindkét végállásban zsírozni. Aztán már csak egy nyomásnyit a kuplungbovdenhez. ;)

Ja, féltengelynél feltöltési mennyiséget írtam. Utánzsírzásra nem kell ennyi. Egy zsírzás alkalmával tipikusan egy negyvendekás tégelyt szoktam elhasználni az egész m?veletre. A kéziféket elfelejtettem írni, mert soha nem használom. :) Persze az is kap kb. évente. :D
[i](Módosította Spityu 2009.11.24. 16:31-kor)[/i]

542 Mazák Viktor 2009-11-24 14:42:32  Előzmény:Bakó József: 69155

De egyáltalán a hiba hogy jött ki? Most lett a motor felújítva, vagy le lett állítva és nem indult? Kopogott, vagy valami? segíts, különben mi sem tudunk :)
Ezek után, mármint hogy jelre rakva nem forog el, én a sajátomat szétdönteném. Már csak azért is, mert így lehet csapágy, vagy ahogy Tsaby is említette törött/görbült szelepek.

541 Támba Csaba 2009-11-24 14:33:40  Előzmény:Bakó József: 69155

Az önindítózást meg ilyen hibánál hanyagolnám...

540 Támba Csaba 2009-11-24 14:32:38  Előzmény:Bakó József: 69155

Nehéz így fórumon keresztül diagnosztizálni egy hibát :)

Mindenesetre ha elgörbült, vagy beszakadt egy szelep korábban, akkor hiába van utólag jelre téve a szíj.

De lehet széthullott kuplung is, vagy esetleg az olajszivattyú lánca adta meg magát, stb, stb.

539 Bakó József 2009-11-24 14:27:42  Előzmény:Támba Csaba: 69152

Jelölésen lett összerakva minden. ha vissza tekerek a f?tengelyen akkor az akadási pontig eltekeri az önindító.

538 Mazák Viktor 2009-11-24 14:27:11  Előzmény:Mazák Viktor: 69153

Hülye vagyok, te írtad hogy tologattátok. Akkor nagy eséllyel a vezérm?szíj ugrott egy-két fogat.

537 Mazák Viktor 2009-11-24 14:25:44

Mivel tudod forgatni, és egy helyen szorul meg, gyanítom, hogy dugattyúfels?holtpontban valahol találkozik egy szeleppel az egyik dugattyúd. Persze ez csak akkor fordulhat el?, ha a vezérlés módosult, vagy nemtudom lett-e hozzányúlva, de ha rosszul kerül beszerelésre a vezérm?tengely. Nem tudom, hogy próbáltátok-e betolni, vagy húzatni mostanában, akkor képes a vezérm?szíj egy-két fogat ugrani, hasonló problémát okozva. Vagy hajtáslánc oldali a probléma, váltó, féltengelyek.

536 Támba Csaba 2009-11-24 14:23:05  Előzmény:Bakó József: 69151

Lehetséges, hogy átugrott a vezérm?szíjad néhány fogat és beleér valamelyik szelep a dugattyúba.

Vagy csak simán beleesett egy szelep a hengerbe.

Meg még sok oka lehet ezen kív?l is.

Minenesetre vedd le a szelepfedelet és ellen?rizd, hogy benne van-e minden szelep a hengerfejben!
[i](Módosította Tsaby 2009.11.24. 15:26-kor)[/i]

535 Bakó József 2009-11-24 14:01:29

Sziasztok

Mi lehet a gond akkor amikor forgatom a f?tengelyt és egy ponton tovább nem tudom tekerni. Az önindító se bír vele. Kivettem a gyertyákat , és akkor se fordult át.
El?tte sokat tologattuk, lehet hogy tört valami? 4t trabantról van szó.

534 jocking . 2009-11-24 13:34:56  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Vagy a 3. lehet?ség: rakj bele új rugós tárcsát.;)

533 Őry Gábor 2009-11-24 07:37:05

Aahhh! Megoldódott a kuplungproblémám! Rugós tárcsám van, és az egyik rugó kiesett a tárcsából, az csinálta a fesztivált! Most már csak az a kérdés, hogy visszategyem a maradék rugókkal, vagy tegyek bele inkább egy merev tárcsát.

532  mafa 2009-11-23 21:15:56  Előzmény: Spityu: 69147

OK, kösz - igen, úgy értem.

Tehát rárakni eröböl, levenni kifordítva? És a mennyiség? 3 pumpálás, vagy mi?

És milyen zsírral?
Erre gondoltam -

Agip GR MU EP-2
"Nagy terhelés? gördül?csapágyak kenésére általánosan alkalmazható, litium bázisú ken?zsír család. Felhasználási h?mérsékleti tartomány -30 és +120 Cfok között. Általános h?álló csapágyzsír."

Ebb?l 0.4kg=820Ft

Vagy ez "luxus", netán nem is odavaló?
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:27-kor)[/i]

531  Spityu 2009-11-23 21:12:23  Előzmény: mafa: 69146

Flexibilis alatt a gumi fékcs?höz hasonló merevség?t érted? A merev alatt pedig a sima fémcsövet, zsírzófejjel a végén? Ha igen, akkor szerintem mindenképpen vegyél hajlékonyat, jól jön. Nem olyan drága, múltkor 300-ért vettem a vásárban, de szerintem 1000 alatt bárhol kapsz.

Jól írod, többet ésszel. Az ép csövet is úgy kellett volna eltávolítanod, ahogy a leszakadt fejjel tetted. :)

530  mafa 2009-11-23 20:57:49

Ja, és mennyire törjem magam új flexibilis zsírzócsö beszerzésén - kell az, vagy jó lesz nekem a merev is?

Kösz mégegyszer!
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:06-kor)[/i]

529  mafa 2009-11-23 20:55:41

Sziasztok,

miután egy flexibilis zsírzófejet elszaggattam, megkérdezném a nagyérdem?t - hogy is m?ködik ez a zsírzás dolog?

Hogy kell szagszer?en rátenni / levenni a zsírzógombra/ról a fejet?

Én rányomtam bikából, s mivel lefele nem nagyon akart jönni, megrántottam - persze el is szakadt a flexibilis cs? :-(

Aztán a rajta maradt zsírzófejet le tudtam venni úgy, hogy "lefordítottam" a gombról. (Többet ésszel...?)

Ezt így kell? (A feltevést is?)

És honnan lehet tudni, mennyi anyag menjen be?

Ja, és emlékeim szerint a kormányt, a kézifékhuzalt, meg a függ?csapszegeket kell zsírozni - van más is?

Köszönöm!

528 Petrovszki Dávid 2009-11-23 18:38:09

hali
olyan emberkéket keresek aki értenek a ledekhez
waresz km órához berakni hogy jól mutasson
segítség!!!!:D
neveket is elfogadok elérhet?ségeket mindent ,tanácsot mindent:d

527 Csády Szabolcs 2009-11-23 10:34:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69140

Köszönöm a segítséget!

526 Szarvas László 2009-11-23 08:27:47  Előzmény:Őry Gábor: 69137

De számíthatsz arra is,hogy a kuplung kinyomószerkezet adta meg magát.

525 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 21:55:19

Amúgy ez egy érdekes dolog a generátor.Nálam is lassan reagál a töltés,és jelenleg halványan világít a lámpa.Viszont mikor leszedtem hogy cseréljek feszszabályzót még rosszabb lett .Amit beletettem azzal már folyamatosan világított a visszajelz?.Úgyhogy visszakerült a régi.Aztán egyszercsak jó lett.Kés?bb elkezdett dögleni az akksim.Gondoltam önindító,de cseréltem és nem az.Azt vettem észre mikor kicseréltem az akksit hogy teljesen jó minden.A régi akksim most 7 éves,még indít amikor olyan kedve van.Viszont szerintem valami zárlat van vele,mert a töltésjelz? állandóan halványan világít.A másik autóm akksijával viszont semmi baja.Úgyhogy nálam beérett az akksicsere,csak ez oldja meg a problémát.Vannak fura dolgok.

524 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 21:47:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 69138

Elvileg el.Csak a homlokfalat kell levenni,hogy hozzáférj.Ha esetleg nem elég akkor az ékszíjat kell lazítani és kicsit mozgatható a generátor.De leszedni nem kell.Viszont visszatenni már nehezebb a szénkefetartót.Mert dupla és elakadhat a forgórész két gy?r?je közt.Azt javasolnám ha biztosra akarsz menni inkább vedd le,nem egy bonyolult m?velet és legalább rendesen át tudod nézni.

523 Csády Szabolcs 2009-11-22 21:28:27  Előzmény:Varga Tibor: 69133

601-es km óra van benne, szóval az nem lehet a baj, hogy nem izzó gerjeszt.

522 Csády Szabolcs 2009-11-22 21:26:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69131

Köszönöm a sok jótanácsot! Még olyan kérdésem lenne, hogy ehez a m?velethez 4T-nél le kell-e venni a generátort, vagy el lehet végezni a helyén is a m?veletet, nem zavar be az olajsz?r??

521 Őry Gábor 2009-11-22 20:13:26  Előzmény: Spityu: 69136

Ja. Nekem azért ennél több nyomatékot visz át, konkrétan elviszi a kocsit kinyomott kuplunggal. Szerintem nálam nem ez lesz, valszeg leválhattak darabok a súrlódófelületr?l, és összeszorult az egész. Majd holnap kiderül.

520  Spityu 2009-11-22 18:12:38  Előzmény:Őry Gábor: 69135

Az, hogy ha ferdén áll, akkor az egyik fele nekiér a lendkeréknek, a másik pedig a nyomólapnak. Ez éppen elég ahhoz, hogy egy kicsi er?t átvigyen a nyelestengelyre, aminek következtében reccsenhet az adott fokozat.

519 Őry Gábor 2009-11-22 17:39:59  Előzmény: Spityu: 69129

Ennek a holtjátéknak mi köze van a kiemeléshez?

518 Őry Gábor 2009-11-22 16:20:25  Előzmény: Spityu: 69128

Szépen, semmi baja sem volt, és a lényeg, hogy a kuplungoláskor se zörgött, pedig, ha elcsúszás van, annak biztos hallható jele van.

517 Varga Tibor 2009-11-22 16:09:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 69100

Az oké hogy elalszik a lámpa, de nem gerjed fel mégse az izzón keresztül.
Nekem is elaludt. mégis csak öngerjedés után volt hajlandó tölteni. Valamiért leden keresztül nem gerjedt. Betettem egy izzót, és egyb?l gerjed szépen indulás után.

516 Varga Tibor 2009-11-22 16:07:21  Előzmény:Petrovszki Dávid: 69130

Az tipusbetegség. Elméletileg a fesszabályzó a baja, de ha kicseréled se fogja megoldani, szinte biztos. vagy komplett generátorcsere ha nagyon zavar, vagy Polo generátort neki.

515 Kacsándi Szabolcs 2009-11-22 15:38:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 69111

Szinte ugyanaz a konstrukció a két generátor.Mindegy hogy 2 vagy 4 ütem?.Ugyan nem csereszabatos csak átalakítással,de ugyanúgy kell cserélni a szénkeféket.Leszeded a feszszabályzót és alatta a két hosszú rögzít?csavaron van két anya.Azt letekered és egyben a m?anyag házzal tudod kivenni.Arra forrasztva vannak a szénkefék,valószín? boltban kapsz hozzá.De régebben lehetett venni komplett a m?anyag házzal.De általában azzal nincs gond,legalábbis akárhányszor szedtem szét hiba miatt a generátorokat talán egy vagy két esetben kellett cserélni.Lehet kopott a forgórész,de az is lehet hogy a diódák mennek tönkre.Esetleg a tekercselés.A 2 ütem?nél általános hiba hogy a benzin a karburátorból belefolyik a belsejébe és szép lassan kikezdi a lakkot,telemegy porral és beleragad stb...4 ütem?nél ilyen gond nem nagyon van,lehet egyszer?en egy tisztítás elég neki.

514 Petrovszki Dávid 2009-11-22 15:17:15

hali mindenkinek
érdekl?dnék wartburgomnál mi lehet anak az oka
hogy a lámpa menet közben és álló hejzetben is amikor megy a motor akkor a lámpák láthatoan vibbrálnak
ez mit?l lehet

513  Spityu 2009-11-22 14:48:02  Előzmény:Őry Gábor: 69127

Te... én ezzel tavasszal sokat szívtam, állítottam mindent, de csak nem emelt ki. Pontosabban kiemelt, de mégis reccsent néha a második.
Aztán amikor f?tengelyeztem, kivettem kuplungtárcsát, megnéztem a nyomószerkezetet, a grafitgy?r?t, de egyiken sem láttam semmilyen rendellenességet. Végül rátettem a nyelestengelyre a tárcsát és megnéztem mekkora holtjátéka van (billegtettem a bordástengelyen). Majd rátettem egy újat. Utóbbinak sokkal kisebb lötyögése volt, így azzal raktam össze a motort. Azóta rendesen kiemel, bár sajnos valószín?leg az el?z? tárcsa miatti er?ltetés miatt elfáradt a második fokozat szinkronja.

512  Spityu 2009-11-22 14:43:45  Előzmény:Őry Gábor: 69126

A motor hogy muzsikál?

511 Őry Gábor 2009-11-22 14:43:13  Előzmény: Spityu: 69122

Megnéztem járás közben, nem láttam, hogy mozgott volna a f?tengely oldalra. Most olyat is csinál, hogy érzésre kiemel, érezni, ahogy átbillena membrán, de még mindig nem emel ki. Holnap belenézek, hátha szétesett a kuplungtárcsa.

510 Őry Gábor 2009-11-22 14:40:53

Emberek, hát ilyen nincs! Tudtátok, hogy a Hall-jeladók nem egyformák? Én például nem. Kicseréltem, mivel a másiknak a csápágya már fáradt volt. Ugyanúgy bekötöttem, el se lehet téveszteni, mert a vezetékek nem egyforma hosszúak. Végighúzattam a kocsit a fél falun, olyan durrogások közepette, mintha l?gyakorlat lett volna. Hát mondom, lesz, ami lesz, felcserélem a gyertyakábeleket, hát mit ad isten, pöccre indul. A gyertyakábelt se lehet felcserélni, mert ne megyformák. Lehet, hogy a jeladó valami utángyártott termék, bár gyárinak látszik....

509 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:34:14  Előzmény:Őry Gábor: 69124

elméletileg a motror nem telhet meg üzemanyaggal fullra hacsak nincs eldugulva a karbi túlfolyója

508 Őry Gábor 2009-11-22 13:21:37  Előzmény: Spityu: 69122

Most, ha sikerül megröffenteni, talán kiderül, hogy elnyomja-e. Álló helyzetben nem ment odébb semennyit benyomott kuplunggal.

507 Őry Gábor 2009-11-22 13:19:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69121

Jó. semmit nem variáltam, mert gyakorlatilag csak a kuplung témában vizsgálódtam. A pipákat fel se lehet cserélni, mert nem egyforma hosszúak. Na, mindegy, most az lesz, hogy meghúzatjuk, aztán csak beröffen. Lehet, hogy tele van benyával a forgattyúsház.

506  Spityu 2009-11-22 13:05:46  Előzmény:Őry Gábor: 69120

Csak az a baj vele, hogy emiatt a merevség miatt könnyen elpattan. Legutóbb 3 darabban szedtem ki. A csapágy elcsúszása ellen azonban ez sem véd, ami hosszútávon a tengelycsonk kopásához vezet.

505 tóth furdzsenxia 2009-11-22 13:03:40  Előzmény:Őry Gábor: 69115

szikra jó helyen van?

504 Őry Gábor 2009-11-22 12:56:20  Előzmény: Spityu: 69116

Nem egy könnyen deformálódó alkatrész, ráadásul el? van feszítve, mert a lendkerék összenyomja. Ez a tárcsa pont akkora, hogy fedi a csapágy bels? gy?r?jét, és a tengely vállát. A tengely ráadásul egy hangyányit beljebb van, legalábbis az egyik f?tengelyemnél. Ergo nem mozdulhat el. Már épp akartam volna egy ilyet kitalálni, átkozva az NDK-t, hogy miért nem tudtak odatenni egy nyomorult zégergy?r?t, amikor eszembe jutott, hogy hoppá, ki van ez találva. Ugyanis ennek a tárcsának semmi más jelent?sége nincs, még csak azt se lehet mondani, hogy rugós alátét szerepe lenne, mert a lendkerék csavarját úgyis biztosítja egy orros alátét, másrészt, ha lelazul a lendkerék, úgyis meg kell állni, nincs tovább, nincs értelme túlbiztosítani. És azért hullámos, mert nem lehet kisakkozni, hogy támasszon is, de a lendkerék se ütközzön fel, miel?tt rászorul a kúpra.

503 jocking . 2009-11-22 12:45:41  Előzmény:Sövényházi József: 69112

Legalábbis a 6V-osokban, a 12V-osokban már ugyanúgy generátor van.

502 pete sándor 2009-11-22 12:19:47  Előzmény:Horváth Ferenc: 69117

hello
mérj rá az akksira járo motornál 14V több nem lehet
Lehet a fessz szabb a rossz

501 Horváth Ferenc 2009-11-22 12:15:18

Üdv urak!
Ha már 4T generátor a téma kérdeznék én is:)
Mi az oka annak,hogy láthatóan jobban tölt magasabb fordulaton?Ha jól gondolom akkor ez nem a normális állapot:)Koszos lenne vagy akkum haldoklik?