Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

575 Szabó Gábor 2009-11-27 13:04:02  Előzmény:Nagy Donát: 69188

Pedál elé tettem bontó kapcsolót, így nem kell gomba, örökös lesz valameddig.

574 Fejer Hunor 2009-11-27 12:34:28  Előzmény:Nagy Donát: 69188

Nekem is volt ilyen problémám, én kicseréltem a kapcsolot, de nem éri meg ujat venni, mert fennáll hogy azzal is ugyanaz lessz a probléma (meg drága is), inkább keress egy használtat amelyik jol muködik.

573 jocking . 2009-11-27 12:33:28  Előzmény:Nagy Donát: 69188

Úgy bizony, cserés a kapcsoló. Nálam is ilyen volt, aztán beraktunk egy újat, azóta már pedálérintésre is felvillan a féklámpa.

572 Nagy Donát 2009-11-27 12:19:55

Sziasztok, ismét egy kis Barkács tipp kellene. A féklámpám nagyon kés?n gyullad fel, illetve úgy mondom, hogy er?sen kell nyomnom a féket ahhoz, hogy világítson. Például lámpához érve fékezésnél nem is világít. Ezen hogyan tudnék állítani? Azt tudom, hogy a fékolaj kapcsolja fel, de amennyire tudtam, betekertem a kapcsolóját a f?fékhengernél. Lehet kéne egy új kapcsoló?

571 Szabó Gábor 2009-11-27 10:26:48  Előzmény:Turoczi Csaba: 69186

905238-as unix számú készlet, ill 905237-es (ebben nincs benne a pulldown membrán). Meat&Doria márka, azt írja taljánok csinálják, itt van a kezemben egy épp.

570 Turoczi Csaba 2009-11-27 09:38:01  Előzmény:Varga Tibor: 69174

Tényleg!!
Pedig voltam náluk, de Trabihoz nem talált. Pólóét kereste volna, de ehhez vinnem kellett volna az eldobott tömítést. Na de visszatérek hozzájuk!
Köszönöm!!

569 Zwick Gábor 2009-11-27 08:00:13  Előzmény:Varga Tibor: 69184

Ok! Megpróbálom remélem siker?lni fog.

568 Varga Tibor 2009-11-26 19:24:00  Előzmény:Zwick Gábor: 69176

Els?nek próbáld meg új csavarral, és jó lesz.

567 (Törölt felhasználó) 2009-11-26 18:03:57  Előzmény:Fejer Hunor: 69182

de sztem a nyelestengely elérné a tárcsát mert a waresz szerkezet jóval visszább áll a forgattyusháztól mint a trabié.váltón jól látni hogy mélyebben van a tengely vége.sztem a kinyomószerk. is jó lenne, a tárcsát nem tudom.

566 Fejer Hunor 2009-11-26 17:43:02  Előzmény:: 69180

Én amint láttam (csak képeken) egy wartburg kuplungtárcsára at kell szerelni azt a részt amibe belemegy a kapcsoloszekrénybol kijövö fogastengely(nem tudom a szaknevét) és a kinyomo lemezen is kell valtoztatni elmeletileg, meg még valamit kéne alakitani, mert a motor távolabb lessz a kapcsoloszekrénytöl, a közdarabnak köszönhetöen.

565 Hollós Gerg? 2009-11-26 17:38:50  Előzmény:Zwick Gábor: 69176

Helló!

Nézd meg jó-e a menet a furatban ahová hajtod a csavart.
Mert én már jártam úgy h megszakadt a furatban a menet és azért szivárgott pedig ott új légtelenít? csavar volt.

564 (Törölt felhasználó) 2009-11-26 17:34:01  Előzmény:Fejer Hunor: 69177

szerkezetet nem kell alakítani sztem, kinyomószenet kell csapágyra cserélni, de bocs ha tévedek.

563 (Törölt felhasználó) 2009-11-26 17:32:38  Előzmény:Zwick Gábor: 69176

nem lehetséges hogy vmiben ütközik a csavar, mögötte van vmi nem odaill??és nem zárja le?

562 (Törölt felhasználó) 2009-11-26 17:30:03  Előzmény:Grõb Gyula: 69175

Kopottak a hengerek,dugó mellett elszökik a benzing?z,leveg? stb...
fúrás kéne neki, vagy vegyél 1 kartergázszür?t aztán kösd le.
[i](Módosította t6o0m1i 2009.11.26. 18:30-kor)[/i]

561 Fejer Hunor 2009-11-26 17:26:07

Hello mindenkinek!
Valaki kitudna segiteni egy pontos tervrajzzal egy wartburg (2T) motor és egy trabant (2T) sebességváltó közé jaro rözdarabrol, meg a karburátor alá járo darabrol is (abban az esetben ha a motor megdöltve van beletéve), meg az átalakitott kuplungszerkezetrol.
Elörre is köszönöm a segitséget.
ELADO IS ÉRDEKEL!

560 Zwick Gábor 2009-11-26 15:31:39

Olyan kérdésem lenne, hogy miért van az hogy le akartam légteleníteni az új fékrendszeremet és a légtelenít? csavaron szivárog, inkább csöpög az olaj abban a helyzetben is ha meg van húzva rendesen. El?fordulhat hogy azért csinálja ezt mert esetleg használt a légtelenít? csvar?

559 Grõb Gyula 2009-11-26 08:15:28

Helló mindenki? Mire utal a baromi sok kartergáz? Jól tudom,hogy kopott a motor? Még az alapjáratot is elnyomja...

558 Varga Tibor 2009-11-25 20:02:48  Előzmény:Turoczi Csaba: 69168

Kérdezd meg a Hegyaljánál, ?k elég jók karburátor tömítésekben.
Weber 32TLA ehhez kérd, ne Trabihoz.

557 (Törölt felhasználó) 2009-11-25 19:07:14

Hello Mki!
A 4T kerékagy kompatibilis valamelyest a 2T hátsó tengelycsonkkal?(gondolom nem)
ergo a fékdob is más, és gondolom az se passzentos...:rolleyes:

556 Turoczi Csaba 2009-11-25 07:48:23  Előzmény:Őry Gábor: 69170

Elnézést, elfelejtettem írni hogy 4T. De gondolom hasonló lehet a szitu. Csak félek nehogy valahol befosson útközben. Átereszt, vagy hasonlók.
Köszönöm!

555 Lizák Péter 2009-11-25 07:07:07  Előzmény: Spityu: 69166

Nekem a 2T kombimban volt mindkett?. Úgy igazából semmi diffit nem tapasztaltam köztük.

554 Őry Gábor 2009-11-25 06:55:45  Előzmény:Turoczi Csaba: 69168

2T? Simán jó lehet a papír, merthogy létezik hozzá "gyári", azaz bolti papírtömítés. De a gumi jobb.

553 Őry Gábor 2009-11-25 06:51:18  Előzmény: Spityu: 69166

Egész jó lett, s?t, megkockáztatom, hogy jobb is, mert kevésbé leng be a hajtáslánc.

552 Turoczi Csaba 2009-11-24 22:55:45

Sziasztok!
Szerintetek a karburátor úszóházát gumi tömítés híjján hogy lehetne megoldani? Most épp kartont vágtunk bele,de nem bízom túlságosan benne. Mennyire lehet ez hosszútávú megoldás? Csapi bt-nél érdekl?dtem, náluk elfogyott a felújító készlet. Gondoltam arra hogy gumilapból vágok rá betétnek valót. Vagy mely járm? tömítése lehet a belevaló:
Köszöntem!!
CSaba

551 Csády Szabolcs 2009-11-24 22:16:02

Szép estét!

4T Trabihoz UIS :

[imgw]http://www.keptarolo.com/pictures/fb4bb0bec2897affdea451c61e684e64.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.keptarolo.com/pictures/357dbebae2ba78f82a5c97db7b3a127f.jpg[/imgw]

/ Ha valami nem stimmel vele szóljatok, mivel csütörtökön ezt adom le...kellemeset a hasznossal:P /

550  Spityu 2009-11-24 18:28:37  Előzmény:Őry Gábor: 69165

Hát... nem tudom, hogy vezettem-e rugós tárcsával szerelt Trabit, de a merevvel sem lesz darabos, amikor felengeded a kuplungot váltás után.

549 Őry Gábor 2009-11-24 18:19:04  Előzmény:: 69163

Ha nem lesz nagyon merev a rendszer, nem is teszk vissza rugóst.

548 Őry Gábor 2009-11-24 18:14:14  Előzmény: Spityu: 69162

Igen, az els? motorkivételkor elmulasztottam, mert akkor még a f?tengely t?nt gyanúsnak, meg a kinyomószerkezet. Persze, lusta voltam arra az ötperces melóra, bizony, a rest kétszer fárad...
Igen, úgy t?nik, hogy az elszabadult rugó beszorult, így kinyomáskor is szorult a tárcsa.
Van ugyan még egy rugós tárcsám, de elég kopott, a ferodo már a fémszegecsekig kopott... Majd ragasztatok rá betétet.
[i](Módosította orygabor 2009.11.24. 19:16-kor)[/i]

547 (Törölt felhasználó) 2009-11-24 17:17:17  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Én akkor eldobom már a rugóst hogyha csak 1 zörög.
[i](Módosította t6o0m1i 2009.11.24. 18:19-kor)[/i]

546  Spityu 2009-11-24 16:03:47  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Na várj, eddig le sem vetted a szerkezetet, vagy hogy a bánatba nem vetted észre eddig, hogy elvándorolt egy rugó? Emiatt beékel?dött valahová, vagy mi?

Rugós helyett nyugodtan használhatsz merev tárcsát, ha nincs másik és nem zavar, hogy évjárat-idegen. :))))
Szerintem azért ne tedd vissza a hiányos tárcsát, mert ha egy kiesett, lehet, hogy követi a többi is.
[i](Módosította Spityu 2009.11.24. 17:04-kor)[/i]

545 jocking . 2009-11-24 15:40:27  Előzmény: Spityu: 69159

Kiegészítés: a kézifékbowdent nem szabad teleküldeni zsírral, mert fennál a veszélye, hogy akkor bejut a fékdobba, amit gondolom nem kell magyarázni, hogy miért nem jó...:);)

544 Bakó József 2009-11-24 15:37:04  Előzmény:Mazák Viktor: 69158

le lett cserélve a vezérm?tengely wartburgéra. De nem volt vele az igazi és visszacseréltük. A sok indítgatástól lemerült az aksi , így tologattuk. Aztán éjszakára leraktam és másnap reggel eddig az akadásig eltekerte az önindító és onnantól semmi.
Holnap holnapután szétborítjuk akkor és meglátom mi a baja.

543  Spityu 2009-11-24 15:28:03  Előzmény: mafa: 69148

Mezei (MOL-os) LZS-2 zsír teljesen jó oda. Kb. 1000Ft/kg. Lítiumbázisú.

Függ?csapszegnél annyit nyomj, hogy kijöjjön, ill. a gumisapka elkezdjen dagadni (ezután picit nyomd össze, hogy a fölösleg kijöjjön, és ne nyomja le a sapkát.)
Féltengelyhez a könyv 60-70%-os gumiharangtöltöttséget ír. Kb. 30-40 deka elég egy-egy oldalra. Kormánym?nél is hasonlóan járj el, mint a függ?csapoknál: a tengelynél jöjjön ki egy picit. Érdemes mindkét végállásban zsírozni. Aztán már csak egy nyomásnyit a kuplungbovdenhez. ;)

Ja, féltengelynél feltöltési mennyiséget írtam. Utánzsírzásra nem kell ennyi. Egy zsírzás alkalmával tipikusan egy negyvendekás tégelyt szoktam elhasználni az egész m?veletre. A kéziféket elfelejtettem írni, mert soha nem használom. :) Persze az is kap kb. évente. :D
[i](Módosította Spityu 2009.11.24. 16:31-kor)[/i]

542 Mazák Viktor 2009-11-24 14:42:32  Előzmény:Bakó József: 69155

De egyáltalán a hiba hogy jött ki? Most lett a motor felújítva, vagy le lett állítva és nem indult? Kopogott, vagy valami? segíts, különben mi sem tudunk :)
Ezek után, mármint hogy jelre rakva nem forog el, én a sajátomat szétdönteném. Már csak azért is, mert így lehet csapágy, vagy ahogy Tsaby is említette törött/görbült szelepek.

541 Támba Csaba 2009-11-24 14:33:40  Előzmény:Bakó József: 69155

Az önindítózást meg ilyen hibánál hanyagolnám...

540 Támba Csaba 2009-11-24 14:32:38  Előzmény:Bakó József: 69155

Nehéz így fórumon keresztül diagnosztizálni egy hibát :)

Mindenesetre ha elgörbült, vagy beszakadt egy szelep korábban, akkor hiába van utólag jelre téve a szíj.

De lehet széthullott kuplung is, vagy esetleg az olajszivattyú lánca adta meg magát, stb, stb.

539 Bakó József 2009-11-24 14:27:42  Előzmény:Támba Csaba: 69152

Jelölésen lett összerakva minden. ha vissza tekerek a f?tengelyen akkor az akadási pontig eltekeri az önindító.

538 Mazák Viktor 2009-11-24 14:27:11  Előzmény:Mazák Viktor: 69153

Hülye vagyok, te írtad hogy tologattátok. Akkor nagy eséllyel a vezérm?szíj ugrott egy-két fogat.

537 Mazák Viktor 2009-11-24 14:25:44

Mivel tudod forgatni, és egy helyen szorul meg, gyanítom, hogy dugattyúfels?holtpontban valahol találkozik egy szeleppel az egyik dugattyúd. Persze ez csak akkor fordulhat el?, ha a vezérlés módosult, vagy nemtudom lett-e hozzányúlva, de ha rosszul kerül beszerelésre a vezérm?tengely. Nem tudom, hogy próbáltátok-e betolni, vagy húzatni mostanában, akkor képes a vezérm?szíj egy-két fogat ugrani, hasonló problémát okozva. Vagy hajtáslánc oldali a probléma, váltó, féltengelyek.

536 Támba Csaba 2009-11-24 14:23:05  Előzmény:Bakó József: 69151

Lehetséges, hogy átugrott a vezérm?szíjad néhány fogat és beleér valamelyik szelep a dugattyúba.

Vagy csak simán beleesett egy szelep a hengerbe.

Meg még sok oka lehet ezen kív?l is.

Minenesetre vedd le a szelepfedelet és ellen?rizd, hogy benne van-e minden szelep a hengerfejben!
[i](Módosította Tsaby 2009.11.24. 15:26-kor)[/i]

535 Bakó József 2009-11-24 14:01:29

Sziasztok

Mi lehet a gond akkor amikor forgatom a f?tengelyt és egy ponton tovább nem tudom tekerni. Az önindító se bír vele. Kivettem a gyertyákat , és akkor se fordult át.
El?tte sokat tologattuk, lehet hogy tört valami? 4t trabantról van szó.

534 jocking . 2009-11-24 13:34:56  Előzmény:Őry Gábor: 69149

Vagy a 3. lehet?ség: rakj bele új rugós tárcsát.;)

533 Őry Gábor 2009-11-24 07:37:05

Aahhh! Megoldódott a kuplungproblémám! Rugós tárcsám van, és az egyik rugó kiesett a tárcsából, az csinálta a fesztivált! Most már csak az a kérdés, hogy visszategyem a maradék rugókkal, vagy tegyek bele inkább egy merev tárcsát.

532  mafa 2009-11-23 21:15:56  Előzmény: Spityu: 69147

OK, kösz - igen, úgy értem.

Tehát rárakni eröböl, levenni kifordítva? És a mennyiség? 3 pumpálás, vagy mi?

És milyen zsírral?
Erre gondoltam -

Agip GR MU EP-2
"Nagy terhelés? gördül?csapágyak kenésére általánosan alkalmazható, litium bázisú ken?zsír család. Felhasználási h?mérsékleti tartomány -30 és +120 Cfok között. Általános h?álló csapágyzsír."

Ebb?l 0.4kg=820Ft

Vagy ez "luxus", netán nem is odavaló?
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:27-kor)[/i]

531  Spityu 2009-11-23 21:12:23  Előzmény: mafa: 69146

Flexibilis alatt a gumi fékcs?höz hasonló merevség?t érted? A merev alatt pedig a sima fémcsövet, zsírzófejjel a végén? Ha igen, akkor szerintem mindenképpen vegyél hajlékonyat, jól jön. Nem olyan drága, múltkor 300-ért vettem a vásárban, de szerintem 1000 alatt bárhol kapsz.

Jól írod, többet ésszel. Az ép csövet is úgy kellett volna eltávolítanod, ahogy a leszakadt fejjel tetted. :)

530  mafa 2009-11-23 20:57:49

Ja, és mennyire törjem magam új flexibilis zsírzócsö beszerzésén - kell az, vagy jó lesz nekem a merev is?

Kösz mégegyszer!
[i](Módosította bigmafa 2009.11.23. 22:06-kor)[/i]

529  mafa 2009-11-23 20:55:41

Sziasztok,

miután egy flexibilis zsírzófejet elszaggattam, megkérdezném a nagyérdem?t - hogy is m?ködik ez a zsírzás dolog?

Hogy kell szagszer?en rátenni / levenni a zsírzógombra/ról a fejet?

Én rányomtam bikából, s mivel lefele nem nagyon akart jönni, megrántottam - persze el is szakadt a flexibilis cs? :-(

Aztán a rajta maradt zsírzófejet le tudtam venni úgy, hogy "lefordítottam" a gombról. (Többet ésszel...?)

Ezt így kell? (A feltevést is?)

És honnan lehet tudni, mennyi anyag menjen be?

Ja, és emlékeim szerint a kormányt, a kézifékhuzalt, meg a függ?csapszegeket kell zsírozni - van más is?

Köszönöm!

528 Petrovszki Dávid 2009-11-23 18:38:09

hali
olyan emberkéket keresek aki értenek a ledekhez
waresz km órához berakni hogy jól mutasson
segítség!!!!:D
neveket is elfogadok elérhet?ségeket mindent ,tanácsot mindent:d

527 Csády Szabolcs 2009-11-23 10:34:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69140

Köszönöm a segítséget!

526 Szarvas László 2009-11-23 08:27:47  Előzmény:Őry Gábor: 69137

De számíthatsz arra is,hogy a kuplung kinyomószerkezet adta meg magát.