Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

654 Madocsai Gergely 2009-12-05 08:09:19  Előzmény:Irinyi Norbert: 69261

Hát, sztem meg nem ugorhatna ki , különben egy satuféknél is kiugrana:
- nézd meg, h a mind a 3 rugó a popfába HÁTULRÓL legyen beakasztwa!!! (cimbimnél egy idióta szerel? így rakta össze, és nem értettem ,miért szorul, mikor már minden új wolt benne, csak mikor szétszedtem)

- másik, ha 202mm-re már felesztergáták/elkoptatták a dobot, akkor pont a kiugás elkerülése wégett nem 4, ham 5mm-es ferodo-t ragasztanak a betétre és ezt nem 1, hanem min 2mm-re szabad csak lekoptatni! Ha ez(ek) nem teljesül(nek), ekkor ugorhat szét a fék, sztem...


[i](Módosította madogery 2009.12.05. 09:14-kor)[/i]

653 Madocsai Gergely 2009-12-05 07:59:26  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Mol Sprint 2T, NEM AROL!(én a régibe ezt a Pristát használtam igen sokat, semmi különöset nem tapasztaltam. Sztem ez egy bolgár/szerb olaj lehet, mert ott halmokban áll a kutakon;))

Nézd, ha gyári, jó állapotzú a mocid, akkor inkább min?ségit tolj neki, ha teheted, ha meg már nem a lejobb állapotú, akkor meg mindegy.

652  Spityu 2009-12-04 20:16:00  Előzmény:Tóth Péter: 69267

Simán lehet, de majd kiderül -> próbáld ki.

651 Tóth Péter 2009-12-04 20:02:22  Előzmény: Spityu: 69265

Mi lesz akkor?
Nem lesz annyi koksz és akkor nem fog csörögni?

Lehet, hogy pont az 1:33-as a hunyó?

650 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 20:00:45  Előzmény:Irinyi Norbert: 69263

Fékdob mérete 200mm.Hiába vastag a betét, ha a dob már túl van szabályozva a megengedett méreten.

649  Spityu 2009-12-04 19:57:28  Előzmény:Tóth Péter: 69264

Te jó ég.... ha kezd kiürülni a tank, csinálj 40-eset és nézd a változást... szerintem lesz. :P

648 Tóth Péter 2009-12-04 19:56:40

És még ráadásul 1:33-as keveréket csinálok és így is csörög a Pristával.

647 Irinyi Norbert 2009-12-04 19:39:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69262

A fékpofák azok jók még azok nem régiek jó vastagak, de a dobra lenne valami adat hogy mekkorának kell lennie vagy csak szemrevételezéssel döntsem el?

646 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 18:49:32  Előzmény:Irinyi Norbert: 69261

A kiugrás azért fordult el? mert felakadt és melléugrott ahogy akadozott tolatásnál.Alapesetben ilyen nem lehetne,mert a rugónak eléggé össze kellene húzza.Nem feltétlen csak az okozhatja.Érdemes megnézni a fékdob méretét is.Meg a pofák kopottságát.Ha mindkett? elhasználódott nagyon ráállít az utánállító,meg a huzal is szétnyomja és ilyenkor már eléggé a szélén van.Munkahenger is kinyomódik a végébe és a fékpofa nem biztosan ül a helyére.

645 Irinyi Norbert 2009-12-04 18:12:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69250

NA levettem ma a fékdobot és a munkahengerb?l volt kiugorva a fékpofa.
Ez el?fordulhat attól hogy a kézifékre nagyon rá van állítva?
És megoldás lehet az hogy ha kicserélem a kézifékbovdent????
Már megfordult ez a fejembe mert a kézifék eléggé gyenge volt szinte nulla.

644 (Törölt felhasználó) 2009-12-04 15:26:46  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Én azt mondom hogy megéri azt a lovét a husquarna.

643 Csády Szabolcs 2009-12-04 15:18:37  Előzmény:Pátkai Antal: 69257

Az se utolsó szempont, hogy az anyósülést simán meg lehet fordítani...:P

642 Őry Gábor 2009-12-04 14:24:18  Előzmény:Tóth Péter: 69256

Azért mérjél, mert lehet, hogy még így is szökik valahol a töltés.

641 Pátkai Antal 2009-12-04 14:13:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 69244

Azért köszi majd akkor szerzek régifajta üléseket. Csak azért szeretnék ilyen kicsúsztathatót mert amikor takarítom a kocsit egy szer?bb hogy csak kicsúsztatom az ülést és máris könnyebbem hozzá lehet mindenhez férni.

640 Tóth Péter 2009-12-04 12:23:05  Előzmény: Spityu: 69255

Nem, de érezhet?en jobb lett. Van benne er? és nem zabál.

639  Spityu 2009-12-04 12:12:58  Előzmény:Tóth Péter: 69254

Lehet, hogy kevés benyát kap. Vagy jól sikerült a bejáratás és a már szintbejárós dugókkal a normálnál nagyobb lett a végnyomás. A helyrerakás után is mértél kompressziót?

638 Tóth Péter 2009-12-04 11:56:51  Előzmény: Spityu: 69253

Nem, már el?tte is csörgött, igaz nem vészesen.
El?gyuszi 3 mm alatt van, kb 2,6 mm.
[i](Módosította tothpeter 2009.12.04. 13:05-kor)[/i]

637  Spityu 2009-12-04 11:17:30  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Mekkora is az el?gyuszid? Nem azóta jött el? a csörgés, hogy a hengertaltömítéseket kicserélted a megfelel? méret?re és így normális lett a s?rítési végnyomásod?

636 Tóth Péter 2009-12-04 10:56:30

Érdekes dologra lettem figyelmes.
Eddig Prista 2T-t használtam mostanába eléggé elkezdett csörögni a trabi.
A héten nem volt olajam és nem tudtam Pristát venni, ezért Husqvarna 2T-t vettem.Ezzel teljesen megszünt a csörgés. Most nagy dillemmába vagyok, mert a Husqarna olaj elég drága, így nem tudom milyen olajat vegyek, ami jó is és nem is 2500Ft/l áron van.
Valakinek ötlete?

635 Támba Csaba 2009-12-04 09:38:34  Előzmény:Irinyi Norbert: 69249

Valószín?leg kiakadt, vagy elszakadt a fékpofákat összefogó rugó, vagy a távtartó lemez akadt ki, vagy a pofarögzít?csap szabadult el a szemb?l jobb kézre es? (a kocsi hátulja felé es?) fékpofánál.
Így a fékpofa "felfut" a dobon és megszorul.

634 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 09:31:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 69249

Lazák a fékbetétek,lehet túlságosan szét van már állítva a kézifékkel.Hajlamos rá hogy mozogjon.Lehet az utánállító is rossz.Vedd le a fékdobot és próbáld helyreigazítani a betéteket hogy a rugó feszesen tartsa össze.Másik megoldás lehet még hogy a fékbetét végeit letöröd egy reszel?vel.HOgy ne egyenes vége legyen hanem letörés.De az nem biztos hogy már segít rajta.

633 Irinyi Norbert 2009-12-03 21:41:05

Sziasztok! olyan problémám állt el? 2T trabinál hogy ha hátrafelé mennék vele rükvercbe akkor a bal hátsó kerék megszorul el?re megy hibátlanul de mikor tolatnék befelé a garázsba akkor leblokkol nem tudom hogy mi lehet a probléma.
Ha valakinek lenne ötlete szívesen fogadom.

632 Anda Árpád 2009-12-03 21:04:04  Előzmény:Sipos Tamás: 69228

Nekem se mutatta a "szokásos" tüneteket, de mégis jó lett, szal sztem egy próbát megér ;)

631 Szarvas László 2009-12-03 19:36:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 69246

Javaslom, hogy szerezz be régi tipusú sint amit a kaszni aljához kell hegeszteni./Azért ezt,abba már ki vannak furkálva az ülés rögzítéséhez szükséges furatok/Méretük egyébként azonos.Következö lépésben az újtipusú ülésröl le kell vágni az odahegesztett csúszólapot, és megfordítva visszahegeszteni.Ezzel kész is az átalakítás,csak a régi tipusú ülésrögzítöt kell a helyére varázsolni.
[i](Módosította Jimmy 2009.12.03. 20:37-kor)[/i]

630 Csády Szabolcs 2009-12-03 18:51:30  Előzmény:Reining Ádám: 69245

Ebben lehet valami...Nincs ötleted hogy lehetne összehozni, hogy az újabb fajtából a régit csináljunk?

629 Reining Ádám 2009-12-03 17:55:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 69244

Ha az újabb fajta sínb?l kicsúsztatod az ülést szanaszét gurulnak a kis tömör hengerek meg a kis hajlított lemezkék! Mivel a régi fajta ülés csúszik a sínbe az újabb fajta meg gurul görg?kön!

628 Csády Szabolcs 2009-12-03 15:13:09  Előzmény:Pátkai Antal: 69242

De ha azt szeretnéd, hogy az újabb fajta is kihúzható legyen a sínb?l, akkor az is megoldható szerintem, mivel a cs?idom helye megvan, csak talán a furat hiányzik. Nyáron csinálok majd egy ilyen átalakítást, mivel van egy régi fajta üléshez való ülésdöntöm, amit be szeretnék szerelni. Akkor majd beszámolok a tapasztalatokról.

627 Csády Szabolcs 2009-12-03 14:28:17  Előzmény:Pátkai Antal: 69242

Igen.

626 Pátkai Antal 2009-12-03 14:25:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 69232

Köszi a gyors választ tehát akkor a régebbi üléssín fajta az nem csavarozva van kocsihoz hanem hegesztve?

625 Sipos Tamás 2009-12-03 08:09:35

[justify]Köszönöm mindenkinek a megnyugtatást, sajnos sokszor túlbonyolítom a dolgokat.[/justify]

624 Léber Balázs 2009-12-02 23:19:23  Előzmény: Spityu: 69238

Az a Skoda kívülr?l se kutya, de a beltér mindent visz :-)))))

623 Oláh Olivér 2009-12-02 22:12:14  Előzmény:Őry Gábor: 69230

hát én sajnos tudok egy szerencsétlen esetet, amikor próbautón elszállt az els? kerék egy f***sz szerel? miatt, aki nem húzta meg rendesen a csavart.
[i](Módosította Tibke 2009.12.03. 07:47-kor)[/i]

622  Spityu 2009-12-02 21:02:24

;)
[img]http://images.netbag.hu/20091202/20061828529.jpg[/img]

621 Támba Csaba 2009-12-02 20:43:25  Előzmény:Varga Tibor: 69236

Egy kis "trükk" azért van azokban a VW rögzít?anyákban biztosítás végett :)

620 Varga Tibor 2009-12-02 20:37:44  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

HA nincs beütve se esik le, nyugi, nem kel lennyire stresszelni rajta. Pl golfokon, polokon sima anya van, és érdekes még senkinek se lazult le. Meg kell húzni rendesen és kész.

619 Petrovszki Dávid 2009-12-02 18:08:54

Hali sziasztok
keresnék wartburgomhoz
polo gt 5 ös váltot aki tud segitsen

618 Kacsándi Szabolcs 2009-12-02 17:37:54  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

Feleslegesen aggódsz.Ez a féltengely normális használat és id?nkénti zsírcserével szinte elny?hetetlen.Könny? szerelni és a csapágyak az agyban sokszorosát bírják a sima golyóshoz képest.A beüt?s anya egy nagyon jól kitalált rögzítés.Nagyon ritkán kell cserélni,többnyire akkor is csak a helytelen szerelés miatt.Ha többször le és fel van szerelve ,el?fordul hogy kitörik az anya azon része amivel beütve biztosít az elfordulás ellen.Továbbhúzni vagy lazán hagyni nem szabad,ekkor ajánlott a csere.
Én korábban szinte alig cseréltem,még akkor sem jött le ha simán biztosítás nélkül húztam rá.De azért ha úgy érzed biztosabb, cseréld le.Viszont elég csak kett?t cserélni,persze ha megfelel?en van a fék felújítva.Ez esetben nem kell sokáig hozzányúlni a kés?bbiekben.

617  Spityu 2009-12-02 17:20:06  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

Jó lesz az, a lényeg, hogy miel?tt lelazítod üsd vissza, nehogy megsérüljön a menet, bár annyira nem kényes.
Egy anya általában többször is felhasználható, ritkán szorul meg ugyanott, ha meg meg is cseréled a két oldal között, akkor pláne. De ha úgy érzed, hogy necces, akkor tegyél fel újat. Ez kb. olyan mint az olajfürd?s helyeken alkalmazott szimmering: hiába jó, illik cserélni, ha adott a lehet?ség.

616 Csády Szabolcs 2009-12-02 17:14:37  Előzmény:Pátkai Antal: 69229

Mind a kett? ülés volt limóban és kombiban is. A hajlított köracélos a régebbi fajta, a lábközött "matatós" az az újabb. A régi az kicsúsztatható a sínjéb?l el?re és hátra is. Az újabb az nem, s nem az imbusz miatt.

615 Sipos Tamás 2009-12-02 17:13:13  Előzmény:Őry Gábor: 69230

[justify]Hát jó. Kénytelen leszek megbarátkozni ezzel a beüt?s szörny?séggel, de el?tte be kell vásárolnom legalább 10 db-ot bel?le.[/justify]

614 Őry Gábor 2009-12-02 17:07:27  Előzmény:Sipos Tamás: 69227

A régi kúpos féltengelyt nem lehet lehúzni lehúzó nélkül, és a másik vége nem tripoidos volt. Szerintem az újat egyszer?bb szerelni, és javítsatok ki, de azt hiszem, hogy csereszabatos a régi Poloéval. Ugyanis az NDK-ban gyártották a Polohoz és a Golfhoz a féltengelyeket. Semmi baj nincs a beüt?s anyával, ha gyárilag így jó volt, akkor nekünk is legyen jó. Vagy tud valaki olyat, hogy elhagyta az els? kerekét emiatt?
Vagy tegyél rá önzáró anyát (Bár ezt levetetik szerintem a vizsgán).
[i](Módosította orygabor 2009.12.02. 18:09-kor)[/i]

613 Pátkai Antal 2009-12-02 16:42:00

Uraim!
Szeretnék információk kérni 601 kombi els? üléseit a kar felhúzásával kilehet csúsztatni a sínjéb?l 601 limó els? üléseit nem lehet kicsúsztatni el?re.
A szerkezet más mert a kombinál egy kis hajtott köracél akassza meg az ülést a lábánál a limóba meg a ülés alatti a karral kell megakasztani az ülést. Az ülés sínje milyen csavarral van felfogatva eredetileg? Mert a limóba imbusz csavarok fogják, lehet hogy abba akad el az ülés??
Várom az ötleteket

612 Sipos Tamás 2009-12-02 14:12:46  Előzmény:Anda Árpád: 69225

[justify]Érdekes. Más is írta már, hogy légtelenítsek, de ezt furcsának találtam, mert a pedál egyáltalán nem puha. Tehát nem mutatja a leveg?s fék tüneteit; (el?ször puha, aztán felkeményedik).[/justify]

611 Sipos Tamás 2009-12-02 14:07:20  Előzmény:Őry Gábor: 69226

[justify]H?, a fenébe! De jó, hogy szóltál. Még egyszer megnéztem egészen közelr?l, és a tengelyen nincs végig hasíték, csak a küls? végénél, hogy rá lehessen ütni az anya peremét. Akkor nincs menekvés, nem tudom átalakítani.
Hacsak nem cserélem ki az egész féltengely-hajtást. Ugye nem érdemes? Tényleg, összefoglalná valaki mi az el?nye és a hátránya a kétféle féltengelynek?[/justify]

610 Őry Gábor 2009-12-02 06:47:07  Előzmény:Sipos Tamás: 69224

A dobon van hasíték a biztosítólemeznek? Vagy a tengelyen az orrnak?

609 Anda Árpád 2009-12-02 06:23:36  Előzmény:Sipos Tamás: 69224

Nálam is volt ilyen gond, csak nálam a bal els? blokkolt, de nem mindig...Légtelenítettem és jó lett..El?ször próbáldd azt te is[right][/right][right][/right]

608 Sipos Tamás 2009-12-02 00:14:09  Előzmény:Szegedi Árpád: 69207

[justify]Azt hiszem a fékjavítás már nálam is érik, most már soká nem halogathatom. A jobb els? enyhébb fékezésnél is majdnem blokkol (s?t már vizesen blokkolt is) és viszi oldalra az autót. Leveszem majd azt az undorító módon rákalapált, megnyomorított tengely anyát és leszedem az egész kócerájt.
Csak az a baj, hogy most néhány hétig nem tudom nélkülözni a gépet, és nálam az ilyen munka hetekig tart. Ráadásul át akarok térni a biztosítólemezes rögzítésre, mint hátul és még nem kaptam M19-es orros biztosítólemezt. Minden szerelésnél nem fogok egy nagyméret? anyát elpocsékolni.
Ja, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek; amikor a csavarboltban mondtam, hogy orros biztosítólemezt keresek, megkérdezték, hogy az micsoda.[/justify]

607 Varga Tibor 2009-11-30 20:09:10  Előzmény:Kolonics Tamás: 69217

Sztem mérd le, tuti méret nincs, ugyanis váltóból is kétféle kihajtású létezett. Az a biztos ha a helyén le van mérve, senki se rakja be egyféleképp a váltót. Ha hosszú az meg cikis tud lenni.

606  Spityu 2009-11-30 20:03:52  Előzmény:Őry Gábor: 69219

Rögtönzéskor jó megoldás, ideiglenesen...

Való igaz, hogy sokszor elég a hézagolás. Egy függ?csapszegpersely életében egyszer általában még elég egy másik alátétet betenni (mivel kopik a persely talpa), de másodszorra már nem szokott segíteni.

605  Spityu 2009-11-30 20:00:52  Előzmény:Őry Gábor: 69220

Hát a linken találhatóról, amin azt a szerencsétlen MZ hengert gyepálják.