Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

625 Sipos Tamás 2009-12-03 08:09:35

[justify]Köszönöm mindenkinek a megnyugtatást, sajnos sokszor túlbonyolítom a dolgokat.[/justify]

624 Léber Balázs 2009-12-02 23:19:23  Előzmény: Spityu: 69238

Az a Skoda kívülr?l se kutya, de a beltér mindent visz :-)))))

623 Oláh Olivér 2009-12-02 22:12:14  Előzmény:Őry Gábor: 69230

hát én sajnos tudok egy szerencsétlen esetet, amikor próbautón elszállt az els? kerék egy f***sz szerel? miatt, aki nem húzta meg rendesen a csavart.
[i](Módosította Tibke 2009.12.03. 07:47-kor)[/i]

622  Spityu 2009-12-02 21:02:24

;)
[img]http://images.netbag.hu/20091202/20061828529.jpg[/img]

621 Támba Csaba 2009-12-02 20:43:25  Előzmény:Varga Tibor: 69236

Egy kis "trükk" azért van azokban a VW rögzít?anyákban biztosítás végett :)

620 Varga Tibor 2009-12-02 20:37:44  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

HA nincs beütve se esik le, nyugi, nem kel lennyire stresszelni rajta. Pl golfokon, polokon sima anya van, és érdekes még senkinek se lazult le. Meg kell húzni rendesen és kész.

619 Petrovszki Dávid 2009-12-02 18:08:54

Hali sziasztok
keresnék wartburgomhoz
polo gt 5 ös váltot aki tud segitsen

618 Kacsándi Szabolcs 2009-12-02 17:37:54  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

Feleslegesen aggódsz.Ez a féltengely normális használat és id?nkénti zsírcserével szinte elny?hetetlen.Könny? szerelni és a csapágyak az agyban sokszorosát bírják a sima golyóshoz képest.A beüt?s anya egy nagyon jól kitalált rögzítés.Nagyon ritkán kell cserélni,többnyire akkor is csak a helytelen szerelés miatt.Ha többször le és fel van szerelve ,el?fordul hogy kitörik az anya azon része amivel beütve biztosít az elfordulás ellen.Továbbhúzni vagy lazán hagyni nem szabad,ekkor ajánlott a csere.
Én korábban szinte alig cseréltem,még akkor sem jött le ha simán biztosítás nélkül húztam rá.De azért ha úgy érzed biztosabb, cseréld le.Viszont elég csak kett?t cserélni,persze ha megfelel?en van a fék felújítva.Ez esetben nem kell sokáig hozzányúlni a kés?bbiekben.

617  Spityu 2009-12-02 17:20:06  Előzmény:Sipos Tamás: 69231

Jó lesz az, a lényeg, hogy miel?tt lelazítod üsd vissza, nehogy megsérüljön a menet, bár annyira nem kényes.
Egy anya általában többször is felhasználható, ritkán szorul meg ugyanott, ha meg meg is cseréled a két oldal között, akkor pláne. De ha úgy érzed, hogy necces, akkor tegyél fel újat. Ez kb. olyan mint az olajfürd?s helyeken alkalmazott szimmering: hiába jó, illik cserélni, ha adott a lehet?ség.

616 Csády Szabolcs 2009-12-02 17:14:37  Előzmény:Pátkai Antal: 69229

Mind a kett? ülés volt limóban és kombiban is. A hajlított köracélos a régebbi fajta, a lábközött "matatós" az az újabb. A régi az kicsúsztatható a sínjéb?l el?re és hátra is. Az újabb az nem, s nem az imbusz miatt.

615 Sipos Tamás 2009-12-02 17:13:13  Előzmény:Őry Gábor: 69230

[justify]Hát jó. Kénytelen leszek megbarátkozni ezzel a beüt?s szörny?séggel, de el?tte be kell vásárolnom legalább 10 db-ot bel?le.[/justify]

614 Őry Gábor 2009-12-02 17:07:27  Előzmény:Sipos Tamás: 69227

A régi kúpos féltengelyt nem lehet lehúzni lehúzó nélkül, és a másik vége nem tripoidos volt. Szerintem az újat egyszer?bb szerelni, és javítsatok ki, de azt hiszem, hogy csereszabatos a régi Poloéval. Ugyanis az NDK-ban gyártották a Polohoz és a Golfhoz a féltengelyeket. Semmi baj nincs a beüt?s anyával, ha gyárilag így jó volt, akkor nekünk is legyen jó. Vagy tud valaki olyat, hogy elhagyta az els? kerekét emiatt?
Vagy tegyél rá önzáró anyát (Bár ezt levetetik szerintem a vizsgán).
[i](Módosította orygabor 2009.12.02. 18:09-kor)[/i]

613 Pátkai Antal 2009-12-02 16:42:00

Uraim!
Szeretnék információk kérni 601 kombi els? üléseit a kar felhúzásával kilehet csúsztatni a sínjéb?l 601 limó els? üléseit nem lehet kicsúsztatni el?re.
A szerkezet más mert a kombinál egy kis hajtott köracél akassza meg az ülést a lábánál a limóba meg a ülés alatti a karral kell megakasztani az ülést. Az ülés sínje milyen csavarral van felfogatva eredetileg? Mert a limóba imbusz csavarok fogják, lehet hogy abba akad el az ülés??
Várom az ötleteket

612 Sipos Tamás 2009-12-02 14:12:46  Előzmény:Anda Árpád: 69225

[justify]Érdekes. Más is írta már, hogy légtelenítsek, de ezt furcsának találtam, mert a pedál egyáltalán nem puha. Tehát nem mutatja a leveg?s fék tüneteit; (el?ször puha, aztán felkeményedik).[/justify]

611 Sipos Tamás 2009-12-02 14:07:20  Előzmény:Őry Gábor: 69226

[justify]H?, a fenébe! De jó, hogy szóltál. Még egyszer megnéztem egészen közelr?l, és a tengelyen nincs végig hasíték, csak a küls? végénél, hogy rá lehessen ütni az anya peremét. Akkor nincs menekvés, nem tudom átalakítani.
Hacsak nem cserélem ki az egész féltengely-hajtást. Ugye nem érdemes? Tényleg, összefoglalná valaki mi az el?nye és a hátránya a kétféle féltengelynek?[/justify]

610 Őry Gábor 2009-12-02 06:47:07  Előzmény:Sipos Tamás: 69224

A dobon van hasíték a biztosítólemeznek? Vagy a tengelyen az orrnak?

609 Anda Árpád 2009-12-02 06:23:36  Előzmény:Sipos Tamás: 69224

Nálam is volt ilyen gond, csak nálam a bal els? blokkolt, de nem mindig...Légtelenítettem és jó lett..El?ször próbáldd azt te is[right][/right][right][/right]

608 Sipos Tamás 2009-12-02 00:14:09  Előzmény:Szegedi Árpád: 69207

[justify]Azt hiszem a fékjavítás már nálam is érik, most már soká nem halogathatom. A jobb els? enyhébb fékezésnél is majdnem blokkol (s?t már vizesen blokkolt is) és viszi oldalra az autót. Leveszem majd azt az undorító módon rákalapált, megnyomorított tengely anyát és leszedem az egész kócerájt.
Csak az a baj, hogy most néhány hétig nem tudom nélkülözni a gépet, és nálam az ilyen munka hetekig tart. Ráadásul át akarok térni a biztosítólemezes rögzítésre, mint hátul és még nem kaptam M19-es orros biztosítólemezt. Minden szerelésnél nem fogok egy nagyméret? anyát elpocsékolni.
Ja, nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek; amikor a csavarboltban mondtam, hogy orros biztosítólemezt keresek, megkérdezték, hogy az micsoda.[/justify]

607 Varga Tibor 2009-11-30 20:09:10  Előzmény:Kolonics Tamás: 69217

Sztem mérd le, tuti méret nincs, ugyanis váltóból is kétféle kihajtású létezett. Az a biztos ha a helyén le van mérve, senki se rakja be egyféleképp a váltót. Ha hosszú az meg cikis tud lenni.

606  Spityu 2009-11-30 20:03:52  Előzmény:Őry Gábor: 69219

Rögtönzéskor jó megoldás, ideiglenesen...

Való igaz, hogy sokszor elég a hézagolás. Egy függ?csapszegpersely életében egyszer általában még elég egy másik alátétet betenni (mivel kopik a persely talpa), de másodszorra már nem szokott segíteni.

605  Spityu 2009-11-30 20:00:52  Előzmény:Őry Gábor: 69220

Hát a linken találhatóról, amin azt a szerencsétlen MZ hengert gyepálják.

604 Őry Gábor 2009-11-30 19:55:57  Előzmény: Spityu: 69218

A marhák, legalább esztergálták volna.
Milyen videóról beszélsz?

603 Őry Gábor 2009-11-30 19:52:00  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69211

Én egyszer csináltam ilyet, igaz, nem fúrógéppel, csak csiszolópapírral, kézzel. Hát tény, hogy ultra nagy szopás, de végül jó lett, átment a vizsgán. De barátunknak lehet, hogy elég csak hézagolnia.
Való igaz, dörzsár nélkül nem érdemes nekiállni, visszavonom a fórógépet.
[i](Módosította orygabor 2009.11.30. 20:52-kor)[/i]

602  Spityu 2009-11-30 17:54:03  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69216

Nézted a videót? :D

A ráspollyal csak óvatosan! Röhögünk rajta, de hengerfúró ismer?sömnél amikor nézegettem a több méter hosszan, polcokra kirakott "esettanulmányokat" megakadt egy gyönyör?ségen a szemem. Egy Babetta(?) dugattyú volt, és eggyel nagyobb túlméret, mint amekkora kellett volna. Egy papa vitte oda, hogy megfurassa a hengerét ahhoz a dugóhoz. És, hogy mi az érdekessége??? Az, hogy ráspollyal volt eggyel kisebbre reszelve, "szépen" körkörösen. :DDDDDDD

Majd lefényképezem, és csinálok egy oldalt az ilyen szakbarbárságokról.
[i](Módosította Spityu 2009.11.30. 18:58-kor)[/i]

601 Kolonics Tamás 2009-11-30 17:44:09

Sziasztok!
Valaki nem tud nekem segíteni?
4t Trabiba 5-?s Polo váltóhoz a féltengelyek hossza érdekelne!(küls? csukló nélkül!)
El?re is köszönöm:Bebe
[i](Módosította bebe 2009.11.30. 18:44-kor)[/i]

600 tóth furdzsenxia 2009-11-30 17:38:13

ez aztán ám az illesztés mintha hallottam volna mát ilyet utca végéig 4-szer 5-ször megszorul. a dugó naggyát ráspollyal is le lehet tolni....hibátlan igazi verseny motor lesz

599  Spityu 2009-11-30 17:37:14  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69214

Nem mondtam, hogy így csinálom, van két állítható dörzsáram. Én csak azt mondtam, hogy meg lehet szárra tekert vászonnal is, amennyiben mazochista az illet?...

598 tóth furdzsenxia 2009-11-30 17:33:40  Előzmény: Spityu: 69213

és a furat ovalitásával mit csinálsz meg a furat esetleges ferdülésével mert a dörzsár egy nyomon halad, de a fúród is??? esetleg ezzel a módszerrel hengert is tudtok fúrni???

597  Spityu 2009-11-30 17:27:58  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69211

Azért van meredekebb a fúróra tekert csiszolóvászon vs. függ?perselynél, pl. [url=http://videa.hu/videok/jarmuvek/mz-125-hengerfuras-lZgmpPhdyjhyAI1b]EZ[/url]. :DDDDD

Egyébként meg lehet csinálni vele, csak sokkal nagyobb fáradtság a sok ellen?rzés miatt. Ha meg ritkán próbálja bele a tengelyt az ember, tuti túlmarja.
[i](Módosította Spityu 2009.11.30. 18:29-kor)[/i]

596 tóth furdzsenxia 2009-11-30 17:11:29  Előzmény:Szegedi Árpád: 69207

beesett az els? kör, átenged a karmantyú, ennyit ér a magyar kisipari felujító .ha tudsz inkább csináltass bele jó anyagból karmantyút.

595 tóth furdzsenxia 2009-11-30 17:09:12  Előzmény:Őry Gábor: 69210

hát ha a tiédet dörzsár nélkül csinálták az nem valami vizsgaképes lehet életemben nem hallottam ilyen f..-ságot fúróval legalább a laikusokat ne hülyítsétek már meg.

594 Őry Gábor 2009-11-30 16:06:30  Előzmény:Szegedi Árpád: 69209

Hát tényleg nem egyszer, dörzsár nélkül esetleg fúrógépbe fogott feltekert csiszolópapírral lehet. Nem kell feltétlenül lebontani az egészet, de egyszer?bb kiszerelve. Elvileg akkor jó, ha nem is szorul, nem is lötyög. Továbbá ki kell hézagolni a függ?csapot a persellyel tengelyirányban. Ha kicsavarod a rögzít?csavart, lesz egy nagy széles alátét, azalatt hézagoló alátét(ek). Lehet, hogy csak itt lesz lötyögés, akkor szerencséd van. Lehet kapni hézagoló alátéteket. Az alsó és a föls? csapnál is hézagolni kell.
[i](Módosította orygabor 2009.11.30. 17:13-kor)[/i]

593 Szegedi Árpád 2009-11-30 13:09:01  Előzmény:Őry Gábor: 69208

Köszi,megnézem...A másik,pár hete szintén egy ilyen átvizsgáláson aztmondta a srác,hogy elfogadthatóak a függ?csapszegek.Ma aztmondták,hogy mind cserés.Kérdeztem mi lóg,had lássam már,de mutogatja a kereket azt mondja,hogy "lóg,épp csak nem kotyog".Könyv alapján nézve itthon nem egyszer? mutatvány a függ?csapszeg csere,dörzsár stb..Hézagolni lehet?Vagy nincs értelme?És ha nem kotyog,honnan tudni,hogy nem jó?Köszi

592 Őry Gábor 2009-11-30 12:57:16  Előzmény:Szegedi Árpád: 69207

Leveg? az els? körben, utánállító.

591 Szegedi Árpád 2009-11-30 12:52:08

Sziasztok.Hónapok óta küzdök a fékkel,sokadik f?fékhenger lett végre jó,minden fékcucc újra/utángyártottra/ cserélve,kivéve a hosszú rézfékcs?.Hétvégére lett végre fék,kicsit lennt fogott szerintem,de jó lett,azthittem.Ma voltam el?m?szakin,bemérték a fékeket jó.Aztán felállították a nyúzópadra,jól szétrázták,és amikor állt ki a m?helyb?l,csak a hátsó kör fogott..Visszaállt féket mérni,els? kör semmit se fog.Most lehúztam a dobot,nincs folyás,minden tiszta,mégis alig fognak a pofák,szinte semmit..A hátsó kör jó,nem rugózik a pedál,most nagyon alul fog...Valakinek ötlete,mi okozhatja a hibát?601-es Trabi...Köszönöm

590 tóth furdzsenxia 2009-11-29 14:34:01  Előzmény: Spityu: 69201

skoda, moskvic

589 Kiss Krisztián 2009-11-29 12:38:23  Előzmény: Spityu: 69201

Hali.Pécsett a Marso gumisnál mindenféle anya ill.kerékcsavar van.Érdeklödj náluk.

588 Madocsai Gergely 2009-11-29 09:54:22  Előzmény:Varga Tibor: 69195

Jogos a felwetés, egyet is értek(anno a LED-es féklámpát is els?sorban e célból csináltam a régi kocsimra)!
De: nekem jelenleg a '69-esre kell, még a régifajta az eredetiség miatt (újfajata akad itthon), ilyet pedig már nemnagyon, azaz nagyon nem kapni, pláne újat. Megérne nekem az sokkat többet is, csak nincs.
Nagy nehezen, sok-sok keresés napokban sikerült találnom egyet, amint nálam lesz, természetesen azonnal megy is fel!
[i](Módosította madogery 2009.11.29. 10:57-kor)[/i]

587  Spityu 2009-11-29 09:46:52  Előzmény:Karches Attila: 69202

OK, köszi. Talán még kupakot is tudok rá keríteni valahol.

586 Karches Attila 2009-11-29 09:40:03  Előzmény: Spityu: 69201

Szia!
A trabant t?csavar is M12x1,5 tehát simán rá tudod azt tekerni amit a zsombinál árulnak. Csak el?tte hívd fel, hogy van-e éppen annyi amennyi neked kell. Ha épp nincs akkor fog hozni.

585  Spityu 2009-11-29 09:11:05

Érdekl?dnék, hogy milyen - más gyártó által készített - anyával lehetne helyettesíteni a gyári Trabant kerékanyákat? A probléma az, hogy kicsit már kopottak a fészkek és fél?, hogy tovább kopva kiszakadhatnak a felnik. Ett?l azért még elég messze van... Egy kicsit terebélyesebb kúp megoldaná.

Van valakinek tippje?


[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1369]EZ[/url] megoldás lehet? Úgy rémlik, hogy M10 a Trabi, akkor nyilván a t?csavarok is cserélend?k.
[i](Módosította Spityu 2009.11.29. 10:16-kor)[/i]

584 Sövényházi József 2009-11-28 15:34:17  Előzmény:Nagy Donát: 69199

nincs neki külön légtelenít?je tudomásom szerint. csak sima légtelenítés kell a kerekeknél ha sok olaj távozott ;)

583 Nagy Donát 2009-11-28 12:24:48  Előzmény:Sövényházi József: 69198

Köszi! A kerekeknél már csináltam légtelenítést. Nem néztem, de akkor gondolom, itt a f?fékhengernél is lesz elmondásod alapján légtelenít?.

Köszönöm a segítségeket!

582 Sövényházi József 2009-11-28 12:01:07  Előzmény:Nagy Donát: 69197

Nekem 530Ft-ért hozta Bálint barátom az új kapcsolót :) ez még szerintem akkor is megéri ha jöv?re újra cserélni kell. Miel?tt kitekered a régit készítsd kézközelbe az újat, meg egy rongyot is mert olajos lesz a kezed elvileg és nem jó, ha kicsúsznak bel?le a dolgok :D Ha gyorsan cseréled ki akkor nem is kell légteleníteni olyan kevés csöpög el. Légtelenítéshez meg cs? kell a légtelenít? csavarra egy edény amibe kinyomod, meg nem árt ha van valaki aki pumpálja a féket.

581 Nagy Donát 2009-11-28 11:45:40

Köszönöm a segítséget. Szerintem vezsek egy új féklámpakapcsolót, ha iylen ezer Ft körül van, akkor nem halok bele. Viszont, amikor kitekerem a régit, mire figyeljek? Azt látom, hogy kicsit majd folyni fog a fékfolyadék, ez mennyire vészes? Utána pedig légtelenítsek? Hogyan?

Köszi :).

580 Turoczi Csaba 2009-11-28 09:49:15  Előzmény:Szabó Gábor: 69187

Köszönöm! Ezt meg is érdekl?döm!

579 Varga Tibor 2009-11-28 08:19:48  Előzmény:Madocsai Gergely: 69192

Ne nagyon hidd hogy ez megoldja. De tényleg nem ér meg 1000-1500 ft-ot az hogy ne rövidítsék meg egy piros lámpánál az autódat úgy 50 centivel?!

578 Őry Gábor 2009-11-28 07:37:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 69193

Szerintem is teljesen korrekt. A rugó csak hibaforrás.

577 Madocsai Gergely 2009-11-27 21:17:03  Előzmény:Őry Gábor: 69165

Áhh, a merew a tuti, a tuning mocikat is azzal érdemes szerelni. A rugós olyan "nyúlós" érzés a régi után.

576 Madocsai Gergely 2009-11-27 21:13:59  Előzmény:Nagy Donát: 69188

Sajna nekem is ilyen fosadék már a történet, én azért még kipróbálom el?tte azt, h kapcsoló kiszed, a kis lyukat injekcióst?b?l feltöltöm dot4-gyel légmentesen, gomba wissza a helyére, és miel?tt meghúznám, rálégtelenítek. Hátha...
Ha nem jön össze akkor csere, természetesen ;)