Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Imént találtam egy hasznos linket, amellyel a gépjármûvünkbe szánt rugók állandóját ki lehet számolni, így elkerülhetõ a puha, nagyonkemény, betonkemény jelzõk használata. A file egy tömörített .xls, azaz megtekintéséhez Excel szükséges.
Fordult már elõ veled, neadjisten próbáltál már egy általad ismert kanyarban egy kissé túl magas sebességet megválasztani? Ilyenkor egy viszonylag hirtelen kormánymozdulatnál érezni, hogy az autó "hezitál", illetve mintha a kocsi alól menne ki a futómû, mintha külön életet élne. Ezekben a pillanatokban csavarodik minimálisan a kaszni, ezeket hivatottak megakadályozni a merevítések. Nem kioktatásnak/okoskodásnak szántam, én ezt így tudom, hogy ezeket a "kihagyásokat" lehet a merevítésekkel megszüntetni. [i](Módosította 4TRed 2010.01.15. 10:34-kor)[/i]
Szerintem sokat nem ér az úttartás szempontjából, mivel a tornyok csak a kasztni súlyát viselik, de a futómû rögzítési pontjai alul vannak, azon meg nem tudsz merevíteni. Az más kérdés, hogy a merevebb bõdé kellemesebb, csendesebb.
Tudom én, hogy idézõjelesen értetted, de azért szerintem egy ilyen motort ahhoz elég szépen el kell hanyagolni, hogy olyan "tojásos" kopás keletkezzen. Valószínûleg elmegyek az öreghez aki a HF-t szelepbecsiszolta meg szelepszárszimeringezte, és kérek árajánlatot gyûrûzésre, csapágycserére, meg akkor egyúttal blokk, ill dugattyú síkolásra, hogy azért akkor már legyen egy kicsit nagyobb kompresszió. Szerzek egy 1.6 veztengelyt, egy elektromos AC-t és egy Pierburg karbit. És akkor talán már lesz értelme, hogy szét volt borítva a moci. Meg lehet egyúttal a lendkereket is könnyíteni kéne. Bár nem tudom ennél mi az a "kg" aminek hiánya nélkül még nem repül szanaszét a lendkerék 7500-nél :)
Jól dolgoznak. Én a szó szoros értelmében gyilkolom, igaz széria hengerekkel, de bírja. Az volt a célom, hogy kipróbáljam, mit visel el... eddig 5Ekm van benne, de minimum 20-szal ér fel. :D [i](Módosította Spityu 2010.01.14. 22:26-kor)[/i]
Semmi gond, hisz az a hozzászólás nem [b][u]ugyan az[/u][/b]. Így ráadásul még szerintem a téma "határain" belül elfér. Csak lehetõleg ne szerepeljen ugyanaz többször, ez a lényeg.
Viktor. Elnézést. ráadásul nem is vettem észre hogy írtad ide hogy letörölted a másikat ezért írtam oda viszza egy rövideb változatot. Ha gond vedd le gyugodtan azt is.
Az a 16-ezres nem a Mihályfi gépmûhely volt? Szerintem a teljes fõtengelyre értették, de ha te azt mondod, hogy csak a két középsõt szeretnéd, akkor megcsinálják csak azt! Nekem fordítva volt: csak a két hajtókart módosíttattam, ill. cseréltettem. Az összes többi csapágyat kihagyták. Meg lehet velük dumálni!
Sziaszto[b]o[/b]k! Segítségeteket kérné[b]é[/b]m. 2T Trabimhoz van nekem egy fõtengelyem[b]m[/b] ami j[b]o[/b] lenne csak azabaj[b]j[/b] hogy nagyon csapágyas 2 bels[b]ö[/b] csapágy az nagyon l[b]o[/b]g rajta de hajt[b]o[/b]karo[b]o[/b]k nem l[b]o[/b]gnak. fel szeretném csapágyaztatni, felhívtam pesten 5 címet [b]abool[/b] csak 1 he[b]j[/b]en vállalnák el de ott is 16 ezer forinté[b]é[/b]rt. hát mintnemondjak ez so[b]o[/b]k. Esetleg nemtudnátok [b]ajállani[/b] egy olyan he[b]j[/b]et ahol megcsinálnák nekem pest és vonzáskörzetében? Én Vác környéki vagyo[b]o[/b]k. Esetleg ha[b]a[/b] van [b]valkinek[/b] j[b]o[/b] állapot[b]u[/b] fõtengelye reális áro[b]o[/b]n akkor biztosan megegyezünk. köszönö[b]ö[/b]m a segítséget....
Moderáció: Ne haragudj meg, és ne vedd sértésnek, csupán azért emeltem ki a hibáidat, hogy legközelebb légy szíves kicsit odafigyelni a helyesírásra, így áttekinthetõbb, könnyebben olvasható lesz a hozzászólásod. Elhiszem, hogy sürgõs volt. A Trabant témából szintén én töröltem ki a hozzászólásod, mivel ide hamarabb érkezett válasz. Erre is figyelj oda legközelebb. Köszi.
Apropó bódé. Amirõl én tudok mint merevítési mód, az arról szól, hogy a hátsó tornyokat egy csõvel fixálni, illetve a B oszlopok és a hátsó kerékdobok közé 30 fokban egy pár colos csövet bebiggyeszteni, a kerékdobok felé lejtve (kárpit mögött elméletileg nem is látszik). Illetve az elsõ toronymerevítõ. Probléma az, hogy mindkét toronymerevítõ nemkicsit feltûnõ vizsgán. Vizsgától-legalitástól függetlenül tud valaki még bármilyen más kasznimerevítési módot?
A kasztnival nincs bajság, az bírja, én 4 éve tekergetem már pár pacival, semmi baja, igaz ki van lakatolva teljesen. A fékem meg a futómûvem meg közel se gyári, szóval osztom a véleményed, de a kasztnival igazából nincs baj.
A durvább erõmûnél azért vedd figyelembe azt is, hogy az erõátvitel 1050-s motorhoz lett kitalálva!! Fék, futómû, futómû geometria, bodé merevség stb!! Azért 800 kg-s bodéval nem életbiztosítás dúrvább erõmûvü motorral járkálni !! Életed csak egy van!!
HA nem ment 100e-t se, akkor nem kell csapágyazni. A hajtókarcsapágyakra gondoltam mikor írtam hogy azt nézd meg. A fõtengelycsapágy sose megyt önkre szinte, bár hajtókarcsapágyazáskor azt is szokás cserélni. Gyûrûzéshez nem árt ha van gyûrûösszehúzód, anélkül kiscsavarhúzós, vagy pedig vékony lemezbõl hajtott szerszámmal kell játszani. Ha mindenképp gyûrûzöl, akkor úgyis kiderül hogy milyenek a hajtókarcsapágyak.
Ha valóban nincs sok km a motorban, írtad, hogy még valószínûleg át sem fordult az óra, akkor szerintem ne babrálj rajta semmit. Hengerfejet szépen megcsinálni, összerakni, friss olaj, fagyálló, aztán had szaladjon a szekér. Szerintem utána semmi baja sem lesz. Még ez a mûvelet is belekerül pár 10ezerbe. És ha tényleg jobban bele akarsz bonyolodni ebbe a motor témába, akkor ezt az eredeti mocit lezsírozni, aztán bepattintani egy dúrvább erõmûvet.
Az oválisra kopott hengert csak idézõjelesen értettem!!! Egy gyûrü cserét házilag is megtudsz csinálni!! A fõtengely csapágyak esetében jobb ha gépmûhelyhez fordulsz! Ha már gépmûhelyhez fordulsz bízd az egész motort rájuk hengerfejestül, mert akkor az elvégzett munkára -komplett motor-, garanciát kell hogy vállajanak!! Az egész akció a kapott árajánlat nagyságától függ, meg természetesen a pénztárcád vastagságától!!
Köszönöm a segítségeket, sztem akkor minimum a csapágyakra ránézek,hátha látszik valami. Hangra nem mondanám meg, hogy rosszak lehetnek e, bár haver 1.1-es mocijának szép fütyülõs hangja van amikor felpörgeti, az enyémnek meg inkább olyan picit ''krepegõs'', pedig a hidrotõkék is majdnem újak. Nem tudom, hogy a csapágyak miatt e. És a hajtókarcsapágyakkal mi a helyzet? Azok mennyit bírnak? Gondolom azért többet mint a fõtengely. Ezeket is lecsekkoljam? Azért ha mást nem is, de szimeringet biztos cserélek, az a tuti. Amúgy sztem nem fordult még az a motor 100e-t se. Gyûrûzéshez kell valami speckó szerszám?
viccnek szántam, bár tényleg emlékeztettet a pálinka illatára a kipufogó gáz :DDD. egyébként derecskén tankoltam E85-t AVIA kútnál. [i](Módosította Jurij 2010.01.14. 00:40-kor)[/i]
Így van,abból a pénzbõl szép 1.6-ot össze lehet hozni.Nem akarok senkinek reklámot csinálni,csak egy példa az árak összehasonlítása kedvéért: [url]https://www.vatera.hu/vw_polo_1995_1999_1598cm_aea_motorkod_motor_160525362.html[/url] Mi építettünk ilyen motort elektronikástul trabiba,szépen muzsikál,jók a menetteljesítményei.Nem kell félni a futott kilóméterektõl sem,ha rendesen van szervizelve sokat kibírnak ezek a motorok.
Ha szép hangja volt a motornak, a fõtengelycsapágyat nem bántanám. Max vedd le az olajpumpa feletti csapágyfészket, vagy a melette lévõt, és nézd meg. HA teljesen sima a felület, nincs rajta mély barázda, maradhat. De ugyanabba na pozicíóban tedd vissza ahogy leszedted, és elég szépen meg kell húzni, de vigyázz, mert nyúlik. Ha beletöröd elég cikis. Max ha nem 200 ezer van a motorban dobj bele egy gyûrûgarnitúrát(kb 25e,Kolbenschmidt vagy Goetze(nekem ez van benne)), de ne egybõl összeszerelés után mérj kompressziót, mert kell kis idõ míg hozzákopnak egymással a hengerhez. De ha ennyire újítani akarsz akkor tényleg komplett generál, de az kb 120-150 ezer, na annyit én nem locsolnék el, mondtam már akkor 1.6:)
Hát azokon nem igazán látsz lógást,mivel siklócsapágy nehezebb megállapítani ha hibás.Általában a csapágyfelületek kopásából lehet látni mennyire esélyes egy nagyobb felújításra.De szerintem azzal nem lesz gondod.A csapágyak itt teljesen elkopnak ha már annyira rossz,de darabokban nem igen esik ki.Csak a kopogásból lehet többnyire észrevenni hogy vége.Szerintem ha akarod egy gyûrûzés belefér,mást nem nagyon kell belül cserélni.De azért várd meg mások vélemyényét,vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb kollégák,akik jobban benne vannak a témában.Õk hasznosabb tanácsokat fognak adni.Ez csak az én véleményem volt amit írtam.
Nem hinném, hogy olyan sok km lenne a mociban, de azért megfordult a fejemben, hogy nagygenerál lehet ráférne. Gondolom a csapágyak lógásából már lehet valamire következtetni ugye?
ornagy:
Azért oválisra már csak nincs kopva. Nem arról híresek ezek a VW licensz motorok. Más gyermekbajuk van, de nem ez. Bár nem tudom, hogy egy elfáradt fõtengelycsapágy, vagy egy hajtókarcsapágy milyen alakokat képes vájni a hengerbe a gyûrûk által.
Szóval csak úgy megrodultak bennem ezek a dolgok, azért is kérdeztem meg, hogy érdemes lenne e megpróbálni a dolgot, és hogy házilag ez mennyire kivitelezhetõ.
Létezik furatmérõ mûszer,ezzel lehet megnézni,illetve gépmûhelyben is ilyesmivel mérik a kopottságot.De ezt csak ott lehet megméretni.Ha meg ott vagy a felújítónál mindjárt árakat is tud mondani.Amúgy a henger falán váll keletkezik ha túlzottamn érezhetõ akkor biztosan nagyobb munkát igényel.Bár általában egy gyûrûzést egy átlagosan használt motor simán elbír.Reális kilóméterhatáron belül.Szóval szerintem azzal nem lesz gond,biztos nem 300ezer km van a motorodban.De ezt jobban szemrevételezéssel lehet eldönteni,esetleg egy csapágy kiszereléssel és megvizsgálással,hogy kell e nagyjavítás vagy sem.Ha úgy látod hogy kétes kinézetre is,esetleg komolyabb kopás is látható vagy a motor belseje nagyon olajsaras,akkor érdemesebb belevágni.Ha már szét van szedve.Bár szerintem ez még felesleges,de ezt te jobban látod a vizsgálat,mérés után.
118 volt a vége, benzinnel 138 indulni indult anélkül, hogy nyomtam volna a gázpedált, de ez így egyszerûen katasztrófa :D amikor volt alapjárat, akkor meg hullámzott. szerintem a fogyasztás az most hatalmas lesz, eddig se volt kicsi, benzinnel 8-10 között mozgott. [i](Módosította Jurij 2010.01.13. 15:57-kor)[/i]
Vitte a 90km/h-t. Ez egész szép. Gondolom a leállt motor jó gázpedálállás mellett simán indult, csak alapjáratod nem volt. Azért a fogyira kíváncsi leszek :D.
7 liter benzin, 19 liter etanol, semmi alapjárat, leálló, rángató motor, 20-al kisebb végsebesség (ez egyébként nem meglepõ), nehézkes elindulás, kellemes pálinka illatú kipufogó gáz, szintén nem meglepõ jelenség :D
Megfigyeltem, hogy rendesen taposni kellett a gázpedált, hogy menjen a kocsi, szerintem elég húzós többletfogyasztással jár ez. 50km/h-nál 3.fokozatot szerette, 4.-ben rángatott. Városon kívül 90-nel haladva jó volt, bár itt is jobban kellett taposni a pedált.
Gyûrüzésrõl lebeszéllek, mivel a motorban biztos nem kevés km van! Ilyenkor "nagyolva" egy oválisra kopott hengerbe teszel kör alakú gyûrüt!! Nem lesz jó hosszú távon!! Ha már hajtókaron, meg fõtengelycsapágyak cseréjérõl elmélkedsz akkor inkább újíttasd fel gépmûhelyben az egész blokkot, hengerfejet! Nem lesz olcsó, de akkor hosszútávra le van a gondod a motorról!!
Látom kicsit leült a topic, ezért feldobom egy kérdéssel :)
Azon gondolkoztam, hogy mivel ha már ennyire szét van szedve a motorom (legalábbis a HF le van szedve) lehet meg is kéne egyúttal gyûrûzni. Ezt csak azért találtam ki, mert nincs kedvem ahhoz, hogy a HF visszatétele után, amikor már fel töltve olajjal a rencer, a kompressziómérésen kibukna, hogy valamelyik henger igencsak elfúj. (Mint írtam jóval korábban az egyik henger gyertyájának elektródája erõsen el volt rövidülve a többihez képest, és kokszos volt az egész gyertya. Én ebbõl gondoltam arra is, hogy lehet sok olajat hord fel a dugattyú, és az kokszol ott) A kompressziómérésen kívül, meg lehet valamilyen (lehetõleg olcsó) módszerrel azt tudni, hogy gyûrûzésre szorul 1- vagy esetleg a többi henger is? És ha már a gyûrûzésnél tartunk, gondolom illene a hajtókar és fõtengelycsapágyakat is cserélni, persze csak jóminõségûekre. Mibõl mit érdemes venni (gyûrûk, csapágyak, szimering). Konkrét márkák is érdekelnek, na meg persze a körülbelüli ár.
A szellõzõt azért zárnám ki, mert ha leszedjük a Trabin az uborkaszeletelõt, akkor látszik, hogy ott egy "zseb" szerû mélyedés van befelé, tehát oda esõ elvileg nem jut be.
Hali! Én az ajtókéderekre tippelnék, de sok helyen kerülhet oda víz. Elõszeretettel jön be a gázpedál bowdenjénél, akkor ott ahol a fûtõmotor van, mármint ahol a váznak nekifekszik a fûtés háza. Ahogy ez elsõ szélvédõ beázik, beázhat a többi is. Érdekes, mert nekem mióta a nyitható üvegek vannak az autóban azóta azok érdekes módon nem áznak be, még a fix ablakok rendszerint engedték a vizet :)
Tehát mivel a hátsó ülés elõtt részen van, gyanítom, hogy vagy az ajtónál a kédernél jut be a víz, vagy az oldalüvegek eresztenek. próbld meg óvatosan megnyomkodni az oldalüvegeidet mindkét oldalról kívûlrõl, és belülrõl is. ha kicsit mozognak akkor ott valahol jön a víz elvileg. ha nem, akkor marad az ajtókéder
hi! Nekem nedvességet tudott produkálni a kocsi a hátsó ülés háttámla meg a lenti rész között a hajlatban. Valahol a hátsó szélvédõ körül szivároghat szerintem, vagy szellõzõ talán. Nem sokat segítettem, de ezt tapasztaltam.
Napok óta feltünt hogy belül párás az autó (4T), illetve hajnalban belül is ráfagy a pára. nem találtam a gondot, míg a minap észrevettem hogy a 2 hátsó trepniben, a hátsó ülés elõtt vastagon áll a víz, illetve a jég!!!
Amíg ilyen fagyok vannak, nem igen tudom hogyan tudnám kideríteni hol ázik be ennyire a verda! Nincs valami ötletetek, merre keressem, induljak el? Esetleg ez is valami típus hiba lenne mint az elsõ szélvédõ beázás?
Alul minden ok, nyáron lett teljesen felújítva, lakatolva az alja, tehát alulról nem ázhat fel! A kalap tartónál, üvegeknél sem látom víznek nyomát...
Szívesen kipróbálnám, csak állítólag a Hall-jeladós gyújtással nem lehet egybekötni, mert elégeti a vezérlõrészt. De még úgy is érdekel, hogy beleteszem a megszakítót.
Ma kicsit továbbvittem a dolgot. Ominózus piros saruval sorbakötve az árammérõ, és 1.6A-t mutat! Bár ez tuti az elemcsere miatt szökött fel ennyire, mert most már azt is cseréltem a multiban, tán 6-7 éve nem volt cserélve :) Tehát most már azért érthetõ, mitõl is merül le az akksi. Majdhogynem 20W-nyi fogyasztás van azon az ágon. Na de a lényeg, hogy sorbakötve az árammérõ, és közben a mûszerfal alatt elkezdtem kihúzgálni az egyes stecker-eket egymásból. Sokáig nem is történt semmi, de egy sima kétágú stecker széthúzása után, hopp eltûnt a mûszerrõl az érték, és szép 0-t mutatott. Ezeket így is hagytam széthúzva. A mûszert kikötöttem, és visszadugtam a helyére a sarut, ezután megnéztem mi nem mûködik. Meglepetésemre az elakadásjelzõ vígan mûködött, és minden más egyéb is úgy ahogy kell. De nem tudtam elképzelni, hogy akkor mi az ami nem? Kicsit nézegettem a kábelt ami abból a steckerbõl jön és egy harisnyában folytatódott a kocsi jobb oldala felé, onnan meg felfelé. Rájöttem! Belsõ világítás. Persze nem is mûködött a széthúzott steckernek hála. Egybõl ki is csavaroztam, és megnézem. 3 vezeték megy rá, az egyik ez a piros ami steckerbõl jött. A steckert összedugtam, és ismét árammérést kezdtem. De hiába húztam le mindegyiket kábelt a lámpatestrõl, így is megmaradt az áramfelvétel. Innen kezdve ezeket gondolom: A biztosítéktábla ezen problémás sarujáról az elakadásjelzõ és a belsõ világítás táplálkozik csak. Ezek után már csak arra tudok gondolni, hogy valahol a kis piros kábel ami a belsõ világításra megy sérülhetett és lehet testel. Azt meg kideríteni, hogy hol, igencsak szívás, mert abból a harisnyából kibontani nem éppen eccerû. Lehet ránézek a kapcsirajzra hátha találok még egy eldugott ágat abban a körben, de nem hiszem hogy lesz. A lényeg az, hogy legalább elkadásjelzõm van, a belsõtérvilágítás meg nem fog annyira hiányozni úgy hiszem.
Köszönöm mindekinek a hasznos infókat! Fontolóra veszem, a hasznos tanácsokat! Természetesen csak egy ötletnek indult az egész, jó gondolatnak tünt/tünik. Lehet nem lesz belõle több, mint gondolat, meg ha lesz is az nem ma lesz:) Igazából van egy másik elképzelésem alternatív, és olcsó üzemre, de azt már Tibrid néven kitalálták. Remélem abból lesz valami. Ha nem lehet én is neki állok valami hasonlónak:) De az már lényeges átlakítással járna egy Trabantnál, viszont az etanol üzemnél, csak pár apró átlakítás szükséges. [i](Módosította Oliver 2010.01.11. 13:18-kor)[/i]
Ha Poliauto reduktorod van, akkor minusz 10 fokban sem kell átváltani benzinre. Soha nem kell a benzin, csak ha elfogy a gáz a tartályból. Én 19 évig gázautóztam, és csak egyszer Németországban autóztam kényszerbõl 50 km-t drága benzinnel, illetve a vizsgán kellett átkapcsolni mert ugráltak hogy kérik prezentálni a rohadt benzinüzemet. Ez elég nehéz volt, mert a benzintankban porcicák kergetõztek, és nemigen értették hogy két év után mit akar szívogatni az egyébként már kiszáradt membránjával a szegény AC pumpa. Manapság már ugyan csak a Zaporozsecem gázüzemû, de azt meg évi átlag 10 km-t hajtom. Szóval ha gázüzem, akkor gázüzem. Benzin nem kell, és emiatt spórolni is lényíegtelen. Az hogy a tankban valami lekösse a vizet, azért érdemes tiszta alkoholt, vagy etanolt tenni, mivel a gáz miatt keveset használt benzinben megül a légnedvesség miatt lecsapódó pára, és kirohadhat a tank!
igen, átalakítás nélkül, és én is nagyon kíváncsi vagyok. :D golf II-be is tankolunk, fele-fele arányban, sem a fogyasztásban, sem a teljesítményben nem volt semmi változás, viszont az más téma, mert 1,8as injektororos moci;) [i](Módosította Jurij 2010.01.11. 12:21-kor)[/i]
Tiszta etenaolt, vagy kútról E85-öt? Mert maia kúton van, annaka 15%-a benzin. Az átalakítás, emg azért fontos, mert a gumi alaktrészeket oldja az etanol.
Még akkor se jössz ki rosszul árban, ha valamennyi benzinnel kevered az etanolt. Én 7 liter benzin mellé 19 liter etanolt öntöttem, kipróbálni még nem volt alkalmam, de majd beszámolok. [i](Módosította Jurij 2010.01.11. 11:07-kor)[/i]