Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

725  Spityu 2009-12-13 13:29:33  Előzmény:Schéder Csaba: 69340

Jé egy újabb pécsi...

Én is úgy hallottam, hogy a Ladáét fel lehet tenni, ill. az olasz utángyártottat érdemes. Melyik boltban kérdezted?

724 Schéder Csaba 2009-12-13 13:10:50

Sziasztok Tönkrement a 4T trabimon a f?fekhenger. A házat belül több helyen is kikezdte a rozsda ezért sajnos cserélni kell. Itt Pécsen az egyik autosboltos azt javasolta, hogy inkább egy Lada f?fékhengert vegyek rá mer, a trabihoz már csak magyar kisipari kapható és az eléggé gyenge min?seg?. Ha valakinek van valamelyik f?fékhengerrel kapcsolatban valamilyen tapasztalata kérem irja meg.Ja és esetleg egy Lada f?fékhez mit szólnak m?szakin. El?re is köszönöm mindenkinek.

723 Ivacs István 2009-12-13 13:07:49  Előzmény:Vári László: 69338

A ledes m?szer mutatott értékeinek nem szabad hinni sohasem!!!
Ha jól tudom sima mutatós Wartburg müszerekkel jól fog mutatni, mert a jeladó ua., mint a régi Wartburg egyesített müszeré!(Üza és víz h?mér?)

722 Vári László 2009-12-13 11:29:32

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 4T Trabi ledes kombim?szeréhez... Az utóbbi id?ben többször is becsapott, mert még a sárga égett, de a tankból simán kifogyott a benzin. Az jutott eszembe, hogy valószín?leg a benne lév? 20 éves kondenzátorok a b?nösök, valszeg. az évek alatt kiszáradtak, és "elmászott" az értékük, magyarán elromlottak... Már szét is kaptam, de nincs ráírva az értékük, csak kódok vannak rajtuk. Ha valaki csinált már ilyet, vagy tudja hogy milyen kell bele, ne restelje megosztani velem :D További szép napot!

721 Marton Tamás 2009-12-12 23:57:08  Előzmény:Lizák Péter: 69335

Nem melegszik rendesen. Pedég már ki lett takarítva, kb 1 éve. A rámen? 2 cs? forró, de maga a radiátor csak épphogy meleg. Arra gondoltam, hogy olyan töm?dés van benne amit nem visz ki se az ecet, se a vízk?oldó. Új lenne az igazi de olyat nem igazán találni.
Ötlet?

720 Madocsai Gergely 2009-12-12 23:22:29  Előzmény:Sipos Tamás: 69333

Csak alaposan mosd majd ki belöle a lecsiszolt koszt, nehogy emiatt kezdjen el folyatni utána. Dolgoznia kell a munka hengernek, mégha kissé begyógyult is, a nyomás elmozdítja, legfeljebb, ha nagyon "benött" már nem megy wissza, és szorulhat töle a fék. Persze a tuti, ha tiszta és könnyen jár. :)
(Én egy gondolatnyi szilikonzsírral szoktam összerakni, h a karmantyút ne bántsa, és kenje is egy picit a henger falát.)

Szerelés után min. 1-2 hétig érdemes jópár alkalommal lekapni a dobot, és megnézni, h idöközben nem kezdett-e el könnyezni, nehogy fékfolyadék kerüljön a betétre, mert csúnyán meg lehet így pördülni, föleg az elsö fékezésekkor.

Jó szerelést!

[i](Módosította madogery 2009.12.13. 00:24-kor)[/i]

719 Lizák Péter 2009-12-12 19:39:45  Előzmény:Marton Tamás: 69330

Mi vele a gond?
a csapnál ereszt?
a csapot ki tudod szedni, és tömíteni nekem is az volt a baja

718 Őry Gábor 2009-12-12 18:33:53  Előzmény:Sipos Tamás: 69333

Lehet ezen segíteni, ha egy riszz-rossz hajtófejre ráhegesztesz egy zártszelvényt. Pontosabban belehegeszted a zártszelvénybe. Én is ezt csináltam OFF autómmal, és bevált, pedig a hajtófej valszeg kínai alapanyag volt. A dugó viszont Crova, kít?n?en m?ködött.
[i](Módosította orygabor 2009.12.12. 19:34-kor)[/i]

717 Sipos Tamás 2009-12-12 18:27:26  Előzmény:Madocsai Gergely: 69331

[justify]Sajnos tényleg nincs akkora csillagkulcsom, csak krova fej, azt meg nem akartam ütögetni, ugrálni rajta.
Most éjszakás vagyok a munkahelyen, de holnap délután a baloldali agy következik (remélem ott nagyobb szerencsém lesz a levétellel), mert ott sem dolgozik az egyik munkahenger.
Szerencsére nem szivárog egyikb?l sem a fékfolyadék, viszont egy kevés rozsda az van bennük, attól szorult meg. Leveszem, kitolom bel?le a dugattyút és vízpapírral, ronggyal megpróbálom kifényesíteni.[/justify]

716 (Törölt felhasználó) 2009-12-12 11:13:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69326

Teljes mértékben igazad van, abszolút, csak sajnos sok ember nem engedheti meg magának, a jelenlegi tényállások szerint, 2-3ezer forintos gagyit meg nem éri meg megvenni.Persze aki tudja az vegye meg a drágább, de jó min?ségüt, mert tényleg nagyon sokrét? egy ilyen hajtószár.1ébként az esetek 90%-ában bejön 1 jó villáskulcs + 1 hosszabb vascs?.

715 Madocsai Gergely 2009-12-12 08:37:51  Előzmény:Sipos Tamás: 69315

"Lökhárítóba beakadt volna"??? Csak nem "felfelé", azaz emelés irányba próbáltad kézzel+ kulccsal meglazítani az anyát?
Ha igen, akkor magadat szíwattad meg, de nagyon! Én azt mondom, h ahol csak lehet, de ekkora anyánál mindenképpen csak és kizárólag csillagkulcsot szabad használni. Simán ráteszed, kicsit rákoccolod kalapáccsal, h illeszkedjen rá, amennyire csak lehet, majd ráállsz ówatosan, h a kulcs le ne csússzon az anyáról, ugrasz/lendülsz egyet-kettöt a kulcson. Így nincs az a berohadt csawar/anya, ami 2 másodperc alatt le ne jönne! Igaz elöfordult már, h aszfalton álló helyzetben elforgattam így a kereket(!), de ez esetben egy segítö rálép a fékre;).

Meghúzásnál ugyanígy, csak ott nem kell ugrálni, csak kb. "fél lábbal" ráállni(ha nincs nyomatékkulcs, a - ha jól emléxem 200[Nm]-es meghúzó nyomatékhoz). Tehát csak ésszel, mert így akár iszonyatosan túlhúzhatjuk ezt az anyát...de azért meg kell húzni rendesen!
(ha a tengelyanyát le/fel kell szerelni, addig a kereket az önszíwatás definiálásának elkerülése wégett mindig hagyjuk fent!!!)

A múltkor írtam az újfajta féltengelyre passzoló, de széles hatlapfejü anyát, ami nem tudom milyen autóé(a gyári csirke helyett). Ilyet érdemes rátenni, mert erröl lehetetlen "leugrasztani" a kulcsot és elnyalni az anyát.

Legközelebb ha kell, szólj nyugodtan, adok kulcsot szíwesen!

Fékhez:

Ha berohadt a munkahenger, akkor érdemes pucolni, majd polírozni a belsö felületét, ha még nem nagyon rohadt szét, és persze, ha gyári. A felújítókészlet értelmét én nem igazán látom: ha folyat, akkor az a szét/berohadt henger miatt wan, karmanytyúzás ezen nem segít, pláne nem a magyar. :S

[i](Módosította madogery 2009.12.12. 09:42-kor)[/i]

714 Marton Tamás 2009-12-12 06:16:39

Jó reggelt Trabisok!

Van valakinek otthon elfekv?ben egy jó állapotú 4T f?tésradiátora?
Vev? lennék rája, persze csak ha nem lukas mint az ementáli sajt, meg nincs nagyon eltöm?dve...

713   2009-12-11 22:03:08  Előzmény:Varga Tibor: 69321

Ha egyszer nincs más...:rolleyes:

712 Kalmár Csaba 2009-12-11 20:01:51  Előzmény:Nagy Donát: 69327

Szerintem ez általában nem kor kérdése!Jó szerszámmal gyorsabban és kisebb roncsolással tudsz dolgozni!Ez tény!Tíz éve trabizok és mindig én szerelem mindegyik trabimat és még sosem volt olyan agycsavar amivel ennyit kellett volna szórakozni!S?t én még életemben nem végtam, flexeltem le egyet sem!Mind lej?tt kulccsal.

711 Nagy Donát 2009-12-11 19:54:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69326

Régen tíz évesek voltak a csavarok. Most 20-25 :).

710 Kacsándi Szabolcs 2009-12-11 19:16:01

Hihetetlen hogy ennyien fennakadtak egy csavaron.Ha ez ilyen nehézkes akkor hogy megy a többi szerelés.Sose volt gondom ezekkel a csavarokkal,pedig a kezdetekkor,nem voltak spéci szerszámok hozzá itthon,még kérni sem volt lehet?ségem.Mégis mindig megoldódott.Akkor még elfogadható volt a vágó,kalapács.Mostanság elég barbár megoldás ennél a csavartípusnál.Rengeteg jó hajtószár kapható,és már elég sok embernek van is otthon.Nem hiszem hogy ne érné meg beruházni egyre.Nagyban megkönnyíti a munkát.Kevésbé rutinos szerel?k esetén,legkönyebb megoldás a megfelel? célszerszám beszerzése,és máris áthidalható a sok probléma.Szerintem ez ennyire egyszer?.Nagymértékben kíméli és használható marad az alkatrész.Én úgy látom egyszer?bb egy megfelel? szerszám beszerzése,mint szétverni mindent,elgörbíteni,használhatatlanná tenni,és minden alkalomkor újért rohangálni.Valószín? az els? a gazdaságosabb megoldás.Pláne hogy manapság már alig beszerezhet? sok jó min?ség? alkatrész a trabihoz.

709 Irinyi Norbert 2009-12-11 17:45:06  Előzmény:Őry Gábor: 69322

Köszi sikerült nagy nehezen leszedni az anyával szívtam a legtöbbet próbáltam megmenteni de nem sikerült mert hidegvágóval tudtam csak megindítani.De mire azt leküszködtem utána simán letudtam húzni egybe a dobot az aggyal.

708 (Törölt felhasználó) 2009-12-11 17:21:58  Előzmény:Nagy Donát: 69318

nem próbáltátok a hidegvágó+kalapácsot? eléggé kinyírja az anya lapjait, d evégs? esetben általában sikerül, legalábbis nekem sikerült eddig.:)

707 (Törölt felhasználó) 2009-12-11 17:18:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

ha a régifajta, akkor agylehúzó, mese nincs, lehet erölködni nélküle de felesleges, f?leg ha nem mostanában volt leszedve.

706 Őry Gábor 2009-12-11 06:59:41  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

Ha új típusú a féltengely, és szerencséd van, akkor lejön magától. Ha nem, akkor féltengely kihúzás, és egy cs?vel kiütni belülr?l, utána összerakni a széttúrt csapágyat és tömítést.

705 Varga Tibor 2009-12-10 21:26:32  Előzmény: : 69305

Én nem tennék a fékbe magyar javítókészletet. még sose lett tartósan jó.

704 Varga Tibor 2009-12-10 21:25:23  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

Normál esetben lehúzod a fékdobot kerékagyastól, de a valóságban ez nem annyira szokott egyszer? lenni, ha már kicsit berágódott, akkor feszegetni kell rendesen, s?t ha rossz a csapágy is már, akkor a csapágyközép rajtamarad az agyon.

703 Irinyi Norbert 2009-12-10 21:07:37

Elnézést hogy csak így bele szólok a témába de lenne egy kérdésem ha már leszedtem a bizonyos anyát akkor az els? kerékagyat azt hogyan tudom levenni? vagyis mi a következ? lépés, hogy kitudjam cserélni az els? fékpofákat?

702 Nagy Donát 2009-12-10 21:05:43  Előzmény:Pátkai Antal: 69316

Hehh, régi szép id?k, én kocsimról sem jött le. Krova, úgy másfél méteres rúd, és Mazsi barátommal ketten (!) ugráltunk rajta. Én 61 kg, ? talán 75. Nem jött le!

701 Őry Gábor 2009-12-10 20:45:52  Előzmény:Pátkai Antal: 69316

Az megint nem lehetett semmi, ha a kétméteres toldásnak se engedett! Nekem eddig az volt a legdurvább, hogy ugrálnom kellett a csillagkulcs végén. Lejött! (Nem pehelysúlyban versenyzek!)

700 Pátkai Antal 2009-12-10 20:38:45  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

A kerék agy csavar nálam annyira rá volt gyógyulva hogy még a légkulcs sem tudta lekalapálni. Akkor jött a króva hosszabbítóval és egy 2méteres cs?vel de ezzel sem ment majd jött a flex amivel bevágtuk az anyát és utána már megadta magát.

699 Sipos Tamás 2009-12-10 19:48:45  Előzmény: hks: 69313

[justify]Elég jó krova készletem van, hosszabbítóval, stb. Természetesen a kerékcsavaroknál egy szál szögvassal ellentartottam. Már olyan hosszú karral próbálkoztam, hogy a lökhárítóba be is akadt volna. Nem ment az átokházi. Hidegvágó lett a vége. Barbár munka.[/justify]

698  Spityu 2009-12-10 19:47:28

Böszmenagy villáskulcs + cs?. Esetleg IFA kerékszerel? vassal kiegészítve (jó dolog :D). A h?légfúvós megoldás is jó, legyen szó anyáról, csapágyról, vagy valami kúpos illesztésr?l. Er?s kopogtatás is segíthet a lazításban.

A fékmunkahengeres témához: tudtommal nem ajánlatos mást használni az összerakásnál mint fékolaj, mert állítólag nem túl jó, ha valami zsírral vagy akármivel keveredik a kés?bb beletankolt fékolaj. Nem tudom igaz-e, csak mondom megemlítem, hátha valaki meger?síti vagy cáfolja.

697  hks 2009-12-10 19:39:04

a h?r?l hallottatok már?persze nem a lovaknál. a h?tágulásnak vannak jótékony hatásai.amúgy a légkulcs is üt ezért leht annyira meghúzni vele a csavart de egy rendes krovával meghúzott anya se jön le több tíz év után.ezeken az anyákon sokszor az anyaroppantó vagy a vágó segít csak. a féltengely anyát meg a rutonosabb szerel?k úgy is szokták leszedni hogy a kerékcsavaroknál pajszerral betámasztják a futóm?vet.

696 Támba Csaba 2009-12-10 19:36:27  Előzmény:Sipos Tamás: 69309

Szinte látom magam el?tt :)

695  hks 2009-12-10 19:32:23

én nem tudom miért kell rögtön mindent cserélni maszek hulladékra.ha gyári van azt megértem.a berohadt munkahengert ki szokták nyomni.utána alapos takarítás ,polírozás ha sérült a felület akkor kell cserélni a munkahengert.a karmantyúnak általában nem szokott baja lenni,összerakásnál kell észen lenni.jófajta anyaggal kell össze rakni.."milibdén-diszulfidos zsír" nemtudom jól irtam-e.de én nem ezzel szerelek,attól se rohad össze semmiés 10 év múlva is kömmyen szét jön amit ezzel raknak össze,sajnos az anyag neve hirtelen nem jut az eszembe.

694 Őry Gábor 2009-12-10 19:28:41  Előzmény:Sipos Tamás: 69307

Szét kell szedni, és ha nincs kivállasodva, és nagyon berágódva, akkor egy kis finom csiszolással és egy javítókészlettel elvileg jó lesz. Nem árt szilikonzsírral bekenni vékonyan összeszerelés el?tt. Léteznek felújító m?helyek, csak annyiért már kapsz boltban is, amennyiért megcsinálják.
A féltengelyhez meg rendszeresíteni kell csillagkulcsot. Ja, és nem árt ha meghízol egy mázsásra.
[i](Módosította orygabor 2009.12.10. 20:34-kor)[/i]

693 Sipos Tamás 2009-12-10 19:24:44  Előzmény:Támba Csaba: 69306

[justify]Kíváncsian várom. Bár az én esetemben a f? baj az volt, hogy valaki olyan er?vel húzta meg az anyát, hogy nem bírtam leszedni. A kulccsal már magát az autót is emeltem, de az anya meg se mozdult.[/justify]

692  hks 2009-12-10 19:24:33  Előzmény:jocking .: 69290

szegény kislányt miért kell b...tatni örüljél hogy ilyen szép videót talált és mutatott egy teknikai ujdonságot,és nem az elfuserált, döglött 4 t karbiról beszél egy fél napig,amúgy els?re megtaláltam a videót.van még rengeteg érdekesség azon az oldalon.

691 Sipos Tamás 2009-12-10 19:22:23  Előzmény: : 69305

[justify]Már csak érdekesség kedvéért is. Úgysem szedtem még szét munkahengert.[/justify]

690 Támba Csaba 2009-12-10 19:17:32  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

Amint lehet csinálok egy képet egy saját módszerr?l a féltengelyanya levételér?l.
Marha egyszer? és garantáltan bárki megtudja oldani házilag :)

689   2009-12-10 19:16:39  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

Én elöször mindenképpen az olcsó megoldást választanám, szétszedném a munkahengert, kitakarítanám, javítókészletet használnék, majd kipróbálnám. Nem tudom, hogy a rendetlenség mennyire játszik szerepet a problémában, de ha tudod, hogy gyárilag hogy tették bele a rugókat, akkor rakd úgy össze. :)

Az anya biztosítása lelazulás ellen itt elég jó m?szaki megoldásnak bizonyul, hisz még akkor se jön le, ha akarjuk. :D Egyébként a sürü menet miatt szinte önzáró az anya, emiatt lehet olyan nehezen lecsavarni. Az én autómról ezt a csavart csak légkulccsal tudtuk levarázsolni, és úgy se jött könnyen, igaz, a kompresszor is csak 6 bar-t tudott, mindenesetre villáskulccsal nem tudtam leszedni.
[i](Módosította Jurij 2009.12.10. 20:23-kor)[/i]

688 Sipos Tamás 2009-12-10 19:10:07  Előzmény:Sipos Tamás: 69299

[justify]Ma délután elszántam magam, és szétszereltem a jobb els? féket. Rettegve készültem annak a szörny? tengelyanyának levételére. A félelmeim tényleg beigazolódtak, mert közel 3 óra hosszat küzdöttem vele, mire lejött. Nagy nehezen kib?vészkedtem a beütött anyát a horonyból, de nem tudtam lecsavarni. Valaki iszonyatos nyomatékkal (talán légkulccsal) húzta meg, és úgy kellett leimádkozni. Ezerszer elátkoztam, aki kitalálta ezt a rögzítési módot.
Végül persze lejött. Az után állítókat benzinben megmostam, a csapot vékonyan megkentem milibdén-diszulfidos zsírral, és visszatettem. Megnéztem a munkahengereket is és az alsó nagyon gyanús volt, mintha régóta nem mozdult volna. Mindegy; összeszereltem, de az agyat nem tettem fel.
Hamarosan jött az egyik szomszéd, és megkértem, finoman lépjen rá a fékre. Hát az alsó munkahenger nem mozdult. Megvan a b?nös!
Mit javasoltok; elég csak kitisztogatnom, vagy mindenképpen vegyek újat (esetleg javítókészletet)?
Ja, és nem is úgy voltak benne az összehúzó rugók, mint a könyvben. Felül volt a rövid, alul a hosszú, és a fels? belülr?l volt beakasztva, az alsó pedig kívülr?l. Totál rendetlenség. Vagy ez mindegy?[/justify]

687   2009-12-10 18:43:04  Előzmény:Vári László: 69301

lehet a szilárdsági csoportja a csavarnak alacsony volt.

686 Kacsándi Szabolcs 2009-12-10 16:29:18  Előzmény:Vári László: 69301

Valószín?leg van,de aki sokat szerel trabit az már tudja hogy mit mennyire lehet meghúzni.Viszont ett?l függetlenül,nem valószín? hogy a te hibád.Sajnos 88-89-t?l már silányabb min?ség? csavarokat használtak.Onnan is látszik hogy a csavarfejek is kisebb kulcsméret?ek lettek.És ezek hajlamosak a fáradásra ,törésre.Régebbi típus csavarjait érdemes felhasználni.

685 Vári László 2009-12-10 15:34:41

Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy a Trabi (4T) hátsó leng?kart felfogató csavaroknak van-e vmi meghúzási nyomatéka? Csakmert nyáron volt meghúzva a csavar, és most pedig menet közben hirtelen eltört... Érdekelne hogy mib?l adódott a hiba, hogy túl laza, vagy túl feszes volt... Ha van ötletetek, mondjátok. Köszi.

684 Szarvas László 2009-12-10 08:43:02  Előzmény:Sipos Tamás: 69299

Ha egy fél fordulat után után állt meg akkor nem az utánállítóval van gond, hanem a fékdob van oválisra kopva.Ha a méret engedi,mindkét fékdobot fel kell,szabályoztatni.

683 Sipos Tamás 2009-12-09 21:07:17

[justify]Ha már fékr?l van szó.
A jobb eleje félrehúz hibajelenség elhárításához, szereztem egy embert és sikeresen légtelenítettem. Csakhogy amint sejtettem, tényleg nem volt leveg?s.
Ahogy szereltem fel a jobb els? (gyanús) kereket, próbaképpen megforgattam. Ezer ördög és pokol; fél fordulat után megállt. Már kés? volt, nem álltam neki lebontani mindent, de utánállítóra gyanakszom, hogy az valahol a széls? helyzet közelében megakadt és fékezéskor ott sokkal er?sebb a fékhatás.[/justify]

682 Kacsándi Szabolcs 2009-12-09 20:11:07  Előzmény:Irinyi Norbert: 69292

Persze hogy érdemes.Ha már csinálod ,akkor legyen alapos a m?velet.Amúgy is meg kell tisztítani a fékportól.

681 Kalmár Csaba 2009-12-09 19:36:07  Előzmény: Spityu: 69296

Ennél olcsóbban nem nagyon tudsz autózni!A diesel corsámmal is 1400 a 100 km!

680  Spityu 2009-12-09 19:28:43  Előzmény:Kalmár Csaba: 69295

Hát igen, gázzal kb. kétharmad fordulatig "éri meg" használni benzinhez képest. A beállításokat illet?en eléggé kikupálódtam haverom Ladájának köszönhet?en, mostanában egy lambdaszondás szabályozó került félig-meddig beépítésre, amivel elméletileg maximalizálni lehet a hatásfokot bármely fordulatszámon. 7 liter az egész jó... 1050ft/100km

Köszi a válaszokat. :)
[i](Módosította Spityu 2009.12.09. 20:31-kor)[/i]

679 Kalmár Csaba 2009-12-09 18:42:05  Előzmény: Spityu: 69293

Szia!
Nekem is gázos a 4t trabim és nagyon elégedett vagyok vele.Átlagban 7 litert fogyaszt a 150ft!!!!-os gázból.Amire vigyázni kell ha veszel gázos autót, hogy nézd meg, hogy meddig érvényes a tartály, mert ha lejár akkor sokba kerül.Én budapesten a városban használom nagyrészt az autót és teljesen alkalmas a közlekedésre.Egyetlen hátrányt tudok említeni amikor gázzal megyek akkor nem forog le annyira a motor (fordulatszámilag) , mint benzinnel, de az okosok azt mondják csak nincs jól bel?ve a gázszint.Prokeeval már beszéltük, hogy az övé jobban megy , de csak benzinnel indul, az enyém magas fordulaton nem megy jól , viszont én nem kapcsolgatom át benzinre, az enyém gázzal is beindul bármilyen hideg van.Szóval valszeg beállítási különbségek lehetnek!

678 jocking . 2009-12-09 16:55:07  Előzmény: Spityu: 69293

Prokeenak elvileg autógázos az egyik 4T-je, nála sztem érdekl?dhetnél.;)

677  Spityu 2009-12-09 16:10:37

Érdekl?dnék, hogy van-e valakinek tapasztalata (vagy ismer olyat akinek van :) ) LPG üzem? Trabantot / Wartburgot illet?en.
Nekem csak injektoros Hondával és karbis Ladával van. Mennyire vált be annál, aki átalakíttatta? Alapból jó a 4T-k fogyasztása (ha meg nem makacsolja magát a karbi), nyilván gázból többet enne meg kicsit és nem is menne úgy, de akárhogyan nézzük 45%-kal olcsóbb a benzinnél.
Vélemény?

676 Irinyi Norbert 2009-12-09 16:02:27

Most hogy így benne vagyok már a fék felújításba kiszedtem a tengelycsonkokat is hátulról gondoltam nem árt nekik is egy kis friss zsír, és még azon gondolkodtam hogy ha már csinálom akkor megpróbálok mindent alaposan csinálni és az lenne a kérdésem hogy miel?tt vissza kerülne az új munkahenger meg a többi dolog lenne e értelme lefesteni a féklemez vagy nem is tudom mi a hivatalos neve.
A fékpofák úgyis holnap vagy azután lesznek készen és lenne ideje megszáradni.