Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7523  Spityu 2014-11-09 09:05:24  Előzmény:Szabó Sándor: 76138

Van gyári is. 1984-tõl van az átfolyásmérõ, ami helyett de Luxe változatoknál lehetett kérni szintjelzõt is, úgy tudom. De nem biztos. :) Lehet, hogy érdemes volna szerezni egy olyan szettet.

7522 Szabó Sándor 2014-11-08 21:32:05  Előzmény:Szabó Sándor: 76137

Asszem már nem aktuális. Szerintem megtaláltam amit kerestem: http://csepelautoalkatresz.hu/node/212 Egy szolgálati kocsiba mégiscsak kellenek mûszerek. :)

7521 Szabó Sándor 2014-11-08 18:43:05

1,1-es Trabant üzemanyagszint jelzõ beépíthetõ a 601-be?

7520 Szabó Sándor 2014-11-08 17:55:01  Előzmény:jocking .: 76135

Hát ez az, most sincs rajta, mert állandóan leesik, ezért gondoltam a régi típusra. De már el is ment a kedvem a cserétõl, láttam az árakat. Itt-ott horpadt pár 30000. Amúgy köszi.

7519 jocking . 2014-11-08 15:57:42  Előzmény:Szabó Sándor: 76134

A Trabant annyira egy innovatív szerkezet volt, hogy még az 1.1-re is felmennek a teljes fém "íves" lökhárítók, minden luk ugyanott van. (Valószínûnek tartom, hogy még a púpos lökhárító is felmenne rá.)
Eladó darabokat figyelni kell a hirdetésekben, több oldalon is, mert nem túl gyakori, ha meg van, akkor is elég drága. Átlagos körüli állapotúból (ami azért messze nem tökéletes) 10 ezer körül van a 2 darab.
A sérülékenységrõl vitatkoznék, mert a mûanyag sarkúnak megvan az az elõnye, hogy ha valami van, akkor csak leesik a sarok és slussz. A teljes fém ívesnél meg minden görbül/horpad.

7518 Szabó Sándor 2014-11-08 13:13:42

Köszi a válaszokat. Rendõr ismerõsöktõl is kérdeztem, de mindenki mást mond. Egyenlõre nagy a bizonytalanság. A gép 1988-as. Ja még egy kérdés, mûanyag vég nélküli lökhárítót fel tudok tenni? Ha igen, tud valaki eladót? Nekem ez a verzió jobban tetszik és nem is olyan sérülékeny.

7517 jocking . 2014-11-08 12:21:46  Előzmény: Spityu: 76132

Én úgy tudom, hogy lehet a kocsira kék villogót szerelni, de csak szigorú szabályok szerint. Kettõ, ami tuti, hogy fontos:
Lehet az autón kék megkülönbözetõ jelzés, DE:
- úgy kell bekötni, hogy csak akkor legyen felkapcsolható, ha nem jár a motor és a gyújtás sincs rátéve.
- ha közúton mész valahova a kocsival, akkor a kék villogót egy rá való kis huzattal le kell takarni.

7516  Spityu 2014-11-08 11:14:26  Előzmény:Szabó Sándor: 76131

Szia!

Van balos és jobbos, egy-egy oldalra összesen kettõ kell az elsõ kerekekbe. Hátul egyforma és 1-1 darab kell belõlük. Tehát összesen 6 munkahenger van egy kocsin (ha nem túl régi a tiéd, tényleg, mikori évjárat?).

Szerintem kibelezett, elektronikájától megfosztott, be nem kötött villogót fel lehet tenni, de azért járj utána. Mûködõt tutira nem, használni meg még úgysem. Megafon az mehet szerintem, szintén minden további nélkül.

A sárga villogó egyszerûbb eset, de ha jól sejtem, kék-kék vagy kék-piros színût akarsz. Sárga villogó: [url]http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/030317a/[/url]

Utóbbit szerintem azzal a szöveggel lehetne talán engedélyeztetni, hogy mezõgazdasági gép közúti közlekedtetéséhez kellene a kísérõ autóra. De ez csak sejtés.

De van egy kocka és karika Lada is, amit rendõrautónak építettek meg, érdemes lehet felkeresni a tulajokat, õk biztosan tudnak segíteni, hogy mik a szabályok.

[url]http://www.youtube.com/watch?v=FWWZHbgLAdk[/url]
[i](Módosította Spityu 2014.11.08. 12:18-kor)[/i]

7515 Szabó Sándor 2014-11-07 22:47:15

Sziasztok! Minap kaptam egy 601-est ajándékba. Persze célozgattam rá, hogy jó lenne... Megkezdtem a szétszerelését, felújítom ésszerû határok között, lesz mit csinálni azt már látom. Ha nem gond kérdezek majd ezt-azt. Pl,hogy az elsõ fék munkahengerek dobon belül megegyeznek? Mert a rendelésnél, csak annyi van, hogy jobb, vagy bal. Aztán, láttam a galériába egy rendõrautó szerûséget. Én már régen gyúrok egy sheriffautóra. Megszereztem hozzá a retró villogót szirénát stb. De úgy tudom, hogy ezeket még birtokolni is tilos. Tudtok errõl valamit? Még az is megoldás lenne nekem, ha fel lehetne tenni kibelezve, a vizualitás a lényeg. Cégautónak szánom, a különlegessége lenne a fontos.

7514 Őry Gábor 2014-11-04 19:03:37

Köszönöm a segítségeteket!

7513 Őry Gábor 2014-11-04 18:57:54  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76125

Óh, b...asszák meg!

7512 Szabó Gábor 2014-11-03 22:21:35  Előzmény: Malu Zimak: 76123

Gyári ragasztót aromás hígító szépen leszedi, polifoam jó oda, nehezen ég, palmatex megfogja csak tartsd be a használati útmutatót. Nem olcsó mûvelet.

7511 Szabó Gábor 2014-11-03 22:17:24  Előzmény:Őry Gábor: 76121

Spirálrugóshoz való van polcon új, olcsón, mûbizonylattal. Vizsga elõtt célszerû felrakni, zöld irányjelzõ visszajelzõt kérik még, de azt a trabi relé tudja kezelni, nem kell elektronika külön.

7510  Spityu 2014-11-03 20:37:30

A vonóhoroghoz: az én 2T-men kicsit eltérõ rögzítésû van: az elején nálam is a laprugó két csavarjához csatlakozik, hátul viszont csak két csavar tartja a horgot. Nem a merevítõnél csatlakozik, hanem amögött, szimplán a padlólemezhez(!). Természetesen jó nagy átmérõjû fakötésû alátétekkel a kiszakadást elkerülendõ.
Felszerelést követõen szerintem nyugodtan közlekedj vele mûszakiig, nem fognak kötekedni. Nekem a fordítottja lesz - állandóan. Tudomásom szerint úgy '96 tájékán, amikor felkerült a vonóhorog, sokkal nagyobb tömegre adták meg az engedélyt, és emiatt hagytam fent szeptemberben mûszakin a restaurált '84-esen, mivel ha leszereltem volna, legközelebb kisebb tömegre adnák meg... továbbá a vonóhorognak már semmilyen papírja sincesen meg. Azonban - mivel ronda, és nem gyári - le fogom szerelni, és úgy fogok autózni. Ha a rendõr megkérdezi, hogy hol van, simán ki tudom magyarázni. Pl. letörött a csatlakozó lemezkonzola, emiatt hegesztõnél van az egész cucc. Volt ilyen, 2x is. Az már más kérdés, hogy csak 5 percig volt a hegesztõnél, autóval együtt.

Motorháztetõ-, tetõkárpithoz: a 4T-men IGAZI, festékszaggató magasnyomású mosóval (K******r) távolítottam el a motorháztetõ szivacs maradékát. Gyakorlatilag csak a ragasztó réteg maradt a lemezen, ami legalább nem poroz. Természetesen ha újat ragasztanék fel, eltávolítanám. Azt nem tudom, hogy honnan lehetne a gyárihoz hasonló anyagot beszerezni, meg az le is van írva lejjebb, azt viszont tudom, hogy a Palmatex-szel vigyázni kell. Tudom, van többféle, de - ha jól sejtem - most elsõ sorban a sárga átlagpalmatekszrõl van szó. Tubusos, vagy dobozos kiszerelésben kapható. Nem tudom, hogy az említett szivacs és a hungarocell milyen rokonság viszonyban állnak, de utóbbit gyönyörûen marja a ragasztó oldószere. Gyakorlatilag egy egész tábla hungarocelt képes néhány csepp Palmatex feloldani. :) Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy a vele való munkálatok során igencsak ajánlott összeférhetõségi próbát tenni. Továbbá a fényezett felületekrõl is képes pikk-pakk lemarni a festéket. Szóval AZ ADOTT alapanyagot mindig ajánlatos egy kísérletnek alávetni.

7509 Gyapjas Gergely 2014-11-03 19:25:06  Előzmény:Őry Gábor: 76124

Nem lehet rajta se! Ugye mûszakin bejegyzik a vontatási adatokat és kapcsolási magasságot. Készülj a forgalmi cserére is.

7508 Őry Gábor 2014-11-03 19:14:44  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76122

Köszönöm a segítséget!

És hogy jutok el a mûszakira? Merthogy nem lehet vonóhorog mûszaki nélkül. Vagy csak vontatni nem lehet?

7507  Malu Zimak 2014-11-02 17:14:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 76118

Köszönöm a segítséget, igen tényleg 1.1-es. A polifogam hablemezt is palmatexel kell ragasztani? Bocs ha hülyeséget kérdezek, de ugyábár ha tudnám nem kérdezném :)

7506 Gyapjas Gergely 2014-11-02 14:42:49  Előzmény:Őry Gábor: 76121

Szia!

Fúrni kell a fenéklemezt a merevítõbordánál 4 helyen mindkét hátsó futómû esetében. Laprugósnál a másik két csavart a laprugó leszorítónál kell kicsit hosszabbra cserélni, spirálosnál azon a helyen két lyukat kell fúrni és oda kell felfogatni. Használttal az a baj hogy nincs hozzá mûbizonylat azt meg kérik vizsgán. Ha nincs mûbizonylat akkor kell bontós számla meg meg kell röntgeneztetni hogy repedésmentes, de az meg nem olcsó, és még kell egy igazolás hogy szakember szerelte fel.
Ha legálisan kell akkor olcsóbb meg egyszerûbb az új.

7505 Őry Gábor 2014-11-02 12:26:25  Előzmény:Pápai László: 76120

Vonóhorog ügyben kérném tanácsotokat. Használt is érdekel. Illetve még az, hogy szereléssel megúszható az ügy, vagy hegeszteni kell?

7504 Pápai László 2014-11-02 11:43:05  Előzmény:Pápai László: 76119

Tárgytalan..

7503 Pápai László 2014-11-01 22:40:10

Sziasztok!

Van esetleg valakinek képe 1,1-es Trabi fûtésboxáról, amiben nincs benne a ventillátor?a radiátor feletti lemez elhelyezkedése érdekelne, mi tartja, és mi a beszerelési helyzete..
köszi elõre is!

7502 Holnapy Gergely dr. 2014-10-31 23:24:44  Előzmény: Malu Zimak: 76117

Üdv!

Feltételezem hogy 1,1-es Trabiról van szó...
1: Palmatex erõsragasztó.
Portalanítás után (ez fõleg a tetõn maradt elporlott szivacsnál orbitális szívás), mindkét ragasztandó oldalt bekened, és amikor már húzóssá válik a ragasztó, akkor felhelyezed. Nem az összenyomás ideje, hanem az erõssége számít! Nehogy egyedül állj neki -fõleg ne kombinál-, legalább 4 kezes (és 4 lábas) meló.
2: Polifoam hablemez
1,5-2 cm-es vastagságú, pl. OBI-ban is kapható, tekercsben. Felragasztás a tetõkárpithoz hasonló módon, bár ez egyedül is végezhetõ
Vagy garázsban, vagy melegebb idõben az utcán csináld.

G

7501  Malu Zimak 2014-10-31 12:51:07

Üdvözletem, két kérdésben szeretnék segítséget kérni. 1: Tetõkárpitom lejött mivel hogyan lehet visszatenni hogy ne csak napokig legyen jó? 2: Motorháztetõn tönkrement a szivagy mivel lehet helyettesítteni? Elõre is köszönöm a segítséget.:)

7500 Gyapjas Gergely 2014-10-20 18:37:29  Előzmény: Spityu: 76079

Végül is én voltam a bamba mert kapcsoló cserekor felcseréltem a kapcsoló alján és tetején lévõ vezetékeket. Betettem egy új kapcsolót minden fokozat mûködik. De ha már elõvettem az autót mentem vele és azt vettem észre a töltésórán hogy a töltésem nem megy 12,8 volt fölé. A töltéslámpa ki alszik sötétben sem parázslik. Mivel kezdjem? Szabályzó? Kefék? A csatlakozásokat végignéztem nem oxidosak és lazák, a fõkábelem már réz.

7499 Kárász Endre 2014-10-19 11:38:04  Előzmény:Dudás Gábor: 76112

Mondanám, hogy csak a börzéken érdemes keresgélni!

Jeladót jó esetben kb. 1000-1500Ft áron találni, fekete dobozt olykor még 500Ft-ért is.

Az, hogy ezeknek (használt gyári cuccok) az ára a különbözõ hirdetési oldalakon, Vaterán, stb. olykor 15.000Ft körül mozog, az a világ szégyene. Illetve inkább a tudatlanság ára:
Sokan valami misztikus csodaszernek tartják ezeket, pedig elég primitív jószág a jeladó és a doboz is. Mindkét alkatrész százforintos nagyságrendû összegbõl javítható.

7498 Szebelédy Péter 2014-10-18 17:41:04

Sziasztok
Hátsó kerékagycsapágy csere elõtt állok a 4T wareszomon. milyen gyártmányt tudtok ajánlani, ami még jó, de nem kerül a komplett szett 40-50 ezrekbe?

7497 Dudás Gábor 2014-10-18 11:55:07  Előzmény:Szedlák Tibor: 76108

Hát, ha megírnád, hogy milyen hengerenkénti rendszert ültettetek rá, akkor talán lehetne specifikus választ adni és nem csak általánosat...

Egyébként ha a hidegindítás a gond csak, akkor azt még kipróbálhatod, mikor hideg a motor, hogy pár ásványvizes kupaknyi benzint a nyitott fojtószelepen keresztül betolsz a szívócsõhöz. Ha így pöccre indul, akkor valamiért nem megy a hidegindítási dúsítás.

7496 Dudás Gábor 2014-10-18 11:52:45  Előzmény:Hinkel Péter: 76109

Börzéken keresgélj, ott szokott lenni gyári EBZA.

De mint írtam, teljesen jó az utángyárott cucc is, ami kapható folyamatosan és ráadásul újonnan, nem 25-35 éves állaptban.
Igaz nem olcsón:
http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=450

De még mindig olcsóbb, mint ez:
http://users.atw.hu/mullerelectro/gyujtasok/WARTBURG1024.jpg
http://users.atw.hu/mullerelectro/gyujtas.html

7495 Szedlák Tibor 2014-10-17 20:48:35  Előzmény:Varga Tibor: 76110

Melegedés után normálisan indul stb. Hétvégén cserélek hidat mert a szelepet mondták mások is a benzinnyomás miatt.

7494 Varga Tibor 2014-10-17 18:55:14  Előzmény:Szedlák Tibor: 76108

Na az sokmindentõl befecskendezõnél. Elsõ körben üzemanyag nyomást kéne ellenõrizni, ha nincs meg a 3 bar, nem fog fecskendezni,csak becsöpög a nyál. Ha beindul utána normálisan mûködik? mert lehet hogy nem dúsít hideg motornál.

7493 Hinkel Péter 2014-10-15 18:50:20  Előzmény:Pápai László: 76082

gyári EBZA gyújtást kellene szereznem,nem találok sehol vki tud benne segíten?gyári EBZA gyújtást

7492 Szedlák Tibor 2014-10-15 18:14:58

Sziasztok! Problémám elsõsorban az, hogy egyáltalán nem akar beindulni a gépezet vagy csak nagy sokára akkor is lassan. A szóban forgó szerkezet 1.1 Trabant Hengerenkénti fecskendõvel. Mitõl lehet ez? Valaki írjon okosat legyen szíves mert ideg szétvág már.

7491 Nemeth Balazs 2014-10-13 08:47:43  Előzmény:Varga Tibor: 76096

Tibke, koszonom meg egyszer! (csak most vettem eszre a valaszt...;) )

7490 Dudás Gábor 2014-10-12 18:46:39  Előzmény:Kovács Ádám: 76105

Nincs mit. Viszont ha eddig nem szakadt meg semmi, akkor ne húzd jobban rá szerintem, viszont az sem jó ha lazítasz rajta, hiszen lehet, hogy már nyúlt a tõcsavar. Remélhetõleg ha így hagyod akkor jó lesz.
(ugye nem véletlen, hogy elméletben csak egyszer használható a hengerfej tõcsavar, és mindig cserélni kell(ene).

7489 Kovács Ádám 2014-10-12 18:43:39  Előzmény:Dudás Gábor: 76104

Köszönöm a gyors választ. elnéztem én voltam az idióta bocsi, az nem 200Nm, hanem 200 fok.. bocsi. Köszi mégegyszer. :)

7488 Dudás Gábor 2014-10-12 18:40:10  Előzmény:Kovács Ádám: 76103

Az brutál sok!!!

Nem írtad milyen kocsiról van szó.
2T Wartburgnál 50Nm + 30 fok + 10 fok kell.
2T Trabinál 41-42Nm-et írnak. (Autodata)
http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-Anzugsrfg-Zkopf.gif

4T Trabinál elsõ körben 40 Nm, másodikban 60Nm és akkor utána még 200 fok.
(így akkor ki is derült, hogy valószínûleg 4T Trabantod van!)
4T Wartburghoz 40Nm + 60Nm + 200 fok majd 10 fok.

7487 Kovács Ádám 2014-10-12 18:23:41

Sziasztok!

Hengerfej meghúzási nyomatékban kéne segítség. A gyári leírás alapján 40,60,200Nm-el kell meghúzni. Amikor a 200-at akartam húzni nagyon nem akart lekattani a nyomatékkulcs, meg nekem soknak is tûnik az a 200. A hengerfejtömítés csomagolásában volt egy papír, ott 30,60 + 2x90°-ot írt, újrahúztam azzal, utána megnéztem mennyinél kattan le, 110 körül volt. Aztán elkezdtem 5Nm-enként lépkedni felfelé, de 125után már nem kattant le csak, tovább nem mertem húzni. A kérdés, tényleg le kell húzni 200Nm-el, vagy elég neki az a 110 körüli érték?

7486  Spityu 2014-10-12 14:38:08

Trabiszabi!

Mondanám, hogy add fel nekem a fékdobokat, pofákat, és elviszem oda, ahol csináltatjuk, de még a kb. egy éve ígért csavarokat sem sikerült beszereznem, annyi idõm van. (Talán duroplast, díszléc - nem emlékszem, de megvan a lista.)

[url]http://www.novaflex.hu/[/url]

Esetleg hívd fel õket, hogy postán keresztül vállalják-e. 2nap + postát érdemes számolni, szóval kb. egy hét. Ahogy írtam, 1500/dob, 400/pofa, vagyis egy tengely az 4600Ft, és tényleg gyönyörûen és precízen dolgoznak.

Ja, lehet, hogy érdemes a fõnököt hívni posta ügyben, ugyanis az neki nem nyûg, de ugyanúgy profitot hoz, az alkalmazottaknak meg meló. Vagyis õ nagyobb valószínûséggel mondja azt, hogy OK, mint az alkalmazott, akinek csak plusz meló. Ezt követõen pedig lehet hivatkozni a fõnökre. :)
[i](Módosította Spityu 2014.10.12. 16:41-kor)[/i]

7485 Kárász Endre 2014-10-12 11:19:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 76090

Inkább vidd el a pofákat felújítani! Bizony komoly utánajárást igényel a megfelelõ hely kiválasztása. Én pl. masszívan ráb*sztam vele.

Két kérdést tisztázz a mûhellyel:
-Milyen betétet használnak?
-Milyen technológiával szabályozzák hozzá a dobhoz?

Anno én elvittem valahova Rákosborzasztóra egy mukihoz, akit nagyon ajánlottak. Õ agyba-fõbe dícsérte az általa használt betét anyagát. Ezzel talán nem is lett volna baj, de szart a felszabáylozásra, sõt, a vasak homokfújása után le sem lakkozta õket, mondván, hogy az úgyis lejön(!!!). OMG!!!!

Csak olyan helyre add be, ahol:

-a vasakat elõzõleg lehomokolják,
-ismert eredetû betétet használnak (elvégre FÉKRÕL beszélünk, alkalomadtán mûködnie is kéne, illetve nekik meg mûbizonylattal kellene szolgálniuk a felújításról...)
-a készre sütött pofákat gépen megmunkálják egy elõre beállított rádiusznak megfelelõen.

Btw: az én pofáim olyan jólk lettek, hogy a hátsónál smirglivel kellett leszednem, hogy egyáltalán beférjen, és ne fogjon nyugalmi állapotban.


Konkrétumok:
-Hogeri ajánlott egy helyet valahol Törökbálinton, az egykori MechaMûvek telepén. Ezt emlékeim szerint azért vetettem el, mert messze volt, illetve taláûn a betét anyagáról nem tudtak nyilatkozni.
-Guglival találtam valami komolyabb, nagyobb céget, ahol egész alaposan elmondták a technológiájukat. Valamhol a Jászberényi úton voltak (vagy a Maglódin, de ezt mindig keverem...) De ma már nem leltem :(

Ha egy valamit javasolhatok: "Pista bá jódógzik, fasza munkásember!" jellegû helyeket kerüld el. Csak olyan helyre vidd, ahol értelmesen, részletesen el tudják mondani az alkalmazott technológiát.

(Huhhh, most megint jól felb*sztam saját magamat az én balek sztorim miatt, pedig nem ma volt... :D )

7484 Dudás Gábor 2014-10-10 22:38:36  Előzmény:Hinkel Péter: 76080

Egész jó tuningokat lehet kihozni a gépbõl. De sok mindent módosítani kell.
A gyújtásból van kétféle.
gyári: EBZA --> http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza.htm
utángyártott: HALL-os 120 fokonkénti fix --> http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=450

Nekem a második fajta van fent 3 éve. 30E km-t futott a tuning motorommal és semmi baja.

7483 Dudás Gábor 2014-10-10 22:34:46  Előzmény:Hinkel Péter: 76076

Lehet kapni HALL jeladós gyújtást. Azzal erõs a szikra, megbízható a gyújtás. Nem mászik el és karbantartás mentes.

7482 Dudás Gábor 2014-10-10 22:33:12  Előzmény:Varga Tibor: 76072

Az én oldalamon képekkel is elérhetõ:
http://billz.hostei.com/pdf/waresz2.pdf
(http://billz.hostei.com/hasznos.php)

7481 Dudás Gábor 2014-10-10 22:28:08  Előzmény:Dénes Gábor: 76050

SZia!

A gyári mérete 165R13, ami 165/80 vagy méginkább 165/82R13-asnak felel meg.
Ezzel az óra pontos lesz, maximum 2-3km/h-t fog csak csalni!
Mellesleg megjegyzem, hogy amiatt, hogy adott sebességhez kevésbé kell forognia a motornak, így országúton és autópályán csökkeni fog a fogyasztása is.

Üdv!

7480 Varga Tibor 2014-10-09 18:02:21  Előzmény:Nemeth Balazs: 76095

Elsõként az úszószintet állítsd kicsit nagyobbra. Aztán van a levegõcsavar amivel tudsz játszani, de sztem ahhoz nem kell nyúlni.

7479 Nemeth Balazs 2014-10-07 21:47:31  Előzmény:Varga Tibor: 76094

koszonom, Tibke! a mar egy eve tarto elektromos szellemjaras miatt nem is gondoltam a prolasztora... (bar "erzesre" nem olyan, mintha az rakoncatlankodna, hanem mintha a devlat vennek el tole tized/szazadmasodpercekre: nem torpan meg, hanem csak randul egyet-egyet...) de akkor megnezem azt, amit mondtal! (lama kerdes, bocsanat, nyilvan alap, de hirtelen most nekem nem megy: hogyan is csinalom, hogy kevesebb benzint adok neki?)


7478 Varga Tibor 2014-10-07 16:34:20  Előzmény:Nemeth Balazs: 76093

Elõfordulhat hogy nem megfelelõ a keverék a köztes tartományban. Próbálj kicsit több benzint adni neki(kevesebb levegõt) és nézd meg hátha változik jó irányban.

7477 Nemeth Balazs 2014-10-06 22:33:56  Előzmény:Varga Tibor: 76092

sziasztok,
megint szeretnek kerdezni...
par oldallal elobb/alabb irtam a gyujtas-mizeriamrol; azota mindent (de mindent: gyujtasmodul, gyujtaseloszto komplettan, elotetellenallas, gyujtotrafo, gyertyakabelek) kicsereltem s most mar nem all le hirtelen, mint tette eddig, viszont olyan 3000-es fordulat felett gazpedal nyomva tartasa mellett (azaz "haladva") finoman "remeg". olyan, mintha en "tancolnek" (finoman) a gazpedalon... mitol lehet? (meg gyertyakat nem csereltem, eleg jok vannak benne, s elvileg meg sok kilometert kellene, hogy fussanak - rossz "kupaktol" is lehet ez? a gyertyak -pontosabban az elso, amit kiszedtem nyomatekkulcs hianayban nem merve a tobbit- szep vilagosbarna).
valakinek otlete? (tudom, hogy ez igy elegge keves info... ha visszakerdeznetek szivesen kiegeszitenem tobb reszlettel is..)
koszonom elore is!
balazs

[i](Módosította neba 2014.10.07. 00:35-kor)[/i]

7476 Varga Tibor 2014-10-04 17:25:53  Előzmény: HorváthÁron: 76091

Motor, váltó egyben ki. úgy sokkal egyszerûbb.

7475  HorváthÁron 2014-10-04 15:58:34

Sziasztok ! Valaki meg tudná mondani részletesen hogy hogyan lehet a legkönnyebben kicserélni a kuplungot és a váltót ! Wartburg 1.3

7474 Csády Szabolcs 2014-10-04 11:29:16  Előzmény: Spityu: 76089

Ezt lehet valahogy korrigálni, vagy ilyenkor mi van?