Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

752 jocking . 2009-12-14 16:39:51  Előzmény: Krisztián: 69367

Nálam akkor volt ilyen radiátor meleg/befújt leveg? hideg probléma, amikor a radiátorban elcsúszott a helyér?l az a fémlemez, ami a leveg? irányát szabályozza. Vagyis ahogy beesett nálam a lemez, a leveg? nem a radiátor bordái között jutott az utastérbe, henem megkerülve azt, mint amikor amúgy is hideget fújna.

751  Krisztián 2009-12-14 15:44:19

Üdv!

Én is f?téssel szenvedek már egy ideje.

Ha a h?t? alsó csöve hideg, illetve a h?t? alja is, akkor nem nyit a termosztát ugye?
Viszont ha új a termosztát, és tegyük fel jó is akkor már csak a vízpumpa lehet rossz? Pl esetleg szorul, elkopott lapátok... ergo nem megfelel?en cirkuláltatja a vizet!?

Ami most van:
F?t?radiátor tiszta. Bemen? csövek, maga a radiátor meleg. Álló helyben van f?tés, menet közben hideget fúj, de úgy hogy közben ha hagynám felforrna a víz!!!

Mi lehet a gond? Dugolást kizárnám hiszen melegek a csövek és a f?t?radiátor is.

750 Mazák Viktor 2009-12-14 11:16:36  Előzmény:Lizák Péter: 69364

osztókör módosító gy?r?vel? Tényleg szép az a felni...

749 Léber Balázs 2009-12-14 10:54:40  Előzmény:Lizák Péter: 69363

Tényleg, ezt el is felejtettem. '90 körül kezdték belerakni a ladákba, a kockába is jutott belole.
Valahol olvastam is róla: Ha a zöld tartományban van a mutató, az azt jelzi, hogy lefulladtunk. Amikor jár a motor akkor meg folyamatosan sárgában van :-)

748 Lizák Péter 2009-12-14 09:58:20  Előzmény:Hepp Attila: 69355

Nekünk volt feliciánk, és a felnije volt is a trabimon. :-)

747 Lizák Péter 2009-12-14 09:54:27  Előzmény:Szabó Gábor: 69345

Egy id?ben mintha a Samarában lett volna ilyesmi, vagy kocka Ladákat nézd meg amit találsz. Asszem economy feliratos a m?szer

746 Lizák Péter 2009-12-14 09:39:13  Előzmény:Léber Balázs: 69343

Nekem eddig 420 km volt a rekord vegyes használatnál.
De volt hogy 23,91 litert tankoltam a kocsiba :-)

745 Lizák Péter 2009-12-14 09:37:40  Előzmény:Vári László: 69338

Az iwiwen van valami színkódis izé, Nemtom kondié, vagy ellenállásé.

744 Lizák Péter 2009-12-14 09:36:50  Előzmény:Marton Tamás: 69337

Próbáld meg lelégteleníteni. A cspa felettei csavar az felül. Csak vigyázz, ne törd bele a légetenít? csavart, nekem sikerült :-) Pedig érzéssel tekertem befelé. Egyébként az enyém sem tökéletes, mert f?tött ez jobban is. Egyébként új radiátort, vagy alig használtat én is keresek. Mert azért a f?tés kell majd mostanában amilyen hidegek lesznek.

743 Támba Csaba 2009-12-13 22:21:37  Előzmény:Sipos Tamás: 69356

A lényeg, hogy célszer? a szerszámkart LEFELÉ nyomva lazítani. Ennek a megoldásnak pont az a lényege, hogy így megtámasztod a kulcsot. Továbbá nem emeled a kereket, így nem fordul el olyan könnyen és még gerincsérvet sem kapsz az emelést?l.

Az 1"-os dugókulcs pedig garantáltan nem törik el és nyugodtan lehet akár 2 méretes csövet is ráakasztani a végére :)

Még nem volt olyan anya a praxisomban ami nem engedett volna els?re ezzel a módszerrel. Még akkor sem ha a "beüt?s" anya orrát nem hajtottam ki :)

Még valami a "beüt?s" anyákhoz:

A tengelyhoronyba belapított rész nyitásához célszer? ún. "keresztvágót" (szakzsargonban "rablóvágót") használni. Szerszámboltokban fillérekért kapni.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091213/471949063PC120228_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


742 Támba Csaba 2009-12-13 22:07:09  Előzmény:Hepp Attila: 69353

A képen egy POLO II-es van:) Arra jó a Felicia felni. Trabantra nem.

741 Léber Balázs 2009-12-13 21:41:20  Előzmény:Szabó Gábor: 69345

Ha már megvan az a 6 kis mutatós muszer, akkor olyan kell mégegy.
Azt kell belekötni az átfolyásmérobe. Bár sok értelme szerintem nincs.
Aki tudja mit jelent, az muszer nélkül is tudja mikor fogyaszt kevesebbet a gép, aki meg nem tudja annak úgyis mindegy.
Ha megvan a +1 kismuszer és muködik is vele, akkor lehet kalibrálni, meg skálát rajzolni. Ha van elég türelmed hozzá, akkor lehetne skálázni literekre is. Így már nem is olyan hülyeség :-)
A neten hozzáférhet? az összes ndk-s szériában gyártott (mind a 3 :-) ) kombim?szer rajza, abból már el lehet indulni.
Atomer?muvet építesz, hogy ennyi muszer kell bele?

Nálam az építsünk fordszámmér?t az átfolyásmér?s kombimuszerb?l most eléggé parkolópályán van. A kijelz? része már jó, a fényer? is automata.
Ami csinálja neki a jelet, na ott valamit benéztem. Bekapcsoláskor felfut a teljes skála, aztán úgy marad. Olyan mint a K.I.T.T.-nél amikor gyorsításnál mutatják a muszerfalat:-) Jól néz ki, csak én nem dekorációnak szánom.

740 Sipos Tamás 2009-12-13 21:02:55  Előzmény:Támba Csaba: 69348

[justify]Ravasz megoldás, köszönöm. A következ? alkalommal bevetem.
Remélem ez minél kés?bb lesz, mert a képeket megel?zve, délután 2-kor nekiláttam a baloldalit lem?teni. Ugyanúgy barbárkodás lett a vége.
De végre hozzáfértem a munkahengerekhez! Mindkét oldalon egy-egy be volt gyógyulva, de kitoltam a dugattyúkat, kimostam, a hengerfalat, és utána vízpapírral felpolíroztam. Azután fékolajjal átmostam, ronggyal tisztára töröltem és összeraktam. Úgy ítéltem meg, hogy nincs szükség javítókészletre. Felszereltem a féket, jó néhányszor megnyomkodtam a pedált, és majd holnap megnézem keletkezett-e szivárgás az éjjel. Ha nem, akkor légtelenítés, és végleges összeszerelés következik.
Egész jó állapotban voltak a karmantyúk. Biztos azért tudtak begyógyulni a dugattyúk, mert ritkán használom a gépet olyan körülmények között, hogy gyakran kelljen fékezni (városban). Szinte kizárólag hosszú távú utakra használom.[/justify]

739 Hepp Attila 2009-12-13 20:23:37  Előzmény:jocking .: 69354

óó, a felni annyira elvonta a figyelmemet, hogy ilyen apróságokról el is feledkeztem :D akkor ezek szerint 4x100as, és kendácsolni kell hogy felmenjen a trabira:)

738 jocking . 2009-12-13 19:45:25  Előzmény:Hepp Attila: 69353

Szerintem VW-n alapból nem t?csavaros a futóm?, mert hogy a képen nem trabi van, az fix.;)

737 Hepp Attila 2009-12-13 19:34:39  Előzmény:Támba Csaba: 69351

köszönöm, ehhez át kell alakítani az osztókört? csak mert látom hogy csavarok vannak a t?csavar helyett, vagy simán jó rá, csak nem szereted a kerékanyát? :)

736 Vári László 2009-12-13 19:24:36  Előzmény:Léber Balázs: 69343

Köszönöm a segítséget! Holnap majd kibarkochbázzuk hogy milyen érték? is :D Addig elmolyolok a ledes m?szervilágítással. :D

Amúgy nincs valakinek eladó egy még használható állapotú 4T karbija? Az enyém már tropa. Ha van vkinek elfogadható áron, kérem privibe jelezzen. Köszi^^

735 Támba Csaba 2009-12-13 17:47:50  Előzmény:Hepp Attila: 69349

Skoda Felicia felni.

A 4T-re felrakhato VW rasegito. A muszaki mar mas teszta...

734 jocking . 2009-12-13 17:33:07  Előzmény:Hepp Attila: 69349

A blokkon nem volt semmi változtatás. Az injektoros VW-kon a szívósoron volt egy külön kivezetés a rásegít?höz és a motor szívása által keltett vákuum m?ködtette a rásegít?t.

733 Hepp Attila 2009-12-13 17:29:08  Előzmény:Támba Csaba: 69348

de jó felni! :) mir?l lehet ilyet lekapni?

és a másik kérdésem 4t f?fékhenger-ügyben, rásegít?s féket esélytelen beépíteni? ahogy néztem sz?ken be lehetne passzírozni egy olyan hengert, csak kéne valami a motorra ami meghajtja a rásegít?t, gondolom volt ilyen blokkal szerelt valami fócvágen, amiben volt rásegít?... csak kérdés m?szakin mit szólnának hozzá?

732 Támba Csaba 2009-12-13 17:03:47

FELTENGELY ANYA szerelese kepekben ahogy igertem.

1 collos dugokulcs keszlet javallott.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091213/PC120222_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ha igy van megtamasztva a szerszam, akkor nincs oldalra feszules, kulcsleugras, stb. Az osszes nyomatek a tenyleges celra forditodik.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091213/PC120223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


Jo barkacsolast!



731 Csétai Andrea 2009-12-13 16:49:00

Sziasztok! Kérném segitségeteket, ha van valakinek elfekv?be Californian tükör 1db talp, törött is megfelel kérem irjon 1-MAILT. köszönöm.

730 Schéder Csaba 2009-12-13 16:24:01  Előzmény:Szabó Gábor: 69344

Köszönöm ,mindenképpen megnézem a Fordét is és amelyiket egyszer?bb felrakni azt választom majd.

729 Szabó Gábor 2009-12-13 15:28:45  Előzmény:Léber Balázs: 69343

Szevasz ombre!
Úgy látom, nagyon vágod a m?szereket.
Ahoz van ötleted, hogy (mib?l) tudnék a ledes átfolyásmér? helyett mutatóst csinálni?
Csúnyán mutatna 6 kis mutatós m?szer között egy ledes.

728 Szabó Gábor 2009-12-13 15:25:35  Előzmény:Schéder Csaba: 69340

Ford Escort/Orion '84-es évjárat, szervó nélküli, Fiat Ducato/Iveco, évjáratot nem tudom most. Régebben részleteztem már itt az egészet, nem nagy m?velet a beépítés. M?szakin nem veszik észre, mert a f?fékhengerek olyanok, mint a kismacskák, egyforma mind.

727 Léber Balázs 2009-12-13 15:08:42  Előzmény:Vári László: 69338

Kombim?szer kondik, azok a kódok az értékek.
Különben tényleg nem lehet adni arra, hogy mit mutat.
Napi km nullázás minden tankoláskor, 300-350 km után meg keresni egy benzinkutat az a biztos.

726 Schéder Csaba 2009-12-13 13:42:26  Előzmény: Spityu: 69341

A BÉ-TI-be mondták.

725  Spityu 2009-12-13 13:29:33  Előzmény:Schéder Csaba: 69340

Jé egy újabb pécsi...

Én is úgy hallottam, hogy a Ladáét fel lehet tenni, ill. az olasz utángyártottat érdemes. Melyik boltban kérdezted?

724 Schéder Csaba 2009-12-13 13:10:50

Sziasztok Tönkrement a 4T trabimon a f?fekhenger. A házat belül több helyen is kikezdte a rozsda ezért sajnos cserélni kell. Itt Pécsen az egyik autosboltos azt javasolta, hogy inkább egy Lada f?fékhengert vegyek rá mer, a trabihoz már csak magyar kisipari kapható és az eléggé gyenge min?seg?. Ha valakinek van valamelyik f?fékhengerrel kapcsolatban valamilyen tapasztalata kérem irja meg.Ja és esetleg egy Lada f?fékhez mit szólnak m?szakin. El?re is köszönöm mindenkinek.

723 Ivacs István 2009-12-13 13:07:49  Előzmény:Vári László: 69338

A ledes m?szer mutatott értékeinek nem szabad hinni sohasem!!!
Ha jól tudom sima mutatós Wartburg müszerekkel jól fog mutatni, mert a jeladó ua., mint a régi Wartburg egyesített müszeré!(Üza és víz h?mér?)

722 Vári László 2009-12-13 11:29:32

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 4T Trabi ledes kombim?szeréhez... Az utóbbi id?ben többször is becsapott, mert még a sárga égett, de a tankból simán kifogyott a benzin. Az jutott eszembe, hogy valószín?leg a benne lév? 20 éves kondenzátorok a b?nösök, valszeg. az évek alatt kiszáradtak, és "elmászott" az értékük, magyarán elromlottak... Már szét is kaptam, de nincs ráírva az értékük, csak kódok vannak rajtuk. Ha valaki csinált már ilyet, vagy tudja hogy milyen kell bele, ne restelje megosztani velem :D További szép napot!

721 Marton Tamás 2009-12-12 23:57:08  Előzmény:Lizák Péter: 69335

Nem melegszik rendesen. Pedég már ki lett takarítva, kb 1 éve. A rámen? 2 cs? forró, de maga a radiátor csak épphogy meleg. Arra gondoltam, hogy olyan töm?dés van benne amit nem visz ki se az ecet, se a vízk?oldó. Új lenne az igazi de olyat nem igazán találni.
Ötlet?

720 Madocsai Gergely 2009-12-12 23:22:29  Előzmény:Sipos Tamás: 69333

Csak alaposan mosd majd ki belöle a lecsiszolt koszt, nehogy emiatt kezdjen el folyatni utána. Dolgoznia kell a munka hengernek, mégha kissé begyógyult is, a nyomás elmozdítja, legfeljebb, ha nagyon "benött" már nem megy wissza, és szorulhat töle a fék. Persze a tuti, ha tiszta és könnyen jár. :)
(Én egy gondolatnyi szilikonzsírral szoktam összerakni, h a karmantyút ne bántsa, és kenje is egy picit a henger falát.)

Szerelés után min. 1-2 hétig érdemes jópár alkalommal lekapni a dobot, és megnézni, h idöközben nem kezdett-e el könnyezni, nehogy fékfolyadék kerüljön a betétre, mert csúnyán meg lehet így pördülni, föleg az elsö fékezésekkor.

Jó szerelést!

[i](Módosította madogery 2009.12.13. 00:24-kor)[/i]

719 Lizák Péter 2009-12-12 19:39:45  Előzmény:Marton Tamás: 69330

Mi vele a gond?
a csapnál ereszt?
a csapot ki tudod szedni, és tömíteni nekem is az volt a baja

718 Őry Gábor 2009-12-12 18:33:53  Előzmény:Sipos Tamás: 69333

Lehet ezen segíteni, ha egy riszz-rossz hajtófejre ráhegesztesz egy zártszelvényt. Pontosabban belehegeszted a zártszelvénybe. Én is ezt csináltam OFF autómmal, és bevált, pedig a hajtófej valszeg kínai alapanyag volt. A dugó viszont Crova, kít?n?en m?ködött.
[i](Módosította orygabor 2009.12.12. 19:34-kor)[/i]

717 Sipos Tamás 2009-12-12 18:27:26  Előzmény:Madocsai Gergely: 69331

[justify]Sajnos tényleg nincs akkora csillagkulcsom, csak krova fej, azt meg nem akartam ütögetni, ugrálni rajta.
Most éjszakás vagyok a munkahelyen, de holnap délután a baloldali agy következik (remélem ott nagyobb szerencsém lesz a levétellel), mert ott sem dolgozik az egyik munkahenger.
Szerencsére nem szivárog egyikb?l sem a fékfolyadék, viszont egy kevés rozsda az van bennük, attól szorult meg. Leveszem, kitolom bel?le a dugattyút és vízpapírral, ronggyal megpróbálom kifényesíteni.[/justify]

716 (Törölt felhasználó) 2009-12-12 11:13:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69326

Teljes mértékben igazad van, abszolút, csak sajnos sok ember nem engedheti meg magának, a jelenlegi tényállások szerint, 2-3ezer forintos gagyit meg nem éri meg megvenni.Persze aki tudja az vegye meg a drágább, de jó min?ségüt, mert tényleg nagyon sokrét? egy ilyen hajtószár.1ébként az esetek 90%-ában bejön 1 jó villáskulcs + 1 hosszabb vascs?.

715 Madocsai Gergely 2009-12-12 08:37:51  Előzmény:Sipos Tamás: 69315

"Lökhárítóba beakadt volna"??? Csak nem "felfelé", azaz emelés irányba próbáltad kézzel+ kulccsal meglazítani az anyát?
Ha igen, akkor magadat szíwattad meg, de nagyon! Én azt mondom, h ahol csak lehet, de ekkora anyánál mindenképpen csak és kizárólag csillagkulcsot szabad használni. Simán ráteszed, kicsit rákoccolod kalapáccsal, h illeszkedjen rá, amennyire csak lehet, majd ráállsz ówatosan, h a kulcs le ne csússzon az anyáról, ugrasz/lendülsz egyet-kettöt a kulcson. Így nincs az a berohadt csawar/anya, ami 2 másodperc alatt le ne jönne! Igaz elöfordult már, h aszfalton álló helyzetben elforgattam így a kereket(!), de ez esetben egy segítö rálép a fékre;).

Meghúzásnál ugyanígy, csak ott nem kell ugrálni, csak kb. "fél lábbal" ráállni(ha nincs nyomatékkulcs, a - ha jól emléxem 200[Nm]-es meghúzó nyomatékhoz). Tehát csak ésszel, mert így akár iszonyatosan túlhúzhatjuk ezt az anyát...de azért meg kell húzni rendesen!
(ha a tengelyanyát le/fel kell szerelni, addig a kereket az önszíwatás definiálásának elkerülése wégett mindig hagyjuk fent!!!)

A múltkor írtam az újfajta féltengelyre passzoló, de széles hatlapfejü anyát, ami nem tudom milyen autóé(a gyári csirke helyett). Ilyet érdemes rátenni, mert erröl lehetetlen "leugrasztani" a kulcsot és elnyalni az anyát.

Legközelebb ha kell, szólj nyugodtan, adok kulcsot szíwesen!

Fékhez:

Ha berohadt a munkahenger, akkor érdemes pucolni, majd polírozni a belsö felületét, ha még nem nagyon rohadt szét, és persze, ha gyári. A felújítókészlet értelmét én nem igazán látom: ha folyat, akkor az a szét/berohadt henger miatt wan, karmanytyúzás ezen nem segít, pláne nem a magyar. :S

[i](Módosította madogery 2009.12.12. 09:42-kor)[/i]

714 Marton Tamás 2009-12-12 06:16:39

Jó reggelt Trabisok!

Van valakinek otthon elfekv?ben egy jó állapotú 4T f?tésradiátora?
Vev? lennék rája, persze csak ha nem lukas mint az ementáli sajt, meg nincs nagyon eltöm?dve...

713   2009-12-11 22:03:08  Előzmény:Varga Tibor: 69321

Ha egyszer nincs más...:rolleyes:

712 Kalmár Csaba 2009-12-11 20:01:51  Előzmény:Nagy Donát: 69327

Szerintem ez általában nem kor kérdése!Jó szerszámmal gyorsabban és kisebb roncsolással tudsz dolgozni!Ez tény!Tíz éve trabizok és mindig én szerelem mindegyik trabimat és még sosem volt olyan agycsavar amivel ennyit kellett volna szórakozni!S?t én még életemben nem végtam, flexeltem le egyet sem!Mind lej?tt kulccsal.

711 Nagy Donát 2009-12-11 19:54:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69326

Régen tíz évesek voltak a csavarok. Most 20-25 :).

710 Kacsándi Szabolcs 2009-12-11 19:16:01

Hihetetlen hogy ennyien fennakadtak egy csavaron.Ha ez ilyen nehézkes akkor hogy megy a többi szerelés.Sose volt gondom ezekkel a csavarokkal,pedig a kezdetekkor,nem voltak spéci szerszámok hozzá itthon,még kérni sem volt lehet?ségem.Mégis mindig megoldódott.Akkor még elfogadható volt a vágó,kalapács.Mostanság elég barbár megoldás ennél a csavartípusnál.Rengeteg jó hajtószár kapható,és már elég sok embernek van is otthon.Nem hiszem hogy ne érné meg beruházni egyre.Nagyban megkönnyíti a munkát.Kevésbé rutinos szerel?k esetén,legkönyebb megoldás a megfelel? célszerszám beszerzése,és máris áthidalható a sok probléma.Szerintem ez ennyire egyszer?.Nagymértékben kíméli és használható marad az alkatrész.Én úgy látom egyszer?bb egy megfelel? szerszám beszerzése,mint szétverni mindent,elgörbíteni,használhatatlanná tenni,és minden alkalomkor újért rohangálni.Valószín? az els? a gazdaságosabb megoldás.Pláne hogy manapság már alig beszerezhet? sok jó min?ség? alkatrész a trabihoz.

709 Irinyi Norbert 2009-12-11 17:45:06  Előzmény:Őry Gábor: 69322

Köszi sikerült nagy nehezen leszedni az anyával szívtam a legtöbbet próbáltam megmenteni de nem sikerült mert hidegvágóval tudtam csak megindítani.De mire azt leküszködtem utána simán letudtam húzni egybe a dobot az aggyal.

708 (Törölt felhasználó) 2009-12-11 17:21:58  Előzmény:Nagy Donát: 69318

nem próbáltátok a hidegvágó+kalapácsot? eléggé kinyírja az anya lapjait, d evégs? esetben általában sikerül, legalábbis nekem sikerült eddig.:)

707 (Törölt felhasználó) 2009-12-11 17:18:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

ha a régifajta, akkor agylehúzó, mese nincs, lehet erölködni nélküle de felesleges, f?leg ha nem mostanában volt leszedve.

706 Őry Gábor 2009-12-11 06:59:41  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

Ha új típusú a féltengely, és szerencséd van, akkor lejön magától. Ha nem, akkor féltengely kihúzás, és egy cs?vel kiütni belülr?l, utána összerakni a széttúrt csapágyat és tömítést.

705 Varga Tibor 2009-12-10 21:26:32  Előzmény: : 69305

Én nem tennék a fékbe magyar javítókészletet. még sose lett tartósan jó.

704 Varga Tibor 2009-12-10 21:25:23  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

Normál esetben lehúzod a fékdobot kerékagyastól, de a valóságban ez nem annyira szokott egyszer? lenni, ha már kicsit berágódott, akkor feszegetni kell rendesen, s?t ha rossz a csapágy is már, akkor a csapágyközép rajtamarad az agyon.

703 Irinyi Norbert 2009-12-10 21:07:37

Elnézést hogy csak így bele szólok a témába de lenne egy kérdésem ha már leszedtem a bizonyos anyát akkor az els? kerékagyat azt hogyan tudom levenni? vagyis mi a következ? lépés, hogy kitudjam cserélni az els? fékpofákat?