Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1413 Lizák Péter 2010-02-08 11:28:17  Előzmény:Őry Gábor: 70028

hali!
Leberbali vágja vmennyire azt tudom :-)
De egy mezei zárlatot én is összehozok neked gyorsan, ha akarod

1412 Őry Gábor 2010-02-08 08:48:31

Nem tudjátok véletlenül, van itt elektrozseni a mezõnyben?

1411 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 19:19:22  Előzmény:Varga Tibor: 70022

Rendben köszönöm.Akkor elhozom és beépítem.

1410 tóth furdzsenxia 2010-02-07 18:59:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 70025

ami a 2 fékpofa között van mert annak ha túl mély a hasítás a kézifék karnak akkor se mûködik helyesen a fék.

1409 Irinyi Norbert 2010-02-07 17:46:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70024

elvileg rendesen mert normális fékcentrumba csináltattam a pofákkal együtt. a kitámasztó alatt mit értesz? ezt most hirtelen nem vágom hogy mi az bocsi érte? :(

1408 tóth furdzsenxia 2010-02-07 17:28:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 70023

fékbetét rendesen fel lett szabályozva a dobhoz? a kitámasztó az jó vagy valami búcsúban lõtt darab?

1407 Irinyi Norbert 2010-02-07 16:53:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 70019

aha értem akkor én valamit nagyon elszúrtam mert most van minden kicserélve újra és az alsó állító teljesen oda van állítva és mégis nagyon gyenge a kézifék.
Akkor mit nézzek meg még volna valami jó ötleted mit rontottam el?

1406 Varga Tibor 2010-02-07 16:13:29  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70021

Nem kell átfúvókázni, maradhat gyári. A karbi gumitalpat jól tömítsd le, mert arra nagyon érzékeny, és sose lesz jó az alapjáratod.

1405 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 13:46:20  Előzmény:Varga Tibor: 70018

Kösz!Akkor lehet megpróbálom.És azt nem tudod véletlen hogy kell e kisebbre fúvókázni,vagy ez már hangolás kérdése?

1404 Varga Tibor 2010-02-07 12:59:05  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70017

Le lehet húzni a váltót, kifér.

1403 Madocsai Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Irinyi Norbert: 70016

Mindent be lehet építeni, kérdés megéri-e. Azaz egy Trabantnál a kéziféknek alapból úgy kell fognia, ha csak megmozdítod a kart, erõfeszítés nélkül azonnal blokkolnia kell a kerekeket száraz aszfalton. Szerencsére a trabinál ez a jó áttéelezésnek köszönhetõen teljesül is, ha nem akkor gáz wan!
Ellenpélda pl. egy Lada wagy Opel, aminél ha a hátsó ülésrõl 2 kézzel téped be izomból a kéziféket, akkor is kb. el tudod tolni, ezeknél meg ez a normális sajnos.

a hidrós kézit általában [url=https://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=241]Skoda kuplungmunkahengerrel[/url] szokták megoldani, csak esztergálni kell bele egy hornyot + bele egy seeger gyûrût (a biztonság kedwéért érdemes), h a dugó ki ne jöhessen normál fékezéskor.
[i](Módosította madogery 2010.02.07. 14:00-kor)[/i]

1402 Varga Tibor 2010-02-07 12:38:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Jól beállítva bõven kevesebbet fog enni!

1401 zzzzzzzzz bbb 2010-02-07 12:15:47

Azt szeretném megkérdezni, 4T Waresz kuplungot lehet e úgy szerelni,hogy nem vesszük ki a motort?Az elgondolás az lenne,hogy a sebességváltót szednénk csak le,meg persze a bal oldali féltengelyt.És így férnénk hozzá a kuplunghoz.Kérdés,ez így kivitelezhetõ e...Hivatalosan a homlokfalat leszedve kéne kivenni a motort,bár tavaly a homlokfal levétele nélkül játszottuk ki a motort,de sajnos most erre nincs lehetõség,mert csak egy aknás garázs áll most rendelkezésre,nem tudjuk a motort fellógatva emelni.

1400 Irinyi Norbert 2010-02-06 19:19:13

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy 2T Trabiba be lehetne e építeni hidrós kéziféket hátsó dobfékhez?? Elgondolásom az lenne hogy a hátrafelé menõ fékcsõrendszerbe beiktatom csak nem tudom hogy kellene bele egy fékerõ szabályzó vagy sem?Elég lenne e csak simán bekötni a rendszerbe?
Jah versenyautóról lenne szó.:D

1399 Őry Gábor 2010-02-06 16:36:21  Előzmény: : 70014

Hát szerencsésebb lenne egy hasonló hengerûrtartalomra méretezett karbi, de lehet, hogy be lehet lõni az 1.1-hez is. Nem a dupla torokkal van a baj, hanem a torokátmérõ biztos nagyobb, mint egy 1100-as motornál.

1398   2010-02-06 14:52:35  Előzmény:Őry Gábor: 70013

Úgy emlékszem, hogy leírta, hogy 1.3-as kettes golf karbija.

1397 Őry Gábor 2010-02-06 14:45:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Mekkora motorra való? A dupla torok nem feltétlenül hátrány, nem egyszerre nyitnak. A második csak nagyobb terhelésnél.

1396 Kacsándi Szabolcs 2010-02-06 12:18:19  Előzmény:jocking .: 69997

Kicsit még gondolkodom az egészen.Ha felszerelném ezt a Pierburg karbit, van esély rá hogy beállítva kevesebbet zabáljon benzinbõl?Nézegettem és ez kéttorkú,nem tudom hogy javítana ez a problémán.Tobábbra is várom a tippeket.

1395 Bíró János 2010-02-06 10:09:38

Sziasztok.köszi a tippeket srácok.:)

1394 Horváth Ferenc 2010-02-06 07:49:43

Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy 4T Trabantra miféle karburátor megy még fel a gyárin kívül minimális faragással?

1393 Madocsai Gergely 2010-02-06 06:15:04  Előzmény:Bíró János: 70007

Kérdés mennyire. Az órák gyárilag csalnak egy picit minden autóban, a biztonság iránynába. pl. óra szerint 50 km/h az kb. 45 km/h a walóságban, 130 km/h az meg kb. 123 km/h-nak felel meg. Ha ettõl nagyon eltér, akkor wan gáz.
Próbálj ki egy másik - tutira jó - órát, h ez-e a ludas.
(Nekem a kopott spirál egy régifajta, krómos óráwal csinál olyat, h amikor nyomom a gázt, nemnagyon megy 50 fölé a mutató, de amikor elengedem a pedált, akkor jót mutat.)

1392 Petrovszki Dávid 2010-02-05 22:14:16

spirál csere ha akkor se mulik el akk óracsere is

1391 Bíró János 2010-02-05 21:18:43

Sziasztok.a km/h mutatóm többet mutat mint kéne ha megyek az autóval,ezt mondják mások meg szerintem is.kérdés:miért,és mit csináljak vele?elöreis köszi. :)(601s trabi)
[i](Módosította janko601s 2010.02.05. 22:28-kor)[/i]

1390 Mazák Viktor 2010-02-05 10:00:42  Előzmény:Nagy József: 70004

Nagyon szép darab, csak gratulálni tudok hozzá!

1389 Madocsai Gergely 2010-02-04 19:08:28  Előzmény:Nagy József: 70004

Hát.. erre sajnos csak azt tudom mondani, ATOMZSÍR!! A nari csík még pluszba dob rajta!

1388 Nagy József 2023-05-22 08:40:11

készen vannak a gurigák!!!!! Véleményt kérek!!!!![url]https://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSC01176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

1387 Mazák Viktor 2010-02-04 13:10:33  Előzmény: Spityu: 70002

Óóóó jeeee.

Köszönöm szépen, így minden elõnyét-hátrányát értem már.

1386  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Mazák Viktor: 70001

Láttál már traktort hátulról? Ott láthattál olyan megoldást a hidraulikánál, hogy egy fémdarabban egy másik (golyó alakú) fémtest forog. Utóbbi át van fúrva, amin át lehet dugni egy tengelyt. Így a tengely szabadon (de pozicionáltan) tud forogni egy adott ponton a (fém)testben. A "szem" segítségével.

[img]https://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002754930&imgX=400[/img]
[i](Módosította Spityu 2010.02.04. 14:09-kor)[/i]

1385 Mazák Viktor 2010-02-04 12:36:05

Szevasztok

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mirõl szól ez a GL-, GE szemes futómû? Egész nap ezt nyomozom, de nem találok róla infot, és lassan sikítozok itt a gép elõtt :D :D. Nem, nem szeretnék ilyet, azt tudom, hogy nagyjából mirõl szól, de magáról a mûszaki megoldásról, és fõleg a nevérõl nem tudok megállapítani semmit.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.04. 13:36-kor)[/i]

1384 Lizák Péter 2010-02-03 15:49:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Na igen, amikor a hülyeség szorgalommal párosul.
De sokszor a legelmebetegebb dolgok a legéletképesebbek. Bár nemtom mit szólnának ha ilyennel cammogna végig az amber a városon :-D

1383 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 20:10:44  Előzmény:jocking .: 69997

Szóval akkor az úgy tûnik jó lehet.A szívósor is átugrik,csak nem tudtam hogy mi az ami esetleg bonyadalmat okozhat.

1382 Bíró Norbert 2010-02-02 20:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Nagy hagyományai vannak ilyeneknek az oroszoknál:)

1381 jocking . 2010-02-02 20:04:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69995

A szívósorral együtt simán felmegy, csak a bowden tartóján kell faragni, mert az pont a másik oldalon van. Az a kipuffgáz visszavezetés meg inkább kartergá visszavezetés lesz szerintem, azt meg 1-1 kis direkszûrõféle cuccal ki lehet iktatni.;)

1380 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ez a nem mindegy...Valaki Trabiból egyet? :D

[url]https://gazmegfek.blog.hu/2010/02/02/rohogd_ki_a_havat_ladaval[/url]

1379 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 19:52:49

Help!
Segítség kellene karbi témában.4T-re találtam pierburg karbit,1.3-as 2-es golf blokkon.Rendesen nem tudtam átnézni mert egy csomó minden rá ,meg körbe volt pakolva.Még motoron van fent.Olyan kérdéseim lennének hogy ez elõre dõlõ motorra szerelt.Jó lehet ez a trabira?Illetve van a srác szerint egy kipufogógáz visszavezetés a karbira.Ez kiiktatható?
Úgy általánosságban mit kell hozzá átalakítani még.Esetleg valaki rakhatna fel képet ha tud,hogy is néz ki pontosan a karbi ,mert csak felét láttam a kacatok alatt.
Megköszönném ha tudna valaki infóval szolgálni,szeretném megpróbálni a mostani retek helyett.

1378 Nagy Donát 2010-02-01 22:27:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69993

Nagyon köszönöm! Szóval nem ugyanaz! Akkor az állítgatásnak sincs sok értelme addig, míg nem szerzek bele rendes csavart.

1377 Kacsándi Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Nagy Donát: 69985

Itt a kért csavar.A jobb oldali a 4-1 es.[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100201/karbi_csavar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1376 Szedlák Tibor 2010-02-01 18:31:34  Előzmény: Spityu: 69990

Nekem is kopognak (elsõ 2) már vagy fél éve ... Elég idegesítõ egyébként.
2 hónapja mûszakizott le a kocsi, hozzá se kellett nyúlni, minden tökéletes volt rajta. :D

1375 Őry Gábor 2010-02-01 17:28:52  Előzmény: Spityu: 69990

Ha a mûszer rossz értéket dob ki, akkor biztos. A rögzítések jók?

1374  Spityu 2010-02-01 15:58:21

Érdeklõdni szeretnék, hogy az mitõl lehet, hogy 4T Trabiban kopognak a lengéscsillapítók? Ránézésre nem a szilent... a bal elsõ és a jobb hátsó csinálja. Amúgy nem tûnik rossznak... mûszakin belekötnek?

1373 Kacsándi Szabolcs 2010-01-31 22:42:08  Előzmény:Pátkai Antal: 69978

Vaterán van fent gyári új 2 ezerért,szerintem rabolj rá.annyit megér.

1372 Madocsai Gergely 2010-01-31 20:48:59  Előzmény:Őry Gábor: 69987

Na õket még nem ismerem, köszönöm az info-t!

1371 Őry Gábor 2010-01-31 20:05:07  Előzmény:Madocsai Gergely: 69986

A HB 3-1-ben és a 4-1-ben is van ilyen keverékcsavar.

1370 Madocsai Gergely 2010-01-31 19:38:11  Előzmény:Nagy Donát: 69980

Sztem igen, az a H1-1-es kewerékcssawarja, csak a fölsõ képen egy gyárit rakott bele a muksó. Ez a csawar a réginél nincs (hála Istennek...), így értelmezhetetlen, h a régihez waló.
A difi, h a fölsõ képen kapod az alapjáratot állító nagyobbik, kúpos állítócsawart is.

Én az ilyen, utángyári tûszelepekkel mindig sz*ptam(hiába csiszoltam, amennyire lehetett a kis rugós pöcköt), álladóan felakadtak, ill. nem zártak rendesen ->folyattak. Póbálj szerezni egy akármilyen sz*r gyárit, azzal - sztem - többre mész.

1369 Nagy Donát 2010-01-31 19:29:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69981

Köszönöm. Nekem a H1-1-hez való készletem volt, onnan van csavarom, de ugye HB4-1-es a karbim. Így képrõl talán ugyanaz a csavar, de sajnos régibe való készletem nincs, és így nem tudom egymás mellé tenni õket.

1368 Petrovszki Dávid 2010-01-31 19:20:28

hali sziasztok
következõ kérdésem nem e tud valaki 2t wartburg tirisztoros gyújtás
nagyon sürgõs lenne

1367 Őry Gábor 2010-01-31 19:10:36

Képzeljétek, ma hogy jártam, csak a tapasztalás végett. Megyek a sík úton, egyszer csak megáll az autó, mintha a gyújtást levettem volna. Na, mondom, vége a Hall-nak. De volt alapjárat, és szívató. Szívatóval, éppen kihózve, szépen elmentem egy benzinkútra, akkor már tudtam, hogy ez fõfúvóka lesz. Kiszedtem, kicsavartam a fúvókát, nem láttam benne semmit, de amikor belefújtam, valszeg egy darabka jég pottyant ki. Hazafelé már vígan röfögött.
Tanulság: 1: Ilyen idõben vízzsákot kell üríteni, vagy ha bírja a rendszer, egy kis E85-öt beletenni.
2: Ezért is jó a HB-s karbi, szívatóval is elmegy, ha dugul a fõfúvóka. A fogyasztás sem vészes ilyenkor, 70-es tempónál 3-4 led égett, persze alapjáraton azonnal lefulladt.

1366 Őry Gábor 2010-01-31 19:00:09  Előzmény:Nagy Donát: 69980

A szerepük ugyanaz, alapjárati keverékcsavarok ("CO-csavarok"). Ha nem egyforma a méretük, akkor szerintem nem nagyon, mivel más lesz az alapjárati keverékmennyiség, és az alapjárati CO.
Ha jól számolom a fúvókákat, akkor az alsó HB 3-1-be való, szerintem a tiédbe is ez kell, a HB 4-1-be.
[i](Módosította orygabor 2010.01.31. 20:03-kor)[/i]

1365 Kacsándi Szabolcs 2010-01-31 18:59:20  Előzmény:Nagy Donát: 69980

Nem biztos ,de mintha másabb kúpszögû lenne a kettõ közti eltérés.Régebben szedtem szét ilyet de nem tudom már volt e különbség.Ha addig más nem ,holnap meg tudom nézni.

1364 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

Mindkét képen, jobbról a második csavar, az szerintetek megegyezik? Egyik új, másik régi típusú karburátorba jó. Csak más a szerepük. De vajon felcserélhetõek?

[img]https://www.zsombishop.hu/images/IMG_2097.JPG[/img]

[img]https://www.zsombishop.hu/images/2008_10070035.JPG[/img]