Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

950 Nagy Donát 2010-01-02 21:15:14

Ha már úgyis m?szerezek, van egy ilyen fordulatszámmér?m, amit szintén nem tudom, hogyan kössek be:

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/f1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/f2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A hátoldalán volt leírás, de sajna már hiányzik. Amúgy iylen színek vannak: barna, zöld, fekete, fekete-piros, világosszürke.

Minden segítséget köszönök :).

949 Mazur Balázs 2010-01-02 18:31:40  Előzmény:Lizák Péter: 69555

Mindenképpen NDK-s m?szert akarok :) Tehát akkor nem egyszer? :) Akinek van ötlete ne kíméljen!

Jaaa, amúgy meg nagyon jó volt a pesti tali.:)

948 Madocsai Gergely 2010-01-02 17:14:09  Előzmény:Marton Tamás: 69559

Az igen, min 2 lityó hütöközeg lötyögött az olaj "alatt".
Mosóolajnak persze, occsó gagyit, úgyis csak röwid ideig járatod wele a mocit, és persze többször is felhasználható.

A motoröblít? is jó, de ehhez is olaj kell, uh sztem, majd legközelebbi olajcserekor ráér.(bár a motoröblít?s mosóolaj nem lenne gyenge:D!)

Jaja, teknöt szedd is le, csekold, h mennyi benne a felgyülemlett "fikusz".

ACEA A3-as, 10W-40-es (persze ha márkáwal rendelkezik az olaj az sem hátrány) alá ne add, mert nem lesz olcsóbb, csak rosszabb.
Plusz wisszacsapószelepes, jómin?ségü(!) olajszürö, VW-hez kérd!

947 Fonai László 2010-01-02 13:36:23  Előzmény:Szabó Gábor: 69549

Köszönöm!
Megnéztem: 60Ah-ás az akksi, a generátor meg 57-es. Mekkorára kellene cserélni vagy elegend? lenne felújítani?

946 Nagy Donát 2010-01-02 12:57:07  Előzmény:jocking .: 69560

Jééé, köszi, örök hála! :)

945 Nagy Donát 2010-01-02 12:56:32  Előzmény:Lizák Péter: 69558

Igen? :) Akkor meglesem.

A barna szerintem is föld, az oké. A többit meg, nem akartam próbálgatással nézni, nehogy kisüssek vmit. No de akkor megnézem ott.

Köszi!

944 jocking . 2010-01-02 12:26:11  Előzmény:Nagy Donát: 69556

Akkor kezdjük úgy felosztva, mint egy 3X3-as négyzetrács 3 sorban. A legalsó sorban csak 1 kábel van, a [b]Kék-piros[/b], ami a h?fokjeladóról jön. 2T-nél érdekes lehet bekötni, de valahogy biztos megoldható.
Középs? sor:
[b]Fekete-kék[/b] -> üzemanyagszint,
[b]kék-fehér[/b] -> átfolyásmér? egyik vezetéke,
[b]kék[/b] -> átfolyásmér? másik vezetéke.
Legfels? sor:
[b]Barna-fekete[/b] és [b]barna[/b] -> mindkett? test, akár össze is kötheted ?ket
végül a [b]fekete-kék[/b] -> amt a gyújtásra kell rákötni.;)



[i](Módosította jocking 2010.01.02. 13:28-kor)[/i]

943 Marton Tamás 2010-01-02 12:19:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 69553

Leeresztettük az "olajat" és hát egy 5literes fazék tele lett, tehát nem kevés h?t?víz került bele.
Darabkák nem hiszem, annyira azért nem volt ramaty a HF tömítés, hogy nagyobb rozsdadarabokat átengedjen.
Mosóolajon mit értesz? Vegyek Tacskó gazdaságost az átjáratáshoz? :)
Ilyen motormosót már én is használtam vagy 2szer, bár nem tudom mennyire volt hatásos.
Azért mindenesetre sztem minimum az olajtekn? le lesz véve, biztos van már benne olajsár (a HF állapotából kiindulva írom ezt, igencsak fekete belülröl), én eddig szinte csak ásványival etettem a gépet. Ha most bejön a 10W/40 az alá többet nem adok.

942 Lizák Péter 2010-01-02 11:49:16  Előzmény:Nagy Donát: 69556

www.trabi.hu-n van hozzá bekötés :)

941 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-01-02 11:45:31  Előzmény:Nagy Donát: 69556

Lancelot!

Szeretnék Én is érteni az ilyenhez:) De egy valamit tudok rá mondani!
A barna az a földelés, azt szerintem egy barnához(ugyanúgy földeléshez)
Elnézést kérek mindenkit?l, ha butaságot mondtam!!!


Rezs?

940 Nagy Donát 2010-01-02 10:50:13

Szereztem egy "csodam?szert", amit szeretnék bekötni a Trabiba. Olyan mint az 1.1-es Trabi kombinált m?szere, csak árfolyásmér? is van benne - Barkasból hoztam el.

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/b1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A hátoldalán van a csatlakozója. Ilyen színei vannak: barna, barna-fekete, fekete-kiskék(csík), kék-kisfekete, kék-kisfehér, kék, kék-kispiros.

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/b2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/b3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Tud valaki segíteni abban, hogy mit mihez kéne bekötnöm? Köszi!

939 Lizák Péter 2010-01-02 10:44:57  Előzmény:Mazur Balázs: 69554

Vagy egyszer?bb, ha szerzel egyet egy Ladából :-)

938 Mazur Balázs 2010-01-02 10:42:40

Sziasztok! Hogy lehet NDK-s benzinSZINTmér?b?l voltmér?t kreálni? Elég csak egy nagy ellenállás vagy még kell valami esetleg hozzá?

Köszönöm a tanácsokat, a mínuszos hetekbe az akksi igen szenvedett de most egész jó, tökéletesen pöccen a gépállat.

BUÉK.

937 Madocsai Gergely 2010-01-02 05:44:59  Előzmény:Marton Tamás: 69551

Csak hütö folyadék jutott az olajba, wagy esetleg finom, rozsdás darabok is?

Ha csak egy kewés hütöfolyadék, akkor szerintem sokat ne foglakozz wele, leeresztetted az olajjal együtt és kész.

Ha darabos is, akkor mindenképpen szedd le az olajteknöt, és nézd meg, h a pumpa szüröjénél (a fémhálónál) nem gyült-e össze nagyobb mennyiségben, nem tömte-e el eme remek szerekezetet (méghogy a magyarban sok az "e"...;).
Másik oka a teknö leszedésének, hogy így ki tudod mosni az - aswányi olaj miatti - idök során felgyülemlett olajiszapot, ebböl látod mennyire koszos a moci.

Utána, összerszerelt állapotban, legegyszerübben 2 féle módon tisztíthatod a rendszert:
- Mosóolajos járatás,
- Brutálisabb tisztító hatáshoz léteznek tisztítóadalékok, ún "engine flush"-ok, de sajnos nem olcsóak. Olajcsere el?tt a régi olajba beletolod, 10 perc alapjáraton, menni wele, ill. nagyobb gázt adni is tilos, annyira felhígítja az olajat! Utána leereszt, olaj+szüröcsere és kész.
(Para: megindít-e mondjuk egy nagyobb leoldott darabot, ami pont egy elzár egy olajfuratot, persze a legrosszabb esetben. De ilyen szerintem csak akkor fordulhat elö, ha kizárólag wmi szutykot használ az ember olaj helyett tartósan, konkrét példa, kispóknál, hosszas botond-os "kezelés" után.)
Én egyszer használtam ilyen flush-t 4T-be, semmilyen rossz hatást nem wettem észre, szerencsére;).
[i](Módosította madogery 2010.01.02. 06:46-kor)[/i]

936 Madocsai Gergely 2010-01-02 04:56:40  Előzmény:Vári László: 69540

A Maróti könyw szerint a f?fúwóka 97-es méret?.

935 Marton Tamás 2010-01-02 01:29:34  Előzmény:Szabó Gábor: 69550

Mit értesz "alkatrészeken" és mit "részegységeken" :)
Ha azt nézzük részegységekre már szét van bontva.
Szóval vegyek egy kanna benzint és áljak neki átöblíteni? Csak azért akarom minél aprólékosabban szétborítani, hogy nagyjából mindent meg tudjak szabadítani ettöl a fagyállós méregtöl, na meg a koksztól is, ha már úgyis szét van szedve.
[i](Módosította PAtr0n 2010.01.02. 02:31-kor)[/i]

934 Szabó Gábor 2010-01-01 21:23:47  Előzmény:Marton Tamás: 69546

Én semmiképp sem szedném alkatrészeire a motort, csak részegységekre. Így mosnám el mondjuk benzinnel.

933 Szabó Gábor 2010-01-01 21:19:39  Előzmény:Fonai László: 69542

Ha hosszabb utakra használod a kocsit, akkor nem jelent gondot a visszatöltés. Rövid távokon használva, különösen télen, felemésztik a fogyasztók a generátor által termelt áramot, az akksi visszatöltésére alig jut. Nagyobb kapacitású akkut nagyobb árammal vagy több ideig szükséges tölteni. Persze a több áramnak a fogyasztók is örülnek. Az a baj, hogy m?szer nélkül nem nagyon lehet észrevenni, hogy egy nagyobb akksi mondjuk csak a fele indítóáramot képes már leadni a névlegeshez képest, mert még ez is vígan elég a motor beindításához. Viszont károsodik az akksi, ha hosszabb idejig alultöltött állapotban van. Egyik lehetséges mód a kiküszöbölésre egy komolyabb generátor, a másik, akkutölt?vel pótolni a hiányzó kapacitást. Nekem 74Ah kapacitású akksi van, 2005-ös dátum van a garipapírján, ablakmosó kutla nem is fér el t?le. Hetente csatlakoztatom "okos" tölt?höz, így jó er?ben van mindig.

932  Spityu 2010-01-01 20:41:46

Apropó pilácsok, meg töltés... a következ? a történet: sötétben amikor reflektorról visszaváltok tompítottra, néha valahogy úgy megy végbe az átváltás, hogy a refi egyb?l elalszik, viszont a tompított egy kis késéssel kezd el világítani. De mondom csak néha... a régi fajta "hangos" relém van. Ez vajon mit?l lehet?

931 Varga Tibor 2010-01-01 20:37:11  Előzmény:Fonai László: 69545

Mérd meg a töltést, egyátalán tölt-e rendesen. valamint lehet az elöregedett kábelek hibája is az hogy nehezen teker.

930 Marton Tamás 2010-01-01 20:17:17

4T hengerfejtömítés csere téma:

HF levéve, hát nem semmi az a sürü kávészerü massza ami az olajból lett a faggyáló folyadéknak hála. (a vezérlésoldali elsö hengernél lévö tüzgyürü volt szétmenve, és némelyik vízjáratnál is fel volt már púposodva a tömítés)
De ezzel a fagyállós cuccal van tele minden, és arra gondoltam, hogy valamivel át kéne öblíteni a HF-et, és nem ártana magát a blokkot is valahogy kitisztítani. Mert félek hogy amennyi marad ebböl a masszából a HF-ben és Blokkban, elrontja az új olaj tulajdonságait.
Mit ajánlotok?
Csak csavarozzam le az olajteknöt és mossam ki egyedül azt és egy új tömítéssel vissza? (egész ma délutántól csöpög egy edénybe az olaj a teknöböl)
Érdemes ezért kiszedni az egész blokkot, és szétszedni olajpumpástul, fötengelyes/dugóstul a takarítás miatt?
HF-nél a szelepek csak célszerszámmal kiszedhetöek?
Még valami: a HF levételekor láttam, hogy az elsö henger ugyebár vizes és kapott a kettes is picit. Még a HF levétele elött kicsavartam a gyertyákat. Az elsö hengerhez tartozó gyertya fekete dzsuvás volt, -ez talán érthet? is-, a kettesé szép aranybarna, a hármasé kokszos!, és a négyesé szintén aranybarna. A 3-mas henger kokszos gyertyája ráadásul jól le is van harcolva, durván el van rövidülve rajta az elektróda a többi gyertyához képest. Na ez mitöl lehet?
Várom a véleményeket...
[i](Módosította PAtr0n 2010.01.01. 21:18-kor)[/i]

929 Fonai László 2010-01-01 19:48:29  Előzmény:Ivacs István: 69543

Köszönöm a választ!
Azért kérdeztem, mert az akksi újonnan nyáron került az autóba, de mintha most már gyengébben, sárgásabban világítanának a fényszórók, illetve a nagy hidegben nem bírta az önindító átfordítani a motort 2 nap állás után. Egyéb fogyasztó csak CD lejátszó és gyújtásra kapcsolt er?sít? van az autóban, ezek gondolom nem szívhatják le az akksit. Arra gyanakszom, hogy a generátor nem tölt vissza megfelel?en.

928 Ivacs István 2010-01-01 19:40:00  Előzmény:jocking .: 69541

Ha jól tudom akkor a gyári kötések azok más káp?oszta!!
Az utólagos kötésnél tilos a reflektor illetve a magában, nem helyzetjez?vel, való üzemmód!!

927 Ivacs István 2010-01-01 19:37:36  Előzmény:Fonai László: 69542

Semmi!! Ha belefér a gyári helyére!!!
Er?sebb lesz az indítási kapacitása!!!

926 Fonai László 2010-01-01 19:28:41

Sziasztok!
Akkumulátorral kapcsolatban kérdezem a Márkatársaktól, hogy mi történik, ha a 4T trabiba a gyárinál er?sebb, 60-65Ah-s akksit rakok? Kompatibilis ez a gyári generátorral, vagy azt is illik er?sebb VW generátorra cserélni?

BÚÉK Mindenkinek!

925 jocking . 2009-12-31 19:37:12

Lenne egy kérdésem a ködlámpa bekötésével kapcsolatban. Régebbr?l úgy tudom, hogy van egy olyan el?írás, hogy a ködlámpának úgy kell bekötve lennie, hogy nem világíthat együtt a reflektorral. Érvényben van ez még? Csak mert az újabb autók kb. 100%-nál már simán fel lehet kapcsolni a ködlámpát akkor is, ha a refi világít.

924 Vári László 2009-12-31 14:21:35

Sziasztok!
Meg tudná mondani nekem valaki, hogy 4T Trabiba milyen méret? a f?fúvóka? Válaszotokat el?re is köszi ^^

923 Horváth Dániel 2009-12-31 07:56:25  Előzmény: Spityu: 69538

köszönöm a segítséget!!

Dani

922  Spityu 2009-12-30 16:46:29  Előzmény:Horváth Dániel: 69536

Ha kulcsrakészen akarod a motort:
F?tengely: Mihályfitól rendelsz egyet (postán elküldi), lehet?leg csapszeggel, t?görg?vel.

Ha ez megvan, akkor tudok szakit Egerszegen, nem fogsz csalódni. Furatni is szeretnéd amúgy?
Gábor nagyjából jól írja, igaz Sipos Dezs?nek hívják az ürgét, ? a szerelést megcsinálná, a gépmunkát pedig a Bandi, 200m-rel arrébb.

A kiszerelt f?tengelyt felküldöd Mihályfinak, mivel "betétdíjas". Mondjuk nem tudom, hogy utólag is visszafizeti-e, kérdezz rá, nagyon segít?kész az öreg.
[i](Módosította Spityu 2009.12.30. 17:48-kor)[/i]

921 Őry Gábor 2009-12-30 16:34:30  Előzmény:Horváth Dániel: 69536

Azt hiszem, most belenyúltál a frankóba! Szerintem azok a szerel?k, akik tisztességesen megcsináltak ilyet, már kihaltak. Nincs kedved magad belevágni? Nem bonyolult.
Esetleg tudom ajánlani Zalaegerszegen a Bodó m?helyében dolgozó szakit, aszt hiszem Simonnak, vagy hogy hívják, jelenleg kisgépeket javít a ZTE stadion mögött a vasút mellett.
[i](Módosította orygabor 2009.12.30. 17:38-kor)[/i]

920 Horváth Dániel 2009-12-30 14:33:04

Tudna valaki esetleg ajánlani egy jó szerel?t Veszprém vagy Zala megyében?

Tapolca, esetleg Keszthely környéke lenne ideális. Nem akarom a kocsit kókány kezekbe adni, ugyanis érik egy f?tengely felújítás... :(

919 Marton Tamás 2009-12-30 12:54:27  Előzmény:Varga Tibor: 69533

Köszi, erre gondoltam én is.
Viszont helpet f?leg Pestiekt?l kérnék!
Tud valaki gyorsan egy autósboltot mondani ezen az útvonalon ami nyitva is van?:
31-es föúton jövünk be ma Pestre (Pesti út után Kereszttúri úton tovább), és a Kerepesi útra befordulva az Aréna plázának vesszük az irányt.
Sürg?s lenne.

918 Varga Tibor 2009-12-29 20:11:43  Előzmény:Busa Attila József: 69531

Ez sajnos típushibának mondható, van hogy fesszabályzócserével se oldódik meg. Keríts rá Polo generátort, és megoldódik a baj:)

917 Varga Tibor 2009-12-29 20:09:35  Előzmény:Marton Tamás: 69528

Szívósor tömítésnek teljesen mindegy hogy Golf 1.3-ét vagy Polo 1.1/1.3-ét veszed.
Ha NZ,vagy MH-hoz kéred, tökéletesen jó lesz.

916 Lizák Péter 2009-12-29 19:38:52  Előzmény:Busa Attila József: 69529

Hali!

Egyszer?. Ne kapcsold be a lámpát. És akkor nem villog. A generátort nézd körbe szerintem. Nekem pl egy sima takarítás elég volt. ÉS sokat jelentett. Bár nekem nem a lámpa villogott, hanem a töltöésvisszajelz? pislogott állandóan halványan. Kicseréltem el?tt a fesz szabályzót is de azzal is. aztán mégegyszer leszedtem , és akkor generátor takarítással többé kevésbé helyre jött.

915 Busa Attila József 2009-12-29 17:45:46  Előzmény:Muczán Gábor: 69530

Köszi a gyors választ, sajnos most egy generátor felújítás nem fér bele az anyagi keretbe. A kondikkal csak ideiglenes hiba kiküszöbölést szerettem volna véghezvinni. Az akkuumlátorom 1 éves, tehát nem azzal van a baj. A karburátorom Szegeden lett tisztíttatva, beállíttatva, ezért ehhez sem nyúlnék, mert az alapjáratom nem megy 1000 alá. Az autó tavaly télen volt autóvillamossági szervizben, mindent átnézettem rajta, még a töltést is, amire azt mondták, hogy kiváló. Így utolsó próbálkozásként a kondenzátorok beiktatására gondoltam. Szerinted kicsit sem segítene?

Üdv: Atesz.

914 Muczán Gábor 2009-12-29 16:58:59  Előzmény:Busa Attila József: 69529

busaattila

Ha a töltésre gyanakszol, akkor annak m?szeres felülvizsgálata szükséges.
Ha az akksid jó, és kizárhatjuk annak hibáját, akkor vélhet?en a generátor keféje, vagy a csúszópályák kopottak. A feszültségszabályzó hibáját is kimérheti a villanyszerel?. A generátor felújítását követ?en remélhet?leg elmúlnak a panaszok. Az alacsony alapjárat is okozhat hasonló tüneteket, de miel?tt hozányúlnánk a karbihoz, érdemes kizárni/feltárni/orvosolni a karburátor, gyújtás, töltésrendszer esetleges hibáit.
A kondenzátor beépítése nem helyettesítheti a generátor, vagy bármi egyéb hibásan m?köd? dolog javítását.

MG

913 Busa Attila József 2009-12-29 16:17:45

Sziasztok!
Van egy olyan bajom, hogy a világításom alapjáratnál, meg gondolom kisebb sebességnél villog, vagyis remeg, de egységesen. A generátor szerintem nem tölt egységesen és a feszültségingadozásoknak köszönhet? ez a villogás. A kérdés az, hogy hogyan küszöbölhetem ki ezt a kicsinek nem mondható problémát? Szerintetek elég egy-egy kondenzátort betenni a világítások elé? Vagy mégis mi a megoldás?
Üdv: Atesz.

912 Marton Tamás 2009-12-29 14:46:55  Előzmény:Tóth Ákos: 69527

Ennyi lenne a különbség a 2 között? NEm hiszem!
A golf szívósor pont azért megy fel a TR/WB hengerfejére, mert az ugyanaz a 3 autónak. A karbitalp már más tészta, mert abban különböznek az oké.
Csak érdekelne, hogy oda tehetem e a Golfét is, ha nincs más.

911 Tóth Ákos 2009-12-29 09:57:53  Előzmény:Marton Tamás: 69525

Neked Polo-é kell! De nekem már Golf!:D:cool:

910 tóth furdzsenxia 2009-12-29 08:12:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 69522

hátul meg a sok kézifékes tekeri le, találkoztam már jó pár ilyen esettel,de a kúposra nem jellemz? csak az újabb fajtára.ezért ajánlatos a pupi tengelycsonk rögzítés az újfajtánál.

909 Marton Tamás 2009-12-29 06:50:42

No a héten meglesz a HF tömi csere, és eggyúttal a többi cseréje is. Jelenleg a zsombicarból nem tudnak szívósor tömit küldeni. A kérdésem az, hogy a Golf vagy Polo szívósor tömije jó lesz e helyette?

908  mafa 2009-12-28 21:52:38  Előzmény:Őry Gábor: 69523

fck. Jogos. Az kimaradt, hogy az agy beér a csapágyig, így az az anyával együtt véd a beesés ellen...

Kösz.

M?szaki ember vagyok, de az autószerelést most tanulom csak.

907 Őry Gábor 2009-12-28 21:25:48  Előzmény: mafa: 69519

Sem a tengely, sem a csapágyak nem tudnak elmozdulni, és nem a retesz miatt. A csapágyak küls? gy?r?je belülr?l támaszkodik fel, vagyis kifelé a bels? csapágy, befelé a küls? csapágy támasztja a tengelyt. Az agy bels? része pedig feltámaszkodik a küls? csapágy bels? gy?r?jére. (Most látom, milyen világos, és egyszer? fogalmazás, haha!). A lényeg, hogyha mindent ugyanúgy csinálsz vissza, nem lesz semmi baj.
Ja, és ki ne feledd a középs? cs?szer? távtartót! Ez biztosítja, hogy hézagmentesen illeszkedjenek a csapágyak, de ne is szoruljon.
[i](Módosította orygabor 2009.12.28. 22:27-kor)[/i]

906 Madocsai Gergely 2009-12-28 20:34:33  Előzmény: mafa: 69519

Nem, az íwes retesz az azt szolgálja, hogy össze tudd szerelni(meg tudd húzni az anyát a tengely elfordulása nélkül), walamint hajtáskor nehogy elforogjon a tengelykúp az agyban (ez f?leg jobb elöl fontos, mert ott ugye a hajtás le akarja tekerni az anyát).
(az én '69-esemben pl. elöl fém, hátul pedig m?anyag(!) a retesz)

905 Anda Árpád 2009-12-28 19:44:26

Keresek osztókörmódosítót 4x160-ról 4x100-ra. Vagy rajzot róla ami alapján le lehet gyártani!
Köszi!!!

904 Kacsándi Szabolcs 2009-12-28 18:30:58  Előzmény:Lizák Péter: 69518

Ha jobb állapotú vagy korábbi a leng?kar,hagyd fent.Az újabb verziók hamarabb lerohadnak.A bels? szerkezete azonos szinte.A tengelyt és hézagolóit kell cserélni és simán felrakható az újabb dob.De ha túl bonyolultnak látod cseréld egyben,m?szakira viszont úgy is cserélni kell vissza,ezért az els? megoldás a praktikusabb.Fékbetétet mindenképp cseréld hogy a fékdobhoz passzoljon a mérete,amúgy az is egyforma.

903  mafa 2009-12-28 17:57:17  Előzmény:Madocsai Gergely: 69517

Kösz. Rácsaptam, kijött..:-)

Ahogy látom, az íves retesz hivatott megakadályozni a tengely beesését, mert ahogy a rajzokon látom, az támaszkodik a csapágyon - az újaknál meg nincs ilyen ami ezt megakadályozná - max. beesik néhány mm-t (akkor összeér a féklap a fékdobbal, és lesz olyan hangja gondolom, hogy úgyis megáll a sof?r.... :-)

Köszi mindenkinek az ötleteket.

902 Lizák Péter 2009-12-28 16:41:26

Ha már hátsó futóm?nél járunk.
Trabant 601-re szeretnék hátra 1.1-es féket, mert elöl ugye majd tárcsa lesz egyszer, és hogy egyforma legyen az anyák elosztás. Tehát elég ha csak a dob alaplapjáig szedek le mindent mármint hogy az alaplap is csere, vagy az egész leng?kart cseréljem ki?

901 Madocsai Gergely 2009-12-28 11:31:26  Előzmény: mafa: 69516

Nem esik ki semerre sem a kerék, mert a az egyes csapágyak a fészkükben felfekszenek egy-egy wállra, innen csak max kifelé (azaz mindegyik csapágynál a kiszerelés irányába) tudnának elmozdulni, de csak akkor, ha a tengely nem lenne ott a bazi, megtépett anyáwal.

Az "agyat pozicionáló pöcök" az, ami a régi, kúpos tengely? agyaknál íwes retszként wolt jelen. Késöbb, az újabb agyakba már csak egy hengeres kis sz@rt raktak be, ez a "pöcök". Általában kifér ett?l a tengely, nem kell kiszedni.
Ebben az újabb fajta agyban nincs rugó sem a csapágyak között, csak egy táwtartó csödarab, azt sanyi.
[i](Módosította madogery 2009.12.28. 12:32-kor)[/i]