Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1004 Varga Tibor 2010-01-05 20:39:09  Előzmény:Busa Attila József: 69612

A hivatalos tipusát nem tudom, sima snassz fémfoglalatos 5w-os izzó, Golf I-II-ben is ez van ha ez segít.Kéket sztem bárhol kapsz, pl nagyáruházak, de a rendõrök harapnak rá.

1003 Őry Gábor 2010-01-05 20:35:51  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Szerintem maradjál nyugton, akármennyivel is szebben van rögzítve a féltengelyanya, már a múltkor is javasoltuk!
[i](Módosította orygabor 2010.01.05. 21:37-kor)[/i]

1002 jocking . 2010-01-05 20:34:47  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Szerintem is maradj az újabb fajtánál, a régi hajlamos törni.

1001 Varga Tibor 2010-01-05 20:31:37  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

Ha a Kétkörmös féltengelyes futómûre gondolsz, elég hamar felejtsd el. Sokkal, de sokkal jobb konstrukció az újabb 3 körmös.

1000 Reining Ádám 2010-01-05 20:29:40  Előzmény:Sipos Tamás: 69615

A második lehetõséget javasolnám! :)

999 Sipos Tamás 2010-01-05 20:20:52

[justify]Tegnap láttam bontóban egy régi típusú elsõ futómûvet (féltengelyek). Mi a T. szakértõ urak véleménye; érdemes arra átszerelni, vagy az új jobb, és maradjak nyugton a fenekemen?[/justify]

998 Nagy Donát 2010-01-05 20:09:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 69611

Abban tudsz nekem segíteni, hogy mekkora diótát szerezzek be? :O

997 Hollós Gerg? 2010-01-05 20:03:02  Előzmény:Vitányi István: 69606

Szia!

6303 2Z és 6003 2Z de lehetõleg valami jó minõségût vegyél.(Pl. SKF)

996 Busa Attila József 2010-01-05 19:55:41

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e tipust, mondani wartburg 1.3 helyzetjelzõ foglalatra. Szeretnék kékeket venni bele. Hol nézelõdjek?
Ami még fontosabb lenne, az az, hogy szeretnék erõsebb izzókat hátra, mit tegyek?
Üdv: Atesz.

995 Biacsics Gábor 2010-01-05 19:30:21  Előzmény:Nagy Donát: 69609

Nekem amíg volt fordulatszámmérõm (meg csak két trafóm volt :D) ,úgy volt bekötve hogy egy-egy diódán keresztül rá volt kötve mindkét trafóra,és jól mûködött.A diódák megakadályozzák hogy az egy-egy henger gyújtásjele az 1es pontok összekötésén keresztûl mindkét trafót megvezérelje.
Ha szerzek egy "átfolyásmérõ méretû" lehetõleg mutatós fordultszámmérõt (már lassan a ledessel is kiegyezek),akkor lesz újra,bár 3hengeres motor estén már bonyolódik a helyzet.

994 Őry Gábor 2010-01-05 19:09:57  Előzmény:Nagy Donát: 69609

Mert valszeg egy egytrafós négyütemû motorra való. Feleannyi jelet ad.
[i](Módosította orygabor 2010.01.05. 20:11-kor)[/i]

993 Nagy Donát 2010-01-05 18:24:20  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Nos, bekötöttem a forduatszámmérõt, viszont sajnos fele annyit mutat, mint kéne :(. Mivel nem igazán lehet szétszedni, van rá valami jó megoldás, hogy rendes értéket mutasson?

[img]http://kepfeltoltes.hu/100102/f1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

992 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 18:21:00  Előzmény:Biacsics Gábor: 69604

Egyenlõre nem tudok nagyobb dolgokba belevágni.Ez is csak szükségmegoldásig jut,mert használnom kell a kocsit,nem tudom félreállítani.De ez a fogyasztás nem gazdaságos,úgyhogy gyors megoldás kell.Ezért lenne jó most ez az egyszerûbb verzió.
Nagy átalakítást nem akartam egyenlõre,mert van más futó projekt ami leköt.De ha belefognék akkor motor,váltó csere is lenne,mindenestõl.Ez viszont mostanában nem hiszem hogy lesz.Most a lényeg hogy vissza tudjam fogni ezt a magas benzinpocsékolást.

991 Kacsándi Szabolcs 2010-01-05 18:08:06  Előzmény:jocking .: 69599

Kösz az infót,utánajárok.

990 Vitányi István 2010-01-05 18:04:19

Sziasztok!
Valaki nem tudná megmondani hogy a 4t generátorába milyen csapágyak kellenek?

989 Marton Tamás 2010-01-05 11:47:52  Előzmény:Varga Tibor: 69601

Ahamm, ezt már el bírom képzelni, és tényleg biztonságosabb mint fogóval. Lehet majd csinálunk mi is hasonlót. Köszi!
Voltam a csókánál, azt mondta kb. 10-bõl meg tudja csinálni a becsiszolást, és a szimering cserét. Ha síkolni is kell, az is meglesz. Max. 12-13-ból kijövök, így legalább nem lesz elbarbárkodva a HF.

988 Biacsics Gábor 2010-01-04 20:14:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69598

Ha már úgyis váltasz miért nem teszel injektort?Ha sikerül egy jó állapotút találni (esetleg még mûködõ autóból kibontani) szerintem sokkal megbízhatóbb mint a karbi.Az autón nem kell semmi maradandó faragást csinálni,minden vissza alakítható ha esetleg úgy alakul.Annyival több munka hogy a tank mellé csinálni kell egy tartókonzolt az ac-nek meg az üzemanyagszûrõnek,légszûrõt +a poloét egy kis mûanyaghegesztéssel át lehet alakítani igényesen.Az elektromos bekötése nem egy nagy dolog,ahhoz tudok adni rajzokat ha esetleg kell.

987 Varga Tibor 2010-01-04 20:06:10  Előzmény:Anda Árpád: 69593

A waresz sztem már túl sok(betonkemény lesz, és lepattogsz az útról ha nincs mellégyúrva a gátló is), kombié erõsebb.

986 Varga Tibor 2010-01-04 20:04:39  Előzmény:Kolonics Tamás: 69596

I-II-Golf 1.1-1.3hoz kéred, akkor nem lesz gond.

985 Varga Tibor 2010-01-04 20:03:52  Előzmény:Marton Tamás: 69591

Egy db csõdarabból(ami kicsit kisebb átmérõjû mint a szeleptányér), tetejére ráhegesztve egy akkora alátét mint a csõ. két oldala kivágva, hogy ugye beférjen kiscsavarhúzó a csõ belsejébe oldalról. És mindezt remekül le lehet nyomni egy nagyobb asztalosszorítóval. Majd mikor kész, akkor szépen kilazítva a szorítót rugórepkedés nélkül szét lehet szerelni a cuccot.

984 Varga Tibor 2010-01-04 20:01:30  Előzmény:jocking .: 69599

Jól vagy informálva,. pierburg 2e-3 a tipusa, 1.3-as Golfokról,Jettákról lehet szerezni.

983 jocking . 2010-01-04 16:35:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69598

Alighanem az NZ motorkódú Golf II-ket szerelték karbival is (vagy legalábbis az 1.3-asokat). Ez megy föl szívósorral együtt a trabira. Az említett karbi pedig egy kéttorkú Pierburg, ha jól vagyok informálódva.;)

982 Kacsándi Szabolcs 2010-01-04 16:32:39

Tudnátok segíteni abban,hogy melyik vw típus karbiját lehet legegyszerûbben feltenni 1-1-re?Már nagyon elegem van hogy többet zabál mint egy nagyköbcentis autó.Ilyen benzinárak mellett nem gazdaságos a 10-11 literes fogyasztás.Ezt a karbit jó messzire elhajítom,többet nem akarom látni,egy rakás sz...
Minden ötletet szívesen fogadok.Korábban valaki említett 1,3-as golf szívosort karbival ami elvileg kis átalakítással megoldható,de sajnos nem emlékszem melyik fajta karbi volt.

981 jocking . 2010-01-04 16:14:06  Előzmény:Kolonics Tamás: 69596

Nekem 1980-as Golf I bowdenje van benne.

980 Kolonics Tamás 2010-01-04 15:30:49

Sziasztok!
Trabi 1.1-be 5-ös Polo váltóhoz milyen kuplung bowdent használjak?
(Poloét vettem de azt sajnos bebuktam mert az sajnos rövid lett!)
Segítségeteket elõre is köszönöm!Bebe

979 Hollós Gerg? 2010-01-04 14:10:14

Sziasztok!

Felvett MSN-en egy srác aki nem tud regisztrálni az oldalra és azután érdeklõdött, hogy milyen papírokra van szükség egy Fiat motor beépítéséhez, ki rakhatja be, és mennyibe kerülne kb.
Én sajnos nem tudtam segíteni neki.
Hálás lenne ha segítenétek neki.

Elõre is köszöni és Én is.

978 Marton Tamás 2010-01-04 13:27:34  Előzmény:Őry Gábor: 69592

Valamennyire el bírtam képzelni a célszárszámot, de nem teljesen. Egy egyszerû rajzzal megmutathatnád :)
És ettõl egyemberessé változott a kiszedés, vagy ugyanúgy 2 ember kell hozzá?

977 Anda Árpád 2010-01-04 12:59:29

Hali!
Szeretnék hátra keményebb rugót tenni, a Combi trabi spirálrugó keményebb mint a limó, vagy tegyek wareszt???

976 Őry Gábor 2010-01-04 08:00:15  Előzmény:Marton Tamás: 69591

Én hajdanában, fiatalabb koromban cseréltem szelepet Skodán. Egy jó méteres szögvasba kell belevágni annyit, hogy a szelep vége az ékekkel átférjen rajta. A vas egyik végét mag kell támasztani felülrõl, a másik végének meg nekifeküdni. Van benne erõ, nem mondom.

975 Marton Tamás 2010-01-03 22:48:54  Előzmény:Varga Tibor: 69590

Na erre még azért ránézek a héten. És ha szabad kérdezni, mibõl csináltatok "célszerszámot" ? :)

974 Varga Tibor 2010-01-03 21:52:19  Előzmény:Marton Tamás: 69589

Kell vele bírkõzni míg lepattan az ékekrõl a tányér. De megcsinálható, mi is csináltuk, igaz a 2. hengerfejnél csináltunk hozzá szerszámot.

973 Marton Tamás 2010-01-03 21:43:02  Előzmény:Varga Tibor: 69576

Ahamm szóval van ott két kis ék, na erre nem jöttem rá a rajzból, hogy hol is helyezkednek el pontosan. A szeleptányért nehéz lenyomni? Gondolom, hogy szívás az egész, azért is kérdeztem inkább meg.
De rákérdezek nálunk az esztergályos csókánál mennyiért vállalná, aztán lehet inkább ott köt ki. Elvileg tapasztalata az van a dologban, a környéken szinte csak õ csinál mezögazdasági gép motor felújítást, na meg személy és tehergépkocsikét is vállalja. Gépparkja az nem kicsi. Tele van 2 mühely, és az egész pince marókkal, CNC-kkel, esztergákkal stb-vel.

972 Prokop Gábor 2010-01-03 20:30:44  Előzmény:jocking .: 69579

Az van, hogy egy adott autó típusbizonyítványának kiállításakor a Közlekedésfelügyelet, aki most épp Nemzeti Közlekedési Hatóság, bármerre, bármennyire eltérhet a szabályoktól egyedi elbírálással.

Ez a gyakorlatban azt jeleni, hogy amikor a Porsche Hungária kifizetett mondjuk 250 millió forintot az összes létezõ Fabia-variáció tipbizéért, akkor egyedileg eltekintettek attól, hogy bármivel is pöcsöljenek.

Természetesen egyenlõ bánásmód van érvényben, tehát te is kérhetsz egyedi típusbizonyítványt a Trabantodra, amelyen a ködlámpa önmagában is felkapcsolható, de csak ha kinyitod a tetõablakot. Igaz, kicsit drága móka lesz, de a PoHu sem kapta ingyen. :)

971 Őry Gábor 2010-01-03 19:43:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69586

Az is szép amikor xenonfényszóróval + ködlámpával jönnek szembe kristálytiszta idõben. Még villantani se lehet nekik, mert azt se tudnák, miért teszed.

970 Kacsándi Szabolcs 2010-01-03 18:06:01  Előzmény:jocking .: 69582

Jó lenne ha így néznék,de hát nálunk nem így mûködnek a dolgok.Pedig egy trabi világítása még ködlámpával sem mondható erõsnek.Nem úgy mint a mostani autók,amelyeknek olyan fényereje van hogy kiolvad a szélvédõ mikor szembe jön.Náluk persze lehet ilyen erõs.De ha mi is szeretnénk látni valamit és több vagy erõsebb lámpát szerelünk fel azonnal kezdõdik a genyózás.Akár a rendõr ,akár a vizsgáztató esetében.

969 Nagy Donát 2010-01-03 18:02:23  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Sajnos semmiylen tartóm nincsen hozzá, majd szerkesztenem kell, de egyelõre azt sem tudom, hová fogom berakni. 4T Trabi mûszerfalam van.

968 Nagy Donát 2010-01-03 18:01:27  Előzmény:Nagy Donát: 69581

Amúgy, ha a körülmények nem indokolják, akkor ismét szabálytalan.

Sokszor látni, hoyg városban kis helyzetjelzõ+ködlámpával járnak autók. Ez így már kétszeresen is szabálytalan.

Továbbá régen volt egy oylan szabály, hogy lakott területen belül egyáltalán nem lehetett használni. Ez nem tudom él-e még, mert szerintem butaság volt. Városban is lehet tejfehér köd...

967 Kacsándi Szabolcs 2010-01-03 18:00:21  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Nekem is van egy ilyenem,sõt már börzéken is láttam párat.Nekem be is volt kötve korábban,az elsõ trabimban.

966 jocking . 2010-01-03 17:59:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69580

Ennyi erõvel a Trabantot se itt gyártották, úgyhogy ha kérdik, akkor a gyári rendszer lett lekoppintva.:evil::D:D

965 Nagy Donát 2010-01-03 17:58:04  Előzmény:jocking .: 69577

Én is úgy tudom, hogy csak tompítottal mehet. Ha a kis helyzetjelzõvel együtt világít, az is szabálytalan, és reflektorral sem éghet.
A kocsiknál gyárilag lehet nem így van bekötve, mert más-más országban eltérhet a szabályozás. Lehet, hogy a cseheknél pl bárhogyan lehet...

Amúgy meg, nekem simán csak aksira van kötve (persze biztosíték, relé, kapcsoló), így bármikor fel tudom kapcsolni.

964 Kacsándi Szabolcs 2010-01-03 17:56:56  Előzmény:jocking .: 69579

Jó magyar szabályok ilyen faszán határozzák meg.A skodát nem itt gyártják,valószínû náluk máshogy mûködik a szabályzat.
[i](Módosította szabi 2010.01.03. 18:57-kor)[/i]

963 jocking . 2010-01-03 17:31:13  Előzmény:Prokop Gábor: 69578

Értem. Akkor egy kérdés: Saját tapasztalatomból okulva pl. a Skoda Fabia-nál miért lehet akkor is felkapcsolni a ködfényszórót, ha a refi világít? Elb@szták a gyárban?:D

(ui: ma úgy kötöttük be, hogy mindig világít ha a lámpa - akármelyik - fel van kapcsolva. Hát akkor legfeljebb átrakunk egy madzagot máshova és már jó is.:) )

962 Prokop Gábor 2010-01-03 16:53:50  Előzmény:jocking .: 69577

Aktuális, többször módosított KöHÉM 6/1990 szerint csak helyzetjelzõvel mehet, tompítottal mehet, fényszóróval nem.
KRESZ szerint meg csak tompítottal együtt használhatod.

961 jocking . 2010-01-03 16:43:33

Akkor újra megpróbálom:
Ködlámpa bekötésre van valami elõírás? Ma tettünk fel egyet és úgy kötöttük be, hogy tompított és refi alatt is világít. Jó ez így? Csak mert az újabb autóknál is látni, hogy a ködlámpa nincs tompítotthoz vagy refihez kötve, mindig világít.

960 Varga Tibor 2010-01-03 16:13:19  Előzmény:Marton Tamás: 69572

Új szelepeket felesleges beletenni, ha régiek nem görbék. Elég becsiszolni.
Házilag úgy tudod kiszedni, hogy a hengerfejet leteszed, szelep alá teszel egy fa deszkát, majd egy laposfogóval,vagy telefonfogóval lenyomod a szeleptányért, és a haverod kiscsavarhúzóval kipiszkálja a két db kis éket a szelep száráról. jó muri.
nekem 10e-be becsiszolták a szelepeket,szimmeringeket cseréltek. Megéri mert célszerszám nélkül elég nagy cumi ez a küzdés. Fõleg a visszarakás.

959 Mazur Balázs 2010-01-03 14:41:57  Előzmény:Lizák Péter: 69569

Ok köszi. Maga a mûszer kész van, majd kiderül, hogy elsül-e vagy sem :)

958 Madocsai Gergely 2010-01-03 14:40:26  Előzmény:Marton Tamás: 69572

A poén az, h szelepes is 800Ft, ezért kell külön így kérni, különben a legszarabb magyart sózzák rád. A szelepnek alapból benne kell/kéne lennie!

Hf felújítás áráról sztem pontos ajánlatot tud tenni pl. a Mihályfi, csörögj rájuk hétköznap!

[i](Módosította madogery 2010.01.03. 15:43-kor)[/i]

957 Nagy Donát 2010-01-03 14:40:20  Előzmény:Korpai Tamás: 69571

Tyuhú, köszi!

956 Marton Tamás 2010-01-03 13:56:49  Előzmény:Madocsai Gergely: 69568

Így már érhetö, köszi! Sajnos most csak egy "sima" 800Ft-os szüröt vettem, ideiglenesen ez lesz benne, de akkor majd veszek normális visszacsapószelepeset.
Egy darabig sztem majd füstölni fog a benne maradt kappucsínó miatt, de az is lehet, hogy nem. Valószínû szépen összekeveredik a zsír új olajjal.
Ha már füstnél tartok: nem volt ám semmi amíg felkeveredtem a hengerfejes géppel haverhoz. Néztek ám az utcán, hogy mi közelít ekkora köddel. Nem láttam magam mögé, de még az utastérben sem sokat, mert oda is ömlött a füst. Haverig alig jutottam el, mert addigra már a karbiba is felnyomta a kappucsínót :) De csak sikerült.
Már csak az érdekelne hogy a szelepeket hogy lehetne kiszerelni a HF-bõl. A szerelési könyvben van hozzá célszerszám (tán nem is egyféle), de a neten szinte nem találni semmi "házit" ami a szelepek kiszedésével foglakozna.
Gondolkozok erösen azon is, hogy a szelepfészkeket becsiszoltatom, és megkínálom új szelepekkel. Egy ilyen "HF felújítás" kb. mennyi magyar forinba fájna?

955 Korpai Tamás 2010-01-03 13:48:38  Előzmény:Nagy Donát: 69566

Nekem is van ilyenem, sajnos nem mûködik, a bekötést viszont látni rajta. Zöld a gyújtótrafóra, barna a testre, fekete-kék a 12Vra. A szürke a világításé. Az aljára való még egy közdarab amivel a mûszerfalra is szerelhetõ.
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/100103/fordm_r__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]