Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1563 Szabó Gábor 2010-02-28 19:34:36  Előzmény:jocking .: 70178

Ha már kartergáznál tartunk. Miután felújítottam a karbit (takarítás,tükörpolír,tömítések és fúvókák valamint tûszelep cseréje,UIS beépítése) már nem akartam belevezetni a kartergázt. Így a leválasztó kimeneti ágára (amit a boxkesztûvel kéne összekötni) tettem egy akvarisztikában használatos szivacshengert. Ez jól is szolgál, megfogja az ott távozó cucc sûrejét és csak a gõzöket engedi a szabadba, de lassan telítõdni fog, másik nincs, a lerakódott cuccot nem oldja rendesen semmi, így nem lehet kimosni meg büdös, mint a kolera. Valami szivacsgolyót gondoltam a helyére, de még nem leletem egyenlõre, pedig arra is lehetne fújni mattfeketével vaskeresztet vagy Sachsenring logót:)

1562 jocking . 2010-02-28 19:10:05  Előzmény:Szabó Gábor: 70177

Ezt a kartergáz dugulás dolgot én is tanusíthatom, csak nekem nem a szelepfedélnél nyomta ki az olajat, hanem a kartercsövön keresztül bele a bokszkesztyûbe, onnan meg a karbiba... Hát, marha nagy élmény volt -2 fokban az út szélén porlasztót atomjaira szedni...:rolleyes:

1561 Szabó Gábor 2010-02-28 18:41:19  Előzmény:Mazák Viktor: 70176

Ellenõrizd a kartergáz útját is, bár azzal nagyobb hidegekben szokott gond lenni, ha a vízcseppek megszilárdulva dugót képeznek.
Haver trabijánál volt ilyen jelenség, hogy minden elõjel nélkül kinyomott olajat a szelepfedéltömítés mellett, sokat. Pedig nyár volt, minden újszerû. A hibára azóta sem jöttünk rá, le lett takarítva, de mást nem csinált vele, azóta sok kilómétert ment, de nem volt olajfolyás sem más hiba.

1560 Mazák Viktor 2010-02-28 17:49:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70175

Köszönöm mindenkinek a segítséget, az ötleteket. Kedden utána járunk mi lehet az...

1559 Kacsándi Szabolcs 2010-02-28 17:28:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Sokszori hiba az olajgombán át szivárgó olaj,és tud nagyon is folyni.Egyik havernak is ez volt a gond,és nemrég egy gyári állapotú 4T-nél is ott folyt.A többi helyen általában csak finoman szivárog,ami nem okoz tócsát.A kartertömítés viszont még lehet bajos.

1558 Marton Tamás 2010-02-28 14:22:58  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Nekem olyan olajos volt mindig mindehol, hogy sohasem tudtam pontosan behatárolni, honnan szivárog. Motorszám környéke állandóan olyan volt. A veztengely szimmering gyakran elõforduló hiba, mérethibásak az utángyártott szimmeringek, és a külsõ szélük nem tömít rendesen.
Legutóbb szerencsére normális minõségût kaptam, vw-hez adták, jól passzol a helyére. A szelepfedél szintén típushiba, én mindig pasztával teszem vissza. Az olajgomba hibája nekem új, lehet most összerakáskor cserélem is a szélsõt (az a fekete?), gyanús, hogy az is eresztett.
A vezérlési oldal mindig gázabb olajfolyás szempontjából, bár a másik oldalon is lehetnek gondok. Szelepdekli, gyújtáselosztó O gyûrû, AC pumpa.
Most ahogy szétszedéskor néztem, a nívópálca háza is elég gyatrán van benne a blokkban (simán lehetett tekergetni, meg kihúzni), ott is nyomhat néha-néha egy kis olajat.

1557 Mazák Viktor 2010-02-28 11:55:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 70172

Alig láttam este, a tócsa tûnt fel... Úgy néz ki, hogy kedd elõtt nem nagyon tudunk foglalkozni a kocsival, faternek ma van dolga, nekem hétfõn, abban meg megegyeztünk, hogy nem hagyjuk ki a másikat a megoldásból. Mindenesetre elmormolok pár imát, hogy a gomba legyen a hiba. Amennyiben egy tömítéscserénél nagyobb, más a probléma kicsit gáz lesz hirtelen megszervezni egy motorfelújítás logisztikai részét... Bár akkor megy bele a 272 ott rohadjon meg. Azért egy 83400 kmt futott blokknál furcsállnám.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.28. 12:56-kor)[/i]

1556 Madocsai Gergely 2010-02-28 11:43:07  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

A kartergáz wisszawezetésnél épek a csöwek(az alsó kb 1/2 éwente elporlik a magyar kisipar jówoltából) és a helyükön wannak?

Más:

Jééé, klubtag lettem;)))

[i](Módosította madogery 2010.02.28. 12:47-kor)[/i]

1555 Madocsai Gergely 2010-02-28 11:38:48  Előzmény:Lizák Péter: 70164

Attól nem fog alapjáraton felwillanni az olajnyomás ellenõrzõ, h 15W-40 helyett - nagyon helyesen - 10W-40-et használsz, ugyanis melegen a két olaj pontosan azonos hígfolyósságú! (de ugyanilyen hígfolyós melegen pl. az 5W-40 és 0W-40 is.)

Ha pl. 0W-30 lenne a mociban, akkor sem kéne olajnyomás problémának lennie, ugyanis a "legwékonyabb" olaj hidegen mindig sokkal sûrûbb, mint a "legwastagabb" olaj melegen.

Pontosan, ahogy írtad, ált a gomba szokott rosszalkodni, de ha mégsem, akkor annak mocinak már úgyis mindegy...

1554 Lizák Péter 2010-02-28 07:14:17  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

Felette az olajgomba van.
Nekem egyszer ott küldte az olajat kifelé.

1553  Spityu 2010-02-27 22:19:11  Előzmény:Mazák Viktor: 70168

[i]"a vezérmûszíj felõli elsõ két hengerhez tartozó szívócsonkon állt az olaj."[/i]

És alattuk is tocsog rendesen? Olyan mintha a szelepdekli alól szivárogna az adott szakaszon... a mûanyag burkolatot is kapd le, elég nagy területet belátni úgy.

1552 Mazák Viktor 2010-02-27 20:58:00  Előzmény:Marton Tamás: 70167

Nekem ebbõl már úgy tûnik, hogy érted :).

Más...

Hazafelé jövet észrevettem, hogy a balos kanyarokban felvillan az olajnyomás lámpa, mondom sebaj, lehet olajcserekor egy kicsit kevés lett, és egy picit megevett belõle. 10-15km város után a jobbos kanyarokban is felvillant, mondom itt bajok lesznek. Beállok a garázsba, mocitetõ fel, egybõl szembetûnõ probléma, a vezérmûszíj felõli elsõ két hengerhez tartozó szívócsonkon állt az olaj. Persze idegességemben se a szervízlámpát (stekklámpa, ahogy idesapám fogalmaz), se a motorolajat nem találtam meg... Este negyed tízkor nem tudtam mit csinálni, mint hogy kb. 10 perc állás után megpróbáltam megnézni az olajszintet, de a nívópálca kb. porzott. Kíváncsi vagyok mi lesz a hiba... Ötletek?

1551 Marton Tamás 2010-02-27 14:18:30  Előzmény:Mazák Viktor: 70162

Igen, érthetõ a dolog! (legalábbis remélem)
Egy kis eszmefuttatás:
Tulajdonképpen a gyûrû (és hengerfal) kopásával, a gyûrû belsõ fele ami a dugattyúhoz ér, elkezd eltávolodni a dugattyútól, és ezzel együtt a gyûrû "2 vége" is egyre jobban tágul. Tehát 2 ponton szökhet el a nyomás:
1. gyûrûillesztés a dugattyú belsõ oldalánál
2. gyûrû "2 vége" között
Persze passzos gyûrû-hengerfal kapcsolatot feltételezve írtam ezt.

Na de ha elvileg a gyûrû is passzosan van illesztve a dugattyú vájatába (magassági játék max 0.02-0.05mm), akkor viszont kizárhatjuk az 1es pontban említett kiszökési utat, és csak a gyûrû "2 vége" marad mint lehetséges szökési hely. Persze ez a dugattyú állapotától is függhet. Minél oválisabb lesz a henger, annál jobb tágulhatnak a dugó-gyûrû közötti rések.

Mindezt azt feltételezve írtam, hogy a henger és a gyûrûk egyenletesen kopnak.

1550  Bandi 2010-02-27 13:39:46  Előzmény:Varga Tibor: 70159

Ha nekem az 1-2-3ban 12 a 4.ik-ben pedig 11.5 a kompresszióm akkor az jónak minõsül???:-)

1549 szilágyi József 2010-02-27 10:40:57  Előzmény:Fonai László: 70163

hali! ha sokat jársz vele rövid távon, fõleg hideg üzemben ,mikor az automata szívató még dolgozok akkor lehet meghígul az olaj benzinnel felhígul az elõfordul sokszor.

1548 Lizák Péter 2010-02-27 07:52:02  Előzmény:Fonai László: 70163

Nincs mit. Remélem tudtam segíteni. Érdekes, tegnap pont kérdezte egy ismerõsöm, hogy neki 10W 40-es van benne, és alapjáraton felvillan neki az olaj lámpája.
De elõször a gombát nézd meg. Nekem anno emiatt pislogott a pilácsa.

1547 Fonai László 2010-02-27 07:45:27  Előzmény:Lizák Péter: 70160

Pedroh: köszönöm a választ, de túl híg biztos nem lehet, mert 15W40-est töltöttem bele utoljára. Lehet, hogy pont emiatt villan fel?
Hamarosan megint csereérett lesz, azt hiszem átmosom a motort és megkapja a neki járó 10W40-est, hogy mindenki boldog legyen. Jó lenne, ha csak ennyi lenne a gondja...

1546 Mazák Viktor 2010-02-26 22:36:48  Előzmény:Marton Tamás: 70161

"Már csak azt nem értem mért dugattyúpalástot emleget végig a cikkben. De hát a dugattyúval nem érintkezik a hengerfal nemde?"

Így van, mûködés közben pedig még a kopott gyûrû is ellátja a feladatát, azaz ugyanúgy megpróbál minél jobban a hengerfalhoz tapadni, hisz a gyûrû mögé (gyûrû és dugattyú közé) szökõ nyomás továbbra is feszíti (persze egyre kevésbé tud a gyûrû lépést tartani). Így lényegében még kb. 6 baros hengernyomásnál is "mûködik" a gyûrû, azaz "feszül" a hengerfalon, csak a hézagnál, a kopás miatt (hengerkopás is) a méretezések teljesen megváltoznak, itt-ott ki fog fújni a gyûrûnél. Ehhez képest a dugattyú szerencsés esetben még mindig elhanyagolhatóbb kopást mutat, hisz ahogy írtad, alapvetõen nincs szorosan a hengerhez illesztve, kicsit kotyog, lötyög. Persze alsó holtpontnál faszán nyomja a henger falát, de ez egy másik kérdés. A lényeg az, hogy a gyûrû kopik, vele együtt a hengerfal is, míg a gyûrû méreteibõl adódóan elér egy kopáshatárt, amikor már nem tud lépést tartani, ekkor megy el a nyomás. Igazából ezt le kéne rajzolni, hogy igazán egyszerûen el lehessen magyarázni, de remélem nagyjából követhetõ volt. Ha nem tiszta szólj, és megpróbálok egy érthetõ Móricka-rajzot készíteni.

1545 Marton Tamás 2010-02-26 21:08:14  Előzmény:Őry Gábor: 70156

Látni a váll határát szépen, ujjal tapintva, nem tûnik vészesnek, csak minimálisan érzem, ahogy a vállon áthalad az ujjam. Bár a fene tudja ez mennyi hengerkopást jelenthet. A javítási kézikönyv szerint 0.08mm a maximális megengedett kopás. Gyûrûhézagra kerek 1mm-t mond!

4Tred: pont erre gondoltam én is! ha kopik a gyûrû, mindig után tágul a hengerben, aminek következtében nõ a gyûrûhézag. Amúgy tiszta sor amit leírtál, így már érthetõ.

Tibke: A kompressziót haver Wareszában mértem, kíváncsiságból :) Az enyém még hátra van, mihelyst össze lesz hajítva a motor.
Szóval nem gond a billegtetés... érdekes.

Amúgy billeg az összes dugó, kb ugyanannyit. Megpróbáltam bedugni a hézagmérõt mindegyikbe, az egyiknél sikerült is túlnyomni az elsõ gyûrûn. Ez 0.05-ös hézagmérõ volt. Nem tudom mennyire jó ez így.
Ez oldal szerint 0.01mm-t nõ a hézag a hengerpalást (mér nem gyûrû?) és a hengerfal között egy átlagos motorban 10.000km-ként. Persze vannak ettõl jobb és rosszabb értékek is.
De ha ez a motor átlagosnak vehetõ, és 100.000km-t már futott, akkor akár 0.1mm-t is kophatott. Ennyit pedig nem mértem a hézagmérõvel, még akkor sem, ha az nem íves kialakítású mint a hengerfal. Valamennyit csal, tehát rá kell számolni.
Már csak azt nem értem mért dugattyúpalástot emleget végig a cikkben. De hát a dugattyúval nem érintkezik a hengerfal nemde? Illesztési hézagnak pedig a palástot és a hengert emlegeti, nem pedig a gyûrût és hengert.
Na errõl világosítson még fel valaki :rolleyes:

1544 Lizák Péter 2010-02-26 19:31:13  Előzmény:Fonai László: 70158

Kell neked folyékony olajat önteni az autóba!

Vagy a gomba vacakol, vagy az olaj szivattyúd...
Vagy túl híg az olajad. Szerintem. Vagy nemtom.
De lehet, hogy csak egy rövidebb nívópálca kellene nem? :D

1543 Varga Tibor 2010-02-26 19:22:49  Előzmény:Marton Tamás: 70155

A billegtetés nem probléma, mindegyikben mozog, kell is. A gyûrû kopása adja inkább a nagyobb kopást, de nézd meg mekkora a válla a hengernek. Max dobj bele egy gyûrûgarnitúrát, ideig óráig segít, ha nincs rommá kopva a henger. De mivel a kompressziód messze átlagon felül van, így én nem bántanám.

1542 Fonai László 2010-02-26 18:11:07

Sziasztok!
Azt vettem észre 4T trabimon, hogy újabban fel-felvillan az olajvisszajelzõ lámpa, ha gödörbe kátyúba megyek, vagy ha hirtelen megbillen az autó pl. padkára felállásnál. Olajszint rendben van. Ez lehet valami szörnyûségnek az elõjele?

1541 Mazák Viktor 2010-02-26 14:46:54  Előzmény:Marton Tamás: 70155

A gyûrût külön illesztik a hengerhez, még mielõtt a dugattyúra felhelyeznék. A hengerbe beleteszik a gyûrût, amit úgy illesztenek tudomásom szerint, hogy a gyûrû két vége közti távolságot hézagmérõvel kimérik, majd a gyûrû egyik, vagy mindkét végébõl levesznek. Minél kisebb a hézag a gyûrû két vége között, érthetõen annál szorosabb, pontosabb illesztésû a motor. Ezután fûzik fel a gyûrût a dugattyúra, amit pedig az általad említett szerszámmal helyeznek vissza. Ha belegondolsz, ahogy a gyûrû egyre jobban kopik, úgy fog a gyûrû két vége is távolabbra kerülni egymástól. Ha valahol hibáztam javítsatok.


(orygabor gyorsabb volt :) )
[i](Módosította 4TRed 2010.02.26. 15:48-kor)[/i]

1540 Őry Gábor 2010-02-26 14:46:09  Előzmény:Marton Tamás: 70155

Az úgy értendõ, hogy a gyûrûk végei összeérnek. A hengerfal kopását még úgy is tudod ellenõrizni, hogy megnézed, nincs e kivállasodva a henger ott, ahol a dugattyyúgyûrû legfelül van a hengerben. Ujjal kitapintható a henger teteje alatt kb 1-2 centivel. Attól függõen, hol helyezkedik el a gyûrû a dugattyún.

1539 Marton Tamás 2010-02-26 14:18:35  Előzmény: : 70152

Igazad van, rosszul írtam a mértékegységet. Tán rá is van írva a mûszerre, hogy x100, és alap helyzetben akkor tuti BAR-ban mér.
Tehát akkor az értékek jók, mert a szerelési könyv szerint bõven benne van a "még jó" kategóriában.


orygabor: köszi neked is a javítást!
Dugyattyú téma. Gondoltam én is a hõtágulásos dologra, meg arra, hogy a henger falán valamennyi olaj is van normális esetben, ami plusz felületet jelent. most nem sok lehet az oldalán, kapott egy kis brigéciolos vizet is a hengerfal. Nem is nagyon tekergetem most a fõtengelyt. Hézagmérõ tán van, ránézek mindenképpen.

Jocking:
Az illesztési értékek alapján nem éppen nyugodtam meg, bár azért kopott (inkább használtnak hívom, így szebb) motornál ezek az értékek egyre csak nõnek persze.
Csak legyen havernak hézagmérõ :rolleyes:

Mindenesetre a két szélsõ dugattyút is megpróbálom billegtetni, kíváncsi vagyok.

Még a hengeres témára visszatérve: Láttam videót arról, amikor újragyûrûzve visszatesznek dugókat, egy gyûrûösszehúzó segítségével. Ezek szerint akkor a hengerben a gyûrûnek neki kéne teljesen feszülni a henger falának nem? Akkor hol van itt a 0.025-ös hézag? Az olaj adja ki?

1538 jocking . 2010-02-26 11:01:59  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Hát, elég patentül vannak illesztve a számok szerint, bár egy motornál ezek elég nagy számoknak számítanak. Talátam pár adatot hengerre/dugóra:
- dugattyú alapméret: 74,985 mm
- henger alapméret: 75,01 mm
- dugattyú 1. lépcsõ: 75,235 mm
- henger 1. lépcsõ: 75,26 mm
- dugattyû 2. lépcsõ: 75,485 mm
- henger 2. lépcsõ: 75,51 mm
Vagyis az illesztési hézag 0,025 mm.


A kompresszióhoz pár adat:
Kompressziónyomás:
- Új: 1-1,5 MPa
- Kopási határ: 0,7 MPa
- Megengedett különbség a hengerek között: 0,3 MPa

Tehát az alapján, amit leírtál, neked 2 hengernél 1,2 MPa a nyomás, a másik kettõben meg 1,1MPa. A különbség csak 0,1 MPa, ami bõven a megengedett értéken belül van.


Ezek az 1043 ccm-es trabi motorra vonatkoztatott adatok, de szerintem waresz mocinál is ugyanilyen arányokban kell hogy legyenek az értékek.

1537 Őry Gábor 2010-02-26 09:11:25  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Hézagmérõvel nem tudsz belenyúlni?
A komressziónál lehet, hogy roszz mértékegységet írtál, mert bar-ban ezek az értékek nem tûnnek rossznak.
A trabiban mekkora a nyomás?

1536   2010-02-25 21:10:24  Előzmény:Marton Tamás: 70151

Én úgy tudom, hogy kb 100szor annyinak kéne lennie a kompressziónak, mint amit leírtál.

Szerintem minimálisan lehet a dugattyút billegtetni, ha nem lehetne, akkor a hõtágulás miatt igen hamar megragadna a dugattyú.
[i](Módosította Jurij 2010.02.25. 22:12-kor)[/i]

1535 Marton Tamás 2010-02-25 20:03:54

Kicsit visszatérek...

Motor kivéve, lemosva, váltó lehúzva róla. (4T)
Nézegettem a dugókat, és kicsit megijedtem. Az normális, hogy felsõ holtpontnál 2-2 ujjal belekapaszkodva a dugóba, lehet billegtetni picit? Csak a 2-es és 3-mas dugónál néztem, mind2 ugyanannyit mozdul ki. A két szélsõ dugót (ezek ugyebár lent voltak) nem bírtam mozdítani.
Más: Lecsavartam egy hajtókar tartót, és egy fõtengely tartót. A csapágyakon nem látni durva csíkokat, csak nagyon halványakat. Ez akkor jónak mondható?

Plusz megmértem haver 4T wareszában a kompressziót.
1-2 henger: kb. 11kPa
3-4 henger: kb. 12kPa

Ezek az értékek jók?

1534 Varga Tibor 2010-02-24 20:10:12

Én még sose használtam lehúzót, kézifékbowdent lazábbra engedni, tengelyt kicsit beljebb ütni, és simán lehúzható a dob.

1533 Benke Péter 2010-02-24 18:44:14  Előzmény:jocking .: 70148

Én nem is gondoltam semmi rosszra. Én is gondolkodtam rajta, hogy fa+kalapáccsal megpróbálom, de mondom megkérdezem mi lehet az, vagy ti mivel szoktátok.

1532 jocking . 2010-02-24 17:50:47  Előzmény:Benke Péter: 70146

Nem rosszakarásból írtam, de nálam fõleg ezekkel szedjük le a dobokat. Másik módszer, hogy miután levetted a nagy anyát a tengelyrõl, visszateszed a kereket és párat belerúgsz egyszer a jobb és egyszer a bal oldalába. Ha máshogy nem, akkor így tuti lejön.

1531 Mazák Viktor 2010-02-24 14:47:26  Előzmény:Benke Péter: 70146

Igen, az lenne, beszerzése annál nehézkesebb, meg kell próbálni kölcsönkérni, majd egy kis honoráriummal megköszönni.

1530 Benke Péter 2010-02-24 14:40:38

Ja jó ok köszi, csak nem tudom mire gondolt azthittem valami spéci szerszámra.

1529 jocking . 2010-02-24 14:28:39  Előzmény:Benke Péter: 70144

Kalapács, fadarab és társai.:D;)

1528 Benke Péter 2010-02-24 14:12:34

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, hogy 4T Trabinál a dobféknél, majd cserélni szeretném a pofákat és olvastam a javítási útmutatót és ott írtak valai speciális lehúzót a dobhoz. Mi lehet ez a lehúzó?

1527  Spityu 2010-02-23 22:38:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 70142

Nem, nem újítottam be prést, illetve nem olyat. :) A csapon látszik, hogy elõször nemes egyszerûséggel le akartam vágni, aztán inkább bemetszettem két helyen a sonkát vasfûrésszel (nem volt kéznél sikító), majd a 150-es satuba befogva két sonkát összeszorítva lehúzta saját magát a csapról. (Na nem volt ilyen egyszerû, de lejött.)

Trabira szerintem minden reduktor jó lehet, ami hazánkban elterjedt. Lovato, BRC netán Landirenzo. Az ufó is talán (Kargas).

A fogyasztásról még nem tudok mit mondani, mert még átnézés alatt van a rendszer és csak füllel lõttem be. 9-11 között ingadozik most ott, ahol a 2T-m nyáron 7.5-öt, télen pedig 8.5-öt eszik (hosszútávon pedig 5.8-at a 2T). Szeretnék majd egy lambdaszondát is befaragni ideiglenesen, amíg belövöm, ugyanis így menet közben látom az értéket. Tapasztalatból mondom, hogy a terhelés nélkül optimálisra beállított keverék a való életben sokszor teljesen hasznavehetetlen. Kivételes helyek persze akadnak, ahol tényleg értenek hozzá és belövik úgy ahogy kell.
Az enyémben 45 literes tartály van, ami 36 literig tölthetõ (80%).

1526 Madocsai Gergely 2010-02-23 21:49:51  Előzmény: Spityu: 70140

Kissé pittingel - wagy freestyleosan - megfáradt itt-ott a futófelület. Bizonyára a rossz derékszögelés is elõsegítette, ahogyan írtad. Most már értem, mitõl darálnak ezek a tengelyek, mint az állat.
Talán egy új tengelynél lehetne még a csap felületét kissé felkeményíteni, h bírja akiképzést...

Jól gondolom, beújítottál egy fõtengely-prést??? Nemsemmi!!!

Más, gázod téma: milyen/melyik a jó fajta reduktor? Mennyi gázt fogyaszt a gép? És mennyit megy el egy palackkal?
(bocs a hülye kérdésekért, de a gáz dolog még sötét folt elõttem, bár nagyon érdekel;))

Köszi!

1525 Őry Gábor 2010-02-23 21:18:15  Előzmény: Spityu: 70140

Jó kokszos lehetett az égéstér! Ez olyan beverõdésszerû, tuti, hogy öngyulladás miatt.
[i](Módosította orygabor 2010.02.23. 22:19-kor)[/i]

1524  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:jocking .: 70139

Igen, bár nem olvastam el, gondolom hidraulikusan, 5-10 bar levegõnyomás nem hiszem hogy elég lenne. :)

Más. Csináltam képeket a fõtengelycsapágyról. :P A "horzsolási" felületek határa 1-es illetve 2-es számmal vannak jelölve, mind a hajtókaron, mind a csapon. 1-es a kezdete, 2-es a vége értelemszerûen. A képeken a lendkerék felõli csapágy látható, tehát egy balra forgó fõtengelyt kell elképzelni. A csapágyat valószínûleg a rossz derékszögelés nyírta ki (a szó szoros értelmében), ugyanis szemmel látható a belépési pontnál (1) a felület ferde határvonala. Ezen kívül talán a nagy elõgyújtás is szerepet játszhatott. Egyébként a másik csapágynak semmi baja a holtjátékából ítélve. (Majd azt is szétszedem azért... :D) Mivel az 1-es pontnál közel függõlegesen nyomja a csapot a hajtókar, ott jobban kijön a rossz derékszögelés hatása, a 2-es pontnál ugyebár csak érintõlegesen nyomják a görgõk a felületeket, meg ott már a munkaütem végén vagyunk, így ott egyenes a kopás széle. Íme a képek:


[imgw]https://kephost.com/images/qpq6uso24wxmap49w9sn.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/qzq5025jbz92kswza843.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/4vzo4tp2ucfvohjocuuy.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/25xqhu4wn4vlclrn5nkn.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.com/images/ohtbw72di0by0xuyh8re.jpg[/imgw]< BR>Lehet, hogy rosszul fényképeztem, és inkább a hajtókar 1-es pontját kellett volna a csap 2-es pontjával egybeforgatnom, mivel így FHP után több mint 90-fokkal már nem tud koptatni:
[imgw]https://kephost.com/images/2myk1xnce150r3gnruao.jpg[/imgw]


[i](Módosította Spityu 2010.02.23. 21:28-kor)[/i]

1523 jocking . 2010-02-23 17:27:29  Előzmény: Spityu: 70138

Úgy fújta föl a kipuffdobot, mint a lufit?:eek::eek::eek:



[i](Módosította jocking 2010.02.23. 18:27-kor)[/i]

1522  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Kétütemû tuningmotoroknál gyakran visszatérõ kérdés a kipufogó és annak elkészítése. Az alábbi linken egy nagyon jó házi barkácsot láthattok:

[url]https://www.kawasakitriplesworldwide.com/phpBB2/viewtopic.php?t=33689[/url]

:)

Átfutva a szöveget, nem írja, de a program által kidobott vagy számított átmérõket PI/2-vel tessék megszorozni, a helyes végeredmény érdekében. Ill. az illesztésnél is elveszik pár mm.
Továbbá a kúphosszok is hasonlóan korrekcióra szorulnak, a kúpszög figyelembevételével.
[i](Módosította Spityu 2010.02.23. 18:18-kor)[/i]

1521 Oláh Olivér 2023-05-22 08:40:11

Tegnap gondoltam, ha már jó idõ van bütykülöm kicsit a vasat (és durót:))
Gondoltam leszedem a 600-asról az elsõ lököst. Néhány csvar rá volt már rohadva, és náhány csavart már flexszel kellett jobb belátásra bírni:)
Nem is ez volt a legérdekesebb dolog, hanem az, amikor az elsõ két csavart leszedtem. Mondom: Mi olyan fúrcsa ezen az alátéten!? Színe is olyan furi, meg mintha írva is lenne rá valami. Utána jobban megnézve látom, hogy ez egy átfúrt régi két Ft-os:)
Mondom magamban, most már senki se mondhatja, hogy: egy lyukas két Ft-ost se ér az autóm:D Mert volt benne vagy 6db:D

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211727_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211728_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:31-kor)[/i]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:33-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2010.02.22. 19:47-kor)[/i]

1520 Kolonics Tamás 2010-02-21 19:03:38  Előzmény:Petrovszki Dávid: 70135

Bocs, az arc akinek a nevét beszúrtad, nálunk nemkívánatos személy.

Sok tagunk járt már nála pórul.....


MG
[i](Módosította TWK-001 2010.02.22. 19:41-kor)[/i]

1519 Petrovszki Dávid 2010-02-21 17:32:34

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

hát én ahogy nézegetem
tervezgetem
polo gt váltó ujj gyártatot féltengej kulisza,stb munkadijak beszerzés anyagár
olyan 100 körül van
ha minden a legolcsobb

1518 Mihály Dani 2010-02-21 17:31:43

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Sziasztok

Csak annyit szeretnék kérdezni hogy mennyibe kerület kb egy Wartburgba egy 5-ös váltó meg hogy melyik jó hozzá.

1517 P. Kovács Viktor 2010-02-20 14:56:20  Előzmény:Léber Balázs: 70132

Üdv Balázs!

Én is jó szerelõ vagyok, szerszámaim vammak, épp garázsom nincs. Rátóton még megvan a bontó, már voltam is, a bándi valóban az. Az utolsó kijelentéssel is egyetértek. :D

NT

1516 Léber Balázs 2010-02-19 21:04:58  Előzmény:P. Kovács Viktor: 70131

Szia!

Veszprémben jó szerelõt találsz, bontó Rátóton bezárt (bár ez nem biztos) a bándi meg zsidó (érts drága). A méhtelepen meg fél éve már nem lehet nyúlni semmihez ami autó. Szépen és megfizethetõ áron dolgozó fényezõt meg könnyebb találni mint kasztnist.

LBalázs

1515 P. Kovács Viktor 2010-02-19 16:35:03

Üdv Mindenki!

Ismét nekiálltam a Trabantozásnak, de 5 év kihagyás után se mûhelyem, se ismeretségem nincs egy felújításhoz. Van itt valaki Veszprém környékérõl, aki rendelkezik mûhellyel, bontós, kasznis miegymás kapcsolatokkal egy 4T kombi felújítása erejéig? (ami pénzbe kerül, pénzbe kerül természetesen).

NT

1514 jocking . 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Tibor: 70129

Bazz, az a valaki tényleg nem vette ki, viszont valamit akkor is mozdított rajta, mert rosszul állt az egyik bowden, meg lazák voltak a csavarok.:evil::D:D;)
[imgw]https://titus.dumanet.hu/jocking/img/tunying/48048_1214679003.jpg[/imgw]