Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

[i]"Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél)."[/i]
Errõl van szó, pontosan ugyanezt mondták nekem is a gépészkiállításon. :D

gondolom azért erõsebb, mert a menetspirál nagyobb felületen fekszik fel a neki kialakított menetben, maga a spirál meg erõs anyagból van csinálva.

1762 Madocsai Gergely 2010-03-13 13:03:07

Fejlemények a múltkori helicoil-os kérdésemhez:

Mihályfi mester ajánlott egy szerelõt, aki tonnaszám csinált már ilyen fékjawítást (nem gányolást!), elmondása szerint a PUG márkaszerwíz(!!!) tonna számra hordta neki az csigazabálók által összehányt wasakat, ugyanezzel a fékproblémáwal, mint nálam.

Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél).

1761 Madocsai Gergely 2010-03-13 12:42:41  Előzmény:Fonai László: 70376

Ha esetleg nem sikerül kiütni a horonyból a biztosítást, ne aggódj, ugyanúgy nyílik az a kötés;), max kiszakad az anya koronájának ezen része és új anya kell, ennyi.
Mindenképp maradjon felszerelve a kerék és természetesen álljon a kocsi a földön az anya le ill. felszerelésénél is, különben magadat szíwatod meg, de nagyon!

Leszerelés:
A nagy csillagkulcsot ráteszed az anyára, amennyire passzentosan csak lehet, ráállsz, lendülsz rajta 1-2-õt és már le is jött. Arra nagyon ügyelj, h a kulcs le ne csússzon az anyáról!!! Ezután emeled fel, ÉS fixálod a kocsit kerekekkel, tuskówal, stb, mert kéziféket ki kell engedni, h le tudd wenni a dobot a kerékkel együtt.
Esetleges téwhiteket és egyéb hiedelmeket elkerülendõ: semmilyen lehúzószerszám NEM KELL a dobhoz (=telesen felesleges), ugyanis, már az anya lazításakor le akar esni a dob, de ha esetleg mégsem, akkor a gumi peremére átlósan rárúgsz 2-õt és már lent is wan. A tengely hengeres illesztõcsapja nagyon fontos, épnek kell lennie, ha nem az csere!!!

Összeszerelésnél pont fordítwa: kerék+dob felrak -> az illesztõcsapra ügyelni, h a dob hornyába kerüljön(kissé pöcsölõs, fõleg könnyen forgó tengelyeknél, be kell nézni középen, a dob lyukán keresztül, h beletalálj és nehogy elforogjon a rohadék)! Majd rátekered az anyát, úgyahogy meghúzod. Kocsi leenged, ék(ek) KELL(enek) a kerék(ek) mögé a kiengedett kézifék miatt, majd kulcsot az anyára teszed és meghúzod: itt már nem kell ugrálni a kulcson max "érzéssel" ráállni(~80Kg), beütni a biztosítót, azt sanyi.

[i](Módosította madogery 2010.03.13. 13:58-kor)[/i]

1760 Fonai László 2010-03-13 11:58:37  Előzmény:jocking .: 70375

Köszönöm a praktikákat! :)
Ha minden jól megy ma este neki is feszülök az új ismeretek segítségével.
Szép napot!

1759 jocking . 2010-03-13 11:32:14  Előzmény:Fonai László: 70372

Ha a beütés alá be tudsz nyúlni egy szöggel, akkor ki lehet görbítgetni a bevágásból. Ha végképp nem megy, akkor tedd fel a kereket, ereszd le a kocsit és valaki fékezzen bent (Ha hátsó kerék, akkor kézifék is elég). Te kint rakd fel a dugókulcsot egy hosszú hajtószárral és erõsen ugorj rá (óvatosság azért nem árt a saját és a fényezés testi épsége érdekében). Ettõl is el kell fordulnia, de utána lehet, hogy nem fog ártani egy új anya.

1758   2010-03-13 11:04:43  Előzmény:Marton Tamás: 70371

Ebben van valami... :DDD

Nos, a karbit úgy tisztítottam meg eddig is, ahogy leírtad, szóval annak már patyolat tisztának kell lennie :D

figyelem majd hogy mit produkál a kocsi. Azt meg se említettem, hogy hullámzik az alapjárat kicsit, de magasabb fordulaton is :S Viszont menet közben ez nem vehetõ észre.

Gyújtáselosztó jó, a vákuumdob szintén. a kábeleket leellenõrzöm valahogy :)

Köszi a segítséget, majd szólok ha fejlemény van :)

1757   2010-03-13 10:43:24  Előzmény:Fonai László: 70372

A beütést fel kell feszíteni. Lelazulás elleni biztosítás céljából van úgy beütve. Légkulccsal szedd le mindenképp, máshogy nemigen fog menni. Ha visszatetted az anyát, akkor ne felejtsd el azt a kis peremet beleütni a tengelyen lévõ horonyba, nehogy elhagyd a kereket menet közben.

1756 Fonai László 2010-03-13 10:03:18

Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem. A 4T trabi hátsó fékdobját akarnám leszedni és természetesen nem boldogulok a nagy anyával. Most sikerült szereznem megfelelõ méretû dugókulcsot, de mit csináljak az anyán a beütéssel?
Egy részletes leírásért nagyon hálás lennék, hogy pontosan mit hogyan csináljak.
Üdv.
[i](Módosította foszer14 2010.03.13. 11:04-kor)[/i]

1755 Marton Tamás 2010-03-13 01:22:14  Előzmény: : 70367

Ez a hibajelenség (hol jó, hol nem), inkább elektronikai problémára utal, nem karbira.
A karbi ha valahol dugult, vagy rosszul tömített, esetleg falsot szívós, állandó hibajelenséget produkál, nem játssza meg magát. :)
Akkor azt mondod, hogy gyertyacsere után már nem jött elõ a hiba? Mert ha nem, akkor egyértelmû, hogy az a "lefogyott" gyertya okozta. Alátétnél kiverte a szikrát? Jó minõségû lehetett akkor.
Ez olyan dolog, hogy nem tudtuk mi sem miért 3 hengerezik néha a gép. Aztán kiderült, hogy az egyik gyertyáról hiányzik az a kis menetes szár, amire rácuppan a "nagy lukú" kábel. Mert ugyebár 2féle gyertyakábel van. Van ami simán csak a gyertya vékony menetére megy fel, valami meg arra a kis gyertya menetére csavarható szárra. Utána jött az a probléma, hogy torpant, nem ment rendesen. Kábelcsere megoldotta.

De ha esetleg visszatérne a problémád, nézz át minden kábelt aminek köze van a gyújtáshoz. Hall jeladó csatija, gyújtáselosztó földelés (barna kábel), gyújtáselektronika csatija, gyújtótrafó fehér és föld vezetéke, na meg arról is gyõzõdj meg, hogy a trafó csatlakozója tuti érintkezik e a fõkábellel. Esetleg gyújtáselosztó csere. Hajlamos a gyújtáselosztón lévõ vákuumdob is megadni magát, bár az csak minimális elõgyújtást ad pluszban a vákuum függvényében, nem hinném hogy durva hibajelenséget produkálna a meghibásodása.

A karbit meg jól tisztítsd át minden szétszedéskor. 3 felé kell szedni, minden járatot átfújkálni benzinnel, tömítéseket vékonyan bezsírozva visszatenni. A végén a szívósoron levõ gumitalpat is picit felzsírozni, és úgy rácuppantani a kész, tiszta karbit.

1754 Kacsándi Szabolcs 2010-03-12 21:03:33  Előzmény:Anda Árpád: 70356

Lehet mikor cseréltétek a csapágyat,megütöttétek vagy meg lett nyomva a féklap.

1753 Varga Tibor 2010-03-12 19:44:01  Előzmény:Erdei Tamás: 70368

Mindenképpen a kéttorkú.

1752 Erdei Tamás 2010-03-12 18:27:02

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

sziasztok! szeretnék egy kis segítséget kérni hogy szerintetek az 1 torkú BVF karbi vagy a 2 torkú karburátor a jobb ? fogyasztás,menetteljesítmény, stb.. tapasztalatotok ha van légy szíves írjátok már le! 353-as wartburgról van szó:)
köszönöm a segítséget!

1751   2010-03-12 12:05:56  Előzmény:Marton Tamás: 70365

Szia.

Most az a helyzet, hogy ugye megcsináltam a kocsit, jó volt, aztán másnap megint ugyanaz volt a hiba. Tegnap mentem vele, és eleinte rosszalkodott, de aztán meggyógyult, jelenleg frankón mûködik. ki érti ezt? XD õõõ, mondjuk a gyertyacsere az már megvolt ekkor.

Egyébként nekem is azok a tesla szilikonkábeleim vannak, amiket te is vettél, december közepén vettem õket, de a rotor is új, meg az elosztófedél is. Gyertyákat cseréltem, 3 pólusú Bosch-ra.

A különbség: a régi francia gyártmányú gyertyák (3000km-esek) kiverték a szikrát az alátétüknél, ott egészen lent. Ezek a Bosch gyertyák meg nem verik ki.

Továbbá az egyik fanszijja gyertya elektródája vagy nemtudom milye, az a kis henger, ami kijön a porcelánból, na az egyik gyertyának az a része elkopott, de úgy, hogy az alja kerek maradt, és a porcelán felé kúposan elfogyott felére az anyag. 0.o

Csinálnék képet arról a gyertyáról, de nincs itthon.


U.I.: egyébként a karbit úgy tisztítottam ki, hogy csak a fúvókákat, a karbiban lévõ járatokat nem, szóval akár még ez is gond lehet.
[i](Módosította Jurij 2010.03.12. 13:09-kor)[/i]

1750 Nagy József 2010-03-12 07:19:36  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70337

Ez a jetta nem egy gyorsulási versenyt megnyert!! A motorja igen csak fel volt húzva a turbó is 2.3 bárt nyomott! A haverom ki akart álni az udvarból és beindította egy kis melegedés után nyomott egy kövéret és egy atom nagy csattanás volt!!! Azt hittük hogy a fõtengely tört el de nem széttörte a blokkot a hajtókar de nem egy hajtókar hanem 2!!!! Szép látvány volt!! Majdnem sírt haverom! Az az napi csapatás elmaradt!! :D

1749 Marton Tamás 2010-03-11 23:12:40  Előzmény: : 70270

Lehet megvan a megoldás a te problémádra is:

Betettük a wareszba uccsó próbálkozás gyanánt az én elosztófedelemet, rotoromat, és a frissen vásárolt Tesla kábelszettemet (hmmm... olyan Marcipán-szilikon illata van :).
Hidegindításkor pöcögtetni kell a gázt fél percig, hogy megmaradjon az alapjárat (eddig is kellett), de utána álom az autó. Nem rángat, nem torpan, húz. A félmeleg-meleg átmenet közt van egy kis bizonytalansága, de az már betudható a karbi rossz beállításának. Így most annyi elõgyuszi sem kell neki.
Ennyit számít, ha jó kábellel ajándékozzuk meg. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a saját karbijával mi történne, mert az is ilyen "lebluggygós" volt, ráadásul 2 literrel többet is evett.

1748 Marton Tamás 2010-03-11 23:03:56  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Való igaz, hogy lendkereket neten kellett volna néznem, de már annyira sürgetett az idõ, hogy döntenem kellett.
Pest környékén lakom, ami bontókat ismerek, többnyire elég rablók :)
Esztergályos meg hát... jól dolgozik, de azért ez nem egy sima "fékdob utánmarás", annak darabjáért is 1200õt kér. A HF becsiszolás, és szelepszárszimmering cseréért fizettem nála 11e Ft-ot.
A fogaskoszorú átrakásra meg ennyit mondott. Azt is említette, hogy azt simán nem rakja át, rá is kell melegíteni. Biztosra megy. Tán ezért annyi amennyi.
Mind1, maradnak a Trabi cuccok, meg a LUK tárcsa. Nem vagyok egy naiv ember, de ez a tárcsa határozottan jól néz ki. Különb mint a QH. Ezért gondoltam arra, hogy tán eredeti is lehet. A srác egyenesen a Láng-tól veszi. Nem tudom van e valahol valami sumákolás. :)

Féltengelyt meg majd kompletten cserélünk a wareszon ha eljön az ideje.

1747 Madocsai Gergely 2010-03-11 22:09:44

Jurij, biacs, köszönöm az info-t!

Én is csak jókat hallottam eddig errõk a technikáról.

Az egyetlen ok, amiért a meg merem kockáztatni a jawítást, az pontosan elhangzott, mégpedig, hogy a was tart ellen a "brakemoment"-nel, a csapok csak a nyerget tartják a helyükön, azokra más nemigen hat(hat).

Megpróbálok felhathatni wakit, aki bele tud ilyet szerezni és belehajtani.
Már csak egy dologban reménykedem, h lesz akkora méretben, amekkora kell.
[i](Módosította madogery 2010.03.11. 23:10-kor)[/i]
Láttam gépészkiállításon ezt a menetjavítót. Ott azt mondták, hogy erõsebb is lehet a menet, ha ilyen cuccal javítják. Persze nyilván nem fogják azt mondani, hogy rossz a menetet így javítani, de na, nem hiszem hogy olyan rossz lenne. Ennek a menetjavító cuccnak van egy speciális menetfúrója, hogy a spirált be tudd tekerni az új menetbe, hogy a régi menettel azonos méretû menetet kapj. :D Ezt a menetjavító spirált nem kell véletlenül beleragasztani az új menetbe? 0.o???

Bár nem használtam ilyet, de szerintem elég jó megoldás ez.

1745 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:37:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 70359

Ha nincs külön nyeregtartó akkor gáz.Cserélni kell a csonkálványt az már mindjárt vonza magával a kerékcsapágyat is,ez így elég szép összeg lesz a végére.Vagy veszel egy komplett bontottat.De én simán a menetjavítóra szavaznék.A fékbetéteket a nyeregtartó,vagy a csonkálvány rögzíti a helyükön,ezálltal a féknyereg rögzítõcsavarjai nem kapnak akkora terhelést fékezéskor sem,simán megtartja menetjavítóval is.

1744 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:29:53  Előzmény:Varga Tibor: 70354

Hmm érdekes,én eddig pont fordítva tudtam.Most cseréltem a héten az enyémben is.Azon is kijött a tengellyel együtt.Pedig direkt belepróbáltam (volna) az agyba a csapágyat.Csak ugy lehet behúzatni a csapágyat az agyba a tengellyel.Mondjuk az enyém már nem rugós hanem henger-távtartós,lehet az illesztéseken is módosítottak a korábbihoz képest.Vagy csak simán a csonkom erõsebb mint az átlag,mert nagyon passzosan megy fel a csapágy.Mind1 a lényeg h jó lett.

1743 Madocsai Gergely 2010-03-11 21:28:52

Srácok, lenne egy kérdésem a beleszakadt menetek henkölõihöz:

A minap cseréltem elsõ féket egy OFF autón, mikor kiszúrtam, h az úszónyerget tartó csap menete a "futómûwasban" (fingomnincs hogyhíjj'ák) némi folytonossági problémáwal bír - hála az még elõzõ tulajnál szakszerûen gányoló szakszerwíznek...

Miwel egy féknél, nem árt, ha tuti, meg amúgy is tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzést nyújt, ha rendesen a helyére kerülnek a dolgok, így a kézenfekvõ cserén kíwül 2 eshetõségre gondoltam:

1. Nagyobb menet fúrása a wasba, egy megfelelõ anyagból kiesztergáltatni a csapot.
(a közbetét a was wéges falwastagsága miatt nem igazán megoldható sajnos...)

2. Marad a gyári méretû csap, nagyobb menet fúrása a wasba, és ebbe egy ún. "helicoil" menetjawító spirált belehajtani.

Akinek wan tapasztalata ezzel a helicoil-lal, az kérem segítsen, azaz lesz-e olyan erõs egy ezzel jawított menetes kötés, mint új korában, wagy hagyjam a p****ba az egészet?:S

1742 Varga Tibor 2010-03-11 21:15:17  Előzmény:jocking .: 70357

Konkrétan nem gyártanak Trabihoz. De ha figyeltél volna lejebb, akkor írtam hogy a poloét/golfét be lehet tenni, csak reszelni kell a lamellák végébõl.

1741 jocking . 2010-03-11 21:09:59  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Nem azért, de ha trabihoz nincs QH kuplung, akkor nekem mifenét ratál bé?:rolleyes::confused::p;)

1740 Anda Árpád 2010-03-11 21:08:19  Előzmény:Varga Tibor: 70355

Nemtudom...féklapra én is gondoltam....holnap ismét szétszedem megnézem melyik munkahengert éri el és próbálok "kalapálni" a féklapon, meg cserélek agyat...Köszi a tippet ;)

1739 Varga Tibor 2010-03-11 21:05:03  Előzmény:Anda Árpád: 70353

Cserélj akkor kerékagyat, ha még tudsz.De valószínûleg a csonkállvány csere oldaná meg. Vagy görbe a féklapod. Mindkét munkahengerbe beleér?

1738 Varga Tibor 2010-03-11 21:03:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Hát nem tudom, épp az a jó ha a csapágy bentmarad, mert így legalább nincs még kikopva a csapágyfészek. Az a rosszabb ha a csapágy is kijön, akkor szinte biztos hogy kuka a lengõkar.

1737 Anda Árpád 2010-03-11 21:01:46  Előzmény:Varga Tibor: 70351

ÕöÕ ma cseréltünk csapágyat benne...Nincs valami "maszek" megoldás erre???

1736 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:51  Előzmény:Kolonics Tamás: 70346

Miért is szeretnél másik spirált? Teljesen jó a gyári, tök ugyanazon a helyen is van a kihajtása a váltónak, nem kell másik.

1735 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:02  Előzmény:Anda Árpád: 70348

Nem kicsit csapágyas a szerkezet. Valószínûleg már a csonkállvány/agy is el van kopva, azért tud beleérni.

1734 Varga Tibor 2010-03-11 20:58:07  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]ilyet lehet venni külön?[/i]

Nem.

1733 Varga Tibor 2010-03-11 20:56:08  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt.[/i]

Te hova jársz ahol ilyen horror árak vannak?
Én nem egy fogaskoszorút tetettem át, és igaz rég volt, de emlékeim szerint 1-2 ezer ftot fizettem. Lendkereket meg ne bontóban nézz, hanem túrd a netet. simán találsz.
Igaz, már megvetted a Trabi cuccokat hozzá. De azt te se hiszed el hogy 9e-ért eredeti Luk tárcsát kaptál:)

1732 Anda Árpád 2010-03-11 20:38:33

Szevasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitõl lehet az hogy a tõcsavarok fejei elérik a fékmunkahengereket a bal elsõ keréknél....Már 2-õt szét is vertek....Jah új agyas 2T rõl van szó...

1731 Tóth Ákos 2010-03-11 20:12:56

Miért a gyári kilóméteróra spirál nem jó?Szerintem tök egyforma helyen van. Nekem emiatt nem kellett másik kilóméteróra spirált vennem.

1730 Kolonics Tamás 2010-03-11 19:21:45

Sziasztok!
Szeretném valakitõl megtudni,hogy Trabi 1.1 be épített Polo 5-ös váltóhoz milyen km.óra spirált használjak ami nem olyan hosszú mint a trabi1.1 gyári km.óra spirálja?

1729  Spityu 2010-03-11 19:08:31  Előzmény: mafa: 70343

ZKL/ZVL 6206 C2, sokaknál bizonyított. 7-900 jellemzõen az ára. Nekem jelenleg elöl ilyen van, hátul pedig HCH (kínai, de "minõségi" :D). Egyikkel sincs gondom. Amúgy kapható 1000-1200-ért DKF-DDR is. :)

1728 Földvári Sándor 2010-03-11 19:03:42

Hy Bigmafa!
Nekem is volt 2 hete ien problémám... A boltban azt mondták, hogy csak a C2 számít a csapágy vételnél. Nekem 800 ft- ba került db-ja. Viszonylag jó minõségû.

1727  mafa 2010-03-11 18:53:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Kösz.

A tengely megy a levesbe, van másik. A csapágy is persze. (bontott)

Még annyi, hogy milyen csapágy is kell a helyére? Mert láttam 6206 és 6206C2-t is...
Létezik, hogy ez 3-500 Ft-os tétel lenne darabja, vagy az nagyon gagyi?

Kösz a segítséget!

1726 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:28:33  Előzmény: mafa: 70338

Annyi még hogy érdemes szemrevételezni a tengelyt ha az csúszott ki a csapágyból,nincs-e megkopva.Elvileg a csapágy a tengelyre kisebb illesztéssel van feltéve,mint a csapágy a házba,magyarul ahogy hátrafelé kiütöd a csapágynak a tengellyel együtt ki kellene jönni.

1725 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:24:05  Előzmény: mafa: 70338

Nyugodtan ütheted a belsejét ha úgyis új csapágyat raksz,széthullani nem tud.Hossz vékony dornival hozzáférsz ha benn a rugó akkor is,de ha van csapágykihúzatód akkor elõször kihúzod a külsõ csapágyat,azután ki tudod venni a rugót.Utána már akár egy csõvel is,vagy bármivel ki tudod ütni a belsõ csapágyat.

1724 tóth furdzsenxia 2010-03-11 18:18:54  Előzmény: mafa: 70338

elõször is tisztázni kellene melyik csapágyat szeretnéd kiszedni és mi okból?

1723 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:18:10

Valaki írta régebben hogy milyen autó gumiharangjával helyettesíthetõ a 2T Trabi kormánymûvén levõ.Nem emlékszik valaki milyen autóról volt szó?Valahogy mintha Swift rémlene,de most nincs elõttem hogy abban milyen van.Amit Trabanthoz árulnak olyant többet nem rakok bele az biztos,a legutolsó majdnem egy évet bírt alkalomszerû használat mellett.

1722  mafa 2010-03-11 18:14:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70336

Kösz.
Erre gondoltam én is, de félek, hogy ha a csapágy belsejét ütöm, akkor szétszakad, én meg ott állok egy beszorult külsõvel. Vagy ettõl ne tartsak? (nem vagyok gépész...)

A bent levõ rugótól hozzá fogok tudni férni?

Azért kérdem, mert még nem ütöttem ki a tengelyt teljesen, hátha van valami trükkje. De ha ki fogom tudni ütni a csapágyakat úgy, hogy benne van mind a kettõ, meg a rugó, akkor OK.

1721 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:53:01  Előzmény:Nagy József: 70331

az gondolom megfolyt olajjal és az tette vele,vagy vezérlés hiba volt?

1720 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:52:01  Előzmény: mafa: 70335

vágó, szelep, durni ami a kezedbe kerül betámaszt és egy kalapáccsal kiütöd

1719  mafa 2010-03-11 17:50:44

Sziasztok,

hátsó kerékcsapágyat cserélnék (Trabi), de amikor ütöm ki a tengelyt, a belsõ csapágy nem jön ki vele.. :-( Hogy tudnám kiszedni? Kösz!

1718 Lizák Péter 2010-03-11 14:03:22  Előzmény:Mazák Viktor: 70333

Nincs mit de nézd meg a hátulját elvileg rajta van a jelölés. De nagyon figyelj, mert nekem mondjuk valszeg ázott ladából hozhatták ezt a sz*rt, mert úgy füstölt egyszer, mint a huzat. Ezért nincs a kocsiban.
De a bekötése az ez amit mondtam.

1717 Mazák Viktor 2010-03-11 13:49:44  Előzmény:Lizák Péter: 70332

Köszönöm szépen.

1716 Lizák Péter 2010-03-11 13:46:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70324

A hátulján van három érintkezõ. A + jeleset ugye pozitívra teszed. 1-es jelenti a jelet, a földelés jelét meg csak megismered.A motortérbena gyújtókondihoz kötöt az egyik sarujára a jelet.
Függõlegesen nézve felülrõl haladva az érintkezõk. Legfelül test középen a jel, legalul a táp.
Felül ugye egy izzófoglalat a világítás, alul a három meg a visszajelzõ lánmpáké.

1715 Nagy József 2010-03-11 12:12:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70328

Hát igen ettõl félek én is hogy egyszer kifigyel a hajtókar a blokkon mint haveron TDI Jettáján :D

1714  Spityu 2010-03-11 11:58:54  Előzmény:Nagy József: 70327

3.2mm-t kotyog fel-le a fõtengelyen a hajtókar??? Az k..va sok. Elég nagy csoda, hogy még megy egyáltalán. A múltkor belinkelt képeimen radiálisan kb. 0.3mm-t kotyog a hajtókar, oldalirányba ez annyit jelent, hogy hol az egyik, hogy a másik sonkát éri el a hajtókar, miközben kotyogtatom.

Új esetén nem mérhetõ a függõleges holtjáték, oldalirányban pedig kb. 2mm jelentkezik a felsõ szemnél mérve.