Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1202 Kovács István 2010-01-14 20:37:00

Sziaszto[b]o[/b]k! Segítségeteket kérné[b]é[/b]m. 2T Trabimhoz van nekem egy fõtengelyem[b]m[/b] ami j[b]o[/b] lenne csak azabaj[b]j[/b] hogy nagyon csapágyas 2 bels[b]ö[/b] csapágy az nagyon l[b]o[/b]g rajta de hajt[b]o[/b]karo[b]o[/b]k nem l[b]o[/b]gnak. fel szeretném csapágyaztatni, felhívtam pesten 5 címet [b]abool[/b] csak 1 he[b]j[/b]en vállalnák el de ott is 16 ezer forinté[b]é[/b]rt. hát mintnemondjak ez so[b]o[/b]k. Esetleg nemtudnátok [b]ajállani[/b] egy olyan he[b]j[/b]et ahol megcsinálnák nekem pest és vonzáskörzetében? Én Vác környéki vagyo[b]o[/b]k. Esetleg ha[b]a[/b] van [b]valkinek[/b] j[b]o[/b] állapot[b]u[/b] fõtengelye reális áro[b]o[/b]n akkor biztosan megegyezünk. köszönö[b]ö[/b]m a segítséget....

Moderáció:
Ne haragudj meg, és ne vedd sértésnek, csupán azért emeltem ki a hibáidat, hogy legközelebb légy szíves kicsit odafigyelni a helyesírásra, így áttekinthetõbb, könnyebben olvasható lesz a hozzászólásod. Elhiszem, hogy sürgõs volt. A Trabant témából szintén én töröltem ki a hozzászólásod, mivel ide hamarabb érkezett válasz. Erre is figyelj oda legközelebb. Köszi.


Viktor.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:06-kor)[/i]
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:07-kor)[/i]

1201 Mazák Viktor 2010-01-14 20:36:41  Előzmény:Ivacs István: 69815

Apropó bódé. Amirõl én tudok mint merevítési mód, az arról szól, hogy a hátsó tornyokat egy csõvel fixálni, illetve a B oszlopok és a hátsó kerékdobok közé 30 fokban egy pár colos csövet bebiggyeszteni, a kerékdobok felé lejtve (kárpit mögött elméletileg nem is látszik). Illetve az elsõ toronymerevítõ. Probléma az, hogy mindkét toronymerevítõ nemkicsit feltûnõ vizsgán. Vizsgától-legalitástól függetlenül tud valaki még bármilyen más kasznimerevítési módot?

1200 Varga Tibor 2010-01-14 20:12:43  Előzmény:Ivacs István: 69815

A kasztnival nincs bajság, az bírja, én 4 éve tekergetem már pár pacival, semmi baja, igaz ki van lakatolva teljesen. A fékem meg a futómûvem meg közel se gyári, szóval osztom a véleményed, de a kasztnival igazából nincs baj.

1199 Ivacs István 2010-01-14 19:50:27  Előzmény:Hõberth Gábor: 69812

A durvább erõmûnél azért vedd figyelembe azt is, hogy az erõátvitel 1050-s motorhoz lett kitalálva!! Fék, futómû, futómû geometria, bodé merevség stb!! Azért 800 kg-s bodéval nem életbiztosítás dúrvább erõmûvü motorral járkálni !!
Életed csak egy van!!

1198 Varga Tibor 2010-01-14 18:25:43  Előzmény:Marton Tamás: 69810

HA nem ment 100e-t se, akkor nem kell csapágyazni. A hajtókarcsapágyakra gondoltam mikor írtam hogy azt nézd meg. A fõtengelycsapágy sose megyt önkre szinte, bár hajtókarcsapágyazáskor azt is szokás cserélni. Gyûrûzéshez nem árt ha van gyûrûösszehúzód, anélkül kiscsavarhúzós, vagy pedig vékony lemezbõl hajtott szerszámmal kell játszani. Ha mindenképp gyûrûzöl, akkor úgyis kiderül hogy milyenek a hajtókarcsapágyak.

1197 Őry Gábor 2010-01-14 16:28:19

És Szamara gyújtótrafóval próbálkozott már valaki?

1196 Hõberth Gábor 2010-01-14 14:32:06

Ha valóban nincs sok km a motorban, írtad, hogy még valószínûleg át sem fordult az óra, akkor szerintem ne babrálj rajta semmit. Hengerfejet szépen megcsinálni, összerakni, friss olaj, fagyálló, aztán had szaladjon a szekér. Szerintem utána semmi baja sem lesz. Még ez a mûvelet is belekerül pár 10ezerbe. És ha tényleg jobban bele akarsz bonyolodni ebbe a motor témába, akkor ezt az eredeti mocit lezsírozni, aztán bepattintani egy dúrvább erõmûvet.

1195 Ivacs István 2010-01-14 09:19:03  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Az oválisra kopott hengert csak idézõjelesen értettem!!! Egy gyûrü cserét házilag is megtudsz csinálni!! A fõtengely csapágyak esetében jobb ha gépmûhelyhez fordulsz! Ha már gépmûhelyhez fordulsz bízd az egész motort rájuk hengerfejestül, mert akkor az elvégzett munkára -komplett motor-, garanciát kell hogy vállajanak!!
Az egész akció a kapott árajánlat nagyságától függ, meg természetesen a pénztárcád vastagságától!!

1194 Marton Tamás 2010-01-14 09:07:43

Köszönöm a segítségeket, sztem akkor minimum a csapágyakra ránézek,hátha látszik valami. Hangra nem mondanám meg, hogy rosszak lehetnek e, bár haver 1.1-es mocijának szép fütyülõs hangja van amikor felpörgeti, az enyémnek meg inkább olyan picit ''krepegõs'', pedig a hidrotõkék is majdnem újak.
Nem tudom, hogy a csapágyak miatt e.
És a hajtókarcsapágyakkal mi a helyzet? Azok mennyit bírnak? Gondolom azért többet mint a fõtengely. Ezeket is lecsekkoljam?
Azért ha mást nem is, de szimeringet biztos cserélek, az a tuti.
Amúgy sztem nem fordult még az a motor 100e-t se.
Gyûrûzéshez kell valami speckó szerszám?
viccnek szántam, bár tényleg emlékeztettet a pálinka illatára a kipufogó gáz :DDD. egyébként derecskén tankoltam E85-t AVIA kútnál.
[i](Módosította Jurij 2010.01.14. 00:40-kor)[/i]

1192 Biacsics Gábor 2010-01-13 22:22:02  Előzmény:Varga Tibor: 69807

Így van,abból a pénzbõl szép 1.6-ot össze lehet hozni.Nem akarok senkinek reklámot csinálni,csak egy példa az árak összehasonlítása kedvéért: [url]http://www.vatera.hu/vw_polo_1995_1999_1598cm_aea_motorkod_motor_160525362.html[/url] Mi építettünk ilyen motort elektronikástul trabiba,szépen muzsikál,jók a menetteljesítményei.Nem kell félni a futott kilóméterektõl sem,ha rendesen van szervizelve sokat kibírnak ezek a motorok.

1191 Varga Tibor 2010-01-13 21:45:05  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Ha szép hangja volt a motornak, a fõtengelycsapágyat nem bántanám. Max vedd le az olajpumpa feletti csapágyfészket, vagy a melette lévõt, és nézd meg. HA teljesen sima a felület, nincs rajta mély barázda, maradhat. De ugyanabba na pozicíóban tedd vissza ahogy leszedted, és elég szépen meg kell húzni, de vigyázz, mert nyúlik. Ha beletöröd elég cikis.
Max ha nem 200 ezer van a motorban dobj bele egy gyûrûgarnitúrát(kb 25e,Kolbenschmidt vagy Goetze(nekem ez van benne)), de ne egybõl összeszerelés után mérj kompressziót, mert kell kis idõ míg hozzákopnak egymással a hengerhez.
De ha ennyire újítani akarsz akkor tényleg komplett generál, de az kb 120-150 ezer, na annyit én nem locsolnék el, mondtam már akkor 1.6:)

1190 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 21:29:43  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Hát azokon nem igazán látsz lógást,mivel siklócsapágy nehezebb megállapítani ha hibás.Általában a csapágyfelületek kopásából lehet látni mennyire esélyes egy nagyobb felújításra.De szerintem azzal nem lesz gondod.A csapágyak itt teljesen elkopnak ha már annyira rossz,de darabokban nem igen esik ki.Csak a kopogásból lehet többnyire észrevenni hogy vége.Szerintem ha akarod egy gyûrûzés belefér,mást nem nagyon kell belül cserélni.De azért várd meg mások vélemyényét,vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb kollégák,akik jobban benne vannak a témában.Õk hasznosabb tanácsokat fognak adni.Ez csak az én véleményem volt amit írtam.

1189 Marton Tamás 2010-01-13 20:34:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69803

Nem hinném, hogy olyan sok km lenne a mociban, de azért megfordult a fejemben, hogy nagygenerál lehet ráférne.
Gondolom a csapágyak lógásából már lehet valamire következtetni ugye?

ornagy:

Azért oválisra már csak nincs kopva. Nem arról híresek ezek a VW licensz motorok. Más gyermekbajuk van, de nem ez. Bár nem tudom, hogy egy elfáradt fõtengelycsapágy, vagy egy hajtókarcsapágy milyen alakokat képes vájni a hengerbe a gyûrûk által.

Szóval csak úgy megrodultak bennem ezek a dolgok, azért is kérdeztem meg, hogy érdemes lenne e megpróbálni a dolgot, és hogy házilag ez mennyire kivitelezhetõ.

1188 tóth furdzsenxia 2010-01-13 18:32:36  Előzmény: : 69800

ez valami vicc pálinka szagú kipufogógáz,nem szeszfõzde közelében szaglásztál?

1187 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 15:37:54  Előzmény:Marton Tamás: 69798

Létezik furatmérõ mûszer,ezzel lehet megnézni,illetve gépmûhelyben is ilyesmivel mérik a kopottságot.De ezt csak ott lehet megméretni.Ha meg ott vagy a felújítónál mindjárt árakat is tud mondani.Amúgy a henger falán váll keletkezik ha túlzottamn érezhetõ akkor biztosan nagyobb munkát igényel.Bár általában egy gyûrûzést egy átlagosan használt motor simán elbír.Reális kilóméterhatáron belül.Szóval szerintem azzal nem lesz gond,biztos nem 300ezer km van a motorodban.De ezt jobban szemrevételezéssel lehet eldönteni,esetleg egy csapágy kiszereléssel és megvizsgálással,hogy kell e nagyjavítás vagy sem.Ha úgy látod hogy kétes kinézetre is,esetleg komolyabb kopás is látható vagy a motor belseje nagyon olajsaras,akkor érdemesebb belevágni.Ha már szét van szedve.Bár szerintem ez még felesleges,de ezt te jobban látod a vizsgálat,mérés után.

1186   2010-01-13 14:55:58  Előzmény:Mazák Viktor: 69801

118 volt a vége, benzinnel 138
indulni indult anélkül, hogy nyomtam volna a gázpedált, de ez így egyszerûen katasztrófa :D amikor volt alapjárat, akkor meg hullámzott. szerintem a fogyasztás az most hatalmas lesz, eddig se volt kicsi, benzinnel 8-10 között mozgott.
[i](Módosította Jurij 2010.01.13. 15:57-kor)[/i]

1185 Mazák Viktor 2010-01-13 14:46:44  Előzmény: : 69800

DE LEGALÁBB MENT!!! JEEEEE :D :D

Vitte a 90km/h-t. Ez egész szép. Gondolom a leállt motor jó gázpedálállás mellett simán indult, csak alapjáratod nem volt. Azért a fogyira kíváncsi leszek :D.

1184   2010-01-13 14:41:23

Sziasztok, megvolt a próbaút

7 liter benzin, 19 liter etanol, semmi alapjárat, leálló, rángató motor, 20-al kisebb végsebesség (ez egyébként nem meglepõ), nehézkes elindulás, kellemes pálinka illatú kipufogó gáz, szintén nem meglepõ jelenség :D

Megfigyeltem, hogy rendesen taposni kellett a gázpedált, hogy menjen a kocsi, szerintem elég húzós többletfogyasztással jár ez. 50km/h-nál 3.fokozatot szerette, 4.-ben rángatott. Városon kívül 90-nel haladva jó volt, bár itt is jobban kellett taposni a pedált.

Röviden ennyi :D

1183 Ivacs István 2010-01-13 14:31:41  Előzmény:Marton Tamás: 69798

Gyûrüzésrõl lebeszéllek, mivel a motorban biztos nem kevés km van! Ilyenkor "nagyolva" egy oválisra kopott hengerbe teszel kör alakú gyûrüt!! Nem lesz jó hosszú távon!! Ha már hajtókaron, meg fõtengelycsapágyak cseréjérõl elmélkedsz akkor inkább újíttasd fel gépmûhelyben az egész blokkot, hengerfejet! Nem lesz olcsó, de akkor hosszútávra le van a gondod a motorról!!

1182 Marton Tamás 2010-01-13 14:15:06

Látom kicsit leült a topic, ezért feldobom egy kérdéssel :)

Azon gondolkoztam, hogy mivel ha már ennyire szét van szedve a motorom (legalábbis a HF le van szedve) lehet meg is kéne egyúttal gyûrûzni.
Ezt csak azért találtam ki, mert nincs kedvem ahhoz, hogy a HF visszatétele után, amikor már fel töltve olajjal a rencer, a kompressziómérésen kibukna, hogy valamelyik henger igencsak elfúj. (Mint írtam jóval korábban az egyik henger gyertyájának elektródája erõsen el volt rövidülve a többihez képest, és kokszos volt az egész gyertya. Én ebbõl gondoltam arra is, hogy lehet sok olajat hord fel a dugattyú, és az kokszol ott) A kompressziómérésen kívül, meg lehet valamilyen (lehetõleg olcsó) módszerrel azt tudni, hogy gyûrûzésre szorul 1- vagy esetleg a többi henger is?
És ha már a gyûrûzésnél tartunk, gondolom illene a hajtókar és fõtengelycsapágyakat is cserélni, persze csak jóminõségûekre.
Mibõl mit érdemes venni (gyûrûk, csapágyak, szimering). Konkrét márkák is érdekelnek, na meg persze a körülbelüli ár.

1181 Hõberth Gábor 2010-01-12 18:28:11

Minden esetre egy lyukat fúrj az aljára, mert ennyi víz még a nyári kánikulában sem fog kipárologni belõle!;)

1180 Lizák Péter 2010-01-12 08:57:12  Előzmény:Busa Attila József: 69794

A szellõzõt azért zárnám ki, mert ha leszedjük a Trabin az uborkaszeletelõt, akkor látszik, hogy ott egy "zseb" szerû mélyedés van befelé, tehát oda esõ elvileg nem jut be.

1179 Lizák Péter 2010-01-12 08:55:53  Előzmény: Krisztián: 69793

Hali!
Én az ajtókéderekre tippelnék, de sok helyen kerülhet oda víz. Elõszeretettel jön be a gázpedál bowdenjénél, akkor ott ahol a fûtõmotor van, mármint ahol a váznak nekifekszik a fûtés háza. Ahogy ez elsõ szélvédõ beázik, beázhat a többi is. Érdekes, mert nekem mióta a nyitható üvegek vannak az autóban azóta azok érdekes módon nem áznak be, még a fix ablakok rendszerint engedték a vizet :)

Tehát mivel a hátsó ülés elõtt részen van, gyanítom, hogy vagy az ajtónál a kédernél jut be a víz, vagy az oldalüvegek eresztenek. próbld meg óvatosan megnyomkodni az oldalüvegeidet mindkét oldalról kívûlrõl, és belülrõl is. ha kicsit mozognak akkor ott valahol jön a víz elvileg. ha nem, akkor marad az ajtókéder

1178 Busa Attila József 2010-01-12 08:54:23  Előzmény: Krisztián: 69793

hi!
Nekem nedvességet tudott produkálni a kocsi a hátsó ülés háttámla meg a lenti rész között a hajlatban. Valahol a hátsó szélvédõ körül szivároghat szerintem, vagy szellõzõ talán. Nem sokat segítettem, de ezt tapasztaltam.

1177  Krisztián 2010-01-12 07:41:11

Üdv!

Napok óta feltünt hogy belül párás az autó (4T), illetve hajnalban belül is ráfagy a pára. nem találtam a gondot, míg a minap észrevettem hogy a 2 hátsó trepniben, a hátsó ülés elõtt vastagon áll a víz, illetve a jég!!!

Amíg ilyen fagyok vannak, nem igen tudom hogyan tudnám kideríteni hol ázik be ennyire a verda! Nincs valami ötletetek, merre keressem, induljak el? Esetleg ez is valami típus hiba lenne mint az elsõ szélvédõ beázás?

Alul minden ok, nyáron lett teljesen felújítva, lakatolva az alja, tehát alulról nem ázhat fel! A kalap tartónál, üvegeknél sem látom víznek nyomát...

1176 Őry Gábor 2010-01-12 06:40:14  Előzmény:Mazák Viktor: 69791

Szívesen kipróbálnám, csak állítólag a Hall-jeladós gyújtással nem lehet egybekötni, mert elégeti a vezérlõrészt. De még úgy is érdekel, hogy beleteszem a megszakítót.

1175 Mazák Viktor 2010-01-11 20:27:50  Előzmény:Őry Gábor: 69790

Napokban kerestem meg én is errõl a gyújtásról szóló cikket, már csak át kell nyálazni... Nemeccerû lesz.

1174 Őry Gábor 2010-01-11 18:43:43

Van valakinek tapasztalata 2T Trabin a CPI 1280-as gyújtással?

1173 Marton Tamás 2010-01-11 15:23:29  Előzmény:Szedlák Tibor: 69773

Ma kicsit továbbvittem a dolgot.
Ominózus piros saruval sorbakötve az árammérõ, és 1.6A-t mutat! Bár ez tuti az elemcsere miatt szökött fel ennyire, mert most már azt is cseréltem a multiban, tán 6-7 éve nem volt cserélve :)
Tehát most már azért érthetõ, mitõl is merül le az akksi. Majdhogynem 20W-nyi fogyasztás van azon az ágon.
Na de a lényeg, hogy sorbakötve az árammérõ, és közben a mûszerfal alatt elkezdtem kihúzgálni az egyes stecker-eket egymásból. Sokáig nem is történt semmi, de egy sima kétágú stecker széthúzása után, hopp eltûnt a mûszerrõl az érték, és szép 0-t mutatott. Ezeket így is hagytam széthúzva. A mûszert kikötöttem, és visszadugtam a helyére a sarut, ezután megnéztem mi nem mûködik. Meglepetésemre az elakadásjelzõ vígan mûködött, és minden más egyéb is úgy ahogy kell. De nem tudtam elképzelni, hogy akkor mi az ami nem? Kicsit nézegettem a kábelt ami abból a steckerbõl jön és egy harisnyában folytatódott a kocsi jobb oldala felé, onnan meg felfelé. Rájöttem! Belsõ világítás. Persze nem is mûködött a széthúzott steckernek hála. Egybõl ki is csavaroztam, és megnézem. 3 vezeték megy rá, az egyik ez a piros ami steckerbõl jött. A steckert összedugtam, és ismét árammérést kezdtem. De hiába húztam le mindegyiket kábelt a lámpatestrõl, így is megmaradt az áramfelvétel.
Innen kezdve ezeket gondolom:
A biztosítéktábla ezen problémás sarujáról az elakadásjelzõ és a belsõ világítás táplálkozik csak. Ezek után már csak arra tudok gondolni, hogy valahol a kis piros kábel ami a belsõ világításra megy sérülhetett és lehet testel. Azt meg kideríteni, hogy hol, igencsak szívás, mert abból a harisnyából kibontani nem éppen eccerû.
Lehet ránézek a kapcsirajzra hátha találok még egy eldugott ágat abban a körben, de nem hiszem hogy lesz.
A lényeg az, hogy legalább elkadásjelzõm van, a belsõtérvilágítás meg nem fog annyira hiányozni úgy hiszem.

1172 Oláh Olivér 2010-01-11 12:17:55  Előzmény:Muczán Gábor: 69787

Köszönöm mindekinek a hasznos infókat!
Fontolóra veszem, a hasznos tanácsokat!
Természetesen csak egy ötletnek indult az egész, jó gondolatnak tünt/tünik. Lehet nem lesz belõle több, mint gondolat, meg ha lesz is az nem ma lesz:)
Igazából van egy másik elképzelésem alternatív, és olcsó üzemre, de azt már Tibrid néven kitalálták. Remélem abból lesz valami. Ha nem lehet én is neki állok valami hasonlónak:)
De az már lényeges átlakítással járna egy Trabantnál, viszont az etanol üzemnél, csak pár apró átlakítás szükséges.
[i](Módosította Oliver 2010.01.11. 13:18-kor)[/i]

1171 Muczán Gábor 2010-01-11 11:55:47  Előzmény:Oláh Olivér: 69779

Oliver

Ha Poliauto reduktorod van, akkor minusz 10 fokban sem kell átváltani benzinre.
Soha nem kell a benzin, csak ha elfogy a gáz a tartályból. Én 19 évig gázautóztam, és csak egyszer Németországban autóztam kényszerbõl 50 km-t drága benzinnel, illetve a vizsgán kellett átkapcsolni mert ugráltak hogy kérik prezentálni a rohadt benzinüzemet. Ez elég nehéz volt, mert a benzintankban porcicák kergetõztek, és nemigen értették hogy két év után mit akar szívogatni az egyébként már kiszáradt membránjával a szegény AC pumpa. Manapság már ugyan csak a Zaporozsecem gázüzemû, de azt meg évi átlag 10 km-t hajtom.
Szóval ha gázüzem, akkor gázüzem. Benzin nem kell, és emiatt spórolni is lényíegtelen. Az hogy a tankban valami lekösse a vizet, azért érdemes tiszta alkoholt, vagy etanolt tenni, mivel a gáz miatt keveset használt benzinben megül a légnedvesség miatt lecsapódó pára, és kirohadhat a tank!

MG

1170 Bende Endre 2010-01-11 11:55:06

1.1-es trabiban fõtengelyszimeringet cserélni mwkkora tûz? csak mert kicsit eregeti az olajat.

Köszi
[i](Módosította Andrew 2010.01.11. 12:57-kor)[/i]

1169   2010-01-11 11:22:26  Előzmény:Oláh Olivér: 69783

E85-öt, ,de attól hogy eleve tartalmaz benzint, még lehet hozzá önteni ;)

1168   2010-01-11 11:20:02  Előzmény:Mazák Viktor: 69782

igen, átalakítás nélkül, és én is nagyon kíváncsi vagyok. :D golf II-be is tankolunk, fele-fele arányban, sem a fogyasztásban, sem a teljesítményben nem volt semmi változás, viszont az más téma, mert 1,8as injektororos moci;)
[i](Módosította Jurij 2010.01.11. 12:21-kor)[/i]

1167 Oláh Olivér 2010-01-11 10:38:39  Előzmény: : 69781

Tiszta etenaolt, vagy kútról E85-öt? Mert maia kúton van, annaka 15%-a benzin.
Az átalakítás, emg azért fontos, mert a gumi alaktrészeket oldja az etanol.

1166 Mazák Viktor 2010-01-11 10:18:52  Előzmény: : 69781

Átalakítás nélkül? júj :D. Erre kíváncsi leszek :D, írj mindenképp.

1165   2010-01-11 10:06:50  Előzmény:Oláh Olivér: 69779

Még akkor se jössz ki rosszul árban, ha valamennyi benzinnel kevered az etanolt. Én 7 liter benzin mellé 19 liter etanolt öntöttem, kipróbálni még nem volt alkalmam, de majd beszámolok.
[i](Módosította Jurij 2010.01.11. 11:07-kor)[/i]

1164 Lizák Péter 2010-01-11 10:00:54  Előzmény:Ivacs István: 69775

Eddig nem szóltak érte pedig nem sufnis mûszaki volt :-)

1163 Oláh Olivér 2010-01-11 09:45:41  Előzmény:Hõberth Gábor: 69774

Kisérletzni szeretnék, hátha bejön. Ha már átkell váltani gázüzemrõl "hagyomáynos" üzemre, akkor már ne a drága benzint pazaroljam, hanem az olcsó etanolt. Egy próbát megér!
Ha 1 alkalmat veszek, hogy kijárom belõle, akkor 300Ft-ot sprolok, ha már 10, akkor az már 3000Ft, addig is óvom a környzetet, meg ebbõl a pénzbõl vehetek a Trabim/hoz alkatrészeket:)

1162 Mazák Viktor 2010-01-11 09:08:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 69777

Igazad van, gondoltam erre is, csak nem jártam még utána, hogy hogyan is van ez a prászídzsör, illetve nem tudtam, hogy ingyenes. Kösz a tippet.

1161 Csády Szabolcs 2010-01-11 08:54:56  Előzmény:Mazák Viktor: 69776

Miért nem viszed elõmûszakira? Felénk az ingyenes, s ha van valami baja, akkor arról írnak egy listát.

1160 Mazák Viktor 2010-01-11 08:49:45  Előzmény:Ivacs István: 69775

Apropó, aki szeptemberig mûszaki vizsgára megy (NKH-hoz), az legyen szíves egy pár mondatos vizsgaösszefoglalót leírni, illetve hogy melyik városban vizsgázott. Idén azt tervezem, hogy a közlekedési hatósághoz viszem a járgányt, mert ha problémájuk van, akkor ténylegesen meg szeretném oldani. Egy olyan sejtésem van, hogy a lengéscsillapítók miatt lehet kivágnak, ebben az esetben kiszed-felújíttat-visszatesz. Mielõtt bármibe belevágnék, olyan autóból szeretnék kiindulni, ami mûszakilag is kifogásolhatatlan. Meg hát kíváncsi vagyok az "új" vizsgára.

Köszi elõre is

1159 Ivacs István 2010-01-11 07:02:50  Előzmény:Lizák Péter: 69728

Ha nem gyári az ülés,akkor nagyon megnézik a rögzítést!!

1158 Hõberth Gábor 2010-01-11 03:46:24

Nem látok nagy okosságot ebben az etanol dologban. Ha meg van egy jól mûködõ gázos autód, akkor meg pláne nem érdemes ilyennel szarakodni. Furikázol a 160 Ft-os gázzal, azt kész. Ha meg véletlenül kifogy a gáz, vagy hidegbe nem akar indulni, akkor átpattintod benzinre aztán ennyi.

1157 Szedlák Tibor 2010-01-11 02:25:47  Előzmény:Marton Tamás: 69772

Hasonló problémáim nekem is voltak, Volt hogy begajdult az egész elektronika minden fordítva meg jelzett meg volt ami magától ment. Aztán másnap megszûnt minden, ezt játszottuk napról-napra, nem jöttem rá mi volt a baja, de most mûködik. :P (lehet a kapcsoló belsejében van a hiba, látatlanba nehéz valamit is mondani :( )

1156 Marton Tamás 2010-01-10 22:37:03  Előzmény:Marton Tamás: 69742

Közben válaszolok magamnak. Kicsit méricskéltem még:
A biztitábláról lehúztam a nagy piros vezetéket ami a fogyasztást csinálja, és bekötöttem oda az árammérõt. Kb. 350mA-t mutatott, ami nem is lenne olyan vészesen sok, ez 4.2W-nak felel meg. Bár úgy látszik ez is elég, hogy az akkut (ami egyébként nem rossz állapotú) 10-12 óra alatt ennyire lemerítse.
A mûszerfal mögött is próbáltam megkeresni a hibát, de hiába. Az indexrelét kikötöttem, de eközben is húzta az akksit. A bajúszkapcsolók dobozában is található egy relé (ami nem tudom mire szolgál), ezt tudtam cserélni, de a hiba nem szûnt meg. Amit még próbáltam az az elakadásjelzõ kapcsoló cseréje, de szerencsétlenségemre a belerakott meg alapból nem is mûködött, bár eközben nem néztem hogy merül e az akksi. Egyébként egy szélesebb keresztmetszetû piros vezeték megy a kapcsolóra, lehet õ lenne a biztosítéktáblán levõ, amin mértem az áramfelvételt. Rövidzárba mérésbe kapcsolva sípolt a mûszer a két pont között (kapcsoló és biztitábla), tehát lehet õ az. De belõle még jön 6 vezeték mindenfelé, ezt még nem sikerült kibogozni hová is tartanak. Az indexrelére tuti megy legalább 1.
A gyári kapcsolási rajzon nem tudok elmenni, esetleg ha valaki tudna értelmesebbet küldeni, azt megköszönném!
Egyébként a biztitábláról ezt a vezetéket ideiglenesen kiiktattam, elakadásjelzõ úgyse minden nap kell. Ha meg kell, gyorsan vissza lehet dugni.

1155 Oláh Olivér 2010-01-10 21:36:41  Előzmény:Mazák Viktor: 69769

Mivel nemtudom, mennyibe kerülne átalakítani, így megtérülst nemtudok mondani.
Annyit számoltam, hogy ha etanolból 10 litert enne meg, és mondjuk gázból 8-at, és mondjuk 8 litert számolunk egy normál benzin üzemû 4T esetében, akkor kábé 100km-en kb. 300Ft-ot lehet spórolni, természetesen a benzinhez viszonyítva.

Természetesen üzemanyag rendszert kikell cserélni szerintem fémre (hogy ne marja szét az etanol a gumi, mûaynag alkatrészeket), meg a karbit is egy minimálisan átkell alakítani, ill be kell állíttatni.

És mivan ha Pálinkát töltök bele?:D
[i](Módosította Oliver 2010.01.10. 22:48-kor)[/i]

1154  Spityu 2010-01-10 21:27:37  Előzmény:Oláh Olivér: 69768

Szerintem abszolút felesleges, nem éri meg átfúvókázni a karbit azért, hogyha néhanapján cseppfolyós normál halmazállapotú üzemanyagot használsz, akkor annak ne 300-ba hanem 230-ba kerüljön literje.

1153 Mazák Viktor 2010-01-10 21:14:19  Előzmény:Oláh Olivér: 69768

Mivel az etanolhoz és a gázhoz is "pontosabb", "hegyezettebb" motor elõnyös(etanolnál biztosan), ezért inkább attól kell félni, hogy mennyire marad benzinnel használható az autó. (gazdaságossági szempontokat figyelembe véve.)

Megtérülési költségeket is számoltál már?