Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1225 Ivacs István 2010-01-15 12:46:50  Előzmény:Őry Gábor: 69838

Nem azt írtam,hogy elmegy vele, hanem azt,hogy azzal üzemel!!! 2004 óta!! Külsõ méretre egyforma a belesejét még nem láttam!!

1224 Mazák Viktor 2010-01-15 12:12:07  Előzmény:Ivacs István: 69836

Azért a toronymerevítõkön kívül sokmindent meg lehet oldani kb. láthatatlanra.
130km/h-nál szerintem már rég mindegy, hogy az ember egy új passatban, vagy egy trabantban ül, szerintem azon változtat, hogy mekkora kanállal szedik ki. Hozzáteszem, hogy csak az ütközést feltételezve. Viszont ha már innen megnéztük, nézzük meg a túloldalról is, kisebb tömeget könnyebb megállítani.

1223 jocking . 2010-01-15 12:02:10  Előzmény:Ivacs István: 69836

Ezzel azt akarod mondani, hogy az én 160-as végsebességem gyári kasztnival nem biztonságos?:rolleyes::D:D:evil:

1222 Őry Gábor 2010-01-15 12:01:47  Előzmény:Ivacs István: 69837

Az oké, hogy elmegy vele, csak egyforma-e?

1221 Ivacs István 2010-01-15 11:52:55  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Nekem régi 12 V-os trafóval üzemel a gyári elektrónikus gyújtás!!

1220 Ivacs István 2010-01-15 11:48:11  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Na ezaz! Meg lehet a bódét erõsíteni, de ahogy írod mûszakin "alig" feltünõ, látszik! Na akkor már kicsit jobban megvizsgálják az autót, és ha nem ismerõs intézi a vizsgát akkor az egyenlõ egy bukással!! Most pedig forgalomból való kivonással egyenértékû!
Ha megnézzük azokat az autókat amelyek tartósan 130 km/ó sebességgel tudnak közlekedni és még van bennük még tartalék, azok önsúlya mind 1 tonna felett van!!
Tehát egy 800 kg súlyú bodéval ezen a sebességtartományon utazni szerintem kicsit ÉLET VESZÉLYES!!!!!

1219 Őry Gábor 2010-01-15 11:44:56  Előzmény: Spityu: 69833

Én úgy értettem, hogy a 12 voltos megszakítós és az elektronikus között van-e különbség?

1218 Ivacs István 2010-01-15 11:36:26  Előzmény:Marton Tamás: 69824

A lendkerék könnyítéssel vigyázz, mert harosszul könnyítik ki akkor szétrobbanhat!!
Nekem 2T-n is ki van könnyítve, egy versenyzõ gyerek csinálta, könnyebben felpörög, igaz dombnak is hamarabban veszti a fordulatot, hamarabb kell visszaváltani!!Kíméli a fötengelycsapágyakat is ami 2T-n gyári fõtengellyel, éltettartam növelõ!

1217  Spityu 2010-01-15 11:12:09  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Dehogynem! A régi megszakítós 6V-os, az új megszakítós 12V-os. :)

1216 Szarvas László 2010-01-15 11:07:45  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Külsõleg ránézésre ugyanolyan,csak a megszakítós trafó 6V-os.Az aljába van beütve róla az összes infó.
[img]http://www.kepfeltoltes.hu/100115/Feluj__t_077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Annyi még a különbség,hogy a 6V-os on a számsor:8351103/4
Hogy ennek van e jelentõsége nem tudom.
[i](Módosította Jimmy 2010.01.15. 12:15-kor)[/i]

1215 Őry Gábor 2010-01-15 10:35:40

Nem tudjátok, hogy a régi "megszakítós" trafó és az újabb ugyanolyan?

1214 Őry Gábor 2010-01-15 10:34:53  Előzmény:Mazák Viktor: 69828

Igen, én is erre céloztam, hogy nem árt, ha a bódé merevebb, de a futómû szempontjából fontosabb, hogy az felfüggesztési pontok álljanak fixen egymáshoz képest, beleértve az elsõ és a hátsó futómû egymáshoz viszonyított helyzetét is.

1213 Mazák Viktor 2010-01-15 10:22:15

Imént találtam egy hasznos linket, amellyel a gépjármûvünkbe szánt rugók állandóját ki lehet számolni, így elkerülhetõ a puha, nagyonkemény, betonkemény jelzõk használata. A file egy tömörített .xls, azaz megtekintéséhez Excel szükséges.

[url=http://data.hu/get/2081687/Rugoallandoszamolas.zip.html]Rugóállandó számoló táblázat[/url]

1212 Mazák Viktor 2010-01-15 09:34:03  Előzmény:Őry Gábor: 69827

Fordult már elõ veled, neadjisten próbáltál már egy általad ismert kanyarban egy kissé túl magas sebességet megválasztani? Ilyenkor egy viszonylag hirtelen kormánymozdulatnál érezni, hogy az autó "hezitál", illetve mintha a kocsi alól menne ki a futómû, mintha külön életet élne. Ezekben a pillanatokban csavarodik minimálisan a kaszni, ezeket hivatottak megakadályozni a merevítések. Nem kioktatásnak/okoskodásnak szántam, én ezt így tudom, hogy ezeket a "kihagyásokat" lehet a merevítésekkel megszüntetni.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.15. 10:34-kor)[/i]

1211 Őry Gábor 2010-01-15 07:57:01  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Szerintem sokat nem ér az úttartás szempontjából, mivel a tornyok csak a kasztni súlyát viselik, de a futómû rögzítési pontjai alul vannak, azon meg nem tudsz merevíteni. Az más kérdés, hogy a merevebb bõdé kellemesebb, csendesebb.

1210 Őry Gábor 2010-01-15 07:53:27  Előzmény:Kovács István: 69818

Nekem két éve négyezerért csinálták ugyanezt, a csapágyat én adtam. Azzal együtt már olyan tíz körül van, a csapágyak darabja akkor volt háromezer.

1209 Lizák Péter 2010-01-15 07:33:59  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Merevítésekbõl láttam már én is több megoldást.
Ezekbõl néhány:
[img]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/68/72/11.jpg[/img]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/36/70/10.jpg[/imgw]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/11/67/31167_1243097351.jpg[/imgw]


[i](Módosította PEDROH 2010.01.15. 08:39-kor)[/i]

1208 Marton Tamás 2010-01-14 21:33:51  Előzmény:Ivacs István: 69811

Tudom én, hogy idézõjelesen értetted, de azért szerintem egy ilyen motort ahhoz elég szépen el kell hanyagolni, hogy olyan "tojásos" kopás keletkezzen.
Valószínûleg elmegyek az öreghez aki a HF-t szelepbecsiszolta meg szelepszárszimeringezte, és kérek árajánlatot gyûrûzésre, csapágycserére, meg akkor egyúttal blokk, ill dugattyú síkolásra, hogy azért akkor már legyen egy kicsit nagyobb kompresszió. Szerzek egy 1.6 veztengelyt, egy elektromos AC-t és egy Pierburg karbit. És akkor talán már lesz értelme, hogy szét volt borítva a moci. Meg lehet egyúttal a lendkereket is könnyíteni kéne. Bár nem tudom ennél mi az a "kg" aminek hiánya nélkül még nem repül szanaszét a lendkerék 7500-nél :)

Tibke köszi neked is.

1207  Spityu 2010-01-14 21:24:02  Előzmény:Kovács István: 69820

Jól dolgoznak. Én a szó szoros értelmében gyilkolom, igaz széria hengerekkel, de bírja. Az volt a célom, hogy kipróbáljam, mit visel el... eddig 5Ekm van benne, de minimum 20-szal ér fel. :D
[i](Módosította Spityu 2010.01.14. 22:26-kor)[/i]

1206 Mazák Viktor 2010-01-14 21:17:21  Előzmény:Kovács István: 69821

Semmi gond, hisz az a hozzászólás nem [b][u]ugyan az[/u][/b]. Így ráadásul még szerintem a téma "határain" belül elfér. Csak lehetõleg ne szerepeljen ugyanaz többször, ez a lényeg.

1205 Kovács István 2010-01-14 21:14:14

Viktor. Elnézést. ráadásul nem is vettem észre hogy írtad ide hogy letörölted a másikat ezért írtam oda viszza egy rövideb változatot. Ha gond vedd le gyugodtan azt is.

1204 Kovács István 2010-01-14 21:02:52

Dehogyisnem a Mihályfi:D:D azvoltazz

1203  Spityu 2010-01-14 20:48:17  Előzmény:Kovács István: 69818

Szia!

Az a 16-ezres nem a Mihályfi gépmûhely volt? Szerintem a teljes fõtengelyre értették, de ha te azt mondod, hogy csak a két középsõt szeretnéd, akkor megcsinálják csak azt! Nekem fordítva volt: csak a két hajtókart módosíttattam, ill. cseréltettem. Az összes többi csapágyat kihagyták. Meg lehet velük dumálni!

1202 Kovács István 2010-01-14 20:37:00

Sziaszto[b]o[/b]k! Segítségeteket kérné[b]é[/b]m. 2T Trabimhoz van nekem egy fõtengelyem[b]m[/b] ami j[b]o[/b] lenne csak azabaj[b]j[/b] hogy nagyon csapágyas 2 bels[b]ö[/b] csapágy az nagyon l[b]o[/b]g rajta de hajt[b]o[/b]karo[b]o[/b]k nem l[b]o[/b]gnak. fel szeretném csapágyaztatni, felhívtam pesten 5 címet [b]abool[/b] csak 1 he[b]j[/b]en vállalnák el de ott is 16 ezer forinté[b]é[/b]rt. hát mintnemondjak ez so[b]o[/b]k. Esetleg nemtudnátok [b]ajállani[/b] egy olyan he[b]j[/b]et ahol megcsinálnák nekem pest és vonzáskörzetében? Én Vác környéki vagyo[b]o[/b]k. Esetleg ha[b]a[/b] van [b]valkinek[/b] j[b]o[/b] állapot[b]u[/b] fõtengelye reális áro[b]o[/b]n akkor biztosan megegyezünk. köszönö[b]ö[/b]m a segítséget....

Moderáció:
Ne haragudj meg, és ne vedd sértésnek, csupán azért emeltem ki a hibáidat, hogy legközelebb légy szíves kicsit odafigyelni a helyesírásra, így áttekinthetõbb, könnyebben olvasható lesz a hozzászólásod. Elhiszem, hogy sürgõs volt. A Trabant témából szintén én töröltem ki a hozzászólásod, mivel ide hamarabb érkezett válasz. Erre is figyelj oda legközelebb. Köszi.


Viktor.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:06-kor)[/i]
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:07-kor)[/i]

1201 Mazák Viktor 2010-01-14 20:36:41  Előzmény:Ivacs István: 69815

Apropó bódé. Amirõl én tudok mint merevítési mód, az arról szól, hogy a hátsó tornyokat egy csõvel fixálni, illetve a B oszlopok és a hátsó kerékdobok közé 30 fokban egy pár colos csövet bebiggyeszteni, a kerékdobok felé lejtve (kárpit mögött elméletileg nem is látszik). Illetve az elsõ toronymerevítõ. Probléma az, hogy mindkét toronymerevítõ nemkicsit feltûnõ vizsgán. Vizsgától-legalitástól függetlenül tud valaki még bármilyen más kasznimerevítési módot?

1200 Varga Tibor 2010-01-14 20:12:43  Előzmény:Ivacs István: 69815

A kasztnival nincs bajság, az bírja, én 4 éve tekergetem már pár pacival, semmi baja, igaz ki van lakatolva teljesen. A fékem meg a futómûvem meg közel se gyári, szóval osztom a véleményed, de a kasztnival igazából nincs baj.

1199 Ivacs István 2010-01-14 19:50:27  Előzmény:Hõberth Gábor: 69812

A durvább erõmûnél azért vedd figyelembe azt is, hogy az erõátvitel 1050-s motorhoz lett kitalálva!! Fék, futómû, futómû geometria, bodé merevség stb!! Azért 800 kg-s bodéval nem életbiztosítás dúrvább erõmûvü motorral járkálni !!
Életed csak egy van!!

1198 Varga Tibor 2010-01-14 18:25:43  Előzmény:Marton Tamás: 69810

HA nem ment 100e-t se, akkor nem kell csapágyazni. A hajtókarcsapágyakra gondoltam mikor írtam hogy azt nézd meg. A fõtengelycsapágy sose megyt önkre szinte, bár hajtókarcsapágyazáskor azt is szokás cserélni. Gyûrûzéshez nem árt ha van gyûrûösszehúzód, anélkül kiscsavarhúzós, vagy pedig vékony lemezbõl hajtott szerszámmal kell játszani. Ha mindenképp gyûrûzöl, akkor úgyis kiderül hogy milyenek a hajtókarcsapágyak.

1197 Őry Gábor 2010-01-14 16:28:19

És Szamara gyújtótrafóval próbálkozott már valaki?

1196 Hõberth Gábor 2010-01-14 14:32:06

Ha valóban nincs sok km a motorban, írtad, hogy még valószínûleg át sem fordult az óra, akkor szerintem ne babrálj rajta semmit. Hengerfejet szépen megcsinálni, összerakni, friss olaj, fagyálló, aztán had szaladjon a szekér. Szerintem utána semmi baja sem lesz. Még ez a mûvelet is belekerül pár 10ezerbe. És ha tényleg jobban bele akarsz bonyolodni ebbe a motor témába, akkor ezt az eredeti mocit lezsírozni, aztán bepattintani egy dúrvább erõmûvet.

1195 Ivacs István 2010-01-14 09:19:03  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Az oválisra kopott hengert csak idézõjelesen értettem!!! Egy gyûrü cserét házilag is megtudsz csinálni!! A fõtengely csapágyak esetében jobb ha gépmûhelyhez fordulsz! Ha már gépmûhelyhez fordulsz bízd az egész motort rájuk hengerfejestül, mert akkor az elvégzett munkára -komplett motor-, garanciát kell hogy vállajanak!!
Az egész akció a kapott árajánlat nagyságától függ, meg természetesen a pénztárcád vastagságától!!

1194 Marton Tamás 2010-01-14 09:07:43

Köszönöm a segítségeket, sztem akkor minimum a csapágyakra ránézek,hátha látszik valami. Hangra nem mondanám meg, hogy rosszak lehetnek e, bár haver 1.1-es mocijának szép fütyülõs hangja van amikor felpörgeti, az enyémnek meg inkább olyan picit ''krepegõs'', pedig a hidrotõkék is majdnem újak.
Nem tudom, hogy a csapágyak miatt e.
És a hajtókarcsapágyakkal mi a helyzet? Azok mennyit bírnak? Gondolom azért többet mint a fõtengely. Ezeket is lecsekkoljam?
Azért ha mást nem is, de szimeringet biztos cserélek, az a tuti.
Amúgy sztem nem fordult még az a motor 100e-t se.
Gyûrûzéshez kell valami speckó szerszám?
viccnek szántam, bár tényleg emlékeztettet a pálinka illatára a kipufogó gáz :DDD. egyébként derecskén tankoltam E85-t AVIA kútnál.
[i](Módosította Jurij 2010.01.14. 00:40-kor)[/i]

1192 Biacsics Gábor 2010-01-13 22:22:02  Előzmény:Varga Tibor: 69807

Így van,abból a pénzbõl szép 1.6-ot össze lehet hozni.Nem akarok senkinek reklámot csinálni,csak egy példa az árak összehasonlítása kedvéért: [url]http://www.vatera.hu/vw_polo_1995_1999_1598cm_aea_motorkod_motor_160525362.html[/url] Mi építettünk ilyen motort elektronikástul trabiba,szépen muzsikál,jók a menetteljesítményei.Nem kell félni a futott kilóméterektõl sem,ha rendesen van szervizelve sokat kibírnak ezek a motorok.

1191 Varga Tibor 2010-01-13 21:45:05  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Ha szép hangja volt a motornak, a fõtengelycsapágyat nem bántanám. Max vedd le az olajpumpa feletti csapágyfészket, vagy a melette lévõt, és nézd meg. HA teljesen sima a felület, nincs rajta mély barázda, maradhat. De ugyanabba na pozicíóban tedd vissza ahogy leszedted, és elég szépen meg kell húzni, de vigyázz, mert nyúlik. Ha beletöröd elég cikis.
Max ha nem 200 ezer van a motorban dobj bele egy gyûrûgarnitúrát(kb 25e,Kolbenschmidt vagy Goetze(nekem ez van benne)), de ne egybõl összeszerelés után mérj kompressziót, mert kell kis idõ míg hozzákopnak egymással a hengerhez.
De ha ennyire újítani akarsz akkor tényleg komplett generál, de az kb 120-150 ezer, na annyit én nem locsolnék el, mondtam már akkor 1.6:)

1190 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 21:29:43  Előzmény:Marton Tamás: 69805

Hát azokon nem igazán látsz lógást,mivel siklócsapágy nehezebb megállapítani ha hibás.Általában a csapágyfelületek kopásából lehet látni mennyire esélyes egy nagyobb felújításra.De szerintem azzal nem lesz gondod.A csapágyak itt teljesen elkopnak ha már annyira rossz,de darabokban nem igen esik ki.Csak a kopogásból lehet többnyire észrevenni hogy vége.Szerintem ha akarod egy gyûrûzés belefér,mást nem nagyon kell belül cserélni.De azért várd meg mások vélemyényét,vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb kollégák,akik jobban benne vannak a témában.Õk hasznosabb tanácsokat fognak adni.Ez csak az én véleményem volt amit írtam.

1189 Marton Tamás 2010-01-13 20:34:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69803

Nem hinném, hogy olyan sok km lenne a mociban, de azért megfordult a fejemben, hogy nagygenerál lehet ráférne.
Gondolom a csapágyak lógásából már lehet valamire következtetni ugye?

ornagy:

Azért oválisra már csak nincs kopva. Nem arról híresek ezek a VW licensz motorok. Más gyermekbajuk van, de nem ez. Bár nem tudom, hogy egy elfáradt fõtengelycsapágy, vagy egy hajtókarcsapágy milyen alakokat képes vájni a hengerbe a gyûrûk által.

Szóval csak úgy megrodultak bennem ezek a dolgok, azért is kérdeztem meg, hogy érdemes lenne e megpróbálni a dolgot, és hogy házilag ez mennyire kivitelezhetõ.

1188 tóth furdzsenxia 2010-01-13 18:32:36  Előzmény: : 69800

ez valami vicc pálinka szagú kipufogógáz,nem szeszfõzde közelében szaglásztál?

1187 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 15:37:54  Előzmény:Marton Tamás: 69798

Létezik furatmérõ mûszer,ezzel lehet megnézni,illetve gépmûhelyben is ilyesmivel mérik a kopottságot.De ezt csak ott lehet megméretni.Ha meg ott vagy a felújítónál mindjárt árakat is tud mondani.Amúgy a henger falán váll keletkezik ha túlzottamn érezhetõ akkor biztosan nagyobb munkát igényel.Bár általában egy gyûrûzést egy átlagosan használt motor simán elbír.Reális kilóméterhatáron belül.Szóval szerintem azzal nem lesz gond,biztos nem 300ezer km van a motorodban.De ezt jobban szemrevételezéssel lehet eldönteni,esetleg egy csapágy kiszereléssel és megvizsgálással,hogy kell e nagyjavítás vagy sem.Ha úgy látod hogy kétes kinézetre is,esetleg komolyabb kopás is látható vagy a motor belseje nagyon olajsaras,akkor érdemesebb belevágni.Ha már szét van szedve.Bár szerintem ez még felesleges,de ezt te jobban látod a vizsgálat,mérés után.

1186   2010-01-13 14:55:58  Előzmény:Mazák Viktor: 69801

118 volt a vége, benzinnel 138
indulni indult anélkül, hogy nyomtam volna a gázpedált, de ez így egyszerûen katasztrófa :D amikor volt alapjárat, akkor meg hullámzott. szerintem a fogyasztás az most hatalmas lesz, eddig se volt kicsi, benzinnel 8-10 között mozgott.
[i](Módosította Jurij 2010.01.13. 15:57-kor)[/i]

1185 Mazák Viktor 2010-01-13 14:46:44  Előzmény: : 69800

DE LEGALÁBB MENT!!! JEEEEE :D :D

Vitte a 90km/h-t. Ez egész szép. Gondolom a leállt motor jó gázpedálállás mellett simán indult, csak alapjáratod nem volt. Azért a fogyira kíváncsi leszek :D.

1184   2010-01-13 14:41:23

Sziasztok, megvolt a próbaút

7 liter benzin, 19 liter etanol, semmi alapjárat, leálló, rángató motor, 20-al kisebb végsebesség (ez egyébként nem meglepõ), nehézkes elindulás, kellemes pálinka illatú kipufogó gáz, szintén nem meglepõ jelenség :D

Megfigyeltem, hogy rendesen taposni kellett a gázpedált, hogy menjen a kocsi, szerintem elég húzós többletfogyasztással jár ez. 50km/h-nál 3.fokozatot szerette, 4.-ben rángatott. Városon kívül 90-nel haladva jó volt, bár itt is jobban kellett taposni a pedált.

Röviden ennyi :D

1183 Ivacs István 2010-01-13 14:31:41  Előzmény:Marton Tamás: 69798

Gyûrüzésrõl lebeszéllek, mivel a motorban biztos nem kevés km van! Ilyenkor "nagyolva" egy oválisra kopott hengerbe teszel kör alakú gyûrüt!! Nem lesz jó hosszú távon!! Ha már hajtókaron, meg fõtengelycsapágyak cseréjérõl elmélkedsz akkor inkább újíttasd fel gépmûhelyben az egész blokkot, hengerfejet! Nem lesz olcsó, de akkor hosszútávra le van a gondod a motorról!!

1182 Marton Tamás 2010-01-13 14:15:06

Látom kicsit leült a topic, ezért feldobom egy kérdéssel :)

Azon gondolkoztam, hogy mivel ha már ennyire szét van szedve a motorom (legalábbis a HF le van szedve) lehet meg is kéne egyúttal gyûrûzni.
Ezt csak azért találtam ki, mert nincs kedvem ahhoz, hogy a HF visszatétele után, amikor már fel töltve olajjal a rencer, a kompressziómérésen kibukna, hogy valamelyik henger igencsak elfúj. (Mint írtam jóval korábban az egyik henger gyertyájának elektródája erõsen el volt rövidülve a többihez képest, és kokszos volt az egész gyertya. Én ebbõl gondoltam arra is, hogy lehet sok olajat hord fel a dugattyú, és az kokszol ott) A kompressziómérésen kívül, meg lehet valamilyen (lehetõleg olcsó) módszerrel azt tudni, hogy gyûrûzésre szorul 1- vagy esetleg a többi henger is?
És ha már a gyûrûzésnél tartunk, gondolom illene a hajtókar és fõtengelycsapágyakat is cserélni, persze csak jóminõségûekre.
Mibõl mit érdemes venni (gyûrûk, csapágyak, szimering). Konkrét márkák is érdekelnek, na meg persze a körülbelüli ár.

1181 Hõberth Gábor 2010-01-12 18:28:11

Minden esetre egy lyukat fúrj az aljára, mert ennyi víz még a nyári kánikulában sem fog kipárologni belõle!;)

1180 Lizák Péter 2010-01-12 08:57:12  Előzmény:Busa Attila József: 69794

A szellõzõt azért zárnám ki, mert ha leszedjük a Trabin az uborkaszeletelõt, akkor látszik, hogy ott egy "zseb" szerû mélyedés van befelé, tehát oda esõ elvileg nem jut be.

1179 Lizák Péter 2010-01-12 08:55:53  Előzmény: Krisztián: 69793

Hali!
Én az ajtókéderekre tippelnék, de sok helyen kerülhet oda víz. Elõszeretettel jön be a gázpedál bowdenjénél, akkor ott ahol a fûtõmotor van, mármint ahol a váznak nekifekszik a fûtés háza. Ahogy ez elsõ szélvédõ beázik, beázhat a többi is. Érdekes, mert nekem mióta a nyitható üvegek vannak az autóban azóta azok érdekes módon nem áznak be, még a fix ablakok rendszerint engedték a vizet :)

Tehát mivel a hátsó ülés elõtt részen van, gyanítom, hogy vagy az ajtónál a kédernél jut be a víz, vagy az oldalüvegek eresztenek. próbld meg óvatosan megnyomkodni az oldalüvegeidet mindkét oldalról kívûlrõl, és belülrõl is. ha kicsit mozognak akkor ott valahol jön a víz elvileg. ha nem, akkor marad az ajtókéder

1178 Busa Attila József 2010-01-12 08:54:23  Előzmény: Krisztián: 69793

hi!
Nekem nedvességet tudott produkálni a kocsi a hátsó ülés háttámla meg a lenti rész között a hajlatban. Valahol a hátsó szélvédõ körül szivároghat szerintem, vagy szellõzõ talán. Nem sokat segítettem, de ezt tapasztaltam.

1177  Krisztián 2010-01-12 07:41:11

Üdv!

Napok óta feltünt hogy belül párás az autó (4T), illetve hajnalban belül is ráfagy a pára. nem találtam a gondot, míg a minap észrevettem hogy a 2 hátsó trepniben, a hátsó ülés elõtt vastagon áll a víz, illetve a jég!!!

Amíg ilyen fagyok vannak, nem igen tudom hogyan tudnám kideríteni hol ázik be ennyire a verda! Nincs valami ötletetek, merre keressem, induljak el? Esetleg ez is valami típus hiba lenne mint az elsõ szélvédõ beázás?

Alul minden ok, nyáron lett teljesen felújítva, lakatolva az alja, tehát alulról nem ázhat fel! A kalap tartónál, üvegeknél sem látom víznek nyomát...

1176 Őry Gábor 2010-01-12 06:40:14  Előzmény:Mazák Viktor: 69791

Szívesen kipróbálnám, csak állítólag a Hall-jeladós gyújtással nem lehet egybekötni, mert elégeti a vezérlõrészt. De még úgy is érdekel, hogy beleteszem a megszakítót.