Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1250 Vári László 2010-01-17 15:35:32

Jó estét!
Szükségem volna egy kis segítségre... A minap lecseréltem a trabimon a karbit egy wartburgéra, de a fúvókákat visszacseréltem a trabantéra benne. Felraktam, bekötöttem, de indítás után hidegen alapjáraton pörgött a motor, majd 5-6 sec múlva leállt, mintha levettem vna a gyújtást. Ha újraindítom, és gázt adok fuldoklik, füstöl, majd szintén leáll. Valami ötletetek lehet hogy mi okozhatja a hibát? :/ Elõre is köszi a segítséget...

1249 Mazák Viktor 2010-01-16 20:49:52  Előzmény:Bíró Norbert: 69860

"Közvetlen literben mért fogyasztás összehasonlításnál az LPG-bõl mintegy 5-20%-kal kell több ugyanazon teljesítmény eléréséhez, mint benzin esetén. Ez adódik egyrészt abból, hogy a 95-ös oktánszámú benzin sûrûsége átlagosan 0.76 g/cm3, míg az LPG (melynek oktánszáma átlagosan mintegy 106-nak vehetõ) 0.53 g/cm3. Ezeket összevetvén, 40%-os többletfogyasztás jönne ki elsõ körben, de tudni kell, hogy az LPG égéshõje magasabb, mint a benziné /LPG:46.1 MJ/kg(12.8 kWh/kg), benzin: 43.6(12.1kWh/kg)/ Ez elméletileg 33%-ra mérsékli a többletfogyasztás mértékét. a végsõ 5-20%-ot végül a magasabb oktánszám eredményezi.

A gáz halmazállapotú, légköri nyomású cseppfolyós autógáz legfontosabb tulajdonságai a következõk:

* relatív sûrûsége: 1,8…2;
* sûrûsége: 2..2,7 g/l;
* [b]gyulladási hõmérséklete: 490…510 °C;[/b]
* alsó-felsõ gyulladási koncentráció: 2…9 tf%;
* lángterjedési sebesség: 32 cm/s;
* alsó hõérték: 0,105…0,110 MJ/l;
* 1l PB-gáz elégetéséhez szükséges levegõ mennyisége: kb. 28l;
* motoroktánszám: legalább 89 (kb. 100)."

[i]/forrás: Wikipedia LPG szócikk/[/i]


A felsõ szövegrészletbõl, illetve az alsó adathalmazból kiemelt szövegrészbõl kiindulva szerintem valamiféle gyújtásrendszert kap utólag, vagy valamiféle keverékelõmelegítést alkalmaznak, ám könnyen elõfordulhat, hogy tévedek. Illetve hozzá kell fûznöm azt is, hogy korábbi hozzászólásaimban az égéshõ prefixumát elvétettem, ezért utólag elnézést kérek. (kilo->Mega)

[b]Módosítás.:[/b] Reggel úgy keltem, hogy a sûrítési ütem végén az otto-körfolyamatú motorokban 500 fok van. Ezt még anno egyetemen egy vízbefecskendezésrõl tartott kiselõadás során is elmondtam, nem tudom, hogy tegnap mért ez jött ki belõlem:D. Szóval könnyen elõfordulhat, hogy adott a környezet az LPG öngyulladásához, így nem szükséges gyújtóberendezés, hisz a diesel üzemben még nagyobb nyomás/hõ szabadul fel a sûrítési ütemben.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.17. 14:13-kor)[/i]

1248 Lizák Péter 2010-01-16 15:25:16  Előzmény:Irinyi Norbert: 69862

Motorháztetõt felnyit a fûtésnél a ventilátor felõl a védõrácsot lecsavaraod, ventilátor kiemel. Megnézetd, hogy az a fém lemez a helyén van-e ami a hideg-meleg levegõ szabályzó ajtaját "támasztja". Ha nincs ott akkor lehet azért is.
Mert mivel az ajtó, és a radiátor között úgy lesz egy kb 1,5 cm széles rés, és ott megy át a levegõ nem a radiátor bordáin.
De lehet, hogy levegõs a fûtésed, és nem melegszik fel rendesen a fûtõradiátorod.

1247 Madocsai Gergely 2010-01-16 15:15:05  Előzmény:Oláh Olivér: 69856

Kérdezd Csabee-t, Õ majd megmondja Neked a frankót, hisz elég sokat megy gázos Trabiwal:)!

Egyébként leszögezem, hogy tölem táwol állnak ezek az átalakítások, de az utóbbi idöben énis egyre jobban gondolxom egy "elgázosíthatatlanított" 4T-n. 1200Ft/100km-t csak a fáradt krumplisütõolajos zöccségessel lehet überelni(0Ft/100km) - ahogy egy cimbim is tolja, de az tényleg nagyon tetü egy jószág, nomeg nem hiányzik a jöwedéki adós b*szogatás...


[i](Módosította madogery 2010.01.16. 16:21-kor)[/i]

1246 Irinyi Norbert 2010-01-16 13:59:23

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy mostanság a 4T trabinál nagyon gyenge lett a fûtésem,szinte csak ilyen langyos levegõt fúj .
Mi lehet az oka ennek a jelenségnek?

1245 Oláh Olivér 2010-01-16 12:32:26  Előzmény:Bíró Norbert: 69860

Arra hivatkozott, hogy õk már több gépet alakítottak át gázüzemre, és most is sok autót használnak gázüzemben, de nem általánosságban mondta, hogy a gázüzemû autó nyomatéktlan, hanem csak a Trbantra mondta, hogy olyan kicsi a motorja, hogy a gázüzem miatt sokat veszít a nyomatékából, és még a 2T-nél (normál üzemû) is keveseb nyomatéka lesz.

1244 Bíró Norbert 2010-01-16 12:27:35  Előzmény:Mazák Viktor: 69859

igen, buszokban sem hiszem hogy csökkenne a nyomaték, összehasonlításnak a jól ismert Rába D10 (sok Ikarust hajt még ma is), illetve ennek gázos változata a G10, ilyenek Szegeden futnak például, szintén Ikarusokba építve.

G10: [url]http://www.rabaengines.com/index.php/g10-engine-performance[/url]

D10: [url]http://www.rabaengines.com/index.php/d10-engine-performance[/url]

ha az azonos teljesítményû változatokat nézzük (pl a 190kw-ost), nincs különbség nyomatékban.

Tényleg egyébként a gázosított Diesel továbbra is öngyulladós, vagy gyertyával gyújtják be?

1243 Mazák Viktor 2010-01-16 12:08:38  Előzmény:Oláh Olivér: 69856

Én ezt elméleti oldalról megközelítve butaságnak gondolom. Ha ennyire más (erõtlen, kedvezõtlen hatásfokú) motorüzemet okozna, akkor nem hajtanának buszokat gázzal. Márpedig ott csak a nyomaték számít.

1242 Oláh Olivér 2010-01-16 12:05:40  Előzmény: Spityu: 69857

Nekem se száguldozni kell!

1241  Spityu 2010-01-16 12:00:47  Előzmény:Oláh Olivér: 69856

Gyakorlati tapasztalatom nincs vele (mármint Trabantnál), de nagyon-nagyon sok elõítéletes történetet lehet hallani ezzel kapcsolatban. A lényeg, hogy jól legyen beállítva az egész rendszer és akkor alig lehet észrevenni a különbséget! Ma megyek megnézni egy gázos Trabit, ha tetszik, elhozom, ha nem, nem. Írok beszámolót.
Nekem speciel többet számít az alacsony fogyasztás, minthogy 80 helyett 65-tel megy fel egy dombon. És ez egy eléggé rosszul belõtt kocsira jellemzõ...

1240 Oláh Olivér 2010-01-16 11:36:25

Kérdeztem korábban, hogy mik a tapasztalatok gázos Trabival kapcsolatban.
Ma beszéltem egy csókával, és azt mondtam neki, hogy kersek gáz üzemû Trabantot.
Õ azt mondta, hogy felejtsem el, mert annyira nyomatéktalan a motorja, hogy a gázüzemtõl nagyon legyengül, és hegyre dombra felmenni vele szinte lehetetlen!
Mik a tapasztaltok ezzel kapcsolatban? Hülyeséget beszélt a csóka, vagy tényleg így van? Én szeretnék nagyon gázos Trabit, akárhogy is van, csak kiváncsi vagyok a tapasztalatokra? Nem tud valaki esetleg eladó gáz üzemû Trabantot nem túl drágán?

1239 Madocsai Gergely 2010-01-16 07:48:19

Addig nincs is probléma a 800kg-mal, míg a többi autó is ilyen tömegü, de amint a csattanóban a partner jócskán nehezebb - és ez ma már mindig teljesül - ott kezdönek a gondok.
0.5*m*v^2 kinetikus energia töled is, töle is - "kb." rugalmatlan ütközést feltételezwe - ki lehet találni melyik húzza a röwidebbet... (hogy a nezebbik fél általában erösebb, azaz gyorsabban is megy, arról már nem is beszélwe)

1238 Őry Gábor 2010-01-16 07:14:05  Előzmény:Hõberth Gábor: 69853

Nem is beszélve a régebbi 800 kiló körüli raliautókról, pl: Skoda 120 RS, 130 RL, stb. a maguk 130-140 lóerejével.

1237 Hõberth Gábor 2010-01-15 23:18:49

Nem értem mi a gond ezzel a 700-800 kilóval?
Azért mert ma már a kisautók is egy tonnánál kezdõdnek?
Régen voltak a Renault 5, Golf I, Fiesta, Autobianchi, Fiat 127...UNO... sorolhatnám sokáig. Ezek mind kisautók voltak, méghozzá jó kis autók. Mind futottak 130-140-el, és akkor még nem említettem a mérgesebb GTI meg turbo változatokat, amik aztán meg nagyon mentek!
Azok sem szálltak el az útról, pedig szintén pille súlyúak voltak a maiakhoz képest. Akkor a Trabantal miért istenkísértés gyorsan menni? Ha van normális futómû meg fék egy autó alatt, és nincs porrárohadva a bódé, akkor szerintem nincs gond. Mentem már Trabanttal is gyorsan, nem száltam el, és meg is álltam. Meg mentem már nagykocsival is gyorsan, ami viszont pusztulat állapotban volt, és alig lehetett úton tartani, pedig nagy vas volt. Már ahol még volt benne vas.
Persze észen kell lenni, mert könnyen megvan a baj, függetlenül attól, hogy miben ül az ember!

1236  Spityu 2010-01-15 19:56:46  Előzmény:Őry Gábor: 69851

Ez így van, mert frontális ütközésnél még a duroplasztok is az erõ elnyeléséül szolgálnak, illetve relatíve kicsi a fizikai értelemben vett lendület (tömeg*sebesség). Ez utóbbi miatt "jobb" jeges úton is megcsúszni vele, mint egy másfél tonnás vasteleppel.

1235 Őry Gábor 2010-01-15 19:42:04

Ne legyetek negatívok! A Trabinak 4 csillagja van az ADAC töréstesztjén! Igaz, csak frontból.

1234  Spityu 2010-01-15 19:30:54

Félig-meddig igaz, de azért 130-nál még nem mindegy, inkább 160-nál.

1233 jocking . 2010-01-15 19:29:00  Előzmény:Ivacs István: 69848

Ki beszélt itt biztonságról? A trabantozás mindig is extrém sport volt. Mehetsz akár 50-nel is, ha a szembõl jövõ megcsúszó kamion felken a szalagkorlátra, akár 1.1 akár 601, akár 1.6 vagy bármi más. Uff.:evil:

1232 Ivacs István 2010-01-15 19:02:52  Előzmény:Varga Tibor: 69847

OKÉ!!! Akkor további "biztonságos" száguldást kívánok nektek!!!!

1231 Varga Tibor 2010-01-15 17:41:10  Előzmény:Ivacs István: 69842

Én is biztonságban érzem ám magam, hiába a 800 kg. Jó futómû kell alá és kész, ütközni meg semmivel se kell, mindegy hogy 800 kg, vagy 1600.

1230 Szedlák Tibor 2010-01-15 14:36:51  Előzmény:Ivacs István: 69842

Én 120-140 körül szoktam nyomni mikor olyan kedvem van. :D Volt amikor horgászat után jöttünk hazafelé (3 nagydarab emberrel meg tele cuccal) 130-140 volt a vége. Ráadásul olyan uton ami nyáron a nagy melegben olyan mint a gyurma. :P
[i](Módosította N1tr0 2010.01.15. 15:39-kor)[/i]

1229 jocking . 2010-01-15 13:35:18  Előzmény:Ivacs István: 69842

Ha az ember közlekedik, akkor sosincs biztonságban, úgyhogy már oly mindegy.;)
Meg egyébként is csak 1X próbáltam eddig, a nagykarácsonyi egyenesben. Normális üzemben nem megyek 100 fölé, mert a hajam is megzabálná.:D



[i](Módosította jocking 2010.01.15. 14:38-kor)[/i]

1228 Mazák Viktor 2010-01-15 13:18:32  Előzmény:Ivacs István: 69843

Én a passatos ütközés elõtt is felhívnám az otthoniakat, biztos ami biztos.

1227 Ivacs István 2010-01-15 12:49:23  Előzmény:Mazák Viktor: 69840

Na ebben ne legyél olyan biztos!!

1226 Ivacs István 2010-01-15 12:47:54  Előzmény:jocking .: 69839

Ha Te úgy érzed, hogy biztonságban vagy akkor további jó utat kívánok neked!!

1225 Ivacs István 2010-01-15 12:46:50  Előzmény:Őry Gábor: 69838

Nem azt írtam,hogy elmegy vele, hanem azt,hogy azzal üzemel!!! 2004 óta!! Külsõ méretre egyforma a belesejét még nem láttam!!

1224 Mazák Viktor 2010-01-15 12:12:07  Előzmény:Ivacs István: 69836

Azért a toronymerevítõkön kívül sokmindent meg lehet oldani kb. láthatatlanra.
130km/h-nál szerintem már rég mindegy, hogy az ember egy új passatban, vagy egy trabantban ül, szerintem azon változtat, hogy mekkora kanállal szedik ki. Hozzáteszem, hogy csak az ütközést feltételezve. Viszont ha már innen megnéztük, nézzük meg a túloldalról is, kisebb tömeget könnyebb megállítani.

1223 jocking . 2010-01-15 12:02:10  Előzmény:Ivacs István: 69836

Ezzel azt akarod mondani, hogy az én 160-as végsebességem gyári kasztnival nem biztonságos?:rolleyes::D:D:evil:

1222 Őry Gábor 2010-01-15 12:01:47  Előzmény:Ivacs István: 69837

Az oké, hogy elmegy vele, csak egyforma-e?

1221 Ivacs István 2010-01-15 11:52:55  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Nekem régi 12 V-os trafóval üzemel a gyári elektrónikus gyújtás!!

1220 Ivacs István 2010-01-15 11:48:11  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Na ezaz! Meg lehet a bódét erõsíteni, de ahogy írod mûszakin "alig" feltünõ, látszik! Na akkor már kicsit jobban megvizsgálják az autót, és ha nem ismerõs intézi a vizsgát akkor az egyenlõ egy bukással!! Most pedig forgalomból való kivonással egyenértékû!
Ha megnézzük azokat az autókat amelyek tartósan 130 km/ó sebességgel tudnak közlekedni és még van bennük még tartalék, azok önsúlya mind 1 tonna felett van!!
Tehát egy 800 kg súlyú bodéval ezen a sebességtartományon utazni szerintem kicsit ÉLET VESZÉLYES!!!!!

1219 Őry Gábor 2010-01-15 11:44:56  Előzmény: Spityu: 69833

Én úgy értettem, hogy a 12 voltos megszakítós és az elektronikus között van-e különbség?

1218 Ivacs István 2010-01-15 11:36:26  Előzmény:Marton Tamás: 69824

A lendkerék könnyítéssel vigyázz, mert harosszul könnyítik ki akkor szétrobbanhat!!
Nekem 2T-n is ki van könnyítve, egy versenyzõ gyerek csinálta, könnyebben felpörög, igaz dombnak is hamarabban veszti a fordulatot, hamarabb kell visszaváltani!!Kíméli a fötengelycsapágyakat is ami 2T-n gyári fõtengellyel, éltettartam növelõ!

1217  Spityu 2010-01-15 11:12:09  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Dehogynem! A régi megszakítós 6V-os, az új megszakítós 12V-os. :)

1216 Szarvas László 2010-01-15 11:07:45  Előzmény:Őry Gábor: 69831

Külsõleg ránézésre ugyanolyan,csak a megszakítós trafó 6V-os.Az aljába van beütve róla az összes infó.
[img]http://www.kepfeltoltes.hu/100115/Feluj__t_077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Annyi még a különbség,hogy a 6V-os on a számsor:8351103/4
Hogy ennek van e jelentõsége nem tudom.
[i](Módosította Jimmy 2010.01.15. 12:15-kor)[/i]

1215 Őry Gábor 2010-01-15 10:35:40

Nem tudjátok, hogy a régi "megszakítós" trafó és az újabb ugyanolyan?

1214 Őry Gábor 2010-01-15 10:34:53  Előzmény:Mazák Viktor: 69828

Igen, én is erre céloztam, hogy nem árt, ha a bódé merevebb, de a futómû szempontjából fontosabb, hogy az felfüggesztési pontok álljanak fixen egymáshoz képest, beleértve az elsõ és a hátsó futómû egymáshoz viszonyított helyzetét is.

1213 Mazák Viktor 2010-01-15 10:22:15

Imént találtam egy hasznos linket, amellyel a gépjármûvünkbe szánt rugók állandóját ki lehet számolni, így elkerülhetõ a puha, nagyonkemény, betonkemény jelzõk használata. A file egy tömörített .xls, azaz megtekintéséhez Excel szükséges.

[url=http://data.hu/get/2081687/Rugoallandoszamolas.zip.html]Rugóállandó számoló táblázat[/url]

1212 Mazák Viktor 2010-01-15 09:34:03  Előzmény:Őry Gábor: 69827

Fordult már elõ veled, neadjisten próbáltál már egy általad ismert kanyarban egy kissé túl magas sebességet megválasztani? Ilyenkor egy viszonylag hirtelen kormánymozdulatnál érezni, hogy az autó "hezitál", illetve mintha a kocsi alól menne ki a futómû, mintha külön életet élne. Ezekben a pillanatokban csavarodik minimálisan a kaszni, ezeket hivatottak megakadályozni a merevítések. Nem kioktatásnak/okoskodásnak szántam, én ezt így tudom, hogy ezeket a "kihagyásokat" lehet a merevítésekkel megszüntetni.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.15. 10:34-kor)[/i]

1211 Őry Gábor 2010-01-15 07:57:01  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Szerintem sokat nem ér az úttartás szempontjából, mivel a tornyok csak a kasztni súlyát viselik, de a futómû rögzítési pontjai alul vannak, azon meg nem tudsz merevíteni. Az más kérdés, hogy a merevebb bõdé kellemesebb, csendesebb.

1210 Őry Gábor 2010-01-15 07:53:27  Előzmény:Kovács István: 69818

Nekem két éve négyezerért csinálták ugyanezt, a csapágyat én adtam. Azzal együtt már olyan tíz körül van, a csapágyak darabja akkor volt háromezer.

1209 Lizák Péter 2010-01-15 07:33:59  Előzmény:Mazák Viktor: 69817

Merevítésekbõl láttam már én is több megoldást.
Ezekbõl néhány:
[img]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/68/72/11.jpg[/img]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/36/70/10.jpg[/imgw]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/11/67/31167_1243097351.jpg[/imgw]


[i](Módosította PEDROH 2010.01.15. 08:39-kor)[/i]

1208 Marton Tamás 2010-01-14 21:33:51  Előzmény:Ivacs István: 69811

Tudom én, hogy idézõjelesen értetted, de azért szerintem egy ilyen motort ahhoz elég szépen el kell hanyagolni, hogy olyan "tojásos" kopás keletkezzen.
Valószínûleg elmegyek az öreghez aki a HF-t szelepbecsiszolta meg szelepszárszimeringezte, és kérek árajánlatot gyûrûzésre, csapágycserére, meg akkor egyúttal blokk, ill dugattyú síkolásra, hogy azért akkor már legyen egy kicsit nagyobb kompresszió. Szerzek egy 1.6 veztengelyt, egy elektromos AC-t és egy Pierburg karbit. És akkor talán már lesz értelme, hogy szét volt borítva a moci. Meg lehet egyúttal a lendkereket is könnyíteni kéne. Bár nem tudom ennél mi az a "kg" aminek hiánya nélkül még nem repül szanaszét a lendkerék 7500-nél :)

Tibke köszi neked is.

1207  Spityu 2010-01-14 21:24:02  Előzmény:Kovács István: 69820

Jól dolgoznak. Én a szó szoros értelmében gyilkolom, igaz széria hengerekkel, de bírja. Az volt a célom, hogy kipróbáljam, mit visel el... eddig 5Ekm van benne, de minimum 20-szal ér fel. :D
[i](Módosította Spityu 2010.01.14. 22:26-kor)[/i]

1206 Mazák Viktor 2010-01-14 21:17:21  Előzmény:Kovács István: 69821

Semmi gond, hisz az a hozzászólás nem [b][u]ugyan az[/u][/b]. Így ráadásul még szerintem a téma "határain" belül elfér. Csak lehetõleg ne szerepeljen ugyanaz többször, ez a lényeg.

1205 Kovács István 2010-01-14 21:14:14

Viktor. Elnézést. ráadásul nem is vettem észre hogy írtad ide hogy letörölted a másikat ezért írtam oda viszza egy rövideb változatot. Ha gond vedd le gyugodtan azt is.

1204 Kovács István 2010-01-14 21:02:52

Dehogyisnem a Mihályfi:D:D azvoltazz

1203  Spityu 2010-01-14 20:48:17  Előzmény:Kovács István: 69818

Szia!

Az a 16-ezres nem a Mihályfi gépmûhely volt? Szerintem a teljes fõtengelyre értették, de ha te azt mondod, hogy csak a két középsõt szeretnéd, akkor megcsinálják csak azt! Nekem fordítva volt: csak a két hajtókart módosíttattam, ill. cseréltettem. Az összes többi csapágyat kihagyták. Meg lehet velük dumálni!

1202 Kovács István 2010-01-14 20:37:00

Sziaszto[b]o[/b]k! Segítségeteket kérné[b]é[/b]m. 2T Trabimhoz van nekem egy fõtengelyem[b]m[/b] ami j[b]o[/b] lenne csak azabaj[b]j[/b] hogy nagyon csapágyas 2 bels[b]ö[/b] csapágy az nagyon l[b]o[/b]g rajta de hajt[b]o[/b]karo[b]o[/b]k nem l[b]o[/b]gnak. fel szeretném csapágyaztatni, felhívtam pesten 5 címet [b]abool[/b] csak 1 he[b]j[/b]en vállalnák el de ott is 16 ezer forinté[b]é[/b]rt. hát mintnemondjak ez so[b]o[/b]k. Esetleg nemtudnátok [b]ajállani[/b] egy olyan he[b]j[/b]et ahol megcsinálnák nekem pest és vonzáskörzetében? Én Vác környéki vagyo[b]o[/b]k. Esetleg ha[b]a[/b] van [b]valkinek[/b] j[b]o[/b] állapot[b]u[/b] fõtengelye reális áro[b]o[/b]n akkor biztosan megegyezünk. köszönö[b]ö[/b]m a segítséget....

Moderáció:
Ne haragudj meg, és ne vedd sértésnek, csupán azért emeltem ki a hibáidat, hogy legközelebb légy szíves kicsit odafigyelni a helyesírásra, így áttekinthetõbb, könnyebben olvasható lesz a hozzászólásod. Elhiszem, hogy sürgõs volt. A Trabant témából szintén én töröltem ki a hozzászólásod, mivel ide hamarabb érkezett válasz. Erre is figyelj oda legközelebb. Köszi.


Viktor.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:06-kor)[/i]
[i](Módosította 4TRed 2010.01.14. 22:07-kor)[/i]

1201 Mazák Viktor 2010-01-14 20:36:41  Előzmény:Ivacs István: 69815

Apropó bódé. Amirõl én tudok mint merevítési mód, az arról szól, hogy a hátsó tornyokat egy csõvel fixálni, illetve a B oszlopok és a hátsó kerékdobok közé 30 fokban egy pár colos csövet bebiggyeszteni, a kerékdobok felé lejtve (kárpit mögött elméletileg nem is látszik). Illetve az elsõ toronymerevítõ. Probléma az, hogy mindkét toronymerevítõ nemkicsit feltûnõ vizsgán. Vizsgától-legalitástól függetlenül tud valaki még bármilyen más kasznimerevítési módot?