Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7550 janos janos 2014-11-23 13:53:07

Igen. Megtelik majd folyik ki folyamatosan.

7549 Pápai László 2014-11-23 10:51:58  Előzmény:janos janos: 76163

Tehát gyakorlatilag megtelik a karbid szinig tele benzinnel???

7548 Pápai László 2014-11-23 10:51:19  Előzmény:jocking .: 76162

vagy a visszafolyóág dugulása..

7547 janos janos 2014-11-22 16:09:10

A karburátor tetejébõl folyik ki, olyan mintha nem férne el az úszóházba és nyomja kifele magából.

7546 jocking . 2014-11-22 15:43:18  Előzmény:janos janos: 76161

"karburátoron belül folyik ki a benzin". Hova? A karburátorból folyik ki a motortérbe? Vagy a karburátor tetején lévõ szellõzõn jön kifelé? Elég homályos a megfogalmazás, de a karburátor környéki indokolatlan benzinfolyást általában a hibás tûszelep vagy a rosszul beállított úszószint okozza.

7545 janos janos 2014-11-22 15:29:45

Üdv! Az miért van hogy Trabant 1.1-nél mikor indítózok, a karburátoron felül folyik ki a benzin? Amúgy be sem indul.

7544 Kacsándi Szabolcs 2014-11-21 22:04:04  Előzmény:Mézner Norbert: 76158

Ha kemény szerkezetet építettél be,ne csodálkozz,ha elrepedt a tûzfal.Én javítottam ilyet.Túlfeszített a bovden, és vagy a kuplungvilla törik hajlik,vagy a lemez enged.Alaposan át kell nézni,de szerintem gondold meg,hogy benthagyod ezt a szerkezetet.Én kidobtam az enyémbõl,miután eltört a kinyomóvilla és otthagyott az útszélén.Használt de hibátlan gyárira cseréltem,azzal sose volt gondom.
Azt se felejtsd el,hogy az 1,1-nél van fékerõ szabályzó,ami ha elromlik furcsa dolgokra képes.
Szerintem a fõfékhengert váltsd ki egy cseredarabbal,lehet használt is.Nézd meg a fékerõszabályzót és a nyergeket is vizsgáld át.
Idõvel sajnos a nyergek dugattyúi is beszorulnak,nem feltétlen a csúszka rossz.Ilyenkor szét kell szedni és kipucolni,javítókészlet kapható hozzá.
Az én kocsimon mindig is szorultak az elsõ nyergek,de annyira sosem,hogy felforrjon.Mikor a fõfékhenger szétment,a felújítása semmit sem ért,így beletettem a kétütemûét átalakítás nélkül.Azzal jó lett a fék még ha picit szorosabb is volt.8évet használtam hibátlanul,és semmi bajom nem volt a fékkel.

7543 Pápai László 2014-11-21 08:10:47  Előzmény:Mézner Norbert: 76158

a kuplung és a fék fizikálisan egyetlen helyen találkozik: a pedáloknál.

7542 Mézner Norbert 2014-11-20 08:08:58

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, hétvégén hozzá is látok a hiba megkereséséhez, és jelzem amit találtam, hátha valaki még hasonló gondokkal küszködik, egyébként nyáron újjítottam fel az egész fékrendszert kompletten, mielõtt ez a hiba jelentkezett kuplungot cseréltem , és az új kuplung nagyon kemény, rugdosni kell a pedált, ennek lehet köze a fékhez?

7541 Pápai László 2014-11-19 08:20:40  Előzmény:jocking .: 76156

ez is benne lehet, de elsõ körben a pedáloknál kell körülnézni.Mellesleg ne felejtsük el, hogy az elsõ fékek erõsebbek a hátsóknál, és a hátsók állapota se mellékes, lehet hogy jóval késõbb kezdenek el fogni alapállapotban is, mint az elsõk.

7540 jocking . 2014-11-18 16:53:53  Előzmény:Pápai László: 76155

Ha a hiba okozója tényleg csak a pedálsor lenne, akkor az összes fék fogna a hiba bekövetkeztekor, nem csak az elsõk. Valami gond van ott a nyereggel is, ahogy néztem mostanában a nyergeket (több autón, elsõsorban bontóban) a csapjaik legalább fele kaki. Múltkor én is ránéztem a csapokra, mert melegedett az elsõ fék és garázsból kitoláskor is nyiszorgó hangja volt, és "örömmel" tapasztaltam, hogy a 4 csapból 3 sz@rrá van rohadva. Az egyik úgy nézett ki, mint egy lerágott almacsutka.
De az tény, hogy a kuplung és a fék egyedül a pedálsornál áll kapcsolatban (úgy-ahogy) egymással.

7539 Pápai László 2014-11-18 10:12:10  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Mivel mint írtad a probléma a kuplungpedál benyomásakor jón elõ, szerintem minimum 90%,hogy a pedálok tengelye szorul, vagy fellazult a pedálsor, illetve a kaszni is lehet a ludas, de mindenképpen a pedálsor környékén van a hiba..Szerintem ott kezd a hibafeltárást..utána persze jöhet a féknyereg kence, de a hiba nem ott lesz..

7538  Spityu 2014-11-17 22:19:47  Előzmény:jocking .: 76153

Igaz! Erre nem is gondoltam. Mindenestre az ismerõsöm Trabija közveszélyes volt abban a formában. :) Szerencsére sikerült meggyõzni, hogy azt ki kell lakatoltatni.

Ja és igen, a féknyereg csapjait kell pucolni, kenni vékonyan. Nem a fékbetétekét, mivel azoknak nincs is, nem Lada.
[i](Módosította Spityu 2014.11.17. 23:22-kor)[/i]

7537 jocking . 2014-11-17 21:31:20  Előzmény: Spityu: 76151

Nem feltétlenül a tûzfal a kaki. Nálam is olyan, hogy ha be van nyomva a kuplung, akkor érezhetõen magasabban kezd keményedni a fékpedál. Már többször ránéztem, a lemez rendben van, viszont a pedálzat eléggé el lehet kopva, mert lötyögnek a pedálok.

7536 jocking . 2014-11-17 21:25:25  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Az is érdekes lehet a probléma kiderítésében, hogy mióta áll fent a probléma, illetve hogy mióta van nálad az autó. Vagyis csak újabban csinálja ezt, vagy mostanában vetted és most tûnt csak fel a gond?
Az a fõ probléma ezzel a hibával, hogy nem hiszem, hogy itt is lenne olyan, aki találkozott már ilyennel. Lehet, hogy a féken mókolt az elõzõ tulaj, és valamit sz@rul raktak össze a fõfékhengerben (bár ez csak akkor áll fenn, ha a megvétel óta megvan a probléma).
Lehet mechanikai gond is. A trabi tárcsafék féknyerge lengõnyerges megoldású. Két oldalt van 2-2 csap, amin mozdul az egész nyereg. Ezek a csapok egy idõ után szeretnek megrozsdásodni, és az akár akadást is okozhat.
Bár fura az egészben, hogy a kuplungnak is hatása van a fékre, amikor az egy teljesen külön rendszer...

Amit én elsõ körben megcsinálnék, ha ilyen gondom lenne:
- ellenõrizném a pedálokat, hogy minden a helyén van-e, és hogy a pedálzat rögzítõ csavarjai nem lazák-e (esetleg hogy a kuplungbowden nem éri-e el a fékcsövet valahol).
- ránéznék a fékbetétekre, hogy normálisan tudnak-e mozogni a kialakított helyükön (esetleg a betéteket tartó vasakra kennék egy kis rézpasztát).
- ellenõrizném, hogy nincsenek-e berágódva a féknyergek csapjai. Ha be vannak, csere. Itt érdemes cserélni a csapok gumi tokozását is (karmatyú szettel árulják) és a csapokat sem árt megrézpasztázni egy kicsit.

7535  Spityu 2014-11-17 20:56:27  Előzmény:Mézner Norbert: 76150

Érdekes... két dologra tudnék elsõ körben gondolni:

Mivel a kuplungpedál mûködtetése befolyásolja nálad a fékrendszert, elképzelhetõnek tartom, hogy a tûzfalad nem teljsen 100-as. Egyik ismerõsömnél az történt, hogy az évek során az akkumulátorsav áldásos hatásának köszönhetõen gyakorlatilag levelesre rozsdásodott alatta a lemez. Pont ott, ahova a pedálgép is rögzítésre került gyárilag. Namármost, ha csak a féket nyomtam, akkor erõ-ellenerõ elvén az egész pedálrendszer elbillent jobbra, nyeklett a lemez, ami miatt a fõféket nem is nyomta annyira a rúd, rossz volt a fékhatás. Viszont ha közben kuplungoltam, akkor ezt a billenést kompenzáltam, és így már rendesen dolgozott a fõfékhenger, fogott.

Mivel ezen túlmenõen is furcsa a fék, azt is valószínûnek tartom, hogy egész egyszerûen nem akar oldani az elsõ féked, itt még három felé ágaznék:
1. szorulnak a betétek a pálcákon, amiken csúszkálnak (szétszedés, alapos pucolás, kenés, összerakás, évekig jó), megszorulnak benyomott állapotukban
2. a fõfékhengerednél a tartály elsõ csöve alatti fenékszelep nem mûködik jól, nem ereszti vissza a fékfolyadékot, miután felengeded a pedált, vagy azért, mert
3. a fékpedál holtjáték nagyon kicsi. Én ezzel szívattam magamat a 2T-nél az elején. "Hagyok egy kis holtjátékot, de nem olyan nagyot, ne kotyogjon nekem, mint azelõtt 2x évig." Hát csak be kellett állítanom a gyári értéket, hogy jó legyen. :)

Elsõ körben a fentieket nézném végig a leírt sorrendben.

7534 Mézner Norbert 2014-11-17 20:37:21

Sziasztok!Egy igen érdekes probléma merült fel 1.1 es trabimnál amire még a szoci autósboltos öreg szaki is tátott szájjal nézett , azt mondta jó régen van a szakmába de ilyet nem pipált:
Problémám , hogy menet közbe felkeményedik a fékpedálom, és menet közbe érzem lejtõn is hogy fog a fék az autóban, méghozzá a 2 elsõ keréken, azok melegednek is mint állat menet közbe,a hátsók hidegek. rápumpálok a fékre, ujra visszapuhul,jól mûködik mindaddig amig be nem nyomom a kuplungpedált, ekkor a fék ismét felkeményedik, és ami a legröhejesebb, hogy benyomom a kuplungot , kigyullad a féklámpám és elkezd fékezni a kocsi, nagyon idegesítõ dolog,nem beszélve arról, hogy 2 km után tûz forrók a kerekeim, valaki légyszives segítsen!
Elõre is köszi: Norbi

7533 Szabó Sándor 2014-11-17 20:22:00

Fél óra barkácsolás és átalakítottam ezt: http://csepelautoalkatresz.hu/node/212 egy halál pontos 2t üzemanyagszint jelzõvé. Viszont jó lenne egy leírás (valahol már láttam) a biztosítéktáblának a sorrendjérõl.

7532 Karcza Andreas 2014-11-17 17:51:44  Előzmény: Spityu: 76145

Nem ez a cikk az , sajnos nem találom azóta sem de keresem minden nap .
Gondolom számodra is ismerõs az egy henger 2 dugó ( iker dugattyú )
Az volt felszerelv azaz 4 különálló leömlö 2 x2 hengerenként és 2db módosított jikov karbi volt rajta .
Itt nem is inkább a cikk a lényeg hanem hogy tényleg meglehetne-e oldani ?

Vagy valami tuning leírást ami pontos nem tud valaki ? Olyan 50/60 lovacska kellene .
Lehet akár nem gyári hengerfej stb ...
Itt gondolok ( 4 leömlö készítés , furás , esztergálás stb..) de nekem pontos adatok kellenének plusz képek ;) ha valaki tud küldje el nekem (andriis@live.com) :cool:

7531  Spityu 2014-11-16 19:42:13  Előzmény:Őry Gábor: 76146

Hát... nem egyszerû. Én ajánlom, hogy elõtte az üveget ragaszd bele a kéderbe fekete PU-val. Gyárilag mindössze a négy saroknál van a kasztni megkenve Palmatex-szerû ragasztóval.
Visszatérve az üvegre: ahogy öregedik a kéder, úgy kezd el egyre lötyögõsebb lenni benne az üveg. Konkrétan a hátsó oldalsók szabályosan zörögtek a helyükön. Mivel kinyomtam vékonyan összeszerelés elõtt, nem ázik be, és nem is mozognak, úgy tömít, mint egy ûrhajón.
Fontos azonban az is, hogy a karosszéria és a kéder között se tudjon befolyni a víz, nem túl gyári, de akár ott is kinyomhatod (felül és oldalt). Valaki azt mondta, hogy az utángyártott új kéder nagyon jól tömít, mindenféle ragasztás nélkül is.
Amikor beragasztottam az üvegeket, kb. 4-5mm átmérõjû csíkot húztam a kéder vájatának aljába, majd óvatosan ráfordítottam az adott üvegre. Az oldalüvegeknél nem volt nehéz, a szélvédõknél azért kell egy kis kézügyesség. Érdemes "szárazon" gyakorolni. A kéderek végeit minden esetben összeragasztottam pillanatragasztóval, nem kell aggódni amiatt, mert rideg, nem gond. Úgy emlékszem, szélvédõknél elõször két egymáshoz közeli sarokra tettem fel a gumit, utána a másik oldalon a hegyesebb sarokra, végül az utolsó, tompa szögû sarokra már könnyen felment. Felhelyezést követõen rá kell nyomkodni az üvegre, amennyire csak lehet. Kb. 10-20 percig érdemes/kell masszírozni.
A probléma áthidalására esetleg néhány 5-ös lyukat fúrni a taposó aljába.

7530 Őry Gábor 2014-11-16 19:13:32

Beázik a Trabim. Ez nem új, az újdonság az, hogy nem beázik, hanem dõl bele a víz, a hátsó ülés elõtti mélyedésben konkrétan fürödni lehetett volna, felmosóronggyal kellett kiszippantanom. Az ajtó kédereiné rést láttam, de a szélvédõ is ereszt, mert a kesztyûtartó polc is vizes volt. A kéder csere lesz, nem vitás, de mit tudok tenni a szélvédõvel?

7529  Spityu 2014-11-16 17:32:51  Előzmény:Karcza Andreas: 76144

Azt a csepeles cikket meg tudnád osztani velünk? Nem erre gondolsz?
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=418e5cf467472[/url]

Olyat már láttam, hogy Hirth F33-as hengereket feszegettek rá, vagy például vizes Rotaxot. Vagy egyedileg gyártott és/vagy öntött hengereket.

7528 Karcza Andreas 2014-11-16 13:50:05

Egy brutális utcai verseny gépet szeretnék össze pattintani
Ahoz keresgélnek a neten találtam egy olyan régi cikket (amit azóta se találok) hogy Csepel iker dugattyús hengerek voltak a 2t trabiban
Most errõl szeretnek infókat vagy ötleteket hogy megoldható-e vagy csak egy kacsa cikk volt .

7527 Kacsándi Szabolcs 2014-11-14 18:24:21  Előzmény:jocking .: 76142

Mindig tanul az ember:)A púpos trabinak nincsenek tartófülei,hanem az egyenes felsõ pereménél van felfogatva,több kisebb csavarral.Két lemeze van oldalt,ami a saroklemezhez van fogatva.A hátsók pedig az alsó merevítõhöz rögzülnek.

7526 jocking . 2014-11-09 19:15:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76141

Azért írtam, hogy "valószínûnek tartom", mert nem tudtam pontosan. ;) Egyébként miben más a púpos lökhárító felfogatása?

7525 Kacsándi Szabolcs 2014-11-09 18:17:38  Előzmény:jocking .: 76135

Csak egy kis kiigazítás.A púpos trabi lökhárítók teljesen mások,a felfogatásuk teljesen eltérõek.Amúgy a 601-esét szokták a púposokra szerelni,de az elég gáz.Egyébként meg bármi felszerelhetõ,ha valaki szeret barkácsolni.

7524 Szabó Sándor 2014-11-09 15:47:20  Előzmény: Spityu: 76139

Egy fél napot keresgéltem, találtam is gyárit, de már több mint két éves hirdetés volt. Úgyhogy maradok ennél, elég autentikusnak tûnik.

7523  Spityu 2014-11-09 09:05:24  Előzmény:Szabó Sándor: 76138

Van gyári is. 1984-tõl van az átfolyásmérõ, ami helyett de Luxe változatoknál lehetett kérni szintjelzõt is, úgy tudom. De nem biztos. :) Lehet, hogy érdemes volna szerezni egy olyan szettet.

7522 Szabó Sándor 2014-11-08 21:32:05  Előzmény:Szabó Sándor: 76137

Asszem már nem aktuális. Szerintem megtaláltam amit kerestem: http://csepelautoalkatresz.hu/node/212 Egy szolgálati kocsiba mégiscsak kellenek mûszerek. :)

7521 Szabó Sándor 2014-11-08 18:43:05

1,1-es Trabant üzemanyagszint jelzõ beépíthetõ a 601-be?

7520 Szabó Sándor 2014-11-08 17:55:01  Előzmény:jocking .: 76135

Hát ez az, most sincs rajta, mert állandóan leesik, ezért gondoltam a régi típusra. De már el is ment a kedvem a cserétõl, láttam az árakat. Itt-ott horpadt pár 30000. Amúgy köszi.

7519 jocking . 2014-11-08 15:57:42  Előzmény:Szabó Sándor: 76134

A Trabant annyira egy innovatív szerkezet volt, hogy még az 1.1-re is felmennek a teljes fém "íves" lökhárítók, minden luk ugyanott van. (Valószínûnek tartom, hogy még a púpos lökhárító is felmenne rá.)
Eladó darabokat figyelni kell a hirdetésekben, több oldalon is, mert nem túl gyakori, ha meg van, akkor is elég drága. Átlagos körüli állapotúból (ami azért messze nem tökéletes) 10 ezer körül van a 2 darab.
A sérülékenységrõl vitatkoznék, mert a mûanyag sarkúnak megvan az az elõnye, hogy ha valami van, akkor csak leesik a sarok és slussz. A teljes fém ívesnél meg minden görbül/horpad.

7518 Szabó Sándor 2014-11-08 13:13:42

Köszi a válaszokat. Rendõr ismerõsöktõl is kérdeztem, de mindenki mást mond. Egyenlõre nagy a bizonytalanság. A gép 1988-as. Ja még egy kérdés, mûanyag vég nélküli lökhárítót fel tudok tenni? Ha igen, tud valaki eladót? Nekem ez a verzió jobban tetszik és nem is olyan sérülékeny.

7517 jocking . 2014-11-08 12:21:46  Előzmény: Spityu: 76132

Én úgy tudom, hogy lehet a kocsira kék villogót szerelni, de csak szigorú szabályok szerint. Kettõ, ami tuti, hogy fontos:
Lehet az autón kék megkülönbözetõ jelzés, DE:
- úgy kell bekötni, hogy csak akkor legyen felkapcsolható, ha nem jár a motor és a gyújtás sincs rátéve.
- ha közúton mész valahova a kocsival, akkor a kék villogót egy rá való kis huzattal le kell takarni.

7516  Spityu 2014-11-08 11:14:26  Előzmény:Szabó Sándor: 76131

Szia!

Van balos és jobbos, egy-egy oldalra összesen kettõ kell az elsõ kerekekbe. Hátul egyforma és 1-1 darab kell belõlük. Tehát összesen 6 munkahenger van egy kocsin (ha nem túl régi a tiéd, tényleg, mikori évjárat?).

Szerintem kibelezett, elektronikájától megfosztott, be nem kötött villogót fel lehet tenni, de azért járj utána. Mûködõt tutira nem, használni meg még úgysem. Megafon az mehet szerintem, szintén minden további nélkül.

A sárga villogó egyszerûbb eset, de ha jól sejtem, kék-kék vagy kék-piros színût akarsz. Sárga villogó: [url]http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/030317a/[/url]

Utóbbit szerintem azzal a szöveggel lehetne talán engedélyeztetni, hogy mezõgazdasági gép közúti közlekedtetéséhez kellene a kísérõ autóra. De ez csak sejtés.

De van egy kocka és karika Lada is, amit rendõrautónak építettek meg, érdemes lehet felkeresni a tulajokat, õk biztosan tudnak segíteni, hogy mik a szabályok.

[url]http://www.youtube.com/watch?v=FWWZHbgLAdk[/url]
[i](Módosította Spityu 2014.11.08. 12:18-kor)[/i]

7515 Szabó Sándor 2014-11-07 22:47:15

Sziasztok! Minap kaptam egy 601-est ajándékba. Persze célozgattam rá, hogy jó lenne... Megkezdtem a szétszerelését, felújítom ésszerû határok között, lesz mit csinálni azt már látom. Ha nem gond kérdezek majd ezt-azt. Pl,hogy az elsõ fék munkahengerek dobon belül megegyeznek? Mert a rendelésnél, csak annyi van, hogy jobb, vagy bal. Aztán, láttam a galériába egy rendõrautó szerûséget. Én már régen gyúrok egy sheriffautóra. Megszereztem hozzá a retró villogót szirénát stb. De úgy tudom, hogy ezeket még birtokolni is tilos. Tudtok errõl valamit? Még az is megoldás lenne nekem, ha fel lehetne tenni kibelezve, a vizualitás a lényeg. Cégautónak szánom, a különlegessége lenne a fontos.

7514 Őry Gábor 2014-11-04 19:03:37

Köszönöm a segítségeteket!

7513 Őry Gábor 2014-11-04 18:57:54  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76125

Óh, b...asszák meg!

7512 Szabó Gábor 2014-11-03 22:21:35  Előzmény: Malu Zimak: 76123

Gyári ragasztót aromás hígító szépen leszedi, polifoam jó oda, nehezen ég, palmatex megfogja csak tartsd be a használati útmutatót. Nem olcsó mûvelet.

7511 Szabó Gábor 2014-11-03 22:17:24  Előzmény:Őry Gábor: 76121

Spirálrugóshoz való van polcon új, olcsón, mûbizonylattal. Vizsga elõtt célszerû felrakni, zöld irányjelzõ visszajelzõt kérik még, de azt a trabi relé tudja kezelni, nem kell elektronika külön.

7510  Spityu 2014-11-03 20:37:30

A vonóhoroghoz: az én 2T-men kicsit eltérõ rögzítésû van: az elején nálam is a laprugó két csavarjához csatlakozik, hátul viszont csak két csavar tartja a horgot. Nem a merevítõnél csatlakozik, hanem amögött, szimplán a padlólemezhez(!). Természetesen jó nagy átmérõjû fakötésû alátétekkel a kiszakadást elkerülendõ.
Felszerelést követõen szerintem nyugodtan közlekedj vele mûszakiig, nem fognak kötekedni. Nekem a fordítottja lesz - állandóan. Tudomásom szerint úgy '96 tájékán, amikor felkerült a vonóhorog, sokkal nagyobb tömegre adták meg az engedélyt, és emiatt hagytam fent szeptemberben mûszakin a restaurált '84-esen, mivel ha leszereltem volna, legközelebb kisebb tömegre adnák meg... továbbá a vonóhorognak már semmilyen papírja sincesen meg. Azonban - mivel ronda, és nem gyári - le fogom szerelni, és úgy fogok autózni. Ha a rendõr megkérdezi, hogy hol van, simán ki tudom magyarázni. Pl. letörött a csatlakozó lemezkonzola, emiatt hegesztõnél van az egész cucc. Volt ilyen, 2x is. Az már más kérdés, hogy csak 5 percig volt a hegesztõnél, autóval együtt.

Motorháztetõ-, tetõkárpithoz: a 4T-men IGAZI, festékszaggató magasnyomású mosóval (K******r) távolítottam el a motorháztetõ szivacs maradékát. Gyakorlatilag csak a ragasztó réteg maradt a lemezen, ami legalább nem poroz. Természetesen ha újat ragasztanék fel, eltávolítanám. Azt nem tudom, hogy honnan lehetne a gyárihoz hasonló anyagot beszerezni, meg az le is van írva lejjebb, azt viszont tudom, hogy a Palmatex-szel vigyázni kell. Tudom, van többféle, de - ha jól sejtem - most elsõ sorban a sárga átlagpalmatekszrõl van szó. Tubusos, vagy dobozos kiszerelésben kapható. Nem tudom, hogy az említett szivacs és a hungarocell milyen rokonság viszonyban állnak, de utóbbit gyönyörûen marja a ragasztó oldószere. Gyakorlatilag egy egész tábla hungarocelt képes néhány csepp Palmatex feloldani. :) Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy a vele való munkálatok során igencsak ajánlott összeférhetõségi próbát tenni. Továbbá a fényezett felületekrõl is képes pikk-pakk lemarni a festéket. Szóval AZ ADOTT alapanyagot mindig ajánlatos egy kísérletnek alávetni.

7509 Gyapjas Gergely 2014-11-03 19:25:06  Előzmény:Őry Gábor: 76124

Nem lehet rajta se! Ugye mûszakin bejegyzik a vontatási adatokat és kapcsolási magasságot. Készülj a forgalmi cserére is.

7508 Őry Gábor 2014-11-03 19:14:44  Előzmény:Gyapjas Gergely: 76122

Köszönöm a segítséget!

És hogy jutok el a mûszakira? Merthogy nem lehet vonóhorog mûszaki nélkül. Vagy csak vontatni nem lehet?

7507  Malu Zimak 2014-11-02 17:14:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 76118

Köszönöm a segítséget, igen tényleg 1.1-es. A polifogam hablemezt is palmatexel kell ragasztani? Bocs ha hülyeséget kérdezek, de ugyábár ha tudnám nem kérdezném :)

7506 Gyapjas Gergely 2014-11-02 14:42:49  Előzmény:Őry Gábor: 76121

Szia!

Fúrni kell a fenéklemezt a merevítõbordánál 4 helyen mindkét hátsó futómû esetében. Laprugósnál a másik két csavart a laprugó leszorítónál kell kicsit hosszabbra cserélni, spirálosnál azon a helyen két lyukat kell fúrni és oda kell felfogatni. Használttal az a baj hogy nincs hozzá mûbizonylat azt meg kérik vizsgán. Ha nincs mûbizonylat akkor kell bontós számla meg meg kell röntgeneztetni hogy repedésmentes, de az meg nem olcsó, és még kell egy igazolás hogy szakember szerelte fel.
Ha legálisan kell akkor olcsóbb meg egyszerûbb az új.

7505 Őry Gábor 2014-11-02 12:26:25  Előzmény:Pápai László: 76120

Vonóhorog ügyben kérném tanácsotokat. Használt is érdekel. Illetve még az, hogy szereléssel megúszható az ügy, vagy hegeszteni kell?

7504 Pápai László 2014-11-02 11:43:05  Előzmény:Pápai László: 76119

Tárgytalan..

7503 Pápai László 2014-11-01 22:40:10

Sziasztok!

Van esetleg valakinek képe 1,1-es Trabi fûtésboxáról, amiben nincs benne a ventillátor?a radiátor feletti lemez elhelyezkedése érdekelne, mi tartja, és mi a beszerelési helyzete..
köszi elõre is!

7502 Holnapy Gergely dr. 2014-10-31 23:24:44  Előzmény: Malu Zimak: 76117

Üdv!

Feltételezem hogy 1,1-es Trabiról van szó...
1: Palmatex erõsragasztó.
Portalanítás után (ez fõleg a tetõn maradt elporlott szivacsnál orbitális szívás), mindkét ragasztandó oldalt bekened, és amikor már húzóssá válik a ragasztó, akkor felhelyezed. Nem az összenyomás ideje, hanem az erõssége számít! Nehogy egyedül állj neki -fõleg ne kombinál-, legalább 4 kezes (és 4 lábas) meló.
2: Polifoam hablemez
1,5-2 cm-es vastagságú, pl. OBI-ban is kapható, tekercsben. Felragasztás a tetõkárpithoz hasonló módon, bár ez egyedül is végezhetõ
Vagy garázsban, vagy melegebb idõben az utcán csináld.

G

7501  Malu Zimak 2014-10-31 12:51:07

Üdvözletem, két kérdésben szeretnék segítséget kérni. 1: Tetõkárpitom lejött mivel hogyan lehet visszatenni hogy ne csak napokig legyen jó? 2: Motorháztetõn tönkrement a szivagy mivel lehet helyettesítteni? Elõre is köszönöm a segítséget.:)