Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1325 Nagy Donát 2010-01-23 12:13:32  Előzmény:Nagy Donát: 69939

Esetleg annyiban tudtok segíteni nekem, hogy, hogy a HB4-1-es karbiban mekkora fúvókáknak kell lennie? Ha már leszedem megint, leellenõrizném, viszont erre nem akadtam rá a neten, csak a csavarok beállítására.

1324  Spityu 2010-01-23 10:39:59  Előzmény:Őry Gábor: 69938

Bizonyára szimmeringes, hengergörgõs.

1323 Nagy Donát 2010-01-23 10:38:54  Előzmény:Őry Gábor: 69934

Köszi srácok, így a hétvége folyamán kipróbálom.

1322 Őry Gábor 2010-01-23 07:59:11  Előzmény:jocking .: 69936

Ezért szoktam beragasztani a csapágyakat... De várjunk csak! A fõtengelyen mászott el a csapágy? Hogy tették azt fel? Akkor nem a kis pöcök tehet róla, az az elfordulás ellen véd. Lötyögött eredetileg is a csapágy a fõtengelyen...
[i](Módosította orygabor 2010.01.23. 09:02-kor)[/i]

1321 Madocsai Gergely 2010-01-22 20:52:56  Előzmény:jocking .: 69936

Baromi nagy mázli, h nem ugrott ki a tárcsa menet közben! Ekkor egy pillanat alatt bekussol, de sajnos örökre...

1320 jocking . 2010-01-22 20:12:08

Megosztanék egy 2T hibajelnséget itt is, hátha majd egyszer valakinek jól jön ez az információ.;)
A következõ történt. A 2T-nkek elég fura, kávédaráló szerû hangja kezdett lenni, csörgott is és ereje sem nagyon volt. Elõször azt hittük, hogy hajtókarcsapágy vagy a dugattyúgyûrû a hibás. A motor szét lett barmolva, a diagnózis a következõ. A fõtengely közepén van 2 csapágy és az a távtartó bigyó középen. A csapágyakat elforgás ellen egy kis csap rögzíti. Az történt, hogy ez a kis csap eltört és a csapágy kimászott a helyérõl egészen a fõtengelyen lévõ sonkáig, azon is a vezérlõtárcsa stiftje fogta meg, ami szépen lereszelõdött a csapág által. Így a vezérlõtárcsa rögzítése 1 csapra korlátozódott (a másik érdekes mód nem fogyott el) és valszeg kicsit lötyögött ide-oda. A tömítetlenség és a tárcsa lötyögése okozta a hangot és a teljesítménycsökkenést.
Szinte hihetetlen, de ez a motor még mindig tud újat mutatni.:):rolleyes:

1319  Spityu 2010-01-22 20:02:25  Előzmény:Őry Gábor: 69934

Szerintem tuti a karbi. Persze meg kell nézni a fõtengelyt tömítettségét is, ill. a vezérlõtárcsák felfekvõ felületét úgyszintén.

Mindenekelõtt feltennék egy másik karburátort...

A 28HB4-1 típusú karbinál a megkerülõ szelepet a következõképpen kell beállítani:
- zárt állapotba hozzuk a pillangószelepet, ha kell kijjebb csavarjuk az ütközõcsavart,
- lehúzzuk a szívókönyöktõl a karburátor talpára menõ gumicsövet (egyszerûbb, ha a könyökrõl húzzuk csak le, és rádugunk egy másikat),
- megszívjuk, vagy belefújunk a csõbe, elméletileg zárt állapotúnak kell lennie a kisegítõ szelepnek,
- fokozatosan nyitunk a pillangószelepen, ami a rudazat segítségével egyben a kisegítõ szelepet is elkezdi nyitni,
- a pillangószelep zárt állapotához képest 7-8 fokos kitérésnél kell nyitnia a kisegítõszelepnek. Papír szögmérõvel teljesen jól be lehet lõni, csak kell keresni valamilyen referencia egyenest. Fontos, hogy a pillangótengelyre csatlakozó karnak a középvonalát vegyük figyelembe, mert az oldallapjai nem párhuzamosak vele!

Amennyiben szükséges a rudazaton lévõ két anya lazítását követõen a "menetes szár" forgatásával állítunk a két faudifej távolságán, majd lehúzzuk a két kis anyát. Amúgy igen, átlag 94mm ez a távolság.

1318 Őry Gábor 2010-01-22 19:41:09  Előzmény:Nagy Donát: 69928

A karbitalpat meg tudod síkolni egy asztallapon egy hosszú, 120-as csiszolópapírral, utána egy finomabbal. Addig tolod végig, amíg asztallapon stabilan áll, nem billeg.

Ja, még mielõtt elfelejtem: Nézd meg, hogy a megkerülõ levegõszelep nem nyit-e alapjáraton! Az összekötõrúd gömbfejeinek tengelytávolságának asszem 94 mm-nek kell lenni.(Igaz, Spityu?)
Ha ez rendben, nézd meg, rendben van-e a megkerülõ levegõ mûanyagcsöve.
Ezután ess csak neki az egésznek.
A karbitengely kiszerelése sem macerás. Persze próbáld ki elõtte a javasolt módszert.
A pillangószelepet állítsd teljesen zárt állapotba, és egy nagyobb méretû és lehetõleg jó minõségû csavarhúzóval lazítsd meg a pillangó csavarjait. Jól feküdj neki, nehogy elnyald a csavart. Ne felejtsd el a tengelyirányú elmozdulás ellen rögzítõ csavart az úszóházfedél mellett.
A tengelyen van egy horony az emeltyûkar felõli oldalán. Erre tegyél egy "O"-gyûrût, hidraulikaboltban van ilyesmi többféle méretben, kb. 6*1-es jó rá. A lényeg, hogy csak egy icipicit szoruljon.
Nézd meg a tengely másik végénél is a karbit, zárt-e a tengely furata? Elvileg van rajta egy dugó.
Ha nincs, és lötyög ott is, akkor le kell dugaszolni valamivel.
Röviden ennyi. persze, ha a karbi hibás, mert ha a labirintoknál szökik az anyag, akkor ez ez egész nem ér semmit, de persze nem árt lecsekkolni a motorgenerálkor, ha már úgyis lesz.

1317 Lizák Péter 2010-01-22 18:32:51  Előzmény:Sövényházi József: 69932

Enegem azért érdekelne, mert a sulihoz kellen valami hasonlót összetolnom.
A carstyling-on tudom, hogy fenn van onnan nyomtam a képet én is ide. Azért köszi

1316 Sövényházi József 2010-01-22 16:23:53  Előzmény:Lizák Péter: 69919

Hát nekem nagyon nemgyerebe, de izlések és pofonok... egyszeer láttam itt szegeden a carstyling nyitótalálkáján, lehet ha írsz neki kommentet válaszol, bár nem tûnik aktívnak [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=38698[/url]
esetleg még itt [url]http://www.dreamtuning.hu/index.php?oldal=autoadatlap&model=durrogo[/url]
[i](Módosította yocc 2010.01.22. 17:29-kor)[/i]

1315 Marton Tamás 2010-01-22 15:17:48  Előzmény: Spityu: 69930

Valószínû, hogy tényleg az adta meg magát. Azért a biztosítékok táján is nézzél szét, már csak a kürt miatt is.

1314  Spityu 2010-01-22 09:51:15

Lenne egy kérdésem. 4T Trabinál a reflektorkapcsoló nem mûködik megfelelõen. A bajuszkapcsolóra gyanakszom, mert ha meghúzom magamfelé (felkapcsolt mûszerfali forgókapcsoló esetén), akkor rendesen világít, visszaengedéskor pedig a tompított. Viszont, ha elõretolom refi állásba, akkor egyik sem világít. További hibajelenség, hogy ha megnyomom a kürt gombját, az sem szól.
Kérdés, hogy a bajuszkapcsoló lehet-e a hibás, vagy valami más. Na nem mintha sok egyéb lenne...

1313  Spityu 2010-01-22 09:39:35  Előzmény:Nagy Donát: 69928

Ha 89-es, akkor gyárilag labirintos. Még ha meg is bontották, nulla az esélye annak, hogy szimmeringet tettek a helyére. A labirint nem igazán szokott engedni, inkább csak sírni szokott... szerintem is a karbinál keresendõ a probléma oka. A pillangótengely az a tengely, amit a gázbowden mozgat a házban. Ezen kívül a szívócsonkra felcsatlakozásánál is lehet hézag, a túlzottan meghúzott csavaroktól elgörbült karbitalp miatt.

1312 Nagy Donát 2010-01-22 09:25:27  Előzmény:Tóth Péter: 69927

Sajnos a motorról nem tdok semmit sem. Nem tudom, mit kellene néznem ahhoz, hogy bontatlan-e. Amúgy meg, mikor vettem, akkor sem volt jó benne a km óra, szóval az akkori számadat is hasztalan. Múltkor volt mérve a motor kopása, és 7.5 bar volt a kompresszió.
1 - 2 hónapon belül ideje lesz egy komplett felújításnak amúgy.

A pillangótegely az melyik? :)

1311 Tóth Péter 2010-01-22 06:57:26  Előzmény:Nagy Donát: 69926

A pillangótengelyre gondoltak. Nem volt meg megbontva? Mennyi km van benne?

1310 Nagy Donát 2010-01-21 22:23:27  Előzmény:Őry Gábor: 69921

Milyen tengely? Amúgy 89-es a motor.

1309 Nagy Donát 2010-01-21 22:23:01  Előzmény:Varga Tibor: 69924

Köszi, ezt kipróbálom.

1308 Varga Tibor 2010-01-21 21:00:10  Előzmény:Nagy Donát: 69920

Falsot szív. vagy a karbi tengelyénél, vagy a fõtengelynél. Féktisztítóval próbáld ki alapjáraton(van, ha nincs valaki kicsit nyomja a gázt)mikor esik vissza, fújj be a kérdéses hely egyikére, ha felpörög, ott a hiba

1307   2010-01-21 13:55:24  Előzmény:Lizák Péter: 69919

nem tudok róla semmit, de nagyon tetszik :DDDDD
[i](Módosította Jurij 2010.01.21. 14:55-kor)[/i]

1306  Spityu 2010-01-21 13:14:55  Előzmény:Nagy Donát: 69920

Másik karbival is csinálja? Szimmeringes, vagy labirintos a motorod?

1305 Őry Gábor 2010-01-21 11:31:44  Előzmény:Nagy Donát: 69920

A tengely hogy áll?

1304 Nagy Donát 2010-01-21 09:26:43

Kis tanácsra lenne szükségem. HB 4-1-es karburátotom van fent. Olyan jelenség van, hogy ha gázt adok, nagyon felpörög, majd leesik a fordulatszám, és leáll. Ha leállás elõtt egy igen pici gázfröcccsöt adok, ismét felpörög. Már leszedtem a karbit, kipucoltam, vettem felújító készletet, tömítéskészletet, a hiba mégsem oldódott meg. Elsõre én is gondoltam, hogy fals levegt szív, de én ezt már kizártam, mindent alaposan meghúztam, tömítettem. Esetleg más ötlet?

1303 Lizák Péter 2010-01-20 21:14:22

Errõl valaki tud mondani valami bõvebbet? :-)

Állítólag Kadett GSI mûszeregysége. Hol lehet ilyet szerezni, mennyiért? És hogy lapátolható be egy ilyen egy Trabantba?
[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/86/98/8.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.01.20. 22:15-kor)[/i]

1302 Varga Tibor 2010-01-20 20:48:07  Előzmény:Kolonics Tamás: 69913

Valami nagyon nem jó. Az 50-es szálon indít, az adja a delejt amikor önindítózás állásban van a gyujtáskulcs. Mit csinál az 50-en a töltés vezetéke? teljesen nem értem most hogy dugtátok össze.
Ugyanúgy legyen ahogy volt Trabi önindítóval, a fehér indítási segély szálat el is hagyhatod.
Kell az 50-es pont szála, az akku pozitív, és szintén ide a generátorról jövõ piros kábel.

1301 Madocsai Gergely 2010-01-20 20:43:35  Előzmény:Pátkai Antal: 69916

Legközelebb próbáld meg rozsdaátalakítówal, mint pl. a ro55. Ezt alapból át lehet festeni, max a képzödö fehér "porcukrot" kell letakarítani egy picit elõtte.

1300 Pátkai Antal 2010-01-20 19:38:27  Előzmény:Léber Balázs: 69915

Hát pedig már felújítottunk az enyém elõtt egy autót és annál nem jött elõ ez a jelenség.Mindegy amúgy is javítani akartam a fényezés minõségén.
A rádióhoz nem volt olyan komoly a kérdés csak mert ugye a bal oldali gombot lehet tekergetni az oké ,de be is lehet nyomni és akkor egy kattanó hangot ad igazából azt nem tudom mit csinál.

1299 Léber Balázs 2010-01-20 19:26:44  Előzmény:Pátkai Antal: 69912

A rozsdamaró az olyan anyag, amit alkalmazás után semlegesíteni kell. De ez rá is van írva a dobozára. Ha ez elmarad, na akkor van az általad írt jelenség.
Szégyen / nem szégyen, de mielõtt belevág az ember valamibe nem árt ha megkérdez vki olyat aki konyít a területhez. Másik lehetõségként tanul a sajt kárán.

A rádióhoz a kérdés ugye nem komoly? Ez egy mezei kétgombos készülék, aki még életében nem látott autórádiót, az is gondolkodás nélkül a baloldali nagy gombot fordítaná el.
A szélvédõre ragasztós antenna igazából semmire se jó, de szükségképpen megteszi.

1298   2010-01-20 19:25:31  Előzmény:Kolonics Tamás: 69913

Hát, hozzá nem értõként én azt mondanám, hogy ha egy negatív póluson lenne egy pozitív pólus kötve, akkor zárlat keletkezne, biztosíték elolvad, és gondolom hogy az önindító nem forgatna, bár lehet most nagy butaságot mondtam :D

1297 Kolonics Tamás 2010-01-20 19:10:21

Sziasztok!
Ismét a segítségetekre szorulok!Tud a Polo önindító bekötése(Trabi 1.1-be 5-ös váltó)valami meglepetést okozni?A mostani bekötéssel forgatja a motort de olyan mintha a negatív oldalon is lenne pozitív.Ez lehetséges?(15a kék-fekete gyújtás kapcsoló,a 8-as csavaron az akku pozitív és az 50-en a generátor töltés vezetéke.
Köszönöm a segítségeteket elõre!Bebe

1296 Pátkai Antal 2010-01-20 16:46:22  Előzmény:Léber Balázs: 69904

Köszi szépen erre nem jöttem volna rá magamtól szerintem.
És nem tudod véletlenül hogy hogy lehet magát a rádiót bekapcsolni , és ezek a mai modern univerzális antennák amit szélvédõre lehet ragasztani jó-e egy ilyen rádióhoz?
Az elõlapra lenne már ötletem csak pénzügyek terén nem állok a helyzet magaslatán.
Egyébként tudja valaki a festéken miért üt át a rozsdamaró?
Az összes motortakaró lemezt a légszûrõ házat csiszolhattam újra és lehet újrafényezni mert át ütött rajta a rozsdamaró.

1295  mafa 2010-01-20 09:52:16

Úgy tûnik a kormányzási gondom megoldása egy kiadós futómûállítás lesz. Megpatkázhattam, s most nem egy irányba állnak a kerekek, egész komoly (kb 1/8 kormányfordulatnyi) kóülönbség ban köztük.

Minden elemet végignéztem a kormánykeréktõl a kerékig, minden jól rögzített, ép. Valszeg az van, hogy menet közben hol az egyik, hol a másik gumi tapad meg jobban, s abba az irányba megy a kocsi.

No, holnap reggel kiderül a futómûállítás után.

1294 Tóth Péter 2010-01-20 06:50:05

Helló!
Segítség kellene!

A Dacia melyik kiadású autófitben van benne, leszedtem netrõl a 2006-osat, de abban nincs benne. Kellene egy régebbi verzió. Melyiket próbáljam? vagy kinek van meg?

1293 Léber Balázs 2010-01-19 21:36:42

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Hûûû! Most már irigyellek is. A géped így tényleg sokkal szebb, mint egy 88-as új korában.
A rádió jó lesz elõlap nélkül is, ha mûködik.
A képet nézve még kapcsolható bemenete is van, még csinálni se kell rá.
Ha megunod a rádiót, csak betolsz vmi konzerv zenét.
A hangnyomás nem fogja kivinni a szélvédõt, én úgy 5w-osra saccolom, valszeg mono.
Itt egy kép egy hasonlóról, ha mégis elõlapkeresésre adnád a fejed:
http://img410.imageshack.us/img410/4574/p1010003ts7.jpg
Ha van egy kis lakatos/lemezalakítós hajlamod, még csinálhatsz is hozzá.
Gondolom neked a fazon miatt lenne érdekes. Szerintem tuti.
Nem kell minden trabiba vidi, neked a gazdag nagybácsi küldött nyugati hifit :-)

1292 Léber Balázs 2010-01-19 21:35:04

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Jó ez a quelle rádió :-) ugye nem adtál érte pénzt? Legalább mûködik?
Ha az elõlapról lekopott fóliát ki tudod javítani, még ki is fog nézni vhogy.
Ebben az állapotában olyan, mintha épp most húztad volna elõ vastelepen egy szemétkupac alól.
Mikori gépbe készül különben? Már csak a korhûség miatt.

1291 Pátkai Antal 2010-01-19 21:34:42

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta Tiberius)[/i]

Na ködlámpa témában eddig így állok,tettem fel egy képet amin le van fotózva az üveg és akkor most a feliratnak merre kell állnia?
Ja és mi a véleményetek az uccsó két képen látható rádióról?
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/vi ew/100118/F_nyk_pek-0028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1290 Marton Tamás 2010-01-19 21:29:05  Előzmény:Varga Tibor: 69902

Igen, a 4000ft körüli nagyon olcsónak tûnik, ezért is kérdeztem inkább meg.
De az lesz a legtisztább ha felhívom õket,vagy írok mailt, mert így nem merek rendelni.

1289 Csády Szabolcs 2010-01-19 19:58:19  Előzmény:Varga Tibor: 69901

Köszi. Mire elolvastam a válaszod, már ismerõsöm megmondta a frankót.

1288 Léber Balázs 2010-01-19 18:25:34

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Szia!
Így tényleg az az elsõ, hogy legyen rajta rendszám matricával.

Maga a rádió sima lemezzel tényleg gány lenne, az olyan teherautós falun elmegy megoldás.
Kilóg belõle egy vastag szürke kanóc kupakkal a végén. Na az a bemenet, erre tudsz kötni valami hangforrást: cd, magnó, mp3, gps, bármit.
Az elõlapon pedig ha megnyomod a "T" gombot, akkor még hallani is fogod.
Mondjuk a csatin meg kell keresni a sok pólus közül a bemenetet.
Mielõbb menjen a gép!

1287 Pátkai Antal 2010-01-19 18:25:11

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta TWK-001)[/i]

Az hogy nincs meg az elõlap az szerintem egy kicsit gond.Azzal van problémám hogy ha csak egy sima lemezt kivágok és felteszem rá akkor szerintem az olyan snasssz:)). Valami gyári hoz hasonlót szeretnék csinálni, már csak az a problémám hogy sehol nem találtam ugyanilyen rádiót.Én úgy vagyok vele hogy szeretem hallani a motor hangját bár még nagyon volt lehetõségem közúton menni vele mert még forgalomba kell állítani és ugye az nem két fillér.Majd ha megunom a motor hangját beleteszem a rádiót:)
A kapcsolható bemenetet hogy érted? nem vagyok túl jó ilyenek terén.

1286 Varga Tibor 2010-01-19 18:21:41  Előzmény:Marton Tamás: 69896

A 4 ezer ft-os max egy hengerre értendõ sztem, én 20párezerért vettem a szettet a 2.0-hoz, de nagy különbség nem lehet árban a két motor között.

1285 Varga Tibor 2010-01-19 18:17:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 69891

Úgy értettem, hogy a gomba az testet kapcsol. Az indexvisszajelzõn meg a + szál a kapcsolt.

1284 Pálfi Tibor 2010-01-19 17:43:29  Előzmény: : 69882

Köszi szépen, megnézem.

Más:

az új autódokis tanács:):

[url]http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/01/15/szivo_calibrabol_fujot/?rnd=841[/url]


[i](Módosította palfitibi 2010.01.19. 18:43-kor)[/i]

1283 Lizák Péter 2010-01-19 16:37:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 69891

Akkor kormányoszlopon valahova :-D
pl az a kis lemezke ami a kapcsoló helyén van a limo esetében jobb oldalt az ablaktörlõ kar mellett.

1282 Lizák Péter 2010-01-19 16:30:24  Előzmény:Fogarasy Balázs: 69893

Ugyanúgy, mint bámelyik másik Trabantra, de ezt a moderátor úriember is elmondta. Így ne mírom le mégegyszer. Viszont ha túl könnyen rámegy a helyére akkor gyanús, hogy ez is vándorútra kel.
[i](Módosította PEDROH 2010.01.19. 17:33-kor)[/i]

1281 Fogarasy Balázs 2010-01-19 15:33:11  Előzmény:Mazák Viktor: 69894

Kösz, próba megvolt, remélem holnap nem vesztem el megint!

1280 Marton Tamás 2010-01-19 15:22:40

Nézegettem online katalógusban gyûrûket, persze a Golf II 1.3-hoz:
Már csak azt nem tudom, hogy az ár ami oda van írva, milyen egységekre vonatkozik.
Segítsetek, szerintetek mire értendõ az ár? 4 dugattyúra, tehát full szett, vagy csak 1 esetleg 2 dugattyúra? Létezik, hogy pl. a Goetze márkából 4195Ft-ért szettet kapok?
Ugyanebbõl a Kolbenschmidt 16043Ft.

Itt egy kép:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100119/szak_ll2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A technikal information-nél, kiírja a leírásban, hogy olajlehúzó1: 2, olajáteresztõ1: 3. Ezt a gyûrûk mennyiségére értik? Mert ha jól értelmezem akkor ez 2 dugattyúra elég mennyiség. SZERK: (nem nem jól értelmezem, bocsi hülye vagyok, akkor 6-nak kéne lenni össz)
A "size" oszlopban lejjebb görgetve vannak még 0.50 és 1.0 darabok is, sztem ez a túlméreteset jelenti, de nekem 0-s kell gondolom.
[i](Módosította PAtr0n 2010.01.19. 16:26-kor)[/i]

1279 Marton Tamás 2010-01-19 14:48:17  Előzmény:Őry Gábor: 69889

Csak abban az egy hengerben volt kormos és elrövidült a gyertya, azért gondoltam a gyûrûkre. Elosztófedelet meg rotort elég gakran szoktam cserélni, szóval a gyújtást mint olyat kizárnám. De majd kiderül mi volt a baj, csak már tartanék ott. A hengerfal nekem simának tûnik (olyan fényes) így szétszedés elõtt is, de persze ehhez szakértõi szemek kellenek.

bigmafa: persze gondolom, valamennyit kell azoknak az anyagoknak tágulni, amikor melegük van. Bár az ideális az lenne, ha olyan jó anyagokból lenne az egész blokk, hogy full pontosan lehessen illeszteni, nem félve a tágulás/ összehúzódástól. Megnéztem a javítási kézikönyvben a gyûrûhézag új és kopási határait:
kompressziógyûrú: 0.30-0.45mm
olajlehúzógyûrû: 0.25-0.40mm
kopási határ: kereken 1mm
1 mm azért nem kevés. ott azért már szökhet a cucc elég szépen.

1278 Mazák Viktor 2010-01-19 14:09:34  Előzmény:Fogarasy Balázs: 69893

Ahogy én szoktam:

Felül karimára illeszt, lent pedig bepattint, a lényege az, hogy ne félj tõle. Bár most hidegebb van, csak érzéssel :D. Ha két tenyérrel megtámasztod alul, és testbõl löksz rajta egyet, fel kell mennie. Pattannia kell egyet, úgy van helyén.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.19. 15:10-kor)[/i]

1277 Fogarasy Balázs 2010-01-19 14:05:04  Előzmény: mafa: 69892

Sziasztok!
Az elsõ lámpakarikát hogyan kell feltennei a 4t trabira?
Csak fel kell nyomni, nincs semmi, ami komolyabban tartaná?
Köszi

1276  mafa 2010-01-19 09:06:28  Előzmény:Marton Tamás: 69888

Igen, jól írod.

Azért nemcsak a gyûrûhézagon szökhet a nyomás, hanem a gyûrû és a henger között, illetve a gyûrû és a dugattyú között is. De nincs itt szükség annyira nagy tömítésre, nem PB palack ez..:-) Persze minnél pontosabb, annál jobb, de minimális gyûrûhézag mindenképpen kell, mert ugye az melegedni is fog ám, s akkor csökken a hézag. Ha hidegen nincs hézag, akkor üzemmelegen csúnya dolgok fognak történni. (inkább nagyobb hézag, mint egy picit is kisebb!)

A hézag mértékét a gyár adja meg (min-max). A trabinál nem tudom mennyi.