Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1350 jocking . 2010-01-29 19:19:08  Előzmény:Nagy József: 69964

Aztaqrva... Kemény!:D:cool:;)

1349 Bende Endre 2010-01-29 18:00:17  Előzmény:Nagy József: 69964

Ammándöfi!!! :)
aztak....va
Rílgud


[i](Módosította Andrew 2010.01.29. 19:02-kor)[/i]

1348 Nagy József 2010-01-29 17:57:20

Ma egy kicsit megcsinosítottam a felnijeimet!
[url]http://www.kepfeltoltes.hu/view/100129/DSC01140_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Jó lett?

1347  Spityu 2010-01-29 10:36:24  Előzmény:Sipos Tamás: 69960

Tudok olcsón gyári új diódahidat egy kollégánál, ha még van neki. Ha érdekel, jelezd!

1346 Nagy Donát 2010-01-28 22:24:03  Előzmény:Sipos Tamás: 69960

Hát, anyum kispolskijában is iylen volt, teljesen véletlenszerûen világított a töltés jelzõ. Autó villamossági ott is diódát cserélt.

1345 Oláh Olivér 2010-01-28 21:33:26

jó Budapesten is:)

1344 Sipos Tamás 2010-01-28 21:23:18

[justify]Kb. két évvel ezelõtt észrevettem, hogy alapjáraton parázslik a töltésellenõrzõ lámpa. Akkor szétszedtem a generátort, de semmi szemmel látható rendellenességet nem találtam. Mûszer híján mérni nem tudtam (ezt most sem tudok), ezért elvittem villamossági szerelõhöz. Az egyik teljesítmény dióda volt hibás. Teljes felújítást kapott és jól is mûködött, egészen tegnapig.
Érdekes módon, most nem alapjáraton parázslik, hanem véletlen szerûen magas fordulaton és alapjáraton is. Semmi összefüggést nem leltem a fordulatszám és a hiba jelentkezése között. Van amikor teljesen sötét. Többen azt mondták akkor, hogy ezzel ne is foglalkozzam, de én eléggé aggódó típus vagyok.
A javítási könyv 10 féle okot említ, ami elõidézheti. Ezek között a kopott kefe a legenyhébb, de gyanúm szerint nem ez lehet, mert akkor a fordulatszám függvényében jönne elõ, vagy szûnne meg. Meg különben is, egy szénkefének 10 ezer km után nem szabadna elkopnia. Megint egy diódára gyanakszom, de most egy másikra.[/justify]

1343 Gyapjas Gergely 2010-01-28 20:22:37  Előzmény: Spityu: 69958

Semennyire mert csapágyasra hajtod a motort mert elveszti az olaj a kenõképességét. A leírt jelenség miatt kell sûrûben cserélni az olajat. Nekem még visszafolyóág dugulás okozott ilyen problémát.

1342  Spityu 2010-01-28 10:32:20

Üdv!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 4T esetén mennyire normális a benzines olaj. Tudtommal télen ill. rövidtávon jó AC membrán esetén is elõfordulhat, mivel nem párolog el a kartergázzal a szívató által túldúsított keverékbõl a hengerfalakra lecsapódó és onnan a karterbe jutó benya.
Trabinál is igaz, vagy cseréljek azonnal olajat és membránt? 2 napja néztem, nem látszódott rajta semmi, és a nyomást is tartotta.

1341 Oláh Olivér 2010-01-27 21:20:28

Nincs valakinek 601-esbe, használható, még átkárpitozható hátsó ülése Nyíregyháza környékén?

1340 Irinyi Norbert 2010-01-27 20:48:46  Előzmény:jocking .: 69955

azaz a gyújtáselektronika az.Elnézést kérek tudatlanságomért mindekitõl:)

1339 jocking . 2010-01-27 18:34:59  Előzmény:Irinyi Norbert: 69954

Jobb oldalon a 4T-nek van csak fekete lapos cucca, rögtön kettõ is. Az egyik a gyújtáselektronika, a másik az alapjárati eektronika. 2T-nek a bal oldalon van gy nagyobb lapos doboz.

1338 Irinyi Norbert 2010-01-27 16:56:10  Előzmény:Vári László: 69953

Húúú lehet hûlyeséget írtam .De ez a dolog ha szembe állunk az autóval jobb oldalt a tûzfal elõtt van a sárvédõn ilyen kis lapos "kütyü" és egy csoki megy bele.:)

1337 Vári László 2010-01-27 15:47:52  Előzmény:Irinyi Norbert: 69952

Tirisztor? Nem 4T-rõl volt szó? 8-) Csakmert így hirtelen nem rémlik, hogy hol van ez az alkatrész. Bár lehet hogy csak én vagyok feledékeny xD

1336 Irinyi Norbert 2010-01-26 21:59:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 69951

Köszi a segítséget de ma megoldódott már végre.
Egy Tirisztort kellet még kicserélni mert halott volt, meg a karbi még egyszer ki lett pucolva és már hibátlanul ketyeg.:):)

1335 Madocsai Gergely 2010-01-26 21:10:17  Előzmény:Irinyi Norbert: 69946

Ha nem a gyújtás sz@rakodik(pl. elosztófedél, stb.) akkor én a gyorsítósziwattyú felé wenném az irányt: membrán ép-e, tömít-e, a szelep nem ragadt-e be ill. zár-e, azaz nem enged-e wissza. Járatok nincsenek-e eltömõdwe kosszal.

Hirtelen ennyi.

1334 tóth furdzsenxia 2010-01-24 18:43:22  Előzmény:Madocsai Gergely: 69937

ez tévedés!nálam volt egy motor kb 5 km mentek vele 1 hengerrel úgy csattogó motorral az elmondásuk alapján, "egy mami" avezérlõ tárcsa lealadt szép dolgokat mûvelt a blokkban,a rugója meg a dugó tetejébe bele épült.

1333 Petrovszki Dávid 2010-01-23 19:14:15

hali sziasztok
érdeklõdnék hogy a wartburg 160 as km órámba az izzó az mien
annyit tudok hogy bajonettzáras
de jóvolna tudni a pontos megnevezését és számát
vagy esetleg mivel tudnám ezt helyettesíteni

Létszíves segítsetek

1332 Irinyi Norbert 2010-01-23 19:11:45  Előzmény: : 69947

Hogyha szép lassan kezdem nyomni neki akkor igen.

1331   2010-01-23 18:48:51  Előzmény:Irinyi Norbert: 69946

fordulatszámot tartja magasabb tartományban?

1330 Irinyi Norbert 2010-01-23 18:46:36

Sziasztok! Még mindig kinlódom a 4T Wartburg rángatási és torpanási témával.
Olyat csinál hogy alapjárat szép csendes ha hirtelen akarok gázt adni lehörög olyan mint ha 1vagy 2 henger menne a gyújtásnál már minden kivan cserélve még gyújtáskapcsoló betét is.
Jah adtunk neki picit nagyobb elõgyújtásat és így most nagyon finoman adagolva a gázt lehet vele gurulgatni.
Olyan létezhet hogy a vezérlés 1fogal elcsúszott volna?
Mi lehet még a hiba?
Mert így elég nehéz vele közlekedni.

1329 Őry Gábor 2010-01-23 18:11:40  Előzmény:Nagy Donát: 69944

Lehet még 100-as kiegyenlítõ is, ha szeretsz gyorsabban menni, vagy a nyári melegben csörög.

1328 Nagy Donát 2010-01-23 15:50:28  Előzmény:Őry Gábor: 69943

Még egyzser köszi!

1327 Őry Gábor 2010-01-23 14:29:25  Előzmény:Nagy Donát: 69941

115-ös fõ, 150-es kiegyenlítõ, 45-ös alapjárati, 120-as szívató, 150-es alapjárati levegõ, és hátul egy hatlapú csavar alatt egy 100-as alapjárati keverékfúvóka.

1326 Kolonics Tamás 2010-01-23 14:03:19  Előzmény:Varga Tibor: 69918

Szia!Meg lett a hiba!Én voltam figyelmetlen!Az önindító bekötése az teljesen így volt bekötve ahogy írtad.A nagyobb bajom az volt ,hogy az akku negatív nem volt a kasznira kötve és emiatt mértem a kaszni és a z akku negatív pólus közt 6 voltot,a visszajelzõ lámpák meg emiatt össze vissza világítottak.A gumibakok nem vezetik a z elektromosságot!Ezért voltam figyelmetlen!Azért köszönöm a segítséget!!Bebe

1325 Nagy Donát 2010-01-23 12:13:32  Előzmény:Nagy Donát: 69939

Esetleg annyiban tudtok segíteni nekem, hogy, hogy a HB4-1-es karbiban mekkora fúvókáknak kell lennie? Ha már leszedem megint, leellenõrizném, viszont erre nem akadtam rá a neten, csak a csavarok beállítására.

1324  Spityu 2010-01-23 10:39:59  Előzmény:Őry Gábor: 69938

Bizonyára szimmeringes, hengergörgõs.

1323 Nagy Donát 2010-01-23 10:38:54  Előzmény:Őry Gábor: 69934

Köszi srácok, így a hétvége folyamán kipróbálom.

1322 Őry Gábor 2010-01-23 07:59:11  Előzmény:jocking .: 69936

Ezért szoktam beragasztani a csapágyakat... De várjunk csak! A fõtengelyen mászott el a csapágy? Hogy tették azt fel? Akkor nem a kis pöcök tehet róla, az az elfordulás ellen véd. Lötyögött eredetileg is a csapágy a fõtengelyen...
[i](Módosította orygabor 2010.01.23. 09:02-kor)[/i]

1321 Madocsai Gergely 2010-01-22 20:52:56  Előzmény:jocking .: 69936

Baromi nagy mázli, h nem ugrott ki a tárcsa menet közben! Ekkor egy pillanat alatt bekussol, de sajnos örökre...

1320 jocking . 2010-01-22 20:12:08

Megosztanék egy 2T hibajelnséget itt is, hátha majd egyszer valakinek jól jön ez az információ.;)
A következõ történt. A 2T-nkek elég fura, kávédaráló szerû hangja kezdett lenni, csörgott is és ereje sem nagyon volt. Elõször azt hittük, hogy hajtókarcsapágy vagy a dugattyúgyûrû a hibás. A motor szét lett barmolva, a diagnózis a következõ. A fõtengely közepén van 2 csapágy és az a távtartó bigyó középen. A csapágyakat elforgás ellen egy kis csap rögzíti. Az történt, hogy ez a kis csap eltört és a csapágy kimászott a helyérõl egészen a fõtengelyen lévõ sonkáig, azon is a vezérlõtárcsa stiftje fogta meg, ami szépen lereszelõdött a csapág által. Így a vezérlõtárcsa rögzítése 1 csapra korlátozódott (a másik érdekes mód nem fogyott el) és valszeg kicsit lötyögött ide-oda. A tömítetlenség és a tárcsa lötyögése okozta a hangot és a teljesítménycsökkenést.
Szinte hihetetlen, de ez a motor még mindig tud újat mutatni.:):rolleyes:

1319  Spityu 2010-01-22 20:02:25  Előzmény:Őry Gábor: 69934

Szerintem tuti a karbi. Persze meg kell nézni a fõtengelyt tömítettségét is, ill. a vezérlõtárcsák felfekvõ felületét úgyszintén.

Mindenekelõtt feltennék egy másik karburátort...

A 28HB4-1 típusú karbinál a megkerülõ szelepet a következõképpen kell beállítani:
- zárt állapotba hozzuk a pillangószelepet, ha kell kijjebb csavarjuk az ütközõcsavart,
- lehúzzuk a szívókönyöktõl a karburátor talpára menõ gumicsövet (egyszerûbb, ha a könyökrõl húzzuk csak le, és rádugunk egy másikat),
- megszívjuk, vagy belefújunk a csõbe, elméletileg zárt állapotúnak kell lennie a kisegítõ szelepnek,
- fokozatosan nyitunk a pillangószelepen, ami a rudazat segítségével egyben a kisegítõ szelepet is elkezdi nyitni,
- a pillangószelep zárt állapotához képest 7-8 fokos kitérésnél kell nyitnia a kisegítõszelepnek. Papír szögmérõvel teljesen jól be lehet lõni, csak kell keresni valamilyen referencia egyenest. Fontos, hogy a pillangótengelyre csatlakozó karnak a középvonalát vegyük figyelembe, mert az oldallapjai nem párhuzamosak vele!

Amennyiben szükséges a rudazaton lévõ két anya lazítását követõen a "menetes szár" forgatásával állítunk a két faudifej távolságán, majd lehúzzuk a két kis anyát. Amúgy igen, átlag 94mm ez a távolság.

1318 Őry Gábor 2010-01-22 19:41:09  Előzmény:Nagy Donát: 69928

A karbitalpat meg tudod síkolni egy asztallapon egy hosszú, 120-as csiszolópapírral, utána egy finomabbal. Addig tolod végig, amíg asztallapon stabilan áll, nem billeg.

Ja, még mielõtt elfelejtem: Nézd meg, hogy a megkerülõ levegõszelep nem nyit-e alapjáraton! Az összekötõrúd gömbfejeinek tengelytávolságának asszem 94 mm-nek kell lenni.(Igaz, Spityu?)
Ha ez rendben, nézd meg, rendben van-e a megkerülõ levegõ mûanyagcsöve.
Ezután ess csak neki az egésznek.
A karbitengely kiszerelése sem macerás. Persze próbáld ki elõtte a javasolt módszert.
A pillangószelepet állítsd teljesen zárt állapotba, és egy nagyobb méretû és lehetõleg jó minõségû csavarhúzóval lazítsd meg a pillangó csavarjait. Jól feküdj neki, nehogy elnyald a csavart. Ne felejtsd el a tengelyirányú elmozdulás ellen rögzítõ csavart az úszóházfedél mellett.
A tengelyen van egy horony az emeltyûkar felõli oldalán. Erre tegyél egy "O"-gyûrût, hidraulikaboltban van ilyesmi többféle méretben, kb. 6*1-es jó rá. A lényeg, hogy csak egy icipicit szoruljon.
Nézd meg a tengely másik végénél is a karbit, zárt-e a tengely furata? Elvileg van rajta egy dugó.
Ha nincs, és lötyög ott is, akkor le kell dugaszolni valamivel.
Röviden ennyi. persze, ha a karbi hibás, mert ha a labirintoknál szökik az anyag, akkor ez ez egész nem ér semmit, de persze nem árt lecsekkolni a motorgenerálkor, ha már úgyis lesz.

1317 Lizák Péter 2010-01-22 18:32:51  Előzmény:Sövényházi József: 69932

Enegem azért érdekelne, mert a sulihoz kellen valami hasonlót összetolnom.
A carstyling-on tudom, hogy fenn van onnan nyomtam a képet én is ide. Azért köszi

1316 Sövényházi József 2010-01-22 16:23:53  Előzmény:Lizák Péter: 69919

Hát nekem nagyon nemgyerebe, de izlések és pofonok... egyszeer láttam itt szegeden a carstyling nyitótalálkáján, lehet ha írsz neki kommentet válaszol, bár nem tûnik aktívnak [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=38698[/url]
esetleg még itt [url]http://www.dreamtuning.hu/index.php?oldal=autoadatlap&model=durrogo[/url]
[i](Módosította yocc 2010.01.22. 17:29-kor)[/i]

1315 Marton Tamás 2010-01-22 15:17:48  Előzmény: Spityu: 69930

Valószínû, hogy tényleg az adta meg magát. Azért a biztosítékok táján is nézzél szét, már csak a kürt miatt is.

1314  Spityu 2010-01-22 09:51:15

Lenne egy kérdésem. 4T Trabinál a reflektorkapcsoló nem mûködik megfelelõen. A bajuszkapcsolóra gyanakszom, mert ha meghúzom magamfelé (felkapcsolt mûszerfali forgókapcsoló esetén), akkor rendesen világít, visszaengedéskor pedig a tompított. Viszont, ha elõretolom refi állásba, akkor egyik sem világít. További hibajelenség, hogy ha megnyomom a kürt gombját, az sem szól.
Kérdés, hogy a bajuszkapcsoló lehet-e a hibás, vagy valami más. Na nem mintha sok egyéb lenne...

1313  Spityu 2010-01-22 09:39:35  Előzmény:Nagy Donát: 69928

Ha 89-es, akkor gyárilag labirintos. Még ha meg is bontották, nulla az esélye annak, hogy szimmeringet tettek a helyére. A labirint nem igazán szokott engedni, inkább csak sírni szokott... szerintem is a karbinál keresendõ a probléma oka. A pillangótengely az a tengely, amit a gázbowden mozgat a házban. Ezen kívül a szívócsonkra felcsatlakozásánál is lehet hézag, a túlzottan meghúzott csavaroktól elgörbült karbitalp miatt.

1312 Nagy Donát 2010-01-22 09:25:27  Előzmény:Tóth Péter: 69927

Sajnos a motorról nem tdok semmit sem. Nem tudom, mit kellene néznem ahhoz, hogy bontatlan-e. Amúgy meg, mikor vettem, akkor sem volt jó benne a km óra, szóval az akkori számadat is hasztalan. Múltkor volt mérve a motor kopása, és 7.5 bar volt a kompresszió.
1 - 2 hónapon belül ideje lesz egy komplett felújításnak amúgy.

A pillangótegely az melyik? :)

1311 Tóth Péter 2010-01-22 06:57:26  Előzmény:Nagy Donát: 69926

A pillangótengelyre gondoltak. Nem volt meg megbontva? Mennyi km van benne?

1310 Nagy Donát 2010-01-21 22:23:27  Előzmény:Őry Gábor: 69921

Milyen tengely? Amúgy 89-es a motor.

1309 Nagy Donát 2010-01-21 22:23:01  Előzmény:Varga Tibor: 69924

Köszi, ezt kipróbálom.

1308 Varga Tibor 2010-01-21 21:00:10  Előzmény:Nagy Donát: 69920

Falsot szív. vagy a karbi tengelyénél, vagy a fõtengelynél. Féktisztítóval próbáld ki alapjáraton(van, ha nincs valaki kicsit nyomja a gázt)mikor esik vissza, fújj be a kérdéses hely egyikére, ha felpörög, ott a hiba

1307   2010-01-21 13:55:24  Előzmény:Lizák Péter: 69919

nem tudok róla semmit, de nagyon tetszik :DDDDD
[i](Módosította Jurij 2010.01.21. 14:55-kor)[/i]

1306  Spityu 2010-01-21 13:14:55  Előzmény:Nagy Donát: 69920

Másik karbival is csinálja? Szimmeringes, vagy labirintos a motorod?

1305 Őry Gábor 2010-01-21 11:31:44  Előzmény:Nagy Donát: 69920

A tengely hogy áll?

1304 Nagy Donát 2010-01-21 09:26:43

Kis tanácsra lenne szükségem. HB 4-1-es karburátotom van fent. Olyan jelenség van, hogy ha gázt adok, nagyon felpörög, majd leesik a fordulatszám, és leáll. Ha leállás elõtt egy igen pici gázfröcccsöt adok, ismét felpörög. Már leszedtem a karbit, kipucoltam, vettem felújító készletet, tömítéskészletet, a hiba mégsem oldódott meg. Elsõre én is gondoltam, hogy fals levegt szív, de én ezt már kizártam, mindent alaposan meghúztam, tömítettem. Esetleg más ötlet?

1303 Lizák Péter 2010-01-20 21:14:22

Errõl valaki tud mondani valami bõvebbet? :-)

Állítólag Kadett GSI mûszeregysége. Hol lehet ilyet szerezni, mennyiért? És hogy lapátolható be egy ilyen egy Trabantba?
[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/03/86/98/8.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.01.20. 22:15-kor)[/i]

1302 Varga Tibor 2010-01-20 20:48:07  Előzmény:Kolonics Tamás: 69913

Valami nagyon nem jó. Az 50-es szálon indít, az adja a delejt amikor önindítózás állásban van a gyujtáskulcs. Mit csinál az 50-en a töltés vezetéke? teljesen nem értem most hogy dugtátok össze.
Ugyanúgy legyen ahogy volt Trabi önindítóval, a fehér indítási segély szálat el is hagyhatod.
Kell az 50-es pont szála, az akku pozitív, és szintén ide a generátorról jövõ piros kábel.

1301 Madocsai Gergely 2010-01-20 20:43:35  Előzmény:Pátkai Antal: 69916

Legközelebb próbáld meg rozsdaátalakítówal, mint pl. a ro55. Ezt alapból át lehet festeni, max a képzödö fehér "porcukrot" kell letakarítani egy picit elõtte.