Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1404 Varga Tibor 2010-02-07 12:59:05  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70017

Le lehet húzni a váltót, kifér.

1403 Madocsai Gergely 2010-02-07 12:57:41  Előzmény:Irinyi Norbert: 70016

Mindent be lehet építeni, kérdés megéri-e. Azaz egy Trabantnál a kéziféknek alapból úgy kell fognia, ha csak megmozdítod a kart, erõfeszítés nélkül azonnal blokkolnia kell a kerekeket száraz aszfalton. Szerencsére a trabinál ez a jó áttéelezésnek köszönhetõen teljesül is, ha nem akkor gáz wan!
Ellenpélda pl. egy Lada wagy Opel, aminél ha a hátsó ülésrõl 2 kézzel téped be izomból a kéziféket, akkor is kb. el tudod tolni, ezeknél meg ez a normális sajnos.

a hidrós kézit általában [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=241]Skoda kuplungmunkahengerrel[/url] szokták megoldani, csak esztergálni kell bele egy hornyot + bele egy seeger gyûrût (a biztonság kedwéért érdemes), h a dugó ki ne jöhessen normál fékezéskor.
[i](Módosította madogery 2010.02.07. 14:00-kor)[/i]

1402 Varga Tibor 2010-02-07 12:38:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Jól beállítva bõven kevesebbet fog enni!

1401 zzzzzzzzz bbb 2010-02-07 12:15:47

Azt szeretném megkérdezni, 4T Waresz kuplungot lehet e úgy szerelni,hogy nem vesszük ki a motort?Az elgondolás az lenne,hogy a sebességváltót szednénk csak le,meg persze a bal oldali féltengelyt.És így férnénk hozzá a kuplunghoz.Kérdés,ez így kivitelezhetõ e...Hivatalosan a homlokfalat leszedve kéne kivenni a motort,bár tavaly a homlokfal levétele nélkül játszottuk ki a motort,de sajnos most erre nincs lehetõség,mert csak egy aknás garázs áll most rendelkezésre,nem tudjuk a motort fellógatva emelni.

1400 Irinyi Norbert 2010-02-06 19:19:13

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy 2T Trabiba be lehetne e építeni hidrós kéziféket hátsó dobfékhez?? Elgondolásom az lenne hogy a hátrafelé menõ fékcsõrendszerbe beiktatom csak nem tudom hogy kellene bele egy fékerõ szabályzó vagy sem?Elég lenne e csak simán bekötni a rendszerbe?
Jah versenyautóról lenne szó.:D

1399 Őry Gábor 2010-02-06 16:36:21  Előzmény: : 70014

Hát szerencsésebb lenne egy hasonló hengerûrtartalomra méretezett karbi, de lehet, hogy be lehet lõni az 1.1-hez is. Nem a dupla torokkal van a baj, hanem a torokátmérõ biztos nagyobb, mint egy 1100-as motornál.

1398   2010-02-06 14:52:35  Előzmény:Őry Gábor: 70013

Úgy emlékszem, hogy leírta, hogy 1.3-as kettes golf karbija.

1397 Őry Gábor 2010-02-06 14:45:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Mekkora motorra való? A dupla torok nem feltétlenül hátrány, nem egyszerre nyitnak. A második csak nagyobb terhelésnél.

1396 Kacsándi Szabolcs 2010-02-06 12:18:19  Előzmény:jocking .: 69997

Kicsit még gondolkodom az egészen.Ha felszerelném ezt a Pierburg karbit, van esély rá hogy beállítva kevesebbet zabáljon benzinbõl?Nézegettem és ez kéttorkú,nem tudom hogy javítana ez a problémán.Tobábbra is várom a tippeket.

1395 Bíró János 2010-02-06 10:09:38

Sziasztok.köszi a tippeket srácok.:)

1394 Horváth Ferenc 2010-02-06 07:49:43

Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy 4T Trabantra miféle karburátor megy még fel a gyárin kívül minimális faragással?

1393 Madocsai Gergely 2010-02-06 06:15:04  Előzmény:Bíró János: 70007

Kérdés mennyire. Az órák gyárilag csalnak egy picit minden autóban, a biztonság iránynába. pl. óra szerint 50 km/h az kb. 45 km/h a walóságban, 130 km/h az meg kb. 123 km/h-nak felel meg. Ha ettõl nagyon eltér, akkor wan gáz.
Próbálj ki egy másik - tutira jó - órát, h ez-e a ludas.
(Nekem a kopott spirál egy régifajta, krómos óráwal csinál olyat, h amikor nyomom a gázt, nemnagyon megy 50 fölé a mutató, de amikor elengedem a pedált, akkor jót mutat.)

1392 Petrovszki Dávid 2010-02-05 22:14:16

spirál csere ha akkor se mulik el akk óracsere is

1391 Bíró János 2010-02-05 21:18:43

Sziasztok.a km/h mutatóm többet mutat mint kéne ha megyek az autóval,ezt mondják mások meg szerintem is.kérdés:miért,és mit csináljak vele?elöreis köszi. :)(601s trabi)
[i](Módosította janko601s 2010.02.05. 22:28-kor)[/i]

1390 Mazák Viktor 2010-02-05 10:00:42  Előzmény:Nagy József: 70004

Nagyon szép darab, csak gratulálni tudok hozzá!

1389 Madocsai Gergely 2010-02-04 19:08:28  Előzmény:Nagy József: 70004

Hát.. erre sajnos csak azt tudom mondani, ATOMZSÍR!! A nari csík még pluszba dob rajta!

1388 Nagy József 2010-02-04 18:18:50

készen vannak a gurigák!!!!! Véleményt kérek!!!!![url]http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSC01176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

1387 Mazák Viktor 2010-02-04 13:10:33  Előzmény: Spityu: 70002

Óóóó jeeee.

Köszönöm szépen, így minden elõnyét-hátrányát értem már.

1386  Spityu 2010-02-04 13:06:34  Előzmény:Mazák Viktor: 70001

Láttál már traktort hátulról? Ott láthattál olyan megoldást a hidraulikánál, hogy egy fémdarabban egy másik (golyó alakú) fémtest forog. Utóbbi át van fúrva, amin át lehet dugni egy tengelyt. Így a tengely szabadon (de pozicionáltan) tud forogni egy adott ponton a (fém)testben. A "szem" segítségével.

[img]http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002754930&imgX=400[/img]
[i](Módosította Spityu 2010.02.04. 14:09-kor)[/i]

1385 Mazák Viktor 2010-02-04 12:36:05

Szevasztok

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mirõl szól ez a GL-, GE szemes futómû? Egész nap ezt nyomozom, de nem találok róla infot, és lassan sikítozok itt a gép elõtt :D :D. Nem, nem szeretnék ilyet, azt tudom, hogy nagyjából mirõl szól, de magáról a mûszaki megoldásról, és fõleg a nevérõl nem tudok megállapítani semmit.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.04. 13:36-kor)[/i]

1384 Lizák Péter 2010-02-03 15:49:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Na igen, amikor a hülyeség szorgalommal párosul.
De sokszor a legelmebetegebb dolgok a legéletképesebbek. Bár nemtom mit szólnának ha ilyennel cammogna végig az amber a városon :-D

1383 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 20:10:44  Előzmény:jocking .: 69997

Szóval akkor az úgy tûnik jó lehet.A szívósor is átugrik,csak nem tudtam hogy mi az ami esetleg bonyadalmat okozhat.

1382 Bíró Norbert 2010-02-02 20:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Nagy hagyományai vannak ilyeneknek az oroszoknál:)

1381 jocking . 2010-02-02 20:04:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69995

A szívósorral együtt simán felmegy, csak a bowden tartóján kell faragni, mert az pont a másik oldalon van. Az a kipuffgáz visszavezetés meg inkább kartergá visszavezetés lesz szerintem, azt meg 1-1 kis direkszûrõféle cuccal ki lehet iktatni.;)

1380 Csády Szabolcs 2010-02-02 20:02:32

Ez a nem mindegy...Valaki Trabiból egyet? :D

[url]http://gazmegfek.blog.hu/2010/02/02/rohogd_ki_a_havat_ladaval[/url]

1379 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 19:52:49

Help!
Segítség kellene karbi témában.4T-re találtam pierburg karbit,1.3-as 2-es golf blokkon.Rendesen nem tudtam átnézni mert egy csomó minden rá ,meg körbe volt pakolva.Még motoron van fent.Olyan kérdéseim lennének hogy ez elõre dõlõ motorra szerelt.Jó lehet ez a trabira?Illetve van a srác szerint egy kipufogógáz visszavezetés a karbira.Ez kiiktatható?
Úgy általánosságban mit kell hozzá átalakítani még.Esetleg valaki rakhatna fel képet ha tud,hogy is néz ki pontosan a karbi ,mert csak felét láttam a kacatok alatt.
Megköszönném ha tudna valaki infóval szolgálni,szeretném megpróbálni a mostani retek helyett.

1378 Nagy Donát 2010-02-01 22:27:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69993

Nagyon köszönöm! Szóval nem ugyanaz! Akkor az állítgatásnak sincs sok értelme addig, míg nem szerzek bele rendes csavart.

1377 Kacsándi Szabolcs 2010-02-01 20:14:18  Előzmény:Nagy Donát: 69985

Itt a kért csavar.A jobb oldali a 4-1 es.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100201/karbi_csavar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1376 Szedlák Tibor 2010-02-01 18:31:34  Előzmény: Spityu: 69990

Nekem is kopognak (elsõ 2) már vagy fél éve ... Elég idegesítõ egyébként.
2 hónapja mûszakizott le a kocsi, hozzá se kellett nyúlni, minden tökéletes volt rajta. :D

1375 Őry Gábor 2010-02-01 17:28:52  Előzmény: Spityu: 69990

Ha a mûszer rossz értéket dob ki, akkor biztos. A rögzítések jók?

1374  Spityu 2010-02-01 15:58:21

Érdeklõdni szeretnék, hogy az mitõl lehet, hogy 4T Trabiban kopognak a lengéscsillapítók? Ránézésre nem a szilent... a bal elsõ és a jobb hátsó csinálja. Amúgy nem tûnik rossznak... mûszakin belekötnek?

1373 Kacsándi Szabolcs 2010-01-31 22:42:08  Előzmény:Pátkai Antal: 69978

Vaterán van fent gyári új 2 ezerért,szerintem rabolj rá.annyit megér.

1372 Madocsai Gergely 2010-01-31 20:48:59  Előzmény:Őry Gábor: 69987

Na õket még nem ismerem, köszönöm az info-t!

1371 Őry Gábor 2010-01-31 20:05:07  Előzmény:Madocsai Gergely: 69986

A HB 3-1-ben és a 4-1-ben is van ilyen keverékcsavar.

1370 Madocsai Gergely 2010-01-31 19:38:11  Előzmény:Nagy Donát: 69980

Sztem igen, az a H1-1-es kewerékcssawarja, csak a fölsõ képen egy gyárit rakott bele a muksó. Ez a csawar a réginél nincs (hála Istennek...), így értelmezhetetlen, h a régihez waló.
A difi, h a fölsõ képen kapod az alapjáratot állító nagyobbik, kúpos állítócsawart is.

Én az ilyen, utángyári tûszelepekkel mindig sz*ptam(hiába csiszoltam, amennyire lehetett a kis rugós pöcköt), álladóan felakadtak, ill. nem zártak rendesen ->folyattak. Póbálj szerezni egy akármilyen sz*r gyárit, azzal - sztem - többre mész.

1369 Nagy Donát 2010-01-31 19:29:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69981

Köszönöm. Nekem a H1-1-hez való készletem volt, onnan van csavarom, de ugye HB4-1-es a karbim. Így képrõl talán ugyanaz a csavar, de sajnos régibe való készletem nincs, és így nem tudom egymás mellé tenni õket.

1368 Petrovszki Dávid 2010-01-31 19:20:28

hali sziasztok
következõ kérdésem nem e tud valaki 2t wartburg tirisztoros gyújtás
nagyon sürgõs lenne

1367 Őry Gábor 2010-01-31 19:10:36

Képzeljétek, ma hogy jártam, csak a tapasztalás végett. Megyek a sík úton, egyszer csak megáll az autó, mintha a gyújtást levettem volna. Na, mondom, vége a Hall-nak. De volt alapjárat, és szívató. Szívatóval, éppen kihózve, szépen elmentem egy benzinkútra, akkor már tudtam, hogy ez fõfúvóka lesz. Kiszedtem, kicsavartam a fúvókát, nem láttam benne semmit, de amikor belefújtam, valszeg egy darabka jég pottyant ki. Hazafelé már vígan röfögött.
Tanulság: 1: Ilyen idõben vízzsákot kell üríteni, vagy ha bírja a rendszer, egy kis E85-öt beletenni.
2: Ezért is jó a HB-s karbi, szívatóval is elmegy, ha dugul a fõfúvóka. A fogyasztás sem vészes ilyenkor, 70-es tempónál 3-4 led égett, persze alapjáraton azonnal lefulladt.

1366 Őry Gábor 2010-01-31 19:00:09  Előzmény:Nagy Donát: 69980

A szerepük ugyanaz, alapjárati keverékcsavarok ("CO-csavarok"). Ha nem egyforma a méretük, akkor szerintem nem nagyon, mivel más lesz az alapjárati keverékmennyiség, és az alapjárati CO.
Ha jól számolom a fúvókákat, akkor az alsó HB 3-1-be való, szerintem a tiédbe is ez kell, a HB 4-1-be.
[i](Módosította orygabor 2010.01.31. 20:03-kor)[/i]

1365 Kacsándi Szabolcs 2010-01-31 18:59:20  Előzmény:Nagy Donát: 69980

Nem biztos ,de mintha másabb kúpszögû lenne a kettõ közti eltérés.Régebben szedtem szét ilyet de nem tudom már volt e különbség.Ha addig más nem ,holnap meg tudom nézni.

1364 Nagy Donát 2010-01-31 17:29:57

Mindkét képen, jobbról a második csavar, az szerintetek megegyezik? Egyik új, másik régi típusú karburátorba jó. Csak más a szerepük. De vajon felcserélhetõek?

[img]http://www.zsombishop.hu/images/IMG_2097.JPG[/img]

[img]http://www.zsombishop.hu/images/2008_10070035.JPG[/img]

1363 Kacsándi Szabolcs 2010-01-31 16:59:54  Előzmény:Pátkai Antal: 69978

Jól mondja Ádám,kitágultak a furatok.Én is találkoztam sok ilyennel.A stift nem fogja magában megoldani.Ha ugyanakkorát veszel a kitágult részen ugyanúgy elfordul.Ha nagyobbat akkor viszont kell kicsit nagyobb furatot csinálni.Ha túl nagy a következõ csapszegméret akkor mindenképp csere vagy a régi lukat behegeszteni és eltolva újat fúrni a csapszeghez igazodva.

1362 Pátkai Antal 2010-01-31 15:58:26  Előzmény:Reining Ádám: 69977

Nálam az a probléma hogy rámarkolok a kormány oszlopra és mozgatom a kormányt akkor lehet érezni a kormány lötyögését.

1361 Reining Ádám 2010-01-31 15:13:54  Előzmény:Pátkai Antal: 69976

Ha lötyög a kormányod nem a stift miatt van! De aztán lehet hogy neked az a baj de leírom nálam mi volt!
Én is cseréltem jópárszor kormányt egyik Trabimba és a kormány kivételével minden a régi maradt! Aztán utána felfigyeltünk rá hogy lötyög a kormány! Alul rámarkoltunk a kormányoszlopra vagy kormányrúdra nem tudom ki minek hívja és az meg se moccant de a kormány kottyant ide oda kicsit! Kiderítettük hogy a kormányoszlopon tágultak ki a lyukak! Mert az van a stift és a kormány hátuljához képest üreges vékonyabb anyagból szóval ha valami tágul, elõször az fog a sok ki-be ütögetéstõl! Vettem egy zsír új kormányoszlopot egy boltban ahol még lehetett kapni vadiúj gyári cuccokat, azzal összeraktuk és áll mint a cövek azóta! Szóval ha nem is zsír új de egy nem kitágult lyukú kormányoszlop lesz a megoldás nálad is szerintem de aztán lehet hogy a stift is megoldja ahogy te mondod!
[i](Módosította Adam 2010.01.31. 16:16-kor)[/i]

1360 Pátkai Antal 2010-01-31 14:45:12  Előzmény:Kalmár Csaba: 69975

Jó csak az én stiftem már annyira rossz állapotban van hogy lötyög a kormány ezért akarom cserélni.

1359 Kalmár Csaba 2010-01-31 13:57:37  Előzmény:Pátkai Antal: 69974

Szerintem teljesen felesleges cserélni a stiftet!Én az egyik autómban cseréltem 3 szor kormányt és ugyanaz a stift került vissza.Semmi gondja azóta sem!

1358 Pátkai Antal 2010-01-31 13:21:36

Köszi szépen a válaszokat.
Nekem sikerült egy nagyjából jó állapotú perececet kifognom de van rajta néhány repedés még nem kezdett el levet ereszteni hála isten . Arra gondoltam mivel lehetne kitölteni a repedést és a kezembe akadt egy tubus SIKAFLEX mondom megpróbálom, el rontani csak nem tudom. szépen kitöltöttem a réseket és két napra félre tettem száradni. Két nap múlva elõvetem és láttam hogy a sika egy kicsit kidudorodik a repedésekbõl fogtam egy jó éles pengét és levágtam a kidudorodó részt hígítóval át töröltem és már majdnem jó is volt. Utána szilikon sprayval át töröltem elég jó felületet kaptam. Majd kiderül hogy mennyire válik be ez a technika.
Jó lenne kitalálni valami olyan kormányrögzítési technikát amihez nem kell minden alkalommal egy stiftet el használni. Nem is tudtam hogy ilyet stiftet lehet autósboltba is kapni majd egyik nap teszek oda egy kitérõt és meg kérdezem általában trabihoz sok mindenük van hátha lesz ez is.

1357 Madocsai Gergely 2010-01-30 20:30:00  Előzmény:Szedlák Tibor: 69972

Így Tiéd legalább nem fázik meg;)))...

1356 Szedlák Tibor 2010-01-30 20:02:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 69970

Én is így vagyok vele, már egy ideje a szekrényben van a ruhák között. :D
Padláson túl nagy a hõmérséklet-változás.

1355  Spityu 2010-01-30 20:01:14  Előzmény:Pátkai Antal: 69968

Az elõbb én megmértem... kicsit furcsa. Szerintem eredetileg nem kúpos, hanem azzá válik, ahogy beütjük. :)

A hosszirányú belemunkálásától kinyílik egy kicsit az amúgy hengeres test, és amikor beütjük a helyére, összenyomódik.

A kormánykeréken lévõ két furat átmérõje 8mm, a stift 8.00 illetve 8.25 a nyitottabb hornyos végén. Hossza 31.8mm, 3db kb. 1mm mély horony fut végig, 120 fokos kiosztással. A horony keresztmetszete egyenlõ oldalú háromszög.
[i](Módosította Spityu 2010.01.30. 21:06-kor)[/i]