Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2013 Busa Attila József 2010-04-08 16:31:02  Előzmény:Marton Tamás: 70628

Köszi!
Mennyi km-et mentél vele vágás óta? Vannak ebbõl eredendõ problémáid?

2012 Marton Tamás 2010-04-08 15:14:33  Előzmény:Busa Attila József: 70627

Attól függ, hogy mennyire szeretnéd igényesen megcsinálni.
Lehet belõle vágni, de akkor az egyik felébõl elveszíted a visszahajlított (visszamelegített) részt ami pontosan beül a helyére, a rugótányérokba, magyarul felfekszik majdnem teljes körben. De így simán csak vágva megvan az esély arra, hogy a rugó kicsit ferdén lesz, aminek következtében megfeszülhet és akár el is törhet (azért ez ritka), a másik meg az, hogy nem pont ugyanazt a magasságot éred el vele, mintha vissza lenne frankón melegen hajlítva.
Ezért szokták az igényesek rugókovácshoz vinni õket, aki megfelelõen összenyomja õket a kívánt méretre, és akkor vágni se kell. Vagy vágnak belõle, de akkor azt a részt kell visszahajlítani a rúgó hosszirányához képest merõlegesen. Magyarul hogy megálljon a rugó a "lábán" :)
Szóval rajtad áll melyik megoldás a szimpibb. Mindezeket úgy írtam, hogy nekem is csak vágva vannak, de nem vagyok büszke rá.

2011 Busa Attila József 2010-04-08 13:36:08

HAli
Van két waresz elsõ rugóm és ültetni szeretném 2cm-el. Csak símán vágjak belõle és kész is?

2010 Marton Tamás 2010-04-08 13:09:36  Előzmény:Őry Gábor: 70619

Megpróbálom amit írtál, hátha sikerül jól belõni. Bár nem ártana egy strobi hozzá.
Ezek szerint minél szegényebb a benzin oktánszáma, annál kevesebb elõgyújtás kell neki? Miért is?

2009 Őry Gábor 2010-04-08 09:34:24  Előzmény:Mazák Viktor: 70624

Csak idõmilliomosoknak ajánlott!

2008 Mazák Viktor 2010-04-08 07:56:15  Előzmény:Őry Gábor: 70623

No igen, csak ezzel én úgy vagyok, hogy ami mûködik, azon minek változtatni. :) Itt úgysem rejtett 20-30 Nm nyomatékok jönnének elõ (sajnos). Mindenesetre egy próbát megér.

2007 Őry Gábor 2010-04-08 07:49:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70622

Ebbõl az a tanulság, hogy a 95-ös benyával lehet adni egy kicsit nagyobb elõgyújtást.

2006 Mazák Viktor 2010-04-08 07:33:40  Előzmény:Őry Gábor: 70621

Én azon járatom az agyam, hogy szerintem a 92es benzinnél lenne igazán szerepe ennek az alkatrésznek, mert ugye azzal is mûködtethetõ lenne a szerkezet gyári állapotában, arra biztosan kényesebb lenne.

2005 Őry Gábor 2010-04-08 06:55:44  Előzmény:Mazák Viktor: 70620

Lehet, hogy olyan a gyári beállítási érték, hogy van egy kis ráhagyás (hátha szegényebb a keverék, nyári 40 fok van stb.) és így a vákuumos szabályozó nélkül sem csörömpöl.

2004 Mazák Viktor 2010-04-07 21:05:50  Előzmény:Őry Gábor: 70617

Én is köszönöm a kiigazítást, bár nekem még nem csörgött be soha. A gyújtáselosztó pedig már cserélve lett (házilag) így az is lehet, hogy annyira késõn gyújt, hogy sem így sem úgy nem csörög be. Úgyis tervezek egy-két felújítást (gyújtás, akksi fõkábel csere rézre) így lehet szórakozni fogok ezzel is. Mindenesetre a vákuumdob tesztet megejtem.

2003 Őry Gábor 2010-04-07 19:57:26  Előzmény:Marton Tamás: 70618

Esetleg próbáld meg, hogy vákuumdob nélkül beállítod úgy a gyújtást, hogy egy padlógáznál éppen hogy becsörögjön, és úgy tolod rá a vákuumrendszert. Elvileg így fog hatékonyan dolgozni a rendszer.

2002 Marton Tamás 2010-04-07 19:46:47  Előzmény:Őry Gábor: 70617

No ez már egy komolyabb leírása a vákuumos rendszernek.
Azt hiszem értem. Csak ezek szerint dõlt a teóriám a dologról.
Én azt hittem fordítva mûködik.
Bár akkor nem tudom mit várhatok az új vákuumdobtól. Csörögni sztem nem csörög magas fordulaton most sem. De majd meglátjuk!
Köszi a felvilágosítást! :)

2001 Őry Gábor 2010-04-07 18:42:43  Előzmény:Marton Tamás: 70614

Nos, a vákuumos szabályozó célja, hogy terhelésnél, azaz nagyobb gázpedálállásnál csökkentse az elõgyújtást. Ugyanis nagyobb terhelésnél nagyobb a kopogás esélye. A szerkezet célját úgy lehetne megfogalmazni, hogy lehetõvé teszi kisebb terhelésnél a nagyobb elõgyújtást. Tehát, ha valaki kiiktatja a vákuumost, akkor nem csökken a teljesítménye, hanem padlógáznál elkezd csörögni. Ennek megfelelõen mûködik. Zárt fojtószelepnél nagy vákuum, nyitott fojtószelepnél kis vákuum, ekkor lemozdítja az alapjapot, és csökkenti az elõgyújtást. Namost vannak olyan rendszerek, ahol zárt fojtószelepnél nincs vákuum, mert a vákuumcsatlakozó a fojtószelep "felett" van, és amikor gázt adunk, akkor kerül a nyílás a szelep alá, és nõ a vákuum. Pl: Skoda. De van, amikor már zárt fojtószelepnél is van vákuum, mert a vákuumcsatlakozás ilyenkor is a fojtószelep "alatt" van.
Ja, az ugye megvan, hogy a zárt fojtószelepnél van nagy vákuum, nyitottnál kicsi? És alapvetõen nem a fordulattól függ?!
[i](Módosította orygabor 2010.04.07. 20:44-kor)[/i]

2000 Marton Tamás 2010-04-07 17:44:06  Előzmény:Mazák Viktor: 70615

Nálad csak egy dologra tudok gondolni.
Mégpedig, hogy eleve nagy elõgyújtás volt adva az elosztón, így már a vákuumdob adta plusz elõgyuszi nem számított szinte semmit. De ha nem így volt, akkor passz.
Vagy még az is lehet, hogy a te vákuumdobod is kakkanat :) Próbáld meg megszívni a csõ végét! Ha a nyelved rajtamarad a csövön hosszú ideig akkor sztem jó az a dob.
Hát kíváncsi leszek, hogy az új dobbal mit mutat. Reménykedek a javulásban.
Márpedig azért, mert bizonyos fordulatot elérve (mondjuk 4.ben 120 fölött), picit elváltozik a motorzúgás tónusa olyan "lebõgõs" hangra, pont úgy mint amikor nagyobb az utógyújtás. Ezért gondoltam azt, hogy pont ott kellene az alaplapnak még pont annyi elõgyuszit adni, amivel még tovább pöröghetne.
Mondjuk azért nagy panasz nem lehet a kicsikére mert a 150-et csak elértem vele.
De sztem menne az 160-at is akár, ha minden smakkolna...
Bár lehet, hogy ahhoz a 160hoz kéne stabil 12bar kompresszió is a hengerekben, amibõl pedig csak 10-10-10-11 áll rendelkezésemre. :(

1999 Mazák Viktor 2010-04-07 13:31:19  Előzmény:Marton Tamás: 70614

Ugyanígy tudom, mint ahogy te most leírtad. Ami elgondolkodtató az az, hogy az én motorom kb. 2 évig futott a vákuumdobot a karburátorral összekötõ csõ nélkül, semmiféle észrevehetõ változással. Amióta újra van rajta, szintén nem vettem észre különbséget. Azt nem mondom, hogy felesleges alkatrész, illetve hogy az én motorom úgy mûködik ahogy kéne neki, de én nem vettem észre számottevõ különbséget. Sem fogyasztásban, sem dinamikában. Ha te észreveszel valamit, és a "picivel jobban veszi a fordulatot" szintû dolgoknál nagyobb mérvû változást tapasztalsz, mindenképp oszd meg légyszíves. :) Valami nem kóser a vákuumdobomon? Könnyen lehet...

1998 Marton Tamás 2010-04-07 13:22:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 70613

Nem semmi kis mókolás amit leírtál. De akkor elvileg mûködik a visszajelzés a kocsiban, és ez a lényeg :) Cseréld ki a gombát, és akkor szerintem mexûnik a világítva maradó visszajelzõ gondod.

Gyújtás téma hozzáértõknek:
Készülök új vákuumdobot venni az elosztóra, mert amik vannak mind átfújnak, így nem mûködhet rendesen a gyújtásalaplap eltolás az elõgyújtás felé (ugye arra tol a dob?).
Viszont nekem még mindig homály ez a dolog. Mikor kapja a legnagyobb vákuumot a dob? Tegyük fel, hogy jó az alapjárati rendszer, folytószelep zárva, és a mellékkeverék rendszeren táplálkozik az autó. Ilyenkor mekkora a vákuum?
Nekem az lenne a logikus, hogy minél nagyobb fordulaton pörgetjük a motort annál nagyobb vákuum keletkezik, minek következtében az alaplap egyre nagyobb elõgyújtást ad, így a kocsi is jobban száguld.
Ahogy csökkentjük a fordulatot, csökken a vákuum is, így visszaáll az alaplap utógyújtás felé.
Jól gondolom? Ha nem, akkor kérem valaki homályosítson fel :)
Már boncolgattuk a dolgot régebben is, de valahogy nem maradt meg, hogy hogyan is kéne ennek mûködni.

1997 Csády Szabolcs 2010-04-06 21:37:22  Előzmény:Marton Tamás: 70610

Az a helyzet, hogy kisablakos mûszerfalam van a gépsárkányban, 601-es órával, s úgy éreztem elég a kis nyomású gomba rákötése pluszban az indexvisszajelzõre ( a másiknak visszajelzõt se találnék nagyon, a mûszerfalat meg nem fúrnám szét). Én már úgy vettem a gépet, hogy 601-es mûszerfal volt benne, s egy lada fordulatszámmérõ egyik visszajelzõjére volt bekötve ez a gomba. A másik gomba vezetéke azt se tudom hol van :D
[i](Módosította trabiszabi 2010.04.06. 23:38-kor)[/i]

1996 Marton Tamás 2010-04-06 21:20:39  Előzmény:Mazák Viktor: 70611

Tényleg, most hogy írod, emlékszem, hogy írtál ezzel kapcsolatban, bocsánat :)
Én most a moci berakásakor a feketét cseréltem mert gyanús volt a régi, ez az új most nem ereszt.

1995 Mazák Viktor 2010-04-06 20:05:18  Előzmény:Marton Tamás: 70610

Dehogyis, csak pár hete az olajgombám feladta a harcot, és ezt egy-másfél liter olaj sunyi kinyomásával tudtomra adta. Írtam is ezzel kapcsolatban a fórumra.

1994 Marton Tamás 2010-04-06 19:38:59  Előzmény:Mazák Viktor: 70609

Nem mondod, hogy volt eszed járó motornál cserélni?! :)

trabiszabi: Mert a másik miért van kikötve?
Ha jól tudom az egyik direktben vezérli az olajnyomáslámpát, a másik a dinamikus olajnyomás visszajelzéssel van összekötve (tán pont az alacsonnyomású?), ami adott fordulatszámnál nézi az olajnyomást.
Nekem ez a dolog sosem mûködött rendesen, meleg motornál 4-dikben 50-55km/h alatt mindig világított az olajnyomáslámpám.
Kezdetben azt hittem rossz az olajpumpa, vagy a gombák, de sohaem oldódott meg a dolog. Aztán kedves Grisa fórumtárs utánajárt a dolognak (neki is ez volt a problémája), és visszavezette a mûszer hibájára (elöregedõ kondenzátorok). Így csak egy fehér vezetéket kellett kikötni a hõfõk és benzinszintjelzõ mûszerbõl, és megszûnt a hiba, csak akkor jelez az olajnyomáslámpa, ha valóban nincs nyomás (álló motor pl.)

Ha már így felhozam Grisát, nem tud róla valaki valamit? 1-2 éve rendszeresen látogatta a fórumot, de egy jó ideje eltûnt.
Pedig õ is rengeteget segített itt mindenkinek.


1993 Mazák Viktor 2010-04-06 16:39:41  Előzmény:jocking .: 70607

Különben úgy jársz mint én :D

1992 Csády Szabolcs 2010-04-06 15:48:59  Előzmény:jocking .: 70607

Köszi!

1991 jocking . 2010-04-06 15:06:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 70606

A hengerfejben van, a gyertyák felett. Az olajat nem kell leengedni, de azért a motor ne járjon.:D:evil:;)

1990 Csády Szabolcs 2010-04-06 14:20:36  Előzmény:Marton Tamás: 70605

Köszi! Az alacsony lesz a ludas, mivel nálam csak az van bekötve:D Amúgy hol találom a gombát a motortérben? Kicseréléséhez le kell engednem az olajat?

1989 Marton Tamás 2010-04-06 14:03:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 70604

Én is az olajgombára gyanakszok. Valószínû kokszos, ezért kell neki egy löket, hogy normálisan mûködjön. Nem kerül sokba egy gomba, kb. egy ezresbõl megúszod. Bár fene tudja melyik sz@rakodik. A fekete a magasnyomású, a barna az alacsony nyomású. Cseréld ki õket.
Ha az olajpumpa szarakodna, azt hallanád a hidrotõkék hangjából.

Spityu: Szép kis beszámoló, jól ráálltál a témára! Mindig is érdekelt ez a gázüzem téma, hogy mennyire is gazdaságos, de a tesztbõl látszik, hogy tényleg az!
Az injektoron meg nem kell meglepõdni, 8 szelepnél sztem elég alacsony fogyasztást lehet vele elérni, ha tapossa az emberállat, ha nem :) Persze a váltó is sokat számít, vagyis az 5.-dik megléte.



1988 Csády Szabolcs 2010-04-06 08:45:18

Valakinek nincs ötlete, hogy miért nincs beröffentéskor alapjáraton olajnyomásom, csak kisebb gázfröccs után? Lehet, hogy csak a gomba sz@rakodik?

1987 Kalmár Csaba 2010-04-06 06:49:01  Előzmény: Spityu: 70600

Örülök, hogy végre te is írsz ilyen értékeket, mert nekem sokan nem hitték el, hogy 7 körül fogyaszt.Mondjuk én hozzá sem nyúlok és nincs lambdám sem, de legalább a legtöbbet városban használom.Én nagyjából 250-300km-t megyek egy adaggal.

1986  Spityu 2010-04-05 20:58:03  Előzmény: : 70601

Hát... elégedett vagyok, de hallottam 1.3i motoros Trabiról, ami 6.5-tel is elmegy, taposva. Gondolom ötös váltóval meg nem bütykös gumikkal. :)

1985   2010-04-05 20:18:20  Előzmény: Spityu: 70600

Szerintem ez irigylésre méltó :)))

A beszámoló is igen részletes! :)

1984  Spityu 2010-04-05 19:20:00

Sziasztok!

Ahogy megígértem, beszámolok a gázos fogyasztásról, és hogy miket állítottam. Megpróbálom érthetõen leírni, de azért a részletekre is kitérni.

[b]Az autó:[/b] 1.1 kombi, 4db téligumival, szerintem elég jó állapotú, erõs széria motorral. Gázrendszer (szûrõ, reduktor, stb.) frissen szétdöntve, takarítva, fülre & gyorsulásra belõve. Elõgyújtás megnövelve a szériához képest, mert ugye a gáz jobban bírja. Egyelõre ez még csak hegymászás alapján van belõve, fogalmam sincs hány fokra.

[b]Terhelés:[/b] 2 személy, és 1 személnyi csomag, valamint teljesen teletankolt gáztartály, ami szintén ennyit jelent. A benzintankban kb. 5liter üzemanyag van csak. Szóval mintha 4 ember utazna üres benzintankkal.

[b]Útviszonyok:[/b] összesen kereken 400km: 2x150km sík út, 2x50km dimb-domb. Valós km.

[b]Idõjárás:[/b] oda 15-20fok, száraz, napsütéses idõ, visszafelé a mai (kb. 10 fok, esõ végig). Szerintem nem sokat számít, de azért leírtam. :)

[b]Haladás:[/b] kb. 15 faluban ~50, kívül 80-90 között, mikor hogy.

[b]Az út:[/b]
0km: teletankolás, városban használva megfelelõ értéket mutatott a szonda munkakörülmények között.
30km: tartós haladásnál kb. 10mp után bedúsul a keverék pirosig (kb. 0.8) -> beljebb csavartam a mennyiségszabályozón. Ezután a lambda érték végig a zöld sávban volt.
180km: teletankolás
200km: az út felénél csavargattam picit még a mennyiségszabályozón -> beljebb, így pontosan 1.05 volt a lambda értéke. Viszont gyorsításkor nem volt a legjobb az érték. Érdekes módon dús volt! (még most sem tudom felfogni, hogy lehetett ez...) Fordulás, visszaút.
340km: kicsit visszanyitottam a mennyiségcsavart (tehát dúsítottam) és beljebb csavartam a reduktoron lévõ nyomásszabályozócsavart (vagyis szegényítettem) elõször a 400km-es tesztút során. Az eredmény: városon kívül illetve kb. 40km/h-tól végig 1.02-1.05 körül mozog a lambda (zöld és sárga led a szegény oldalon), kb. 10-90% arányban.
400km: cél, teletankolás, ugyanazon a kúton ahol 0km-nél, ugyanúgy beállva.

Ezután még jött 8km városi lámpázgatós szakasz, nagyjából jó lambda értékekkel.

Mégegyszer összefoglalva: elindultam jó városi üzemkörülményekkel, ami kint nem bizonyult tökéletesnek, csavartam rajta: majdnem jó lett, csavartam mégegyet: tökéletes lett, aztán városban már nem annyira.

[b]Megoldás:[/b] ha hosszú útra megyek, a reduktoron zárok kb. 1/4 fordulatot, gyorsítgatós, rendõrlámpázós körülmények között pedig visszanyitom. Megjegyezném, hogy ez már tökéletesítés, olyan minimális mennyiségekrõl beszélünk, amivel lehet, hogy kár törõdni. :)

[b]Fogyasztás:[/b]
0km: teletank
0-180km, másik kúton teletankolva: 14.91l,
180-400km, az elsõ kúton: 15.90l

szakaszokra vetítve:
0-180km: 8.05
180-400km: 7.2, de kutanként a dõléstõl, akármitõl függõen eltérõ mennyiségnél kattanhat le, gáznál nagyon jellemzõ. Emiatt a nagy eltérés szerintem.

teljes útra vetítve:
7.7liter a 165 forintos LPG-bõl. Ha a mostani szetappal indulnék el, szerintem 7 liter környékén megállna. Ötös váltó nem volna rossz, mert a gáz alacsony fordulaton optimális igazán, de 80-90-nel még nem zabál annyira feleslegesen. Amúgy 120 a vége a fenti terheléssel, kb. 125-ig ment volna, de sajnáltam már. Benzinen egy 10essel hosszabb.
[i](Módosította Spityu 2010.04.05. 21:21-kor)[/i]

1983 Madocsai Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Marton Tamás: 70598

Köszönöm, Anyukám kocsija gyönyörû szép is lenne, ha nem csillaggarázsban lakna:(((. Összesen 35000km-t futott, új kora óta a mienk, na akkor wolt olyan illata, h majd be p*sáltam. (ilyen illatú pontosan, a kagylós kúton, a múlt nyáron osztogatott, piros focilabda, isteniii!)
A kinti tárolás igencsak megwiselte szegény párát, küszöböket már cserélték raja:(.
De: amíg élek, az a kocsi nálunk/lam marad, és fel lesz hozwa olyan állapotúra, mint mikor elõször megláttam, az új illattal együtt, az utolsó csawarig gyári állapotúra.
[url=https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1-3694154]Ízelítõül[/url]

Ugye-ugye!? Na ilyen egy 4T újonnan.

1982 Marton Tamás 2010-04-05 14:36:23  Előzmény: Spityu: 70591

Ha csak illesztési hézag is van a ház és a tengely között, akkor az pont elég arra, hogy ott szépen lassan hordja kifelé az olajat. Nem értem én ezt hogy gondolták, ha közben kell egy szuszogó lyuk is a mûködéshez.
Írtam egy AC-kkal foglalkozó manusnak mélt, hogy ajánljon valamit Trabiba. Majd meglátjuk mi lesz, de hosszútávon nem maradhat a mechanikus.

Madogery: szép kis járgány lehet anyudé :) Eddig egyszer volt szerencsém egy gyári állapotú fehér 4T limohoz. Rendesen új szaga volt.
A generátor szeret susogni, nekem volt már annyira rossz benne csapágy, hogy magas fordulaton darált. Gumival akkor megyek inkább a gumishoz, bár már pont a deszkás kocsiráemelõs technikát akartam felhozni :)

4TRed: Hát igen, nem éri meg a szopást, bár látod a légkulcsos "szakemberek" is tudnak kontárkodni, nem csak a házi szerelõk :)
Tuningolj 1.6-ot kapásból ;)

Bajusz79: Szóval ugyanaz lenne a gyártó? Nekem mind1, csak ne nyuszogjon melegen, mert megõrjít. Nemsokára kiderül hogy teljesít.

1981 Szabó Gábor 2010-04-05 14:15:00  Előzmény:Marton Tamás: 70590

SKF és Dolz dobozában sajna már ugyanaz van ezekhez a kocsikhoz.
Hepu is csúnya hangot ad, nekem olyan van most. Nem tudom mi okozza, szíj hidegen szinte lóg, de mire üzemmeleg minden, rákezd a vízpumpa a csörömpölésre.
Egy ismerõs trabijába bontott SKF került, még igazi kéklapátos darab, az azóta is jó.

1980 Varga Tibor 2010-04-05 13:35:41  Előzmény: Spityu: 70581

Létezik persze, van akár s*f is, 10 ezer minusz kedvesség. De D*lz-al se szokott baj lenni.

1979 Mazák Viktor 2010-04-05 12:07:53  Előzmény:Marton Tamás: 70585

Egyszerûbbnek találtam azt a megoldást, hogy vettem egy szett használt gumit felnire szerelve 8ért. Így csak azzal cumiztam, hogy 4x meglazít->megemel->leszed->kicserél->szidni a JSI barom családfáját, hogy képes volt légkulccsal lenyalatni a menetet az anyáról->visszatenni az anyákat->leengedni->meghúzni. Ja, és a legfontosabb, 50-60km után újrahúzni. Pont ma húztam utánuk, elsõ tengelyen tényleg kicsit fellazultak...

Szóval nem vagyok egy nagy spíler, nem én szerelem a gumijaimat.

Viszont a napokban megint felbugyogott bennem a mocifaragásos buli, és egészen lecsupaszítottam a vágyaimat. Egy kis 272es tengely, meg egy 4-2-1 leömlõ 50es rendszerrel, meg esetleg egy karbiváltás, így egész sokat el tudok érni viszonylag minimális befektetéssel (eléggé falutuning, de ez van :D). Így használom amíg megy, generálkor meg ahogy illik össze lehet dolgozni eggyé a rendszert. Már ha lesz hozzá kedvem. Persze azért 1.3as motorban gondolkodom még mindig. A 1:9.5 kompresszió viszony pedig elég a 272hez.

1978   2010-04-05 11:22:36

Az osztott felni mennyivel megkönnyebbítené az életünket :D

1977 Ackermann Balázs 2010-04-05 11:00:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 70592

Nem próbáltam még leszedni, csak feltenni, de lehet, hogy a régebbi biztonsági perem nélküli felnirõl könnyebben lejön. Talán a kocsiráemelés is mûködik, mert a könyv ami ezt írja még bõven a régi felnik korában készült. A Golfon meg már tuti biztiperemes volt. :)

1976 Madocsai Gergely 2010-04-05 10:26:05  Előzmény:Marton Tamás: 70590

Mindenképp érdemes normálisat beszerezni!
Nekem, azaz Édesanyám kocsijában eddig Gyari wolt, 10 éw és 10.000km (igen) után ment nyugdíjba, mert nem sikerült memozdítanom, csak úgy, h az egyik hosszani lyuk wégét szétbarmoltam kalapáccsal, annyira be wolt szegény gyógyulwa, egyébként hibátlanul futott.
Ekkor szereztem SKF-et, most ezzel fut. Wmi surrogó hang jön wmibõl, de sztem a generátor adja, lehet, kicsit szoros lett, majd csekkolom. Maga a pumpa szépen, kussban fut;).

Gumit házilag NE, én egyszer poénból (pénz híjján) leszedtem 4 golf felnirõl a gumit. Hát... pajszer, 2 kilós kalapács, kesztyû, így tartott több napig, mire megindultak. (a kesztyû ellenére, már 1 gumi után is alig maradt bõr a tenyeremen és alig bírtam fogni a pajszert ütés közben) Ja, és gumik mind kukák, persze.
A fadeszka + emelõ + autó módszer egy wicc - de rossz - a Trabi után már egy kombi Astrát is "ráemeltem" úgy, h az egyik oldalon már mindkét kerék a lewegõben lógott, a gumi persze meg sem moccant, utána jött a pajszer+kalapács duó.
Iszonyatosan rácuppan a felni peremére a gumi és sok-sok éw alatt úgy odagyógyul, h na. A gumisnál egy akkora, bika pneumatikus leszedõwel pattintják le, h szinte félsz tõle;).

1975  Spityu 2010-04-05 10:06:44  Előzmény:Marton Tamás: 70590

Nem emlékszem mekkora rés van a tengely és a ház között, de ha csak illesztési, akkor az kevés a membránnak. Ha zárt lenne a membrán hengerfej felé nézõ háza, akkor nyomás alatt lenne mûködés közben, nem is mûködne, vagy nagyon visszafogottan - elmélet(em)ben. A karburátorokon lévõ membránházak némelyike is nyitott emiatt.
Majd este megnézem a kiszerelt AC-mat.

1974 Marton Tamás 2010-04-05 09:51:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 70586

UNIX dobja az SKF-et bár csak Golfhoz, ha Trabihoz keresel, HEPU-t dob 14-ért.
Viszont Golfnál széles a választék: DOLZ, Ruville, HEPU, Hans-Pries, SKF.
Ebbõl tán a DOLZ a legolcsóbb 9 körül.
Beleültetted a bogarat a fülembe. Inkább veszek egy normálisat. Gondolom neked az SKF már nem nyekereg.

Szerk: közben találtam a Vakerán 4-ért DOLZ-ot. Leütöttem. Na majd meglátjuk. A kisiparitól csak jobb.

Szóval ne álljak neki a gumit leszedni házilag azt mondod? Akkor viszem õket a gumishoz, nem akarom elbaxni õket.

Spityu: tudom, hogy nem arra van ott, csak nem tudom minek neki ott szuszogni? Szuszogjon a hengerfejbe ha már úgyis átengedi az olajat onnan :)
Ezért gondoltam arra, hogy betömöm azt a lyukat.

1973 Reining Ádám 2010-04-05 09:23:36  Előzmény:Ackermann Balázs: 70583

Nekem van vagy 5 Limo tetõm! Köztük csontszínû is! Majd keress meg ha érdekel!

1972  Spityu 2010-04-05 08:39:22  Előzmény:Marton Tamás: 70585

Szerintem nem olajtávozásra van ott, az inkább suszogó, kicsit primitív megoldás lenne elõbbire. De majd valaki tapsztaltabb 4T-s megmondja.

1971 Madocsai Gergely 2010-04-05 04:50:10  Előzmény:Marton Tamás: 70585

Hát nem akarok beleszólni, de ha szedtél már le gumit "kézzel", akkor ilyen az életben meg nem fordul többé a fejedben;)...
Arról nem is beszélwe, h ha újra fel akarod használni a gumikat, akkor mindenképp gumis (=célszerszám) szedje le, mert egyébként nagyon könnyen megsérül a fala, pereme!!!

1970 Madocsai Gergely 2010-04-05 04:41:24  Előzmény: Spityu: 70581

Létezik/zett:
- Gyári VW (ehhez elõtte nem árt, ha órákat weszel egy M*lka tehéntõl,
tejelésbõl), ez jó, de ez kib***ott drága, 10 éwe 12-be került, számla nélkül.

- SKF: ilyet szereztem õsszel, asszem 7-8 pénzbe fájt, de a boltos szerint akkor
wolt raktáron az országban 2, azaz két db, amibõl az egyiket elhoztam. Ez
elwileg ua, mint a gyári. Keress, hátha még találsz.

- Ez alatt wolt wmi spanyol 6 ezeré', lehet, h ez is SKF, mert - sajnos - az
SKF is spanyol gyártmányú, de nem mertem +kockáztatni.

- Wégül az igazi hardcore arcoknak: ungarische kisipari(a olwasztó kohó is
sírwa nyelné be), 3-4-ért. Sosem próbáltam, nem is merném.

1969 Marton Tamás 2010-04-04 22:59:31  Előzmény: : 70573

Én úgy láttam, hogy az olaj átmegy ott a tengely mellett, bár lehet nem lenne szabad neki. Így már simán érintkezik a membránnal ami nem is lenne baj, mert az ugye nem engedi a benzinhez.
Viszont tényleg van ott egy pici luk is ahogy Spityu is írta.

Spityu: Akkor ezek szerint ott távozhat az az olajmennyiség, ami most a szívósoron, és a pumpa alján csücsül a csavaroknál amik a membránt tartják össze.
Olyan nagy baj lenne ha azt a lukat betömném? Amúgy az enyém már utángyártott, de tán az is az volt amit kicseréltem anno vagy 3-4 éve.
Mind1. Mihelyst lesz pénz elektrongyosra, a mechanikus megy a tartalékba.
Új vízpumpa: a nyekergés sztem nagyban függ attól is, mennyire feszíted meg vele a szíjat. Én bejelöltem szétszedés elõtt a régi pumpa helyét, de ezek szerint mégsem sikerült ugyanúgy visszatenni, mert most durvábban szól.

Tibke: Még ha 6-7 ezren szívatnánk magunkat... de 4500-ért már van utángyári :P
Áhá, szóval a GolfII-es 1.6-osa a hátradõlõs. Mint a dízelek ugyanebben a szériában. De ezt is csak azért tudom, mert egyik havernak van egy munkás 4T waresza amiben a GolfII 1.6 szívódízele van belepapírozva. Nem most készült.
A legdurvább az, hogy a váltót úgy kötötték be, hogy az 1 a 2-vel, a 3 a 4-gyel, és magában az 5. fel van cserélve: :) Nem tudom hogy sikerült de alig hittem a szememnek, amikor láttam, hogy haver hogy vált vele. :)

4TRed: Neked ehhez van valami célszerszámod, vagy csak simán a csavarhúzós/laposvágós megoldással operálsz? Mert jövõ héten vinném a felniket szintereztetni, és le kéne hámoznom róluk a gumikat. Visszatetetni gumissal fogom (centírozni úgyis kell), de úgy gondoltam levenni le tudom házilag is.

Szerk: Boldog Nyulat Mindenkinek! ;)

( )( )
( ' . ' )
( " )-( " )




[i](Módosította PAtr0n 2010.04.05. 01:08-kor)[/i]

1968 Csády Szabolcs 2010-04-04 20:12:15  Előzmény:Varga Tibor: 70577

Ok. És akk mit tegyek? :D

1967 Ackermann Balázs 2010-04-04 18:37:32

Kollegák! Keresek limó tetõ durót. Lehetõleg csontfehér színben, de más is szóbajöhet. Van valakinek elfekvõben? Vagy esetleg bontásra szánt kasztnin?

Elsõsorban Bp környékén lenne ideális.
[i](Módosította ABalu 2010.04.04. 20:43-kor)[/i]

1966  Bandi 2010-04-04 18:12:52  Előzmény:Mazák Viktor: 70580

A nem tart semeddig,nálam 1-2 órát jelent!!:D:D:D

1965  Spityu 2010-04-04 17:56:28  Előzmény:Varga Tibor: 70578

Létezik olyan vízpumpa, ami nem kezd el nyikorogni olyan hamar? Vagy csak én gondolom, hogy kevés futás után elkezd már szólni az utánygyártott csapágya?

1964 Mazák Viktor 2010-04-04 17:54:36  Előzmény: Bandi: 70579

Én ezen felröhögtem, de ahogy izomból szokás :D.

Tegyük gyorsan hozzá, én az vagyok, akinek a mai nap 50 percig tartott lecserélni a gumigarnitúrát, így teljesen együttérzek. :D