Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1425 Őry Gábor 2010-02-09 19:31:06  Előzmény: Spityu: 70040

Nem túl alacsony az alapjárat?

1424  Spityu 2010-02-09 19:13:57  Előzmény:Sipos Tamás: 70037

Nekem is lenne egy generátoros kérdésem, 4T Trabihoz. Indításkor mindig szinte mindig pirosan világít a töltéslámpa, ha adok egy nagyobb gázfröccsöt, akkor kialszik. A kérdésem az lenne, hogy ez mennyire normális? Nem gerjed be alapjáraton a lámpától? Hallottam ilyesmit, hogy bizonyos fordulatszámtól önmagától is felgerjed. Ebbõl következik, hogy valószínûleg a segéddiódák(vagymi) körül keresendõ a hiba, ami a töltésvisszajelzõ lámpához kapcsolódik. Bocs, ha hülyeséget írtam, a generátor eléggé homályos témákör nálam. :D

1423 zzzzzzzzz bbb 2010-02-09 19:09:19  Előzmény:Varga Tibor: 70020

Köszi!Holnap szedjük szét,én csak segéd leszek.De sasolok,hogy legközelebb már én is megtudjam csinálni.

1422 Őry Gábor 2010-02-09 18:38:51  Előzmény:Sipos Tamás: 70037

Idáig teljesen rendben van...

1421 Sipos Tamás 2010-02-09 18:04:09

[justify]Ma délután kiderült milyen rövid az eszem.
Úgy emlékeztem, hogy egy felújított generátor van az autómban, és az kezd megint rendetlenkedni, azaz már megint parázslik a töltésellenõrzõ lámpa, teljesen véletlenszerû fordulatszámokon.
De ez nem az a generátor, hanem egy másik, ami borulásom után került az autóba, mert a felújított akkora pofont kapott, hogy a légterelõ lapátja beleért a házba és nem tudott tõle forogni. Erre akkor jöttem rá, amikor a mûhelyben felnéztem a polcra és megláttam a felújított, ám sérült darabot.
Nosza, a kettõbõl csinálok egy jót!
A hibásat kivettem az autóból, szétszedtem, de a szénkefék teljesen rendben voltak, tehát valamelyik dióda lesz a hibás. Ráadásul a csapágyak is pocsék állapotban voltak. Levettem az ékszíjtárcsát és a légterelõt, amit áttettem a meggörbült helyére, a polcon pihenõ társán. Annak a forgórésze tökéletes, mindkét csapágy simán és csendben fut, az állórész is fel lett annak idején újítva.
Most van egy reményeim szerint teljesen jó és egy beteg generátorom.
A jót majd szépen visszaszerelem, de a hibásat is meg kéne idõvel gyógyítanom.[/justify]

1420 Irinyi Norbert 2010-02-08 19:58:54  Előzmény:Szigeti József: 70032

Igen azt is cseréltem. Úgy gondoltam ha már lúd legyen kövér és kicseréltem benne mindent újra.De most hogy mondod holnap utánanézek ennek a rugó dolognak.

1419 Kacsándi Szabolcs 2010-02-08 19:42:39  Előzmény:Szigeti József: 70032

Miért nem néztek körbe egy bontóban?Ott biztos akad ilyesmi.

1418 Kacsándi Szabolcs 2010-02-08 19:40:17  Előzmény:Szigeti József: 70032

Nekem a héten lesz talán,remélem passzol amit kinéztem.Majd beszámolok ha sikerül valamit ügyködjek vele.

1417 tóth furdzsenxia 2010-02-08 19:35:59  Előzmény:Szigeti József: 70032

jó ötelet igazad van mi is jártunk így a rugóból csippenteni kellett

1416 Szigeti József 2010-02-08 19:33:58  Előzmény:Irinyi Norbert: 70025

A kézifék bowdenedet is cserélted? Mert az UNGARN bowdennel már én is megjártam.Visszatoló rugó!! A honi bowdenen nincs besüjjesztve a bowdentokba és behúzva kitámaszt épp annyira,hogy gyengén fog. :mad:

1415 Őry Gábor 2010-02-08 14:01:21  Előzmény:Lizák Péter: 70029

Áh, köszi, ilyet én is tudok, fõleg csöpögõ benzinnél. Egyszer egy folyató karbit vettem ki a generátor hátuljánál manõverezve.... Csoda, hogy még nincs dartvéder-szerkóm.

1414 Bende Endre 2010-02-08 13:48:56

Madogeri!

Átnéztem hátul a vezetékeket, nem találtam zárlatot, de az alapjárati biztit még mindig kilövi...

Mi lehet a gebasz?

1413 Lizák Péter 2010-02-08 11:28:17  Előzmény:Őry Gábor: 70028

hali!
Leberbali vágja vmennyire azt tudom :-)
De egy mezei zárlatot én is összehozok neked gyorsan, ha akarod

1412 Őry Gábor 2010-02-08 08:48:31

Nem tudjátok véletlenül, van itt elektrozseni a mezõnyben?

1411 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 19:19:22  Előzmény:Varga Tibor: 70022

Rendben köszönöm.Akkor elhozom és beépítem.

1410 tóth furdzsenxia 2010-02-07 18:59:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 70025

ami a 2 fékpofa között van mert annak ha túl mély a hasítás a kézifék karnak akkor se mûködik helyesen a fék.

1409 Irinyi Norbert 2010-02-07 17:46:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70024

elvileg rendesen mert normális fékcentrumba csináltattam a pofákkal együtt. a kitámasztó alatt mit értesz? ezt most hirtelen nem vágom hogy mi az bocsi érte? :(

1408 tóth furdzsenxia 2010-02-07 17:28:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 70023

fékbetét rendesen fel lett szabályozva a dobhoz? a kitámasztó az jó vagy valami búcsúban lõtt darab?

1407 Irinyi Norbert 2010-02-07 16:53:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 70019

aha értem akkor én valamit nagyon elszúrtam mert most van minden kicserélve újra és az alsó állító teljesen oda van állítva és mégis nagyon gyenge a kézifék.
Akkor mit nézzek meg még volna valami jó ötleted mit rontottam el?

1406 Varga Tibor 2010-02-07 16:13:29  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70021

Nem kell átfúvókázni, maradhat gyári. A karbi gumitalpat jól tömítsd le, mert arra nagyon érzékeny, és sose lesz jó az alapjáratod.

1405 Kacsándi Szabolcs 2010-02-07 13:46:20  Előzmény:Varga Tibor: 70018

Kösz!Akkor lehet megpróbálom.És azt nem tudod véletlen hogy kell e kisebbre fúvókázni,vagy ez már hangolás kérdése?

1404 Varga Tibor 2010-02-07 12:59:05  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70017

Le lehet húzni a váltót, kifér.

1403 Madocsai Gergely 2010-02-07 12:57:41  Előzmény:Irinyi Norbert: 70016

Mindent be lehet építeni, kérdés megéri-e. Azaz egy Trabantnál a kéziféknek alapból úgy kell fognia, ha csak megmozdítod a kart, erõfeszítés nélkül azonnal blokkolnia kell a kerekeket száraz aszfalton. Szerencsére a trabinál ez a jó áttéelezésnek köszönhetõen teljesül is, ha nem akkor gáz wan!
Ellenpélda pl. egy Lada wagy Opel, aminél ha a hátsó ülésrõl 2 kézzel téped be izomból a kéziféket, akkor is kb. el tudod tolni, ezeknél meg ez a normális sajnos.

a hidrós kézit általában [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=241]Skoda kuplungmunkahengerrel[/url] szokták megoldani, csak esztergálni kell bele egy hornyot + bele egy seeger gyûrût (a biztonság kedwéért érdemes), h a dugó ki ne jöhessen normál fékezéskor.
[i](Módosította madogery 2010.02.07. 14:00-kor)[/i]

1402 Varga Tibor 2010-02-07 12:38:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Jól beállítva bõven kevesebbet fog enni!

1401 zzzzzzzzz bbb 2010-02-07 12:15:47

Azt szeretném megkérdezni, 4T Waresz kuplungot lehet e úgy szerelni,hogy nem vesszük ki a motort?Az elgondolás az lenne,hogy a sebességváltót szednénk csak le,meg persze a bal oldali féltengelyt.És így férnénk hozzá a kuplunghoz.Kérdés,ez így kivitelezhetõ e...Hivatalosan a homlokfalat leszedve kéne kivenni a motort,bár tavaly a homlokfal levétele nélkül játszottuk ki a motort,de sajnos most erre nincs lehetõség,mert csak egy aknás garázs áll most rendelkezésre,nem tudjuk a motort fellógatva emelni.

1400 Irinyi Norbert 2010-02-06 19:19:13

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy 2T Trabiba be lehetne e építeni hidrós kéziféket hátsó dobfékhez?? Elgondolásom az lenne hogy a hátrafelé menõ fékcsõrendszerbe beiktatom csak nem tudom hogy kellene bele egy fékerõ szabályzó vagy sem?Elég lenne e csak simán bekötni a rendszerbe?
Jah versenyautóról lenne szó.:D

1399 Őry Gábor 2010-02-06 16:36:21  Előzmény: : 70014

Hát szerencsésebb lenne egy hasonló hengerûrtartalomra méretezett karbi, de lehet, hogy be lehet lõni az 1.1-hez is. Nem a dupla torokkal van a baj, hanem a torokátmérõ biztos nagyobb, mint egy 1100-as motornál.

1398   2010-02-06 14:52:35  Előzmény:Őry Gábor: 70013

Úgy emlékszem, hogy leírta, hogy 1.3-as kettes golf karbija.

1397 Őry Gábor 2010-02-06 14:45:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70012

Mekkora motorra való? A dupla torok nem feltétlenül hátrány, nem egyszerre nyitnak. A második csak nagyobb terhelésnél.

1396 Kacsándi Szabolcs 2010-02-06 12:18:19  Előzmény:jocking .: 69997

Kicsit még gondolkodom az egészen.Ha felszerelném ezt a Pierburg karbit, van esély rá hogy beállítva kevesebbet zabáljon benzinbõl?Nézegettem és ez kéttorkú,nem tudom hogy javítana ez a problémán.Tobábbra is várom a tippeket.

1395 Bíró János 2010-02-06 10:09:38

Sziasztok.köszi a tippeket srácok.:)

1394 Horváth Ferenc 2010-02-06 07:49:43

Sziasztok!
Olyan kérdésem volna,hogy 4T Trabantra miféle karburátor megy még fel a gyárin kívül minimális faragással?

1393 Madocsai Gergely 2010-02-06 06:15:04  Előzmény:Bíró János: 70007

Kérdés mennyire. Az órák gyárilag csalnak egy picit minden autóban, a biztonság iránynába. pl. óra szerint 50 km/h az kb. 45 km/h a walóságban, 130 km/h az meg kb. 123 km/h-nak felel meg. Ha ettõl nagyon eltér, akkor wan gáz.
Próbálj ki egy másik - tutira jó - órát, h ez-e a ludas.
(Nekem a kopott spirál egy régifajta, krómos óráwal csinál olyat, h amikor nyomom a gázt, nemnagyon megy 50 fölé a mutató, de amikor elengedem a pedált, akkor jót mutat.)

1392 Petrovszki Dávid 2010-02-05 22:14:16

spirál csere ha akkor se mulik el akk óracsere is

1391 Bíró János 2010-02-05 21:18:43

Sziasztok.a km/h mutatóm többet mutat mint kéne ha megyek az autóval,ezt mondják mások meg szerintem is.kérdés:miért,és mit csináljak vele?elöreis köszi. :)(601s trabi)
[i](Módosította janko601s 2010.02.05. 22:28-kor)[/i]

1390 Mazák Viktor 2010-02-05 10:00:42  Előzmény:Nagy József: 70004

Nagyon szép darab, csak gratulálni tudok hozzá!

1389 Madocsai Gergely 2010-02-04 19:08:28  Előzmény:Nagy József: 70004

Hát.. erre sajnos csak azt tudom mondani, ATOMZSÍR!! A nari csík még pluszba dob rajta!

1388 Nagy József 2010-02-04 18:18:50

készen vannak a gurigák!!!!! Véleményt kérek!!!!![url]http://kepfeltoltes.hu/view/100204/DSC01176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

1387 Mazák Viktor 2010-02-04 13:10:33  Előzmény: Spityu: 70002

Óóóó jeeee.

Köszönöm szépen, így minden elõnyét-hátrányát értem már.

1386  Spityu 2010-02-04 13:06:34  Előzmény:Mazák Viktor: 70001

Láttál már traktort hátulról? Ott láthattál olyan megoldást a hidraulikánál, hogy egy fémdarabban egy másik (golyó alakú) fémtest forog. Utóbbi át van fúrva, amin át lehet dugni egy tengelyt. Így a tengely szabadon (de pozicionáltan) tud forogni egy adott ponton a (fém)testben. A "szem" segítségével.

[img]http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1002754930&imgX=400[/img]
[i](Módosította Spityu 2010.02.04. 14:09-kor)[/i]

1385 Mazák Viktor 2010-02-04 12:36:05

Szevasztok

Valaki meg tudná mondani nekem, hogy mirõl szól ez a GL-, GE szemes futómû? Egész nap ezt nyomozom, de nem találok róla infot, és lassan sikítozok itt a gép elõtt :D :D. Nem, nem szeretnék ilyet, azt tudom, hogy nagyjából mirõl szól, de magáról a mûszaki megoldásról, és fõleg a nevérõl nem tudok megállapítani semmit.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.04. 13:36-kor)[/i]

1384 Lizák Péter 2010-02-03 15:49:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Na igen, amikor a hülyeség szorgalommal párosul.
De sokszor a legelmebetegebb dolgok a legéletképesebbek. Bár nemtom mit szólnának ha ilyennel cammogna végig az amber a városon :-D

1383 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 20:10:44  Előzmény:jocking .: 69997

Szóval akkor az úgy tûnik jó lehet.A szívósor is átugrik,csak nem tudtam hogy mi az ami esetleg bonyadalmat okozhat.

1382 Bíró Norbert 2010-02-02 20:07:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 69996

Nagy hagyományai vannak ilyeneknek az oroszoknál:)

1381 jocking . 2010-02-02 20:04:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69995

A szívósorral együtt simán felmegy, csak a bowden tartóján kell faragni, mert az pont a másik oldalon van. Az a kipuffgáz visszavezetés meg inkább kartergá visszavezetés lesz szerintem, azt meg 1-1 kis direkszûrõféle cuccal ki lehet iktatni.;)

1380 Csády Szabolcs 2010-02-02 20:02:32

Ez a nem mindegy...Valaki Trabiból egyet? :D

[url]http://gazmegfek.blog.hu/2010/02/02/rohogd_ki_a_havat_ladaval[/url]

1379 Kacsándi Szabolcs 2010-02-02 19:52:49

Help!
Segítség kellene karbi témában.4T-re találtam pierburg karbit,1.3-as 2-es golf blokkon.Rendesen nem tudtam átnézni mert egy csomó minden rá ,meg körbe volt pakolva.Még motoron van fent.Olyan kérdéseim lennének hogy ez elõre dõlõ motorra szerelt.Jó lehet ez a trabira?Illetve van a srác szerint egy kipufogógáz visszavezetés a karbira.Ez kiiktatható?
Úgy általánosságban mit kell hozzá átalakítani még.Esetleg valaki rakhatna fel képet ha tud,hogy is néz ki pontosan a karbi ,mert csak felét láttam a kacatok alatt.
Megköszönném ha tudna valaki infóval szolgálni,szeretném megpróbálni a mostani retek helyett.

1378 Nagy Donát 2010-02-01 22:27:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69993

Nagyon köszönöm! Szóval nem ugyanaz! Akkor az állítgatásnak sincs sok értelme addig, míg nem szerzek bele rendes csavart.

1377 Kacsándi Szabolcs 2010-02-01 20:14:18  Előzmény:Nagy Donát: 69985

Itt a kért csavar.A jobb oldali a 4-1 es.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100201/karbi_csavar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1376 Szedlák Tibor 2010-02-01 18:31:34  Előzmény: Spityu: 69990

Nekem is kopognak (elsõ 2) már vagy fél éve ... Elég idegesítõ egyébként.
2 hónapja mûszakizott le a kocsi, hozzá se kellett nyúlni, minden tökéletes volt rajta. :D