Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1523 jocking . 2010-02-23 17:27:29  Előzmény: Spityu: 70138

Úgy fújta föl a kipuffdobot, mint a lufit?:eek::eek::eek:



[i](Módosította jocking 2010.02.23. 18:27-kor)[/i]

1522  Spityu 2010-02-23 17:08:22

Kétütemû tuningmotoroknál gyakran visszatérõ kérdés a kipufogó és annak elkészítése. Az alábbi linken egy nagyon jó házi barkácsot láthattok:

[url]http://www.kawasakitriplesworldwide.com/phpBB2/viewtopic.php?t=33689[/url]

:)

Átfutva a szöveget, nem írja, de a program által kidobott vagy számított átmérõket PI/2-vel tessék megszorozni, a helyes végeredmény érdekében. Ill. az illesztésnél is elveszik pár mm.
Továbbá a kúphosszok is hasonlóan korrekcióra szorulnak, a kúpszög figyelembevételével.
[i](Módosította Spityu 2010.02.23. 18:18-kor)[/i]

1521 Oláh Olivér 2010-02-22 18:30:03

Tegnap gondoltam, ha már jó idõ van bütykülöm kicsit a vasat (és durót:))
Gondoltam leszedem a 600-asról az elsõ lököst. Néhány csvar rá volt már rohadva, és náhány csavart már flexszel kellett jobb belátásra bírni:)
Nem is ez volt a legérdekesebb dolog, hanem az, amikor az elsõ két csavart leszedtem. Mondom: Mi olyan fúrcsa ezen az alátéten!? Színe is olyan furi, meg mintha írva is lenne rá valami. Utána jobban megnézve látom, hogy ez egy átfúrt régi két Ft-os:)
Mondom magamban, most már senki se mondhatja, hogy: egy lyukas két Ft-ost se ér az autóm:D Mert volt benne vagy 6db:D

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211727_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100222/P2211728_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:31-kor)[/i]
[i](Módosította Oliver 2010.02.22. 19:33-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2010.02.22. 19:47-kor)[/i]

1520 Kolonics Tamás 2010-02-21 19:03:38  Előzmény:Petrovszki Dávid: 70135

Bocs, az arc akinek a nevét beszúrtad, nálunk nemkívánatos személy.

Sok tagunk járt már nála pórul.....


MG
[i](Módosította TWK-001 2010.02.22. 19:41-kor)[/i]

1519 Petrovszki Dávid 2010-02-21 17:32:34

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

hát én ahogy nézegetem
tervezgetem
polo gt váltó ujj gyártatot féltengej kulisza,stb munkadijak beszerzés anyagár
olyan 100 körül van
ha minden a legolcsobb

1518 Mihály Dani 2010-02-21 17:31:43

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Sziasztok

Csak annyit szeretnék kérdezni hogy mennyibe kerület kb egy Wartburgba egy 5-ös váltó meg hogy melyik jó hozzá.

1517 P. Kovács Viktor 2010-02-20 14:56:20  Előzmény:Léber Balázs: 70132

Üdv Balázs!

Én is jó szerelõ vagyok, szerszámaim vammak, épp garázsom nincs. Rátóton még megvan a bontó, már voltam is, a bándi valóban az. Az utolsó kijelentéssel is egyetértek. :D

NT

1516 Léber Balázs 2010-02-19 21:04:58  Előzmény:P. Kovács Viktor: 70131

Szia!

Veszprémben jó szerelõt találsz, bontó Rátóton bezárt (bár ez nem biztos) a bándi meg zsidó (érts drága). A méhtelepen meg fél éve már nem lehet nyúlni semmihez ami autó. Szépen és megfizethetõ áron dolgozó fényezõt meg könnyebb találni mint kasztnist.

LBalázs

1515 P. Kovács Viktor 2010-02-19 16:35:03

Üdv Mindenki!

Ismét nekiálltam a Trabantozásnak, de 5 év kihagyás után se mûhelyem, se ismeretségem nincs egy felújításhoz. Van itt valaki Veszprém környékérõl, aki rendelkezik mûhellyel, bontós, kasznis miegymás kapcsolatokkal egy 4T kombi felújítása erejéig? (ami pénzbe kerül, pénzbe kerül természetesen).

NT

1514 jocking . 2010-02-18 21:32:06  Előzmény:Varga Tibor: 70129

Bazz, az a valaki tényleg nem vette ki, viszont valamit akkor is mozdított rajta, mert rosszul állt az egyik bowden, meg lazák voltak a csavarok.:evil::D:D;)
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/img/tunying/48048_1214679003.jpg[/imgw]

1513 Varga Tibor 2010-02-18 20:57:55  Előzmény:jocking .: 70128

Emlékeim szerint az a valaki nem vette ki a fûtést,me utálja kivenni, pláne visszarakni. vagy mégis? na mingyáá megkeresem a képeket.

1512 jocking . 2010-02-18 18:59:30  Előzmény:Varga Tibor: 70127

Tavaly nekem is beteg volt a fûtés, amiatt, amit pedroh kolléga leírt. Az oka pedig az volt, hogy amikor VALAKI festette a mototretemet és kivette a fûtést, visszarakásnál kicsit szétcsúszott a középsõ része, amitõl beesett ez a kis lemez.:evil::evil::D:D:D;);)

1511 Varga Tibor 2010-02-18 18:35:30  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70125

Vagy amiatt amit PEDROH kollega írt, vagy pedig még mindig levegõs, illetve el van dugulva a radiátor.
Feltételezve hogy a termosztát jól mûködik.
[i](Módosította Tibke 2010.02.18. 19:36-kor)[/i]

1510 Lizák Péter 2010-02-17 09:23:56  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 70125

Hali!

Csavard le a védõrácsot a ventilátor felõl, emeld ki a motort, és látod a radiátor felett ott van-e a terelõ lemez. Ha nincs ott akkor azért, mert nem a radiátoron keresztül megy csak a levegõ, hanem felette is. nekem speciel ezért nincs fûtésem rendes de majd nyáron ha nem lesz rá szükség kiszedem, és tuning lesz :-)

1509 zzzzzzzzz bbb 2010-02-17 07:42:55

Azt szeretném megkérdezni,4T Wartiban a fûtés vajon miért ilyen gyenge?Csak néha fúj meleget,akkor is csak gyengén.Lelégtelenítés megtörtént,folyadék is van elég a rendszerben.

1508 tóth furdzsenxia 2010-02-16 20:05:25  Előzmény:Mazák Viktor: 70123

az elvezetésen is sok múlik!!!

1507 Mazák Viktor 2010-02-16 08:43:51  Előzmény: : 70117

Ez nálam kevés, már próbáltam.

1506 Lizák Péter 2010-02-16 08:38:42  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70118

Nos. Tehát sokan keresgélik a 160-as számlapal ellátott órákat.
Házilag is egyszerûen meg lehet oldani, és nem is macerás dolog. Sok minden sem kell hozzá, mindössze két donor óra (egyik mindenestõl, a másikból csak a mutató kell tulajddonképpen), egy 160-as számlap.
Én ezek alapján csináltam, és nekem eddig bevált másfél év alatt, és pontosan is mûködik.

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395513.jpg[/imgw]

A [url=http://www.trabi.hu]trabi.hu-n[/url] a tuning tippek menüpontban, a mûszerek résznél részletes leírás van, hogy kell szétszedni az órát.

Tehát amire szükségünk lesz:
1 db 140-ig skálázott wartburg óra.
1 db 120-ig skálázott trabant óra, de ebbõl csak mutató kell ha kell, lehet használni az eredet mutatót is. (Illetve a számlap, ha matrica lesz az új).
Ugyancsak a trabi.hu-n vannak letölthetõ számlapok is.

Onnan letöltjük ami kell, és kinyomtatjuk akkorában amekkora az eredeti számlap.
Az hogy ki milyen megoldást választ az egyéni dolog. (Lehet matrica is az eredeti 120-as számlapra ráragasztva. De ekkor a 120-as számlapra ragasszuk rá a nullánál való alap állás miatt. Egyébként nem lesz szükség a 120-as lapra.)

Tehát megterveztem a számlapot. Elvittem egy dekorstúdióba pendrive-on, hogy megfelelõ méretûre nyomtassák ki. Az enyém speciel famentes rajzlap. Aztán belamináltattam, hogy merevebb legyen, és bírja a párát is mivel fólia mindkét oldala. Én ezt a háttér világítás miatt csináltam így...

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395536.jpg[/imgw]

Amire figyelni kell mielõtt levesszük a mutatót a tengelyrõl, nézzük meg, hogy mekkora az elõfeszítése. Óvatosan megemeljük a mutató végét, és át emeljük a kis tartó pöcök felett, majd megnézzük hol áll meg végül a nulla alatt. Azt az állást kell megnézni. Majd mutató le, számlap le, és új számlap mehet a helyére. Aztán mutató ugyanekkora elõfeszítéssel vissza. Mivel a nulla valamivel lejjebb kerül ugye, így nem vízszintes állásban lesz nullánál, hanem lejjebb... De ez csak egyszerû geometria. Tulajdonképpen bizonyos szöggel elfordul az egész skála mutatóstól az alaphelyzethez képest. Ennyi.
Ha valakinek segítség kell itt megtalál. :-)

1505 Sipos Tamás 2010-02-15 19:18:53  Előzmény:jocking .: 70120

[justify]Igen, az nekem is gyanús, hogy két generátor ugyanazt a hibajelenséget mutatja, ráadásul az egyik teljesen felújított.[/justify]

1504 jocking . 2010-02-15 19:01:11  Előzmény:Sipos Tamás: 70119

Én azt ajánlom, hogyha esetleg még belefér a dizájnba, akkor tegyél fel valahova egy töltésjelzõt. Több mûszer többet lát alapon egybõl kiderülne, hogy a generátorokkal vagy csak a visszajelzõnél van e valami.

1503 Sipos Tamás 2010-02-15 18:55:58

[justify]Újabb fejezet a parázsló töltésellenõrzõ lámpám történetében.
Ma délelõtt feltettem a másik, azelõtt tökéletesen mûködõ, felújított generátort. És basszus; továbbra is parázslik.
Ennek fele sem tréfa, itt valami nem stimmel. Gondoltam, most már csakis a feszültségszabályzó lehet a ludas, mert abból (és a szénkefe tartóból is) csak egy darab volt, és azt tettem át ide. Noha a javítási könyv, ennél a hibajelenségnél a feszültségszabályzót nem említi, mint elõidézõ okot. Bár közvetve utal rá, hogy a D+ vezeték ellenállásának növekedése is okozhatja.
Mindegy; ebéd után elmentem feszültségszabályzót venni és délután kicseréltem. Kíváncsian vártam mi történik.
Ezer ördög és pokol! Még mindig parázslik. Õrület.
Következõ lépés a szénkefe tartó lesz a szénkefékkel, de azoknak ránézésre semmi bajuk. Elég hosszúak, nem repedtek, nem is olajosak vagy zsírosak.
Tehát diódahiba, tekercszárlat, szakadás, feszültségszabályzó hiba kizárt.[/justify]

1502 tóth furdzsenxia 2010-02-15 17:47:22  Előzmény:Lizák Péter: 70116

nekem nem kellenek a trükkök ismerjük az órákat már jópár fajtával volt dolgunk.talán a többieket érdekli egy kis segítség a számlapmániásoknak.

1501   2010-02-15 17:02:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70115

Szia, az én km spirálom is kattogott, motorháztetõ felnyit, a spirál külsõ burkolatát megfogtam, beljebb nyomtam, és megszûnt a kattogás.

1500 Lizák Péter 2010-02-15 16:50:21  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70113

Vagy átemeled a nullánál lévõ pöckön ami állóhelyben tartja a mutatót, és megnézed mekkora az elõfeszítés. Aztán ugyanoda állítva teszed vissza.
Egyébként meg van egy kis trükk az órákkal csak senki nem jött rá, és állandóan hajtják az egyik tipust :-D

1499 Mazák Viktor 2010-02-15 14:34:29  Előzmény:Schmittinger László: 70114

Naneeee :D :D. Akár ez is lehet a gond :D.

Úgyis nemsokára megyek bontózni, megnézzük mit lehet tenni.


(Azt tudom, hogy a km-spirál miatt kattog, de hogy a minõsége rossz, vagy valami más kehe van, azt csak a jóisten mondja meg. Vagy én, ha végre megnézném.)
[i](Módosította 4TRed 2010.02.15. 15:39-kor)[/i]

1498 Schmittinger László 2010-02-15 14:01:59  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Helló!

Biztos a mutató kattog nálad? Nekem is kattogott, cseréltem órát és tovább kattogott :S . Kiderült sikerült fordítva betenni a km óra spirált és a belseje kezdett széttekeredni, szõrösödni és az adta a kattogó hangot, miközben a mutató ugrált. Új spirállal, jó irányba betéve csend és nyugalom van :D

1497 tóth furdzsenxia 2010-02-15 12:14:21

minden órának leszedhetõs a mutatója és ha nem jó rakják vissza akkor csalni szokott. mindenki oda teszi vissza a mutatót ahová akarja.de valóban türelem játék vagy ha nagy szerencséje van valakinek elsõre jó helyre rakja.

1496 Szarvas László 2010-02-15 11:59:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Szerintem lehet,bár szöszmötölõs, türelmi játék.

1495 Mazák Viktor 2010-02-15 11:52:52

Wartburg-topicból szabadon folytatva

A sebességmérõ órákat lehet bármilyen módon újrakalibrálni, mondjuk egy differenciálmû, vagy kerékméret változás miatt?

1494 Madocsai Gergely 2010-02-12 22:53:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 70109

Igazán nincs mit! Örülök, h tudtad "riszájkolni".

1493 Ackermann Balázs 2010-02-12 22:33:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 70108

Köszi, és továbbra is nagyon hálás vagyok érte!!! :)

1492 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:30:11  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Az a "rádió" nagyon beteg... Zseniális!!!;)

1491 Mazák Viktor 2010-02-12 21:09:42  Előzmény:Kalmár Csaba: 70103

[i] " Lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod! " [/i]

No igen, több szem többet lát :), erre nem is gondoltam. Ma viszont az derült ki számomra, hogy az elsõ generációs hondák 1.6 literes motorjaiban 75mmes furatot alkalmaztak, lehet, hogy egy újabb extrém megoldásnak nem is rossz. A gond az, hogy ezek a dugattyúk gyárilag zsebeltek (amiket én láttam). Ezek után még felmerül az, hogy hogyan lehet a hajtókart a dugattyúval összehozni, mekkora a dugattyú súlya és még csak épp, hogy elkezdtem sorolni :D. Mindenesetre az látszik, hogy túlságosan unatkozom. Épp ezért még mélyebbre megyek, és még tovább nyomozok a méreteit illetõen.

1490 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:03:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

A tesóját én egy (szerintem) 1.1-es poloból szedtem ki még régen, majdnem ugyanilyen, mint ez. Én a kézi szíwató miatt hoztam el, de sohasem építettem be, nemtom milyen lehet.
[i](Módosította madogery 2010.02.12. 22:04-kor)[/i]

1489  Spityu 2010-02-12 17:44:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

Talán elég lesz a fõfúvókát visszavenni, de még az is elképzelhetõ, hogy a szabályozócsavarokkal is be tudod állítani. Lambdaszonda nem ártana a mûvelethez, majd lakótársam Ladájáról kölcsön akarom kérni, hogy belõjjem a gázüzemet, akkor szerintem rátehetnénk a tiédre is.
(...) PDF-bõl:

[i](Ilyet semmiképpen, jogvédett anyagot ne linkelj, ne szúrj be, ne is emlegess...
Írd ide az adatokat, az rendben van.
- prokee -)[/i]

1488 Kacsándi Szabolcs 2010-02-12 17:02:44

Ma sikerült szerezzek egy golf karbit.84-es 1,3-as motororról szedtem le.Sajnos nem Pierburg és most nem tudom hogy ez jó lesz e a 4T trabimra.Segítsetek légyszi,akinek van ötlete.
Ez egy Solex karbi egytorkú kézi szivatóval.Adatai a képen.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1487 Kalmár Csaba 2010-02-12 15:56:57  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

Ha még sikerül is jó minõségben ezt létrehozni, ami szinte lehetetlen(csak újraöntött dugattyúval lehetséges)akkor is lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod!
Ez egy teljesen ésszerûtlen ötlet.

1486 tóth furdzsenxia 2010-02-12 14:43:03  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

õszintén megmondom a véleményem mivel elég ismerõs a hegesztõs téma nem lesz két egyforma ötvözet a felrakás illetve a dugó anyaga és akár ebbõl kifolyólag el is válhat a két anyagösszetétel.amúgy egy pár hete árultak a duen-en púpos tetejû dugókat õket kellene megkérdezni az eredményrõl.

1485 Mazák Viktor 2010-02-12 14:27:57

Szevasztok

Egy újabb barkács agymenés, csak erõs idegzetûeknek :D. Mi lenne, ha a dugattyú tálát felhegesztéssel csökkentenénk (a tálba igényesen felhordott anyaggal). Púpos dugattyúkat készítenek hasonló megoldással (nem arra kell gondolni, hogy szevasz Józsibá, nyomjá má két pálcát erre a hengeres izére). Nem kell szedni a blokkból, a köbcenti megmarad (no jó, fogjuk rá...), a motorszám is, nõ a kompresszió-viszony, viszont kapunk egy "vajon mikor fárad el?" motoszkálást a szürkeállományunkba minden egyes indításkor.

1484 Őry Gábor 2010-02-12 12:36:19  Előzmény:Muczán Gábor: 70099

És emilben is elérhetõ? Legyen elérhetõ, lécci!

1483 Muczán Gábor 2010-02-12 11:56:56  Előzmény:Szarvas László: 70089

Sziasztok,

Személyesen ismerem ennek az elektronikus alaplapnak a gyártóját. Egy tatabányai elektromágus. Nagyon korrekt ember. Olyan szaknyelven beszél, hogy üvegszemekkel hallgatom, ha épp kéredezem. Talán megpróbálom elérni hogy itt, egy fórumban válaszoljon a kérdésekre, mert nagyon vágja a témát.

De ha valaki inkább mailban vagy telefonon egyeztetne vele, akkor megkérdezem tõle hogy milyen elérhetõséget adjak meg hozzá.


MG

1482 tóth furdzsenxia 2010-02-12 11:34:25

ismerõs trabant a videóban.szegény mit kap.kicsit jobb gazdája volt Retró.B.A.Z. megyei Rally 2009

1481  Spityu 2010-02-12 10:33:31  Előzmény:Őry Gábor: 70095

Ha kijön a jó idõ és kiásom a 2T-t, megnézem majd stroboszkóppal, hogy változik-e alapjárat és magas fordulat között a szög.

1480 Mazák Viktor 2010-02-12 08:24:05  Előzmény:Varga Tibor: 70085

Köszönöm a hozzászólást! Jurij neked is!

1479 Őry Gábor 2010-02-11 21:14:49  Előzmény:Prokop Gábor: 70093

Nem akarok ebbe belemenni, mert ezeket csak olvastam, amikor kísérleteztem a röpsúlyos elõgyuszival. Nem én találtam ki ezeket, komoly gépészmérnökök írták, és hidd el, hogy nekem is magas, hogy a fenébe nem érzékeny az elõgyújtásra a kétütemû motor. Aztat írják, hogy a kipufogógázzal való keveredés miatt. Idáig az olvasmány...
A tapasztalat: a fordulatra tényleg nem érzékeny, egyszer elmentem egészen 8 mm-es elõgyújtásig, ez már kb 35 fokot jelent, és nem csörgött. Legalábbis amíg tiszta volt a motor. A terhelés más tészta, és a trabisok azt vallják általában és én is azt tapasztaltam, hogy inkább a terhelésre érzékeny az elõgyújtás. Már gondolkodtam egy vákuumos szabályozó beépítésén, de egyelõre letettem a bonyolultsága miatt. A tuti persze a kopogásérzékelõ lenne, nem is lenne bonyolult, csak egy villamosmérnöki diploma kell hozzá...

1478 Szarvas László 2010-02-11 20:43:48  Előzmény:Őry Gábor: 70092

A trabiba az az elõgyuszi gyárilag 4.2mm volt.Ha hirtelen odaléptem neki csörgött,és nem igazán pörgött.Gyujtásból 1mm-t vissza,még rosszabb lett.Csörgött,és fel sem pörgött.Gyujtás vissza, "dúsitó" 90-es.Füstölt,de nem ment.Kicseréltem a dúsitó fúvókát 70-es re,ezzel ha odalépek neki harap,és nem csörög akár hogy akarom.Nekem ez jött be.A fogyi is ugyanannyi(mivel nem taposom neki.)Ja 28H1-1 a karbi.

1477 Prokop Gábor 2010-02-11 20:41:00  Előzmény:Őry Gábor: 70092

[i]"Ezt írja a szakirodalom"[/i]

Ez azért erõs. Nincs olyan motor, aminek a fordulatszám-tartománya szélesebb, mint mondjuk 2000/p, és ne volna hálás egy kis fordulatszámfüggõ szabályzásért. Egyszerûen azért, mert az égés sebessége nagyjából állandó, legalábbis ahhoz képest, amennyi változást tõle igényelne a fordulatszám növekedésével rövidülõ ütemidõ.

Mellesleg használtam ilyet gyakorlatban is, éppen egy 500-asban, amiben 601-es motor volt, 12V rendszerrel, és így nem csúfoskodott ott a fekete doboz. Hibátlanul teljesített, amíg megvolt az autó.

Persze most is megvan, ha minden igaz, még csucsunovánál :)

1476 Őry Gábor 2010-02-11 20:10:51  Előzmény:Szarvas László: 70089

Nem rossz ez a kis bizbasz, mert nem kell külön szerezni jeladót, meg vezérlõt. A röpsúlyos elõgyújtást meg nyugodtan el lehet felejteni. Bármilyen fájdalmas ez nekem, hiszen magam is barkácsoltam egy röpsúlyos jeladót. Ugyanis a kétütemûek nem érzékenyek a fordulatszámfüggõ elõgyújtásra. Ezt írja a szakirodalom. A röpsúlyos szábályozás pedig csak azért van, hogy az indítás könnyebb legyen. Egyik kolléga kiméricskélte, hogy már alapjáraton kinyitnak a röpsúlyok. A lényeg, hogy nem kell szarozni vele, tiszta motorral és dús keverékkel nyugodtan el lehet menni 5 mm-es elõgyújtásig, kis fordulaton se fog csörögni.

1475 Szarvas László 2010-02-11 20:08:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70090

Én a nyáron találtam egy kis boltban,meg mostanában aszem az ebay-on láttam,és mint magyar terméket árulták.Üzembiztonságáról semmit nem tudtam,ezért gondoltam rákérdezek.

1474 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 19:54:45  Előzmény:Szarvas László: 70089

Ugyan a kép nem jelent meg,de gondolom melyikre utalsz.Jó 10 éve már árulták ezt a megszakítóbütyökre szerelhetõ jeladóval mûködõ alaplapot.Akkor próbáltuk és mûködött,de sajnos nem volt üzembiztos.Rövid idõn beleül kiégett valami az alaplapon.Azóta talán változtattak rajta,de most sem látok,sem hallok róla sehol hogy használnák.Nem kísérleteztünk tovább vele,mert elérhetõ és hibamentes volt akkor a gyári elektronikus gyújtás.