Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1506 Lizák Péter 2010-02-16 08:38:42  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70118

Nos. Tehát sokan keresgélik a 160-as számlapal ellátott órákat.
Házilag is egyszerûen meg lehet oldani, és nem is macerás dolog. Sok minden sem kell hozzá, mindössze két donor óra (egyik mindenestõl, a másikból csak a mutató kell tulajddonképpen), egy 160-as számlap.
Én ezek alapján csináltam, és nekem eddig bevált másfél év alatt, és pontosan is mûködik.

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395513.jpg[/imgw]

A [url=http://www.trabi.hu]trabi.hu-n[/url] a tuning tippek menüpontban, a mûszerek résznél részletes leírás van, hogy kell szétszedni az órát.

Tehát amire szükségünk lesz:
1 db 140-ig skálázott wartburg óra.
1 db 120-ig skálázott trabant óra, de ebbõl csak mutató kell ha kell, lehet használni az eredet mutatót is. (Illetve a számlap, ha matrica lesz az új).
Ugyancsak a trabi.hu-n vannak letölthetõ számlapok is.

Onnan letöltjük ami kell, és kinyomtatjuk akkorában amekkora az eredeti számlap.
Az hogy ki milyen megoldást választ az egyéni dolog. (Lehet matrica is az eredeti 120-as számlapra ráragasztva. De ekkor a 120-as számlapra ragasszuk rá a nullánál való alap állás miatt. Egyébként nem lesz szükség a 120-as lapra.)

Tehát megterveztem a számlapot. Elvittem egy dekorstúdióba pendrive-on, hogy megfelelõ méretûre nyomtassák ki. Az enyém speciel famentes rajzlap. Aztán belamináltattam, hogy merevebb legyen, és bírja a párát is mivel fólia mindkét oldala. Én ezt a háttér világítás miatt csináltam így...

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1221395536.jpg[/imgw]

Amire figyelni kell mielõtt levesszük a mutatót a tengelyrõl, nézzük meg, hogy mekkora az elõfeszítése. Óvatosan megemeljük a mutató végét, és át emeljük a kis tartó pöcök felett, majd megnézzük hol áll meg végül a nulla alatt. Azt az állást kell megnézni. Majd mutató le, számlap le, és új számlap mehet a helyére. Aztán mutató ugyanekkora elõfeszítéssel vissza. Mivel a nulla valamivel lejjebb kerül ugye, így nem vízszintes állásban lesz nullánál, hanem lejjebb... De ez csak egyszerû geometria. Tulajdonképpen bizonyos szöggel elfordul az egész skála mutatóstól az alaphelyzethez képest. Ennyi.
Ha valakinek segítség kell itt megtalál. :-)

1505 Sipos Tamás 2010-02-15 19:18:53  Előzmény:jocking .: 70120

[justify]Igen, az nekem is gyanús, hogy két generátor ugyanazt a hibajelenséget mutatja, ráadásul az egyik teljesen felújított.[/justify]

1504 jocking . 2010-02-15 19:01:11  Előzmény:Sipos Tamás: 70119

Én azt ajánlom, hogyha esetleg még belefér a dizájnba, akkor tegyél fel valahova egy töltésjelzõt. Több mûszer többet lát alapon egybõl kiderülne, hogy a generátorokkal vagy csak a visszajelzõnél van e valami.

1503 Sipos Tamás 2010-02-15 18:55:58

[justify]Újabb fejezet a parázsló töltésellenõrzõ lámpám történetében.
Ma délelõtt feltettem a másik, azelõtt tökéletesen mûködõ, felújított generátort. És basszus; továbbra is parázslik.
Ennek fele sem tréfa, itt valami nem stimmel. Gondoltam, most már csakis a feszültségszabályzó lehet a ludas, mert abból (és a szénkefe tartóból is) csak egy darab volt, és azt tettem át ide. Noha a javítási könyv, ennél a hibajelenségnél a feszültségszabályzót nem említi, mint elõidézõ okot. Bár közvetve utal rá, hogy a D+ vezeték ellenállásának növekedése is okozhatja.
Mindegy; ebéd után elmentem feszültségszabályzót venni és délután kicseréltem. Kíváncsian vártam mi történik.
Ezer ördög és pokol! Még mindig parázslik. Õrület.
Következõ lépés a szénkefe tartó lesz a szénkefékkel, de azoknak ránézésre semmi bajuk. Elég hosszúak, nem repedtek, nem is olajosak vagy zsírosak.
Tehát diódahiba, tekercszárlat, szakadás, feszültségszabályzó hiba kizárt.[/justify]

1502 tóth furdzsenxia 2010-02-15 17:47:22  Előzmény:Lizák Péter: 70116

nekem nem kellenek a trükkök ismerjük az órákat már jópár fajtával volt dolgunk.talán a többieket érdekli egy kis segítség a számlapmániásoknak.

1501   2010-02-15 17:02:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70115

Szia, az én km spirálom is kattogott, motorháztetõ felnyit, a spirál külsõ burkolatát megfogtam, beljebb nyomtam, és megszûnt a kattogás.

1500 Lizák Péter 2010-02-15 16:50:21  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70113

Vagy átemeled a nullánál lévõ pöckön ami állóhelyben tartja a mutatót, és megnézed mekkora az elõfeszítés. Aztán ugyanoda állítva teszed vissza.
Egyébként meg van egy kis trükk az órákkal csak senki nem jött rá, és állandóan hajtják az egyik tipust :-D

1499 Mazák Viktor 2010-02-15 14:34:29  Előzmény:Schmittinger László: 70114

Naneeee :D :D. Akár ez is lehet a gond :D.

Úgyis nemsokára megyek bontózni, megnézzük mit lehet tenni.


(Azt tudom, hogy a km-spirál miatt kattog, de hogy a minõsége rossz, vagy valami más kehe van, azt csak a jóisten mondja meg. Vagy én, ha végre megnézném.)
[i](Módosította 4TRed 2010.02.15. 15:39-kor)[/i]

1498 Schmittinger László 2010-02-15 14:01:59  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Helló!

Biztos a mutató kattog nálad? Nekem is kattogott, cseréltem órát és tovább kattogott :S . Kiderült sikerült fordítva betenni a km óra spirált és a belseje kezdett széttekeredni, szõrösödni és az adta a kattogó hangot, miközben a mutató ugrált. Új spirállal, jó irányba betéve csend és nyugalom van :D

1497 tóth furdzsenxia 2010-02-15 12:14:21

minden órának leszedhetõs a mutatója és ha nem jó rakják vissza akkor csalni szokott. mindenki oda teszi vissza a mutatót ahová akarja.de valóban türelem játék vagy ha nagy szerencséje van valakinek elsõre jó helyre rakja.

1496 Szarvas László 2010-02-15 11:59:55  Előzmény:Mazák Viktor: 70111

Szerintem lehet,bár szöszmötölõs, türelmi játék.

1495 Mazák Viktor 2010-02-15 11:52:52

Wartburg-topicból szabadon folytatva

A sebességmérõ órákat lehet bármilyen módon újrakalibrálni, mondjuk egy differenciálmû, vagy kerékméret változás miatt?

1494 Madocsai Gergely 2010-02-12 22:53:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 70109

Igazán nincs mit! Örülök, h tudtad "riszájkolni".

1493 Ackermann Balázs 2010-02-12 22:33:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 70108

Köszi, és továbbra is nagyon hálás vagyok érte!!! :)

1492 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:30:11  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Az a "rádió" nagyon beteg... Zseniális!!!;)

1491 Mazák Viktor 2010-02-12 21:09:42  Előzmény:Kalmár Csaba: 70103

[i] " Lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod! " [/i]

No igen, több szem többet lát :), erre nem is gondoltam. Ma viszont az derült ki számomra, hogy az elsõ generációs hondák 1.6 literes motorjaiban 75mmes furatot alkalmaztak, lehet, hogy egy újabb extrém megoldásnak nem is rossz. A gond az, hogy ezek a dugattyúk gyárilag zsebeltek (amiket én láttam). Ezek után még felmerül az, hogy hogyan lehet a hajtókart a dugattyúval összehozni, mekkora a dugattyú súlya és még csak épp, hogy elkezdtem sorolni :D. Mindenesetre az látszik, hogy túlságosan unatkozom. Épp ezért még mélyebbre megyek, és még tovább nyomozok a méreteit illetõen.

1490 Madocsai Gergely 2010-02-12 21:03:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

A tesóját én egy (szerintem) 1.1-es poloból szedtem ki még régen, majdnem ugyanilyen, mint ez. Én a kézi szíwató miatt hoztam el, de sohasem építettem be, nemtom milyen lehet.
[i](Módosította madogery 2010.02.12. 22:04-kor)[/i]

1489  Spityu 2010-02-12 17:44:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70104

Talán elég lesz a fõfúvókát visszavenni, de még az is elképzelhetõ, hogy a szabályozócsavarokkal is be tudod állítani. Lambdaszonda nem ártana a mûvelethez, majd lakótársam Ladájáról kölcsön akarom kérni, hogy belõjjem a gázüzemet, akkor szerintem rátehetnénk a tiédre is.
(...) PDF-bõl:

[i](Ilyet semmiképpen, jogvédett anyagot ne linkelj, ne szúrj be, ne is emlegess...
Írd ide az adatokat, az rendben van.
- prokee -)[/i]

1488 Kacsándi Szabolcs 2010-02-12 17:02:44

Ma sikerült szerezzek egy golf karbit.84-es 1,3-as motororról szedtem le.Sajnos nem Pierburg és most nem tudom hogy ez jó lesz e a 4T trabimra.Segítsetek légyszi,akinek van ötlete.
Ez egy Solex karbi egytorkú kézi szivatóval.Adatai a képen.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100212/karbi4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1487 Kalmár Csaba 2010-02-12 15:56:57  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

Ha még sikerül is jó minõségben ezt létrehozni, ami szinte lehetetlen(csak újraöntött dugattyúval lehetséges)akkor is lehet, hogy készítesz egy olyan örvényt a hengerben amivel teljesítményt vesztesz és akár a felemás terhelés miatt elkopik a motorod!
Ez egy teljesen ésszerûtlen ötlet.

1486 tóth furdzsenxia 2010-02-12 14:43:03  Előzmény:Mazák Viktor: 70101

õszintén megmondom a véleményem mivel elég ismerõs a hegesztõs téma nem lesz két egyforma ötvözet a felrakás illetve a dugó anyaga és akár ebbõl kifolyólag el is válhat a két anyagösszetétel.amúgy egy pár hete árultak a duen-en púpos tetejû dugókat õket kellene megkérdezni az eredményrõl.

1485 Mazák Viktor 2010-02-12 14:27:57

Szevasztok

Egy újabb barkács agymenés, csak erõs idegzetûeknek :D. Mi lenne, ha a dugattyú tálát felhegesztéssel csökkentenénk (a tálba igényesen felhordott anyaggal). Púpos dugattyúkat készítenek hasonló megoldással (nem arra kell gondolni, hogy szevasz Józsibá, nyomjá má két pálcát erre a hengeres izére). Nem kell szedni a blokkból, a köbcenti megmarad (no jó, fogjuk rá...), a motorszám is, nõ a kompresszió-viszony, viszont kapunk egy "vajon mikor fárad el?" motoszkálást a szürkeállományunkba minden egyes indításkor.

1484 Őry Gábor 2010-02-12 12:36:19  Előzmény:Muczán Gábor: 70099

És emilben is elérhetõ? Legyen elérhetõ, lécci!

1483 Muczán Gábor 2010-02-12 11:56:56  Előzmény:Szarvas László: 70089

Sziasztok,

Személyesen ismerem ennek az elektronikus alaplapnak a gyártóját. Egy tatabányai elektromágus. Nagyon korrekt ember. Olyan szaknyelven beszél, hogy üvegszemekkel hallgatom, ha épp kéredezem. Talán megpróbálom elérni hogy itt, egy fórumban válaszoljon a kérdésekre, mert nagyon vágja a témát.

De ha valaki inkább mailban vagy telefonon egyeztetne vele, akkor megkérdezem tõle hogy milyen elérhetõséget adjak meg hozzá.


MG

1482 tóth furdzsenxia 2010-02-12 11:34:25

ismerõs trabant a videóban.szegény mit kap.kicsit jobb gazdája volt Retró.B.A.Z. megyei Rally 2009

1481  Spityu 2010-02-12 10:33:31  Előzmény:Őry Gábor: 70095

Ha kijön a jó idõ és kiásom a 2T-t, megnézem majd stroboszkóppal, hogy változik-e alapjárat és magas fordulat között a szög.

1480 Mazák Viktor 2010-02-12 08:24:05  Előzmény:Varga Tibor: 70085

Köszönöm a hozzászólást! Jurij neked is!

1479 Őry Gábor 2010-02-11 21:14:49  Előzmény:Prokop Gábor: 70093

Nem akarok ebbe belemenni, mert ezeket csak olvastam, amikor kísérleteztem a röpsúlyos elõgyuszival. Nem én találtam ki ezeket, komoly gépészmérnökök írták, és hidd el, hogy nekem is magas, hogy a fenébe nem érzékeny az elõgyújtásra a kétütemû motor. Aztat írják, hogy a kipufogógázzal való keveredés miatt. Idáig az olvasmány...
A tapasztalat: a fordulatra tényleg nem érzékeny, egyszer elmentem egészen 8 mm-es elõgyújtásig, ez már kb 35 fokot jelent, és nem csörgött. Legalábbis amíg tiszta volt a motor. A terhelés más tészta, és a trabisok azt vallják általában és én is azt tapasztaltam, hogy inkább a terhelésre érzékeny az elõgyújtás. Már gondolkodtam egy vákuumos szabályozó beépítésén, de egyelõre letettem a bonyolultsága miatt. A tuti persze a kopogásérzékelõ lenne, nem is lenne bonyolult, csak egy villamosmérnöki diploma kell hozzá...

1478 Szarvas László 2010-02-11 20:43:48  Előzmény:Őry Gábor: 70092

A trabiba az az elõgyuszi gyárilag 4.2mm volt.Ha hirtelen odaléptem neki csörgött,és nem igazán pörgött.Gyujtásból 1mm-t vissza,még rosszabb lett.Csörgött,és fel sem pörgött.Gyujtás vissza, "dúsitó" 90-es.Füstölt,de nem ment.Kicseréltem a dúsitó fúvókát 70-es re,ezzel ha odalépek neki harap,és nem csörög akár hogy akarom.Nekem ez jött be.A fogyi is ugyanannyi(mivel nem taposom neki.)Ja 28H1-1 a karbi.

1477 Prokop Gábor 2010-02-11 20:41:00  Előzmény:Őry Gábor: 70092

[i]"Ezt írja a szakirodalom"[/i]

Ez azért erõs. Nincs olyan motor, aminek a fordulatszám-tartománya szélesebb, mint mondjuk 2000/p, és ne volna hálás egy kis fordulatszámfüggõ szabályzásért. Egyszerûen azért, mert az égés sebessége nagyjából állandó, legalábbis ahhoz képest, amennyi változást tõle igényelne a fordulatszám növekedésével rövidülõ ütemidõ.

Mellesleg használtam ilyet gyakorlatban is, éppen egy 500-asban, amiben 601-es motor volt, 12V rendszerrel, és így nem csúfoskodott ott a fekete doboz. Hibátlanul teljesített, amíg megvolt az autó.

Persze most is megvan, ha minden igaz, még csucsunovánál :)

1476 Őry Gábor 2010-02-11 20:10:51  Előzmény:Szarvas László: 70089

Nem rossz ez a kis bizbasz, mert nem kell külön szerezni jeladót, meg vezérlõt. A röpsúlyos elõgyújtást meg nyugodtan el lehet felejteni. Bármilyen fájdalmas ez nekem, hiszen magam is barkácsoltam egy röpsúlyos jeladót. Ugyanis a kétütemûek nem érzékenyek a fordulatszámfüggõ elõgyújtásra. Ezt írja a szakirodalom. A röpsúlyos szábályozás pedig csak azért van, hogy az indítás könnyebb legyen. Egyik kolléga kiméricskélte, hogy már alapjáraton kinyitnak a röpsúlyok. A lényeg, hogy nem kell szarozni vele, tiszta motorral és dús keverékkel nyugodtan el lehet menni 5 mm-es elõgyújtásig, kis fordulaton se fog csörögni.

1475 Szarvas László 2010-02-11 20:08:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70090

Én a nyáron találtam egy kis boltban,meg mostanában aszem az ebay-on láttam,és mint magyar terméket árulták.Üzembiztonságáról semmit nem tudtam,ezért gondoltam rákérdezek.

1474 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 19:54:45  Előzmény:Szarvas László: 70089

Ugyan a kép nem jelent meg,de gondolom melyikre utalsz.Jó 10 éve már árulták ezt a megszakítóbütyökre szerelhetõ jeladóval mûködõ alaplapot.Akkor próbáltuk és mûködött,de sajnos nem volt üzembiztos.Rövid idõn beleül kiégett valami az alaplapon.Azóta talán változtattak rajta,de most sem látok,sem hallok róla sehol hogy használnák.Nem kísérleteztünk tovább vele,mert elérhetõ és hibamentes volt akkor a gyári elektronikus gyújtás.

1473 Szarvas László 2010-02-11 19:46:40

Ha már a ,gyujtás lett a téma,én is kérdeznék:A képen látható magyar gyártmányú Hall jeladó van e beépítve valakinek?Esetleges tapasztalatok azért érdekelnének,mert a leírás szerint a gyári jeladót helyettesíti,a fekete doboz(ebza)nem kell,kell viszont a röpsúly!Azaz,nem fix,hanem változó lesz az elõgyujtás,
Bocs valamiért nem jön a kép

[img]http://www.kepfeltoltes.hu/100211/R_ps_val__Hall_jelad__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Jimmy 2010.02.11. 20:57-kor)[/i]

1472  Spityu 2010-02-11 19:46:37

Annyit még hozzátennék a gyújtásos témához, hogy már kereskedelemben is lehet kapni azt a fajta alaplapot, ami a megszakítós helyére megy rá egy az egyben. Megmarad az elõgyújtásszabályozás ill. nem kell feketedoboz, csak a két alaplapot kell kicserélni! Természetesen hallos. Vagyis az elõnyök ötvözve, hátrányok kiküszöbölve. 13ezer körül mozog. Aki ilyesmiben gondolkodik, jobban jár, ha a megszakítós alaplapot meghagyva, csak jeladónak használja a megszakítókat és megépít egy egyszerû kapcsolást teljesítménytranyókkal.

Akit pedig nem érdekel sem az elõgyújtásszabályozás, sem az eredetiség, az pattintsa be lelkiismeretfurdalás nélkül a gyári hallos alaplapot + a feketedobozt és tegyen a csomagtartóba az izzókészlet mellé a két egységbõl 1-1 mûködõképes példányt. (Mivel ugye egyik pillanatról, mindenféle elõjel nélkül szokott az ilyesmi elfüstölni.)

1471 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 19:43:04  Előzmény:Pátkai Antal: 70083

Nézõpont kérdése,de amúgy nekem az elektronikus jobban bejön.Veteránhoz csakis eredetit,amúgy minden esetben a másik.Függetlenül attól hogy elvileg elõnyösebb a röpsúlyos elõgyújtásszabályzása,sokkal megbízhatóbb a fix gyújtás.Sokáig használtam az elsõ kocsimban a megszakítót,de precíz beállítás mellett is sok hibát vont maga után.Nem tudtam folyamatos egyenletes járású ,és hibamentes motort összehozni vele.Rövid idõn belül mindig jelentkezett valami rendellenes.Megfelelõ beállítószerszámok nélkül mit sem ér az egész.Sokáig versenyeztünk trabival és ott elengedhetetlen volt a hibátlan gyújtás.Kis eltérés azonnal tönkreteheti a motort,éles motor esetén leginkább.Viszont motorszerelési tapasztalataim alapján is állíthatom,hogy igencsak van különbség az elhasználódott motoralkatrészek terén a két gyújtást figyelembe véve.Nem hiszem hogy van olyan aki azt állítja hogy a megszakítós gyújtás nagyon jó.Manapság amilyen alkatrészeket csinálnak,nem árt ha van legalább egy fix dolog ami biztosan csinálja a feladatát és nem kell foglalkozni vele.

1470 Varga Tibor 2010-02-11 19:39:52  Előzmény:Őry Gábor: 70084

Osztom a véleményt, ma már pár ezer ft-ért lehet kapni komplett elektronikus gyújtást.

1469 Varga Tibor 2010-02-11 19:39:24  Előzmény: : 70080

Az én véleményem szerint azonban az még az éppen elmegy kategória, bár egészségesebb ha Wartburg felnire szerelve tesszük az autóra, de a Trabant kerékkel sincs baj vele.

1468 Őry Gábor 2010-02-11 19:28:14  Előzmény:Pátkai Antal: 70083

Bocs, hogy belepofázok, az elektronikus sokkal jobb, megbízhatóbb, a beállítása öt perc, ellenben a megszakítóssal szépen lehet szopni. Mindenképpen szerezz be tartalék gyújtást, ha lehet, minél többet!

1467 Pátkai Antal 2010-02-11 18:31:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70081

Egyébként nem is köszöntem meg a gyors választ és még lenne gy kérdésem melyik gyújtást tartod jobbnak?

1466 Pátkai Antal 2010-02-11 18:25:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70081

Alkatrészellátással nincs problémám mert van két szekrényi alkatrészem és további két motorom amibõl össze tudom válogatni a dolgokat.

1465 Kacsándi Szabolcs 2010-02-11 17:22:19  Előzmény:Pátkai Antal: 70079

Természetesen igen,kompatibilis oda és vissza is bármely motornál.Csak be kell szerezni a megfelelõ dolgokat.Kell egy alaplap felszerelve,lehetõleg új vagy gyári megszakítóval,megszakítóbütyök és röpsúly illetve ennek rögzítõcsavarja,és egy kétszálas sarus kábel ami a gyújtótekercsekre megy.A többi csak szerelés kérdése.Javaslom bontó felkeresését,ott biztos rengeteget találhatsz,persze csak ahol bontanak trabikat,de elképzelhetõ máshol is félrerakva polcra.Vagy méhtelep,ott tuti akad.Vagy itt fórumon belül is biztosan van szinte a nagy többségének.

1464   2010-02-11 17:11:52  Előzmény:Mazák Viktor: 70075

Szia, szerintem a gyári trabant felnire nem szerencsés 165-ös gumikat tenni, ahhoz már szélesebb felni kellene. A felnihez képest túl széles gumi futófelülete kikerekedik, nem megfelelõen fog kopni, én biztos nem tenném rá.

1463 Pátkai Antal 2010-02-11 16:24:51

Köszi szépen a gyors választ. Mivel fel újított a fõtengelye a tulaj is az elfordult sonkákra gyanakszik.
Az egyik nap egy elég fura kérdés ötlött fel az agyamba, nekem tririsztoros gyújtású a kocsim és azon gondolkoztam el, hogy ha ez a gyújtásom tönkremegy akkor sz***ás van mert nincs itthon másik, tehát a rendes megszakítós gyújtás bele lehet tenni??

1462 Őry Gábor 2010-02-11 16:09:32  Előzmény:Nagy Donát: 70076

Én inkább azt javaslom, szerezz egy modernebb állófûtést. A méretei alapján beférnek a motortérbe, és kevesebbet is fogyasztanak.
Sajnos elég drágák, de talán bontottat lehet kapni elfogadható áron.
Én is csak elfantáziáltam vele...

1461 Prokop Gábor 2010-02-11 14:06:26  Előzmény:Nagy Donát: 70076

Hosszú távon nem jó. Szopni fogsz, dolgozol vele egy csomót, aztán kivágod a francba :)
Büdös, füstöl, akár mit is csinálsz...

1460 Nagy Donát 2010-02-11 12:18:07

Használ valaki Trabantban Barkas benzinkályhát? Beszerelés, beépítéshez kellene egy kis segítség, esetleg képek, leírások. Itt a honlapon van egy cikk, de az inkább kézikönyv jellegû.

1459 Mazák Viktor 2010-02-11 11:23:26

Sziasztok

Használ itt valaki 4 ütemû trabant felnin 165mm széles gumikat?

1458 Ackermann Balázs 2010-02-11 11:01:59  Előzmény:Bende Endre: 70072

Tuti lesz mechanikája. Meg alapfeltétel, hogy tartsa a tetõ ívét, különben hülyén nézne ki. Két megoldás lenne, az egyik, hogy középütt zsanírozva egy "kaput" kellene hátrahajtani, mint a Fityón. Viszont a középsõ, rögzítetlen, de feszes ponyvarészt rögzíteni kell. Vagyis több szintû kapu kell, ami elég macerás, vagy odakapcsozni végig a tetõn, ami nem rossz, de nehézkes teljesen bezárni.

A másik, hogy sínt csinálok és igazi csúszkálós faltdach lesz, de az is full házi megoldásban. Ezzel annyi a gond, hogy vékony a tetõ és nincs csak úgy fél centi a síneknek. Vagyis semmi görgõs buli nem fér be.

Majd megpróbálom lerajzolni és megmutatom.

1457 Lizák Péter 2010-02-11 10:31:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 70070

Én eddig amiket nézegettem faltdach tetõket:

Fiat Panda - Seat Marbella páros
Opel Corsa (kocka Corsa)
Renault Twingo
VW Polo