Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2113 Sipos Tamás 2010-04-24 20:19:44  Előzmény: Spityu: 70728

[justify]Igen, erre már én is gondoltam. Valószínûleg ez lesz a biztos módszer.
Burkolat (és hûtés) nélkül járatni ugye nem ajánlatos? Vagy 2-3 percet mehet így?
[/justify]

2112  Spityu 2010-04-24 19:17:22  Előzmény:Sipos Tamás: 70727

Esetleg húzd meg 30-cal, járasd egy kicsit, várd meg míg kihûl teljesen és húzz utána valamivel nagyobb nyomatékkal.

2111 Sipos Tamás 2010-04-24 18:57:35  Előzmény:Madocsai Gergely: 70723

[justify]Köszi, de már késõ. A hengerfejeket, a hengerekkel együtt, múlt héten elvittem Mihályfihoz síkoltatni és már pénteken kész volt, de nem tudtam érte menni. Minden tõcsavar furatot 14-re fúr fel és 1,25-ös menetet vág bele. Ehhez neki vannak tõcsavarjai. Remélem olyan anyagminõségbõl készültek, ami nem szakad el ha a gyári elõírás szerinti 40 Nm-es nyomatékkal húzom meg.
Bár a szakibácsi azt mondta, hogy ne menjek fel addig, csak 30-ig, én félek, hogy a gyári elõírásnál 25%-al kisebb nyomatéknál megint fellazul majd, kifúj, és kiég.[/justify]

2110  Bandi 2010-04-24 18:28:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 70725

Én is 10w40-et használok. Q8-at!!:D

2109 Kalmár Csaba 2010-04-24 18:25:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 70724

Az A3/B3 szintet akár egy olcsóbb 10w40 es olaj is tudja.Ennél jobb olajat belerakni tiszta pazarlás, a motor semmivel sem lesz tartósabb.

2108 Madocsai Gergely 2010-04-24 08:04:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 70678

Egyáltalán nem hülyeség, SÕT ha amaximális motorwédelem a célod, akkor kizárólag szintetikusat! A mienkben is, 5W-40-es figyel (még), de nyugodtan tolhatod neki akár a 0W-40, 5W-30, és a 0W-30-at is - persze, ha bírod zsetonnal;)! Nem, nem híg egyik sem, ez csak téwhit - gondolom nem wersenyezni akarsz.
10W-30-at itthon nem nagyon fogsz találni, mert ezt ált az USA-ban forgalmazzák, de nem is kell.

A egyik legjobb, amit csak beletehetsz egy newes gyártó, legalább ACEA A3/B3 teljesítményszintû, teljesen szintetikus, 5W-30 wagy 5W-40-es olaja.
(5W-40-nél figyelj, mert jó részük csak rész-szintetikus, a manager felirat sokszor +téwesztõ lehet!!! pl. szint technológiáwal elõállított, stb...)

Ha a legjobb ár/érték arányt keresed, akkor 10W-40 rész-szint. Áswányit (15W-40) NE!

A másik nagyon fontos dolog a szûrõ: wisszacsapószelepeset kérj(számos magyarból hiányzik), VW-hez, ekkor kb. ugyanannit fogsz fizetni érte, mintha Trabanthoz kérnéd, csak szûrõt kapsz.

[i](Módosította madogery 2010.04.24. 10:16-kor)[/i]

2107 Madocsai Gergely 2010-04-24 07:45:31  Előzmény:Sipos Tamás: 70708

Tudnak síkolni, ne aggódj! Én is operáltam még a régi kocsimnál ezekkel az oversize 10/12-ekkel, szerencsére nekem bírták a kiképzést, bár már új korukban sem túl bizalomgerjesztõek... az meg, h szinte nincs 2 egyforma hosszú belõlük...
Ha Mihályfinál jársz, kérdezd+, h lehet-e helicoil-ozni a hengerben a meneteket, h használhasd a gyári csawarokat. Ha igen, walszeg azt fogja mondani, h nincs ekkora (10) helicoil-ja, ekkor kérd tõle a pestszentlõrinci autószerelõ telszámát, mert neki wan 8, 10, 12-es, szabwányos méretekben.

[i](Módosította madogery 2010.04.24. 09:53-kor)[/i]

2106 Sipos Tamás 2010-04-20 20:57:01  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70721

[justify]Igen, a finom 12-es menetre én is gondoltam; az lenne jó, de már csak 3 olyan furat van, ami eredeti 10-es, ebbõl egy újabb is kiszakadt, tehát már csak 2 lesz, így a maradék 5-öt talán már nem szerencsés bolygatni; a normál menetet finomra átvágni. Ráadásul a hengerötvözetbe nem tudom szabad-e ilyen finom menetet vágni. Végül pedig a kérdés már-már csak elméleti, mert úgysem lehet C60-as anyagot kapni, tehát csak gyenge csavarokat lehet készíteni.
Igaz, azt hallottam, hogy a Lada hengerfej csavarjai 12-esek., és talán ha abból vennék, és a hengerfejet is felfúrnám. De a hengerfejhez kényes dolog hozzányúlni, az a bátrak sportja.[/justify]

2105 Gyapjas Gergely 2010-04-20 19:33:28  Előzmény:Varga Tibor: 70718

Ez jó módszer, ezt lehetne továbbfejleszteni úgy hogy nem M10x1.5 fúrod a menetet hanem M10x1.25-re vagy M10x1.0-re akkor a sûrûbb menet is jobban tart.

2104 Varga Tibor 2010-04-20 19:28:21  Előzmény:Őry Gábor: 70719

Nem tudom, ha az ki akar jönni a rossz menet miatt, kijön ragasztva is, legalábbis nálunk hiába volt beragasztva. de persze ártani nem árt.

2103 Őry Gábor 2010-04-20 19:26:02  Előzmény:Varga Tibor: 70718

És nem árt beleragasztani a hengerbe.

2102 Varga Tibor 2010-04-20 18:37:34  Előzmény:Sipos Tamás: 70714

Akkor még azt tudod tenni, hogy csináltatsz te tõcsavart egy esztergályossal, és valami rendes menetet vágsz a hengerbe. Nálam még az is bevált, hogy a 3 részes menetvágónál csak az elsõ kettõvel mentem végig, a 3.-at nem hajtottam át a hengeren, és így is sokkal jobban tartott.

2101 Gyapjas Gergely 2010-04-20 14:58:03  Előzmény:Sipos Tamás: 70706

Helló!

Én is sokáig küzdöttem a nehéz lábam miatt a hengerfejtömítéssel. Utcai motornál azt csinálom hogy a henger tetejét is megsikoltatom nem csak a hf-et. Normális bolti tömítést veszek, menetrögzítõvel becsavarom, ha nem sérült a menet, a bontott gyári tõcsavart és nyomatékulccsal lehúzom. A gyári elõírás 40Nm de 55 simán elbír. De csak 45-el húzd le. Ezután ha meghajtod akkor se lesz hengerfejes.
De ha mégis akkor azt kell csinálni mint a versenyautóknál.

2100 Sipos Tamás 2010-04-20 08:06:21  Előzmény:Őry Gábor: 70715

[justify]Nem, nagyon finoman csendben járt. Aztán jött egy lökésszerû átmenet, amikor már durrogott. Teljesen olyan volt, mint amikor elállítódik a gyújtás és visszalõdöz a karburátorba. Még néztem is a tükörbõl, hogy micsoda füstbombák jönnek ki a kipufogóból.
Késõbb, amikor már el sem akart indulni, jött a cirregés, a sziszegés, és a csattogás.
A másik hengerfej már fent van az új tömítéssel, de este újból leszedem, mert holnap viszem síkoltatni a Mihályfi mûhelybe. Remélem ott nem szakadt meg a menet, bár nagyon gyanús az egyik csavar.
Gondoltam, gyártatok nagy szilárdságú csavarokat, de az ehhez való C60-as anyag nem kapható a Ferroglobusnál.[/justify]

2099 Őry Gábor 2010-04-20 06:16:16  Előzmény:Sipos Tamás: 70706

És nem sziszegett menet közben?

2098 Sipos Tamás 2010-04-20 06:00:10  Előzmény:Varga Tibor: 70712

[justify]A gyári alapméretes csavarok nálam már sajnos nem jöhetnek szóba. Az elõzõ tulaj felfúratta a hengerben, úgyhogy nincs sok mozgásterem. Hacsak nem cserélek hengert, dugót, csapszeget.[/justify]

2097 Sipos Tamás 2010-04-20 05:56:04  Előzmény: Spityu: 70711

[justify]Szívesen. Kicsit aggódtam, hogy nem lesz megfelelõ, és az amúgy is felsrófolt árat hiába fizetted meg.
Ruhafestékkel még nem volt dolgom. Mielõtt nekiesel, egy kis darabon ki kéne próbálni (próbafestés). Ja, és szén-tetra-kloridot tudtál venni?[/justify]

2096 Varga Tibor 2010-04-20 05:19:46  Előzmény: Spityu: 70711

Ezek épp semmire nem valók, nekem sose volt jó a hengerfej, a kíméletes lábammal mindig hengerfejesre tettem a gépet, míg hasonló szép csavarok figyeltek benne.
De mióta az összes alapméretes, gyári csavarral, semmi gond nincs vele. Igaz én minden szétszedés után megsíkoltatom a hengerfejeket.

2095  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Muczán Gábor: 70709

14-ig van... aztán hogy a gyakorlatban ez mennyire használható, az más kérdés.
[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=36&products_id=1006[/url]

Molyhos! Átvettem a szürke kárpitokat, mégegyszer köszönöm õket! A hátsó huzatokat valamivel be kellene festenem, kissé fakók... szürke ruhafestékkel? :)

2094 Sipos Tamás 2010-04-19 20:27:07  Előzmény:Muczán Gábor: 70709

[justify]A menet szerencsére nem szakadt ki a hengerbõl, csak egyszerûen eltört a csavar. Illetve a másik hengernél van még egy, ami gyanúsan nem akart megszorulni, azt még a héten meg kell vizsgálnom, remélem gond nélkül ki tudom szedni.
Nagyszilárdságú újakkal kéne pótolnom õket. Már látom, hogy ez nem lesz egyszerû.
Végsõ esetben van egy hengerpárom, dugóval, csapszeggel, állítólag sosem használt (gyári?).[/justify]

2093 Muczán Gábor 2010-04-19 20:17:27  Előzmény:Sipos Tamás: 70708

A tõcsavarok gondolom a 10/12-es utángyárik úgynevezett zsidócsavarok. Ha azok kiszakadnak, akkor Helikorr menetjavító perselyt kell belecsavarni. Ha az sem jó, akkor gáz van, mert nagyobb lukat nem lehet fúrni a cuccba nagyon.

MG

2092 Sipos Tamás 2010-04-19 20:10:19  Előzmény:Muczán Gábor: 70707

[justify]Na puff neki! Egyre mélyebb a mocsár.
Hab a tortán, hogy most derült ki; már az elõzõ tulajdonosnál kiszakadhatott a menet a hengerbõl, mert speciális felfúrt tõcsavarok vannak benne. Azt hittem gyárilag olyan, hogy a hengerben nagyobb átmérõ van, fent meg normál. Hát nem. Most volt itt Ádám kolléga, hozott nekem gyári tõcsavarokat, és akkor derült ki az igazság.
A hengerfej vizsgálatot (síkolást) remélem a Mihályfi mûhelyben vállalják, mert velük meg vagyok elégedve.
A klingerites speciális tömítést pedig légy szíves gyártasd le nekem. Amint kész, megyek érte.[/justify]

2091 Muczán Gábor 2010-04-19 19:18:08  Előzmény:Sipos Tamás: 70706

molyhos

Nem csak nyomatékkulcs kell, hanem menetjavítás is, illetve gyári, bontott tõcsavar. az utángyárit hiába húzogatod nyomatékra, elõbb törik, a fáradt menet sem bírja a nyomatékot. Aztán kell hfej síkolás, vagy vizsgálat is, mert a lazult állapotban használt hengerfej össze-vissza tud vetemedni a hõmérsékletváltozások során. Aztán meg kell még klingerites spec tömítés is, hogy ne égjen ki könnyen majd. Azt majd gyártatok és akkor adok.
Ezek nélkül is lehet hengerfejtömítést cserélni, csak jó eséllyel kódolod a közeljövõben az újabb hibát a rendszerben.

MG

2090 Sipos Tamás 2010-04-19 17:35:01  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

[justify]Megtaláltam a hiba okát: hengerfejes.
Levettem a hátsó burkolatot, és a kezemmel néztem fúj-e. Sajnos igen. Levettem a burkolatot, és nagy erõvel feküdtem neki a hengerfej csavaroknak, de felesleges volt, mert némelyik teljesen ki volt lazulva. Majdnem ujjal lehetett csavarni. Persze hogy elégett a tömítés.
Gyorsan vettem néhányat, de hogy jól ne érezzem magam, sikerült az egyik tõcsavart eltörnöm, egy másiknál pedig elképzelhetõ, hogy megszakadt a menet.
Azt hiszem megérett az idõ egy nyomatékkulcs beszerzésére.[/justify]

2089 Busa Attila József 2010-04-19 06:07:17  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

Nekem 4t-nél produkált hasonlót oly annyira, hogy felrobbantottam a katalizátoromban a kerámia betétet és hónapokig, csak a darabjai szóródtak ki hátul. Nekem a két gyújtásvezérlõ doboz szált el. Szóval szerinte gyújtás.

2088 Őry Gábor 2010-04-19 06:03:38  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

Nem biztos, hogy gyújtás. Ugyanis a tranzisztoros vagy megy, vagy nem, középút nem nagyon van. Esetleg még a jeladó csinálhat ilyet, ha valami belekerült, (víz, vagy valami fémbigyó). Nekem egyszer az volt, hogy valahogy bennfelejtettem egy alátétet, éa a mágnesgyûrû benyalta. A tünetek kb. ugyanezek voltak.
Nézd meg, van-e benya, nem akadt-e fenn a tûszelep. Pont egy hete jártam így.

2087 Lizák Péter 2010-04-19 05:20:51  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

Ez tuti gyújtás gond lesz. Ha hengerfejes lenne, nem ilyen tüneteket produkálna. A tirisztoros gyújtás nagyon jó, meg nagyon stabil. De ha egyszer elromlik.

2086  Spityu 2010-04-19 05:11:20  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

Elképzelhetõ a beázás, de az szinte biztos, hogy a gyújtással lesz valami. Tüsszögés, kihagyás, erõtlenség...

2085 Sipos Tamás 2010-04-18 21:13:03  Előzmény:Busa Attila József: 70700

[justify]Ja, 2T. Bocs.[/justify]

2084 Busa Attila József 2010-04-18 21:00:22  Előzmény:Sipos Tamás: 70699

4t vagy 2t?

2083 Sipos Tamás 2010-04-18 20:49:07

[justify]A mai nap megtörtént az, amit reméltem sosem fog; cserbenhagyott a gépem.
Éjszakás mûszak utáni szunyókálásból ébredve el akartam menni a gyerekeim születésnapjára. Már az elsõ métereknél gyanús volt, hogy jobban rángatott a kelleténél, de ezt még ráfogtam a hideg motorra.
Késõbb sem akart húzni, magasabb fordulatszámon elkezdett dadogni, tüsszögni, és durrogva lõdözött vissza a karburátorba. Egy-két kilométer után lefulladt és nem is akart beindulni. Aztán nagy nehezen mégis, és alapjárathoz közeli gázon, maximum 3-ig felkapcsolva, nagy nehezen hazavergõdtem. A gyerekek sajnos hiába vártak, kénytelen voltam vonattal menni és több órát késtem.
Itthon gondoltam teszek egy próbakört. Rendben beindult, de valami furcsa cirregõ hangot ad, és nem tudom felpörgetni, mert visszadurrog és leáll. A próbakör nem sikerült; a sarokról szégyenszemre vissza kellett tolnom, mert már beindulni sem volt hajlandó.
Most este már nem akarok nekifogni, de elsõsorban a gyújtásra gyanakszom. Kedden Kiskunfélegyházán voltam; nagyon jól ment. Csütörtökön Pilisjászfalun; akkor is rendben volt, bár most jut eszembe egyik jelzõlámpánál lefulladt. Beálltam a garázsba és 3 nap elteltével megbetegedett.
Persze most még csak találgatok, de csütörtökön egész nap kiadósan esett. Elképzelhetõ, hogy a gyújtásnál beázott valami, zárlatot okozott és ettõl tönkrement a fekete doboz (1986-os)?
Vagy megint hengerfejes lenne? Kedden valóban meghajtottam a gépet, piszok jól ment, de akkor már a csütörtöki úton meg kellett volna adnia magát.[/justify]

2082 Lizák Péter 2010-04-18 19:49:22  Előzmény: Spityu: 70697

Trabant 300 motor? :D

2081  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Tegnapi dunaújvárosi börzén fényképeztük Szabival... Valami régi Dacia-ba hekkelte be az öreg, miután szétment az egész meghajtása. Elõször a Trabi váltót, aztán a motort akarta beilleszteni. Utóbbit a gólyaláb miatt csak kissé megcsonkítva sikerült. :)
Vágott/hegesztett blokk, és hasonlóan elkészített fõtengely. :D

[imgw]https://kephost.hu/image-8A8C_4BCB5754.jpg[/imgw]
[imgw]https://kephost.hu/image-46F7_4BCB5754.jpg[/imgw]

2080 Őry Gábor 2010-04-17 18:22:53  Előzmény: Spityu: 70693

Talán mert kis fordulaton a gáz jobban oszlik, mint a benzin.

2079 Őry Gábor 2010-04-17 18:20:51  Előzmény:Lizák Péter: 70694

Fáradt volt.

2078 Lizák Péter 2010-04-17 18:01:23

Ma volt szerencsém egy kanadai gyártású Trabant 1.1-Wartburg 1.3 gyújtásvezérlõhöz haver 4T trabijában. Fél napig molyoltunk vele, de nem birtuk vele beindítani az autót. Szegény srác a gyújtás létezõ alkatrészét kicserélte, mire szólt, hogy tudnék-e segíteni. Át néztünk egyenként mindent de csak nem. Vissza tettük neki a régit ami azért került ki tavaly a kocsiból, mert elszállt. Biztos jót tett neki egy év pihenõ, mert azzal meg pöccre indult :-)

2077  Spityu 2010-04-16 19:28:25  Előzmény:Őry Gábor: 70692

Szerintem az most jó helyen van, mindig csodálkozom hazafelé: "itt már a kettest kellene szúrni, aztán négyben még vígan megy".
Talán a téli gumik leváltásával tudnék még faragni, meg ugyebár most tele tankkal járok a pontos mérés miatt, szóval 30 liternyi gázt feleslegesen cipeltem 135km-en át fel a hegyre. :) A 135km-bõl kb. 30km 10%-os emelkedõ (és nyilván lejtõ).

2076 Őry Gábor 2010-04-16 19:10:23  Előzmény: Spityu: 70687

Az szép! Akkor a gáz a nyerõ. Esetleg egy kicsit nagyobb elõgyújtással lehet még faragni rajta.

2075 Lizák Péter 2010-04-16 17:42:18  Előzmény:Varga Tibor: 70688

Aha gyárit hol lehet szerezni?

2074  Bandi 2010-04-16 17:12:41  Előzmény:Varga Tibor: 70689

:-)

2073 Varga Tibor 2010-04-16 17:08:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 70681

15W 40 tökéletesen elég ennek a motornak.

2072 Varga Tibor 2010-04-16 17:07:55  Előzmény:Lizák Péter: 70677

A gyári tetõablakkal nincs semmi trükk, a gyári tömítések tökéletesek. Az utángyártottat, illetve más tipusét meg el kell felejteni.

2071  Spityu 2010-04-16 15:03:15  Előzmény:Mazák Viktor: 70630

No, ma mértem városi fogyasztást, ugyanannál a kútnál teletankolva, ahol az elõzõ (hosszú távú) tesztnél abbahagytam.
12.03l gáz 135km-re városban. 8.91l/100km, olyan körülmények között, ahol a hosszú távon 6 litert fogyasztó 2T 7.5 litert eszik. :)

(Nem erre a hszre akartam válaszolni.)
[i](Módosította Spityu 2010.04.16. 17:04-kor)[/i]

2070  Bandi 2010-04-16 04:40:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 70681

Nekem Q8 félszintetikus van beleöntve..
[i](Módosította Bandi 2010.04.16. 06:41-kor)[/i]

2069 Léhi István 2010-04-15 20:13:51  Előzmény: Spityu: 70684

Ok. Szétnézek mit lehet beszerezni. Köszke!

2068  Spityu 2010-04-15 20:10:08  Előzmény:Léhi István: 70683

Ecet, foszforsav alapú vízkõoldók (rá van írva) például.

2067 Léhi István 2010-04-15 20:08:20

Hali! Olvasgattam itt a vízkõtelenítésrõl és olyan kérdésem lenne a blokkot /hengerfejjel együtt/ mivel vízkõtelenítsem ami nem eszi meg az alut se, a vasat se, de a vízkövet oldja? Szivattyúval tervezem keringetni benne az anyagot, csak mi legyen az???

2066 Mazák Viktor 2010-04-15 19:54:57

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Kopás nemkopás a W=winter azaz téli fokozatot jelent. Téli, illetve alacsonyabb üzemi hõmérsékletre vonatkozó kenési tulajdonság. Egyébként véleményem szerint ha 40es olajat kap, akkor nagyjából mindegy, hogy 5W vagy 15W, hisz amint említetted a gyári elõírás 20 éve volt 20W, 20 év alatt pedig a kenõanyagipar (szép szó) is fejlõdött annyit, illetve a 15Wvel már jócskán túl van teljesítve a gyárilag megadott elõírás.

Ásványi, félszintetikus, szintetikus: amit a pénztárca megenged. Itt megintcsak arról van szó, hogy a félszintetikussal is már rég túl van teljesítve a norma.

Egyéni vélemény: 10Wnél alacsonyabbat (gondolok itt 0W-5Wre), és 40esnél vékonyabb olajat nem tennék bele.

2065 Csády Szabolcs 2010-04-15 19:54:36

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Ha minden hülyeséget megjegyeznék, amit meg akarnak nekem tanítani...:D

Akkor sztem jó lesz bele az 5W40, hisz sokszor csak kisebb távra megyek vele, s nem is versenykörülmények közt használom.

Ui.: Kösz a gyors választ!


Ill. most, hogy látom Bandi hozzászólását, lehet hogy 15W40lesz belõle... Amúgy szintetikust, félszintetikust, vagy ásványit ajánlotok?
[i](Módosította trabiszabi 2010.04.15. 21:19-kor)[/i]

2064 Mazák Viktor 2010-04-15 19:54:22

[i](Trabant topicból áthelyezve, iderakta 4TRed)[/i]

Ha nem gyilkolod, akkor 40es legyen a melegoldali viszkozitás, meg a teljesítményszintje ne legyen az utolsó az olajnak. Ha sokat, rövid úton használod, akkor érdemesebb minél kisebb W-t választani, hogy télen kisebb mértékben kopjon hidegüzemben. Ehhez támpont:

" A benzinüzemû motorok ma ismert legmagasabb teljesítményszintje a SJ (SK is van elméleti szinten, de még nem gyártják), ami az SH-tól abban különbözik, hogy a gyártásra vonatkozóan szigorúbb elõírásokat és egy még szigorúbb minõségbiztosítási rendszert foglal magába. "

" A CCMC/ACEA teljesítményszintek a G1-G5-ig a benzinüzemû Otto motorokra vonatkozóan (G-Gasoline)"

Különben is, mûszaki kémia kenõanyagok labor Szabi!!!! :)
[i](Módosította 4TRed 2010.04.15. 21:13-kor)[/i]