Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2163   2010-05-06 21:17:12  Előzmény:jocking .: 70777

Én az egyszerûség kedvéért a tetõt vettem le, úgy szabtam rá egy vékony szõnyeget, és felragasztottam Patex Palmafix ragasztóval. Nagyon jól megfogta, és nem drága, asszem egy 300 ml-es kartus elég volt a tetõhöz, még maradt is. Viszont polifoam-ot nem tettem, azt jó lett volna, szerintem semmiképp ne hagyd ki.

U.I.: szerintem az a szivacs nem sokat jelent, de a polifoam az az igazi tutiság :DDDD

Ha nagyon unatkozok, és lesz egy kis fölös pénzem, akkor a durók is kapnak majd szigetelést. :)
[i](Módosította Jurij 2010.05.06. 23:27-kor)[/i]

2162 Szabó Gábor 2010-05-06 20:51:01  Előzmény:jocking .: 70777

8-10mm-es polyfoam, megéri azt a pár ezer többletköltséget. Nem csak hõt, hangot is felfog. Nekem a durókon is van 20mm-es, nem mondom, hogy süket szoba fíling van, de sokat felfog a kinti zajból. Polyfoamra már elõre felragaszthatod a szövetet, amit utána egyedül is a helyére tudsz tenni. Nekem így ragasztani sem lett volna muszáj a tetõhöz, mert nem estett le, mikor odapróbáltam. Régi szivacs eltávolításához drótkorongot használtam, persze szemüveg, maszk, füldugó játszott a mûvelet közben.

2161 jocking . 2010-05-06 18:24:21  Előzmény:Varga Tibor: 70776

Vagyis annyit számít a szigetelésben az a fél centi összeszottyadt szivacs? Mert én nem vettem észre, hogy melegebb lenne ebben, mint a 2T-nkben, pedig annak az a kartonpapírszerû tetõkárpitja van.

2160 Varga Tibor 2010-05-06 18:12:40  Előzmény:jocking .: 70773

[i]Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.[/i]

Csak hiszed....

2159 Lizák Péter 2010-05-06 09:49:27  Előzmény:jocking .: 70774

Valahogy így.


[i]Na jó, most lehet kicsit g*ci voltam.:D:D:evil:;)[/i]
[i](Módosította jocking 2010.05.06. 13:07-kor)[/i]

2158 jocking . 2023-05-22 08:40:11

Ja, még vmi: Ma megyek ragasztót venni. Gondolom Palmatexbõl nem az a sziloplasztkinyomós féle kell, hanem a vödrös, igaz?
[imgw]https://pc-modding.repeta.hu/files/image/eszk%C3%B6z%C3%B6k/keziszerszamok/festekek_ragasztok/ragasztok/palmatex.jpg[/imgw]
Mármint ez.

2157 jocking . 2010-05-06 08:31:18  Előzmény:Lizák Péter: 70772

Thx mindenkinek a válaszokat.:)
A következõ lesz. Kibelezem a kocsit (én is gondoltam rá már az elején, mert tényleg eléggé koszol a szivacs), aztán felteszünk egy vékonyabb anyagot szivacs nélkül. Nekem annyira nem szempont, hogy puha legyen a tetõ, egyszerûen csak ne ilyen legyen, mint ahogy most kinéz.:D Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.

2156 Lizák Péter 2010-05-06 07:41:17  Előzmény:jocking .: 70768

Nekem is már vagy két éve lejött a tetõrõl a kárpit, csak még a másikat felrakni nem igazán jutottam el. De egyébként a polifoam nálam is szóba jött, hogy nem ártana, hogy ne legyen kemény a tetõ.

2155 Mazák Viktor 2010-05-06 07:03:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 70769

Spaklival nekem is 3 darabba jött le, mert már nagyon lelógott, ezért mindig levágtam. Akár egybe is le lehet szedni szerintem, csak értelmét nem látom.

2154 Reining Ádám 2010-05-05 21:55:08  Előzmény:jocking .: 70763

Én kiszedném az üléseket és a szõnyegeket is mert amikor felfelé ecseteled a ragasztót vagy 200 szor lecsöppen, másik pedig hogy amikor ragasztjátok fel nem éppen jó dolog ugrabugrálni az üléseken, sokkal egyszerûbb egy üres autóban mozogni! Pláne 2 embernek mert ahogy már írták ez 2 emberes meló! Ja és szerintem rakjál alá szivacsot ha igényesen akarod megcsinálni! Ja és mégegy jótanács mivel kombid van és ajánlottam alá a szivacsot is minimum 2 kiló palmatex kell, mert mindennek be kell kenni mindegyik felét ami 4-szer a kombitetõ méretü felület! Csináltunk már kombit is és elég jó volt amikor elfogyott a 2. is mert nem nagyon spóroltunk vele és olyankor jön a szopi, hogy SOS-be szerezni egy 3.-at mert szárad amit már felkentünk! Fincsi meló de a végeredmény olyan tud lenni ha ügyes vagy mint ha gyári lenne!:)

2153 Kalmár Csaba 2010-05-05 18:49:52  Előzmény:jocking .: 70768

Ha újjal kapargatva szeded tele lesz az egész autó darabkákkal, a spaklival viszont csíkokban letudod fejteni és nekem nem is potyogott!

2152 jocking . 2010-05-05 18:20:53  Előzmény:Kalmár Csaba: 70765

Az még hagyján, nekem meg akkor szakadt a fejemre az egész, amikor álltam ki az udvarról. Utána összehajtottam a kárpitot és mennem kellett tovább, úgyhogy mire beértem fehérvárra, belepett a "sárga hó".:D Igazából ujjal le lehet kaparni, úgyhogy nem nagyon fogja semmi.

2151 jocking . 2010-05-05 18:19:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Thx, erre voltam kiváncsi.:)

2150 Lizák Péter 2010-05-05 18:18:57  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

De ha rám hallgatsz mielõtt nekiállsz a szivacsot vakarni, valami fóliával ragaszt körbe a kasztni pereménél és zsákszerûen fogd össze az alját, hogy egy helyre hulljon. Mert különben fél év múlva is kerülnek elõ szivacsdarabok a kocsiból.

2149 Kalmár Csaba 2010-05-05 18:03:18  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Nekem a szivacsleszedés könnyen ment, nekiestem egy közepes spaklival és 10 perc alatt lentvolt az egész!

2148 Holnapy Gergely dr. 2010-05-05 17:52:07  Előzmény:jocking .: 70763

Gondolom 4T...
Legnagyobb szívás levakerálni duroplastig az elöregedett szivacsréteget. Ezzel kezdjed. Ezután döntsd el, hogy ugyanazt akarod-e felrakni, ami rajta volt. Ha igen, akkor vakeráld le a tetõkárpitról is a szivacsot. Palmatex erõs folyékony ragasztó 1kg bõven elég., majd bekened a tetõt -nem összecsöpögtetve az üléseket- és a kiterített tetõkárpitot. Majd (2 emberes meló!) felrakod, és mondjuk elõlrõl hátrafele felnyomjátok a kárpitot. Vmivel óvatosan végigütögetitek (gumikalapács). Ha nem az eredetit akarod, vagy hiányzik a komforthoz a szivacsréteg, akkor Polifoam lemezt ragaszthatsz alá 1cm vastagot. Akkor duplán ragaszthatsz a tetõn. (a tetõkárpitot elõre ne ragaszd össze a Polifoam-mal, mert túl rigid lesz)
A Polifoamra mehet más vékony padlószõnyeg is, ha variálni akarod.
És ezt követõen szellõztess sokat, mert büdös a ragacs mint a fene...
Jó munkát:
G

2147 jocking . 2010-05-05 10:17:21

Kéne egy kis help.
A tetõkárpitom ma reggelre úgy döntött, hogy kb ennyi lett volna, és nyert a tömegvonzás.
Az lenne a kérésem, hogy valaki írjon egy listát, hogy milyen anyagok szükségesek a visszarakáshoz és hogy pontosan hogy is megy ez a mûvelet.
Thx.

2146 Lizák Péter 2010-05-05 09:48:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 70761

Csak meg is kéne keresni, mert hirtelen lövésem sincs hol van

2145 Csády Szabolcs 2010-05-05 09:24:07  Előzmény:Lizák Péter: 70759

Az nem baj, legalább hozzáférsz rendesen :D

2144 Lizák Péter 2023-05-22 08:40:11

Kis help kellene!

A képen látható cuccot vadászok. De ha csak a kis kék csatlakozó részét tud valaki pici pénzért az is megfelel...

[imgw]https://bolthely.hu/kepek/mikroshop/01709.jpg[/imgw]

2143 Lizák Péter 2010-05-05 04:43:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 70757

Megmérhetem de mindkét motor darabokban van. :( Majd szeretnék a kettõbõl egy szépet építeni, restaurálni.

2142  Spityu 2010-05-04 16:50:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Szerintem talán gyújtás, ha tényleg nem levegõhiány. Trafó is lehet. De ha jól gondolom akkor ez tekercses-mágneses gyújtású, ugye? Tekercshiba is okozhat ilyet. Ha pl. amikor már erõtlen és mondjuk leállítod, majd ezt követõen megpróbálod beindítani és nem sikerül, csak miután visszahûlt az egész, akkor szinte biztos, hogy az. Vagy inkább a trafó. Legalábbis én ezt tapasztaltam egy Briggs-dzsel anno, igaz az 4T.

2141 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:05:35  Előzmény:Lizák Péter: 70755

Megmérnéd nekem a trafójának a kivezetései közti ellenállásokat? Nekem van 2 tartalékba, de mindegyiknél más értékeket mért apum a az egyik helyen. A fellelhetõ móricka ábrákon meg nincs feltüntetve sehol se...

2140 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:01:29  Előzmény:Léber Balázs: 70754

A levegõt kizárnám két okból is:
1. A motoron Danuvia légszûrõ van, mivel régebben nem kapott elég levegõt a gyárival, de azt kipucoltam, s utána is ezt a tünetet produkálta, amit a gyertyacsere szüntetett meg.
2. A gyertya szép õzbarna, ha túl dús lenne a keverék, akkor kormosnak kellene lennie.
A karbi rendben van, a benzin friss.
Áramot biztosan kap a gyertya akkor is, ha a probléma fent áll, mivel a gyertya kicserélése elõtt nem nyúltam semmi más elektromos kütyühöz rajta, s utána teljesen jól mûködött.

2139 Lizák Péter 2010-05-04 06:19:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Nekem 1965-ös Jawa 05-ösöm van. Lényegében ugyanaz, mint a Mustang, de ez burkolt. Mind a Simson Schwalbe-Star páros.

2138 Léber Balázs 2010-05-03 22:13:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Pedig pont barkács, benzines is, 2T is.
Ugye azt szoktuk mondani, ha benzin van és szikra van akkor mennie kell a motornak.
A harmadik fontos tényezõt hajlamosak vagyunk elfelejteni. Na mi az? Hát a levegõ.
Mindegyik külön-külön vizsgálandó.
A gyertyakábelre teszel egy glimmlámpás visszajelzõt, így láthatod majd a hiba jelentkezésekor, hogy kap e rendesen villanyt a gyertya.
Ha ez kilõve, akarom mondani biztosan mûködik, akkor légszûrõ jó-e?
Ha ez is stimmt, akkor már csak a karburátor rejtelmei maradnak, esetleg a tavalyi benzin rituális elégetése nyílt lánggal:-)

2137 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:55:16

Ez kicsit más téma, s lehet, hogy inkább a veterán topicba kellene írnom:

A '82-es Jawa Mustangom az elmúlt idõszakban kinyírja a gyertyákat. Az új gyertyával 60-nál még izomból húz, de az idõ elteltével magasabb fordulatszámon belefullad a benzinbe a motor, s késõbb egyre kisebb fordulatszámokon jelenik meg ez a probléma, s az emelkedõket se komálja. Ha ezt a fulladásos jelenetet produkálja és behúzom a kuplungot, elengedem a gázt, akkor gyönyörû alapjáratot produkál, de ahogy újra terhelést adnék neki meghal, viszont behúzott kuplungnál rendesen felpörög.
A gyertya hõértéke jó, a színe is szép õzbarna. A kinyírté is.
Mi miatt teheti tönkre a gyertyákat? Eddig több tippet is kaptam: rossz trafó ill. gyújtótekercs.
Ha valaki tudna valami okosat mondani erre, azt megköszönném!

2136 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:20:25  Előzmény:Szedlák Tibor: 70751

Én most kérdeztem meg a zsombicar-ba, hogy tartanak-e, mivel az enyémbõl is le van törve egy kis darab, de azt mondta a srác, hogy olyat nem lehet sehol se kapni, ha lehetne, akkor árulnának. Úgyhogy marad a bontó...

2135 Szedlák Tibor 2010-05-03 10:51:31  Előzmény:Marton Tamás: 70748

Azt a mûanyag tömítõgyûrût nem tudod hol lehet kapni? Mert nekem el van törve. :s

2134 Csády Szabolcs 2010-05-03 10:29:40

Köszönöm a jótanácsokat! Az elosztófedél cseréjével tisztában voltam hogy megy, a rotoréra voltam kíváncsi. Szerintem menni fog a dolog :D

2133 Lizák Péter 2010-05-03 05:42:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 70747

Öregem kösd fel a gatyód, mert baromi nehéz, és macerás mûvelet! :D
Elosztófedél sok típusé van ami jó. A VW-kbõl pl a Polo, Golf kapásból ami 1.1-es, vagy hasonlóan elõre dõlõ motoros, minta a Trabi. De egyébként a Skoda Felicia 1.3-asé is jó bele. Az elosztófedél úgy tûnik. Na tehát ha ránézel az elosztófedélre, alul és felül látsz rajta egy egy fém kapcsot, azt kipattintod. A rotort egyszerûen lehúzod a tengelyrõl. Majd ugyanígy össze tudod rakni. Meg a kábeleket kell csak dugdosni. Ennyi.

2132 Marton Tamás 2010-05-03 05:10:50  Előzmény:Csády Szabolcs: 70747

Ha VW-hez kérsz cuccokat, úgy talán jobb minõségûekhez jutsz, bár nem szokott a "kisiparival" se gond lenni. Legalábbis nálam még nem volt.
Elosztófedélbõl meg olyat vegyél amilyen az elõzõ volt, ami persze gyertyakábel függõ. Tehát vagy bütykös, vagy tûs kell. De vidd magaddal a régi elosztófedelet és nézesd/nézd össze a boltban az újjal.
Rotorcsere hót egyszerû. Miután levetted az elosztófedelet, csak le kell húzni a rotort a tengelyrõl és kész is :) Az új visszatételekor figyelj a bevágásra, mert csak egyféleképpen megy fel.
És figyelj még arra is, hogy az elosztófedél alól a mûanyag tömítõgyûrû ne tûnjön el, ugyanis ez védi meg a bepárásodástól és kosztól.

2131 Csády Szabolcs 2010-05-02 20:19:04  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70739

Ok! Akkor egy elosztófedél-, meg egy rotorcsere elõtt állok. Alkatrészvételnél van-e valami buktató? Milyet nem szabad venni, ill. mihez kell kérni, ha jó minõségût szeretnék venni? Hogyan kell a rotort kicserélni?

2130 Anda Árpád 2010-05-02 20:13:52  Előzmény:Lizák Péter: 70745

Nem értem...Tegyek fél centis alátétet a kerékcsavarra vagy Wattafakk??? XD

2129 Lizák Péter 2010-05-02 19:38:11  Előzmény:Anda Árpád: 70742

meg milyen furcsa az én 4T-men is így van :-)

2128 Marton Tamás 2010-05-02 10:01:34  Előzmény:Varga Tibor: 70737

Van két másik száram, leszedve róluk minden, sztem akkor azokat elviszem az esztergályoshoz, és megnézetem ütnek e. Aztán megnézem a kerékagyakat is, leveszem a féktárcsát és úgy felemelve a kocsi elejét forgatom majd õket 1-esben. Persze majd ha összeraktam a két másik féltengelyt. De szerintem veszek 2 felújított kihajtást is, 2 új csillaggal, aztán így hajítom össze az egészet.

2127 Anda Árpád 2010-05-02 09:53:58  Előzmény:Őry Gábor: 70741

Most h. így mondod csapágyat csréltünk és lekellett vágni a tartófõlet és ugy heggesztettük vissza. De az ennyit jelentene????

2126 Anda Árpád 2010-05-02 09:52:46  Előzmény:Őry Gábor: 70741

Lengõkarra én is gondoltam. De ha hátulról megnézem a kerekeket ugyanakkora kerékdõlés. Viszonmt ugye peremezni kellett a sárvédõket, és az egyik oldalon kiér a kerék a sárvédõig a másiknál viszont van kb. fél centi. De ez egyik haveromnál is ugyanígy van.. Nemtudom mi lehet...

2125 Őry Gábor 2010-05-02 09:42:13  Előzmény:Anda Árpád: 70740

Nem hajlott ve a lengõkar?
Esetleg nem az eredeti helyén van a rugóstag tartófüle a lengõkaron. Nézd meg, nincs-e hegesztve, és hogy a másikhoz képest hogy áll!

2124 Anda Árpád 2010-05-01 13:14:27

Hali

Az mitõl lehet h. hátul az egyik oldalon beleér a felni belsõ pereme a rugóba???(Spirálos) 6x14 es a felni mindenhol ugyanakkora a nyomtáv. És csak a jobb oldalon...Nem értem...Szilentek okozhatják??? vagy esetleg még mit érdemes átnézni???

Köszi

2123 Holnapy Gergely dr. 2010-05-01 12:37:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 70738

"elósztófedelem belsejében középen a kis rugóról hiányzik az a fém pöcök"
az a rugó közepén nem fém, hanem szén. De ha az tönkrement, nézzed meg a rotort is mert lehet hogy nem az igazi az sem, és csereérett.
G

2122 Csády Szabolcs 2010-05-01 07:23:49

SEGÍTSÉG Márkatársak!

Múlt héten úgy állítottam le a 4T Trabimat, hogy mûködött, bár néha sokat kellett indítózni, s eléggé kellett taposni a gázt, hogy beinduljon.
Tegnap este, be akartam indítani, s a következõ tüneteket produkálta: indító teker, benzint szerintem kap, mivel a benzinszûrõben mozog a benya, szóval szerintem a gyújtással lesznek bajok. Azt vettem észre, hogy az én elósztófedelem belsejében középen a kis rugóról hiányzik az a fém pöcök. Ezt pótoltam egy elfekvõrõl, ami olyan sz@r volt, hogy egy-két kábel pipája nem maradt rajta, nem akadt, kattant be.
Mi lehet a probléma? Az elosztó? Azt hogy az összes gyertya egyszerre halt meg azt nem tartom túl valószínûnek...
Ez is mikor van? Hát nem ballagáskor:! :S

Elõre is köszönöm a választ!

2121 Varga Tibor 2010-04-29 21:00:30  Előzmény:Marton Tamás: 70736

Két másik szár(akár bontott is, és két új csukló. Ha a kihajtás tényleg jó, és a külsõ csuklók nem nagyon sz*rok, akkor nem rázhat.de persze rázhat még kerékcsapágy miatt is, és a kerékagy miatt is. Én hegesztettem már pár féltengelyt, és azok nem ráznak, az is lehet elég ha a régit elviszed szabályoztatni.

2120 Marton Tamás 2010-04-29 20:09:12  Előzmény:Tóth Ákos: 70734

Nekem nem is kézenfekvõ, és egyáltalán nem is egyszerû amit írtál. :)
Köszi a mocicsere még odébb van, örülök, hogy össze van rakva a gép végre, és jó is. Amirõl meg te beszélsz az a csukló rész (Trabié 6 golyós), wareszé nem golyós, hanem tûgörgõs csukló, bár neked Golf féltengelyeid vannak, az megincsak golyós.
Nekem a kihajtással vannak gondjaim, nem a csuklóval, erre kéne olcsó, és jó megoldás.
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.29. 22:10-kor)[/i]

2119 Szedlák Tibor 2010-04-29 18:52:26

Nah megvolt a hengerfejezés, (gyalulás, 2 tömítés, hengerfejcsavar és szimeringcsere). Ez így 12 kilóba fájt. :) Bár az uj garnitúra csavarszettet nem tudtam berakni mivel az egyiket nyomatékkal való húzás közbe sikerült elcsavarni és szakítani (4k volt a szett) ... remélem cserélik.
[i](Módosította N1tr0 2010.04.29. 20:53-kor)[/i]

2118 Tóth Ákos 2010-04-29 15:23:19  Előzmény:Marton Tamás: 70733

A megoldás kézenfekvõ, és egyszerû!
3. autóm(ha majd megveszem) 1.6ABU+poloGTváltó+(lényeg:)->Egyedileg gyártott féltengelyek(valami 7-8görgõs(nem olyan rossz konstrukciójú mint a Wareszé),lehet hülyeséget mondtam)Olyan mint ami a nyugati kocsikba van. Egy a lényeg nagyon tartós 300km el fut! 150km-ig garis.
Pesten foglalkozik vele egy ipse.
Annó amikor épült az 1.6-os! Reggel odavitte a régit, este már vihette el az újjat! Persze ennek meg van az ára! 30e HUF!
Ha majd meghal a kombimba féltengely, akkor én is Õ vele fogok legyártatni egy párat! De így hogy a kombi nagyon keveset fog menni ezek után(évi 3000km kb).
Sokáig jó még az ami benne van!
ui: 1hét és megy a fényezõbe a kombim:))))Alig várom!

[i](Módosította Szmuki 2010.04.29. 17:24-kor)[/i]

2117 Marton Tamás 2010-04-29 13:11:45

Elegem a féltengelyekbõl.
Nem igaz, hogy egyszerûen nem tudom elérni azt, hogy ne rázzanak. Már cseréltem 2 csuklót, elvittem felújíttatni a kihajtásokat (felhegesztés), de már megint ki vannak kotyogósodva, a csillag megint koppan a kihajtásban ha kézzel megrángatom õket. Szerintem csillagot nem cserélt a muksó, csak beledobta a régiekkel oszt kész. Elõször zsírral megtömve elég feszesnek tûnt, de már megint lógnak.
Ráadásul amikor fel volt emelve az autó eleje, és egyesbe hagytam forogni a tengelyeket, szemmel láthatóan ütnek a rudak. A rövid elég szépen, a hosszú kevésbé. A csávó aszonta, hogy a rudaknak semmi bajuk, amikor kérdeztem.
Direkt ezért cseréltem dificsapágyakat is, hogy a difi tuti feszes legyen.
Nem értem akkor miért van a rudakban "nyolcas". Tán a kihajtás 3 furata van félremarva, pár tized mm-el?
Nem tom mitévõ legyek. Adjam be cserébe a 2 tengelyt, 2 full felújítottért? Az is vagy 30 papír lesz. Vagy probáljak meg felújított kihajtást szerezni, és 2 új csillaggal összetenni? Az tán 15-bõl meglenne, de fene tudja jó lesz e utána.
Kéne valami jó megoldás.


2116 Sipos Tamás 2010-04-26 17:03:09  Előzmény:Sipos Tamás: 70731

[justify]Sikerült a hengerfej hadmûvelet. Az eredménnyel meg vagyok elégedve.
Mihályfiék, egy kivételével az összes tõcsavart kicserélték 14-esre. Amikor összeraktam, elõször 36 Nm nyomatékkal húztam meg, járattam egy kicsit, majd amikor kicsit visszahûlt véglegesen meghúztam 40 Nm-re.
Ja, és az ALDI áruházban tudtam venni nyomatékkulcsot 5000 Ft-ért.
Mindenkinek köszönöm a hasznos tippeket és a segítséget.[/justify]

2115 Sipos Tamás 2010-04-25 18:51:55  Előzmény:Madocsai Gergely: 70730

[justify]Köszi.
Holnap indul az összeszerelés. Elhozom Mihályfitól a cuccot, faragok fenyõdeszkából valami dugattyú támasztékot, hengertalp tömítést cserélek, és nekilátok.
Nem vagyok valami villámkezû, de azért remélem estére kész lesz.[/justify]

2114 Madocsai Gergely 2010-04-24 21:39:56  Előzmény:Sipos Tamás: 70729

Hát... sztem ha gyári elõírás 41Nm, akkor nem tudom mennyire szerencsés ez alá menni. Még a 41-nél is után kell majd húzni, az elsõ járatás után, 30-nál meg tuti. Nyugodtan indítsd be ház nélkül, járatod 1 percet, abból baj nem lehet.
(természetesen nem padlógázon, csak gázfröccsökkel melegítwe)
Amikor érzed, h már meleg, akkor jó.