Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1625   2010-03-05 23:28:57

Sziasztok!

Hidegen megy szépen a gép, de amint bemelegszik, rángatni kezd, erõtlenné válik. Nyomom fokozatosan a gázpedált egyre beljebb, nem gyorsul, majd egy pont után erõre kap, és megindul, mitõl lehet ez? Túl alacsony az úszószint? Túlságosan elszegényedik a keverék, amikor a szivató kikapcsol?

4T

1624 jocking . 2010-03-05 22:41:08  Előzmény:Marton Tamás: 70239

Nálam egyszer már lett olyan kemény, hogy tépte a bowdent, mint etióp gyerek a segélycsomagot. De aztán kiderült, hogy nem a szerkezet a ludas, hanem a jóféle bowden külseje elkezdett szétmenni, ügyesen magába akasztotta magát a huzalt és így szépen kettesben bebújtak az utastérbe.:D

1623 Marton Tamás 2010-03-05 22:21:09  Előzmény:jocking .: 70238

Eddig csak jót hallottam róla, ezért is szeretnék ilyet venni, na meg az elfogadható ára miatt is. Az átmérõt megtudakolom akkor. Amúgy milyenek a tapasztalatok ezzel a szettel? Puha a pedál? Nekem ami most benne volt szerkezet, nyári melegben kegyetlenül fel tudott keményedni.

1622 jocking . 2010-03-05 21:22:34  Előzmény:Marton Tamás: 70237

Nekem is QH van és az égvilágon semmi gond nincs vele, pedig kapja a kiképzést rendesen.:D A 180 mm és a 190 mm a kuplungtárcsa átmérõje; Trabira/Wareszra a 180-as kell (hacsak nem cseréled ki a ledkereket golf II-ére).

1621 Marton Tamás 2010-03-05 20:35:49  Előzmény:Varga Tibor: 70230

Csak azért kérdezem, mert pont itt lett ajánlgatva a QH nem egyszer, gondolom a magyar kisiparitól azért fényévekkel jobb.
LUK-ban és Sachs-ban is gondolkodtam, de az számomra drága.
Mellesleg hol van akkora kedvezmény a QH-ra?
A 180 és 190 milyen paraméter? Nekem melyik lenne a jó?

1620 Tóth Ákos 2010-03-05 19:29:26  Előzmény:Varga Tibor: 70234

Akkor jó:) THX a gyors választ!

1619 Varga Tibor 2010-03-05 19:12:39  Előzmény: Bandi: 70232

Tee, még ezen a lapon van mikor szóba került, és írtak is rá szép számmal...:evil::)

1618 Varga Tibor 2010-03-05 19:10:48  Előzmény:Tóth Ákos: 70233

Elhajtanak. De nem kell vele foglalkozni, nagyon sokat elírtak amúgy is, legalábbis Trabantoknál. Tehát ha rendõrnek szemet szúr, itt a válasz....

1617 Tóth Ákos 2010-03-05 18:25:59

Szerintetek ha bemegyek az okmányirodába azzal a problémával, hogy a forgalmiban benne szerepel hogy kombi, és én szeretném hogy ne szerepeljen ott. Ez megvalósítható? Nem túl átlátszó?
Valakinek valami ötlete?

1616  Bandi 2010-03-05 18:06:47

E85-nal próbálkozott már valaki a 4 ütemünél????

1615 Varga Tibor 2010-03-05 17:43:11  Előzmény:Lizák Péter: 70228

Ha fel lett újítva, akkor meg is van a hiba forrása.... Golf/Polo féket neki:)

1614 Varga Tibor 2010-03-05 17:42:43  Előzmény:Marton Tamás: 70229

Ezt a márka ennyiért nem egy nagy fény(27 a listaára jelenleg, ez kedvezménnyel épp 17 ezer). Prokee pl tud LUK-ot, 35-ezerért,amit Trabiba gyártanak, zsír újonnan, dobozba,garanciával.örök élet meg egy nap. És mondjuk az erõsen prémium márka, nem qh...

Azt kérdezted amúgy hogy 180-as, vagy 190-es?
[i](Módosította Tibke 2010.03.05. 20:13-kor)[/i]

1613 Marton Tamás 2010-03-05 16:06:23  Előzmény:Varga Tibor: 70227

Akkor maradok a 2-3mm-nél. Megijedtem! :)

Más:
Néztem kuplungszettet a neten, és ráakadtam erre:
[url]http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/hirdetes-18485974/[/url]

Beszéltem a sráccal õ 2-es 1.4-es Poloba vette, de nem használta fel mégsem.
Ebay-en ezt találtam a szettrõl:
[url]http://cgi.ebay.co.uk/QKT616AF-NEW-QH-CLUTCH-KIT-VW-GOLF-POLO-VENTO-SEAT_W0QQitemZ160369728093QQcmdZViewItemQQimsxq20091015?IMSfp=TL091015193003r32279[/url]

Ugye ez jó lesz a Trabihoz? (kinyomócsapágyat leszámítva persze)
Ennyiért megéri nem?

Megint más:
PEDROH: az nem számít semmit, hogy fel van újítva. Ha az alatt azt érted, hogy a felújítókészlettel megcsináltad, akkor csak mosolygok :) Nekem nyáron lett szintén "felújítva", október környékén már el is szállt a balos nyeregben a tömítés.


[i](Módosította PAtr0n 2010.03.05. 17:09-kor)[/i]

1612 Lizák Péter 2010-03-05 15:23:26  Előzmény:Szarvas László: 70222

Fékdobba nehezen, mivel ez 4T. És ez bizony tárcsafék. De azért különösen bosszantó, mert alig egy éve lett felújítva a két elsõ fék.

1611 Varga Tibor 2010-03-04 20:21:40  Előzmény:Marton Tamás: 70215

Nem véletlen akkora az a lyuk gyárilag....

1610 tóth furdzsenxia 2010-03-04 17:58:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

ezt az olajszivattyús részt kellene megmérni elõször is hogy mekkora vákuumot szív.és az adatokat összevetni a gyári golf fékrásegítõ vákuum adataival.

1609 Mazák Viktor 2010-03-04 15:25:48  Előzmény: Christian: 70224

Nézd az E85 alapvetõen arról szól, hogy maga az üzemanyag amit tankolsz, már annak 15% része benzin 85% része pedig tiszta etanol. Innentõl kezdve bárhogy tankolhatod, ha E85t tankolsz, mindig fogsz egy kis benzint is tankolni. Lehetséges az általad leírt 98-2 arányban is keverni az E85-t motorbenzinnel, csak az autó nem fog menni úgy ahogy szeretnéd, nehéz lesz a hidegindítás, stb. Direkt javasoltam olyan keverési arányt, amivel már érezni fogod, hogy az autód gyengülni fog (nem biztos), de még biztosan ki fogod tudni üríteni a tankot normális használattal. Ha ezek után tetszik, akkor onnantól kezdve játszadozhatsz vele, de egy 80-20 E85-benzin arányú tankolással szerintem már bõven pórul jársz. (Gazdaságos benzin-üzemet feltételezve.)

1608  Christian 2010-03-04 15:08:43  Előzmény:Mazák Viktor: 70221

Akkor lehetséges 98-2 keverni?
Már ugy értem,hogy nagyobb arányban a E85?
A Motor nem károsodik vagy valami?
Köszi a segitségeteket.
Trabiskrisz

1607 Szarvas László 2010-03-04 12:05:13  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70212

Ha nem tévedek 40-mm.

1606 Szarvas László 2010-03-04 11:57:47  Előzmény:Lizák Péter: 70217

Próbálj egy nyugisabb helyen fékpróbát,erõteljesen, blokkolóra taposott fékkel.Ha a munkahenger engedi az olajat,a fékdobban is kell lennie,az felkenõdik a fékpofára,elcsúszik,de nem blokkol.Én ezzel kezdeném.

1605 Mazák Viktor 2010-03-04 10:32:10  Előzmény: Christian: 70220

Persze, mindent lehet, csak az élmény nem kárpótol (átalakítások nélkül). Ha utánamész beállításokkal, kivitelezhetõ persze, ilyenkor csak a fogyasztás ugrik meg és teljesen jó lesz. Az üzemanyag útját pár alkalom E85 használata után ellenõrizd! Albert Champion tápszivattyú, szûrõk, esetleg a karbit is. Nem ereszt, nem tömõdött-e el.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.04. 11:35-kor)[/i]

1604  Christian 2010-03-04 10:18:07  Előzmény:Mazák Viktor: 70219

Nekem 4T van,2torkú karbival.

régebben kezdtem kevergetni,de már nem tudom mennyibe kevertem.

Lehet amúgy 100%ba is bele rakni?
mert olyat is halottam már.

1603 Mazák Viktor 2010-03-04 08:17:17  Előzmény: Christian: 70218

Milyen típushoz? 2T, 4T?

2Tnél csak a labirintos fõtengelynél használj, ha jót szeretnél. 4Tnél nem kell mókolni semmit. 70-30, 60-40 benzin-E85 arányban tankolj egyszer, próbáld ki mennyire tetszik. Ha kedvet kapsz, akkor elkezdheted tekergetni az elõgyújtást (növeld), és ha még több türelmed/idõd van, a karburátort is újrafúvókázhatod (több kell neki E85bõl).

1602  Christian 2010-03-04 07:59:32

Sziasztok!
Más témával szeretnék hozzászólni a topichoz.
A kérdés pedig:

Ki használ E-85 ös üzemanyagot?

Milyen arányban keveritek?

Tapasztalatok?

Segitsetek nekem.
üdv
Christian

1601 Lizák Péter 2010-03-04 06:40:17  Előzmény:Szarvas László: 70214

Az meg történt. Épp ezért fura, hogy lövésem sincs, hol folyt ki az olaj. Mert az meg van, mert a nyomát megtaláltam a földön, csak azt nem, hogy hol jött ki. Ez az érdekes.

1600 Szarvas László 2010-03-03 22:58:24  Előzmény:Lizák Péter: 70203

A motortérbõl bontható.4db M10-es csavar fogja. 17-es kulcs,max 15 perc.Bontó,méh telep egyszerûbb.(aki keres,az talál)

1599 Marton Tamás 2010-03-03 22:39:15  Előzmény:Varga Tibor: 70208

Hát középen láttam valamit rajta, de hogy az valamikor lyuk lett volna?
Azért jó tudni, hogy gyárilag ilyen hatalmas lyukat fúrtak rá.
Sztem minimum 5ös szárral ugrok neki, ne dugulgasson a jövõben.

1598 Szarvas László 2010-03-03 22:12:31  Előzmény:Lizák Péter: 70213

Emeld ki a pedálsornál a padlószõnyeget,valszeg ott ereszti a fõfékhenger az olajat,és mivel még nem ázott át a filc nem is látható.Csak erre tudok gondolni.Meg kell annak az olajnak lenni valahol.
[i](Módosította Jimmy 2010.03.03. 23:13-kor)[/i]

1597 Lizák Péter 2010-03-03 21:54:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70209

ez az, hogy sehol nem látok különösebben olajfolyást a kocsin.
ezért nem vágom, hogy az a kb fél deci hol folyt ki belõle.
mert felöntöttem azóta meg nem folyik? meg érdekes módon a pedál is úgy mozog mint elõtte?

1596 tóth furdzsenxia 2010-03-03 21:28:00

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

valaki megtudja mondani a 2t wartburg karbi szívócsonkjának mekkora a belsõ átmérõje azon a részen ahol csatlakozik a blokkal?

1595 Bíró János 2010-03-03 21:11:41

sziasztok márkatársak.keresek 601s trabihoz müszerfalat,nem lestrapáltat.ha van valakinek és megszabadulna tölle,az dobjon egy üzit.ugyanitt trabi kombi csomi ajtó törtfehér szinben eladó vagy alkatrészre cserélhetö.;)

1594 Csády Szabolcs 2010-03-03 20:20:25  Előzmény:Kiss Krisztián: 70207

Kormányom már van köszi!

1593 Kacsándi Szabolcs 2010-03-03 20:19:53  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Ha folyik az olaj az biztosan meglátszik pláne ha ilyen gyorsan.De ha nem látszik akkor mibõl gondolod hogy munkahenger ment szét?Fõfékhenger is lehet de ha eltûnt az olaj akkor nagyobb a baj.

1592 Varga Tibor 2010-03-03 19:26:31  Előzmény:Marton Tamás: 70200

Van azon lyuk sztem, max eltömõdött már(elég sûrûn szeret eltömõdni), gyárilag kb 2-3mm-es lyuk van rajta.

1591 Kiss Krisztián 2010-03-03 18:36:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 70206

Rengeteget bontottam ki a bontoban:Lebontod ami utban van,majd egy kombinátfogoval megfogsz a kormánycsap(ék)nál vékonyabb kb 3cm hosszú acél(vagy 5-ös imbusz csavar,vagy törött menetfuró,bármi ami nem hajlik el)dornit,max 3-4ütés.(a kombinátfogo a rezonancia elkerülése,ill.a bátrabb ütés miatt ajánlott:))Ha kell a lábaddal ellentarthatsz a kormánynak.Van most egy perecem,minimális hibával.
[i](Módosította heggla 2010.03.03. 19:38-kor)[/i]

1590 Csády Szabolcs 2010-03-03 18:05:55

Ha már a kormánynál tartunk...Épp egy 4T kormányt szeretnék pereckormányra cserélni a közeljövõben. Nincs valakinek erre valami házi praktikája? Csak azért kérdem, mert amikor a sportkormányt cseréltem a 4T kormányra, akkor eléggé megszenvedtem vele...

1589 Prokop Gábor 2010-03-03 17:23:07  Előzmény:Irinyi Norbert: 70204

Igen.

1588 Irinyi Norbert 2010-03-03 15:27:05

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy a 4T és a 2T Kormány rudfejei megegyeznek 4T be kilehet cserélni a 2T ére??

1587 Lizák Péter 2010-03-03 15:16:52  Előzmény:Marton Tamás: 70202

Érdekes, mert azóta az autó egy centit se mozdult. De majd neki ugrok amint lesz rá idõm.
A fõfék munkahengernél nem láttam folyást sehol. Az utastér felõl sem.

A pedálokat tartó konzolt mennyire macerás kiszedni, illetve cserélni?
Mert lóg a kuplung pedálom elég rendesen, és gondoltam hogy ha kiszedem a tartókonzolt, akkor valami perselyes megoldással vissza rakni a pedált.

[i](Módosította PEDROH 2010.03.03. 16:19-kor)[/i]

1586 Marton Tamás 2010-03-03 15:14:09  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Bizti a munkahenger nyomta? Nem csak kitekeredett a légtelenítõcsavar, esetleg a fékcsõ, ami most épp ismét megszorult, azért nem ereszt?
Sztem ess neki kulccsal, és ellenõrizd le!
Nekem amikor szétment a munkahenger, folyamatosan eresztette az olajat, mindig után kellett tölteni.

1585 Lizák Péter 2010-03-03 13:29:34

Egy érdekes jelenség srácok. A minap elengedte a trabi a fékolajat, a bal elsõ keréknél a munkahenger. Akkor vettem észre, mikor ráléptem a pedálra, és az ellenállás nélkül ment le padlóig. Na akkor felöntöttem a tartályt fékolajjal, pumpálom, semmi. Jó mondom, akkor itt szétszedés lesz.
Ma benézek a kocsi alá. Tócsa nyista, pedál kb félútig nyomható, mint a mûsor elõtt. Menni ugyan nem mertem vele. Mert nem tudom mit alkotna a fék. Valami 5let?

1584 Marton Tamás 2010-03-03 02:18:36

Help!

Most, hogy minden szét van kötve a motortérben, néztem, hogy a kiegyenlítõtartály visszapisilõ csövét is illene kicserélni.
Véletlenül megnéztem a csonkot a tartályon és majdnem behugyoztam a látványtól. A csonk tömör, nincs rajta luk!
Ugye senki nem akarja azt írni, hogy ez normális? Most már értem miért nem tudtam soha normálisan légteleníteni a hûtõt.
Gyári hibás lenne a tartály? Mindenesetre fúrok a csonkba lukat.

1583 Biacsics Gábor 2010-03-02 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Ezen én is gondolkoztam,csak egy a baj kinyomott kuplungnál nem hajtja a vákumpumpát.Ha a csõbe raksz egy egyutas szelepet akkor azért a rásegítõn marad vákum,de nem tudom az mire elég.Ki kellene próbálni valami kocsin amibe van szelep,(újak közül legtöbbe) ha a szeleptõl a motor fele lekötöd a csövet mire elég a maradék vákum. Fontos az is hogy a vákumpumpának olajkenés kell,ilyen szempontból jó lenne a hycomat kihajtás.Vagy marad az egyszerûbb módi,felraksz egy japán kisteher generátort azokon általában van vákumpumpa.Csak kérdés hogy fér el,azok sok helyet foglalnak.
[i](Módosította biacs 2010.03.02. 21:00-kor)[/i]

1582 Őry Gábor 2010-03-02 19:57:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Már csak egy fluxuskondenzátor kell bele, és máris visszamehetsz vele Kr. e. 2500-ba!:D

1581 Őry Gábor 2010-03-02 19:55:01

Nem tudjátok véletlenül, hogyan lehet alaposan letesztelni egy ESE-2H-t? Nem úgy, hogy mûködik-e, hanem hogy hol van benne a hiba!? Egy szál segédeszközöm egy multiméter, de nem tudom, hol, milyen ellenállásokat kell mérni.

1580 Gyapjas Gergely 2010-03-02 19:16:54  Előzmény: : 70195

Attól nem félek mert minden átalakítás be van vezetve a forgalmimba ( a fék is) azt meg nem tudja kideríteni hogy a tervbe szerepelt e a rásegítõ.

1579   2010-03-02 18:11:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Azt nem tudom hogy fog e mûködni, de hogy a mûszakin nem fog átmenni, az tuti.

1578 Bende Endre 2010-03-02 17:00:39

Sziasztok Márkatársak!

Keresek Bp.-en olyan futómûvest, aki már látott Trabantot és számlaképes...
A decemberi kátyúkárrendezés miatt kell... meg kell csináltatnom a futómûvet, számlával, valamint a cserélt alkatrészeket is le kell adnom, szóval korrekt szakit keresek..

Segítségeteket elõre is köszönöm...

aNDRew

1577 Gyapjas Gergely 2010-03-02 16:18:30

Üdv!

Aki csinált már trabira szervó rásegítést attól kérdezném hogy valaki csinált már 2t-re is. Adott egy tárcsafékes 2t, lada fõfékhengerrel. Van egy hycomat váltóm meg egy diesel golfról származó vákuumdob Ha megoldom a hogy a váltón az olajszivattyú helyén lévõ meghajtást összehozom a vákuumdobbal akkor fog mûködni a rásegítésem?:confused:

1576 Lizák Péter 2010-03-02 10:58:28  Előzmény:Mazák Viktor: 70191

Nekem meg a bal elsõ féknél ment el a munkahenger ma reggelre. :(