Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1606 Szarvas László 2010-03-04 11:57:47  Előzmény:Lizák Péter: 70217

Próbálj egy nyugisabb helyen fékpróbát,erõteljesen, blokkolóra taposott fékkel.Ha a munkahenger engedi az olajat,a fékdobban is kell lennie,az felkenõdik a fékpofára,elcsúszik,de nem blokkol.Én ezzel kezdeném.

1605 Mazák Viktor 2010-03-04 10:32:10  Előzmény: Christian: 70220

Persze, mindent lehet, csak az élmény nem kárpótol (átalakítások nélkül). Ha utánamész beállításokkal, kivitelezhetõ persze, ilyenkor csak a fogyasztás ugrik meg és teljesen jó lesz. Az üzemanyag útját pár alkalom E85 használata után ellenõrizd! Albert Champion tápszivattyú, szûrõk, esetleg a karbit is. Nem ereszt, nem tömõdött-e el.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.04. 11:35-kor)[/i]

1604  Christian 2010-03-04 10:18:07  Előzmény:Mazák Viktor: 70219

Nekem 4T van,2torkú karbival.

régebben kezdtem kevergetni,de már nem tudom mennyibe kevertem.

Lehet amúgy 100%ba is bele rakni?
mert olyat is halottam már.

1603 Mazák Viktor 2010-03-04 08:17:17  Előzmény: Christian: 70218

Milyen típushoz? 2T, 4T?

2Tnél csak a labirintos fõtengelynél használj, ha jót szeretnél. 4Tnél nem kell mókolni semmit. 70-30, 60-40 benzin-E85 arányban tankolj egyszer, próbáld ki mennyire tetszik. Ha kedvet kapsz, akkor elkezdheted tekergetni az elõgyújtást (növeld), és ha még több türelmed/idõd van, a karburátort is újrafúvókázhatod (több kell neki E85bõl).

1602  Christian 2010-03-04 07:59:32

Sziasztok!
Más témával szeretnék hozzászólni a topichoz.
A kérdés pedig:

Ki használ E-85 ös üzemanyagot?

Milyen arányban keveritek?

Tapasztalatok?

Segitsetek nekem.
üdv
Christian

1601 Lizák Péter 2010-03-04 06:40:17  Előzmény:Szarvas László: 70214

Az meg történt. Épp ezért fura, hogy lövésem sincs, hol folyt ki az olaj. Mert az meg van, mert a nyomát megtaláltam a földön, csak azt nem, hogy hol jött ki. Ez az érdekes.

1600 Szarvas László 2010-03-03 22:58:24  Előzmény:Lizák Péter: 70203

A motortérbõl bontható.4db M10-es csavar fogja. 17-es kulcs,max 15 perc.Bontó,méh telep egyszerûbb.(aki keres,az talál)

1599 Marton Tamás 2010-03-03 22:39:15  Előzmény:Varga Tibor: 70208

Hát középen láttam valamit rajta, de hogy az valamikor lyuk lett volna?
Azért jó tudni, hogy gyárilag ilyen hatalmas lyukat fúrtak rá.
Sztem minimum 5ös szárral ugrok neki, ne dugulgasson a jövõben.

1598 Szarvas László 2010-03-03 22:12:31  Előzmény:Lizák Péter: 70213

Emeld ki a pedálsornál a padlószõnyeget,valszeg ott ereszti a fõfékhenger az olajat,és mivel még nem ázott át a filc nem is látható.Csak erre tudok gondolni.Meg kell annak az olajnak lenni valahol.
[i](Módosította Jimmy 2010.03.03. 23:13-kor)[/i]

1597 Lizák Péter 2010-03-03 21:54:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70209

ez az, hogy sehol nem látok különösebben olajfolyást a kocsin.
ezért nem vágom, hogy az a kb fél deci hol folyt ki belõle.
mert felöntöttem azóta meg nem folyik? meg érdekes módon a pedál is úgy mozog mint elõtte?

1596 tóth furdzsenxia 2010-03-03 21:28:00

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

valaki megtudja mondani a 2t wartburg karbi szívócsonkjának mekkora a belsõ átmérõje azon a részen ahol csatlakozik a blokkal?

1595 Bíró János 2010-03-03 21:11:41

sziasztok márkatársak.keresek 601s trabihoz müszerfalat,nem lestrapáltat.ha van valakinek és megszabadulna tölle,az dobjon egy üzit.ugyanitt trabi kombi csomi ajtó törtfehér szinben eladó vagy alkatrészre cserélhetö.;)

1594 Csády Szabolcs 2010-03-03 20:20:25  Előzmény:Kiss Krisztián: 70207

Kormányom már van köszi!

1593 Kacsándi Szabolcs 2010-03-03 20:19:53  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Ha folyik az olaj az biztosan meglátszik pláne ha ilyen gyorsan.De ha nem látszik akkor mibõl gondolod hogy munkahenger ment szét?Fõfékhenger is lehet de ha eltûnt az olaj akkor nagyobb a baj.

1592 Varga Tibor 2010-03-03 19:26:31  Előzmény:Marton Tamás: 70200

Van azon lyuk sztem, max eltömõdött már(elég sûrûn szeret eltömõdni), gyárilag kb 2-3mm-es lyuk van rajta.

1591 Kiss Krisztián 2010-03-03 18:36:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 70206

Rengeteget bontottam ki a bontoban:Lebontod ami utban van,majd egy kombinátfogoval megfogsz a kormánycsap(ék)nál vékonyabb kb 3cm hosszú acél(vagy 5-ös imbusz csavar,vagy törött menetfuró,bármi ami nem hajlik el)dornit,max 3-4ütés.(a kombinátfogo a rezonancia elkerülése,ill.a bátrabb ütés miatt ajánlott:))Ha kell a lábaddal ellentarthatsz a kormánynak.Van most egy perecem,minimális hibával.
[i](Módosította heggla 2010.03.03. 19:38-kor)[/i]

1590 Csády Szabolcs 2010-03-03 18:05:55

Ha már a kormánynál tartunk...Épp egy 4T kormányt szeretnék pereckormányra cserélni a közeljövõben. Nincs valakinek erre valami házi praktikája? Csak azért kérdem, mert amikor a sportkormányt cseréltem a 4T kormányra, akkor eléggé megszenvedtem vele...

1589 Prokop Gábor 2010-03-03 17:23:07  Előzmény:Irinyi Norbert: 70204

Igen.

1588 Irinyi Norbert 2010-03-03 15:27:05

Sziasztok! Volna egy olyan kérdésem hogy a 4T és a 2T Kormány rudfejei megegyeznek 4T be kilehet cserélni a 2T ére??

1587 Lizák Péter 2010-03-03 15:16:52  Előzmény:Marton Tamás: 70202

Érdekes, mert azóta az autó egy centit se mozdult. De majd neki ugrok amint lesz rá idõm.
A fõfék munkahengernél nem láttam folyást sehol. Az utastér felõl sem.

A pedálokat tartó konzolt mennyire macerás kiszedni, illetve cserélni?
Mert lóg a kuplung pedálom elég rendesen, és gondoltam hogy ha kiszedem a tartókonzolt, akkor valami perselyes megoldással vissza rakni a pedált.

[i](Módosította PEDROH 2010.03.03. 16:19-kor)[/i]

1586 Marton Tamás 2010-03-03 15:14:09  Előzmény:Lizák Péter: 70201

Bizti a munkahenger nyomta? Nem csak kitekeredett a légtelenítõcsavar, esetleg a fékcsõ, ami most épp ismét megszorult, azért nem ereszt?
Sztem ess neki kulccsal, és ellenõrizd le!
Nekem amikor szétment a munkahenger, folyamatosan eresztette az olajat, mindig után kellett tölteni.

1585 Lizák Péter 2010-03-03 13:29:34

Egy érdekes jelenség srácok. A minap elengedte a trabi a fékolajat, a bal elsõ keréknél a munkahenger. Akkor vettem észre, mikor ráléptem a pedálra, és az ellenállás nélkül ment le padlóig. Na akkor felöntöttem a tartályt fékolajjal, pumpálom, semmi. Jó mondom, akkor itt szétszedés lesz.
Ma benézek a kocsi alá. Tócsa nyista, pedál kb félútig nyomható, mint a mûsor elõtt. Menni ugyan nem mertem vele. Mert nem tudom mit alkotna a fék. Valami 5let?

1584 Marton Tamás 2010-03-03 02:18:36

Help!

Most, hogy minden szét van kötve a motortérben, néztem, hogy a kiegyenlítõtartály visszapisilõ csövét is illene kicserélni.
Véletlenül megnéztem a csonkot a tartályon és majdnem behugyoztam a látványtól. A csonk tömör, nincs rajta luk!
Ugye senki nem akarja azt írni, hogy ez normális? Most már értem miért nem tudtam soha normálisan légteleníteni a hûtõt.
Gyári hibás lenne a tartály? Mindenesetre fúrok a csonkba lukat.

1583 Biacsics Gábor 2010-03-02 19:58:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Ezen én is gondolkoztam,csak egy a baj kinyomott kuplungnál nem hajtja a vákumpumpát.Ha a csõbe raksz egy egyutas szelepet akkor azért a rásegítõn marad vákum,de nem tudom az mire elég.Ki kellene próbálni valami kocsin amibe van szelep,(újak közül legtöbbe) ha a szeleptõl a motor fele lekötöd a csövet mire elég a maradék vákum. Fontos az is hogy a vákumpumpának olajkenés kell,ilyen szempontból jó lenne a hycomat kihajtás.Vagy marad az egyszerûbb módi,felraksz egy japán kisteher generátort azokon általában van vákumpumpa.Csak kérdés hogy fér el,azok sok helyet foglalnak.
[i](Módosította biacs 2010.03.02. 21:00-kor)[/i]

1582 Őry Gábor 2010-03-02 19:57:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Már csak egy fluxuskondenzátor kell bele, és máris visszamehetsz vele Kr. e. 2500-ba!:D

1581 Őry Gábor 2010-03-02 19:55:01

Nem tudjátok véletlenül, hogyan lehet alaposan letesztelni egy ESE-2H-t? Nem úgy, hogy mûködik-e, hanem hogy hol van benne a hiba!? Egy szál segédeszközöm egy multiméter, de nem tudom, hol, milyen ellenállásokat kell mérni.

1580 Gyapjas Gergely 2010-03-02 19:16:54  Előzmény: : 70195

Attól nem félek mert minden átalakítás be van vezetve a forgalmimba ( a fék is) azt meg nem tudja kideríteni hogy a tervbe szerepelt e a rásegítõ.

1579   2010-03-02 18:11:22  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

Azt nem tudom hogy fog e mûködni, de hogy a mûszakin nem fog átmenni, az tuti.

1578 Bende Endre 2010-03-02 17:00:39

Sziasztok Márkatársak!

Keresek Bp.-en olyan futómûvest, aki már látott Trabantot és számlaképes...
A decemberi kátyúkárrendezés miatt kell... meg kell csináltatnom a futómûvet, számlával, valamint a cserélt alkatrészeket is le kell adnom, szóval korrekt szakit keresek..

Segítségeteket elõre is köszönöm...

aNDRew

1577 Gyapjas Gergely 2010-03-02 16:18:30

Üdv!

Aki csinált már trabira szervó rásegítést attól kérdezném hogy valaki csinált már 2t-re is. Adott egy tárcsafékes 2t, lada fõfékhengerrel. Van egy hycomat váltóm meg egy diesel golfról származó vákuumdob Ha megoldom a hogy a váltón az olajszivattyú helyén lévõ meghajtást összehozom a vákuumdobbal akkor fog mûködni a rásegítésem?:confused:

1576 Lizák Péter 2010-03-02 10:58:28  Előzmény:Mazák Viktor: 70191

Nekem meg a bal elsõ féknél ment el a munkahenger ma reggelre. :(

1575 Mazák Viktor 2010-03-02 08:05:23  Előzmény:Mazák Viktor: 70176

Az olajgomba szállt el. A gombát kicseréltük, új olajjal feltöltöttük, most, hogy bejött a jó idõ kitakarítjuk, és jöhet a küszöbolajzás, a hattyúnyak olajzás, illetve az utóbbi években elhanyagoltuk a kézifékbowdent, így most az is kap zsírt. Köszi mindenkinek a tippeket, a kartergáz lecsapatót meg kitakarítom, felújítom.

1574 tóth furdzsenxia 2010-03-01 20:09:32  Előzmény:Földvári Sándor: 70189

az az igazi csak füstöljön a hátulja!

1573 Földvári Sándor 2010-03-01 19:37:32

Hy! Köszönöm szépen a segítséget. Megpróbálok szerezni egy elsõ dobot. Aztán majd lesz valami!
Hy
"csak a kétütem"
;)

1572 tóth furdzsenxia 2010-03-01 18:32:05  Előzmény:Földvári Sándor: 70186

bõven jó a gyári hátsó dob.elõre egy ninaust próbálj elsõre szerintem meg leszel elégedve ha gyári motorod van,vagy nincs a motorban semmi okosság.

1571 Kacsándi Szabolcs 2010-03-01 18:19:56  Előzmény:Földvári Sándor: 70186

A hátulját ne nagyon bántsd mert akkor hangos is és rosszabb is lesz.Ha meg nagyon belenyúlsz akkor a fogyasztásod elszalad.Én helyedben csak egy elsõ dobot próbálnék rá,az is sokat segít.

1570 Földvári Sándor 2010-03-01 18:02:59

Hy! A mostanival sincs semmi gond, csak szeretnék valami "komolyabbat". A hátsó dob lecserélése barkaséra?? Segíthet rajta? Szívem szerint csak egy egyenes csövet vezetnék hátra dob nélkül,de nem véletlenül tették azt rá a gyárban:).

Köszi a segítséget.
haliho

1569 Marton Tamás 2010-03-01 17:09:02  Előzmény:jocking .: 70178

Nekem az elsõ komolyabb dugulásnál nívópálcát lõtt :)
De volt már olyan is amikor a karbit áztatta el. Na az már kellemetlenebb volt.
Amúgy abban a hengerben van valami speciális dolog? Vagy csak visszavezeti a kartergázt a boxba és kész?

Bajusz79: Amúgy a visszavezetett kartergáz nem rontja le a karbiba jutó levegõ minõségét valamelyest? Vagy elhanyagolható? Én is gondolkoznék hasonló dolgon mint te. Olyat már láttam, hogy a szelepfedélen mini direktszûrõ volt :)

1568 Kacsándi Szabolcs 2010-03-01 16:52:40  Előzmény:Földvári Sándor: 70183

A mostanival mi a gond?Ha jó rendszert szeretnél akkor mindenképp újat tegyél mindenbõl.A kisipari rendszernek szép pattogós hangja lesz.Ha ennél jobbra gondoltál akkor létezik a kettõ közt a Ninausz dob,ami elég jónak mondható egyesek szerint.Ha ennél mégjobbat szeretnél akkor egy új elsõ rezó,ami szép hangú lesz,de fogyasztásilag már nem biztos hogy annyira jó,persze ez a használattól is függ.

1567 Földvári Sándor 2010-03-01 11:58:15

Üdv mindenkinek! 2 ütemû trabimra szeretnék kipufogót tenni, de úgy, hogy a fogyasztásom ne ugorjon meg nagyon. Valakinek valami ötlet?:) szívesen fogadnám.
Elõre is köszönöm.

"csak a kétütem"
Sasa

1566 Őry Gábor 2010-03-01 06:57:01  Előzmény:Őry Gábor: 70180

Pont az a baja, hogy a szekunder tekercsen végtelen nagy ellenállást mér. Már ha a 100-as számjegy villogó egyessel és mindez kiloohmban ezt jelenti.

1565 Papp Zoltán 2010-03-01 05:47:35

Szerintem sajnos sehogy,mert ellenállást hiába mérsz,attól még lehet mondjuk
menet zárlatos,vagy áthúzhat valahol a szigetelése....

1564 Őry Gábor 2010-02-28 20:52:43

Nem tudjátok véletlenül, hogy lehet egy trafót lecsekkolni egy szál multiméterrel?

1563 Szabó Gábor 2010-02-28 19:34:36  Előzmény:jocking .: 70178

Ha már kartergáznál tartunk. Miután felújítottam a karbit (takarítás,tükörpolír,tömítések és fúvókák valamint tûszelep cseréje,UIS beépítése) már nem akartam belevezetni a kartergázt. Így a leválasztó kimeneti ágára (amit a boxkesztûvel kéne összekötni) tettem egy akvarisztikában használatos szivacshengert. Ez jól is szolgál, megfogja az ott távozó cucc sûrejét és csak a gõzöket engedi a szabadba, de lassan telítõdni fog, másik nincs, a lerakódott cuccot nem oldja rendesen semmi, így nem lehet kimosni meg büdös, mint a kolera. Valami szivacsgolyót gondoltam a helyére, de még nem leletem egyenlõre, pedig arra is lehetne fújni mattfeketével vaskeresztet vagy Sachsenring logót:)

1562 jocking . 2010-02-28 19:10:05  Előzmény:Szabó Gábor: 70177

Ezt a kartergáz dugulás dolgot én is tanusíthatom, csak nekem nem a szelepfedélnél nyomta ki az olajat, hanem a kartercsövön keresztül bele a bokszkesztyûbe, onnan meg a karbiba... Hát, marha nagy élmény volt -2 fokban az út szélén porlasztót atomjaira szedni...:rolleyes:

1561 Szabó Gábor 2010-02-28 18:41:19  Előzmény:Mazák Viktor: 70176

Ellenõrizd a kartergáz útját is, bár azzal nagyobb hidegekben szokott gond lenni, ha a vízcseppek megszilárdulva dugót képeznek.
Haver trabijánál volt ilyen jelenség, hogy minden elõjel nélkül kinyomott olajat a szelepfedéltömítés mellett, sokat. Pedig nyár volt, minden újszerû. A hibára azóta sem jöttünk rá, le lett takarítva, de mást nem csinált vele, azóta sok kilómétert ment, de nem volt olajfolyás sem más hiba.

1560 Mazák Viktor 2010-02-28 17:49:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70175

Köszönöm mindenkinek a segítséget, az ötleteket. Kedden utána járunk mi lehet az...

1559 Kacsándi Szabolcs 2010-02-28 17:28:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Sokszori hiba az olajgombán át szivárgó olaj,és tud nagyon is folyni.Egyik havernak is ez volt a gond,és nemrég egy gyári állapotú 4T-nél is ott folyt.A többi helyen általában csak finoman szivárog,ami nem okoz tócsát.A kartertömítés viszont még lehet bajos.

1558 Marton Tamás 2010-02-28 14:22:58  Előzmény:Mazák Viktor: 70173

Nekem olyan olajos volt mindig mindehol, hogy sohasem tudtam pontosan behatárolni, honnan szivárog. Motorszám környéke állandóan olyan volt. A veztengely szimmering gyakran elõforduló hiba, mérethibásak az utángyártott szimmeringek, és a külsõ szélük nem tömít rendesen.
Legutóbb szerencsére normális minõségût kaptam, vw-hez adták, jól passzol a helyére. A szelepfedél szintén típushiba, én mindig pasztával teszem vissza. Az olajgomba hibája nekem új, lehet most összerakáskor cserélem is a szélsõt (az a fekete?), gyanús, hogy az is eresztett.
A vezérlési oldal mindig gázabb olajfolyás szempontjából, bár a másik oldalon is lehetnek gondok. Szelepdekli, gyújtáselosztó O gyûrû, AC pumpa.
Most ahogy szétszedéskor néztem, a nívópálca háza is elég gyatrán van benne a blokkban (simán lehetett tekergetni, meg kihúzni), ott is nyomhat néha-néha egy kis olajat.

1557 Mazák Viktor 2010-02-28 11:55:34  Előzmény:Madocsai Gergely: 70172

Alig láttam este, a tócsa tûnt fel... Úgy néz ki, hogy kedd elõtt nem nagyon tudunk foglalkozni a kocsival, faternek ma van dolga, nekem hétfõn, abban meg megegyeztünk, hogy nem hagyjuk ki a másikat a megoldásból. Mindenesetre elmormolok pár imát, hogy a gomba legyen a hiba. Amennyiben egy tömítéscserénél nagyobb, más a probléma kicsit gáz lesz hirtelen megszervezni egy motorfelújítás logisztikai részét... Bár akkor megy bele a 272 ott rohadjon meg. Azért egy 83400 kmt futott blokknál furcsállnám.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.28. 12:56-kor)[/i]