Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1654   2010-03-08 15:48:08

Hát ez kész... Megcsinálom a kocsit, mûködik rendesen, másnap megint ugyanaz a hiba :@@@

1653 Marton Tamás 2010-03-08 00:40:58  Előzmény:Varga Tibor: 70268

Ahamm értem.
Pedig nem lenne rossz dolog, ha nem keményedne vissza a szerkezet.
A LUK tárcsa nekem is gyanús, de majd a boltban szemügyre veszem.

Szóval te faragnál inkább. Mindig csak a tuning :)
Itt csak az a kérdés, hogy a lendkerék faragása, plusz a bontott lendkerék mennyibõl jön ki. Akkor ezek szerint a Trabi fogaskoszorúját kell átpattintani a golf lendkerékre? És az már úgy passzos lesz a gyári önindítóval?
Megérdeklõdöm az esztergályosnál holnap a dolgot. Szerdán lépnék a boltba, addig el kéne döntenem, hogy vagy marad a QH a sráctól, vagy veszek "passzos" cuccokat inkább.



1652 Varga Tibor 2010-03-07 19:23:37  Előzmény:Marton Tamás: 70267

A ruentõl beljebb nem leszel, max fél évig, aztán majd az is felkeményedik.
A tárcsa meg max felújított lehet, nem hinném hogy valóban LUK-ot kapsz 8900ért.
Ami egy az egybe felmegy kuplung olyan nincs, tárcsából persze van, szerekezetnél meg faragás.
De én a helyedbe cserélnék lendkereket, pár ft-ért sztem kapsz bontóban, a fogaskoszorút meg egy esztergályos átpattintja 10 perc alatt, és megvan a lendkerékkönnyítés is:)

1651 Marton Tamás 2010-03-07 15:05:54  Előzmény:Marton Tamás: 70266

Zsombicar-on van szerkezet meg tárcsa is.
Szerkezet: RUEN 11900 Ft (nem tom milyen minõségû lehet)
Tárcsa: LUK 8900 Ft
Van tárcsa 4500 körül is, de azt köszönöm kihagynám. Ha senki nem mond ezektõl jobbat, megveszem ezeket. 21bõl ki is jövök.

1650 Marton Tamás 2010-03-07 14:44:08  Előzmény:Varga Tibor: 70264

Igazából a farigcsához se kedvem, se pénzem. A szerkezet lammelláinak reszelése az oké, csak ne kéne lendkereket is cserélni meg faragni.
Létezik olyan QH szett ami 1 az 1ben felmegy Trabira?
Amúgy nem halott a kuplungom, csak már úgy vagyok vele ha kint a motor, kap 1új szettet. A régit már nem tenném vissza. Egyrészt a tárcsa ránézésre már a végét járja, másrészt melegben annyira felkeményedik a szerkezet, hogy szinte recseg a bowden.
Szóval kéne egy elfogadható árú és minõségû szett.
Ha valaki tud ebben segíteni azt megköszönném. ;)

1649 Mazák Viktor 2010-03-07 12:55:37

Hogy õszínte legyek gondolkodom a Prokeetól való rendelésen. Már csak azért is, mert NEM KICSIT vagyok kíváncsi, hogy milyen egy 100 ezer forintos kuplungszett...
Bár a kuplungom nem szállt el még. Késõbb viszont egy jobb mocihoz lehet nem a 20 éveset kéne visszatenni.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.07. 13:56-kor)[/i]

1648 Varga Tibor 2010-03-07 11:55:45  Előzmény:Marton Tamás: 70259

az a kb 186 az épp 190-es lehet. Lendkerék és önindítócsere ha azt akarnád betenni.(vagy esztergálás, arrébb kell tenni a fogaskoszorút)
Meghalt már a kuplungod?
Ha 20-at szánsz akkor marad a qh, kedvességgel. Nem annyira rossz, csak reszelni kell kicsit a szerkeze közepébõl.

1647   2010-03-06 18:24:03  Előzmény:Marton Tamás: 70262

Közel van hozzá, de még éppen tisztes távolságban :D
De csak így mûködik az autó, ha utógyújtás felé tekerem, egyszerûen használhatatlanná válik.
Na majd holnap, de lehet még ma kitekerem a felsõ csavart, hogy látszódjon minden.
[i](Módosította Jurij 2010.03.06. 19:24-kor)[/i]

1646 Marton Tamás 2010-03-06 18:06:37  Előzmény: : 70261

Huhh, hát attól a lemezkétõl a csavar mögött nem sokat látni, de az látszik, hogy nem fullon van. Sokat tudsz még a fullos elõgyuszihoz tekerni? Vagy már közel van hozzá?

1645   2010-03-06 17:28:38  Előzmény:Marton Tamás: 70258

ennyire van tekerve az elõgyuszi:

[url=http://kepfeltoltes.hu/100306/JD310301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]elsõ[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/100306/JD310302_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]másodick[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/100306/JD310304_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]harmadick[/url]

1644   2010-03-06 17:21:56  Előzmény:Varga Tibor: 70230

Hát enek igazán örülök! DE játszunk egyet gyorsan a számokkal:

Budapesti legolcsóbb árakat tekintve:

Legyen a Te autód 5,5 l/100 km benzin fogyasztása az etalon illetve az általam mondott 7l/100 km autógáz fogyaaósztás a másik.

E95 313 HUF/l
LPG 149,9 HUF/l

Benzines ezek alapján 100 km-t megtesz: 1721,5 HUF-ért
Autógázos 100 km-t megtesz: 1049,3 HUF-ért

Ennek alapján a jelentõsnek mondható többletfogyasztás mellett is megéri LPG-vel járni.

Nem fricskázni szerettem volna, csupán a számoláshoz használtam az autód! Az általam említett autók mindegyike 1,4-es volt.

1643 Marton Tamás 2010-03-06 17:21:24  Előzmény:Varga Tibor: 70230

Lemérte a srác a kuplungot, aszonta kb. 186mm. Gondolom ez akkor a nagyobbik lenne ugye?
Basszus, ez így nem lesz jó, nincs kedvem lendkereket is szerezni, cserélni.
Max 20-at tudok most a kuplungtémára szánni. De azért fontos a minõség.
Tudna ebben valaki segíteni?

1642 Marton Tamás 2010-03-06 16:43:08  Előzmény:Vári László: 70249

Van egy olyan érzésem, hogy a hideg - meleg közti bonyolult átmenti rencer hibája lehet. Értem itt a szívató mechanikus részére, ami hidegen és még félmeleg állapotban a gázt adagolja (ahogy melegszik egyre kevesebbet), illetve a felsõ pillangószelepet. Itt meg kell lenni egy kényes egyensúlynak úgy érzem.
De van még valami. Sztem valamilyen módon az alapjárati rencer is beleszól a dolgokba.
Gondolom ezt azért mert:
A lebluggyogós karbi helyett áttettük haver wartyogójára az enyémet ami a Trabin volt. (úgyis szét van kapva szegény)
Nekem a Trabin jól mûködött, az alapjárati rencer is, meg a hideg-meleg átmenet is. Most hogy a warbin van, pont ezt produkálja amit leírtál.
Hidegen megy, hideg-meleg átmenetben fulladozik, meg akar halni, melegen (amikor már tényleg jól átmelegedett) meg normális. A lényeg az, hogy a wareszból valami okosok kikötötték az alapjárati rencert, tehát nincs. Szívató jól mûködik, és fullra le van tekerve az alapjárati levegõ, de még úgy is picit magas az alapjárat. Érthetõ, hisz alapjárati rencer nincs.
Még szerintem a gyújtás is beleszól a dolgokba, mert az sem normális, hogy fullos elõgyuszival megy csak úgy ahogy normálisan a szekér, de elérve egy fordulatszámot, már ledadog.

Jurij: közben látom, hogy megoldottad a problémát. Akkor tényleg köze van a gyújtáshoz a dolognak. Csak vigyázz túl sok se legyen az elõgyuszi. Neked kb meddig van tekerve?

1641   2010-03-06 16:26:02

Sziasztok!

Sikerült megoldani a 1630. hozzászólásomban leírt problémámat.

Elsõ lépésként karburátortisztítás volt. Az összes fúvókát kiszedtem, és megtisztítottam.

Szétszedtem teljesen a karbit, ahol tömítés van, ott bekentem zsírral. Úszóháztömítést, karbitalpat, valamint a membránok széleit is. Erre szerencsésebb szilikonzsírt használni.
Ezután csináltam alapjáratot a CO és a levegõcsavar inzultálásával. Az alapjárati ütközõcsavart a pillangószelep(?) érintéséig + fél fordulattal csavartam be.

Eredmény: Van alapjárat, de ha gázt adok, csak nagyon minimálisat, elkezd fulladni.

Megoldás: Elõgyújtást adtam neki, és az átmenet máris jó lett.

Induláskor most már nem ránt egy hatalmasat, és nem fullad a kocsi, valamint nem rángat.

Remélem tudtam segíteni :)

1640 Lizák Péter 2010-03-06 15:47:35  Előzmény: : 70255

Érdekes nekünk az 1.2-es 3 hengeres Fabia 12 szeleppel beéri 5,5 literrel. Pedig kombi ami ugye nehezebb is mint az alap 5 ajtós.

1639   2010-03-06 15:45:25  Előzmény:Mazák Viktor: 70252

Hát ez az LPG-bõl többet fogyaszt sem mindíg igaz. Skoda Fabia benzin 7l/100 km, gyári gázos LPG-bõl 7l/100 km. Érdekes. És nem gyári adat...

1638   2010-03-06 15:43:38

A kérdésem: milyen relé volt gyárilag a ködfényszóróhoz? Valaki esetleg típusszámot, képet tud róla? Engem a 6V-os verzió érdekelne.

1637 Lizák Péter 2010-03-06 14:50:48  Előzmény:Vári László: 70249

Ezzel nem rontottad a hangulatot, sõt, megmenteni akarsz aegy trabit ami jó!!!
Ha van rendõr ismerõsöd kérd meg hogy nézzen utána.

1636 Mazák Viktor 2010-03-06 14:42:13  Előzmény: Bandi: 70247

Basszus! Ez errõl szól! Kinek mi éri meg. én most azért hajkurászok egy második karburátort, hogy legyen egy E85höz belõtt karburálásom is, ha a benzinár tartósan nem akar csökkenni. Gondolj bele, LPGbõl is többet fogyaszt a kocsi, de viszonylag sokan használják így is, mivel így is olcsóbb. Igen, megéri. Másik az, hogy turbós kocsival (ez a trabantosok nagy részét ugye nem érinti) lényegesen nagyobb teljesítményt le lehet venni E85tel, de ez már megint egy más dolog.

Ja, és nem írtam le elég tisztán. Nem, nem kell hogy rosszabbul menjen az autó. SÕT, jól belõtt karburátorral és gyújtással jobban fog menni.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.06. 15:55-kor)[/i]

1635 Reining Ádám 2010-03-06 13:11:19  Előzmény:Vári László: 70249

Ha lakótelepi parkolóba áll akkor el kell kezdeni zongorázni a kaputelefonokon!
(mi rengetegszer találtuk meg így Trabik tulaját mert valaki úgyis ismeri a tulajt) De ha nem lakótelep akkor is vannak a környéken házak gondolom úgyhogy oda kell becsöngetni! Harmadik változat, én például így szereztem a 2T Trabimat
tettem rá cetlit és ha néha ránéz a tulaj mégha tojik is rá azért lehetséges hogy megnézni mi az rajta! ( az én Trabim 7 évig állt egy panelparkolóba, esélyt nem láttam rá, hogy hívni fog a tulaj de 1 héten belül csörgött a telefonom) :)

1634  Bandi 2010-03-06 12:34:25  Előzmény:Vári László: 70249

Szerintem ne az okmányirodában hanem a rendõrségen próbálkozz lekérdezni....
Jobb ötletem nincs....:D

1633 Vári László 2010-03-06 12:30:18  Előzmény: : 70246

Sziasztok!
Olvastam mi a problémátok, én is kísértetiesen hasonlóval küzdök, de még nem sikerült rájönnöm a probléma forrására. Általában félmelegen csinálja a hisztit, de akkor szinte meg akar halni =( Ha jutottatok valamire, kíváncsian várom az eredményeket...

Más: Itt Békéscsabán az egyik parkolóban lassan egy éve áll egy szürke 2T limo. Rendszám rajta van, de látszik hogy már hosszú hónapok óta hozzá se nyúltak. Nincs valami ötletetek hogy hogy lehetne kideríteni hogy ki a tulaj? rendszám alapján próbálkoztam az okmányirodában, de kiröhögtek... -.-
Ha van rá vmi ötlet hogy lehetne lenyomozni,, ne restelljétek megosztani velem, engem érdekelne az az autó, de nem tudom felvenni a kapcsolatot a tulajjal...=(

Bocs, kicsit OFF, sajnálom ha rontottam a topic hangulatát.

1632  Bandi 2010-03-06 12:27:04  Előzmény:Varga Tibor: 70245

Köszi!!!:D

1631  Bandi 2010-03-06 12:26:34  Előzmény:Mazák Viktor: 70219

Hát hogyha 70-30%-ban keverem és többet eszik az etanol végett meg gyengébb is lesz egy kicsit,akkor megéri egyáltalán???

1630   2010-03-06 08:37:43  Előzmény:Marton Tamás: 70243

Szia!

"lebluggyog", na pont ezt csinálja az enyém is :/

Az lehetséges, hogy a gyertyák rosszak? Mindegy, azt kicserélem. Szétkapom a karbit, megtisztítom. Melegen hullámzik az alapjárat, egyre lejjebb esik, aztán leáll :(

Na majd ha kész vagyok, szólok hogy jó lett e :)

1629 Varga Tibor 2010-03-06 08:23:57  Előzmény: Bandi: 70242

Az eredeti hozzászólásodtól lejjebb 7-12 hozzászólással vazzeg. Tessék már használni az egér görgõjét:)

1628 Lizák Péter 2010-03-06 08:11:43  Előzmény:Varga Tibor: 70234

Pepe87-nek is limo trabija van és kombiként szerepel a forgalmiban. Ezen én is néztem nagyot...

1627 Marton Tamás 2010-03-06 06:08:43  Előzmény: : 70241

Ezzel a problémával már én is talákoztam, vagyis haver waresza pont ezt produkálja.
Hidegen szépen megy, melegen normálisan meg csak padlógázon. Lehet falsot szív valahol. Ha csak kis gázt nyomok, csak "lebluggyog" torokból.
Másik dolog a gyújtás. Fullos elõgyuszival megy csak úgy ahogy normálisan, de egy bizonyos fordulatnál már ledadog. A fullos elõgyuszi nem lenne rossz dolog, mert jobban megy tõle, de az indítózás már nehézkes, fõleg hidegben.
Nem tudom hol kéne elkezdeni ennek a problémának a körüljárását, de mind a karbival mind a gyújtással gond van sztem. Azon is gondolkoztam, hogy lehet a hall jeladó nem mûkszik normálisan.
Szóval lennének ötleteim, de még nem látom át tisztán az egészet.

1626  Bandi 2010-03-06 05:39:09  Előzmény:Varga Tibor: 70235

És kb. hol??
Nem akarok visszakeresgélni..:D

1625   2010-03-05 23:28:57

Sziasztok!

Hidegen megy szépen a gép, de amint bemelegszik, rángatni kezd, erõtlenné válik. Nyomom fokozatosan a gázpedált egyre beljebb, nem gyorsul, majd egy pont után erõre kap, és megindul, mitõl lehet ez? Túl alacsony az úszószint? Túlságosan elszegényedik a keverék, amikor a szivató kikapcsol?

4T

1624 jocking . 2010-03-05 22:41:08  Előzmény:Marton Tamás: 70239

Nálam egyszer már lett olyan kemény, hogy tépte a bowdent, mint etióp gyerek a segélycsomagot. De aztán kiderült, hogy nem a szerkezet a ludas, hanem a jóféle bowden külseje elkezdett szétmenni, ügyesen magába akasztotta magát a huzalt és így szépen kettesben bebújtak az utastérbe.:D

1623 Marton Tamás 2010-03-05 22:21:09  Előzmény:jocking .: 70238

Eddig csak jót hallottam róla, ezért is szeretnék ilyet venni, na meg az elfogadható ára miatt is. Az átmérõt megtudakolom akkor. Amúgy milyenek a tapasztalatok ezzel a szettel? Puha a pedál? Nekem ami most benne volt szerkezet, nyári melegben kegyetlenül fel tudott keményedni.

1622 jocking . 2010-03-05 21:22:34  Előzmény:Marton Tamás: 70237

Nekem is QH van és az égvilágon semmi gond nincs vele, pedig kapja a kiképzést rendesen.:D A 180 mm és a 190 mm a kuplungtárcsa átmérõje; Trabira/Wareszra a 180-as kell (hacsak nem cseréled ki a ledkereket golf II-ére).

1621 Marton Tamás 2010-03-05 20:35:49  Előzmény:Varga Tibor: 70230

Csak azért kérdezem, mert pont itt lett ajánlgatva a QH nem egyszer, gondolom a magyar kisiparitól azért fényévekkel jobb.
LUK-ban és Sachs-ban is gondolkodtam, de az számomra drága.
Mellesleg hol van akkora kedvezmény a QH-ra?
A 180 és 190 milyen paraméter? Nekem melyik lenne a jó?

1620 Tóth Ákos 2010-03-05 19:29:26  Előzmény:Varga Tibor: 70234

Akkor jó:) THX a gyors választ!

1619 Varga Tibor 2010-03-05 19:12:39  Előzmény: Bandi: 70232

Tee, még ezen a lapon van mikor szóba került, és írtak is rá szép számmal...:evil::)

1618 Varga Tibor 2010-03-05 19:10:48  Előzmény:Tóth Ákos: 70233

Elhajtanak. De nem kell vele foglalkozni, nagyon sokat elírtak amúgy is, legalábbis Trabantoknál. Tehát ha rendõrnek szemet szúr, itt a válasz....

1617 Tóth Ákos 2010-03-05 18:25:59

Szerintetek ha bemegyek az okmányirodába azzal a problémával, hogy a forgalmiban benne szerepel hogy kombi, és én szeretném hogy ne szerepeljen ott. Ez megvalósítható? Nem túl átlátszó?
Valakinek valami ötlete?

1616  Bandi 2010-03-05 18:06:47

E85-nal próbálkozott már valaki a 4 ütemünél????

1615 Varga Tibor 2010-03-05 17:43:11  Előzmény:Lizák Péter: 70228

Ha fel lett újítva, akkor meg is van a hiba forrása.... Golf/Polo féket neki:)

1614 Varga Tibor 2010-03-05 17:42:43  Előzmény:Marton Tamás: 70229

Ezt a márka ennyiért nem egy nagy fény(27 a listaára jelenleg, ez kedvezménnyel épp 17 ezer). Prokee pl tud LUK-ot, 35-ezerért,amit Trabiba gyártanak, zsír újonnan, dobozba,garanciával.örök élet meg egy nap. És mondjuk az erõsen prémium márka, nem qh...

Azt kérdezted amúgy hogy 180-as, vagy 190-es?
[i](Módosította Tibke 2010.03.05. 20:13-kor)[/i]

1613 Marton Tamás 2010-03-05 16:06:23  Előzmény:Varga Tibor: 70227

Akkor maradok a 2-3mm-nél. Megijedtem! :)

Más:
Néztem kuplungszettet a neten, és ráakadtam erre:
[url]http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/egyeb/hirdetes-18485974/[/url]

Beszéltem a sráccal õ 2-es 1.4-es Poloba vette, de nem használta fel mégsem.
Ebay-en ezt találtam a szettrõl:
[url]http://cgi.ebay.co.uk/QKT616AF-NEW-QH-CLUTCH-KIT-VW-GOLF-POLO-VENTO-SEAT_W0QQitemZ160369728093QQcmdZViewItemQQimsxq20091015?IMSfp=TL091015193003r32279[/url]

Ugye ez jó lesz a Trabihoz? (kinyomócsapágyat leszámítva persze)
Ennyiért megéri nem?

Megint más:
PEDROH: az nem számít semmit, hogy fel van újítva. Ha az alatt azt érted, hogy a felújítókészlettel megcsináltad, akkor csak mosolygok :) Nekem nyáron lett szintén "felújítva", október környékén már el is szállt a balos nyeregben a tömítés.


[i](Módosította PAtr0n 2010.03.05. 17:09-kor)[/i]

1612 Lizák Péter 2010-03-05 15:23:26  Előzmény:Szarvas László: 70222

Fékdobba nehezen, mivel ez 4T. És ez bizony tárcsafék. De azért különösen bosszantó, mert alig egy éve lett felújítva a két elsõ fék.

1611 Varga Tibor 2010-03-04 20:21:40  Előzmény:Marton Tamás: 70215

Nem véletlen akkora az a lyuk gyárilag....

1610 tóth furdzsenxia 2010-03-04 17:58:33  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70193

ezt az olajszivattyús részt kellene megmérni elõször is hogy mekkora vákuumot szív.és az adatokat összevetni a gyári golf fékrásegítõ vákuum adataival.

1609 Mazák Viktor 2010-03-04 15:25:48  Előzmény: Christian: 70224

Nézd az E85 alapvetõen arról szól, hogy maga az üzemanyag amit tankolsz, már annak 15% része benzin 85% része pedig tiszta etanol. Innentõl kezdve bárhogy tankolhatod, ha E85t tankolsz, mindig fogsz egy kis benzint is tankolni. Lehetséges az általad leírt 98-2 arányban is keverni az E85-t motorbenzinnel, csak az autó nem fog menni úgy ahogy szeretnéd, nehéz lesz a hidegindítás, stb. Direkt javasoltam olyan keverési arányt, amivel már érezni fogod, hogy az autód gyengülni fog (nem biztos), de még biztosan ki fogod tudni üríteni a tankot normális használattal. Ha ezek után tetszik, akkor onnantól kezdve játszadozhatsz vele, de egy 80-20 E85-benzin arányú tankolással szerintem már bõven pórul jársz. (Gazdaságos benzin-üzemet feltételezve.)

1608  Christian 2010-03-04 15:08:43  Előzmény:Mazák Viktor: 70221

Akkor lehetséges 98-2 keverni?
Már ugy értem,hogy nagyobb arányban a E85?
A Motor nem károsodik vagy valami?
Köszi a segitségeteket.
Trabiskrisz

1607 Szarvas László 2010-03-04 12:05:13  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70212

Ha nem tévedek 40-mm.

1606 Szarvas László 2010-03-04 11:57:47  Előzmény:Lizák Péter: 70217

Próbálj egy nyugisabb helyen fékpróbát,erõteljesen, blokkolóra taposott fékkel.Ha a munkahenger engedi az olajat,a fékdobban is kell lennie,az felkenõdik a fékpofára,elcsúszik,de nem blokkol.Én ezzel kezdeném.

1605 Mazák Viktor 2010-03-04 10:32:10  Előzmény: Christian: 70220

Persze, mindent lehet, csak az élmény nem kárpótol (átalakítások nélkül). Ha utánamész beállításokkal, kivitelezhetõ persze, ilyenkor csak a fogyasztás ugrik meg és teljesen jó lesz. Az üzemanyag útját pár alkalom E85 használata után ellenõrizd! Albert Champion tápszivattyú, szûrõk, esetleg a karbit is. Nem ereszt, nem tömõdött-e el.
[i](Módosította 4TRed 2010.03.04. 11:35-kor)[/i]