Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1702 Őry Gábor 2010-03-10 19:07:01  Előzmény:Nagy József: 70315

Nem a lendkerék lóg? Vagy a kuplungban szaladt el valami?

1701 Mazák Viktor 2010-03-10 15:01:17

Sziasztok!

A szerelés cikkek között megkerestem a fordulatszámmérõ beszerelést (Lada 2103-ét), de sajnálatosan láttam, hogy 404es hibával ledob a képre mutató link. Ha valakinek ne adj isten megvan az a kép, vagy van valamiféle útmutatója a mûszer beszereléséhez, legyen szíves világosítson fel itt, vagy egy privát üzenetben :). Elõre is köszi.

1700 Nagy József 2010-03-10 11:35:25  Előzmény:Nagy József: 70315

Ja ebbe a 10000-be beletartozik az is hogy nem egy trabit vettem hanem másfelet, mert annyi új és használt alkatrész járt hozzá!!! legalább 3 önindító 2 generátor vatting új gumiharangok abból is vagy 5 pár mindenhova új gumik 12ledes átfolyásmérõ stb.......!! :D

1699 Nagy József 2010-03-10 11:30:59  Előzmény:Geyer Oszkár: 70313

Egy trabant motornak akkor van baja amikor olyan hangja lesz mint az enyémnek!!! Gázfröccs után csattan egyet a fõtengely!!!! Elég dúrva hangja van az enyém mégis megy 115-majdnem 120-at még így is!!! Most kap egy kipolírozott felömlõs gyári fõtengelyes 72,48-as gyári hengert gyári dugóval!!!! Azért gondolom hogy gyári mert a dugó belsejében benne van a DDR jelzés és a csapszegbe meg bele van ütve hogy IFA!!!!!! Ja a fõtengelyem nem lóg semennyit!!!!!! Most vettem egy donor trabit 10000-ért megérte akkor?:D

1698 Kiszter István Balázs 2010-03-09 21:47:34  Előzmény:Geyer Oszkár: 70313

hali!
Mi a bajod pontosan a motor járásával?Ha 110-et megy sok baja nem lehet.:) Hátsó dob csere sokat segíthet. Szerintem máshoz ne nyúlj elsõre, ha nem értesz hozzá. Azt fõként ne csináld, hogy mindent eltekergetsz, mert aztán nehéz lesz visszatalálni a helyes útra.;)

1697 Geyer Oszkár 2010-03-09 20:35:31

KÖSZI Ezeket a trawalánál érdemes megvenni v. vhol máshol nézelõdjek? Az elektromos megszakítóhoz jobb ha nem nyúlok?

1696 Varga Tibor 2010-03-09 20:28:24  Előzmény:jocking .: 70311

A többi leírt lépés a tömítéscsere, de annak akkor se látom értelmét:)(hacsak a hengerfejtömítésnél nem ordít kifele a benzin) :)

1695 jocking . 2010-03-09 20:18:59  Előzmény:Varga Tibor: 70310

És ha azután nem lesz jó, akkor lehet folytatni a többi leírt lépéssel.

1694 Varga Tibor 2010-03-09 20:15:50  Előzmény:jocking .: 70308

56 ezer km-es motornál nem cserélnék semmiféle tömítést se, attól max rosszabb lesz.
Amúgy meg látszik hol enged a tömítés.
Új gyertyát, és új kipuffdobot dobnék bele, és lehet semmi más nem is kell.

1693 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 20:03:36  Előzmény:Benke Péter: 70299

Ne hidd el mindig amit leírnak,de 15 ezernél már ajánlatos lecserélni.Pláne egy használtabb motornál.Az évekkel ne foglalkozz,úgy is elõbb hajtod bele a km-t mint hogy elöregedjen az olaj benne.

1692 jocking . 2010-03-09 19:58:15  Előzmény:Geyer Oszkár: 70307

Amit ilyen esetekben végigzongorázhatsz:
- veszel tömítésgarnitúrát, amiben A-tól Z-ig minden tömítés benne van, ami a motorhoz csak kellhet. Nem egy drága cucc, utoljára 340 Ft-ért vettem, de szerintem most sincs 500 Ft fölött.
- kicseréled a karburátor talpánál a tömítést, az úszóháztömítést, a csatlakozó csövek tömítéseit és a hengerfejtömítést (a kipuffcsonkot már cserélted ha jól értelmezem, így azt nem kell)
- teszel bele új gyertyákat (a hõérték most nem ugrik be, de nekem tökéletesen bevált a TACSKÓ-ban kapható marelli címkés kékdobozos cumó - van külön "Trabant és típusai" feliratú, az kell;) )
- az utolsó lehetõség valóban az eltömõdött kipufogó, fõleg úgy, hogy nem nagyon volt hajtva és így kiégni sem tudott rendesen.

1691 Geyer Oszkár 2010-03-09 19:43:12

A gép 1990-es, elektromos megszkítós vasárnapi autó volt az elnúlt 4 évben ment vagy 1200Km-t az 56000-bõl.Csak anyukám használta és nem egy versenyzõ tipus.Nem vagyok autószerelõ ,de hozzá merek nyúlni"azt hiszem".Mivel kellene kezdenem ezen problémák megoldásához?Esetleg érdemes megvenni vmilyen tömítést elõre ha már szétszedi az ember?

1690 Varga Tibor 2010-03-09 19:18:06  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

Az általad leírtak elég sokmindentõl függnek.
Lehet kapásból már elkokszosodott hátsó dobtól.
Rossz gyújtásbeállítás.
Elhasznált gyertya, stb.
120-at csak egy jó karban lévõ(szépen beállított), tiszta kipufogóval rendelkezõ Trabi megy.

1689 jocking . 2010-03-09 19:14:37  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

Igen, van lehetõség állításra. Bár tudni kéne, hogy mikori kiadás a trabi, és akkor kiderülne, hogy megszakítós vagy elektronikus a gyújtás. Ha már elektronikus, akkor azzal nagyon nem lehet gond, azt az ember egyszer beállítja és utána örökélet +1 nap. Gyújtásrésznél max. a gyertyákkal lehet gond, bár azt is jó lenne tudni, hogy mindennapos használatban volt e az autó, vagy hosszabb állás után kaptad meg. Bár nekem erõs a gyanúm, hogy a karbi környékén lesz valami, lehet hogy falsot szív az állítócsavaroknál, a pillangószelep tengelynél, vagy a karbitalpnál. Az a turbinaszerû sz@rt meg felejtsd el, igazából semmit nem ér.;) A végsebességrõl csak annyit, hog egy trabinál már a 110 is igen tisztességes sebesség, az enyém pl. még az életben nem tudott 110 fölé menni, akárhogy is volt beállítva.

1688 Varga Tibor 2010-03-09 19:13:32  Előzmény: Spityu: 70300

Ha alapjáraton szakad el, akkor van remény, fordulaton mindenképpen görbül vagy 4 szelep.

1687 jocking . 2010-03-09 19:08:33  Előzmény: Spityu: 70300

Hát elvileg, ki van marva a szeleptányér helye a dugó tetejében, de csak nagyon minimális mélyégben, így van vele kicentizve a távolság. Vagyis ha szakad a szíj, akkor tuti, hogy a szelepek beleérnek a dugókba.:S

1686 Geyer Oszkár 2010-03-09 19:07:17

Sziasztok! Oszi vagyok, most kaptam meg anyukám féltve örzött 2ütemü trabiját, és egy pár napi használat után úgy érzem nem tökéletes a motor járása. Az volna a kérdésem:lehet-e vhol állítani: a karburátoron, a gyújtáselosztón vagy vhol máshol? Kicseréltem a blokk és a leömlõ közötti 2 tömítést,ettõl lényegesen jobb lett a hangja,de vmi nem gömbölyû a motor járásával. Hallottam egy karburátorba szerelhetõ "turbina lapát"-szerü pörgõ alkatrészrõl mely a levegõ beáramlását segíti.Lehet még ilyet szerezni vhol?Elmentem, hogy egy kicsit kiégessem a kipufogót, ami sikerült is de 110-nél nem akart többet menni.Emlékeim szerint amikor még anyukám vitt a trabival simán vitte a 120-at. Kérném, ha valaki tud segíteni vmelyik problémámban akkor, írjon nekem. Köszönettel Oszi

1685 Benke Péter 2010-03-09 18:50:58

Ott a váltórudazatnál 4T Trabinál, ahol kijön a kasztniból azon a tengelyen van egy lemez amin van egy lyukasztás és az egy gömbcsuklón van. A gömcsukló egyik oldalán van kontraanya, hogy ne tudjon a lejönni a lemez. A másik oldalára (az megy tovább a váltó fele még több gömbcsuklóval) nem kell valamilyen távtartó, hogy annak a lemeznek ne legyen nagy játéka?

Válaszaitokat elõre is köszönöm!

1684  Spityu 2010-03-09 18:47:13  Előzmény:Varga Tibor: 70298

Azt szeretném kérdezni, hogy vezérmûszíj szakadás/átugrás esetén, széria 1.1-es motornál lesz-e csitt-csatt dirr-durr? (soha nem láttam még ezt a típust szétszedve, így nem tudom mekkorát nyit és mekkora a hely) Köszi!

1683 Benke Péter 2010-03-09 18:44:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70295

Szia!
Itt a szerelési cikkekben a Nyaggató pont alatt olvastam ("Az olajcsere megadott periódusideje gyárilag 15.000 km, vagy 1 év. A mai olajakkal ez kitolható némileg, de maximum 20.000 km vagy 1 év idõtartamra."). Meg már máshol is olvastam illetve hallottam róla. Ezért kérdeztem, hogy kell-e, vagy megvárhatom a 15.000km-t.

1682 Varga Tibor 2010-03-09 18:30:03  Előzmény:Tóth Ákos: 70278

[i]pontosan hogy kell beállítani, hogy jó idõben nyissanak a szelepek. Magyaráztak nekem hogy ilyen pont, meg az úgy álljon, de nem vágtam le.[/i]

Leszerelésnél tedd jelre a motort, alul az ékszíjtárcsán van a jel, egy kis bevágás, aminek stimmelnie kell a motoron lévõ lemezdarab ék bevágásával.
A vezérmûkeréken meg van egy pont, aminek a vezérlésburkolaton lévõ nyíllal kell egybeesnie. A vezérmûkereket meg úgy tedd be mikor lehuzatod, hogy az ékpálya felfele nézzen.
Íme egy kép segítségként.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100309/1.3vezerles_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1681 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 18:18:57  Előzmény:jocking .: 70294

Lehet kapcsoló is,de lehet valami érintkezési hiba a kábelek környékén is.

1680 Varga Tibor 2010-03-09 18:18:05  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70277

Írta hogy szerelõt nem akarja szivatni.... Szted az autószerelõ faragni fog neki?

1679 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 18:16:19  Előzmény:Benke Péter: 70293

A váltó témára nincs tippem.De azt hol hallottad hogy évente kell olajat cserélni?Az olajnak van egy normál futásteljesítménye,ezt többnyire km-ben szabják meg.Ha lecseréled ilyen hamar,ráadásul nem is épp egy tescos árú olajat akkor nem csak hogy feleslegesen pazarolod,de még egy csomó pénzt is kidobálsz.Egy jobb olajnak pár év után sem lesz nagyon baja,bár sokszor azt mondják azért hogy 3 év után cserélni kell,de szerintem felesleges.

1678 jocking . 2010-03-09 17:51:50

4T trabi, adott egy harci helyzet: Ha jobbra indexelek, az index olyan gyorsan kattog, mint amikor kiég az egyik izzó. Kiszálltam megnézni és elöl-hátul villog az index a jobb oldalon, csak olyan gyorsan, mintha kiégett volna valamelyik égõ. Balra indexelésnél pedig minden ok, normál tempóval "kattog" a relé. Mi lehet a gond?:confused:

1677 Benke Péter 2010-03-09 15:16:01

Sziasztok!
Lenne két kérdésem 4T Trabihoz. Az egyik, hogy a váltó rudazatánál (mindjárt ahol kijön a a kaszniból), amelyiket kontra anya nem engedi lecsúzsni a tengelyrõl az mennyit mozoghat oldal irányba, mert nálam sokat mozog. Lehetet ott valami gumi gyûrû a másik oldalán, de most csak olyan vastag gumi van, mint egy befõtes gumi és elég használtnak látszik. Amikor egyesben van akkor páldául elég sokat tudom mozgatni jobbra a váltókart.

A másik kérdésem az lenne, hogy évi 6-8 ezer kilóméter után érdemes 1 év után lecserélni mindenképpen az olajat? Én Total Quartz 7000 10W40-et használok.

Válaszaitokat elõre is köszönöm!

1676  Spityu 2010-03-09 14:13:23

Érdekes a dolog, mert eredetvizsgálaton felírnak mindenféle sorszámot, amit találnak a kocsin, függetlenül attól, hogy az hivatalos-e vagy sem.
Haverom biztonsági övének fehér bilétáján lévõ s/n-t is felírták, nemrég nálam is hasonló hülyeségeket. Az LPG reduktoron lévõt mondjuk nem. :)

Azt mondjuk nem tudom, hogy ezeket késõbb összevetik-e, vagy a felmérés során, automatizáltan. De egyezés/ellentmondás esetén szükség lenne a vazelines tégelyre...

1675 Őry Gábor 2010-03-09 12:36:27  Előzmény:Biacsics Gábor: 70290

Ezt nem tudom, bár igazad legyen! De a forgalmiba alvázszám van írva, és bizony az eredetvizsgán is alaposan megnézik a tûzfalat. Végeredményben minden autónak a gyártási szám azerepel alvázszámként nem?
Persze, nem kekeckedésbõl írtam, csak nehogy illetéktelenek, vagy hát nagyon is illetékesek is lássanak ilyesmit a fórumon, névvel, címmel ellátva.
[i](Módosította orygabor 2010.03.09. 13:37-kor)[/i]

1674 Biacsics Gábor 2010-03-09 11:54:39  Előzmény:Őry Gábor: 70287

A négyütemût nem ismerem,de 2T-nél úgy van hogy a bódénak gyártási száma van csak,amit sehol nem jegyeznek.A lényeg az alvázszám,ha a szín stimmel a bódét teljesen legálisan lehet cserélni mint bármilyen más alkatrészt.

1673 Nagy Donát 2010-03-09 10:23:43  Előzmény:Őry Gábor: 70285

Nem folyat, viszont zörög, csattog. Ezért gondoltam hogy már biztos csereérett. Egy ilyen tömítés csere esetleg szóba jöhet, csak valakit kell keresnem, aki tudja, mi várható.

1672 Lizák Péter 2010-03-09 09:15:50  Előzmény:Őry Gábor: 70287

Én csak kérdeztem... :-D

1671 Őry Gábor 2010-03-09 09:03:41  Előzmény:Lizák Péter: 70286

Nem gondoljátok, hogy az ilyen alvázszámos témákat diszkrétebben kellene bonyolítani?

1670 Lizák Péter 2010-03-09 08:17:00  Előzmény:Tóth Ákos: 70283

De az alvázról le kell bontani mindent és átrakni egy másikra, és már meg is menekült a gép. Az alvázas autóknál a bódét lehet cserélni úgy tudom. Vagy nem?

1669 Őry Gábor 2010-03-09 07:43:32  Előzmény:Nagy Donát: 70284

És miért kuka? Folyat?
Lehet, hogy érdemes szétszedni, új tömítést bele. és sûrûbb olajat. Az eredmény magáért beszél, de mégsem felhõtlen az öröm, mert a kiváló minõségû, tükörsima magyar mellékutakon szinte unalmasan siklik tova...... Öööö akarom mondani borzasztóan pattog. Ezen úgy segítettem, hogy betettem a csomagtartóba két beton járdalapot, kb. 30 kg értékben. Határozottan jobb, de az úthibákon nem lehet segíteni.

1668 Nagy Donát 2010-03-09 07:34:35  Előzmény:Varga Tibor: 70275

"Sajnos" spirálos.
Akkor lehet marad a gyárias megoldás. Nézegettem, elõre 3e Ft körül van darabja, hátra viszont 8e-nél kezdõdik :(.
[i](Módosította Lancelot 2010.03.09. 08:36-kor)[/i]

1667 Tóth Ákos 2010-03-09 02:51:18  Előzmény:Mazák Viktor: 70282

Igen! Mert meg kell szünnije létezni az alváznak(alv.számnak)!
Vegyen belõle darabokat a cimbid! Pl bódét(ezt is sajnálnám látni elrohadni). Nagyon sok minden meg fog maradni nekem belõle. Pedig az lesz a sorsa hogy, az udvar hátsó szegmensébe felbakolom, kereket leveszem, sõt még a komplett fékcuccokat is róla(ne rohadjon, a szabad levegõn(hóban fagyban). Meg a jelenlegi ajtókat felteszem rá(ami a BTE-men vannak). MErt a donor ajtajai makulátlanok(ezeket meg be garázsba)!
Még annyit elkövetek hogy összedobom a motort meghallgatni milyen is a hangja!(csak egy karbit kell rá tenni, meg gyújtást)
Mert ha az órának lehet hinni akkor leszopom magam!!!
Márpedig állapotból itélve valós lehet!
De hála annó a Selypi bontónak:) 1m3 waresz cuccot hoztam onnan több garnitúra komplett gyújtások, vezérlõ elektronikák...stb.

1666 Mazák Viktor 2010-03-08 20:52:36  Előzmény:Tóth Ákos: 70281

Akkor is elbontod, ha tudnék rá vevõt? (Semmi kötekedés, csak cimbi tényleg ilyesmit hajt)

1665 Tóth Ákos 2010-03-08 20:28:07  Előzmény:jocking .: 70280

Igen jól látod! Sõt inkább úgy fogalmaznék lényegesen jobb állapotban van mint az enyém(BTE478)!
De el kell bontani, meg kell semisíteni. Nincs mese. Csak az alvázdarabot kell visszadnom amin a szám van!

1664 jocking . 2010-03-08 20:22:03  Előzmény:Tóth Ákos: 70279

Ez miért csak donor? Így ez alapján a pár kép alapján egészen egyben levõ járgánynak néz ki.

1663 Tóth Ákos 2010-03-08 20:18:07

Amúgy íme pár kép donor autómról amit most vettem!

Szinte minden eladó lesz róla!

Ha kell valakinek valami róla, szóljon! Még a bódé is menthetõ az ajtók meg pláne!

kombi ajtók meg amúgy is ritkák!

-> http://kep.tar.hu/szmuki/50667621/73189368#2

1662 Tóth Ákos 2010-03-08 20:10:29

Minap úgy döntöttem még kasznizás, fényezés elõtt lecserélem a hengerfejet a Wareszomban. Vagyis zsír újjat teszek fel(a mostaninak már volt hangja rendesen.. csattogós na de pörgetve is volt, nem papásan vezetve:))
Szó mi szó.
Valaki SZájbarÁgÓsAN magyarázza már el nekem, hogy pontosan hogy kell beállítani, hogy jó idõben nyissanak a szelepek. Magyaráztak nekem hogy ilyen pont, meg az úgy álljon, de nem vágtam le.
Ha valaki pontokba szedné(és mondjuk hozzáértõ Waresz FAn:D)
Megköszönném a segítséget!
Holnap össze kell rakni a motort illetve a két elsõ kasznielemet leoperálni róla. De szerintem itt tuti csavarbeleszakadásos történet is lesz!
Úgy döntöttem nem adok "annyi munkát a fényezõnek. Így hogy le lesz bontva az eleje, én magam fogom lefesteni az alvázat, lengõkarokat...stb.
Persze elõtte zsírtalanítom megcsiszolom.
Ti milyen tisztítási metódust ajánlanátok?
Minden full fekete lesz! kivéve a rugó meg a féknyereg(ezek pirosak).
Üdv_Szmuki

1661 tóth furdzsenxia 2010-03-08 20:05:03  Előzmény:Varga Tibor: 70275

most miért mondod?te nem tudnád betenni?csak nem elsõre bedobjuk teknikával megy ,hanem ésszel.

1660 Mátyus Ádám 2010-03-08 20:02:27  Előzmény:Nagy Donát: 70274

Szia! Én elvinném felújítatni és ha már ott van akkor kérheted keményebbre is. ;)

1659 Varga Tibor 2010-03-08 19:51:52  Előzmény:Nagy Donát: 70274

Hátra a skodáé nem rossz, de azért keményebb lesz a gyárinál, tehát áldozni kell a komfort oltárán.
Ja és a spirálrugós kasztninál nem játszik ez a megoldás.
[i](Módosította Tibke 2010.03.08. 20:53-kor)[/i]

1658 Nagy Donát 2010-03-08 19:46:12

Köszönöm a segítséget.

Íme egy újabb kérdés :). Ezúttal a saját kocsimmal kapcsolatban.
A jobb hátsó lengéscsillapítóm (teleszkópom) kuka, így a hátsó kettõt cserélném (esetleg mind a négyet is). A kocsi ültetve van, szeretnék ehhez mérten viszonylag jó teleszkópot venni bele. Milyen lenne ideális? Van aki azt mondta, hogy elõre lehet a sima gyári Trabant, hátra pedig SKoda 120-as elsõ teleszkópot tegyek. Igazából a cserét nem én fogom végezni, hanem mûhelyben lesz pár dolog amit megcsináltatok, a teleszkópcserén kívül lesz függõcsapszeg csere, kormánymû javítás, fútómûbeállítás stb. Szóval valami olyan megoldás kéne, amivel nem sz*patom meg a szerelõt. Mindenképpen újat vennék, és oylant, ami elég kemény, ha esetleg több szeméylt vagy csomnagot viszek, akkor se érjen semmi semmibe se bele.

Köszönöm! ;)

1657 Őry Gábor 2010-03-08 18:59:15  Előzmény:Nagy Donát: 70271

Én most a télre Hixol T-t öntöttem bele, plusz meghigítottam két deci trafóolajjal. A hajnali hidegek kivételével most jól veszi a négyest. Persze, ha kijön a jobb idõ, visszateszem a sûrûbb olajat. Nyilván jótt tenne neki egy szabadonfutó csere, de mire megunom a szarakodást, addigra kijön a jó idõ, és megszûnik a probléma. Aztán következõ télen kezdõdik elõrõl...
[i](Módosította orygabor 2010.03.08. 20:00-kor)[/i]

1656 Varga Tibor 2010-03-08 16:47:50  Előzmény:Nagy Donát: 70271

A szabadonfutó csereérett lett. Megpróbálhatod még az olajcserét, de nem biztos hogy megoldja, sõt, közel se biztos, de egy próbát megér.

1655 Nagy Donát 2010-03-08 16:07:57

Sziasztok!

A barátnõmnek vettünk egy 2T Trabit. '88-as évjáratú.
A 4. sebességet hidegen nem veszi be, nem akad, nem nehézkes, de csak üresben forog. Kell vele menni pár percet, mire beveszi, de akkor is tök könynen. Ki nem esik belõle, szabadon is jól fut. Talán az olaj rossz benne?

1654   2010-03-08 15:48:08

Hát ez kész... Megcsinálom a kocsit, mûködik rendesen, másnap megint ugyanaz a hiba :@@@

1653 Marton Tamás 2010-03-08 00:40:58  Előzmény:Varga Tibor: 70268

Ahamm értem.
Pedig nem lenne rossz dolog, ha nem keményedne vissza a szerkezet.
A LUK tárcsa nekem is gyanús, de majd a boltban szemügyre veszem.

Szóval te faragnál inkább. Mindig csak a tuning :)
Itt csak az a kérdés, hogy a lendkerék faragása, plusz a bontott lendkerék mennyibõl jön ki. Akkor ezek szerint a Trabi fogaskoszorúját kell átpattintani a golf lendkerékre? És az már úgy passzos lesz a gyári önindítóval?
Megérdeklõdöm az esztergályosnál holnap a dolgot. Szerdán lépnék a boltba, addig el kéne döntenem, hogy vagy marad a QH a sráctól, vagy veszek "passzos" cuccokat inkább.